Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:35
MuddyMagical schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:15:
Net mijn Pi opgezet met Raspbmc maar nog wel op een oude tv via composite.
Het menu is slecht te lezen door de kleine letters. Ik kan de resolutie niet wijzigen, dus kan het via een skin opgelost worden?

Iemand een suggestie voor een skin voor oude tv's?
Font file aanpassen.
Ik heb het eens via een tip hier gekregen maar kan zo 1 2 3 niet vinden.
Maar kijk even naar hoe ik het een poos terug voor Aeon MQ5 gedaan heb.
https://www.dropbox.com/s/8mbb9xiwmozegfl/Font.xml

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46
schumi2004 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:30:
[...]

Font file aanpassen.
Ik heb het eens via een tip hier gekregen maar kan zo 1 2 3 niet vinden.
Maar kijk even naar hoe ik het een poos terug voor Aeon MQ5 gedaan heb.
https://www.dropbox.com/s/8mbb9xiwmozegfl/Font.xml
Thanks! Die ga ik even doorspitten. Moet ook vertellen dat het scherm onrustig is en de letters gewoon niet scherp. Video's en hun ondertiteling is prima.

Edit: Letter scherp door het wijzigen van de config.txt met toevoeging van 'sdtv_mode=2'. Nu alleen nog flikkering in het midden van het scherm

[ Voor 12% gewijzigd door MuddyMagical op 06-05-2014 21:56 ]

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
bramv82 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:10:
[...]

[...]

Auto update werkt inderdaad niet meer als je STORAGE en SYSTEM op een NAS draait ben ik ook via google achter.
Het simpel vervangen van SYSTEM en KERNEL in de SYSTEM partititie werkt niet. Iemand een idee hoe ik wel kan updaten? Zoals in de 2de quote hierboven, maar hoe gaat dit?

Of moet ik echt terug naar een usb stick?
SYSTEM in je nfs export vervangen is prima geweest.
De KERNEL moet gewoon altijd op de SD-kaart staan.
(tenzij je tftp-boot gaat doen o.i.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 06-05-2014 21:47 ]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:19
Openelec 4 beschikbaar, heeft iemand een img file voor me :)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 20:47
astu: http://openelec.tv/get-op...ry/10-raspberry-pi-builds

Zojuist een van de twee raspberries voorzien van nieuwe build maar in Openelec4 zit serieus vooruitgang! Prijs/kwaliteitsverhouding is nóg beter geworden!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

B-Force schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:56:
Als je OE hebt draaien, zoek even in de wiki naar hoe je het beste kan updaten.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:56
Gisteren beiden Pi's geupgrade naar OpenElec 4.0. (1'tje via de Samba Update share en de andere door gewoon de files op de SD te vervangen. Beiden methoden gingen perfect). Werkt wederom een stuk beter want sneller !

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:14
Gisteren ook geupdate. Alleen nu hoor ik in de menu's een harde ruis en films spelen schokkerig af.
RPI is via HDMI rechtstreeks op de tv aangesloten

Heb ik iets gemist?

[ Voor 17% gewijzigd door Blackouts op 07-05-2014 09:06 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
bramv82 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:41:
Gisteren ook geupdate. Alleen nu hoor ik in de menu's een harde ruis en films spelen schokkerig af.

Heb ik iets gemist?
Ikzelf heb een verse install gedaan van Open Elec 4.0. Na installatie bleek dat je in tegenstelling tot de vorige builds, de audio iets uitgebreider moet instellen.

Moet wel zeggenn dat het ubersnel werkt op de pi. Filmpje aanklikken en binnen 2 seconden speelt ie. In XBMC 12 duurde het al gauw een paar seconden om te laden.
B-Force schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:56:
?? Gewoon te downloaden op de site.. http://openelec.tv/get-op...ry/10-raspberry-pi-builds . Check de wiki voor installatie.

[ Voor 20% gewijzigd door Lumics op 07-05-2014 09:52 ]

• Blackouts
Lumics schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:51:
[...]

Ikzelf heb een verse install gedaan van Open Elec 4.0. Na installatie bleek dat je in tegenstelling tot de vorige builds, de audio iets uitgebreider moet instellen.

Moet wel zeggenn dat het ubersnel werkt op de pi. Filmpje aanklikken en binnen 2 seconden speelt ie. In XBMC 12 duurde het al gauw een paar seconden om te laden.
Dat scheelt wel. Van een paar seconden naar 2 seconden. ;)

Waar zitten die audio instellingen? Heb het hele menu doorlopen, maar kan niks vinden, behalve dat de audio over HDMI in 2.0 moet gaan.

Of moet dit tijdens een verse install tijdens het eerste menu ingesteld worden?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

Je kan onderaan je level van weergave instellen. default of expert.. je ziet dan meer settings.. wellicht dat ie bij jou op de laagste stand staat.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Zou iemand met een PI en een I-pad AUB eens het volgende willen testen..
Ik heb nu al maanden dit probleem en wordt er onderhand gillend gek van.
Heb alle beta's ondertussen gehad en steeds hou ik dit probleem.

Op de PI Airplay activeren, vervolgens op je I-Pad proberen om onderin je afspeelbron op Airplay te zetten.
(bij mij schiet hij soms terug en soms blijft hij wel staan)
En dan een muziekje streamen naar je PI toe.
Hoe is je resultaat?

Mijn 2 problemen zijn dus:
- Kan op me ipad 9 v/d 10 keer geen connectie maken met de PI omdat airplay op me ipad niet gepakt wordt
- Mocht hij wel pakken kan ik geen muziek streamen want dan schiet hij weer terug :(

It's driving me nuts...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen problemen op mijn iPad 2, maar daar heb ik dan geen ios 7 nog op staan.. die staat nog braaf op 6.x

mijn iPhones draaien beide op iOS 7.1.1 en airplay werkt prima, ook beeld.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Welke XBMC distributie gebruik je? En zit je RPi bedraad aangesloten of via wifi?

Verwijderd

Momenteel De Open Elec 3.97, zal versie 4 ook eens proberen vanavond.
RPi zit via Wifi aangesloten (dongle)
HD films afspelen rechtstreeks op de PI gaan supersnel zonder vertraging.. maar een simpel MP3 via Airplay wilt maar niet lukken
Ipad is IOS 7.1
Ik denk zelf dat het ligt aan het "nieuwe" IOS 7.1 :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 12:34 ]

Verwijderd

RoRoo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:45:
Geen problemen op mijn iPad 2, maar daar heb ik dan geen ios 7 nog op staan.. die staat nog braaf op 6.x

mijn iPhones draaien beide op iOS 7.1.1 en airplay werkt prima, ook beeld.
Heb je onderin je iphone gewoon de Airplay optie staan?
En blijft deze ook netjes actief als je een mp3 verstuurd?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
Hier RaspBMC en een iPad 3 met 7.1.1
Sinds de airplay fix in Beta 3 (of 2?) van Gotham doet hij het goed.
Ik moet wel een paar seconden wachten met wisselen, anders springt hij soms terug.
Dus filmpje starten, pauze, airplay menutje, ff een seconde ofzo wachten tot het icoontje een schermpje is ipv een boxje, klikken en hij doet het.
Ik weet dat ik al kan klikken op het moment dat het icoon nog een box is en hij zou dan toch goed moeten beginnen, maar dat lijkt niet altijd goed te gaan (bijgeloof?).

• UltraSub
  • Laatst online: 17:08
Ligt het aan mij of is xbian niet meer zo bleeding edge...
Rest van de distros update right away na release van xbmc 13 final. Xbian is silence.. Of heb ik iets gemist?
Misschien langzaamaan tijd om dan toch maar eens te gaan switchen, terug naar raspbmc, alhoewel ik die iets bloated vind. Of OE? Wat jullie?

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 07-05-2014 14:08 ]

Je kunt altijd zelf de laatste updates binnen hengelen via de github repo's, voor XBMC 13.0 is dit de procedure:
CurlyMo in 'downloads: XBMC Media Center 13.0'

Als je de dev repo volgt dan komen er om de enkele dagen updates binnen.

Qua bleeding edge kan je deze reactie eens lezen:
CurlyMo in 'downloads: OpenELEC 4.0 bèta 6'

Vannacht is zijn er van verschillende pakketten nieuwe updates uitgekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
../
beta1/                                             07-May-2014 10:21                   -
devel/                                             07-May-2014 12:05                   -
stable/                                            07-May-2014 11:59                   -
staging/                                           07-May-2014 10:23                   -
wheezy                                             07-May-2014 11:59                  32

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following packages will be upgraded:
  xbian-package-config-shell xbian-package-splash
  xbian-package-upstart-xbmc-bridge xbian-package-xbmc-gotham-nightly
  xbian-package-xbmc-scripts xbian-update

http://xbian.brantje.com/pool/

Ik lees net dat gothom 13.0 in stable staat.

[ Voor 46% gewijzigd door CurlyMo op 07-05-2014 14:47 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 22:23
bramv82 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:41:

Heb ik iets gemist?
Heb exact hetzelfde met raspbmc's laatste automatische update. Hetzelfde probleem als ik via analoog audio aansloot.

Ik was bang dat de audio chip kapot was dus ben daarom even overgestapt op een oudere OpenElec image en alles was weer goed, maar Yatse doet het dan niet lekker. Ik ga de nieuwste raspbmc nog maar eens vers installeren en kijken wat er dan gebeurd.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
De ruis kan veroorzaakt worden door een niet-volledige update, waardoor een deel van de firmware verouderd is. Handmatige force-update kan helpen. Zie ook deze thread op het forum van Raspbmc zelf: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=13787

• Blackouts
Ik heb een verse installatie gedaan en het probleem is verholpen. Wel even de benodigde bestanden gebackupt en teruggezet. (config.txt, advancedsettings.xml enz enz.)

• Blackouts
Niet volledige update kan kloppen. Was een beetje aan het klooien omdat ik de storage en system partities op een NAS draai en dan de update niet goed werkt. Denk dat ik inderdaad niet volledig geupdate had.

Nu dus eerst opnieuw geinstalleerd op een SD kaart en daarna de weer alles naar de NAS verplaatst.

Weet niet hoe het bij Rasbmc zit, maar bij OE wordt aangeraden om handmatig te updaten. Dus de SYSTEM en KERNEL bestanden in de map Update te zetten en te rebooten

[ Voor 21% gewijzigd door Blackouts op 07-05-2014 14:58 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:36
Ik probeerde vandaag in raspbmc via icefilms te downloaden naar mijn NAS (smb server in raspbmc). Echter zegt hij dat ik geen download path heb geselecteerd. Kies ik een locale directory dan doet hij het wel. Weet iemand hoe dit zit en hoe ik wel het kan downloaden naar mijn NAS.

• UltraSub
CurlyMo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:17:
Je kunt altijd zelf de laatste updates binnen hengelen via de github repo's, voor XBMC 13.0 is dit de procedure:
CurlyMo in 'downloads: XBMC Media Center 13.0'

Als je de dev repo volgt dan komen er om de enkele dagen updates binnen.

Qua bleeding edge kan je deze reactie eens lezen:
CurlyMo in 'downloads: OpenELEC 4.0 bèta 6'

Vannacht is zijn er van verschillende pakketten nieuwe updates uitgekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
../
beta1/                                             07-May-2014 10:21                   -
devel/                                             07-May-2014 12:05                   -
stable/                                            07-May-2014 11:59                   -
staging/                                           07-May-2014 10:23                   -
wheezy                                             07-May-2014 11:59                  32

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following packages will be upgraded:
  xbian-package-config-shell xbian-package-splash
  xbian-package-upstart-xbmc-bridge xbian-package-xbmc-gotham-nightly
  xbian-package-xbmc-scripts xbian-update

http://xbian.brantje.com/pool/

Ik lees net dat gothom 13.0 in stable staat.
Bedankt CurlyMo, interessante info :)
Waar het mij een beetje om gaat is dat ik geen test of dev branch meer wil volgen. In het verleden op mijn debian doosjes veel gedaan, maar dan kun je ineens toch ernstig met dependency probs kampen, en daar heb ik geen zin meer in. Dat een stable branch trager geupdate wordt lijkt me logisch, maar moet wel beetje op tijd mee blijven gaan. :)

Even voor mijn beeld. Ik kan nu wel xbian-package-xbmc-gotham-nightly installeren, maar dan in een later stadium? Hoe kom ik weer terug bij gewoon xbian-package-xbmc? Geraak ik dan weer in depency verhalen, of valt het allemaal wel mee. Nogmaals, ben niet vies van wat stoeiwerk, maar het ding draait wel prod hier :+

• IJsbeer
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:56:
Niet volledige update kan kloppen. Was een beetje aan het klooien omdat ik de storage en system partities op een NAS draai en dan de update niet goed werkt. Denk dat ik inderdaad niet volledig geupdate had.

Nu dus eerst opnieuw geinstalleerd op een SD kaart en daarna de weer alles naar de NAS verplaatst.

Weet niet hoe het bij Rasbmc zit, maar bij OE wordt aangeraden om handmatig te updaten. Dus de SYSTEM en KERNEL bestanden in de map Update te zetten en te rebooten
Vanaf de Gotham builds kun je ook gewoon de hele tar in de update folder gooien. Dan zet hij zelf alles op de juist eplekken neer (en dat is meer dan alleen de system en kernel bestanden)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat een stable branch trager geupdate wordt lijkt me logisch, maar moet wel beetje op tijd mee blijven gaan.
XBMC 13.0 is net 3 dagen officieel beschikbaar. :z
Test builds van Gotham zijn al langer beschikbaar. Als je zo graag XBMC 13 Gotham wilt draaien is er maar weinig wat je tegenhoud. Of help met testen zodat het sneller beschikbaar komt in de stable.

Zelf zie ik graag dat een "stable" geen gezeik oplevert, en daar is nu eenmaal testen voor nodig. Als dat wat langer duurt vind ik dat niet erg, want het scheelt mij weer tijd doordat ik geen halfbakken upgrade hoef te gaan rechtbreien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 11:37
Gisteren m'n rPi binnen gekregen, meteen even lopen spelen met RaspBMC (zat voor geinstalleerd op het SD kaartje wat er bij kwam). Nu SD kaartje geformat en OpenElec 4.0 erop gezet, die ik zo thuis ga proberen. Ga m'n rPi alleen maar gebruiken als vervanging van m'n atv (v2 nog). Maar heel misschien koop ik nog wel een iets groter SD kaartje, om eens wat te gaan spelen met een Arch of Pidora.

Iemand nog tips aangaande streaming series kijken (ala icemovies o.i.d.) en sportevenementen (live voetbal etc.)?.
UltraSub schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:23:
Even voor mijn beeld. Ik kan nu wel xbian-package-xbmc-gotham-nightly installeren, maar dan in een later stadium? Hoe kom ik weer terug bij gewoon xbian-package-xbmc? Geraak ik dan weer in depency verhalen, of valt het allemaal wel mee. Nogmaals, ben niet vies van wat stoeiwerk, maar het ding draait wel prod hier :+
Geloof maar dat @mk01 dat netjes voor je gaat oplossen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

thundermo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:31:
Gisteren m'n rPi binnen gekregen, meteen even lopen spelen met RaspBMC (zat voor geinstalleerd op het SD kaartje wat er bij kwam). Nu SD kaartje geformat en OpenElec 4.0 erop gezet, die ik zo thuis ga proberen. Ga m'n rPi alleen maar gebruiken als vervanging van m'n atv (v2 nog). Maar heel misschien koop ik nog wel een iets groter SD kaartje, om eens wat te gaan spelen met een Arch of Pidora.

Iemand nog tips aangaande streaming series kijken (ala icemovies o.i.d.) en sportevenementen (live voetbal etc.)?.
Qua streams is SportsDevil wel een handige plugin :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 17:15
Prijs/kwaliteitsverhouding is nóg beter geworden!
0 div (hogere kwaliteit) = 0.... ;)

You're either part of the solution or you're part of the problem

• thundermo
Firesphere schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Qua streams is SportsDevil wel een handige plugin :)
@Firesphere SportsDevil ga ik zeker vandaag of morgen eens proberen. Thanks!
UltraSub schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:07:
Ligt het aan mij of is xbian niet meer zo bleeding edge...
Rest van de distros update right away na release van xbmc 13 final. Xbian is silence.. Of heb ik iets gemist?
Misschien langzaamaan tijd om dan toch maar eens te gaan switchen, terug naar raspbmc, alhoewel ik die iets bloated vind. Of OE? Wat jullie?
Als je alleen XBMC wilt draaien zonder extras blijf ik erbij dat OpenELEC het makkelijkst is. Snel. Recht toe recht aan. Geen problemen bij installeren. Makkelijk updaten. Geen omkijken naar. Zoals ik het graag zie. YMMV.

👉🏻 Blog 👈🏻

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hier net ook bijgewerkt naar OpenElec 4.0. Was even zoeken naar de ondertiteling add-ons. Verder config.txt aangepast, advancedsettings.xml en we zijn weer back in business.

4.0 is inderdaad merkbaar sneller.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 19:51
xzaz schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:21:
Iemand enig idee? Ik krijg mijn WLAN niet aan de praat:
code:
1
Bus 001 Device 004: ID 0df6:0077 Sitecom Europe B.V.
Schaamteloze zelfquote:

code:
1
2
3
4
5
echo "#!/bin/sh" > /storage/.config/autostart.sh && chmod +x /storage/.config/autostart.sh
nano /storage/.config/autostart.sh

modprobe 8192cu
echo "0df6 0077" > /sys/bus/usb/drivers/rtl8192cu/new_id

Schiet tussen de palen en je scoort!

• UltraSub
Ultraman schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:28:
[...]
XBMC 13.0 is net 3 dagen officieel beschikbaar. :z
Test builds van Gotham zijn al langer beschikbaar. Als je zo graag XBMC 13 Gotham wilt draaien is er maar weinig wat je tegenhoud. Of help met testen zodat het sneller beschikbaar komt in de stable.

Zelf zie ik graag dat een "stable" geen gezeik oplevert, en daar is nu eenmaal testen voor nodig. Als dat wat langer duurt vind ik dat niet erg, want het scheelt mij weer tijd doordat ik geen halfbakken upgrade hoef te gaan rechtbreien.
Fully agree. 13.0 was eigenlijk ook maar een voorbeeld hoor. Het is het totaal buikgevoel. Ik wacht normaal ook altijd rustig ff af trouwens.
CurlyMo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:41:
[...]

Geloof maar dat @mk01 dat netjes voor je gaat oplossen.
Mooi :)

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:40
Ik heb een aantal bluray-rips dus van behoorlijke grootte (17-25GB). Deze speelde altijd goed af op vorige mediaspelers vanaf de HDD. Nu gebruik ik al tijden de Raspberry Pi en deze is bedraad aangesloten op mijn router. Daarachter een laptop met een externe HDD.

Nu speelt de Pi deze films amper af, stotter al the way.
Nu weet ik dat de Pi op sommige vlakken beperkt is vanwege de hardware.

Echter, heb ik gelezen dat als er gebruik gemaakt wordt van NFS i.p.v. SMB koppeling dat de weergave van deze films/bestanden wel mogelijk zou (kunnen) zijn.

Ik ben niet in het bezit van servers etc. en ben dus afhankelijk van mijn Windows 8 installatie.

Ben nu wat bezig geweest met gratis NFS servers op Windows (o.a. freeNFS), maar wat ik ook doe ik krijg geen zichtbare koppelingen op raspBMC.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 07:41
Possible schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:38:
[...]

Iemand die dit kan testen/bevestigen. ?
Zou iemand die HBO GO, Netflix of Fox Sports GO APP heeft kunnen testen of hij/zij met een iOS 7 device deze kan airplayen naar de Pi? Het is mij helaas nog steeds niet gelukt. Alleen bij de Fox Sports app werken alleen samenvattingen en interviews. Live wedstrijden worden niet geladen. HBO en Netflix werken helemaal niet.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:50

Leejow(saait)

Blater

b.o.n.s schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:55:
Ik heb een aantal bluray-rips dus van behoorlijke grootte (17-25GB). Deze speelde altijd goed af op vorige mediaspelers vanaf de HDD. Nu gebruik ik al tijden de Raspberry Pi en deze is bedraad aangesloten op mijn router. Daarachter een laptop met een externe HDD.

Nu speelt de Pi deze films amper af, stotter al the way.
Nu weet ik dat de Pi op sommige vlakken beperkt is vanwege de hardware.

Echter, heb ik gelezen dat als er gebruik gemaakt wordt van NFS i.p.v. SMB koppeling dat de weergave van deze films/bestanden wel mogelijk zou (kunnen) zijn.

Ik ben niet in het bezit van servers etc. en ben dus afhankelijk van mijn Windows 8 installatie.

Ben nu wat bezig geweest met gratis NFS servers op Windows (o.a. freeNFS), maar wat ik ook doe ik krijg geen zichtbare koppelingen op raspBMC.

Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Voordat ik een NAS kocht waarmee ik NFS kon gebruiken had ik HaneWIN wat uitstekend werkte en waarbij mijn stotter/buffer problemen waren opgelost.
Je kan in het programma in exports de mappen of schijven kiezen die je wilt mounten voor NFS.

• thundermo
Gisteren met openelec wat getest. Voelt veel responsiever dan Raspbmc. Heb sportsdevil geinstalleerd en Mashup. Weet iemand bij sportsdevil welke streams (van welke aanbieders) van goede (kijkbare) kwaliteit zijn?

Bij Mashup heb ik wel wat issues. Kan een film kijken, maar na een paar minuten freezed m'n rPi of duurt het eeuwen totdat hij weer verder gaat.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 13:57
Ik draai nu xbian en wil graag naar XBMC v13 Gotham toe omdat Airplay bij mij niet altijd werkt. Het icoontje bij airplay is dan geen tv, maar muziek icoon. Dit is al een tijdje opgelost in v13, dus tijd om te upgraden!

Alleen heeft xbian nog geen officiële image voor XBMC v13 klaar staan.

Nu wil ik best OE proberen, maar wat ik handig vond aan xbian is dat je pakketten kon installeren. Ik weet dat bij OE dit niet kan. 1 van de pakketten bij xbian is dat je je RPi via SMB (windows file sharing dus) kan benaderen. Vond dat altijd wel handig om XML's van XBMC aan te passen (bv. je afstandsbediening anders mappen, shares toe voegen etc), of een backup te maken van de userdata. Ik weet dat dit ook anders zou kunnen, maar SMB is voor mij de gebruiksvriendelijkste methode.

Nu vraag ik me dus af of je in OE ook je RPi kan sharen zodat je hem dus gewoon vanaf een Windows PC kan benaderen. Ik heb al proberen te zoeken in google, maar je vind dan eigenlijk alleen maar FAQ's hoe je van een RPi naar je Windows shares kunt komen, en ik wil dus andersom.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Standaard staat SMB gewoon aan bij OE. weet niet waar je je informatie vandaan haalt..

OE kan je ook sickbeard etc laten draaien, staat onder de addons

• dannyve
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10-2022
thundermo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:35:
Gisteren met openelec wat getest. Voelt veel responsiever dan Raspbmc. Heb sportsdevil geinstalleerd en Mashup. Weet iemand bij sportsdevil welke streams (van welke aanbieders) van goede (kijkbare) kwaliteit zijn?
Zoek even naar de p2p-streams addon. Zo kun je Sopcast en Acestream links afspelen op je Pi. Ik ben tot nu toe niets beters tegen gekomen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

thundermo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:35:
Dat verschilt, SportsDevil aggregeert alleen maar de streams. De kwaliteit van die streams verschillen allemaal, het is niet dat 1 stream-aanbieder beter is dan een ander, aangezien de stream-aanbieders zelf, weer gewoon de streams aggregeren naar een centraal overzicht.

Vaak zitten er ook dubbelen bij etc.

• thundermo
dannyve schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:37:
[...]

Zoek even naar de p2p-streams addon. Zo kun je Sopcast en Acestream links afspelen op je Pi. Ik ben tot nu toe niets beters tegen gekomen.
Ah dat klinkt wel interessant, ga ik vanavond maar eens proberen.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
vind gotham subtitle service maar waardeloos werken. Vind veel minder subtitles... mss ga ik maar weer terug downgraden (draai nu openelec 4.0). dit is niks

• Fire69
  • Laatst online: 01:00
:?
Gotham of Frodo gebruiken gewoon dezelfde services, de integratie is gewoon anders.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als ik het hier zo een beetje lees is OpenElec toch wel favoriet hier :). Gebruik nu momenteel Xbian maar misschien moet ik OpenElec maar eens proberen. Echter vind ik de config editor van Xbian wel erg handig. Dat als je via ssh inlogt je een heel menu krijgt waar je bijvoorbeeld de wifi al kan instellen. Heeft OpenElec ook zoiets?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Nee, althans, in openelec gaat het in een config file. Maar goed, via ssh kan je nano draaien en kan je praktisch hetzelfde doen. Lijkt me sterk dat je dagelijks in dat menu zit.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr_gadget schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:35:
Als ik het hier zo een beetje lees is OpenElec toch wel favoriet hier :). Gebruik nu momenteel Xbian maar misschien moet ik OpenElec maar eens proberen. Echter vind ik de config editor van Xbian wel erg handig. Dat als je via ssh inlogt je een heel menu krijgt waar je bijvoorbeeld de wifi al kan instellen. Heeft OpenElec ook zoiets?
Op zich heet XBian een plugin die ook werkt in de frontend. Dat heeft OpenElec ook wel.

• Tennisbal
Fire69 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:35:
:?
Gotham of Frodo gebruiken gewoon dezelfde services, de integratie is gewoon anders.
met frodo scant hij automatisch alle service af, nu moet ik dat 1 voor 1 doen. Ik vind met frodo gewoon veel meer dan met gotham. of doe ik wat fout?

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 18:12
Merken jullie veel verbetering in openelec 4.0 met gotham? Ik merk wel een beetje versnelling in de menus maar ook weer geen revolutie...

Inventaris

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

tboheeren schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:01:
Merken jullie veel verbetering in openelec 4.0 met gotham? Ik merk wel een beetje versnelling in de menus maar ook weer geen revolutie...
Hij is duidelijk sneller en stabieler voor mij.

• Fire69
Tennisbal schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:55:
[...]

met frodo scant hij automatisch alle service af, nu moet ik dat 1 voor 1 doen. Ik vind met frodo gewoon veel meer dan met gotham. of doe ik wat fout?
Hm, ik moest in Frodo ook gewoon elke service apart overlopen om naar subs te zoeken.
Eens alles ingesteld is in het settings-menu is er voor mij geen verschil in werkwijze tov Frodo.

• Tennisbal
Fire69 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:57:
[...]

Hm, ik moest in Frodo ook gewoon elke service apart overlopen om naar subs te zoeken.
Eens alles ingesteld is in het settings-menu is er voor mij geen verschil in werkwijze tov Frodo.
In Frodo kreeg ik een hele berg hits van subtitles, volgens mij diverse bronnen. Ook werden er meerdere talen aangeboden, nu kan ik alleen engels vinden.

Welke service gebruik jij?

• kolk11
  • Laatst online: 18:47
Korte vraag. Ik draai Raspbmc met hyperion tbv ambilight. Gelukkig heb ik een image van mijn SD kaart gemaakt toen alles nog perfect draaide. Vandaag startte automatisch de update naar raspbmc 13.0
Vervolgens had ik de volgende problemen:

Geen DTS of Dolby digital meer alleen PCM
Bij 1080P content van mijn NAS om de 30 seconden een hapering om te bufferen

Dit was met de vorige build niet aan de orde. Ik heb de image dus terug gezet en de LAN kabel eruit getrokken en daarna de auto update functie uitgezet. Nu werkt het weer, maar ik zou uiteindelijk wel graag willen updaten. In mijn huidige build kan ik geen repositorys laden (ziet ze niet) en zit een bug met weather addon die het niet doet maar zich ook niet laat uitschakelen waar ik steeds een melding van krijg.

Wat ik vanaf het begin heb gehad (bij beide builds) is dat de RPI alleen op 800mhz start zodra dit hoger is start hij niet op. (wellicht SD kaart?)

Iemand enig idee of oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door kolk11 op 08-05-2014 15:51 ]

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:52

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Werkt service.autosubs dan niet in Gotham?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 13:57
RoRoo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:20:
Standaard staat SMB gewoon aan bij OE. weet niet waar je je informatie vandaan haalt..

OE kan je ook sickbeard etc laten draaien, staat onder de addons
oke, thnx! SMB zat niet standaard in xbian, dus dacht ook niet standaard in de andere distro's. Verder dacht ergens een keer gelezen te hebben dat OE inderdaad niet uit te breiden was met add-ons zoals sickbeard, transmission etc. Dit gebruik ik verder ook allemaal niet, dus dat is verder geen probleem, had tot nu toe alleen SMB als extra geinstalleerd en deze zit dus al in OE..

Denk dat ik dan toch maar eens overstap van xbian -> OE!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

kolk11 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:15:
Geen DTS of Dolby digital meer allen PCM
Bij 1080P content van mijn NAS om de 30 seconden een hapering om te bufferen
Geen idee of oplossing, maar ik heb hetzelfde voor onder OpenElec 4.0

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:24
Tennisbal schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:04:
[...]

In Frodo kreeg ik een hele berg hits van subtitles, volgens mij diverse bronnen. Ook werden er meerdere talen aangeboden, nu kan ik alleen engels vinden.

Welke service gebruik jij?
Heb je in de settings wel aangegeven dat er ook naar Nederlandse ondertiteling gezocht moet worden? Standaard staat alleen Engels geselecteerd. Uit mijn hoofd: Settings->XBMC->Videos->Subtitles en daar kan je aangegeven dat ook Nederlandse ondertiteling moet worden gezocht.

• Tennisbal
Muffinn schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:49:
[...]

Heb je in de settings wel aangegeven dat er ook naar Nederlandse ondertiteling gezocht moet worden? Standaard staat alleen Engels geselecteerd. Uit mijn hoofd: Settings->XBMC->Videos->Subtitles en daar kan je aangegeven dat ook Nederlandse ondertiteling moet worden gezocht.
nog niet gedaan idd tnx. met open subtitles vind ik 0 met gotham, met of zonder gebruik ingelogd...

• b.o.n.s
Leejow(saait) schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:31:
[...]

Voordat ik een NAS kocht waarmee ik NFS kon gebruiken had ik HaneWIN wat uitstekend werkte en waarbij mijn stotter/buffer problemen waren opgelost.
Je kan in het programma in exports de mappen of schijven kiezen die je wilt mounten voor NFS.
He Leejow,

Het heeft me even geduurd en had er diverse tutorials voor nodig maar ik heb NFS nu draaiend op Windows en gekoppeld aan de Pi.

Thanks voor het advies.

Hele verbetering zeg, zeker ook met 'scrollen' door filmbestanden zeg! _/-\o_

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Erg tevreden met OpenElec 4 op mn raspberry pi model b! Niet overgeclockt, niet idioot veel getweakt, mooi!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• UltraSub
Even isootje gemaakt van mijn xbian install, en OpenElec 4 geinstalleerd. Werkt so far vlekkeloos. Draait die standaard non-overclocked? Want dan loopt het wel akelig soepeltjes :X
Even een nieuw isootje maken, en dan clone ik die op de slaapkamer ook even.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

UltraSub schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:11:
Even isootje gemaakt van mijn xbian install, en OpenElec 4 geinstalleerd. Werkt so far vlekkeloos. Draait die standaard non-overclocked? Want dan loopt het wel akelig soepeltjes :X
Even een nieuw isootje maken, en dan clone ik die op de slaapkamer ook even.
ja, OE draait standaard zonder overclock, maar, zoals al eens is uitgelegd (kan het zo niet terug vinden), is de overclock tegenwoordig, ook bij XBian en Raspbmc verwaarloosbaar.

• UltraSub
Geen OC, en geen turbomode zie ik. En toch akelig snel. Me like (so far). :)

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 20:37
Heeft er iemand een DVB-T stick werkend op de laatste Openelec?

De meeste guides zijn compleet verouderd denk ik. Heb zelf al getest met tvheadend maar als ik dan naar de webpagina wil gaan dan ... geen response, webpagina server blijkt niet te draaien.
Of moet je die server handmatig starten?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Luke-san schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:33:

De meeste guides zijn compleet verouderd denk ik. Heb zelf al getest met tvheadend maar als ik dan naar de webpagina wil gaan dan ... geen response, webpagina server blijkt niet te draaien.
Ik had er wel 1 werkend, maar die heb ik zelf gedemonteerd, geen idee meer welke het was, maar die heeft altijd gewerkt, ook onder de beta's

• Luke-san
Firesphere schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:39:
[...]

Ik had er wel 1 werkend, maar die heb ik zelf gedemonteerd, geen idee meer welke het was, maar die heeft altijd gewerkt, ook onder de beta's
Weet je nog of je gewoon op het ip:poort kon inloggen of moesten er handmatig services opgestart worden?
Zou toch wel handig zijn dat je gewoon (daar heb je dat woord weer) volgens een raster zou kunnen scannen via de gui in xbmc zelf. Al die freq liggen gewoon vast.
Mijn bedoeling is om de Raspberri mee te nemen op business trips of vakantie en dan zou ff een scan handig zijn zonder dat je daar een router etc voor nodig moet hebben.

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Nu ik al die positieve reacties lees over de nieuwe OE wil ik ook wel proberen. Ik heb nu Xbian geïnstalleerd inclusief flexget en transmission volgens de downloadguide die hier een tijd geleden is gepost.
Dit werkt super en heb niets te klagen maar soms wil je wel eens anders.

Weet iemand misschien of er voor OE een soortgelijke guide of een alternatief is? Ik ga er namelijk van uit dat Couchpotato en Sickbeard nog steeds te zwaar zijn.

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
Ik zit me in te lezen om een raspberry i.c.m. XBMC aan te schaffen.

Nu heb ik eigenlijk 2(,5) vragen:
De raspberry leest alleen usb schijven met een losse voeding. Nu heeft mijn WD Elements schijf met films dat niet. Heeft iemand ervaring met een goedkope powered usb hub? En welke? En kan je daarmee de raspberry en de hdd voeden?

En is de raspberry xbmc goed te besturen met een iphone? Of is het aan te raden een losse ab erbij te kopen?

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• Fire69
Met je schijf kan ik je niet helpen, maar XBMC op de RasPi is perfect te besturen met een app, ik vind zelfs beter dan met een ab :)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:35
rnenator schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:25:

De raspberry leest alleen usb schijven met een losse voeding. Nu heeft mijn WD Elements schijf met films dat niet. Heeft iemand ervaring met een goedkope powered usb hub? En welke? En kan je daarmee de raspberry en de hdd voeden?

En is de raspberry xbmc goed te besturen met een iphone? Of is het aan te raden een losse ab erbij te kopen?
Het werkt prima met de XBMC remote of Yatse maar in mijn ogen blijft het behelpen.
Daar ik zo gewend ben aan een Harmony remote is het gewoon fijner een echte remote in je handen te hebben, wat ook mogelijk is met een externe IR reciever, daarom heb ik ook mijn oude Harmony gebruikt voor de slaapkamers waar ik RPi's heb.

Wat USB schijven betreft denk ik dat je gebonden bent aan een externe voeding maar je zou ook een NAS kunnen aanschaffen, shared DB en resources op al je XBMC clients.

• Luke-san
rnenator schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:25:

Ik heb bij mij gewoon die polyfuses overbrugt. Ik gebruik een DC/DC convertor die 3Amp kan leveren
http://www.ebay.co.uk/itm...nt_ET&hash=item2a3b7a3bc3
Heb een oude laptop adapter op die convertor aangesloten. De uitgang is mooi 5 Volt, zelfs met 2 a 3A belast.
Soms hang ik er dus een 2,5 inch schijfje aan en dat is geen enkel probleem.

Heb je geen 'moderne' TV met HDMI-cec? Dan bedien je 'm even via de remote van je televisie.

Verwijderd

Spam

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 15:32 ]

• Fire69
Voor zo'n vragen hebben we hier een search-functie :)

[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

• AeoIus
Wat voor remote oplossing wordt er door jullie gebruikt bij OE?

Ik heb tot nu toe Yatse gebruikt bij RASPBMC en die combi werkt erg goed omdat je bij een gestarte film op je telefoon een extra 'scherm' krijgt die besturing van de film vergemakkelijkt (audiospoor en ondertitel keuze, makkelijk naar een specifiek punt van de film springen).

In OE krijg je deze mogelijkheid niet via Yatse en dat vind ik toch behoorlijk onhandig.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mijn ervaring met OE is dat CEC plug and play is. Waarbij in Xbian ik het nooit werkend heb gekregen. Heb ook de Yatse app maar vind het handiger om het met de AB van de tv de Pi te besturen.

Kom ik meteen op mijn vraag, ik heb een Panasonic TXP42S30E , Heeft iemand ook zo een soort AB?
Afbeeldingslocatie: http://www.afstandsbediening-online.nl/images/tvpanasonicn2qayb000490.jpg

Ik gebruik nu de ronde knop voor het bedienen van het osd maar niet alle functies kan ik oproepen.
In het begin kon ik het met de onderste knoppen doen. Play stoppen en vooruit etc. Maar nu alleen maar boven met de ronde knop..
Wie heeft er voor meer functies toegevoegd en onder welke knoppen?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AeoIus schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:37:
Wat voor remote oplossing wordt er door jullie gebruikt bij OE?

Ik heb tot nu toe Yatse gebruikt bij RASPBMC en die combi werkt erg goed omdat je bij een gestarte film op je telefoon een extra 'scherm' krijgt die besturing van de film vergemakkelijkt (audiospoor en ondertitel keuze, makkelijk naar een specifiek punt van de film springen).

In OE krijg je deze mogelijkheid niet via Yatse en dat vind ik toch behoorlijk onhandig.
Ik krijg in OE ook gewoon het afspeelscherm waar je op doelt. Ik zit nog wel op Frodo, dus ik kan niet over OE Gotham oordelen.

Te koop....

• gwystyl
  • Laatst online: 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sepp14 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:55:
Mijn ervaring met OE is dat CEC plug and play is. Waarbij in Xbian ik het nooit werkend heb gekregen. Heb ook de Yatse app maar vind het handiger om het met de AB van de tv de Pi te besturen.

Kom ik meteen op mijn vraag, ik heb een Panasonic TXP42S30E , Heeft iemand ook zo een soort AB?
[afbeelding]

Ik gebruik nu de ronde knop voor het bedienen van het osd maar niet alle functies kan ik oproepen.
In het begin kon ik het met de onderste knoppen doen. Play stoppen en vooruit etc. Maar nu alleen maar boven met de ronde knop..
Ik heb ook een Panasonic en (bijna?) dezelfde AB. Ik gebruik wel XBian, maar bij OE zal je bijna dezelfde problemen hebben denk ik. Bij mij ging het mis na een update van libcec. Voor Xbian was dat xbian-package-cec versie 1.1-0.3 of 1.1-0.4 waar het voor het laatst werkte met de play/pause/stop knoppen onderin de AB.
Als je nog Xbian draait kan je proberen om de oude versie terug te zetten door via SSH in te loggen en dan het volgende in te vullen:
code:
1
sudo apt-get install xbian-package-cec=1.1-0.4

Bij mij loste dat het probleem helaas niet op, misschien door dependencies die met de update mee zijn gegaan maar niet meer gedowngrade worden?
Ik heb 0.3 ook geprobeerd, maar die stond niet meer in de main repository xbian.brantje.com. Als je die nog ergens vandaan kan trekken werkt die misschien wel. In de devel en staging repo's staan nog wel nieuwere versies, misschien heb je daarmee meer succes

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 09-05-2014 10:28 ]

• slommer
  • Laatst online: 14-11 15:48
Sepp14 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:55:

[afbeelding]

heb ongeveer dezelfde. En tijd terug gepost hoe je de onderste moet aktiveren. mischien dat het bij jou ook werkt
enable remote

• gwystyl
  • Laatst online: 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

O da's nog beter, dat ga ik vanavond gelijk proberen. Maakt het uit dat je dan naar XBMC kijkt, or moet je de TV op instellingen/TV/AV oid hebben staan? Geeft de AB nog een signaal met de LED om aan te geven dat er iets veranderd is?

• slommer
  • Laatst online: 14-11 15:48
Volgens mij is het gewoon algemeen enablen.
Komt uit dit topic

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Het gaat mij inderdaad om specifieke buttons mappen. Denk dat de Bravia AB bijna hetzelfde is als de Panasonic. Ga mij daar eens in verdiepen.
Draai OE 3.2.4 btw. Xbian draai ik sinds oktober 2013 niet meer.

• UltraSub
Gisteravond Robocop 2014 op 720p gekeken. Na anderhalf uur begon het beeld te stotteren, tot een freeze uiteindelijk. Weet nog niet of dat aan de film lag, maar het eindigde uiteindelijk wel in een crash zeg maar. Verder meldt Trakt script regelmatig errors, maar update wel blijkbaar. Ben benieuwd of ik met OE4 nog meer gekke dingen ga tegen komen. :)

Die subtitles van Gotham, kun je daar ook instellen dat er een auto sync download is? Ik heb het namelijk nog niet gezien. Ik krijg nu standaard meteen pauze en zelf uitzoeken. En dan blijkt dat er een sync staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 09-05-2014 12:03 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 07:41
Possible schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:30:
[...]

Zou iemand die HBO GO, Netflix of Fox Sports GO APP heeft kunnen testen of hij/zij met een iOS 7 device deze kan airplayen naar de Pi? Het is mij helaas nog steeds niet gelukt. Alleen bij de Fox Sports app werken alleen samenvattingen en interviews. Live wedstrijden worden niet geladen. HBO en Netflix werken helemaal niet.
Kickje.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
Luke-san schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:21:
[...]
Heb een oude laptop adapter op die convertor aangesloten. De uitgang is mooi 5 Volt, zelfs met 2 a 3A belast.
Soms hang ik er dus een 2,5 inch schijfje aan en dat is geen enkel probleem.

Heb je geen 'moderne' TV met HDMI-cec? Dan bedien je 'm even via de remote van je televisie.
Die convertor is wel een goed idee.

En ik hoop inderdaad dat de samsung ue40d5000 cec goed ondersteund. Maar als niet, dan gewoon een ios app als besturing. En ik kan altijd nog een losse remote aanschaffen.

Werkt CEC trouwens als je je rasp via een receiver aansluit?

[ Voor 4% gewijzigd door rnenator op 09-05-2014 14:12 . Reden: receiver vraag toegevoegd ]

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• AeoIus
albino71 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:58:
[...]
Ik krijg in OE ook gewoon het afspeelscherm waar je op doelt. Ik zit nog wel op Frodo, dus ik kan niet over OE Gotham oordelen.
Ik zit ook op OE Frodo, maar niets. Misschien de mediaserver eens weggooien en opnieuw toevoegen als dat kan.

Ik heb een al wat oudere Philips LCD TV (42PFL9603D/10) waar CEC/EASYLINK echt 1 knop herkent of zo. Misschien dat dat mappen met de REMOTE.XML nog helpt. Eens proberen :)

• Luke-san
Luke-san schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:33:

Even mezelf quoten, kwestie dat er misschien andere mensen ook problemen hebben,
Daarstraks getest met RASPBMC en van de eerste keer zonder een probleem. Wel moet je even een mpeg2 licentie kopen voor 2,4€ dus dat hebben we er graag voor over.
Al met al een leuk ding om mee te nemen op reis.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:58
AeoIus schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:02:
[...]
Ik heb een al wat oudere Philips LCD TV (42PFL9603D/10) waar CEC/EASYLINK echt 1 knop herkent of zo. Misschien dat dat mappen met de REMOTE.XML nog helpt. Eens proberen :)
Bij mij werkt er welgeteld geen knop met een 32PFL9603H. Sterker nog, om een goed beeld te krijgen staat de HDMI poort op PC. Als je dan de knoppen op, neer, links of rechts gebruikt dan verschijvt de TV het beeld...

Ben benieuwd of jij het met mapping werkend krijgt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
Vraag @ iedereen met de laatste versie van xmbc (raspbmc of OE)

loopt de plugin van icefilms nog steeds traag?
en die van XOT/ uitzending gemist?

die 2 dingen zijn mijn reden tot aankoop van een Pi, maar als het traag gaat dan toch maar iet anders goedkoop?...

• b.o.n.s
Vandaag getest met de laatste raspmbc inc. NFS shares om bluray rips af te spelen.

BD25 werken perfect (of alle werken weet ik niet, puur wat ik heb).
BD50 gaat (helaas) stotteren om de minuut o.i.d.

Al met al is het wel een hele verbetering moet ik zeggen!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 21:59
roeleboel schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:24:
[...]

Geen idee of oplossing, maar ik heb hetzelfde voor onder OpenElec 4.0
Bij mij stond de hdmi uitvoer na de update op 2.0 ipv 5.1 Wellicht dus ook even aanpassen in jullie menu 😉

• kolk11
  • Laatst online: 18:47
yoki schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Bij mij stond de hdmi uitvoer na de update op 2.0 ipv 5.1 Wellicht dus ook even aanpassen in jullie menu 😉
als ik hem op 5.1 zet krijg ik 5.1 geluid maar .... PCM

Ik heb trouwens nog want onderdeeltjes over (ac plugs en verloopstukjes van ac naar micro usb voor voeding rpi) http://link.marktplaats.nl/m806131200

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hmmm. klein foutje gevonden met OpenElec 4.0. Mijn scherminstellingen worden niet bewaard. Ik moet elke keer bij het opstarten de scherminstellingen aanpassen zodat alles weer netjes op het scherm past.

Iemand hier meer last van?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• UltraSub
Hmm. Toch al paar keer crashes tijdens playback gehad, was een clean install van OE4. :|
Kan het grote zoekwerk weer beginnen. :)

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
sinds een paar dagen openelec 4.0. Een ietwat trage interface. Films 1080p en 2GB worden probleemloos afgespeelt. Meeste zijn mp4 of mkv. Echter, music stottert. Je zou het eerder andersom verwachten.
Alles loopt via de wifi vanaf mijn nas via een nfs. openelec 4.0 trouwens als image op een class 4 2GB kaartje.

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
mkleinman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:11:
Hmmm. klein foutje gevonden met OpenElec 4.0. Mijn scherminstellingen worden niet bewaard. Ik moet elke keer bij het opstarten de scherminstellingen aanpassen zodat alles weer netjes op het scherm past.

Iemand hier meer last van?
Yep, dacht al dat ik gek werd maar heb het sinds beta 7. Gelukkig reboot ik de pi niet vaak dus valt nog even mee te leven. Beta 6 had nergens last van

• thundermo
le dj schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:25:
sinds een paar dagen openelec 4.0. Een ietwat trage interface. Films 1080p en 2GB worden probleemloos afgespeelt. Meeste zijn mp4 of mkv. Echter, music stottert. Je zou het eerder andersom verwachten.
Alles loopt via de wifi vanaf mijn nas via een nfs. openelec 4.0 trouwens als image op een class 4 2GB kaartje.
Class 10 4gb kaartje hier en een vloeiende interface. Heb wel wat geclocked, maar niet extreem. Muziek speelt ook zeer goed af.
Pagina: 1 ... 100 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.