Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

Exigence

dnkroz

Fire69 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:15:
Plus je ontvanger eens in een andere pc en kijk of je daar hetzelfde hebt? Dan weet je toch al iets meer. :)
Op een andere pc gebeurt het niet :)
CurlyMo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:27:
Als je lirc gebruikt kun je dit instellen met :
code:
1
2
  min_repeat      1
  suppress_repeat 2

(Let op, dit is wel per AB).

In XBMC kan je dit instellen door in je advancedsettings.xml dit toe te voegen:
code:
1
<remoterepeat>2000</remoterepeat>

http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cremoterepeat.3E

Ondanks je linux kennis had je wel in kunnen tikken in Google:
"XBMC remote repeat"

Dan was het je eerste hit geweest.
Bedankt voor de info! Ik zal het vanavond eens testen. Ik had veel te gecompliceerde zoeksleutels in google gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok, ik geef toe, Sam doet goed werk, maar mag ik hier pissig om zijn?
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=3386

Ik heb Koen al gezegd "laat de marketing en publicaties maar aan mij", om ongeveer de reden dat hij nog wel eens wil ontploffen.
Geen slecht woord over Sam, maar.... Zo erg reageren? Ik ben pissig hier over.
Ik ga er niet op in, ik weet wel beter. Maar ik vind het wel jammer.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Firesphere schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:06:
[...]
Geen slecht woord over Koen, maar.... Zo erg reageren? Ik ben pissig hier over.
Ik ga er niet op in, ik weet wel beter. Maar ik vind het wel jammer.
Sam bedoel je dan?

Vind het ook wel een trieste reactie, zeker als hij blijkbaar ook al een fout maakte waardoor data werd gewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Fire69 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

Sam bedoel je dan?

Vind het ook wel een trieste reactie, zeker als hij blijkbaar ook al een fout maakte waardoor data werd gewist...
Sam, inderdaad.
Alsnog, dik respect dat hij zo'n distro weet te bouwen, maar ik merk meer en meer, dat (vooral sinds Koen de "public relations" aan mij over laat trouwens) Sam vooral op eigen status uit is, niet op kwaliteit.

Het spijt me heel erg om dat te moeten zeggen, want met RaspBMC, doet Sam zeker goed werk.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alhoewel ik toch ook lang discussie met jou @Firesphere heb gehad over het betreffende probleem. Sowieso vind ik marketing een raar woord. Je maakt gewoon iets, de community pakt het op of niet. Het is geen bedrijf dat winst moet maken ofzo. Natuurlijk je mag laten weten dat je bestaat, maar om dat gelijk marketing te noemen. Daarom dat er een initiatief is ontstaan om Xbian op een hoger plan te krijgen, onder meer op mijn initiatief. Zo moet Xbian1.0 (zoals Koenkk het omschrijft) ook echt 'open' worden. Dat is de enige manier om iets tegenover iemand te zetten die zo op zijn ego uit is. En ook ik vind dat Sam goede dingen maakt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb RC5 nog niet getest, dus weet niet hoe het nu draait, maar XBian deed het bij mij beter dan RC4.
Het update-systeem van Raspbmc is wel heel handig, daar kan Xbian nog wat van leren (hoewel jullie meestal wel een scriptje hebben die zijn werk ook goed doet :) )

Maar het gedrag van Sam weerhoudt me ervan om RC5 zelfs maar te testen. :/

@CurlyMo: Marketing => zorgen voor naambekendheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:22:
Alhoewel ik toch ook lang discussie met jou @Firesphere heb gehad over het betreffende probleem. Sowieso vind ik marketing een raar woord. Je maakt gewoon iets, de community pakt het op of niet. Het is geen bedrijf dat winst moet maken ofzo. Natuurlijk je mag laten weten dat je bestaat, maar om dat gelijk marketing te noemen. Daarom dat er een initiatief is ontstaan om Xbian op een hoger plan te krijgen, onder meer op mijn initiatief. Zo moet Xbian1.0 (zoals Koenkk het omschrijft) ook echt 'open' worden. Dat is de enige manier om iets tegenover iemand te zetten die zo op zijn ego uit is. En ook ik vind dat Sam goede dingen maakt.
Met mijn kennis van "verkopen van zooi", om het plat te zeggen, weet ik XBian redelijk in de markt te zetten. Dat is marketing.
Het is totaal onafhankelijk van anderen, het is gewoon zo hard mogelijk roepen "Hoi, ik ben XBian en ik ben de beste" (ja, zo werkt het nou eenmaal :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:28:
Ik heb RC5 nog niet getest, dus weet niet hoe het nu draait, maar XBian deed het bij mij beter dan RC4.
Het update-systeem van Raspbmc is wel heel handig, daar kan Xbian nog wat van leren (hoewel jullie meestal wel een scriptje hebben die zijn werk ook goed doet :) )
Dan doen we dan ook, en we zijn dan ook plannen aan het ontwikkelen om zoiets ook in Xbian1.0 te implementeren. Pratende alsof ik al een deel van het Xbian team ben :P Maar goed, het team = ook de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:35:
[...]

Dan doen we dan ook, en we zijn dan ook plannen aan het ontwikkelen om zoiets ook in Xbian1.0 te implementeren. Pratende alsof ik al een deel van het Xbian team ben :P Maar goed, het team = ook de community :)
We waarderen daarom je input ook heel erg hoor! Wat zei je? :P

Nee, serieus, we zijn dus inderdaad een gestructureerder update systeem aan het opzetten. En CurlyMo is nog altijd grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

We waarderen daarom je input ook heel erg hoor! Wat zei je? :P

Nee, serieus, we zijn dus inderdaad een gestructureerder update systeem aan het opzetten. En CurlyMo is nog altijd grappig.
Er komt inderdaad maar weinig response op het initiatief, buiten die van r-win om, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

Er komt inderdaad maar weinig response op het initiatief, buiten die van r-win om, dus...
Eh?
Alles nemen we mee, heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat juist Xbian weer van scratch wordt opgebouwd vanuit Raspbian en een belangrijk deel van het initiatief is dat alles op git wordt gezet (zoals ik en as00270 al aan het doen zijn). Er wordt alleen niet gereageerd (door jullie) op de discussies hoe dingen het best aangepakt kunnen worden. Community betekend niet dat jullie het oppakken en gaan implementeren, maar juist de community de mogelijkheid geven (zoals nu op git) om code te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

XBian gaat waarschijnlijk naar en Arch core ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nog steeds geen inhoudelijke reactie op de ideeën die worden gegeven. Nu kloppen er echt een aantal core dingen niet aan Xbian die de community probeert op te lossen. Door daar niet of nauwelijks op te reageren wordt het niet echt een 'open' project. Of is dat de bedoeling ook niet? Zoals nu dat niet bekend is dat Arch in de planning zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je mist een klein puntje. Ik reageer natuurlijk enigszins bevooroordeeld, maar er is geen regel code die XBian niet vrij geeft.
Alleen houden we voor nu de config parameters voor onszelf. En de reden daarvoor mag je raden.
Aangezien XBian niet gebaseerd is op eigen code, maar op optimalisatie van kernel en build.

We vergeten heus niet wat gebruikers inbrengen hoor :) Als't kan, nemen we ze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:09:
Alleen houden we voor nu de config parameters voor onszelf. En de reden daarvoor mag je raden.
Ik snap dus niet waarom jullie code voor jullie zelf houden. Jullie werken (zover ik weet) ook gewoon onder een GPL licentie. Het doel is dus dat je met je nieuwe code open source software beter maakt en dus een bijdrage levert aan de open source community. Als je onzeker bent over de stabiliteit van de code (zoals met het overclocking probleem) dan kan je jezelf daarvoor indekken door het onder de goede noemer uit te brengen:

- De fout met overclocking had dus alleen in een Alpha release mogen voorkomen. Daarin is de stabiliteit van je code niet gegarandeerd, maar kunnen mensen wel vast zien waar het heen gaat. En dus meedenken.
- Als je denkt dat de code klaar is kun je het onder Beta uitbrengen. Er moet nog wel getest worden, maar de code is wel stabiel genoeg om te draaien. Hierin had zo'n overclocking fout niet mogen voorkomen.
- Als het testen onder Beta goed is gegaan, dan kan je het uitbrengen onder Stable.
Je mist een klein puntje. Ik reageer natuurlijk enigszins bevooroordeeld, maar er is geen regel code die XBian niet vrij geeft.
Waar kan ik dan de config van de kernel compilatie, de configuratie opties van XBMC, de kernel patches en alle kernel headers vinden? Volgens mij heeft de community daar nu geen zicht op.
We vergeten heus niet wat gebruikers inbrengen hoor :) Als't kan, nemen we ze mee :)
Maar een project met code op git waar de community direct aan mee kan werken kunnen we dus vergeten? Dan heeft het initiatief namelijk weinig zin...

[ Voor 66% gewijzigd door CurlyMo op 12-10-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:44
Ik ben al lang blij dat ik XBIAN beta's kan draaien en bugs kan reporten... (zoals ik bij 0.8.1) deed. En zolang daar iets constructiefs mee gedaan wordt vind ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:17:
Ik ben al lang blij dat ik XBIAN beta's kan draaien en bugs kan reporten... (zoals ik bij 0.8.1) deed. En zolang daar iets constructiefs mee gedaan wordt vind ik het prima :)
Dat vond ik ook, totdat ik erachter kwam dat bepaalde linux core functionaliteit niet meer werkt door het verkeerd hebben staan van rechten, de hergecompileerde LIRC nog steeds niet toegevoegd is ondanks dat de kernel module er wel al is (en daarmee dus nutteloos). Zelf hercompileren kan, maar daar heb je de kernel header voor nodig. Die zijn niet beschikbaar. Raspbian heeft een eigen resize script, waarom die niet gebruiken/aanpassen, maar een geheel nieuwe schrijven? XBMC heeft een eigen volume regeling, waarom die niet werkend krijgen ipv een bash script schrijven. Nieuw aangemaakte gebruikers hebben standaard root rechten, maar dit inperken werkt niet, want sudo is kapot. Hierdoor kan ik php geen GPIO scripts laten uitvoeren. XBMC wordt gestart via /etc/profile ipv door init scripts (die daarvoor bedoeld zijn). Elke keer als ik iets probeerde op te lossen, dan liep ik weer tegen een ander probleem aan. Dit lijkt erop te wijzen dat er in de basis wat linux kennis mist. Als linux kenner zou ik daar mijn steentje aan willen bijdragen.

[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 12-10-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 10:24
Ik las net iets over dat er mensen Xbian op git hebben staan? Github?
RaspBmc staat wel op een publieke SVN server. Ik zou de boel wel eens willen diff-en als onafhankelijke partij :)

@CurlyMo Ik ben aan het zoeken op de site of ze GPL ergens hebben staan, maar kan het niet vinden. Er wordt verwezen naar de source van diverse open source projecten, maar er staat nergens hoe ze het aan elkaar knopen.

edit: ik vond deze url https://github.com/as00270/xbian-1.0-fs-permissions-todo

[ Voor 9% gewijzigd door capsoft op 12-10-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CurlyMo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Dat vond ik ook, totdat ik erachter kwam dat bepaalde linux core functionaliteit niet meer werkt door het verkeerd hebben staan van rechten, de hergecompileerde LIRC nog steeds niet toegevoegd is ondanks dat de kernel module er wel al is (en daarmee dus nutteloos). Zelf hercompileren kan, maar daar heb je de kernel header voor nodig. Die zijn niet beschikbaar. Raspbian heeft een eigen resize script, waarom die niet gebruiken/aanpassen, maar een geheel nieuwe schrijven? XBMC heeft een eigen volume regeling, waarom die niet werkend krijgen ipv een bash script schrijven. Nieuw aangemaakte gebruikers hebben standaard root rechten, maar dit inperken werkt niet, want sudo is kapot. Hierdoor kan ik php geen GPIO scripts laten uitvoeren. XBMC wordt gestart via /etc/profile ipv door init scripts (die daarvoor bedoeld zijn). Elke keer als ik iets probeerde op te lossen, dan liep ik weer tegen een ander probleem aan. Dit lijkt erop te wijzen dat er in de basis wat linux kennis mist. Als linux kenner zou ik daar mijn steentje aan willen bijdragen.
Ik moet zeggen dat ik dan ook wel een beetje naïef ben. Ik heb in den beginne alleen Xbian, OpenElec en Raspbmc geprobeerd en toen beviel Xbian zo goed dat ik tot op heden alleen maar Xbian draaien, en dat is gewoon omdat deze alles doet wat ik verlang). Paar rare bugs maar dat is ook wel weer te verhelpen, en wordt vast opgelost in een volgende release.

Ik ben totaal geen linux kenner, ik kan wat overweg met cmd maar daar houd het dan ook op, dus ik kan niet bevestigen dat het (zoals je het beschrijft het naar me over komt) houwtje touwtje werk is wat er momenteel gebeurd.

Maar er is niet voor niets een community, dus een GIT waar aan meegewerkt door andere kan worden en eventueel pull request kan klaarzetten lijkt me dan inderdaad een stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pomtiedom:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A5CguglCUAASQ2p.jpg:large
Senaxx (en alle anderen)

Er komt een repo. Met eigen code en config instructions etc. Alleen staat het niet hoog op de lijst, omdat we momenteel vooral een combinatie maken tussen Raspbian en XBMC Alpha. En niet echt-echt eigen code hebben behalve de plugins (die direct zijn te lezen, is Python).

We verbergen niets, vragen staat altijd vrij en we proberen alle tips etc. mee te nemen in de volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Raspbmc RC5 eens geprobeerd en 1080p H.264 met DTS speelt nu out-of-the-box goed af.

En DVD IFO speelt nu goed af met de subtitles op de juiste plek. Maar dan zal wel bij elke distro zo zijn inmiddels...

De temperatuur blijft stabiel na een uurtje afspelen.

root@raspbmc:~# cat /boot/config.txt
arm_freq=800
force_turbo=1
root@raspbmc:~# /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
temp=56.2'C
root@raspbmc:~#

Edit: de content staat op direct gekoppelde USB disk.

Blijkbaar is er naast "Normal" (zie boven) ook een "Fast" instelling:

root@raspbmc:~# cat /boot/config.txt
arm_freq=840
core_freq=350
gpu_freq=253
force_turbo=1
disable_overscan=0
root@raspbmc:~#

Men adviseert momenteel geen "Super" te gebruiken aangezien deze vrijwel zeker SD card corruptie geeft.

[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 13-10-2012 18:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dialmformark schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:08:
[...]

Thanks voor de info! Eigenlijk was ik meer opzoek naar een wat meer "kant en klaar" oplossing (een usb -> infrared ontvanger). Enig idee of dit bestaad?
Ik heb HDMI CEC in combinatie met mijn TV nu definitief opgegeven :'( en de volgende optie is dan een IR receiver die met mijn Harmony One moet gaan werken. Advies over een werkende oplossing wordt op prijs gesteld! Dan kan mijn Apple TV 2 op Marktplaats... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Ik heb Xbian 0.8 geinstalleerd en dit draait vrij soepeltjes. Aangesloten met HDMI direct op mn TV (panasonic 42PX80 plasma).

Echter geeft ie bij sommige mkv's (tot nu toe alleen bij sommige TVseries gehoord) bij de hardere geluiden af en toe een soort raar digitaal ruis-achtig geluid. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alsof het geluid overstuurd wordt.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oXygeN schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:49:
Ik heb Xbian 0.8 geinstalleerd en dit draait vrij soepeltjes. Aangesloten met HDMI direct op mn TV (panasonic 42PX80 plasma).

Echter geeft ie bij sommige mkv's (tot nu toe alleen bij sommige TVseries gehoord) bij de hardere geluiden af en toe een soort raar digitaal ruis-achtig geluid. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alsof het geluid overstuurd wordt.
Zoiets?

Vraag:
Klopt het dat als je opnieuw een hele lange reeks movies/tv series verwerkt de Pi eigenlijk de eerste uren niet te gebruiken is? Hoe kun je zien dat de Pi (XBMC) klaar is met verwerken?

Ook niet super veel maar toch:

DS211> ls Movies | wc -l
    111
DS211> ls TV | wc -l
     50
DS211>

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 13-10-2012 22:35 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Jep...

Afwachten dan maar, maar kennelijk hebben alle nieuwe builds hier dus last van bij sommige releases... wellicht iets om rekening mee te houden als je wilt upgraden. Misschien dat et nog met de combinatie met TV te maken heeft, zal het zo nog es op een andere tv proberen.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FYI.

Het is te reproduceren in de eerste minuut van Arrow.S01E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 18:11
Hier hetzelfde ook bij DIMENSION releases, achja ik wacht wel op de webdl's die doen het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Bij de nieuwere updates van OpenElec (bijv. 12066 en 12080) heb ik het rare probleem dat 25 fps x264 bestanden (1080p, maar ook SD content) worden geoutput naar 720p én een overscan mee krijgen. Ze spelen wel netjes op 25 hz af.

24 fps bestanden werken allemaal goed, alles wordt netjes naar 1080p ge-output en hebben geen overscan.

Probleem is nu dat ik mijn mooie Life en andere BBC series niet in vol 1080p ornaat kan kijken :(

Kan iemand testen of dit bij hem/haar ook zo is? Heb het getest met een helemaal clean image.

[ Voor 4% gewijzigd door honmashinsei op 14-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
capsoft schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:37:
Ik las net iets over dat er mensen Xbian op git hebben staan? Github?
RaspBmc staat wel op een publieke SVN server. Ik zou de boel wel eens willen diff-en als onafhankelijke partij :)
Daar ben ik met een mede Xbian gebruiker mee bezig.
@CurlyMo Ik ben aan het zoeken op de site of ze GPL ergens hebben staan, maar kan het niet vinden. Er wordt verwezen naar de source van diverse open source projecten, maar er staat nergens hoe ze het aan elkaar knopen.
Die discussie hebben we pas nog gehad. Samengevat, GPL verplicht dat de broncode en elke verandering daaraan gepubliceerd word. Dat is ook waarom ik bijv. vraag naar de kernel/xbmc e.d. patches/configuratie omdat deze volgens mij niet beschikbaar zijn.
Zie de messages van de verschillende bestanden. Dan zie je mijn nickname (alleen met dubbel o :) ).
Senaxx schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:39:
Ik moet zeggen dat ik dan ook wel een beetje naïef ben. Ik heb in den beginne alleen Xbian, OpenElec en Raspbmc geprobeerd en toen beviel Xbian zo goed dat ik tot op heden alleen maar Xbian draaien, en dat is gewoon omdat deze alles doet wat ik verlang). Paar rare bugs maar dat is ook wel weer te verhelpen, en wordt vast opgelost in een volgende release.
Het jammere is dat er niet goed getest wordt. Daardoor komen er na elke release weer signalen van gebruikers waarbij hele configuraties gemold worden. Dat is ook de reden dat ik stel dat je beter de Alpha, Beta en Stable release versies kan aanhouden. Dus bugs die verholpen zijn zouden niet meer terug moeten komen. Een ander voorbeeld: Waarom wel de kernel module 'lirc_rpi' beschikbaar stellen, maar niet de gehercompileerde lirc? Zonder een gehercompileerde lirc is de 'lirc_rpi' module waardeloos. Daarom installeer ik ook gewoon elke keer mijn eigen kernel in Xbian.
Ik ben totaal geen linux kenner, ik kan wat overweg met cmd maar daar houd het dan ook op, dus ik kan niet bevestigen dat het (zoals je het beschrijft het naar me over komt) houwtje touwtje werk is wat er momenteel gebeurd.

Maar er is niet voor niets een community, dus een GIT waar aan meegewerkt door andere kan worden en eventueel pull request kan klaarzetten lijkt me dan inderdaad een stukje beter.
Er zijn andere gebruikers die het wel bevestigen en daardoor ook gemotiveerd zijn om mee te werken aan een git versie van Xbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:54
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van de Pi, maar zie nu al dat er op het gebied van multimedia-oplossingen flinke concurrentie is. Aangezien hier mensen van Xbian meelezen, wil ik graag wat ervaring delen ;)

Ikzelf heb een eMule-website gerunt, Releases4U. Dit werd binnen vrij korte tijd de grootste Nederlandstalige eMule-website, ondanks dat de concurrentie niet altijd even vriendelijk was. Ik denk dat dit enkele 'simpele' redenen had.

1) Wees aardig voor noobs. De beginners van vandaag zijn je beta-testers van morgen en de scriptschrijvers van volgende week so to speak.*zie edit*

2) Weet waar de grens ligt wat betreft concurrentie en jezelf naar voren halen en/of de ander naar achteren duwen. Zeker bij OSS-projecten ligt dit erg gevoelig en is samenwerken eigenlijk altijd beter voor je eigen project. Mensen zien liever dat je je als 'de volwassenste' opstelt dan een stel schreeuwende devs. De schreeuwers zetten uiteindelijk zichzelf wel voor gek, richt je op je hoofdtaak.

3.) Heb een PR-agent. Well done! Goede communicatie is heel erg belangrijk bij het opbouwen van een community. Het is een dirty-job maar wel een erg zinnige. Submit je (belangrijkste) nieuws bij Webwereld, Tweakers, Nu.nl etc etc. Belangrijkste tip: lees even hoe een persbericht opgebouwd is en hou je hieraan in de berichten naar de pers/websites. Hoe minder een redactie hoeft te doen hoe sneller ze het plaatsen (duhhh) Redacteuren zijn liever lui dan moe :P

4.) Luister naar de gebruikers -elke dag weer!-. Niet alleen zorg je ervoor dat ze zich aan je project verbonden gaan voelen (hey, ik heb wat nuttigs bijgedragen met mijn opmerking en ze doen er wat mee), maar je bouwt een werkwijze op waarin je automatisch de gebruikerswensen meeneemt omdat je ze gelezen en/of beantwoord hebt (liefst ook het laatste)

4b.) Wees open en transparant in alles!!! Het is een soort mode-uitspraak geworden maar niets in minder waar. De goodwill die je kweekt met de openheid compenseert ruimschoots voor de 'schade' die je oploopt doordat iemand een trucje van je overneemt. Voorbeeld: Releases4U was de enige eMule-website in Nederland die geen registratie vereiste voordat je de 'downloadlinks' kon zien. Maakte het minder elitair = meer noobs op de site = meer gebruikers = meer mond-tot-mond reclame & intresse pers = meer gebruikers = meer mond-tot-mond reclame & intresse pers enz enz enz. In het hele bestaan van Releases4U is slechts 1x een poll-uitslag overruled (wilde geen porn op de site). Voor de rest deden we wat de gebruikers wensten, zelfs al was ik er zelf geen fan van (de website heeft jarenlang een in mijn ogen spuuglelijke skin gehad, maar het publiek vond het leuk, anders en onderschijdend :P)

Ik hoop dat jullie mijn raad ter harte nemen. Ik ben allergisch voor 'half gesloten' broederschappen maar als jullie 100% GIT/SVN zijn dan voeg ik me graag bij het Xbian-gezelschap online :)

*edit: Zorg dat het product een all-in-one is, zonder moeilijke stappen voor gebruikers. Hulpforum, eventueel een website-applet die met IRC verbind voor vragen, stabiele software met de meest gebruikte toetsers en bellen enz enz. 4% optimalisatie is tof voor de 100 developers die het kan schelen maar 6 miljard andere mensen op deze planeet willen gewoon dat het voor hun werkt :) Grote kans dat tussen die 6 miljard een super programmeur zit die je 10% optimalisatie levert :P

[ Voor 7% gewijzigd door BartOtten op 15-10-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
Er is een aankondiging dat de komende model B pi's het dubbele aan RAM hebben. Zou dat dit probleem verhelpen: http://forum.stmlabs.com/showthread.php?pid=28798

* bron van model B 512mb ram http://www.raspberrypi.org/archives/2180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb net Xbian geüpdate naar de nieuwste versie m.b.v. Putty. Eerste keer voor mij om dat zo te doen (vorige keren gewoon domweg nieuwe image op SD gezet). Ging prima bij de woonkamer, nu bezig met die van boven maar...:
- Er zijn een best aantal settings aangepast (taal, automatisch scrollen van plot, subtitles configuratie, tijdzones, taalvoorkeuren e.d.); niet erg handig. Probeerde juist met deze manier om dat soort perikelen te voorkomen.
- Tijd staat op 1:05 uur en donderdag 1 januari 1970(!); ik heb tijdzone en alles aangepast, opnieuw opgestart maar blijft op die tijd/datum staan. Iemand een idee hoe ik dat verhelp?

EDIT: ik ga dit zo wel proberen: http://xbian.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=1495
EDIT #2: bliksem; dat zagen wij dus gelijk :P
EDIT #3: dat updaten van de tijd wil niet; weet niet meer precies wat in de terminal komt te staan maar o.a. zaken als te weinig memory. Hopelijk snel een update o.i.d. dat dat rechttrekt? (tijd dus)

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 15-10-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Piet91 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:12:
Heb net Xbian geüpdate naar de nieuwste versie m.b.v. Putty. Eerste keer voor mij om dat zo te doen (vorige keren gewoon domweg nieuwe image op SD gezet). Ging prima bij de woonkamer, nu bezig met die van boven maar...:
- Er zijn een best aantal settings aangepast (taal, automatisch scrollen van plot, subtitles configuratie, tijdzones, taalvoorkeuren e.d.); niet erg handig. Probeerde juist met deze manier om dat soort perikelen te voorkomen.
- Tijd staat op 1:05 uur en donderdag 1 januari 1970(!); ik heb tijdzone en alles aangepast, opnieuw opgestart maar blijft op die tijd/datum staan. Iemand een idee hoe ik dat verhelp?
XBMC versies zullen misschien per release verschillen dit zal je toch even moeten rechttrekken. Of je settings backuppen, upgraden en dan terugzetten.

m.b.t. je probleem met te tijd. Als de Pi opstart zal hij de tijd ophalen, en het lijkt er bij jou dus op dat hij de tijd niet ophaalt. Ik had ditzelfde probleem toen ik een xbian installatie op een RPi had gedaan en dit SD kaartje in een andere Pi wou booten.

Edit: ik zie ook net dat er een bug inzit: http://xbian.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=1495

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 15-10-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Piet91 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:12:
EDIT #3: dat updaten van de tijd wil niet; weet niet meer precies wat in de terminal komt te staan maar o.a. zaken als te weinig memory. Hopelijk snel een update o.i.d. dat dat rechttrekt?
Wat je kan doen om geheugen vrij te maken is xbmc.bin even killen, dan ntpdate-debian, dan xbmc weer starten, losgekoppelt van je SSH-sessie (dus & teken achter je start-command)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:06
zelf zojuist een raspberry besteld en vroeg me af welke xbmc wordt nu het meest gebruikt? misschien leuk om een poll te doen?

na de openingspost spreekt raspbmc me het meeste aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Vraagje tussendoor:
Is de Pi inmiddels al een redelijk stabiel alternatief voor een ION-based XBMC machientje? Ik ben er niet aan toegekomen om alle pagina's door te nemen, maar wellicht dat een kort/bondig antwoord mogelijk is? Wil een XBMC machine voor mijn pa in elkaar schroeven die zonder al te veel ellende gewoon werkt, en dacht ook eens te komen kijken :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-06 14:16
Afhankelijk van je eisen. Als alle formaten en bestands-indelingen 100% goed moeten worden ondersteund, dan is een Pi toch nog niet ideaal. Met ISO's .e.d ga je tegen problemen aanlopen, maar zolang je geen ISO's of andere exotische formaten wil gaan afspelen, maar de wat meer "recht toe recht aan" divx-filmpjes, dan is het een prima oplossing voor weinig geld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

En hoe zit het met 720/1080p MKV's, Dolby Digital, DTS, subs etc?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Speelt heel veel, maar niet ALLES. Vooral nieuwe, zwaardere files heeft ie het moeilijk mee en level 5.1 x264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13
Iemand nog een aanrader voor een goede remote voor de Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Darkzell schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:08:
standaard HP WMP remote werkt prima eigenlijk, maar er zijn er een hoop. Ze moeten vooral LIRC compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kroegtijger schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:17:
Afhankelijk van je eisen. Als alle formaten en bestands-indelingen 100% goed moeten worden ondersteund, dan is een Pi toch nog niet ideaal. Met ISO's .e.d ga je tegen problemen aanlopen, maar zolang je geen ISO's of andere exotische formaten wil gaan afspelen, maar de wat meer "recht toe recht aan" divx-filmpjes, dan is het een prima oplossing voor weinig geld.
ISO's doen het hier gewoon netjes hoor.
Je mag wel niet vergeten de MPEG2-license te kopen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

kthxbye schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:54:
Speelt heel veel, maar niet ALLES. Vooral nieuwe, zwaardere files heeft ie het moeilijk mee en level 5.1 x264.
Oke, beetje beta/beta dus toch nog echt.
Goed dan prop ik een 2e hands ION systeempje voor mn pa in elkaar... kost wel aardig meer maarja, hij houdt niet van compu-Tweaken en dat moet dan maar wat meer kosten ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkzell schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:08:
Sinds de laatste openElec build heb ik eindelijk mijn iMon UltraBay aan de praat erop *O*
en zoals Firesphere al aangaf:
Firesphere schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:09:
[...]

standaard HP WMP remote werkt prima eigenlijk, maar er zijn er een hoop. Ze moeten vooral LIRC compatible zijn.
Daarbij moeten ook de drivers erin staan. De meeste hardware van iMon is ondertussen al wel ingevoerd; de UltraBay heeft ID 15c2:0045 en eigenlijk is zo'n beetje alles daarvoor ondertussen ook al wel supported.
Overigens werkt bij de meeste TV's die je via HDMI aansluit CEC ook prima, dus een aparte remote is eigenlijk niet eens nodig. Ik heb m getest op 2 verschillende Sony Bravia's en op alle2 werkte dat zonder problemen. Ook lees ik goede berichten over de Samsung-toestellen, maar LG schijnt zo af en toe nog wel eens problemen te geven.
Beschik je dus over een Sony-TV, dan is een losse remote waarschijnlijk overbodig als je een recente build neemt van OpenElec, RaspBMC of XBian.
Als ik eerder had geweten dat CEC zo prima zou werken had ik er ook geen UltraBay voor gekocht, maar nu ik m toch heb is het wel leuk speelgoed

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Cheetah schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:27:
[...]
Oke, beetje beta/beta dus toch nog echt.
Goed dan prop ik een 2e hands ION systeempje voor mn pa in elkaar... kost wel aardig meer maarja, hij houdt niet van compu-Tweaken en dat moet dan maar wat meer kosten ;)
Net een beetje beta/beta... De hele Pi is gemaakt met het idee dat het een experimental device is... Alles is dus proberen maar... Dat maakt het ook zo leuk speelgoed voor relatief weinig, maar als je een echt betrouwbare omgeving wil die zichzelf al bewezen heeft, dan kan je beter nog een willekeurige streamer in de winkel kopen; ook met een ION-build loopt de gemiddelde gebruiker toch nog wel eens tegen wat puntjes aan.
Een HTPC is ook meer een hobby dan een gebruiksvoorwerp imho :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Net mn raspberry binnen, geinstalleerd en aangesloten :)
Alles werkt tot nu toe perfect :)
Nu even snel OpenELEC erop geknald, denk wel dat ik overga naar Xbian als ik alle verhalen hier zo lees ;)
Raspberry besteld bij SOS Solutions en netjes in een bubbeltjes enveloppe geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/5.jpg

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

Sinds de update van vorige week XBMC OpenElec is een groot deel van mijn XBMC dus niet meer zichtbaar op de TV en dus ook niet bruikbaar. Ik heb dit al proberen verplaatsen via de TV zelf maar dit heeft geen effect.

En ik kan dus de knoppen niet zien van XBMC omdat die teveel naar rechts zitten.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Rmg

Anoniem: 257265 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:33:
Sinds de update van vorige week XBMC OpenElec is een groot deel van mijn XBMC dus niet meer zichtbaar op de TV en dus ook niet bruikbaar. Ik heb dit al proberen verplaatsen via de TV zelf maar dit heeft geen effect.

En ik kan dus de knoppen niet zien van XBMC omdat die teveel naar rechts zitten.

Je kan de overscan settings aanpassen in het opties menu van xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is het hem juist, alleen het linker gedeelte van XBMC is nog zichtbaar dus het gedeelte boven de knoppen.
Dus ik kan via de GUI in XBMC niets aanpassen omdat dit momenteel niet zichtbaar is op de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Rmg

ahh, ahja als je wel in je pi kan SSH'en dan zit er in /home/pi/.xbmc een file met je settings, daar kan je overscan ook wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Had bij mij na de update van eind vorige week ook resolutie-problemen... Plots stond alles in 800x600 :? Even aanpassen en het is weer goed, maar had dat nog niet eerder gehad met een OpenElec-update

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke zal vanavond is naar de config.txt file kijken. Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:54:
Had bij mij na de update van eind vorige week ook resolutie-problemen... Plots stond alles in 800x600 :? Even aanpassen en het is weer goed, maar had dat nog niet eerder gehad met een OpenElec-update
ff een vraagje, hoe doen jullie openelec op de RPi updaten dan?
Ik doe nu iedere keer een nieuwe image op de SD kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
ReTechNL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC

Met behulp van deze releases:
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-rpi/

bestanden op de samba share dumpen en rebooten. En je hebt de nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ReTechNL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

Makkelijkste manier vanuit windows is door naar de samba-share van de Pi te gaan (vanuit de verkenner ga je naar \\<ipadres>
hierin vind je de .update-folder (kan hidden staan; zorg dus dat je hidden files & folders zichtbaar hebt).
Vervolgens download je de image. Hierin vind je een handje vol bestanden, en een map die "target" heet. Daarin staan de files Kernel, Kernel.md5, system en system.md5.
Deze bestandjes gooi je in de update-folder, en reboot de pi. De update wordt dan automatisch toegepast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Makkelijkste manier vanuit windows is door naar de samba-share van de Pi te gaan (vanuit de verkenner ga je naar \\<ipadres>
hierin vind je de .update-folder (kan hidden staan; zorg dus dat je hidden files & folders zichtbaar hebt).
Vervolgens download je de image. Hierin vind je een handje vol bestanden, en een map die "target" heet. Daarin staan de files Kernel, Kernel.md5, system en system.md5.
Deze bestandjes gooi je in de update-folder, en reboot de pi. De update wordt dan automatisch toegepast.
Oké, dat is wel een heel stuk makkelijker als iedere keer opnieuw imagen.
Worden de update bestanden automatisch verwijderd na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
De updatebestanden worden automatisch verwijderd als ze zijn toegepast ;).
Dat gaat automagisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Er zijn nu eigenlijk 3 releases: OpenELEC, Raspbmc en Xbian. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar de ervaringen van deze releases van de gebruikers. Peformance, gebruikersgemak en waarom je deze release draait.

Ikzelf ben een Xbian fan, gewoon omdat bij mij deze releases (vooral 0.8.1) erg goed werkt en stabiel draait en geen problemen heeft met >10GB files met DTS (wel zonder receiver dus downmix naar stereo). De Gui is ook erg responsive (55fps op 1080p). Deze ervaring heb ik niet met de laatste raspbmc of openELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:18:
Er zijn nu eigenlijk 3 releases: OpenELEC, Raspbmc en Xbian. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar de ervaringen van deze releases van de gebruikers. Peformance, gebruikersgemak en waarom je deze release draait.

Ikzelf ben een Xbian fan, gewoon omdat bij mij deze releases (vooral 0.8.1) erg goed werkt en stabiel draait en geen problemen heeft met >10GB files met DTS (wel zonder receiver dus downmix naar stereo). De Gui is ook erg responsive (55fps op 1080p). Deze ervaring heb ik niet met de laatste raspbmc of openELEC.
Met OpenELEC haal ik helaas 32fps tops :(
Zit erover te denken om ook naar Xbain te gaan, versie 0.8.2 dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Web-Brielle schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:50:
[...]

Met OpenELEC haal ik helaas 32fps tops :(
Zit erover te denken om ook naar Xbain te gaan, versie 0.8.2 dan :)
Wacht dan even op een definitieve image ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Senaxx schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:18:

Ik draai op mn huidige Pi OpenElec en ben daar prima tevreden over. Loopt heel stabiel, en heb (vrijwel) niets dat niet wil afspelen. Xbian en RaspBMC ook alle2 geprobeerd, waarbij XBian een prima alternatief is gebleken, maar uiteindelijk toch gekozen voor OpenElec vanwege de grote support-community en de omvang van OpenElec als geheel waardoor de kans op het snel verhelpen van issues groter is imho dan bij Xbian. RaspBMC vond ik erg log en traag en viel vrij snel al af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik had ook nooit Xbian moeten updaten: beide Pi's zijn hier nu niet meer bruikbaar.
Pi #1 in de woonkamer kan ik niet meer met Android remote bijkomen; webserver staat aan; (in de router vastgezette) IP-adres is juist,, naam van XBMC is goed evenals inlognaam. Niets...

Pi #2 boven heeft geen internetverbinding meer. Deze ligt aan powerline adapters en had voorheen uitstekend netwerkverbinding. Nu niets meer; powerline adapters aan/uit, opnieuw verbinden met elkaar etc.
Als ik m'n laptop op de powerline-adapter aansluit heb ik direct netwerk.

Komt doordat ik gisteren Xbian bij beide aan het updaten was. Eerst bij Pi #1 via SSH. Leek prima te gaan totdat ik probeerde de tijdbug goed te krijgen (Bij beide Pi's klopt de tijd dus ook niet momenteel). Bij PI #2 ook via SSH geupdate maar daar bleek de Pi op dat gekleurde scherm te blijven steken; ik in de veronderstelling dat het daar niet goed gegaan was heb ik daarvan de SD gepakt en een verse XBiam image opgezet, in Pi #1 gezet voor het configureren (gaat makkelijker op groter tv) en vervolgens weer in Pi #2 gedaan; werkt prima maar geen netwerk.

Gelukkig kan ik bij de tv beneden nog gebruik maken van HDMI-CEC maar dat is ook niet/nauwelijks bruikbaar.
Ben bang dat ik voor beide Pi's maar weer alles opnieuw moet doen; vaste IP-adressering uitzetten; nieuwe image erop; XBMC instellen, powerline opnieuw...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Waarom laat je de 2 Pi's ook niet gewoon op DHCP staan en zet je een static lease in je router? Dat lijkt me veel handiger en beter te beheren dan vaste IP's in zetten (dan moet je namelijk ook weer een exception in je DHCP maken, of een range kiezen die niet wordt uitgedeeld oid).

Kun je de pi's wel pingen? Of wil ook dat niet meer werken??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:07:
Waarom laat je de 2 Pi's ook niet gewoon op DHCP staan en zet je een static lease in je router? Dat lijkt me veel handiger en beter te beheren dan vaste IP's in zetten (dan moet je namelijk ook weer een exception in je DHCP maken, of een range kiezen die niet wordt uitgedeeld oid).
Dat heb ik ook gedaan. Dat heb ik wat onhandig neergezet maar ik heb inderdaad in de router ingesteld dat de MAC-adressen van de Pi's een vast IP-adres krijgen. In XMBC zelf heb ik niets qua IP-adressen gedaan.
XBMC kan ook nog prima files afspelen zoals normaal, naderhand namelijk nog wel een film mee gekeken m.b.v. HDMI-CEC.
Kun je de pi's wel pingen? Of wil ook dat niet meer werken??
Ah, pingen; gisteren iets over gelezen samen met het ssh verhaal. Even checken.
EDIT: niet geheel onverwacht gaat pingen naar Pi #1 prima. Maar PI #2 pingen gaat niet; die heeft immers geen (bekend) IP-adres.

De powerline adapters werken dus wel goed, want indicator-lampjes geven dat ook aan.

Ik denk maar even een complete 'overhaul' en alles opnieuw installeren e.d. :/

EDIT #2: het niet werken van Android remote komt door de update naar 0.8.2. Bij een cleane install van de image van 0.8 werkt het prima. Maar na het updaten via ssh (wat gewoon goed gaat) doet ie niet meer. Webserver staat aan; juiste username/password, IP-adres etc.

Dus ik hou het dan maar bij 0.8.

EDIT #3: tja; als ik even de buglijst had bekeken:
Known bugs
- Time is wrong -> look here to fix this: viewtopic.php?f=7&t=1495
- Official android remote isn't working, I recommend using an other app, read here: viewtopic.php?f=7&t=1496

[ Voor 42% gewijzigd door Piet91 op 16-10-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
Anoniem: 257265 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:33:

Ik heb ook last van dit probleem. Op 1080p pakt hij hem niet goed en ziet je maar een klein hoekje van de UI. 720P is wel weer goed. Dus beetje vaag.
Morgen even naar de config.txt kijken hoe en wat of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Piet91 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:13:
EDIT #3: tja; als ik even de buglijst had bekeken:

[...]
Vooral dat android app, echt geniaal, android-app gebruikt gewoon verouderde syntax :F

Verder, tja, de time-bug was wat onverwachts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het is niet de eerste keer dat de officiele app niet kan volgen met updaten, blijkbaar wordt er nog wel eens iets aan de api aangepast van XBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De woonkamer Pi werkt nu prima; heb Xbian 0.8 vers geïnstalleerd (geen update naar 0.8.2 dus) en werkt daar prima; Android remote werkt ook.

Maar nu weer ander gezeur; de slaapkamer Pi werkte prima; zelfde methode als hierboven maar ik start 'm opnieuw op (wist even geen betere manier om library opnieuw te laten zoeken) wil ie niet meer opstarten...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/slYfol.jpg
Link: http://i.imgur.com/slYfo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jucZl.jpg
Link: http://i.imgur.com/3jucZ.jpg
Zucht, zo blijf je bezig |:( :/ ...

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 16-10-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
't lijkt me een crappy install... heb je niet toevallig een update halverwege afgebroken? Of is je SD-kaartje niet zo best?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:05:
't lijkt me een crappy install... heb je niet toevallig een update halverwege afgebroken? Of is je SD-kaartje niet zo best?
Tja; XBian draaide er prima op; heb van alles ingesteld en video's afspelen e.d. Ook updaten van libraries was klaar. Dus stroom eraf. Daarna dit. SD is een die zou moeten werken (Transcend SDHC 8GB Class 10) die nooit problemen heeft gehad.

Morgen maar opnieuw image erop zetten en kijken wat dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kun je een log mailen naar xbian@frambozentaart.nl?

Ik ben heel benieuwd wat er nu mis gaat.

Als een log niet lukt, in ieder geval je config.txt (zonder license keys, die heb ik niet nodig), dan kunnen we mogelijk verder duiken in waarom b.v. force-turbo kaartjes corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Weet je, dat vind ik nou het enige echte vervelende aan die Pi, dat er geen powerknop opzit.
Dat kan toch zo'n kost niet geweest zijn?

Ik ben steeds bang dat als ik de stroom eraf haal, hij net bezig is op de SD en er dan dus iets corrupt gaat (heeft trouwens niks met die powerknop te maken, daarmee heb je dat risico ook :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Fire69 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

Weet je, dat vind ik nou het enige echte vervelende aan die Pi, dat er geen powerknop opzit.
Dat kan toch zo'n kost niet geweest zijn?

Ik ben steeds bang dat als ik de stroom eraf haal, hij net bezig is op de SD en er dan dus iets corrupt gaat (heeft trouwens niks met die powerknop te maken, daarmee heb je dat risico ook :) )
Je kan ook gewoon een shutdown-command sturen en wachten tot je HDMI-ontvanger een "no-signal" geeft. Dan is sowieso alles correct afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
Ligt het aan mij of is tov xbian0.8 , 0.8.2 de interface minder scherp geworden? Lagere resolutie?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:22:
[...]

Je kan ook gewoon een shutdown-command sturen en wachten tot je HDMI-ontvanger een "no-signal" geeft. Dan is sowieso alles correct afgesloten.
Via XBMC bijvoorbeeld: Shutdown Menu.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb sinds de update naar 8.2 een nieuw raar probleem.
De pi kan niet meer gevonden worden door Sickbeard, waardoor mijn media library geen updates meer krijgt.

Alles staat goed ingesteld in Sickbeard, ip-adres, poort, wachtwoord etc. Echter wil hij geen updates naar XBMC sturen.

Ik kan de Pi nog wel benaderen via SSH dus het ip word herkend.

Ander probleem is dat als ik in de router (DD-WRT) het Mac adres van de Pi koppen aan een vast ip (buiten DHCP range) blijft de pi stug een ip adres krijgen van DHCP. De pi zit via de horizon (die geen DHCP geeft) gekoppeld aan de router, dit werkte voorheen prima.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
Werkt bij jullie de Youtube 3.2.0 plugin? Heb gisteren zowel laatste XBian en RaspBMC geprobeerd, maar op beide werkt hij niet. Wil graag mijn android phone gebruiken voor het opzoeken van youtube filmpjes, en dan met 'share' -> 'send to xbmc' de flick afspelen op mijn TV. Ik heb zowel officiele android XBMC remote als Yatse gebruikt maar beide rechtsonder stript foutmelding op de TV.

Eerste keer 'share' bij een verse installatie komt hij ermee dat youtube plugin niet geinstalleerd is, hij installeert hem dan, maar daarna script foutmelding. Paar filmpjes geprobeert te sharen, maar geen succes.

Ben even niet thuis, dus kan de exacte melding/log niet hier plaatsen, maar handig voor mij om te weten of hij bij andere wel/niet werkt voordat ik verder ga zoeken in fora aangezien het zoveel schakels zijn (android remote app, raspberry xbmc versies, youtube plugin etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Gister alles ge-update. Eerst van 0.6.3 naar 0.8 en toen via het update script naar 0.8.2.
Werkt perfect, Nu ook Airplay audio! Tijd aangepast, subs staan goed. Werkt een stuk sneller!

Weten jullie of het technisch mogelijk is om in de toekomst ook Airplay mirroring op de Pi te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firesphere schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:22:
[...]

Maar dan moet je nog altijd de stroom er eerst eens afhalen om hem terug te kunnen opzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 257265 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

Maar dan moet je nog altijd de stroom er eerst eens afhalen om hem terug te kunnen opzetten....
Dat is inderdaad nog steeds een probleem dat je imho ook niet opgelost gaat krijgen. De hardware op het bordje ontbreekt daar simpelweg gewoon voor

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Ik ben behoorlijk nieuw op het Raspberry Pi vlak.. en ik krijg een beetje dubbele zoekresultaten op mijn vraag.

Vandaar dat ik 'm maar gewoon (waarschijnlijk nogmaals) stel.

Ik heb thuis:

1. Netgear ReadyNAS NVx
2. Netgear GS108T Switch (Gigabit)
3. 720p tv series
4. 1080p met DTS audio films
5. Boxee Box

Momenteel stream ik mijn media met de Boxee Box en alles gaat precies zoals ik wil. Nu wil ik de Boxee verplaatsen naar de slaapkamer en in de woonkamer een Raspberry Pi plaatsen.

Als ik de Raspberry Pi laat streamen vanaf mijn readynas. Gaat DTS downmixing ZONDER versterker etc nu correct? Of hakkelt het nog steeds zoals ik in meerdere topics gelezen heb?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

oXygeN schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:49:

Opgelost zo te zien:
http://forum.stmlabs.com/showthread.php?tid=3490

Geen idee hoelang et duurt voordat dit doorvloeit naar een normale release...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
kroegtijger schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Dat is inderdaad nog steeds een probleem dat je imho ook niet opgelost gaat krijgen. De hardware op het bordje ontbreekt daar simpelweg gewoon voor
Ik heb de Pi rechtstreeks op m'n TV aangesloten via USB.
Op die manier gaat de Pi wel aan/uit als ik de tv aan/uitzet.
Dit kan natuurlijk niet bij elke tv, maar is het een idee om anders een schakelaar in de micro-usb kabel te maken?

[ Voor 30% gewijzigd door Rhndy op 17-10-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
waarom moet hij uit? wat is het voordeel van hem uit kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rhndy schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Ik heb de Pi rechtstreeks op m'n TV aangesloten via USB.
Op die manier gaat de Pi wel aan/uit als ik de tv aan/uitzet.
Dit kan natuurlijk niet bij elke tv, maar is het een idee om anders een schakelaar in de micro-usb kabel te maken?
Dat zal natuurlijk ook werken, maar dan heb je dus het risico dat je geen nette shut-down doet met mogelijk alle gevolgen van dien. Daarnaast kan je dan je Pi ook niet met een remote uitschakelen, tenzij je die schakelaar dus weer via een remote kan bedienen. Het mooiste zou zijn als je de pi naar een standby-stand zou kunnen laten gaan, en dus softwarematig uit te zetten is. Aan zetten zal waarschijnlijk alleen hardware-matig dan kunnen (wake on lan of wake on usb zal wel niet beschikbaar zijn), maar dan is in ieder geval 50% al opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
El_V schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
waarom moet hij uit? wat is het voordeel van hem uit kunnen zetten?
Waarom zou je hem (onnodig) aan laten staan?? Het voegt zo weinig toe om als het beeldscherm uit is, de Pi aan te laten lijkt me :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Waarom zou je hem (onnodig) aan laten staan?? Het voegt zo weinig toe om als het beeldscherm uit is, de Pi aan te laten lijkt me :{
De vraag is dan of je wel je digitale televisie box uitzet als de televisie uit staat, of je wel de router/modem 's nachts uitzet, of je spaar/led lampen gebruikt, een zuinige koelkast hebt, enz. We spreken hier over een verbruik van 3w. De voorbeelden die ik hier noem gaan je meer besparen dan je RPi uitzetten. Je RPi 24/7 aan hebben staan of 24/7 uit, scheelt je op jaarbasis 6 euro. Daarom laat vrijwel iedereen hem gewoon aan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
CurlyMo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:40:
[...]... Je RPi 24/7 aan hebben staan of 24/7 uit, scheelt je op jaarbasis 6 euro. Daarom laat vrijwel iedereen hem gewoon aan staan :)
Ik heb hem op de usb van mijn TV aangesloten, zodat hij toch erg vaak uitstaat. Ik heb er ook geen case omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
[...]

De vraag is dan of je wel je digitale televisie box uitzet als de televisie uit staat, of je wel de router/modem 's nachts uitzet, of je spaar/led lampen gebruikt, een zuinige koelkast hebt, enz. We spreken hier over een verbruik van 3w. De voorbeelden die ik hier noem gaan je meer besparen dan je RPi uitzetten. Je RPi 24/7 aan hebben staan of 24/7 uit, scheelt je op jaarbasis 6 euro. Daarom laat vrijwel iedereen hem gewoon aan staan :)
dank u, dan hoef ik dat verder niet meer uit te leggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De vraag is dan of je wel je digitale televisie box uitzet als de televisie uit staat, of je wel de router/modem 's nachts uitzet, of je spaar/led lampen gebruikt, een zuinige koelkast hebt, enz.
Op alle vragen antwoord ik JA

Dit is dus ook de reden dat ik XBMC afzet als ik het niet gebruik.I
k gebruik XBMC misschien 1x in de week een uurtje moet het daarvoor de rest van de week nodeloos aanstaan? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 257265 op 17-10-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
haal je de lader dan ook uit het stopcontact? want die verbruikt volgens mij bijna nog meer stroom (zelfs als er niks aanhangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 257265 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Op alle vragen antwoord ik JA

Dit is dus ook de reden dat ik XBMC afzet als ik het niet gebruik.I
k gebruik XBMC misschien 1x in de week een uurtje moet het daarvoor de rest van de week nodeloos aanstaan? :)
De RPi is voor mij het centrale punt waarmee ik mijn lampen bedien en die mijn slaapkamer lamp omtovert tot een wake-up light. Uitzetten is dus in dat geval niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:19:
Kun je een log mailen naar xbian@frambozentaart.nl?

Ik ben heel benieuwd wat er nu mis gaat.
De log staat hier toch (/root/.xbmc/temp/xbmc.log)? Kan ik daar ook bijkomen als ik de SD in m'n laptop zet?
Want met de SD in de PI krijgt de PI geen IP-adres (staat niet in de lijst van verbonden apparaten bij m'n router)
Als een log niet lukt, in ieder geval je config.txt (zonder license keys, die heb ik niet nodig), dan kunnen we mogelijk verder duiken in waarom b.v. force-turbo kaartjes corrupt.
Zelfde verhaal hier.

Overigens, ik ben wel benieuwd naar de 512MB versie met XBMC. Als iemand die 2 boards heeft (256MB én 512MB) en zelfde XBMC versie die kan vergelijken lijkt me wel interessant.

EDIT: Geen idee hoe ik bij de rootfiles kon komen (de logs e.d.; de config.txt wel) dus maar nieuwe image op Pi #2 gezet. Alles opnieuw ingesteld, in de router IP reservering aangezet en alles werkt nu weer.

Voorlopig wel weer genoeg gestoeid/gespeeld met de Pi's :P

[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 17-10-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb vandaag mijn 512 MB RPi ontvangen, en zal zo eens Xbian + kernel installeren en eens kijken of het wat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:07:
Ik heb vandaag mijn 512 MB RPi ontvangen, en zal zo eens Xbian + kernel installeren en eens kijken of het wat scheelt.
Is dat een kwestie van de start.elf vervangen?

P.S. V.w.b. 512 MB. Misschien dat media indexeren en dat soort taken wel sneller/soepeler gaat maar qua afspelen denk ik niet dat je er veel van gaat merken...

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 17-10-2012 14:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Senaxx schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:07:
Graag ontvang ik snel de bevindingen, dit er ook aan te denken om deze te halen :)
Als het daadwerkelijk veel verschil heeft dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:35:
Is dat een kwestie van de start.elf vervangen?
Nee, daarvoor moet je de nieuwste firmware hebben (als die al uit is). De huidige start.elf gaat uit van een max. van 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CurlyMo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:55:
[...]

Nee, daarvoor moet je de nieuwste firmware hebben (als die al uit is). De huidige start.elf gaat uit van een max. van 256MB.
Inderdaad.. er is volgensmij nog geen mogelijkheid om er gebruik van te maken. Is er een terminal commando om te zien hoeveel Mem er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El_V schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:49:
haal je de lader dan ook uit het stopcontact? want die verbruikt volgens mij bijna nog meer stroom (zelfs als er niks aanhangt)
Inderdaad, ik zet ook altijd mijn pc scherm, luidsprekers, pc zelf altijd uit met een extra schakelaar...
Pagina: 1 ... 10 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.