Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Tennisbal schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:27:
Helaas werkt dts passthrough met gotham nog steeds niet. Mijn samsung e8000 lust geluid door naar z5500 speakerset. DD gaat wel goed. Iemand wel gelukt?
Meestal is dat een beperking van de tv. Of lukt het met Frodo wel?
RoRoo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:18:
Updaten gaat idd super vloeiend! Net beide units geupdate naar Gotham.. Zonder issues..
Ook OpenElec veronderstel ik?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

Fire69 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:43:
[...]

RoRoo schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:43:
Zijn er al mensen die een upgrade van OpenElec naar Gotham gedaan hebben? Of is het gewoon beter om opnieuw te beginnen?
Yeps :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Voor diegene die hyperion hebben draaien, wat hebben jullie bij smoothing ingesteld?
Of hebben jullie dat alleen op enabled staan en verder niets aan de waardes aangepast?

Ik heb het momenteel aan staan en merk wel dat de overgangen wat minder snel gaan echter ga ik de waardes aanpassen merk ik weinig verschil.

En hebben jullie ook dat er in het menu ook ambilight is terwijl het in de configuratie is uitgeschakeld?

Draai momenteel de openelec gotham versie van vandaag van millhouse (die van gisteren had het ook).
Verder werkt het prima alleen merk ik ook dat met opstarten van de pi de eerste led van de serie vaak blauw is totdat xbmc volledig geladen is.

• Fire69
code:
1
2
3
4
5
6
        "smoothing" :
        {
            "type"            : "linear",
            "time_ms"         : 200,
            "updateFrequency" : 20.0000
        }

Default denk ik :)

Ik heb het ook al een paar keer gehad, hoewel het nu wel al even geleden is.
Bugje gewoon waarschijnlijk :)

[edit]
Check deze eens: https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/66

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 01-04-2014 23:40 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Smoothing heb ik uitgezet, doordat het idd te traag werd. Hij loopt er dan juist achteraan. (en dat is natuurlijk ook het idee van smoothing). Dus volgens mij onwenselijk. Als je dan bijvoorbeeld een onweersflits is, wil je niet dat hij dat pas de ambilight toont als de flits alweer weg is :)

Dat hij in het menu aan blijft heb ik idd ook, ik zal de tip van Fire69 eens proberen.
Gynnad schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:27:
Ik heb momenteel het probleem dat hij zo af en toe het beeld 'ververst' wanneer ik door het menu heen ga, wat nogal irritant is. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.

Heb zojuist al geupdate naar de nieuwste openELEC versie maar dit lost het probleem helaas niet op. Wanneer ik de nieuwste versie (van 29 maart - OpenELEC Beta - Raspberry Pi ARM Version:3.95.3) heb, is dit automatisch Gotham? Of moet ik hier nog iets speciaal voor doen?
Bij System Info zie je de XBMC versie...

Maar OpenELEC 3.95.3 = OpenELEC 4.0 Beta 3 gebruikt XBMC Gotham Beta 3.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 19:43
kraades schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:00:
[...]

Bij System Info zie je de XBMC versie...

Maar OpenELEC 3.95.3 = OpenELEC 4.0 Beta 3 gebruikt XBMC Gotham Beta 3.
Ja inderdaad had het al gezien, beetje dom :+

Maar ik heb nog wel steeds het probleem dat hij het beeld af en toe ververst (helemaal op zwart en dan komt hij weer terug, alsof de HMDI kabel even geen signaal krijgt), zou dit eventueel met de HMDI kabel te maken kunnen hebben? Het vreemde is wel dat hij dit alleen in het menu doet en nooit tijdens het afspelen van een aflevering/film.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Volgens mij zijn is er nog wel wat hdmi configuratie mogelijk in config.txt. Staat wel ergens in dit topic denk ik.

Edit: of anders hier http://elinux.org/RPiconfig

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 02-04-2014 14:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Gynnad schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:39:
[...]

Ja inderdaad had het al gezien, beetje dom :+

Maar ik heb nog wel steeds het probleem dat hij het beeld af en toe ververst (helemaal op zwart en dan komt hij weer terug, alsof de HMDI kabel even geen signaal krijgt), zou dit eventueel met de HMDI kabel te maken kunnen hebben? Het vreemde is wel dat hij dit alleen in het menu doet en nooit tijdens het afspelen van een aflevering/film.
Dit herken ik...
Bij een maximale overclock (turbo 1000mhz) had ik dit continue. (zwart scherm)
De overclock settings teruggebracht naar medium bracht al een belangrijke verbetering, maar toch idd een refresh van het scherm van een split second en alleen bij het doorbladeren van menu's. Tijdens het afspelen van films totaal geen last.

Als je dit hinderlijk vind kun je misschien de clockfrequency in het config.txt bestand nog iets verder verlagen.

• Eoghlear
IJsbeer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:35:
Smoothing heb ik uitgezet, doordat het idd te traag werd. Hij loopt er dan juist achteraan. (en dat is natuurlijk ook het idee van smoothing). Dus volgens mij onwenselijk. Als je dan bijvoorbeeld een onweersflits is, wil je niet dat hij dat pas de ambilight toont als de flits alweer weg is :)

Dat hij in het menu aan blijft heb ik idd ook, ik zal de tip van Fire69 eens proberen.
Heb liever dat het wat rustiger gaat dan het constante gespring van kleuren.
De tip heb ik inmiddels geprobeerd maar nog geen effect.

Denk dat ik er weer naar ga kijken als ook Gotham final is. Wie weet wat er in deze beta's nog allemaal aangepast gaat worden.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Fire69 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:43:
[...]

Meestal is dat een beperking van de tv. Of lukt het met Frodo wel?

[...]

Frodo ook niet. Ik blijf het raar vinden dat DD wel lukt maar DTS niet doorgepasst wordt naar mijn versterker

• IJsbeer
  • Niet online
In Gotham settings op expert zetten. Daar kun je dan instellen of DD en DTS (en AC3) als passthrough door moeten geven.
Als dat dan nog niet werkt, lijkt het erop dat je versterker (of aangesloten op TV?), via CEC doorgeeft dat hij geen DTS ondersteund. Dat zou je evt. forced aan kunnen zetten in de config.txt

/edit: even je oude post erbij gezocht. Hier is je antwoord: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1924209
TV ondersteund dus geen DTS.

[ Voor 18% gewijzigd door IJsbeer op 02-04-2014 21:00 ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
IJsbeer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:57:
In Gotham settings op expert zetten. Daar kun je dan instellen of DD en DTS (en AC3) als passthrough door moeten geven.
Als dat dan nog niet werkt, lijkt het erop dat je versterker (of aangesloten op TV?), via CEC doorgeeft dat hij geen DTS ondersteund. Dat zou je evt. forced aan kunnen zetten in de config.txt

/edit: even je oude post erbij gezocht. Hier is je antwoord: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1924209
TV ondersteund dus geen DTS.
DTS kan ik wel rechtstreeks versturen naar de surroundset. als ik bijvoorbeeld via de ingebouwde media player een dts film selecteer krijg ik netjes DTS geluid op mijn boxenset.

DD passthrough gaat ook goed, waarom DTS niet?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Tennisbal schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:07:
[...]

DTS kan ik wel rechtstreeks versturen naar de surroundset. als ik bijvoorbeeld via de ingebouwde media player een dts film selecteer krijg ik netjes DTS geluid op mijn boxenset.

DD passthrough gaat ook goed, waarom DTS niet?
Debug log

• IJsbeer
  • Niet online
Omdat je TV DTS eruit stript, omdat hij dat niet mag decoderen en doorsturen. Om dat mogelijk te maken moet Samsung licentie kosten betalen, wat ze dus neit gedaan hebben voor dit model.

• IJsbeer
  • Niet online
Voor de mensen die vinden dat het geluidsnivea lager in onder Gotham: Settings -> System -> Normaliseer niveaus bij Downmixen uitzetten.
(ik heb settings op 'Expert' staan, geen idee waar ze bij horen)

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb vanmiddag geprobeerd om de gotham nightly te installeren op Xbian RC1. Nu krijg ik echter steeds meldingen over missing dependencies (libpython2.7 python2.7 en python2.7-mininmal en nog een paar). Ik heb al geprobeerd deze dmv apt-get -f install xx te forceren (zowel afzonderlijk van elkaar als allemaal in één opdracht), maar hij blijft piepen over de dependencies. Tegelijk kan hij de packages niet installeren omdat die versie al geïnstalleerd is :?

Ik wil nu mijn snapshot terugzetten van voordat ik begon te klooien, bijvoorbeeld van 31-03 of 01-04. Als ik
code:
1
btrfs-auto-snapshot list root
doe, krijg ik een lijstje met snapshots. Ik kan deze echter niet terugzetten met
code:
1
btrfs-auto-snapshot rollback btrfs-auto-snapshot_daily-2014-04-01
, ook niet als ik daar /root/@ voorzet (wat ik bij de list optie zie). Ik krijg een melding dat het bestand niet bestaat. Ik heb geprobeerd de bestandsnaam van de snapshot te zoeken, maar ik kan die zowel via Putty als met WinSCP niet vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik zo'n rollback precies moet doen of hoe ik toch de goede dependencies krijg?

• Smultie
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:39:
of hoe ik toch de goede dependencies krijg?
(Q) I am getting an error about upgrading python2.7
(A) Follow the instructions below (with sudo) found in THIS POST

Code:

sed -i '/_hashlib.so/d' /var/lib/dpkg/info/python2.7.list
sed -i '/_ssl.so/d' /var/lib/dpkg/info/python2.7.list

and run the upgrade again. If you still have issues you can run

Code:

sudo apt-get -f install
Source: http://wiki.xbian.org/Updating

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 03-04-2014 06:29 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 21:23
Ik hoor iedereen over gotham dat deze zo snel is. Goed nieuws natuurlijk, alleen ben ik nu heel benieuwd hoe deze in vergelijking met Raspbmc draait. Is er iemand die ze beide heeft gedraaid? Ik neem aan dat Raspbmc binnenkort ook met een update komt, maargoed. Als Xbian veel sneller loopt.... :)

[ Voor 7% gewijzigd door spokje op 03-04-2014 08:15 ]

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 15:48
spokje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:14:
Ik hoor iedereen over gotham dat deze zo snel is. Goed nieuws natuurlijk, alleen ben ik nu heel benieuwd hoe deze in vergelijking met Raspbmc draait. Is er iemand die ze beide heeft gedraaid? Ik neem aan dat Raspbmc binnenkort ook met een update komt, maargoed. Als Xbian veel sneller loopt.... :)
check deze site. Ik update hem regelmatig.

• Fire69
slommer schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:12:
[...]

Ben jij miappa? :)

Even mijn vorige vraag opnieuw stellen dan, hopelijk weet jij het antwoord:
Fire69 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:03:
Iemand hier die Raspbmc al naar de Gotham-builds heeft geupdate?
Zo ja:
[...]
- Gaat de automatische update-functie van Raspbmc daarna nog steeds werken?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx, ga ik proberen! Hier was ik niet op uitgekomen met het zoeken naar allerlei combinaties van python, xbian, xbmc, dependencies e.d.

Ik kwam bij het zoeken naar een oplossing hiervoor trouwens ook verschillende dingen tegen over de repositories. Er wordt in deze thread gezegd dat /etc/apt/sources.list bestaat uit
code:
1
deb http://xbian.brantje.com stable main

Bij mij staat daar ook nog
code:
1
2
deb http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free
deb-src http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free

Heb je die nodig (sources niet, maar die andere) of krijg je met alleen de xbian repository al de goede updates?

[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 03-04-2014 10:15 ]

• Smultie
  • Niet online
Bij mij is het:
xbian@xbian ~ $ cat /etc/apt/sources.list
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi
deb http://xbian.brantje.com stable main
#deb-src http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 09:54
slommer schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:12:
[...]

Ik heb al een paar keer geprobeert te updaten,
code:
1
2
3
4
5
wget -O xbmc-13-20140402-nc3.tar.gz http://goo.gl/wbemOk --no-check-certificate
pv xbmc-13-20140402-nc3.tar.gz | tar xzf - -C /home/pi/.upgrade
sudo cp /home/pi/.upgrade/xbmc-13-20140402-nc3/{fixup_x.dat,start_x.elf} /boot
ln -sfn /home/pi/.upgrade/xbmc-13-20140402-nc3/xbmc-bcm /home/pi/.xbmc-current
sudo reboot

dit uitgevoerd(voor de laatste), maar elke keer start mijn pi niet meer op daarna, enig idee?

• slommer
Fire69 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:17:
[...]
Ben jij miappa? :)

Even mijn vorige vraag opnieuw stellen dan, hopelijk weet jij het antwoord:
[...]
Nope :) maar link waar ik regelmatig kijk voor updates van xbmc zelf.
Geen idee of automatische update-functie van Raspbmc erna nog werkt.
Kalua schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:44:
[...]
Ik heb al een paar keer geprobeert te updaten,
code:
1
2
3
4
5
wget -O xbmc-13-20140402-nc3.tar.gz http://goo.gl/wbemOk --no-check-certificate
pv xbmc-13-20140402-nc3.tar.gz | tar xzf - -C /home/pi/.upgrade
sudo cp /home/pi/.upgrade/xbmc-13-20140402-nc3/{fixup_x.dat,start_x.elf} /boot
ln -sfn /home/pi/.upgrade/xbmc-13-20140402-nc3/xbmc-bcm /home/pi/.xbmc-current
sudo reboot

dit uitgevoerd(voor de laatste), maar elke keer start mijn pi niet meer op daarna, enig idee?
Had die issue ook sinds half feb ongeveer. Bleek issue te zijn met de skin die ik had lopen (metrotv).
Die map gedelete en toen starte xbmc weer op. Zat bij mij in een loop tussen het raspbmc logo en blauw scherm met text(zo uit me hoofd geen idee wat er stond)

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 09:54
Hij doet bij mij helemaal niets meer, krijg geen beeld. Zal eens een helemaal kale installatie proberen dan..

• slommer
Kalua schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:19:
Hij doet bij mij helemaal niets meer, krijg geen beeld. Zal eens een helemaal kale installatie proberen dan..
En hij is wel pingbaar of dat ook al niet?
Anders daar eens op het forum vragen.
gwystyl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:39:
Heeft iemand een idee hoe ik zo'n rollback precies moet doen of hoe ik toch de goede dependencies krijg?
En opnieuw de wiki:
code:
1
http://wiki.xbian.org/Btrfs

Daarnaast kan je ook met snapshots werken in xbian-config in XBMC.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

CurlyMo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:19:
[...]

En opnieuw de wiki:
code:
1
http://wiki.xbian.org/Btrfs

Daarnaast kan je ook met snapshots werken in xbian-config in XBMC.
Dit heb ik letterlijk geprobeerd (maar dan met de juiste naam van de snapshot), maar ik krijg steeds de melding terug dat het bestand niet bestaat.

Ik had dat alleen niet in de wiki gezocht maar op het xbian forum. Ik heb zowel de naam van de snapshot als root/@<naam van snapshot> geprobeerd. Beide werkten niet, vandaar dat ik ook vroeg waar ik die bestanden letterlijk kan terugvinden zodat ik het juiste pad in het rollback commando kan intypen.
Je hebt het niet letterlijk geprobeerd:
ook niet als ik daar /root/@ voorzet (wat ik bij de list optie zie)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
root@pi: ~# btrfs-auto-snapshot list
data/@
data/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-01-0832
data/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-02-0925
data/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-03-0236
home/@
home/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-01-0832
home/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-02-0925
home/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-03-0236
home/@btrfs-auto-snap_weekly-2014-03-30-0856
modules/@
modules/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-01-0832
modules/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-02-0925
modules/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-03-0236
modules/@btrfs-auto-snap_weekly-2014-03-30-0856
root/@
root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2014-04-02-2235
root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2014-04-02-2356
root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2014-04-03-0000
root/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-01-0832
root/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-02-0925
root/@btrfs-auto-snap_daily-2014-04-03-0236
root/@btrfs-auto-snap_weekly-2014-03-30-0856

Ik zie dus nergens /root/@ staan.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op het moment start mijn Pi niet op of is hij in slaapstand gegaan, dus kan ik er van buitenaf niet bij. Ik zal vanavond nog eens goed kijken naar wat ik nou precies ingetypt had en de overige opties proberen....

Verwijderd

Beste mede tweakers ik had cvia 1dayfly dit pakket aangeschaft ik heb het turbo pakket. https://www.1dayfly.com/n...rry-pi-mediaspeler-pakket

Alleen ik kom er niet helemaal uit. Er staat dat de software op de sd staat maar dat dat alleen voor opstarten is. Staat de rest dan op de USB? Als ik de USB in me laptop hang kan ik deze niet openen omdat ie dan eerst geformatteerd moet worden. Ik zou graag van meer gebruik maken dan alleen xbmc op mijn pi en wil daarom het "Noobs" pakket erop zetten zodat ik ook gewoon een bureaublad heb. Als ik de sd in me laptop doe zegt ie dat er 60 van de 69 mb vrij is terwijl hèt een kaart van zgb is.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Link werkend gemaakt.

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:31:
Beste mede tweakers ik had cvia 1dayfly dit pakket aangeschaft ik heb het turbo pakket. [url]http://https://www.1dayfly.com/nl/nl/product/13527/compleet-raspberry-pi-mediaspeler-pakket[/url]

Alleen ik kom er niet helemaal uit. Er staat dat de software op de sd staat maar dat dat alleen voor opstarten is. Staat de rest dan op de USB? Als ik de USB in me laptop hang kan ik deze niet openen omdat ie dan eerst geformatteerd moet worden. Ik zou graag van meer gebruik maken dan alleen xbmc op mijn pi en wil daarom het "Noobs" pakket erop zetten zodat ik ook gewoon een bureaublad heb. Als ik de sd in me laptop doe zegt ie dat er 60 van de 69 mb vrij is terwijl hèt een kaart van zgb is.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Check dezehandleiding. SD kaartje gewoon formateren. Daarna Windisk manager downloaden, een XBMC build downloaden voor de Rpi en met windisk zet je dit op je SD kaartje. SD kaartje in je RPi, en opstarten maar...

Edit -> je link werkt niet. Of is het de bedoeling dat je RPi via usb loopt?

[ Voor 3% gewijzigd door wizzlewaxx op 03-04-2014 16:50 ]

Verwijderd

Het aparte is als namelijk als ik hem opstart zonder USB en dus alleen met sd doet hij het niet. Met USB wel ik vraag me dus af wat op de USB staat.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb onlangs m'n library paden aangepast van SMB naar NFS en sindsdien worden alle films in de library dubbel getoond (SMB en NFS). Nergens vind ik nog verwijzingen naar SMB pad terug (toch niet via de interface).... waar moet ik nu nog gaan zoeken..? Een of andere obscure XML file? De movie database file heb ik reeds verwijderd (ergens gelezen op een forum dat het verwijderen en opnieuw laten aanmaken van deze file het zou kunnen oplossen).

edit: gaat over raspbmc installatie

[ Voor 4% gewijzigd door renio op 03-04-2014 16:55 ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Clean library al eens geprobeerd in settings/video?

is everything cool?

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:50:
Het aparte is als namelijk als ik hem opstart zonder USB en dus alleen met sd doet hij het niet. Met USB wel ik vraag me dus af wat op de USB staat.
Waarschijnlijk staat daar OpenElec met XBMC op dan :P. Ik zou even die handleiding volgen die ik eerder postte. En je USB even achterwege laten, kijken of je dat ding aan de praat kan krijgen...

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:50:
Er staat een config.sys op je SD kaartje.

Post die eens hier als je wil.

Te koop....

Verwijderd

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Euhm, ik bedoel de regel die in je config.sys staat :)

Bestandje even openen dus.

edit:
Laat maar...

Ik zie dat je geen System hebt en dus wordt mijn vermoeden bevestigd.

Je boot vanaf USB en dat is ook je storage.

Vandaar dat hij niet werkt zonder USB stick er in.

Dat noemen ze dus turbo :)

Is het een USB 3 stick?

[ Voor 85% gewijzigd door albino71 op 03-04-2014 19:18 . Reden: edit en typo ]

Te koop....

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ik dat plaatje zie is het een Integral Metal Fusion 8Gb. Dat zou inderdaad USB 3 zijn, maar ik kan me een zeer vergelijkbare drive herinneren die USB 2 is.

Mijn Pi vond het na gisteren blijkbaar genoeg geweest. Hij startte niet meer op, alleen het rode ledje brandde nog. Met een andere SD-kaart met verse image deed hij wel weer wat, dus ik vermoed dat mijn SD-kaart corrupt is geworden :(. Ik ben nu maar met de verse image opnieuw begonnen om alle updates binnen te halen. Als hij daarmee klaar is kan ik mijn setup weer instellen zoals ik het had. Ik neem de tips van hierboven over BTRFS en de dependencies wel mee, want bij de eerste updatepoging kreeg ik al weer een melding dat Python2.7 niet wilde updaten.

• IJsbeer
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:43:

Je boot vanaf USB en dat is ook je storage.
En dat wordt erg afgeraden om te doen. Het boot stukje is relatief klein en dat helpt niet/nauwelijks om dat op de USB te zetten. Het levert problemen op bij het upgraden van firmware/software. Dat zou ik terugraaien.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
gwystyl schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:31:
[...]

Dit heb ik letterlijk geprobeerd (maar dan met de juiste naam van de snapshot), maar ik krijg steeds de melding terug dat het bestand niet bestaat.

Ik had dat alleen niet in de wiki gezocht maar op het xbian forum. Ik heb zowel de naam van de snapshot als root/@<naam van snapshot> geprobeerd. Beide werkten niet, vandaar dat ik ook vroeg waar ik die bestanden letterlijk kan terugvinden zodat ik het juiste pad in het rollback commando kan intypen.
Heb je de nodig commands als root (sudo) gerund? Want dat zou het mogelijk kunnen verklaren.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DexterBelgium schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:07:
[...]

Heb je de nodig commands als root (sudo) gerund? Want dat zou het mogelijk kunnen verklaren.
ja volgens mij was ik als root via SSH ingelogd. Zoals hierboven genoemd heb ik inmiddels een fresh install gedaan, dus heeft het inmiddels geen zin meer om een rollback te doen. De andere hint vanaf http://wiki.xbian.org/Updating werkte in ieder geval. Python liet zich nu netjes updaten, waardoor ik weer helemaal up to date ben.

Ik ga zo maar eens een handmatige backup maken van /home en het systeem zodat ik in ieder geval terug kan naar een volledig geïnstalleerd systeem :)

Verwijderd

IJsbeer schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:13:
[...]

En dat wordt erg afgeraden om te doen. Het boot stukje is relatief klein en dat helpt niet/nauwelijks om dat op de USB te zetten. Het levert problemen op bij het upgraden van firmware/software. Dat zou ik terugraaien.
Het is inderdaad een 3.0 USB. Nu heb ik gister ook een class10 sd van 8gb gekocht omdat ik eigenlijk al van plan was wat meer dan alleen xbmc te draaien. Dan ga ik het zonder USB doen dank voor jullie hulp.

• IJsbeer
  • Niet online
Hetgeen wat jij niet zou moeten doen is booten van USB. Dat heeft geen meerwaarde. DAARNAAST kun je ervoor kiezen om de 'storage' naar USB te verwijzen. Dat wordt wel ondersteund en hier lees je ook positieve verhalen over. (al lijkt het alleen van invloed te zijn als je een tragere SD kaart hebt, anders lijkt het niet veel uit te maken).
Dus BOOT van USB: NEE
Storage van USB: Ja, dat kan.

Het gaat dan voornamelijk om de random reads, dus het maakt nit uiet of je een Class 4 of 10 hebt. Dat zegt niets over de snelheid van de random reads. Het is niet voor niets dat de Pi store zelf een Clas 6 Samsung kaart meelevert, die heeft het hoogste random reads van tientallen kaarten die ze hebben getets. Met zo'n kaart heeft een USB ws. weinig meerwaarde (en ook daar geldt weer: het gaat om de random reads, niet om de maximale doorvoersnelheid )

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Storage op USB heeft zeker een voordeel, als je de Pi overclockt tot 1 GHz en de SD-kaart lockt :)

• IJsbeer
  • Niet online
Nee, dat is verleden tijd. Het probleem van de corrupte SD kaart is allang opgelost in recentere firmwares van de PI (paar maand geleden).

• Smultie
  • Niet online
IJsbeer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:04:
Nee, dat is verleden tijd. Het probleem van de corrupte SD kaart is allang opgelost in recentere firmwares van de PI (paar maand geleden).
En weet je zeker dat dat in alle distros is verwerkt?
Ik moet toch even reageren, omdat er nu langere tijd verkeerde informatie wordt verteld.
IJsbeer schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:13:
[...]

Je kunt überhaupt niet booten van USB.
IJsbeer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:56:
Hetgeen wat jij niet zou moeten doen is booten van USB. Dat heeft geen meerwaarde.
Het kan dus ook niet.
Het gaat dan voornamelijk om de random reads, dus het maakt nit uiet of je een Class 4 of 10 hebt.
Dat verschil is in alle gevallen wel degelijk flink merkbaar.
Dat zegt niets over de snelheid van de random reads. Het is niet voor niets dat de Pi store zelf een Clas 6 Samsung kaart meelevert, die heeft het hoogste random reads van tientallen kaarten die ze hebben getets. Met zo'n kaart heeft een USB ws. weinig meerwaarde (en ook daar geldt weer: het gaat om de random reads, niet om de maximale doorvoersnelheid )
Van alle kaarten die ik heb getest is de ICIDU class 10 verruit het best en snelst. En ik heb nogal wat kaarten getest als ontwikkelaar van XBian.
IJsbeer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:04:
Bron? Het tegendeel is namelijk waar. Er is langere tijd een stukje code in de kernel gekomen waardoor de CPU en SD snelheid out-of-sync waren bij overclocks. Hierdoor werd het systeem bij overklokken juist instabieler dan hij voorheen was. Het is mij nog niet duidelijk of ze dit teruggedraaid hebben. Je kan dit zelf uitzetten door:
code:
1
emmc_pll_core=0

In je config.txt te zetten.

Bronnen:
http://forum.xbian.org/thread-2148-post-21489.html#pid21489
http://forum.xbian.org/thread-1770-post-19669.html#pid19669
http://forum.xbian.org/thread-1770-post-19762.html#pid19762

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 04-04-2014 17:18 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Smultie schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:06:
[...]
En weet je zeker dat dat in alle distros is verwerkt?
Ik volg alleen de OE distro. En in de officiele 3.2.4 versie zit die nog niet. Wel in de Gotham Beta's en Nightlies.

Keihard geeft popcornmix (developer voor de pi, oa firmware) het niet aan idd:
http://forum.xbmc.org/sho...hlight=corrupt#pid1569346
http://forum.xbmc.org/sho...hlight=corrupt#pid1569401
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=11547

[ Voor 4% gewijzigd door IJsbeer op 04-04-2014 20:12 ]

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Hallo, ik heb mij een nieuwe tv gekocht om daar de raspberry op te gebruiken.
Maar hij gooit steeds na een ongeveer 10 min tijd mijn externe hardeschijf of usb eruit.
Daar hed ik eigelijk met de oude tv nooit last van gehad.
Nu zou ik eigelijk zelf zeggen dat het toch niks met een nieuwe tv te maken kan hebben, maar ben wel benieuwd wat jullie ervan denken.
Ik heb xbmc al eens eraf gegooit en overnieuw geinstalleerd via noobs, maar dat blijkt niet te helpen.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Harde schijf of usb via powered hub?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

IJsbeer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:10:
[...]

Ik volg alleen de OE distro. En in de officiele 3.2.4 versie zit die nog niet. Wel in de Gotham Beta's en Nightlies.

Keihard geeft popcornmix (developer voor de pi, oa firmware) het niet aan idd:
http://forum.xbmc.org/sho...hlight=corrupt#pid1569346
http://forum.xbmc.org/sho...hlight=corrupt#pid1569401
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=11547
Geen directe source maar in het erste punt wordt het ook genoemd.
http://www.raspbmc.com/2013/12/raspbmcs-november-update/
Ik heb er nu op OpenELEC eigenlijk nooit meer last van als ik direct de stroom verbreek.

👉🏻 Blog 👈🏻

Vooral omdat het een aanname is en juist het tegenovergestelde heeft bereikt.
kraades schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:50:
Geen directe source maar in het erste punt wordt het ook genoemd.
http://www.raspbmc.com/2013/12/raspbmcs-november-update/
Ik heb er nu op OpenELEC eigenlijk nooit meer last van als ik direct de stroom verbreek.
Wat hij zegt is:
I've pushed out a new firmware that fixes a type of sdcard corruption we were able to reproduce.
Dat zegt dus eigenlijk maar heel weinig. Sam blaast het inderdaad op naar epische proporties die niet realistisch zijn.

Vanuit mk01 (xbian):
I really can't believe they call this "solving SD corruption issues". the solution "works" if you set force_turbo and over volt (because you are overclocking) what takes down your warranty. other standard combinations are simply freezing, crashing, corrupting SD more than ever. I was directly asking them if this is a way to go. nobody bothered to answer - and even they admitted those changes only after 7w on users pressure and bad reports.

Currently at devel repo XBian has completely different kernel, patched in house and firmware with new setting in config.txt to restore how it was all working before. It is under testing 1-2w, so maybe I push to public today or tomorrow.

[ Voor 60% gewijzigd door CurlyMo op 04-04-2014 23:06 ]

Ok, in de praktijk heb ik er in ieder geval op OpenELEC 4 Beta 3 er geen last meer van. 100x uitzetten -> 0x corrupt. Dat is wel eens anders geweest. 3x uitzetten -> 1x corrupt.

👉🏻 Blog 👈🏻

• IJsbeer
  • Niet online
En verklaart ook waarom ik er ook geen last van heb, gezien force turbo en overvolt beide 'aan' staan.
En ook waarom het dus allerminst een oplossing is ;)

• schumi2004
kraades schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 08:13:
Ok, in de praktijk heb ik er in ieder geval op OpenELEC 4 Beta 3 er geen last meer van. 100x uitzetten -> 0x corrupt. Dat is wel eens anders geweest. 3x uitzetten -> 1x corrupt.
Geen idee wat er anders is aan mijn setup maar ik draai alles op SD en heb nog nooit een corrupte setup gehad wat bekenden van mij wel kregen binnen een maand.
Zelfde type SD, zelfde OE setup en beide OC'ed naar 900 uit mijn hoofd.

Nagnoeg dezelfde hardware en install en ik heb na maanden van gebruik dus geen corruptie gezien en hij binnen een maand, appart.
Dan heb ik zeker elke keer geluk want mijn settings op OpenELEC 3.95.3 zijn:
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2
force_turbo=0

👉🏻 Blog 👈🏻

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Sepp14 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:29:
Harde schijf of usb via powered hub?
Harde schijf, maar een gewone usb gooit die nog sneller eruit..
Alleen een usb verwijdert die 'veilig' en mijn extern harde schijf 'onveilig'

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Sinds ik Open Elec gebruik (laatste beta) werkt Trakt niet meer bij mij.
Ik heb de addon al eens verwijderd (meerdere keren) en weer opnieuw geinstalleerd, maar ook dat werkt niet.

Ik heb via SSH in de map XBMC/Addons en userdata de mappen die betrekking hebben op Trakt ook verwijderd, maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik krijg de melding als ik Trakt wil starten: Script failed to start.

Iemand nog een idee wat het kan zijn?

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 16:39
Hmm ik heb tegenwoordig als ik m'n raspbian met XBMC update (zowel via apt-get als rpi-update) dat mijn videos niet meer afspelen, hij freezed bij het eerste frame, schiet dan nog door naar een ander frame, en dan hangt de RPi gewoon ;(

Gelukkig had ik nog een backup, daarna nogmaals geprobeerd en same shit, maar eens kijken of ik kan pinpointen waar het fout gaat.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Robbie T schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:13:
Sinds ik Open Elec gebruik (laatste beta) werkt Trakt niet meer bij mij.
Ik heb de addon al eens verwijderd (meerdere keren) en weer opnieuw geinstalleerd, maar ook dat werkt niet.

Ik heb via SSH in de map XBMC/Addons en userdata de mappen die betrekking hebben op Trakt ook verwijderd, maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik krijg de melding als ik Trakt wil starten: Script failed to start.

Iemand nog een idee wat het kan zijn?
had ik ook.. tot ik een reboot deed.. maar dat zal je vast al wel getest hebben.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RoRoo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:01:
[...]

had ik ook.. tot ik een reboot deed.. maar dat zal je vast al wel getest hebben.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Robbie T
RoRoo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:01:
[...]

Yep, meerdere keren.

• Eoghlear
Hoe doen jullie hyperion eigenlijk updaten onder OE? Gewoon door de installatie uit de wiki nog eens te draaien?

Zag dat er recent nog wat aanpassingen op github zijn geweest.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Vreemd.. Gister deed mijn trakt het ook niet, ik reboot 'm en hij ging gelijk een OE update downloaden en installeren. daarna werkte mijn trakt weer...

welke had jij nu draaien?

• Eoghlear
Zie wel vaker in beeld verschijnen dat er een time-out is ontstaan bij het laden van trakt. Echter kijk ik een serie krijg ik gewoon de melding dat de aflevering als gezien toegevoegd is.

Draai de laatste millhouse beta.

• Fire69
Eoghlear schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:37:
Hoe doen jullie hyperion eigenlijk updaten onder OE? Gewoon door de installatie uit de wiki nog eens te draaien?

Zag dat er recent nog wat aanpassingen op github zijn geweest.
https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/68
Hm, net OpenELEC 3.95.5 geinstalleerd maar ophalen van de details van de content als 1080p, dts etc. werkt niet. Poweroff hapert. Selectie TV source na poweroff werkt niet. Voelt een beetje brak aan...

Valt wel mee bij nader inzien...

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 10-04-2014 21:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• IJsbeer
  • Niet online
Hyperion gebruikers: Welke software/versie gebruiken jullie? Ik draai een Gotham Nightly van OE en krijg een foutmelding bij het starten over libusb.

• Eoghlear
IJsbeer schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:05:
Hyperion gebruikers: Welke software/versie gebruiken jullie? Ik draai een Gotham Nightly van OE en krijg een foutmelding bij het starten over libusb.
De laatste versie van Millhouse. Update die dagelijks via de addon van uit de repo van Leopold.

Die foutmelding ben ik nog niet tegen gekomen.

• Robbie T
Ik draai momenteel OE 3.95.4. Helaas nog steeds met het Trakt probleem.
Ik krijg ook niet meer de melding om de aflevering of film te gaan raten.

Ik lees hier ook dingen over de OE Millhouse of Popcornmix branch. Kan iemand mij aangeven wat de verschillen zijn? Want schijnbaar werkt het op de millhouse brach wel gewoon.

Heb wat lopen zoeken, maar kan de verschillen tussen deze branch en de gewone niet ontdekken.

• Eoghlear
Robbie T schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:19:
Ik draai momenteel OE 3.95.4. Helaas nog steeds met het Trakt probleem.
Ik krijg ook niet meer de melding om de aflevering of film te gaan raten.

Ik lees hier ook dingen over de OE Millhouse of Popcornmix branch. Kan iemand mij aangeven wat de verschillen zijn? Want schijnbaar werkt het op de millhouse brach wel gewoon.

Heb wat lopen zoeken, maar kan de verschillen tussen deze branch en de gewone niet ontdekken.
Popcornmix en de rbej versie bestaan niet meer (waren frodo versies als ik me niet vergis). Popcornmix levert zijn aanpassingen bij Millhouse voor die versie aan (Popcornmix is Dom van de RaspberryPi Foundation).

Hij heeft voor zover ik gelezen heb vooral aan de firmware en de newclock zaken zitten sleutelen.

Ik zelf pak de beta versies van Millhouse. Dagelijks goede builds gebaseerd op openelec met wat extra aanpassingen. Heb de test versies van Openelec zelf nog niet geprobeerd.

Je zou deze addon kunnen installeren. Kun je via die kiezen welke test builds je wilt gebruiken.

• Robbie T
Eoghlear schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:58:
[...]

Popcornmix en de rbej versie bestaan niet meer (waren frodo versies als ik me niet vergis). Popcornmix levert zijn aanpassingen bij Millhouse voor die versie aan (Popcornmix is Dom van de RaspberryPi Foundation).

Hij heeft voor zover ik gelezen vooral aan de firmware en de newclock zaken zitten sleutelen.

Ik zelf pak de beta versies van Millhouse. Dagelijks goede builds gebaseerd op openelec met wat extra aanpassingen. Heb de test versies van Openelec zelf nog niet geprobeerd.

Je zou deze addon kunnen installeren. Kun je via die kiezen welke test builds je wilt gebruiken.
Helemaal top. Heb gelijk eens even MillHouse geinstalleerd. Werkt voor mijn gevoel een stukje sneller nog weer dan Open Elec.

Trakt werkt helaas nog steeds niet. Ik zie het volgende in mijn Error Log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[trakt] Making path structure: u'/storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.trakt/'
20:58:03  50.681667 T:2909258832   ERROR: Create - Error creating /storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.trakt/
20:58:16  63.552856 T:2909258832   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <class 'sqlite3.OperationalError'>
                                            Error Contents: unable to open database file
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/default.py", line 6, in <module>
                                                from service import traktService
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/service.py", line 20, in <module>
                                                class traktService:
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/service.py", line 27, in traktService
                                                dispatchQueue = queue.SqliteQueue()
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/queue.py", line 56, in __init__
                                                with self._get_conn() as conn:
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/queue.py", line 72, in _get_conn
                                                self._connection_cache[id] = sqlite3.Connection(self.path, timeout=60)
                                            OperationalError: unable to open database file
                                            -->End of Python script error report<--

Ik heb de Addon al eens opnieuw geinstalleerd en ook al een reboot geprobeerd.

• honmashinsei
  • Laatst online: 12-08 01:54
Hallo allen,

ik ben op de hoogte van de "SD cards that function with Raspberry Pi" list. Nu ik recentelijk ineens een 'kernel panic' error heb gekregen terwijl ik NET mijn complete library prachtig had ingesteld met OpenELEC wil ik dus toch op zoek naar een perfect, snel, en stabiel functionerende SD kaart voor mijn Pi met OpenELEC. Ik heb de kernel panic gekregen op een 16 GB "Duracell Class 6 SDHC ProPhoto 150x" SD kaart die altijd prima functioneerde. Deze heb ik wel een keer op straat gevonden, en ziet er wat beschadigd uit, dus misschien is ie gewoon 'op' geraakt.

Als vervanging/backup heb ik een jaar geleden ook een Transcend SDHC Card Class 10, 8 GB (TS8GSDHC10) besteld. Deze werkt lekker snel (veel sneller merkbaar in het menu van XBMC dan die Duracell), en staat dus ook als "working" in die Raspberry Pi SD card functionality list. Deze kaart vertoont echter kuren: als ik XBMC aan laat staan op bijv. een filename die langer is dan x aantal tekens (dus dat ie begint te scrollen), dan loopt het menu soms vast en is het enige wat nog rest het resetten van de Pi. Ik weet niet waar dit aan kan liggen (hitteproductie, kaart die niet goed is?), maar het probleem heb ik met de Duracell kaart dus niet. OpenELEC versies zijn exact hetzelfde, en beide ook clean install.

Nu de hamvraag:

Welke SD kaart functioneert nu het BESTE, SNELSTE, en STABIELSTE met de Raspberry Pi en OpenELEC? Ik las positieve verhalen over Samsung? Of is misschien die kaart die uit de Raspberry Pi store komt http://swag.raspberrypi.o...roducts/noobs-8gb-sd-card, aan te raden? Vind ik alleen zo gek, want: dat is een microSD kaartje in een adapter (?) Wel lekker handig, want ik heb nog een aantal microSD kaartjes ook liggen, maar het gaat zo tegen mijn gevoel in dat een microSD kaart + adapter beter zou functioneren dan een dedicated SD(HC) kaartje.

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen. Ik wil gewoon een fijne, snelle kaart (ik denk dat 8 GB voldoende is, of misschien zelfs wel 4 GB). Minimaal Class 6 qua snelheid (of maakt dat praktisch niet uit?). Deze kaart moet het gewoon blijven doen, want ik heb een enorme library die prachtig werkt indien goed ingesteld :9~ , maar een crime is om helemaal in te stellen. :'(

I love my Pi, maar dan moet ie het wel (blijven) doen! 8)
Icidu class 10 (liefst blauwe versie)

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-10 11:13
Ik gebruik een class 10 sd kaart en ben hier zeer tevreden mee, deze heb ik zelf (8gb).
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324213
Ik heb de kortingscode COMPUTERTOTAAL gebruikt, geen idee of die nog werkt, ik verwacht het eigenlijk niet.

Edit* het kan goedkoper:
pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10

[ Voor 27% gewijzigd door Sp3dy op 10-04-2014 23:03 ]

• Eoghlear
Robbie T schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:13:
[...]

Helemaal top. Heb gelijk eens even MillHouse geinstalleerd. Werkt voor mijn gevoel een stukje sneller nog weer dan Open Elec.

Trakt werkt helaas nog steeds niet. Ik zie het volgende in mijn Error Log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[trakt] Making path structure: u'/storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.trakt/'
20:58:03  50.681667 T:2909258832   ERROR: Create - Error creating /storage/.xbmc/userdata/addon_data/script.trakt/
20:58:16  63.552856 T:2909258832   ERROR: EXCEPTION Thrown (PythonToCppException) : -->Python callback/script returned the following error<--
                                             - NOTE: IGNORING THIS CAN LEAD TO MEMORY LEAKS!
                                            Error Type: <class 'sqlite3.OperationalError'>
                                            Error Contents: unable to open database file
                                            Traceback (most recent call last):
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/default.py", line 6, in <module>
                                                from service import traktService
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/service.py", line 20, in <module>
                                                class traktService:
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/service.py", line 27, in traktService
                                                dispatchQueue = queue.SqliteQueue()
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/queue.py", line 56, in __init__
                                                with self._get_conn() as conn:
                                              File "/storage/.xbmc/addons/script.trakt/queue.py", line 72, in _get_conn
                                                self._connection_cache[id] = sqlite3.Connection(self.path, timeout=60)
                                            OperationalError: unable to open database file
                                            -->End of Python script error report<--

Ik heb de Addon al eens opnieuw geinstalleerd en ook al een reboot geprobeerd.
Je zou hem eens kunnen verwijderen en tevens alle folders in de .xbmc/addons die betrekking hebben op trakt.
Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met trakt en de addon.

Wat ik wel ooit gemerkt heb is dat onder bepaalde versies van de bèta's niet alle addons installeren. Heb toen een versie of twee terug gezet en dan was er geen probleem meer.

Je zou ook eens een clean install kunnen doen maar, dat wil je natuurlijk niet.

• honmashinsei
  • Laatst online: 12-08 01:54
nico-1 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:59:
Ik gebruik een class 10 sd kaart en ben hier zeer tevreden mee, deze heb ik zelf (8gb).
http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324213
Ik heb de kortingscode COMPUTERTOTAAL gebruikt, geen idee of die nog werkt, ik verwacht het eigenlijk niet.

Edit* het kan goedkoper:
pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10
Ja volgens mij heb ik die PRECIES! (deze heb ik besteld, bij deze webshop: http://www.hardwarewebwin...-card-class-p-369895.html) Maar, die loopt bij mij dus af en toe vast, als in dat het menu van XBMC unresponsive is, en ik de stroom moet disconnecten en reconnecten om weer opnieuw verder te gaan. Verder is het menu razendsnel. Wat zou ik nog met dat kaartje kunnen proberen? Even hé-le-maal volschrijven en dan weer formatteren o.i.d.? Of zijn er andere tools om rare SD kaartjes mee te 'fixen'?
Jij hebt hier dus geen problemen mee?

[ Voor 7% gewijzigd door honmashinsei op 11-04-2014 00:15 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de beta's van OpenElec en geluid? Het is alleen OpenElec die problemen geeft, XBian geeft geen problemen, maar draait de laatste tijd niet echt lekker.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 11:05
Ik heb ook problemen met het geluid met de beta's van OpenElec. Ik weet nog niet of het ook bij het afspelen van muziek is maar het viel me op dat het geluid af en toe 'roggelt/'stottert' bij films en series. Het lijkt zich niet echt voor te doen bij dialogen maar vooral als de (achter)grondmuziek aanzwelt.

Natte krant (363218) (V.242)

kthxbye schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:50:
Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen. Ik wil gewoon een fijne, snelle kaart (ik denk dat 8 GB voldoende is, of misschien zelfs wel 4 GB). Minimaal Class 6 qua snelheid (of maakt dat praktisch niet uit?). Deze kaart moet het gewoon blijven doen, want ik heb een enorme library die prachtig werkt indien goed ingesteld :9~ , maar een crime is om helemaal in te stellen. :'(

Ik heb tientallen Pi's met dit kaartje gebruikt: http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324212
Nooit problemen mee gehad. Ik gebruik 'm zelf ook.

👉🏻 Blog 👈🏻

• schumi2004
Heb een screensaver gemaakt die eigenlijk te simpel voor woorden is, screensaver actief cec device uit, screensaver niet actief cec device aan https://www.dropbox.com/s...cript.screensaver.cec.zip

Ik had al een sleeptimer script maar die is toch niet vrouw proof, ze moeten hem wel activeren wat nog wel eens vergeten wordt. Hoop het hiermee beetje afgevangen te hebben.

Wat die sleeptimer betreft wil ik hem nog in een addon gieten zodat je met een druk op de knop een Gui krijg voor tijd selectie en daar ook dit cec gebeuren in te stoppen en andere zaken als jump to home en stop playback en een still awake functie etc.
Als ik hem af heb zal ik hem hier delen

• Robbie T
Eoghlear schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:29:
[...]

Je zou hem eens kunnen verwijderen en tevens alle folders in de .xbmc/addons die betrekking hebben op trakt.
Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met trakt en de addon.

Wat ik wel ooit gemerkt heb is dat onder bepaalde versies van de bèta's niet alle addons installeren. Heb toen een versie of twee terug gezet en dan was er geen probleem meer.

Je zou ook eens een clean install kunnen doen maar, dat wil je natuurlijk niet.
De oplossing die je aandraagt heb ik (helaas) al geprobeerd, werkt helaas niet.
Ga denk ik inderdaad maar een clean install doen. Database staat op de Nas dus dat scheelt weer.
Firesphere schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:32:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de beta's van OpenElec en geluid? Het is alleen OpenElec die problemen geeft, XBian geeft geen problemen, maar draait de laatste tijd niet echt lekker.
YuriV schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 07:29:
Ik heb ook problemen met het geluid met de beta's van OpenElec. Ik weet nog niet of het ook bij het afspelen van muziek is maar het viel me op dat het geluid af en toe 'roggelt/'stottert' bij films en series. Het lijkt zich niet echt voor te doen bij dialogen maar vooral als de (achter)grondmuziek aanzwelt.
Probleem waar ik ook tegen aan loop. Heb geluid via de HDMI naar receiver lopen.
Maar dit probleem had ik ook met Xbian. Helaas nog geen oplossing gevonden.

• Fire69
schumi2004 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:29:
Heb een screensaver gemaakt die eigenlijk te simpel voor woorden is, screensaver actief cec device uit, screensaver niet actief cec device aan https://www.dropbox.com/s...cript.screensaver.cec.zip

[...]
Als ik me niet vergist zit dat standaard in de cec-settings?

• schumi2004
Fire69 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:50:
[...]

Als ik me niet vergist zit dat standaard in de cec-settings?
Dat dacht ik ook maar activeer hem maar eens. Als je screensaver dan inspringt gebeurt er niks.
Maar je hoeft er niks mee te doen ;)
Hier werkt het perfect en als ik er iemand anders blij mee maken kan, prima ;)

/edit
MilhouseVH legt het hier ook nog eens uit http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=163016

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 12-04-2014 00:02 ]

• madhankey
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-08-2023
Heb een storing :error in mount storage mount common could not mount def ncbblk0p2
Startin debugging shel type exit to qiut
sh cant acces tty job control turned off.
Wie weet hoe ik dit kan veehelpen?
Het is begonnen toen ik een externe harde schijf aan de xbmc geknoopt had.
Heb hem al weer verwijderd maar nog steeds storing.
Wie weet raad

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:30
sompie1 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:40:
hey ik heb een opstelling met een server (mysql en nfs) en een raspberry pi 512mb nu werkt bijna alles perfect behalve ondertitels. Als ik via mijn laptop xbmc gebruik en subtitles download werken deze maar als ik hierna hetzelfde filmpje op de raspberry bekijk werken de subtitles niet. Wanneer ik het andersom probeer gaat het wel.

ik heb al in de log van mijn server(windows server 2012) gekeken en daar staat een permession error
code:
1
2
14:40:37 T:2943497280    INFO: CNFSFile::Open: Unable to open file : '1tb/Series/Braquo/Seizoen 2/Braquo.S02E05.nl.srt'  error : 'open call failed with "NFS: ACCESS denied. Required access r--. Allowed access ---"'
14:40:37 T:2943497280   ERROR: OpenStream - Unable to create subtitle parser

ik heb al eindeloos liggen zoeken wat het probleem kan zijn maar vind er geen oplossing voor. weet er iemand toevallig een oplossing voor dit probleem
Is hier al een oplossing voor? Want ik zit momenteel met hetzelfde probleem en ik kom er niet uit. Ik kan op mijn RaspPi geen subtitles downloaden, op mijn eigen pc lukt dit wel.

XBMC vindt alleen subtitles bij OpenSubtitles.org, bij andere domeinnamen vindt het niets. Wanneer ik op downloaden klik komt er alleen maar 'downloading...' te staan en blijft dit zo. Ik heb geprobeerd om in configuration settings de optie te gebruiken dat XBMC de subtitle in een andere map opslaat (in de Home map), maar ook dit werkt helaas niet. Weten jullie hier een oplossing voor?

• Fire69
schumi2004 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:59:
[...]

Dat dacht ik ook maar activeer hem maar eens. Als je screensaver dan inspringt gebeurt er niks.
Maar je hoeft er niks mee te doen ;)
Hier werkt het perfect en als ik er iemand anders blij mee maken kan, prima ;)

/edit
MilhouseVH legt het hier ook nog eens uit http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=163016
Het was maar een vaststelling hoor, als het bij jou nu wel werkt, des te beter :)
Ik heb die setting indertijd uitgezet omdat het bij mij wel werkte en het vervelend vond.
Misschien ligt het aan een bepaalde combinatie met Pi en tv?

• IJsbeer
  • Niet online
AequitasII schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:41:
[...]

Is hier al een oplossing voor? Want ik zit momenteel met hetzelfde probleem en ik kom er niet uit. Ik kan op mijn RaspPi geen subtitles downloaden, op mijn eigen pc lukt dit wel.

XBMC vindt alleen subtitles bij OpenSubtitles.org, bij andere domeinnamen vindt het niets. Wanneer ik op downloaden klik komt er alleen maar 'downloading...' te staan en blijft dit zo. Ik heb geprobeerd om in configuration settings de optie te gebruiken dat XBMC de subtitle in een andere map opslaat (in de Home map), maar ook dit werkt helaas niet. Weten jullie hier een oplossing voor?
Met Gotham of Frodo? Als je geupgrade bent van Frodo naar Gotham eens de addon db verwijderen en opnieuw proberen.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 09:46
kthxbye schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:50:
Hallo allen,

ik ben op de hoogte van de "SD cards that function with Raspberry Pi" list. Nu ik recentelijk ineens een 'kernel panic' error heb gekregen terwijl ik NET mijn complete library prachtig had ingesteld met OpenELEC wil ik dus [...]

[...]Deze kaart moet het gewoon blijven doen, want ik heb een enorme library die prachtig werkt indien goed ingesteld :9~ , maar een crime is om helemaal in te stellen. :'(

Tot het moment dat je een kaart vind die het goed met jou pi doet: Een tip om het leed in ieder geval wat te verzachten: Ik heb zelf alle data op een usbstick staan, en dan in het commandline.txt bestandje een referentie dat hij zijn /storage directory op de usb-stick met dat UID kan vinden.

Ik heb zelf ook problemen met instabiele sd-kaartjes en ik heb nu altijd een reserve sd-kaartje klaar lilggen, met een schone installatie en het aangepaste commandline.txt bestand. Als ik nu een avondje series wil kijken en hij houdt ermee op, dan kan ik de sd-kaartjes uitwisselen en heb kan ik meteen verder. Dan kan ik een andere keer het corrupte sd-kaartje weer schoon installeren en het commandline.txt bestand er weer opzetten.

Een andere tip die je hieruit kan halen is dat heel je library in de /storage partitie staan op je sd-kaart. Het zou zomaar kunnen lonen om je corrupte sd-kaart even in een pc met linux te stoppen en te kijken of je die info kunt kopieren. Dan hoef je nu ook niet weer al je instellingen opnieuw te doen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je een NAS hebt, kan het ook een optie zijn om de bibliotheek in MySQL te mikken. Ik had vorige week een corrupte SD-kaart, en kon met een verse install na een klein uur weer aan de slag. Het meeste werk was de updates van XBian bijwerken en de paar add-ons die ik gebruik weer installeren/instellen. Doordat de bibliotheekop mijn NAS staat, las hij die supersnel weer in

• schumi2004
Fire69 schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:10:
[...]

<knip>
Misschien ligt het aan een bepaalde combinatie met Pi en tv?
Denk ook dat het een combinatie van hardware is.
Heb overigens wel een addon gevonden van wat ik ook graag zou willen maar iemand is me al voor geweest.
Sleep Timer to stop playback (no poweroff!)
Standaard stopt playback bij een uur inactiviteit, handig als je wel eens de neiging heb in slaap te vallen dus :P
Heb hem zelf nu iets of wat aangepast dat deze nu dus ook mijn TV uitschakeld via CEC.
Nu wil ik alleen nog een sleeptimer met GUI en dan is het af voor me.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
Heeft iemand ervaring met Airplay op iOS 7.1 met de verschillende builds?
Ik heb zelf al tijden RaspBMC draaien en die doet het goed, maar helaas doet Airplay het maar 1 x per reboot (ja dat is raar, ik weet het), na het eerste filmpje geeft hij alleen nog maar de optie om audio over te sturen en geen video.

Nu wil ik wel eens overstappen op OpenElec, maar weet iemand of hij het daarmee wel doet?

Ik heb bij RaspBMC trouwens de combi van een USB3 en een SD-kaartje draaien, wat erg prettig werkt. Hoe is dit nu makkelijk in te stellen op OpenElec? Als ik daarop zoek in het OpenElec forum dan krijg ik vooral posts met vrij ingewikkelde aanpassingen, kijk ik niet goed of is het gewoon op OpenElec wat ingewikkelder?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Smobbo schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:10:
Heeft iemand ervaring met Airplay op iOS 7.1 met de verschillende builds?
Ik heb zelf al tijden RaspBMC draaien en die doet het goed, maar helaas doet Airplay het maar 1 x per reboot (ja dat is raar, ik weet het), na het eerste filmpje geeft hij alleen nog maar de optie om audio over te sturen en geen video.

Nu wil ik wel eens overstappen op OpenElec, maar weet iemand of hij het daarmee wel doet?

Ik heb bij RaspBMC trouwens de combi van een USB3 en een SD-kaartje draaien, wat erg prettig werkt. Hoe is dit nu makkelijk in te stellen op OpenElec? Als ik daarop zoek in het OpenElec forum dan krijg ik vooral posts met vrij ingewikkelde aanpassingen, kijk ik niet goed of is het gewoon op OpenElec wat ingewikkelder?
Is video standaard wel werkzaam onder RaspBMC via Airplay? Ivm reverse-engineering is dit in OpenELEC niet het geval. Je kan via YouTube wel doorsturen, echter pakt hij dan alleen de audio.

[ Voor 69% gewijzigd door _Brake_ op 14-04-2014 11:23 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
_Brake_ schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:22:
[...]

Is video standaard wel werkzaam onder RaspBMC via Airplay? Ivm reverse-engineering is dit in OpenELEC niet het geval. Je kan via YouTube wel doorsturen, echter pakt hij dan alleen de audio.
De eerste keer dat je een filmpje wilt versturen van je iPad/iPhone naar RaspBMC doet hij het (zowel video als audio). De volgende keer dat je dit probeert doet hij het (meestal :? ) niet. Een reboot van de RaspberryPi helpt dan.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:30
IJsbeer schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:58:
[...]

Met Gotham of Frodo? Als je geupgrade bent van Frodo naar Gotham eens de addon db verwijderen en opnieuw proberen.
Ik denk dat dit het probleem is geweest inderdaad! Ik heb een clean install gedaan en ben overgestapt van XBMC naar OpenElec. Nu werkt alles perfect gelukkig.

• slommer
AequitasII schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat dit het probleem is geweest inderdaad! Ik heb een clean install gedaan en ben overgestapt van XBMC naar OpenElec. Nu werkt alles perfect gelukkig.
Naar openelec zonder xbmc? hoe kijk je dan de movies/series (en post je in het "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC" topic) ? :P
Pagina: 1 ... 97 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.