Nou ik bedoelde het iets anders dan dat jij t opvattee. Meer van dat ik verder niet op in ga (wat de TS blijkbaar) denkt van mensen die géén facebook hebben nml. dat ze, tja 'einzelgangers' zijn. In het echt is deze groep een stuk kleiner dan de groep die geen facebook gebruikt, en is het alleen daarom al onjuist. Trwns zie ik wel dat groep 6, voor mensen die geen verstand van internet e.d. hebben, ook op zijn plaats isHellPunk schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:04:
[...]
Ik weet niet waarom je op de 'vijfde groep' geen commentaar hebt, maar omdat ik volgens jou in die groep terecht kom (samen met 'groep 1') wil ik hier wel even op inhaken.
Alleen feestjes spreek ik wel op fb af. Mr dan nog wordt je eerder in real-life uitgenodigd. Ander afspraken regel ik echt nog in real-life, sms, whatsapp en door mensen te bellen (want soms heb je van die figuren die alleen bereikbaar zijn door 3x t 06-nummer te bellenWij krijgen regelmatig vrienden of familie op bezoek, soms gaan we samen uit (in de mate van het mogelijke met twee kleine kinderen). Veel van die vrienden en familieleden zitten op FB , maar toch slagen wij erin om die afspraken gewoon via mail, telefoon of SMS te regelen.

FB is n tijdverdrijf, naar mijn mening nog best een redelijk tijdverdrijf, als je dan toch 5 minuten moet wachten (tot de koffie klaar is, terwijl je n krantje zoekt enz.), ik gerbuik fb eigenlijk alleen mobiel, veel minder vaak achter de pc (en dan nog is het meestal een 'wacht'-activiteit.) Ik zou nooit een computer aanzetten om te gaan facebooken.Ik heb niet het gevoel dat FB wat aan dat sociale leven toevoegt (voor de goede orde: ik heb een tijd wel FB gehad). Wij hebben eenvoudigweg geen behoefte aan dagelijkse of wekelijkse updates van elkaar en wij zijn iig nog geen vrienden kwijtgeraakt omdat we geen FB gebruiken - onze relaties zijn zo goed dat het niet uitmaakt via welk medium wij contact houden. FB is echter voor mij geen optie, want zelfs met de nodige filters kost het tijd die ik voor leukere en nuttigere dingen wil gebruiken.
Ik vrees dat ook dat in ieder geval bij mij van toepassing isMisschien moet de definitie van jouw vijfde groep omgekeerd worden: verstokte Facebookers hebben eerder een verhoogde sociale behoefte en het is net Facebook dat die behoefte kan vervullen.
Precies, het leuke van fb is dat andere mensen er commentaar op gevenMarzman schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:53:
Diaspora is een leuk initiatief, maar als niemand het gebruikt kun je net zo goed een dagboek.txt op je bureaublad zetten en daar in schrijven wat je bezig houdt. Dat leest ook geen hond.
Trwns kwa privicy steekt fb raar in elkaar, zo af en toe krijg ik suggesties van mensen waarvan fb logischerwijs niet zo kunnen weten dat ik ze ken.. Ze weten dus meer dan wat je invult, je kunt verder wel een nickname in de zin van schuilnaam gebruiken(je naam verdraaien wanneer je naam niet zo vaak voorkomt en dus redelijk uniek is, heb een aantal vrienden die hun naam een beetje verdraaid hebben, verder hoeft de geboortedatum ook echt niet te kloppen, en that's it kwa gegevens, blijft alleen man/vrouw keuze over) fb weet nou ook weer niet zo veel van je.
En aan wie vertrouw je je gegevens eerder toe, een groot commercieel bedrijf dat extreem veel aan beveiliging doet omdat het zich geen grote lekken kan permiteren, of aan de nederlandse overheid. Die laatste zal er waarschijnlijk ooit nog voor zorgen dat je vingerafdrukken en medische gegevens op een HD'tje van een hacker uit Turkmenistan staan.
[ Voor 19% gewijzigd door Achilles op 09-09-2012 02:57 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |