Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepieee....ik ben MCSA Windows 8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu al? ^^ Gefeliciteerd dan maar :) Waren het moeilijke vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:15:
[...]

Nu al? ^^ Gefeliciteerd dan maar :) Waren het moeilijke vragen?
LOL heb dat examen al in laatste week van juni gedaan, dussuh....'k vind het nog wel lang geduurd hebben :)

De vragen waren easy...net zoals altijd bij de client examens....ben meer benieuwd naar de uitslagen van de Windows Server 2012 examens (alle 7!)

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik heb me geregistreerd op *knip* Windows 8 topic?

[ Voor 254% gewijzigd door TheVMaster op 15-09-2012 01:23 ]

Verwijderd

Satom schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:36:

Het enige wat ik mis, is dat je niet even snel naar Computer kan als je op het Desktop werkt, dus hiervoor heb ik een snelkoppeling op de Taakbalk gemaakt :9
"Personalization" zit nog gewoon in de desktop hoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.techf5.com/pic/2012/03/windows-8-computer-desktop-icon.png

En je kan ook "gewoon" snelkoppelingen op je buroblad zetten..

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
of win+E
Of met een jump list:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oEBt7.png

(ja ik draai nog consumer preview :o )

[ Voor 26% gewijzigd door Ramon op 15-09-2012 09:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Ramon schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:25:
Of met een jump list:

[afbeelding]

Ehh...wrom zou je nu nog de Consumer Preview draaien...? Draai dan op z'n minst de Release Preview :+
Beetje zonde tijd om nu nog de RP te gaan installeren en dan over anderhalve maand weer de RTM :p

En Consumer Preview draait prima :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:53

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 08:51:
[...]

"Personalization" zit nog gewoon in de desktop hoor.
[afbeelding]

En je kan ook "gewoon" snelkoppelingen op je buroblad zetten..
Klopt, maar dit wou ik niet.. vraag me niet waarom, maar houd graag mijn bureaublad graag "leeg" :9
Ramon schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:25:
Of met een jump list:

[afbeelding]

Klopt, dit was ook een optie, maar vind een snelkoppeling op de Taalkbalk, persoonlijk, het fijnst werken :)
Martinspire schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:30:
Switchable Graphics? Wasda? Of bedoel je de grafische kaart op je CPU?
Mijn laptop beschikt over een Intel HD Graphics en een ATI HD 6770M en standaard word de Intel HD Graphics gebruikt (Energie-zuining), maar door op het bureaulbad rechtermuisknop te drukken kwam er een optie om de switchen naar de ATI kaart, voor (bijvoorbeeld) om te Gamen.. doordat er nog geen drivers hiervoor beschikbaar zijn is het niet mogelijk om de ATI kaart te gebruiken tijdens Games in plaats van de Intel HD Graphics..
Satom schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:14:
[...]
Klopt, maar dit wou ik niet.. vraag me niet waarom, maar houd graag mijn bureaublad graag "leeg" :9

[...]
Klopt, dit was ook een optie, maar vind een snelkoppeling op de Taalkbalk, persoonlijk, het fijnst werken :)

[...]
Mijn laptop beschikt over een Intel HD Graphics en een ATI HD 6770M en standaard word de Intel HD Graphics gebruikt (Energie-zuining), maar door op het bureaulbad rechtermuisknop te drukken kwam er een optie om de switchen naar de ATI kaart, voor (bijvoorbeeld) om te Gamen.. doordat er nog geen drivers hiervoor beschikbaar zijn is het niet mogelijk om de ATI kaart te gebruiken tijdens Games in plaats van de Intel HD Graphics..
Ik heb ongeveer hetzelfde. Maar dan een Nvidia 540M, maar die werkte volgens mij al out of the box. Heb overigens wel gewoon drivers kunnen installeren, maar voor zover ik weet was dat bij mij niet nodig om iets op de 3d kaart te laten draaien. Dat switchen kun je wel handmatig doen, maar dat regelt ie toch al automatisch? Lijkt me dan eerder dat je ati-drivers gewoon neit werken ipv dat die intel graphics het niet doen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Draait niemand de RTM dan?

Ons bedrijf is MS partner en ik heb er zelf gelukkig ook downloadrechten.
Toch maar eens gekeken en jawel, Win 8 Pro stond klaar met key.

Dit weekend even de tijd genomen om hem te installeren.
Aangezien het op mijn werklaptop is eerst backups gemaakt van alles en toch maar gekozen om hem over Win 7 heen te installeren ipv clean in de hoop niet al teveel kwijt te raken, zodat ik, mocht het nodig zijn, makkelijker terugkon naar Win 7.

Wel de settings laten verwijderen en alleen de bestanden gehouden die nu netjes in de Windows.old map staan.

Installatie liep als een zonnetje vanaf een via Daemon Tools gemounte DVD image en een nieuwe OS voelt toch altijd lekker snel en snappy en dat is met Win8 bij mij iig het geval.

Die metro-interface zal ik vanwege mijn werk en het vele multi-tasken niet veel gebruiken, maar voor consumenten die smartphones of tablets gewend zijn, snap ik het wel....

Visual Studio 2010 erop gezet (er wordt nog gewerkt aan een MSDN-licentie voor VS 2012) en ook dat werkt.

Hier even wat screenies van mijn sysinfo:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/rki1a2etj/Winver.png

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/3x4pkucyp/win8pro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/patwzb5vn/sysinfo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Er zijn er hier zat die RTM draaien via Technet/MSDN/Dreamspark enz. waaronder ikzelf.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:53:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde. Maar dan een Nvidia 540M, maar die werkte volgens mij al out of the box. Heb overigens wel gewoon drivers kunnen installeren, maar voor zover ik weet was dat bij mij niet nodig om iets op de 3d kaart te laten draaien. Dat switchen kun je wel handmatig doen, maar dat regelt ie toch al automatisch? Lijkt me dan eerder dat je ati-drivers gewoon neit werken ipv dat die intel graphics het niet doen
Met de driver die Windows installeert gaat er niets gebeuren met je Nvidia kaart, daar heb je wel de Nvidia drivers voor nodig.
En dan nog wordt niet elke .exe "zomaar" goed gekoppeld aan de juiste/beste GPU.

Bijvoorbeeld bij TrackMania had ik out of the box ruk beeld/fps, via de 3D settings van Nvidia aangegeven dat de Nvidia GPU gebruikt dient te worden bij desbetreffende .exe en voila.
Photoshop CS5 daar in tegen werd wel automatisch aan dat lijstje toegevoegd, dus helemaal 100% waterproof is het niet dat de Nvidia GPU automatisch gebruikt wordt bij .exe die dat graag zouden willen/nodig hebben voor betere performance.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.windowsvalley.com/wp-content/uploads/2011/05/NVIDIA-Optimus.png
Denk dat de meeste die regelmatig in dit topic komen de RTM hebben draaien. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Dat denk ik ook, maar ik las er zo weinig over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davio schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:10:
Dat denk ik ook, maar ik las er zo weinig over. :)
Dat is omdat we niet willen dat we (Technet/MSDN) ongewenste verzoeken krijgen ;)
Desondanks heb ik ze toch al gehad en heb ze verwezen naar de RP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 02:01
Ervaring met Windows 8 en de Intel INF utility? Is het nog nodig om dit te installeren?
Heb een Intel chip P35 en Sata HD in AHCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb het niet geïnstalleerd, omdat de utility zei dat hij de hardware niet herkende. Merk geen problemen oid. Heb een x58 mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Martinspire schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:53:
[...]

Ik krijg de drivers van ATI zelf niet geïnstalleerd, er word dan gezegd dat ik geen compatibile kaart heb en dat ik via de euh.. leverancier / HP moet kijken naar drivers, dus dat gedaan, maar werkt ook niet. de Intel Media Components worden niet geïnstalleerd en mislukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:45:
[...]
Ik krijg de drivers van ATI zelf niet geïnstalleerd, er word dan gezegd dat ik geen compatibile kaart heb en dat ik via de euh.. leverancier / HP moet kijken naar drivers, dus dat gedaan, maar werkt ook niet. de Intel Media Components worden niet geïnstalleerd en mislukken..
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt? Dus niet mobility of normale radeon drivers?

Ik dacht namelijk dat ik met mijn pc geen problemen had met de RP terwijl ik daar een HD3000+6950 in heb zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 16-09-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Martinspire schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:47:
[...]

Weet je zeker dat je de goede drivers hebt? Dus niet mobility of normale radeon drivers?

Ik dacht namelijk dat ik met mijn pc geen problemen had met de RP terwijl ik daar een HD3000+6950 in heb zitten.
Hm.. ik heb de drivers van HP gepakt en die installeert niet goed.. en die van Ati is zo'n "Auto-detect" driver/installatie-programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:03:
[...]
Hm.. ik heb de drivers van HP gepakt en die installeert niet goed.. en die van Ati is zo'n "Auto-detect" driver/installatie-programma
Gewoon de custom doen, gaat prima. Niet van HP of welke fabrikant dan ook pakken, die lopen vaak maanden achter. Dus effe naar de site naar de drivers gaan, je kaart en os selecteren, downloaden en installeren. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik weet niet of ik aan het goede adres bent maar het gaat over Windows 8 .

Ik heb vrijdag een nieuwe PC gekocht met (zelf de de pc in elkaar gezet met alle onderdelen) met windows 7 OEM Premium. Nu wil ik hem dus registreren voor de aanbieding van Microsoft voor Windows 8 voor 14,95 €. Maar ik krijg het volgende

Registratie Geweigerd

Helaas geeft de tijdens het registratieproces geleverde informatie geen recht op het upgradeaanbod.

Ik snap niet waarom ik niet mee mag doen met de aanbieding van Windows 8 .

De programma informatie pagina die daarop volgt staat dat je
Windows 7 Home Basic;
Windows 7 Home Premium;
Windows 7 Professional; of
Windows 7 Ultimate.

Nodig heb , en ik heb Windows 7 Premium .

Geldende periode

Het Upgrade Offer geldt alleen als je tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013 een in aanmerking komende Windows 7-pc koopt. 28 februari 2013 is de laatste dag waarop je je kan registreren en je Windows 8 upgrade kan bestellen.

15 september lijkt me in die periode vallen .

Voordat ik maandag met Microsoft gaat bellen hebben jullie misschien enig idee hierover ? Ik heb geen zin om 100 euro uit te geven aan Windows 8 . Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Misschien omdat het OEM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Wat ik uit de pagina kan opmaken mogen OEM's volgens mij gewoon meedoen :

De aanbieding geldt alleen voor individuele klanten (zoals thuisgebruikers, studenten, enzovoort) die een hiervoor in aanmerking komende pc kopen. Commerciële bedrijven komen niet in aanmerking. In aanmerking komende pc's zijn nieuwe pc's die zijn gekocht tijdens de promotieperiode, die beschikken over een geldig Windows 7 OEM Certificate of Authenticity en die een geldige productcode voor een van de volgende voorgeïnstalleerde versies hebben:

(bron : https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/Home/ProgramInfo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het zit 'm in het woordje "voorgeïnstalleerde". Zelf een OEM-versie van Windows installeren is niet voorgeïnstalleerd. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Is het handiger om te wachtten op het moment van release om dan via DreamSpark te downloaden of kan ik dat nu ook al doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik vind het wel jammer dat die Metro interface niet makkelijk uit te zetten is.

Ik heb Win 8 Pro en dan verwacht je toch wel dat je met name voor devvers om Metro heen kunt.
Ik werk voornamelijk vanaf mijn desktop, maar die hangt toch weer achter de Metro UI.

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:01:
Het zit 'm in het woordje "voorgeïnstalleerde". Zelf een OEM-versie van Windows installeren is niet voorgeïnstalleerd. :)
Dus omdat ik een nieuwe pc heb gekocht krijg ik niet die aanbieding? Ik vind dat zelf echt ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:12:
[...]

Dus omdat ik een nieuwe pc heb gekocht krijg ik niet die aanbieding? Ik vind dat zelf echt ... :X
Nee, omdat je een "losse" OEM hebt gekocht, het is voor Micorsoft niet te controleren of jij daar ook daadwerkelijk een mobo/cpu/mem/vga bij hebt gekocht.
Vandaar dat de losse OEM's een beetje in een grijs gebied zweven met betrekking tot ondersteuning/heractivatie/upgrade/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:10:
Ik vind het wel jammer dat die Metro interface niet makkelijk uit te zetten is.

Ik heb Win 8 Pro en dan verwacht je toch wel dat je met name voor devvers om Metro heen kunt.
Ik werk voornamelijk vanaf mijn desktop, maar die hangt toch weer achter de Metro UI.

Erg jammer.
Want het startmenu gebruik je nu ook vaak? Gewoon als startmenu gebruiken en dingen op je taakbalk/bureaublad zetten, dan is er niets aan de hand. Ik snap niet waarom iedereen er zo'n probleem van blijft maken als je toch geen metro-applicaties gebruikt.

Mocht je teveel nutteloze icoontjes hebben dan haal je ze weg of zet je ze verder aan de rechterkant in een groep met "nutteloze programma's" als kopje.

Vind het zelf wel fijn om mijn programma's wat te groeperen, waardoor ik ze echt sneller kan vinden maar toch gewoon tiles behoud zodat ik ook snel wat notificaties kan zien. Mailapp bevalt ook steeds beter en messaging/people is ook niet verkeerd. Al hoop ik dat ze er nog wel wat meer opties aan toe gaan voegen, want ik kon bv niets doen met een kalenderuitnodiging in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:39:
[...]

Nee, omdat je een "losse" OEM hebt gekocht, het is voor Micorsoft niet te controleren of jij daar ook daadwerkelijk een mobo/cpu/mem/vga bij hebt gekocht.
Vandaar dat de losse OEM's een beetje in een grijs gebied zweven met betrekking tot ondersteuning/heractivatie/upgrade/etc.
Dat is echt ....... misschien toch maar eens bellen en proberen, heb een factuur waar alles op staat . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Rockvee2 schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:46:
[...]

Dat is echt ....... misschien toch maar eens bellen en proberen, heb een factuur waar alles op staat . :)
Tsja, het is dan nog steeds geen voorgeïnstalleerde Win7 en dat is waarom het gaat: computers met Windows 7 voorgeïnstalleerd. Aangezien OEM-codes vaak aan een producent zijn gekoppeld kan dus ook worden gezien dat jouw OEM geen voorgeïnstalleerde versie is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 17:14
Afgezien van de Metro interface ben ik tot nu toe tevreden over Windows 8. Ziet er allemaal weer net iets mooier uit, vooral Explorer is wat mij betreft een hele verbetering.

Het enige echte probleem dat ik heb is dat de ATI driver vaak crashed. Ik krijg dan vaak een melding als 'Display driver stopped responding and has recovered' (weet de exacte foutmelding niet meer). Alleen moet ik daarna mijn pc opnieuw starten, anders krijg ik 10 fps in games (bv. GW2), waar dit normaal rond de 45 is. Ik dacht misschien zijn het de beta drivers van de kaart, maar misschien heeft iemand dit probleem ook gehad.

(Ik draai Windows 8 Pro en heb een HD6870 + 12.7 Beta. Niks in mijn systeem is overclocked.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:13

jacobras

Developer

Obversarix schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:06:
Is het handiger om te wachtten op het moment van release om dan via DreamSpark te downloaden of kan ik dat nu ook al doen?
Er zit als het goed is geen verschil tussen de RTM en de uiteindelijke versie (de RTM is eigenlijk de uiteindelijke, alleen mogen fabrikanten 'm gewoon eerder hebben).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Martinspire schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:32:
[...]

Gewoon de custom doen, gaat prima. Niet van HP of welke fabrikant dan ook pakken, die lopen vaak maanden achter. Dus effe naar de site naar de drivers gaan, je kaart en os selecteren, downloaden en installeren. Gaat prima.
Heb jij daar een linkje voor? Want als ik naar de site van AMD/ATI ga, doe ik:

Notebook Graphics
Radeon HD Series
Radeon HD 6xxxM Series
Windows 8 x64

Dan klik ik op "View Results" en dan heb ik als enige optie "AMD Mobility Radeon™ Driver Verification Tool". Als ik dan download en installeer gaat het mis, dan krijg ik het plaatje van deze pagina ervoor.

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:22:
[...]
Heb jij daar een linkje voor? Want als ik naar de site van AMD/ATI ga, doe ik:

Notebook Graphics
Radeon HD Series
Radeon HD 6xxxM Series
Windows 8 x64

Dan klik ik op "View Results" en dan heb ik als enige optie "AMD Mobility Radeon™ Driver Verification Tool". Als ik dan download en installeer gaat het mis, dan krijg ik het plaatje van deze pagina ervoor.

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd? :$
Hmm, ik zie inderdaad dat ie niets aangeeft, maar probeer anders gewoon de 12.8 driver eens? Dat is de AMD Windows 8 driver, al weet ik dus niet of daar ook mobility bij zit.
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx

Vreemd dat ze het nu op de leveranciers gooien, want die updaten hun drivers gewoon bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik heb nog wel een probleem, wellicht een bug, not sure.

In de power settings heb ik "Require password after wakeup" uitstaan voor zowel sleep als hibernate, maar als ik mijn laptop opendoe en hij uit sleep mode komt, moet ik nog steeds een wachtwoord invoeren.

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik mijn Windows Live account gebruik in plaats van een lokaal account? Dit account zit aan ons partnerprogramma gekoppeld, vandaar dat ik hem gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Davio op 16-09-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Geen gedoe, geef mij de desktop maar. :)

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/k2ophumj7/metro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM0102
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
Weet iemand hoe het kan dat de app Wordfeud in mijn Windows Store wel zichtbaar is, en in die van een ander niet? Draaien allebei de laatste versie van MSDN.

[ Voor 16% gewijzigd door CM0102 op 17-09-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb ook Wordfeud, maar dat komt omdat ik hem al 'gekocht' heb met de release preview!
Evenals Cuttherope trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door CAP-Team op 17-09-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Martinspire schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:41:
[...]

Hmm, ik zie inderdaad dat ie niets aangeeft, maar probeer anders gewoon de 12.8 driver eens? Dat is de AMD Windows 8 driver, al weet ik dus niet of daar ook mobility bij zit.
http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_vista64.aspx

Vreemd dat ze het nu op de leveranciers gooien, want die updaten hun drivers gewoon bar weinig.
Helaas, als ik deze driver installeer is de AMD/ATI kaart goed bijgewerkt en up-to-date. Nadeel is, ik mis nog steeds te optie om te switchen tussen de kaarten en de Intel HD Graphics is niet up-to-date/werkend.

Heb weliswaar de driver van Leshcat gedownload en geïnstalleerd.. het werkt nu! Kan switchen en lekker gamen.. enige nadeel, windows moet in "Test modus" staan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

CM0102 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:12:
Weet iemand hoe het kan dat de app Wordfeud in mijn Windows Store wel zichtbaar is, en in die van een ander niet? Draaien allebei de laatste versie van MSDN.
Kunnen volgens mij twee dingen zijn, of je had hem al in de CP of de RP en nu zie je hem ook, of je Microsoft account is een niet US account voor diegene die hem niet zien.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CM0102 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:12:
Heeft met de taal/locatie instellingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat mijn desktop score rating in Windows 8 ongeveer 20% langzamer is dan in Windows 7 (Win7 score 6.7, Win8 score 5.6). De rest van de scores zijn identiek. Wat zoekwerk gaf een link van Futuremark aangaande PCMark: PCMark 7 is compatible with Windows 8, however, our testing shows that scores are lower on Intel Sandy Bridge and Ivy Bridge processors compared with scores from the same hardware running Windows 7. This is due to an Intel driver issue that affects hardware accelerated video encoding. We expect new Intel drivers will soon fix the issue.

Dus hopen maar dat er snel nieuwere Intel drivers komen. Op het Intel forum zie ik ook verschillende mensen klagen over dat de Win8 drivers nog niet optimaal zijn.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ExtremelyBroken schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:06:
Ik heb gemerkt dat mijn desktop score rating in Windows 8 ongeveer 20% langzamer is dan in Windows 7 (Win7 score 6.7, Win8 score 5.6). De rest van de scores zijn identiek. Wat zoekwerk gaf een link van Futuremark aangaande PCMark: PCMark 7 is compatible with Windows 8, however, our testing shows that scores are lower on Intel Sandy Bridge and Ivy Bridge processors compared with scores from the same hardware running Windows 7. This is due to an Intel driver issue that affects hardware accelerated video encoding. We expect new Intel drivers will soon fix the issue.

Dus hopen maar dat er snel nieuwere Intel drivers komen. Op het Intel forum zie ik ook verschillende mensen klagen over dat de Win8 drivers nog niet optimaal zijn.
Ik gebruik eigenlijk nooit hardware accelerated video encoding, dus vind het nutteloos om daarvoor op een driver te wachten. Ja je score is lager, heb je daar last van? Nee.

Mijn systeemscore is overigens 0,1 omhoog gegaan (terwijl ik ook een sandy bridge heb) dus dat zegt vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Mijn systeemscore is omlaag gegaan, maar mijn day to day performance lijkt, voor zover ik die zelf merk, omhoog gegaan.

Tot zover het nut van de systeemscore.

Kan uiteraard komen door een 'verse' installatie, maar ik vind het prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Davio op 17-09-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:30:
[...]

Ik gebruik eigenlijk nooit hardware accelerated video encoding, dus vind het nutteloos om daarvoor op een driver te wachten. Ja je score is lager, heb je daar last van? Nee.

Mijn systeemscore is overigens 0,1 omhoog gegaan (terwijl ik ook een sandy bridge heb) dus dat zegt vrij weinig.
Ik had eerder in dit topic gemeld dat (flash) video afspelen op accu stottert bij mij. Of het aan deze driver ligt weet ik niet, maar ik verdenk die Intel driver wel degelijk (een Dell XPS15 i7 zou toch stotter-vrij een flash video moeten kunnen afspelen).

Op dit moment is het grootste voordeel voor mij aan Windows 8 dat het vlot op start. Dat doet mij toch elke dag weer kiezen voor Windows 8, boven Windows 7 (dual boot). Maar ik blijf aero en gadgets missen ;)

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Wat ik me ook nog afvraag; ik dacht ergens gezien te hebben dat je voor ongeveer € 40,- een upgrade kon kopen naar Windows 8? Want heb een Windows 7 Professional laptop.. laptop komt uit begin 2010 (als ik het me goed herinner). Kan namelijk hier niet veel over vinden, wel over het aanbod van € 15,- maar daar kom ik niet voor in aanmerking.
Satom schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:53:
[...]
Helaas, als ik deze driver installeer is de AMD/ATI kaart goed bijgewerkt en up-to-date. Nadeel is, ik mis nog steeds te optie om te switchen tussen de kaarten en de Intel HD Graphics is niet up-to-date/werkend.

Heb weliswaar de driver van Leshcat gedownload en geïnstalleerd.. het werkt nu! Kan switchen en lekker gamen.. enige nadeel, windows moet in "Test modus" staan.. :/
Even een aanvulling / verduidelijking op mijn eigen bericht;

Door de Driver te pakken die Martinspire mij gaf, gaat de installatie pefect. Ik krijg geen enkele foutmelding te zien. Alleen verwacht deze driver / catalyst dat de ati/amd kaart de enige aanwezige videokaart is. Helaas is dat in mijn situatie niet zo (Ik heb namelijk een ATI HD6770M + Intel HD 3000) waardoor Catalyst zegt dat er iets mis is met de geïnstalleerde stuurprogramma. En ik vermoed, weet haast wel zeker, dat de Intel HD 3000 stuurprogramma ook niet geïnstalleerd is.

Tijdens het typen van dit bericht kom schiet mij nog één ding te binnen. Wat als ik de ATI en Intel nou eens beide apart installeer? Dus dat nu maar eens proberen..
ExtremelyBroken schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:56:
[...]

Ik had eerder in dit topic gemeld dat (flash) video afspelen op accu stottert bij mij. Of het aan deze driver ligt weet ik niet, maar ik verdenk die Intel driver wel degelijk (een Dell XPS15 i7 zou toch stotter-vrij een flash video moeten kunnen afspelen).

Op dit moment is het grootste voordeel voor mij aan Windows 8 dat het vlot op start. Dat doet mij toch elke dag weer kiezen voor Windows 8, boven Windows 7 (dual boot). Maar ik blijf aero en gadgets missen ;)
Snelheid is echt top! Maar jou probleem herken ik niet (HP DV7-6190ed, i7 2630QM, AMD HD6770M, Intel HD 3000) met YouTube (of is YouTube geen flash meer :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook een XPS15 met i7 (wel van de 2e sandy bridge generatie, dus L502X) en daar gaat het allemaal prima.

Wat ik gedaan heb is eerst de moederbord dingen geinstalleerd en vervolgens de videokaart en bij mij gaat het prima. Zowel de HD3000 als GT540m doen het bij mij prima. Misschien dat de koppeling van ati op processor met nvidia als grafische kaart beter gaat. (Heb me overigens nog altijd verbaasd dat er een amd op een intel zit, had wel verwacht dat die zelf iets gingen maken of van nvidia halen).

Hetzelfde heb ik voor mijn pc gedaan, die werkt ook prima met beide kaarten. Intel, Nvidia en AMD zijn nogal onduidelijk als het aankomt op welke driver voor Windows 8 je nu moet hebben, meestal is de laatste wel prima maar zo hebben ze allemaal weer een nieuwe driver voor windows 7 uitgebracht, waardoor het overzicht een beetje kwijt is. Gewoon goed op internet zoeken wat de laatste is, als je via de site niet veel duidelijkheid hebt. De meesten hebben ondertussen wel RTM drivers uitgebracht, waardoor je de CP of RP drivers echt niet meer moet gebruiken. Veel van die auto-detect tooltjes werken overigens ook nog niet lekker met windows 8, dus hoop dat ze dat snel fixen.

Sinds ik de laatste tijd trouwens Hybernate weer kan gebruiken, gaat het opstarten ook weer erg prettig. Ik vind het altijd fijn als ik weer verder kan gaan waar ik was gebleven en niet hoef te wachten totdat windows helemaal klaar is met het runnen van de 300 processen waar je doorgaans al snel op staat te wachten (tuurlijk heb ik gesnoeid, maar ik heb bij zowel windows 7 als 8 vaak een enorme vertraging als ik op de desktop zit net na het opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zie trouwens met mijn Nederlandse Win8pro nog maar bar weinig apps in de Windows Store (68).
Heb ik iets niet goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

CAP-Team schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:11:
Ik zie trouwens met mijn Nederlandse Win8pro nog maar bar weinig apps in de Windows Store (68).
Ik zag er ook erg weinig. Na switchen van taal naar Engels zag ik er best wat meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Helaas werkt dat bij mij niet. Als de installatie van de videokaart / AMD klaar is krijg ik een fout melding, het hardware (ati kaart) geeft geen overeenkomende hardware-id / kan geen stuurprogramma vinden met het opgegeven hardware-id.. maar leshcat's hacked drivers werken perfect! Ik denk dat ik alles maar een beetje in de gaten moet houden, zou toch graag een officiele/standaard driver hebben.. hoef ik in Windows 8 "Test modus" ook niet aan te hebben.
jacobras schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:13:
[...]

Ik zag er ook erg weinig. Na switchen van taal naar Engels zag ik er best wat meer!
Dus, misschien stomme vragen, moet ik de Windows Taal veranderen of de Market/App taal veranderen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Satom schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:26:
[...]
Dus, misschien stomme vragen, moet ik de Windows Taal veranderen of de Market/App taal veranderen? :$
Geen stomme vragen, stom dat die apps zo sterk verschillen afhankelijk van je taal! Ik heb de systeemtaal veranderd naar Nederlands, toen kreeg ik meer apps te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:11:
Sake doet:
Zoeken, Store, * = 967 apps
(Regio = Nederland )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
ExtremelyBroken schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:56:
[...]
Voor de gadgets zou je 8GadgetPack kunnen installeren:
http://www.7tutorials.com...ets-windows-8-8gadgetpack
Met aero zijn ze ook al bezig:
http://www.intowindows.com/enable-aero-glass-in-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik ben eigenlijk benieuwder naar de Surface tablets.
Niet per se om zelf aan te schaffen, maar wel naar hoe die zich verhoudt tot de bestaande tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij moet je toch niet alleen je taal aanpassen (van Windows dus) maar ook je Regio om alles te zien? Die van mij staat op United States en ik zie er nu echt een pak meer. Zo staat Cut The Rope nu bij mij erin, anders niet. Heb het idee dat regio meer uitmaakt dan taal overigens.

Regio/locatie vind je bij je configuratiescherm van de oude desktop (dus niet van metro settings).

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davio schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:42:
[...]Ik ben eigenlijk benieuwder naar de Surface tablets.
Staan voor event aangekondigt. Te koop de volgende dag.
Zag net deze video. Erg vet. Vooral: xbox controller inprikken en werken. Met de keyboard dock en werken met Office2013. YouTube: Hands on with the ASUS Vivo Tab RT
Ik ga sowieso ook een Surface kopen. Ben al helemaal verkocht. Type dit nu vanaf een Acer W500 W8 tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:51:.Regio/locatie vind je bij je configuratiescherm van de oude desktop (dus niet van metro settings).
Zet ik Region op United States dan zie ik er dik over de 1000 apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heeft er iemand nou al eens geprobeerd om Aero.msstyles uit de RP toe te passen in de RTM? Volgens mij zijn die bestanden te vinden in C:\Windows\Resources\Themes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:59:
Ik heb ook een XPS15 met i7 (wel van de 2e sandy bridge generatie, dus L502X) en daar gaat het allemaal prima.

Wat ik gedaan heb is eerst de moederbord dingen geinstalleerd en vervolgens de videokaart en bij mij gaat het prima. Zowel de HD3000 als GT540m doen het bij mij prima. Misschien dat de koppeling van ati op processor met nvidia als grafische kaart beter gaat. (Heb me overigens nog altijd verbaasd dat er een amd op een intel zit, had wel verwacht dat die zelf iets gingen maken of van nvidia halen).
Ik heb ook de L502X. Merkte net dat ik dat stotter probleem niet heb met Chrome of IE, alleen met Firefox. En gekker nog, ik merk het alleen als ik m'n muispointer beweeg (zowel over Firefox als over andere windows). Net in Chrome en FF dezelfde video gespeeld, en alleen FF stottert. Nou heeft Chrome z'n eigen flash implementatie (IE ook) en FF degene die ik van adobe heb gedownload, dus wellicht ligt het daar aan. Misschien 1 van de plugins die dwars zit.. Nog even controleren, zometeen..

Wat heb je specifiek voor je moederbord geinstalleerd? Of was dit aan iemand anders gericht?

@Gandalf:
De gadgetspack moet ik nog installeren, maar vreesde een beetje voor het "hack" gehalte. Zelfde geldt voor aero, waar iemand al een tool voor geschreven had: link. Het is jammer (maar begrijpelijk) dat ze deze hebben weggehaald, en dat de community het er nou weer in moet hacken. Zeker de release preview stijl stond me wel aan. Ook het feit dat ik niet direct naar de desktop kom is irritant. Maargoed dat is de enige "hack" die ik nu maar geinstalleerd heb, in de vorm van Start8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:32:
[...]

Sake doet:
Zoeken, Store, * = 967 apps
(Regio = Nederland )
* CAP-Team doet WIN+F, Store , * = 67 apps :X
(Regio = Nederland)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/store.png

Gecachede zoekopdracht :?

Met regio op Verenigde Staten zie ik maar 57 apps..

Even de instellingen van de store bekeken..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/voorkeuren.png

Instelling uitgezet en toen zag ik bijna 1000 apps :)

[ Voor 24% gewijzigd door CAP-Team op 17-09-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Alex) schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:15:
[...]

Heeft er iemand nou al eens geprobeerd om Aero.msstyles uit de RP toe te passen in de RTM? Volgens mij zijn die bestanden te vinden in C:\Windows\Resources\Themes.
Ik heb het uitgeprobeerd in een VM en ja: het werkt. Ik heb weer Aero Glass - sort of. Ik kan niet instellen dat de titelbalk van het venster transparant moet worden zoals in Windows 7.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/ewZ/s-835b5258f859

Na:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/ewE/s-6c89b545cc71

Zie de kleine verschillen rondom het kruisje, de schaduw achter letters en de iets fellere slagschaduw rondom het venster.

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 17-09-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:30:
[...]

* CAP-Team doet WIN+F, Store , * = 67 apps :X
(Regio = Nederland)

[afbeelding]

Gecachede zoekopdracht :?

Met regio op Verenigde Staten zie ik maar 57 apps..

Even de instellingen van de store bekeken..

[afbeelding]

Instelling uitgezet en toen zag ik bijna 1000 apps :)
Ik zie 978 Apps met de bovenstaande instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40
I win, 1353 apps bij die instellingen waar alles uit staat, 1154 als ik het vinkje zet bij de eerste optie ('preferred language') :P

Heb gewoon de Engelse Win8 Pro met de default instellingen (dus niet vernederlandst), heb wel bij 'language preferences' Nederlands, Simplified Chinees, Arabisch en Hebreeuws toegevoegd, misschien dat dat nog iets uitmaakt :?

[ Voor 104% gewijzigd door sewer op 17-09-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Typo in de Store-app:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/typo.jpg

Middellen met twee LL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel opvallend dat jij een "Nieuw" Tile hebt, die ben ik overal kwijt. Erg irri want ik wil wel graag zien wat er allemaal nieuw is. Nu kan ik alleen zien wat er populair is en zie ik alleen nieuw als ik bij een categorie op de titel klik en "sorteren op release" activeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 17:14
Boyangles schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:02:
Het enige echte probleem dat ik heb is dat de ATI driver vaak crashed. Ik krijg dan vaak een melding als 'Display driver stopped responding and has recovered' (weet de exacte foutmelding niet meer). Alleen moet ik daarna mijn pc opnieuw starten, anders krijg ik 10 fps in games (bv. GW2), waar dit normaal rond de 45 is. Ik dacht misschien zijn het de beta drivers van de kaart, maar misschien heeft iemand dit probleem ook gehad.

(Ik draai Windows 8 Pro en heb een HD6870 + 12.7 Beta. Niks in mijn systeem is overclocked.)
Toch maar een kleine bump, iemand ervaring hiermee?

Nog een soort van tip: Het irriteerde me dat ik geen Steam Games op de taskbar kon pinnen vanaf het 'startmenu' of door de shortcut vanaf de desktop erheen te slepen. Dit lukt wel als je de game opstart, even eruit alt-tabbed en vervolgens is Pin to Taskbar wel mogelijk. Zal wel aan mij liggen, maar vond de eerste twee opties logischer.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je spellen installeert dan werken ze prima (de eerste keer) tot je ze voor de 2e keer wilt opstarten na een reboot dan gebeurd er niks meer. meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Windows 8 is wel erg agressief met codecs. Ik heb AC3Filter geïnstalleerd voor AC3 en DTS, maar de enige keer dat die daadwerkelijk gebruikt wordt is de eerste keer na installatie. De keren daarna vervalt Windows terug op default, erg vreemd.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:07:
als je spellen installeert dan werken ze prima (de eerste keer) tot je ze voor de 2e keer wilt opstarten na een reboot dan gebeurd er niks meer. meerdere mensen hier last van?
Geen last van hier.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 18-09-2012 09:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eentje is gefixed met compliblabla modus (GTA) rest helaas niet! maar zijn wel wat ouwere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Nog even dit: Remote Debugging met Visual Studio 2010 werkte niet meer, omdat ik zo stom was geweest om mijn account te koppelen aan mijn Windows Live account.

Teruggegaan naar een local account en nu werkt het weer, joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch loopt het allemaal wel vrij aardig smooth.

maar op win 7 was prestatie index 6.9 en onder windows 8 is die 5.4? kan iemand me vertellen hoe dit komt en of dit relevant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:05:
toch loopt het allemaal wel vrij aardig smooth.

maar op win 7 was prestatie index 6.9 en onder windows 8 is die 5.4? kan iemand me vertellen hoe dit komt en of dit relevant is?
Lees het topic een paar bladzijden terug, daar staat er het eea over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dat mensen zich druk maken om die prestatie index, die laat is sinds Vista al links liggen :9 haha!

Klein vraagje, had een paar dagen geleden Fruit Ninja gedownload van de App-store. Alleen werkte die niet, want hij miste iets en moest gerepareerd worden. Helaas zijn alle pogingen mislukt, iemand hier ook ervaring mee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
Sinds gisteren Windows 8 en het gaat goed moet ik zeggen.
Wel de eerste keer sinds lang dat ik zo moet wennen aan de nieuwe interface en het is me soms nog steeds niet duidelijk. Ik lijk veel 'windows' open te laten...

Sinds een reboot vandaag is m'n metro menu onscherp geworden, terwijl mijn bureaublad wel scherp is. Ook m'n browser enz. zijn scherp. Enkel het startmenu en het balkmenu als je rechtsboven gaat met de muis.
Iemand een idee hoe dit nu komt? Misschien omdat Windows 8 nog niet geactiveerd is?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1gpki.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cappuccino op 18-09-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Dat Windows 8 (nog) niet geactiveerd is kan het niet door komen, heb namelijk Windows 8 ook als virtuele machine draaien, die is weliswaar niet geactiveerd en gebruik die al meerdere dagen.. Wat het probleem wel zou kunnen zijn zou ik niet weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik weet het ook niet.

Wat ik wel vervelend vind, is als ik een programme geïnstalleerd heb wat normaliter zichzelf netjes opbergt in het StartMenu met submappen, is dat alle executables dan direct onder de Metro UI komen te hangen.

Erg leuk met Visual Studio en al die extra tooltjes die erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Inderdaad, dat is erg vervelend. Gelijk je hele metro blad vol, gelukkig is werkt de rechtermuisknop prima :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/295vbbk.jpg

Nog zo'n weird beeld. Tekst wordt makkelijker leesbaar als ik erover scroll.
Iemand een idee?
Op bureaublad is alles perfect clear. Gisteren in het menu ook :/

[ Voor 14% gewijzigd door Cappuccino op 18-09-2012 23:59 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Begint op een probleem met je grafische drivers te lijken?

• Cappuccino
EgMaf schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:05:
Begint op een probleem met je grafische drivers te lijken?
Laatste Nvidia drivers. Zou toch geen probleem mogen zijn. Ik gooi ze er eens af en doe eens nieuwe install van die drivers.

edit: fixed door drivers opnieuw te installeren. bizar, maar fixed.
bedankt voor de tip!

[ Voor 13% gewijzigd door Cappuccino op 19-09-2012 00:37 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Beginners vraag hier hoor, kan je zelf een nieuwe tile maken? Bijv. om verschillende icoontjes van een softwarepakket te bundelen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
warhamstr schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:45:
Beginners vraag hier hoor, kan je zelf een nieuwe tile maken? Bijv. om verschillende icoontjes van een softwarepakket te bundelen?
Je kan de iconen in een nieuwe groep plaatsen en die groep een naam geven.
Zie hier voor een engelstalige uitleg:
http://blogs.msdn.com/b/z...app-tiles-and-groups.aspx

• CAP-Team

CAP-Team

Ik wil mijn laptop met Windows 7 Ultimate upgraden naar Windows 8 Pro. Beide Nederlands.
Bij het upgraden krijg ik echter alleen de mogelijkheid om bestanden te behouden, ofwel ik mag alle programma's opnieuw gaan installeren.

Daarom zocht ik de upgrade assistant omdat ik vermoed dat er incompatibele software op de laptop staat maar die kan ik nergens vinden :?

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
@CAP-Team

Heb je zelf al gegoogled naar een oplossing voor je probleem?

• CAP-Team

CAP-Team

Uiteraard.. ik had verwacht dat hij op de DVD zou staan. Niet dus. Op de Microsoft site kun je alleen zaken mbt de release preview vinden.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

1459 Apps in de store :)

Als ik alleen WIN+F en Store start dan zie ik er inderdaad maar 69. Als ik dan de charms bar aan de rechterkant open en op Search klik en daar een * invoer, dan komen er 1459 Apps terug :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik begrijp dat gezeik niet hoor? Heb tot nu toe bij elke verse installatie (van XP tot Win8) gewoon dat keuzescherm gezien...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Davio
Tja, ik had eerst de Windows N-versie gedownload, maar daar stond geen key bij voor ons.
De reguliere Win 8 key werkte ook niet.

Dus uiteindelijk de normale versie gedownload en die met de key geïnstalleerd en dat werkte wel.
En als eerste met IE een normale browser gedownload.
c70070540 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:17:
1459 Apps in de store :)

Als ik alleen WIN+F en Store start dan zie ik er inderdaad maar 69. Als ik dan de charms bar aan de rechterkant open en op Search klik en daar een * invoer, dan komen er 1459 Apps terug :)
Wel vaag dat ik er maar 1074 zie :?

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik (en collega's) maar 67, wtf?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Wel alle truukjes doorgevoerd om er 'meer' te zien? Misschien iets met je taal-instellingen?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik vind het ook vaag dat ik meer apps zie op moment dat ik sort by newest gebruik. Probeer dat eens TheVMaster ?

http://blog.bjornhouben.com

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
TheVMaster schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:29:
[...]

Wel alle truukjes doorgevoerd om er 'meer' te zien? Misschien iets met je taal-instellingen?
Yep, het was idd een vinkje/balkje |:(

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

World Citizen

FreeReef.nl

Mmmm... Wil ik een IE sessie openen naar mijn telefoon centrale via de Metro IE, en zegt hij dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet goed is... Doe ik het vervolgens via classic view.. en dan doet hij het wel.????? Ik mag toch wel aannemen dat er geen 2 versies van IE op staan?

Ook mijn tabbladen ed. worden niet meegenomen als ik tussen de Metro en Classic versie switch?
Whats going on?

FreeReef.nl

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
World Citizen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:55:
Ik mag toch wel aannemen dat er geen 2 versies van IE op staan?
Foute aanname, simpel.
Pagina: 1 ... 14 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.