Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pepernoot
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 11:04
Firesphere schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:54:
[...]

Klinkt alsof je Pi te ver is overgeklokt, waardoor deze instabiel is geworden.
Ok, thnx voor de snelle reactie.
Enig idee waar ik dit kan zien / veranderen? Ik las ook iets van instellingen veranderen op de laptop voor de Raspberry?
Als ik de usb in mijn laptop steek, zegt ie dat ik deze eerst moet formatteren om de inhoud te kunnen zien....

Ik gebruik btw momenteel een voeding van een Samsung: ETA0U10EBE
Input ; 100-240V 50-60Hz 0.15A

Output: 5.0 V=0.7A

Heeft dit enig impact?

[ Voor 13% gewijzigd door Pepernoot op 01-05-2014 21:04 ]

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 09:51
Overklok instellingen staan op de SD kaart op een partitie die gewoon onder windows leesbaar is. In het bestand config.txt
http://elinux.org/RPiconfig#Overclocking

Maar je zou ook een andere voeding kunnen proberen want 0.7A houdt niet echt over als je meerdere USB poorten gebruikt.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
Pepernoot schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:45:
Beste,

Allereerst, ik ben een leek wat betreft de Raspberry Pi en weet niet of ik hier in het goede forum zit.
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een tweedehands raspberry Pi met turbo (USB 3.0 stick) met OpenELEC.
Start ik de Pi op, kom ik in het beginscherm met de titels; Video, afbeeldingen etc.
Klik ik op Video, staat er niet meer dan 'bestanden / Add-ons..
Wil ik bij programma's meer add-ons installeren, wordt mijn beeld helemaal zwart en doet reageert de Pi niet meer..

Tevens lukt het mij niet om WIFI te installeren..

Kan iemand mij helpen om de Pi werkbaar te krijgen voor het kijken van films/series?

Bij voorbaat hartstikke bedankt..
In alle eerlijkheid, als ik je post lees denk ik dat je er goed aan doet om eerst eens even wat te googelen op OpenElec, XBMC, Raspberry Pi. Om te weten hoe eea zich tot elkaar verhoudt.

Vervolgens de SD-kaart en USB-stick formateren en gewoon een verse installatie van OpenElec (of RaspBMC) te installeren. Dan rustig je XBMC library opbouwen.

De Raspberry Pi komt in 2 varianten, de 256MB versie en de 512MB versie. Een turbo versie bestaat niet, dit zal waarschijnlijk een overclock instelling kunnen zijn. Vandaar dat ik voorstel om eerst eens met een verse installatie te beginnen, daarna kun je kijken, als alles goed draait, hoe ver je hem kan overclocken (kan vrij gemakkelijk vanuit de GUI).

• Pepernoot
Bedankt iedereen voor de reacties!

Bleek inderdaad dat de voeding te zwak was! Nu met goede voeding (1A) draait het goed, wifi kunnen installeren en diverse add-ons!

Rest mij de vraag, ik gebruik een usb stick, zodat het systeem iets snellers is. Nu heb ik diverse add-ons toegevoegd, maar waar kan ik zien op welke locatie (SD kaart of USB) deze zijn geinstalleerd? Het lijkt mij dat als ik deze op de USB stick zet, het systeem sneller is?

Nogmaals bedankt!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:43
@Bakkerinho;
Probeer het 'ns met je Windows netwerk. Als het goed is staat in je instellingen 'samba' aan, of iets van windows netwerk. Zoek via systeem -> systeeminfo -> netwerk je IP-adres, en ga dan naar je computer. Open Mijn computer, en vul in de adresbalk in: \\[ip-adres]\ dan zie je een aantal mappen. De map 'UserData' bevat de XBMC instellingen, databases en add-ons.

Het werken via de USB-stick is inderdaad iets sneller, en een ander voordeel is dat je minder kans hebt op beschadigingen van het bestandssysteem.

• Pepernoot
BvDorp schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:14:
@Bakkerinho;
Probeer het 'ns met je Windows netwerk. Als het goed is staat in je instellingen 'samba' aan, of iets van windows netwerk. Zoek via systeem -> systeeminfo -> netwerk je IP-adres, en ga dan naar je computer. Open Mijn computer, en vul in de adresbalk in: \\[ip-adres]\ dan zie je een aantal mappen. De map 'UserData' bevat de XBMC instellingen, databases en add-ons.

Het werken via de USB-stick is inderdaad iets sneller, en een ander voordeel is dat je minder kans hebt op beschadigingen van het bestandssysteem.
Hartelijk bedankt!
Ik zal er vanavond / van het weekend eens naar kijken of ik er uit kom!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 09:51
Draaien hier meer mensen de beta van OpenElec? Ik had zelf problemen na een update (.6 ofzo) m'n netwerk en USB poorten vielen ineens uit na een tijdje draaien, een reboot verhielp het dan wel weer. Nu heb ik mijn overklok instellingen verwijdert en draait het tot nu toe weer prima. Toch raar dat eerdere versies en ook andere distros het altijd prima deden.

@Bakkerinho
Als het allemaal goed is ingesteld staan je addons op de USB stick. Maar dat kunnen wij zo moeilijk zeggen omdat we niet weten hoe het geinstalleerd is. Je kunt kijken of het bestand cmdline.txt op je SD kaart naar je USB stick verwijst. Zo uit mijn hoofd moet er dan in die regel iets van disk=/dev/sda.. of beter disk=UUID=blablabla staan. Je kunt ook je USB stick in een linux computer stoppen en het op die manier controleren.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:52

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Tip, gebruik Winscp die heeft een ingebouwde ssh functie.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Hey jongens,
Ik zit erover te denken om een raspberry pi als mediaplayer te gebruiken. En dan niet alleen voor mij zelf, maar ook voor mijn moeder en mijn zus. Het moet dus relatief makkelijk zijn om te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat erover te denken om dit pakket te pakken: http://sossolutions.nl/xb...-pi-type-b-versie-20.html. Maar als zelf maken goedkoper is, wil ik dat ook al doen. Je smartphone als afstandsbediening sprak mij enorm aan. Weet iemand ook hoe het werkt met ondertiteling?
Groetjes Niels.

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niellz schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:49:
Hey jongens,
Ik zit erover te denken om een raspberry pi als mediaplayer te gebruiken. En dan niet alleen voor mij zelf, maar ook voor mijn moeder en mijn zus. Het moet dus relatief makkelijk zijn om te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zat erover te denken om dit pakket te pakken: http://sossolutions.nl/xb...-pi-type-b-versie-20.html. Maar als zelf maken goedkoper is, wil ik dat ook al doen. Je smartphone als afstandsbediening sprak mij enorm aan. Weet iemand ook hoe het werkt met ondertiteling?
Groetjes Niels.
Die prijs zit echt op de grens van de totale kosten.

Een pi + case is 40 euro, voeding en bekabeling is 5 euro, SD disk is zo'n 8 euro, om en nabij hetzelfde dus.

De remote vanaf android/ios is hetzelfde, de juiste app installeren en de juiste instellingen, en het werkt, dus dat is het probleem niet.

Ondertiteling werkt als het dezelfde bestandsnaam heeft en anders kun je plugins installeren, die de ondertiteling voor je opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 03-05-2014 15:53 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 07:41
Ik ben op dit moment even aan het stoeien met verschillende versies van XBMC voor de Pi.

Het gaat mij vooral om de airplay support. In Gotham werkt dit half. Youtube werkt bijvoorbeeld prima. Echter Netflix en de Fox GO app werken weer niet. De stream wordt helaas niet geladen. Wat wel weer vreemd is dat samenvattingen van de Fox NL GO app wel goed worden gestreamd, maar de live wedstrijden dus niet.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Of heeft dit puur te maken met de beta versie.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Gisteren een rasp gekocht voor openelec xbmc maar na installatie geen beeld hdmi... volgens mij een DOA.
openelec geinstalleerd op een class 4 sandisk 4GB, aansluiting via usb via 42st50 en via HDMI op de tv. Aansluiting via ethernet en booten maar. Geen resultaat
daarna geprobeerd met een andere sd kaart (sandisk), aparte voeding via 1A en 2A adapter en zelfs Raspxbmc.

Waar kan het misgegaan zijn? Hoe test ik of de rasp echt een DOA is?

note: via http://www.raspbmc.com/wiki/user/windows-installation/ en de wiki van openelec

[ Voor 10% gewijzigd door le dj op 04-05-2014 22:23 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

le dj schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:56:
Gisteren een rasp gekocht voor openelec xbmc maar na installatie geen beeld hdmi... volgens mij een DOA.
openelec geinstalleerd op een class 4 sandisk 4GB, aansluiting via usb via 42st50 en via HDMI op de tv. Aansluiting via ethernet en booten maar. Geen resultaat
daarna geprobeerd met een andere sd kaart (sandisk), aparte voeding via 1A en 2A adapter en zelfs Raspxbmc.

note: via http://www.raspbmc.com/wiki/user/windows-installation/ en de wiki van openelec
Gebruik je HDMI output van de Pi? Zo ja, zet force hdmi eens aan, misschien dat je TV niet herkend wordt.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• le dj
hoe zet ik force hdmi aan? andere hdmi kabel zou kunnen, maar dat zou vreemd zijn omdat mijn asrock ion 330 het wel gewoon doet. Duidelijkste kenmerk: geen mogelijkheid tot ssh vanwege het ontbreken van een ip adres.

[ Voor 60% gewijzigd door le dj op 05-05-2014 08:14 ]

Even zoeken naar hdmi_force in dit topic.
Je hebt geen monitor waarop je even kunt proberen?

Edit: ok, je ziet geen ip adres ergens op je router verschijnen die bij de Pi hoort?

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 05-05-2014 08:59 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:43
le dj schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:56:

Krijg je eerst wel beeld, en daarna niet meer. Of krijg je echt nooit iets te zien op het scherm? Branden er meerdere lampjes op de pi, of alleen een rode?

• le dj
nee geen beeld en geen ip adres via mijn router gevonden. verder dan alleen een rood lampje op het board kom ik niet. andere monitor (allen vga) heb ik nu niet.

[ Voor 23% gewijzigd door le dj op 05-05-2014 09:08 ]

Dan lijkt dit toch een DOA te zijn. Als je ook al andere SD kaart, distributie, voeding hebt gebruikt...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Dacuuu
le dj schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:07:
nee geen beeld en geen ip adres via mijn router gevonden. verder dan alleen een rood lampje op het board kom ik niet. andere monitor (allen vga) heb ik nu niet.
Als je bijvoorbeeld Raspbian installeert. En die in de pi stopt. UTP Kabel er in, stroom op de pi. Met of zonder scherm maakt niet uit Je zal wel wat oranje lampjes moeten zien knipperen.

http://elinux.org/R-Pi_Troubleshooting#Red_power_LED_is_on.2C_green_LED_does_not_flash.2C_nothing_on_display

• le dj
raspbian wordt de laatste poging en dat gaat hij terug. Het kost me meer tijd en ik wil dat iets out of the box werkt

• Dacuuu
le dj schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:17:
raspbian wordt de laatste poging en dat gaat hij terug. Het kost me meer tijd en ik wil dat iets out of the box werkt
De Raspbian image file gewoon wegschrijven met Win32DiskImager he :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Dan heb je de verkeerde hardware gekocht ;)
Een Pi koop je als hobby-project...

Als je enkel de rode led hebt gok ik toch op een SD die niet compatibel is. Ik heb het ook gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 05-05-2014 09:58 ]

• Smultie
  • Niet online
Als je niet bereid bent wat van je tijd in de Raspberry Pi te steken, denk ik dat je beter een Chromecast of Apple TV kunt kopen.

• gwystyl
  • Laatst online: 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vond het juist te makkelijk gaan.... XBian installeren via de windows-installer dmv een kaartlezer, dan de Pi opstarten en bronnen aanwijzen in XBMC en klaar. Nu gaat alles vanzelf en is het hobby-gedeelte er al lang af.
De enige dingen die nog wat uitzoekwerk kostten waren het gebruik van NFS en een MySQL database op mijn Synology.
Inmiddels download de Synology nieuwe afleveringen automatisch via RSS, haal ik ondertitels binnen met AutoSub of via de ondertitel-plugin van XBMC, en ververst de bibliotheek zich automatisch elke paar uur met een plugin in XBMC.

Het is dus niet helemaal out-of-the-box, maar met één keer wat tijd steken in goed instellen kan je daarna vrij onbezorgd draaien. Het enige dat bij mij nog af en toe roet in het eten gooit is een update van een XBian-package waarvoor een reboot nodig is. Soms moet ik nog een keer herstarten of de xbmc-service herstarten voor ik dan weer beeld heb. Verder snapt zelfs mijn vrouw hoe het werkt (met de afstandsbediening van de TV, lekker makkelijk), dus heel moeilijk/technisch is het allemaal niet als het eenmaal ingesteld is.

• le dj
Smultie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:16:
[...]

Als je niet bereid bent wat van je tijd in de Raspberry Pi te steken, denk ik dat je beter een Chromecast of Apple TV kunt kopen.
ik vind het leuk om te hobbyen, maar zoiets eenvoudigs als een Pi (als een xbmc machien) is met wat tijd gewoon haalbaar.k heb me voloende ingelezen, over sd kaarten, kabel, andere hardware en de software dat ik verwacht dat het met wat pielen gewoon hoort te werken. Ik wil alleen geen onnodige tijd in het onderzoeken of ik een DOA heb. Ik ben nu een van weinigen die waarschijnlijk een DOA heeft.

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:28

Bozevkwa

The Falcons have landed

le dj schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:07:
Wat kan helpen is dat je aan de file config.txt de volgende optie toevoegt:
boot_delay = 1

De file config.txt kun je nadat je de image op de SD kaart hebt gezet, via je PC bewerken.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik gebruik al een tijde m'n pi en ben enerzijds zeer tevreden met de mogelijkheden. Anderzijds ben ik niet zo tevreden met de snelheid. Ik gebruik een wifi dongle icm airport-extreme> Betekend het dat ik dan toch een kabel moet gaan trekken? Ik heb de pi nu aan m'n tv hangen met wifi dongle. Airport-extreme staat 3 meter verder in de kast. Verder heb ik een 60mb kabelverbinding.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• le dj
Fire69 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:56:
[...]

Dan heb je de verkeerde hardware gekocht ;)
Een Pi koop je als hobby-project...

Als je enkel de rode led hebt gok ik toch op een SD die niet compatibel is. Ik heb het ook gehad.
Daarom heb ik hem ook gekocht, hobby ;)
welke sd heb je dan? Er is een lange lijst http://elinux.org/RPi_SD_..._.2F_Non-working_SD_cards over (niet)werkende kaarten. Mijn kaart staat er niet tussen, dus dat wordt lastig. Zal het nog met een ander kaart proberen.

• Smultie
  • Niet online
lekzzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:49:
Ik gebruik al een tijde m'n pi en ben enerzijds zeer tevreden met de mogelijkheden. Anderzijds ben ik niet zo tevreden met de snelheid. Ik gebruik een wifi dongle icm airport-extreme> Betekend het dat ik dan toch een kabel moet gaan trekken? Ik heb de pi nu aan m'n tv hangen met wifi dongle. Airport-extreme staat 3 meter verder in de kast. Verder heb ik een 60mb kabelverbinding.
Een aantal zaken om XBMC te versnellen:

* XBMC 13 is een stuk sneller dan XBMC 12
* De skin Amber draait bij mij wat sneller dan confluence
* Draaien vanaf een USB-configuratie laat je makkelijker overklokken zonder SD-corruptie
* http://www.htpcbeginner.c...formance-on-raspberry-pi/

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Beetje googlen helpt al veel
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=91&t=34061

voor HDMI output zet dit in je config.txt :
hdmi_force_hotplug=1

Voor out of the box werken -> download en installeer NOOBS van de raspberrypi.org site.
Draai ik ook en je kan direct multiboot draaien.
Ik draai Raspbian, Raspbmc en OpenElec.

Adapter van 1A en een SD Class 10 kaartje werken als een trein bij mij.
USB werkt sneller maar NOOBS ondersteunt dat nog niet.

Pi met NOOBS installeren is echt peanuts.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:07
Ik had ergens gelezen volgende week.

hier dus http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-beta1-rises/

Onderaan bij conclusie

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 05-05-2014 12:13 ]

• le dj
gents, dank voor de adviezen. Uiteindelijk een oude 2GB Kingston sd kaart #?, sdformatter v4.0 en een externe kaartlezer did the trick. Raspxbmc erop en hij doet het nu. Op naar een goede class 10 kaart, usb en overclocken. iemand suggesties?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
Volgens mij heeft een class 10 SD kaart niet zo veel nut als je ook USB gaat toepassen.
Let wel even op deze lijst:
http://elinux.org/RPi_SD_cards

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:36
noob vraag....update xmbc automatisch naar 13.0 op mijn rasberry pi met raspbmc

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 05:42

Sa1

bvbal79 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:55:
noob vraag....update xmbc automatisch naar 13.0 op mijn rasberry pi met raspbmc
als hij beschikbar gesteld wordt wel. Maar dat is die nu dus nog niet.

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Smultie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Een aantal zaken om XBMC te versnellen:

* XBMC 13 is een stuk sneller dan XBMC 12
* De skin Amber draait bij mij wat sneller dan confluence
* Draaien vanaf een USB-configuratie laat je makkelijker overklokken zonder SD-corruptie
* http://www.htpcbeginner.c...formance-on-raspberry-pi/
Tnx, ben ook nog een noob wat de pi betreft dus ga er eens naar kijken :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Bartske schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:12:
[...]

Ik had ergens gelezen volgende week.

hier dus http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-beta1-rises/

Onderaan bij conclusie
Dat was het geval op het moment van publicatie (4 maart) en er staat ook dat dat waarschijnlijk in week 11 zal zijn (momenteel is het al weer week 19).

Verwijderd

Ook een vraagje van een leek :)

Hoe stel ik XBMC zo in dat hij automatisch de volgende aflevering van een serie afspeelt? Ik heb dat bij settings ingesteld dat hij automatisch de volgende video afspeelt, maar wanneer ik een aflevering heb gekeken dan kom ik terug in het overzicht van afleveringen en moet ik zelf handmatig de nieuwe aflevering aanzetten (het gaat dus niet automatisch).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Door van een seizoen een playlist te maken.

Verwijderd

Andere manier is er niet begrijp ik?

Andere vraag;

Is het al mogelijk Retro games te downloaden in XBMC? Las iets over dat je ze vanuit je eigen HDD toe kunt voegen, maar het zou mooi zijn als dat via een add-on kan.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:15:

Andere vraag;

Is het al mogelijk Retro games te downloaden in XBMC? Las iets over dat je ze vanuit je eigen HDD toe kunt voegen, maar het zou mooi zijn als dat via een add-on kan.
Een playlist maken van 1 seizoen o.i.d. is nu niet direct rocket-science in XBMC, kwestie van seizoen selecteren en zeggen "play as playlist" (o.i.d.)

En de retrogames, zou je waarschijnlijk meer hebben aan Google en/of SuperRepo

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:15:
Jawel, als je met "rechter muisknop"/contextmenu op een aflevering gaat staan, kies je "afspelen vanaf hier". Bij mijn afstandsbediening is dat de Option knop (Panasonic TV).

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 07:41
Possible schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:55:
Ik ben op dit moment even aan het stoeien met verschillende versies van XBMC voor de Pi.

Het gaat mij vooral om de airplay support. In Gotham werkt dit half. Youtube werkt bijvoorbeeld prima. Echter Netflix en de Fox GO app werken weer niet. De stream wordt helaas niet geladen. Wat wel weer vreemd is dat samenvattingen van de Fox NL GO app wel goed worden gestreamd, maar de live wedstrijden dus niet.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Of heeft dit puur te maken met de beta versie.
Iemand die dit kan testen/bevestigen. ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• The_Admin
  • Laatst online: 14-11 16:39
Ik zit nu op een zelf geklust image op basis van Raspbian, met XBMC, Couchpotato, Sickbeard, SABnzbd, en Tranmission daemon er op geklust om eigenlijk een geautomatiseerd downloadstationnetje te hebben. Echter toch wel nieuwsgierig naar de distros met XBMC er al ingebakken, mede omdat het iedere keer weer een uitdaging is om bv. XBMC up-to-date te houden op een debian wheezy gebaseerd systeem.

Wat zijn jullie ervaringen met deze distros? Ik ken uiteraard in grote lijnen de pro's en cons, maar vraag me vooral af hoe het in gebruik is, en met welke ik het beste aan de slag kan. Ik wil in grote lijnen hetzelfde systeem maken als ik nu heb, dus het moet wel mogelijk zijn te ssh-en naar de Pi en packages te kunnen installeren etc. Ik begrijp dat dit bij sommige distros een uitdaging is / standaard dicht staat.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Als zelf klussen je ding is en je graag veel controle houdt lijkt Xbian wel iets. Kan zeker packages installen, heeft ook pre-rolled packages voor de combo die je noemt.

Ikzelf ga eens naar de OpenELEC distro kijken nu, is de enige die ik nog niet geprobeerd heb, en vind het zelf klussen met Xbian tegenwoordig wat té veel te worden. Beginnen vanaf beta2 img, upgraden naar RC, dan gotham derop, ik heb er allemaal niet echt de tijd/zin meer in. Heb trouwens de laatste tijd last van audio dropouts.

Voor het overige altijd zeer tevreden geweest van de snelheid en stabiliteit van Xbian.

[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 06-05-2014 11:11 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Loveless: ik denk dat XBian daar het meest toegankelijk voor is, maar volgens mij kan je ook met SSH naar Raspbmc. OpenELEC is standaard wat meer gefocust op gebruiksgemak out of the box, dus daar kan je voornamelijk XBMC-addons aan toevoegen. Zelf packages installeren is wat lastiger maar kan volgens mij wel.

@DexterBelgium: de Gotham nightly kreeg ik niet aan de gang, dus ik houd mijn huidige setup nog even aan de gang tot ze officieel over zijn naar Gotham. Ik hoop wel dat die snel komt.

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteravond XBMC 13 erop staan (Raspbmc) Hij gaf zelf een melding dat er een nieuwe versie beschikbaar was. Werkt prima tot nu toe. Al meer mensen met de update?

Gr. I

Verwijderd

Heb nu ook een Raspberry met XBMC. Ik moet zeggen dat de snelheid ENORM tegenvalt, zeker voor ongeveer 75 euro. Is er buiten een HTPC niets wat in de buurt komt qua snelheid m.b.t. navigeren en laden van een seizoen van een serie bijvoorbeeld? Heb een 90MB lijn, maar het laden/openen van informatie van een film of serie duurt ellendig lang.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Er zijn verschillende methode's om alles sneller te laten draaien. Deze worden geloof ik ook uitgebreid hier in dit topic besproken.

Het is wel een ARMv6 waar je het over hebt he, het is geen Core I7

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat ligt dan aan je installatie, ik had zelf een library van enkele 100en items en geen problemen gehad met informatie laden? Ik vind juist dat je superveel performance krijgt voor dat geld. (Waar vergelijk je het mee dat 75 euro duur is?). Draai je wel gewoon een recente build met een lichte skin? Wat draai je precies? Wat heb je daar aan aangepasT? Heb je nog andere hardware er aan hangen?

Ik liep zelf ook vast met de snelheid van het ding, maar dat was dus als hij zowel aan het downloaden was als video aan het afspelen. Voor een pure XBMC bak is het meer dan prima. Als je echt meer power wil kan je een NUC overwegen. Maar nogmaals, het lijkt meer aan je setup en inrichting van je RPi te liggen lijkt mij.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 06-05-2014 11:43 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:37:
Heb nu ook een Raspberry met XBMC. Ik moet zeggen dat de snelheid ENORM tegenvalt, zeker voor ongeveer 75 euro. Is er buiten een HTPC niets wat in de buurt komt qua snelheid m.b.t. navigeren en laden van een seizoen van een serie bijvoorbeeld? Heb een 90MB lijn, maar het laden/openen van informatie van een film of serie duurt ellendig lang.
Hoe lang dan? Wat voor de één lang is, vindt de ander acceptabel.

Ik moet denk ik tussen de 3 en 4 seconden wachten tot mijn serie of film ingestart wordt (720p mkv over het algemeen), bedraad netwerk. Vind ik acceptabel.

(Amber skin)

Verwijderd

Seconde of 15-25 in de meeste gevallen en de ondertiteling laad hij wel in, maar dat duurt (vind ik) vrij lang (45-50 seconden) en soms mis je dan belangrijke stukjes, best irritant.

Wat is de meest optimale skin voor een Raspberry dan? Dat lees ik niet in de OP of wanneer ik op XBMC.org kijk.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb nu ook een Raspberry met XBMC. Ik moet zeggen dat de snelheid ENORM tegenvalt, zeker voor ongeveer 75 euro. Is er buiten een HTPC niets wat in de buurt komt qua snelheid m.b.t. navigeren en laden van een seizoen van een serie bijvoorbeeld?
Een android XBMC stick misschien? Zelf geen ervaring mee, maar je hebt modellen met een quadcore processor.

• The_Admin
Waarschijnlijk doe je dan toch echt iets verkeerd. Het is zeker geen i7 systeempje nee, maar met de juiste skin kan je echt wel even wat info van een serie of film bekijken, of een playlist maken. Staat hij wellicht tegelijkertijd je hele library te updaten of iets te downloaden oid?

Verder is dit een beetje het nadeel van die complete setjes op die dagaanbiedingssites. Sloot noobs die denken een dikke mediaplayer / HTPC binnen te vissen voor een bodemprijsje ;(

@de rest; Thanks voor de tips, ik ga eens kijken naar XBian, las er tijd terug vooral hoop negatieve dingen over omdat ze paar keer iets té rap waren met updatetjes e.d., en daarom de kwaliteit niet heel best was?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:46:
Seconde of 15-25 in de meeste gevallen en de ondertiteling laad hij wel in, maar dat duurt (vind ik) vrij lang (45-50 seconden) en soms mis je dan belangrijke stukjes, best irritant.

Wat is de meest optimale skin voor een Raspberry dan? Dat lees ik niet in de OP of wanneer ik op XBMC.org kijk.
Vreemd, ik vind dit erg lang duren. Heb de RPi via een router (bekabeld) op de synology zitten. Start series en films (ook 1080p) toch binnen 2 a 3 seconden op en meteen vloeiend. Ik heb de settings wel op "fast" dus CPU op 900 Mhz enz. Maar dit levert bij mij maar 1 seconde winst op. Ik heb de default skin Confluence... en dus wel met de nieuwe XBMC 13, is idd iets vlotter dan 12

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 12:07 ]

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:14
Ik probeer OpenELEC op mijn RPI te updaten van 3.2.4 naar 4.0.
Ik heb de SYSTEM en STORAGE op een NAS draaien, dus ik zet KERNEL, KERNEL.MD5, SYSTEM en SYSTEM.MD5 in de Storage/.update map.

Bij reboot krijg ik deze foutmelding:
checking kernel.md5...
/storage/.update/KERNEL: OK
checking SYSTEM.md5...
/storage/.update/SYSTEM: OK
/init: line 586: arithmetic syntax error
[ 16.753811] kernel panic - not syncing: Attempting to kill init! exitcode=0x00000200
[ 16.753811]

Iemand een idee?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:46:

Draai je wel gewoon een recente build met een lichte skin? Wat draai je precies? Wat heb je daar aan aangepasT? Heb je nog andere hardware er aan hangen?
M.a.w. geef eens wat meer informatie. De tijden die jij noemt heb ik op geen enkele RPi gezien. Waar staat de software op? Als het SD is, wat ik de class? Vertel eens wat meer over de hardware/software samenstelling?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
bramv82 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:54:
Ik heb de SYSTEM en STORAGE op een NAS draaien, dus ik zet KERNEL, KERNEL.MD5, SYSTEM en SYSTEM.MD5 in de Storage/.update map.

checking kernel.md5...
checking SYSTEM.md5...
[ 16.753811] kernel panic - not syncing: Attempting to kill init! exitcode=0x00000200
[ 16.753811]

Iemand een idee?
Weet je zeker dat het bestand niet corrupt is geraakt tijdens overdracht? (probeer de content eens opnieuw te downloaden en op SD te plaatsen).
Gaat het ook mis op een schone SD? (dus via SDFormatter leeg gooien en van scratch af aan starten).

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb een DitIsTV module met een Kingston class 10 kaartje erin.

• LiquidT_NL
Wat heeft DitIsTV te maken met de RPi? Of is dat een add-on? Zolang je weigert even tijd te steken in je post om ons de hele situatie en het hele verhaal te vertellen kan ik je niet verder helpen. Ik ga niet mijn vragen voor de 3e keer copy-pasten.

Verwijderd

Waar staat de software op?

Raspberry Pi i.c.m. Dit Is TV

Als het SD is, wat ik de class?

10

Vertel eens wat meer over de hardware/software samenstelling?

Valt weinig over te zeggen. Het is gewoon dit Is TV op een Raspberry

• The_Admin
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:32:
Waar staat de software op?

Raspberry Pi i.c.m. Dit Is TV

Als het SD is, wat ik de class?

10

Vertel eens wat meer over de hardware/software samenstelling?

Valt weinig over te zeggen. Het is gewoon dit Is TV op een Raspberry
The_Admin schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:49:
Verder is dit een beetje het nadeel van die complete setjes op die dagaanbiedingssites. Sloot noobs die denken een dikke mediaplayer / HTPC binnen te vissen voor een bodemprijsje ;(
Met kreten als 'het is gewoon TV op een raspberry' geef je al aan dat je er weinig kaas van hebt gegeten. Ik zou zeggen; bel/mail/facebook DitIsTV lekker en klaag over de performance.

• RudolfR
  • Laatst online: 16:21
bramv82 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:54:

checking kernel.md5...
checking SYSTEM.md5...
[ 16.753811]

Iemand een idee?
NFSboot upgraden via /storage/.update/ werkt volgens mij niet.
Je zult zelf de kernel moeten vervangen op de SDkaart, en het het nieuwe SYSTEM-image in de map van je export moeten plaatsen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

LiquidT_NL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:29:
Wat heeft DitIsTV te maken met de RPi? Of is dat een add-on? Zolang je weigert even tijd te steken in je post om ons de hele situatie en het hele verhaal te vertellen kan ik je niet verder helpen. Ik ga niet mijn vragen voor de 3e keer copy-pasten.
DitIsTV is iemand die handig gebruik maakt van de mogelijkheid van XBMC op de RPi, en zo dus kant-en-klaar systeempjes verkoopt.

• LiquidT_NL
Welke software? Heb je hier dingen op aangepast of enkel Vanilla? Heb je nu een raspberry Pi of een DiTV Box die op Raspberry hardware draait? Wat voor software draait dat? OpenELEC, XBian, Raspbian? Wat is het hele DitIsTV verhaal er mee te maken? Heb je het probleem met je eigen library of de DitIsTV library?

Als je er niets van snapt, vertel dan tenminste wat je precies hebt gekocht. Kan je gefrustreerd gaan doen, maar ik probeer je enkel te helpen...

• Blackouts
RudolfR schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Je zult zelf de kernel moeten vervangen op de SDkaart, en het het nieuwe SYSTEM-image in de map van je export moeten plaatsen.
Weet je zeker dat het bestand niet corrupt is geraakt tijdens overdracht? (probeer de content eens opnieuw te downloaden en op SD te plaatsen).
Gaat het ook mis op een schone SD? (dus via SDFormatter leeg gooien en van scratch af aan starten).
Bedankt voor jullie antwoord. Ik zal straks eens wat gaan proberen (Als de kleine weer slaapt; papadag ;) )

Verwijderd

Je begrijpt er zelf weinig van aangezien je Dit Is TV nieteens kent. Het is een stukje software wat draait op een RaspBerry. Welke software daar exact achter zit, weet ik niet anders had ik dat wel vermeld.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

LiquidT_NL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:40:
Welke software? Heb je hier dingen op aangepast of enkel Vanilla? Heb je nu een raspberry Pi of een DiTV Box die op Raspberry hardware draait? Wat voor software draait dat? OpenELEC, XBian, Raspbian? Wat is het hele DitIsTV verhaal er mee te maken? Heb je het probleem met je eigen library of de DitIsTV library?

Als je er niets van snapt, vertel dan tenminste wat je precies hebt gekocht. Kan je gefrustreerd gaan doen, maar ik probeer je enkel te helpen...
DITV rebrand de XBMC volledig, zodat niet of nouwelijks is na te gaan welke distributie ze hebben gebruikt. Dit kun je xbox2go niet kwalijk nemen.

Xbox2go, ik zou je willen adviseren om even te kijken wat de geinstalleerde plugins zijn, en die even opschrijven (en welke gebruik je er van?), en daarna een schone OpenELEC op je SD-card te zetten, ik denk dat dan 90% van de problemen die je noemt zijn opgelost.

Verwijderd

Gaan we doen thanks!

• Lumics
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:42:
Je begrijpt er zelf weinig van aangezien je Dit Is TV nieteens kent.
Haha. wat een verschikkelijke promofilm: https://ditistv.nl/zo-werkt-het/ "You name it, you stream it!" .
in die film zie je dus ook al dat het aangepaste software is. Probeer openelec eens. Wellicht dat je zelf weer allemaal plugins moet toevoegen, maar dan werkt het wel een stuk sneller!

[ Voor 24% gewijzigd door Lumics op 06-05-2014 12:51 ]

• LiquidT_NL
Firesphere schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:44:
[...]

DITV rebrand de XBMC volledig, zodat niet of nouwelijks is na te gaan welke distributie ze hebben gebruikt. Dit kun je xbox2go niet kwalijk nemen.
Hij had dit wel wat duidelijker aan kunnen geven? Naast het feit dat ik het er gewoon uit moet trekken. Hij heeft geen rapsberry met DitIsTV module, hij heeft een DitIsTV box dat toevallig een raspberry is. Lijkt me ontzettend belangrijk dit er bij te vermelden bij je eerste melding van je probleem? Ook of het nu over lokale content of remote content gaat?
:>
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:42:
Je begrijpt er zelf weinig van aangezien je Dit Is TV nieteens kent. Het is een stukje software wat draait op een RaspBerry. Welke software daar exact achter zit, weet ik niet anders had ik dat wel vermeld.
Naast het feit dat je dit direct had aan kunnen geven is de ondankbaarheid groot in je post, ik ben niet gediend van een grote mond. Succes met je probleem. Overigens, je problemen zitten hem in de DitIsTV troep, niet in de RPi zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 06-05-2014 12:59 ]

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een trage UI. Maar met een Pi, de laatste OpenElec (4), en een klein beetje overgeklokt, werkt het prima. :) Ik zou die rotzooi eraf gooien en een standaard OE build pakken.
@Xbox2go,

Zou je voor ons een image van je SD kunnen maken met het programma win32diskimager en die image ergens op internet plaatsen? Dan kunnen we hem eens analyseren om erachter te komen of het daadwerkelijk een zelfgemaakte distro is.

Ik heb eerder namelijk meegemaakt dat zo'n aanbieder een bestaande distro (OpenElec) gebruikte en deze commercieel verkocht, zonder te vermelden dat het om één van deze drie distro's ging. Als dat zo is, dan is dat simpelweg illegaal. En als ik ergens wel een hekel aan heb is misbruik van open source licenties. Die aanbieder is er met een mail die vriendelijk genoeg was mee gestopt en gaan vermelden dat het gewoon om OE ging.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Smultie
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:22:
@Xbox2go,

Zou je voor ons een image van je SD kunnen maken met het programma win32diskimager en die image ergens op internet plaatsen? Dan kunnen we hem eens analyseren om erachter te komen of het daadwerkelijk een zelfgemaakte distro is.

Ik heb eerder namelijk meegemaakt dat zo'n aanbieder een bestaande distro (OpenElec) gebruikte en deze commercieel verkocht, zonder te vermelden dat het om één van deze drie distro's ging. Als dat zo is, dan is dat simpelweg illegaal. En als ik ergens wel een hekel aan heb is misbruik van open source licenties. Die aanbieder is er met een mail die vriendelijk genoeg was mee gestopt en gaan vermelden dat het gewoon om OE ging.
Staat hier niks nuttigs tussen?

(één van de linkjes naar Mega/Google dus)
https://ditistv.nl/updaten-naar-versie-3/

• LiquidT_NL
https://ditistv.nl/product/ditv-box/
euze uit wit of zwart. Incl. HDMI kabel en 230V adapter. Tevens is de DiTV Box standaard voorzien van een aansluiting voor bekabeld internet. Maakt u liever gebruik van Wifi (draadloos) dan kunt u deze uitbreiding direct meebestellen. De DIT is TV Box is powered by Raspberry Pi & openELEC-XBMC. Raspberry Pi een handelsmerk van de Raspberry Pi Foundation . Voor de GPL Licentie van de gebruikte software klik hier .

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wel een heftig gemodde XBMC voor hun eigen streaming media claims etc. Maar hoe dan ook, je mag volgens mij zowel OpenElec als RPi als XBMC commercieel verkopen dacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 06-05-2014 14:00 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:35
Firesphere schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Wel een heftig gemodde XBMC voor hun eigen streaming media claims etc. Maar hoe dan ook, je mag volgens mij zowel OpenElec als RPi als XBMC commercieel verkopen dacht ik.
Heftig gemod, eigen media streaming, laat me niet lachen.
Er is niks eigens aan, 1x een goeie setup maken en clonen maar.
Meeliften op een ander omdat ze het zelf niet kunnen bedenken.

• LiquidT_NL
Firesphere schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Zeer zeker, het is immers niet voor niets vrije software. Er kunnen wel wat randeisen aan vasthangen, zoals dat zij de aanpassingen beschikbaar moeten maken voor het publiek.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:35
LiquidT_NL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:03:
[...]

Zeer zeker, het is immers niet voor niets vrije software. Er kunnen wel wat randeisen aan vasthangen, zoals dat zij de aanpassingen beschikbaar moeten maken voor het publiek.
Wat ze uiteindelijk dus niet doen ;)

/edit
Kan een hele rits van dat soort sites opnoemen en ze doen allemaal hetzelfde. Ik ga niet eens de addons noemen die er allemaal opzitten want we weten allemaal wel welke dat zijn (en anders goed plaatjes kijken, heb je vast een indruk)
Maar vervolgens werkt het zooitje niet en krijgt XBMC de schuld ;)

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 06-05-2014 14:07 ]

Verwijderd

Wat ze uiteindelijk dus niet doen ;)
In principe doen ze dat wel, je kunt de image gewoon downloaden via dropbox etc. via hun site. Je kunt dit dus ook op je eigen RPi draaien, hoef je ook niet de hoofdprijs te betalen

Het probleem van Xbox2go zit hem in het streamen van internet, wat waarschijnlijk gebeurt door torrents te downloaden en dan meteen te streamen. Vandaar de traagheid. Soort van gebakken lucht deze DiTV.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
Ja, of gewoon een stream openen die retetraag is. Of traag internet, of slechte wi-fi. Kan van alles zijn. Dat mensen uberhaupt die troep kopen van zo'n shabby website met nog shabbier marketing :P tenenkrommend.

[ Voor 33% gewijzigd door spokje op 06-05-2014 14:27 ]

Dank voor de bevestiging dat het OE is. Kon het niet zo snel vinden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat streamen van internet verklaart ook gelijk die traagheid inderdaad. Als ik een uitzendig gemist stream open, duurt dat ook eeuwen in vergelijking met een filmpje die op de NAS staat, en de kwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven.
Dat heeft dan op zich niets te maken met de snelheid van de UI; die vind ik met een up to date XBian met standaard skin Confluence en zelfs met thumbnails aan prima. Natuurlijk, mijn PC is sneller, maar XBMC is ook bedoeld om er mooi vloeiend uit te zien, niet per se verschrikkelijk snel.

• MsG
  • Laatst online: 15-11 22:22

MsG

Forumzwerver

Ik heb net geupdate naar OE 4.0 maar als ik een subtitle scraper wil instellen bij de ondertitelingsopties bij instellingen krijg ik een lege lijst. Als ik dan een map terug ga, zodat ik alle add-on-categorieën zie, zie ik de ondertitelcategorie er niet eens tussen staan. Op de PC heb ik die wel gewoon in het rijtje. Iemand hetzelfde probleem?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

MsG schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:11:
Ik heb net geupdate naar OE 4.0 maar als ik een subtitle scraper wil instellen bij de ondertitelingsopties bij instellingen krijg ik een lege lijst. Als ik dan een map terug ga, zodat ik alle add-on-categorieën zie, zie ik de ondertitelcategorie er niet eens tussen staan. Op de PC heb ik die wel gewoon in het rijtje. Iemand hetzelfde probleem?
ff een force refresh geven, had ik in eerste instantie ook toen ik voor het eerst naar gotham ging.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• MsG
  • Laatst online: 15-11 22:22

MsG

Forumzwerver

Thanks, dat deed het hem inderdaad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-11 16:25
Hallo nog even een vraag.
Mijn pi ziet mijn nfs shares niet van mijn server.
Mijn dune3d ziet ze wel en kan er gewoon mee verbinden.
Ook manueel toevoegen werkt niet.
Draai voorlaatste openelec met gotham geloof ik.
Alle hulp is wwlkom.
Ook fusion als locatie toevoegen werkt nog steeds niet.
Dan krijg ik de melding kan bestands locatie niet vinden.
Iemand een idee?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ikkeenjij36 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:07:
Hallo nog even een vraag.
Mijn pi ziet mijn nfs shares niet van mijn server.
Mijn dune3d ziet ze wel en kan er gewoon mee verbinden.
Ook manueel toevoegen werkt niet.
Draai voorlaatste openelec met gotham geloof ik.
Alle hulp is wwlkom.
Ook fusion als locatie toevoegen werkt nog steeds niet.
Dan krijg ik de melding kan bestands locatie niet vinden.
Iemand een idee?
Kun je hem wel als SMB-share toevoegen?

• ikkeenjij36
Firesphere schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:13:
[...]

Kun je hem wel als SMB-share toevoegen?
Ja als samba is geen probleem dan worden alle apparaten in mn netwerk waar samba op draait gewoon gezien en kunnen ermee verbinden.
O ja nog een klein vraagje.
Zijn er al mensen die openelec 4.0 draaien?
En waar kan ik die precies downloaden?
En draait het goed/geen issues?
Ook las ik ergens dat het probleem met fusion iets was met github probleem?

[ Voor 27% gewijzigd door ikkeenjij36 op 06-05-2014 16:22 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ikkeenjij36 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Ja als samba is geen probleem dan worden alle apparaten in mn netwerk waar samba op draait gewoon gezien en kunnen ermee verbinden.
O ja nog een klein vraagje.
Zijn er al mensen die openelec 4.0 draaien?
En waar kan ik die precies downloaden?
En draait het goed/geen issues?
Ook las ik ergens dat het probleem met fusion iets was met github probleem?
Ik draai OpenElec 4 ja, kun je gewoon van de site downloaden. Update instructies staan daar ook gewoon wel ergens in de wiki.

• ikkeenjij36
Ok dan ga ik vt weekend eens updaten.

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Hey jongens,
Ik weer, een paar dagen geleden had ik ook al een paar vragen. Ik zit er over te denken om een van deze pakketten te kiezen: "Afbeeldingslocatie: http://www.sossolutions.nl/80-xbmc-spelers". Maakt het uit of ik de "TURBO" versie pak of de goedkoopste? En hoeveel GB heb ik nodig, of is het allemaal gewoon streamen? Heeft iemand toevallig ervaring met de ondertiteling, aangezien mijn moeder er ook mee moet kunnen werken?
Groetjes Niels, alvast bedankt.

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Spuit elf. Zat nog op een vorige pagina...
OpenELEC zo te zien...
https://ditistv.nl/2-5-update-fix/

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 06-05-2014 18:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Dacuuu
kraades schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:49:
Spuit elf. Zat nog op een vorige pagina...
OpenELEC zo te zien...
https://ditistv.nl/2-5-update-fix/
DitistvKOTS. Een dure pi met xbmc..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dacuuu schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:31:
[...]

DitistvKOTS. Een dure pi met xbmc..
Dit ook.

Het spijt me om te zeggen xbox2go, maar je hebt echt veel te veel uitgegeven voor een RPi met een modded OpenElec die zwaar apenballen zuigt.

Zoals ik zei, installeer een schone openElec, en blader dit topic eens door om te kijken naar leuke opties om de boel sneller te maken.
1 tip: Zet de boel op een USB-stick. (Zie mijn site voor meer info, zie sig, heb er recent een howto voor geschreven)

• Blackouts

checking kernel.md5...
checking SYSTEM.md5...
[ 16.753811]

Iemand een idee?
Auto update werkt inderdaad niet meer als je STORAGE en SYSTEM op een NAS draait ben ik ook via google achter.
Het simpel vervangen van SYSTEM en KERNEL in de SYSTEM partititie werkt niet. Iemand een idee hoe ik wel kan updaten? Zoals in de 2de quote hierboven, maar hoe gaat dit?

Of moet ik echt terug naar een usb stick?

Of is de 3e optie een mogelijkheid: Een clean install en daarna een backup terugzetten. Heb ik dan alle instellingen terug: ingestelde MySQL server, addons, skin settings enz?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46
Net mijn Pi opgezet met Raspbmc maar nog wel op een oude tv via composite.
Het menu is slecht te lezen door de kleine letters. Ik kan de resolutie niet wijzigen, dus kan het via een skin opgelost worden?

Iemand een suggestie voor een skin voor oude tv's?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 19:51
Iemand enig idee? Ik krijg mijn WLAN niet aan de praat:

dmesg:
code:
1
2
3
4
5
[    2.905591] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=0df6, idProduct=0077
[    2.905643] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber                                                                                                  =3
[    2.905662] usb 1-1.2: Product: 802.11n WLAN Adapter
[    2.905679] usb 1-1.2: Manufacturer: Realtek
[    2.905694] usb 1-1.2: SerialNumber: 00e04c000001

code:
1
2
3
4
Bus 001 Device 002: ID 0424:9512 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 004: ID 0df6:0077 Sitecom Europe B.V.

Ik draai de laatste openelec 4.0.

ifconfig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr B8:27:EB:DF:F5:F5
          inet addr:192.168.1.71  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:3715 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:2365 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:3133502 (2.9 MiB)  TX bytes:286659 (279.9 KiB)

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:65536  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:0 (0.0 B)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1 ... 99 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.