Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Ik denk dat ik het in mijn geval heb opgelost.

In config.txt de volgende regels toegevoegd:

sdtv_mode=2
sdtv_aspect=3
hdmi_group=1
hdmi_mode=16
disable_overscan=1

Tv gaat nu netjes weer naar het het HDMI kanaal waar de PI draait.

Dank!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:13
Batata007 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:30:
Raspberry pi draait inmiddels een tijdje stabiel, ben er redelijk tevreden over. Af en toe heb ik alleen wel last van het volgende:

De pi draait op een aparte voeding en staat altijd aan. De tv daarintegen gaat uit. Soms als ik de tv aanzet en naar het HDMI kanaal ga waarop de PI draait, geeft de tv aan "niet ondersteund". Tv aan/uit, hdmi erin eruit helpt niet. De pi moet echt hard geherstart worden. Aangezien ik mijn tv bediening normaliter gebruik voor het bedienen van de PI, middels CEC, is de enige manier om em dan te rebooten middels de XBMC remote app.

Iemand bekend met dit probleem en hopelijk ook de oplossing? : )
Eens in je CEC settings kijken of de Pi reageert als de TV uit gaat.
Bij mij heb ik de actie waneer de TV uit gaat op 'none' gezet.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

mooie deal vandaag op www.1dayfly.nl

• Turtlesnif
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-11 08:17
Als ik twee pi's op mijn sony tv met cec ondersteuning aansluit. Dan valt ineens de 1 e aansluiting weg en ziet hij alleen nog maar de tweede .
Beide tegelijk op de tv kan blijkbaar niet. Is dit iets van cec ? Of is dit voor iemand herkenbaar ?
De 1 e is raspbmc de tweede xbian die ik eigenlijk ook wilde instellen als automatische downloadbak.
Ik heb maar 1 tv met hdmi aansluiting dus vandaar dat ik ze er beide aan wilde hangen. Echter als ik dus wat bij de ene wil gaan doen , dan krijgt de tv in feite een conflict met de cec besturing.
Kan ik ook bij xbian bv de cec uitzetten ? Zodat de tv die niet wil pakken ?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CEC kun je uitzetten via de config.txt: http://elinux.org/RPiconfig

En die deal van 1dayfly is nog niet zo mooi. Ding kost 35 euro, behuizing 8 euro. De rest van de meuk heb je ws. thuis nog wel over.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 18:38
iemand inmiddels al ervaring met een van de soundcard oplossingen voor de Pi samen met XBMC?

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Sokken ja mooie deal.....

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

Meneer iCy

swarma

Theodor schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:33:
[...]

12:00 komt er een nieuwe deal, deal is van gisteren/vandaag.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Theodor schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Het is nu inmiddels 13:35. Om 12:00 zijn deze sokken er op gekomen.

• gwystyl
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Turtlesnif schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:06:
Als ik twee pi's op mijn sony tv met cec ondersteuning aansluit. Dan valt ineens de 1 e aansluiting weg en ziet hij alleen nog maar de tweede .
Beide tegelijk op de tv kan blijkbaar niet. Is dit iets van cec ? Of is dit voor iemand herkenbaar ?
De 1 e is raspbmc de tweede xbian die ik eigenlijk ook wilde instellen als automatische downloadbak.
Ik heb maar 1 tv met hdmi aansluiting dus vandaar dat ik ze er beide aan wilde hangen. Echter als ik dus wat bij de ene wil gaan doen , dan krijgt de tv in feite een conflict met de cec besturing.
Kan ik ook bij xbian bv de cec uitzetten ? Zodat de tv die niet wil pakken ?
Bij mijn TV (Panasonic TX-L37E30E) kan ik op de afstandsbediening op de Viera Link toets drukken om te kiezen tussen verschillende CEC-apparaten en of hij het geluid naar de TV-speakers of de receiver stuurt. Misschien heeft jouw Sony ook wel zo'n optie? Bij Sony heet dat waarschijnlijk Bravia Link oid.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De enige popcorn die de in topic search oplevert, is de popcorn hour. Maar misschien kennen jullie Popcorn Time ook al wel: Popcorn Time - Streamen vanuit torrents.

Dit programma draait ook op Linux. Als totale linux noob: is het mogelijk dit programma te starten vanuit RaspBMC/Xbian?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Verwijderd

Hoe kan ik de laatste openelec beta op mijn PI zetten via een windows laptop?

Ik download een tar file.. Ik kan hem met de image manager wel op een SD zetten,
alleen hier trapt de pi niet in :(

Als ik braaf de wiki volg dan geld dit alleen maar voor de officiele downloads die wel via de image manager erop kunnen.. de beta's zie ik alleen in tar extensie
Ik vind ook een image file .. alleen die eindigt weer op .gz waar de Pi ook niet intrapt?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 20:23 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:20:

Ik download een tar file.. Ik kan hem met de image manager wel op een SD zetten,

Als ik braaf de wiki volg dan geld dit alleen maar voor de officiele downloads die wel via de image manager erop kunnen.. de beta's zie ik alleen in tar extensie
Uitpakken en de SYSTEM en KERNEL files (met hun md5 bestanden) in de Update folder van je Pi zetten, reboot klaar.
Of gebruik deze addon http://ls80.github.io/script.openelec.devupdate/

Ow en volgende keer toch iets beter zoeken!!!
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 23-03-2014 20:24 ]

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sinds gisteren draai ik openelec 3.95.2 (XMBC 13.0 Gotham Beta 2 ) op mijn Raspberry Pi. Wat een verademing qua performance in vergelijking met openelec 3.2.4. De GUI is een stuk responsiever. Op dit moment zijn echter nog niet alle add-ons geschikt voor Gotham.

Verwijderd

@doogster

Had jij ook airplay issues met ios7?
Ik heb vaak dat ik geen muziek kan streamen met me ipad en vaak moet herstarten
En mocht de muziek doorkomen dan zijn de eerste 10 seconden met glitches

• doogster
  • Niet online

Ik vind ook een image file .. alleen die eindigt weer op .gz waar de Pi ook niet intrapt?
Is inderdaad even zoeken greenbeauty2. Het staat nergens helemaal duidelijk beschreven welke setup files je nu precies nodig hebt, ook niet in de wiki. Ik dacht eerst dat ik de disk image download moest hebben maar het gaat juist om de andere download, dit is de correcte link: http://openelec.tv/get-openelec/download/viewdownload/10/273

Vervolgens uitpakken (bijv. met 7-zip) en de 4 bestanden uit de folder target kopiëren naar de Update-share van je Pi (net zoals schumi2004 zegt). Succes!
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:37:
@doogster

Ik gebruik geen AirPlay dus daar kan ik je niet bij helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door doogster op 24-03-2014 10:23 . Reden: Link naar download openelec aangepast ]

• schumi2004
doogster schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:33:
Sinds gisteren draai ik openelec 3.95.2 (XMBC 13.0 Gotham Beta 2 ) op mijn Raspberry Pi. Wat een verademing qua performance in vergelijking met openelec 3.2.4. De GUI is een stuk responsiever. Op dit moment zijn echter nog niet alle add-ons geschikt voor Gotham.
Niet geschikt is ook weer een groot woord, de structuur is niet zoals Gotham ze hebben wil ;)
Ik pak addons die niet via GUI installed kunnen worden uit en plaats ze handmatig in de addon folder, tada werken.

Om ze lekker makkelijk in addon folder te krijgen is dit mijn samba.conf, reboot en er is een map xbmc bijgekomen waar je snel en makkelijk je addons kunt updaten.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Maar dan ook niet raar opkijken als je crashes van xbmc gaat zien :)

• IJsbeer
  • Niet online

Vanaf de Gotham Beta kan het updaten nog eenvoudiger. Dan is het gewoon de tar in de update file dumpen. Om op Gotham te komen, volg de handleiding van schumi2004

• doogster
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:45:
Tot nu toe erg stabiel. Ik heb uiteraard wel eerst even een backup gemaakt (via de OpenELEC Settings Add-On) zodat ik altijd terug kan naar de stabiele versie van openelec (met behoud van configuratie).

[ Voor 13% gewijzigd door doogster op 23-03-2014 20:50 ]

• schumi2004
UltraSub schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:45:
Scheelt in mijn geval dat ik volgens mij maar 1 addon gehad heb welke ik op die manier erbij moest zetten. (wat nu al weer niet het geval meer is daar deze nu gewoon werkend in repo staat)
Toen ik nog Frodo draaide deed ik het geregeld zo en eigenlijk nooit crashes hierdoor gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 23-03-2014 20:57 ]

Verwijderd

doogster schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:41:
[...]

Is inderdaad even zoeken greenbeauty2. Het staat nergens helemaal duidelijk beschreven welke setup files je nu precies nodig hebt, ook niet in de wiki. Ik dacht eerst dat ik de disk image download moest hebben maar het gaat juist om de andere download, dit is de correcte link: http://openelec.tv/get-op...lec-beta-raspberry-pi-arm

Vervolgens uitpakken (bijv. met 7-zip) en de 4 bestanden uit de folder target kopiëren naar de Update-share van je Pi (net zoals schumi2004 zegt). Succes!

[...]

Ik gebruik geen AirPlay dus daar kan ik je niet bij helpen.
Je link werkt helaas niet..
En hoe kom je bij de update folder van je pi dan?
Op de sd staat geen update folder

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:57:
[...]

Je link werkt helaas niet..
En hoe kom je bij de update folder van je pi dan?
Op de sd staat geen update folder
Dat moet en anders maak je hem zelf
Edit: Link werkt overigens prima echter mag je niet direct naar de download linken vermoed ik. Zelf even bladeren door site dus.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Slaapkamer:~ # ls -la
total 76
drwxr-xr-x   19 root     root          4096 Mar 18 19:06 .
drwxr-xr-x   16 root     root           238 Mar 22 01:22 ..
-rw-------    1 root     root             5 Mar 18 19:06 .ash_history
drwxr-xr-x    7 root     root          4096 Mar  8 15:13 .cache
drwxr-xr-x   12 root     root          4096 Jan  1  1970 .config
drwx------    2 root     root          4096 Jan  1  1970 .ssh
drwxrwxrwx    2 root     root          4096 Jan  1  1970 .update
drwxr-xr-x    8 root     root          4096 Mar  8 14:18 .xbmc
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Mar 12 15:15 MilhouseVH Builds (RPi)
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Mar 15 15:02 XBMCNightlyBuilds (Nightly Builds)
drwxrwxrwx    2 root     root          4096 Mar  8 00:46 backup
drwxr-xr-x    8 root     root          4096 Mar 22 13:56 downloads
drwxrwxrwx    3 root     root          4096 Mar  8 15:17 emulators
drwxrwxrwx    2 root     root          4096 Mar 22 14:02 logfiles
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  1  1970 music
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  1  1970 pictures
drwxrwxrwx    2 root     root          4096 Mar  8 14:08 recordings
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  1  1970 screenshots
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  1  1970 tvshows
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 Jan  1  1970 videos

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 23-03-2014 21:00 ]

Verwijderd

Mmm edit:
Als ik naar mijn pi toe browse via mijn windows machine dan zie ik hem wel..

Nu even kloten met bestandjes hierin zetten:)

• GlennPeters
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 05:03
Ik zit sinds kort met een raar probleem op mijn Raspberry Pi (Raspbmc). Als ik hem opstart, komt er maar een kwart van mijn beeld tevoorschijn. In dat stuk is overigens wel alles te zien wat ik normaal ook zie op het scherm, alleen flink verkleint. De rest van het beeld blijft zwart.

De resolutie is in orde, heb niks speciaals veranderd sinds hij het nog goed heeft gedaan, en de hardware is ook niet veranderd. Alle kabels heb ik een keer in/uit gedaan en schoongemaakt maar niks helpt..

Ik heb nog 1 ding ontdekt: zodra ik via de youtube add-on een filmpje start, dan gaat het beeld heel even op full screen. En daarna springt 'ie weer terug op een kwart van het beeld.

Kan iemand mij hiermee helpen? Dit zou ik erg waarderen :). Ik draai de laatste stable Frodo versie van Raspbmc.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:50

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Beeld kalibreren.
Waarschijnlijk heb je een film op een bepaalde resolutie gezet en het laten gelden voor alle video's.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• GlennPeters
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 05:03
Sepp14 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:33:
Beeld kalibreren.
Waarschijnlijk heb je een film op een bepaalde resolutie gezet en het laten gelden voor alle video's.
Ik zal dat morgenavond even proberen, ben momenteel niet thuis.

Zal dan even hier laten weten of het gelukt is :)
Heb je niet per ongeluk de backslash (\) ingedrukt? (=windowed mode)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Sepp14
  • Laatst online: 00:50

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dat is ook zo een aha erlebnis de backslash ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Ik ben sinds kort ook over op open elec. (4, beta 2). Een verademing, want een aantal irritante bugs waar ik met xbian tegen aan liep, zitten hier niet meer in.

Echter heb ik nu steeds dat als ik via Yatse het volume harder of zachter wil zetten, dat mijn tv ook weer aangaat. (Bij het afspelen van muziek). Hier had ik met Xbian geen last van.

Hoe is dit op te lossen? Heb wel wat in het menu zitten zoeken, maar kan eigenlijk niets vinden waarvan ik zeg; dat is het!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Robbie T schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:45:
Ik ben sinds kort ook over op open elec. (4, beta 2). Een verademing, want een aantal irritante bugs waar ik met xbian tegen aan liep, zitten hier niet meer in.

Echter heb ik nu steeds dat als ik via Yatse het volume harder of zachter wil zetten, dat mijn tv ook weer aangaat. (Bij het afspelen van muziek). Hier had ik met Xbian geen last van.

Hoe is dit op te lossen? Heb wel wat in het menu zitten zoeken, maar kan eigenlijk niets vinden waarvan ik zeg; dat is het!
Dat klinkt alsof de HDMI control van jouw tv je aan het plagen is. Je kan dat uitzetten, maar dan werkt de CEC niet meer (geloof ik, maar je kan het altijd proberen).

• IJsbeer
  • Niet online
Via de settings kun je precies bepalen wat er moet gebeuren met CEC. Dus daar gewoon even kijken en uitzetten dat hij de tv niet aan mag zetten.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:37:
@doogster

Stream je met wifi of bedraad? Wifi was bij mij met een oude build een ramp terwijl bedraad redelijk werkte.

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Oke vandaag ook m'n Raspberry pi model B 2.0 512MB gekregen. Inclusief Wifi dongle. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid aan de praat. Wel via kabel maar de wifi dongle niet :? Topic wel doorgelezen en gezocht maar kan niet vinden. Ik heb een airport extreme en dit zou volgens mij wel moeten werken. Ook staat de laatste software erop dus hoe ik volgens mij geen nieuwe drivers te installeren?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wordt je dongle wel herkend?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• lekzzz
Ik zie wel een blauw lampje bij de dongle knipperen maar waar moet ik zien dat het herkend wordt? BEn wel een noob wat dit betreft :X

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok, hmm, dit wordt wat :D

Stap voor stap :)

1. Unplug je dongle
2. Reboot je RPi
3. Sluit je dongle aan op een USB-poort (bij voorkeur via een powered USB-hub!)
4. Log in op SSH (Zie instructies op de website van je distro)
5. doe tail dmesg -n 25 of tail /var/log/messages -n 25

Je zou daar informatie moeten zien over de dongle die net is aangesloten, inclusief dat er modules geladen worden etc.
Als je alleen een generic dongle ziet, zijn de drivers niet goed en is de dongle ongeschikt voor de RPi.

De commando's kunnen sudo vereisen. In dat geval, je sudo-password is je login-password.

Als je niet weet waar je moet kijken, maak even een dumpje (copy-paste) en post een linkje naar het txt bestand of de dump, dan kunnen we je beter helpen :)
Het probleem lijkt trouwens meer generiek een Linux issue te zijn, dan specifiek een XBMC distro ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 25-03-2014 22:28 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• lekzzz
Hi, ik kijk even mee met Lekzzz

1) unplugged
2) rebooted
3) dongle in bovenste usb poort van RPi
4) ... ? (googling now)

Ik weet wel dat het mac adres niet verschijnt in de connected wireless clients van de AEtreme (die in bridge modus staat)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, forgot to mention ;)

Zorg er voor dat je RPi via het netwerk bereikbaar is, DUS sluit de netwerkkabel aan :D

Voor SSH inloggen vanaf Windows, zie KiTTY (en nee, dat is gewoon SFW, het is een SSH-client voor Windows ;) )

• lekzzz
Ah oke, nu even kijken om het via de imac te proberen :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vanaf OSX heb je SSH tot je beschikking via de terminal:
ssh -l jouwuser 10.10.10.10
Vervang {jouwuser} en {10.10.10.10} met de master username van je RPi en het IP van je pi.

• lekzzz
Stom, ik blijf op ww hangen, leeg laten?
Permission denied
(gecontroleerd, heb 'raspberry' but no dice)

[ Voor 45% gewijzigd door lekzzz op 25-03-2014 22:45 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Welke distro gebruik je?
Op de site van de distro, kun je de SSH gegevens vinden. Als die niet werken is er iets heel erg mis.

• lekzzz
"Openelec 3.2.4 FRODO 12.2 software"
(linux dacht ik ergens gezien te hebben)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• lekzzz
thnx! I'm in:
"tail /var/log/messages -n 25" geeft een bulk info... even zien...

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
IJsbeer schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:33:
Via de settings kun je precies bepalen wat er moet gebeuren met CEC. Dus daar gewoon even kijken en uitzetten dat hij de tv niet aan mag zetten.
Top! Dat is het inderdaad. Thanks man.

Wat is Tweakers toch een geweldig platform

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

lekzzz schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:51:
thnx! I'm in:
"tail /var/log/messages -n 25" geeft een bulk info... even zien...
Dat is het hele idee, messages bevat alle systeem-informatie-logging.

Hoe sneller je tailt, hoe beter. Probeer te herkennen waar je de USB-dongle aansluit en kijk wat de response is. Meestal is dat zo'n 10 regels aan dump.

• lekzzz
Zal ik 'm dm'en?
of hier link dumpen.... (ik ken de policies hier niet, help Lekzzz alleen even)

ach... ik hoor het wel:
https://drive.google.com/...6aWJ4NWM/edit?usp=sharing

(Geen mention of dongle oid, herken wel mijn dns/ip/mac addres)

[ Voor 89% gewijzigd door lekzzz op 25-03-2014 22:59 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeer eens je dongle los te halen, dan weer in te pluggen, en direct weer een tail te doen. Het lijkt er op dat je te laat was.

Eventueel kun je de lengte van de tail uitbreiden door de -n waarde op te hogen.

• lekzzz
https://drive.google.com/...6aWJ4NWM/edit?usp=sharing

Ik weet nog niet wat ik zoek, maar dit is iig meer...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je dongle wordt niet herkend, of het is een bluetooth dongle.

• lekzzz
Dank je wel...
Mac adress van de dongle gebruiken heeft geen zin denk ik?

Wel handig, dit is de dongle die erbij verkocht wordt.
Of wij doen is verkeerd, nog steeds goed mogelijk.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Durf ik niets over te zeggen, maar het is wel duidelijk, dat je dongle niet wordt herkend.

Probeer eens een powered hub (als je dat al niet gedaan hebt). Niet gezien, betekend domweg een defect aan 1 van de 2 apparaten. Detectie is er altijd, werking is alleen niet gegarandeerd.

• lekzzz

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:58
Hallo, heb onderstaande ook al in hetXBMC forum geplaatst, maar krijg weinig reactie, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

ik heb het volgende probleem. Ik draai XBMC op mijn laptop (windows 7), HTPC ( Windows 7) en een Raspberry Pi (openElec) met een gedeelde Database op mijn Synology. Nu heb ik het probleem dat XBMC op mijn HTPC regelmatig vastloopt nadat ie uit hibernate komt (XBMC staat eigenlijk altijd aan). Ik heb inmiddels de oorzaak (denk ik) achterhaald: Op mijn Raspberry draai ik iedere nacht automatisch een library update (omdat de RPi toch altijd aan staat). Blijkbaar zorgt een library update ervoor dat XBMC op mijn HTPC niet goed meer werkt na het ontwaken uit standby. (probleem heb ik niet op mijn laptop, hier sluit ik XBMC altijd af).

Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk op kan lossen. Mijn HTPC wordt ook door vrouw en kids gebruikt, dus die wil ik eigenlijk stabiel hebben. Aangezien films en series automatisch worden gedownload, wil ik die ook graag automatisch geupdate hebben in de library. Voor nu heb ik het automatisch updaten op RPi uitgezet, waardoor XBMC niet meer vastloopt. Ik moet nu echter handmatig de library updaten op mijn HTPC en daarna de RPi weer herstarten.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

CurlyMo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:55:
Idealiter doe je een pull request zodat dit standaard opgenomen wordt in XBian
Heb er even tijd voor gemaakt: https://github.com/xbianonpi/xbian/pull/515 :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:21
jswinkels schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:22:
Hallo, heb onderstaande ook al in hetXBMC forum geplaatst, maar krijg weinig reactie, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

ik heb het volgende probleem. Ik draai XBMC op mijn laptop (windows 7), HTPC ( Windows 7) en een Raspberry Pi (openElec) met een gedeelde Database op mijn Synology. Nu heb ik het probleem dat XBMC op mijn HTPC regelmatig vastloopt nadat ie uit hibernate komt (XBMC staat eigenlijk altijd aan). Ik heb inmiddels de oorzaak (denk ik) achterhaald: Op mijn Raspberry draai ik iedere nacht automatisch een library update (omdat de RPi toch altijd aan staat). Blijkbaar zorgt een library update ervoor dat XBMC op mijn HTPC niet goed meer werkt na het ontwaken uit standby. (probleem heb ik niet op mijn laptop, hier sluit ik XBMC altijd af).

Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk op kan lossen. Mijn HTPC wordt ook door vrouw en kids gebruikt, dus die wil ik eigenlijk stabiel hebben. Aangezien films en series automatisch worden gedownload, wil ik die ook graag automatisch geupdate hebben in de library. Voor nu heb ik het automatisch updaten op RPi uitgezet, waardoor XBMC niet meer vastloopt. Ik moet nu echter handmatig de library updaten op mijn HTPC en daarna de RPi weer herstarten.
Je krijgt weinig reactie omdat je probleem waarschijnlijk niet geheel duidelijk is, en niet iedereen zit de hele dag of iedere dag op het forum. ;)
Je hebt reacties gekregen en vragen.
Het probleem ligt volgens mij ook niet bij je Htpc of raspberry maar bij je gedeelde database denk ik, ergens is iets niet lekker.
Je probleem kan ook niet gedupliceerd worden omdat dit niemand anders heeft.
Ik heb ook een Htpc en een raspi en heb dit probleem ook niet met een geshared database.

heb je de beide Xbmc versies gechecked ?

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 16:44
Hallo allemaal, ik ga zometeen ook een Raspberry bestellen en wil graag hierop XBMC op zetten. Nu zie ik dat er meerdere mogelijkheden zijn. Ik twijfel tussen OpenElec en RaspBMC.

Ik wil graag de Raspberry alleen for streamen gebruiken(Mkv bestanden)
Kan iemand mij uitleggen welke voor mijn doel het beste is?

• jswinkels
ErwinJ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Je krijgt weinig reactie omdat je probleem waarschijnlijk niet geheel duidelijk is, en niet iedereen zit de hele dag of iedere dag op het forum. ;)
Je hebt reacties gekregen en vragen.
Het probleem ligt volgens mij ook niet bij je Htpc of raspberry maar bij je gedeelde database denk ik, ergens is iets niet lekker.
Je probleem kan ook niet gedupliceerd worden omdat dit niemand anders heeft.
Ik heb ook een Htpc en een raspi en heb dit probleem ook niet met een geshared database.

heb je de beide Xbmc versies gechecked ?
Ik deel je mening dat het probleem niet zozeer bij één van de devices ligt. Volgens mij ligt het probleem óf bij de shared database óf aan het feit dat XBMC niet goed om kan gaan met een wijziging op de database zonder deze opnieuw te triggeren ofzo. De XBMC versies zijn overal gelijk (zonder libraryupdate werkt alles ook perfect, ik kan op een serie op mijn RPi gewoon verder kijken waar ik op de HTPC was gestopt). Ik ben overigens tot mijn analyse van het probleem gekomen doordat ik een libraryupdate op mijn laptop deed, waardoor zowel de HTPC als de RPi vastliep.

Ik lees hier dat mensen meer RPi's hebben en zou eigenlijk wel verwachten dat er ook mensen zijn die deze allways on hebben icm een shared database. Deze zouden dan mogelijk ook dezelfde problemen ervaren. Zo niet ligt het duidelijk bij mijn set-up. Dit probeer ik juist duidelijk te krijgen.

Ik ben mogelijk inderdaad een beejte eager naar een oplossing, dit komt echter ook omdat de reacties op issues vaak erg snel komen. Misschien ben ik een beetje ongeduldig :)

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Laatste dagen weer wat raars met de RPi... bij 1 film ging het apparaatje pats-boem uit zodra de aftiteling in beeld kwam, en gisteren al na 1 minuut (twee keer getest met diezelfde film, twee keer hetzelfde). Ook een keer gehad bij het bladeren door het OE menu, nadat ie een paar minuten aan stond. Heel raar. Na een reboot kon ik wel weer gewoon een serie kijken. Ik draai Frodo 12.2 op OE 3.2.3

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Powerdipje (externe usb adapter) of overlock (800MHz) issue?
Wel vreemd dat ie dan bij film X na 1 minuut keihard uitgaat en een andere 4GB 720p mkv probleemloos afspeelt...
Ik zie verder geen hitteprobleem (ong. 55 graden C) en geen geheugenprobleem (175MB free).
Wel staat de CPU vaak op 100% te stampen, maar ik las dat dit menu/skin-gerelateerd kan zijn?

Zit eraan te denken een 2e SD kaartje te halen en daarop de 4.0 beta te installeren. Die is acceptabel stabiel?

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 14:31

TAA

Liever IRC

Draai hier de 3.95.2 vanaf USB met films via NFS; tot nu toe geen vreemde dingen gezien. Menu's zijn net weer een tikkeltje sneller en bij mij is het geheel netjes stabiel. YMMV ;)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 09:58
xamirz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:10:
Hallo allemaal, ik ga zometeen ook een Raspberry bestellen en wil graag hierop XBMC op zetten. Nu zie ik dat er meerdere mogelijkheden zijn. Ik twijfel tussen OpenElec en RaspBMC.

Ik wil graag de Raspberry alleen for streamen gebruiken(Mkv bestanden)
Kan iemand mij uitleggen welke voor mijn doel het beste is?
Na persoonlijk onderzoek begreep ik dat OpenElec en Xbian de 2 snelste oplossingen zij, RaspBMC is iets langzamer qua interface.Ik heb dit nooit zelf getest, alleen gelezen.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor OpenElec en ik ben heel tevreden, nog geen reden gehad om Xbian te gaan proberen, wat mijn 2de keus was.

Maar ik denk dat je niet echt verkeerd kan kiezen.

Hello fellow humans

• Dacuuu
Draait hier RaspBMC, heb Xbian en OpenElec ook gehad. Maar ben toch blijven steken op RaspBMC. Het draait eigenlijk allemaal goed.
Als je alleen XBMC wilt gebruiken dan is OpenELEC een goede keuze. Makkelijk te installeren, geen bugs, geen crashes, snel, recht toe recht aan.

👉🏻 Blog 👈🏻

• lekzzz
Firesphere schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:16:
Durf ik niets over te zeggen, maar het is wel duidelijk, dat je dongle niet wordt herkend.

Probeer eens een powered hub (als je dat al niet gedaan hebt). Niet gezien, betekend domweg een defect aan 1 van de 2 apparaten. Detectie is er altijd, werking is alleen niet gegarandeerd.
Oke, ben vanavond weer helemaal van a-z gegaan. Geloof het of niet, een frisse geest en nieuwe moed heeft het weer werkend gekregen :) Wat het nu precies is geweest :? Bedankt voor je steun en duidelijke uitleg _/-\o_

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb openelec 3.2.4 en merk dat airplay audio niet lekker werkt.. Ik gebruik ds audio van synology om te streamen maar hij stottert vaak. Audio van de iphone ook. De pi is overgeklokt, wat kan ik nog meer doen?

• IJsbeer
  • Niet online
Wachten op Gotham, daar zitten iig fixes in voor Airplay en iOS7. Dat zit (nog) niet in beta 2, dus om het werkend te krijgen zul je over moeten gaan naar de nightlies van MillhouseVH
http://forum.xbmc.org/sho...hlight=airplay#pid1663420
jswinkels schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Ik lees hier dat mensen meer RPi's hebben en zou eigenlijk wel verwachten dat er ook mensen zijn die deze allways on hebben icm een shared database. Deze zouden dan mogelijk ook dezelfde problemen ervaren. Zo niet ligt het duidelijk bij mijn set-up. Dit probeer ik juist duidelijk te krijgen.

Ik ben mogelijk inderdaad een beejte eager naar een oplossing, dit komt echter ook omdat de reacties op issues vaak erg snel komen. Misschien ben ik een beetje ongeduldig :)
Hier ook twee PI's, zonder problemen met sharen van DB. Dus ik bevestig dat het wel kan en dus echt een issue aan jou kant moet zijn.

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 16:55
jswinkels schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:13:
[...]

Ik deel je mening dat het probleem niet zozeer bij één van de devices ligt. Volgens mij ligt het probleem óf bij de shared database óf aan het feit dat XBMC niet goed om kan gaan met een wijziging op de database zonder deze opnieuw te triggeren ofzo. De XBMC versies zijn overal gelijk (zonder libraryupdate werkt alles ook perfect, ik kan op een serie op mijn RPi gewoon verder kijken waar ik op de HTPC was gestopt). Ik ben overigens tot mijn analyse van het probleem gekomen doordat ik een libraryupdate op mijn laptop deed, waardoor zowel de HTPC als de RPi vastliep.

Ik draai thuis ook 2 XBMC's een op een RaspberryPi die altijd aanstaat en een op mijn pc boven die ik alleen start als ik een serie in bed wil kijken. Beide gebruiken dezelfde shared database. De PI doet elke nacht een database update. De pc bij opstarten van XBMC. Ik heb het probleem wat jij beschrijft in ieder geval nog niet gehad.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 10:42

RoRoo

Certified Prutser

2 pi's - mysql db op een linux gebakje..
enige probleem wat ik soms heb is dat films er dubbel in komen.. Gravity en Paranormal Activity 2...

Library update hoef je feitelijk maar op 1 device uit te voeren natuurlijk.. Dat is het voordeel van een shared library.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
jswinkels schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:22:

Misschien ben ik wel abuis, maar het klinkt simpel zat: maak een script dat je HTPC 's nachts tijdens het updaten uitzet en 's ochtends na het updaten weer aanzet. Zitten features voor ingebakken in Windows 7, nl. Wake on Lan. Enige struikelblok is dat je het script vanaf een ander device moet draaien, dus je laptop zal dan 's nachts aan moeten blijven vermoed ik. Misschien dat je het vanaf je PI kan draaien, maar dat wordt waarschijnlijk al iets complexer.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrotenise op 28-03-2014 10:58 ]

• jswinkels
Chrotenise schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:56:
[...]

Misschien ben ik wel abuis, maar het klinkt simpel zat: maak een script dat je HTPC 's nachts tijdens het updaten uitzet en 's ochtends na het updaten weer aanzet. Zitten features voor ingebakken in Windows 7, nl. Wake on Lan. Enige struikelblok is dat je het script vanaf een ander device moet draaien, dus je laptop zal dan 's nachts aan moeten blijven vermoed ik. Misschien dat je het vanaf je PI kan draaien, maar dat wordt waarschijnlijk al iets complexer.
hmmm, dat ik daar niet aan gedacht heb.... |:( Ik kan natuurlijk gewoon in de scheduler 's nachts xbmc uit laten zetten en vervolgens weer aan laten zetten. De scheduler haalt het systeem gewoon uit standby en het gaat (bij mij) automatisch na 20 min idle weer uit. Ik ga het zo meteen maar eens instellen.

• Dacuuu
Wil je een device een wol pakketje sturen? Hier kan je mee beginnen.

• Gynnad
  • Laatst online: 19:43
Is er een mogelijkheid wanneer je een ondertitel download via XBMC dat deze dan ook opgeslagen blijft? Nu is het het geval dat je hem bij de huidige aflevering te zien krijgt, maar de volgende keer dat je hem weer gaat kijken is deze 'gedownloade' ondertitel weer weg..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Fire69
  • Laatst online: 01:00
Dan heb je waarschijnlijk een rechten-probleem op de folder van je video, want standaard wordt de srt-file opgeslagen bij de video.

• Gynnad
Wat is de beste Music Addon om al reeds gekochte/gedownloade muziek af te spelen op de XBMC? Of gebruiken jullie de standaard Muziek addon die er al opstaat?

• Fire69
Waar staat je muziek, gewoon op een windows-share?
Dan kan je ze gewoon afspelen toch, zonder add-on...

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-10 11:13
Hallo,

Ik heb geprobeerd om Xbian en Transmission te installeren volgens deze guide:
http://www.raspberrypi.or...opic.php?f=35&t=47084
Hierbij heb ik enkel stappen overgeslagen omdat ik deze niet nodig ben (flexget).
In het kort heb ik:
Transmission geïnstalleerd.

Deze commands uitgevoerd (als root).

mkdir /media/usb0/Downloads
mkdir /media/usb0/Downloads/flexget
mkdir /media/usb0/Downloads/incomplete
mkdir /media/usb0/Downloads/torrents
mkdir '/media/usb0/TV Shows'
mkdir /media/usb0/Movies
mkdir /media/usb0/Pictures
mkdir /media/usb0/Music

sudo rmdir /home/xbian/downloads
sudo rmdir /home/xbian/incomplete
sudo rmdir /home/xbian/torrents

chmod -R 777 /media/usb0/Downloads
chmod -R 777 '/media/usb0/TV Shows'
chmod -R 777 /media/usb0/Movies
chmod -R 777 /media/usb0/Music

In sudo nano /etc/transmission/settings.json heb ik het volgende aangepast:
"alt-speed-down": 400,
"download-dir": "/media/usb0/TV Shows",
"download-queue-enabled": true,
"download-queue-size": 2,
"incomplete-dir": "/media/usb0/Downloads/incomplete",
"ratio-limit": 0.2,
"ratio-limit-enabled": true,
"rpc-password": "Mijn gebruikersnaam",
"rpc-username": "Mijn wachtwoord dus,
"rpc-whitelist-enabled": false,
"script-torrent-done-enabled": true,
"script-torrent-done-filename": "/etc/transmission/xbmc-upd.sh",
"seed-queue-enabled": false,
"seed-queue-size": 2,
"speed-limit-down": 2000,
"speed-limit-down-enabled": true,
"speed-limit-up": 90,
"speed-limit-up-enabled": true,
"watch-dir": "/media/usb0/Downloads/torrents",

En in sudo nano /etc/transmission/xbmc-upd.sh heb ik dit toegevoegd, om xbian automatisch te laten weten als een download is voltooid.
/usr/bin/wget --header='Content-Type:application/json' --post-data='{"jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": "xbian", "params": {"directory":"'"$TR_TORRENT_DIR"'/"}}' "http://localhost:8080/jsonrpc"

Toen ik daarna (na een restart en, sudo service transmission start) probeerde om via 192.168.1.27:9091 (het ip adress van mijn rapsberry pi en de default port van transmission) in te loggen kreeg ik de volgende melding: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.1.27:9091, vervolgens geprobeerd om via 192.168.1.27:8080 in te loggen om te kijken of de pi wel bereikbaar was en daar kreeg ik gewoon het scherm van xbmc te zien 8)7 .
Vervolgens na wat gepuzzel de volgende dingen in: sudo nano /etc/transmission/settings.json aangepast
rpc-bind-adress": "192.168.1.27"
rpc-enabled": true
rpc-port: 9091
Maar dat mocht niks helpen, weet iemand waarom ik transmission niet kan benaderen?

Mvg: Nico

Ik heb hiervoor ook een topic aangemaakt in EL maar volgens mij past het hier beter?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

transmission afgesloten voordat je de file ging editen??

• Sp3dy
Ik heb bij de 1e edits transmission gestopt maar bij de laatste niet, maakt dit veel uit?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Transmission overschrijft het configuratiebestand bij het afsluiten met de gegevens die het had bij het opstarten. Dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Sendy op 30-03-2014 18:33 ]

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Doet de opensubtitle addon het bij jullie ook niet meer? Hij geeft iets van een api fout

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• Sp3dy
Sendy schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:32:
Transmission overschrijft het configuratiebestand bij het afsluiten met de gegevens die het had bij het opstarten. Dus.
Bedankt voor de tip, ik heb de laatste dingen nog even gecheckt maar ik krijg nog steeds een foutmelding als ik op poort 9091 wel inloggen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

kraats

Ik rol

manusjevanalles schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:28:
Doet de opensubtitle addon het bij jullie ook niet meer? Hij geeft iets van een api fout
Soms wel, soms niet.. maar ze hebben wel vaker een storing.. is vast snel weer verholpen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• manusjevanalles
  • Nu online
Ik hoop het, hij werkt al sinds gisteren niet meer

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
manusjevanalles schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:05:
Ik hoop het, hij werkt al sinds gisteren niet meer
Ik had/heb hier ook last van....
Dacht eerst dat het aan mijn update naar de beta versie van Gotham lag.
Dus Gotham er weer afgegooid en terug naar Frodo, echter het probleem met opensubtitles bleef bestaan.
Heb er nu wel spijt van dat ik van Gotham terug ben gegaan naar Frodo, Wat werkt da Gotham lekker snappy zeg!!

Zij er hier ook mensen die Gotham hebben draaien en op welke klokfrequency loop je het minst kans op crashes?

Turbo mode met een voeding van 1.0 amp gaf bij mij om de haverklap crahes, 2 standjes lager liep het systeem redelijk stabiel.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:30
loneranger56 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:24:
[...]

Ik had/heb hier ook last van....
Dacht eerst dat het aan mijn update naar de beta versie van Gotham lag.
Dus Gotham er weer afgegooid en terug naar Frodo, echter het probleem met opensubtitles bleef bestaan.
Heb er nu wel spijt van dat ik van Gotham terug ben gegaan naar Frodo, Wat werkt da Gotham lekker snappy zeg!!

Zij er hier ook mensen die Gotham hebben draaien en op welke klokfrequency loop je het minst kans op crashes?

Turbo mode met een voeding van 1.0 amp gaf bij mij om de haverklap crahes, 2 standjes lager liep het systeem redelijk stabiel.
Zoals met alles in het overklokken, de een zijn resultaten zullen de andere niet zijn! Iedere CPU heeft zijn eigen tolerantie en zodoende zijn ze niet met elkaar te vergelijken. Jij hebt zelf al wat geporbeerd lees ik en dat is de enige manier om een stabiele overklok te realiseren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zijn er al mensen die een upgrade van OpenElec naar Gotham gedaan hebben? Of is het gewoon beter om opnieuw te beginnen?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:13
Upgraden werkt prima. Geadviseerd wordt om wel even een backup van je userdata folder te maken, maar bij mij werkte het zonder problemen. Snelheid van Gotham is een verademing op de Pi. Ga straks Beta 3 binnenhalen.

• Gynnad
Ik heb momenteel het probleem dat hij zo af en toe het beeld 'ververst' wanneer ik door het menu heen ga, wat nogal irritant is. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.

Heb zojuist al geupdate naar de nieuwste openELEC versie maar dit lost het probleem helaas niet op. Wanneer ik de nieuwste versie (van 29 maart - OpenELEC Beta - Raspberry Pi ARM Version:3.95.3) heb, is dit automatisch Gotham? Of moet ik hier nog iets speciaal voor doen?

• Tennisbal
net een upgrade naar beta gotham gedaan en YES YES YEs eindelijk werkt airplay mirroring gewoon goed zoals het hoort vanaf mijn iPhone! Super

• Fire69
Iemand hier die Raspbmc al naar de Gotham-builds heeft geupdate?
Zo ja:
- Merken jullie verschil in snelheid?
- Gaat de automatische update-functie van Raspbmc daarna nog steeds werken?

• Smultie
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:03:
Iemand hier die Raspbmc al naar de Gotham-builds heeft geupdate?
Zo ja:
- Merken jullie verschil in snelheid?
- Gaat de automatische update-functie van Raspbmc daarna nog steeds werken?
De post boven je en degene drie posts boven je gaan létterlijk over de voordelen van Gotham (o.a. snelheid!).

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-11 11:08
manusjevanalles schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:28:
Gisteren werkte het bij mij na handmatig aanpassen van de zoekopdracht in "naam (jaartal)", zonder jaartal er tussen haakjes achter kreeg ik ook de api-fout.

Kan ook toeval geweest zijn...

• manusjevanalles
  • Nu online
Hoe pas je de zoekterm handmatig aan?

• Fire69
Smultie schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 06:27:
[...]

De post boven je en degene drie posts boven je gaan létterlijk over de voordelen van Gotham (o.a. snelheid!).
Ja, maar dat gaat steeds over Gotham op OpenElec. Ik veronderstel dat het grote verschil in snelheid daar ook ligt aan optimalisatie van het onderliggende OS. Daarom dat ik het specifiek vraag voor Raspbmc.
Ook voor de auto-update dus ;)

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Toch nog steeds last met het scrapen van ondertitels via opensubtitles en podnapisi... meer mensen last hiervan ?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

opensubtitles wel, podnapisi gaat nog wel goed, maar is niet altijd gevult met recente subs..

• Tennisbal
Helaas werkt dts passthrough met gotham nog steeds niet. Mijn samsung e8000 lust geluid door naar z5500 speakerset. DD gaat wel goed. Iemand wel gelukt?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Updaten gaat idd super vloeiend! Net beide units geupdate naar Gotham.. Zonder issues..

Pagina: 1 ... 96 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.