Handmatig toevoegenslommer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:02:
Heb sinds gotham (en een nieuwe mobphone) dat yatse wel mijn xbmcs ziet maar niet kan toevoegen.
Als ik hem select uit mijn lijst gaat hij een check uitvoeren en dan de volgende error:
error getting version. Is it really XBMC using the configured port?
volgens mister google ligt dit aan adblockers maar dat staat er niet op. En kan de jsonrpc file in me browser op me phone wel gewoon zien.
xbmc remote werkt wel gewoon. Maar vind yatse beter en makkelijker.
Vandaag is bij het updaten naar 4.0.3 er iets mis gegaan. Updaten ging niet goed en daarna kon OpenElec niet meer booten. Na het eerste scherm een foutmelding en that was it.
Uiteindelijk 4.0.3 er met diskimager opnieuw op moeten zetten en alles opnieuw moeten instellen.
Uiteindelijk 4.0.3 er met diskimager opnieuw op moeten zetten en alles opnieuw moeten instellen.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Lees wel meer nare dingen van 4.0.3 op een RPi, black screen bij 1080p!mkleinman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:34:
Vandaag is bij het updaten naar 4.0.3 er iets mis gegaan. Updaten ging niet goed en daarna kon OpenElec niet meer booten. Na het eerste scherm een foutmelding en that was it.
XBian RC2 is weer beschikbaar via de officiële kanalen.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik had dit probleem ook. Na de update was er bij het afspelen van een film enkel geluid en ondertitels. Na het aanpassen van de overscan werkte alles terug normaal.schumi2004 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:38:
[...]
Lees wel meer nare dingen van 4.0.3 op een RPi, black screen bij 1080p!
Krijg hetzelfde met handmatig toevoegen.
xbmc remote kan ik ook alleen als remote gebruiken dat werkt wel goed verder.
hier ook fout gegaan met updaten naar 4.0.3.mkleinman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:34:
Heb een hoop gedoe gehad met openelec op de raspberry.
Ga nu maar eens xbian proberen kijken of dat beter draait
Ik heb alles nu weer stabiel in de lucht lijkt het. Ik ga maar eens kijken of ik een tooltje kan vinden waarmee ik identieke klonen kan maken van een SD kaart. Mocht dan een installatie sneuvelen dan kan ik met een backup SD zo weer up and running zijn.schumi2004 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:38:
[...]
En misschien moet ik weer wat meer worden van: "if it ain't broken, don't fix it"
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Met Win32diskimager kun je ook een sd kaartje uitlezen en opslaan als image volgens mij. dan kun je gemakkelijk SD kaartjes klonen.mkleinman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:52:
[...]
Ik heb alles nu weer stabiel in de lucht lijkt het. Ik ga maar eens kijken of ik een tooltje kan vinden waarmee ik identieke klonen kan maken van een SD kaart. Mocht dan een installatie sneuvelen dan kan ik met een backup SD zo weer up and running zijn.
En misschien moet ik weer wat meer worden van: "if it ain't broken, don't fix it"
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
In xbian kan je de ingebouwde back-up tool gebruiken die alleen de gebruikte sectoren kopiëert. Zo heb ik ook die image van rc2 gemaakt.
Nu nog uitvogelen hoe ik de mash up en istream addon in xbian aan de gang krijg..
ik heb de superrepo geinstalleerd en ingeschakeld maar als ik die aanklik zie ik alleen maar een lege lijst.
[
edit]
gevonden... mashup heeft een eigen install lokatie, van daar uit lukte het wel.
Nu nog kijken of dat spul nog eem beetje over te clocken is...gaat nu als een slak op een teerton
Ook de filminfo blijft bij mij in de engelse taal terwijl ik in de scraper nl heb ingesteld.
ik heb de superrepo geinstalleerd en ingeschakeld maar als ik die aanklik zie ik alleen maar een lege lijst.
[
edit]
gevonden... mashup heeft een eigen install lokatie, van daar uit lukte het wel.
Nu nog kijken of dat spul nog eem beetje over te clocken is...gaat nu als een slak op een teerton
Ook de filminfo blijft bij mij in de engelse taal terwijl ik in de scraper nl heb ingesteld.
[ Voor 25% gewijzigd door loneranger56 op 30-05-2014 12:09 ]
Hier ook. Zwarte scherm. Moet de stroom eraf halen om hem netjes te booten anders werkt het niet.schumi2004 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:38:
[...]
Daarnaast heb ik de onderstaande instellingen en bij filmpjes boven de 10 GB heb ik veel vastlopers.
arm_freq=950
core_freq=450
sdram_freq=450
over_voltage=6
disable_overscan=1
Hm, heb nu de raspberry verplaats en aangesloten op een tv met een resolutie van 1920x1080.
Merk nu dat de PI toch wel meer moeite heeft, en niet meer zo lekker loopt !
Heb xbmc versie 13 draaien, en verder "nog" niks kwa instellingen aangepast. Iets dat ik zeker moet aanpassen om het vloeiend te krijgen ?
Merk nu dat de PI toch wel meer moeite heeft, en niet meer zo lekker loopt !
Heb xbmc versie 13 draaien, en verder "nog" niks kwa instellingen aangepast. Iets dat ik zeker moet aanpassen om het vloeiend te krijgen ?
Probeer eens te spelen met de overclock-settings.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Gaan we doen. hij draait via raspbmc standaard wel al op 850. Maar we pushen em even verderMsG schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:09:
Probeer eens te spelen met de overclock-settings.
Heb een openelec sd+usb setup draaien momenteel, hebben jullie de data van de usb al eens omgezet naar een andere usb stick?
Is het een kwestie van gewoon zelfde label aan de partitie hangen en kopieren of moet je meer doen?
Is het een kwestie van gewoon zelfde label aan de partitie hangen en kopieren of moet je meer doen?
Vandaag flirc binnen gekregen en aangesloten.
Werkt out of the box perfect met mijn harmony one
Nu loopt het nog lekkerder bij mij thuis.
Werkt out of the box perfect met mijn harmony one
Snap het niet hoor maar kan aan mij liggen, een Harmony werkt sowieso. Flirc is handig voor je orignele remote imo.ikkeenjij36 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:20:
Vandaag flirc binnen gekregen en aangesloten.
Werkt out of the box perfect met mijn harmony one![]()
![]()
Hier ook een flirc. Voordeel is dat je een snelle remote op je Harmony kunt instellen met veel knoppen. Hier een Samsung of Sharp, weet ik niet meer. Vervolgens knopjes, boeit niet wat het is, inleren op de flirc en mappen aan keyboard. Retesnelle respons zonder gezeik met interdelays en zo. Jaja, kan ook met klooien met alle settings, maar gemak dient de mens
Misschien maar standaard geen abontvanger bij een pi toch?schumi2004 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:06:
[...]
Snap het niet hoor maar kan aan mij liggen, een Harmony werkt sowieso. Flirc is handig voor je orignele remote imo.
Nu gewoon een echte mediaspeler met mn harmony.
Nu 7 apparaten en 6 activiteiten ermee bedienen.
Gemak dient de mens zeg ik maar.
Ik snap hem nog niet helemaal, abontvanger? Koop je toch voor weinig een HP ontvanger.ikkeenjij36 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:51:
[...]
Misschien maar standaard geen abontvanger bij een pi toch?
Nu gewoon een echte mediaspeler met mn harmony.
Nu 7 apparaten en 6 activiteiten ermee bedienen.
Gemak dient de mens zeg ik maar.
Maar je definitie van "echte mediaspeler" schiet iets of wat in verkeerde keelgat.
Begrijp me niet verkeer maar de RPi doet het "prima" maar om deze nu "echte mediaspeler" te noemen gaat me iets te ver
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 30-05-2014 23:27 ]
Ok dat snap ik wel maar waarvoor mijn dune met sommige films/series niet wil werken is de pi een hele goeie backup!
Ik bedoelde een ontvanger voor je ab en ja ik weet dat er andere,misschien betere en goedkopere oplossingen zijn maar ik ben gewoon tevreden en ieder zijn meug hoor.
Loving live the easy way.
Ik bedoelde een ontvanger voor je ab en ja ik weet dat er andere,misschien betere en goedkopere oplossingen zijn maar ik ben gewoon tevreden en ieder zijn meug hoor.
Loving live the easy way.
Gister een DVD iso bestand willen kijken.... DRAMA
De PI kon het niet aan, en speelde de film met 12 FPS af.. niet om aan te zien.
Wat kan ik hier aan doen ? Overclock... gaat die 12 fps meer genereren? De Pi draait nu raspbmc en dus ook met een standaard overclock.
Hm, heeft het hier mee te maken?:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?pid=1267950#pid1267950
Wat kan ik hier aan doen ? Overclock... gaat die 12 fps meer genereren? De Pi draait nu raspbmc en dus ook met een standaard overclock.
[ Voor 15% gewijzigd door Marsjee op 31-05-2014 09:10 ]
Ik heb een vaste pc gehad als media center. Een wd tv live en nu een Raspberry en ik vind dit echt de beste oplossing voor weinig geld. Misschien niet voor iedereen weg gelegd. Maar als je er beetje verstand van hebt, en belangrijker, de wil om iets uit te zoeken. Dan is de rpi echt een meer dan prima mediaplayer.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Zeker wetenMichaelg schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:19:
Ik heb een vaste pc gehad als media center. Een wd tv live en nu een Raspberry en ik vind dit echt de beste oplossing voor weinig geld. Misschien niet voor iedereen weg gelegd. Maar als je er beetje verstand van hebt, en belangrijker, de wil om iets uit te zoeken. Dan is de rpi echt een meer dan prima mediaplayer.
EDIT: ALS ik dat ding is normaal HD kan laten afspelen... snap niet dat hij er ineens moeite mee heeft. Nothing changed kwa instellingen
[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 31-05-2014 10:44 ]
Hallo,
Ik heb wegvallend beeld bij rtlxl nadat de resolutie omhoog is gegaan.
zie ik bij rtl nieuws, andere uitzendingen heb ik geen probleem.
Meer mensen hier last van.
Raspberry draait locaal zonder problemen HD af.
Ik heb wegvallend beeld bij rtlxl nadat de resolutie omhoog is gegaan.
zie ik bij rtl nieuws, andere uitzendingen heb ik geen probleem.
Meer mensen hier last van.
Raspberry draait locaal zonder problemen HD af.
Is er een noob uitleg beschikbaar om de database (dus wat ik wel en niet gekeken heb enzo) centraal te krijgen op bijvoorbeeld een Synology?
Ik merkt dat ik nogal wat ben geswitcht tussen XBMC distro's en nu ben ik steeds series en films als bekeken aan het markeren, maar zou dat dus graag centraal hebben.
Heb echter geen idee hoe ik dit aan kan pakken.n
Ik merkt dat ik nogal wat ben geswitcht tussen XBMC distro's en nu ben ik steeds series en films als bekeken aan het markeren, maar zou dat dus graag centraal hebben.
Heb echter geen idee hoe ik dit aan kan pakken.n
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Deze heb ik gebruikt: http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
Bij mijn weten heb je voor DVD's een license nodigMarsjee schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:05:
Gister een DVD iso bestand willen kijken.... DRAMA
DVD's draaien hier zonder problemen op mijn Pi maar heb dan ook beide licenties.
Ik heb WVC1 en MPG2 licenties, en DVD's spelen bij mij ook prima af.
[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 01-06-2014 16:20 . Reden: Niemand meer jaloers. ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
DTS en DDP licenties? Waar heb je die vandaan? Lijken niet op originele website aangeboden te wordenFiresphere schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:11:
Ik heb DTS, DDP, WVC1 en MPG2 licenties, en DVD's spelen bij mij ook prima af.
Connecties bij de RPi foundationschumi2004 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:13:
[...]
DTS en DDP licenties? Waar heb je die vandaan? Lijken niet op originele website aangeboden te worden
Ik *gok* dat Curly ook wel een DTS en DDP license heeft (of er aan kan komen)
Is trouwens ideaal, ook DTS speelt zo een stuk soepeler af
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 01-06-2014 14:21 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik weet niet waar Firesphere het over heeft
Ok
Laten we zo zeggen. Het is al twee jaar lang geen mysterie meer dat de RPi DTS and DDP hardware decoding mogelijkheden heeft. Alleen zit al net zo lang DTS dwars met toestemming geven. Ook is het geen geheim dat verschillende ontwikkelaars bij OpenElec, XBMC en de RPi foundation zo'n licentie hebben. Daar valt Firesphere dan ook onder.
Dit dus, en aangezien jij ook voor XBian hebt ontwikkeld, gokte ik dat jij er ook wel meer van af zou weten.CurlyMo schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:45:
Laten we zo zeggen. Het is al twee jaar lang geen mysterie meer dat de RPi DTS and DDP hardware decoding mogelijkheden heeft. Alleen zit al net zo lang DTS dwars met toestemming geven. Ook is het geen geheim dat verschillende ontwikkelaars bij OpenElec, XBMC en de RPi foundation zo'n licentie hebben. Daar valt Firesphere dan ook onder.
En trouwens, nee, ik mag en kan geen licenses aanvragen voor DTS en DDP voor als ik een nieuwe pi inricht als HTPC (tenzij mijn het is omdat mijn huidige het volledig begeeft), laat staan dat ik mag ze mag doorverkopen.
Niet meer dan dat onderhandelingen nog steeds geen resultaat hebben opgeleverd. Daarnaast kijk ik met meer interesse uit naar de ontwikkelingen van wayland op de RPi, dan dit.
Nu ik het achterliggende verhaal ken voor wat betreft DTS en DDP licenties vraag ik me af waarom je het benoemd heb aangezien niemand behalve devs er mogelijk 1 kunnen hebben! Voor de normale gebruiker is er niet aan te komen en is het iemand blij maken met een dooie mus
Niet bij stilgestaan op't moment van postenschumi2004 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:08:
Nu ik het achterliggende verhaal ken voor wat betreft DTS en DDP licenties vraag ik me af waarom je het benoemd heb aangezien niemand behalve devs er mogelijk 1 kunnen hebben! Voor de normale gebruiker is er niet aan te komen en is het iemand blij maken met een dooie mus
Hoezo trouwens "blij maken met een dooie mus"? Wat ik aan zooi in huis heb maakt automatisch anderen jaloers/blij dat het kan voelen?
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 01-06-2014 15:51 ]
Dat is ook de hele reden dat het toen niet in xbian-config is verwerkt.schumi2004 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:08:
Voor de normale gebruiker is er niet aan te komen en is het iemand blij maken met een dooie mus
Precies "voelen" want er aan komen kunnen ze niet en zoals ik het nu begrijp zal het er voorlopig wel niet van komen ookFiresphere schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:13:
[...]
Niet bij stilgestaan op't moment van posten(Ja, ik weet!
deluxe)
Hoezo trouwens "blij maken met een dooie mus"? Wat ik aan zooi in huis heb maakt automatisch anderen jaloers/blij dat het kan voelen?
Shumi2004, is het zo dat als ik die licensies haal, het beter af speelt. Zoja, welke moet ik dan zeker hebben
?
Gewoon deze vier? http://www.raspberrypi.com/license-keys/
Gewoon deze vier? http://www.raspberrypi.com/license-keys/
[ Voor 21% gewijzigd door Marsjee op 01-06-2014 16:31 ]
Je moet 1 VC-1 en 1 MPEG2 license hebben, kijk even goed, je ziet dan dat ze er dubbel in staan 
Dus aan 1 van beide heb je genoeg, en ja, die helpen zeker in de afspeelkwaliteit
Dus aan 1 van beide heb je genoeg, en ja, die helpen zeker in de afspeelkwaliteit
Ga ze gelijk bestellen.. Thanks ! Ik heb namelijk best slechte performance met somige HD en DVD's. Hoopt dat dit wat oplostFiresphere schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:41:
Je moet 1 VC-1 en 1 MPEG2 license hebben, kijk even goed, je ziet dan dat ze er dubbel in staan
Denk er wel om, license-keys zijn gebonden aan je pi! Dus als je op een andere pi ook de keys wil hebben, zal je ze opnieuw moeten kopen voor die betreffende pi.
Alleen als je pi stuk gaat (dit moet je kunnen bewijzen, aka opsturen zodat ze het kunnen controleren) maak je kans op een refund of een paar keys voor je nieuwe pi.
Alleen als je pi stuk gaat (dit moet je kunnen bewijzen, aka opsturen zodat ze het kunnen controleren) maak je kans op een refund of een paar keys voor je nieuwe pi.
Ah oke ! gelukkig zijn ze betaalbaar. thanks voor de info !
Pardon? Gaan licenses helpen bij afspeelkwaliteit?Firesphere schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:41:
Als je bedoelt dat items die voorheen niet afspeelden bij aanschaffen van de licenties mogelijk wél afspelen heb je natuurlijk gelijk. Maar een user die problemen heeft met HD H264 materiaal of watdanook gaat echt geen verschil zien als hij de VC-1 licentie bezit.
In het geval van MPEG2 of VC1 encoded video, gaan licenses zeker helpen, omdat ze niet "cracked" hoeven te worden, dus de rekenkracht gaat soepeler.Smultie schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:57:
[...]
Pardon? Gaan licenses helpen bij afspeelkwaliteit?
Als je bedoelt dat items die voorheen niet afspeelden bij aanschaffen van de licenties mogelijk wél afspelen heb je natuurlijk gelijk. Maar een user die problemen heeft met HD H264 materiaal of watdanook gaat echt geen verschil zien als hij de VC-1 licentie bezit.
Jij hebt het over H264, dat is wel iets anders.
Hmm, nog een klein probleempje met versie 4.0 en hoger. Wanneer nu de PI aan gaat dan schakelt de televisie automatisch over naar HDMI-2 ( waar de PI op zit ).
hdmi_ignore_cec_init=1 staat intussen in mijn config.txt maar toch schakelt die steeds over.
Iemand enig idee?
hdmi_ignore_cec_init=1 staat intussen in mijn config.txt maar toch schakelt die steeds over.
Iemand enig idee?
Verwijderd
Is dat niet OS gerelateerd?mkleinman schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:14:
Hmm, nog een klein probleempje met versie 4.0 en hoger. Wanneer nu de PI aan gaat dan schakelt de televisie automatisch over naar HDMI-2 ( waar de PI op zit ).
Iemand enig idee?
Ik had dit ook al met Versie 3 van pilight.
OS Pi is Xbian.....
Na reboot of gewoon aanzetten en TV aan komt automatisch de actieve HDMI naarvoren.
Groet,
Mike
Wat heeft dit te maken met pilight?
Ik dacht altijd dat als je geen MPEG2 licentie had je een "zwart beeld" kreeg., Althans zo was dat vroeger. Ook wel zo duidelijk. Geen licentie --> geen beeld.Firesphere schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:09:
[...]
In het geval van MPEG2 of VC1 encoded video, gaan licenses zeker helpen, omdat ze niet "cracked" hoeven te worden, dus de rekenkracht gaat soepeler.
Jij hebt het over H264, dat is wel iets anders.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zojuist de licenties ontvangen, en op de PI gezet. Films die eerst niet te kijken waren ( Stotteren etc ) zijn prima te bekijken zoals het hoort.kraades schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:45:
[...]
Ik dacht altijd dat als je geen MPEG2 licentie had je een "zwart beeld" kreeg., Althans zo was dat vroeger. Ook wel zo duidelijk. Geen licentie --> geen beeld.
Ligt aan HDMI-CEC, kun je ergens uitzetten (weet niet het exacte menu uit mn hoofd), maar hij 'ziet' dat je TV op NL staat ingesteld en stelt daarom XBMC ook elke keer in op NL.arjen9551 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:53:
[...]
...
En daarbij vind tie het nodig om de taalinstelling continu van EN naar NL te zetten.
...
Ik heb hier oa OpenElec, Raspbmc en Xbian geprobeerd. Bij de laatste 2 kon ik geen NFS shares toevoegen. Ging tot nfs://192.168.10.2 maar verder niet kunnen browsen naar de onderliggende mappen.
OpenElec draait stabieler via de USB maar heb nog steeds vastlopers bij files boven de 10 GB. Sommige zeggen dat ze geen hinder ondervinden door de DTS beperking op de Raspberry Pi maar gedetailleerd informatie van hun configuratie ontbreekt..
Mijn Pi loopt op
arm_freq=950
core_freq=450
sdram_freq=450
over_voltage=6
disable_overscan=1
Dit kastje, HDMI Audio switch schijnt de oplossing te zijn..
OpenElec draait stabieler via de USB maar heb nog steeds vastlopers bij files boven de 10 GB. Sommige zeggen dat ze geen hinder ondervinden door de DTS beperking op de Raspberry Pi maar gedetailleerd informatie van hun configuratie ontbreekt..
Mijn Pi loopt op
arm_freq=950
core_freq=450
sdram_freq=450
over_voltage=6
disable_overscan=1
NFS shares toevoegen werkt hier ook niet in XBian met een FreeBSD NAS, maar ik heb laatst XBian ingesteld bij iemand anders, en toen werkt het wel vanaf een Netgear NAS. Mijn oplossing is het mounten van NFS shares vanuit de /etc/fstab en dan de lokale mappen toevoegen.
Waar kun je deze dingen in NL kopen? Lijkt mij perfect. Zat al te twijfelen om een nieuwe receiver met HDMI te kopen, maar hiermee ben ik ook gered.MrJames schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:19:
[..]
[afbeelding]
Heb al wat gezocht, maar vind alleen switches die honderden euro's kosten
Mijn config tot nu:
arm_freq=875
core_freq=375
force_turbo=1
gpu_mem=128
disable_overscan=1
hdmi_ignore_cec_init=1
Wil nog wel wat geen pushen, maar dat wil ik doen wanneer ik een film heb die niet lekker afspeelt en dan kijken hoe die reageert op meer mhz.
arm_freq=875
core_freq=375
force_turbo=1
gpu_mem=128
disable_overscan=1
hdmi_ignore_cec_init=1
Wil nog wel wat geen pushen, maar dat wil ik doen wanneer ik een film heb die niet lekker afspeelt en dan kijken hoe die reageert op meer mhz.
Je vindt ze onder andere bij DXThinkPadd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:41:
[...]
Waar kun je deze dingen in NL kopen? Lijkt mij perfect. Zat al te twijfelen om een nieuwe receiver met HDMI te kopen, maar hiermee ben ik ook gered.
Voor 45 euro heb ik eentje gevonden.. klik ebayThinkPadd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:41:
[...]
Waar kun je deze dingen in NL kopen? Lijkt mij perfect. Zat al te twijfelen om een nieuwe receiver met HDMI te kopen, maar hiermee ben ik ook gered.
Je hoeft niet altijd per se een switch te hebben. Als het alleen om het extracten van SPDIF gaat dan kun je ook iets goedkoper uit zijn: http://www.ebay.com/itm/V...verter-2013-/271331213223
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 04-06-2014 08:57 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Deze doet ook coaxiaal ouputten:
http://www.onlinekabelsho...dmi-converter-delock.html
http://www.onlinekabelsho...dmi-converter-delock.html
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ja, deze heb ik en ik kan zeggen dat ik nu perfect mijn geluid digitaal naar mijn receiver stuur (ook DTS) en mijn beeld gewoon via HDMI naar mijn TV. Let wel, dat deze maar tot 5.1 geluid gaat.
kraats schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:42:
Je hoeft niet altijd per se een switch te hebben. Als het alleen om het extracten van SPDIF gaat dan kun je ook iets goedkoper uit zijn: http://r.ebay.com/RyZgsD
Dan lijkt me dit een mooiere oplossing:jeroen_76 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:50:
Ja, deze heb ik en ik kan zeggen dat ik nu perfect mijn geluid digitaal naar mijn receiver stuur (ook DTS) en mijn beeld gewoon via HDMI naar mijn TV. Let wel, dat deze maar tot 5.1 geluid gaat.
[...]
http://www.hifiberry.com/hbdigi
Heb 'm besteld maar nog niet binnen...
Maar krijg je dan wel 5.1 output in XBMC? Dat wordt toch nog niet ondersteund?BigSurf schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:53:
Dan lijkt me dit een mooiere oplossing:
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
1- Niet iedereen heeft de mogelijkheid of kan niet solderenBigSurf schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:53:
[...]
Dan lijkt me dit een mooiere oplossing:
2-
Voor het zelfde bedrag heb je een kan en klare oplossing en weet je zeker dat het werkt.While the hardware is able to output DTS/Dolby Digital, software has to be adapted to support this. We will support the developers to implement this. Unfortunately we can’t guarantee, when this will be supported.
1. klopt. moet een connectortje gesoldeerd wordenMrJames schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:16:
[...]
1- Niet iedereen heeft de mogelijkheid of kan niet solderen
2-
[...]
Voor het zelfde bedrag heb je een kan en klare oplossing en weet je zeker dat het werkt.
2. Belangrijkste wordt ondersteund: http://www.hifiberry.com/guides/supportedsoftware/
Ben benieuwd.. Hou ons op de hoogte.BigSurf schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:14:
[...]
1. klopt. moet een connectortje gesoldeerd worden
2. Belangrijkste wordt ondersteund: http://www.hifiberry.com/guides/supportedsoftware/
Wie kan mij een link geven naar de kabel die ik nodig heb om de raspberry pi op een scart blokje aan te sluiten
Wat heb je zelf al gevonden 
Je kunt de gele composiet tulp/cinch uitgang gebruiken. Met een tulp/cinch kabel ga je dan naar een tulp/cinch > SCART verloopblokje, welke weer in je TV kan.
Zaken als MediaMarkt/Onderdelenhuis/Gamma etc. hebben dit ook gewoon te koop. Of even vragen of iemand het nog heeft liggen, wordt amper nog gebruikt dus zonde om er geld voor te betalen.
Je kunt de gele composiet tulp/cinch uitgang gebruiken. Met een tulp/cinch kabel ga je dan naar een tulp/cinch > SCART verloopblokje, welke weer in je TV kan.
Zaken als MediaMarkt/Onderdelenhuis/Gamma etc. hebben dit ook gewoon te koop. Of even vragen of iemand het nog heeft liggen, wordt amper nog gebruikt dus zonde om er geld voor te betalen.
Heb een hoop gevonden, maar geen kabel die alles in 1 heeft. Ene kant jack voor geluid en rca voor beeld, andere kant 3 x rca voor scart.ThinkPadd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:32:
Wat heb je zelf al gevonden
Die bestaan zover ik weet ook niet.
Je hebt 3 onderdelen nodig:
3.5mm jack ---> rood/wit tulpstekker
gele tulpstekker ---> gele tulpstekker
SCART blokje met 3 tulpingangen (geel/rood/wit).
Je hebt 3 onderdelen nodig:
3.5mm jack ---> rood/wit tulpstekker
gele tulpstekker ---> gele tulpstekker
SCART blokje met 3 tulpingangen (geel/rood/wit).
Heb er ook één besteld.. ik neem aan dat je bij audio de instelling moet veranderen. Wat heb jij aangepast in je config?jeroen_76 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:50:
[...]
Vraagske. In januari heb ik een pi gekocht bij sos solutions, de complete versie met alle plugins. Nu wil ik graag eens gaan testen met overclocken en heb dus een 3.0 usb stick aangeschaft om daarop openelec te draaien. Weet iemand wellicht een install bestand waar ook alle plugins al inzitten die ik kan gebruiken voor de installatie op usb?
Je kan je bestaande installatie ook porteren naar USB:Spurlie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:54:
Vraagske. In januari heb ik een pi gekocht bij sos solutions, de complete versie met alle plugins. Nu wil ik graag eens gaan testen met overclocken en heb dus een 3.0 usb stick aangeschaft om daarop openelec te draaien. Weet iemand wellicht een install bestand waar ook alle plugins al inzitten die ik kan gebruiken voor de installatie op usb?
http://casa-laguna.net/al...berry-pi-running-from-usb
Ik heb sinds gisteravond (na/door update naar OpenElec 4.0.4?) een vreemd probleem:
de folder op mijn NAS waar m'n series staan wordt nog wel gescand als ik m'n library wil vernieuwen, maar in zowel XBMC als in m'n remote app op de iPad zie ik niks staan onder TV Series. Voorheen was dit wel gewoon netjes gevuld met alle data. Het is zelfs zo dat ik in het menu Video > Bestanden niet eens meer naar de inhoud van de map kan kijken.
Als ik de folder aanpas, dat er geen scraper op los gelaten moet worden en de TV Series uit m'n library worden verwijderd (daar is de Pi even aan bezig, ondanks dat de library qua TV Series "leeg" leek), kan ik er wel vanuit Video > bestanden door heen bladeren...
De map verwijderen uit bestandslijst en opnieuw toevoegen heeft ook al geen effect. XBMC op m'n MacBook kan wel gewoon aan die map en de library blijft daar wel gewoon normaal gevuld, dus het lijkt me niet aan rechten of iets op m'n NAS te liggen. Zowel Mac als Pi gebruiken NFS protocol om naar de NAS te gaan.
Heeft iemand ook wel eens iets soortgelijks gehad? Zijn er mogelijk mensen die na de update naar OpenElec 4.0.4 ook iets dergelijks hebben?
de folder op mijn NAS waar m'n series staan wordt nog wel gescand als ik m'n library wil vernieuwen, maar in zowel XBMC als in m'n remote app op de iPad zie ik niks staan onder TV Series. Voorheen was dit wel gewoon netjes gevuld met alle data. Het is zelfs zo dat ik in het menu Video > Bestanden niet eens meer naar de inhoud van de map kan kijken.
Als ik de folder aanpas, dat er geen scraper op los gelaten moet worden en de TV Series uit m'n library worden verwijderd (daar is de Pi even aan bezig, ondanks dat de library qua TV Series "leeg" leek), kan ik er wel vanuit Video > bestanden door heen bladeren...
De map verwijderen uit bestandslijst en opnieuw toevoegen heeft ook al geen effect. XBMC op m'n MacBook kan wel gewoon aan die map en de library blijft daar wel gewoon normaal gevuld, dus het lijkt me niet aan rechten of iets op m'n NAS te liggen. Zowel Mac als Pi gebruiken NFS protocol om naar de NAS te gaan.
Heeft iemand ook wel eens iets soortgelijks gehad? Zijn er mogelijk mensen die na de update naar OpenElec 4.0.4 ook iets dergelijks hebben?
Klein vraagje:
Als mijn PI reboot, wat blijkbaar gister nacht ineens gebeurde terwijl ik sliep.. Springt mijn TV aan.. Ik ben me dus de leplazerus geschrokken. ^^ ( Half slaap hoofd, WTF ineens me tv aan ! )
Er is vast wel een command om dit te disablen ?
Als mijn PI reboot, wat blijkbaar gister nacht ineens gebeurde terwijl ik sliep.. Springt mijn TV aan.. Ik ben me dus de leplazerus geschrokken. ^^ ( Half slaap hoofd, WTF ineens me tv aan ! )
Waarschijnlijk staat je HDMI CEC aan, die zorgt er geloof ik dat je TV weer aan gaat.Marsjee schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:12:
Klein vraagje:
Je kunt vast CEC(heet soms anders, merk tv=?) uitzetten op je TV. Uiteraard kun je CEC opties in xbmc regelen, maar wellicht dat dat te laat is.Marsjee schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:12:
Klein vraagje:
/edit: zie oplossing hieronder..
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 06-06-2014 13:18 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
in je config.txt dit opnemen:Marsjee schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:12:
Klein vraagje:
hdmi_ignore_cec_init=1
zie ook http://elinux.org/RPiconfig
Bedankt allen ! Maar dat betekend dan ook dat ik via mijn TV remote, niet meer XBMC kan bedienen ?
Nope.Marsjee schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:19:
Bedankt allen ! Maar dat betekend dan ook dat ik via mijn TV remote, niet meer XBMC kan bedienen ?
Maar waarom schakel je dat niet gewoon uit in CEC config?
Daar kun je aangeven wat er gebeuren moet als je RPi aan en uit gaat, gewoon externe devices niet inschakelen selecteren.
Volgens mij kan je met hdmi_ignore_cec_init=1 wél XBMC via CEC bedienen. Alleen stuurt de RPi geen signaal naar de TV bij het opstarten. Bij het opstarten van RPi zal je tv dus niet aangaan of zal hij niet naar het juiste inputkanaal schakelen indien de TV al aan staat.
Heb er nog niet in gekekenschumi2004 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:20:
[...]
Nope.
Maar waarom schakel je dat niet gewoon uit in CEC config?
Daar kun je aangeven wat er gebeuren moet als je RPi aan en uit gaat, gewoon externe devices niet inschakelen selecteren.
zou vanavond is testen welke manier ik ga gebruiken,. Thanks alvast.
Ga ik proberenjswinkels schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:26:
Volgens mij kan je met hdmi_ignore_cec_init=1 wél XBMC via CEC bedienen. Alleen stuurt de RPi geen signaal naar de TV bij het opstarten. Bij het opstarten van RPi zal je tv dus niet aangaan of zal hij niet naar het juiste inputkanaal schakelen indien de TV al aan staat.
Hoe doen jullie dat met afsluiten van de Pi? Vind het best irritant dat hij gelijk aanspringt als je de stroom er op zet. Heb ook gelezen dat je hem telkens netjes moet afsluiten omdat anders je SD corrupt kan raken.... Normaal zet ik met een schakelaar m'n hele TV hoek gewoon uit, maar nu moet ik dus eerst de Pi afsluiten en dan pas het spul uitzetten....
De bewerkbare data heb ik op een USB staan, en een gelockte SD-card, dat scheelt al veel.ThinkPadd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:39:
Hoe doen jullie dat met afsluiten van de Pi? Vind het best irritant dat hij gelijk aanspringt als je de stroom er op zet. Heb ook gelezen dat je hem telkens netjes moet afsluiten omdat anders je SD corrupt kan raken.... Normaal zet ik met een schakelaar m'n hele TV hoek gewoon uit, maar nu moet ik dus eerst de Pi afsluiten en dan pas het spul uitzetten....
SD kaart locken zat ik ook aan te denken, maar dat schijnt puur softwarematig te zijn, en het OS kan gewoon zeggen: Lol nope, doe ik niks mee 
En USB stick kan ook corrupt...
Maar zag wel een berekening in dit topic dat het ongeveer 4 euro per jaar kost om hem 24/7 te laten draaien. Dan dat maar doen, wel zo makkelijk.
Nog een vraagje, iemand nog een goede tip voor een cheapo IR ontvanger die met OpenELEC werkt? Had altijd een Microsoft Remote + ontvanger voor m'n HTPC's, maar die AB+ontvanger heb ik weggedaan (stom stom stom!!).
Gewoon de goedkoopste van eBay pakken en gaan? Of moet het nog een bepaalde chipset ofzo zijn?
En USB stick kan ook corrupt...
Maar zag wel een berekening in dit topic dat het ongeveer 4 euro per jaar kost om hem 24/7 te laten draaien. Dan dat maar doen, wel zo makkelijk.
Nog een vraagje, iemand nog een goede tip voor een cheapo IR ontvanger die met OpenELEC werkt? Had altijd een Microsoft Remote + ontvanger voor m'n HTPC's, maar die AB+ontvanger heb ik weggedaan (stom stom stom!!).
Gewoon de goedkoopste van eBay pakken en gaan? Of moet het nog een bepaalde chipset ofzo zijn?
[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2014 15:51 ]
Kun je via een setting in een config bestand de uitgeschakelde muis weer aan de praat krijgen?
Ik heb op vakantie wel de pi meegenomen en een muis, maar die muis en toetsenbord waren uitgeschakeld in openelec...
Ik heb de sdcard al in een laptop gedaan, maar kwam daar niets tegen in de beide txt-bestanden.
Ik heb op vakantie wel de pi meegenomen en een muis, maar die muis en toetsenbord waren uitgeschakeld in openelec...
Ik heb de sdcard al in een laptop gedaan, maar kwam daar niets tegen in de beide txt-bestanden.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik hoor nu steeds dat Iceflim er mee gestopt is, ik kan ook niets meer bevragen, want krijg elke keer een foutmelding als ik Icefilms open.
Wat is nu waar, Icefilms gestopt of niet?
Hoe krijg ik deze dan wel weer aan de gang?
Wat is nu waar, Icefilms gestopt of niet?
Hoe krijg ik deze dan wel weer aan de gang?
Ik neem aan dat je de muis vanuit de XBMC instellingen hebt uitgeschakeld:GeeBee schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:55:
Kun je via een setting in een config bestand de uitgeschakelde muis weer aan de praat krijgen?
http://forum.stmlabs.com/...=10384&pid=79602#pid79602you need to have "Enable Mouse and Touch Screen support" set in XBMC Settings/System/Input devices. Alternately you can edit .xbmc/userdata/guisettings.xml and set <enablemouse> to true.
Mijn TV heeft een USB-poort voor firmware-updates, gelukkig geeft deze ook gewoon spanning af voor de Pi, dus hij start mee op met de tv. Ideaal. Afsluiten doe ik met de afstandsbediening. Soms ben ik echter lui en druk ik de TV gewoon uit. Nog nooit ook maar iets van een schrijffout of corruptie meegemaakt. Het systeem schrijft volgens mij ook niet random aldoor, ik zet hem alleen uit als hij toch al in het hoofdmenu stond te niksen.ThinkPadd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:39:
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Bedankt voor de info. Inmiddels ben ik weer thuis, maar ik ga het proberen.RudolfR schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:02:
[...]
Ik neem aan dat je de muis vanuit de XBMC instellingen hebt uitgeschakeld:
[...]
http://forum.stmlabs.com/...=10384&pid=79602#pid79602
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Kan iemand me helpen met de licenties actief te krijgen op de PI (openelec)?
Heb inmiddels al mijn 3e pi, dus weet hoe het werkt inmiddels.
Toch krijg ik beide licenties (MPG2 + WVC1) niet tegelijk actief.
Alleen de MPG2 wilt actief worden..
De WVC1 blijft disabled.. terwijl ik beide codes gekocht en zojuist ontvangen heb

Heb netjes in de config het hekje weggehaald en de codes ingevuld uit de email..
Ik draai de laatste stable openelec
De WVC1 blijft disabled.. terwijl ik beide codes gekocht en zojuist ontvangen heb

Heb netjes in de config het hekje weggehaald en de codes ingevuld uit de email..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 09:29 ]
Ik heb ook iets vaags, ik heb thuis een server staan met een 10GB film er op in 1080P met DTS en NL Subs. Nu wilde ik die gisteren afspelen maar begon mijn Pi bij willekeurige scenes te haperen.... komt dat nou omdat die Pi maar 100Mbit heeft? Dat moet toch genoeg zijn om een 10GB filmpje af te spelen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Geen "onzichtbare" carriage return/line feeds achter de code? Dus in vi of nano zie je geen ^M o.i.d.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:11:
[afbeelding]
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan me alleen maar de meest obvious point of failure bedenken: heb je de code's al eens gecopy-paste?Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:11:
[afbeelding]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
Uhm? ik edit hem met winscp...kraades schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:46:
[...]
Geen "onzichtbare" carriage return/line feeds achter de code? Dus in vi of nano zie je geen ^M o.i.d.
Hoe moet dit met nano of vi dan?
@dex
Ja.. kopie / paste
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 09:58 ]
Ik ben aan het rondkijken voor een Raspberry Pi.
Op dit moment heb ik een HDR-1000 mediaplayer staan.
Maar die krijgt steeds meer kuren.
Uiteindelijk ga ik deze vervangen door een htpc, maar dat is voor later.
Al mijn series kopieer ik nu naar een usbstick om ze te bekijken.
Dit is voor een Pi geen probleem.
Concreet is de vraag volgens mij is een Pi zeer geschikt als mediaplayer te gebruik als je kijkt vanaf een externe bron.
Hoe zijn de ervaringen hiermee. En welke software kan ik het beste draaien?
Op dit moment heb ik een HDR-1000 mediaplayer staan.
Maar die krijgt steeds meer kuren.
Uiteindelijk ga ik deze vervangen door een htpc, maar dat is voor later.
Al mijn series kopieer ik nu naar een usbstick om ze te bekijken.
Dit is voor een Pi geen probleem.
Concreet is de vraag volgens mij is een Pi zeer geschikt als mediaplayer te gebruik als je kijkt vanaf een externe bron.
Hoe zijn de ervaringen hiermee. En welke software kan ik het beste draaien?
2250 WP Zuid PVoutput
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.