The devil is in the details.
Maar denk je niet dat ik heel dicht in de buurt kan komen?
Ik kan foto's bekijken, achtergronden herkennen?
Kijken wie reguleer berichten stuurt, of Like'd. Daarop uitmaken dat jullie (dicht) bevriend zijn?
Wellicht via diegene zijn/haar adres achterhalen (wat mss makkelijker is, mocht dat iemand zijn die niet veel van echt FB afweet)
Ik denk dat ik met een beetje zoeken toch echt wel in de buurt kan komen hoor.
//edit
zelfs zonder FB weet ik nu al hoe je heet, woont, geboren bent en hoe je eruit ziet. Ik weet waar je werkt, en wat voor school je gedaan hebt.
Als ik even tijd heb, wip ik even binnen bij MM en adhv je foto kan ik je zo vinden en even een babbeltje maken.
Je weet wel, babbeltje, achter, ergens waar het donker is, ik met mijn bivakmuts op.
Ik bedoel maar!
[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-08-2012 12:20 ]
Ik ook. Ik gebruik zelf facebook wel (bijna) dagelijks, maar ik vind het wel-of-niet hebben van een account iets volledig persoonlijks. Ik gebruik facebook om verjaardagen te checken, te kijken wat andere mensen/pagina's posten en zo nu en dan (eigenlijk zelden) eens zelf iets grappig of leuk te posten.Blokker_1999 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:50:
Ben ik de enige die deze titel beledigend vind? Alsof het niet hebben van een FB account iets asociaals, marginaals of zelfs crimineel is.
Veel nut heeft het niet, gewoon tijdsverdrijf vind ik het. Als anderen het niet willen gebruiken, maakt dat dan opeens rare mensen van ze?
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb vakantie, dus je doet je best maarNeutraleTeun schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:17:toon volledige bericht
Ik heb geen FB, dus kan ook niet kijken wat je hebt.
Maar denk je niet dat ik heel dicht in de buurt kan komen?
Ik kan foto's bekijken, achtergronden herkennen?
Kijken wie reguleer berichten stuurt, of Like'd. Daarop uitmaken dat jullie (dicht) bevriend zijn?
Wellicht via diegene zijn/haar adres achterhalen (wat mss makkelijker is, mocht dat iemand zijn die niet veel van echt FB afweet)
Ik denk dat ik met een beetje zoeken toch echt wel in de buurt kan komen hoor.
//edit
zelfs zonder FB weet ik nu al hoe je heet, woont, geboren bent en hoe je eruit ziet. Ik weet waar je werkt, en wat voor school je gedaan hebt.
Als ik even tijd heb, wip ik even binnen bij MM en adhv je foto kan ik je zo vinden en even een babbeltje maken.
Je weet wel, babbeltje, achter, ergens waar het donker is, ik met mijn bivakmuts op.
Ik bedoel maar!
The devil is in the details.
Als je het zo uitlegt, ja. Maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat ik gewoon op een andere manier tegen die techniek aan kijk. En met het gros van de 'ontwikkelingen' hebben doorsnee consumenten nu eenmaal vrij weinig te maken. Ik probeer ermee te verklaren waarom ik nooit zomaar wegloop met allerlei 'nieuwe' diensten. Zo verbaas ik me nog steeds over Instragram. Wat daar nou zo bijzonder aan is, begrijp ik nog steeds niet. Maar wéér dat vervloekte 'social' aspect dat erin zit. Games moeten ook al zo nodig 'social' zijn. Kan iemand me uitleggen wat het belang ervan is? Zijn we nu weer terug bij af en zijn we gezelschapsspelletjes aan het heruitvinden? Die drang om ALLES maar te moeten delen, die begrijp ik niet.YellowCube schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:53:
[...]
het is ot, maar die uitspraak is me toch iets te makkelijk.
De eerste computer werd in 1938 gebouwd en ik ben dus ook weinig onder de indruk van <insert moderne computer als laptop, tablet of smartphone>
Je gaat dan wel voorbij aan het feit dat het voor (domme) consumenten bruikbaar maken van een concept ook belangrijk en indrukwekkend is.
En dat die (domme) consument geen idee heeft dat IBM in de jaren 60 al een cloud had en ze daarom, volgens jou ten onrechte, onder de indruk zijn, kun je zo volgens mij niet heel erg aanrekenen.
Als je kijkt naar wat mensen zoal delen op FB, snap je al helemaal niet wat het belang ervan is. Foto's van hoe ze bezopen in de kroeg of op een feest hangen, domme grapjes die iedereen al 10.000x gezien heeft, hun score bij Farmville...ik bedoel maar. Dit is maar een greep, er zijn ook 'nuttiger' posts, maar het gros gaat helemaal nergens over. Allemaal entertainment, daar niet van en op zich best grappig (soms), maar om daarom FB als belangwekkend te bestempelen...nou nee.
FB mag van mij best blijven hoor, begrijp me niet verkeerd. Al die social ellende mag blijven, ik vind het allemaal best. Zelf ben ik ervan overtuigd dat een keer die 'social bubble' gaat barsten. Men gaat er op enig moment genoeg van krijgen dat ze alles 'moeten' delen met hun FB 'vriendjes'.
En mensen die FB zodanig belangrijk vinden dat ze mensen zonder FB scheef aankijken zijn naar mijn idee scholieren die de groepsdruk niet kunnen weerstaan en bang zijn dat ze niet meer bij de groep horen als ze niets doen met FB. Ik zie het met mijn neefje (16) die op Hyves ook als 484 'vrienden' had en nu op FB ook al 350 (wat natuurlijk nooit kan kloppen). Het is een prestigeding om zoveel mogelijk vriendjes te hebben. Dan ben je nl populair. Zonder FB kun je niet aantonen dat je populair bent. En dat is nu eenmaal belangrijk als je zo oud bent.
Wellicht vinden veel mensen het niet leuk dat ik dat (zo) zeg en zullen ze gaan proberen om aan te tonen waarom dat voor hen niet geldt. Prima, maar toch heb ik gelijk
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk van niet.Ik denk dat je er naast zit qua Nikes. Onbewust zul je ze mooier gaan vinden als je vrienden ze ook dragen. Nu denk ik dat jij je er erg van bewust bent dat de mens zo in elkaar zit en het hierdoor onderdrukt (en misschien zelfs een beetje er in doorschiet door anti te worden), maar jij bent een uitzondering dan.
Als ik iets niet wil of leuk vind dan komt het er niet.
En weet je waarom? ik kan zelf nadenken!
Ik hoef geen mening van anderen als ik daar geen behoefte aan heb.
Als je in de lift staat kun je je niet vervelen, dat kost veel meer tijd.Ach alles met mate. Persoonlijk check ik mijn facebook op momenten dat ik me verveel, als ik in de lift sta of iets te vroeg ben voor een afspraak.
En hier komt meteen een probleem naar voren.
Men kan zich niet meer vervelen!
Altijd maar bezig moeten zijn met iets in plaats van gewoon even niets.
Laat je hersenen eens tot rust komen in plaats van continue maar ergens mee bezig moeten zijn.
Hoewel ik er niet vanuit ga dat je totaal niet 'begrijpt' waarom alles 'social' moet zijn, is het wel interessant om er ideeën over uit te wisselen. Het inbouwen van 'social' heeft naar mijn idee een aantal functies:mphilipp schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:40:
[...]
Zo verbaas ik me nog steeds over Instragram. Wat daar nou zo bijzonder aan is, begrijp ik nog steeds niet. Maar wéér dat vervloekte 'social' aspect dat erin zit. Games moeten ook al zo nodig 'social' zijn. Kan iemand me uitleggen wat het belang ervan is? Zijn we nu weer terug bij af en zijn we gezelschapsspelletjes aan het heruitvinden? Die drang om ALLES maar te moeten delen, die begrijp ik niet.
1. Het werkt (voor mij) verslavend om in spellen 'upgrades' te verdienen. Je wilt meer vrienden omdat het medium daar leuker van wordt en het een prestige middel is. Als het om social media gaat heb ik trouwens dat verslavende gevoel niet, bij spellen wel (daarom moeten ze ook niet te lang duren
2. Zodra je lid bent van een community wordt het moeilijker om er los van te komen. Veel mensen (die ik ken) voelen zich daar toch enigszins schuldig over.
3. Bedrijven zijn niet afhankelijk van hun eigen marketing afdeling, maar de community doet de marketing voor je. Dit is een heel effectief domino effect.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Je denkt van niet, maar daarom staat er ook ONBEWUST. Het is niet iets waar je rationeel over nadenkt.tlpeter schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:56:
[...]
Ik denk van niet.
Als ik iets niet wil of leuk vind dan komt het er niet.
En weet je waarom? ik kan zelf nadenken!
Ik hoef geen mening van anderen als ik daar geen behoefte aan heb.
edit:
Verder krijg ik de indruk dat er hier meer non-conformisten rondlopen dan conformisten, maakt mij dit een non-conformist als conformist?
[ Voor 15% gewijzigd door HenkEisDS op 05-08-2012 14:01 ]
Ik denk na voordat ik een beslissing neem.
Ik weet dat reclame heel veel doet en ook zeker onbewust in je hersenen wordt opgeslagen.
Alleen ga ik niet altijd uit van de bekende merken.
Ik weet van dat ik eigenwijs en tegendraads kan zijn/ben en heeft mij wel eens in de problemen geholpen maar zeker vaker ook juist heeft geholpen.
Alleen weet ik 100% zeker dat ik geen facebook nodig hebt om nieuwe schoenen te kopen of afspraken te kunnen maken met vrienden.
ja, zo kan je het echte leven ook uitleggen als onzinnig.mphilipp schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:40:
[...]
Als je kijkt naar wat mensen zoal delen op FB, snap je al helemaal niet wat het belang ervan is. Foto's van hoe ze bezopen in de kroeg of op een feest hangen, domme grapjes die iedereen al 10.000x gezien heeft, hun score bij Farmville...ik bedoel maar. Dit is maar een greep, er zijn ook 'nuttiger' posts, maar het gros gaat helemaal nergens over. Allemaal entertainment, daar niet van en op zich best grappig (soms), maar om daarom FB als belangwekkend te bestempelen...nou nee.
Beetje op een feestje in een kring gaan zitten en domme grappen en verhalen vertellen. Tuurlijk, soms is het interessant, maar het gros gaat nergens over.
Of met elkaar aan tafel gaan zitten en een spelletje spelen. En nog erger, helemaal in spanning zitten wie er gaan winnen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Zoals? Als ik ergens ben waarbij ik niet op Facebook wil belanden dan verwacht ik van mijn aanwezige vrienden dat ze slim genoeg zijn om te weten dat die foto's niet op Facebook horen. Dat is nog nooit fout gegaan. Als dat toch gebeurt is dat eerder de schuld van mijn vrienden dan van Facebook. Het is zo makkelijk om een dienst af te zeiken op iets dat de gebruikers doen. Op Flickr kan ik ook een foto plaatsen en eronder zetten "vlnr: Piet, Jan en Klaas", bij een genante foto die je baas niet mag zien. Of op Tumblr. Of op mijn eigen website. Waarom is het bij Facebook ineens een probleem? Alleen omdat ik het op andermans tijdlijn kan zetten. En dát kun je dus uitzetten.Strunkie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:59:
[...]
Daarom vind ik Facebookers naïef, ze hebben geen flauw idee welke gevolgen Facebook kan hebben. Er zijn zat situaties te bedenken waaraan je niet gekoppeld wil worden.
Je vergeet de groep die Facebook gewoon gebruiken. Facebook is een medium, en van een medium wil/hoef ik geen fan te zijn. Ik ontwijk het echter ook niet.Het is heel simpel, je hebt fans van Facebook en je hebt mensen die liever Facebook ontwijken.
Oh?ninjazx9r98 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:22:
[...]
Er is helemaal niets ontkracht voor wat betreft het politieagentje spelen, je hebt je met een flauwe opmerking plus smiley aan dat stukje discussie onttrokken zodat je er niet inhoudelijk op hoeft in te gaan en leest vooral wat je wilt lezen.
Software die vlaggetjes opgooit als iemand zich niet aan de wet houdt heb je volledig uit je duim gezogen en is helemaal geen sprake van in ieder (pers)bericht dat over dit onderwerp terug te vinden is.
Met speciale software scant Facebook chatgesprekken, de vrienden die iemand toevoegt en comments die worden achtergelaten. En als daar iets verdachts bij zit, draagt Facebook de informatie over aan de Amerikaanse autoriteiten.
...en het vervolgens meldt aan de politie, die het vervolgens wél aan de wet toetst. Facebook geeft alleen informatie door, ze spelen nergens eigen rechter.Als je ook daadwerkelijk had gelezen waarom er ophef is over dat politieagentje spelen had je geweten dat er helemaal niet getoetst wordt aan de wet maar dat Facebook zelf bepaald heeft wat ongewenst gedrag is en daaraan toetst.

Ik vind het prima dat er een onderzoek is, maar ik vind ook dat dat onderzoek gebaseerd is op onderbuikgevoelens. Nergens heb ik kunnen vinden dat Facebook mensen heeft ingezet die daadwerkelijk privézaken bekijken, dat het geen automatisch systeem is dat contact opneemt met de politie. Ik lees wel overal dat het software is die dat doet. En de politie zoekt dan wel uit of er meer onderzoek nodig is.De Ierse privacywaakhond Data Protection Commissioner heeft met betrekking tot dit onderwerp dan ook een aantal dringende vragen gesteld.
Maar volgens jou is dat kennelijk loos dat er een onderzoek plaats vindt naar het wereldwijd politieagentje spelen?
Ik kapte de discussie af omdat mijn gesprekspartner in herhaling viel zonder inhoudelijk te reageren op de argumenten die ik aandroeg.Overigens best flauw/kinderachtig om eerst te roepen let's agree to disagree en dat je niet meer gaat bijdragen aan het in stand houden van dat deel van de discussie om vervolgens 24 uur later toch nog even terug te grijpen naar die discussie en te gaan roepen dat eea ontkracht zou zijn.
Dat was iemand hierboven niet met je eens. Drie keer wegdrukken was out, zei die.Borromini schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:48:
[...]
Integendeel, ik snap de frustratie die een GSM met zich meebrengt (altijd bereikbaar), maar blijkbaar denkt niemand aan het feit dat die dingen gewoon ook uit te schakelen/op stil te zetten zijn. Een oproep missen/weigeren is niet het einde van de wereld, zeker niet als je dan later degene die je gebeld hebt terugbelt.
Dit argument is nou al een paar keer voorbij gekomen en ik vraag me af: is het eigenlijk zo erg allemaal wel? Ik heb het geluk dat ik na mijn opleiding direct werk heb gevonden via iemand die ik al kende en er geen recruiter of echte sollicitatie aan te pas is gekomen, dus ik weet niet hoe dit normaal gaat. Maar zijn er echt recruiters die je afrekenen op het feit dat je op zaterdagavond in de kroeg staat? Ik weet niet of ik ergens zou willen werken waar ze zo anaal doen over wat ik in het weekend doe.3DDude schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:34:
Met je dronken hoofd op facebook staan, dat je elk weekend zwaar bezopen bent dat is handig dan gaat een recruiter ook denken.. is dat wel de juiste persoon ?
Lijkt me eigenlijk niet heel relevant voor de discussie over privé-profielen?Verder zegt dit genoeg denk ik?
http://theoatmeal.com/comics/facebook_likes
Stiekem is dát eigenlijk wel weer best briljant. Je krijgt geen ruzie met mensen op het moment dat ze iets niet liken, maar je krijgt wél potentieel ruzie op het moment dat je iets van ze disliket. Facebook verdient aan het feit dat jij zo veel mogelijk vrienden hebt, dus op deze manier voorkomen ze dat het er minder worden."vind ik leuk" geen andere mening alleen vind ik leuk of vind ik niet leuk.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
- Vervolgens toch een account gemaakt omdat een neef van mij daarom vroeg. Heel even gebruikt vervolgens niet mee.
- Facebook een jaar of 2-3 later maar weer verwijderd, deed er nooit wat en wekte alleen maar irritaties op. Nog steeds kreeg ik uitnodigingen via email en wel eens de vraag waarom ik niets op facebook deed (van familie).
Nu ik het account heb verwijderd voelt dat als een verademing. Geen irritante uitnodigingen meer ! en makkelijker uit te leggen aan anderen: ik doe niet mee aan die facebook onzin. Als je mij wilt spreken (of ik jouw) dan bel/mail ik je wel.
Nu nog LinkedIn verwijderen (was ooit verplicht voor een schoolopdracht) want dat is mij nog steeds een doorn in het oog.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Verwijderd
"Schat, dan moet ik wel een tablet kopen" (heb namelijk geen smartfoon). "is goed schat".
Nu een Asus Transformer tablet en gebruik die nauwelijks voor facebook. LOL
Je zou bijna denken dat je social networking hebt ontweken tot je er een praktisch nut voor had gevondenVerwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:36:
Sinds een week op facebook. Mijn vrouw wilde graag dat ik daar ook eens kwam.
"Schat, dan moet ik wel een tablet kopen" (heb namelijk geen smartfoon). "is goed schat".
Nu een Asus Transformer tablet en gebruik die nauwelijks voor facebook. LOL
Teveel Tom Clancy gelezen?NeutraleTeun schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:17:
Ik bedoel maar!
Zelf hier niet alle stukken gelezen?
Want dan kun je die onzinnige reactie beter achterwege laten ...
Ik heb dit topic vanaf het begin gelezen. Ik vind je social-engineering verhaal over het inwinnen van informatie echter ook niet de meest zinnige.NeutraleTeun schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:16:
[...]
Zelf hier niet alle stukken gelezen?
Want dan kun je die onzinnige reactie beter achterwege laten ...
a, omdat ik er moe van werd, moest persé elke reactie leuk moet vinden of een up geven bij alle foto's
b, zelfs recruiters en overheden gaan er naar je op zoek, hebben ze geen eigen databases meer waar mijn data in staan? (ik denk hierbij aan overheid) en recruiter kijk even lekker op linked in of op monsterboard of zo, nee facebook is makkelijk en heb dan een totaal beeld van het persoon, privé inbreuk.
Of als ik slechts een deel van mezelf op facebook zet voldoe ik niet aan het profiel voor de vacature??
(foto's van me rug en linker grote teen, enkel de slechte karakter trekken, en kleding merken die met een N beginnen of dat ik de Mac boycot vanwege me lijn (kromming hhh)
Voobeeld ik ben voor fc twente, zeker dat ik dan niet bij gemeetne Eindhoven zal kunnen werken, neen ik dient persé op te geven dat ik PSV leuk vind.
Wat zal er gebeuren als niemand de foto van me linker grote teen leuk vind?? Ben ik dan paria?
Leuk dat het kan facebook twitter, linkedin,
verplicht dan liever een tweakers account waar ook alles op te vinden is, beter...
neen, nodig mij maar gewoon uit op een gesprek en leer mij kennen op de oude manier.
Oja ik heb 384 duizend vrienden welke ik 99 procent enkel via mijn monitor ken, of via touchscreen van me
(i,nokia,pod,n,v,s,sony,samung,s3,900,v2,razerblade,facebookphone,82 van intel of navidia?)
blergh liever in het echte leven 24 goede vrienden die ik persoonlijk ken en die ik kan bellen of ze een jerrycan met bezine / diesel kunnen brengen, omdat ik weer te zuining rij in me RS twingo met dual clutch en twin turbo souproer n16 versnellings bak.
Die doen dat namelijk wel en ik ook voor hen, Ooit een recruiter dat zien doen?
neen die zijn enkel carmageddon reincarnatipon voer voor mij hhh (can't wait for it)
Nee ik ben niet sociaal hhhhh, wel in autolog van somminge spellen, daar krijg ik te horen dat het duwtje in de rug niet nodig was.
Mediahype kijken wie er in de volgende genearie nog facebook heeft en geen dweeb is (over 20 jaar dan)
[ Voor 0% gewijzigd door PCmisbruiker op 05-08-2012 15:25 . Reden: typo's maar er zullen er nog wel in staat ]
Het ging erom dat hij zei dat hij niet te vinden was. Ik heb anders bewezen.Ivos schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:19:
[...]
Ik heb dit topic vanaf het begin gelezen. Ik vind je social-engineering verhaal over het inwinnen van informatie echter ook niet de meest zinnige.
Wat is daar onzinnig aan?
Hij snapte de humor... als jij het niet snapt hoef je nog niet op de man te spelen.
En even een reality check voor sommigen hier, die denken dat blijkbaar de hele wereld op facebook zit , think again. Er zijn hèèl veel mensen die geen facebook gebruiken, en niet willen gebruiken. en dat worden er alleen maar meer.
Ik ga veel liever in het echte leven bij mijn vrienden langs, gezellig een terrasje pakken of iets, vriendschappen moet je koesteren, en dat doe je m.i beter in het echte leven.
[ Voor 16% gewijzigd door Visgek82 op 05-08-2012 15:28 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Lekker voor je, maar als je het topic had gelezen had je geweten dat je kunt delen wat je wilt en ook kun lezen wat je wilt. Vrienden waar ik wel graag een praatje mee maak als ik ze tegenkom, maar die hun hele timeline volzetten met gamerequest, ik-heb-lekker-gegeten-meldingen of dingen die niet mijn smaak zijn ontvriend ik niet, maar ik zorg wel dat ze niet meer op mijn timeline komen. Dus je punt is?
Grappig, want aan deze cijfers af te lezen worden groeit facebook nog steeds als kool.Visgek82 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:27:
Facebook? Nee dank.. ik hoef niet zo nodig overal te vinden te zijn. Als mensen mij nodig hebben kunnen ze emailen, bellen, sms'en, whatsappen en zelfs nog ICQ. maar Facebook en dat soort trends gaan mij te ver.
En even een reality check voor sommigen hier, die denken dat blijkbaar de hele wereld op facebook zit , think again. Er zijn hèèl veel mensen die geen facebook gebruiken, en niet willen gebruiken. en dat worden er alleen maar meer.
Peildatum Aantal Miljoen gebruikers
August 26, 2008 100
April 8, 2009 200
September 15, 2009 300
February 5, 2010 400
July 21, 2010 500
January 5, 2011 600
May 30, 2011 700
September 22, 2011 800
April 24, 2012 900
[ Voor 45% gewijzigd door HenkEisDS op 05-08-2012 15:31 ]
Ik snap de humor achter je opmerking wel, jij echter niet achter de mijne geloof ikNeutraleTeun schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:25:
[...]
Het ging erom dat hij zei dat hij niet te vinden was. Ik heb anders bewezen.
Wat is daar onzinnig aan?
Hij snapte de humor... als jij het niet snapt hoef je nog niet op de man te spelen.
Wereldwijd gezien wellicht. echter merk ik in mijn sociale kringen steeds meer een afkeur voor welke social media dan ook, en dat ligt wat mij betreft dan dichter bij de realiteit dan dit soort statistieken.HenkEisDS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:27:toon volledige bericht
[...]
Lekker voor je, maar als je het topic had gelezen had je geweten dat je kunt delen wat je wilt en ook kun lezen wat je wilt. Vrienden waar ik wel graag een praatje mee maak als ik ze tegenkom, maar die hun hele timeline volzetten met gamerequest, ik-heb-lekker-gegeten-meldingen of dingen die niet mijn smaak zijn ontvriend ik niet, maar ik zorg wel dat ze niet meer op mijn timeline komen. Dus je punt is?
[...]
Grappig, want aan deze cijfers af te lezen worden groeit facebook nog steeds als kool.
August 26, 2008 100
April 8, 2009 200
September 15, 2009 300
February 5, 2010 400
July 21, 2010 500
January 5, 2011 600
May 30, 2011 700
September 22, 2011 800
April 24, 2012 900
Ja want alles wat in jouw vriendenkring afspeelt zegt meer over facebook dan wat er zich wereldwijd afspeelt. Of bestaat je vriendenkring louter uit trendwatchers & setters?Visgek82 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:33:
[...]
Wereldwijd gezien wellicht. echter merk ik in mijn sociale kringen steeds meer een afkeur voor welke social media dan ook, en dat ligt wat mij betreft dan dichter bij de realiteit dan dit soort statistieken.
Cijfers zeggen niets zonder onderbouwing.HenkEisDS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:27:
[...]
Grappig, want aan deze cijfers af te lezen worden groeit facebook nog steeds als kool.
August 26, 2008 100
April 8, 2009 200
September 15, 2009 300
February 5, 2010 400
July 21, 2010 500
January 5, 2011 600
May 30, 2011 700
September 22, 2011 800
April 24, 2012 900
Als heel NL ermee stopt (positief geschat -17 miljoen
Daarnaast heb je nog de mensen die 2 jaar geleden aansloten met een nickname en nu onder een echte naam een nieuwe account maken etc. etc.
Iets met lies, statistics etc.
Nee, maar ik hang niet zo aan statistieken zoals sommige dat wel doen.HenkEisDS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:37:
[...]
Ja want alles wat in jouw vriendenkring afspeelt zegt meer over facebook dan wat er zich wereldwijd afspeelt. Of bestaat je vriendenkring louter uit trendwatchers & setters?
Nou, verrek. dat is dus precies wat ik bedoelGomez12 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:39:
[...]
Cijfers zeggen niets zonder onderbouwing.
Als heel NL ermee stopt (positief geschat -17 miljoen) en in china besluiten er 50 miljoen zich aan te sluiten dan groeit het volgens jouw cijfers nog steeds als kool, maar in NL is het ondertussen wel dood.
Daarnaast heb je nog de mensen die 2 jaar geleden aansloten met een nickname en nu onder een echte naam een nieuwe account maken etc. etc.
Iets met lies, statistics etc.
Als je geen remark maakt of niet liked, ben je meteen hun vriendje niet meerHenkEisDS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:27:
[...]
en als ik bepaalde dingen van mezelf niet wil tonen en recruiter daardoor een incompleet beeld van me hebben, waardoor ik de eerste selectie ronde van een vacature, middels mail heb op gereageerd), misloop.
vind ik dat krom.
En zoals in de start reactie van deze topic, dat de overheden je vreemd vinden als je maar 28 vrienden hebt? (omdat je wellicht gefilterd hebt of enkel wil laten zien wat ik relevant vind?)
Het is almost een verplichting en heb je het niet paria en schrijf die baan maar op je buik, die mentaliteit moet niet kunnen. ik quote mezelf effe "Nodig mij maar uit voor een gesprek en leer me op de oude manier kennen"
het is zo gemakkelijk werken met facebook voor recruiter maar ze hebben ook snel een verkeerd beeld?
Ik drink geen bier, maar ik sta op een foto van me maten die straat bezopen zijn, ik zal dan geen taxi chauffeur meer kunnen worden, dankzij mijn "like" op die foto. (omdat het een goede tijd was, nat dat het dronken zijn van me maten nu zo leuk is)
[ Voor 0% gewijzigd door PCmisbruiker op 05-08-2012 15:47 . Reden: quote in quote in qoute ]
Dan heb je de verkeerde vrienden, meer kan ik er niet van maken.PCmisbruiker schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:41:
Als je geen remark maakt of niet liked, ben je meteen hun vriendje niet meer
Lever jij dan je 1e loonstrookje in bij de recruiter omdat die je uitnodigt op gesprek? Facebook / inet is simpelweg goedkoper.ik quote mezelf effe "Nodig mij maar uit voor een gesprek en leer me op de oude manier kennen"
het is zo gemakkelijk werken met facebook voor recruiter maar ze hebben ook snel een verkeerd beeld?
Ik denk dat je bij de verkeerde bedrijven solliciteert... Wat jij beschrijft zal vast gebeuren bij de mensen die 24/7 elk uur 1 zo'n foto gaan liken (en niets anders) voor een periode van 6 maanden, maar ik vraag me af of het dan onterecht is...Ik drink geen bier, maar ik sta op een foto van me maten die straat bezopen zijn, ik zal dan geen taxi chauffeur meer kunnen worden, dankzij mijn "like" op die foto. (omdat het een goede tijd was, nat dat het dronken zijn van me maten nu zo leuk is)
De meeste mensen hebben gewoon weinig nuttigs te melden (ik ook niet), waardoor de meeste 'content' op FB van de volgende strekking is: "Op het terras drankje doen!", "Gisteren lekker sushi gegeten!" "Heb je die schoenen nog gekocht?"
In het echte leven praten mensen ook over dat soort dingen, maar dat komt dan minder geforceerd over. Dan vraag je of iemand nog wat leuks gedaan heeft en dan blijkt dat ie gisteren sushi heeft gegeten. Leuk, niets mis mee, gewoon koetjes en kalfjes materiaal. Op Facebook komt zoiets op mij geforceerd over, alsof je per se sociaal en interessant gevonden moet worden en dus maar aan iedereen laat weten dat je sushi gegeten hebt.
Iemand die dit herkent?
(Overigens vind ik Facebook dan weer wel handig voor vakantiefoto's en uitnodigingen)
Verwijderd
Ik heb overigens aan meerdere mensen gevraagd waarom die persoon Facebook gebruikt als het zoveel privacy risico's met zich meebrengt en kreeg alleen maar ononderbouwde antwoorden zoals ''Ik heb niks te verstoppen.'' en ''Iedereen doet het.''.
Verwijderd
Dat een website met zoveel gebruikers een interessant onderzoeksproject kan zijn, ben ik volledig met je eens. Echter dat is iets heel anders dan de discussie die de TS hier gevoerd wil zien. Oordelen over niet-gebruikers suggereert vooringenomenheid en bevooroordeeldheid.HenkEisDS schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:31:
[...]
Een website die ondertussen 900 miljoen gebruikers telt, wat neerkomt op ongeveer 1 op de 6 bewoners op aarde, is inderdaad zo belangrijk dat het een diepere beschouwing verdient.
bron: http://mediadecoder.blogs...k-tops-900-million-users/
Overigens is het best apart om een kentering te zien in de mores rondom het internet. Vroeger was je een kluizenaar als je teveel online was, een nerd met zekere sociale beperkingen. Nu zijn er blijkbaar meer en meer mensen die je juist dat vinden als je níet online te vinden bent. Nu vind ik het prima als iemand Facebook gebruikt. Mij hoor je er niet over oordelen want dat moet eenieder lekker zelf weten. Echter mijn wereld speelt zich buitenshuis af en niet achter het computer- of televisiescherm. Mensen lijken meer en meer te leven in een denkbeeldige realiteit die nogal ver af staat van de wereldse realiteit. Mensen leren alles van tv en internet, of denken het zo allemaal te weten. Maar ik zeg je, als iets leerzamer is dan dit alles en zelfs de middelbare school dan zijn het wel zaken als reizen, contact met andere culturen en meer algemeen actieve ervaringen opdoen buitenshuis en (ver) buiten de landsgrenzen. Ik heb geen tv en ik durf te beweren dat de gemiddelde tv-kijker in het westen een stuk wereldvreemder is dan ik. De wereld leer je simpelweg niet thuis of in je eigen land kennen. Daarvoor moet je toch echt van je luie reet komen.
Wil je écht sociaal doen en gewoonweg leven ga dan de wijde wereld in. Ik doe dit zelf al enkele jaren en ik heb me nog nooit zo rijk aan kennis en ervaring gevoeld als nu. Nu is iedereen anders maar iedereen zou het op zijn minst moeten proberen. Dat er dan mensen zijn die mij beoordelen omdat ik geen Facebook-account heb daar moet ik alleen maar om glimlachen. Niet omdat ik erover oordeel maar gewoon omdat het in mijn belevingswereld een compleet absurde waarneming is.
Mensen die in de malle molen van het (westerse) leven gevangen zitten, met of zonder Facebook, en zich nooit of veel te laat realiseren dat bijna alles in het leven keuzes zijn, dáár zouden we eens een discussie over moeten voeren. Facebook is maar een spetter in het menselijk bestaan, hooguit een gevolg van het gehaaste westerse leven waarin bijna geen plaats meer bestaat voor fysiek sociaal contact en waarin het sociaal geaccepteerd is dat je een agenda bijhoudt om je sociale contacten te organiseren. In zo'n maatschappij is Facebook dan verdomd handig want voor een simpele hoi en een scheet hoef je tenminste niet meer al die 'vrienden' op te zoeken. Dat kost immers enorm veel energie die we beter voor ons drukke werkleven kunnen reserveren. Oftewel wie is hier nu gek?
Ik begrijp dat dit in zekere zin buiten het topic valt. Ook besef ik dat het hebben van een Facebook-account je niet automatisch diskwalificeert als avonturier, reiziger of wereldbewoner. Ik wil alleen even een beeld schetsen van een niet-gebruiker puur om aan te geven hoe nutteloos deze hele discussie wel niet is.
Alle persoonlijke Informatie (inclusief foto's) is door andere mensen gepost.
De enige reden dat ik mijn account niet verwijderd heb is omdat je soms niet om Facebook heen kunt om bij bepaalde diensten/sites in te loggen en voor bepaalde promotie doeleinden zoals beta keys, kortings coupons etc..
Eigenlijk vind ik sociale netwerken vaak heel "antisociaal" aangezien mensen de hele tijd met hun telefoon bezig zijn in het bijzijn van andere mensen, en daardoor is er dan vaak minder sociaal contact in het echt.
Maar dat is een heel ander verhaal en ligt zeker niet alleen aan Facebook, maar ik geloof wel dat het er een hoop aan heeft bijgedragen.
Twitter vind ik dan wel weer anders, daar volg ik namelijk niet mijn vrienden maar mensen die ik interessant vind en interessante dingen te zeggen hebben. Mijn Twitter account is er dan ook vooral om andere mensen te volgen, op ze te kunnen reageren en soms iets te kunnen retweeten.
Google+ heb ik wel geprobeerd in de Beta, maar vrij snel daarna weer verwijderd, Hyves heb ik ooit lang geleden aangemaakt maar ben er letterlijk 5x geweest.
Als ik contact met mensen zoek doe ik dat wel in het echte leven/via IM/games/forums waar andere mensen zitten die geïnteresseerd zijn in de zelfde onderwerpen.
Dat is een vaak terugkomend onderdeel, dat er berichten gepost worden die niet letterlijk in iemands beleving valt, en daarom is het irrelevant.noobynater schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:44:
[...] andere mensen zitten die geïnteresseerd zijn in de zelfde onderwerpen.
Dat vind ik op zich fijn van facebook, er komen allerlei verschillende berichten voorbij van mensen die enthousiast zijn van allerlei verschillende onderwerpen. Het biedt in sommige gevallen een mogelijkheid om mensen beter te leren kennen. Collega's die kinderen hebben, mensen die ook interesses delen in hardlopen, fotografie enz. Ik snap niet waarom het zo verschrikkelijk is om berichten van anderen te lezen die niet volledig in jouw straatje vallen..
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Omdat de meeste mensen de opties niet kennen om dat soort berichten uit te zetten / te negeren.samo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:52:
[...]
Ik snap niet waarom het zo verschrikkelijk is om berichten van anderen te lezen die niet volledig in jouw straatje vallen..
Berichten die niet volledig in je straatje passen is iets anders als iemand die elke maaltijd op FB post inclusief toiletbezoeken etc. De laatste categorie is waar iedereen een hekel aan heeft en waar FB blockmiddelen voor biedt.
Als je dan een keer iemand belt (ik geef toch de voorkeur tot 1-op-1 persoonlijk contact) en vraagt hoe het er mee gaat, dan krijg je ook nog eens een verontwaardigende vraag terug waarom ik dat niet op Facebook gelezen heb. Ja..uh.. Iemand die onderhand om het half uur wat post, heeft niet zo veel zinnigs te melden.
Heb iedereen ontvriend en de boel lekker opgeheven (al is m'n hyves account nog actief maar inloggen kan ik niet meer).
Maar het gaat tegenwoordig nog een stap verder. Waar men vroeger gewoon belde met een vraag, gaat de telefoon hier steeds minder over, terwijl de lading SMS'je weer toenemen. Ik vind het zo onpersoonlijk en verre van sociaal te noemen.
Dat je moet voldoen aan actievoorwaardes van een actie, prima natuurlijk. Maar daarvoor ga ik geen account ergens openen waar ik geen account wil openen. Zodra ik het niet met de voorwaarde eens ben, haak ik af. Ongeacht of je er nu 10k mee kan winnen.
Maar als je kijkt naar de site van RTL Nederland, heb je facebook nodig om te kunnen reageren. Waarom een bedrijf de totale content van users uit handen wil geven is mij overigens ook een raadsel. Waarom je van derden afhankelijk wil zijn terwijl er genoeg - gratis - prima andere mogelijkheden zijn om dat in eigen beheer te doen.
En wat iemand dan van mij vind omdat ik niet meer aan Facebook doet, zal ik ook totaal niet van wakker liggen. Ik ben geen schaap, en niet vatbaar voor kudde-gedrag, ongeacht de cijfers qua gebruikersaantallen. 900 miljoen accounts, waar er nog zat account van zijn als fan-pages, bedrijven, en weet ik het wat allemaal. Het zijn geen 900 miljoen personen.
Met een wereldbevolking van over de 7 miljard, is 900 miljoen peanuts. Het is dus grofweg gezegd maar een klein deel van de bevolking die aan die hype mee doet. Dus zeggen dat "iedereen" op Facebook zit, mag je toch richting de oogarts
Ey!! Macarena \o/
Ben ik / mijn omgeving zo raar dat ik dit totaal niet herken? Of is het enkel de jeugd die dit doet? Of wat is het?RaZ schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:05:
Als je dan een keer iemand belt (ik geef toch de voorkeur tot 1-op-1 persoonlijk contact) en vraagt hoe het er mee gaat, dan krijg je ook nog eens een verontwaardigende vraag terug waarom ik dat niet op Facebook gelezen heb. Ja..uh.. Iemand die onderhand om het half uur wat post, heeft niet zo veel zinnigs te melden.
Want ik vind dit soort reacties echt extreem raar.
Facebook login is simpelweg (mits je er het publiek voor hebt) minder klikken om te reageren. En dat scheelt gewoon gigantisch in je reacties / pageviews / reclameinkomsten.Maar als je kijkt naar de site van RTL Nederland, heb je facebook nodig om te kunnen reageren.
...
Waarom je van derden afhankelijk wil zijn terwijl er genoeg - gratis - prima andere mogelijkheden zijn om dat in eigen beheer te doen.
Iedereen is hier niet de totale wereldbevolking, maar meer "iedereen" in je sociale kringen. Aangevuld met nog wat vakantie kennissen etc.Met een wereldbevolking van over de 7 miljard, is 900 miljoen peanuts. Het is dus grofweg gezegd maar een klein deel van de bevolking die aan die hype mee doet. Dus zeggen dat "iedereen" op Facebook zit, mag je toch richting de oogarts
Facebook brengt het gewoon goed dat ze iedereen hebben en anders heb je FB-profeten als HenkEisjes die je zo ongeveer een minderwaardigheids complex aan probeert te praten als je het niet hebt (en wel tot zijn sociale kring behoort)
Ga eten
Ga slapen
Sta op
Ga ontbijten
Smeer een boterham
Zit op wc
Etc
Heb wel meer te doen dan deze totale onzin. Sorry hiervoor. Ik heb geen sociaal leven met mijn pc maar met de buitenwereld of voor sommige de grote boze buitenwereld. Ik erger me echt aan zulke mensen. Get a life. Als we geen Internet meer hebben dan lopen de klinieken vol en wanneer komt het moment? Er is meer dan de pc. Ik ben blij als ik niet achter de pc heerlijk. Lekker relaxen en film kijken.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Als 24+ (denk niet dat ik mensen had die jonger waren in m'n contacten lijst) jeugd is, dan wellicht welGomez12 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:18:
[...]
Ben ik / mijn omgeving zo raar dat ik dit totaal niet herken? Of is het enkel de jeugd die dit doet? Of wat is het?
Want ik vind dit soort reacties echt extreem raar.
Maar ik vond het ook wat overtrokken. En het idiote is. Nu mensen weten dat ik geen Facebook meer heb, zijn ze eerder geniegd dat wel te vertellen, ipv je doorverwijzen naar Facebook.
Ik zie het verschil niet tussen een reactie plaatsen op een reactie-scherm van Facebook, of iets als een quick-reply op GoT. Het is natuurlijk wel laagdrempelig omdat het redelijk algemeen gebruikt wordt. Dat zal ik ook niet onderkennen.[...]
Facebook login is simpelweg (mits je er het publiek voor hebt) minder klikken om te reageren. En dat scheelt gewoon gigantisch in je reacties / pageviews / reclameinkomsten.
True. Maar als we cijfers gaan pakken over wereldwijd gebruik, vergelijk dat ook met de andere cijfers. Want 900 miljoen op 7+ miljard is verre van bijna iedereen. Maar de TS vind ik nogal door een roze bril te bevooroordeelt oordelend over mensen die kiezen om ergens niet aan te willen mee doen.[...]
Iedereen is hier niet de totale wereldbevolking, maar meer "iedereen" in je sociale kringen. Aangevuld met nog wat vakantie kennissen etc.
Facebook brengt het gewoon goed dat ze iedereen hebben en anders heb je FB-profeten als HenkEisjes die je zo ongeveer een minderwaardigheids complex aan probeert te praten als je het niet hebt (en wel tot zijn sociale kring behoort)
Z'n betogen gaan nergens over, en is blind voor argumenten van anderen, zonder zelf ook maar argumenten aan te dragen. En dit bedoel ik niet als negatief hoor. Iedereen heeft recht op z'n mening. En ik deel die van hem dus niet
Wellicht heeft ie aandelen, en hoopt ie dat meer mensen Facebook gebruiken om zo minder te verliezen. Want het aandeel is rap gezakt sinds de beursgang
Ey!! Macarena \o/
Ik ken massa's mensen (van alle leeftijden) zonder, die helemaal niet raar zijn, integendeel. Verder zal het mij inderdaad aan de zolen roesten, m.a.w. zelf weten, ik onthoud me verder van commentaar.Ik zelf vind mensen zonder facebook een beetje raar.
Goed voorbeeld van juist wel een wereld van verschil. Een toevallige voorbijganger zonder GoT account die kost het al snel 10 minuten (registreren etc) voordat hij uberhaupt maar de quick-reply ziet. Terwijl hij met facebook gelijk de quick-reply zou kunnen gebruikenRaZ schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:32:
[...]
Ik zie het verschil niet tussen een reactie plaatsen op een reactie-scherm van Facebook, of iets als een quick-reply op GoT. Het is natuurlijk wel laagdrempelig omdat het redelijk algemeen gebruikt wordt. Dat zal ik ook niet onderkennen.
En op RTL heb je niet echt vaste klanten als een GoT kent (dus die een inlog willen hebben en onthouden etc)
Ach, ik gok dat het simpelweg de leeftijd is. Als al je klasgenootjes het hebben dan is het al snel iedereen die het heeft.[...]
Maar de TS vind ik nogal door een roze bril te bevooroordeelt oordelend over mensen die kiezen om ergens niet aan te willen mee doen.
Bij schooltijd hoort nu eenmaal de in-crowd die alles gelijk heeft en de "rare" outcrowd die iets anders heeft/doet.
Ok, die had ik dus even gemist. Dan is het imho wel erg extreem kortzichtig bekeken allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 05-08-2012 19:19 ]
TS heeft eerder al aangegeven dat hij 27 is, dus ik verwacht dat hij die tijd al achter zich heeft gelaten.Gomez12 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:14:
Ach, ik gok dat het simpelweg de leeftijd is. Als al je klasgenootjes het hebben dan is het al snel iedereen die het heeft.
Bij schooltijd hoort nu eenmaal de in-crowd die alles gelijk heeft en de "rare" outcrowd die iets anders heeft/doet.
Verwijderd
Eens. Ik durf het nog wat verder door te trekken: ik ken meer rare mensen met Facebook, dan zonder. En als ik dan hoor wat ze allemaal op Facebook doen, dan heb ik direct al geen behoefte meer aan Facebook. Het is vaak allemaal zo oppervlakkig.... en da's ook wel weer logisch, want zodra het wat diepgaander is, pleur je het niet op internet.Techneut schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:07:
Lekker doorkletsen, ik vind het (de berichten even diagonaals door kijkend) wel vermakelijk. Het enige wat ik een beetje raar vind zijn een aantal nogal boude uitspraken van TS in z'n openingspost, waaronder
[...]
Ik ken massa's mensen (van alle leeftijden) zonder, die helemaal niet raar zijn, integendeel. Verder zal het mij inderdaad aan de zolen roesten, m.a.w. zelf weten, ik onthoud me verder van commentaar.
Ik heb alleen een Linkedin. Daar doe ik niet heel veel mee, maar ik bouw wel stilletjesaan een netwerk op. En daar heb je in de toekomst misschien nog eens wat aan.
En als mensen willen weten hoe het met me gaat, of waar ik de laatste tijd zoal mee bezig ben: ze kunnen me bellen, mailen of eens op de koffie komen.
Die cijfers zijn goed, heel goed zelfs. Maar je moet niet vergeten dat 6 van deze cijfers al niet meer relevant zijn. Althans niet voor de huidige groei.HenkEisDS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:27:
August 26, 2008 100
April 8, 2009 200
September 15, 2009 300
February 5, 2010 400
July 21, 2010 500
January 5, 2011 600
May 30, 2011 700
September 22, 2011 800
April 24, 2012 900
Tussen 100 en 200: 8 maand
Tussen 200 en 300: 5 maand
Tussen 300 en 400: 5 maand
Tussen 400 en 500: 5 maand
Tussen 500 en 600: 6 maand
Tussen 600 en 700: 4 maand
Tussen 700 en 800: 4 maand
Tussen 800 en 900: 7 maand
Als de trend van de cijfers doorzet is het hoogtepunt geweest: tussen 600 en 800, en wordt het nu weer minder. Mede door de vele mensen die zich heel hard afkeren en dit zo luid mogelijk verkondigen op het web, net als ikzelf.
Had ik al gezegd dat ik Facebook een waardeloos medium vind? Niet, nou bij deze. (ach, het is maar een mening)
Dat de groei op een bepaalde moment afneemt spreekt voor zich bij dit soort gebruikersaantallen. Het aantal mensen met internettoegang is beperkt, helemaal als je mensen boven en onder een bepaalde leeftijd buiten beschouwing laat en als je bedenkt dat Facebook in landen als China vast geblokkeerd wordt. Op een gegeven moment tik je dan als aanbieder gewoon een plafond aan dat je niet kan overstijgen. Het is dan ook niet interessant als de groei op een absurd hoog gebruikersaantal afvlakt, maar als deze groei zich omzet in een daling. Dat laatste zie ik in elk geval op korte termijn nog niet gebeuren.sypie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:34:
[...]
Als de trend van de cijfers doorzet is het hoogtepunt geweest: tussen 600 en 800, en wordt het nu weer minder. Mede door de vele mensen die zich heel hard afkeren en dit zo luid mogelijk verkondigen op het web, net als ikzelf.
En had ik al gezegd dat je account verwijderen geen effect heeft op het aantal gebruikers dat FB toont. Op dit moment zijn er meer als 80 miljoen fake accounts (=dubbele accounts, verwijderde, geblokkeerde etc). Dus die 900 miljoen moet eigenlijk nog bereikt worden.
Nieuws Facebook zet bots in om op FB ads te klikken om zo meer inkmosten te genereren + op zelfde moment facebook bevestigd meer als 80 miljoen fake accounts = Facebook aandelen naar beneden
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Daar zitten nog steeds mensen boven de 40 in, die vanwege een generatiekloof veelal geen Facebook zullen hebben of willen.witeken schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:52:
Aantal mensen met internet: 2,4 miljard.
De snelheid van de stijging van het aantal gebruikers zegt op een gegeven moment natuurlijk niet zoveel meer over het succes van een dienst. In dat geval kunnen we ook wel stellen dat het internet geen lang leven meer is gegund, de stijging van de internetpenetratie is namelijk al even verwaarloosbaar.sypie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:34:
[...]
Verder snap ik echt niet waarom mensen doen alsof Facebook zo vreselijk veel van je privégegevens verspreid. Het is echt een eitje om iedereen die niet een directe vriend is keihard de deur te wijzen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn gegevens op internet, dan zit daar *niets* bij dat van Facebook komt.
EDIT:
Het wel of niet zijn van een kluizenaar heeft, en had, niks te maken met het al dan niet online zijn. Mensen zien je als kluizenaar als je, naar hun weten, niet of zeer zelden met mensen omgaat. Vroeger was dat door constant op je zolderkamer te zitten, en nu zien mensen je als digitaal kluizenaar als je geen Facebook hebt.Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:28:
[...]
Overigens is het best apart om een kentering te zien in de mores rondom het internet. Vroeger was je een kluizenaar als je teveel online was, een nerd met zekere sociale beperkingen. Nu zijn er blijkbaar meer en meer mensen die je juist dat vinden als je níet online te vinden bent.
Wat is dat toch telkens met die implicaties van mensen die geen Facebook hebben. Waarom moet er constant gedaan worden alsof iedereen met een Facebook-account niet in staat is regulier sociaal contact met mensen te hebben? Dat is gewoon niet waar.Echter mijn wereld speelt zich buitenshuis af en niet achter het computer- of televisiescherm.
Facebook is voor praktisch iedereen een aanvulling op een normaal sociaal leven. Ze vinden het leuk om te weten dat terwijl hij of zij met zijn collega's op pad was, andere vrienden een gezellig avondje hadden bij iemand thuis. Dat is niet anders dan luisteren naar wat iemand te vertellen heeft over die ene leuke dag waar jij niet bij kon zijn.
En die denkbeeldige realiteit is opgebouwd uit wat? Foto's van mensen op Facebook? Wat houdt die denkbeeldige realiteit volgens jou dan precies in?Mensen lijken meer en meer te leven in een denkbeeldige realiteit die nogal ver af staat van de wereldse realiteit.
Leerzamer? Op welk gebied? Je punt is zo onduidelijk, je klinkt alleen maar als een ZwitersLeven-commercial.Mensen leren alles van tv en internet, of denken het zo allemaal te weten. Maar ik zeg je, als iets leerzamer is dan dit alles en zelfs de middelbare school dan zijn het wel zaken als reizen, contact met andere culturen en meer algemeen actieve ervaringen opdoen buitenshuis en (ver) buiten de landsgrenzen.
Deze zin illustreert mijns inziens heel mooi welke denkfout jij in mijn ogen maakt. De TV heeft niks te maken met het al dan niet wereldvreemd zijn van iemand. Facebook is wat betreft hetzelfde, of iemand Facebook gebruikt zegt gewoon niets over die persoon.Ik heb geen tv en ik durf te beweren dat de gemiddelde tv-kijker in het westen een stuk wereldvreemder is dan ik.
Hoewel het een interessant idee is, ik zou namelijk wel willen zien wat er zou gebeuren als iedereen alles zou laten vallen en maar wat rond zou gaan reizen, is dit wel heel vaag. Je zit vol met kennis en ervaring, maar wat is de praktische toepassing daarvan? Benoem eens wat van die kennis en ervaring, en leg dan duidelijk uit wat je ermee kunt.De wereld leer je simpelweg niet thuis of in je eigen land kennen. Daarvoor moet je toch echt van je luie reet komen.
Wil je écht sociaal doen en gewoonweg leven ga dan de wijde wereld in. Ik doe dit zelf al enkele jaren en ik heb me nog nooit zo rijk aan kennis en ervaring gevoeld als nu.
De waarneming is een waarneming, en die is nooit absurd; het is gewoon een constatering. Jij gebruikt geen Facebook. Dat sommige mensen dat als raar beoordelen, is omdat ze het zelf goed gereedschap vinden om iets te bereiken. Bijvoorbeeld een gevoel van betrokkenheid die zij op een andere manier niet konden verkrijgen, omdat de mensen met wie ze in contact willen komen ver weg wonen of om een andere reden op dat moment niet op een andere manier bereikbaar voor ze zijn.Nu is iedereen anders maar iedereen zou het op zijn minst moeten proberen. Dat er dan mensen zijn die mij beoordelen omdat ik geen Facebook-account heb daar moet ik alleen maar om glimlachen. Niet omdat ik erover oordeel maar gewoon omdat het in mijn belevingswereld een compleet absurde waarneming is.
Nou, open die discussie dan eens. Want nu loop je alleen maar te roeptoeteren over hoe asociaal iedereen die niet leeft zoals jij is.Mensen die in de malle molen van het (westerse) leven gevangen zitten, met of zonder Facebook, en zich nooit of veel te laat realiseren dat bijna alles in het leven keuzes zijn, dáár zouden we eens een discussie over moeten voeren.
Wat wil je hier nou in hemelsnaam mee zeggen? Dat mensen geen fysiek sociaal contact meer hebben? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij. Geef eens concreet weer hoe jij denkt dat de gemiddelde mens leeft? En daarnaast, je vind dat iedereen te weinig fysiek sociaal contact heeft maar veroordeeld die mesen in dezelfde zin voor het feit dat zij afspraken maken voor diezelfde sociale contacten? Je bent dus van mening dat fysiek sociaal contact uitsluitend zou mogen ontstaan bij toeval?Facebook is maar een spetter in het menselijk bestaan, hooguit een gevolg van het gehaaste westerse leven waarin bijna geen plaats meer bestaat voor fysiek sociaal contact en waarin het sociaal geaccepteerd is dat je een agenda bijhoudt om je sociale contacten te organiseren.
Het enige dat je doet is impliceren, impliceren, impliceren. Vind je dat mensen teveel werken? Vind je dat mensen teveel 'vrienden' hebben op Facebook, die zij in het echte leven geen vriend zouden noemen?In zo'n maatschappij is Facebook dan verdomd handig want voor een simpele hoi en een scheet hoef je tenminste niet meer al die 'vrienden' op te zoeken. Dat kost immers enorm veel energie die we beter voor ons drukke werkleven kunnen reserveren. Oftewel wie is hier nu gek?
Je hebt geen beeld geschetst van iemand die 'niet-gebruiker' is van Facebook. Het beeld dat je lijkt te willen schetsen, is het beeld van iemand die het niet eens is met hoe de samenleving werkt.Ik begrijp dat dit in zekere zin buiten het topic valt. Ook besef ik dat het hebben van een Facebook-account je niet automatisch diskwalificeert als avonturier, reiziger of wereldbewoner. Ik wil alleen even een beeld schetsen van een niet-gebruiker puur om aan te geven hoe nutteloos deze hele discussie wel niet is.
[ Voor 76% gewijzigd door Patriot op 06-08-2012 06:47 ]
Eens per paar dagen scroll ik het nieuwsoverzicht even door om te kijken welke dame nu weer een bikini of nog smeuïgere foto van zichzelf + hele rits dames online heeft gezet. Zie ook regelmatig op nachtelijke tijdstippen berichten verschijne, die erg genant zijn en de volgende ochtend weer weg zijn (ik vis dan ook in de pool van studenten
Die berichten van al die mensen die 'heel stoer' moeten vermelden naar welke bestemming ze afreizen met het vliegtuig in deze vakantieperiode kan ik het meeste missen, maar pas als ik een aantal keer zo'n bericht bij iemand heb gezien vink ik diegene af voor mijn nieuwsoverzicht. 'Ontvrienden' is nergens voor nodig, misschien heb ik nog wel eens snel informatie over die persoon nodig, maar zen onzin zie ik dan in ieder geval niet meer.
Voor studiedoeleinden is FB voor mijn studies nog niet onmisbaar maar wel ontzettend handig, gezien de vele tips en uitwerkingen die op studie-groepen worden geplaatst. Ook is de kans een stuk groter (als geen studentenvereniging lid) dat ik een studentenfeestje of evenement mee pik waar wat of veel bekenden komen en tot slot vind ik het wel aardig om wat regelmatiger berichten te lezen van diverse familie in diverse continenten op deze aardkloot.
Overigens (het klinkt nu bijna kinderachtig als je erover begint, zo voelt het althans) zag ik dat de mensen die het meest trots op FB aan het roeptoeteren waren dat ze hun Hyves account hadden verwijderd (sowieso wtf, is dat een prestatie ofzo?) ook in mijn kring tot de meest actieve groep Hyves gebruikers behoorden, die het meeste informatie van zichzelf hadden gedeeld. Zo zie ik de fanatici tegenover FB als fanatieke ex-rokers, ex-religieuzen etcetera. Mensen die zichzelf niet onder controle hebben als ze gebruik maken of in het bezit zijn van een account op zo'n medium en zich daarom erg druk maken over hoe anderen het medium gebruiken.
- Ik heb al sinds jaar en dag LinkedIN en kijk alleen heel af en toe naar het arbeidsverleden en -heden van een (potentiële) klant of gewoon bekende. Verder doe ik er niets.
- Ik heb al sinds 2008 Twitter en kom er alleen als ik een bedrijf wil contacteren, waarvan ik weet dat ze het meest effectief op Twitter zijn te bereiken of bij grote rampen en gebeurtenissen en Twitter het snelst informatie kan verschaffen. Is ook amper driemaal per maand.
Iedereen die zichzelf niet meer onder controle heeft met al deze nieuwe sociale middelen moet zichzelf inderdaad maar in het geheel de toegang ontzeggen tot deze middelen en lekker gaan afgeven op mensen die het wel hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 06-08-2012 10:50 ]
Verwijderd
Informatie over jou komt er uiteindelijk toch wel op, al is het maar het noemen van je naam of het plaatsen van een tag.
Mijn idee is:
Ik maak liever zelf een account aan met de juiste informatie dan dat anderen verkeerde informatie over mij plaatsen.
Als iemand dat iets vraagt / zegt kan ik hem/haar wijzen op mijn account met de juiste informatie.
Zo was er op school voor een aantal leraren meerdere accounts op facebook met allemaal andere informatie.
Maak dan gewoon zelf een aan met juiste informatie en scherm dit af?
Daarbij vind ik het gewoon leuk om te zien wat mijn vrienden doen of wat ze meemaken. Ik ben niet in de gelegenheid om iedere dag met iedereen te praten dus dan is dat hartstikke leuk en handig.
Hier zit ook een keerzijde aan. We hebben er ook 2 die geen facebook hebben. Dit is zeer vermoeiend aangezien zij nooit weten waar wij het over hebben. Ook als we foto's uitwisselen gaat dit via facebook, speciaal voor hun 2 moeten we het weer op een andere manier doen. Ik verplicht niemand tot iets, maar ik ga ook echt niet speciaal voor 2 man een heel verhaal vertellen wat de overige 10 al op FB hebben gelezen.
Zo ben ik de hele avond emt die 2 bezig omdat ze nergens van weten, tsja, maak dan maar een facebook account aan he.
En in tegenstelling tot hierboven vind ik het wel leuk dat de meetse melden waar ze op vakantie gaan dit jaar. Altijd leuk om te lezen.
Wat me dan wel stootr is het aftellen. Nog 1 weekje en dan... In de auto naar het vliegveld... Wachten tot we mogen instappen...
En dan na de vakantie alle foto's op facebook zetten. Waarom? Net alsof iemand 300 foto's gaan bekijken?
Ik heb van de 400 een selectie gemaakt van 28 en die op FB gezet.
En als laatste is het super handig voor spellen.
Draw something en Songpop gaan het beste door met je Facebook in te loggen, hoef je ook geen gebruikersnamen te zoeken e.d.
Helaas veneukt zynga alle spellen die je via facebook kunt spelen, anders was ik ook nog een verwoed cityville speler. Maar 30 onafgemaakte quests en ongeveer 4 nieuwe per dag gaat gewoon te ver. Ik wil niet steeds als ik inlog moeten bedelen voor spullen.
Ik vind het tegenwoordig ook vervelend als iemand belt. Dat is storend voor anderen en neemt veel tijd in.
Waarom zijn sommige zo tegen sms en whatsapp? dat is mij een echt raadsel...
Ook het idee dat mensen dia via facebook communiceren niet meer in real life communiceren.
Ik ga nog gewoon af en toe uit eten met mijn vrienden hoor. Dat is echt niet veranderd met de opkomst van facebook. En er word nog steeds gevraagd hoe het examen ging, ookal stond al op FB dat ik het gehaald had,,,
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 10:53 ]
Een raadsel? Mensen willen gewoon persoonlijk doen.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:48:
Ik vind het tegenwoordig ook vervelend als iemand belt. Dat is storend voor anderen en neemt veel tijd in.
Waarom zijn sommige zo tegen sms en whatsapp? dat is mij een echt raadsel...
Zeker weten dat de ander het doorkrijgt, en meteen iets kunnen regelen of te weten komen.
Het is mij een raadsel waarom jij zo tegen bellen bent. Ohnee, is geen raadsel, komt door al dat social media gedoe.
Waar denk je anders dat een telefoon voor is? Waarom heb jij die? Voor social media natuurlijk weer.
Dat ding is echt niet uitgevonden om te Facebooken hoor.
//
en je wilt niet tegen een ander praten/vertellen omdat het al op Facebook staat.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:48:
maar ik ga ook echt niet speciaal voor 2 man een heel verhaal vertellen wat de overige 10 al op FB hebben gelezen.
Dus, je wordt minder sociaal door al dat "social" media.
Wat een paradox
[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-08-2012 11:01 ]
Gast, waar maak je je druk over. Er zijn zat maten van me die ook geen FB hebben. Ik gebruik FB wel, mijn vrouw nog veel meer. Je knalt wel gewoon even al je prive stuff online en sommigen zijn daar niet zo happig op.
Verwijderd
Bellen doe je als iets persoonlijk of urgent is vind ik.NeutraleTeun schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:57:toon volledige bericht
[...]
Een raadsel? Mensen willen gewoon persoonlijk doen.
Zeker weten dat de ander het doorkrijgt, en meteen iets kunnen regelen of te weten komen.
Het is mij een raadsel waarom jij zo tegen bellen bent. Ohnee, is geen raadsel, komt door al dat social media gedoe.
Waar denk je anders dat een telefoon voor is? Waarom heb jij die? Voor social media natuurlijk weer.
Dat ding is echt niet uitgevonden om te Facebooken hoor.
//
[...]
en je wilt niet tegen een ander praten/vertellen omdat het al op Facebook staat.
Dus, je wordt minder sociaal door al dat "social" media.
Wat een paradox
Als je alleen belt om te zeggen dat je net salarisverhoging hebt gekregen vind ik dat alleen maar storend.
Nee, Ik heb geen zin om alleen voor de 2 personen een heel verhaal te gaan vertellen wat iedereen al weet.
Zo zit ik de hele avond emt 2 man te praten en spreek ik de rest niet. Puur omdat zij nergens van op de hoogte zijn. Dat vind ik niet prettig, ik wil ook graag even met de andere praten?
Iemand zonder facebook is dan geen kluizenaar maar wordt door sociale uitsluiting tot kluizenaar gemaakt.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:48:
Zo ben ik de hele avond emt die 2 bezig omdat ze nergens van weten, tsja, maak dan maar een facebook account aan he.
Politiek gezien zou dit wel een heel erg communistisch standpunt zijn

Ik denk dat Facebook en smartphones mensen heel veel stres opleveren.
[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 06-08-2012 11:13 ]
Verwijderd
Tsja, zo kun je het zien.CurlyMo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:12:
[...]
Iemand zonder facebook is dan geen kluizenaar maar wordt door sociale uitsluiting tot kluizenaar gemaakt.
Politiek gezien zou dit wel een heel erg communistisch standpunt zijn
Je valt gewoon erg buiten de boot dat is waar.
Totaal niet.m3gA schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:13:
Ik heb mijn Facebook opgezegd en gebruik prive een Nokia C1. Als ik thuis kom gaat mijn iPhone uit en gaat de Nokia aan (dual sim). Ik merk dat het veel relaxter is als ik niet de hele tijd op Facebook zit om te controleren of er nog updates zijn, of met Foursquare aan het inchecken ben. De mensen die ik belangrijk vind zie ik prive toch wel. 90% van de updates zijn sowieso niet relevant.
Ik denk dat Facebook en smartphones mensen heel veel stres opleveren.
Ik voel 0,0% drang om facebook te checken. Ik kijk uit mezelf een 2 tot 3x per dag. Soms in de avond nog even op mijn mobiel.
Dat inchecken doe ik sowieso niet aan. Ik doe dat alleen op sommige aparte locaties, zoals op kos of aan het gardameer. Meestal gebruik ik het ook om een goed restaurant e.d. te onthouden en aan te bevelen.
Maar de rest van je vrienden heeft al Facebook, dus daar weet je alles al van en vice versa, en daar hoef je dus niet meer mee te praten.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:10:
Nee, Ik heb geen zin om alleen voor de 2 personen een heel verhaal te gaan vertellen wat iedereen al weet.
Zo zit ik de hele avond emt 2 man te praten en spreek ik de rest niet. Puur omdat zij nergens van op de hoogte zijn. Dat vind ik niet prettig, ik wil ook graag even met de andere praten?
Ik snap niet dat jij van je vrienden verwacht dat ze op de hoogte blijven van jouw leven door te lezen wat jij op Facebook zet. Niet iedereen zit dagelijks op die site, en niet iedereen vindt alles wat jij erop zet even interessant, laat staan dat ze het gaan onthouden.
[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2012 11:24 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat dusVlassie1980 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:01:
Die titel van dit topic![]()
Gast, waar maak je je druk over. Er zijn zat maten van me die ook geen FB hebben. Ik gebruik FB wel, mijn vrouw nog veel meer. Je knalt wel gewoon even al je prive stuff online en sommigen zijn daar niet zo happig op.
Snap niet dat er zo'n probleem wordt gemaakt tussen mensen die geen fb hebben en mensen die het wel hebben.
Dus iets wat je op facebook zet, dat duurt een hele avond om uit te leggen? Zou zeggen dat iets zeggen sneller gaat dan een verhaal typen op facebook.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:10:
[...]
Bellen doe je als iets persoonlijk of urgent is vind ik.
Als je alleen belt om te zeggen dat je net salarisverhoging hebt gekregen vind ik dat alleen maar storend.
Toch fijn dat het wel of niet hebben van Facebook daar tegenwoordig een zwaarwegend criterium voor is...Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:17:
Tsja, zo kun je het zien.
Je valt gewoon erg buiten de boot dat is waar.
[ Voor 92% gewijzigd door Daniel36 op 06-08-2012 11:23 ]
Verwijderd
Ik zet niet een heel verhaal op FB hoor.CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:19:
[...]
Maar de rest van je vrienden heeft al Facebook, dus daar weet je alles al van en vice versa, en daar hoef je dus niet meer mee te praten.
Er is nog meer dan genoeg te vertellen, zoals details e.d.
Ja, maar dat komt niet alleen door FB.Maldred schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:20:
[...]
Dat dus
Snap niet dat er zo'n probleem wordt gemaakt tussen mensen die geen fb hebben en mensen die het wel hebben.
[...]
Dus iets wat je op facebook zet, dat duurt een hele avond om uit te leggen? Zou zeggen dat iets zeggen sneller gaat dan een verhaal typen op facebook.
Als ik erop zet dat ik schade heb aan de auto komt er 9/10 keer een reactie van iemand die vraagt wat er gebeurt is. Dan leg ik dat kort uit. Als ik dan weet wat het kost en dat het gemaakt is zet ik dat ook weer op FB.
Zeg ik dan aan tafel, maar gelukkig rijd mijn auto weer weet iedereen waar ik het over heb. Op die 2 na, die vragen dan voorzichtig, was er iets met je auto dan?
Doordat ze geen facebook hebben weet je dat dus niet, en dat is gewoon erg vervelend...
FB is veel meer dan alleen wat losse meldingen plaatsen hoor. Je kunt er gewoon discussies op voeren die meerdere personen kunnen lezen. Als je FB hebt tenminste.
Dat is hetzelfde als geen nieuws kijken. Dan weet je toch gewoon niet wat er gebeurt in de wereld?CurlyMo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:21:
[...]
Toch fijn dat het wel of niet hebben van Facebook daar tegenwoordig een zwaarwegend criterium voor is...
Nou als je geen FB hebt weet je niet wat er gebeurt met je vrienden.
Verwijderd
Als je op FB zet dat je in griekenland in het ziekenhuis ligt omdat je geschept bent door een vrachtwagen, daarna er zelf niet meer op reageert en niet eens je beste vrienden even belt ben je fout bezig.
Net zoals echo foto's erop zetten, hoe die lekker voor jezelf.
Ah, het welbekende vaguebooking. "Hè shit... auto stuk" posten (hoewel dat technisch gezien al te veel detail is voor vaguebooking, dat houdt op na de puntjes), en daarmee reacties uitlokken van mensen. Dus een soort vraag-en-antwoordspelletje maken van informatie die voor anderen al bijster weinig boeiend is, waardoor het door de interactie lijkt alsof je om elkaar geeft.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:26:
Ik zet niet een heel verhaal op FB hoor.
Er is nog meer dan genoeg te vertellen, zoals details e.d.
Snap je dan niet dat er mensen zijn die hier geen behoefte aan hebben, door elkaars tekstberichtjes scrollen om te kijken of er misschien nog iets interessants tussen staat?* Want natuurlijk vind jij alles wat je erop zet belangrijk, maar je gaat er aan je posts te merken wel van uit dat al je vrienden al je berichten lezen, want als ze eens wat missen zijn ze niet sociaal.
Als ik mijn auto om een lantaarnpaal gevouwen zou hebben, zou ik wachten met dat te vertellen tot we met een aantal vrienden bij elkaar zijn, een biertje opentrekken en zeggen "Wat ik nou toch meemaakte! Steekt er een gans over...". Dan heb je de hele gebeurtenis in drie minuten uitgelegd, iedereen lacht je even uit en dan ben je weer klaar.
Dát is sociaal zijn. Facebook heeft daar voor mij nog steeds weinig van weg.
*: en ja, dat mag ik zeggen, ook al heb ik duizenden posts op dit forum. Dit is geen vervanging voor communicatie met vrienden.
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2012 11:41 ]
Verwijderd
Hier dan, even een kopie gemaakt van mijn FB bericht:CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:36:toon volledige bericht
[...]
Ah, het welbekende vaguebooking. "Hè shit... auto stuk" posten (hoewel dat technisch gezien al te veel detail is voor vaguebooking, dat houdt op na de puntjes), en daarmee reacties uitlokken van mensen. Dus een soort vraag-en-antwoordspelletje maken van informatie die voor anderen al bijster weinig boeiend is, waardoor het door de interactie lijkt alsof je om elkaar geeft.
Snap je dan niet dat er mensen zijn die hier geen behoefte aan hebben, door elkaars tekstberichtjes scrollen om te kijken of er misschien nog iets interessants tussen staat? Want natuurlijk vind jij alles wat je erop zet belangrijk, maar je gaat er aan je posts te merken wel van uit dat al je vrienden al je berichten lezen, want als ze eens wat missen zijn ze niet sociaal.
Als ik mijn auto om een lantaarnpaal gevouwen zou hebben, zou ik wachten met dat te vertellen tot we met een aantal vrienden bij elkaar zijn, een biertje opentrekken en zeggen "Wat ik nou toch meemaakte! Steekt er een gans over...". Dan heb je de hele gebeurtenis in drie minuten uitgelegd, iedereen lacht je even uit en dan ben je weer klaar.
Dát is sociaal zijn. Facebook heeft daar voor mij nog steeds weinig van weg.
"Een fietser fietst door rood net op het moment dat ik groen krijg om de autobaan op te rijden. De fietser heb ik niet geraakt, de persoon achter mij mijn auto wel... Geschat schadebedrag +/- €4000,-
Van buiten lijkt het niet erg, maar van binnen is er veel verbogen, van de chassisbalk tot de bodem van het koffer... (te zien aan het kofferdeksel) " Hier staat dan een foto.
Op FB 19 reacties en afgelopen weekend het er nog eens over gehad. Wat is er dan niet sociaal aan?
Verder ga ik er niet van uit hoor dat iedereen al mjn berichten lezen. Het is ook totaal geen probleem als je eens iets mist.
Maar als je moedwillig weigert een FB account aan te maken en daardoor bij iedere ontmoeting alles meot vragen vraag ik me wel eens af, vind je dat zelf nou niet vervelend?
Facebook is geen vervanging. Het is een aanvulling.
Toegegeven, er zijn zat mensen die niet weten hoe ze het effectief kunnen gebruiken.
ieder "leuk" plaatje delen is irritant. Maar voor de rest?
Spelverzoeken kunnen blokkeren en het is aan de persoon zelf om op een normale manier reacties te plaatsen.
Je kunt prima sociaal bezig zijn op facebook en in real life. Zonder facebook word het erg lastig omdat het ingeburgerd is.
Maar als iemand terug komt van vakantie weet ik dat hij / zijn geen facebookberichten heeft gelezen. Is dat dan erg? nee, totaal niet, dan praten we je wel even bij.
Alleen moeten we je iedere keer gaan bijpraten? dan val je gewoon nogal buiten de boot.
Dat mag ook, dat is gewoon je eigen keuze. Maar dan zul je ook moeten begrijpen dat we niet alles 2x gaan herhalen omdat jij je wilt afzonderen van de rest.
Edit
met je edit van net zeg je het zelf toch ook al? Het is een aanvulling, geen vervanging.
Ik stikjaloers natuurlijk maar that's beside the point.
Maarrrr...iedereen die vaag met ze bevriend is (vrienden van vriendin etc.) kan dus zien dat ze niet thuis zijn.
Inbrekerts breken meestal in binnen een klein gebied van waar ze zelf wonen.
Ben ik nu de enige die dat niet erg handig vind of wat?
Verwijderd
Dat ligt allemaal aan je instellingen.Daniel36 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:53:
Vrienden van me zijn op vakantie en zetten elke dag een paar leuke foto's op FB.
Ik stikjaloers natuurlijk maar that's beside the point.
Maarrrr...iedereen die vaag met ze bevriend is (vrienden van vriendin etc.) kan dus zien dat ze niet thuis zijn.
Inbrekerts breken meestal in binnen een klein gebied van waar ze zelf wonen.
Ben ik nu de enige die dat niet erg handig vind of wat?
Bij mij kunnen alleen vrienden mijn posts zien, vrienden van vrienden niet.
trouwens, als ze zouden langsrijden thuis zien ze dat mijn moeder gewoon thuis is.
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:48:
Dat mag ook, dat is gewoon je eigen keuze. Maar dan zul je ook moeten begrijpen dat we niet alles 2x gaan herhalen omdat jij je wilt afzonderen van de rest.
CurlyMo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:00:
Mijn communicatie bestaat vanuit zichzelf al uit informatie die ik graag persoonlijk aan de betreffende persoon vertel en niet uit informatie die anderen mogen 'shoppen' zoals status updates e.d. Dat is ook de hele reden waarom ik er niet van houdt om generieke berichten op sociale media te plaatsen, als ik iemand graag iets wil vertellen dan breng ik dat in een op maat gemaakte boodschap aan persoon 1 anders als aan persoon 2, zodat het bericht ook enige inhoud/diepgang krijgt voor jezelf en voor de ontvanger.
Afzonderen lijkt me nogal sterk. Het is niet alsof iedereen in de wereld behalve een handvol mensen facebook hebben. Ik heb het ook, maar gebruikt het echt nauwelijks. Ben ik dan ook zo iemand? Ik heb het liever als iemand zo iets meemaakt, dat het face to face is. Geeft voor mij veel meer interactie. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:48:
[...]
...
Edit
met je edit van net zeg je het zelf toch ook al? Het is een aanvulling, geen vervanging.
...
En in jouw ogen is het wel een vervanging. Je zegt dat je het niet gaat herhalen voor mensen die geen facebook hebben. Dus je hebt je verhaal al gedaan. Dus in dat geval was facebook een vervanging voor een 'echt' gesprek met iemand. Met 'echt' bedoel ik gewoon face to face, niet via sms, whatsapp, fb, ...
Dat is inderdaad een leuke aanvulling. Ik vind je standpunt alleen wat apart: je hebt geen zin om dingen die jij op Facebook hebt gezet nogmaals uit te leggen. Je verwacht dus dat mensen jouw leven op Facebook gaan bijhouden, en noemt dat sociaal bezig zijn, terwijl dat dus een 'vervanging van' is, terwijl in real life de aanvullingen uitgewisseld mogen worden.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:48:
Op FB 19 reacties en afgelopen weekend het er nog eens over gehad. Wat is er dan niet sociaal aan?
Ik heb er in het dagelijkse leven nul komma nul last van dat ik gemiddeld een keer in de maand op Facebook kom.Je kunt prima sociaal bezig zijn [...] zonder facebook word het erg lastig omdat het ingeburgerd is. Alleen moeten we je iedere keer gaan bijpraten? dan val je gewoon nogal buiten de boot.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2012 12:36 ]
Geweldig topic, laat voor mij weer zien waarom ik geen Facebook moet.
"Dan moet ik dit weer", "dan weten zij dat weer niet"
Je moet helemaal niks en als je iets niet aan een vriend wilt vertellen, dan doe je dat lekker niet.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik denk dat, om mee te doen aan dit soort dingen, dat je op een bepaald niveau geintreseerd moet zijn in de levens van anderen. En dat heb ik nooit echt gehad (mijn vrouw is daar de uitzondering op).
Facebook verplicht jou ook niet om er regelmatig iets op te zetten hoor, dat heb je volledig zelf in de hand.Siempie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:55:
Ik heb een aantal pagina's gelezen en ik lach me kapot, joh![]()
Je moet helemaal niks en als je iets niet aan een vriend wilt vertellen, dan doe je dat lekker niet.
Een van de twee personen zonder facebook heeft inmiddels een account aangemaakt puur om op de hoogte te blijven, de andere doet dit (uit koppigheid?) niet. Het is dus al regelmatig gebeurd dat hij niet of slecht op de hoogte is van activiteiten (verjaardag, lan-party, paintballen etc.). Kan je degene die het organiseerd ook niet kwalijk nemen, ik denk toch dat hij maar zelf achter zulke dingen aanmoet als hij het als enige vertikt om op deze manier te communiceren.
Facebook werkt hiervoor gewoon prima en ik snap niet echt het probleem waarom je het niet zou willen als het gewoon praktisch is (zoals wij het gebruiken). Je kunt e.e.a. zo instellen als je zelf wilt en je hoeft niet alles erop te zetten...
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Niet volgens de mensen die het raar vinden als je geen FB hebt. Die moeten per sé alles delen met iedereen en vinden jou raar als je niet alles wilt horen.Amras schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:06:
[...]
Facebook verplicht jou ook niet om er regelmatig iets op te zetten hoor, dat heb je volledig zelf in de hand.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Verwijderd
Dat zeg ik niet?CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:35:
[...]
Dat is inderdaad een leuke aanvulling. Ik vind je standpunt alleen wat apart: je hebt geen zin om dingen die jij op Facebook hebt gezet nogmaals uit te leggen. Je verwacht dus dat mensen jouw leven op Facebook gaan bijhouden, en noemt dat sociaal bezig zijn, terwijl dat dus een 'vervanging van' is, terwijl in real life de aanvullingen uitgewisseld mogen worden.
Ik heb er alleen geen zin om iedere keer weer opnieuw voor alleen die 2 personen alles te moeten herhalen. Als je mij niet wilt volgen op FB mag dat prima hoor, maar dan ga je ook niet alles vragen lijkt me?
Het is een aanvulling, het gesprek start op FB, gaat even verder in real-life, dan nog even via sms en krijgt een einde bij het volgende etentje.
Als je dan de start op FB mist kun je er niet over meepraten.
1 X is niet erg, iedere week is gewoon vervelend.
En ik heb inderdaad wel de verwachting dat je een beetje op de hoogte bent als je actief wilt meepraten. Op dat punt heb je gelijk
je moet niks hoor.Siempie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:55:
Ik heb een aantal pagina's gelezen en ik lach me kapot, joh![]()
Maar als je geen facebook hebt en iemand maakt een opmerking, ga je dan ook katten als die persoon zegt dat moet je op fb even lezen?
Op die manier gaat het vaker, ik plaats iets, iemand maakt er een opmerking in real life over en ik reageer daarop. Als jij dan vraagt waar heb je het over is de reactie simpel, dan moet je op FB kijken.
Sommige schieten dan direct in de verdediging en ik wil geen FB en bla bla bla. Tsja, dan weet je het dus niet.
Als je geen nieuws kijkt weet je ook niet dat er in china modderstromen zijn geweest. zo is het leven gewoon.
Ik moet niet per se alles delen?Siempie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:08:
[...]
Niet volgens de mensen die het raar vinden als je geen FB hebt. Die moeten per sé alles delen met iedereen en vinden jou raar als je niet alles wilt horen.
Waar haal je dat vandaan? Als jij niets wilt weten, prima hoor.
Sluit me ook helemaal aan bij de reactie vam assje en kan me er helemaal in vinden. Zo gaat het bij mij ook regelmatig mis...
Ik moet toch echt zeggen dat ik dit een zeer apart standpunt vind.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:48:
[...]
Verder ga ik er niet van uit hoor dat iedereen al mjn berichten lezen. Het is ook totaal geen probleem als je eens iets mist.
Maar als je moedwillig weigert een FB account aan te maken en daardoor bij iedere ontmoeting alles meot vragen vraag ik me wel eens af, vind je dat zelf nou niet vervelend?
...
Maar als iemand terug komt van vakantie weet ik dat hij / zijn geen facebookberichten heeft gelezen. Is dat dan erg? nee, totaal niet, dan praten we je wel even bij.
Alleen moeten we je iedere keer gaan bijpraten? dan val je gewoon nogal buiten de boot.
In wezen zeg je iets van : Iedereen moet mijn FB lezen anders val je buiten mijn vrienden boot. Natuurlijk hoef je niet alles te lezen, ik bedoel vakantie is een acceptabel excuus om niet alles gelezen te hebben.
Als ik geen FB hebt en iemand maakt een opmerking, dan zie ik die toch niet? Of bedoel je in een gesprek? Waarom zou iemand een opmerking maken over iets in een gesprek voordat hij duidelijk maakt waar het over gaat? En waarom zou iemand zeggen "dat moet je op FB" lezen, als hij/zij weet dat ik geen FB hebt? Dan is die persoon geen vriend. En waarom zou je dat überhaupt zeggen, want dan kan je net zo goed vertellen waar je het over hebt. En als het te lang is, heeft FB dan officieel echte gesprekken vervangen?Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:10:
je moet niks hoor.
Maar als je geen facebook hebt en iemand maakt een opmerking, ga je dan ook katten als die persoon zegt dat moet je op fb even lezen?
Op die manier gaat het vaker, ik plaats iets, iemand maakt er een opmerking in real life over en ik reageer daarop. Als jij dan vraagt waar heb je het over is de reactie simpel, dan moet je op FB kijken.
Sommige schieten dan direct in de verdediging en ik wil geen FB en bla bla bla. Tsja, dan weet je het dus niet.
Als je geen nieuws kijkt weet je ook niet dat er in china modderstromen zijn geweest. zo is het leven gewoon.
[...]
Ik moet niet per se alles delen?
Waar haal je dat vandaan? Als jij niets wilt weten, prima hoor.
Misschien dat ik je vraag niet snapte, maar ik denk niet dat een vriend van me dat tegen mij zou zeggen. Ook snap ik je opmerking over het nieuws niet. Moet ik me registreren voor het nieuws?
Waar haal jij vandaan dat ik niks wil weten eigenlijk?
Ik ga nu lekker een paar dagen weg en dat ga je niet lezen op FB
CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:35:
je hebt geen zin om dingen die jij op Facebook hebt gezet nogmaals uit te leggen.
Dat zeg je dus wel.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:10:
Dat zeg ik niet? Ik heb er alleen geen zin om iedere keer weer opnieuw voor alleen die 2 personen alles te moeten herhalen.
Zoals jij met Facebook omgaat (je leven delen, activiteiten plannen) gebruiken andere mensen weer andere middelen. De vrienden die daar niet aan meedoen zijn geen halsstarrige Facebookweigeraars, maar gewoon mensen die geen zin hebben om dagelijks door een eindeloze feed semi-interessante items te scrollen om maar op de hoogte te blijven van het wel en wee van hun vrienden en familie, en dat is hun goed recht.
Ik zeg niet dat Facebook hier niet nuttig voor kan zijn, ik zeg alleen dat ik je standpunt raar vind.
Verwijderd
Wie heeft dat moet geintroduceert?Gomez12 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:15:
[...]
Ik moet toch echt zeggen dat ik dit een zeer apart standpunt vind.
In wezen zeg je iets van : Iedereen moet mijn FB lezen anders val je buiten mijn vrienden boot. Natuurlijk hoef je niet alles te lezen, ik bedoel vakantie is een acceptabel excuus om niet alles gelezen te hebben.
Van mij moet je niks hoor, net zoals je van mij niet moet verwachten dat ik je ga bijpraten over de afgelopen week op facebook. (Daar komt het gewoon op neer namelijk)
Ik kan prima bevriend zijn met iemand zonder FB. Maar ik begin wel de laatste erg moe te worden van het herhalen. Iedereen weet het behalve die 2...
Als een vriend nu een opmerking zou maken "is het wel veilig om bij jou in te stappen?"Siempie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:17:
[...]
Als ik geen FB hebt en iemand maakt een opmerking, dan zie ik die toch niet? Of bedoel je in een gesprek? Waarom zou iemand een opmerking maken over iets in een gesprek voordat hij duidelijk maakt waar het over gaat? En waarom zou iemand zeggen "dat moet je op FB" lezen, als hij/zij weet dat ik geen FB hebt? Dan is die persoon geen vriend. En waarom zou je dat überhaupt zeggen, want dan kan je net zo goed vertellen waar je het over hebt. En als het te lang is, heeft FB dan officieel echte gesprekken vervangen?
Misschien dat ik je vraag niet snapte, maar ik denk niet dat een vriend van me dat tegen mij zou zeggen. Ook snap ik je opmerking over het nieuws niet. Moet ik me registreren voor het nieuws?
Waar haal jij vandaan dat ik niks wil weten eigenlijk?
Ik ga nu lekker een paar dagen weg en dat ga je niet lezen op FBAl mijn vrienden weten het wel en ik weet ook wanneer zij op vakantie zijn. Wel raar, zonder FB. Net magie.
weten de niet facebookers niet waar het over gaat. Moet ik dan het hele verhaal nog eens gaan vertellen omdat jij om een of andere reden geen FB wilt?
Verder probeer jij nu te insuneren dat er zonder fb geen leven meer zou zijn. Waar je dat vandaan haalt begrijp ik ook niet.
het idee van een aanvulling is je niet duidelijk?
Zo vind ik het vreemd dat jij ervan uitgaat dat iedereen semi-interessante items in hun lijst heeft staan?CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:17:
[...]
[...]
Dat zeg je dus wel.
Zoals jij met Facebook omgaat (je leven delen, activiteiten plannen) gebruiken andere mensen weer andere middelen. De vrienden die daar niet aan meedoen zijn geen halsstarrige Facebookweigeraars, maar gewoon mensen die geen zin hebben om dagelijks door een eindeloze feed semi-interessante items te scrollen om maar op de hoogte te blijven van het wel en wee van hun vrienden en familie, en dat is hun goed recht.
Ik zeg niet dat Facebook hier niet nuttig voor kan zijn, ik zeg alleen dat ik je standpunt raar vind.
Ik heb gewoon een lijst goede vrienden, daar staan de dingen in die ik graag wil lezen en bijhouden. Daar hoef ik niet lang voor te scrollen hoor, meer dan 10 berichten op 1 dag komen er niet bij.
Het is gewoon een vreemde gedachtengang. Alsof je een nieuwe auto wilt kopen, maar niet bij een dealer naar binnen wilt. Alsof je een keuken gaat kopen, maar niet in een keukenzaak naar binnen wilt. Als je het leven van je vriendin wilt bijhouden, maar weigeren een account aan te maken om het te kunnen. Als een reactie op tweakers willen zetten, maar weigeren om een account te maken.
Dingen veranderen, daar kun je in meegaan of niet.
Als 10 / 12 mensen in een vriendengroep dit wel doen en 2 niet, moeten die 10 zich dan aanpassen aan de andere 2 en hun gesprekken en manier van communiceren erop aanpassen?
Je kan toch ook gewoon een facebook profiel minimalistisch aanmaken? Dan staat je voor en achternaam er op, who cares?
Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
Eh, uit al je uitspraken misschien:Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:24:
Verder probeer jij nu te insuneren dat er zonder fb geen leven meer zou zijn. Waar je dat vandaan haalt begrijp ik ook niet.
De rest van je voorbeelden slaat ook op kaas. Zoals je al zei is FB een aanvulling op IRL contact. Hoe kun je een reactie op Tweakers plaatsen zonder je op Tweakers te registreren? Niet. Ergo: er is geen alternatief.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:24:
Als je het leven van je vriendin wilt bijhouden, maar weigeren een account aan te maken om het te kunnen.
Ik heb geen zin om moeite te steken in het filteren van mijn Facebook totdat ik enkel "belangrijke" berichten overhoud, want de berichten die dan resteren vind ik eveneens zelden mijn moeite waard.Zo vind ik het vreemd dat jij ervan uitgaat dat iedereen semi-interessante items in hun lijst heeft staan?
Ik heb gewoon een lijst goede vrienden, daar staan de dingen in die ik graag wil lezen en bijhouden. Daar hoef ik niet lang voor te scrollen hoor, meer dan 10 berichten op 1 dag komen er niet bij.
En in mijn vriendengroep wagen we er gelukkig nog eens een belletje of mailtje aan, echt boeiende dingen bespreken we gewoon IRL. Dus de halsstarrige Facebook-opdringer moet inbinden en langskomen, anders mag 'ie niet mee op vakantie.Dingen veranderen, daar kun je in meegaan of niet.
Als 10 / 12 mensen in een vriendengroep dit wel doen en 2 niet, moeten die 10 zich dan aanpassen aan de andere 2 en hun gesprekken en manier van communiceren erop aanpassen?
[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2012 13:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Precies! Hoe kun je dan meepraten over een gebeurtenis die op FB stond? Niet, ofwel je hebt geen idee waar het over gaat.CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:37:
De rest van je voorbeelden slaat ook op kaas. Zoals je al zei is FB een aanvulling op IRL contact. Hoe kun je een reactie op Tweakers plaatsen zonder je op Tweakers te registreren? Niet. Ergo: er is geen alternatief.
Moeite?CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:37:
Ik heb geen zin om moeite te steken in het filteren van mijn Facebook totdat ik enkel "belangrijke" berichten overhoud, want de berichten die dan resteren vind ik eveneens zelden mijn moeite waard.
Je klikt links op de lijst goede vrienden en je ziet het overzicht? Als je iemand als vriend toevoegt kies je gewoon de goede lijst. Oke, je moet wel mensen die je voordat dit kon even in de goede lijst zetten. Dat is 1x selecteren en Ok klikken.
Zo start ik een groepsgesprek via FB of whatsapp. Wel zo overzichtelijk.CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:37:
En in mijn vriendengroep wagen we er gelukkig nog eens een belletje of mailtje aan, echt boeiende dingen bespreken we gewoon IRL. Dus de halsstarrige Facebook-opdringer moet inbinden en langskomen, anders mag 'ie niet mee op vakantie.
Vakantie met vrienden doe ik sowieso niet aan, niks aan, dus daar heb ik al geen last van
Dat communiceert toch iets lastiger, is mijn ervaring met het plannen van diverse uitjes. Je krijgt in één avond met twee uurtjes bij elkaar zitten meer voor elkaar dan met drie weken WhatsAppen, maar dat is weer een andere discussie.Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:45:
Zo start ik een groepsgesprek via FB of whatsapp. Wel zo overzichtelijk.
Alsof alle goede vrienden altijd wat nuttigs te melden hebben.Je klikt links op de lijst goede vrienden en je ziet het overzicht?
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:45:
Precies! Hoe kun je dan meepraten over een gebeurtenis die op FB stond? Niet, ofwel je hebt geen idee waar het over gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2012 13:59 ]
Je zegt het zelf

Ik als FB-loze kan wel begrijpen waarom sommige mensen er niet van moeten weten. Onzin zoals dit: http://www.valuewalk.com/...eal-selena-gomez-account/. Er is natuurlijk maar 1 Selena Gomez of Mark Zuckerberg..
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Daar heb je wel gelijk in, soms duurt het zo wel erg lang en kun je beter even bij elkaar zitten.CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:54:
Dat communiceert toch iets lastiger, is mijn ervaring met het plannen van diverse uitjes. Je krijgt in één avond met twee uurtjes bij elkaar zitten meer voor elkaar dan met drie weken WhatsAppen, maar dat is weer een andere discussie.
Maar hoe plan je dat dan weer?
Dan gooi je ze uit de lijst goede vrienden?CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:54:
Alsof alle goede vrienden altijd wat nuttigs te melden hebben.
Of je scrolt even 1 berichtje door?
Je snapt wat ik bedoel neem ik aan?
Tsja... ik heb discussies die echt wel langer zijn dan 5 zinnetjes...witeken schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:59:
[...]
Je zegt het zelf. Hoeveel moeite kost het nu om ff 5 zinnetjes die je op FB hebt gepost te herhalen
.
Ik als FB-loze kan wel begrijpen waarom sommige mensen er niet van moeten weten. Onzin zoals dit: http://www.valuewalk.com/...eal-selena-gomez-account/. Er is natuurlijk maar 1 Selena Gomez of Mark Zuckerberg..
En ik vind het vreemd over komen om te zeggen "en toen zei die" en hij zei toen...
Waarom is dat onzin?
Er bestaan misschien 60 jan janssen ?
Als je nu goeie argumenten had om niet met de vriendengroeP op vakantie te gaan, ok. Maar anders... Wie zondert zich nu af?Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:45:toon volledige bericht
[...]
Precies! Hoe kun je dan meepraten over een gebeurtenis die op FB stond? Niet, ofwel je hebt geen idee waar het over gaat.
[...]
Moeite?
Je klikt links op de lijst goede vrienden en je ziet het overzicht? Als je iemand als vriend toevoegt kies je gewoon de goede lijst. Oke, je moet wel mensen die je voordat dit kon even in de goede lijst zetten. Dat is 1x selecteren en Ok klikken.
[...]
Zo start ik een groepsgesprek via FB of whatsapp. Wel zo overzichtelijk.
Vakantie met vrienden doe ik sowieso niet aan, niks aan, dus daar heb ik al geen last van
Verwijderd
met een vriend of vriendin kan wel.engelbertus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:02:
[...]
Als je nu goeie argumenten had om niet met de vriendengroeP op vakantie te gaan, ok. Maar anders... Wie zondert zich nu af?
Maar om een week nar griekenland te gaan en dan van 23:00 toto 9:00 in een disco te hangen?
Dat kan ik hier ook, daar ga ik niet voor op vakantie.
en dat is helaas wat de meeste doen op vakantie, vreselijk.
Maar dat is een ander verhaal trouwens. Ik vind er niks aan om te gaan "stappen". En al helemaal niet in een warm land waar ik nog nooit geweest ben, dan wil ik ook wat zien.
Je zegt het zelf al: 'zoals wij het gebruiken'. Ik heb geen Facebook nodig om contact te onderhouden met de mensen die er in mijn leven toe doen. Dat kan heel goed via mail of, jawel, de telefoon. FB voegt daar niets aan toe, waarom zou ik er dan tijd aan besteden?assje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:07:
Facebook werkt hiervoor gewoon prima en ik snap niet echt het probleem waarom je het niet zou willen als het gewoon praktisch is (zoals wij het gebruiken). Je kunt e.e.a. zo instellen als je zelf wilt en je hoeft niet alles erop te zetten...
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Dat is dan dus niet prima bevriend zijn met 'die 2'. Anders zou je wel de moeite nemen om het verhaal beknopt uit te leggen. Zou toch een mooie boel worden als mijn vrienden me zouden verplichten FB te nemen omdat ze geen zin hebben om mij IRL te vertellen wat er gebeurd is. Anti-social media...Ik kan prima bevriend zijn met iemand zonder FB. Maar ik begin wel de laatste erg moe te worden van het herhalen. Iedereen weet het behalve die 2...
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Je herhaalt gewoon de zinnetjes die er toe doen. In jouw voorbeeld dus: dit is er met mijn auto gebeurd en dat is de oorzaak. Dan moet je toch niet die irrelevante informatie zeggen zoals persoon A zei toen x en persoon B zei y en ik antwoordde z...Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:01:
Tsja... ik heb discussies die echt wel langer zijn dan 5 zinnetjes...
En ik vind het vreemd over komen om te zeggen "en toen zei die" en hij zei toen...
Het was eerder algemeen bedoeld. Heb je het wel gelezen? Een andere Selena Gomez wordt verwijderd omdat ze zo heet, als na-aaping van de "echte" Selena Gomez. En een man mag niet registreren omdat hij Mark Zuckerberg heet... Dat is toch onzin. Slechts 1 van de zovele dingen waarom ik geen FB meer heb.Waarom is dat onzin?
Er bestaan misschien 60 jan janssen ?
Tweakblog van de maand
Waarom vind de TS het nodig om zich hier uberhaubt druk om te maken.
En waarom is het nodig om mensen in dit soort categorieen in te delen.
En waarom heb je andere mensen hun mening nodig ? @t de TS: Je mag eerst wel je eigen mening goed onderbouwen met feiten.
De TS is overduidelijk bevooroodeelt: Want iedereen die geen facebook heeft is in zijn ogen een rare snuiter. Dat kan natuurlijk zo zijn in sommige gevallen, maar lang niet altijd. Dus zonder enig bewijs heeft die mening 0 waarde en is het gewoon niet onderbouwd.
Dus mag ik degene zijn die dit een meetje een apart topic vind.
Met mensen die maar wat schreeuwen en roepen omdat ze zelf iets vinden?
Maar vervolgens met 0 onderbouwing/argumenten/feiten komen
(uitzonderingen daargelaten er zijn wel degelijk een aantal goede onderbouwde posts!)
Ik snap alleen niet waar de discussie over gaat.
Want dit topic is gewoon puur voorstanders en tegenstanders van facebook die een beetje hun mening neerplempen en doen alsof het feiten zijn

Be nice, You Assholes :)
Dat is vrij logisch natuurlijk. Andere mensen kunnen de friend finder gebruikt hebben om jou te vinden met je mailadres. Facebook zal dan je adres waarschijnlijk wel bewaren en in het geval dat je uiteindelijk wel een account hebt een voorstel voor die eerder aangevraagde vriendschap doen. Of het helemaal netjes is dat ze je mailadres bewaren is natuurlijk discutabel. Eigenlijk hoort het niet; aan de andere kant kan het weinig kwaad als ze het alleen intern hiervoor gebruiken.sebastius schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:03:
Ook vind ik de hoeveelheid informatie die Facebook in een keer bij elkaar puzzelt aan de hand van je mailadres (terwijl je ze geeneens toegang hebt gegeven) beangstigend nauwkeurig.
witeken schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:29:
[...]
Het was eerder algemeen bedoeld. Heb je het wel gelezen? Een andere Selena Gomez wordt verwijderd omdat ze zo heet, als na-aaping van de "echte" Selena Gomez. En een man mag niet registreren omdat hij Mark Zuckerberg heet... Dat is toch onzin. Slechts 1 van de zovele dingen waarom ik geen FB meer heb.

EDIT: Ik wil ook nog even reageren op een opvatting die veel van de mensen die geen Facebook gebruiken lijken te delen:
Dat is imo onjuist. Facebook is voor niemand (het kleine groepje uitzonderingen die de regel bewijzen buiten beschouwing gelaten) een vervangende activiteit voor normaal sociaal contact. Het is altijd aanvullend.CodeCaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:35:
[...]
Dat is inderdaad een leuke aanvulling. Ik vind je standpunt alleen wat apart: je hebt geen zin om dingen die jij op Facebook hebt gezet nogmaals uit te leggen. Je verwacht dus dat mensen jouw leven op Facebook gaan bijhouden, en noemt dat sociaal bezig zijn, terwijl dat dus een 'vervanging van' is, terwijl in real life de aanvullingen uitgewisseld mogen worden.
Maargoed, de discussie is wellicht sowieso wat uit de hand gelopen. Het idee dat het niet hebben van een Facebook-account iets is waar je iets van moet vinden is belachelijk, Facebook is geen must. Het beeld dat sommige niet-gebruikers schetsen van Facebook-gebruikers is ook gewoon te extreem voor woorden. Alsof de maatschappij zomaar uit elkaar gaat sodemieteren omdat mensen zich enorm bezig houden met zichzelf op een willekeurige website. Kom op zeg.
[ Voor 47% gewijzigd door Patriot op 06-08-2012 18:07 ]
En dan een herhaling van het fiasco destijds met World On Line. Een ballon die alsmaar verder werd opgeblazen tot .......... plof. En daarna? Een schatrijke mevrouw die net op tijd de hele handel had verkocht. Ik zie al een hele tijd een herhaling van dit drama aankomen! De enige die er vorstelijk van profiteerde.engelbertus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:57:
Facebook? Wattigs dat? Ik heb het niet. Maar als iedereen zoals ts denkt. Dan is het tijd om ook Facebook te nemen. Nee, geen profiel natuurlijk, maar aandelen!
Dit topic is gesloten.
Reageren op de topictitel of enkel op de topicstart is inmiddels niet zinnig meer. Lees op zijn minst even de laatste paar posts door voordat je reageert.