Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:08
Ik zit nu met hetzelfde "probleem". Mag een leaseauto uitzoeken en de nieuwe Clio en de Fiesta zitten binnen het budget en hebben mooie 14% modellen.

@TommyGun weet jij of de nieuwe ford fiesta wel navigatie heeft/krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:53
Iemand enig idee of er een limiet (qua GB) zit op usb schijven die je kunt aansluiten op het Bose-systeem in de Renault Megane Estate?
Ik heb er een 500GB schijf aan gehangen met mp3s, als ik door de mappenlijst scroll zie ik niet alle mappen (hij gaat weer naar de eerste map zonder dat alle mappen langs zijn gekomen).

Is dit een beperking van het aantal GB's wat de installatie aankan, een beperking op het aantal mappen? Iemand enig idee? En hoe kom ik er af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 23:25
Snellere schijf kopen. Voor zover ik weet is de enige beperking de tijd die het achterliggende systeem neemt om te indexeren. Alles daar binnen 'ziet' ie, alles er buiten niet. Geen idee overigens hoeveel tijd het systeem er nu eigenlijk voor neemt, dus dat is gewoon uitproberen.
Of anders gewoon een 32GB stickje nemen en die om de zoveel tijd even opnieuw vullen met muziek, kan ook :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 22:35
500Gb aan muziek in je auto?? Kan je beter een PC in je auto bouwen en TT scherm vervangen met automotive software.. Stuk sneller en makkelijker in gebruik voor zoveel muziek..

8 of 16 Gb schijfjes vind ik al veel voor in de auto.. Misschien wel handig voor vakantie maar paar Gb aan muziek misschien 2 of 3 stikjes in de auto met diverse muziek zou al een end beter werken..

Gelukkig heb ik een iPhone en ondersteund Renault Airplay :-) gewon muziek via de phone regelen..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:53
Hij zit nog lang niet vol... ik zal m dr zo eens uit halen om te kijken hoe veel er nu op staat. Misschien dat er met een andere mapstructuur om het indexeringsprobleem heen te komen is.

Hmm, pas 36 GB.

Ik zal eens een map per letter proberen.

edit: ok, dat werkt dus ook niet. systeem ziet de mappen nu maar tot letter F.

Misschien eens langs een dealer rijden, misschien dat zij de search-time aan kunnen passen?

[ Voor 40% gewijzigd door Sebas1979 op 09-10-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06

Griffin

Is mythical

Sebas1979 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:18:
Hij zit nog lang niet vol... ik zal m dr zo eens uit halen om te kijken hoe veel er nu op staat. Misschien dat er met een andere mapstructuur om het indexeringsprobleem heen te komen is.

Hmm, pas 36 GB.

Ik zal eens een map per letter proberen.

edit: ok, dat werkt dus ook niet. systeem ziet de mappen nu maar tot letter F.

Misschien eens langs een dealer rijden, misschien dat zij de search-time aan kunnen passen?
Je zou kunnen proberen mappen A t/m E even eraf te halen. Misschien is het een bestand in de F map welke problemen geeft. Als je map A t/m E eraf haalt en de indexer gaat dan wel verder dan is het puur search time.
Vermoed echter dat ze dat niet zomaar aan kunnen passen (anders zouden alle Megane's wel meer searchtime hebben).

Ik zou zeggen neem even contact op met de dealer.

Maar OMG, 36GB aan muziek. Serious... je kan maar 1 nummer per keer luisteren. Je kan ook elke week even je 16GB stickie oid refreshen met andere nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Griffin schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:00:
[...]

Je zou kunnen proberen mappen A t/m E even eraf te halen. Misschien is het een bestand in de F map welke problemen geeft. Als je map A t/m E eraf haalt en de indexer gaat dan wel verder dan is het puur search time.
Vermoed echter dat ze dat niet zomaar aan kunnen passen (anders zouden alle Megane's wel meer searchtime hebben).

Ik zou zeggen neem even contact op met de dealer.

Maar OMG, 36GB aan muziek. Serious... je kan maar 1 nummer per keer luisteren. Je kan ook elke week even je 16GB stickie oid refreshen met andere nummers.
Ik heb een stickie van 32GB, nu voor 18GB vol.. Gaat vrij snel..

Ik hou van verschillende genres.
Zo hou ik van rock, top40, dance, etc..

Van sommige favoriete artiesten heb ik gewoon alle albums erop staan.. Iron Maiden collectie is zeer groot 8)

Ook mijn vrouw heeft haar muziek erop staan en ook heel wat cd's van K3 en Djumbo etc voor de kleine spruit :)

tuurlijk kun je maar 1 nummer tegelijk luisteren maar ik wil niet telkens wisselen van stickie. daarom gekozen voor de 32GB Sandisk Cruzer Fit..
Tot nu toe geen enkel probleem met indexeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Dr. Horrible schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:25:
Ik zit nu met hetzelfde "probleem". Mag een leaseauto uitzoeken en de nieuwe Clio en de Fiesta zitten binnen het budget en hebben mooie 14% modellen.

@TommyGun weet jij of de nieuwe ford fiesta wel navigatie heeft/krijgt
Inderdaad.

Alternatieven zijn de Citroen (C3 of DS3), Peugeot (208), Kia (Rio) en Hyundai (i20) maar Ford en Renault hebben inderdaad leukere (sportievere) modellen. Over de saaie 14% modellen van VW (kale Polo), Skoda (Fabia) en Seat (Ibiza) zullen we 't maar niet hebben :z

Wat betreft navigatie op de Fiesta; jazeker! http://www.ford.nl/ErvaarFord/Autosalons/Parijs/Overzicht

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 09-10-2012 15:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
TommyGun schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

Inderdaad.

Alternatieven zijn de Citroen (C3 of DS3), Peugeot (208), Kia (Rio) en Hyundai (i20) maar Ford en Renault hebben inderdaad leukere (sportievere) modellen. Over de saaie 14% modellen van VW (kale Polo), Skoda (Fabia) en Seat (Ibiza) zullen we 't maar niet hebben :z

Wat betreft navigatie op de Fiesta; jazeker! http://www.ford.nl/ErvaarFord/Autosalons/Parijs/Overzicht
Moet wel zeggen dat het dashboard van de nieuwe Fiesta een stuk beter er uit ziet dan de versie waar ik nu in rij (2010 Fiesta 5 deurs) Alleen dat glimede gaat dat geen vette vingers opleveren?

Rij nu Fiesta als voorloop auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
TommyGun schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

Inderdaad.

Hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer je auto op kenteken gezet gaat worden. Vanaf volgend jaar worden de regels weer strenger. Eventueel kan je hier kijken: http://www.autoweek.nl/bijtelling.php
Voor Citroen en Peugeot vallen dan alleen de 70pk uitvoeringen nog in de 14% categorie. Voor VAG alleen de Polo. De Fabia en Ibiza niet meer, tenzij er ontwikkelingen zijn waar ik niet van op de hoogte ben. Ik denk zelf dat je bij Ford of Renault het best uit bent.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCmisbruiker
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 09:30

PCmisbruiker

2B|!2B

PCmisbruiker schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:30:
Nog even wachten en dan mag ik ook een Megane Estate berijden.
Zwart (zakkelijk), schuss velgen, Bose uitvoering. De details volgen later zodra ik ze weer weet.
Het lijstje waarschijnlijk halverwegen november geleverd:

- Energy dCi 110 Stop en Start Bose eco2

- Noir Etoile TEGNE

- Half TEP lederen bekleding afgewerkt met lichte stiksels / Dashboard uitgevoerd in antraciet

- Meesturende bi-Xenon verlichting voor dim- en grootlicht inclusief koplampsproeiers
- Pack Lumière

- Lichtmetalen wielen 17" 'Schuss'
- Reservewiel 205/55 R16 (max. 80 km/u)
- Bandenspanningscontrolesysteem

- Kaart Europa i.p.v. BeNeLux
- LIVE-services 36 maanden

En nu het moeilijkste = wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jozz schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer je auto op kenteken gezet gaat worden. Vanaf volgend jaar worden de regels weer strenger. Eventueel kan je hier kijken: http://www.autoweek.nl/bijtelling.php
Voor Citroen en Peugeot vallen dan alleen de 70pk uitvoeringen nog in de 14% categorie. Voor VAG alleen de Polo. De Fabia en Ibiza niet meer, tenzij er ontwikkelingen zijn waar ik niet van op de hoogte ben. Ik denk zelf dat je bij Ford of Renault het best uit bent.
Bedankt voor de informatie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:29
iemand een idee wanneer Renault met nieuws komt over een aangepaste megane die in de 14% categorie valt in 2013 ?

Ik zie in de prijslijst dat de Megane Bose uitvoering geen stuurwiel bediening heeft voor de radio, dat verbaast me enigszins, maar klopt dat ook ?

[ Voor 40% gewijzigd door Piet400 op 10-10-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Eind Q1 '13 wordt daarover nieuws verwacht. Homologatieproces is nog niet afgerond.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17

Wok

Dakloos...

Piet400 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:48:
Ik zie in de prijslijst dat de Megane Bose uitvoering geen stuurwiel bediening heeft voor de radio, dat verbaast me enigszins, maar klopt dat ook ?
Klopt wel en niet ;)

Op het stuurwiel zitten inderdaad geen knoppen voor de radio, maar aan de rechterkant zit achter het stuurwiel een bedieningssatelliet voor de basale functies van de radio/telefoon: volumeregeling, mute/pauze, opnemen/ophangen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt met die bedieningssatelliet ook wisselen van radioband, andere frequenties opzoeken, volgende nummer, spoelen in nummers etc.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ In de 2012-modellen is die interface helaas sterk uitgekleed :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hebben ze serieus bezuinigd op de knopjes boven- en onderop de bedieningssatelliet? Dat is wel een beetje schraal eigenlijk :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik kan alleen het spoelen in nummers zelf niet, de rest wel. Zo erg is er dus ook weer niet bezuinigd. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik vind het vooral hatelijk dat het scrollwiel naar de volgende/vorige frequentie gaat en niet schakelt tussen de presets.

De beperkingen vallen me voornamelijk op omdat de radio net even te ver weg zit... In mijn vorige auto (Peugeot 308) was de bediening van de satelliet ook niet allesomvattend (wel uitgebreider dan in de Mégane), maar was ook de radiounit zelf goed (lees: vrijwel blind) te bedienen. In de Mégane zit de radio te diep en is de indeling van de knoppen niet logisch (niet op de tast te bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik betrap mijzelf er in ieder geval op dat ik om een naam te vinden, vrijwel altijd mijn iPhone pak om die te bellen. Die interface werkt echt niet. :P

De afstandsbediening werkt wmb prima. Ik kan wisselen tussen radio/mediaspelers, volgende/vorige, en op pauze drukken. Zodra ik ingewikkelde dingen wil gaan doen (voorkeurszenders in plaats een willekeurige) gaat het mis. Mateloos irritant is de scheiding tussen TomTom en de radio. Af en toe dringt te interface van de radio/telefoon zich aan mij op, terwijl ik wil navigeren. Ook mag ik niet telefoneren (!) als de radio verkeersinformatie op heeft staan. Inmiddels heb ik dus regelmatig mijn telefoon in handen om dat soort problemen te omzeilen. Veiliger wordt het er niet van...

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oh, daarvoor gebruikten we in de Laguna de Parrot. Werkte echt zalig. Enige probleem is dat je dan weer een extra afstandsbediening een plek moet geven :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Krisp schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:15:
Ik betrap mijzelf er in ieder geval op dat ik om een naam te vinden, vrijwel altijd mijn iPhone pak om die te bellen. Die interface werkt echt niet. :P
Check! Al is het in mijn geval de loempia (zakelijk) of de Android (privé)
Mateloos irritant is de scheiding tussen TomTom en de radio.
Dat.

Zó jammer dat ze zo'n prachtig bedieningscluster hebben op de middenconsole en dat ik dan alleen maar de navi ermee kan bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:02
PauseBreak schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:06:
Eind Q1 '13 wordt daarover nieuws verwacht. Homologatieproces is nog niet afgerond.
Maar het mooie is dat die er toch gaat komen :) blijven gelukkig mooie megane estate's zien en geen prius wagon's :P

Die hele bediening van die radio in de megane klinkt wel waardeloos trouwens, die bedieningssateliet gebruikt renault al sinds de R9/11 halverwege jaren 80 (hij ziet er nu uiteraard iets minder vierkant uit ;) ). Het scrollwiel had toen al de functie wisselen tussen memory presets op de radio, in de laguna 3 is dat overigens nog steeds zo dus waarom zo dat nou in de megane weer anders hebben gedaan. Overigens, in de laguna 3 moet de radio daarvoor wel in de juiste mode staan (je hebt preset, alle herkende zenders en nog ééntje) wellicht dat dat ook geld voor de megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

PauseBreak schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:06:
Vorige week was ik bij de Renaul dealer:
Griffin in "Het grote Renault topic - Deel 5"
melcon schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:33:
[...]
Maar het mooie is dat die er toch gaat komen :) blijven gelukkig mooie megane estate's zien en geen prius wagon's :P
Dat is dus nog niet zeker (zover de dealer dat melde tegen mij). Ik hoop het wel maar we gaan het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het is vrij logisch dat de dealer niet weet of die 14% versie er komt of niet, want dat weet hij pas als het homologatieproces afgerond is en hij door Renault NL geïnformeerd is, die weer eerst door Renault FR geïnformeerd moeten worden.
Zoals ik dus al zei: Wacht even rustig af tot Q1 '13 (maart volgend jaar dus, ongeveer), want het homologatieproces is op dit moment nog niet afgerond. Ze zijn er mee bezig en veel meer nieuws is er op dit moment niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren na het werk nog even snel naar de supermarkt gereden en zie daar een Megane Bose uitvoering staan (ook enkele weken oud).
Ik parkeer mijn GT-Line ernaast en op dat moment komt de bestuurder/eigenaar van die andere megane eraan..

Ik zeg mooie wagen he die Megane's..

Hij zei: Jazeker en kijkt naar mijn auto, en zij: baal wel een beetje dat ik niet de GT-Line heb genomen, die ziet er een stuk beter uit dan de Bose..
(Hij doelde op de verlichting en dagrijledjes en de andere bumperindeling).

Ook kreeg ik complimenten over de kleur (Blue Malte), die zie je niet veel rijden zij hij, staat hem goed.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:24:
Gisteren na het werk nog even snel naar de supermarkt gereden en zie daar een Megane Bose uitvoering staan (ook enkele weken oud).
Ik parkeer mijn GT-Line ernaast en op dat moment komt de bestuurder/eigenaar van die andere megane eraan..

Ik zeg mooie wagen he die Megane's..

Hij zei: Jazeker en kijkt naar mijn auto, en zij: baal wel een beetje dat ik niet de GT-Line heb genomen, die ziet er een stuk beter uit dan de Bose..
(Hij doelde op de verlichting en dagrijledjes en de andere bumperindeling).

Ook kreeg ik complimenten over de kleur (Blue Malte), die zie je niet veel rijden zij hij, staat hem goed.. 8)
Ik zie veel witte en grijze/zwarte maganes rijden voornamelijk Estate.. Zelf geen kinderen dus een HatchBack genomen ook Bleu Malte.. Zie je ook niet veel rondrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Griffin schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:04:
[...]

[...]

Dat is dus nog niet zeker (zover de dealer dat melde tegen mij). Ik hoop het wel maar we gaan het afwachten.
Ik heb iets andere bronnen als de dealer ;) op dit moment is het 90% zeker dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Oei,

Dat duurt langer dan ik had gehoopt.

Ik heb een paar weken geleden bericht gekregen dat ik opzoek moet naar een nieuwe lease auto. Ik kan het vast wel even rekken, maar een half jaar ?!

@melcon, wat zijn jouw berichten ? wanneer zou deze mogelijk beschikbaar komen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Piet400 op 11-10-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 22:49

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 19:32

YoVla

Yoghurt met vla

Tot mijn grote verbazing zag ik vanmorgen dit artikel in de volkskrant:
http://www.bndestem.nl/au...9gane-meer-met-minder.ece
(ja, was het exact zelfde artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Piet400, wat Pausebreak zegt, einde Q1 2012, dus wordt toch 4/5 maanden rekken.....

Lol, dat artikel:
Renault nam de bestaande 1.6 liter 16-klepper – oorspronkelijk afkomstig van Nissan – als basis om deze te verkleinen tot een inhoud van 1.2 liter en tegelijk te voorzien van een turbo.
Daar heeft iemand wat uit zijn duim lopen zuigen 8)7 ten eerste is de bestaande 1.6 16v al niet afkomstig van Nissan laat staan dat het de basis is voor de 1.2 TCE. De basis voor de 1.2 tce (D4F-T) is gewoon de bestaande atmosferische 1.2 16V (D4F) zoals bekend uit de twingo / clio / modus.

De enige nissan motoren die tot nu toe in renault modellen zijn verschijnen zijn de 3.5 V6 en de 2.0 16v 140 pk (M4R). Die laatste is overigens een ontzettend lui sch**t blok die kwa soepelheid niet eens in de buurt komt van de F4R (2.0 16v van renault van voor 2007). Maar de F4R is jammer genoeg iets te vervuilend om te blijven gebruiken.

Voor de rest is er nog de M9R, de 2.0 dci, dit is echter een volledig door renault ontwikkelde motor waarbij alleen de basis van benzine M4R gebruikt is (het onderblok). In 2013 komt dan nog de MR16DDT in het rijtje nissan motor gebruikt in renault modellen bij, in de clio RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Klippy

Still Game

Wok schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:43:
Ik vind het vooral hatelijk dat het scrollwiel naar de volgende/vorige frequentie gaat en niet schakelt tussen de presets.

[..]
En dat is echt niet te veranderen? Vind ik dan best wel slecht, want in de Twingo hebben ze dat prima voor elkaar. Ik was bang dat de radio daar te simpel zou zijn, maar dat valt me echt mee.
Eigenlijk kan ik alles wel via de stuurschakelaar bedienen, alleen mis ik een naar links en rechts knopje, maar die heb je normaal niet heel vaak nodig.
Daar kan je dus oa mee instellen of je door de presets of de frequenties loopt met het scrollwiel. Zelfs bladeren door contacten op de telefoon en bellen gaat allemaal via het scrollwiel aan de stuurhendel, toch slecht dat ze dan in een auto van 2 klasses hoger met Bose audio dat niet voor elkaar krijgen.

Ben wel benieuwd hoe dat in de Clio werkt met dat touchscreen, echt leesbaar lijkt me dat niet in de zon. Navigatie boeit me niet veel, gebruik ik zelden, maar m'n audio bediening is heilig :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
In wat voor opzicht is de rij stijl van de GT-line anders dan de Bose uitvoering ?
Ik heb nl. kinderen die nogal slecht tegen autorijden kunnen en ik ben bang dat een sportievere uitvoering hier niet aan gaat meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De rijstijl bepaal je als bestuurder natuurlijk zelf ;)

De GT-line heeft een straffer afgesteld onderstel: op slecht(er) wegdek zal de GT-line wat stoteriger zijn en korte oneffenheden worden duidelijker doorgegeven in het interieur.

Wat is 'slecht tegen autorijden kunnen'? Wat veroorzaakt de klachten? Neem vooral ook je manier van rijden eens onder de loep :) Dat klinkt misschien lullig, maar sommige mensen hebben niet door dat hun manier van rijden voor de passagiers heel vervelend kan zijn. Achter het stuur ervaar je het toch heel anders...

Voorbeeld: ik was een paar weken geleden passagier bij een collega van me en ik zat achterin.... Hoewel ik zelf geen last heb van wagenziekte, kan ik me na die rit heel goed voorstellen dat mensen dat wel kunnen hebben... Collega reed gewoon nooit constant: of ik voelde auto afremmen of weer acceleren.. en dat dus continu op een rechte, vrijwel lege snelweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21

timovd

Voorsprong door techniek

Idd. eerst kijken naar je rijstijl. Gebruik ook op binnenwegen zoveel mogelijk cruise control.
Ik dacht zelf dat het verschil alleen zat in de sportstoelen (GT-line). Wagenziekte komt niet snel door kleine trillingen die door een strakker onderstel veroorzaakt worden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Nou ja... Als iemand niet constant rijd en ik zit achterin.. Dan mag ik hopen dat hij/zij een zakje voor me hebben. Zit ik een auto die heel erg deint dan heb ik ook een zakje nodig. ( Vooral in duitsland deint een auto graag) Dus een straffer afgestelde auto kan een voordeel zijn. Trillingen worden mensen niet zo snel ziek van. Maar als de auto deint zoals een boot in het water weer wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
GT Line ligt 10 mm dichter op het asfalt en is dus iets stugger als het normale onderstel. Kwa stugheid nog steeds mijlenver verwijderd van een RS model dus nog steeds in de categorie comfortabel.
Wat je het beste kan doen is gewoon met beide uitvoeringen (een non GT Line en ene GT Line) een proefrit maken, uiteraard incl. kinderen. Ga dan niet 5 minuten rijden maar beide keren lekker een half uur per auto, een beetje dealer maakt hier ook echt geen probleem van.

Aan de hand daarvan heb je in elk geval een redelijk goed idee of de auto geschikt is voor je kinderen. Wagenziekte kent overigens meerdere oorzaken en hoeft dus niet per definitie veroorzaakt te worden door een te slap of te stug onderstel. Wat ook meespeelt is de manier waarop je naar buiten kan kijken (vorm/plaats/grote v/d ramen, objecten die het naar voren kijken belemmeren, vooral achterin ;) :P ), windgeruis wat door de vorm v/d carresorie optreed ter hoogte van een zitplaats, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een GT-Line en ik ervaar hem echt niet als stug..
Hij stuitert ook niet echt als je over een klinkerweg rijd ofzo, wel hoor/voel je de oneffenheden iets meer, maar niet hinderlijk..
Ik heb een dochter van 2 en die heeft nergens last van.. Slaapt heerlijk achterin 8)

Wel merkte ik toen met de proefrit dat de GT-Line een stuk beter ligt in de bochten, minder onderstuur..
Je hebt bij ons op de autobaan een hele mooie bocht, normaal krijg je daar met 100-110 wel last van onderstuur..
Met de GT-Line knal ik er met 120 met gemak door.. (kan harder maar ben nog voorzichtig :)) en geen last van onderstuur..

Ik heb nu een kleine 4000 km gereden en ik vind het echt een heerlijke wagen..
Enige nadeel is dat de motor onder de 16-1700 toeren echt niet thuis geeft..
Zeker met rustig optrekken (vanuit een zij weggetje de hoofdweg op) zak ik tussen de 1 en de 2e versnelling vaak te ver terug in toeren.. en dan heb ik het gevoel dat ik moet helpen drukken..
Zolang de turbo meedoet is het een zeer fijn blokje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat hoort een beetje bij de motorinhoud, dat je al trekkracht hebt bij 1700/1800 toeren is best wel knap voor zo'n kleine motorinhoud. Wees blij dat het geen 1.2 of 1.6 tdi is van een bekende duitse fabrikant. Die geven gewoon niet thuis onder de 2100 toeren en dan ook echt helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vandaag bij de eigen auto ook maar eens de imitatie lampen van winparts geprobeerd, gezien het prijsverschil nog wel een keer te proberen. (160 vs 50,-). Voor die 90,- euro prijsverschil moet je alleen wel zelf even het motortje van de koplamp verstelling overzetten. Dat is te doen :P

In elk geval, dit is rechts met nog een oude verweerde koplamp:
Afbeeldingslocatie: http://www.clubrenaultsportives.nl/images/2012/IMAG0530.jpg

En links met de nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://www.clubrenaultsportives.nl/images/2012/IMAG0531.jpg
Pasvorm is goed, glas is heel mooi helder en eigenlijk niets op aan te merken. Heb de rechterzijde dus ook gelijk maar besteld, dan is het neusje weer helemaal opgefrist 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En qua klemmen/clipjes/pasvorm, viel dat een beetje mee?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Allemaal prima, clipjes voor b.v. de H7 lampjes hebben 1 armpje ipv 2 dus daaraan kun je wel zien dat ze daar op bezuinigd hebben. Het armpje haakt dan wel weer achter een metalen plaatje ipv kunststof zoals bij het origineel dus dat is dan weer beter. Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 10:21

timovd

Voorsprong door techniek

Kun je dan niet wat overzetten van de oude (originele) op de nieuwe?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mwoah, zou kunnen maar is niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 16-10-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 09:49
Hebben jullie ook met je Megane 2012 dat als het icoontje verschijnt dat je moet tanken de actieradius snel daarop uitvalt (er komen dan 3 streepjes "---"). Bij mij ging hij in een keer van 100 km 'te goed' naar --- . Ik heb dat elke keer. Met mijn vorige auto, een Skoda Octavia, had ik dat niet.
Ik heb dan ook nog maar 1 dikke balk over in mijn digitale brandstofmeter, wat ook niet echt nauwkeurig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het ook, donders irritant :)
Meestal zie je de meter nog wel iets van de 0 afstaan. dus dat hou ik wel in de gaten en tank dan gewoon zsm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

deltaquad schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:56:
Hebben jullie ook met je Megane 2012 dat als het icoontje verschijnt dat je moet tanken de actieradius snel daarop uitvalt (er komen dan 3 streepjes "---"). Bij mij ging hij in een keer van 100 km 'te goed' naar --- . Ik heb dat elke keer. Met mijn vorige auto, een Skoda Octavia, had ik dat niet.
Ik heb dan ook nog maar 1 dikke balk over in mijn digitale brandstofmeter, wat ook niet echt nauwkeurig is...
Je kunt die balk ook nog 'dun' krijgen als je nog even doorrijdt. ;)

Die 100km is overigens ook te weinig. Hij rekent terug naar ong. 55 liter. Ik houd zelf altijd de meter aan hoeveel er verbruikt is, met een marge van 2-3 liter. Er kan 60 liter in de tank, dus bij ongeveer 54 liter ga ik tanken. Ik tank dus altijd na meer dan 1000km. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 09:54

RvL

Je kan toch nog zien hoeveel liter je al hebt verstookt? Er ligt een 60 liter tank in de Mégane.

In mijn 2011 Mégane dCi geven de tellers steevast een te hoog verbruik aan (heel apart, eigenlijk alleen maar andersom gewend) dus als de actieradius --- weergeeft, schakel ik gewoon over naar het aantal verstookte liters.

Moet je natuurlijk wel na iedere tankbeurt de tellers resetten, dat dan weer wel.

edit:
Wat Krisp al zei dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RvL op 19-10-2012 12:06 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt toch ook gewoon kijken naar je dagteller? Als je altijd na ongeveer 1000km moet tanken zal daar niet veel verschil in zitten :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Ik ben even niet helemaal op de hoogte of het mag hier op Tweakers maar ik heb dus laatst mijn Clio verkocht en daarvoor heb ik nog de originele Audio Connection Box van Renault van liggen. Hij staat op marktplaats te koop. Ik wil graag een medetweaker helpen met de aansluiting etc van het kastje. Bij mij heeft het de afgelopen 2,5 jaar veel plezier gebracht!

De nieuwe site van Marktplaats heeft blijkbaar geen korte link meer..

http://vernieuwd.marktpla...audio-connection-box.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@la_fusion,
Je hebt daar http://tweakers.net/aanbod/ voor ;-) kan je al je spullend ie je wil verkopen op plaatsen.. Forum is hiervoor niet bedoeld.

Anyway.. Die verstookte liters is toch ook een geschate waarde? Of zit er in de bezinepomp ook een metertje die hoeveelheid die verbruikwordt ook bijhoud?

Normaal gesproken zit er in de tank een vlotter die aangeeft hoeveel benzine nog in de tank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
To_Tall schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:39:
@la_fusion,
Je hebt daar http://tweakers.net/aanbod/ voor ;-) kan je al je spullend ie je wil verkopen op plaatsen.. Forum is hiervoor niet bedoeld.
Voor zover ik weet zijn auto onderdelen daar dus niet voor bedoeld..

Bij mij gaf de Clio overigens aan als er getankt moest worden op basis van het gemeten brandstofverbruik.. Als het lampje ging branden waren er volgens de boordcomputer normaal nog zo'n 80 km te rijden. 10 km verder ging dat getal echter weg.. waarschijnlijk omdat de geschatte waarde dan minder klopte of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anyway.. Die verstookte liters is toch ook een geschate waarde? Of zit er in de bezinepomp ook een metertje die hoeveelheid die verbruikwordt ook bijhoud?

Normaal gesproken zit er in de tank een vlotter die aangeeft hoeveel benzine nog in de tank zit.
Zover ik weet zit het zo: je een gemiddeld verbruikt, dit icm het aantal liters in je tank kom je uit op de actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:20

Trebbors

Failure is no option!

Mijn Laguna staat in de verkoop, met een forse prijs maar wel onderhandelbaar. Het vermogen van de 1.6 begon me tegen te vallen. Verder een prima reis-auto en zonder problemen van 101.000 naar de 175000 gezet. M.U.V. de bekende bobines.

Nu staat er een andere bolide op de oprit.

http://www.autoscout24.nl...103&cd=634859858640000000

[ Voor 12% gewijzigd door Trebbors op 19-10-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ja, het is een geschatte waarde. Maar ik heb gemerkt dat hij redelijk (dwz: 2-3 liter marge) accuraat is. Daarmee kun je dus prima tot op 55l rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:11
Zo gisteren mijn nieuwe wagentje opgehaald. Moet zeggen dat de Twingo toch een stuk luxer is dan ik had verwacht, zo komend vanuit een full-options Clio. Al heb ik mijzelf al meermaals geschaakt dat ik de deur probeerde te openen zonder de sleutel te gebruiken, evenals de auto te starten via een missende start-knop :o

Hier is ie dan
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/20r38ep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gefeliciteerd, leuke auto zeg! Veel succes en veilige km's hiermee. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Geinige velgen ook :-) gefelicteerd inderdaad.

Voor wat betreft die aangegeven liters, bij een commonrail diesel worden die gewoon berekend tot op minder 1% nauwkeurig. (De computer weet exact hoe lang er ingespoten wordt, dat i.c.m. de gemeten raildruk geeft een zeer betrouwbare manier om het aantal verbruikte liters te berekenen). Bij een benzine kan er wat meer afwijking inzitten, ook daar is de inspuitduur bekend maar wordt de benzinedruk niet gemeten. Dus dan wordt er met een vaste waarde gewerkt terwijl in werkelijkheid de benzinedruk uiteraard kan verschillen afhankelijk van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, want de brandstofpomp verpompt veel meer liters per uur dan je verbruikt. Die draait namelijk op constante snelheid en ook bij hoge toeren moet de brandstofdruk hoog genoeg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, en wat niet verbruikt wordt gaat terug de tank in via de retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ah dat wist ik niet dacht dat de pomp alleen naar vraag leverde..

Iemand een idee wanneer je kan zien of de auto in productie staat? Momenteel staat deze nog op order.. Is renault daar een beetje acuraat mee? of is het systeem alleen ter vermaak?? Het is al week 43 en week 49 zou de auto bij de dealer staan week 50 afhalen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

melcon schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:10:
Geinige velgen ook :-) gefelicteerd inderdaad.

Voor wat betreft die aangegeven liters, bij een commonrail diesel worden die gewoon berekend tot op minder 1% nauwkeurig. (De computer weet exact hoe lang er ingespoten wordt, dat i.c.m. de gemeten raildruk geeft een zeer betrouwbare manier om het aantal verbruikte liters te berekenen). Bij een benzine kan er wat meer afwijking inzitten, ook daar is de inspuitduur bekend maar wordt de benzinedruk niet gemeten. Dus dan wordt er met een vaste waarde gewerkt terwijl in werkelijkheid de benzinedruk uiteraard kan verschillen afhankelijk van omstandigheden.
Dan snap ik niet goed dat er bij mij tot 5% afwijking in zit. Verklaring die ik heb is dat de computer geen verbruik registreert wanneer ik het gas los laat, maar ik weet dat niet zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Vreemd inderdaad, want bij mij is de BC inderdaad bijzondor accuraat: laatst 50,7 liter getankt, terwijl de BC aangaf dat er 50,9 liter verstookt was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ook wat betreft verbruik, ik rij soms met uitrekenen (dagteller + getankte liters) gemiddeld zuiniger dan de BC aangeeft (BC = 5.0 liter / 100 KM , terwijl ik uitgerekend op net geen 4.9 liter / 100 KM kom.

Verder is de mijn 1e auto waar ik rij, waar de actieradius na de 90 op --- komt te staan, alle andere auto's telden gewoon af tot nul (en niet met stappen van 90 km). Niet onoverkomelijk, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Krisp, dat klopt, bij gas los (zonder te ontkoppelen uiteraard, oftewel afremmen op de motor) vind er fuel cut off plaats. Er wordt op dat moment dus niets ingespoten, ergo de bc zal geen verbruik aangeven. Het aantal verbruikte liters zou vrijwel geen afwijking in moeten zitten, in het berekende verbruik kan de afwijking wat groter zijn omdat er voor de afstand afgerond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
To_Tall schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:29:
ah dat wist ik niet dacht dat de pomp alleen naar vraag leverde..

Iemand een idee wanneer je kan zien of de auto in productie staat? Momenteel staat deze nog op order.. Is renault daar een beetje acuraat mee? of is het systeem alleen ter vermaak?? Het is al week 43 en week 49 zou de auto bij de dealer staan week 50 afhalen!!
Alleen ter vermaak. Er staan geregeld auto's nog op 'in productie' terwijl de betreffende auto al afgeleverd is en vrolijk rondrijdt in Nederland :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

melcon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:34:
@Krisp, dat klopt, bij gas los (zonder te ontkoppelen uiteraard, oftewel afremmen op de motor) vind er fuel cut off plaats. Er wordt op dat moment dus niets ingespoten, ergo de bc zal geen verbruik aangeven. Het aantal verbruikte liters zou vrijwel geen afwijking in moeten zitten, in het berekende verbruik kan de afwijking wat groter zijn omdat er voor de afstand afgerond wordt.
Dan ga ik toch eens praten met de dealer, ik verlies namelijk elke tankbeurt ongeveer 2 liter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:11
Met mijn Clio zat de BC er maximaal 0.2 liter naast bij iedere tankbeurt. Af en toe was het iets meer, maar het was vooral afhankelijk van de hoeveelheid stadskilometers, want met de snelwegkilometers is de BC altijd zeer nauwkeurig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

melcon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:34:
En toch zit er bij mij bij het aantal verbruikte liters wat de BC aangeeft en wat ik er aan de pomp in kan stoppen soms een verschil van 5 liter, waarbij de BC meer aangeeft. En dan tank ik meestal bij hetzelfde tankstation en als het even kan ook bij dezelfde pomp (i.v.m. betaalpaal buiten, lekker snel).

Niet dat ik er verder problemen mee heb hoor :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je zal altijd wat verschil hebben natuurlijk, de menselijke factor tijdens het tanken is daar mischien zelfs wel de grootste van (tank je nog een litertje extra na het afslaan, doe je dat langzaam/snel). Daarnaast uiteraard speelt uiteraard de ijking nog mee, temperatuur, ontluchting kan de ene keer beter verlopen als de andere keer waardoor de pomp eerder of later afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dat zou betekenen dat ik soms ook minder tank dan de BC aangeeft, maar dat is nooit het geval? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Eerder stoppen met tanken :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar LM-velgen met Bridgestone winterbanden die in uitstekende staat zijn voor een Clio.. dan zijn die te vinden op Marktplaats ;)

vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m608972009-lm-velgen-enzo-013-hypersilver-winterbanden-renault-clio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is bij de andere megane III rijders?

Ik heb nu bijna 5000km op de teller staan, maar ik krijg het verbruik nog niet echt onder controle..
Ik heb de Estate Eco2 Diesel

Ik rij nu gemiddeld 1:20.
Hoe is het verbruik bij de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Volgens mijn leasemaatschappij: 18,5. Volgens mijn verbruiksmeter 1:20. Welke waarde meet je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik zit nu op de 17500 km en de laatste tank bijna 1:22 gereden. Zuiniger kan nog wel, maar dan zal ik niet harder dan +/- 90 moeten gaan rijden. Verder merk ik dat weinig korte ritjes binnendoor erg veel kan schelen.

Ik heb overigens een coupe, weet niet of dat nog veel verschil maakt in gebruik. Ook maak ik eigenlijk te weinig gebruik van het start-stopsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
Ik heb nog het 2011 model met EDC (20%) en ik haal gemiddeld 1:17. Dit zijn voornamelijk snelweg kilometers op de cc rond de 120 km/pu.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

2012 Estate GT-line ECO2. Laatste tank 1:21 (1076km/51,2L), langdurig gemiddelde (9500km) 1:20,4 (4,9L/100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
niet onder controle? 1:20 is toch netjes voor een auto van 1300 kg. Mijn lease polo (geen keus voor een echte auto helaas) krijg ik nauwelijks zuiniger dan 1:20, en die is een stukje lichter. En dan ga ik 100 rijden en geen 120, dus heb het maar opgegeven om een acceptabel verbruik te realiseren :P

Coupe heeft een betere stroomlijn, een estate is weer wat langer wat het aerodynamische voordeel weer een beetje opheft. Kwa verbruik zou dat dus niet heel veel uit moeten maken. Hij zal het zuinigste zijn bij snelweg kilometers en constant rijden.

Dat je het opgegeven verbruik niet haalt lijkt me duidelijk, als je ziet hoe die test cyclus opgebouwd is, zo ga je zelf nooit rijden (90 sec van 50 naar 100, dat soort dingen).

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 26-10-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik meet aan de pomp.. zat heel lang rond de 1:19.. en laatste tank heel bewust gereden maar dan haal ik net 1:20.1 ongeveer.
Had 1:22-23 wel verwacht om te kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

In het begin haalde ik met moeite 1:20, vaak zelfs maar 1:18, pas na 12k km ging het verbruik richting de 1:20 / 21. Naar mijn idee grotendeels door mijn rijstijl. En wellicht dat de buitentemperatuur ook meespeelt, airco verbruikt natuurlijk ook wel wat, al gebruik ik nu 's ochtends steeds vaker de stoelverwarming ( O+ )

Edit: deze verbruikscijfers zijn ook zelf uitgerekend, aantal km's / getankte aantal liters, dat is dus zuiniger dan de boordcomputer gemiddeld aangeeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Lucky-Shirt op 26-10-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zag trouwens dat de GT uitvoering tegenwoordig 190 ipv 180 trappelende paarden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Mijn auto zit over het totale gemiddelde op 5,6 op 100 km........en ik trap best wel door in de bebouwde kom, snelweg altijd cc op 110 km/u

Verbruiksmonitor op autoweek te vinden.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Volgens mij hier nog niet gepost, dus bij deze dan maar. De 3d configurator van de Clio IV is in de lucht en klopt nu ook daadwerkelijk met wat je kunt bestellen :+
Altijd leuk, op knopjes drukken :P

En voor de leaserijders nog leuker. De homologatie is erdoorheen. De Mégane is naar 88gr/km CO2 en daarmee ook volgend jaar 14% bijtelling.

[ Voor 26% gewijzigd door PauseBreak op 02-11-2012 17:33 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is mooi op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Nice... Dan zullen er volgend jaar nog wel een paar Méganes bij komen op het werk :D (nu rijdt al bijna 20% van het personeelsbestand (vrijwillig, want geen merkenbeleid) een Mégane (op een bedrijf van 150 man))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 20:23
23dkm gereden, boordcomputer komt ook na 2 keer resetten steeds terug op 5,6L/100km.

Ik rij 60% snelweg, en dan altijd de stukken waar je 120-140 kunt en mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
[zeurpietmodus] Je mag nergens in Nederland 140km/u rijden :P [/zeurpietmodus] Maar desalniettemin prima score lijkt me. Zeker met zoveel stadsverkeer erbij.

Wat betreft de Méganes met 14% volgend jaar: Volgens communicatie naar de dealers toe zou dat alleen geldig zijn voor modellen met 16" velgen. Ik ben benieuwd of dat ook echt bewaarheid gaat worden :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Worden dus een heleboel megane's met 16 " :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Als dat inderdaad het 'offer' is wat ik moet brengen, dan is dat maar zo. Ik heb dan liever m'n Bose setje dan m'n 17" velgen (die ik aan de binnenkant toch niet zie ;) ).

Blijft vermogen en koppel wel hetzelfde? Ten opzichte van mijn 2011 model (20% bijtelling) heeft het huidige model een hoger koppel als ik me niet vergis.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dit weekend de nieuwe Clio in het echt gezien maar ik vind het interieur toch wel tegenvallen. Veel plastic en al neem je het stuur in leder dan is nog steeds het onderste gedeelte (waarin je de kleur kunt kiezen) plastic... Ook vind ik het zicht naar achteren heel erg matig. Jammer, want de buitenkant is verder wel erg vet. Tot slot zijn niet alle opties even duidelijk.

Gaat 'm niet worden ben ik bang...

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 05-11-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat verwacht je dan? Leer ingelegd met diamant :P?

Ga eens in een laatste model polo kijken, dan is zelfs het plastic van een clio 1 nog heilig, laat staan wat in de clio IV zit wat er op zich best netjes uit ziet. Als je geen plastic wil moet je niet in die klasse kijken, bij alles van VAG is het erger in die klasse en bij de rest v/d merken hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:29:
En voor de leaserijders nog leuker. De homologatie is erdoorheen. De Mégane is naar 88gr/km CO2 en daarmee ook volgend jaar 14% bijtelling.
Mag eind 2013 weer bestellen hoop dat ze dan weer 3 gr/km kunnen winnen, zodat ie dan in 2014 weer in de 14% gaat vallen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

melcon schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:44:
Wat verwacht je dan? Leer ingelegd met diamant :P?

Ga eens in een laatste model polo kijken, dan is zelfs het plastic van een clio 1 nog heilig, laat staan wat in de clio IV zit wat er op zich best netjes uit ziet. Als je geen plastic wil moet je niet in die klasse kijken, bij alles van VAG is het erger in die klasse en bij de rest v/d merken hetzelfde.
Als ik leder kies verwacht ik leder, geen half plastic stuur met een randje leder.

De (nieuw) Fiesta is qua interieur veel netter / degelijker imho. VAG-spul hoef ik inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RvL schreef op maandag 05 november 2012 @ 07:57:
Als dat inderdaad het 'offer' is wat ik moet brengen, dan is dat maar zo. Ik heb dan liever m'n Bose setje dan m'n 17" velgen (die ik aan de binnenkant toch niet zie ;) ).

Blijft vermogen en koppel wel hetzelfde? Ten opzichte van mijn 2011 model (20% bijtelling) heeft het huidige model een hoger koppel als ik me niet vergis.
Vermogen en koppel blijft ongewijzigd, dus 110pk en 260Nm koppel.

Overigens zijn deze 2 gram per km CO2 gewonnen nog zonder de update aan de 1.5dCi, die staat nog steeds gepland voor 'ergens Q1'. Best kans dus dat er nog het een en ander gaat veranderen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
TommyGun schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:00:
[...]

Als ik leder kies verwacht ik leder, geen half plastic stuur met een randje leder.

De (nieuw) Fiesta is qua interieur veel netter / degelijker imho. VAG-spul hoef ik inderdaad niet.
Afbeeldingslocatie: http://gearheads.co.za/wp-content/uploads/2012/09/Renault-Clio-4-interior-2012.jpg
Als je voor volledig leder kiest krijg je bovenstaand, zo staan ze ook bij de meeste dealers voor een deel v/d demos.

Als daar niet voor kiest krijg je inderdaad aan de binnenkant een kunststof inleg (die overigens wel netjes afgelakt is).
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/images/4TLR/renault-clio-4th-generation-2013-car-first-look-review-17.jpg?20121024-163514

Het fiesta interieur netter met die overdaad aan ronde vormen en afgeronde hoeken?
Voor wat betreft degelijker? Dat kun jij zien aan de hand van hoe het er uit ziet?
Of iets degelijks is of niet kun je pas na lange tijd van gebruik bepalen, niet op basis van een eerste indruk.
Iets kan natuurlijk wel degelijk lijken maar dat zegt uiteraard niet of dat ook daadwerkelijk zo is.

Maar goed, blijft allemaal uiteraard geheel subjectief en als je je fijner voelt bij een fiesta dan zal ik je niet tegenhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat rode.. BLEGH!!!
eerste foto is wel strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

In 't echt heb ik 'm nog niet gezien met volledig leder.

Maar goed, ik heb voor donderdag nog een proefrit staan maar blijf denk ik toch bij m'n keuze.

Wat genuanceerder wellicht: het exterieur vind ik :9~ (vooral in metallic rood met chrome tinten en zwarte velgen) maar de kleuren binnen zijn zó nep... alles zwart leek mij weer té zwart maar op de foto hierboven (met volledig leder) lijkt dat weer mee te vallen. De kunststof-uitvoering gaat 'm sowieso niet worden, al is 't maar om het stuur.

Misschien dat ik nog ga twijfelen als ik donderdag in een full leather zit ;)

[ Voor 61% gewijzigd door TommyGun op 05-11-2012 13:17 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.