Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:08
Tukk schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:56:
[...]

Heeft iemand versie 4.x al gezien via de manual update?
Gisteren om 19.30 uur geupdate op die manier.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

schumi2004 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:06:
[...]

Niks mis mee maar verschillende OS'en snap ik dan weer niet maar zal aan mij liggen denk ;)
Hangt er van af, ik ben tevreden over m'n OE setups, en ook m'n XBian setups, maar regelmatig draai ik toch even een gewone Raspbian ;) En juist voor die Raspbian is een reservekaartje dus handig ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Iemand een idee hoe het komt dat ik regelmatig groene blokken over de helft van het scherm te zien krijg bij een film die ik al eerder probleemloos heb kunnen kijken? Ik kan nu niet zien wat ik precies heb draaien, omdat de film nu aanstaat met een huis vol grut.

RaspBMC running XBMC 13.0 May 6 2014

[ Voor 7% gewijzigd door VAnTurenhout op 15-05-2014 21:57 . Reden: Versie erbij ]

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-11 15:47

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:46:
Vandaag raspbmc geprobeerd.
Nieuwe sd kaart stroom adapter enz.
Bleef maar rebooten.
Andere kaart met openelec 4.0.1 erin en geen probleem meer.
Iemand anders ook last hiervan?
Daarna oe vd ouwe kaart op de nieuwe gezet en gewoon doen.
Lijkt me toch iets met raspbmc te zijn?
Wil als backup gewoon 2e kaart paraat hebben voor als we oe eens zat zijn we even kaartje kunnen wisselen en door kunnen maar helaas.
Iemand een oplossing of ervaring hiermee?
Gebruik je het in combinatie met een usb-stick of draai je alles enkel op een sd-kaart? En waarom moeilijk doen? Beter maak je dan een 2de sd-kaart met OpenELEC als backup. Als je op je PC windows 7 hebt draaien en die installatie gaat stuk, dan prop je er toch ook niet meteen een harde schijf in met Windows 8 als backup, dan doe je gewoon een reinstall van hetzelfde OS.

Stiekem heb jij er een handje van om steeds problemen te veroorzaken in plaats van dingen stabiel te laten draaien. :+

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 16-05-2014 15:54 ]

is everything cool?

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Hallo, ik heb ook xbmc draaien op een raspberry.
Maar ik krijg icefilms er niet op geinstalleerd, hij zegt dan downloading 0%.. en dan opeens stopt die ermee.
En is er uiteindelijk niks gedownload.
Het is trouwens niet alleen bij icefilms, bij zowat elke addon die ik geprobeerd heb.
Waar ligt dat aan of wat doe ik fout?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Welke distro en welke xbmc-versie?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 19:25
Weet iemand of er al een Helix (nightly) release is voor de RPi ?
Ben te lui om zelf te compilen namelijk.

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:24
sjefke9 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:34:
Hallo, ik heb ook xbmc draaien op een raspberry.
Maar ik krijg icefilms er niet op geinstalleerd, hij zegt dan downloading 0%.. en dan opeens stopt die ermee.
En is er uiteindelijk niks gedownload.
Het is trouwens niet alleen bij icefilms, bij zowat elke addon die ik geprobeerd heb.
Waar ligt dat aan of wat doe ik fout?
Ook ik heb daar last van.
Ook fusion krreg ik niet geinstaleerd eerst.
Nu werkt fusion wel maar de repo's en addons niet.
Oe4.0.1 gotham 13.1

• ikkeenjij36
Hallo ik zoek nu een goeie manier om mijn rpi samen te laten werken met mijn logitech harmony one.
Ik weet dat er zoiets als flickr bestaat maar werkt die een beetje?
Ervaringen en tips waar te kopen?
Heb gezocht op het fporum maar lees verschillende meningen hierover.
Ik wacht op jullie reacties.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 19:25
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:42:
Hallo ik zoek nu een goeie manier om mijn rpi samen te laten werken met mijn logitech harmony one.
Gebruik zelf een HP IR reciever maar heb ook IR ogen specifiek voor de Pi gezien maar hoe en wat durf ik niet te zeggen. Hier werkt die HP iig prima.

• Smultie
  • Niet online
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:42:
Flirc bedoel je?

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-11 20:47
Heb je geen Hdmi cec? Ik gebruik dat op mijn 6 jaar oude Samsung en werkt als een tiet.
Daarnaast ook nog de yatse app, en meer heb ik niet nodig.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• ikkeenjij36
Ja idd die flirc bedoel ik idd.
Michaelg schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:51:
Heb je geen Hdmi cec? Ik gebruik dat op mijn 6 jaar oude Samsung en werkt als een tiet.
Daarnaast ook nog de yatse app, en meer heb ik niet nodig.
De rpi zit via hdmi in mijn av receiver dus cec gaat niet werken,ik heb niet voor niks zon mooie harmony one,voor de rest van mijn apparaten werkt het perfect. O+

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 13:46

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik gebruik een ir-oogje van een paar dubbeltjes van e-bay. Werkt prima met de afstandbediening van een oude Philips satellietontvanger. Zelf de codes gedefinieerd.

Maar volgens mij moet een receiver de CEC gewoon door kunnen geven.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:35
Of je installeert een afstandsbediening app op je telefoon, voor zowel iOS als Android zijn die beschikbaar. Zelf gebruik ik Yatse op Android, bevalt erg goed.
Ja dat werkt, heb ik ook gebruikt i.c.m. een Harmony One. Als je zoekt op Flirc in dit topic dan vind je het hele verhaal.

Ik gebruik nu de AB van de reciever om de receiver en de TV en dus de Pi via CEC te bedienen. Bij mij kon de Harmony + Flirc dus weer de deur uit. De Pi zit aangesloten op de receiver. De Flirc is relatief duur maar wel makkelijk en werkt ook op andere apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 18-05-2014 09:54 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:31
Sinds gisteren ook in het bezit van een Pi met OpenELEC. Draait goed, in ieder geval vanaf de Nas. Als ik een film of iets van bv Icefilm wil zien vind ik het nogal lang duren voor ie alles binnen heeft. Dit gebeurt als ik het goed begrijp elke keer als ik naar Icefilms ga weer opnieuw? Valt daar iets aan te doen? Scheelt het als de Pi altijd aanstaat?

Een ander vraag wat is het standaard inlognaam en password als ik met putty in wil loggen??

Bing

bing69 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:02:
Sinds gisteren ook in het bezit van een Pi met OpenELEC. Draait goed, in ieder geval vanaf de Nas. Als ik een film of iets van bv Icefilm wil zien vind ik het nogal lang duren voor ie alles binnen heeft. Dit gebeurt als ik het goed begrijp elke keer als ik naar Icefilms ga weer opnieuw? Valt daar iets aan te doen? Scheelt het als de Pi altijd aanstaat?
Metadata in de addon uitzetten hielp dacht ik wel enigszins.

👉🏻 Blog 👈🏻

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Manual updaten naar OpenElec 4.0.1 heeft het probleem met stotterende mp3tjes vanaf een NAS opgelost.

En overigens ook geen problemen (voor zover die er waren) met flac bestanden van 100MB.

[ Voor 31% gewijzigd door _Brake_ op 18-05-2014 22:41 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 11:37
Heel veel issues gehad met m'n rPi. Eerst OpenElec die de brui er aan gaf. Nadat ik MashUP had geinstalleerd, werd er telkens om de 10 sec gereboot (zeer storend). Kreeg geeneens de kans om MashUp te verwijderen.

Daarna RaspBMC geinstalleerd. Nog steeds het issue, ik m'n draadloze toetsenbord er aan hang, blijft hij hangen op toetsen >.<, zeer gemakkelijk met navigeren.

Nu maar weer OpenElec erop gezet en dan laat ik MashUp wel even achterwege of andere addons.
Of xbian proberen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Fire69
thundermo schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:07:
Heel veel issues gehad met m'n rPi. Eerst OpenElec die de brui er aan gaf. Nadat ik MashUP had geinstalleerd, werd er telkens om de 10 sec gereboot (zeer storend). Kreeg geeneens de kans om MashUp te verwijderen.

Daarna RaspBMC geinstalleerd. Nog steeds het issue, ik m'n draadloze toetsenbord er aan hang, blijft hij hangen op toetsen >.<, zeer gemakkelijk met navigeren.

Nu maar weer OpenElec erop gezet en dan laat ik MashUp wel even achterwege of andere addons.
Had je dat probleem met het toetsenbord enkel met Raspbmc?
Ik had ook een draadloos toetsenbord, maar dat stond op de lijst van incompatibele hardware. Werkte niet in raspbmc of Xbian, toetsen bleven ook steeds 'hangen'...

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
_Brake_ schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:40:
Manual updaten naar OpenElec 4.0.1 heeft het probleem met stotterende mp3tjes vanaf een NAS opgelost.

En overigens ook geen problemen (voor zover die er waren) met flac bestanden van 100MB.
hier niet, dat wordt een downgrade naar 3.2.4 (openelec). Ik wilde de xml bestanden bewaren (settings, sources etc) nieuw image op de sd en de xml terugzetten. Ik weet dat je ook alles kan exporteren en dan weer importeren. Of is er een betere truck?

[ Voor 17% gewijzigd door le dj op 19-05-2014 19:32 ]

• UltraSub
Ik zie in die Gotham subtitle addon nergens meer de optie voor auto download van een sync sub. Enige settings die ik zie zijn die van de provider addons. Heb hier ergens gelezen dat het wel moet kunnen, maar ik vind het nergens...

/edit
Fuck.. Fuck.. :|
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=184199

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 19-05-2014 21:05 ]

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
@ de subtitles zoude inderdaad ook bij XBMC 13 automatisch geduwnload kunnen worden alleen zie ik dee optie ook nergens bij openelec 4.1

p.s. probleem met openelec 4.1:
Als ik via XoT of mashup een film/ uitzending bekijk dan wil het weleens voorkomen dat het systeem hangt
en soms zelf een spontane reboot...

Ben nieuw met de Pi en en heb maar gelijk de OE 4.1 geinstalleerd.
Soms is het nog steeds een beetste traag..
Ik neem aan dat het met de versie 3.xxx van OE nog trager is??
Of is die versie juist weer stabieler voor mijn eisen? (XoT en mashup verder gebruik ik hem nergens anders voor)

• gram501
  • Laatst online: 28-10 19:24
...zie net op de OpenElec site dat er een nieuwe versie is "4.0.2."

Misschien dat die mijn bovengenoemde klachten uit de wereld helpt...

zal 't vanavond eens proberen.

[ Voor 1% gewijzigd door gram501 op 19-05-2014 19:20 . Reden: Tieb vout... ]

• le dj
in ieder geval is het stotteren van de mp3 volgens mij wel weg!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-11 11:37
Fire69 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Had je dat probleem met het toetsenbord enkel met Raspbmc?
Ik had ook een draadloos toetsenbord, maar dat stond op de lijst van incompatibele hardware. Werkte niet in raspbmc of Xbian, toetsen bleven ook steeds 'hangen'...
Hey, ja heb het issue puur en alleen met Raspbmc. Op openelec of rasbian of iets anders, werkt hij prima :).

• bing69
  • Registratie: December 2000
Sinds zaterdag ook de Pi met standaard openelec 4.0 erop. Na een image gemaakt te hebben van de SD kaart de boel op gestart en wilde hij updaten naar 4.01 en XBMC 13.x.
Vanaf dat moment af en toe een spontane reboot en geen geluid (rechtsboven een rood speakertje in beeld als of ie op mute stond), rot gezocht hoe ik dat weg kreeg maar geen oplossing. Image terug en alles draait als een zonnetje.

Vraagje, laten jullie de PI altijd aan staan? Is er ook een rdp optie?

Bing

• le dj
ja, ik laat het hem altijd aanstaan. Alleen kwam je met versie 4.0.1 niet verder dan twee dagen, dan was hij weer freezed. Die 5W merk je niet in het verbruik. Nu met versie 4.0.2. moet ik nog even testen of hij weer freezed... (pas sinds gisteren erop)

edit: nog steeds mp3 stotteren, maar alleen als je tijdens het afspelen door menu's aan het scrollen bent.

Bij het opstarten of rebooten zonder dat mijn tv aanstaat, meer mensen hiermee bekend, in dat geval zal ik de EDID in xorg.conf aan moeten passen.
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_EDID_nvidia

[ Voor 10% gewijzigd door le dj op 20-05-2014 22:14 ]

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
Films en TV series speel ik op de RPi's (2x) af via een gedeelde database. Nu wil ik ook de muziek centraliseren door deze in de database te importeren. Echter is me dit tot op heden niet gelukt.

Ik maak gebruik van XBMC 13, op de ene Pi staat Raspbmc (versie 13(?), van 1 mei), op de andere staat OPENelec (versie 4.0.0).

De database staat op mijn windows pc en de tabel met muziek is gevuld (hiervoor heb ik in XBMC heb ik 'scan items to librabry' geselecteerd). Deze database wordt via Hanewin NFS gedeeld. De map met muziek wordt ook gedeeld.

Op beide P's staan de advancedsettings.xml en sources.xml met daarin de verwijzing naar de juiste locaties. In XBMC kan ik bij het kopje muziek door de albums/artiesten/nummers etc. navigeren, echter als ik muziek af wil spelen dan gebeurt er weinig. Als ik het nummer nog een keer selecteer krijg ik de melding: 'one or more items failed to play, check the log file for details' (onderstaand een klein stukje hiervan, het onderste deel komt herhaaldelijk voor).

Video's, die op dezelfde manier gedeeld worden spelen wel af, de muziek niet. Is er iemand die me in de juiste richting kan sturen?

07:39:25 T:3037286400 NOTICE: Default Audio Player: paplayer
...
07:40:40 T:3037286400 ERROR: Open - failed to open source <musicdb://songs/2125.mp3>
07:40:40 T:3037286400 ERROR: MP3Codec: Unable to open file musicdb://songs/2125.mp3
07:40:40 T:3037286400 ERROR: CAudioDecoder: Unable to Init Codec while loading file musicdb://songs/2125.mp3
07:40:40 T:3037286400 WARNING: PAPlayer::QueueNextFileEx - Failed to create the decoder
07:40:40 T:3037286400 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 9, path [musicdb://songs/2125.mp3]

P.s.: vanavond wil ik het nog wel proberen of dit ook optreedt met XBMC v12 i.c.m. OPENelec 3.2.4.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 14:38
Ik heb met mijn Pi de laatste tijd het probleem dat bij het opstarten de resolutie van XBMC niet klopt. Het scherm lijkt zeg maar op 640x480 te staan ipv Full HD. Na handmatig de Pi opnieuw te laten opstarten werkt dit ok. CEC werkt dan ook niet.

Ik gebruik OpenElec 4 van een week terug, met een Samsung tv (46' van een jaar of 5 oud) en Onkyo SR508 receiver. Via CEC werkt mijn afstandsbediening ook correct na een herstart, ervoor niet.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? In oudere builds van OpenElec werkte dit wel ok.
Voorheen dacht ik dat dit aan corruptie van de SD kaart lag, maar met een verse install en reboot treedt dit probleem ook op, dus dat is het niet. Raspbmc heb ik ook al geprobeerd en deze heeft exact hetzelfde probleem.
Mogelijk is de tv te traag met opstarten en werkt dit niet ok samen?

• le dj
ik heb dat ook eenmalig gehad en handmatig bij systeem en instellingen mijn goede resolutie in moeten stellen. Daarna geen problemen meer. En misschien de voeding, maar dat betwijfel ik.

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 09:45
Ik draai nu al een tijdje XBian. Afgelopen week wilde ik Sickbeard en Couchpotato uitproberen. Nu heb ik, als het goed is, de laatste versie van XBian draaien:
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Nu is het zo dat Sickbeard nooit heeft gedraaid (ip:9094) en Couchpotato (ip:9095) heeft een avondje gedraaid tot ik deze via de web interface restarte.

Middels SSH heb ik meermaals geprobeerd om beide services te herstarten (via dat blauwe scherm). Dit haalde niets uit. Daarna via de commandline:

code:
1
2
sudo /etc/init.d/couchpotato stop
sudo /etc/init.d/couchpotato start

code:
1
sudo /etc/init.d/couchpotato force-reload

(zelfde voor Sickbeard)

Ook heb ik de Raspberry helemaal uit gehad en weer opnieuw opgestart.

Bovenstaande command lijken niets uit te halen en krijg ik de webinterface niet meer. Tranmission en nzbget werken wel.

Weet iemand of dit een bekende bug is of heeft iemand eventueel een oplossing?

• Fire69
Hoe draai je beide? Via source van Git, of is er een pakket van?
Als je via source werkt, kan je het gewoon manueel starten via python en kijken welke errors je krijgt.
In principe zou er ook wel één en ander ergens naar een log-file moeten geschreven worden, kijk daar eens in.

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 09:45
Fire69 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:46:
Hoe draai je beide? Via source van Git, of is er een pakket van?
Als je via source werkt, kan je het gewoon manueel starten via python en kijken welke errors je krijgt.
In principe zou er ook wel één en ander ergens naar een log-file moeten geschreven worden, kijk daar eens in.
Via source. Zal vanavond eens kijken of ik wat in de log kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door PuddingNL op 22-05-2014 19:50 ]

Wat is qua performance het beste om een film te spelen met OpenELEC vanaf een Synology NAS? SMB of NFS ?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:46:
Wat is qua performance het beste om een film te spelen met OpenELEC vanaf een Synology NAS? SMB of NFS ?
NFS.
Thanks!

Geniaal dingetje trouwens, die Pi. Gister binnengekregen, even OpenELEC erop gezet, en hij draait Life of Pi 1080p zonder enige stotter ofzo _O_

• Fire69
SMB draait hier even goed als NFS, geen performance-verschil te merken.

Lukt het bij jullie trouwens om de laatste Raspbmc-update te installeren?
Al 2 keer gereboot, maar blijft hangen op Gotham beta 4 :'(
Force update al geprobeerd, haalt niks uit:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=4470

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik vraag me ook af wat het verschil in performance is tussen NFS en SMB. Merk je dat echt? Ik heb SMB en nog nooit een film gehad welke ook maar iets stotterde of iets dergelijks

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Fire69 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:23:
SMB draait hier even goed als NFS, geen performance-verschil te merken.

Lukt het bij jullie trouwens om de laatste Raspbmc-update te installeren?
Al 2 keer gereboot, maar blijft hangen op Gotham beta 4 :'(
Force update al geprobeerd, haalt niks uit:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=4470
Eerst even terug naar de normale build misschien?

anders kun je gewoon een nightly build pakken en daar de gotham build kiezen.
Dat wisselen gaat echt heel makkelijk in de raspbmc settings app :)

• Fire69
Ik ben nooit van de normale afgeweest. :/

Kan iemand (die vandaag al eens gereboot heeft) dit commando eens draaien?
code:
1
cat /scripts/upd_hist/build_info

[ Voor 61% gewijzigd door Fire69 op 23-05-2014 13:31 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 09:58
Het stotteren van mp3 is terug. Tussen de 20 sec en 30 sec heb ik de eerste hapering te pakken. Ook na een update naar 4.0.2 :(

Edit:
Na het (deels) afspelen van enkele mp3tjes, is het weg? Kan het zijn dat mn NAS nog niet helemaal wakker is nadat hij uit standby wordt gehaald? Of hebben jullie een andere verklaring?

[ Voor 43% gewijzigd door _Brake_ op 23-05-2014 13:59 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

ThinkPadd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:11:
Thanks!

Geniaal dingetje trouwens, die Pi. Gister binnengekregen, even OpenELEC erop gezet, en hij draait Life of Pi 1080p zonder enige stotter ofzo _O_
Wat is het totale grootte? Bij mij loopt het beeld vast, ook met OC op 800 mhz. Alleen kleine bestanden onder 10 GB draait normaal.

Versie 4.0.2
XBian draait hier alles. Grootste bestand wat ik heb getest is 18gb, DTS audio (1500kb/s), 1080p (~25000kb/s)

• IJsbeer
  • Niet online
MrJames schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:32:
[...]

Wat is het totale grootte? Bij mij loopt het beeld vast, ook met OC op 800 mhz. Alleen kleine bestanden onder 10 GB draait normaal.

Versie 4.0.2
Full Bluray gaat hij ook nooit en te nimmer afspelen. Daarnaast: welke versie draai je en hoe speel je af? (USB, Samba, NFS?).
Samba, het was een bdrip ipv bluray van vele gb's. Formaat (mkv/avi) en grootte (gb) weet ik zo niet, ben niet thuis.

• le dj
ik heb een externe geluidskaart via usb aangesloten op mijn usb uhb. Aureon 5.1 USB (oudje). Deze is weer aangesloten op via analoge jack op mijn stereo. Hij wordt herkent en muziek afspelen gaat goed. (veel betere kwaliteit, nog steeds dat stotteren (openelec 4.0.2)).
Het vreemde is dat bij het afspelen van films het geluid over de hdmi naar de tv wordt gestuurd. Ik wil dit ook via naar mijn stereo. Ik kreeg dit met geen mogelijkheid aangepast.

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 13:40
Gisteravond een gefrusteerd uurtje gehad.
Heb een rasberri pi met xbmc. Ding gistern herstart omwat stream te kijken. Haalde een update binnen (gotham beta 2)
Nu is er wat 'stuk' :
1: Mijn ondertiteling werkt niet merr
2: krijg steeds de melding dat er een nieuwe xmbc versie is. Als ik deze accepteer gebeurt er niets.

oplossing poging
1: het lijkt er op dat deze alle bronnen kwijt is. Als ik nieuwe wil toewijzen krijg ik alleen een lege lijst te zien
2: Ik hab de versie check add-on zolang uitgezet.

Graag jullie hulp bij 1.

"Today is the worst day since yesterday"

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ook ik heb nog steeds problemen om met Gotham 13 ondertitels bij de streams te krijgen.
Als service staan opensubtitles en Podnapisi ingesteld.
Als ik een ondertitel laat zoeken gebeurt er op het oog niets.....de film gaat op pauze en een keer komt er wel een ondertitel en een andere keer helemaal niets.

Handmatig zoeken is ook net een gokkast...een keer wel..andere keer niet.

Als ik hetzelfde doe op mijn PC onder win7 dan geen enkel probleem, ondertitels worden gevonden en als er geen beschikbaar zijn wordt dit ook netjes vermeld.

Hetzelfde op mijn tablet onder android waarmee ik ook Gotham draai, geen problemen.

• Nukar
Hoe heb je de services toegevoegd? Dat lukt mij niet omdat ik geen lijst met services beschikbaar krijg.

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Nukar schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:20:
Hoe heb je de services toegevoegd? Dat lukt mij niet omdat ik geen lijst met services beschikbaar krijg.
Was bij mij niet nodig...de services waren na de update nog gewoon beschikbaar.
Ik heb alleen last van het feit dat het downloaden van subs bij streams zo rete instabiel is :(

[ Voor 0% gewijzigd door loneranger56 op 25-05-2014 13:01 . Reden: typo ]

• Nukar
Ok, gelukkig voor mij is er een nieuwe update beschikbaar gekomen. Ik kan nu weer services selecteren.

• Fire69
Nukar schreef op zondag 25 mei 2014 @ 08:00:
Heb een rasberri pi met xbmc. Ding gistern herstart omwat stream te kijken. Haalde een update binnen (gotham beta 2)
Nu is er wat 'stuk' :
2: krijg steeds de melding dat er een nieuwe xmbc versie is. Als ik deze accepteer gebeurt er niets.

oplossing poging
1: het lijkt er op dat deze alle bronnen kwijt is. Als ik nieuwe wil toewijzen krijg ik alleen een lege lijst te zien

Graag jullie hulp bij 1.
Raspbmc, Xbian, OpenElec?

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 14:24
Nu is er wat 'stuk' :

oplossing poging

Graag jullie hulp bij 1.
Je hebt geen last meer van het probleem, maar voor de volgende keer handig om te weten. Als je weer zo'n lege lijst hebt, dan moet je bij de 'XBMC.org Add-ons' een 'force refresh' geven. Zie hier voor instructies. Daarna zouden er weer bronnen in die lijst moeten staan.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 09:46
Nu is er wat 'stuk' :

oplossing poging

Graag jullie hulp bij 1.
Ah, ik heb precies hetzelfde meegemaakt gister. Ondertiteling meesteal witte blokjes, nieuwe downloaden ging ook niet, want ik kon geen nieuwe ondertitelingservices selecteren.

Gelukkig had ik nog een ander sd kaartje liggen met de oude versie erop, dus mijn tv avondje is wel goed afgelopen ;-) .

Mijn eerste poging om dit te fixen gaat worden om niet meer de gedeelde storage dir te gebruiken, maar een nieuwe te laten maken door de nieuwe versie. (hoe zit dat bij jou? heb jij je instellingen en database opnieuw aangemaakt?)

De tweede mogelijkheid wordt via een hele schone installatie, ipv een update, en vanaf daar weer naar een usb-stick-oplossing toe werken.

Gaat waarschijnlijk wel nog even duren voordat ik de tijd neem om dit te doen, drukke weekenden en avonden in aantocht... (en bovendien doet mijn oude versie het voorlopig nog goed).

• Nukar
Fire69 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Raspbmc, Xbian, OpenElec?
Raspbmc
Muffinn schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:22:
[...]

Je hebt geen last meer van het probleem, maar voor de volgende keer handig om te weten. Als je weer zo'n lege lijst hebt, dan moet je bij de 'XBMC.org Add-ons' een 'force refresh' geven. Zie hier voor instructies. Daarna zouden er weer bronnen in die lijst moeten staan.
Dank je, die stond op mijn ToDo lijstje voordat het probleem zichzelf oploste :)
MaffeMaarten schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:23:
[...]

Ah, ik heb precies hetzelfde meegemaakt gister. Ondertiteling meesteal witte blokjes, nieuwe downloaden ging ook niet, want ik kon geen nieuwe ondertitelingservices selecteren.

Gelukkig had ik nog een ander sd kaartje liggen met de oude versie erop, dus mijn tv avondje is wel goed afgelopen ;-) .

Mijn eerste poging om dit te fixen gaat worden om niet meer de gedeelde storage dir te gebruiken, maar een nieuwe te laten maken door de nieuwe versie. (hoe zit dat bij jou? heb jij je instellingen en database opnieuw aangemaakt?)

De tweede mogelijkheid wordt via een hele schone installatie, ipv een update, en vanaf daar weer naar een usb-stick-oplossing toe werken.

Gaat waarschijnlijk wel nog even duren voordat ik de tijd neem om dit te doen, drukke weekenden en avonden in aantocht... (en bovendien doet mijn oude versie het voorlopig nog goed).
OM heel eerlijk te zijn.: Geen idee,Ik ben al blij als ik het in eerste instantie werkend krijg... 8)7

Verwijderd

Misschien kunnen jullie mij helpen:

Ik had mijn NAS opnieuw geinstalleerd en nu kan ik hem niet meer vinden op raspxbmc. Ik probeer heb steeds te zoeken en hem als media toe te voegen (voorheen lukte mij dat wel) maar nu zie ik niks meer :'(

Hoe kan ik het makkelijkst de NAS koppelen aan de raspxbmc?

Ik zit nog met Frodo. durf het nog niet aan om te updaten :)
Goede werkgroep (ik neem aan dat het om Samba/SMB gaat?) ingesteld op beide apparaten?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 27-05-2014 14:08 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En welke NAS heb je? Sommige zullen standaard samba shares aanmaken, andere moet je handmatig aangeven dat het samba is, of met NFS werken.

Verwijderd

Gister Rasperry Pi met xbmc (openelec) ontvangen en aangesloten op mijn samsung tv. Werkte allemaal naar behoren. Zet net de tv aan maar krijg nu opeens geen beeld meer. Ik krijg de melding: die 'Geen signaal Controleer de stroomtoevoer en kabelverbinding van de apparaten en controleer de bronselectie.' Via de xbmc iPad-app kan ik de Pi wel aanspreken.

Het aansluiten van de Pi op een andere hdmi en usb poort helpt niet.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit te verhelpen?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:04:
Gister Rasperry Pi met xbmc (openelec) ontvangen en aangesloten op mijn samsung tv. Werkte allemaal naar behoren. Zet net de tv aan maar krijg nu opeens geen beeld meer. Ik krijg de melding: die 'Geen signaal Controleer de stroomtoevoer en kabelverbinding van de apparaten en controleer de bronselectie.' Via de xbmc iPad-app kan ik de Pi wel aanspreken.

Heb je een ander apparaat met een HDMI-in?

Probeer die dan eens, als die ook niet werkt, is je Pi waarschijnlijk DOA

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Helaas, geen succes. Het is toch frappant dat dat ding er na een dag al mee ophoudt wat betreft beelduitvoer..?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:28:
Helaas, geen succes. Het is toch frappant dat dat ding er na een dag al mee ophoudt wat betreft beelduitvoer..?
Zoals ik zei, waarschijnlijk DOA, of je hebt de HDMI-verbinding met het bordje kapot gedrukt (hoewel je dan heel erg je best moet doen)

Ik zou zeggen, neem contact op met je leverancier, zit gewoon garantie op.

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Forceer eens in de config.txt handmatig:

hdmi_force_hotplug=1
hdmi_drive=2

Mijn Raspberry Pi gaf ook geen beeld zonder dat te forceren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Nerflander
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 13:10
Muffinn schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:22:
[...]

Gister zat ik dus ook aan mijn Pi te werken. De "Get ad-ons" bleef leeg en bij "force refresh" ook. Erg frustrerend. Bij een oudere SD kaart met een oudere versie kreeg ik "script fout:ice films". Is dit een moment iets? Werkte allemaal erg frustrerend. Andere ook hetzelfde ervaren of oplossingen? :'(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nerflander schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:12:
[...]

Gister zat ik dus ook aan mijn Pi te werken. De "Get ad-ons" bleef leeg en bij "force refresh" ook. Erg frustrerend. Bij een oudere SD kaart met een oudere versie kreeg ik "script fout:ice films". Is dit een moment iets? Werkte allemaal erg frustrerend. Andere ook hetzelfde ervaren of oplossingen? :'(
Had ik vorige week ook (nieuwe). Ik ben met ssh in de log gaan kijken. Daar stond dat de addon database upgrade niet lukte van versie 15 naar 16 (iets over een SQL error bij het ccreeren van een index).

Ik heb in .xbmc/....databases de addon* weggemoved, en daarna herstelde de boel zich vanzef.

dus... check je log. (met putty naar je pi en dan .xbmc/temp je logfile bekijken. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:04:

Stomme vraag (maar je hebt het ook niet expliciet vermeld) maar "have you tried turning it off and on again?"

M.a.w. heb je de Pi all eens van de stroom gehaald en terug aangesloten (of via SSH een reboot commando gegeven) terwijl je TV op de juiste ingang staat?

Heb in het verleden al wel eens gehad dat de Pi op één of andere manier de "verbinding" met de HDMI verloor.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb een Full-HD TV met HDMI en USB aangeschaft voor op de slaapkamer.
Hier wil ik films, series etc op kijken vanaf de NAS die in de huiskamer staat.
De films op de NAS zijn allemaal in DTS formaat.

Ik zit te twijfelen tussen een Rpi of een WD TV live.

Ik wil niet teveel pielen, maar liefst out of the box kunnen kijken.
Ik wil zeker zijn dat ik geluid krijg bij afspelen van de DTS films.
Kan de Rpi mijn DTS films gewoon goed, dus met geluid over de TV afspelen?
Of kan ik dan beter voor de WD gaan?

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Heb haast spijt dat ik overgestapt ben naar Openelec 4.0.x (kom van openelec 3) Erg vervelend dat hij om de zoveel tijd gewoon hangt (ook zonder OC).
Gebeurt redelijk random, de ene keer kan ik wel een aflevering uitkijken en dan hangt hij bij de 2e aflevering die ik een half uurtje erna start.
De andere keer hangt hij na een half uurtje in een film en soms speelt hij een film van 2,5 uur gewoon volledig af..

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 08:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lieuwe15 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:39:
Heb haast spijt dat ik overgestapt ben naar Openelec 4.0.x (kom van openelec 3) Erg vervelend dat hij om de zoveel tijd gewoon hangt (ook zonder OC).
Gebeurt redelijk random, de ene keer kan ik wel een aflevering uitkijken en dan hangt hij bij de 2e aflevering die ik een half uurtje erna start.
De andere keer hangt hij na een half uurtje in een film en soms speelt hij een film van 2,5 uur gewoon volledig af..
Ik heb nu een paar keer 4 in gebruik, ik herken jouw probleem niet.

Hoe heb je de installatie uitgevoerd? Ik heb mijn SD-kaart geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-11 19:21
razoon schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:32:
Ik heb een Full-HD TV met HDMI en USB aangeschaft voor op de slaapkamer.
Hier wil ik films, series etc op kijken vanaf de NAS die in de huiskamer staat.
De films op de NAS zijn allemaal in DTS formaat.

Ik zit te twijfelen tussen een Rpi of een WD TV live.

Ik wil niet teveel pielen, maar liefst out of the box kunnen kijken.
Ik wil zeker zijn dat ik geluid krijg bij afspelen van de DTS films.
Kan de Rpi mijn DTS films gewoon goed, dus met geluid over de TV afspelen?
Of kan ik dan beter voor de WD gaan?
Als je echt "out of the box wilt" moet je niet voor de RPI gaan.
Hij werkt wel in principie "out of the box" maar er zijn altijd dingen die moeten geupdate/aangepast moeten worden. ( je bent er nooit klaar mee )

Echter vind ik dat je deze 2 niet met elkaar moet vergelijken.

• arjen9551
  • Laatst online: 16-11 20:01
Tukk schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Hoe heb je de installatie uitgevoerd? Ik heb mijn SD-kaart geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.
Ik heb dit probleem ook. Had in eerste instantie OpenElec 4 als update uitgevoerd, dit werkte tot afgelopen weekend eigenlijk prima. Toen crashte die, reboot gaf ook een error.

Dus compleet opnieuw geinstalleerd, nu was ik maandag serie aan het kijken en toen bleef tie na zo'n 10min hangen. Pi opnieuw moeten opstarten en kon daarna weer verder.
Daarnaast heb ik er ook last van dat hij soms niet uit 'slaapstand' komt. Na x minuten dimt het scherm nml, maar zo nu en dan gooit hij de brightness dan niet omhoog (Pi werkt verder wel). En daarbij vind tie het nodig om de taalinstelling continu van EN naar NL te zetten.

Anyway, ik ga dit weekend nog eens een nieuwe installatie doen.

n.a.

Na de afgelopen weken wat reacties over de nieuwe OpenElec te hebben gelezen en daar tegenover de meningen over XBian zet, dan lijkt het erop alsof er voor XBian een stuk minder geduld is dan voor OpenElec. Toch blijven mensen trouw aan OpenElec en proberen niet ook eens de laatste XBian of Raspbmc. Ik ben nieuwsgierig naar waarom dat zo is?

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-11 19:21
CurlyMo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:07:
Na de afgelopen weken wat reacties over de nieuwe OpenElec te hebben gelezen en daar tegenover de meningen over XBian zet, dan lijkt het erop alsof er voor XBian een stuk minder geduld is dan voor OpenElec. Toch blijven mensen trouw aan OpenElec en proberen niet ook eens de laatste XBian of Raspbmc. Ik ben nieuwsgierig naar waarom dat zo is?
Dit was mij ook al opgevallen.
De updates van Xbian/Raspbmc duren dat wat langer voor je ze krijgt, maar mijn ervaring is dat als je ze krijgt ze het wel zonder problemen doen.
En wat maakt het uit als je 4 weken langer op een oude versie moet doen, als die het doet dan is het tocht geen probleem ;).

iedere week je Openelec versie updaten lijkt me niet echt bevordelijk, kans dat je fout op fout krijgt en het uit eindelijk niet meer goed werk is toch groter.

[ Voor 9% gewijzigd door ErwinJ op 28-05-2014 12:17 ]

Terwijl ik voor XBian toch bijna elke drie dagen wel nieuwe updates kan binnen halen via de staging repo.

• Jelte
  • Niet online
Van de week de Hifiberry addon gekocht om toch fatsoenlijk analoog geluid te hebben uit de Pi. Ben benieuwd of het geluid van deze DAC goed genoeg is.

• arjen9551
  • Laatst online: 16-11 20:01
Haha, naja ik had helemaal in het begin wat moeite om XBian draaiende te krijgen op mijn Pi. Heb toendertijd OElec gepakt en dat werkte meteen. Daarna heb ik ook vrijwel nooit problemen gehad met OE.

Maar, morgen vrije dag, misschien doe ik eens gek ;)

n.a.

• Jelte
  • Niet online
Op dit moment heb ik openelec geinstalleerd omdat ik dat ook al heb op mijn Zotac Zbox. En tot nu toe werkt het zonder problemen, dus is er geen reden.

Waarom is Xbian beter?

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 16:39
Zit Xbian nou al op XBMC 13.0? Hun site is niet echt duidelijk, de laatste versie is 1.0 Beta 2, en volgens een nieuwsbericht van November 2013 waarin deze versie wordt aangekondigd is deze 'Based on XBMC 12.2 (Frodo) with 13.0 (Gotham) backend'.

Zie ook geen nieuwsberichten over latere releases, maar dat lijkt me sterk? Het is ook de laatste versie bij de downloads page :S

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Omdat bij mij XBian nog nooit een update goed is gegaan (OK, zoveel heb ik er nou ook weer niet gedaan, hooguit een keer of 5). Vervolgens OpenELEC een kans gegeven en daarbij is er tot dusver nog nooit een probleem opgetreden.
Denk ook wel dat de typische XBian gebruiker wat meer met zijn Pi doet dan de typische OpenELEC gebruiker en dus meer problemen tegenkomt die opgelost moeten worden. Daarnaast heeft OpenELEC natuurlijk wel de naam van meest stabiele XBMC distro te zijn en in mijn geval is dat ook zo. Ding draait al bijna een halfjaar zonder enig issue. Raspbmc heb ik nooit geprobeerd.

specs

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Tukk schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Ik heb hem gewoon geupdate en bij mij draait hij vanaf usb stick, dus misschien daar enig verschil?
Zal (als ik binnenkort eens wat tijd over heb) een clean install proberen (library staat toch remote) of als dat niet veel gaat helpen, xbian nog maar eens proberen.
Wat bij mij trouwens ook is, dat hij lijkt vast te slaan, maar in werkelijkheid wordt hij soms enorm traag (lees 1 frame per 5 min oid).

Maar soms slaat hij ook volledig vast (blijft geluid in laatste 0,1sec herhalen)

[ Voor 5% gewijzigd door Lieuwe15 op 28-05-2014 12:31 ]

The_Admin schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:27:
Zit Xbian nou al op XBMC 13.0? Hun site is niet echt duidelijk, de laatste versie is 1.0 Beta 2, en volgens een nieuwsbericht van November 2013 waarin deze versie wordt aangekondigd is deze 'Based on XBMC 12.2 (Frodo) with 13.0 (Gotham) backend'.

Zie ook geen nieuwsberichten over latere releases, maar dat lijkt me sterk? Het is ook de laatste versie bij de downloads page :S
XBian is klote als het gaat om documentatie. Dat krijg je @mk01 gewoon niet uitgelegd. Je kunt er vanuit gaan dat XBian gewoon de laatste software draait. Hij zit nu op RC 2.0. met XBMC 13.1.

Waarom XBian ook goed is (beter / slechter is persoonlijk) heb ik in een van mijn laatste reacties al uitgelegd.

Wie nog meer zin heeft om het @mk01 eens duidelijk te krijgen ;):
https://github.com/xbiano.../97#issuecomment-44389313

[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 28-05-2014 12:40 ]

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 16:39
CurlyMo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:35:
[...]

XBian is klote als het gaat om documentatie. Dat krijg je @mk01 gewoon niet uitgelegd. Je kunt er vanuit gaan dat XBian gewoon de laatste software draait. Hij zit nu op RC 2.0. met XBMC 13.1.

Waarom XBian ook goed is (beter / slechter is persoonlijk) heb ik in een van mijn laatste reacties al uitgelegd.

Wie nog meer zin heeft om het @mk01 eens duidelijk te krijgen ;):
https://github.com/xbiano.../97#issuecomment-44389313
Ik ga 'm eens proberen, thanks!
Ik zal anders wel even een image maken van de laatste versie.

• UltraSub
Heel heel lang Xbian gedraaid. Maar zoals je hierboven ook al schrijft, het gebrek aan documentatie en openheid in communicatie (draait het nou wel 13 of nog niet, ben je er mee bezig, of niet). Daarnaast, ik vind het leuk om te spelen, maar uiteindelijk kwam ik er achter dat het ding eigenlijk geen flikker hoeft te doen behalve xmbc draaien. En dan is de rest toch al snel ballast en draai ik liever volledig appliance om het zomaar te noemen.
Maar goed, 1 groter foutje van OE en ik ben weer terug :)

Iets anders, het ontbreken van auto sync sub download vind ik wel een heel groot gemis. Echt belachelijk dat ze dat er uit hebben gesloopt en er geen plannen zijn om het terug te implementeren.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

zo te lezen blijf ik voorlopig nog wel even bij OE3 :) wat een gezeur allemaal.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Nerflander
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 13:10
leuk_he schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:20:
[...]

Had ik vorige week ook (nieuwe). Ik ben met ssh in de log gaan kijken. Daar stond dat de addon database upgrade niet lukte van versie 15 naar 16 (iets over een SQL error bij het ccreeren van een index).

Ik heb in .xbmc/....databases de addon* weggemoved, en daarna herstelde de boel zich vanzef.

dus... check je log. (met putty naar je pi en dan .xbmc/temp je logfile bekijken. )
Thx, ik ga er naar kijken! :)

• UltraSub
jos_zwa schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:13:
zo te lezen blijf ik voorlopig nog wel even bij OE3 :) wat een gezeur allemaal.
Ik heb helemaal nergens last van. 4.0 was redelijk onstabiel, sinds 4.0.1 en 4.0.2 is het retestabiel.
Alleen die auto subsync, maar ja, beslissing van xbmc team, kunnen de distros niks aan doen.
Voor iedereen die de laatste xbian versie (RC2) wil proberen. Ik heb een image gemaakt:
http://sourceforge.net/pr...pberry_Pi.img.gz/download

[ Voor 29% gewijzigd door CurlyMo op 30-05-2014 13:58 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:45:
Voor iedereen die de laatste xbian versie (RC2) wil proberen. Ik heb een image gemaakt:
http://download.pilight.org/XBian_1.0_RC2.img.7z
Pilight van jou Curly?

ehm, pilight. Ja, mijn project.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:49:
ehm, pilight. Ja, mijn project.
Eerste letter van de zin ;)

iKnow, maar ja, het is ook iPhone ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 28-05-2014 21:00 ]

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 09:51
Ik zal XBian ook weer eens een kans geven. Ik heb namelijk ook wel wat problemen met openelec 4 werkt niet lekker meer met elcheapo adapters, maarja wil ook gelijktijdig m'n telefoon nog op kunnen laden :P Ik heb nu maar speciale raspberry pi adapters besteld: http://thepihut.com/produ...pply-for-the-raspberry-pi

CurlyMo bedankt voor de image! Zonder dat zou ik het niet proberen, want ik ga niet een unknown binary als root draaien. Een bash script zoals bij openelec kun je tenminste nog controleren.
Updaten is met XBian in het verleden niet altijd goed gegaan, en de laatste image op de XBian site blijft bij mij hangen op een zwart scherm met blinkende cursor...

OpenElec is voor mij wel ideaal licht en gewoon alleen xbmc, als ik meer wil installeer ik het liever zelf op Arch Linux dan weet ik veel beter hoe alles werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Natsu op 29-05-2014 10:51 ]

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zo... Ook maar eens een PI besteld voor boven op de slaapkamer.
Afstandsbediening gaat via m'n telefoon. Dus verder geen keyboard of muis aangesloten.
Draait: Raspbmc

Eerste indruk is super. Waar mijn HTPC ( windows ) beneden nog wel eens een stutter wilt geven, doet de PI dit niet ! En de specs van de HTPC zijn vele male beter, in theorie. ( i3 2120, ati 7420, 4GB DDR3 )
Ik stream mijn content van mijn home server.

Dus volgende maand maar een PI voor beneden erbij en de HTPC eruit !

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:10
Heb sinds gotham (en een nieuwe mobphone) dat yatse wel mijn xbmcs ziet maar niet kan toevoegen.
Als ik hem select uit mijn lijst gaat hij een check uitvoeren en dan de volgende error:

error getting version. Is it really XBMC using the configured port?

volgens mister google ligt dit aan adblockers maar dat staat er niet op. En kan de jsonrpc file in me browser op me phone wel gewoon zien.
xbmc remote werkt wel gewoon. Maar vind yatse beter en makkelijker.
Pagina: 1 ... 102 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.