Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
le dj schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:25:
sinds een paar dagen openelec 4.0. Een ietwat trage interface. Films 1080p en 2GB worden probleemloos afgespeelt. Meeste zijn mp4 of mkv. Echter, music stottert. Je zou het eerder andersom verwachten.
Alles loopt via de wifi vanaf mijn nas via een nfs. openelec 4.0 trouwens als image op een class 4 2GB kaartje.
Dat de muziek vanaf mijn NAS (nas en pi bedraad) hapert ervaar ik helaas ook.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 10:40

RC2

Resistance is futile

mkleinman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:11:
Hmmm. klein foutje gevonden met OpenElec 4.0. Mijn scherminstellingen worden niet bewaard. Ik moet elke keer bij het opstarten de scherminstellingen aanpassen zodat alles weer netjes op het scherm past.

Iemand hier meer last van?
Hier ook in een clean install. OE4 is wel sneller dan 3 maar al wel een paar keer vastgelopen.

Who wants to life forever anyway...

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

RC2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:16:
[...]

Hier ook in een clean install. OE4 is wel sneller dan 3 maar al wel een paar keer vastgelopen.
Hier gisteren ook een vastlopen middenin een film. Wederom de screensettings weg na een reboot. Nu terug naar Frodo ( 12.2 ). Dan maar een wat langzamere interface maar die wel stabiel werkt.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

b.o.n.s schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:18:
Vandaag getest met de laatste raspmbc inc. NFS shares om bluray rips af te spelen.

BD25 werken perfect (of alle werken weet ik niet, puur wat ik heb).
BD50 gaat (helaas) stotteren om de minuut o.i.d.

Al met al is het wel een hele verbetering moet ik zeggen!
Dat gaat niet werken. Niet zozeer het beeld, maar het geluid geeft dat stotteren. Is elders al vaker over gesproken. De DTS geluidsstream neemt veel bandbreedte, om het in sync. te houden allemaal gaat het beeld stotteren. Het maakt hierbij niet eens uit of je passtrough gebruikt. En vergeet daarbij niet dat de netwerkkaart van een raspberry pi maar 100 mbit is.

Het beste wat je kunt doen is bij Bluray rips en/of als je het nog gaat omzetten naar bijv. een MKV, het geluid omzetten naar iets als AC3 en geen DTS meer gebruiken. En hou het videobestand dan rond de 16 Gig. (bitrate video weet ik zo ff niet uit mn hoofd).

Verwijderd

RC2 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:16:
[...]

Het beste wat je kunt doen nadat je je instellingen hebt gewijzigd is de pi een reboot geven, dan worden die instellingen opgeslagen.

Ten aanzien van gebruikers met een TV toestel en de functie overscan (als die namelijk aanstaat op je TV is het menu te groot en uit beeld, en als het uitstaat op je TV klopt het menu wel maar niet elke film is beeldvullend (met name ripjes van het internet), zou je het volgende kunnen doen als jeje config op een SD kaartje bijv. hebt staan:

config.txt met iets als notepad oid openen (in dit geval ga ik er vanuit dat je dit op je laptop of pc doet ipv een SSH login)

bewerk dan de volgende regel, of uncomment dit:

overscan_scale=1

(dus # weghalen, de rest van de overscanregels intakt houden met een # ervoor).

Als jeje instellingen verder niet hebt gewijzigd van het scherm (bij clean install), en je dus verder de positie van het scherm van het menu intakt hebt gelaten dan zal dit bij een overscanmode op je TV geen gedoe meer geven.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:10:
[...]

Dat gaat niet werken. Niet zozeer het beeld, maar het geluid geeft dat stotteren. Is elders al vaker over gesproken. De DTS geluidsstream neemt veel bandbreedte, om het in sync. te houden allemaal gaat het beeld stotteren. Het maakt hierbij niet eens uit of je passtrough gebruikt. En vergeet daarbij niet dat de netwerkkaart van een raspberry pi maar 100 mbit is.

Het beste wat je kunt doen is bij Bluray rips en/of als je het nog gaat omzetten naar bijv. een MKV, het geluid omzetten naar iets als AC3 en geen DTS meer gebruiken. En hou het videobestand dan rond de 16 Gig. (bitrate video weet ik zo ff niet uit mn hoofd).
DTS met passthrough lukt toch wel? Ik luister altijd naar DTS als het beschikbaar is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

kraades schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:55:
[...]

DTS met passthrough lukt toch wel? Ik luister altijd naar DTS als het beschikbaar is.
Punt is meer dat DTS samen met de hoge videobitrate een bottleneck vormt voor het netwerk op de rpi. Als je DTS omzet naar iets als AC3 met een lagere bitrate tesamen met de video dan kan je net zo genieten van een goede kwaliteit film/serie/whatever en heb je geen schokkende handel meer.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Thanks, dat was voor mij de oplossing.

Overclock iets terug gedraaid, hopelijk was dat het probleem mbt het vastlopen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:14:
[...]

Punt is meer dat DTS samen met de hoge videobitrate een bottleneck vormt voor het netwerk op de rpi. Als je DTS omzet naar iets als AC3 met een lagere bitrate tesamen met de video dan kan je net zo genieten van een goede kwaliteit film/serie/whatever en heb je geen schokkende handel meer.
Op Xbian beta 2 anders geen probleem met high bitrate en dts passthrough, en nu met OE4 wel. Laat ik even in het midden of het Gotham of OE is. Toch echt zelfde rpi, netwerk en NAS. :)
En zet eens in het OSD menu de bitrate open, denk dat je schrikt als je ziet hoe weinig MB/s er maar over het netwerk gaan bij een "high" bitrate movie.

Ik zie nu met OE4 buffer underruns in de debug log langs komen. En dat is volgen mij meer cpu based dan wat anders.

Verwijderd

Big Bang Theory is verdwenen bij 1 Channel? Nog meer mensen dit opgevallen?

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:28
Addic7ed plugin geeft scriptfout bij mij.
Iemand een idee?

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
probeer dit eens

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:20

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Werkt de auto update wel in OE 3.2.4 naar 4.0? Doen jullie het allemaal handmatig?
Als ik die issues hier lees denk ik dat ik toch maar even bij de 3.2.4 blijf

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Verwijderd

Beste tweakers,

Voor diegene die last hebben van een video freeze met OpenElec 4.0 raad ik aan het volgende topic even te lezen.

http://openelec.tv/forum/...-0-raspi-freeze?start=120

M.v.g. Johan.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:28
Sepp14 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:11:
Werkt de auto update wel in OE 3.2.4 naar 4.0? Doen jullie het allemaal handmatig?
Als ik die issues hier lees denk ik dat ik toch maar even bij de 3.2.4 blijf
Nee auto update werkt niet, je moet handmatig updaten (maar dat is heel makkelijk). Ik heb overigens geen problemen met OE 4.0 voor wat het waard is :P

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:54
Van de week heb ik na lange tijd de raspberry weer uit de kast gehaald en voorzien van een clean-install openelec 4.0. Als fanatiek Sportify gebruiker heb ik natuurlijk gelijk Spotimc geïnstalleerd.

Het afspelen van muziek doet Spotimc goed, Na 2 a 3 seconden bufferen begint de muziek te spelen. Het zoeken / navigeren is als Android gebruiker echter niet ideaal. Het werkt enkel met Yatse waarbij je het beeld van je TV nodig hebt. Het zoeken duurt lang en is een stuk minder intuïtief dan de Spotify-App. Voor iphone gebruikers is dit geen probleem, gebruik Airplay en alles wat je op de spotify-app selecteert wordt moeiteloos op de raspberry afgespeeld.

Nu kun je ervoor kiezen om een Airplay variant op je Android te installeren. Het nadeel hiervan is dat je hiervoor Root access nodig hebt. Dit is een stap die ik niet wil nemen (garantie etc.)

Nu ben ik als Noob opzoek naar een mogelijkheid om toch liedjes in de spotify-app te zoeken en vervolgens op de raspberry af te spelen. In de spotify-app kun je een liedje delen, wanneer je hem deelt met whatssapp/email/memo ontvang je de titel + een link Bijvoorbeeld: (Foute muziek alert!)

Sha La La... Boem Boem Boem
http://open.spotify.com/track/2Bq3vtbSM6Th4w4fofhC7S

Je krijgt ook de keuze voor delen met Yatse. De raspberry reageert hierop maar speelt vervolgens niets af.
Het moet toch te realiseren zijn dat Spotimc de titel ontvangt, hierop zoekt en vervolgens het eerste resultaat afspeelt.

Nu wil ik vanavond in de Log kijken wat er gebeurt als ik via de spotify-app een liedje met Yatse deel. Vervolgens wil ik kijken welke stappen er genomen worden om een liedje in Spotimc te zoeken en af te spelen. Het probleem is alleen dat ik al blij ben als ik Openelec succesvol op een SD kaart kan zetten, dus het is allemaal nieuw voor mij.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met hetzelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Bisti op 12-05-2014 11:46 ]

• _Brake_
Bartske schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Nee auto update werkt niet, je moet handmatig updaten (maar dat is heel makkelijk). Ik heb overigens geen problemen met OE 4.0 voor wat het waard is :P
Stottert de muziek bij jou niet?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
Na lang zoeken en vooral véél lezen wil ik jullie toch de volgende vraag eens voorleggen.

Ik heb een tijdje een Pi in huis gehad waar geloof ik OpenELEC en XBMC 12.nogwat op stond en dat werkte goed.
Alleen twee minpuntjes: er is geen browser (échte browser dan) en het loopt niet altijd even snel en vlekkeloos als ik zou willen.
Ik zoek dus meer snelheid en de mogelijkheid om fatsoenlijk via de tv te browsen.

Daarom ben ik aan't overwegen een android box/stick te halen en daar XBMC op te draaien.
Echter, mijn vraag: loopt XBMC beter of minder als je hem als app op android draait, itt als hij als OS draait zoals bij de Pi?

En als iemand iets zinnigs kan zeggen over de volgende opties die ik overweeg, zou ik diegene zeer dankbaar zijn. Ik ben best technisch maar momenteel zie ik even door de bomen het bos niet meer...

Opties die ik momenteel overweeg: Tronsmart Vega S89, Minix Neo X7 (of X8, verschijnt binnenkort), Ugoos UT2 of UM2, of toch maar een Pi?

De Pi die ik in huis had was bij SOS gekocht en was zo'n Ultra met een cpu die op 1000hz draait en 256mb class 10 kaartje: is het mogelijk de configuratie verder aan te passen met als doel snelheidswinst?

Ik waardeer het zeer dat iemand zich überhaupt de moeite wil nemen om met mij mee te denken en daarom alvast hartstikke bedankt voor de mogelijk antwoorden en reacties!

Grtz,

Stink.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik vind zelf op de OUYA (ook een Android Box met Tegra 3) XBMC bakken beter draaien. Maar vraag je ook even hard af hoe belangrijk dat browsen is en wat je precies wil doen, en of daar geen alternatieven voor zijn. Ik heb zowel met Android als een volledige HTPC eigenlijk zelden de browser gebruikt op een wijze die prettig te noemen valt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• stinky1701
Ik heb ook een X360 staan en áls ik momenteel op de bank wil surfen, moet ik het daarmee doen.
En dat voldoet op geen enkele manier.
Ik dacht dus, als ik nou gewoon Chrome op android gebruik met een keyboardje, dan surf ik iig een stuk relaxter dan nu.
Tis een compromis, i know, maar ik wil die mogelijkheid wel graag hebben in de huiskamer.

Maar jij adviseert dus eigenlijk een Ouya?
Die heb ik nog niet eens overwogen: hoe vlot werkt zo'n Tegra 3 systeem eigenlijk?

• LiquidT_NL
Ik adviseer geen OUYA, ik geef enkel antwoord op je vraag hoe het onder Android werkt ;) Een Android systeem is dus imho prima. Er is wel beter te vinden voor een betere prijs.

Wat ik bedoel met dat browsen is: overweeg alternatieven. De laatste maanden, als ik al iets wil laten zien op de TV, doe ik door gewoon naar mijn desktop de RD'en met mijn telefoon/tablet en daarop te browsen, terwijl mijn TV het beeld laat zien. Maar goed, dat is ook niet optimaal. Bedoelde enkel, denk er eens over na ;) Hoe dan ook, browsen met een tobo gaat dus prima op Android.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• stinky1701
Duidelijk verhaal. :)
Niet lachen, maar ik heb geen tablet of smartphone, dus in mijn situatie is elke vooruitgang er één.

Bedankt voor je reactie!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Dan zou ik je de Asus Chromebox adviseren, dualboot naar Openelec en ChromeOS en klaar ben je.
Maak even een nieuw topic aan met je vraag, is iets netter dan het raspberry pi topic te kapen ;) .

Nu weer ontopic: de Raspberry Pi!

• GrtA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-11 18:06

GrtA

TEH

_Brake_ schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Dat de muziek vanaf mijn NAS (nas en pi bedraad) hapert ervaar ik helaas ook.
Hier ook (soms). Nog niet kunnen vastpinnen wanneer wel en wanneer niet maar wat me wel opvalt is dat tijdens MP3 afspelen de CPU load omhoog gaat. Mogelijk gaat de MP3 decoding dus via de CPU en niet via de hardware video decoder. Vloeiende films via hardware decoding en stotterende MP3s via software decoding op een trage CPU dus.

Wat ik wel ervaar met video is dat ze niet meer verder willen als ik ze lang pauzeer. Wellicht dat dit te maken heeft met afspelen via NFS vanaf de NAS (bedraad). Eens kijken of dat beter gaat als ik de XBian upgrade naar de laatste versie...

I can hold my breath for ten minutes.

• stinky1701
Smobbo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:07:
Dan zou ik je de Asus Chromebox adviseren, dualboot naar Openelec en ChromeOS en klaar ben je.
Maak even een nieuw topic aan met je vraag, is iets netter dan het raspberry pi topic te kapen ;) .

Nu weer ontopic: de Raspberry Pi!
Die ga ik eens wat nader bekijken, dank voor de tip.
Edit: net gedaan en ik denk dat het toch niet helemaal is wat ik zoek, mn omdat het net iets te duur is voor wat ik ermee van plan ben en weer net iets te beperkt om als echt huiskamer pc te gebruiken (iets wat de hogere prijs mi zou rechtvaardigen).

Ik heb ook geaarzeld om mn vraag hier te stellen maar aangezien ik er nog niet uit was of de alternatieven nu beter waren dan de Pi/XBMC die ik al heb uitgeprobeerd en dus het mss alsnog een Pi zou worden, vond ik deze plek wel geschikt.
Ik zal echter een nieuw topic aanmaken met mn vraag. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:10:
[...]

Als je hem op een sd of hardeschijf zet die aan de raspberry vast zit speelt hij dan wel vloeiend bd50 af?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:38:
[...]

Als je hem op een sd of hardeschijf zet die aan de raspberry vast zit speelt hij dan wel vloeiend bd50 af?
Hier: http://lucatnt.com/2013/0...xbmc-on-the-raspberry-pi/ staat wel een work-around. Zou je kunnen proberen. :)

Maar daar staat ook het probleem vermeldt, waarom het problemen kan geven. En dat is dus de audio:

The Pi has an onboard GPU capable of decoding 1080p H.264 video, but it has no hardware acceleration for audio, which often leads to issues. DTS and AC3 often are difficult beast for the board’s underpowered processor, unless you have a TV which is capable of decoding them on its own, in which case you just have to enable DTS/AC3 passthrough in XBMC’s settings.

En ook hiermee neem je niet altijd het probleem weg door passthrough toe te passen. Kwestie van een beetje tweaken en uitproberen.

Je zou (op eigen risico) nog wat kunnen tweaken met de snelheid van de processor van je RPI.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Vandaag ook OE4 geinstalleerd. idd de overscan instellingen worden niet bewaard en al heel veel vastlopers gehad helaas. snel weer terug naar xbmc12

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Ik snap het niet. Ik heb op OpenELEC helemaal nergens last van. Ik heb wel passthrough aan staan.

👉🏻 Blog 👈🏻

• _Brake_
kraades schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:21:
Ik snap het niet. Ik heb op OpenELEC helemaal nergens last van. Ik heb wel passthrough aan staan.
Passthrough heb ik ook aanstaan, echter als ik mp3s van mn NAS stream blijft hij stotteren. Alle metainfo etc. staat uit. -O-

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01
jos_zwa schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:57:
Vandaag ook OE4 geinstalleerd. idd de overscan instellingen worden niet bewaard en al heel veel vastlopers gehad helaas. snel weer terug naar xbmc12
Ah, ik ben dus niet de enige. Afgelopen zaterdag OE4 geinstalleerd, zondag nog een 720p House of Cards kunnen kijken. Gisteren liep alles na zo'n 10-20min vast, viel alleen te rebooten door de stekker eruit te halen. Dan ga ik ook maar weer een downgrade doen.

n.a.

• UltraSub
Na een paar initiële crashes lijkt het nu aardig te lopen weer. Geen crash meer gehad, en toch aardig wat gekeken weer. Wat me opviel is dat in het begin gewoon tijdens het afspelen van een film aardig wat activiteit op de achtergrond was, zoals het extracten van thumbs uit video's. Kan me voorstellen dat dat nog wel impact heeft. (Clean install hier, alleen mysql library mee overgenomen).
In ieder geval stabiel genoeg om mee door te draaien tot de eerste upgrades van 4.0 komen. Het is natuurlijk een .0 versie, en die heeft altijd wat kuurtjes normaal.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 15:48
Er is een nieuwe metroTV skin voor gotham uit
Vanavond maar eens proberen.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 10:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Oeh, die ziet er wel goed uit.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:15
jos_zwa schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:57:
Waarom zou je overscan gebruiken? Toen ik net een Raspberry Pi had, zat ik ook te kloten met overscan, kalibratie, etc.
Waar ik toen achter kwam is dat je je tv ook anders kunt instellen; standaard wordt het beeld bijvoorbeeld uitvergroot of ingezoomd.

• UltraSub
Hebben we het hier over overscan of video calibratie?
Ik heb geen overscan aan staan, maar wel de hoeken gecalibreerd. Dat wordt onthouden. Wat me alleen opvalt is dat als ik een video kijk, en op info druk, de boel dan wel buiten beeld valt.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:56:
Hebben we het hier over overscan of video calibratie?
Ik heb geen overscan aan staan, maar wel de hoeken gecalibreerd. Dat wordt onthouden. Wat me alleen opvalt is dat als ik een video kijk, en op info druk, de boel dan wel buiten beeld valt.
Dan staat de boel dus niet goed ingesteld.

• UltraSub
Ja zover was ik al :)
Maar het is hetzelfde gebeurd als in Xbian, video calibratie, GUI staat goed, en de rest bij Xbian ook. Geen idee waarom dat in OE4 niet zo is.

Verwijderd

Onlangs heb ik ook een clean install van OE 4.0 (Gotham) gedaan.
Zonder te overclocken gaat deze release wel lekker soepel.
De volgende dag terug de Pi opgestart, de video settings stonden ineens op default.
Terug juist gezet en filmke gestreamed. Een 20 tal min was alles ok, ineens begon de pi zijn beeld weg te vallen voor enkele seconden. Ook het geluid viel gelijk weg, dikwijls met een luide "klak" in de speakers. Na een 2 tal seconden geen beeld, kwam het beeld en geluid terug, na 20 tal seconden terug hetzelfde probleem. Dit bleef zomaar doorgaan tot ik de film stopte. Ook in de menus van xbmc viel het beeld weg.

Op frodo (OE) had ik dit probleem ook soms tijdens het kijken, maar niet zo frequent. Maar nooit in de xbmc menus.

Zijn er mensen die ook dit probleem gehad hebben?
Zou het probleem aan de Pi zelf kunnen liggen?

• Alphyraz
UltraSub schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:21:
Ja zover was ik al :)
Maar het is hetzelfde gebeurd als in Xbian, video calibratie, GUI staat goed, en de rest bij Xbian ook. Geen idee waarom dat in OE4 niet zo is.
Staat je tv wel goed ingesteld? Vaak kun je dit vinden onder een knop 'display', of 'mode'. Gewoon even een paar weergaven bekijken. Bij onze Samsung smart tv stond 'ie geloof ik standaard op 'Uitvergroot' maar moest ie op 'Origineel' (o.i.d.)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Alphyraz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:45:
[...]

Waarom zou je overscan gebruiken? Toen ik net een Raspberry Pi had, zat ik ook te kloten met overscan, kalibratie, etc.
Waar ik toen achter kwam is dat je je tv ook anders kunt instellen; standaard wordt het beeld bijvoorbeeld uitvergroot of ingezoomd.
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zie dat het beeld gewoon iets buiten mijn tv valt. Dit valt meteen op als je even op pauze klikt. de GUI valt aan alle kanten dan net iets buiten het beeld. Ik calibreer dan altijd even het beeld door de hoeken netjes te zetten. Je ziet dan zo'n lichtblauwe lijn tevoorschijn komen in de hoeken van je tv. Ik hoorde net van mijn collega op het werk dat je ook gewoon in de instellingen van de TV kan instellen dat dit goed geregeld wordt.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Voor freezes tijdens het afspelen van video lees ik net dit op het OE forum:

I can confirm that placing dwc_otg.fiq_fsm_enable=0 at the end of the command line has completely resolved my two main issues:
1. Large (720/1080p) mkv files were not playing at all.
2. Multiple freezes watching Game of Thrones last night - about six reboots necessary.

topic: http://openelec.tv/forum/...-0-raspi-freeze?start=135

[ Voor 12% gewijzigd door jos_zwa op 13-05-2014 12:44 ]

• _Brake_
GrtA schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:13:
[...]

Hier ook (soms). Nog niet kunnen vastpinnen wanneer wel en wanneer niet maar wat me wel opvalt is dat tijdens MP3 afspelen de CPU load omhoog gaat. Mogelijk gaat de MP3 decoding dus via de CPU en niet via de hardware video decoder. Vloeiende films via hardware decoding en stotterende MP3s via software decoding op een trage CPU dus.

Wat ik wel ervaar met video is dat ze niet meer verder willen als ik ze lang pauzeer. Wellicht dat dit te maken heeft met afspelen via NFS vanaf de NAS (bedraad). Eens kijken of dat beter gaat als ik de XBian upgrade naar de laatste versie...
Ik had je reactie over het hoofd gezien, die verhoging in CPU load heb ik ook idd.

Mijn NAS en Pi zijn ook bedraad aangesloten, NFS denk ik haast niet.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Voor de mensen (net als ik) waarbij de calibration settings (overscan) niet opgeslagen wordt. Er is een workaround:

Eerst goed calibreren, daarna je refesh rate van 60hz naar 50hz switchen. Dan wordt ook de calibration settings opgeslagen. Daarna kun je weer veilig terug naar 60hz.

• MsG
  • Laatst online: 15-11 22:22

MsG

Forumzwerver

Wat ik op OpenELEC 4 tegenkom op mijn Raspberry Pi:
- De native ondertitelingsservice waarbij de ondertitelingswebsites als services van de module geïnstalleerd worden werkt minder automatisch dan de XBMC subtitle add-on van de vorige versie. Als ik daar mee op de subtitle knop drukte downloadde hij automatisch de goede versie, nu krijg ik enkel een lijstje, waarbij de bovenste nagenoeg altijd ook de goede versie is, echter moet ik hem zelf aanklikken en dergelijke. Hoort dit zo? Het is nu een achteruitgang.

- Af en toe heb ik een soort van beeld-artefacts, ik had het gister bij Game of Thrones, dat het beeld eventjes raar is met gecomprimeerde blokjes.

- Als ik een videobestand start, zie je bij het starten heel even het begin, dan even niks en dan begint hij verder te spelen. Waardoor hij effectief iets verder begint. Bijna altijd heb je natuurlijk gewoon de intro van een serie of film, dus het maakt niet uit, maar het voelt iets minder gepolijst.

Verder voelt alles sneller en lijken er soms wat animaties in de schermen te zitten. Op de Raspberry Pi blijft het wel wat trager dan op een willekeurig krachtig systeem, maar daar is de prijs dan ook naar.

Anderen die hetzelfde herkennen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Alphyraz
jos_zwa schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:39:
[...]

wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zie dat het beeld gewoon iets buiten mijn tv valt. Dit valt meteen op als je even op pauze klikt. de GUI valt aan alle kanten dan net iets buiten het beeld. Ik calibreer dan altijd even het beeld door de hoeken netjes te zetten. Je ziet dan zo'n lichtblauwe lijn tevoorschijn komen in de hoeken van je tv. Ik hoorde net van mijn collega op het werk dat je ook gewoon in de instellingen van de TV kan instellen dat dit goed geregeld wordt.
Precies wat ik zeg dus.

• LiquidT_NL
MsG schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:46:
Wat ik op OpenELEC 4 tegenkom op mijn Raspberry Pi:
- De native ondertitelingsservice waarbij de ondertitelingswebsites als services van de module geïnstalleerd worden werkt minder automatisch dan de XBMC subtitle add-on van de vorige versie. Als ik daar mee op de subtitle knop drukte downloadde hij automatisch de goede versie, nu krijg ik enkel een lijstje, waarbij de bovenste nagenoeg altijd ook de goede versie is, echter moet ik hem zelf aanklikken en dergelijke. Hoort dit zo? Het is nu een achteruitgang.
Dat is een setting in de subtitle service addon, en voor zover ik weet staat die altijd standaard op het lijstje laten zien (op Android/ARM/x86 met XBMC 12/13/14).
- Als ik een videobestand start, zie je bij het starten heel even het begin, dan even niks en dan begint hij verder te spelen. Waardoor hij effectief iets verder begint. Bijna altijd heb je natuurlijk gewoon de intro van een serie of film, dus het maakt niet uit, maar het voelt iets minder gepolijst.
Heeft je TV een info knop die de refresh rate laat zien? Klinkt alsof de Pi de refreshrate matcht aan de framerate van de video. Gedrag kan je overigens ook instellen in de settings.

• Alphyraz
Heeft er iemand nog mooie / fancy skins voor de Raspberry Pi?
Ik heb Confluence nu al bijna een jaar en nu m'n videobibliotheek wat voller wordt, wil ik toch graag wat meer voor het oog. :)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25
Alphyraz schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:46:
Ik heb Confluence nu al bijna een jaar en nu m'n videobibliotheek wat voller wordt, wil ik toch graag wat meer voor het oog. :)
reFocus

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Alphyraz schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:46:
Eminence of Arctic zijn ook goede alternatieven, vooral Eminence draait erg soepel en ziet er gaaf uit!
Is nog wel in ontwikkeling, dus er zal nog wel eea veranderen.
Beide zijn te vinden in het WIP deel van het skins forum op xbmc.org

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij confluence werkt de 7 icons mod (nog) niet
Had ik hem eindelijk ontdekt, die 2 extra shortcuts zijn geweldig, doet ie het niet onder gotham :|

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik moet zeggen dat ik Amber ook erg mooi vind

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Fjeze

AllesPerfect!

Kan iemand mij helpen:

Ik heb openelec 4.0 op mijn Raspberry Pi geinstalleerd (Storage op USB) en dit werkt echt goed.

Alleen nu krijg ik Icefilms niet goed geinstalleerd, hij blijft foutmeldingen geven als ik hem installeer.
(heb hem geinstalleerd via Fusion)

Is er een betere manier om Icefilms en 1Channel te installeren?

Alvast bedankt

Fly or Die

• schumi2004
Mijn glazenbol is stuk, wat voor foutmeldingen?
Debug log?

• Olivinio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 21:23
Beste mensen,

Sinds een week ben ik in het bezit van de Raspberry Pi. Nu heb ik gisteren geprobeerd om op mijn SD kaart (class 10 16gb van het merk Platinum) Openelec te installeren. Hiervoor heb ik exact de instructie gevolgd van de openelec site. Overigens doe ik dit alles in Windows 8

Helaas krijg ik de volgende foutmelding:
***Error in mount_flash: mount common: Could not mount /dev/mcblk0p1***
*Starting debugging shell.....typ exit to quit*
sh: can't access tty: job control turned off

Ik gebruik alleen de SD kaart en verder geen USB stick.

Wat heb ik gedaan:
De SD kaart geformatteerd met SD formatter;
De laatste versie van Openelec image gedownload;
Vervolgens deze image geinstalleerd op de SD kaart middels Win32 disk manager.

Tot zover gaat alles goed en ook de image wegschrijven met Win32 op de SD kaart gaat goed.
Dit moet hem zijn toch? Ik heb ook al gezocht op dit type foutmelding maar kom niet echt verder.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik volledig nieuw ben met de Raspberry Pi en Openelec.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dit gevolgd? Dan moet het namelijk goed gaan...

http://wiki.openelec.tv/i..._Raspberry_Pi#tab=Windows

ja dus..excuus

Ik moet zeggen dat ik dacht dat ik dit onlangs zo had gedaan, maar ik vergis me....
Dat betrof een USB install

[ Voor 33% gewijzigd door albino71 op 14-05-2014 10:42 ]

Te koop....

• Olivinio
Ja, precies deze 6 stappen gevolgd (tabje Windows). Wat ik alleen niet kan plaatsen is dit:

Safely remove your SD card and place it in your Raspberry Pi

Connect the RPi to your display, plug in the ethernet cable and power it on. Once booted you can ssh to the device with;

username: root
password: openelec

Dit zie ik namelijk niet. Ik heb de Pi uit staan, doe de betreffende SD kaart in de Pi en zie dan na 10 seconden direct de foutmelding zoals ik in mijn vorige post heb omschreven.

Het lijkt zo simpel en dat is het ook. maar toch kom ik niet verder

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat zie je als je je SD in je PC stopt?

Te koop....

• Olivinio
Dan zie ik (even uit mijn hoofd) een config file, system bestand wat ico bestanden volgens mij. SD kaart is ook gewoon te benaderen en staat niet op lock ofzo.

• Bartske
  • Laatst online: 21:28
Olivinio schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:49:
Dan zie ik (even uit mijn hoofd) een config file, system bestand wat ico bestanden volgens mij. SD kaart is ook gewoon te benaderen en staat niet op lock ofzo.
Probeer anders eens die 'noobs' recovery te installeren, dan kun je ook openelec kiezen. http://www.raspberrypi.org/downloads/

Heb je een ander SD kaartje? Anders kun je dat ook proberen.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat lijkt goed.

Je kunt even met dit programma je linux partitie bekijken vanuit je windows machine.
http://www.paragon-software.com/home/extfs-windows/

Te koop....

• Olivinio
Thanx, dit ga ik vanavond nog even goed doornemen.

Ik zie in een aantal instructies van ''how to install openelec on your sd card'' dat je partities moet maken. is dit noodzakelijk en hebben jullie dat ook gedaan? Want dat is namelijk iets wat ik niet heb gedaan (maar stond ook niet in de instructie die ik van de Openelec site heb). Of moet je dit alleen doen als je ook een USB stick gebruikt?

Andere SD kaart is inderdaad ook een idee

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De img bevat de juiste partities en maakt die dus als het goed is zelf aan.

Je kunt ook nog eens proberen de image met USB image tool proberen op je SD te zetten:
http://www.alexpage.de/

Te koop....

• Olivinio
Zal het eens gaan proberen.

Verwijderd

Er is weer een nieuwe betaversie gelanceerd met wat buxfixes:

Changes:
Changes for v13.1 are listed here: https://github.com/xbmc/xbmc/commits/Gotham

A quick list of fixes include:

Better recovery of VDPAU on errors.
Fixes for cropping of interlaced content using VDPAU.
Fix for FLAC tracks with large embedded images not playing.
Fix for crash if librtmp wasn't available.
Fix for ffmpeg building on linux using later versions of librtmp.
Fix for broken m4a, mp4 playback with paplayer.
Fix for the hint text not being shown in editcontrols once unfocused.
Fix minor memory leak in PlayMedia builtin function.
Fix albumartist use in song smartplaylists.
Use unique client broadcast UID in the PVR api.

Bron: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=194914

• gwystyl
  • Laatst online: 15:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Funk76: da's een beta van XBMC, die veranderingen zullen waarschijnlijk niet gelijk mee worden genomen in RaspBMC, OpenELEC en XBian?

edit: zoals ik hieronder zie gaat dat toch best vlot :)

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 14-05-2014 13:39 ]

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 14:31

TAA

Liever IRC

Tijd om OpenELEC toch maar eens te updaten vandaag ;)
The OpenELEC team is proud to announce OpenELEC 4.0.1.

This release includes some bugfixes, security fixes and improvements since OpenELEC-4.0.0 . Besides the usual bugfixes and package updates we updated XBMC with the last fixes to XBMC 13.1 beta1 which contains a lot of fixes for issues found after the XBMC-13.0 release (some of them we already shipped with OpenELEC-4.0.0). We included fixes for reported issues like crashing or freeze issues on RaspberryPi and non working calibration setup on RaspberryPi.

OpenELEC-4.0.1 is now the next stable release, which is a bugfix and securityfix release of the OpenELEC-4.0 series.

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:56:
@Funk76: da's een beta van XBMC, die veranderingen zullen waarschijnlijk niet gelijk mee worden genomen in RaspBMC, OpenELEC en XBian?

edit: zoals ik hieronder zie gaat dat toch best vlot :)
TAA schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:18:
Tijd om OpenELEC toch maar eens te updaten vandaag ;)
we updated XBMC with the last fixes to XBMC 13.1 beta1 which contains a lot of fixes for issues found after the XBMC-13.0 release
Daarom poste ik het ook hierboven. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 13:42 ]

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 11:37
Zo SD kaart even schoongeveegd en de laatste versie van Openelec er op gezet. Hopelijk zijn de freezes nu niet meer aanwezig. Op den duur was het zelfs met mogelijke oplossing niet meer te doen. Na 20 sec was het telkens weer raak en werkte alleen het van de stroom afhalen van de rPi nog.

• _Brake_
Is upgraden vanaf 4.0.0 eenvoudig / aan te raden, of kan ik beter weer helemaal opnieuw beginnen (alles instellen zoals ik het wil kost me weer een uurtje, vandaar). Hopen dat ik dan van de stotterende mp3-tjes af ben ;)

• schumi2004
_Brake_ schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:29:
Is upgraden vanaf 4.0.0 eenvoudig / aan te raden, of kan ik beter weer helemaal opnieuw beginnen (alles instellen zoals ik het wil kost me weer een uurtje, vandaar). Hopen dat ik dan van de stotterende mp3-tjes af ben ;)
Als je voor safe wil dan zou ik schoon beginnen en alleen het nodige doen voor de mp3's
Als het niet naar je zin is zet je je gemaakte backup terug ;)

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voor iedereen die OpenELEC 4.0.1. m.b.v. de IMG een SD installeert...

Je moet naderhand nog even de ext4 partitie vergroten, bijv. met Gparted.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 14-05-2014 18:59 ]

Te koop....

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Heeft iemand een handleiding om Icefilms te installeren op een Raspberry Pi met openelec 4.0?

Krijg hem niet geïnstalleerd...

Fly or Die

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

http://bit.ly/1mVDeaU

Weet je trouwens zeker dat de icefilms addon al werkt op OE gotham op de Pi?

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 14-05-2014 20:39 ]

Te koop....

• UltraSub
Hier gewoon ff geupgrade van 4.0 naar 4.0.1, nog geen problemen gezien, ook geen stotters, maar ik heb dan ook alleen nog een 720p serietje gekeken.

• Olivinio
Olivinio schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:35:
Beste mensen,

Sinds een week ben ik in het bezit van de Raspberry Pi. Nu heb ik gisteren geprobeerd om op mijn SD kaart (class 10 16gb van het merk Platinum) Openelec te installeren. Hiervoor heb ik exact de instructie gevolgd van de openelec site. Overigens doe ik dit alles in Windows 8

Helaas krijg ik de volgende foutmelding:
***Error in mount_flash: mount common: Could not mount /dev/mcblk0p1***
*Starting debugging shell.....typ exit to quit*
sh: can't access tty: job control turned off

Ik gebruik alleen de SD kaart en verder geen USB stick.

Wat heb ik gedaan:
De SD kaart geformatteerd met SD formatter;
De laatste versie van Openelec image gedownload;
Vervolgens deze image geinstalleerd op de SD kaart middels Win32 disk manager.

Tot zover gaat alles goed en ook de image wegschrijven met Win32 op de SD kaart gaat goed.
Dit moet hem zijn toch? Ik heb ook al gezocht op dit type foutmelding maar kom niet echt verder.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik volledig nieuw ben met de Raspberry Pi en Openelec.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gisteren had ik bovenstaand probleem gemeld (Welke ik overigens nog steeds heb). Na enig onderzoek kom ik tot de conclusie dat mijn Platinum SD kaart voor deze foutmeldingen zorgt.

Bron

Ben je dus van plan om een nieuwe SD kaart aan te schaffen, dan is het wellicht de moeiete waard om op deze lijst te kijken of er bekende problemen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Olivinio op 15-05-2014 09:52 ]

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

albino71 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:38:
http://bit.ly/1mVDeaU

Weet je trouwens zeker dat de icefilms addon al werkt op OE gotham op de Pi?
Die tutorial heb ik inderdaad gevolgd alleen dat werkt niet goed helaas. Weet niet zeker of die al werkt erop, hoopte dat iemand hier daar antwoord op kon geven.

Iemand icefilms al werkend op de Pi met Openelec 4.0 / 4.0.1?

Fly or Die

• solidsnake380
  • Laatst online: 15-11-2023
Voor degene die een Logitech Harmony willen gebruiken icm de PI. Er is een hele handige addon genaamd "keymap editor". Ik had op ebay de goedkoopste MCE remote besteld en mijn harmony ingesteld op chinavasion en de rest met de addon gedaan en het werkt nu echt perfect.

link remote http://www.ebay.nl/itm/Pr...in_15&hash=item461edd8ea4

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Hallo Tweakers,

Nog geen 3 weken geleden heb ik een raspberry pi gekocht waar ik tot gisteren erg blij mee was.
Gister avond heb ik nog een film gekeken, nu wilde ik hem vanmorgen opstarten en nu blijkt dat hij niets meer deed dus heb ik een andere adapter gepakt en toen bleef hij lang knipperen op het raspberry logo.
Ik heb besloten om de software (raspbmc) er opnieuw op te zetten, nu blijft hij bij het installeren maar een seconde op het regenboog beeld staan en dan valt meteen het signaal weg.

Ik heb nu geen idee wat ik moet doen hopelijk kunnen jullie mij helpen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zet er eens een standaard Raspbian image op, of OpenElec, de regenboog is vaak een teken van te ver overclocken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Thympy
De raspberry pi is niet overclockt maar ik ga kijken naar Raspbian.

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-11 20:47
Ik had dit probleem ook, bleek toen een brakke adapter te zijn. Mijn HTC oplader eraan gehangen en toen werkte het weer goed.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik draai xbmc12 via een USB stick in de Pi met SD kaart voor het booten. Ik wil graag OE 4.0.1 testen op een andere USB stick. een nieuwe clean install. Als het dan nog allemaal niet goed werkt is het een kwestie van USB sticks verwisselen en weer snel terug op XBMC12. Is dit mogelijk? Want de install files moeten op de SD stick gezet worden.

wat gebeurd er bijv. als de install files van OE3 op de SD kaart staan en je stop een USB stick erin waar OE4 op draait?

Firesphere schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:01:
Zet er eens een standaard Raspbian image op, of OpenElec, de regenboog is vaak een teken van te ver overclocken.
Nee hoor. In veel distro's is de regenboog uitgezet, maar het is niks anders dan het laden van de firmware die daarbij de GPU test.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15
Ik heb probleem met openELEC 4.0 dat hij soms halverwege hapert met het afspelen van een videobestand. ik heb zelf het idee dat het ligt aan de wifi verbinding (sinds ik openELEC 4.0 draai heb ik ook een wifi dongle erin zitten), maar kan dit niet onderbouwen. Heel mijn pi loopt dan vast en moet handmatig resetten.

kan het nog ergens anders aan liggen?

• Smultie
  • Niet online
B-Force schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:59:
Ik heb probleem met openELEC 4.0 dat hij soms halverwege hapert met het afspelen van een videobestand. ik heb zelf het idee dat het ligt aan de wifi verbinding (sinds ik openELEC 4.0 draai heb ik ook een wifi dongle erin zitten), maar kan dit niet onderbouwen. Heel mijn pi loopt dan vast en moet handmatig resetten.

Kun je het niet gewoon even zelf testen zonder Wi-Fi dongle (dus óf UTP óf een USB-stickie), dan ben je er toch zo achter?

• Thympy
Het is toch gelukt om raspbmc te installeren met dank aan de tip van Michaelg.

Nu loop ik alweer tegen het volgende probleem aan dat ik network manager wil installeren maar er staar dat die niet comptabel is terwijl het vorige week wel lukte.

Iemand een idee of weet iemand een zip file?

[ Voor 8% gewijzigd door Thympy op 15-05-2014 19:32 . Reden: Grammatica ]

• UltraSub
B-Force schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:59:

Al geupgrade naar 4.0.1? Heel veel fixes.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15
UltraSub schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:21:
[...]

Al geupgrade naar 4.0.1? Heel veel fixes.
nog niet, kreeg gisteren via de 'manual update' knop nog niets nieuws binnen. zal zometeen even opnieuw proberen.

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
jos_zwa schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:37:
ik draai xbmc12 via een USB stick in de Pi met SD kaart voor het booten. Ik wil graag OE 4.0.1 testen op een andere USB stick. een nieuwe clean install. Als het dan nog allemaal niet goed werkt is het een kwestie van USB sticks verwisselen en weer snel terug op XBMC12. Is dit mogelijk? Want de install files moeten op de SD stick gezet worden.

wat gebeurd er bijv. als de install files van OE3 op de SD kaart staan en je stop een USB stick erin waar OE4 op draait?
Ik heb toen met USBIT een clone van mijn usb stick gemaakt. De sd-kaart kun je gewoon volledig kopieren in windows. Daarna de update gedraaid...
Mocht ik ooit terug willen dan zet ik gewoon de clone terug op de usb stick en de andere bestanden weer op de sd-kaart.

Zo kun je makkelijk heen en weer schakelen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 08:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

B-Force schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:43:
[...]

nog niet, kreeg gisteren via de 'manual update' knop nog niets nieuws binnen. zal zometeen even opnieuw proberen.
Heeft iemand versie 4.x al gezien via de manual update?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb'm gewoon sowieso handmatig geupdate. Zelf image downloaden en in de update-map pleuren.

• ikkeenjij36
Vandaag raspbmc geprobeerd.
Nieuwe sd kaart stroom adapter enz.
Bleef maar rebooten.
Andere kaart met openelec 4.0.1 erin en geen probleem meer.
Iemand anders ook last hiervan?
Daarna oe vd ouwe kaart op de nieuwe gezet en gewoon doen.
Lijkt me toch iets met raspbmc te zijn?
Wil als backup gewoon 2e kaart paraat hebben voor als we oe eens zat zijn we even kaartje kunnen wisselen en door kunnen maar helaas.
Iemand een oplossing of ervaring hiermee?

• Fire69
  • Laatst online: 23:38
Nah, de pi is gewoon heel erg gevoelig voor allerlei dingen.
Ik heb ook al veel gesukkeld met verschillende sd's. Mijn 2de pi lijkt ook veel gevoeliger dan mijn oude 256MB-model...

• schumi2004
ikkeenjij36 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:46:
Vandaag raspbmc geprobeerd.
Nieuwe sd kaart stroom adapter enz.
Bleef maar rebooten.
Andere kaart met openelec 4.0.1 erin en geen probleem meer.
Iemand anders ook last hiervan?
Daarna oe vd ouwe kaart op de nieuwe gezet en gewoon doen.
Lijkt me toch iets met raspbmc te zijn?
Wil als backup gewoon 2e kaart paraat hebben voor als we oe eens zat zijn we even kaartje kunnen wisselen en door kunnen maar helaas.
Iemand een oplossing of ervaring hiermee?
Dus je wilt een backup kaartje met raspbmc voor het geval je OE zat bent?
Beide hebben zelfde functie/doel lijkt me, XBMC, waarom dan een ander OS als backup?

• ikkeenjij36
schumi2004 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:57:
[...]

Beide hebben zelfde functie/doel lijkt me, XBMC, waarom dan een ander OS als backup?
Gewoon om dat het kan :P :9 O-)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Fire69 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:56:
Nah, de pi is gewoon heel erg gevoelig voor allerlei dingen.
Ik heb ook al veel gesukkeld met verschillende sd's. Mijn 2de pi lijkt ook veel gevoeliger dan mijn oude 256MB-model...
Ik heb 2 pi's. De 2e pi was erg instabiel. En at sdkaarten voor het leven. Pi omgeruild en de nieuwe had nergens last van. Ik heb nu dus 2 pi's die vlekkeloos draaien.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Met een simpele reboot is m'n OE geupdate naar 4.0.1 *O*
schumi2004 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:57:
[...]

Ik heb ook meerdere kaartjes, want sneller wisselen, geen gedoe met img draaien, dan img schrijven maar gewoon mijn vorige settings direct actief ;)

• Fire69
  • Laatst online: 23:38
Dacuuu schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:38:
[...]

Ik heb 2 pi's. De 2e pi was erg instabiel. En at sdkaarten voor het leven. Pi omgeruild en de nieuwe had nergens last van. Ik heb nu dus 2 pi's die vlekkeloos draaien.
De mijne draait ook vlekkeloos. Alleen moet je hem een goeie sd te eten geven :)

• schumi2004
Firesphere schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:49:
Met een simpele reboot is m'n OE geupdate naar 4.0.1 *O*

[...]

Ik heb ook meerdere kaartjes, want sneller wisselen, geen gedoe met img draaien, dan img schrijven maar gewoon mijn vorige settings direct actief ;)
Niks mis mee maar verschillende OS'en snap ik dan weer niet maar zal aan mij liggen denk ;)
Pagina: 1 ... 101 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.