Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Anoniem: 257265 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:55:
[...]

Inderdaad, ik zet ook altijd mijn pc scherm, luidsprekers, pc zelf altijd uit met een extra schakelaar...
Ik heb altijd begrepen dat dat ook slecht is voor diverse apparaten. Elke keer weer een optater van de electro verkort de levensduur...

Weet niet of dit echt zo is maar hoor dit vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rikoos schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:59:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat dat ook slecht is voor diverse apparaten. Elke keer weer een optater van de electro verkort de levensduur...

Weet niet of dit echt zo is maar hoor dit vaker.
Hoewel offtopic: Er zijn genoeg topics waarin dit wordt ontkracht door concrete gebruikers ervaringen waaronder die van mij...

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

pffff dat moeilijke gedoe over schakelaars.. ik heb alles op zonnecellen draaien.. Zodra het donker wordt gaat alles uit.

my 2 cents:
Knip je usb kabel door. zet er een schakelaar tussen en get on with life..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:50
kroegtijger schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Dat zal natuurlijk ook werken, maar dan heb je dus het risico dat je geen nette shut-down doet met mogelijk alle gevolgen van dien. Daarnaast kan je dan je Pi ook niet met een remote uitschakelen, tenzij je die schakelaar dus weer via een remote kan bedienen. Het mooiste zou zijn als je de pi naar een standby-stand zou kunnen laten gaan, en dus softwarematig uit te zetten is. Aan zetten zal waarschijnlijk alleen hardware-matig dan kunnen (wake on lan of wake on usb zal wel niet beschikbaar zijn), maar dan is in ieder geval 50% al opgelost.
Ik zet mijn Pi wel uit met mijn telefoon/afstandsbediening via de functie shutdown in raspbmc's xbmc, of doet ie dan geen shutdown in linux? Zie nu dat dat al gezegd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38
Nou ik moet nog even een paar dagen geduld hebben voor de 512 mb ondersteuning, het zal niet veeel verschil maken maar ben toch benieuwd :)

Raspbmc
The latest start.elf does not match the current vc libs installed on raspbmc. Wait for couple of days for sam to release a proper update that works for both 256MB and 512MB.
Xbian
Momenteel doet heel versie 0.8.2 het niet (heeft niets te maken met 512 mb versie) maar een clean install van 0.8, en dan met het upgrade script naar 0.8.2 blijft hij hangen op het xbian logo. En de permissies zijn ook helemaal niet goed zo te lezen.

OpenElec:
sure you will but i am not sure if it can be done before a dev gets a new verison of the hardware.
hang fire these things just get fixed

[ Voor 18% gewijzigd door Senaxx op 17-10-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:44:
Xbian
Momenteel doet heel versie 0.8.2 het niet (heeft niets te maken met 512 mb versie) maar een clean install van 0.8, en dan met het upgrade script naar 0.8.2 blijft hij hangen op het xbian logo. En de permissies zijn ook helemaal niet goed zo te lezen.
Klopt, geef het nog een weekje of twee en dan zijn de meeste dingen wel gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 13:59
elpino.rv schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:44:
Werkt bij jullie de Youtube 3.2.0 plugin? Heb gisteren zowel laatste XBian en RaspBMC geprobeerd, maar op beide werkt hij niet. Wil graag mijn android phone gebruiken voor het opzoeken van youtube filmpjes, en dan met 'share' -> 'send to xbmc' de flick afspelen op mijn TV. Ik heb zowel officiele android XBMC remote als Yatse gebruikt maar beide rechtsonder stript foutmelding .....
heel gek, kreeg het gisteren na een paar pogingen nog steeds niet aan de praat. Mijnn RPi stond boven, aan mijn monitor met HDMI->DVI plug 1900x1200. Was klaar met 'inrichten' dus beneden aan de TV gehangen, doet youtube het ineens wel. Wat er dus precies mis gaat weet ik niet, want zijn een aantal factoren anders natuurlijk (andere switch, hdmi ipv dvi, 1080p ipv 1900x1200 of gewoon toeval dat de plugin een tijdje niet lekker werkte). Wel relaxed zo.. youtube filmpje opzoeken op je mobiel en via share afspelen op je TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

RoRoo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:37:
pffff dat moeilijke gedoe over schakelaars.. ik heb alles op zonnecellen draaien.. Zodra het donker wordt gaat alles uit.

my 2 cents:
Knip je usb kabel door. zet er een schakelaar tussen en get on with life..
Dus zit jij s'avonds thuis in het donker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257265

Slecht voorbeeld dus

Sarcasme op het internet zonder ook maar 1 emoticon moeilijk...

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 257265 op 18-10-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ach.. Het was ook een compleet werkbaar voorbeeld wat ik gaf. eentje waarvan je denkt: "Goh, jah dat zou zomaar kunnen"........ (insert sarcastic smiley)

Gaat om interpretatie van een tekst. e.g. begrijpend lezen.... (insert sarcastic smiley)

Maar goed, dit wordt een net zo nutteloze discussie en duikt heerlijk offtopic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

mno

Werken de huidige versies van Openelec en Raspbnc wel zonder aanpassingen op het 512MB model? Dus ondanks dat ze wellicht maar 256MB aanspreken.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:11

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Werkt wel ja. alle 3 werken, maar niet zoals het hoort dus :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC r12080.

Ik dacht ik probeer OpenELEC weer eens maar daar lijkt de XBMC Subtile add-on niet te willen installeren? (via OSD, Subtiles, Get More zie je heel even iets op het scherm en schiet er dan weer uit).

Edit: je kunt deze wel via System installeren als workaround.

Tweede vraag.

Mijn versterker heeft alleen een digital coax in aansluiting.
Ik ga nu via de Pi via HDMI naar de TV en van daaruit via coax naar de versterker.
Ik heb dan alleen stereo en geen 5.1 of DTS. Snap ik ook wel.

Maar is er geen manier om 5.1/DTS van de Pi via HDMI uit naar coax in op de versterker te krijgen?
Ideeen? Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 20-10-2012 20:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 21:37
First of al: Begrijp ik goed dat lirc vooreerst nog niet werkt op Xbian? Dat zou zonde zijn. Volgens mij zou het wel moeten werken bij Raspbmc maar die is wat trager volgens mij.

Second: Ik heb Xbian draaiende met mijn 512-model, met ook effectief 512mb geheugen.

Werkwijze:
1.) Installeer rpi-update (https://github.com/Hexxeh/rpi-update) en start het op. De Raspberri gaat updaten (zonder voortgangindicator, duurt maximaal 10 minuten)
2.) Commando: cd /boot
3.) Commando: ls
4.) Commando: cp start.elf start.elf.bak
5.) Kies een mooie verdeling uit. De cijfertjes in de elf-bestanden zijn voor de 'main geheugen'. Ikzelf gebruik op de gok arm384_start.elf
6.) Commando: cp arm[xxx]_start.elf start.elf

Voila, even herstarten en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
BartOtten schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:16:
First of al: Begrijp ik goed dat lirc vooreerst nog niet werkt op Xbian? Dat zou zonde zijn. Volgens mij zou het wel moeten werken bij Raspbmc maar die is wat trager volgens mij.

Second: Ik heb Xbian draaiende met mijn 512-model, met ook effectief 512mb geheugen.

Werkwijze:
1.) Installeer rpi-update (https://github.com/Hexxeh/rpi-update) en start het op. De Raspberri gaat updaten (zonder voortgangindicator, duurt maximaal 10 minuten)
2.) Commando: cd /boot
3.) Commando: ls
4.) Commando: cp start.elf start.elf.bak
5.) Kies een mooie verdeling uit. De cijfertjes in de elf-bestanden zijn voor de 'main geheugen'. Ikzelf gebruik op de gok arm384_start.elf
6.) Commando: cp arm[xxx]_start.elf start.elf

Voila, even herstarten en je bent er.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar Raspbmc vindt dit niet zo leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartOtten schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:16:
Wat bedoel je met niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:42:
OpenELEC r12080.

Ik dacht ik probeer OpenELEC weer eens maar daar lijkt de XBMC Subtile add-on niet te willen installeren? (via OSD, Subtiles, Get More zie je heel even iets op het scherm en schiet er dan weer uit).
Om mijzelf te quoten...OpenELEC werkt nu wel erg soepel hoor!

Enige aanpassing die ik heb gedaan is config.txt:

arm_freq=840
core_freq=350
gpu_freq=253
force_turbo=1
disable_overscan=0

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-06 21:16
Ik heb enkele probleempjes met RASPBMC.

1. Ik probeer lirc aan de praat te krijgen om mijn Philips afstandsbediening van een oude HDD recorder op de RPi te laten werken. Alles is geinstalleerd en geconfigureerd en dat lijkt te werken. Met het 'irw' commando krijg ik al mijn ingestelde knoppen binnen. Als ik nu xbmc weer open dan werkt alles. Helaas als ik de RPi opnieuw opstart, dan werkt de afstandsbediening niet meer. Lirc lijkt dan niet opgestart te zijn. Als ik '/etc/init.d/lirc start' intyp, dan krijg ik een failed melding. Lirc lijkt dus niet gestart te zijn. Als ik lirc start dan werkt het nog steeds niet. Ik moet lirc starten, dan weer stoppen en uiteindelijk weer starten. Dan werkt het weer wel.

2. Tijdens het afspelen van een film wordt het beeld om de zoveel tijd even zwart. Dit heb ik in het menu niet.

3. Kan de RPi overgeclockt worden om alles wat soepeler te laten werken? Nu werkt het menu enz. niet echt soepel. Ik wil mijn Rpi niet slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

1. grote kans dat lirc niet correct gestopt is en er nog een pid file actief is waardoor je 'm de eerste x niet gestart krijgt.
Vergeet niet dat wanneer je je RPi uitschakeld, er niet een nette shutdown gegeven wordt.

2. sorry, nog geen ervaring ;)
3. Jah.. lees dit topic maar even door.. 1 post voor jou staat al een kleine overclocking config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Wat betreft die pid file, ook nadat ik de RPi uitschakel zoals het hoort, werkt lirc nog steeds niet de volgende boot.

Ik neem aan dat er misschien wel wat in een logfile te vinden is. Waar staat die logfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

somers1234 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:56:
Wat betreft die pid file, ook nadat ik de RPi uitschakel zoals het hoort, werkt lirc nog steeds niet de volgende boot.

Ik neem aan dat er misschien wel wat in een logfile te vinden is. Waar staat die logfile?
Dan heb ik niks gezegd :+

Vaak staat er al een hoop info in de /var/log/messages file.. lirc ken ik verder niet, maar grote kans dat deze ook in /var/log logged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
somers1234 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:56:
Welke driver gebruik je? Een RF zender op de GPIO pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Klopt. Een TSOP.... die op de GPIO pinnen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb weer een vervelend lesje geleerd. Me Pi ging opeens uit tijdens het updaten van de video library (nieuwe library met redelijk wat films) terwijl de Pi stroom kreeg van de usb tv. Tevergeefs geprobeerd stroom te leveren via een 1A adapter... Helemaal dood, geen lampjes, niks.

Is mijn Pi nou echt kapot, of is alleen mijn sd kaart corrupt vanwege de update? Zelfs zonder sd kaart branden er geen led-lampjes. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
dfine schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:54:
Ik heb weer een vervelend lesje geleerd. Me Pi ging opeens uit tijdens het updaten van de video library (nieuwe library met redelijk wat films) terwijl de Pi stroom kreeg van de usb tv. Tevergeefs geprobeerd stroom te leveren via een 1A adapter... Helemaal dood, geen lampjes, niks.

Is mijn Pi nou echt kapot, of is alleen mijn sd kaart corrupt vanwege de update? Zelfs zonder sd kaart branden er geen led-lampjes. Any ideas?
Ik dacht dat een Pi ten alle tijden het rode lampje even moet gaan branden. Ookal heb je er geen SD Kaart in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
somers1234 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:44:
Klopt. Een TSOP.... die op de GPIO pinnen zit.
Kijk eens naar mijn laatste post in het GPIO topic. Misschien lukt het daarmee wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Wie heeft Xbian 0.8.2 aan de praat gekregen? Ik heb echt alles al geprobeerd. De tijd heb ik gefixt, dus de updates vanuit de Rasbian repo's worden geinstalleerd, maar verder dan het Xbian-logo komt het niet.

De ontwikkelaars van Xbian reageren voor de rest niet op het probleem (meerdere meldingen)
http://xbian.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=1486

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn in de basis veel dingen mis met Xbian, en elke nieuwe release lijkt het probleem erger te maken. Dat is ook de reden dat voor Xbian1.0 er opnieuw begonnen wordt vanuit de basis, Raspbian. Ik zou daar dus even op wachten en in de tussentijd gewoon Xbain 0.8 draaien. Het blijft (voor mij) namelijk wel de beste XBMC distro die er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:19:
Ik zou daar dus even op wachten en in de tussentijd gewoon Xbain 0.8 draaien. Het blijft (voor mij) namelijk wel de beste XBMC distro die er is...
aangezien ik nog aan het orienteren ben.... Kan je je keuze misschien toelichten??
Heb nu een SD klaarliggen met raspbmc, maar hoor graag meningen van anderen. Ook negatief...
Hopelijk komt ie maandag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
De nieuwste rpi-update zorgt ervoor dat 0.8.2 ook werkt :)

Voor mensen met een 512mb-bordje heb ik rpi-update gemodificeerd:
wget http://www.topdownmedia.nl/rpi-update512.sh -O /usr/bin/rpi-update512 && chmod +x /usr/bin/rpi-update512

Default:384/128

[ Voor 13% gewijzigd door BartOtten op 20-10-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:50:
[...]

aangezien ik nog aan het orienteren ben.... Kan je je keuze misschien toelichten??
Heb nu een SD klaarliggen met raspbmc, maar hoor graag meningen van anderen. Ook negatief...
Hopelijk komt ie maandag binnen :)
Het is heel simpel, Xbian is bleeding edge. Maar eigenlijk té. Daardoor wil men te snel resultaat en wordt er niet goed over de basis nagedacht. Een volledige onderbouwing en een weg naar de oplossing:
http://xbian.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=1444

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai nu een paar dagen intensief OpenELEC r12080 (Apple TV 2 verkocht dus geen keuze) en ik kan zeggen dat deze net zo goed werkt(*) als de ATV2 die ik had! Dit kon ik voor Raspbmc RC5 niet zeggen. XBian heb ik geen (recente) ervaring mee dus dat weet ik niet.

Ik speel tot 1080p/H.264+DTS af via NFS op een Synology DS211 met 100Mbps netwerk.

(*) Qua afspelen. Het bijwerken van de library is trager zeker de eerste keer ophalen van mijn TV serie info... Ik heb een 256MB model; zou 512MB nog uitmaken hiervoor?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:22:
[...]

Het is heel simpel, Xbian is bleeding edge. Maar eigenlijk té. Daardoor wil men te snel resultaat en wordt er niet goed over de basis nagedacht. Een volledige onderbouwing en een weg naar de oplossing:
http://xbian.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=1444
Ok, topic staat in favo's voor wanneer ik de rechten wil aanpassen en de manier waarop xbmc start..
Maar ik doelde eigenlijk meer op de performance van XBMC binnen Xbian ipv raspbmc of andere OS opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owk, ik was misschien te abstract. Doordat Xbian bleeding edge is, geeft het de beste performance maar dat gaat wel gepaard met de meeste bugs. Je hebt zelf de keus waar je de nadruk legt. Raspbmc en OpenElec hebben minder releases, waardoor ze soms achterlopen op Xbian, maar je komt minder snel slordige bugs tegen.

Het doel van het topic waaraan ik refereer is om de bleeding edge insteek van Xbian te combineren met een goede community support en stabiliteit. Dus het combineren van best of both worlds. Er gaan geluiden dat dit Xbian1.0 moet gaan worden, maar dat is aan de staf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

kraades schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:22:
Ik draai nu een paar dagen intensief OpenELEC r12080 (Apple TV 2 verkocht dus geen keuze) en ik kan zeggen dat deze net zo goed werkt(*) als de ATV2 die ik had! Dit kon ik voor Raspbmc RC5 niet zeggen. XBian heb ik geen (recente) ervaring mee dus dat weet ik niet.

Ik speel tot 1080p/H.264+DTS af via NFS op een Synology DS211 met 100Mbps netwerk.
Waarmee bedien jij je RPi? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met OpenElec en Raspbmc maar beiden zijn sinds een recente XBMC update volgens mij niet meer te bedienen via de XBMC Remote app (Android).

Er is trouwens net een Raspbmc versie uit die het 512MB model ondersteunt.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:43:
Owk, ik was misschien te abstract. Doordat Xbian bleeding edge is, geeft het de beste performance maar dat gaat wel gepaard met de meeste bugs. Je hebt zelf de keus waar je de nadruk legt. Raspbmc en OpenElec hebben minder releases, waardoor ze soms achterlopen op Xbian, maar je komt minder snel slordige bugs tegen.

Het doel van het topic waaraan ik refereer is om de bleeding edge insteek van Xbian te combineren met een goede community support en stabiliteit. Dus het combineren van best of both worlds. Er gaan geluiden dat dit Xbian1.0 moet gaan worden, maar dat is aan de staf.
aaah ok ik snappum. Sorry :P tis zondag

Aangezien deze unit in de woonkamer komt te draaien, lijkt het me niet verstandig om te gaan experimenteren, vandaar dat ik 'm even vroeg.

Dus het is eigenlijk zo: Xbian - Betere performance, maar hogere kans op bugs. OpenElec/Raspbmc, minder performance maar stabieler..

Ga ik voor de woonkamer wel op een van de stabielere versies draaien.. Experimenten doe ik wel op een eventuele tweede unit :)

Thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

klopt het dat onder andere de Remote en Sickbeard niet meer werken omdat XBMC bij Xbian 8.2 (en.3) de notificaties niet meer ontvangt?
Loop al dagen te kloten en me af te vragen waarom Sickbeard geen library update meer kan geven tot ik erachter kwam dat de remote het ook niet meer doet en dat wel vaker gebeurd door een update in XBMC zelf.

Kortom ligt het aan mij (netwerk Sickbeard) of aan Xbian (XBMC) dat er geen library update meer gedaan kan worden door sickbeard?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De library-update is volgens mij gewoon een XBMC commandline-actie. Zou gewoon moeten werken, maar het kan zijn dat XBMC iets heeft verandert.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
In XBMC is inderdaad sinds kort iets veranderd: https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1475
De HTTP API die Sickbeard en de remote gebruiken, is verwijderd uit de toekomstige Frodo release.
Het moeten nu JSON-RPC calls worden.
Dat is het gevaar om te werken met de nieuwste "nightly build" versies: dat iets niet meer werkt.
Dit is ook de reden dat ik mijn Bierdopje service voor de XBMC subtitles addon moet wijzigen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mno schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Waarmee bedien jij je RPi? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met OpenElec en Raspbmc maar beiden zijn sinds een recente XBMC update volgens mij niet meer te bedienen via de XBMC Remote app (Android).

Er is trouwens net een Raspbmc versie uit die het 512MB model ondersteunt.
Met de "Official XBMC Remote for iOS v1.1.7". En ik heb een Flirc IR USB besteld zodat ik de Harmony One kan gebruiken (let op: kan ook anders/goedkoper).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik werk met de XBMC remote for Android op een Nexus 7, werkt met de laatste versie van Raspbmc en Xbian.

Alleen geeft ie om de zoveel tijd aan dat de verbinding verbroken is. Of dat aan mijn netwerk of instellingen ligt weet ik nog niet, maar de latency is in ieder geval laag genoeg om het te gebruiken als een reguliere afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Updates voor OpenELEC zijn nu heel snel gegaan, van:

OpenELEC-RPi.arm-devel-20121013233843-r12080.tar.bz2

via

OpenELEC-RPi.arm-devel-20121019015509-r12196.tar.bz2

naar

OpenELEC-RPi.arm-devel-20121020212708-r12220.tar.bz2

Iemand een idee wat er allemaal zo snel verbeterd is? Waar worden die versienummer-increases op gebaseerd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 09:13
jaarmaanddag zijn de versienummers :)

maar als je eenmaal een versie van openelec erop hebt dan doet hij toch vanzelf updaten? ik heb hem gisteren via een image geinstalleerd (was voor mij het makkelijkste). Hoe installeer je vanuit zo'n tar bestand?

moet wel zeggen dat ik openelec erg fijn vind werken. met de android als remote en de werkende plugins. loopt soepel hier!

[ Voor 19% gewijzigd door El_V op 21-10-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
El_V schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:36:

maar als je eenmaal een versie van openelec erop hebt dan doet hij toch vanzelf updaten? ik heb hem gisteren via een image geinstalleerd (was voor mij het makkelijkste). Hoe installeer je vanuit zo'n tar bestand?

moet wel zeggen dat ik openelec erg fijn vind werken. met de android als remote en de werkende plugins. loopt soepel hier!
Uitpakken en daarna via het meegeleverde script create_sdcard.
Ook hier erg soepel met iets opgepepte config.txt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Gleighton schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:35:
Ik werk met de XBMC remote for Android op een Nexus 7, werkt met de laatste versie van Raspbmc en Xbian.
Die official XBMC remote for Android doet het bij mij niet met de laatste OpenElec (java i/o exception), terwijl de IOS versie het vreemd genoeg wel doet.

Maar voor Android gebruik ik nu de Yatse widget/remote. Die doet het perfect.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:06
Iemand idee waarom xbian 0.8.3 zo'n hoge cpu load veroorzaakt? blijft boven de 90%.Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Senaxx schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:29:
[...]

Ik dacht dat een Pi ten alle tijden het rode lampje even moet gaan branden. Ookal heb je er geen SD Kaart in...
Ja is het ook zo, en dus is mijn Pi dus ook echt kapot. Hopelijk is het toevallig kapot gegaan en niet vanwege de TV USV voeding... Ik wacht wel even de ontwikkelingen af rondom de Pi, wie weet komt er een Pi met een snellere processor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag weer problemen met Pi #2 met Xbian 0.8.2; liep vast na een paar minuten, een gok was dat de Pi het te warm kreeg (zit in behuizing van RS) en voelde ook wel wat warmpjes aan.

Maar vervolgens wilde de Pi ook niet meer opstarten later. Bleef in dat zwarte menu steken.
Zucht, weer uitzoeken en proberen :| ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kthxbye schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:43:
Updates voor OpenELEC zijn nu heel snel gegaan, van:

OpenELEC-RPi.arm-devel-20121013233843-r12080.tar.bz2

via

OpenELEC-RPi.arm-devel-20121019015509-r12196.tar.bz2

naar

OpenELEC-RPi.arm-devel-20121020212708-r12220.tar.bz2

Iemand een idee wat er allemaal zo snel verbeterd is? Waar worden die versienummer-increases op gebaseerd eigenlijk?
Dat wilde ik ook wel weten dus ik heb het even op het OpenELEC forum gevraagd; dit is het antwoord:

Each time a change is committed to the project source-control system on github the build number e.g. r12345 is incremented by one. Each change is commented so you can easily compare the time/date of the "daily" builds to work out what changed. Commits can be seen here: https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/commits/master

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mr_Blobby schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:21:
In XBMC is inderdaad sinds kort iets veranderd: https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1475
De HTTP API die Sickbeard en de remote gebruiken, is verwijderd uit de toekomstige Frodo release.
Het moeten nu JSON-RPC calls worden.
Dat is het gevaar om te werken met de nieuwste "nightly build" versies: dat iets niet meer werkt.
Dit is ook de reden dat ik mijn Bierdopje service voor de XBMC subtitles addon moet wijzigen.
Na nog wat testen terug gegaan naar Xbian 8.0 en alles werkt gewoon weer, Sickbeard stuurt weer library updates en de officiele remote werkt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
kraades schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

Uitpakken en daarna via het meegeleverde script create_sdcard.
Ook hier erg soepel met iets opgepepte config.txt.
zou je jouw config willen plaatsen?
mno schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Die official XBMC remote for Android doet het bij mij niet met de laatste OpenElec (java i/o exception), terwijl de IOS versie het vreemd genoeg wel doet.

Maar voor Android gebruik ik nu de Yatse widget/remote. Die doet het perfect.
Ik krijg die melding ook.. maar de remote doet het wel gewoon.

maar als ik media (bv youtube) via mn telefoon wil versturen naar xbmc werkt dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op zijn "force_tubro=1" parameter. Als je hiermee >= medium modus overclocked, dan raak je je garantie kwijt. Zet daarvoor even "force_turbo=0".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Let op zijn "force_tubro=1" parameter. Als je hiermee >= medium modus overclocked, dan raak je je garantie kwijt. Zet daarvoor even "force_turbo=0".
Hhmm, dat is toch alleen bij het volgende:

(force_turbo || current_limit_override || temp_limit>85) && over_voltage>0

M.a.w. als je overvolt en dat doe ik niet.

Ik heb de settings overgenomen van de "Fast" instelling van Raspbmc.
In eerste instantie ook zonder force_turbo, maar toen pakte OpenELEC mijn instellingen niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopt, maar vanaf medium modus wordt overvolting al ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei

Ah thx :) Nee, automatisch updaten doet ie niet hoor. Ik moet steeds die 4 files naar de /Update/ map slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
kthxbye schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Ah thx :) Nee, automatisch updaten doet ie niet hoor. Ik moet steeds die 4 files naar de /Update/ map slepen.
Volgens mij staat dat ook default uit, maar kan je via XBMC (bij programma's) aan zetten. Zelf doe ik het ook liever handmatig bijwerken. Niet elke update is altijd een evengroot succes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:41:
Ik dacht dat dit juist de cpufreq uitzet?
http://elinux.org/RPi_config.txt#force_turbo_mode

WARNING: Setting any of the parameters which overvolt your Raspberry Pi can set a permanent bit within the SOC and your warranty is void. Warranty will be voided when you use force_turbo or current_limit_override or temp_limit>85 together with over_voltage>0.[2] So If you care about the warranty, do not adjust voltage.

The latest kernel has a cpufreq kernel driver with the "ondemand" governor enabled by default. It has no effect if you have no overclock settings. But when you do, the arm frequency will vary with processor load. Non default values are only used when needed according to the used governor. You can adjust the minimum values with the *_min config options or disable dynamic clocking with force_turbo=1. [3]

Overclock and overvoltage will be disabled at runtime when the SoC reaches 85°C to cool it down . You should not hit the limit, even with maximum settings at 25°C ambient temperature. [4]

Moet je dan niet handmatig de overvolt instellen?

“None” “700MHz ARM, 250MHz core, 400MHz SDRAM, 0 overvolt”
“Modest” “800MHz ARM, 300MHz core, 400MHz SDRAM, 0 overvolt”
“Medium” “900MHz ARM, 333MHz core, 450MHz SDRAM, 2 overvolt”
“High” “950MHz ARM, 450MHz core, 450MHz SDRAM, 6 overvolt”
“Turbo” “1000MHz ARM, 500MHz core, 500MHz SDRAM, 6 overvolt”

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:01:
[...]

Ik dacht dat dit juist de cpufreq uitzet?
http://elinux.org/RPi_config.txt#force_turbo_mode

WARNING: Setting any of the parameters which overvolt your Raspberry Pi can set a permanent bit within the SOC and your warranty is void. Warranty will be voided when you use force_turbo or current_limit_override or temp_limit>85 together with over_voltage>0.\[2] So If you care about the warranty, do not adjust voltage.

The latest kernel has a cpufreq kernel driver with the "ondemand" governor enabled by default. It has no effect if you have no overclock settings. But when you do, the arm frequency will vary with processor load. Non default values are only used when needed according to the used governor. You can adjust the minimum values with the *_min config options or disable dynamic clocking with force_turbo=1. \[3]

Overclock and overvoltage will be disabled at runtime when the SoC reaches 85°C to cool it down . You should not hit the limit, even with maximum settings at 25°C ambient temperature. \[4]

Moet je dan niet handmatig de overvolt instellen?

“None” “700MHz ARM, 250MHz core, 400MHz SDRAM, 0 overvolt”
“Modest” “800MHz ARM, 300MHz core, 400MHz SDRAM, 0 overvolt”
“Medium” “900MHz ARM, 333MHz core, 450MHz SDRAM, 2 overvolt”
“High” “950MHz ARM, 450MHz core, 450MHz SDRAM, 6 overvolt”
“Turbo” “1000MHz ARM, 500MHz core, 500MHz SDRAM, 6 overvolt”
Het is niet heel moeilijk :)

Overclock >= medium && force_turbo=1 = geen garantie meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
kthxbye schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:42:
Bij de nieuwere updates van OpenElec (bijv. 12066 en 12080) heb ik het rare probleem dat 25 fps x264 bestanden (1080p, maar ook SD content) worden geoutput naar 720p én een overscan mee krijgen. Ze spelen wel netjes op 25 hz af.

24 fps bestanden werken allemaal goed, alles wordt netjes naar 1080p ge-output en hebben geen overscan.

Probleem is nu dat ik mijn mooie Life en andere BBC series niet in vol 1080p ornaat kan kijken :(

Kan iemand testen of dit bij hem/haar ook zo is? Heb het getest met een helemaal clean image.
Bij update naar 12220 is dit nog steeds niet opgelost. Wat me opvalt is dat, als ik 'Sync playback to display' uitzet, het wel goed werkt, alhoewel dan natuurlijk ál mijn videos die ik afspeel geoutput worden naar 1080p 60hz (setting in XBMC). Dat is ook weer niet de bedoeling want ik wil gewoon 24hz en 25hz content native kunnen kijken! Iemand een idee? Zou iemand sowieso even kunnen verifieren dat ik niet de enige ben? Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Het is niet heel moeilijk :)

Overclock >= medium && force_turbo=1 = geen garantie meer
Met force_turbo = 1 zet ik toch juist dynamic clocking uit.
(source: http://elinux.org/RPi_config.txt#force_turbo_mode)
En ik overvolt niet. Dus hoe kan ik dan ooit met mijn settings de garantie kwijt raken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Met force_turbo = 1 zet ik toch juist dynamic clocking uit.
(source: http://elinux.org/RPi_config.txt#force_turbo_mode)
En ik overvolt niet. Dus hoe kan ik dan ooit met mijn settings de garantie kwijt raken?
Ik zeg niet dat JIJ je garantie kwijtraakt, ik zeg alleen dat iemand die jouw config overneemt en overclocked >= medium zijn garantie kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Ik zeg niet dat JIJ je garantie kwijtraakt, ik zeg alleen dat iemand die jouw config overneemt en overclocked >= medium zijn garantie kwijtraakt.
Ah ok, in mijn beleving suggereerde je dat medium modus door mijn instellingen automatisch kon worden bereikt. Verkeerde aanname mijnerzijds. :)
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:41:

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:59:
Ah ok, in mijn beleving suggereerde je dat medium modus door mijn instellingen automatisch kon worden bereikt. Verkeerde aanname mijnerzijds. :)
Jij draait op fast modus (al bestaat die officieel niet ;) ). Aangezien deze niet gepaard gaat met overvolting is er in jouw geval dus geen enkel probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door CurlyMo op 22-10-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Vandaag mijn pie binnengekregen en Raspbmc geprobeerd. Wanneer ik nu de officiele XBMC app voor android wil gebruiken krijg ik een java.io.filenotfoundexception: ip/xbmcCmds/xbmcHttp?command=GetSystemInfo(120)

Iemand die dit probleem ook al is tegengekomen en eventueel een oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 13:59
nurdo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:58:
Vandaag mijn pie binnengekregen en Raspbmc geprobeerd. Wanneer ik nu de officiele XBMC app voor android wil gebruiken krijg ik een java.io.filenotfoundexception: ip/xbmcCmds/xbmcHttp?command=GetSystemInfo(120)

Iemand die dit probleem ook al is tegengekomen en eventueel een oplossing hiervoor heeft?
ja en nee. is gekomen sinds de laatste raspbmc update, daarvoor deed hij het wel goed.
workaround (of zelfs oplossing voor je): yatse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:54:
Vandaag weer problemen met Pi #2 met Xbian 0.8.2; liep vast na een paar minuten, een gok was dat de Pi het te warm kreeg (zit in behuizing van RS) en voelde ook wel wat warmpjes aan.

Maar vervolgens wilde de Pi ook niet meer opstarten later. Bleef in dat zwarte menu steken.
Zucht, weer uitzoeken en proberen :| ...
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q6xAu.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/18AoI.jpg

Moet ik echt weer XBian volledig opnieuw installeren :| ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de frontpage staat een mogelijke fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:55
Piet91 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Dit dus:
[afbeelding][afbeelding]

Maak dan ook zodra je een werkende setup hebt even een image van je kaart met Win32DiskImager oid.
Mocht het dan meer werken kun je gewoon de oude image terug zetten op je kaart.
Wat ook een ideetje is (heb ik zelf nog niet gedaan) is de plugin xbmc backup instaleren en een backup maken van je setup, mocht je dan moeten herinstaleren of een nieuwe image (openelec bijv) willen proberen kun je gewoon de backup terug zetten.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Piet91 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Dit dus:
[afbeelding][afbeelding]

Heb je de turbo-mode aan staan? Die kan je SD-card corrupt maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:25:
Op de frontpage staat een mogelijke fix...
Van XBian? Zal kijken zodra die site het doet...
Philos31 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

Maak dan ook zodra je een werkende setup hebt even een image van je kaart met Win32DiskImager oid.
Wat ook een ideetje is (heb ik zelf nog niet gedaan) is de plugin xbmc backup instaleren en een backup maken van je setup, mocht je dan moeten herinstaleren of een nieuwe image (openelec bijv) willen proberen kun je gewoon de backup terug zetten.
Ah, dus gewoon andersom werken van Image op de SD zetten? Zal ik dat doen zodra het werkt.
Lullige is dat het ook gewoon prima werkte.
Kijkt m'n broer gisteravond een film, klopt de Pi eruit na een minuut of 5 en wil niet meer opstarten. Hoe je dat aan kunt zien komen...
Firesphere schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Heb je de turbo-mode aan staan? Die kan je SD-card corrupt maken :(
Niet zelf bewust gedaan. Tenzij het automatisch is gegaan ergens is dat niet het geval. Dit:
Changed force_turbo=1 to force_turbo=0 in /boot/config.txt as this could void warranty when overclocking via raspi-config
...staat bij mij gewoon op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Firesphere, wat is er gebeurt dat de site nu nauwelijks meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:49:
Volgens mij zijn ze overgestapt op HTTPS waardoor er een hogere server load is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt, maar compleet onbereikbaar is toch iets anders als trager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:52:
we hebben hier op de zaak net 4 pi's afgeleverd gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus jij bent nu de Xbian site aan het bestoken? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door CurlyMo op 22-10-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:52:
Ja, maar inverband met de hoge server load door https is het waarschijnlijk de server die de load niet meer aan kan. De server dient namelijk alle pagina's per klik te decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:49:
Geen idee, de HTTPS heeft niet heel veel invloed op de serverload. Geen idee (nog) waarom'ie ineens zo traag als een koeievlaai door een trechter is, gisteren liep alles prima en soepel. (afgezien van dat tijdens de tests, expres op een meestal rustiger tijdstip, er ineens kruiwagens aan bezoekers tegelijk kwamen aanzetten.)

Lijkt er op dat de caching stuuk is en er iets de netwerkkabel verstopt... vanavond maar ff uitzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 22-10-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel al een geldig certificaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:29:
Heb je wel al een geldig certificaat?
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54
Je mag de social media "plugin" weleens controleren (Xbian homepage), ik krijg alleen al meer dan 600 requests als ik de homepage bezoek, waaronder enorm veel "like.php" en "about:blank" 8)7

Bovendien knippert de social media plugin gedurende het laden ook een stuk of 10x......

(Beejte offtopic allemaal, excuses ;) )

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

-LA- schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:48:
[...]

Je mag de social media "plugin" weleens controleren (Xbian homepage), ik krijg alleen al meer dan 600 requests als ik de homepage bezoek, waaronder enorm veel "like.php" en "about:blank" 8)7

Bovendien knippert de social media plugin gedurende het laden ook een stuk of 10x......

(Beejte offtopic allemaal, excuses ;) )
I know, was me ook al opgevallen, 't is niet de beste plugin die er is, maar't is iets.

Ga'k van de week ook mee bezig.

Back on topic:
Waarom krijg ik het niet voor elkaar de bugs die gemeldt worden over XBian upgrade, te reproduceren? Bij mij gaat't allemaal, zelfs vanaf clean 0.8 foutloos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:51:
[...]

I know, was me ook al opgevallen, 't is niet de beste plugin die er is, maar't is iets.

Ga'k van de week ook mee bezig.

Back on topic:
Waarom krijg ik het niet voor elkaar de bugs die gemeldt worden over XBian upgrade, te reproduceren? Bij mij gaat't allemaal, zelfs vanaf clean 0.8 foutloos |:(
Een belangrijk deel kan te maken hebben met je eigen aanpassingen aan de bestaande builds. Als je geen eigen instellingen in advancedsettings.xml hebt staan, dan boeit het niet als ze overschreven worden. Als dadelijk in Xbian1.0 alles in de basis klopt, kunnen we echt zien waar het probleem nu ligt, bij de gebruiker of bij Xbian zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Een belangrijk deel kan te maken hebben met je eigen aanpassingen aan de bestaande builds. Als je geen eigen instellingen in advancedsettings.xml hebt staan, dan boeit het niet als ze overschreven worden. Als dadelijk in Xbian1.0 alles in de basis klopt, kunnen we echt zien waar het probleem nu ligt, bij de gebruiker of bij Xbian zelf.
Is er al een ETA van Xbian 1.0? Draai nu alles op openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso niet voordat XBMC Frodo stable word uitgebracht. We zijn nu bezig alles op git te zetten. Daarna komt er een eerste Alpha uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Philos31 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:27:
Dit gedaan. Een kopie gemaakt van de werkende XBian op woonkamer Pi en deze geplakt op de SD van Pi #2. Start goed op e.d....maar geen internet. In XBMC staan geloof ik ook geen instellingen qua internet die met elkaar kunnen storen, dus nu maar wéér 0.8.2. erop zetten...

EDIT: Naaaaaaaaah, nu komt die niet verder dan het blauwe Confluence achtergrond. |:( |:(
Kolere man, hoe kan 1 Pi gewoon prima werken en de andere niets dan problemen geven |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 22-10-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn advies is gewoon de Xbian versie draaien die werkt en te wachten op Xbian1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Logs please?

Zonder logs is het best wel lastig debuggen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:57:
Logs please?

Zonder logs is het best wel lastig debuggen enzo ;)
Denk ook aan de "dmesg" en niet alleen de XBMC log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:45:
[...]

Dit gedaan. Een kopie gemaakt van de werkende XBian op woonkamer Pi en deze geplakt op de SD van Pi #2. Start goed op e.d....maar geen internet. In XBMC staan geloof ik ook geen instellingen qua internet die met elkaar kunnen storen, dus nu maar wéér 0.8.2. erop zetten...

EDIT: Naaaaaaaaah, nu komt die niet verder dan het blauwe Confluence achtergrond. |:( |:(
Kolere man, hoe kan 1 Pi gewoon prima werken en de andere niets dan problemen geven |:(
Misschien je SD kaart? Wissel je SD kaart eens van Pi 1 naar Pi 2?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sinds gisteren OpenElec r12224 draaien.. En ben zeer te spreken over de qualiteit en performance.. Een klein beetje tweaken en ik kan de Boxee vervangen.

Alleen heb ik wat vreemde zaken mbt de http server tbv remote beheer.
Als ik een password instel, dan kan ik niet met dat wachtwoord inloggen. Doe ik het met username, zonder password dan werkt de webinterface en de iPhone app wel naar behoren.

Maar als ik een update commando vanuit mijn Couchpotato of Sickbeard (vanaf externe nas) wil sturen, krijg ik dat ie niet kan verbinden.
De Couchpotato log zegt: app.lib.xbmc] Couldn't sent command to XBMC. HTTP Error 404: Not Found
Terwijl ik wel het juiste IP en poortnummer opgeef...

Bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N.v.t.

[ Voor 95% gewijzigd door CurlyMo op 24-10-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 19:15

Rincewind

Take me in your arms tonight

Nope. Kwam er net nog gewoon op...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rincewind schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:01:
Nope. Kwam er net nog gewoon op...
Hier doet die het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

RoRoo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:00:
Sinds gisteren OpenElec r12224 draaien.. En ben zeer te spreken over de qualiteit en performance.. Een klein beetje tweaken en ik kan de Boxee vervangen.

Alleen heb ik wat vreemde zaken mbt de http server tbv remote beheer.
Als ik een password instel, dan kan ik niet met dat wachtwoord inloggen. Doe ik het met username, zonder password dan werkt de webinterface en de iPhone app wel naar behoren.

Maar als ik een update commando vanuit mijn Couchpotato of Sickbeard (vanaf externe nas) wil sturen, krijg ik dat ie niet kan verbinden.
De Couchpotato log zegt: app.lib.xbmc] Couldn't sent command to XBMC. HTTP Error 404: Not Found
Terwijl ik wel het juiste IP en poortnummer opgeef...

Bekend??
Dit is bekend, bij mij gebeurd dit onder Xbian hoger dan 8.0 Dit in verband met een ander protocol wat ze gebruiken. De android official remote werkt ook niet meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Vreemd.. Maatje draait exact dezelfde versie... Heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:50
Rubman schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Dit is bekend, bij mij gebeurd dit onder Xbian hoger dan 8.0 Dit in verband met een ander protocol wat ze gebruiken. De android official remote werkt ook niet meer dan.
yatse remote werkt wel btw. Is niet echt mooi ofzo en even wennen, maar goed, hij doet het.
Pagina: 1 ... 11 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.