Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Sorry, van Raspbmc naar OpenELECslommer schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:21:
[...]
Naar openelec zonder xbmc? hoe kijk je dan de movies/series (en post je in het "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC" topic) ?
Zit ik ook aan te denken, zowel voor stabielere storage, als voor het makkelijk mee kunnen nemen van een setje media i.p.v. externe schijf met eigen voeding. Maar, is het voor performance en stabiliteit dan echt nodig USB3.0 te nemen, aangezien de RPi slechts 2.0 ondersteunt? Of is dat meer een future-proof overweging?
Tevens nog een ander issue, dat gister weer optrad. Mijn RPi heeft soms de neiging na een minuutje ofzo uit te vallen. Scherm zwart, alleen het rode ledje brandt dan nog. Echter, was laatst op vakantie en had de RPi mee en toen liep ie dagen achter elkaar vlekkeloos door. Gister thuisgekomen, en spontaan was het weer misse boel. De 2 verschillen die ik kan bedenken zijn: ander stopcontact en geen wifi-dongle ingeprikt. Thuis zit de adapter op een stekkerdoos met 3 a 4 andere apparaten, op vakantie op een "dedicated" contactdoos. Ook had ik de wifi-dongle thuis gelaten. Zou 1 of beide verschillen daadwerkelijk zoveel verschil in power (gebruik) kunnen veroorzaken waardoor een mogelijk powerdipje mijn RPi kan laten uitvallen?? (zodra ik kans heb ga ik het uiteraard even testen, maar wilde deze ervaringen toch even posten
Het is vooral omdat USB3.0 sticks vaak sneller zijn.Gast1981 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:24:
[...]
Zit ik ook aan te denken, zowel voor stabielere storage, als voor het makkelijk mee kunnen nemen van een setje media i.p.v. externe schijf met eigen voeding. Maar, is het voor performance en stabiliteit dan echt nodig USB3.0 te nemen, aangezien de RPi slechts 2.0 ondersteunt? Of is dat meer een future-proof overweging?
Werkt ariplay ook bij jouw via de wifi? Dus de RPi met een wifi stick of bedraad?Smobbo schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:10:
Heeft iemand ervaring met Airplay op iOS 7.1 met de verschillende builds?
Ik heb zelf al tijden RaspBMC draaien en die doet het goed, maar helaas doet Airplay het maar 1 x per reboot (ja dat is raar, ik weet het), na het eerste filmpje geeft hij alleen nog maar de optie om audio over te sturen en geen video.
Die vraag is al heel vaak in dit topic voorbij gekomen. (en ook beantwoordGast1981 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:24:
[...]
Maar, is het voor performance en stabiliteit dan echt nodig USB3.0 te nemen, aangezien de RPi slechts 2.0 ondersteunt? Of is dat meer een future-proof overweging?
Bij mij wel. OpenELEC 3.95.5 en iOS 7.1. Het is misschien niet helemaal vlekkeloos maar het werkt wel.Smobbo schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:10:
Heeft iemand ervaring met Airplay op iOS 7.1 met de verschillende builds?
Ik heb zelf al tijden RaspBMC draaien en die doet het goed, maar helaas doet Airplay het maar 1 x per reboot (ja dat is raar, ik weet het), na het eerste filmpje geeft hij alleen nog maar de optie om audio over te sturen en geen video.
Nu wil ik wel eens overstappen op OpenElec, maar weet iemand of hij het daarmee wel doet?
👉🏻 Blog 👈🏻
Moet er wel bij zeggen dat ik de meeste recente nightlies draai
Ze hebben blijkbaar een soort Trigger/hack gemaakt die elke 10 seconden checkt of video ook kan. Hierdoor moet je soms even wachten.
Voor meer info zie: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=179961
Nope, geen problemen mee. En ik update ook regelmatig met de OE MillhouseVH nightlies (meer experimentele ): http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=192380schumi2004 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:55:
ZIjn er meer die gemerkt hebben dat bij een OE update CEC wel eens niet meer werken wilt todat je dit even disabled en weer activeert?
Even een update!Smobbo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:26:
Ondertussen wat meer gelezen over airplay met iOS 7. Dat werkt als het goed is vanaf beta 3 van gotham.
Ze hebben blijkbaar een soort Trigger/hack gemaakt die elke 10 seconden checkt of video ook kan. Hierdoor moet je soms even wachten.
Voor meer info zie: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=179961
Net de nieuwe versie van RaspBMC geinstalleerd, die deed het gewoon, daarna de gotham build via de RaspBMC settings app geinstalleerd!
Deze doet het ook goed, ik moest alleen op m'n harmony remote 1 aanpassing maken.
De OK knop had ik ingesteld op 'enter', dit heb ik aangepast naar 'select'. Blijkbaar is daar iets in veranderd sinds Gotham
iOS 7.1 icm AirPlay werkt nu perfect! Vanochtend gewoon de NOS app gestart, video met nieuws geselecteerd en naar XBMC gegooid (stond audio icoontje, is gewoon video+audio)! Eindelijk kan ik gewoon het nieuws kijken vanaf het begin in plaats van steeds halverwege binnenvallen en daarna reclame krijgen
Via de Gotham wellicht andere alternatieven? :-)
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ja dat heb ik ook bij Xbian, ligt aan de libcec versie bij mij volgens mij. Ik heb nu weer versie 1.1-03 ipv 1.1-1 (uit mijn hoofd), en daarbij heb ik het niet.schumi2004 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:55:
ZIjn er meer die gemerkt hebben dat bij een OE update CEC wel eens niet meer werken wilt todat je dit even disabled en weer activeert?
Podnapisi heeft ook NL ondertitels.iCy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:30:
Laatste tijd geeft opensubtitles behoorlijk wat problemen, continue een 503 error. Zijn er nog andere subtitle alternatieven naast opensubtitles met nederlandse ondertitelingen?
Hoop nog steeds dat iemand er 1 fixed voor Addic7ed, anders hebben we als Nederlanders weinig keus denk ik.iCy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:30:
Laatste tijd geeft opensubtitles behoorlijk wat problemen, continue een 503 error. Zijn er nog andere subtitle alternatieven naast opensubtitles met nederlandse ondertitelingen?
Ik dacht dat 1 of andere poolse ondertitel variant wasgwystyl schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:34:
[...]
Ja dat heb ik ook bij Xbian, ligt aan de libcec versie bij mij volgens mij. Ik heb nu weer versie 1.1-03 ipv 1.1-1 (uit mijn hoofd), en daarbij heb ik het niet.
[...]
Podnapisi heeft ook NL ondertitels.
Maar thanks, zal die eens uitproberen. Zie op de website dat ze inderdaad mijn serie hebben :-)
Yeps maar die geeft de laatste tijd ook alleen maar problemen. Werkt vaak niet..
De nieuwe Gotham Subtitle methode werkt op mijn Pi vaker niet dan wel..
Logs geven aan dat ie de gedownloade files niet kan verplaatsen of ineens niet kan downloaden.
Het lijkt erop dat met bierdopje de NL subtitle scene een beetje gestorven is...
Gelukkig werkt de Bierdopje Subtitle Tool wel goed
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Kijk ik er over of vind je op hun site geen NL-subs?schumi2004 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:36:
[...]
Hoop nog steeds dat iemand er 1 fixed voor Addic7ed, anders hebben we als Nederlanders weinig keus denk ik.
Voorbeeld:
http://www.addic7ed.com/serie/Game+Of+Thrones/4/2/17
[ Voor 15% gewijzigd door azerty op 16-04-2014 14:39 ]
addic7ed heeft geen XBMC plugin voor subswsitedesign schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:39:
De lopende series hebben meestal (afhankelijk van de populariteit) wel NL subs hoor. De meeste Bierdopje vertalers zijn ernaar overgestapt. Oudere series daarentegen moet je meer geluk hebben.
Voorbeeld:
Maar waar zijn de bierdopje vertalers naartoe overgestapt dan?? Addic7ed??
Lees vooral de arrogantie in dit topic:
http://www.sub-talk.net/topic/1348-xbmc-support/
3 jaar oud topic dus het gaat er echt niet meer komen
[ Voor 11% gewijzigd door RoRoo op 16-04-2014 17:00 ]
Ah, ik keek gewoon bovenaan de site naar de te selecteren taal voor subs en daar staat NL niet tussenwsitedesign schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:39:
De lopende series hebben meestal (afhankelijk van de populariteit) wel NL subs hoor. De meeste Bierdopje vertalers zijn ernaar overgestapt. Oudere series daarentegen moet je meer geluk hebben.
Voorbeeld:
Meeste bierdopje vertalers zijn dus inderdaad overgestapt naar Addic7ed, al dan niet onder dezelfde naam.RoRoo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:52:
[...]
addic7ed heeft geen XBMC plugin voor subsvolgens mij was dat omdat ie teveel API calls kreeg..
Maar waar zijn de bierdopje vertalers naartoe overgestapt dan?? Addic7ed??
Lees vooral de arrogantie in dit topic:
http://www.sub-talk.net/topic/1348-xbmc-support/
3 jaar oud topic dus het gaat er echt niet meer komen
En inderdaad, op basis van dat topic moet je geen officiële XMBC plugin meer verwachten. Je kan er altijd zelf een schrijven natuurlijk ^^ Eentje die het werk al dan niet gewoon vereenvoudigt (als ik dan terugkijk naar BD, er is een scriptje dat een rechtstreekse link naar de juiste pagina met taalfilter toevoegt, iets gelijkaardigs misschien?)
@Fire69: dat is gewoon een taalkeuze voor een (gedeeltelijke) vertaling van de site zelf, niet van subs... Is inderdaad niet 100% duidelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door azerty op 16-04-2014 17:49 ]
Over het algemeen heb ik er geen moeite mee om even handmatig de BD app te starten, maar voor effe snel een aflevering kijken waar ik nog geen sub voor gepakt had is het wel irritant dat het niet werkt (soms)
👉🏻 Blog 👈🏻
Moet je weer een google device hebben... wil het graag op mijn Pi hebbenslommer schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:30:
Kwam deze in de playstore tegen die ook addic7ed.com support. werkt best goed alleen wel handmatig de mappen langs lopen.
Pre bierdopje downloadde ik idd nog "braaf" de DVD's incl. NL subs.. Post bierdopje ben ik vreselijk verwend geraakt dat je altijd sync subs had en nu continu loop te shiften met de snelheid etc etc.kraades schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:34:
Ik moet zeggen dat ik in het post bierdopje tijdperk meestal wel even direct via spotweb de series download incl. nl ondertitels.
Tenzij ik de bierdopje tool gebruik die ook bij Addic7ed vandaan haalt. Toch maar weer es kijken naar subliminal oid..
Offtopic:Fire69 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:55:
Pff, veel te veel werk... enkel als SB de ep niet vindt gaat het via spotweb of zo.
Nu moet ik zeggen dat ik wel altijd een serie pas kijk als deze compleet is en ik altijd 1080p/WEB-DL wil kijken en geen gare 720p/HDTV. Bij SB heb ik dat wel zo ingesteld maar krijg altijd 720p voor de kiezen. Dat is wel goed ingesteld te krijgen?
👉🏻 Blog 👈🏻
https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Je kan in SB aangeven of je 1080p of 720p wilt.kraades schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:50:
[...]
Offtopic:
Nu moet ik zeggen dat ik wel altijd een serie pas kijk als deze compleet is en ik altijd 1080p/WEB-DL wil kijken en geen gare 720p/HDTV. Bij SB heb ik dat wel zo ingesteld maar krijg altijd 720p voor de kiezen. Dat is wel goed ingesteld te krijgen?

Gister nog getest.. Zet ik 'm op HD, gaat ie eerst 1080P pakken, vindt ie die niet gaat ie naar 720.. Zet ik em hard op 720, gaat ie direct de 720 downen
BookmarkediCy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:54:
Ik ga dit eens proberen, ik download toch middels een server :-)
https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/
[ Voor 16% gewijzigd door RoRoo op 17-04-2014 11:17 ]
Iemand met een beetje Python kennis (meer als ik) moet het wel voor elkaar krijgen de Frodo Addic7ed subtitle versie om te kunnen zetten naar een Gotham versie.wsitedesign schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:47:
[...]
Meeste bierdopje vertalers zijn dus inderdaad overgestapt naar Addic7ed, al dan niet onder dezelfde naam.
En inderdaad, op basis van dat topic moet je geen officiële XMBC plugin meer verwachten. Je kan er altijd zelf een schrijven natuurlijk ^^ Eentje die het werk al dan niet gewoon vereenvoudigt (als ik dan terugkijk naar BD, er is een scriptje dat een rechtstreekse link naar de juiste pagina met taalfilter toevoegt, iets gelijkaardigs misschien?)
@Fire69: dat is gewoon een taalkeuze voor een (gedeeltelijke) vertaling van de site zelf, niet van subs... Is inderdaad niet 100% duidelijk.
Ik had het zelf bijna klaar, inloggen werkte maar kreeg echter geen subtitles listed.
Ik gebruik overigens zelf vooral de autosub-bootstrapbill SPK op mijn Synology. Dit werkt perfect, als er geen nederlandse subtitle is dan download deze automatisch de Engelse (ook genoeg voor mij) en als er later wel een Nederlandse ondertitel is kun je de Engelse weer laten verwijderen.
Volgens mij kan je gewoon de hele map .xbmc kopieren vanaf de ene Pi naar de andere (of eerst naar een PC met WinSCP). Daar staan namelijk alle add-ons en volgens mij ook thumbs in. Scheelt weer werk op de tweede Pi. Als je een custom achtergrond hebt moet je die ook op dezelfde plek neerzetten natuurlijk.Sandyman538 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:00:
Na een behoorlijke periode topics op tweakers doorgespit te hebben, heb ik mijn raspberry pi aan de praat met een mysql server op de synology NAS. Alleen nu heb ik een 2e raspberry pi gekocht voor een andere kamer. Ik heb de sources.xml en advancedsettings.xml gekopieerd en alles wordt netjes weergegeven. Zijn er ook handigheidjes wat ik nog meer kan kopieren zodat de 2e raspberry identiek wordt aan de eerste qua add-ons en skins of is het makkelijker dat gewoon opnieuw te installeren?
Ik wist trouwens niet dat je sources.xml nodig had voor MySQL op een Synology. Volgens mij heb ik alleen advancedsettings.xml veranderd.
Dat weten we allemaal al, ging hem nu juist om de Gotham versiejswinkels schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:24:
Ik heb via deze methode http://www.nzbusenet.com/addic7ed-xbmc-toevoegen/ gewoon Addic7ed zelf toegevoegd. Werkt overigens alleen voor Frodo omdat in Gotham de subtitle add-on over de kop gegaan is.
Ik gebruik overigens zelf vooral de autosub-bootstrapbill SPK op mijn Synology. Dit werkt perfect, als er geen nederlandse subtitle is dan download deze automatisch de Engelse (ook genoeg voor mij) en als er later wel een Nederlandse ondertitel is kun je de Engelse weer laten verwijderen.
Zwaar vervelend als je toevallig out-of-sync subs heb of gewoon zooi als google translated deze weer manual te moeten downlaoden al dan niet via bootstrapbill of wat dan ook.
Als voor die keren, en voor films want daar werk bsb niet mee, je dan Addic7ed via XBMC Gotham voor handen heb gaat het allemaal toch een stuk makkelijker en met minder ergernis.
Voor mezelf vind ik het allemaal niet zo'n probleem maar maak dat de rest van het huishouden maar eens wijs wat ze moeten doen in geval van.....
2. Harmony remote ingesteld als Windows MCE, check.
3. Frustratie
Iemand die het al voor elkaar heeft? Input wordt herkend, maar vervolgens werkt de keymap niet en wordt er niets geregistreerd
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Bedankt. Heb ik zo ingesteld maar werkt helaas niet. Download altijd 720p/HDTV omdat deze er als eerste is? Ok, het zal wel. Back on topic...RoRoo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:17:
Je kan in SB aangeven of je 1080p of 720p wilt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Beetje weinig informatie.Firesphere schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:28:
1. GPI IR receiver, check.
2. Harmony remote ingesteld als Windows MCE, check.
3. Frustratie
Iemand die het al voor elkaar heeft? Input wordt herkend, maar vervolgens werkt de keymap niet en wordt er niets geregistreerd
Ik gebruik in ieder geval al lange tijd een MCE ontvanger, Harmony On en Raspberry Pi met RaspBMC in prettige samenwerking
Instellen als Windows Media Center (extender?) en de keymap moet in je userdata-map
Edit: zie dat je het met een GPI IR doet, ik heb een USB ontvanger, dat zal het verschil zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door Smobbo op 17-04-2014 18:31 ]
Zo ook mode2 -d, ik zie de input, maar als ik er wat mee wil doen krijg ik errors.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kent iemand dat probleem, en zo ja,wat is er eventueel aan te doen?
Hoe heb je de IR receiver aangesloten? Welke GPIO pinnen bedoel ik dan? Ik heb het een tijd geleden allemaal ingesteld maar ik weet nog dat ik ergens andere pinnen moest instellen.Firesphere schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:41:
Hmmm, ik heb nu de IR-receiver aan de praat, alleen heeft'ie maar een bereik van 1 meter o.i.d. Dat is niet helemaal ideaal te noemen
Verder werkt het bij mij redelijk onder Xbian alpha 5, maar nog niet onder beta 2 (verse install, ben nog bezig met configureren). Enige wat nog niet goed werkt is het numpad van de harmony gebruiken voor tekstinvoer (SMS style). En helaas wegens werk in het buitenland ook geen tijd momenteel om er goed in te duiken.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

*edit
Een betere IR-receiver lijkt het probleempje op te lossen.
[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 18-04-2014 14:20 ]
Ondanks dat de Pi bekabeld is aangesloten haal ik niet meer dan 1.5 MB/s wanneer ik bestanden overzet van mijn PC (windows 7, bekabeld) naar de Pi.. Zie hier. De router is het probleem niet. Wanneer ik download van buiten haal ik makkelijk 7MB/s op mijn pc.
Op diverse fora wordt dit probleem al genoemd en er zijn meerdere oplossingen. Enkele veel voorkomende 'oplossingen' zijn:
1. NTFS -> EXT4. Omdat de Pi op Linux draait zou NTFS een bottleneck kunnen vormen. Normaal zou ik de schijf opnieuw formatteren maar gezien de 800GB data die ik dan zou moeten backuppen doe ik dit liever niet. Ook is (mij) niet helemaal duidelijk of dit het op zou lossen. Veel mensen klagen met EXT4 over dezelfde problemen.
2. Er werd ook gezegd dat je de schijf opnieuw moet mounten met bijvoorbeeld de 'big_write' optie. Ik begrijp zelf niet helemaal wat dit doet maar ook hier is er geen duidelijk antwoord of dit ook werkt.
3. Daarnaast werd aangegeven dat bepaalde protocollen (NFS) langzamer zou zijn dan bijvoorbeeld FTP.
Omdat het mij nog niet helemaal duidelijk is wat nu het probleem is zou ik graag eerst jullie hulp vragen voordat ik van alles aan ga passen.
Ook ben ik benieuwd naar de snelheden die jullie halen richting de Pi.
Mijn eerste ervaring was 0b/s en geen enkel ethernet packet. De rPi werkt niet op mijn HP POE switch en heb hem op een poort van de router aan moeten sluiten.ApexAlpha schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:41:
Ondanks dat de Pi bekabeld is aangesloten haal ik niet meer dan 1.5 MB/s wanneer ik bestanden overzet van mijn PC (windows 7, bekabeld) naar de Pi.
...
En dan nog werkt NTP niet tenzij ik met de hand de ethernet interface uitschakel en weer in of IPv6 aanzet.
Dus ik ben benieuwd óf je hier een oplossing voor gaat vinden of dat het een toevallig niet goed werkende combinatie van apparaten is.
Waarom laat je de RPi niet zelf zijn films binnenhalen en op de externe HDD wegschrijven? Dan hoef je ook niet steeds je films te kopieren vanaf je windows PC.ApexAlpha schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:41:
Ik draai een Raspberry Pi (b model) met OpenELEC op een class 10 SD kaartje. De Pi hangt met een ethernet kabel aan het internet en er is een 1TB Usb 3.0 HDD (NTFS) op aangesloten (met externe voeding).
Ondanks dat de Pi bekabeld is aangesloten haal ik niet meer dan 1.5 MB/s wanneer ik bestanden overzet van mijn PC (windows 7, bekabeld) naar de Pi.. Zie hier. De router is het probleem niet. Wanneer ik download van buiten haal ik makkelijk 7MB/s op mijn pc.
Op diverse fora wordt dit probleem al genoemd en er zijn meerdere oplossingen. Enkele veel voorkomende 'oplossingen' zijn:
1. NTFS -> EXT4. Omdat de Pi op Linux draait zou NTFS een bottleneck kunnen vormen. Normaal zou ik de schijf opnieuw formatteren maar gezien de 800GB data die ik dan zou moeten backuppen doe ik dit liever niet. Ook is (mij) niet helemaal duidelijk of dit het op zou lossen. Veel mensen klagen met EXT4 over dezelfde problemen.
2. Er werd ook gezegd dat je de schijf opnieuw moet mounten met bijvoorbeeld de 'big_write' optie. Ik begrijp zelf niet helemaal wat dit doet maar ook hier is er geen duidelijk antwoord of dit ook werkt.
3. Daarnaast werd aangegeven dat bepaalde protocollen (NFS) langzamer zou zijn dan bijvoorbeeld FTP.
Bij de nieuwste RaspBMC update gaat het soms niet goed met de kernel update. Voor mij was dit de oplossing:datadevil schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:58:
ik heb raspbmc en die is vandaag ineens (na de update voor heartbleed) gaan hangen na de melding 'apparaat onveilig verwijderd'.
Kent iemand dat probleem, en zo ja,wat is er eventueel aan te doen?
[code]sudo rm /scripts/upd_hist/kver && sudo reboot[/code]
Ik heb raspbmc vanaf een usb stick draaiend, en daarom crashte het dus...
(van http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=13718&page=2 )
of toch niet
[ Voor 2% gewijzigd door datadevil op 19-04-2014 09:50 . Reden: nieuw inzicht ]
En instabieler
[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 19-04-2014 17:05 ]
Heb XBMC geinstalleerd op me PC, laptop en Pi.
Ik heb TheHighway 0.0.4 repo geinstalleerd op me laptop en Pi.
Ze deden het beide tot ik me Pi met Noobs in Multiboot installeerde.
Via Filezilla opnieuw het zipbestand toegevoegd op me Pi, maar nu als ik een add-on wil installeren via TheHighway dan is die addon gewoon leeg.
Heb al geprobeerd te refreshen, Addon15.db verwijderd, andere versie repo 0.0.3., addon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd -> niks helpt dat ik weer KissAnime kan installeren.
Enige verschil is dat de Pi nu XBMC geupdate heeft met de heartbleed patch
Iemand hetzelfde ervaren?
[ Voor 6% gewijzigd door crzyhiphopazn op 20-04-2014 00:46 ]
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Doe anders gewone een fresh install? De andere distros zijn niet speciaal stabieler dan raspbmc...
heb ik ook al geprobeerd, zelfde probleem...misschien dat er iets mis is met de hardware maar dat is wel erg toevallig net op dat moment gebeurd danFire69 schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:44:
Update is hier op usb goed gegaan.
Doe anders gewone een fresh install? De andere distros zijn niet speciaal stabieler dan raspbmc...
Het is een standaard receivertje die je tegenwoordig bij veel pre-fixed PC's krijgt.
Kabeltje doorknippen en strippen.
Signaalkabel, die op pin 18 van de GPIO moet is de rode kabel.
Voedingskabel die op pin 1 (3,3v) van de GPIO moet is de witte kabel.
De massa is die vrij hangende kabel.
Even solderen, krimpkousje er over en je hebt een prima werkende infrarood. Kost geen drol, werkt perfect.
Nice. Nu hopen dat xbian en consorten hier iets mee gaan doen
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Verwijderd
Ik heb een log gemaakt maar zie niets vreemds, kan hier iemand mij misschien helpen?
EDIT: probleem heeft zich vanzelf opgelost, en subscriptions worden weer goed geupdate,
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 14:11 ]
Maar onlangs een Rphi aangeschaft. Openelec erop gezet met icefilms en channel1 add ons. Nu was mijn ervaring dat hij heel langzaam de lijst aanmaakte en daarnaast het heel omslachtig is om een film uit te kiezen en vervolgens uit een serverlijst te selecteren waarvan driekwart een foutmelding geeft. Ook moet je dan iedere x een captcha intoetsen.
Nu heb ik van de site "dit is tv" die een phi verkoopt met software, hun image teruggelezen op de sd kaart. En nu draait de phi als een zonnetje, gaat hij een film direct laden (zonder een server te kiezen) als ik hem selecteer en hoef ik ook geen captcha in te toetsen. De image van dit is tv lijkt gewoon openelec met een andere skin.
Heeft iemand een idee of hiervoor een handleiding is om het zo te krijgen. Ik zou xbmc graag ook zo inrichten op mijn pc namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door joffrey19 op 22-04-2014 14:03 ]
Verwijderd
In diverse fora eea gelezen en geprobeerd.
In Userdata\keymaps een file “keyboard.xml” gecreeerd. Maar geen van de toetsen in de keyboard.xml file werken. Moet ik die toetsen ook in de Harmony programmeren, echter in de xml file staan toetsen die ik niet heb op mijn Harmony, bv
Harmony Button -> Chinavasion Key
List -> MyPC (585797)
Small back -> Switch Window (323593)
Power -> Fullscreen
Wie kan me op weg helpen ajb?
De laatste dagen gaat de cursor van links naar rechts lopen met allemaal nullen.
Dit doet hij vier regels lang en aan het eind krijg ik te zien OpenElec 3.2.4 en gaat dan naar het splashscherm van XBMC.
Verder start hij normaal op, Amber Skin, maar als ik een aflevering aan klik en start krijg ik de aflevering half te zien in beeld, dus verschoven. Onder staat boven en de plotuitleg en info van de film. Net een soort OSD. Alleen hij reageert totaal niet meer op stoppen en moet hem dan via SSH stoppen wat ook niet altijd lukt. Laatste redmiddel is dan stekker eruit
Kan het zijn dat de SD card corrupt is? Ik gebruik de storage op een USB stick.
Voor ik een hele nieuwe complete fresh install kan gaan doen hebben jullie misschien nog tips?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
En de logging zegt niks?Sepp14 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:25:
Draai OE 3.2.4. Als ik mijn RPI opstart krijg ik het OE opstartscherm met linksboven een knipperende cursor.In een normale situatie.
De laatste dagen gaat de cursor van links naar rechts lopen met allemaal nullen.
Dit doet hij vier regels lang en aan het eind krijg ik te zien OpenElec 3.2.4 en gaat dan naar het splashscherm van XBMC.
Verder start hij normaal op, Amber Skin, maar als ik een aflevering aan klik en start krijg ik de aflevering half te zien in beeld, dus verschoven. Onder staat boven en de plotuitleg en info van de film. Net een soort OSD. Alleen hij reageert totaal niet meer op stoppen en moet hem dan via SSH stoppen wat ook niet altijd lukt. Laatste redmiddel is dan stekker eruit
Kan het zijn dat de SD card corrupt is? Ik gebruik de storage op een USB stick.
Voor ik een hele nieuwe complete fresh install kan gaan doen hebben jullie misschien nog tips?
Er zijn wat specifieke linux commando's welke boot info kunnen tonen maar weet ze niet uit mijn hoofd. Beter even op IRC vragen aan Fritsch,Seo of Srau
[ Voor 38% gewijzigd door datadevil op 23-04-2014 09:53 ]
schumi2004 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:50:
[...]
En de logging zegt niks?
Er zijn wat specifieke linux commando's welke boot info kunnen tonen maar weet ze niet uit mijn hoofd. Beter even op IRC vragen aan Fritsch,Seo of Srau
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
En dan daar in 1 van de subdirectories. Ik gok dat je userdata moet hebben.
[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 23-04-2014 10:15 ]
Bij OpenELEC is dat de temp folder in .xbmcFiresphere schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:14:
in /storage/.xbmc/
En dan daar in 1 van de subdirectories. Ik gok dat je userdata moet hebben.
Maar ik zou gewoon een gokje wagen op IRC
Uitleggen wat er gebeurt en welk commando je voor hun nodig hebt om te trouble shooten
Wat je ook kunt doen, en dat zou ik als eerste doen, is dezelfde build eropnieuw overheen flashen en dan naar IRC als het probleem zich nog voordoet.
EDIT:
Ahum, Ik moet bekennen dat het allemaal mijn eigen schuld is
Van het weekend controllers aangesloten op de Wii om old skool Mario Kart Double Dash te spelen.
Een van deze controllers lag op het Keyboard op de O. Het andere deel lag op een andere toets die het verhinderden om een goed beeld te krijgen. Het halve OSD scherm gaf dat als beeld.
Kon hem nu ook weer gewoon afsluiten iets wat de controller verhinderden.
Dank alsnog voor jullie tijd
Mea Culpa
[ Voor 86% gewijzigd door Sepp14 op 23-04-2014 12:00 ]
Waar mag de rekening naar toe?Sepp14 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:24:
Ik ga mijn best doen. I'll Be Back
EDIT:
Ahum, Ik moet bekennen dat het allemaal mijn eigen schuld is![]()
![]()
Van het weekend controllers aangesloten op de Wii om old skool Mario Kart Double Dash te spelen.
Een van deze controllers lag op het Keyboard op de O. Het andere deel lag op een andere toets die het verhinderden om een goed beeld te krijgen. Het halve OSD scherm gaf dat als beeld.
Kon hem nu ook weer gewoon afsluiten iets wat de controller verhinderden.
Dank alsnog voor jullie tijd
Mea Culpa![]()
Beetje onze tijd verdoen met een layer 8 dingetje
Hahahahahah j/k
Toch maar vaker de deur openlaten van het kastje ter controle van het keyboard
[ Voor 11% gewijzigd door Sepp14 op 23-04-2014 13:37 ]
Verwijderd
Tip gevolgd maar werkt nog niet. Moet ik misschien handmatig nog iets configureren in OpenElec of in de software van Harmony (bv Harmony de commando's leren van de bij de IR ontvanger bijgeleverde afstandsbediening?SD5k schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:00:
Als je je Harmony op je PC als Microsoft MCE remote instelt zou alles moeten werken.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Stel je Harmony in als MCE RemoteVerwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:29:
[...]
Tip gevolgd maar werkt nog niet. Moet ik misschien handmatig nog iets configureren in OpenElec of in de software van Harmony (bv Harmony de commando's leren van de bij de IR ontvanger bijgeleverde afstandsbediening?
Daarna doen bijna alle knopjes het, je kan eea nog aanpassen naar eigen smaak door een remote.xml in je userdata/keymaps map te gooien.
Als dat ook niet werkt dan moet je even kijken of die IR receiver wel RC6 (dacht ik) is of niet, dat bepaald of hij wel de juiste commando's kan verwerken. Je kan vanuit SSH (putty ofzo) ff kijken hoe je commando's geregisteerd worden (het exacte commando om dat te kunnen zien in SSH weet ik niet, maar daar is google voor
DezeMsG schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:56:
Welk kaartje heb je exact?
Zo ja, waarom dan een voorgeinstalleerde kopen?
Zo nee, dan is mijn advies om niet aan een Pi te beginnen.
[ Voor 46% gewijzigd door albino71 op 28-04-2014 18:26 ]
Is dit heel duur voor wat je krijgt? Dat turbopakket leek me wel prima eigenlijk.
edit: had je edit nog niet gezien; een voorgeïnstalleerde is vooral vanwege het gemak, als er iets dan niet (goed) werkt kan ik er altijd nog aan sleutelen
[ Voor 17% gewijzigd door crispo op 28-04-2014 18:35 ]
Verwijderd
begrijp niet wat je bedoelt om de Harmony als MCE remote in te stellen. Ik heb de Multimedia IR Remote Controller (dus het apparaat dat aan de raspberry pi hangt) als MCE ingesteld. Is dat wat je bedoelt? Indien niet, hoe kan ik de Harmony instellen als MCE?Smobbo schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:42:
[...]
Stel je Harmony in als MCE Remote
Daarna doen bijna alle knopjes het, je kan eea nog aanpassen naar eigen smaak door een remote.xml in je userdata/keymaps map te gooien.
Als je het los koopt...crispo schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:32:
Haha ja eigenlijk wel (heb me nu paar minuten ingelezen) maar het is eigenlijk voor m'n vader en dan heb ik liever dat het gelijk voor hem werkt en ik niet bij hem langs hoef te komen om alles te installeren. Bovendien heb ik scheelt het mij weer wat uitzoekwerk van wat ik moet kopen..
Is dit heel duur voor wat je krijgt? Dat turbopakket leek me wel prima eigenlijk.
edit: had je edit nog niet gezien; een voorgeïnstalleerde is vooral vanwege het gemak, als er iets dan niet (goed) werkt kan ik er altijd nog aan sleutelen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Raspberry Pi model B (512MB) | € 32,85 | € 32,85 |
| 1 | ICIDU Secure Digital Ultra 4GB | € 6,99 | € 6,99 |
| 1 | Kingston DataTraveler Mini 3.0 16GB Roze | € 6,87 | € 6,87 |
| Importeer producten | Totaal | € 46,71 |
Voeding (Action)
HDMI kabel (Action)
Lan kabel (Action)
Ik denk dat je dan iets minder dan 60,- kwijt bent.
Op zich is het dus niet een hele slechte aanbieding.
Als je boot van USB, dan kun je een goedkopere (of oude) SD kaart gebruiken.
Daar staan dan slechts een paar bestandjes op en een config file. Verder staat alles op de USB stick.
Daarnaast is het natuurlijk leuk om zelf te klooien.
Als het voor je Pa is, dan is het wellicht handig om het zo simpel mogelijk te houden.
XBMC heeft nogal wat mogelijkheden en daarin verzuipen is makkelijk.
Ennuh...hier al gekeken?
V&A: Raspberry Pi model B (512MB)
Anyway...succes met je keuze maken
Zo slecht is de kwaliteit.
Maar nu ben ik onlangs ace streams tegengekomen,deze werken via het bit torrent protocol.
Ik viel bijna van mijn stoel na het zien van de kwaliteit,haarscherp en na wat bufferen ook mooi vloeiend.
Nu zou het ideaal zijn als ik in xbmc een paar vaste ace streams kon zetten van een paar zenders welke elke wedstrijd wel uitzenden, liefst met nederlands comentaar.
Dan kan ik vanuit de luie zetel ook naar voetbal kijken.
Heeft hier al iemand zich in verdiept ?
Is dit uberhaupt mogelijk ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Hier staat het uitgelegd: http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_harmonyVerwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:12:
[...]
begrijp niet wat je bedoelt om de Harmony als MCE remote in te stellen. Ik heb de Multimedia IR Remote Controller (dus het apparaat dat aan de raspberry pi hangt) als MCE ingesteld. Is dat wat je bedoelt? Indien niet, hoe kan ik de Harmony instellen als MCE?
Het gaat er dus om dat je de Raspberry Pi (of eigenlijk je IR Remote) als Media Center Extender instelt.
Daarna doet de Harmony het gewoon (bij mij op RaspBMC). Ik heb dan zelf nog een los knopje om ondertiteling te zoeken en 2 knopjes om de ondertiteling bij te schuiven ingesteld (in remote.xml in je userdata/keymaps map)
Verwijderd
Meer mensen die hier last van hebben?..
Moet je hier een aparte licentie voor kopen?
WMV heeft de VC-1 licentie nodig op je PI.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:29:
Ik kan geen WMV bestanden afspelen op mij PI met de laatste openelec build..
Meer mensen die hier last van hebben?..
Moet je hier een aparte licentie voor kopen?
http://swag.raspberrypi.org/products/vc-1-license-key
Heb raspbmc geinstalleerd op een R-PI met een USB-3 3TB harddisk. Als het apparaat start dan werkt hij als een zonnetje. Echter als je de PI iets wilt laten indexeren (series etc) of je bent iets aan het afspelen dan loopt de gui vast. Bij het indexeren loopt hij eerder vast dan bij het afspelen (je kunt zo 4 of 5 afleveringen van een serie afspelen, niets. Je kunt hem laten indexeren, 95% kans dat hij vast loopt.
Ik kan hem nog wel benaderen via SSH en daar werkt alles. xbmc.bin trekt dan maar 11% cpu en 5% mem.
Ik heb al 3 verschillende usb opladers geprobeerd en nu hangt hij aan een powererd USB hub. Allemaal hetzelfde resultaat.
Als alles opnieuw opgestart is, dan werkt het wel, maar het begint wel irritant te worden.
Verwijderd
Bedankt voor de tip, echter blijkbaar is de IR remote die ik heb niet Windows Media Center compatible want reageert niet op de commando's als ik jouw instructies opvolg. Ik heb trouwens deze IR: http://club.dx.com/reviews/text/133615. Weeke IR heb jij en waar gekocht, ik krijg die van mij gewoon niet goed aan de praatSmobbo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:57:
[...]
Hier staat het uitgelegd: http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_harmony
Het gaat er dus om dat je de Raspberry Pi (of eigenlijk je IR Remote) als Media Center Extender instelt.
Daarna doet de Harmony het gewoon (bij mij op RaspBMC). Ik heb dan zelf nog een los knopje om ondertiteling te zoeken en 2 knopjes om de ondertiteling bij te schuiven ingesteld (in remote.xml in je userdata/keymaps map)
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Als er over één remote veel is geschreven dan is het die wel.
Ben ik niet met je eens, is notabene je eigen post uit 2012CurlyMo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:40:
Soms heeft het echt wel zin om eens het topic door te kijken (pagina 11):
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Als er over één remote veel is geschreven dan is het die wel.
Helemaal niet veel post over te vinden, een gedrocht om hem fatsoenlijk te configureren en zeker niet out-of-the box werken.
Heb hier ook zo'n DX ding liggen en ben hem liever kwijt dan rijk.
Mag hem van mij zo hebben, wat een pleuris ding.
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 30-04-2014 23:27 ]
Ah die fietsCurlyMo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:28:
Om mee aan te geven dat er in medio 2012 al support was voor die remote. Ik gebruik hem overigens ook niet meer. Heb nu een Harmony 300i.
Onderstaand mijn keymap.IJsbeer schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:06:
@Smobbo: hoe ziet jou keymap.xml eruit?
Hiermee kan ik met mijn Harmony One de 'record' knop gebruiken om ondertiteling te laten zoeken (gotham build).
Met vorige/volgende zender stel ik de ondertiteling een beetje bij mocht dat nodig zijn.
Mijn Harmony One werkt dus in samenwerking met een MCE receivertje (dit model: http://www.ebay.com/itm/P...ows-7-Vista-/260759744282)
Ooit een keer via eBay besteld. Niet persé deze eBay aanbieder overigens.
Edit: de post wordt een tikkie lang, iemand een tip om er zo'n scrolbaar lijstje van te maken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
| <keymap>
<!-- Global Button Actions - Used as Fall Through -->
<global>
<remote>
<!-- Playback Keys -->
<play>Play</play>
<pause>Pause</pause>
<stop>Stop</stop>
<forward>FastForward</forward>
<reverse>Rewind</reverse>
<skipplus>StepForward</skipplus>
<skipminus>StepBack</skipminus>
<left>Left</left>
<right>Right</right>
<up>Up</up>
<down>Down</down>
<select>Select</select>
<pageplus>PageUp</pageplus>
<pageminus>PageDown</pageminus>
<back>ParentDir</back>
<DVDmenu>PreviousMenu</DVDmenu>
<title>ContextMenu</title>
<info>Info</info>
<start>PreviousMenu</start>
<volumeplus>VolumeUp</volumeplus>
<volumeminus>VolumeDown</volumeminus>
<mute>Mute</mute>
<power>XBMC.ShutDown()</power>
<myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo>
<mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</mymusic>
<mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(Home)</mytv>
<yellow>ParentDir</yellow>
<green>ContextMenu</green>
<zero>Number0</zero>
<one>Number1</one>
<two>JumpSMS2</two>
<three>JumpSMS3</three>
<four>JumpSMS4</four>
<five>JumpSMS5</five>
<six>JumpSMS6</six>
<seven>JumpSMS7</seven>
<eight>JumpSMS8</eight>
<nine>JumpSMS9</nine>
</remote>
</global>
<Home>
<remote>
<info>XBMC.ActivateWindow(SystemInfo)</info>
<menu>XBMC.ActivateWindow(Settings)</menu>
<back>XBMC.ActivateWindow(ShutdownMenu)</back>
<clear>XBMC.ActivateWindow(Weather)</clear>
</remote>
</Home>
<FullscreenVideo>
<remote>
<left>StepBack</left>
<right>StepForward</right>
<up>BigStepForward</up>
<down>BigStepBack</down>
<back>SmallStepBack</back>
<pageplus>SkipNext</pageplus>
<pageminus>SkipPrevious</pageminus>
<menu>OSD</menu>
<start>OSD</start>
<title>CodecInfo</title>
<info>Info</info>
<radio>AspectRatio</radio>
<teletext>XBMC.ActivateWindow(Teletext)</teletext>
<subtitle>ShowSubtitles</subtitle>
<language>AudioNextLanguage</language>
<record>ActivateWindow(SubtitleSearch)</record>
<red>subtitledelayminus</red>
<blue>subtitledelayplus</blue>
</remote>
</FullscreenVideo>
<FullscreenInfo>
<remote>
<title>CodecInfo</title>
<info>Close</info>
<menu>OSD</menu>
</remote>
</FullscreenInfo>
<PlayerControls>
<remote>
<menu>Close</menu>
</remote>
</PlayerControls>
<Visualisation>
<remote>
<left>PreviousPreset</left>
<right>NextPreset</right>
<up>IncreaseRating</up>
<down>DecreaseRating</down>
<back>LockPreset</back>
<title>CodecInfo</title>
<select>XBMC.ActivateWindow(VisualisationPresetList)</select>
<menu>XBMC.ActivateWindow(MusicOSD)</menu>
<start>XBMC.ActivateWindow(MusicOSD)</start>
<info>Info</info>
</remote>
</Visualisation>
<MusicOSD>
<remote>
<menu>Close</menu>
<title>Info</title>
<info>CodecInfo</info>
</remote>
</MusicOSD>
<VisualisationSettings>
<remote>
<menu>Close</menu>
</remote>
</VisualisationSettings>
<VisualisationPresetList>
<remote>
<menu>Close</menu>
</remote>
</VisualisationPresetList>
<SlideShow>
<remote>
<info>CodecInfo</info>
<skipplus>NextPicture</skipplus>
<skipminus>PreviousPicture</skipminus>
<title>Info</title>
<select>Rotate</select>
<back>PreviousMenu</back>
</remote>
</SlideShow>
<ScreenCalibration>
<remote>
<select>NextCalibration</select>
<enter>NextCalibration</enter>
<zero>ResetCalibration</zero>
<display>NextResolution</display>
<xbox>NextResolution</xbox>
</remote>
</ScreenCalibration>
<GUICalibration>
<remote>
<select>NextCalibration</select>
<enter>NextCalibration</enter>
<zero>ResetCalibration</zero>
</remote>
</GUICalibration>
<SelectDialog>
<remote>
<back>Close</back>
</remote>
</SelectDialog>
<VideoOSD>
<remote>
<menu>Close</menu>
<start>Close</start>
</remote>
</VideoOSD>
<VideoMenu>
<remote>
<menu>OSD</menu>
<info>Info</info>
<title>CodecInfo</title>
<play>Select</play>
</remote>
</VideoMenu>
<OSDVideoSettings>
<remote>
<back>Close</back>
<menu>Close</menu>
<start>Close</start>
</remote>
</OSDVideoSettings>
<OSDAudioSettings>
<remote>
<back>Close</back>
<menu>Close</menu>
<start>Close</start>
</remote>
</OSDAudioSettings>
<ContextMenu>
<remote>
<title>Close</title>
<back>Close</back>
</remote>
</ContextMenu>
<NumericInput>
<remote>
<zero>Number0</zero>
<one>Number1</one>
<two>Number2</two>
<three>Number3</three>
<four>Number4</four>
<five>Number5</five>
<six>Number6</six>
<seven>Number7</seven>
<eight>Number8</eight>
<nine>Number9</nine>
<back>BackSpace</back>
</remote>
</NumericInput>
<Weather>
<remote>
</remote>
</Weather>
<Settings>
<remote>
</remote>
</Settings>
<MyPicturesSettings>
<remote>
</remote>
</MyPicturesSettings>
<MyProgramsSettings>
<remote>
</remote>
</MyProgramsSettings>
<MyWeatherSettings>
<remote>
</remote>
</MyWeatherSettings>
<MyMusicSettings>
<remote>
</remote>
</MyMusicSettings>
<SystemSettings>
<remote>
</remote>
</SystemSettings>
<MyVideosSettings>
<remote>
</remote>
</MyVideosSettings>
<NetworkSettings>
<remote>
</remote>
</NetworkSettings>
<AppearanceSettings>
<remote>
</remote>
</AppearanceSettings>
<Profiles>
<remote>
</remote>
</Profiles>
<systeminfo>
<remote>
</remote>
</systeminfo>
<shutdownmenu>
<remote>
</remote>
</shutdownmenu>
<submenu>
<remote>
</remote>
</submenu>
</keymap> |
C00P schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 02:06:
Ik kijk wekelijks een paar voetbal wedstrijden via streams op internet, de kwaliteit is altijd wel huilen met de pet op, ik zie daar een speler lopen maar ik kan alleen zien aan de manier waarop hij loopt wie het is.
Zo slecht is de kwaliteit.
Maar nu ben ik onlangs ace streams tegengekomen,deze werken via het bit torrent protocol.
Ik viel bijna van mijn stoel na het zien van de kwaliteit,haarscherp en na wat bufferen ook mooi vloeiend.
Nu zou het ideaal zijn als ik in xbmc een paar vaste ace streams kon zetten van een paar zenders welke elke wedstrijd wel uitzenden, liefst met nederlands comentaar.
Dan kan ik vanuit de luie zetel ook naar voetbal kijken.
Heeft hier al iemand zich in verdiept ?
Is dit uberhaupt mogelijk ?
Allereerst, ik ben een leek wat betreft de Raspberry Pi en weet niet of ik hier in het goede forum zit.
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een tweedehands raspberry Pi met turbo (USB 3.0 stick) met OpenELEC.
Start ik de Pi op, kom ik in het beginscherm met de titels; Video, afbeeldingen etc.
Klik ik op Video, staat er niet meer dan 'bestanden / Add-ons..
Wil ik bij programma's meer add-ons installeren, wordt mijn beeld helemaal zwart en doet reageert de Pi niet meer..
Tevens lukt het mij niet om WIFI te installeren..
Kan iemand mij helpen om de Pi werkbaar te krijgen voor het kijken van films/series?
Bij voorbaat hartstikke bedankt..
Klinkt alsof je Pi te ver is overgeklokt, waardoor deze instabiel is geworden.Pepernoot schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:45:
Beste,
Allereerst, ik ben een leek wat betreft de Raspberry Pi en weet niet of ik hier in het goede forum zit.
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een tweedehands raspberry Pi met turbo (USB 3.0 stick) met OpenELEC.
Start ik de Pi op, kom ik in het beginscherm met de titels; Video, afbeeldingen etc.
Klik ik op Video, staat er niet meer dan 'bestanden / Add-ons..
Wil ik bij programma's meer add-ons installeren, wordt mijn beeld helemaal zwart en doet reageert de Pi niet meer..
Tevens lukt het mij niet om WIFI te installeren..
Kan iemand mij helpen om de Pi werkbaar te krijgen voor het kijken van films/series?
Bij voorbaat hartstikke bedankt..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.