Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 12:44
Een probleem met Raspbmc installer.

Ik heb een nieuwe SD Kaart in me laptop zitten en ik wil deze met de installer de RaspBMC installer laten installeren. HIj ziet mijn SD kaart en zegt ook dat hij done. Vervolgens is er niets gedaan. Als ik hem formateer of iets dergelijks hij doet helemaal neits met die kaart. Ik toen handmatig maar die base.img naar de kaart geschreven maar dat werkt ook niet.

Iemand nog tips hoe je het wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-06 11:41
CurlyMo schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
Als ik dit allemaal zo lees, dan ben ik volgens mij een van de weinige die eigenlijk na de eerste week (wegens experimenteren) nooit meer problemen heeft met mijn RPi. Alle voorbeelden die hier langskomen ken ik dan ook niet vanuit mijn ervaringen. Ben dan ook benieuwd bij hoeveel RPi gebruik alles net zo vlekkeloos werkt als bij mij?

Daarom te koop, probleem vrije RPi € 250.- :+
Hier ook hoor. Ik heb een rpi met een cheap ass ebay voeding en bekijk zonder problemen mijn series/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:17
Senaxx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:38:
Een probleem met Raspbmc installer.

Ik heb een nieuwe SD Kaart in me laptop zitten en ik wil deze met de installer de RaspBMC installer laten installeren. HIj ziet mijn SD kaart en zegt ook dat hij done. Vervolgens is er niets gedaan. Als ik hem formateer of iets dergelijks hij doet helemaal neits met die kaart. Ik toen handmatig maar die base.img naar de kaart geschreven maar dat werkt ook niet.

Iemand nog tips hoe je het wel kan doen?
Hoe ga je na of er niets gebeurd is? De relevante partities zie je helemaal niet in windows.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
DexterBelgium schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:07:
[...]

Hoe ga je na of er niets gebeurd is? De relevante partities zie je helemaal niet in windows.
Nou ik had een diskpart / clean gedaan. Daarna geinstaleerd, daarna zou je toch minstens moeten zien dat er iets gebeurt is op partition gebied. Hij blijft dan staan op unallocated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:13:
[...]
Nou ik had een diskpart / clean gedaan. Daarna geinstaleerd, daarna zou je toch minstens moeten zien dat er iets gebeurt is op partition gebied. Hij blijft dan staan op unallocated.
Dat komt dus omdat windows die partities niet snapt. Stop hem in je RPi om te zien of hij boot.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CurlyMo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:20:
[...]

Dat komt dus omdat windows die partities niet snapt. Stop hem in je RPi om te zien of hij boot.
Dat had ik dus gedaan, er gebeurt niets :P dat is juist het probleem :*)

Diskpart
Select Disk 1
Clean

Daarna bij de installer op install gedrukt.. en die zegt succesvol. Daarna in de raspberry.. doet volledig niets. Kaartje blijft leeg.

[ Voor 24% gewijzigd door Senaxx op 25-09-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check even met bijv. Easeus Partition Manager (gratis) of het geheel goed weggeschreven worden. Dit programma snap linux partities in tegenstelling tot windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of wis de SD kaart met de Raspbmc installer en quick format op fat32 via Windows (je ziet dan je volledige SD kaart grootte) en probeer opnieuw. Dat werkt 100%.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Rubman schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:38:
Hierover zijn de meningen verdeeld.
Ik ben van mening dat het sowieso geen kwaad kan, zeker wanneer hij in een "gesloten" case zit.
Echter zijn een aantal dingen geïntegreerd in 1 chip en zal een heatsink dan enkel het geheugen koelen (als ik het goed heb) en zal de CPU hier niet veel baat bij hebben door de ruimte tussen deze twee in de chip
dat zit hij idd, ik heb een gesloten case gekocht op ebay voor €7.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dan zou ik het dus doen. Ik wacht nog tot de bestelling van DX.com binnen is, evenals de case die ik van mijn zwager krijg zodra hij het hele pakket inclusief zijn eigen Pi binnen heeft.
Tot die tijd probeer ik me in te houden wat betreft overclocken, hoewel gezegd word dat dit niet hoeft en ligt hij nog op het antistatisch zakje keurig zijn werk te doen en te wachten tot hij compleet zal zijn.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de RPi ook gewoon los in mijn televisie meubel liggen. Weinig subtiel, want dat lukt ook niet met al die kabels en het geringe gewicht van dat ding. Verder gewoon lekker overgeclocked naar turbo met de nieuwe firmware en verschillende GPIO toepassingen eraan gehangen.

Anti-statisch zakje is nooit een goed idee (zie andere topics) en ik ervaar hier met mijn licht ruige gedrag geen problemen.

Anoniem: 13328

Firesphere schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:39:
Op de laatste XBian (0.5 dus) krijg ik geen episodes in m'n iPhone remote. Elk seizoen levert een lege list op, "no items found", terwijl de bestanden er wel gewoon staan.

*edit*
Dit is dus een XBMC issue. Zowel de app als het systeem zelf.

*update*
Voor de liefhebbers van XBian heb ik een mirror opgezet (Met medewerking van XBian ). Download de laatste XBian hier:
http://xbianmirror.8s.nl/xbian/XBian_latest.7z

Dit is in principe altijd de laatste XBian build.
Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?
Ik gebruik nu Raspbmc RC4 en heb hetzelfde probleem.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 11:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Anoniem: 13328 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:29:
[...]

Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?
Ik gebruik nu Raspbmc RC4 en heb hetzelfde probleem.
De nieuwste versie van de app fixt dit. Het was een probleem van de app.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Senaxx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:44:
[...]

Dat had ik dus gedaan, er gebeurt niets :P dat is juist het probleem :*)

Diskpart
Select Disk 1
Clean

Daarna bij de installer op install gedrukt.. en die zegt succesvol. Daarna in de raspberry.. doet volledig niets. Kaartje blijft leeg.
Ik maak met diskpart ook altijd nog weer een nieuwe partitie aan, anders ziet windows helemaal geen drive meer.

Diskpart
Select Disk <X>
Clean
Create Part Prim
Active
Assign

Daarna krijg je automatisch van Windows een popup dat ie de drive ziet en wil formateren.
Quick format FAT32

Daarna de installer draaien en je kaartje is klaar voor gebruik.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Firesphere schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:43:
[...]

De nieuwste versie van de app fixt dit. Het was een probleem van de app.
Okay thanks! Ik heb het probleem op de N9 en de developer van het programma legt de schuld bij XBMC, ik moet volgens hem de stable Eden hebben. Maar dit is dus een fabeltje?
Luppie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:45:
Ik maak met diskpart ook altijd nog weer een nieuwe partitie aan, anders ziet windows helemaal geen drive meer.
Dat is raar want de boot partitie is volgens mij gewoon een FAT partitie. Dat is dan ook de enige partitie die windows snapt. Als je dus met windows de SD kaart formatteert, dan formatteer je alleen die ene FAT partitie en niet de rest. Deze zal je dan eerst handmatig via schijfbeheer moeten verwijderen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Anoniem: 13328 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:09:
[...]

Okay thanks! Ik heb het probleem op de N9 en de developer van het programma legt de schuld bij XBMC, ik moet volgens hem de stable Eden hebben. Maar dit is dus een fabeltje?
Er is een wijziging in Frodo geweest, waardoor de query die de app uitvoerde niet meer werkte. Beetje suf. De nieuwste app doet het bij mij nu wel weer.

Is dat trouwens wel de officiele XBMC app? Ik heb zo'n apple geval, weet niet wat andere devices doen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

CurlyMo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:13:
[...]

Dat is raar want de boot partitie is volgens mij gewoon een FAT partitie. Dat is dan ook de enige partitie die windows snapt. Als je dus met windows de SD kaart formatteert, dan formatteer je alleen die ene FAT partitie en niet de rest. Deze zal je dan eerst handmatig via schijfbeheer moeten verwijderen.
Yep klopt, maar als je een clean hebt gegeven, dan staat er helemaal geen partitie tabel meer op je kaart en heb je dus een kaart die helemaal leeg is. Geen partitietabel, geen MBR, niks, nada noppes. Er is dan ook geen apparaat meer dat met de kaart kan werken. Als je hem bijv. in een camera stopt, zal ie onbruikbare kaart aangeven en hem niet eens meer kunnen formateren. (Op zich ook logisch, want je hebt een partitie nodig om uberhaubt te kunnen formateren)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Firesphere schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:24:
[...]

Er is een wijziging in Frodo geweest, waardoor de query die de app uitvoerde niet meer werkte. Beetje suf. De nieuwste app doet het bij mij nu wel weer.

Is dat trouwens wel de officiele XBMC app? Ik heb zo'n apple geval, weet niet wat andere devices doen.
Bizar probleem zeg, zo'n API moet vast staan lijkt me.

Maar het is geen officiele XBMC app, die is er helaas niet voor de N9. Enig idee of dit is opgelost in RC5 van Raspbmc?

Thanks trouwens alvast voor alle info!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen idee, ik denk niet dat raspbmc er iets aan doet.

Anoniem: 257265

Ik krijg met de Officiele XBMC remote app voor android mijn series niet. Ik heb er zogezegd geen terwijl ik er wel heb films worden wel goed weergegeven...

En ik weet niet waar het aan ligt aan de app of XBMC zelf...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Vind ik riskant om te bestellen. Wat nou als je volgende week beslist dat XBian toch leuker is? :P
Haha, dat is waar ja. Ik heb ook de plain zwarte uitvoering.

👉🏻 Blog 👈🏻

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:34
Zit nu op Xbian 0.6.3 met de turbo-kernel, maar zelfs dan draaien 1080p+DTS films nog niet geheel vloeiend af. Het staat op een 4GB Class 4 SD-kaartje. Is dat nog van beperkende invloed? Anders rakel ik morgen wel een class 10 op :)

Of ligt het aan de leessnelheid? Stream het met NFS van mijn MacBook af; dat mag toch geen limitatie opleveren als het bekabeld is? Gemiddelde upload bij de film is zo'n 1,8MB/s.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Welke audio codec heb je?

DTS is bijna-vloeiend. Maar AC3 is beter.

Om dingen uit te sluiten moet je wat meer gegevens hebben dus test even met:

"iperf" voor je netwerksnelheid
"CrystalDiskMark" voor de snelheid van je kaart
"dd" van je RPi naar je share via samba en nfs om het verschil in snelheid te testen.

Dan is het ook een beetje te vergelijken met o.a. mijn situatie aangezien hier alles goed gaat.

Ter referentie:

Mijn iperf scores tussen mijn NAS en mijn RPi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
------------------------------------------------------------
Server listening on TCP port 5001
TCP window size: 64.0 KByte (default)
[  4] local 10.0.0.140 port 5001 connected with 10.0.0.141 port 38057
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  4]  0.0-10.0 sec   111 MBytes  93.0 Mbits/sec

code:
1
2
3
4
5
6
7
Client connecting to 10.0.0.141, TCP port 5001
TCP window size: 32.5 KByte (default)
[  3] local 10.0.0.140 port 22751 connected with 10.0.0.141 port 5001
[ ID] Interval       Transfer     Bandwidth
[  3]  0.0-10.0 sec   105 MBytes  87.7 Mbits/sec

Mijn Sandisk 16gig class 10:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img812/8229/16gbsandisk.jpg

Mijn dd snelheid:
* Samba:
code:
1
2
3
4
root@XBian:~# dd if=/dev/zero of=/media/backup/test bs=1024 count=102400
102400+0 records in
102400+0 records out
104857600 bytes (105 MB) copied, 10.0555 s, 10.4 MB/s

* NFS
code:
1
2
3
4
dd if=/dev/zero of=/media/films/test bs=1024 count=102400
102400+0 records in
102400+0 records out
104857600 bytes (105 MB) copied, 10.7075 s, 9.8 MB/s

[ Voor 66% gewijzigd door CurlyMo op 26-09-2012 23:35 ]

• timmert26
  • Laatst online: 30-06 15:38
hoe streamen jullie films die op je PC HDD staan naar je raspberry? wat is het beste programma daarvoor en configureer ik dat op de RPI het beste?

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:34
CurlyMo: thanks :) Krijg echter iperf niet draaiend op mijn Rpi. Heb al uitgebreid allerlei dingen via Google zitten proberen, maar het lukt mij niet om iperf op de Rpi te krijgen. Kan jij uitkomst bieden? :)

Overigens vandaag meteen maar eens een Class 10 SD-kaart aangekocht. Rpi start aanmerkelijk sneller op, maar het 1080p+DTS probleem blijft bestaan. Vermoed dat de Rpi niet snel genoeg van de MacBook kan lezen, maar kan dit niet bevestigd krijgen doordat ik iperf niet werkend krijg.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:50
Anoniem: 13328 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:09:
[...]

Als mede developer van xbmcremote voor de Nokia N9. Dit verhaal klopt half.

In XBMC (Frodo) is wat veranderd in de API (kun je gek noemen) waardoor oude clients niet meer helemaal compatible zijn. In principe zou de app dit kunnen afvangen (controleren), alleen gebeurd dit (nu) niet in xbmcremote. Deze wijziging in de XBMC API is ook pas uitgevoerd na de laatste 1.2 release van de app. Daardoor konden we ook nog geen rekening ermee houden. Daarnaast wordt de volgende versie van de app ook Frodo only, en gaan we niet beide versies van XBMC naast elkaar ondersteunen (omdat het van de hoofd developer en mij maar hobby is en we voornamelijk alleen toevoegen/ondersteunen wat we zelf handig vinden, en de userbase ook niet zo groot is).
BounceCloud schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:51:
CurlyMo: thanks :) Krijg echter iperf niet draaiend op mijn Rpi. Heb al uitgebreid allerlei dingen via Google zitten proberen, maar het lukt mij niet om iperf op de Rpi te krijgen. Kan jij uitkomst bieden? :)

Overigens vandaag meteen maar eens een Class 10 SD-kaart aangekocht. Rpi start aanmerkelijk sneller op, maar het 1080p+DTS probleem blijft bestaan. Vermoed dat de Rpi niet snel genoeg van de MacBook kan lezen, maar kan dit niet bevestigd krijgen doordat ik iperf niet werkend krijg.
Hoe kan het ook anders dan:
code:
1
sudo apt-get install iperf

:)

De commando's zijn voor de server (x.x.x.x):
code:
1
iperf -s

Voor de cliënt
code:
1
iperf -c x.x.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 10:24
RaspBmc RC5 is uit, helaas nog zonder de turbo, maar wel met PVR support!
http://www.raspbmc.com/20...ase-candidate-5-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
capsoft schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:21:
RaspBmc RC5 is uit, helaas nog zonder de turbo, maar wel met PVR support!
http://www.raspbmc.com/20...ase-candidate-5-released/
The CPU governers worden wél ondersteund dus je kunt turbo mode gewoon aanzetten. Deze staat alleen standaard niet turbo mode wegens de FS corruptie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

turbo kan inderdaad de SD-card corrupten. Nieuwe XBian heeft het ook niet bij default aan staan om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 14:01
Ziet er goed uit al die vernieuwingen.

Zijn er eigenlijk al mensen die al gebruik maken van de PVR functionaliteiten (in Open Elec, XBian of Raspbmc)? Ik ben vooral benieuwd op het mogelijk is om een DVB-C met een CAM aan te sluiten op de rpi zodat geen aparte MediaPortal pc nodig is. Op het Raspbmc forum heb ik al wel mensen gezien die een USB-DVB kaartje in actie hebben. Nog geen mensen gezien die ook gebruik maken van een CAM module en een CI+ kaart zoals benodigd voor Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik draai nu Xbian met de MediaStream skin maar daar kan ik niet de subtitle add-on gebruiken (ik heb wel subtitles aangevinkt e.d., maar ik kan niet de add-on gebruiken). Daarom moet ik maar weer stock gebruiken, alleen is die Confluence Skin oerlelijk.

Welke skin werkt net zo goed als Confluence/MediaStream en werkt de subtitle add-on wél op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
ReFocus werkte bij mij in het verleden goed, de laatste revisie deed wel wat raar, dus mss een eerdere versie checken.

Is een enorm mooie skin, imho.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb bij ReFocus trouwens nog niet de subtitles werkend gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
(ben een aantal dingen door mekaar aan het gebruiken) maar toen ik een oudere versie van reFocus (denk 0.77) gebruikte (op een toen testende Raspbmc RC4) werkte de subtitle-zoek-plugin gewoon perfect. Sinds ik geupgrade had naar 0.83 werken de meeste plugins/addons niet meer.

Ik zit dus ook gewoon terug op confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Er is een update voor de Raspbmc RC5. Hierbij het bericht zoals op de raspbmc site:
Hi guys,

RC5 got off to a rocky start, mainly due to bugs in XBMC. The plus side is that these bugs are now fixed:

Fix ‘composite’ no output bug
Fix CPU temp command
Fix PVR client errors
Fix black screen of death after install
libCEC is version 1.9, the wrong library version was bundled in the previous build
Fixed garbled fanart — obviously you’ll need to rescan the broken images to get new ones!
Fixed video addons such as iPlayer that were stuck with a “Working” spinner.
Hopefully this will resolve any issues we’ve had as we prepare for release quite shortly. I am keen to demonstrate the potential of Raspbmc’s update system, and as such, to get this new version of XBMC, all you need to do is restart your Pi. If you’re installing RC5 just now, don’t worry, the installer will get the latest changes for you.

Install issues were caused by the Raspberry Pi mirror system which uses a custom rsync implementation.

Coming soon will be 24 hour nightly builds as we really prepare for the final release. Stay tuned.

Cheers

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Is er een script waarmee ik xbian kan updaten van 0.7 beta naar 0.8, of moet ik een backup draaien en weer terug zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

dfine schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:17:
Er is een update voor de Raspbmc RC5. Hierbij het bericht zoals op de raspbmc site:

[...]
Zit hier de werkende TURBO mode in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mighty_Mike33 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:47:
Is er een script waarmee ik xbian kan updaten van 0.7 beta naar 0.8, of moet ik een backup draaien en weer terug zetten ?
Ligt aan je ervaring met linux, anders nee :) Ik heb bijv. door het forum te volgen, mee te denken/helpen, nieuwe features te proberen, een distro draaien die vrijwel gelijk is aan 0.8.
Anoniem: 257265 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Zit hier de werkende TURBO mode in?
Dat is per persoon verschillend. Je kunt in Raspbmc RC5 en ook in Xbian de overclock op Turbo modus zetten, want deze staat standaard een tandje lager. Afhankelijk van je hardware zal je SD corrupt raken of niet. Hier ervaar ik geen problemen. Maak een back-up en probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag bericht gekregen dat m'n 2e Pi van RS vandaag verzonden is - eindelijk na 15 weken wachten :/ - en m'n broer heeft wel interesse getoond om 'm als mediaplayer te gebruiken in z'n kamer. Maar daar zijn 2 problemen; geen bedraad internet en geen tv met HDMI of DVI.

Dus:
- 2 mogelijkheden; wifi-dongle of power line.
Power line adapter hebben we toevallig al liggen en ik gok dat dat de meest betrouwbare verbinding zal geven zonder 'ingewikkelde' installatie van drivers o.i.d. zoals bij de wifi-dongles. En ik dacht dat je powerline kunt uitbreiden dus dat hij een 3e kan nemen voor bij z'n toekomstige vaste pc. (Dus 1 adapter beneden in router/switch, 1 bij de Pi en 1 bij de PC). Of is een wifi-dongle nog wel bruikbaar i.c.m. maximaal 720P series/films?
(Note: ethernetkabel leggen is praktisch onmogelijk vandaar...)

- Oude tv met scart en composiet. Werkt Xbian/Openelec/Raspbmc goed met composiet en analoog audio? Ik heb af en toe hier namelijk wel gelezen dat dit ronduit slecht werkt. Zou jammer zijn want dan kunnen we de Pi ook niet gebruiken (hij gaat geen nieuwe tv hiervoor kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:24:
Dus:
- 2 mogelijkheden; wifi-dongle of power line.
Power line adapter hebben we toevallig al liggen en ik gok dat dat de meest betrouwbare verbinding zal geven zonder 'ingewikkelde' installatie van drivers o.i.d. zoals bij de wifi-dongles. En ik dacht dat je powerline kunt uitbreiden dus dat hij een 3e kan nemen voor bij z'n toekomstige vaste pc. (Dus 1 adapter beneden in router/switch, 1 bij de Pi en 1 bij de PC). Of is een wifi-dongle nog wel bruikbaar i.c.m. maximaal 720P series/films?
(Note: ethernetkabel leggen is praktisch onmogelijk vandaar...)
Wifi is bruikbaar met 1080p, in mijn geval net zo snel als bedraad. Over powerline zijn genoeg topics.
- Oude tv met scart en composiet. Werkt Xbian/Openelec/Raspbmc goed met composiet en analoog audio? Ik heb af en toe hier namelijk wel gelezen dat dit ronduit slecht werkt. Zou jammer zijn want dan kunnen we de Pi ook niet gebruiken (hij gaat geen nieuwe tv hiervoor kopen).
Werkt goed genoeg. Het enige nadeel (hier) is dat de analoge audio een beetje ruist. Maar ja, wij zijn wel van plan om nog eens een nieuwe TV te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
en brakke audio kan je eventueel oplossen door een geluidskaart op USB erin te proppen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CurlyMo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:31:
Wifi is bruikbaar met 1080p, in mijn geval net zo snel als bedraad. Over powerline zijn genoeg topics.
Hmm, dat valt me dan nog mee, want ik heb wel andere verhalen gehoord over USB wifi dongles op de Pi; dat het nauwelijks bruikbaar was. Maar als het dus wel werkt ga ik eens op zoek naar eentje die én goedkoop én direct op de USB-poort werkt. (zonder hub). Of zolang nog eerst met powerline.
Werkt goed genoeg. Het enige nadeel (hier) is dat de analoge audio een beetje ruist. Maar ja, wij zijn wel van plan om nog eens een nieuwe TV te kopen.
Oke, mooi om te weten.
kroegtijger schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:31:
en brakke audio kan je eventueel oplossen door een geluidskaart op USB erin te proppen.
Dat kan dan ook.

Thanks beiden :D ; ik ga naar wifi-sticks kijken!
(http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#USB_WiFi_Adapters)

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 04-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 18:11
XBMC voor pi ondersteunt geen audio over usb, wel iets om even rekening mee te houden lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151270

Brackpc schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:19:
XBMC voor pi ondersteunt geen audio over usb, wel iets om even rekening mee te houden lijkt me
heb je daar onderbouwing voor?? Ik mag toch aannemen dat als je een USB based audiokaart heb en deze werkt onder Linux op ARM .. dat XBMC deze toch gewoon kan aanspreken?

Hein
(die USB audio op de Pi wil gaan gebruiken .. voor het afspelen van de audio bestanden zonder de TV aan te hoeven zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 18:11
http://forum.xbmc.org/sho...09&pid=1194402#pid1194402

sorry was misschien beter het erbij te zetten =)

had hier zelf ook al naar gezocht omdat ik mijn wireless headset op mijn nog te ontvangen pi wou aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brackpc schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:43:
http://forum.xbmc.org/sho...09&pid=1194402#pid1194402

sorry was misschien beter het erbij te zetten =)

had hier zelf ook al naar gezocht omdat ik mijn wireless headset op mijn nog te ontvangen pi wou aansluiten
Het is nog steeds erg kort door de bocht om dit te stellen. Het is wel mogelijk, maar gaat je een hoop moeite kosten. Bijv. door het vervangen van de standaard media player in XBMC en door het installeren van ALSA wat (zover ik weet) nog niet echt vloeiend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Hmmm Xbmc installeren op een USB stick laat toch behoorlijk wat performance zien als ik dit filmpje bekijken i.c.m. raspbmc:

YouTube: Raspbmc RC5 Review!

Alles draait smooth!

Je hebt nog steeds wel een sdkaart nodig om te booten.

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 05-10-2012 22:47 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-06 11:41
Waarom zou je dat willen? USB is toch niet sneller dan bv een class 10 sd-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-06 14:40

Daanieboy

Instant Freeze

Ik draai nu op een van mijn Pi's een OpenELEC rom. Ben erg tevreden, helaas draait hij niet zo soepel met de reFOCUS skin.

Ik stream alles via het netwerk.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9yh4Z5cUS9U]

Ik ga nu RaspBMC RC5 testen op USB met Confluence en reFOCUS

[ Voor 7% gewijzigd door Daanieboy op 06-10-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27

mno

Mooi topic, ik ga deze volgen in afwachting van mijn zojuist bestelde Pi. Ik wilde eerst een kant en klare Android media speler maar de huidige modellen hebben mij te veel problemen. Voor de Pi zal ook nog niet alles perfect werken, maar daar is de prijs dan ook naar. En anders kan je er altijd nog andere dingen mee doen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:06
Het lukt me niet om xbian te benaderen via explorer of filezilla. Via ssh al gezien dat samba al geïnstalleerd is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy

Daanieboy

Instant Freeze

De juiste workgroup? Ook via ip adres niet te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OnlyRinaldo schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:08:
Het lukt me niet om xbian te benaderen via explorer of filezilla. Via ssh al gezien dat samba al geïnstalleerd is. Iemand een idee?
XBian heeft standaard geen (s)FTP geinstalleerd. Gebruik SCP, dat zou moeten werken.

Wat betreft file-sharing, heb je wel shares ingesteld in samba?

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 06-10-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hoe zit het met de rPi icm met een usb optical out en het gebruik van RaspBMC?
Heb alleen een logitech z5500 hier staan en die kan dus geen hdmi ontvangen. Mijn tv heeft geen pass through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:06
Firesphere schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:33:
[...]

XBian heeft standaard geen (s)FTP geinstalleerd. Gebruik SCP, dat zou moeten werken.

Wat betreft file-sharing, heb je wel shares ingesteld in samba?
Bedankt, enigste wat ik wou weten om een subtitle font toe te voegen.
Verkeerde term gebruikt in een nutteloze zin :P , alles loopt hier fijn via nfs :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen hier die Xbian gebruikt even een duidelijke waarschuwing :) :

!Gebruik met Xbian 0.8 GEEN turbo modus VOORDAT je force_turbo=1 hebt weggehaald in de /boot/config.txt!

Anders verlies je net als ik en een aantal andere gebruikers je garantie |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ralph0603 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:56:
Hoe zit het met de rPi icm met een usb optical out en het gebruik van RaspBMC?
Heb alleen een logitech z5500 hier staan en die kan dus geen hdmi ontvangen. Mijn tv heeft geen pass through.
Zelfde verhaal hier, ik zou dat ook wel willen weten eigenlijk...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:44
Daanieboy schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:06:
Ik draai nu op een van mijn Pi's een OpenELEC rom. Ben erg tevreden, helaas draait hij niet zo soepel met de reFOCUS skin.

Ik stream alles via het netwerk.

[video]

Ik ga nu RaspBMC RC5 testen op USB met Confluence en reFOCUS
Waar kan ik die build vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:45
Minder prettig: Ik heb geen garantie meer omdat Xbian even iets vergeten was...

http://xbian.org/2012/10/...ut-overclocking/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Crevatsch schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:50:
Minder prettig: Ik heb geen garantie meer omdat Xbian even iets vergeten was...

http://xbian.org/2012/10/...ut-overclocking/#comments
XBian doet niet overvolten van zichzelf ;)
Maar...

Wat is je Revision nummer?

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 08-10-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy

Daanieboy

Instant Freeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb nu XBian 0.8.1 draaien, met de nieuwe kernel update ook en ik moet zeggen dat ik 100% tevreden ben. Zelfs zo tevreden dat de Raspberry nu bij me ouders geïnstalleerd staat als vervanger van de AppleTV 2. Voor het gebruikt wat hun hebben (streamen alles van een nas die ik op afstand beheer) is het perfect. De HDMI-CEC remote.xml goed afgesteld en me moeder kan er zelfs mee overweg.

Peformance met 1080p DTS files is prima. Mijn volgende 3 Pi's zijn al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
Firesphere schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:05:
[...]

XBian doet niet overvolten van zichzelf ;)
Maar...
[video]

Wat is je Revision nummer?
100004 oid, maar het zou ook een nul meer of minder kunnen zijn.

Ik heb wel turbo gebruikt, maar ik dacht dat het veilig was. Ik vind het jammer maar ben nog steeds erg blij met Xbian hoor :)

Ohja, en ik krijg XBMC subs niet aan de praat na de update naar 0.8.1. De kernel in firmware heb ik niet geupdate.

[ Voor 11% gewijzigd door Crevatsch op 08-10-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Join the club :|

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 08-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah ja, hoeveel tweakers hebben er nu geen device waarvan de garantie al vervallen is voordat ze met het ding thuis geraken? :P
Zo een ramp is het toch niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is niet heel heftig ernstig hoor ;)

De garantie is vooral op fabrieksfouten. Die trigger is (eigenlijk "was") om te voorkomen dat mensen hun pi compleet aan gort hielpen en dan claims gingen indienen.

Als je Pi nog werkt, is er niets aan de hand eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:18:
Ah ja, hoeveel tweakers hebben er nu geen device waarvan de garantie al vervallen is voordat ze met het ding thuis geraken? :P
Zo een ramp is het toch niet? :)
Behalve dan dat de meeste tweakers er dan zelf voor kiezen. Het zou wat zijn dat we Windows installeren, een standaard functie gebruiken die verkeerd geïmplementeerd is, en vervolgens onze garantie verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:20:
[...]

Behalve dan dat de meeste tweakers er dan zelf voor kiezen. Het zou wat zijn dat we Windows installeren, een standaard functie gebruiken die verkeerd geïmplementeerd is, en vervolgens onze garantie verliezen.
Het hele XBian team heeft besloten, de kosten van XBian terug te geven aan de gebruikers.
U heeft recht op... 0 euro :P

Nee, met Turbo-mode aan, gaat er nog niets mis. Alleen bij de overvolt, welke echt alleen er in schiet als het echt-echt nodig is. Dat is inderdaad DTS-films kijken (wat ik dan weer niet heb getest zelf), bij normaal gebruik triggered de flag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
Ach, nu probeer je het wel weer heel erg goed te praten. DTS films kijken lijkt mij geen niet-normaal gebruik en gebruikers willen graag proberen of ze met de turbo modus deze films wél kunnen afspelen. Het team van Xbian heeft helaas een fout gemaakt en kan dat misschien beter blijven toegeven in plaats van gebruikers te verwijten dat ze hun pi te zwaar belast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crevatsch schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:39:
Ach, nu probeer je het wel weer heel erg goed te praten. DTS films kijken lijkt mij geen niet-normaal gebruik en gebruikers willen graag proberen of ze met de turbo modus deze films wél kunnen afspelen. Het team van Xbian heeft helaas een fout gemaakt en kan dat misschien beter blijven toegeven in plaats van gebruikers te verwijten dat ze hun pi te zwaar belast hebben.
Die discussie voer ik nu ook al de hele dag met Firesphere op de Xbian site :p
Al bij het bladeren door de menu's van XBMC gaat je RPi al overclocken dus je komt er niet onderuit als je >= medium mode gebruikt met force_turbo=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vanop xbian.org
In XBian 0.8 we introduced the dynamically overclocking. However we made a little mistake with the config which could void your warranty.
Ze geven dus gewoon toe dat ze een fout gemaakt hebben ;)

Je weet dat je met experimentele software aan de slag gaat, dan moet je het er maar bijnemen vind ik.
Je bent ook niet verplicht om Xbian te gebruiken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Crevatsch schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:39:
Ik (als onderdeel van het XBian team), zeg niet dat je de pi te zwaar belast hebt!
Ik zeg alleen, dat DTS sneller een probleem veroorzaakt, omdat DTS een licensed encoding is, die wij niet tot onze beschikking hebben. En het dus moeten doen met wat er is.

Het afspelen van een DTS-encoded video, zorgt voor hogere risico's. Ik schuif het op geen enkele manier af hoor :)

De opmerking was alleen gericht op die achtergrond. Niet op de gebruiker.
CurlyMo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:43:
[...]

Die discussie voer ik nu ook al de hele dag met Firesphere op de Xbian site :p
Al bij het bladeren door de menu's van XBMC gaat je RPi al overclocken dus je komt er niet onderuit als je >= medium mode gebruikt met force_turbo=1.
Klopt, maar hij schiet dan nog niet in de overvolt-setting ;) Die de flag triggered. Als'ie bij jou wel in overvolt schiet wil ik dat graag weten! Logs etc. ;)

En ook niet de hele dag. Ik was gewoon aan het werk vandaag met een enkele onderbreking :P

[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 08-10-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-06 06:32
Crevatsch schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Ohja, en ik krijg XBMC subs niet aan de praat na de update naar 0.8.1. De kernel in firmware heb ik niet geupdate.
Dat had ik ook,
Ik moest mn beeldscherm opnieuw calibreren, in het bijzonder de positie van de ondertitels. Die stonden veel te laag (buiten beeld).
Hier staat de uitleg: http://xbian.org/forum/vi...=13&t=1432&start=20#p4276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:44
Is het nu wel 'veilig' om xbian 0.8 te installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je force_turbo uit de config.txt haalt, dan zit je zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
Is het probleem al opgelost dat als je hem overclockt dat hij dan de storage corrupt maakt?
Aangezien ik hem niet zo hoog heb geclockt maar na 4/5 keer booten is hij ineens corrupt..
Ik gebruik Openelec r12033.
code:
1
2
3
4
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2

[ Voor 15% gewijzigd door ReTechNL op 08-10-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ReTechNL schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:05:
Is het probleem al opgelost dat als je hem overclockt dat hij dan de storage corrupt maakt?
Aangezien ik hem niet zo hoog heb geclockt maar na 4/5 keer booten is hij ineens corrupt..
Ik gebruik Openelec r12033.
code:
1
2
3
4
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2
Nee, helaas. OC'ing zorgt nog altijd voor een gerede kans op corruptie van je card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
Firesphere schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:28:
[...]

Nee, helaas. OC'ing zorgt nog altijd voor een gerede kans op corruptie van je card.
Is er al wel meer bekend waarom dit komt? firmware issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:01:
Ik heb nu XBian 0.8.1 draaien, met de nieuwe kernel update ook en ik moet zeggen dat ik 100% tevreden ben. Zelfs zo tevreden dat de Raspberry nu bij me ouders geïnstalleerd staat als vervanger van de AppleTV 2. Voor het gebruikt wat hun hebben (streamen alles van een nas die ik op afstand beheer) is het perfect. De HDMI-CEC remote.xml goed afgesteld en me moeder kan er zelfs mee overweg.

Peformance met 1080p DTS files is prima. Mijn volgende 3 Pi's zijn al onderweg.
Dit is zonder externe DTS decoder dus de Pi doet het werk?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Waarom gebruiken er hier vele tweakers eigenlijk XBIAN en RaspBMC ipv Openelec dat officieel door XBMC nu wordt ondersteund?

Openelec draait hier ook perfect en updaten naar een nieuwe nighty versie gaat eigenljk hel simpel, knippen en plakken met windows verkenner.
Wel viel het me op dat XBIAN veel sneller boot dan Openelec. Verder had ik juist daarmee continue kernal panics... Dus zeg het maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ReTechNL schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Is er al wel meer bekend waarom dit komt? firmware issues?
Ik heb geen idee, maar ik denk dat't iets te maken heeft met het voltage door het gehele board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Crevatsch schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

100004 oid, maar het zou ook een nul meer of minder kunnen zijn.

Ik heb wel turbo gebruikt, maar ik dacht dat het veilig was. Ik vind het jammer maar ben nog steeds erg blij met Xbian hoor :)

Het subs probleem is dat ze buiten het beeld staan. Je moet naar Calibrate Screen gaan, en dan de 2 hoeken skippen en dan het subtitle balkje helemaal omhoog plaatsen. Hij staat ergens in de 1000, en je moet naar +- 600. Ik had dit ook 2x na een clean install, met en zonder kernel update.
kraades schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:17:
[...]

Dit is zonder externe DTS decoder dus de Pi doet het werk?
Ja, hij zit gewoon met een hmdi op de TV, dts downmix staat aan, samen met volume boost on downmix. Gewoon stereo geluid dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 09-10-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 2211 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:03:
Waarom gebruiken er hier vele tweakers eigenlijk XBIAN en RaspBMC ipv Openelec dat officieel door XBMC nu wordt ondersteund?
Omdat OpenElec alleen maar een MediaCenter is en wilt zijn. Je kunt het niet tweaken zonder erg moeilijk te moeten doen. Mijn RPi doet niet alleen dienst als MediaCenter maar ook als HomeAutomation Server. Daarvoor zijn extra modules en pakketten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415271

Hallo,

Is het mogelijk om XBMC en SABnzbd/coachpotato/sickbeard langs elkaar te draaien? Wil heb in gaan zetten als download server. Hier al het eea over opgezocht en moet ook wel gaan lukken. Natuurlijk ook het eea gevonden over XBMC op de RPi. Maar is er ook een mogelijkheid om dit naast elkaar te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het gewoon proberen, als het niet werkt gooi je het er gewoon weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy

Daanieboy

Instant Freeze

Zal niet zo soepel meer gaan lopen denk ik. Maar je kunt het er wel op laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik verwacht dat de verschillende programma's naast elkaar wat teveel worden voor de RPi, zeker als je een full HD film gaat kijken en hij hiernaast ook nog allerlei taken moet afhandelen voor SABnzbd/coachpotato/sickbeard gok ik erop dat het afspelen van de media niet geheel soepel meer zal verlopen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415271

SAB/SB/CP zullen alleen wel uit staan/niet in gebruik zijn al ik films met XBMC afspeel.. Als ik dan geen film oid aan het kijken ben, staan SAB/SB/CP aan.. Dus tegelijk zal er niets draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom probeer je het niet gewoon? Met debian is het echt super simpel om pakketten weer te verwijderen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
hier een tutorial over SAB/SB/CP op de raspberry

http://www.cylindric.net/blog/raspberrypi-setup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze tutorial is gebaseerd op een systeem met x-windows. Dat wil je denk ik niet, omdat je dan zeker geen XBMC en SAB/SB/CP naast elkaar kunt draaien. Je moet deze pakketten installeren zodat je alleen de webbased interfaces kunt gebruiken, dus zonder de x delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 10:24
Possible schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:47:
Hmmm Xbmc installeren op een USB stick laat toch behoorlijk wat performance zien als ik dit filmpje bekijken i.c.m. raspbmc:

YouTube: Raspbmc RC5 Review!

Alles draait smooth!

Je hebt nog steeds wel een sdkaart nodig om te booten.
Zijn er al mensen die XBMC vanaf de usb stick draaien? Het viel mij wel op dat de cpu belasting laag is. Bij mij (class 10 sd kaart en raspbmc rc5) is dat toch wel wat meer. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! Ik ga thuis maar eens op zoek naar een ongebruikte usb stick om het zelf even te testen. Dan pak ik meteen deze update mee: http://www.raspbmc.com/2012/10/yet-another-raspbmc-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

Exigence

dnkroz

Ik heb sinds kort een erg raar probleem met mijn Raspberry PI icm. een RASPBMC installatie. Ik gebruik een USB RF (dus geen infrarood) ontvanger. Deze werkt, op één ding na: als ik een toets indruk slaat hij hem dubbel aan. Dus als ik bijvoorbeeld een pijl naar links indruk dan gaat hij twee stappen naar links. Dit was een tijdje terug niet het geval.

Ik heb al wel even via Putty ingelogd op de Pi en ik zie via het commando irw ook dat een toets 2 keer aangeslagen wordt als ik hem indruk.

Is dit een configuratieprobleem van Lirc? Of ligt het ergens anders aan. Op internet kan ik weinig vinden omdat ik geen flauw idee heb naar wat ik moet zoeken. Mijn linux kennis is zeer basic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Plus je ontvanger eens in een andere pc en kijk of je daar hetzelfde hebt? Dan weet je toch al iets meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je lirc gebruikt kun je dit instellen met :
code:
1
2
  min_repeat      1
  suppress_repeat 2

(Let op, dit is wel per AB).

In XBMC kan je dit instellen door in je advancedsettings.xml dit toe te voegen:
code:
1
<remoterepeat>2000</remoterepeat>

http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cremoterepeat.3E

Ondanks je linux kennis had je wel in kunnen tikken in Google:
"XBMC remote repeat"

Dan was het je eerste hit geweest.

Pagina: 1 ... 9 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.