Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nu wel een update voor iOS v1.1.8. Iets met Frodo recent changes.

Edit: nu ik update heb ik ineens v1.1.9... :?

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 23-10-2012 17:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

@Kraades
Dank voor je overclock settings. op 1 klein hikje na loopt mijn DTS downmixing goed en kan ik normaal films kijken..

Ben echt zeer te spreken over deze oplossing.. Even wennen aan de opzet van XBMC en hoe dit te managen. Voornamelijk coverart heeft ie wat moeite mee (verkeerd resizen etc)

Happy camper!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Overclocken jullie de Pi dan? Ik heb nu ook even een Pi geleend om XBMC te testen (wel met 256mb). Xbian draait prima, maar het is allemaal toch net even te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Rev! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:22:
Overclocken jullie de Pi dan? Ik heb nu ook even een Pi geleend om XBMC te testen (wel met 256mb). Xbian draait prima, maar het is allemaal toch net even te traag.
Voor normaal 1080P playback hoeft het niet.. Maar als je geen eigen DTS versterker hebt (zoals ik) moet de GPU het doen, en dan hikt je film.
Ook met mijn 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xbian draait standaard al met een overclock :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De waarden hierboven zijn nodig om een testsample van 1080p, DTS en een bitrate van 13700 kbps zonder schokken af te spelen. (de versterker doet DTS)

@Kraades. Bedankt voor de overclock waarden, hiermee werkt XBMC goed op Openelec. Ook ik had het probleem dat force_turbo=1 gezet moest worden voordat de waarden worden overgenomen.

Overigens heb ik wel het probleem dat CEC niet werkt bij overclocken. Zonder oc werkt de afstandsbediening van mijn Bravia goed, na oc verschijnt er kort een melding dat de CEC configuratie is aangepast en reageert de Pi niet meer op de AB (OpenELEC-RPi.arm-devel-20121020212708-r12220)

[ Voor 4% gewijzigd door oef! op 24-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oef! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:17:
@Kraades. Bedankt voor de overclock waarden, hiermee werkt XBMC goed op Openelec. Ook ik had het probleem dat force_turbo=1 gezet moest worden voordat de waarden worden overgenomen.
Werkte de overclock dan helemaal niet, zelfs niet als je de PI stressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

oef! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:17:
Overigens heb ik wel het probleem dat CEC niet werkt bij overclocken. Zonder oc werkt de afstandsbediening van mijn Bravia goed, na oc verschijnt er kort een melding dat de CEC configuratie is aangepast en reageert de Pi niet meer op de AB (OpenELEC-RPi.arm-devel-20121020212708-r12220)
Hmm vreemd... Dat heb ik niet ervaren. Alleen ik draai op r12224
Misschien een update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:56:
Mijn advies is gewoon de Xbian versie draaien die werkt en te wachten op Xbian1.0
Dit heb ik ook maar gedaan; XBian 0.8.2. erop gezet en ik vind het wel goed zo. Ben het gedoe wel zat nu.
Firesphere schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:57:
Logs please?

Zonder logs is het best wel lastig debuggen enzo ;)
CurlyMo schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Denk ook aan de "dmesg" en niet alleen de XBMC log...
Bekeken maar daar leek ook niets bijzonders in te staan.

Kwam overigens deze post tegen: http://forum.xbmc.org/sho...14&pid=1220537#pid1220537
Ziet er ook wel vet uit maar ik heb een tijdje geleden wat skins geprobeerd en geeneen heeft mij overtuigd die beter werd dan het oerlelijke Confluence wat er nu opstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Hmm vreemd... Dat heb ik niet ervaren. Alleen ik draai op r12224
Misschien een update doen?
Dat is het verstandigst denk ik, even uitzoeken hoe dat het handigst is.
CurlyMo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:19:
[...]

Werkte de overclock dan helemaal niet, zelfs niet als je de PI stressed?
Nope, als ik het goed heb begrepen zou een cat /proc/cpuinfo een andere bogomips waarde terug moeten geven bij stress, dat doet ie alleen als er geforced wordt.

Heeft iemand trouwens ervaring met Enable dirty region redraw in XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Voor normaal 1080P playback hoeft het niet.. Maar als je geen eigen DTS versterker hebt (zoals ik) moet de GPU het doen, en dan hikt je film.
Ook met mijn 512MB
Het afspelen van films gaat opzich ook wel goed (niet altijd, en ik kan niet spoelen :?).
Alleen had ik voor de gein 50 films ingeladen vanaf mijn WDTVlivehub en daar heeft hij nogal wat moeite mee als je door de films scrolt, op een gegeven moment moest ik het apparaat zelfs helemaal rebooten omdat hij geen thumps en achtergronden meer laadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 10:24
Hebben jullie ook last van een af en toe onbereikbare webinterface van xbmc? Mijn android remote geeft af en toe die melding dat ik mijn settings moet nalopen of de webinterface wel aanstaat. als ik met een browser naar het ip ga, zie ik de webinterface wel, maar krijg ik ook af en toe de melding dat er geen connectie is. de cpu staat trouwens bijna altijd boven de 90% bij mijn default raspbmc rc5 installatie (op een class 10 kaartje) heb 3 nfs locaties toegevoegd voor movies, tv shows en pictures.
Heb trouwens standaard een freeze bij het openen van een map met high res foto's. zal thumbnails uitzetten en het dan nog eens proberen. Wel jammer dat hij niet gewoon thumbnails op de background genereert en dan bij grotere afbeeldingen gewoon wat langer bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik heb een raspberry pi gekocht als vervanging voor mijn eminent mediaspeler vanwege de uitgebreide mogelijkheden van het beheren van al mijn films en het ophalen van artwork en film informatie.

Ik download veel in mkv formaat maar ook veel in dvd en iso formaat. Mkv speelt die goed af, alleen kan ik niet kiezen uit ondertiteling terwijl dit met mijn eminent wel kan bij hetzelfde bestand en de grootste tegenvaller waar ik eigenlijk ook van tevoren niks over had gelezen was dat de pi geen dvd's en iso's afspeelt.

Ik heb de mpeg2 licentie gekocht en ik kan een iso afspelen maar helaas verloopt dit niet optimaal en loopt mijn PI vaak vast.

Weet iemand of de Pi in toekomst met een van de xbmc versies wel goed iso's en dvd's kan afspelen of kan ik beter kijken naar een andere oplossing in combinatie met xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Download het programma makemkv en zet je dvd om in mkv, je pi indexeert ze dan ook goed en je kan ze probleemloos afspelen, converteren is ook zo gebeurt!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D.I.N.G schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:11:
Ik heb de mpeg2 licentie gekocht en ik kan een iso afspelen maar helaas verloopt dit niet optimaal en loopt mijn PI vaak vast.
Ik draai OpenELEC r12080 en heb geen problemen met het afspelen van DVD en ISO. Ik speel af via NFS en heb config.txt gewijzigd (hoewel ik niet denk dat dit nodig is voor DVD en ISO afspelen).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Ik zal makemkv en openelec is proberen.

Is er enig verschil tussen het afspelen via NFS en SAMBA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je kunt kiezen zou ik NFS gebruiken. Sneller, minder overhead, minder CPU belasting.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik zit nu toevallig effe te kijken naar een update scriptje via ssh...

Alleen die miept al over not enough storage.. wtf? ik heb een 8gb SD..
code:
1
2
3
4
5
6
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
none                    185.2M    116.0K    185.1M   0% /dev
/dev/mmcblk0p1          124.7M     91.9M     32.8M  74% /flash
/dev/mmcblk0p2          755.9M    671.7M     45.9M  94% /storage
/dev/loop0               84.6M     84.6M         0 100% /
none                    186.6M         0    186.6M   0% /dev/shm

Crap.... niet alles toegewezen dus..

Is dat wel mogelijk? of zit ik vast aan hoe de image gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even raspi-config draaien...

(maak wel eerst even een backup)

[ Voor 47% gewijzigd door CurlyMo op 25-10-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:40:
even raspi-config draaien...

(maak wel eerst even een backup)
Mwoah.. ben niet zo gehecht aan m'n settings en de library is ook niet zo absurd groot..
Maarruhh. find: raspi-config: No such file or directory

Draai OpenElec op deze manier geinstalleerd: http://squirrelhosting.co...osting-blog-info.php?id=9

Vermoed dat ie niet mee gecompileerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
2
3
4
cd ~
wget https://raw.github.com/asb/raspi-config/master/raspi-config
chmod +x raspi-config
./raspi-config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:03:
code:
1
2
3
4
cd ~
wget https://raw.github.com/asb/raspi-config/master/raspi-config
chmod +x raspi-config
./raspi-config
:P
wget: not an http or ftp url:

wget vind https niet zo leuk... ben al even aan het googlen.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan is wget-ssl niet geinstalleerd :s. De beperkingen van OpenElec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:10:
dan is wget-ssl niet geinstalleerd :s. De beperkingen van OpenElec :)
:(

Raspbmc draaide als een krant bij mij, display werd onleesbaar en menu's liepen vast. vandaar open elec die eigenlijk wel heel goed bevalt..
Maar wil wel de volle 8gb kunnen gebruiken van m'n SD..

lastig lastig... Zelf compilen zie ik ook niet zo zitten eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De beperking van OpenElec is dat je zelf geen bestanden kan installeren via de apt repository. Het is dus qua systeem weinig naar je eigen hand te zetten. Voor velen juist handig, voor mij een beperking. Voor jou nu ook licht omdat het anders gewoon simpel: 'apt-get install raspi-config' was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kwam er idd achter toen ik apt-get wget-ssl wilde doen :P

Hmmm misschien toch maar eens een nieuwe build van raspbmc proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of wachten op Xbian1.0. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar die wordt echt een heel stuk beter dan de vorige Xbian versies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:25:
Of wachten op Xbian1.0. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar die wordt echt een heel stuk beter dan de vorige Xbian versies :)
hahaha duurt denk ik nog even??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is o.a. afhankelijk van XBMC frodo stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

Raspbmc draaide als een krant bij mij, display werd onleesbaar en menu's liepen vast. vandaar open elec die eigenlijk wel heel goed bevalt..

Ik heb bij OpenELEC wel de volle 8 GB. Geinstalleerd via create_sd script.

De OpenELEC insteek v.w.b. uitbreidbaarheid.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:43

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RoRoo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

gParted. FF SD-card in je pc douwen, gparted starten en resizen die hap :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:01:

Ik heb bij OpenELEC wel de volle 8 GB. Geinstalleerd via create_sd script.

De OpenELEC insteek v.w.b. uitbreidbaarheid.
Vanaf je windows machine? Ging dat zonder problemen? Ga ik dat eerst eens even proberen
Firesphere schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:03:
gParted. FF SD-card in je pc douwen, gparted starten en resizen die hap :D
En als bovenstaand niet werkt... Pak ik gParted. heb ik nog wel ergens liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Vanaf je windows machine? Ging dat zonder problemen? Ga ik dat eerst eens even proberen
Ubuntu Live USB.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

stick is building.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht er een nieuwe kernel/firmware beschikbaar komen voor Xbian1.0, dan zal deze waarschijnlijk wel meegenomen worden ja. Het lastige is alleen dat de compilatie van XBMC afhankelijk is van de firmware/kernel. Teveel veranderingen in de firmware/kernel breek de afhankelijkheden die XBMC heeft. Daarom moet er telkens zorgvuldig worden gekeken naar de relatie tussen die twee. Dat is ook de reden dat rpi-update nu afgeraden wordt vanuit Xbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:34

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ben dit topic aan het volgen en begin me een aardig beeld te krijgen van de Raspberry Pi. Ik overweeg er een aan te schaffen.
Op het moment kijk ik veel films en series via xbmc op mijn tv.
Mijn Set up is:
Desktop HP met W7 Ultimate (AMD AThlon X2 X64), draai de 32 Bit
NVIDIA GeForce G100 (DVI en HDMI aansluiting DVI voor Beeldscherm en HDMI voor TV) Externe HDD WD My Book 1 TB
Router WNR3500L
TV Panasonic TXP42S30E. (Geen DNLA, wel verbonden naar de pc met HDMI 7 mtr kabel )

Nu kijk ik via me pc, kloon me beeldscherm naar me tv en kan zo films en series kijken.
De films/series staan op de HDD die aangesloten is op me pc. Heb een mogelijkheid het te doen via de router. Zit wel een USB poort in maar nooit geprobeerd.
De films zijn over het algemeen DIVX/XVID (AVI, MP4) Video TS mappen en eenaantal iso. Series heb ik in avi formaat en de laatste steeds meer in x264 (MKV 720p) meestal WEB-DL formaat.

XBMC met skin aeon nox white floor. Fanart is goed en evt subs gaan via de subtitle add on. Prima werkt goed.
Gebruik geen DTS, geluid gaat via HDMI naar tv (wel analoog maar krijg het niet voor elkaar via hdmi) Zal een instelling zijn op me geluidskaart. Alleen HDMI in XBMC gaat niet krijg het alleen analoog in het keuze menu.

Nu ben ik opzoek naar een goede mediaspeler die met mijn formaten overweg kan gaan die ik op me HDD heb.
In vraag en aabod waren een aantal RBPi alleen dat zijn de 256 uitvoeringen.
Wat ik begrijp uit dit topic dat iedereen een RBPi heeft die van 256 MB met overclocken en heatsinks.
Is dat ook nodig in de 512 MB, het overclocken en de heatsinks?
Welk draait er nu het best op de 512 MB, de open Elec of de Raspxbmc. Misschien toch de Xbian?
Kan ik de RBPi inpluggen in de router en wordt hij herkend in mijn thuisgroep of is het beter dat ik hem in mijn tv plug?

Helemaal een noob ben ik niet, ik draai ook de SBfork van Rintje (met ondertitelingen en voor NLseries op me pc) Duurde een dag maar ik had hem draaiend met python en GIT/Tortoise. Trial and error zullen we maar zeggen. Klein beetje verstand van Linux.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sepp14 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:58:

Wat ik begrijp uit dit topic dat iedereen een RBPi heeft die van 256 MB met overclocken en heatsinks.
Is dat ook nodig in de 512 MB, het overclocken en de heatsinks?
Welk draait er nu het best op de 512 MB, de open Elec of de Raspxbmc. Misschien toch de Xbian?
Kan ik de RBPi inpluggen in de router en wordt hij herkend in mijn thuisgroep of is het beter dat ik hem in mijn tv plug?
De clocksnelheid/koeling is niet veranderd in de 512 MB ram variant. Voor meer snelheid kan overclocken handig zijn en dan is een heatsink nodig. De standaardversie clockt zichzelf ook ieets over maar houdt de temperatuur in de gaten.
Wat bedoel je met inpluggen in je tv? Je kan hem met ethernet verbinden, thuisgroep is iets windows achtig. Je kan wel gedeelde mappen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:33
Met het risico dat dit hier al eens gevraagd is (zoekfunctie in forum is nog even stuk), ik ben een tijdje aanhet kijken naar een Raspberry Pi, om die aan mn tv te hangen en dan daarlangs series/films/anime te kijken.. Series en films geloof ik wel, maar iemand enige ervaring met anime reeksen? MKV files met ingebouwde (karaoke) subs, codecs weet ik zo even niet uit mn hoofd en kan ik ook niet opzoeken hier @ work. Ik kijk oa One Piece (released door Yonkou fansubs) en Hunter x Hunter (Horriblesubs), iemand hier ervaring mee of dat moet werken? Ik heb namelijk wel eens eerder meegemaakt dat subs via een mediaspeler niet werkten.
Mocht er niemand ervaring mee hebben, zou iemand dan zo tof willen zijn een episode te downloaden en even te testen?

Ik was overigens van plan XBMC te runnen, weet niet of dat nog enige invloed heeft? En zal hem ws icm een Synology DS209+II en Samsung UE40D6000

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@ mr Gadget

Voor wat ik hem ga gebruiken (formaten van films/series) zal het overclocken niet nodig zijn heb ik het idee.
Ik kijk meestal 720p.
Met inpluggen bedoelde ik achter me tv zetten. hdmi naar me tv en lange kabel naar met router. Eigenlijk hetzelfde als naast me pc zetten de RBPi.
Ik gebruik me xbmc met een remote app op me telefoon, nooit geprobeerd of me AB van me tv er voor gebruikt kan worden.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
*Off topic*
Wat irritant dat je niet meer kunt zoeken in een topic... Bij voorbaat excuses als het al eerder langsgekomen is...

*On topic*
Ik krijg OpenElec niet werkend op mijn Pi. Telkens lootp hij vast als ik instellingen configureer. Toetsenbord en muis reageren niet meer. Ook als ik alleen een toetsenbord of muis er aan hang loopt hij vast.
Als het me toch lukt om settings aan te passen en daarna reboot werkt het toetsenbord en de muis ook niet meer.
Soms ziet de XBMC app op de iPad of Android de Raspberry wel, en dan ineens is hij weer weg.

Ik heb vier verschillende images van Openelec geprobeerd, van een paar maanden oud tot de nieuwste (24 oktober).

Hetzelfde gebeurt ook met XBian en Raspbmc.

Debian werkt wel met dezelfde hardware...

Ik heb 2 verschillende SD-kaarten en 2 verschillende voedingen.

Heeft iemand een gouden tip?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij toch de voeding. Door e.e.a. te willen confogureren in XBMC piekt je Pi en trekt deze teveel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
kraades schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:56:
Lijkt mij toch de voeding. Door e.e.a. te willen confogureren in XBMC piekt je Pi en trekt deze teveel.
Ik gebruik nu de originele voeding van RS, 1200mA. Zou toch voldoende moeten zijn?
Met alleen een toetsenbord gebeurt het helaas ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 09:13
misschien een open deur maar heb je ook al een andere muis of toetsenbord geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
El_V schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:11:
misschien een open deur maar heb je ook al een andere muis of toetsenbord geprobeerd?
Inmiddels verder geexperimenteerd, met een andere muis. Het leek goed te gaan, ik kwam een stuk verder (met overgeklokte pi, instelling medium) maar ineens sloeg hij weer vast, zowel bij XBian als OpenElec.
Ik word er een beetje moedeloos van, bij iedereen lijkt het goed te werken behalve bij mij... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Wtrdk op 25-10-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Is er niet iets corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Inmiddels heb ik 4 verschillende Openelec versies, 2 Xbian en 2 Raspbmc versies op 2 verschillende SD-kaarten geprobeerd. Misschien is m'n Pi gewoon kaduuk?
Maar als ik Raspbian draai loopt hij als een zonnetje... Vaag... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zoveel verstand heb ik er ook niet van, als je die SD card/s langzaam formateerd en dan die versies er op nieuw op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
w.d schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Inmiddels verder geexperimenteerd, met een andere muis. Het leek goed te gaan, ik kwam een stuk verder (met overgeklokte pi, instelling medium) maar ineens sloeg hij weer vast, zowel bij XBian als OpenElec.
Ik word er een beetje moedeloos van, bij iedereen lijkt het goed te werken behalve bij mij... ;)
Heb je hier al naar gekeken? http://blog.lincomatic.com/?p=852
Of heb je al een nieuwe revisie die al 0 ohm resistors heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
DVR123 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:32:
[...]

Heb je hier al naar gekeken? http://blog.lincomatic.com/?p=852
Of heb je al een nieuwe revisie die al 0 ohm resistors heeft?
Ik heb één van de eerste Pi's, en gebruik gewoon een netwerkkabel. Mijn zwager heeft ook een PI, en daar werkt alles wel. Die gaan we binnenkort bij mij aansluiten, kijken of die het wel doet. En anders een nieuwe PI met 512MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

early adopter dus.. Die zijn vaak als eerste de klos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
RoRoo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:55:
early adopter dus.. Die zijn vaak als eerste de klos :P
Hahaha, ja, dat krijg je met die lui die zo nodig de eerste willen zijn! Lol!
Maar die van m'n zwager is uit dezelfde batch, en die doet het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Toch vreemd dan inderdaad..

Ach.. een 512MB versie is ook niet erg toch?

Heb net een nieuwe installatie van OpenElec via de create_sd optie gedaan.. in een VirtualBox een livecd gemount :P Je moet wat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als je openelec/xbian of een andere variant installeert op de RBpi zitten dan de codecs :http://www.raspberrypi.com/ ook bij of moet je die alsnog apart er bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je moet voor licensed codecs, zoals mpeg2 zelf een licentie kopen. Deze is namelijk gekoppeld aan het serienummer van de pi.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

oke dan weet ik voldoende. Dacht misschien zat het er in al net als bij "gewone XBMC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sepp14 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:52:
oke dan weet ik voldoende. Dacht misschien zat het er in al net als bij "gewone XBMC"
Daar zitten die licenses dus in de master, oftewel, Windows of je Linux distributie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zo leer ik weer wat.
Zou een K-lite codec pack integreert kunnen worden in de xbian . Of praat ik nu een beetje te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat dat te makkelijk gedacht is, behalve dat k-lite codec-pack volgens mij alleen voor Windows is, zitten daar vermoedelijk ook licensed zaken etc. in.

In principe is de default player van XBMC trouwens al krachtig genoeg voor 99% van alle codecs dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zat een beetje erover te denken of het het ook voor de RBpi kon vandaar. Alleen je komt dan in het gebied rechten en geld. Net wat je zegt.
XBMC op windows is inderdaad heel ruim opgezet en speelt bijna alles af. Als je maar de juiste instellingen en mappenstructuur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is me nog niet duidelijk wat je eigenlijk allemaal mist op dit moment qua codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik mis niks maar begreep dat de RBPi niet alles kan afspelen. Video TS map en sommige avi formaten ook. heeft hij moeite mee. Daar kun je de codec voor aanschaffen. Dat was me niet helemaal duidelijk vandaar de vraag. Als ik het verkeerd gelezen heb dan is het mijn fout.
Het heeft natuurlijk geen zin in mijn ogen om eerst iets te downloaden in een geconverteerd formaat, en dat later weer te gaan converteren mbv van bijv makemkv naar mkv formaat. Is dubbelwerk in mijn ogen.

Dus als ik het fout gelezen/begrepen heb is het mijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het grootste afspeelprobleem op de Pi is de DTS encoding, de rest speelt voor zover ik weet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 11:35
Ik heb gisteren voor het eerst stabiel gedraaid met deze config:

(let op: wel garantie verliezende configuratie dit!)
current_limit_override=0x5A000020
over_voltage_sdram=6
over_voltage=4
force_turbo=1
arm_freq=1026
sdram_freq=600
core_freq=500
h264_freq=333
isp_freq=333
v3d_freq=333
init_emmc_clock=100000000

Daarvoor had ik elke keer als ik een herstart deed een corrupt bestandssysteem. Nu maar kijken hoelang dit duurt :)

Config komt van een ander op de raspberry pi forums.

[ Voor 5% gewijzigd door stimm op 26-10-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zanniebal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:01:

over_voltage_sdram=6
over_voltage=4
force_turbo=1
arm_freq=1026
sdram_freq=600
core_freq=500
h264_freq=333
isp_freq=333
v3d_freq=333

Daarvoor had ik elke keer als ik een herstart deed een corrupt bestandssysteem. Nu maar kijken hoelang dit duurt :)

Je bent je wel bewust dat je nu je garantie verloren bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 11:35
CurlyMo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

Je bent je wel bewust dat je nu je garantie verloren bent?
Jup, op zo'n apparaatje maakt mij dat niks uit joh, stukje hobby en het gaat niet normaal zo lekker nu. 1080p met dts en de cpu zit dan tussen de 50/60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Firesphere schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:49:
Je moet voor licensed codecs, zoals mpeg2 zelf een licentie kopen. Deze is namelijk gekoppeld aan het serienummer van de pi.
Hm, had ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht, maar als je Pi bvb. naar de kloten gaat, mag je dus nieuwe licenses gaan kopen ook :/
Firesphere schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:59:
Het grootste afspeelprobleem op de Pi is de DTS encoding, de rest speelt voor zover ik weet vloeiend.
Zonder license voor mpeg2 kan je het wel vergeten dat hij DVD's afspeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik heb sinds vanmiddag een raar probleem met mijn SD kaartje: Mijn pi was vastgelopen door corruptie van het overclocken. Nadat ik er een backup op gezet heb doet het SD kaartje niets meer in mijn PI, terwijl andere kaartjes gewoon booten. Verschillende versies van win32diskimager/xiban maakt geen verschil. Ook eerst geformatteerd met sd card formatter, maar dit verhelpt het probleem ook niet. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 22-06 10:23
Crevatsch schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:54:
Ik heb sinds vanmiddag een raar probleem met mijn SD kaartje: Mijn pi was vastgelopen door corruptie van het overclocken. Nadat ik er een backup op gezet heb doet het SD kaartje niets meer in mijn PI, terwijl andere kaartjes gewoon booten. Verschillende versies van win32diskimager/xiban maakt geen verschil. Ook eerst geformatteerd met sd card formatter, maar dit verhelpt het probleem ook niet Heeft iemand een idee?
Kaartje wordt corrupt zeggen ze, ik heb het idee dat het echt het kaartje molt en niet zozeer het filesystem; backup of format zou dan dus niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crevatsch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 16:45
datadevil schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:55:
[...]

Kaartje wordt corrupt zeggen ze, ik heb het idee dat het echt het kaartje molt en niet zozeer het filesystem; backup of format zou dan dus niet helpen.
Het rare is dat Windows hem wel herkent zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 14:16

Alaksandus

Vae puto deus fio

Firesphere schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:59:
Van het DTS probleem heb je toch geen last als je het via HDMI door je receiver laat encoden?

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Alaksandus schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:00:
[...]

Van het DTS probleem heb je toch geen last als je het via HDMI door je receiver laat encoden?
Zelfs dan loopt het nog niet heel erg lekker. De Pi heeft eigenlijk nét te weinig cpu-kracht om dit goed af te kunnen handelen. In een optimale configuratie (lees: recente builds van OS) gaat het wel steeds beter. Hoe het op de 512MB-versies loopt is me nog niet bekend

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28
kroegtijger schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Zelfs dan loopt het nog niet heel erg lekker. De Pi heeft eigenlijk nét te weinig cpu-kracht om dit goed af te kunnen handelen. In een optimale configuratie (lees: recente builds van OS) gaat het wel steeds beter. Hoe het op de 512MB-versies loopt is me nog niet bekend
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik draai hier al een paar weken 1080p + DTS en zelfs DTS-HD vloeiend af.... (Raspbmc RC5). Dus het kan wel degelijk (via een receiver ja). ;)

Overigens gaat 512mb niet hieraan meehelpen (waarschijnlijk) omdat het vooral de CPU is die er moeite mee heft.... (pin me er niet aan vast)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
-LA- schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:05:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik draai hier al een paar weken 1080p + DTS en zelfs DTS-HD vloeiend af.... (Raspbmc RC5). Dus het kan wel degelijk (via een receiver ja). ;)
Zoals ik al aangaf, is het bij de recentere builds al beter geworden ja, maar dan nog is het een enorme aanslag op je resources en moet je goed opletten dat je geen onnodige processen tegelijkertijd hebt lopen om problemen te voorkomen.
Overigens gaat 512mb niet hieraan meehelpen (waarschijnlijk) omdat het vooral de CPU is die er moeite mee heft.... (pin me er niet aan vast)
Ik kan me voorstellen dat doordat je meer geheugen beschikbaar hebt, de processor zijn beschikbare tijd nuttiger kan besteden (immers is data eerder aan te leveren aan de processor omdat het vanuit het geheugen komt ipv vanaf de SD, en dus sneller kan worden verwerkt), maar hier heb ik dus nog niet mee kunnen prutsen, bij gebrek aan de 512MB-versie
Dankzij die prutsers van RS :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
w.d schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Ik heb één van de eerste Pi's, en gebruik gewoon een netwerkkabel.
Het punt was of je USB apparaten je stroom weg kunnen trekken ja/nee.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 22-06 10:23
Crevatsch schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Het rare is dat Windows hem wel herkent zonder problemen
mm..checkdisk erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Iemand ervaring met de ModMyPi site, https://www.modmypi.com/shop/raspberry-pi-set-up-kits. Die leveren complete sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Ik heb raspbmc, openelec en xbian uitgeprobeerd maar xbian is echt een verademing. Functionaliteit is ongeveer hetzelfe maar met opstarten en vloeiend werken is xbian in mijn geval veel beter dan de andere twee. Verder gebruik ik alleen de moviemeter add-on.

Op advies van een medetweaker converteer ik mijn dvd's met makemkv. Dat werkt best goed, alleen zit er soms wel een witte schittering onder de ondertitels. Verder download ik veel in HD formaat maar heel af en toe heeft die wel moeite met 1080p materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik selecteer al veel wat ik download. Liever een avi dan een dvd, Scheelt weer ruimte. En ook dat mijn ervaring is dat XBMC (op W7) beter ermee omgaat met dat formaat. Zo denk ik.
Voor de series ben ik wel steeds meer MKV gaan downloaden (720p)
Maar waarom schaf je niet die codecs aan, hoef je denk ik ook geen tijd meer in te steken in het converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Ik selecteer het ook en als ik in HD formaat kan downloaden doe ik dat maar niet alle films komen in HD formaat uit met ondertiteling of niet op hetzelfde moment.

Ik heb de mpeg codex aangeschaft maar met raspbmc en openelec speelde dvd's die niet af en liep xbmc vaak vast. Op xbian heb ik dit eerlijk gezegd niet nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gebruik je de add-on voor subtitles in xbian? Wat voor model heb jij de 256 of de 512? Als de codec werkt in xbian weet ik welke versie ik er eventueel op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Is bij jullie de CPU load ook constant 92 / 95% ? Ik heb Xbian geprobeerd en nu Openelec maar eens getest.

Ik maak gebruik van een 16 GB Class 10 SDkaart

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Sepp14 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:11:
Gebruik je de add-on voor subtitles in xbian? Wat voor model heb jij de 256 of de 512? Als de codec werkt in xbian weet ik welke versie ik er eventueel op kan zetten.
Nee ik gebruik niet de add-on voor ondertiteling. Ik heb helaas de 256 mb versie want net twee dagen na het nieuwsbericht dat nieuwe raspberry's 512 mb kregen, ontving ik die van mij.
Possible schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:54:
Is bij jullie de CPU load ook constant 92 / 95% ? Ik heb Xbian geprobeerd en nu Openelec maar eens getest.
Bij mij de is CPU load ook constant boven de 90% en geheugengebruik op 47%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Dat hoge cpu gebruik, zelfs als je gewoon idle bent, is normaal en is nog een overblijfsel van de tijd van de xbox 1, en hoe daar het menu op gerendered werd. Schijnbaar is het de code niet even 1-2-3 om te schrijven naar iets beters. Op de raspberry is dat natuurlijk niet ideaal, maar iets beters hebben we niet. ;)

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

Ik kreeg raspbmc niet aan de praat. Gelijk na opstarten bleef het scherm zwart. Openelec start wel goed op. Ik heb nog niet kunnen testen met het afspelen van verschillende formaten, maar vind het ontvangen van AirVideo al heel leuk. Werkt goed. Hij is wel eens gecrasht, maar dat was bij veel wisselen van youtube video's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Zanniebal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:01:

(let op: wel garantie verliezende configuratie dit!)
over_voltage_sdram=6
over_voltage=4
force_turbo=1
arm_freq=1026
sdram_freq=600
core_freq=500
h264_freq=333
isp_freq=333
v3d_freq=333

ik heb nu deze comfig toegepast en hij loopt echt veel beter! thnx. moet ik nog opletten met de warmte oid dat ik er een extra koeling op moet zetten?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Benieuwd hoe die overclock ervaringen zijn.

Draai nu de nieuwste RaspBMC omdat de nieuwste OpenElec enorm slecht draait bij mij..
Dacht wat de hek, ik probeer die nieuwe rasp effe.. Loopt in de UI al vast :(

het blijft wel zoeken naar de stabielste versie :) Hou van dit apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk0014
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 18:26
Xbian ziet mijn episodes ineens niet meer in mapje TV shows. Help. Ik gebruik sickbeard die alles renamed naar bruikbaar formaat voor xbmc. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb je al gezocht in xbmc via bestanden? Kan zijn dat het een ander formaat is die niet goed herkent wordt. Dat probleem heb ik soms. Draai geen rbpi maar een w7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

@ sepp14 ik heb er mijn Pi vandaan. Leveren heel snel. de starter kit is overkil voor de meesten ik had bv geen keyboard,muis,hdmiusb kabel danwel stekker nodig

Ik heb alleen de wifi dongle, case en raspberry bij ze besteld. levertijd was in mijn geval 4 dagen en dat was 1 of 2 dagen na de aankondiging van de 512 MB versie die ik ook heb gekregen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 19:44
RoRoo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:27:
Benieuwd hoe die overclock ervaringen zijn.

Draai nu de nieuwste RaspBMC omdat de nieuwste OpenElec enorm slecht draait bij mij..
Dacht wat de hek, ik probeer die nieuwe rasp effe.. Loopt in de UI al vast :(

het blijft wel zoeken naar de stabielste versie :) Hou van dit apparaatje!
Sinds de laatste paar images van openelec loopt hij steets vast.
Heb nu Xbian 0.8.3 draaien met de standaart overclock en alles draait hier soepel.

[ Voor 6% gewijzigd door ReTechNL op 29-10-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

ReTechNL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:24:
Sinds de laatste paar images van openelec loopt hij steets vast.
Heb nu Xbian 0.8.3 draaien met de standaart overclock en alles draait hier soepel.
Gisteren OpenElec er weer opgekwakt.. Had de raspbmc installatie gesloopt door de firmware update (rpi-update) uit te voeren :P had daarna geen beeld meer.. Firmware file verwijderd en toen had ik weer beeld. alleen was de installatie corrupt..
*O* ik vind het echt geweldig :P

vannochtend nog even getest, en binnen het menu werkte het goed totdat ik naar mijn foto source ging om te testen. hele interface weer op z'n gat..
Vanavond Xbian maar eens proberen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 21:37
Het hoge CPU gebruik kan gefixt worden via het bestandje .xbmc/userdata/advancedsettings.xml. Vooral het 'dirty region' gedeelte is belangrijk. Voor meer uitleg, Google.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<advancedsettings>
<remotedelay>2</remotedelay>
<packagefoldersize>500</packagefoldersize>
<loglevel hide="false">0</loglevel>
   <network>
        <cachemembuffersize>5282880</cachemembuffersize>
   </network>
   <fanartheight>540</fanartheight>
   <thumbsize>256</thumbsize>
   <gui>
       <algorithmdirtyregions>3</algorithmdirtyregions>
       <nofliptimeout>0</nofliptimeout>
   </gui>
   <lookandfeel>
       <enablerssfeeds>false</enablerssfeeds>
   </lookandfeel>
   <bginfoloadermaxthreads>2</bginfoloadermaxthreads>
<musicthumbs>
  <remove>folder.jpg</remove>
  <add>thumb.jpg|cover.jpg</add>
</musicthumbs>
<rootovershoot>false</rootovershoot>
<splash>false</splash>
</advancedsettings>

Resultaat bij mij: 17.2% xbmc.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 22:28
BartOtten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:18:
Het hoge CPU gebruik kan gefixt worden via het bestandje .xbmc/userdata/advancedsettings.xml. Vooral het 'dirty region' gedeelte is belangrijk. Voor meer uitleg, Google.

code:
1
2
3
<advancedsettings>
...
</advancedsettings>

Resultaat bij mij: 17.2% xbmc.bin
De meeste dingen hiervan zijn standaard al getweakt bij de verschillende xbmc-pi-os'en ;)

[ Voor 41% gewijzigd door -LA- op 30-10-2012 16:34 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
-LA- schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

De meeste dingen hiervan zijn standaard al getweakt bij de verschillende xbmc-pi-os'en ;)
Dat weet ik, maar blijkbaar zit er iets niet goed als je een load van 90% hebt door XBMC ;-)

Overigens: Bekijk de load nooit vanuit XBMC zelf. Doordat het scherm moet verversen om de CPU-balk te weergeven, jaagt diezelfde CPU-balk je processor de lucht in. 'Top' will do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 23-06 14:24
RoRoo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Gisteren OpenElec er weer opgekwakt.. Had de raspbmc installatie gesloopt door de firmware update (rpi-update) uit te voeren :P had daarna geen beeld meer.. Firmware file verwijderd en toen had ik weer beeld. alleen was de installatie corrupt..
*O* ik vind het echt geweldig :P

vannochtend nog even getest, en binnen het menu werkte het goed totdat ik naar mijn foto source ging om te testen. hele interface weer op z'n gat..
Vanavond Xbian maar eens proberen dan :+
Ben benieuwd naar de ervaringen. Raspbmc draait bij mij niet lekker, OpenELEC nog niet geprobeerd. Ben echt op zoek naar een stabiele XBMC, hier heb ik mijn Apple TV niet voor verkocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Eddos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Ben benieuwd naar de ervaringen. Raspbmc draait bij mij niet lekker, OpenELEC nog niet geprobeerd. Ben echt op zoek naar een stabiele XBMC, hier heb ik mijn Apple TV niet voor verkocht :'(
OpenElec bevalt mij tot nu toe prima, en heb ook mn ATV ervoor verkocht :P
Niet elke build blijkt altijd even stabiel te zijn, maar meestal dat als je een instabiele versie hebt, er een dag of 2 later wel een versie verschijnt waarin het punt waar je tegenaan liep alweer gefixed is. :) Wat dat betreft is een opensource(-achtige) omgeving geweldig, want iedereen heeft dezelfde hardware, en kan mee helpen het product te verbeteren *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Mensen van Raspbian, en in het bijzonder Firespher:

In de changelog van 0.6.3 vind ik de volgende regel:
Fixed text from appearing behind videos/pictures. (thanks for Firesphere for the help!)

Nu draai ik zelf Raspbmc (hevig gemod, dus is weinig van over) maar die heeft dit probleem dus nog wel. In afwachting van Xbian 1.0 ben ik niet van plan nu over te stappen dus ik ben benieuwd of jullie de 'fix' uit de doeken kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BartOtten schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:42:
Mensen van Raspbian, en in het bijzonder Firespher:

In de changelog van 0.6.3 vind ik de volgende regel:
Fixed text from appearing behind videos/pictures. (thanks for Firesphere for the help!)

Nu draai ik zelf Raspbmc (hevig gemod, dus is weinig van over) maar die heeft dit probleem dus nog wel. In afwachting van Xbian 1.0 ben ik niet van plan nu over te stappen dus ik ben benieuwd of jullie de 'fix' uit de doeken kunnen doen.
Die fix is niet heel ingewikkeld. Alleen herinneren wat het probleem ook al weer was is een ander verhaal.

Simpelweg, de bug is dat de log-output naar het scherm wordt gestuurd ipv naar de logs.
De fix was het geforceerd sturen naar de logs by default. Alleen... wat was't ook alweer... Het was achteraf in ieder geval iets heel knulligs ;)

Het staat waarschijnlijk ook wel op de forums, misschien de XBian wiki zelfs al. Ik zal het morgen even opzoeken en er een wiki-page over maken op xbian.org

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 30-10-2012 20:06 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.