Wat te vinden van mensen zonder facebook?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 36.322 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 19:30
Iedereen heeft er wel een paar in zijn vriendenkring: mensen zonder een account bij facebook. Wat te vinden van deze mensen?

Ik zelf vind mensen zonder facebook een beetje raar. Iedereen zit er op, dus waarom zou jij jezelf afzonderen van de rest? Het zijn imho de kluizenaren van het internettijdperk. Waar je vroeger ging wonen in een hutje ver van de bewoonde wereld vandaan zonder je jezelf nu af door niet te beginnen aan facebook.

Ook recruiters en inlichtingsdiensten delen mijn mening, maar gaan daarin wel erg ver. Bedrijven in Amerika dwingen nieuwe werknemers om hun credentials af te geven, anders krijgen ze geen baan. Inlichtingsdiensten zien mensen zonder facebook, of met erg weinig vrienden, als verdacht.

Maar misschien ben ik wel veel te afhankelijk van digitale media en ben ik juist te ver doorgeslagen in mijn facebookgebruik.

Wat vinden jullie? Zijn facebooklozen de paria's van het internettijdperk of moeten ze het lekker zelf weten en missen ze niets?

Poll: Facebookloos: Paria of Vrijzinnige geest?
Paria
Vrijzinnige geest
Het zal me aan mijn derrière oxideren
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382116&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed zie wat dit met Wetenschap en Levensbeschouwing te maken heeft, maar ik wil wel even aankijken welke richting de de discussie inslaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Waarom is Facebook verplicht? Vroeger moest iedereen MSN hebben en later werd dat Skype, maar dat had ook niet iedereen.

Hoeveel Nederlanders hebben Facebook eigenlijk (die ze ook actief gebruiken)? Ik ken hier genoeg mensen (van verschillende leeftijden) die geen Facebook hebben en die tijd gebruiken voor nuttigere activiteiten buiten het internet om.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach, ken ook wel mensen die geen Facebook hebben..

Die willen gewoon niet dat ze hun leven op het internet "moeten" plaatsen. Of willen d'r niet "teveel tijd aan kwijtzijn". Genoeg fatsoenlijke argumenten te noemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:21
* frickY is zo iemand zonder facebook

Heb niet het idee iets te missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Social media is gewoon bezigheidstherapie, lets face it. Vind jij het nou zelf echt zinvol of alleen maar 'omdat iedereen het doet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Uh, 'vroegâh' was je blijkbaar niks zonder X, toen Y, en nu Facebook. Over twee jaar is facebook dood en is er weer wat anders. Waarom zou ik aan de rage van de dag meedoen?

Het grote probleem dat ik met facebook heb is dat ik geen flauw idee heb wat ik ermee moet. Facebook laat je geen bal zien zonder in te loggen, dus elke keer als iemand mij wat op facebook laat 'zien' kom ik tegen een muur aan. Als er niks te zien is, ben ik niet geinteresseerd om erop te zitten tbh.

Ik heb een GoT-, hardwareluxx- en Reddit-account gemaakt omdat ik de content op deze websites interessant vond. Ik heb er een paar dagen/weken gelurkt, en toen ik het interessant genoeg vond en me met de community kon vinden heb ik een account aangemaakt. Er is voor mij geen enkele manier om dit met Facebook te doen. Voor zover ik er dingen van heb kunnen zien in het grappige plaatjestopic is facebook niks anders dan mensen die slap met elkaar zitten te lullen en plaatjes van totaal oninteressante maar vaag grappige dingen uitwisselen ofzo. Zelfde als elk forum?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HenkEisDS schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:57:
Ook recruiters en inlichtingsdiensten delen mijn mening, maar gaan daarin wel erg ver.
Voor recruiters en inlichtingendiensten is het dan ook een bijzonder handig medium omdat ze kunnen verkennen met wie ze te maken hebben.
Bedrijven in Amerika dwingen nieuwe werknemers om hun credentials af te geven, anders krijgen ze geen baan.
Dat zullen, zelfs in Amerika, lang niet alle bedrijven doen. Hier in Nederland heb ik er zelfs nog nooit van gehoord.
Inlichtingsdiensten zien mensen zonder facebook, of met erg weinig vrienden, als verdacht.
Hooguit als ze al andere redenen hebben om je te verdenken. Anders hebben ze namelijk helemaal geen reden om je Facebook open te trekken.

Ik vind in elk geval dat je nogal boude stellingen als feit presenteert, zonder bron. Heb je bronnen over het feit dat mensen die hun Facebookgegevens niet doorgeven geen baan krijgen? Of over mensen die aan de grens geweigerd worden omdat ze niet genoeg vrienden hebben op Facebook?

Ik gebruik Facebook zelf redelijk graag maar of mijn vrienden het nou wel of niet willen gebruiken zal me aan mijn reet roesten. Is nog altijd hun keuze. De mensen die ervoor kiezen om het niet te gebruiken hebben meestal nogal een vage reden gebaseerd op onderbuikgevoelens, maar dat is hun goed recht. Ik heb ook niet het idee dat ze daardoor iets missen, behalve puur een extra medium om met elkaar te lullen.
wagenveld schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:07:
Social media is gewoon bezigheidstherapie, lets face it. Vind jij het nou zelf echt zinvol of alleen maar 'omdat iedereen het doet'?
Social media zijn per definitie zinloos als je de enige bent die het doet. Dat is nou juist het hele idee. 8)7
mux schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:08:
Het grote probleem dat ik met facebook heb is dat ik geen flauw idee heb wat ik ermee moet. Facebook laat je geen bal zien zonder in te loggen, dus elke keer als iemand mij wat op facebook laat 'zien' kom ik tegen een muur aan. Als er niks te zien is, ben ik niet geinteresseerd om erop te zitten tbh.
Dan kijk je bij de verkeerde mensen. Er zijn ook zat mensen die alles met de hele wereld delen. Vrijwel al mijn berichten zijn bijvoorbeeld publiek toegankelijk, met een handvol uitzonderingen door de jaren heen. Ik ben van mening dat iets dat privé is in de eerste instantie al niet op Facebook thuishoort, dus alles wat ik er wel op zet kan ik prima met de hele wereld delen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 02-08-2012 23:13 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb geen facebook en zou niet weten wat ik ermee zou moeten. Het lijkt me zo nutteloos, gewoon tijdsverspilling. Mijn sociale en professionele leven spelen zich toch offline af: als ik vrienden wil spreken, dan bel ik ze. Ik snap die hele facebook-verslaving niet zo. Zoals ik het zie is het vooral interessantdoenerij en een beetje exhibitionisme: alsof je zo interessant bent dat anderen erin geïnteresseerd zijn wat je doet of hebt gedaan. Die neiging voel ik niet zo.

[ Voor 27% gewijzigd door nare man op 02-08-2012 23:14 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

nare man schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:12:
Ik heb geen facebook en zou niet weten wat ik ermee zou moeten. Het lijkt me zo nutteloos, gewoon tijdsverspilling. Mijn sociale en professionele leven spelen zich toch offline af: als ik vrienden wil spreken, dan bel ik ze. Ik snap die hele facebook-verslaving niet zo.
Er is nogal een grote stap tussen verslaving en gebruik. Of is iedereen die 's avonds een biertje pakt meteen een alcoholist? Facebook is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:14:
[...]

Er is nogal een grote stap tussen verslaving en gebruik. Of is iedereen die 's avonds een biertje pakt meteen een alcoholist? Facebook is niet anders.
Ik bedoel natuurlijk het continu updaten van je account, telefoons die helemaal op facebook zijn afgestemd, dat gedoe.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HenkEisDS schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:57:
Iedereen heeft er wel een paar in zijn vriendenkring: mensen zonder een account bij facebook. Wat te vinden van deze mensen?
* gambieter is er zo een :)

Ik zit al heel lang op internet, heb al lang een eigen domein/URL, ben mobiel online etc, maar heb geen Facebook, geen LinkedIn, en mijn Twitteraccount is er alleen als er ooit weer een IJslandse vulkaan uitbarst, want KLM kan via Twitter je ticket omboeken (ipv heel lang aan de lijn te hangen met de klantenservice).

En nee, ik mis het totaal niet. Mijn digibete broer heeft het wel, en de banaliteit moge duidelijk zijn (vakantiefoto's etc)...
Ik zelf vind mensen zonder facebook een beetje raar. Iedereen zit er op, dus waarom zou jij jezelf afzonderen van de rest? Het zijn imho de kluizenaren van het internettijdperk. Waar je vroeger ging wonen in een hutje ver van de bewoonde wereld vandaan zonder je jezelf nu af door niet te beginnen aan facebook.
wait, wut? Heb je wel eens gehoord van andere communicatiemiddelen?
Ook recruiters en inlichtingsdiensten delen mijn mening, maar gaan daarin wel erg ver. Bedrijven in Amerika dwingen nieuwe werknemers om hun credentials af te geven, anders krijgen ze geen baan. Inlichtingsdiensten zien mensen zonder facebook, of met erg weinig vrienden, als verdacht.
Dat lijkt me dan een mooie schifting van werkgevers waar ik niet zou willen werken ;)
Maar misschien ben ik wel veel te afhankelijk van digitale media en ben ik juist te ver doorgeslagen in mijn facebookgebruik.
Ja :)
Wat vinden jullie? Zijn facebooklozen de paria's van het internettijdperk of moeten ze het lekker zelf weten en missen ze niets?
Ik mis niets :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Social media zijn per definitie zinloos als je de enige bent die het doet. Dat is nou juist het hele idee. 8)7
Precies mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22

Daniel36

vernieuwde formule

Vorige week Facebook account aangemaakt, afgezien van slappe spelletjes en merendeels oninteressante foto´s
stelt het weinig voor eigenlijk.
Imho kun je dus prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Omdat er volgens mij niks zinnigs op FB te vinden is. En al zeker niet dingen die mij interesseren. Als iemand me nodig heeft kan die mijn gsm-nummer, Skype en msn krijgen. Ik heb het gwn niet voor die gangsters. Ik heb wel twitter maar dat is gewoon voor een paar dingen met mensen die wel zinnige dingen te zeggen hebben die me een beetje boeien. En G+. Maar 'k ben eigenlijk totaal niet actief op G+/twitter.

Edit: En ik heb het hier op Tnet enorm naar mijn zin. Dingen die mij interesseren, serieuze discussies enz.

[ Voor 14% gewijzigd door witeken op 02-08-2012 23:19 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:10:
Dan kijk je bij de verkeerde mensen. Er zijn ook zat mensen die alles met de hele wereld delen. Vrijwel al mijn berichten zijn bijvoorbeeld publiek toegankelijk, met een handvol uitzonderingen door de jaren heen. Ik ben van mening dat iets dat privé is in de eerste instantie al niet op Facebook thuishoort, dus alles wat ik er wel op zet kan ik prima met de hele wereld delen. ;)
OK... nu heb ik een pagina met je gezicht en verder niks. Wat heb ik hier precies aan en waarom wil ik hiernaar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
mux schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:15:
[...]

OK... nu heb ik een pagina met je gezicht en verder niks. Wat heb ik hier precies aan en waarom wil ik hiernaar kijken?
Dat is volgens mij zijn punt, dat er niks op zijn Facebook staat wat hij niet wil dat anderen te weten komen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hij zegt dat vrijwel al zijn berichten publiek toegankelijk zijn, maar ik zie geen enkel bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik vind het opmerkelijk hoe sommigen hier reageren. Alsof het wel/niet hebben van een Facebookaccount je meerderwaardig of minderwaardig maakt. Mensen die zo denken hoef ik sowieso niet in mijn social network ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook geen Facebook, en sluit me volledig aan bij Gambieter!

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mux schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:18:
Hij zegt dat vrijwel al zijn berichten publiek toegankelijk zijn, maar ik zie geen enkel bericht?
Daar lijkt het op, maar als je doorscrollt komen ze vanzelf tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Waarheen moet ik doorscrollen? Er komt werkelijk niks tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, je snapt mijn punt niet. :P Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vind Facebook leuk, juist omdat de meeste mensen in mijn directe vriendenkring het actief gebruiken. Die twee dingen kun je met social media niet los van elkaar zien.
Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:17:
[...]

Dat is volgens mij zijn punt, dat er niks op zijn Facebook staat wat hij niet wil dat anderen te weten komen.
Nee, eigenlijk niet. :P Mijn berichten zijn allemaal public en ik was in de veronderstelling dat je ze dan ook zonder account kon zien. Net even uitgelogd en gecheckt maar dan is mijn profiel dus inderdaad leeg. Da's wel een beetje maf ja... 8)7
Daniel36 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:15:
Vorige week Facebook account aangemaakt, afgezien van slappe spelletjes en merendeels oninteressante foto´s
stelt het weinig voor eigenlijk.
Imho kun je dus prima zonder.
Welkom op Facebook. :P Op zich wordt het interessant als je events organiseert via Facebook en daarmee makkelijk bij kan houden wie er wel en niet komen. Dat is het enige echt nuttige onderdeel van FB dat ik daadwerkelijk gebruik. :+ De rest is gewoon puur voor de lol en gedeeltelijk om kennis op te doen of te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mux schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:21:
Waarheen moet ik doorscrollen? Er komt werkelijk niks tevoorschijn.
Beneden. Je ziet vanzelf 'Older stories' en dan begint 'ie te laden en dan komen zijn posts.

Maar blijkbaar moet je dan wel Facebook hebben?

[ Voor 59% gewijzigd door Hahn op 02-08-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

SkyStreaker

Move on up!

Erger vindt ik die mensen die het stellig ontkennen en dan zitten ze toch op facebook. Dat "mensen die je kent" is soms erg krachtig :)

Evenzo, ik ken er wel een handjevol dames die er niet op zitten of er ooit op hebben gezeten - teveel creepers.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
@Hahn; Alleen als je zelf ingelogd bent ja.

[ Voor 8% gewijzigd door MaximusTG op 02-08-2012 23:23 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 12:04
MaximusTG schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:20:
Ik heb ook geen Facebook, en sluit me volledig aan bij Gambieter!
+2

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zit me altijd meer af te vragen wat de fascinatie rond facebook is. Ik bedoel over x jaar zit niemand er meer maar blijven de profielen wel inzichtelijk en is iedereen door naar de volgende hype.

Het enige wat ik van facebook vind is dat het een extra communicatiemiddel is voor echte vrienden (dus niet voor 5000 "vrienden") en voor de rest is het enkel leuk voor marketing jongens die complete persoonsprofielen bouwen en verkopen.

Ik bedoel het is machtig interessant om te zien wat je voor profiel kan bouwen over menig social media gericht persoon. Je zoekt op party flock en je hebt hoe hij er 10 jaar geleden bijliep, je zoekt op hyves en je hebt nog een heel levensstuk en dan kan je nog op FB kijken voor hoe hij er nu opstaat (alhoewel dit waarschijnlijk gecleaned is omdat deze persoon denk verantwoordelijker om te gaan met social media maar eventjes alle vorige hypes vergeten is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:22:
[...]

Beneden. Je ziet vanzelf 'Older stories' en dan begint 'ie te laden en dan komen zijn posts.

Maar blijkbaar moet je dan wel Facebook hebben?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/75d2vQFU1ojHmXJivQ5DkVj4/medium.png

Dat is wat ik krijg. Geen enkele content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, blijkbaar moet je wel ingelogd zijn. Ik ben geen vrienden met NMe op Facebook, maar ik kan wel al z'n berichten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Facebook ;( why try to fit in when you stand out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mux schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:24:
Dat is wat ik krijg. Geen enkele content.
Klopt, heeft Nme al aangegeven. Foutje bedankt :)

Zo zie je maar hoe verwrongen het computerbeeld wordt als je desktop besmet is met het Facebookvirus. Je gaat verwachten dat iedereen ingelogd is :+
Gomez12 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:23:
Je zoekt op party flock en je hebt hoe hij er 10 jaar geleden bijliep, je zoekt op hyves en je hebt nog een heel levensstuk en dan kan je nog op FB kijken voor hoe hij er nu opstaat (alhoewel dit waarschijnlijk gecleaned is omdat deze persoon denk verantwoordelijker om te gaan met social media maar eventjes alle vorige hypes vergeten is)
Ik huldig het principe: de beste manier om te voorkomen dat iets ongewenst op het internet komt, is het er niet op zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 02-08-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb geen Facebook en ik hoef ook geen Facebook. Alleen nu een aantal medestreden in het buitenland zitten en niet echt aan msn doen overweeg ik het toch. Ik twijfel echter, omdat ik dan weer zoveel tijd kwijt ga zijn aan kijken en allerlei mensen waarmee ik geen contact hoef via Facebook moet afwijzen. Bovendien heb ik weinig zin om mijn volledige identiteit aan Facebook af te geven, want het zijn toch echt een stelletje boeven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

gambieter schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:25:
[...]

Klopt, heeft Nme al aangegeven. Foutje bedankt :)

Zo zie je maar hoe verwrongen het computerbeeld wordt als je desktop besmet is met het Facebookvirus. Je gaat verwachten dat iedereen ingelogd is :+
Ik wil niet meteen zo melodramatisch zijn, maar ik had idd even gemist dat NMe dat al had gezegd. Ik vroeg me af of ik gek was geworden.

spoiler:
Nope, ik was al gek, maar dat is ongerelateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:23:
Ik zit me altijd meer af te vragen wat de fascinatie rond facebook is. Ik bedoel over x jaar zit niemand er meer maar blijven de profielen wel inzichtelijk en is iedereen door naar de volgende hype.
Ik vraag me af in welke mate het een hype is zoals we die eerder gezien hebben in CU2, MySpace en Hyves. Die drie sites hebben namelijk iets nooit gehad wat Facebook wel vanaf het begin van zijn Nederlandse populariteit heeft: smartphones. Twee keer je telefoon aanraken en je hebt een stukje van je leven gedeeld. CU2, MySpace en Hyves moesten het altijd hebben van mensen die aan het eind van de dag even hun foto's allemaal tegelijk online gooiden en er een update van maakten. Hyves heeft later natuurlijk wel die mobiele app gemaakt, maar toen was FB al terrein aan het winnen.

Ik vermoed dat Facebook het in elk geval langer gaat uithouden dan die social media uit vergane tijden, al was het alleen maar omdat het veel meer momentum heeft.
gambieter schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:25:
[...]

Hee, ik verwachtte alleen dat mijn berichten ook voor niet-ingelogde gebruikers zichtbaar zouden zijn. Blijkbaar is Facebook überhaupt niet in je geïnteresseerd als ze je niet goed kunnen profilen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:18
Hier ook iemand zonder Facebook die het absoluut niet mist.

Mijn vriendin heeft Facebook (waar ze ook niet heel veel mee doet) en wat daar aan statusupdates langskomt kan me niet heel erg interesseren: "Hond uitlaten", "Ik heb een nieuwe TV", "Op het terras met die en die", "Terug van hond uitlaten", enzovoort. Ik heb liever persoonlijk contact met een paar goede vrienden, dan oppervlakkig 'contact' met een zooi vage kennissen. Als ze me echt moeten hebben weten ze me toch wel te vinden.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Facebook heeft idd momentum. Keihard naar beneden, als je naar de beurs kijkt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:02
Facebook :') Aan twitter en Google+ doe ik wel, en dat laatste eigenlijk alleen door vrienden en omdat ik toch alles met m'n Google account doe. Bij twitter kies ik welke dingen ik leuk vind.

In ver verleden weleens aan Hyves gedaan, inmiddels verwijdert omdat de meeste mensen toch niet interessant genoeg zijn om constant te volgen / over te lezen. Facebook lijkt me precies hetzelfde. Teveel mensen die denken dat hun oninteressante leven interessant is.

Deze post eigenlijk om alleen aan te tonen dat je geen FB hoeft te hebben om aan 'social media' te doen. Ik doe ook gewoon aan Whatsapp, Twitter, Skype, Google+, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 02-08-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Google+ is niet meer dan Facebook Light dus als je dat gebruikt snap ik best dat je geen behoefte hebt aan Facebook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:27

Red Boll

Kick Ass!

Moet iedereen zelf weten dat ze niet op FB zitten.

OT: Nou, Hyvers zonder Facebook: Dat zou fijn zijn!
De eerste Hyvers komen over en het tokkiegehalte gaat direct omhoog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
cls schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:36:
Facebook :') Aan twitter en Google+ doe ik wel, en dat laatste eigenlijk alleen door vrienden en omdat ik toch alles met m'n Google account doe. Bij twitter kies ik welke dingen ik leuk vind.

In ver verleden weleens aan Hyves gedaan, inmiddels verwijdert omdat de meeste mensen toch niet interessant genoeg zijn om constant te volgen / over te lezen. Facebook lijkt me precies hetzelfde. Teveel mensen die denken dat hun oninteressante leven interessant is.

Deze post eigenlijk om alleen aan te tonen dat je geen FB hoeft te hebben om aan 'social media' te doen. Ik doe ook gewoon aan Whatsapp, Twitter, Skype, Google+, etc.
Waarom dan die ' :') ' bij Facebook, terwijl je wel aan elk ander social media doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:38:
[...]

Waarom dan die ' :') ' bij Facebook, terwijl je wel aan elk ander social media doet :?
Dat staat in mijn 2e paragraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik heb geen facebook, en ik hoef geen facebook. Ik ben helemaal niet de persoon die dingen over zichzelf wil vertellen. Om dezelfde reden dat ik geen Hyves had ;p

*en ja, goolge+, maar dat telt niet mee! Elk google account heeft bijna vanzelf google+...

Twitter heb ik daarentegen weer wel. Maakt het volgen gemakkelijker. Maar ik twitter vanzelfsprekend dus niet elke 5 minuten wat ik waar aan het doen ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
cls schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:39:
[...]

Nee, daar staat waarom volgens jou Facebook niks is. Mijn vraag is waarom jij Facebook niks vindt, maar Google+ en Twitter wel hebt. Want die zijn eigenlijk net zo (on)interessant als Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

cls schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:39:
[...]

Kernwoord in die tweede paragraaf is "lijkt". Als je er geen enkele ervaring mee hebt moet je niet zo lakend erover doen. Zoals ik al zei: Google+ is bijna een directe rip van Facebook wat betreft werking en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ben principieel niet zo te spreken over, vaak commerciële entiteiten, die een 'walled garden' creëren. Een niet publieke dienst waar je niet meer omheen kan vanwege de content die er op staat maar alleen toegankelijk is met een inlog werkt (of erger, andere diensten die het vereisen zoals Spotify) al heel snel een monopolie in de hand en geeft zulke entiteiten bovengemiddeld veel macht. En het meestal niet zo dat een entiteit z'n positie echt verdient heeft op het internet, heb je eenmaal een X aantal gebruikers dan volgen de volgende met een steeds groter gemak. Gebruikers zijn lui en volgen met gemak de massa.

Reddit heeft dit principe toegepast, toen ze begonnen hebben ze nep gebruikers aangemaakt om een zogenaamd levendige sociale website te creëren, waardoor het leek alsof de site al populair was terwijl ze maar net waren begonnen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nee, je snapt mijn punt niet. :P Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik vind Facebook leuk, juist omdat de meeste mensen in mijn directe vriendenkring het actief gebruiken. Die twee dingen kun je met social media niet los van elkaar zien.
Geen probleem dat je het leuk vind, waar het mij om gaat is het kudde gedrag. Natuurlijk kun je die dingen niet los van elkaar zien, en dat is juist wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:32:
[...]
Ik vraag me af in welke mate het een hype is zoals we die eerder gezien hebben in CU2, MySpace en Hyves. Die drie sites hebben namelijk iets nooit gehad wat Facebook wel vanaf het begin van zijn Nederlandse populariteit heeft: smartphones.
Afaik was FB al opkomende voordat iphones / androids bestonden.

Afaik zijn er 3 belangrijke punten geweest voor FB in NL :
1 - Dat het in amerika / buitenland zo groot werd zodat de eerste voeten in NL werden gezet door mensen met internationale kennissen
2 - Hyves opkoping door Telegraaf
3 - Smartphones
(2 en 3 kunnen ook omgekeerd zijn :) )

Facebook heeft heel erg lang enkel maar een mobile page gehad en niets meer.

En eerlijk gezegd denk ik dat na de marktgang FB de komende tijd nog wel eens rare sprongen kan gaan maken voor de aandeelhouders waardoor er weer ruimte komt voor de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:41:
[...]

Nee, daar staat waarom volgens jou Facebook niks is. Mijn vraag is waarom jij Facebook niks vindt, maar Google+ en Twitter wel hebt. Want die zijn eigenlijk net zo (on)interessant als Facebook.
Staat er toch wel: Bij twitter kies ik wat ik interessant vind om te volgen. Bij facebook ga je eerder naar 50+ mensen in je sociale kring, daar heb ik niet zo'n zin in. Google+ doe ik omdat ik alles met m'n google account doe, en omdat er misschien 5 mensen op zitten.

Eigenlijk precies wat ik al in m'n vorige post zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
cls schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:42:
[...]

Staat er toch wel: Bij twitter kies ik wat ik interessant vind om te volgen. Bij facebook ga je eerder naar 50+ mensen in je sociale kring, daar heb ik niet zo'n zin in. Google+ doe ik omdat ik alles met m'n google account doe, en omdat er misschien 5 mensen op zitten.

Eigenlijk precies wat ik al in m'n vorige post zei :P
Je zei dat je Google+ hebt vanwege vrienden. Maar je vindt Google+ dus beter, omdat je er weinig vrienden op hebt. Dat zei je niet, maar als jij dat fijn vindt, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:43:
[...]

Je zei dat je Google+ hebt vanwege vrienden. Maar je vindt Google+ dus beter, omdat je er weinig vrienden op hebt. Dat zei je niet, maar als jij dat fijn vindt, prima.
Eigenlijk omdat er alleen vrienden op zitten die ik interessant genoeg vind om over te lezen. Als ik in mijn omgeving kijk naar mensen met FB, weet ik snel genoeg dat dat me niet trekt.

Eigenlijk de kern van mijn eerdere post: teveel mensen met teveel oninteressante informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Want alleen maar de mensen toevoegen die jij interessant vindt op Facebook kan natuurlijk niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Vos

AFCA

cls schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:45:
[...]

Eigenlijk omdat er alleen vrienden op zitten die ik interessant genoeg vind om over te lezen. Als ik in mijn omgeving kijk naar mensen met FB, weet ik snel genoeg dat dat me niet trekt.

Eigenlijk de kern van mijn eerdere post: teveel mensen met teveel oninteressante informatie.
Dan voeg je alleen de mensen toe die interessant zijn voor jou ;). Net zoals met Twitter.

Ik vind het een handig middel om contact te houden met mensen. En vind het vermakelijk. Over mensen die wel of geen FB hebben, weinig boeiend...

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 02-08-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Overigens heb ik iets meer vertrouwen in Google dan in de mensen achter Facebook, als we het vanuit het punt van moraliteit zouden bekijken.

Misschien is dat iets voor een ander topic :)
Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:46:
Want alleen maar de mensen toevoegen die jij interessant vindt op Facebook kan natuurlijk niet? ;)
Dat zou kunnen, maar dan krijg je van die ongewenste situaties waarbij mensen vragen waarom je ze niet toevoegd etc. En ik zou niet weten wie ik uberhaupt zou moeten toevoegen dan degenen die ik al op Twitter/Google+ heb.

[ Voor 53% gewijzigd door danslo op 02-08-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik vind juist iets van de mensen met Facebook. Als ik zie wat een vrij grote groep post, dan valt het toch een beetje tegen. Beetje het Okeeeee idee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vos schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:46:
[...]

Dan voeg je alleen de mensen toe die interessant zijn voor jou ;). Net zoals met Twitter.
Of, de mensen die je uit sociale overwegingen niet uit je vriendenlijst wilt/kunt verwijderen, daarvan zet je de meldingen gewoon uit :Y)

Op Facebook kun je van iedereen zien wat je wilt, dus als het niet interessant is, dan heb je blijkbaar niet zo'n interessante sociale kring online. Daar kan Facebook zelf ook weinig aan doen, de mensen maken het sociale netwerk en FB gaat er met je persoonlijke gegevens vandoor :+ .

Ik snap al die anti-Facebook-berichten niet zo. Als je het niet nodig hebt / niet interessant vindt, dan gebruik je het gewoon niet. Ik vind het zelf ontzettend handig om met mensen uit het buitenland te communiceren, ervan op de hoogte te blijven wat ze doen en om met vrienden die zich wat dichter bij huis bevinden wat af te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Hahn schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:46:
Met standaard instellingen niet direct. Daar moet je (waarschijnlijk) weer allerlei extra dingen etc voor instellen.

Ik heb een facebook-profiel voor mijn familie-contacten (wereldwijde familie dan is zoiets wel makkelijk) maar ik krijg toch echt iets van 2x per week een mailtje dat er 50 oid nieuwe mensen zijn gevonden die of vrienden willen worden of mij kennen oid. Dus die gaat netjes het spam-filter in.

Maar ik weet ook van anderen dat die die mailtjes echt gaan zitten lezen en dan weer iedereen "befrienden" etc.

Dus het zal vast wel kunnen dat je die mailtjes ed uitschakelt maar standaard is FB ingesteld dat het je erin probeert te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gomez12 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:52:
[...]

Met standaard instellingen niet direct. Daar moet je (waarschijnlijk) weer allerlei extra dingen etc voor instellen.

Ik heb een facebook-profiel voor mijn familie-contacten (wereldwijde familie dan is zoiets wel makkelijk) maar ik krijg toch echt iets van 2x per week een mailtje dat er 50 oid nieuwe mensen zijn gevonden die of vrienden willen worden of mij kennen oid. Dus die gaat netjes het spam-filter in.

Maar ik weet ook van anderen dat die die mailtjes echt gaan zitten lezen en dan weer iedereen "befrienden" etc.

Dus het zal vast wel kunnen dat je die mailtjes ed uitschakelt maar standaard is FB ingesteld dat het je erin probeert te zuigen.
:? Dat mensen jou toevoegen betekent niet dat je verplicht bent om ze ook echt te accepteren. Je kan er óf niet op klikken óf negeren óf afwijzen. Dat zijn 3 mogelijkheden om mensen niet te accepteren, tegenover eentje van wel accepteren, dus het is bijna makkelijker om mensen niet te bevrienden :+

En jij hebt het over mensen die Facebook aan jou voorstelt als mogelijke vrienden, dat doet Google+ net zo goed en dat kan je gewoon negeren als je niks met die mensen wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 03-08-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 19:30
NMe schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:10:

Ik vind in elk geval dat je nogal boude stellingen als feit presenteert, zonder bron. Heb je bronnen over het feit dat mensen die hun Facebookgegevens niet doorgeven geen baan krijgen? Of over mensen die aan de grens geweigerd worden omdat ze niet genoeg vrienden hebben op Facebook?
Zeker heb ik dat. Ik moet zeggen dat ik nu even druk ben met het offline social gatheren, maar even een paar linkjes plempen kan er wel af. :)

http://tech.slashdot.org/...uld-be-labeled-suspicious

http://www.usatoday.com/t...cants-facebook/53665606/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb het even aangekeken, en alhoewel interessant is het zeker geen W&L, maar de suggestie van NMe is een goede: het forum Internetmarketing :) . Vandaar:

WL > IM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

B***t, zakelijk heb ik een LinkedIn profiel waar ik mijn zakelijk netwerk onderhoud puur voor mijn eigen carriere. Je denkt toch niet dat ik elke scheet, elke nieuwe aankoop of interesante gebeurtenis op Facebook ga zetten, dat ik alle berichten van mijn vrienden gaat checken en liken omdat zij dat ook doen, grow up! ga eens leven in de echte wereld ipv online, krijg je meer inzicht in mensen dan van z'n internet bladzijde waar ze alleen maar onzin neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Hier ook geen sociale netwerken e.d. Ik mis er niks aan en merk dat steeds meer mensen uit mijn omgeving er afstand van nemen (verwijderen zover dat kan). Bij mij heeft George Orwell ook een hoop los gemaakt :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob harley
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-04 08:45

bob harley

Cyrix! Not the MK killer.

mijn vraag is aan de facebookers: waarom zou je je hele hebben en houden op het net zetten?
Waarom denken mensen uberhaubt dat ze zo interessant zijn???
Is het niet leuk als je elkaar nog wat in levende lijven te vertellen heb??
Naja ik ben anti facebook/hyves etc etc, ook omdat ik koppig en zeer tegendraads ben maar vooral omdat ik de aantrekkingskracht niet snap en daarbij moet ik zeggen dat ik die sites voor kinderen vind.... ik bedoel als 16 jarige is het leuk maar naar mate je ouder wordt heb je toch genoeg andere leuke dingen in je leven te doen... zoals schoonmaken.

Omgangsvormen op het net, kennelijk een verloren kunst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 22:17
Ik ben begonnen met Twitter, om interessante personen te volgen (dus mensen die meestal over zaken à la programmeren, of over ontwikkelen van spellen praten). Heb ook een facebook account, maar dat is toch minder in gebruik. Als ik kijk welke hoeveelheden materiaal er al aan status-updates gegenereerd worden door mijn nabije kenissenkring (heb me tot nu toe beperkt tot deze), verbaast het me niet dat je een continue behoefte aan aandacht nodig hebt na een tijdje. Als je gewoon iets post verdwijnt het in no-time in de zee van berichten...

Dus ja, het kan wel handig zijn, maar is in bepaalde opzichten echt overkill dezer dagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Speedmaster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:19:
Je denkt toch niet dat ik elke scheet, elke nieuwe aankoop of interesante gebeurtenis op Facebook ga zetten, dat ik alle berichten van mijn vrienden gaat checken en liken omdat zij dat ook doen, grow up! ga eens leven in de echte wereld ipv online, krijg je meer inzicht in mensen dan van z'n internet bladzijde waar ze alleen maar onzin neerzetten
Als dat het enige is wat jij kan verzinnen waar Facebook voor zou kunnen dienen wil dat nog niet zeggen dat dat meteen het enige is wat je met Facebook kan doen. Je generaliseert nogal en stoot daarmee wel héél veel mensen potentieel tegen de schenen.
Gomez12 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:52:
[...]

Je kan in Facebook redelijk specifiek aangeven wie van je vrienden je wel en niet terug wil zien in je news feed, en zelfs in welke mate je berichten van die mensen of groepen wil zien. Pleur al je collega's in een groep "werk" (doet Facebook zelfs automatisch voor mensen met dezelfde werkgever) en je kan aangeven dat je van die groep wél updates wil zien terwijl je van de groep vage kennissen niks wil zien. Ik heb inmiddels ruim 230 vrienden op Facebook waarvan zeker de helft aardig actief is, maar de berichten die ik op mijn news feed zie zijn eigen vrijwel altijd relevant voor mijn interesses.
Gomez12 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:42:
[...]

Afaik was FB al opkomende voordat iphones / androids bestonden.
In Nederland vrijwel niet. Hyves was de grootste totdat ook de "normale" consument overstapte op smartphones.
Afaik zijn er 3 belangrijke punten geweest voor FB in NL :
1 - Dat het in amerika / buitenland zo groot werd zodat de eerste voeten in NL werden gezet door mensen met internationale kennissen
2 - Hyves opkoping door Telegraaf
3 - Smartphones
(2 en 3 kunnen ook omgekeerd zijn :) )
Ik vermoed dat die opkoping door de Telegraaf vrijwel niet heeft uitgemaakt voor 99% van de userbase van Hyves. Ik was er in die tijd nog semi-actief en heb afgezien van wat Tweakers eigenlijk niemand zijn of haar account zien opzeggen vanwege die overname.
En eerlijk gezegd denk ik dat na de marktgang FB de komende tijd nog wel eens rare sprongen kan gaan maken voor de aandeelhouders waardoor er weer ruimte komt voor de opvolger.
Dat zou inderdaad wel kunnen. Aan de andere kant kan Facebook wel een potje breken voordat het fout gaat. De meeste gebruikers snappen toch niks van al die privacy-issues of wat dan ook dat Facebook "verkeerd" zou kunnen doen.

Facebook heeft nu domweg zo veel gebruikers dat het zichzelf in stand houdt en het heeft zoals gezegd voornamelijk door smartphones een compleet andere voedingsbodem dan eerdere social media hypes. Ik durf niks te voorspellen over de levensduur van Facebook. Het zou me in elk geval niets verbazen als ze over 10 jaar nog steeds de grootste zijn. :)
naturen-1 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:27:
mijn vraag is aan de facebookers: waarom zou je je hele hebben en houden op het net zetten?
Waarom denken zo veel mensen die Facebook niet gebruiken toch dat dat de enige manier is waarop je Facebook kan gebruiken? Er staat vrijwel niets van mijn "hebben en houden" op Facebook. ;)
Ik gebruik Facebook omdat ik vind dat anderen interessant zijn. Dat ik zelf ook wel eens wat de wereld in stuur doet daar niet aan af.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Naja ik ben anti facebook/hyves etc etc, ook omdat ik koppig en zeer tegendraads ben maar vooral omdat ik de aantrekkingskracht niet snap en daarbij moet ik zeggen dat ik die sites voor kinderen vind.... ik bedoel als 16 jarige is het leuk maar naar mate je ouder wordt heb je toch genoeg andere leuke dingen in je leven te doen... zoals schoonmaken.
Grappig hoe mensen een mening kunnen vormen over iets dat ze niet geprobeerd hebben en daarmee een heel specifiek beeld hebben dat in zijn geheel niet representatief hoeft te zijn. Van mij hoef je Facebook niet te gebruiken, maar je zit het intussen wel af te kraken met argumenten die voor een groot deel van de gebruikers helemaal niet opgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 03-08-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het zal mij aan m'n anus oxideren of iemand Facebook heeft of niet.
Mijn schoonouders hebben het wel, mijn ouders niet. Alhoewel ik mijn ouders wel heb aangegeven dat wanneer ze het wel hebben, ze dan bij wijze van wat leuke weetjes mee krijgen over hun kleinkinderen als we die later hebben. Maar een verplichting is het in mijn ogen niet. Ik gebruik het, maar zet er ook niet mijn hele leven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Naja ik ben anti facebook/hyves etc etc, ook omdat ik koppig en zeer tegendraads ben maar vooral omdat ik de aantrekkingskracht niet snap
Ik gok zomaar even dat je de aantrekkingskracht niet snapt omdat je een verdraaid beeld hebt van het gebruik ;)

Tuurlijk heb je mensen die hun hele hebben en houden erop zetten.
Maar je hebt ook de mensen die het gewoon gebruiken als communicatiemedium voor de kleine nice to see dingen.

Zo heb ik een nicht in amerika die zondag met haar zoontje naar een baseball wedstrijd was geweest en haar zoontje had gewonnen. Dat is geinig om te zien, even een felicitatie emailtje daarnaartoe en weer verder met het normale leven. Ik bel haar nooit (kosten / losse familieband) ik negeer 90% van haar posts (enkel relevant voor haar kennissen daar) maar het is gewoon leuk om zo af en toe eens wat nieuws te lezen over verre familie.
Maarja, mijn FB omvat dan ook enkel 20 mensen uit mijn familie die allemaal wereldwijd verspreid zitten dus waar ik geen wekelijks telefonisch contact mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom denkt iedereen die geen Facebook gebruikt dat iedereen die op Facebook zit elke scheet post?

Ik post misschien 2 of 3 keer per maand iets op m'n eigen Facebook-pagina, omdat ik iets leuk vind om met anderen te delen. En Facebook maakt het gewoon makkelijk/leuk om ongedwongen contact te houden met mensen die je normaal gesproken niet zo snel meer zou spreken.

"Mensen die ik anders niet zou spreken, hoef ik ook niet op Facebook te spreken!!1"
Prima, ik vind het wel leuk :)
Omdat het een depressieve aangelegenheid zou zijn als niemand zichzelf ook maar enigszins interessant zou vinden.
Zeker. Maar als je Facebook hebt kan je soms zelfs nog meer te vertellen hebben! Ja, echt, geen leugen. Het maakt het leven soms best makkelijker. "Hey, ik zag dit en dat op je Facebook, vertel!" en je hebt een conversatie, hoe cool is dat~!
Naja ik ben anti facebook/hyves etc etc, ook omdat ik koppig en zeer tegendraads ben maar vooral omdat ik de aantrekkingskracht niet snap en daarbij moet ik zeggen dat ik die sites voor kinderen vind....
Vooral niet proberen dan, dat zou zomaar je ongelijk kunnen aantonen, mocht je het ooit een echte kans hebben gegeven.
ik bedoel als 16 jarige is het leuk maar naar mate je ouder wordt heb je toch genoeg andere leuke dingen in je leven te doen... zoals schoonmaken.
Schoonmaken leuk? Oké, whatever floats your goat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:27

André

Analytics dude

Vage discussie...je hebt contact met vrienden/kennissen, en dat doe je via diverse kanalen: online en oflline. Je kiest daarbij wat je lekker ligt. Het wel of niet gebruiken van 1 van die kanalen is persoonlijke voorkeur.

Ik heb daarom dus wel Twittter, Facebook en Linkedin, en waarom? Ik heb een paar hele goede vrienden, veel vrienden en echt heel veel kennissen. Met facebook blijf ik een beetje op de hoogte, kun je tijdens een drukke week even ouwehoeren over iets waar je in het weekend over door kunt borrelen in de kroeg.

Ik zie even waar iemand op vakantie geweest is, kan daarover wanneer ik hem zie even over kletsen. Ik zie een vraag van een kennis waar ik wel mee kan helpen, ik lees een link van een tweaker die erg interessant is, enz, enz. Voorbeelden te over in mijn belevenis. De snelheid en hoeveelheid van info die ik voorbij zie komen op een tijd dat ik wil vind ik erg prettig...daarom passen deze mediums bij mij. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt. Bij anderen passen meer langzamere kanalen met minder info.

IMO beetje non-discussie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Social media is here to stay. Het concept is mooi, en zeker een aanvulling op basic e-mail en IM. Maar Facebook heb ik hard geblokkeerd. De gigantische hoeveelheden persoonlijke informatie die ermee vergaard worden vind ik ronduit eng. En dat gaat veel verder dan slechts de informatie die je willens en wetens deelt. Het begint al met de facebook webbugs op talloze pagina's.

Mijn aanname is dat er inmiddels op grote schaal psychologische profilering plaatsvindt. Uit jouw gegevens kunnen ze méér gegevens destileren en extrapoleren. Uiteindelijk weten ze dingen over jou die je mogelijk zelf nog niet bewust bent, maar de adverteerders wel. En die gegevens, omdat ze "berekend" worden, zullen ze ook niet prijsgeven als je een dump van zogenaamd al jouw gegevens opvraagt.

Daarnaast is er nog het gevaar op lekkage door acties van crackers of onzorgvuldige werknemers. Google heeft daar ook al last van.

Tenslotte wil ik absoluut niet gevangen worden in de commerciele kooi, waar alles wat ik kan en mag doen gedicteerd wordt door en bedrijf. De commerciele belangen zijn te groot. Ik wil zélf die controle houden.

De oplossing zie ik in decentrale open source social media, zoals Diaspora en Friendica. Maar het zal nog even duren voordat daar een "winnaar" uit voortkomt - aan 34872 concurrerende systemen hebben we ook niks. Vergelijk het met e-mail, websites en xmpp: je kunt je eigen provider kiezen of zelf hosten. En je kunt toch met iedereen communiceren.

Social media: ja. Facebook: hell no.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzillogic op 03-08-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit is wat mij betreft echt weer een typisch topic voor Tweakers. Voor diegene die vinden dat ze niets missen. Hoe kan je weten wat je mist als je niet weet waar je over praat? De standaard argumenten als 'er staat toch niets boeiend op' komen weer voorbij. Heus niet iedereen deelt iedere poep en scheet op Facebook. Er staan genoeg dingen op die wel interresant zijn om te bekijken.
Zeker heb ik dat. Ik moet zeggen dat ik nu even druk ben met het offline social gatheren, maar even een paar linkjes plempen kan er wel af.
Zie mij eens sociaal zijn :)
dat ik alle berichten van mijn vrienden gaat checken en liken omdat zij dat ook doen, grow up!
Tuurlijk, want tweakers zijn betere mensen dan 'normale' mensen :) Wat een flauwekul.
CurlyMo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:21:
Hier ook geen sociale netwerken e.d. Ik mis er niks aan en merk dat steeds meer mensen uit mijn omgeving er afstand van nemen (verwijderen zover dat kan). Bij mij heeft George Orwell ook een hoop los gemaakt :)
Wat je niet op Facebook zet hoeft er ook niet af..

Dit topic staat echt vol met onzin en vooroordelen :)

Facebook is ideaal om mensen die je niet alledaags spreekt een beetje te volgen. Zo heb ik op reis diverse mensen leren kennen die ik weliswaar zelden spreek, maar nog wel regelmatig voorbij zie komen. Zo weet ik waar zij uithangen en doe ik ideeën op voor een eventuele volgende reis. Normaal gesproken ontmoet je iemand ver weg en heb je daar nooit contact meer mee. In het Facebook tijdperk is dat allemaal anders. In Thailand was er bijvoorbeeld een US Marshall bij een trektocht door de jungle en die post af en toe wel vette dingen op Facebook (drugsvangsten bijv.). Hoe langer je op Facebook zit hoe leuker het wordt :)
Het leven is echt een stuk makkelijker als je niet zo paranoïde bent over alles en iedereen die je probeert te volgen hoor.. Ze weten wat dingen van je en je ziet wat advertenties maar who cares echt? Wat moeten ze met die info? Je bent er daarnaast een van 500 miljoen. Denk je echt dat Facebook persoonlijk in jouw geïnteresseerd is?
Tenslotte wil ik absoluut niet gevangen worden in de commerciele kooi, waar alles wat ik kan en mag doen gedicteerd wordt door en bedrijf. Ik wil zélf die controle houden.
Afbeeldingslocatie: http://webtrax.hu/myfacewhen/faces/movies-videos-cartoons-series/dafuq.jpg

Dit slaat echt alles.. kijk dat mensen tegen ACTA en aftappen van internetverbindingen door de overheid zijn kan ik nog inkomen (dat ben ik zelf ook).. Maar Facebook..die weten echt geen moer van mij. Ja, dat ik als het mooi weer is vaak aan het strand hang tot 's avonds laat. Maar who gives a shit? Echt persoonlijke gegevens hebben ze niet van mij. En als ze die wel hebben zet je die er zelf op! Dat hoef je niet te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 03-08-2012 00:57 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:50:
Voor diegene die vinden dat ze niets missen. Hoe kan je weten wat je mist als je niet weet waar je over praat?
Omdat ik met andere mensen communiceer die wel Facebook gebruiken. Er wordt ook gesproken over waarvoor ze het gebruiken, en tot nu toe is de meerwaarde voor mij heel erg beperkt. Ik hoor de laatste nieuwtjes iets later dan de rest, maar dat was ook al zo voor de meeste mensen op Facebook gingen ;)
Dit topic staat echt vol met onzin en vooroordelen :)
Je hebt de hoeveelheid ervan goed verhoogd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:08

mrc4nl

Procrastinatie expert

het hebben van facebook is zooo mainstream :P
daarom heb ik het niet.

nee geintje, de reden dat ik geen facebook heb is vanwege de beruchte status van facebook.
ik ben ook huiverig met google, maar facebook spant de kroon.

je kan me paranoïde verklaren, maar persoonsgegevens verkopen en mij ook nog eens ads voorschotelen vind ik niet kunnen.

ik heb 5 jaar geleden voor het laatst wat gedaan met hyves, en sindsdien zonder sociale media gedaan,
en dat bevalt me prima.misschien ga ik nog iets doen met open source facebook, transparant geen verrassingen achteraf en zelf controle houden.
wie weet heb ik over 5 jaar wel een facebook account, maar mischien ook omdat ik van vele kanten klem word gezet en wel facebook moet gebruiken,
zoals spotify waar je nu fb nodig hebt

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 03-08-2012 01:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:55:
[...]

Omdat ik met andere mensen communiceer die wel Facebook gebruiken. Er wordt ook gesproken over waarvoor ze het gebruiken, en tot nu toe is de meerwaarde voor mij heel erg beperkt. Ik hoor de laatste nieuwtjes iets later dan de rest, maar dat was ook al zo voor de meeste mensen op Facebook gingen ;)
Ach, door te praten over skydiven krijg je ook niet de ervaring.. Hoe denk je dan bijv. over mensen van ver weg die je ontmoet?
Je hebt de hoeveelheid ervan goed verhoogd ;) .
Ok

Ter informatie; ik ben zelf ook vrij 'laat' in Facebook gestapt terwijl al mijn vrienden er toen al wel op zaten. Ik dacht toen ook dat ik niets mistte en dat het allemaal niet zo boeiend was maar daar ben ik nu achteraf toch op teruggekomen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 03-08-2012 01:03 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:00:
Ach, door te praten over skydiven krijg je ook niet de ervaring.. Hoe denk je dan bijv. over mensen die van ver weg die je ontmoet?
Door te praten over Russische roulette krijg je ook niet de ervaring. Ik ga regelmatig naar lezingen over voedselvergiftiging en botulisme, en de sprekers hebben het ook niet gehad. Your point being?

Als regelmatig reiziger en als emigrant kom ik al zat mensen van ver weg tegen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:00:
[...]

Ach, door te praten over skydiven krijg je ook niet de ervaring.. Hoe denk je dan bijv. over mensen van ver weg die je ontmoet?
Maar hiermee impliceer je dat facebook iets heel speciaals is. Het is toch gewoon het zoveelste GoT? Once you've seen one, you've seen them all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mux schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:03:
Maar hiermee impliceer je dat facebook iets heel speciaals is. Het is toch gewoon het zoveelste GoT? Once you've seen one, you've seen them all?
offtopic:
Ssst, er is een secret Facebook Society, met bezoekrechten in het Walhalla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Hiermee impliceert 'ie dat je niet weet hoe het is om Facebook te gebruiken, door te luisteren naar wat anderen van Facebook vinden of hoe zij het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fuzzillogic schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:49:
Mijn aanname is dat er inmiddels op grote schaal psychologische profilering plaatsvindt. Uit jouw gegevens kunnen ze méér gegevens destileren en extrapoleren. Uiteindelijk weten ze dingen over jou die je mogelijk zelf nog niet bewust bent, maar de adverteerders wel. En die gegevens, omdat ze "berekend" worden, zullen ze ook niet prijsgeven als je een dump van zogenaamd al jouw gegevens opvraagt.
Natuurlijk zit Facebook (of de adverteerders met wie Facebook samenwerkt) op jouw data te crunchen. Je bent op Facebook in de eerste plaats het product en pas in de tweede plaats klant. Maar denk eens na: wat heeft een adverteerder eraan om te weten dat Jeroen van den Broek een post leuk vindt? Die adverteerder vindt het veel interessanter om te zien dat 25% van de mensen die die post leuk vindt ook hun product leuk vinden en dat het dus waardevol is om voor die overige 75% ook bij dat bericht te willen adverteren. Ze zijn niet geïnteresseerd in jou als persoon, ze zijn geïnteresseerd in jou als statistiek. En dan ben ik ineens helemaal niet meer bezorgd om mijn privacy.

Het is een beetje hetzelfde als dat drama toen bekend werd dat Google contextual advertising ging toepassen op de reclame in Gmail. Moord en brand werd er geschreeuwd, terwijl er geen mens ooit je mails onder ogen ziet...
Tenslotte wil ik absoluut niet gevangen worden in de commerciele kooi, waar alles wat ik kan en mag doen gedicteerd wordt door en bedrijf. De commerciele belangen zijn te groot. Ik wil zélf die controle houden.
Je hebt zelf de controle over wat je post. In jouw geval dus helemaal niets, maar in mijn geval post ik best veel. Niets daarvan zou mij in de handen van zo'n groot bedrijf ook maar in enige vorm schaden.
De oplossing zie ik in decentrale open source social media, zoals Diaspora en Friendica. Maar het zal nog even duren voordat daar een "winnaar" uit voortkomt
No way dat Diapsora of Friendica ooit echt groot worden. Afgezien van de mensen die echt paranoia zijn over Facebook, Google en de andere enge grote bedrijven kent niemand die media. Social media zijn pas wat als iedereen massaal overstapt en daar heeft de gemiddelde gebruiker van social media geen enkele behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:03:
[...]

Door te praten over Russische roulette krijg je ook niet de ervaring. Ik ga regelmatig naar lezingen over voedselvergiftiging en botulisme, en de sprekers hebben het ook niet gehad. Your point being?

Als regelmatig reiziger en als emigrant kom ik al zat mensen van ver weg tegen :) .
Spreek of hoor je nog wel eens wat van die mensen?

Die sprekers waar jij het over hebt houden een theoretisch verhaaltje. Als niet-ervaringsdeskundige kan je nooit vertellen hoe een voedselvergiftiging echt voelt. Als je uberhaupt al in woorden uit kunt drukken hoe iets dergelijks voelt. Rare vergelijking.
[...]

Facebook is totaal niet te vergelijken met GoT. GoT is een community van mensen waarvan vrijwel niemand elkaar kent (uiteraard zijn er zat mensen die elkaar wel kennen). De nadruk hier ligt op techniek en dat is wat de mensen met elkaar bindt.

Op Facebook daarentegen ken je (als je het goed gebruikt) iedereen en deel je met elkaar wat je wilt delen. Sommige slaan in het extreme door (helaas). Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die het wel nuttig gebruiken en slechts de interessantere zaken delen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan nieuwe relaties, werk, grappen, interessante links op internet maar ook geboortes van kinderen. Er zijn bijvoorbeeld zat mensen in mijn lijst die ik zelden spreek en waarvan ik het nooit geweten had dat ze kinderen hadden zonder Facebook. Een veelgebruikt doel van Facebook is ook het delen van vakantiefoto's.

[ Voor 82% gewijzigd door Glashelder op 03-08-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:08:
Spreek of hoor je nog wel eens wat van die mensen?
Bij sommigen wel, anderen weer niet.
Die sprekers waar jij het over hebt houden een theoretisch verhaaltje. Als niet-ervaringsdeskundige kan je nooit vertellen hoe een voedselvergiftiging echt voelt. Als je uberhaupt al in woorden uit kunt drukken hoe iets dergelijks voelt. Rare vergelijking.
Facebook is een stuk gereedschap. Het gaat erom wat je er mee doet en mee kunt doen. Het faciliteert iets, maar is niet de enige manier om zoiets te doen. En niet iedereen heeft dezelfde gereedschappen nodig.

Je lijkt er vanuit te gaan dat iedereen wat aan Facebook heeft, of er behoefte aan zou hebben. En dat is niet zo. Zo zijn er mensen met mooie smartphones en mensen met een ouderwets l*lijzer.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 03-08-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

mrc4nl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:56:
en mij ook nog eens ads voorschotelen vind ik niet kunnen.
Facebook spant inderdaad de kroon. Een test heeft uitgewezen dat ongeveer 80%, ik herhaal, 80% van de ad-kliks veroorzaakt wordt door bots, afkmostig van Facebook. Met andere woorden, Facebook laat adverteerders 80% van hun geld betalen voor niet-geklikte ads. Ik heb ergens gelezen dat Facebook het zo'n 8 keer dacht ik slechter doet dan Google. Vermenigvuldig dat maal 5 (1/5e van de ads wordt door mensen geklikt) en je komt op een 1/40 keer slechtere klik ratio als Google. Een 1 enkel geval? Ik geloof het niet. Waarschijnlijk gemiddeld geen 80%.

Artikel: http://www.latimes.com/bu...-20120730,0,1602559.story
Hier nog een tweede dat die situatie aanhaalt: http://www.valuewalk.com/...83-million-fake-accounts/

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17:53

Matis

Rubber Rocket

Vraag ik maandagochtend aan een collega: "En nog wat leuks gedaan afgelopen weekend?"
Hij: "Kijk maar op Facebook."
Jadahaaaaaag ;w

Ik heb overigens wel een account. Doe er niet bijster veel mee. Zelfs overwogen het te verwijderen, maar nog niet gedaan.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:11:
Facebook is een stuk gereedschap. Het gaat erom wat je er mee doet en mee kunt doen. Het faciliteert iets, maar is niet de enige manier om zoiets te doen. En niet iedereen heeft dezelfde gereedschappen nodig.

Je lijkt er vanuit te gaan dat iedereen wat aan Facebook heeft, of er behoefte aan zou hebben. En dat is niet zo. Zo zijn er mensen met mooie smartphones en mensen met een ouderwets l*lijzer.
Dat zeg ik helemaal niet :) Ik ga er alleen tegenin als mensen zeggen dat ze niets missen. Want dat weten ze niet. Zoals ik eerder al zei; eerder dacht ik exact zo. In het begin toen ik een Facebook account had veranderde die houding niet heel erg totdat ik er actiever gebruik van ging maken.
Matis schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:14:
Vraag ik maandagochtend aan een collega: "En nog wat leuks gedaan afgelopen weekend?"
Hij: "Kijk maar op Facebook."
Jadahaaaaaag ;w

Ik heb overigens wel een account. Doe er niet bijster veel mee. Zelfs overwogen het te verwijderen, maar nog niet gedaan.
Dit is helemaal geen argument tegen Facebook. Je hebt gewoon een stomme collega die niet met je wilt praten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:19:
Dat zeg ik helemaal niet :) Ik ga er alleen tegenin als mensen zeggen dat ze niets missen. Want dat weten ze niet. Zoals ik eerder al zei; eerder dacht ik exact zo. In het begin toen ik een Facebook account had veranderde die houding niet heel erg totdat ik er actiever gebruik van ging maken.
Maar je extrapoleert dan je eigen ervaring op anderen. Leuk dat het voor jou iets extra's heeft gebracht, maar dat maakt nog niet dat een ander het wil hebben of nodig heeft :) .

Het enige wat je kunt zeggen is dat jij het een gemis voor jezelf zou vinden. Dat betekent echter niet dat het tegenovergestelde niet net zo goed op kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klopt, maar ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat het iets toevoegt waar jij onmogelijk kan zeggen dat het niets toe kan voegen aan je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
NMe schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:08:
Ze zijn niet geïnteresseerd in jou als persoon, ze zijn geïnteresseerd in jou als statistiek.
[...]
Het is een beetje hetzelfde als dat drama toen bekend werd dat Google contextual advertising ging toepassen op de reclame in Gmail. Moord en brand werd er geschreeuwd, terwijl er geen mens ooit je mails onder ogen ziet...
Het feit dat die informatie bij bedrijven beschikbaar is zint mij al geenszins. Ik kan slechts ideeën hebben wat ze al met die gegevens kunnen. Vervolgens besef ik dat ik slechts het topje van de ijsberg zie... De gedachte dat zo'n bedrijf mij op basis van profilering onbewust kan beïnvloeden vind ik eng. Dat de kans klein is dat er een mens zich er serieus in verdiept klopt. Maar dat is slechts een gedeelte van het probleem.

Ik kan bedrijven als Facebook en Google gewoon niet vertrouwen op hun woord. Ik heb van dichtbij gezien dat commerciële belangen voor sommige mensen zo'n grote wortel aan de hengel is dat ze er willens en wetens de wet of zelfs hun eigen voorwaarden voor overtreden. Omdat ze ermee denken weg te komen. En ze komen er vaak nog mee weg ook.

C'T magazine heeft een tijd geleden eens de voorwaarden van enkele data-woekeraars als Facebook en 4square bekeken. Bij sommigen is gewoon niet omschreven wat er met jouw data gebeurt als de tent verkocht wordt. Die data wordt dan opeens vogelvrij.

Om níét achterdochtig te zijn vind ik naïef.
Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:50:
[...]
Dit slaat echt alles.. kijk dat mensen tegen ACTA en aftappen van internetverbindingen door de overheid zijn kan ik nog inkomen (dat ben ik zelf ook).. Maar Facebook..die weten echt geen moer van mij. Ja, dat ik als het mooi weer is vaak aan het strand hang tot 's avonds laat. Maar who gives a shit? Echt persoonlijke gegevens hebben ze niet van mij. En als ze die wel hebben zet je die er zelf op! Dat hoef je niet te doen.
That's not my point. Facebook heeft onlangs de tijdlijn bij iedereen erdoor gedrukt, correct? Ik heb van velen gehoord dat ze daar niet blij mee zijn. Hoe vaak hebben ze inmiddels de voorwaarden al aangepast? En dat was niet altijd gunstig voor de gebruikers. Dat bedoel ik met de kooi: als Facebook het gunstig vindt om die kooi buiten in de regen te zetten dan word je nat, of je wilt of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Fuzzillogic op 18-08-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:29:
Klopt, maar ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat het iets toevoegt waar jij onmogelijk kan zeggen dat het niets toe kan voegen aan je leven.
Ik zeg dat ik niets mis, dat is wat anders dan niets toevoegen. En je kunt echt wel een goede indruk krijgen door te kijken wat mensen doen met Facebook, gelukkig kan je ook dingen leren zonder de fouten eerst zelf te maken.

Ik kan het ook omdraaien door te zeggen dat jij niet objectief meer bent doordat je er bij te winnen hebt als Facebook door zoveel mogelijk mensen gebruikt wordt: meer kansen op contacten. Dan zeg ik gewoon: als jij het wilt gebruiken, good for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Liever naïef dan bij elke klik die ik doe of elke letter die ik type me druk moeten maken over wat grote bedrijven wel niet allemaal met die klik of letter gaan doen...

Al die bedrijven willen hetzelfde en dat is geld verdienen. En hoe ze dat doen is ook hetzelfde, door producten of diensten aan je te verkopen. Het enige wat ze met je informatie doen is kijken wat jou bezighoudt en proberen iets te vinden waardoor jij hun producten/diensten interessanter gaat vinden, waarna je het gaat afnemen.

Als je dat een beangstigend idee vindt dan moet je het niet gebruiken inderdaad, maar we worden door alles en iedereen in ons leven beïnvloed, dus eigenlijk moet je helemaal niks meer doen als je niet beïnvloed wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De gedachte dat zo'n bedrijf mij op basis van profilering onbewust kan beïnvloeden vind ik eng. Dat de kans klein is dat er een mens zich er serieus in verdiept klopt. Maar dat is slechts een gedeelte van het probleem.
Waar ben je nou precies bang voor? Het ergste wat er gebeurd is dat er wat advertenties op jouw interesses zijn afgestemd. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ervaren internetter zie ik ze niet eens meer! Laat staan dat ik er op klik. En ik gebruik geen AdBlock ofzo.
C'T magazine heeft een tijd geleden eens de voorwaarden van enkele data-woekeraars als Facebook en 4square bekeken. Bij sommigen is gewoon niet omschreven wat er met jouw data gebeurt als de tent verkocht wordt. Die data wordt dan opeens vogelvrij.
Die data is gewoon aan dezelfde gebruikersovereenkomst onderhevig als voor de verkoop van het bedrijf..
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:43:
[...]

Ik zeg dat ik niets mis, dat is wat anders dan niets toevoegen. En je kunt echt wel een goede indruk krijgen door te kijken wat mensen doen met Facebook, gelukkig kan je ook dingen leren zonder de fouten eerst zelf te maken.

Ik kan het ook omdraaien door te zeggen dat jij niet objectief meer bent doordat je er bij te winnen hebt als Facebook door zoveel mogelijk mensen gebruikt wordt: meer kansen op contacten. Dan zeg ik gewoon: als jij het wilt gebruiken, good for you.
Weinig op te merken, alleen is dat laatste wel heel erg vergezocht. Alsof ik hier als een soort zombie in trance onder invloed van Facebook zieltjes probeer te winnen in mijn eigen belang. Soms zijn mensen het gewoon niet met je eens, weet je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hahn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:48:
Liever naïef dan bij elke klik die ik doe of elke letter die ik type me druk moeten maken over wat grote bedrijven wel niet allemaal met die klik of letter gaan doen...

Al die bedrijven willen hetzelfde en dat is geld verdienen. En hoe ze dat doen is ook hetzelfde, door producten of diensten aan je te verkopen. Het enige wat ze met je informatie doen is kijken wat jou bezighoudt en proberen iets te vinden waardoor jij hun producten/diensten interessanter gaat vinden, waarna je het gaat afnemen.
Laat ze het maar proberen. Ik vind het niet erg als ik relevantere reclame voorgeschoteld krijg door datgene dat ik op internet zet. :) En nee, ik zet uiteraard niet alles op internet. Zij gebruiken mijn gegevens om mij reclame voor te schotelen en ik maak gratis gebruik van hun dienst. Ik vind het zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Hier nog iemand zonder Facebook. Ik hoef gewoon niet alles van mezelf op het internet te zetten en het is tegenwoordig zo mainstream he. :p Maar even serieus. Ik zie het nut er gewoon niet in. Laatst zat ik nog bij een vriend en die had zijn Facebook aanstaan, maar dat ging gewoon echt helemaal nergens over. Alleen wat mensen die aandacht willen eigenlijk. Kijk nou wat ik gekocht heb, of een of ander fml opmerking in de hoop dat mensen je komen troosten. En dan nog het ergste. Chicks die foto's van zichzelf maken in de hoop opmerkingen te krijgen.

En nee ik ben geen kluizenaar. Ik ben juist erg sociaal en de mensheid wordt minder sociaal door Facebook. Veel inhoudelijks wordt er namelijk niet gepost op Facebook. Ik spreek gewoon liever een avond met vrienden af, ga op vakantie met ze en als we nieuwe mensen ontmoeten gaan we in de plaatselijke kroeg zitten. Dat is naar mijn inziens veel socialer dan achter je computer random dingen van andere mensen te liken.

Het enige probleem met Facebook is dat je er tegenwoordig steeds meer toe gedwongen wordt het te gebruiken. Wil je mee doen met leuke acties? Dan heb je Facebook nodig. Wil je bepaalde programma's gebruiken? (spotify bijv) Log in met Facebook. En zo kan ik er nog wel meer noemen. Laatst vroeg ik me zelfs af of ik misschien zelf geen Facebook moest maken toen we op het terras zaten en een meisje dat wel leuk was me graag wilde toevoegen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glashelder schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:48:
Weinig op te merken, alleen is dat laatste wel heel erg vergezocht. Alsof ik hier als een soort zombie in trance onder invloed van Facebook zieltjes probeer te winnen in mijn eigen belang. Soms zijn mensen het gewoon niet met je eens, weet je wel.
Natuurlijk is dat laatste vergezocht, staat je sarcasmedetector uit? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zynex schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:53:

Het enige probleem met Facebook is dat je er tegenwoordig steeds meer toe gedwongen wordt het te gebruiken. Wil je mee doen met leuke acties? Dan heb je Facebook nodig. Wil je bepaalde programma's gebruiken? (spotify bijv) Log in met Facebook. En zo kan ik er nog wel meer noemen. Laatst vroeg ik me zelfs af of ik misschien zelf geen Facebook moest maken toen we op het terras zaten en een meisje dat wel leuk was me graag wilde toevoegen. :p
Dan heeft het toch nut? Of snap ik het nou verkeerd? Jij bepaalt immers wat je met je account doet en wat je wel en niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
RoD schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:55:
[...]

Dan heeft het toch nut? Of snap ik het nou verkeerd? Jij bepaalt immers wat je met je account doet en wat je wel en niet ziet.
Zo kun je het ook opvatten ja, maar is het nou echt nodig om alles via Facebook te doen? Voorheen konden we dat toch ook allemaal goed zonder Facebook, maar tegenwoordig kijkt iedereen je vreemd aan als je geen Facebook hebt. Daarmee bedoel ik dat je er gewoon langzamerhand afhankelijk van wordt. (ofwel toe gedwongen wordt het te gebruiken.) En om dwang nu 'nut' te noemen. Water drinken noem je toch ook niet nuttig? Je kan gewoon niet zonder. Of bekijk ik het nu heel vreemd? :p Het wordt al later he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RoD schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:53:
[...]

Laat ze het maar proberen. Ik vind het niet erg als ik relevantere reclame voorgeschoteld krijg door datgene dat ik op internet zet. :) En nee, ik zet uiteraard niet alles op internet. Zij gebruiken mijn gegevens om mij reclame voor te schotelen en ik maak gratis gebruik van hun dienst. Ik vind het zo prima.
Zo denk ik ook, ads kunnen zelfs nuttig zijn zo nu en dan (ook voor wat ze aanbieden).

Maar de algemene tendens van mensen die anti-Facebook zijn, vanwege de privacy, is dat Facebooks op ads draait, ads op je persoonlijke informatie gebaseerd zijn en er in de toekomst mogelijk iets ontwikkelt wordt waardoor je tegen je zin in dingen gaat doen of kopen. De angst daarvoor is volgens mij wat mensen tegen Facebook maakt en wat ik eigenlijk vrij paranoia vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 01:55:
[...]

Natuurlijk is dat laatste vergezocht, staat je sarcasmedetector uit? :p
Met alle respect maar op dit forum weet je het maar nooit :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zynex schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 02:00:
[...]

Zo kun je het ook opvatten ja, maar is het nou echt nodig om alles via Facebook te doen?
Nodig, nee.. maar social = hip, dus bedrijven lokken je naar Facebook om je zo warm te maken voor producten, denk ik zo. Ik doe overigens zelf nooit mee aan dat soort acties.
Hahn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 02:01:
[...]

Zo denk ik ook, ads kunnen zelfs nuttig zijn zo nu en dan (ook voor wat ze aanbieden).

Maar de algemene tendens van mensen die anti-Facebook zijn, vanwege de privacy, is dat Facebooks op ads draait, ads op je persoonlijke informatie gebaseerd zijn en er in de toekomst mogelijk iets ontwikkelt wordt waardoor je tegen je zin in dingen gaat doen of kopen. De angst daarvoor is volgens mij wat mensen tegen Facebook maakt en wat ik eigenlijk vrij paranoia vind :P
Dat kan, maar als je gewoon oplet wat je wel en niet op internet zet, dan moet het volgens mij wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Hahn schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 02:01:
[...]

Ik ben een beetje anti-facebook, maar ik ben het wel met je eens op dat punt. Onze economie draait eigenlijk gewoon op reclame, want reclame zet ons aan tot consumptie. Daarom vind ik eigenlijk ook dat ad blockers verkeerd zijn. Ik snap dat extreem veel pop ups irritant zijn als je pr0n probeert te kijken, maar daar draaien veel sites wel op. :p Een vriend host een forum omtrent bepaalde open source software en merkt bijvoorbeeld dat de reclame inkomsten echt terugdraaien. Je ontneemt bedrijven/(vrijwilligers)instanties daarmee geld terwijl reclame eigenlijk niet eens zo heel erg irritant is. Wat is er mis met gerichte advertenties? Je besluit het uiteindelijk toch om het wel of niet te kopen. Als facebook je mooie schoenen probeert aan te smeren aan de hand van jou smaak moeten ze naar mijn inziens lekker hun gang gaan.

Nogmaals ik vind niet dat de ads van Facebook je onbewust dwingen iets te kopen. Je hebt het nog steeds helemaal zelf in de hand. Facebook zet geen geweer tegen je hoofd aan ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 18:00
zynex schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 02:00:
[...]Voorheen konden we dat toch ook allemaal goed zonder Facebook, maar tegenwoordig kijkt iedereen je vreemd aan als je geen Facebook hebt. Daarmee bedoel ik dat je er gewoon langzamerhand afhankelijk van wordt. (ofwel toe gedwongen wordt het te gebruiken.)
Waarom kijken mensen jou aan, heb je een t-shirt aan met 'ik heb geen facebook' er op?

Facebooken is bloggen voor twitteraars.

En Hyves stortte in omdat het lelijk, rommelig en kinderachtig was. Facebook ziet er wat normaler, wat volwassener uit.

Hier nog een artikeltje uit 2006 over waarom mensen overstapte van MySpace naar Facebook.
http://www.usatoday.com/t...-07-31-myspace-over_x.htm
Toen werd Facebook nog als een mogelijke concurrent van MySpace gezien, samen met Xanga, vMix, Wayn en Whyville.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Reageren op de topictitel of enkel op de topicstart is inmiddels niet zinnig meer. Lees op zijn minst even de laatste paar posts door voordat je reageert.