Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06
To_Tall schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:40:
Ah BTW vanmiddag mn Megane GT-Line hatchback dCI 110 besteld.. Met Bose Speakersset en wat andere extratjes.. Zoals vison pack, Metaal lak Blue Malte, Privecy glas achter, Benelux kaart vervangen voor europa,

Alles drager, Fietsdrager, DVD pakket voor achter, kleding hangertje voor mn jasje :+ en natuurlijk winterbanden..

Nu maar afwachten wat de levertijd is :) hoop dat ik binnen 8 weken kan rijden maar ben benieuwd...
Die 8 weken kun je wel vergeten. T/m begin november zijn alle productieplaatsen voor Nederland al vergeven voor de Mégane, dus zo rap erin rijden wordt 'm niet. Op het forum van Autoweek houden ze een document bij in Google Docs met levertijden enzo, misschien interessant voor jou om eens te bekijken.

Het is trouwens privacy glas. Zo moeilijk is het niet en als je twijfelt, kijk dan even in de brochure ofzo :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:28
Ik heb zin om op bovenstaande spellingscorrectie in te haken. :P

Overigens heb ik de 17000km aangetikt met mijn GT-Line, wat een superfijne auto blijft het toch. Echt heerlijk sturen, wat een comfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mégane gaat voor volgend jaar trouwens vrijwel zeker níet naar 14% bijtelling. Er schijnt intern een mail verstuurd te zijn dat men het in Frankrijk de moeite niet waard vindt om zoveel aanpassingen voor 2 landen te doen.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met Méganes die 'op tijd' besteld zijn, maar pas na 1 januari geleverd worden. Dat scheelt toch een fikse slok op een borrel aan bijtelling.

Nee, merp!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 18:57
PauseBreak schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:33:
Mégane gaat voor volgend jaar trouwens vrijwel zeker níet naar 14% bijtelling. Er schijnt intern een mail verstuurd te zijn dat men het in Frankrijk de moeite niet waard vindt om zoveel aanpassingen voor 2 landen te doen.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met Méganes die 'op tijd' besteld zijn, maar pas na 1 januari geleverd worden. Dat scheelt toch een fikse slok op een borrel aan bijtelling.
Dat zou idd balen zijn als mn auto in januari zou worden geleverd.. Scheelt me 50 euro in de maand.. Maar dan nog 150 goedkoper dan ik nu rij ;-)

De auto gaat me dan 209 euro ongeveer kosten.
En daarnaast zou het best wel zo kunnen zijn dat dan andere auto's in die klasse zoals de i30 van hyundai die toch iets goedkoper is het voortouw zou gaan nemen ze laten dan toch behoorlijk wat potentiële klanten overstappen naar andere auto's..

Anderzijds je ziet nu wel erg veel meganes rijden op de weg :+

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 19-09-2012 01:01 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 12:42
Ze gaan als warme broodjes over de toonbank inderdaad :D

Het is inderdaad jammer dat NL een veel te kleine afzetmarkt is, anders zouden ze net even wat extra moeite doen voor die 14%. Maar wie weet brengt de vernieuwing van de 1.5 dci begin volgend jaar de redding zodat de 14% alsnog komt maar dan niet per januari.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 14:44

Griffin

Is mythical

De nieuwe Clio gaat, zover ik weet, wel in de 14% categorie vallen in 2013. De auto is wel wat kleiner dan de Megane maar wel goedkoper in bijtelling. En begin volgend jaar gaat als het goed is de Estate variant ook uit komen.
* Griffin moet iig tot begin volgend jaar wachten tot de nieuwe lease auto besteld mag worden dus ik wacht netjes af

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:19

timovd

Voorsprong door techniek

...En de Clio Estate is best mooi om te zien (itt de vorige).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Anoniem: 35872

Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:10:
Vandaag telefoon gekregen dat de auto (Megane Estate GT-Line) bij de dealer is binnengekomen..
Helaas pas volgende week donderdagmiddag ophalen (mits geen vertraging).

Snap niet waarom ze zoveel tijd moeten hebben om die auto "klaar" te maken.. :P
En Bingo.... vertraging.
Wordt nu pas vrijdag :( Kenteken en papierwinkel was pas maandag aangevraagd en komt waarschijnlijk morgen pas binnen..

wordt nog krap dag, vrijdag moet ik ook mijn huidige auto inleveren.. en zit het liefst niet zonder....

• PauseBreak
Griffin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:10:
De nieuwe Clio gaat, zover ik weet, wel in de 14% categorie vallen in 2013. De auto is wel wat kleiner dan de Megane maar wel goedkoper in bijtelling. En begin volgend jaar gaat als het goed is de Estate variant ook uit komen.
* Griffin moet iig tot begin volgend jaar wachten tot de nieuwe lease auto besteld mag worden dus ik wacht netjes af
Voor zover mij bekend - en ook de grote autosites als Autoweek en Autoblog - valt de Clio nog niet in de 14% categorie volgend jaar. Wellicht dat de spaardiesel dat wel gaat halen (de 75pk dCi die later komt), maar de benzines sowieso niet. Er staat ook niks gepland onder de TCe90.

Nee, merp!

• Griffin

Griffin

Is mythical

PauseBreak schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:20:
[...]

Voor zover mij bekend - en ook de grote autosites als Autoweek en Autoblog - valt de Clio nog niet in de 14% categorie volgend jaar. Wellicht dat de spaardiesel dat wel gaat halen (de 75pk dCi die later komt), maar de benzines sowieso niet. Er staat ook niks gepland onder de TCe90.
Wat ik gelezen had op Clio website is:
Diesel
De nieuwe Energy dCi 90 Stop & Start motor met een CO2-uitstoot vanaf slechts 83 g/km en verbruik van 3,2 l/100 km!

Bezine
De Energy TCe 90 Stop & Start is de nieuwe driecilinder benzine turbo-motor met een CO2-uitstoot vanaf 99 g/km en verbruik van 4,3 l/100 km!
Zo ver ik weet is de regeling voor 2013 als volgt afgesproken:
Diesel onder de 89 en bezine onder de 96. dat zou dus beteken dat de Diesel wel 14% zou zijn maar de bezine niet. (en in mijn vorige bericht doelde ik op de diesel)

• PauseBreak
Ja, ik ben wat terughoudend met die Clio website. Brochures e.d. hadden ook al online moeten staan, net als de configurator en dat werkt ook nog niet :P Als die cijfers kloppen (heb ze ook op autoweek gezien inderdaad) dan is dat wel fijn voor de dieselende medemens.
Sowieso wel wat gek dat ze de 1.2dCi niet in de Clio lepelen, dat zou makkelijk moeten kunnen en dat is als het goed is ook zuiniger, maar goed :P

Nee, merp!

• melcon
Die 1.2 dci komt nog in de nieuwe clio maar de 1.5 gaat ook gewoon de 14% halen dus of de 1.2 in NL komt is nog maar de vraag. De 0.9 tce gaat Renault NL ook in de 14% proberen te krijgen voor Januari.

(net als dat er in NL geen V6 diesel & benzine meer leverbaar is maar wel bv in DE).

[ Voor 19% gewijzigd door melcon op 20-09-2012 12:42 ]

• PauseBreak
De 1.2 dCi staat vanuit Frankrijk (nog) niet gepland voor de Clio IV. De 75pk dCi die nog op stapel staat is 'gewoon' de 1.5dCi die wat geknepen wordt. Dus als die 1.2 dCi er al komt, dan zal dat zeker niet snel na introductie zijn van de Clio IV.
De TCe90 naar 96 gr/km krijgen zou sowieso wel leuk zijn. Scheelt toch weer een aardig zakcentje :+

Nee, merp!

• Dibs Razell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met m'n Megane II 1.5dCI uit 2003, ik heb net de tank helemaal leeg gereden (net voor het tankstation kapte de motor ermee), en na het bijvullen wilt hij niet meer starten. Ik heb hem al geprobeerd door te starten zodat hij zichzelf zou ontluchten (dit zou hij toch gewoon moeten doen?), maar dit wilt niet werken.

Kan ik de leidingen zelf ontluchten, of kan het zijn dat er vuil in gekomen is uit de tank? Sta nu vast in Deventer :)

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 11:34
Als het goed is zit er ergens onder de moterkap toch een handpomp (in mijn peugeot wel) waarmee je de diesel kunt oppompen. Check je instructieboekje zou ik zeggen.

Vuil lijkt me sterk, daar heb je een brandstoffilter voor.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En als je de auto nu een heel aantal keer een tien seconden op contact zegt dat je de dieselpomp keer op keer even laat werken?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Dibs Razell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Heb het handpompje gevonden, ben nu een tijdje aan het pompen geweest maar van de 2 slangetjes die naar de motor lopen blijft 1 van de 2 telkens leeglopen, is dit normaal?

Edit: Ik heb hem ook 1 keer proberen te starten, en het meurt hier nu gigantisch naar wat ik denk diesel is(nog nooit deze geur geroken, is echt gigantisch sterk), normaal gedrag of moet ik stoppen?

Edit2: Gelukt! Met wat extra motivatie toch hem aan de gang gekregen door hem door te blijven starten :) Thx voor de tip mbt het pompje! Op naar huis!

[ Voor 54% gewijzigd door Dibs Razell op 20-09-2012 20:20 ]

• melcon
@Pausebreak, reken maar dat de 1.2 uiteindelijk gewoon in de clio komt, in de laguna/megane zal die niet komen ;)

• PauseBreak
Ik heb je even ge-DM'd, dan blijft dit topic nog een beetje overzichtelijk :+

Voor de liefhebbers is de Clio Estate weer eens gespot:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myxvxb5299.jpg

Meer hier.

Nee, merp!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 14:05
Mijn Clio is ingeruild en kan dus weg uit de startpost!

Gisteren opgehaald.. jeeeuujj..
Eerste 300km alweer afgelegd, wat lekker zit deze auto..

Opties nog allemaal aan het ontdekken, maar meeste is snel te vinden en in te stellen.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/477685_436895673022899_1817683794_o.jpg

Enige wat me opviel is dat als je een mp3 CD aan het luisteren bent en je stapt een tijdje later weer in de auto dat hij weer van voor af aan begint met spelen en niet waar hij gebleven is..
Is dit een optie of een tekortkoming in het audio gebeuren?

Betere foto zal komende dagen nog wel volgen..

• PauseBreak
Bedoel je een cd, of bedoel je een mp3-usbstick? De eerste zou namelijk gewoon, net als een audio-cd, moeten hervatten en een usbstick begint volgens mij gewoon weer vanaf nummer 1.

Nee, merp!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 09:58
PauseBreak schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:48:
Bedoel je een cd, of bedoel je een mp3-usbstick? De eerste zou namelijk gewoon, net als een audio-cd, moeten hervatten en een usbstick begint volgens mij gewoon weer vanaf nummer 1.
Ik heb begrepen op een of ander renault forum dat dit in het geval van USB met de snelheid van de stick te maken heeft. Er zijn bepaalde sticks die altijd op 1 beginnen, dit doet het audiosysteem vanzelf wanneer het scannen van de stick te lang duurt. Bij snelle sticks schijnt het wel goed te gaan.
Ik meen me te herinneren dat ze een heel klein sandisk stickje (vraag me niet hoe die heet) of de lacie musqito aanraden. Las dat het daar goed mee ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Klopt helemaal, het is afhankelijk of de stick binnen de gestelde tijd herkend kan worden -> lukt dit niet wordt het beschouw als een andere/nieuwe stick en begint het afspelen op nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het betreft een gebrande CD met mp3 bestanden..
Ik heb ondertussen de Sandisk Cruzer Fit besteld.. volgens het renault forum zou deze goed moeten werken..
Ik ben benieuwd..

Verder tovert de auto telkens als ik naar buiten kijk een smile op mijn gezicht.. die kleur is echt fenomenaal..

Het is nog wel wennen dat je geen sleutel meer nodig hebt om te starten... en ook na het starten ben ik altijd gewend om de handrem eraf te halen, maar met de automatische parkeerrem hoeft dat helemaal niet...

Op en top luxe :)

Ook die Xenon verlichting is echt een genot in het donker.. ga ik nog veel plezier aan hebben bij die donkere wegen hier in Twente...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
la_fusion schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:11:
Mijn Clio is ingeruild en kan dus weg uit de startpost!
Ik zal je eruit halen. :)
Anoniem: 35872 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:56:
Gisteren opgehaald.. jeeeuujj..
Eerste 300km alweer afgelegd, wat lekker zit deze auto..

Opties nog allemaal aan het ontdekken, maar meeste is snel te vinden en in te stellen.
[afbeelding]

Enige wat me opviel is dat als je een mp3 CD aan het luisteren bent en je stapt een tijdje later weer in de auto dat hij weer van voor af aan begint met spelen en niet waar hij gebleven is..
Is dit een optie of een tekortkoming in het audio gebeuren?

Betere foto zal komende dagen nog wel volgen..
Gefeliciteerd, leuke auto en mooie kleur. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 23-09-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/291151_437860229593110_437505179_o.jpg

Iets mooiere foto voor de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat een kleurtje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kleur is echt gaaf ja! Ik heb het aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
In Ommen staat ook zo'n Estate bij de dealer. Ziet er erg goed uit altijd. Veel plezier ermee Remko :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28

Wok

Dakloos...

Een bondgenoot is altijd fijn O-) ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8426/7755430620_5d149a023b_o.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Kijk.. :-) mooie bakken.. Heb dezelfde kleur.. alleen HatchBack ;-)

Zelf niet gekozen voor de electronische parkeerrem.. Maar denk dat ik toch wel beetje spijt heb nu.. Maar ja.. handrem gebruik ik toch bijna nooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Pff, elektronische handrem :') Ik gebruik de handrem überhaupt al nooit. Gewoon in de versnelling wegzetten en klaar is * PauseBreak ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:06:
Pff, elektronische handrem :') Ik gebruik de handrem überhaupt al nooit. Gewoon in de versnelling wegzetten en klaar is * PauseBreak ;)
Inderdaad, deed ik ook wel eens, maar heb nu wel een electronische parkeerrem en het is echt ideaal..

Na 4 dagen ben ik er trouwens nog niet helemaal aan gewend.. na het instappen heb ik nog steeds de neiging om een sleutel te willen omdraaien en een handrem eraf te willen halen.. Ik heb natuurlijk geen sleutel in de hand, maar mijn hand wil wel naar die plek toe..

Ik vind het ook wel jammer dat je niet ipv navigatie, uitgebreide muziek info kunt weergeven.. hij pakt alleen de bestandsnaam of je moet op text drukken maar dan zie je maar heel even de info...

Klein min puntje, maar misschien ook wel een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Renault heeft daar echt steken laten vallen. De bediening/interface van die R-link (zo heet dat tegenwoordig, geloof ik) is gewoon grandioos k*t. De satelliet aan de stuurkolom is zeer beperkt qua functionaliteit en het knoppencluster van de radio zit te ver weg. Echt ontzettend jammer dat de bediening van nav, tel en radio niet mooi geïntegreerd is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Kan je met die elektronische handrem nog een beetje leuk spelen in de sneeuw?

En ik mis ook wel wat opties in de radio / bediening. Op zicht went het wel en met volume en vorige/volgende nummer is het wat bediening betreft prima, maar qua instellingen had ik van een Bose-installatie wel meer verwacht. Tevens mis ik vooral de afspeelduur van een nummer (en een groot deel van de tekst).

Iemand hier die weet wat dat AGS nu inhoudt en doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee wat die AGS doet. Heb wel wat uitleg in het boekje gezien, maar kan me niet meer voor de geest halen wat het nu betekende..

Opzich zitten er genoeg opties voor geluidsinstellingen op de radio..
Ik heb hem nu lekker ingesteld (Bass en Trebble) en geluid is zeer goed..

De bediening is inderdaad ruk.. Nu heb ik wel redelijk lange armen maar moet toch iets naar voren komen als ik wil gaan bladeren door de mappenstructuur van de MP3's.

Mooiste zou zijn als het gewoon bij op de navigatie knoppen zou zitten of hoger op het dashboard..
Maarja zovaak zit ik nog niet aan de knoppen. En het is een kwestie van wennen denk ik..

Maarja op dit vlak loopt Audi gewoon stukken verder voorop.. dat Audio gebeuren is echt super qua bediening en weergave..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wok schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:53:
^^ Renault heeft daar echt steken laten vallen. De bediening/interface van die R-link (zo heet dat tegenwoordig, geloof ik) is gewoon grandioos k*t. De satelliet aan de stuurkolom is zeer beperkt qua functionaliteit en het knoppencluster van de radio zit te ver weg. Echt ontzettend jammer dat de bediening van nav, tel en radio niet mooi geïntegreerd is :-(
Het heet geen R-Link, dat komt begin 2013 in de Clio. Neemt niet weg dat het wel een bijzonder slechte interface is. Doordat ik alles stream vanaf mijn iPhone kan ik er nog redelijk omheen zeilen, maar zodra ik de radio wil luisteren heb ik er al problemen mee. De zenderselectie vanaf het stuur werkt nauwelijks. Tevens wil ik gewoon alles kunnen bedienen vanaf dat stickje in de middenconsole ipv die radiointerface. Het is dat de auto goedkoop is in gebruik, maar de Duitse merken hebben dat een stuk beter voor elkaar. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky-Shirt schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:03:
Kan je met die elektronische handrem nog een beetje leuk spelen in de sneeuw?

En ik mis ook wel wat opties in de radio / bediening. Op zicht went het wel en met volume en vorige/volgende nummer is het wat bediening betreft prima, maar qua instellingen had ik van een Bose-installatie wel meer verwacht. Tevens mis ik vooral de afspeelduur van een nummer (en een groot deel van de tekst).

Iemand hier die weet wat dat AGS nu inhoudt en doet?
Het is trouwens AGC, Automatic Gain Control..

Hier wordt beschreven wat het doet: Wikipedia: Automatic gain control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Heeft dit er ook niet mee te maken dat wanneer je harder rijdt, je geluid ook harder gaat, omdat je meer omgevingsgeluid hebt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat is weer een andere optie...

Anoniem: 35872 schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:45:
Het betreft een gebrande CD met mp3 bestanden..
Ik heb ondertussen de Sandisk Cruzer Fit besteld.. volgens het renault forum zou deze goed moeten werken..
Ik ben benieuwd..
Gisteren de Sandisk Cruzer Fit 32GB binnen gekregen en werkt als een tierelier.. gaat gewoon verder met afspelen waar hij geëindigd was..

Nu nog vol zien te krijgen met muziek..... Heb pas 5GB van mijn favoriete albums erop staan en heb nog 25GB over 8) Dus moet haastig op zoek naar nieuwe muziek. :P

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 16:44
klein leuk updatetje tussen door:
En even laten weten dat ik nog leef :)

Dat mag je met kleinere foto's doen

Groetjes
Xanquezer

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 30-09-2012 20:00 ]

DPC Chef-kok :)

• Griffin

Griffin

Is mythical

Nog wat meer bekend over de nieuwe Clio:
http://www.autoweek.nl/au...it-is-renault-clio-estate
http://www.autoweek.nl/au.../bommetje-renault-clio-rs

Vooral de Estate is een hele verbetering met de huidige Clio Estate

• PauseBreak
Jup, dat kun je vooral toeschrijven aan het veranderde ontwikkelproces. Bij de Clio III was de Estate een nageboorte (lees: "Oh ja, dat is misschien ook wel handig") en bij de Clio IV is de Estate tegelijkertijd ontwikkeld en getekend en dat zie je.
Doe mij maar zo'n Estate hoor. Het liefst in rood, maar geel of blauw zijn ook goed :)

Nee, merp!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 15:24
Even een vraagje,

Ben de trotse bezitter van een Megane Estate Bose TCE130 (2012 pre-facelift) en heb een vraagje over de radio.

Ik heb hier namelijk dat meldingen niet altijd weer verdwijnen, bijvoorbeeld bij het veranderen van het volume blijft er in ongeveer een kwart van de gevallen "volume **" in het beeld staan en moet ik nog een keer het volume aanpassen wilt het uit beeld gaan.

Hetzelfde voor de melding voor een lege telefoon accu, ook dit blijft af en toe in beeld staan (in het groot) tot ik weer op een knop druk (bijvoorbeeld volume).

Iemand bekent met deze problemen? Anders moet ik maar weer een afspraak maken bij de dealer, hoewel mijn ervaring is dat er over het algemeen niet veel kennis van is.

Mijn software versie is s2.30m2.30 wat volgens mij de nieuwste is. Fabrieksinstellingen terugzetten heeft trouwens ook geen effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 29-09-2012 23:16 ]

• To_Tall
Kabbie_Kabbie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:58:
Even een vraagje,

Ben de trotse bezitter van een Megane Estate Bose TCE130 (2012 pre-facelift) en heb een vraagje over de radio.

Ik heb hier namelijk dat meldingen niet altijd weer verdwijnen, bijvoorbeeld bij het veranderen van het volume blijft er in ongeveer een kwart van de gevallen "volume **" in het beeld staan en moet ik nog een keer het volume aanpassen wilt het uit beeld gaan.

Hetzelfde voor de melding voor een lege telefoon accu, ook dit blijft af en toe in beeld staan (in het groot) tot ik weer op een knop druk (bijvoorbeeld volume).

Iemand bekent met deze problemen? Anders moet ik maar weer een afspraak maken bij de dealer, hoewel mijn ervaring is dat er over het algemeen niet veel kennis van is.

Mijn software versie is s2.30m2.30 wat volgens mij de nieuwste is. Fabrieksinstellingen terugzetten heeft trouwens ook geen effect gehad. (geen enkel effect trouwens de oude instellingen bleven bewaard)
Harde reset?? accu er af en ff contact omdraaien dan contact er weer af accu weer aansluiten?? Vaak zet dat de hele auto terug naar fabriek.. behalve je KM standen natuurlijk ;-)

• Kabbie_Kabbie
To_Tall schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:40:
[...]

Harde reset?? accu er af en ff contact omdraaien dan contact er weer af accu weer aansluiten?? Vaak zet dat de hele auto terug naar fabriek.. behalve je KM standen natuurlijk ;-)
Mischien dat dat werkt, heb dan denk ik wel de code van de radio nodig.

• melcon
Gebruik je een usb stick, zo ja welke?

@Xanqueezer, heb jij een 2.0 8v in die coupe joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Kabbie_Kabbie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:15:
[...]

Mischien dat dat werkt, heb dan denk ik wel de code van de radio nodig.
Denk het niet :+ Radio zit achter je dashboard.. zullen dus je hele auto uitelkaar moeten slopen voor je radio ;-) denk dus niet dat ze een code op de radio hebben gezet (of heb ik het mis??) zo ja dan zit de code vaak bij je auto papieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn moeder rijd al in haar 3de Scenic (de oude, van voor 2002). Dit tot groot ongenoegen van ons, want de hoeveelheid reparaties aan die dingen bereiken recordhoogtes. Geen grote dingen, maar allemaal kleine zaken. Electronica, lampen, ruintenwissermotoren, etc. etc.

Nu is ze toe een een nieuwe, en heeft ze weer een Scenic gevonden uit 2002 8)7 Ik wil eigenlijk verder kijken, naar een model 2005 of later. Zijn die betrouwbaarder, of juist niet? We kennen allemaal de Laguna problemen, en die waren ten tijde van de destijds nieuwe Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Nou ja om nou een auto uit 02 te vervangen voordiezelfde auto ook uit 02 is een beetje onzin..
Ik kan niet zeggen dat de 05 modellen beter zijn ik heb altijd hyundai gereden en Duitsers.

wel kan je mams uitleggen dat de nieuwe uitgezochte auto dezefde makementen gaat vertonen na paar maanden rijden. Dit omdat de auto gewoon oud is en dus geld gaat kosten..

Heb zelf een hyundai atos uit 03.. Ding heeft totaal geen problemen. Ja, banden uitbalans door raken van stoepje vorig jaar winter.. Dus nieuwe velgen eigenlijk nodig.. Auto trilt nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
melcon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:54:
Gebruik je een usb stick, zo ja welke?

Had je het tegen mij betreft de USB stick? Indien ja, ik heb de 16gb Sandisk cruzer fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jup, had het tegen jou ;) hoe heb je de stick geformatteerd? Als exfat?

@PWM, de megane's (dus ook scenic) uit die tijd kenden inderdaad ook wel de nodige problemen maar gelukkig niet zo erg als de laguna's. Als reactie op alle problemen is renault in 2003 een commitment begonnen met de focus op kwaliteit. Dat was in 2003 al merkbaar, in 2004 goed merkbaar en vanaf 2005 staat renault v.w.b. kwaliteit in de bovenste regionen in b.v. de adac pechstatistieken. Vanaf 2007 zelfs boven de gevestigde orde.

Dus het is een goed idee om naar een model van 2005 of later te kijken, als ze diesel rijdt probeer een 2.0 dci te scoren, die hebben een distributie ketting (een echte, niet die fiets kettinkjes zoals psa/bmw/vag). Indien een benzine maakt het niet zo veel uit, dan is een 1.6 16v mooi om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
melcon schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:04:
Jup, had het tegen jou ;) hoe heb je de stick geformatteerd? Als exfat?

@PWM, de megane's (dus ook scenic) uit die tijd kenden inderdaad ook wel de nodige problemen maar gelukkig niet zo erg als de laguna's. Als reactie op alle problemen is renault in 2003 een commitment begonnen met de focus op kwaliteit. Dat was in 2003 al merkbaar, in 2004 goed merkbaar en vanaf 2005 staat renault v.w.b. kwaliteit in de bovenste regionen in b.v. de adac pechstatistieken. Vanaf 2007 zelfs boven de gevestigde orde.

Dus het is een goed idee om naar een model van 2005 of later te kijken, als ze diesel rijdt probeer een 2.0 dci te scoren, die hebben een distributie ketting (een echte, niet die fiets kettinkjes zoals psa/bmw/vag). Indien een benzine maakt het niet zo veel uit, dan is een 1.6 16v mooi om naar te kijken.
Is uit mijn hoofd geformateerd als fat32, Zou dat uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PWM schreef op zondag 30 september 2012 @ 10:38:
Mijn moeder rijd al in haar 3de Scenic (de oude, van voor 2002). Dit tot groot ongenoegen van ons, want de hoeveelheid reparaties aan die dingen bereiken recordhoogtes. Geen grote dingen, maar allemaal kleine zaken. Electronica, lampen, ruintenwissermotoren, etc. etc.

Nu is ze toe een een nieuwe, en heeft ze weer een Scenic gevonden uit 2002 8)7 Ik wil eigenlijk verder kijken, naar een model 2005 of later. Zijn die betrouwbaarder, of juist niet? We kennen allemaal de Laguna problemen, en die waren ten tijde van de destijds nieuwe Scenic.
Mijn ouders hebben er een uit mei 2005, vlak voor het roetfilter standaard werd en zo. Die zou ik ook nog niet nemen. Er is toen in december een update geweest volgens mij. Ik gok dat ze daarna beter zijn geworden. Die van mijn ouders heeft ook een boel gedonder, ramen die het niet meer doen, keyless drive knopjes in de deuren die het niet goed doen, etcetera. Niets groots, maar wel prijzig en vervelend.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Kabbie_Kabbie, dat kan het probleempje wat je ervaart ook veroorzaken inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

melcon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:48:
@Kabbie_Kabbie, dat kan het probleempje wat je ervaart ook veroorzaken inderdaad :)
Hier een Sandisk Cruzer Fit 32GB als FAT32 gefortmatteerd..
Geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
Vanochtend even getest maar zonder USB stick heb ik het probleem ook. :-(, toch maar een keer even de stroom eraf halen

Edit: Moest toch naar de dealer voor een rammeltje die gaat gelijk even kijken

[ Voor 25% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 01-10-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gewoon door de dealer laten oplossen lijkt mij :)

De twizy krijgt een leuke accessoire trouwens 8)

Afbeeldingslocatie: http://media.renault.com/media/images/pressrelease/33732_1_5.aspx?PrimaryBrandID=2

raampjes :D in Frankrijk gaan ze 349,- kosten

[ Voor 72% gewijzigd door melcon op 01-10-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen de eerste echte beproeving met de 10 dagen oude megane..
Teller staat nu op 800km.
Morgen een rit van 1300km (2x 650) voor de boeg naar zuid Duitsland..

Is het raadzaam om harder te rijden dan 120-130? zat te denken om de CC op de 150-160 te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Moet kunnen :) Volgens het boekje moet je de eerste 1500km niet boven de 2500 toeren komen. Guess what? Bij 150 draait-ie exact 2500 toeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gewoon knallen, de motoren die het hardste lopen en het langste heel blijven zijn vanaf het begin stevig belast (uiteraard wel eerst warm rijden :P ). Daarnaast worden ze in de fabriek al "ingereden" of beter gezegd ingedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Eerst goed warm laten draaien en dan niet boven de 2500 rpm uitkomen.
Veel plezier/comfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 08:00

RvL

Zo, de eerste 120.000km zitten er weer op. Tijdens de beurt geen bijzonderheden te melden en de auto rijdt ook nog steeds fantastisch.

Ondertussen maar weer rustig gaan orienteren op een opvolger. Helaas kon de dealer me niet vertellen of het ze in Frankrijk gaat lukken om de CO2 uitstoot voldoende te verlagen zodat de Mégane volgend jaar ook nog 14% bijtelling is. De dealer hoopte uiteraard van wel.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Daarvoor zou je even moeten wachten tot Q1 volgend jaar, dan is bekend wat de effecten zijn van de updates die de 1.5dCi krijgt. Er komt sowieso geen speciale versie voor Nederland, dat vinden ze in Frankrijk de moeite niet waard (te kleine markt).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
melcon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:54:

yep, de 16V is me te onzuinig en 1.6 me te zwak :P

kleine fotos:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/206245_349894748437195_1382853802_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/538861_346052112154792_341080958_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/375850_346052165488120_664904056_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Xanquezer schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:21:
[...]

yep, de 16V is me te onzuinig en 1.6 me te zwak :P

kleine fotos:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
en fan van monster energy drank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die 2.0 8v is wel echt een fijne motor met een heel fijn karakter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

melcon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:04:
Gewoon knallen, de motoren die het hardste lopen en het langste heel blijven zijn vanaf het begin stevig belast (uiteraard wel eerst warm rijden :P ). Daarnaast worden ze in de fabriek al "ingereden" of beter gezegd ingedraaid.
Zo de rit van 1300km zit erop.. (gisteravond om 22:00 al hoor)
Helaas niet vaak de ruimte gehad om echt te knallen, de heenweg niet boven de 150 uitgekomen.. (ook bewust) gewoon lekker 150 op de CC..

Terugweg zaten we midden in de spits rondom stutgard, we stonden niet stil maar wel veel langzaamrijdend verkeer gehad..
Ook veel wegwerkzaamheden in zuiden van duitsland...

Laatste 200km (km stand was toen al 2000+) ff de auto op zijn staart getrapt en kwam op 192 volgens de digitale teller, heel even 193 aangetikt.. maar langer dan 5-10km heb ik dit niet gereden.. daarna weer lekker op 150 cruisen...

Al met al 13 uur in de wagen gezeten en alleen op de terugweg had ik de laatste uurtje een houten reet.. verder heerlijk gezeten en gereden in de wagen.

Wat me opviel, op de heenweg na 4-5 uur rijden viel de radio uit, reboote zichzelf en begon weer te spelen.. . Navigatie etc ging ook uit, scherm werd gewoon zwart, de tijd kwam erin te staan en daarna starte alles weer op..Al met al 5-10 seconden geen muziek.

Op de terugweg ook na 2-3 uur rijden ineens een reboot.. 8)7

Iemand dit vaker mee gemaakt? Heb een BOSE systeem in mijn GTline..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 03-10-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-06 11:20
Weet iemand of de nieuwe Clio al ergens te proefrijden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gewoon even langs je dealer gaan Dr. Horrible. De dealerintroductiedagen zijn al geweest, dus met wat mazzel staat er al een. Anders moet je nog even geduld hebben :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

PauseBreak schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:15:
Gewoon even langs je dealer gaan Dr. Horrible. De dealerintroductiedagen zijn al geweest, dus met wat mazzel staat er al een. Anders moet je nog even geduld hebben :P
Je kan ook even rond bellen. Want niet alle dealers hebben een proefrit versie. Mochten ze er 1 hebben (of over laten komen) kan je gelijk een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

melcon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:04:
Gewoon knallen, de motoren die het hardste lopen en het langste heel blijven zijn vanaf het begin stevig belast
Ja, erg slim om te doen met een nieuwe motor waarbij je waarschijnlijk ook geen oliewissel hebt gedaan na een paar honderd kilometer! Ik heb al meer verse blokken de puinpoeier in zien gaan door dit gedrag. Niet dat je nu als een watje ermee moet gaan rijden, maar goed warm rijden (max 50/50 gas/toeren voor zeker 20 km bij een moderne diesel) en daarna wat sprintjes moeten geen kwaad kunnen. Met een standaard blok lange tijd top rijden is sowieso niet bepaald slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
AtleX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:57:
[...]
... Met een standaard blok lange tijd top rijden is sowieso niet bepaald slim.
Waarom dan niet?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Griffin schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Je kan ook even rond bellen. Want niet alle dealers hebben een proefrit versie. Mochten ze er 1 hebben (of over laten komen) kan je gelijk een afspraak maken.
Oh ja, dit is inderdaad wel een betere tip. Rij je ook niet nodeloos naar je dealer :P

En wat betreft dat topsnelheid rijden: Moet gewoon kunnen hoor. Zeker met de huidige motoren. Die worden namelijk allemaal in de fabriek al ingedraaid, dus je krijgt sowieso geen blok zonder ervaring. Ook een oliewissel is niet heel noodzakelijk trouwens, maar goed, oude gebruiken krijg je er niet zo snel uit he ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Tuurlijk kan dat, vroeger toen ik alleen nog de 19 had en er dus ook met op vakantie ging was het altijd vanaf zwitserse grens tot aan de nederlandse grens op topsnelheid naar huis (210). Sinds die tijd 70.000 km verder en in totaal 270.000 km op de klok en loopt nog net zo hard :)

Zolang de koeling in orde is kan dat gewoon, ja tuurlijk bij een hoger toerental ligt je slijtage ook hoger maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Vanmorgen even geprobeerd of ik de Mégane op z'n top kon krijgen op een lege A18... Viel toch tegen... Loopt best vlot naar de 170, naar de 180 wordt al lastiger en boven de 180 is het echt aandringen... Ben bij 185 weer van het gas gegaan, omdat er weer verkeer in de verte reed... Ik denk niet dat er nog veel meer in zou hebben gezeten. Misschien over een paar maanden nog eens proberen in Duitsland als er meer kilometers de klok staan (nu ongeveer 5500km).

(Mégane Estate 1.5dCi ECO2 GT-Line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Ik zie al die mooie Gt-Lines langskomen. Geweldig! Mijne is vertraagd van oktober tot december dit jaar.... Hopen dat er niet nog meer kinken in de kabel komen.... Zodra hij uit de 14% loopt mogen ze hem houden :X Maar laten we daar niet van uitgaan.

Weet een van jullie wat inputs etc er nog meer aan het scherm zitten? Ik heb de tvbox uit mijn 3 serie laten halen toen ik deze inleverde en wil deze graag weer terug in de auto. Ik neem aan dat rechtstreeks of misschien met een of ander kastje ertussen dat deze netjes op dit scherm aan te sluiten moet zijn? Of is het echt een ingebouwde tomtom zonder enige optie en kan ik dit gaan vergeten?

@wok, wel in de 5 doen he, in de zes gaat het je denk ik niet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 03-10-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

thefox154 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:07:
Zodra hij uit de 14% loopt mogen ze hem houden :X Maar laten we daar niet van uitgaan.
Jammer dat ze dat dan mooi niet doen ;), mits jij zwart op wit hebt staan dat de auto voor 1 januari geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wok schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:07:
Vanmorgen even geprobeerd of ik de Mégane op z'n top kon krijgen op een lege A18... Viel toch tegen... Loopt best vlot naar de 170, naar de 180 wordt al lastiger en boven de 180 is het echt aandringen... Ben bij 185 weer van het gas gegaan, omdat er weer verkeer in de verte reed... Ik denk niet dat er nog veel meer in zou hebben gezeten. Misschien over een paar maanden nog eens proberen in Duitsland als er meer kilometers de klok staan (nu ongeveer 5500km).

(Mégane Estate 1.5dCi ECO2 GT-Line)
Hier in de 6e versnelling via CC (op 200km/h gezet) naar de 193 kunnen komen op een vlakke weg.... ging inderdaad wel traag vanaf de 180.. En toen ging ik weer heuvel op en zakte die terug naar 185...
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:57:

Wat me opviel, op de heenweg na 4-5 uur rijden viel de radio uit, reboote zichzelf en begon weer te spelen.. . Navigatie etc ging ook uit, scherm werd gewoon zwart, de tijd kwam erin te staan en daarna starte alles weer op..Al met al 5-10 seconden geen muziek.

Op de terugweg ook na 2-3 uur rijden ineens een reboot.. 8)7

Iemand dit vaker mee gemaakt? Heb een BOSE systeem in mijn GTline..
Iemand hetzelfde meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Yep, komt wel eens voor. Paar keer per maand. Ook BOSE systeem in GTline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Griffin schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

Jammer dat ze dat dan mooi niet doen ;), mits jij zwart op wit hebt staan dat de auto voor 1 januari geleverd zou worden.
Ow dat gaan ze heel mooi wel doen, netjes een berichtje van de dealer per e-mail. Daar worden ze heel hard mee om de oren geslagen als het niet zo is. Het is toch ook niet normaal dat een auto die in juni besteld wordt in december geleverd wordt. In eerste instantie zou hij eind september komen.
Het is nou niet echt zo dat Renault zo exclusief is, of het zo goed doet in de verkopen. Hadden ze iets meer glazen daken moeten inkopen als je deze voor € 900 gaat verkopen. Dan kun je er vergif op in nemen dat iedereen dat ding erbij besteld :X

Maar iemand die wat weet over de aansluit mogelijkheden van het scherm? Of halen de tweakers hier hun auto niet uit elkaar? :+

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 04-10-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefox154 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Ow dat gaan ze heel mooi wel doen, netjes een berichtje van de dealer per e-mail. Daar worden ze heel hard mee om de oren geslagen als het niet zo is. Het is toch ook niet normaal dat een auto die in juni besteld wordt in december geleverd wordt. In eerste instantie zou hij eind september komen.
Het is nou niet echt zo dat Renault zo exclusief is, of het zo goed doet in de verkopen. Hadden ze iets meer glazen daken moeten inkopen als je deze voor € 900 gaat verkopen. Dan kun je er vergif op in nemen dat iedereen dat ding erbij besteld :X

Maar iemand die wat weet over de aansluit mogelijkheden van het scherm? Of halen de tweakers hier hun auto niet uit elkaar? :+
Hier begin maart besteld en pas eind september binnen..
Zijn normale levertijden hoor...

Ik haal mijn auto niet uit elkaar :P de achteruitrij camera zit ook aangesloten op de TomTom..
Beeld is niet super.. (kan ook aan de camera liggen hoor)..
Verder heb ik het scherm 95% van de tijd uitstaan....

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 04-10-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:11:
[...]

Hier begin maart besteld en pas eind september binnen..
Zijn normale levertijden hoor...

Ik haal mijn auto niet uit elkaar :P de achteruitrij camera zit ook aangesloten op de TomTom..
Beeld is niet super.. (kan ook aan de camera liggen hoor)..
Verder heb ik het scherm 95% van de tijd uitstaan....
Hehe ik hoop dat het aan de camera ligt. Een foto op bijvoorbeeld de tomtom wel goed scherp enzo? Anders krijgt jan de hoop een nog brokkeliger hoofd zeker?

Betreffende de levertijd als je de autoweek lijst bekijk, zie je dat renault altijd 1 tot 3 maanden levertijd heeft gehad. Dat vind ik voor dit soort merken inderdaad normaal. Allemaal massa, weinig aanpassingen, etc, etc. De laatste paar maanden knalt dit in een keer omhoog met zelfs uitschieters van 8 maand. Het is nog steeds geen BMW ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 04-10-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

thefox154 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Ow dat gaan ze heel mooi wel doen, netjes een berichtje van de dealer per e-mail.
Dan heb je het dus zwart op wit, en dat is voldoende. Vaak is mondeling niet voldoende want dan is het jou woord tegen die van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
thefox154 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Hehe ik hoop dat het aan de camera ligt. Een foto op bijvoorbeeld de tomtom wel goed scherp enzo? Anders krijgt jan de hoop een nog brokkeliger hoofd zeker?

Betreffende de levertijd als je de autoweek lijst bekijk, zie je dat renault altijd 1 tot 3 maanden levertijd heeft gehad. Dat vind ik voor dit soort merken inderdaad normaal. Allemaal massa, weinig aanpassingen, etc, etc. De laatste paar maanden knalt dit in een keer omhoog met zelfs uitschieters van 8 maand. Het is nog steeds geen BMW ofzo.
Nee, maar Renault heeft wel een X aantal productieplekken voor iedere markt. Alle productieplekken voor Nederland zijn tot en met eind oktober, begin november al gevuld. Dat betekent simpelweg dat als je nu een Mégane bestelt, dat die sowieso niet voor medio november in productie gaat.
Daar komt natuurlijk ook nog bij dat in de zomer er werktijdverkorting is geweest in verschillende Renault-fabrieken, waaronder de Mégane-fabriek. Dat komt de levertijden ook niet ten goede, en als laatste zijn er problemen met toeleveranciers (zoals bijv. specifieke velgen als de Schuss en zonnedaken die slecht leverbaar zijn).
En natuurlijk is de Mégane vanwege de 14% bijtelling in Nederland enorm populair. Kijk maar naar de verkoopaantallen. Ik denk dat ze dat ook gewoon onderschat hebben :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Logisch toch ook als je kijkt wat je in 14% kan leasen in die klasse, een prius wagon of een megane in alle varianten (estate/hatch/coupe). Dan is de keuze heel erg snel gemaakt, ik bedoel de gewone prius is al een gedrocht 1e klas laat staan de wagon :P (net wanneer je dacht, het kan niet lelijker.... tada, de wagon :o ).

En dan heb je de focus nog, dat is wel echt een leuke auto en concurrent voor de megane, maar die zijn wel later gekomen :)

Voor het uitvallen van het bose systeem is als het goed is een software update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:29
Yep, gebeurt bij mij ook af en toe. (Bose systeem in de.... Bose uitvoering :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

melcon schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:29:
Logisch toch ook als je kijkt wat je in 14% kan leasen in die klasse, een prius wagon of een megane in alle varianten (estate/hatch/coupe). Dan is de keuze heel erg snel gemaakt, ik bedoel de gewone prius is al een gedrocht 1e klas laat staan de wagon :P (net wanneer je dacht, het kan niet lelijker.... tada, de wagon :o ).

En dan heb je de focus nog, dat is wel echt een leuke auto en concurrent voor de megane, maar die zijn wel later gekomen :)

Voor het uitvallen van het bose systeem is als het goed is een software update beschikbaar.
Zal eens kijken welke versie ik heb, morgen even een mailtje sturen naar de dealer om te kijken of het verholpen kan worden..
vanmiddag gebeurde het weer...
Echt irrirant.. nu al 3x in 3 dagen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
melcon schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:52:
Die 2.0 8v is wel echt een fijne motor met een heel fijn karakter :)
gewoon goddelijk, toch snel maar ook zuinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Xan, je moet even kleinere foto's posten. De foto's van je update zijn weg omdat ze te groot zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zit nu bij de renault dealer voor checkup van de airbag van de voorloop auto. Dus direct even wat navraagd gedaan over Megane en Clio.
Of de megane volgend jaar 14% gaat zijn kon hij nog niet zeggen, hij melde wel dat ze een bericht hebben gehad dat renault het wel allemaal aan het proberen is.
Wat betreft de Clio estate, deze komt medio maart/april volgend jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Remko, gewoon door de dealer laten oplossen, het hoort sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

melcon schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:09:
@Remko, gewoon door de dealer laten oplossen, het hoort sowieso niet.
Ik heb al een mail naar de dealer gestuurd..
Bel er vanmiddag nog een keer achteraan als ik nog niets gehoord heb..
Maar denk dat ze vanmorgen wel contact zoeken..

//EDIT:
Reactie gehad en zou kunnen liggen aan mijn telefoon, Radio heeft de laatste versie erop staan qua software (2.2.0.14).

Heb een HTC Desire S met Android 2.3.5.

Komende dagen maar even niet connecten met de radio was het advies om te controleren of het niet aan de telefoon ligt.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 05-10-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
woeiiii,

Vanmiddag bevestiging gekregen van de dealer dat de auto in week 49 bij de dealer aankomt en in week 50 afgeleverd wordt.

Renault heeft geen vertragingen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ben nu aan het kijken of ik evt. de nieuwe Renault Clio mag leasen :9~ (wel tegen m'n Franse principes in :F )

http://www.renault.nl/showroom/personenautos/clio/new-clio/

Anders misschien de nieuwe Ford Fiesta, maar beide zijn nog niet leverbaar.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Remko, ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen, inderdaad maar 1 manier om daar achter te komen. Al lijkt het me stug maar je weet het niet.

Denk dat de nieuwe fiesta ook wel leuk is, lastige keuze tommy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
TommyGun schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:02:
Ben nu aan het kijken of ik evt. de nieuwe Renault Clio mag leasen :9~ (wel tegen m'n Franse principes in :F )

http://www.renault.nl/showroom/personenautos/clio/new-clio/

Anders misschien de nieuwe Ford Fiesta, maar beide zijn nog niet leverbaar.
Speciaal voor jou dan alvast wat info hier ;)

Leverbaarheid:
R-Link: verwacht Q1. (Uitgesteld vanwege problemen.)
Estate/RS: verwacht maart/april.
TCe120+EDC/dCi90+EDC: verwacht maart/april.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Hmm ik wacht nog op antwoord van mijn leidinggevende of ik zo lang mag wachten (rijd nu met huurauto).

Hoop het! :9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.