- Donnie
- Registratie: Maart 2001
-
Laatst online: 20-04 16:05
Download het programma makemkv en zet je dvd om in mkv, je pi indexeert ze dan ook goed en je kan ze probleemloos afspelen, converteren is ook zo gebeurt!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
- Sepp14
- Registratie: Januari 2011
-
Laatst online: 12:16
Ben dit topic aan het volgen en begin me een aardig beeld te krijgen van de Raspberry Pi. Ik overweeg er een aan te schaffen.
Op het moment kijk ik veel films en series via xbmc op mijn tv.
Mijn Set up is:
Desktop HP met W7 Ultimate (AMD AThlon X2 X64), draai de 32 Bit
NVIDIA GeForce G100 (DVI en HDMI aansluiting DVI voor Beeldscherm en HDMI voor TV) Externe HDD WD My Book 1 TB
Router WNR3500L
TV Panasonic TXP42S30E. (Geen DNLA, wel verbonden naar de pc met HDMI 7 mtr kabel )
Nu kijk ik via me pc, kloon me beeldscherm naar me tv en kan zo films en series kijken.
De films/series staan op de HDD die aangesloten is op me pc. Heb een mogelijkheid het te doen via de router. Zit wel een USB poort in maar nooit geprobeerd.
De films zijn over het algemeen DIVX/XVID (AVI, MP4) Video TS mappen en eenaantal iso. Series heb ik in avi formaat en de laatste steeds meer in x264 (MKV 720p) meestal WEB-DL formaat.
XBMC met skin aeon nox white floor. Fanart is goed en evt subs gaan via de subtitle add on. Prima werkt goed.
Gebruik geen DTS, geluid gaat via HDMI naar tv (wel analoog maar krijg het niet voor elkaar via hdmi) Zal een instelling zijn op me geluidskaart. Alleen HDMI in XBMC gaat niet krijg het alleen analoog in het keuze menu.
Nu ben ik opzoek naar een goede mediaspeler die met mijn formaten overweg kan gaan die ik op me HDD heb.
In vraag en aabod waren een aantal RBPi alleen dat zijn de 256 uitvoeringen.
Wat ik begrijp uit dit topic dat iedereen een RBPi heeft die van 256 MB met overclocken en heatsinks.
Is dat ook nodig in de 512 MB, het overclocken en de heatsinks?
Welk draait er nu het best op de 512 MB, de open Elec of de Raspxbmc. Misschien toch de Xbian?
Kan ik de RBPi inpluggen in de router en wordt hij herkend in mijn thuisgroep of is het beter dat ik hem in mijn tv plug?
Helemaal een noob ben ik niet, ik draai ook de SBfork van Rintje (met ondertitelingen en voor NLseries op me pc) Duurde een dag maar ik had hem draaiend met python en GIT/Tortoise. Trial and error zullen we maar zeggen. Klein beetje verstand van Linux.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
- arjen9551
- Registratie: Oktober 2006
-
Laatst online: 06-05 19:27
Met het risico dat dit hier al eens gevraagd is (zoekfunctie in forum is nog even stuk), ik ben een tijdje aanhet kijken naar een Raspberry Pi, om die aan mn tv te hangen en dan daarlangs series/films/anime te kijken.. Series en films geloof ik wel, maar iemand enige ervaring met anime reeksen? MKV files met ingebouwde (karaoke) subs, codecs weet ik zo even niet uit mn hoofd en kan ik ook niet opzoeken hier @ work. Ik kijk oa One Piece (released door Yonkou fansubs) en Hunter x Hunter (Horriblesubs), iemand hier ervaring mee of dat moet werken? Ik heb namelijk wel eens eerder meegemaakt dat subs via een mediaspeler niet werkten.
Mocht er niemand ervaring mee hebben, zou iemand dan zo tof willen zijn een episode te downloaden en even te testen?
Ik was overigens van plan XBMC te runnen, weet niet of dat nog enige invloed heeft? En zal hem ws icm een Synology DS209+II en Samsung UE40D6000
n.a.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via
http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het
algemeen beleid.