Dat zou de vraag imho helemaal niet moeten zijn aangezien het niet aan Facebook is om te bepalen wat wel en niet door de beugel kan.NMe schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:26:
[...]
De vraag is (of zou moeten zijn): wat doen ze met gesprekken die wél door de beugel kunnen. Op het moment dat ze mijn persoonlijke gesprekken via hun chatdienst gaan gebruiken om mijn te gaan profilen dan zijn ze verdomd onethisch of zelfs illegaal bezig. Op het moment dat ze echter alleen automatisch scannen en pas bij bepaalde sleutelwoorden handmatig gaan kijken en verder alleen bij geconstateerde overtredingen iets met die gesprekken doen (namelijk naar de politie gaan) dan vind ik dat acceptabel.
Als ik een of ander onbenullig spel speel en blindelings zoveel mogelijk 'vrienden' toevoeg omdat het mij voordeel oplevert in dat bewuste spel dan loop ik mogelijk het risico dat er een kruisje achter mijn naam komt en mijn gegevens doorgespeeld worden als er toevallig een crimineel/terrorist/pedo of weet ik veel wat tussen zit?
Komt nog bij dat het kennelijk gemeld wordt aan de Amerikaanse autoriteiten terwijl het om burgers wereldwijd gaat waarbij ieder land eigen wet- en regelgeving heeft.
Daar gaat het toch helemaal niet om?Verder:
[...]
Het is misschien een schokkend voorbeeld en een voorbeeld dat de discussie scheef trekt, maar tegelijkertijd is het een van de grootste risico's die Facebook met zich meebrengt. Ik zal niet zeggen dat ze met het oog op het beschermen van kinderen alles kunnen maken, maar indien ze er goed mee omgaan kan het wel een verdomd goede reden zijn om een beetje in te boeten op privacy.
Ieder weldenkend mens zal tegen kindermisbruik zijn en Facebook misbruikt dat door juist met een dergelijk schokkend voorbeeld aan te komen.
Wat er volgens Facebook verder niet door de beugel kan is onbekend en antwoord op vragen daarover is er kennelijk nog niet gekomen.
Roepen dat het werkt tegen pedo's is imho niets meer dan een zouthoudertje en afleidingsmanoeuvre.
[ Voor 8% gewijzigd door ninjazx9r98 op 03-08-2012 18:46 ]