Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren geïmplementeerd in Xbian1.0 :)

code:
1
sed -i 's/1:2345:respawn:\/sbin\/getty 38400 tty1/\#1:2345:respawn:\/sbin\/getty 38400 tty1\n1:2345:respawn:\/bin\/login -f root tty1 <\/dev\/tty1 >\/dev\/tty1 2>\&1/g' /etc/inittab

+

https://github.com/Koenkk...c/profile.d/hideoutput.sh

De fix is simpel maar doeltreffend. Het zet de tekst kleur van wit naar zwart (op zwart). Dus de tekst is er nog wel, maar je ziet het niet meer :) Hiervoor heb je wel een autologin van root nodig zodat de profile scripts worden uitgevoerd.

[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 30-10-2012 20:14 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CurlyMo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:10:

code:
1
sed -i 's/1:2345:respawn:\/sbin\/getty 38400 tty1/\#1:2345:respawn:\/sbin\/getty 38400 tty1\n1:2345:respawn:\/bin\/login -f root tty1 <\/dev\/tty1 >\/dev\/tty1 2>\&1/g' /etc/inittab

+

De fix is simpel maar doeltreffend. Het zet de tekst kleur van wit naar zwart (op zwart). Dus de tekst is er nog wel, maar je ziet het niet meer :) Hiervoor heb je wel een autologin van root nodig zodat de profile scripts worden uitgevoerd.
Dat is de color-fix. De originele fix is errors niet meer naar het scherm pushen ;)
Werkt ook, dat wel :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar niet alle output is error output :) , daarom werkte die niet goed genoeg. Daarnaast werd er ook nog een clear commando gegeven. Die zorgde ervoor dat het scherm leeg werd gemaakt buiten de:
code:
1
root@xbian/:

Die was dus bij velen ook nog steeds zichtbaar. De enige echte fix (voor nu) is dus gewoon de kleuren zwart maken. Misschien is (of wordt) het mogelijk om gewoon een zwarte layer over de terminal heen te leggen vanuit XBMC zelf, maar goed, dit werkt prima.

[ Voor 84% gewijzigd door CurlyMo op 30-10-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Eddos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Ben benieuwd naar de ervaringen. Raspbmc draait bij mij niet lekker, OpenELEC nog niet geprobeerd. Ben echt op zoek naar een stabiele XBMC, hier heb ik mijn Apple TV niet voor verkocht :'(
Ga zo een paar versies terug binnen openelec. DVD playback loopt vast. of hangt in een 1sec. loop. dvd menu;s pakt ie slecht..
Xbian twijfel ik nog enorm over..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
raspBMC deed het niet goed, omdat mn iphone en ipad remote er telkens uitklapte, schijnt iets van RC5 te zijn, toen overgegaan op openELEC en die doet het super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:32:
[...]
Xbian twijfel ik nog enorm over..
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Ben benieuwd naar de ervaringen. Raspbmc draait bij mij niet lekker, OpenELEC nog niet geprobeerd. Ben echt op zoek naar een stabiele XBMC, hier heb ik mijn Apple TV niet voor verkocht :'(
Ik heb mijn ATV2 ook verkocht en heb geen spijt. Ik draai nu OpenELEC r12080 stabiel. Zie mijn eerdere posts voor de config.txt aanpassingen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Omdat ik twijfel :+
Ik lees veel issues welke in 1.0 wel opgelost zullen zijn.. Dan wacht ik wel effe op die release ;)

Wil nu eerst een lekker werkende versie hebben. Maar heb ook een beetje het gevoel dat het aan mijn power adapter kan liggen. Heb nu de adapter voor de iPhone gepakt 5v 1 ampere want de Blackberry lader 5v 0.7 ampere is misschien net niet voldoende..

Weet iemand ergens een webshopje in NL die een voedingsadapter levert die het gewoon 100% (of 99) doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb vandaag XBian geinstalleerd en na wat issues te hebben gehad met het resizen van de partitie draait het nu allemaal wel aardig.
Ik heb lxde geinstalleerd omdat ik naast XBMC nog een lichte DE wil hebben voor web browsen en zo. Dat heb ik geinstalleerd, maar ik zag dat ik X11 daarvoor moest installeren.
Ik vroeg me dus af hoe in XBian XBMC kan draaien zonder X11. Hoe kan dat? Of kan dat niet en gebruikt ie toch X11 op de één of andere manier?
Als ik XBMC probeer op te starten vanuit LXDE, gaat die zeiken dat hij geen hardware acceleration heeft. Moet ik nog een driver installeren daarvoor oid? De standalone versie van XBMC (dus zonder DE) heeft immers ook hardware acceleration.

Daarnaast wil ik nog proberen mijn amBX-setje werkend te krijgen op de RPi. Dat is me al eerder gelukt op Linux met boblight en combustd, maar daarvoor heb ik wel X11 nodig. Dus ik denk dat ik uiteindelijk XBMC toch in X11 moet hebben draaien voor de amBX.

[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 30-10-2012 23:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-LA- schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

De meeste dingen hiervan zijn standaard al getweakt bij de verschillende xbmc-pi-os'en ;)
Dat is dan buiten de advancedsettings.xml om?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Gisteren stiekem toch Xbian geinstalleerd.

En omdat ik een naar ventje ben, heb ik 'm direct op z'n flikker gegeven.
3 Movie sources scannen, MP3 luisteren en vol door het menu heen switchen.... Vreemd genoeg....

liep ie niet vast :)

Had nog wel wat playback problemen met de standaard settings dus de overclocking net effe iets hoger gezet en geforced.
maar tot nu toe.... loopt ie goed.

Wat ik alleen ervaarde was dat de add-ons die ik installeerde heel vreemd reageerden.
1. downloaden werd niet aangegeven, daarvoor moest ik uit het scherm en weer terug.
2. configureren ging goed, maar uitvoeren deed ie niet.

Waarschijnlijk kwam dat omdat ie dus 3 video sources (Movies/Kids/TV) en MP3 aan het scannen was, dus ga dat vanaaf nog effe testen..

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik die SD resize tool gebruik die meegeleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RoRoo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50:
[...]

Wil nu eerst een lekker werkende versie hebben. Maar heb ook een beetje het gevoel dat het aan mijn power adapter kan liggen. Heb nu de adapter voor de iPhone gepakt 5v 1 ampere want de Blackberry lader 5v 0.7 ampere is misschien net niet voldoende..

Weet iemand ergens een webshopje in NL die een voedingsadapter levert die het gewoon 100% (of 99) doet??
Hoe is het nu met je voeding? Welke SD card gebruik je?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RoRoo schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:58:
Gisteren stiekem toch Xbian geinstalleerd.

En omdat ik een naar ventje ben, heb ik 'm direct op z'n flikker gegeven.
3 Movie sources scannen, MP3 luisteren en vol door het menu heen switchen.... Vreemd genoeg....

liep ie niet vast :)

Had nog wel wat playback problemen met de standaard settings dus de overclocking net effe iets hoger gezet en geforced.
maar tot nu toe.... loopt ie goed.

Wat ik alleen ervaarde was dat de add-ons die ik installeerde heel vreemd reageerden.
1. downloaden werd niet aangegeven, daarvoor moest ik uit het scherm en weer terug.
2. configureren ging goed, maar uitvoeren deed ie niet.

Waarschijnlijk kwam dat omdat ie dus 3 video sources (Movies/Kids/TV) en MP3 aan het scannen was, dus ga dat vanaaf nog effe testen..

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik die SD resize tool gebruik die meegeleverd is?
Dat'ie kan roepen dat't keihard fout is gegaan, maar na een reboot alles wel netjes resized is. Het is een beetje een vaag ding. Het maakt niets stuk verder ofzo hoor :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sepp14 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:01:

Hoe is het nu met je voeding? Welke SD card gebruik je?
Gister de voeding van de iPad 2 gepakt. zit op 2.1 ampere en 5.1volt.

lijkt allemaal lekkerder te werken..
SD is een Sandisk 8gb Ultra Class10 SDHC
Firesphere schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:03:

Dat'ie kan roepen dat't keihard fout is gegaan, maar na een reboot alles wel netjes resized is. Het is een beetje een vaag ding. Het maakt niets stuk verder ofzo hoor :)
Ah ok.. Nu maar kijken of ie vanavond wel opstart :P

[ Voor 34% gewijzigd door RoRoo op 31-10-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:03:
[...]

Gister de voeding van de iPad 2 gepakt. zit op 2.1 ampere en 5.1volt.

lijkt allemaal lekkerder te werken..
SD is een Sandisk 8gb Ultra Class10 SDHC
Je hebt 5V en 1A nodig.
Zelf de mijne bij www.sossolutions.nl vandaan, werkt super hier :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

5,1 volt zal vast geen ramp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Wat ik gelezen heb is dat men vaker 5.1 volt pakt om de overhead van de usb kabel op te vangen...
Hij doet het nu iig een stuk beter :)

Vanavond verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
Hallo,

Ik zelf heb een Raspberry Pi met een 16 GB SDHC class 10 kaartje (Transcend)

Ik heb voor mijn zus exact dezelfde config, echter met een 4 GB kaartje. Om een of andere manier hapert het beeld bij mijn zus haar Pi.

Als test heb ik Breaking Bad S01E01 Blurray DTS mkv file getest. Beide Pi's zijn rechtstreeks verbonden met de televisie (Er is dus geen DTS capable receiver aanwezig)

Iemand enig idee wat het kan zijn :?

Beide draaien Raspbmc RC5.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je de kaartjes wisselt? Als je dan het probleem andersom hebt dan weet je de oorzaak.

(je moet dan natuurlijk wel echt dezelfde settings hebben; desnoods de sd kaart via een backup/restore overzetten)

[ Voor 41% gewijzigd door technorabilia op 01-11-2012 07:08 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Probleem heb ik inmiddels gevonden. Het lag aan de resolutie. Mijn TV boven heeft een max resolutie van 1280 x 720. De andere TV heeft 1920 x 1080. Hierdoor schokte het beeld om de 5 sec. Resolutie op 1080i gezet en alles werkt perfect :)

Denk dat het net iets te veel is voor de Pi!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb wel in de gaten dat wanneer je een beetje bibliotheek aan films hebt opgebouwd en je gaat bladeren, dat de pi er echt to-taal niet tegen opgewassen is. Ik moet 30 tot 60 seconden wachten als ik op acteur wil bladeren bijvoorbeeld, en dan heeft ie alleen een lijst van acteurs opgebouwd. Sure, het zijn iets van 400 films en dus een veelvoud van acteurs waar ie doorheen moet bladeren maar het is gewoon te traag om te kunnen gebruiken.

En da's wel heel jammer want net hier wordt XBMC interessanter dan een filemanager...

Hoe is de ervaring op dit gebied bij anderen?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Cyphax schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:22:
Ik heb wel in de gaten dat wanneer je een beetje bibliotheek aan films hebt opgebouwd en je gaat bladeren, dat de pi er echt to-taal niet tegen opgewassen is. Ik moet 30 tot 60 seconden wachten als ik op acteur wil bladeren bijvoorbeeld, en dan heeft ie alleen een lijst van acteurs opgebouwd. Sure, het zijn iets van 400 films en dus een veelvoud van acteurs waar ie doorheen moet bladeren maar het is gewoon te traag om te kunnen gebruiken.

En da's wel heel jammer want net hier wordt XBMC interessanter dan een filemanager...

Hoe is de ervaring op dit gebied bij anderen?
400?!!! Is het wellicht niet handiger om je library dan in een MySQL database te prakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Possible schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:10:
Probleem heb ik inmiddels gevonden. Het lag aan de resolutie. Mijn TV boven heeft een max resolutie van 1280 x 720. De andere TV heeft 1920 x 1080. Hierdoor schokte het beeld om de 5 sec. Resolutie op 1080i gezet en alles werkt perfect :)

Denk dat het net iets te veel is voor de Pi!
Hmmm helaas... het werkt toch nog niet naar behoren.

Ik heb zelfs als test Breaking.Bad.S01E01.720p.DTS.mkv als test laten afspelen. Deze hapert toch om de a 5 a 10 seconden voor een halve seconden.

Ligt het dan toch aan de DTS track die erop zit ?

1080p met AC3 5.1 geluid gaat wel gewoon goed. Ook de WEB DL en HDTV 720p rips gaan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RoRoo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:32:
[...]

400?!!! Is het wellicht niet handiger om je library dan in een MySQL database te prakken?
Oh ik ging er eigenlijk wel vanuit dat XBMC dat zelf wel had gedaan. Ik heb 'm verteld waar de boel staat en hij heeft daar vervolgens lekker een paar uurtjes doorheen zitten scannen (hij downloadde van alles dan de informatie).

Ik had juist het idee dat het queryen in, eh, waar ie ook in opslaat, heel langzaam gaat. Maar ik ben nou niet echt heel bekend met XBMC verder moet ik bekennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32
XBMC stopt het ook in een sql database, alleen is het misschien handiger om die database extern te zetten (op je nas, althans met 400 films heb je hoop ik een nas). Dan gaat het waarsch al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
XBMC maakt native gebruik van SQLite, maar je kan de database ook op een MySQL (en ik dacht zelfs op een SQL Express) laten wegschrijven. Daarvoor is een kleine aanpassing in de advancedsettings.xml nodig, en een (voorgeconfigureerde) database natuurlijk. Werkt over het algemeen een stuk sneller, en heeft als voordeel dat je over al je installaties in je netwerk dezelfde data hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
Possible schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:41:
[...]

Hmmm helaas... het werkt toch nog niet naar behoren.

Ik heb zelfs als test Breaking.Bad.S01E01.720p.DTS.mkv als test laten afspelen. Deze hapert toch om de a 5 a 10 seconden voor een halve seconden.

Ligt het dan toch aan de DTS track die erop zit ?

1080p met AC3 5.1 geluid gaat wel gewoon goed. Ook de WEB DL en HDTV 720p rips gaan goed.
Bij mijn pi werkt DTS ook pas na overclocken. Ik weet niet of raspBMC dit al doet, dus dat kun je anders nog nakijken. Ik gebruik zelf de turbo overclock en dat werkt, maar na een uur 1080p + DTS loopt ie dan meestal ook wel vast :(... Ik weet niet meer hoe ik die overclock heb ingesteld, zal het vanavond wel voor je kijken als ik weer bij m'n pi ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
kroegtijger schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:44:
XBMC maakt native gebruik van SQLite, maar je kan de database ook op een MySQL (en ik dacht zelfs op een SQL Express) laten wegschrijven. Daarvoor is een kleine aanpassing in de advancedsettings.xml nodig, en een (voorgeconfigureerde) database natuurlijk. Werkt over het algemeen een stuk sneller, en heeft als voordeel dat je over al je installaties in je netwerk dezelfde data hebt.
Het nadeel is wel, dat de PI eigenlijk alleen maar alpha versies gebruikt en dan je xbmc op andere systemen exact dezelfde database versie moet gebruiken, anders maakt hij gewoon 2 databases aan (de nieuwe kopieert dan de oude) Dan loopt het dus niet gelijk.
En dat is even uitzoeken welke windows alpha release en welke pi release je moet hebben om dezelfde databaseversie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Lieuwe15 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:41:
XBMC stopt het ook in een sql database, alleen is het misschien handiger om die database extern te zetten (op je nas, althans met 400 films heb je hoop ik een nas). Dan gaat het waarsch al een stuk sneller.
Ja die 400 films kan ook goed meer zijn hoor. Het is geen nas overigens maar een server, die is alleen maar sneller dus dat komt goed uit.
Lieuwe15 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:58:
[...]

Het nadeel is wel, dat de PI eigenlijk alleen maar alpha versies gebruikt en dan je xbmc op andere systemen exact dezelfde database versie moet gebruiken, anders maakt hij gewoon 2 databases aan (de nieuwe kopieert dan de oude) Dan loopt het dus niet gelijk.
En dat is even uitzoeken welke windows alpha release en welke pi release je moet hebben om dezelfde databaseversie te hebben.
Dat is jammer maar niet onoverkomelijk. :)
So far heb ik toch maar 1 XBMC-installatie: die op de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Klopt inderdaad wat betreft de databases ja. Tot nu toe werd er altijd geweigerd om aan een backend-achtige versie te gaan werken, maar er zou daar wel eens wat beweging in kunnen gaan komen. Lijkt me ook een must voor XBMC om in de toekomst verder te kunnen doorbouwen in functionaliteiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries
Duidelijke how-to om het op te zetten ;).
Ze moeten eigenlijk naar 1 database versie toe. En niet tijdens het ontwikkelen een aantal verschillende versies te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Lieuwe15 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:16:
http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries
Duidelijke how-to om het op te zetten ;).
Ze moeten eigenlijk naar 1 database versie toe. En niet tijdens het ontwikkelen een aantal verschillende versies te gebruiken.
Als ze dat zouden doen, dan zouden ze zichzelf weer vastpinnen. Dat ze ervoor kiezen om het zo te doen is daarom op zich wel te verantwoorden denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Als je enkel officiele releases gebruikt, heb je ook maar 1 keer om het jaar of zo een upgrade van de DB nodig natuurlijk.
Als je nightlies gebruikt dan dat zo maar even om de paar dagen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

CurlyMo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:10:

code:
1

+

Moet ik beide doen btw??

Heb het ineens nu in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
WildeBeestje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:45:
[...]

Bij mijn pi werkt DTS ook pas na overclocken. Ik weet niet of raspBMC dit al doet, dus dat kun je anders nog nakijken. Ik gebruik zelf de turbo overclock en dat werkt, maar na een uur 1080p + DTS loopt ie dan meestal ook wel vast :(... Ik weet niet meer hoe ik die overclock heb ingesteld, zal het vanavond wel voor je kijken als ik weer bij m'n pi ben..
Ok maar vervalt met Turbo boost je garantie of dat nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26
"Warranty will be voided when you use force_turbo or current_limit_override or temp_limit>85 together with over_voltage>0"
Voor turbo mode heb ik het volgende in /boot/config.txt :

arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Dus als je goed oplet dat er geen force_turbo of current_limit_override of temp_limit met verkeerde instellingen in config.txt staat houdt je je garantie.

Je kunt in plaats van config.txt aanpassen ook raspi-config gebruiken.

zie ook: http://www.raspberrypi.org/archives/2008 , http://elinux.org/RPi_config.txt?blaat#Overclocking
en deze post voor andere overclock opties: http://archlinuxarm.org/f...ic.php?f=31&t=3819#p21529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb me geprobeerd te verdiepen hoe ik spotify draaiend krijg op mijn raspberry pi. Tot nu toe de volgende conclusies. Ik draaide raspbmc, maar spotImc werkt niet op Raspbmc rc4 (werkte wel op rc3). Met OpenElec heb ik ook nog niet zoveel succes gehad. Ik probeer nu raspbian met xbmc van onderstaande link, maar twijfel of deze dit wel gaat ondersteunen.

http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=66&t=12455

Welke distributie ondersteund nu wel iets van spotify en waar kan ik een eenvoudige howto vinden voor een niet alledaagse linux gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:04:
[...]

Moet ik beide doen btw??

Heb het ineens nu in beeld...
Yep, beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Okies. Nu heb ik het ineens niet meer. zodra ik het heb ga ik m doen
Wat ik wel heb is een steedsflikkerend scherm waarbij m'n tv steeds de bron en resolutie weergeeft.
Alsof ie een sync doet. Maar dat heb ik uitstaan in de settings...

Had default ook haperingen met DTS decoding (zelfs op 720P) dat ik m nu op 900 heb geklokt.

Nog een vraagje: wat geniet in dit geval bij de meeste de voorkeur: souces via netwerk toevoegn via smb:// / nfs:// of mounten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat het beste werkt in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 22-06 10:23
RoRoo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:29:
[...]

Okies. Nu heb ik het ineens niet meer. zodra ik het heb ga ik m doen
Wat ik wel heb is een steedsflikkerend scherm waarbij m'n tv steeds de bron en resolutie weergeeft.
Alsof ie een sync doet. Maar dat heb ik uitstaan in de settings...

Had default ook haperingen met DTS decoding (zelfs op 720P) dat ik m nu op 900 heb geklokt.

Nog een vraagje: wat geniet in dit geval bij de meeste de voorkeur: souces via netwerk toevoegn via smb:// / nfs:// of mounten??
Ik heb het idee dat NFS onder linux beter werkt dan smb via XBMC, maar dat kan ik alleen onderbouwen met een gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
datadevil schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:47:
[...]

Ik heb het idee dat NFS onder linux beter werkt dan smb via XBMC, maar dat kan ik alleen onderbouwen met een gevoel
NFS is sneller in principe. Protocol is veel simpeler, veel minder overhead. Het is niet alleen een gevoel.
(hier meer info van XBMC' wiki)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Cyphax schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:51:
[...]

NFS is sneller in principe. Protocol is veel simpeler, veel minder overhead. Het is niet alleen een gevoel.
(hier meer info van XBMC' wiki)
Hoor ik ook meer.. Ga gewoon lekker de NFS Shares mounten. kan ik er later ook wat meer mee doen, zoek nl. nog een vervanging voor de sickbeard en couchpotato op m'n nas. en de renaming kan pas werken zodra ik ze mount..
Even zo testen en dan wellicht later een extra RPi voor dat soort shizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zandpaddo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
Ik probeer nu raspbian met xbmc van onderstaande link, maar twijfel of deze dit wel gaat ondersteunen.

http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=66&t=12455
Deze installatie werkt niet lekker bij mij, start op maar beeld gaat raar doen na een menu keuze.

Ik kom steeds meer tegen dat de spotify lib niet op arm zou draaien. Wie helpt me verder.....

- Iemand tips hoe op een of andere manier spotify werkend te krijgen, liefst via XBMC?
- Kan ik via Airplay oid vanaf mijn laptop of telefoon eventueel spotify streamen naar mijn Rpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 22-06 21:37
Wat ik veel zie in de voorbeelden van advancedsettings.xml is <thumbsize> en <fanartheight>. Dit schijnt niet te kloppen:

<thumbsize>
This tag is replaced by <thumbres> in Frodo.

<fanartheight>
This tag is replaced by <fanartres> in Frodo.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Advancedsettings.xml

Ik ben er nu mee aan het experimenteren om zo mijn library te versnellen. Afhankelijk van de grootte van de Thumbnails-cache wil ik mijn pi de thumbnails in tmpfs laten zetten en dan daar naar toe linken. Kost me misschien 100mb geheugen (heb een 512-model) maar zou in theorie een flinke boost opleveren.

edit 1:
Installed: Raspbmc op USB-disk
Partitions: / met ext4 en /media/media met JFS (filesystem met zeer laag CPU-gebruik*)
Running: NFS-server, Transmission, XBMC
Films: 400
Grootte Thumbnails: 90mb
Boot/config.txt Overclock:
code:
1
2
3
4
5
6
arm_freq=1000
core_freq=510
gpu_freq=353
isp_freq=300
sdram_freq=550
over_voltage=6

Je kunt met 'watch -d cat /sys/class/thermal/thermal_zone0/temp' de temperatuur in de gaten houden. De mijne geeft 55 graden aan (in de standaard case, geen heatsink)

Scripts voor gebruik van snelle ramdisk/tmpfs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/bash
#speedup

initctl stop xbmc
mount tmpfs /var/fastcache -t tmpfs -o size=100m
sync
rsync -a --progress /home/pi/.xbmc/userdata/Thumbnails /var/fastcache/
rsync -a --progress /home/pi/.xbmc/userdata/Database /var/fastcache/
mount --bind /var/fastcache/Thumbnails/ /home/pi/.xbmc/userdata/Thumbnails/
mount --bind /var/fastcache/Database/ /home/pi/.xbmc/userdata/Database/
initctl start xbmc

exit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/bash
#speeddown

initctl stop xbmc
umount /home/pi/.xbmc/userdata/Database/
umount /home/pi/.xbmc/userdata/Thumbnails/
rsync -a --progress /var/fastcache/Thumbnails /home/pi/.xbmc/userdata/
rsync -a --progress /var/fastcache/Database /home/pi/.xbmc/userdata/ 
sync
umount /var/fastcache
initctl start xbmc

exit

Het inladen van de bibliotheek duurt nog steeds 4 a 5 seconden. Blijkbaar heeft XBMC gewoon de tijd nodig om de ingeladen data te verwerken. Misschien maakt het gebruik van MySQL nog iets uit, maar aangezien ik de bibliotheek niet 20x per dag inlaad.......

Fanart: Aan (gaat vloeiend)
Skin: Confluence Lite
Scrollen: Vloeiend (bij het testen als een malloot door de lijst gaan zorgt ervoor dat xbmc vastloopt. Normaal supersnel gebruik is geen probleem :*)

*ps. JFS is wel erg foutgevoelig op de Pi. Dat wil zeggen: regelmatig fsck.jfs moeten uitvoeren voor ik kon mounten (bij clean reboot etc). Enkele malen 'sync' aanroepen voor je het commando voor een reboot geeft lost dit (grotendeels) op

[ Voor 83% gewijzigd door BartOtten op 02-11-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24
Nice, maar die todo voor tmpfs terugschrijven naar schijf hoeft toch niet, hoevaak zet je die Pi nu uit?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 22-06 21:37
Videotest
Aan de hand van: http://www.auby.no/files/video_tests/

Birds: Begin is net niet vloeiend....maar prima prestatie denk ik zo
HD-DVD: Owja, ik heb geen VC-1 licentie......
Monsters: Raspberry Pi moest lachen. Eitje

[ Voor 16% gewijzigd door BartOtten op 02-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om het cpu gebruik te drukken heb ik onderstaande settings geprobeerd. Helaas zonder positief resultaat. Cpu gebruik blijft op 90% staan (30% als er geen beweging is). Wat is jullie ervaring?

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings> 
    <gui> 
        <algorithmdirtyregions>3</algorithmdirtyregions> 
        <nofliptimeout>0</nofliptimeout> 
        <visualizedirtyregions>off</visualizedirtyregions> 
    </gui> 
</advancedsettings>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik zit op 19% idle (in top) zonder speciale tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

WildeBeestje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:54:
[...]

Voor turbo mode heb ik het volgende in /boot/config.txt :

arm_freq=1000
core_freq=500
sdram_freq=500
over_voltage=6

Dus als je goed oplet dat er geen force_turbo of current_limit_override of temp_limit met verkeerde instellingen in config.txt staat houdt je je garantie.

Je kunt in plaats van config.txt aanpassen ook raspi-config gebruiken.

zie ook: http://www.raspberrypi.org/archives/2008 , http://elinux.org/RPi_config.txt?blaat#Overclocking
en deze post voor andere overclock opties: http://archlinuxarm.org/f...ic.php?f=31&t=3819#p21529
Nice, ik zie dat je force_turbo ook nodig hebt voor meer overclocking opties:
Disables dynamic cpufreq driver and minimum settings below. Enables h264/v3d/isp overclock options. Default 0
Heb nu dus maar het volgende:
code:
1
2
3
arm_freq=850
gpu_freq=450
force_turbo=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:55:
Ik zit op 19% idle (in top) zonder speciale tweaks
Raspbmc/XBian/OpenELEC?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Xbian 0.8.3

Wel heb ik tijdens het kijken steeds dat m'n tv "flikkert" elke x weer naar 1080p 60hz
Had ik bij openelec of raspbmc niet
Ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 17:06

tomic

Smexylittlebabe!

RoRoo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:41:
Xbian 0.8.3

Wel heb ik tijdens het kijken steeds dat m'n tv "flikkert" elke x weer naar 1080p 60hz
Had ik bij openelec of raspbmc niet
Ideetjes?
Niet direct een idee, maar wel benieuwd hoe je 19% load krijgt zonder dat je iets getweaked hebt. Wat is je /boot/config.txt RoRoo? Zo'n lage load krjig ik met een fresh 0.8.3 install echt niet voor elkaar.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11
Welk xbian direct op de 512 mb ram versie? of moet ik zelf nog wat veranderen om de 512 mb ram te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Heb m wel geklokt, maar verder qua advanced settings etc niks
Dus die install is wel standaard.
Met de standaard config zat ik rond de 30% cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart. Bij mij ait de cpu bij bewegend beeld altijd op ~90%. :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik ga morgen een nieuwe install maken van open elec. 1124 versie draaide stabiel bij me.. Dan ga ik nig eens uitgebreid testen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Kleine update, nu Xbian goed draaiend. Ik kan spotify streamen vanaf elke pc met Jamcast over upnp. Kost 30 dollar, maar draai nu nog in demo mode. Werkt prima.

Ik ben nu opzoek naar een nano wifi usb donle, liefst zonder powered usb. In dit topic kom ik een type tegen van dealextreme, maar deze is uitverkocht. Daarnaast de nano n150 van conrad, maar deze heeft powered usb nodig.

Iemand ervaring met andere nano dongles (onder xbian)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 17:06

tomic

Smexylittlebabe!

Voor iedereen die nog wil overklokken; behalve config.txt kan je via de setup util in Raspbmc of XBAIN ook gewoon de overklock settings aanpassen. SSH in je PI, en via 'raspi-config' kan je heel simpel bij de overklok settings

link naar de uitleg op over overklokken en force-turbo=0 setting in /boot/config.txt

Je wilt dus ten alle tijden de force-turbo=0 setting in config.txt hebben staan. :Y Als je PI dan te heet wordt gaat hij zelf downclocken. force-turbo=1 zorgt ervoor dat hij altijd op die frequency blijft draaien. :F

[ Voor 45% gewijzigd door tomic op 04-11-2012 10:27 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zonder force_turbo=1 had ik nog steeds stotterende 1080p en DTS downmixing.

Dus bij mij draait ie lekker vol op de overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

tomic schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:57:
Je wilt dus ten alle tijden de force-turbo=0 setting in config.txt hebben staan. :Y Als je PI dan te heet wordt gaat hij zelf downclocken. force-turbo=1 zorgt ervoor dat hij altijd op die frequency blijft draaien. :F
Kort door de bocht.

Mijn PI wordt met force-turbo echt niet te heet. En wat ik veel zie is dat XBMC gewoon niet voor genoeg load zorgt om hem te laten uprampen, waardoor HD playback niet vloeiend gaat.

Maar inderdaad, het zou beter zijn als je gewoon de governor kon aanpassen, om die iets meer te biassen naar de hogere freqs.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 04-11-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Xbian1.0 wordt de default governor vrijwel zeker "performance", zodat je een lekker responsieve XBMC hebt.

We zijn nu even een test aan het draaien om zeker te weten dat het je garantie niet verkloot als je draait op >= medium overclock.

Bron: http://www.raspberrypi.org/archives/2008#comment-33321 (tweede pagina)

Edit. Na mijn RPi meer dan een 15m gestressed te hebben op een statische turbo modus, is mijn max. temp 44.4C

[ Voor 63% gewijzigd door CurlyMo op 04-11-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ah, dat betekent dus in feite gewoon hetzelfde als force_turbo=1. Maar is een governor als ondemand misschien niet beter? Of een getweakte smartass2?

Ik draai mijn PI nu enkele dagen met arm_freq=850, gpu_freq=450, force_turbo=1 en als ik eraan voel is hij niet abnormaal warm oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:29:
Ah, dat betekent dus in feite gewoon hetzelfde als force_turbo=1. Maar is een governor als ondemand misschien niet beter? Of een getweakte smartass2?

Ik draai mijn PI nu enkele dagen met arm_freq=850, gpu_freq=450, force_turbo=1 en als ik eraan voel is hij niet abnormaal warm oid.
De ondemand governor wordt via een init script aangezet als je overclocked via raspi-config. Mijn ervaring is dat de ondemand governor niet snel genoeg switched* om een responsief systeem te krijgen. Dat is de reden dat veel mensen kiezen voor force_turbo.

Het verschil tussen force_turbo en de performance governor is er voor de eindgebruiker niet. Intern is dat verschil er wel waardoor je met force_turbo=1 + >= medium overclock je garantie verliest, maar met de performance governor je geen garantie verliest ongeacht de (standaard raspi-config) overclock settings. In de raspbian kernel is de powersave governor als standaard gecompileerd, waardoor je ook niet persistent op performance kan draaien. Dat zorgt er dus voor dat je niet tijdens de boot al kan profiteren van de overclock. Xbian1.0 zal waarschijnlijk de performance governor als standaard krijgen, maar dan natuurlijk niet de turbo modus als standaard overclock, maar de 'xbian overclock'.

XBMC doet bij mij nu op turbo modus en de performance governor 75fps en max.50C (in het systeeminformatie scherm).

*De schakelsnelheid van de RPi is 355000ns. Terwijl die van een Intel Core 2 10000ns is. Als iemand de gegevens van een nieuwer systeem heeft?

code:
1
cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/cpuinfo_transition_latency

[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 04-11-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Misschien een overbodige vraag, maar dit geldt voor de 256 MB uitvoeringen of ook voor de 512MB?

[ Voor 81% gewijzigd door Sepp14 op 04-11-2012 14:58 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou het verschil moeten zijn?

[ Voor 59% gewijzigd door CurlyMo op 04-11-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Komt meer door dat er veel mensen met een RBPi van het type 256MB hebben. Die zijn er erg bedreven in het te tweaken en kijken wat de limits zijn.
Daardoor krijg ik vaak de indruk dat het om de 256 uitvoering gaat. De gegevens zouden dus ook kunnen zijn voor de andere uitvoeringen, http://www.raspberrypi.org/archives/2008#comment-33321.
Denk dat ik mijn vraag verkeerd stelde. :$
Blijf het volgen wat de beste oplossing is om er xbmc op te draaien.
Xbian 1.0 komt pas uit als Frodo ook uit komt voor XBMC?

[ Voor 75% gewijzigd door Sepp14 op 04-11-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sepp14 schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:00:
Komt meer door dat er veel mensen met een RBPi van het type 256MB hebben. Die zijn er erg bedreven in het te tweaken en kijken wat de limits zijn.
Daardoor krijg ik vaak de indruk dat het om de 256 uitvoering gaat. De gegevens zouden dus ook kunnen zijn voor de andere uitvoeringen, http://www.raspberrypi.org/archives/2008#comment-33321.
Denk dat ik mijn vraag verkeerd stelde. :$
Blijf het volgen wat de beste oplossing is om er xbmc op te draaien.
Als je bedoelt dat het voor alle RPi's geldt, dan vrijwel zeker ja.
Xbian 1.0 komt pas uit als Frodo ook uit komt voor XBMC?
Ja, daarvoor zullen de nodige Alpha's en Beta's komen. De eerste Alpha kun je overigens al testen, maar die bevat deze kernel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
Gisteren de laatste versie van openelec via thestateofme erop gezet (build 12352). Eindelijk een versie waarin alles klopt. Mijn wifi nano stikkie standaard ondersteund, hdmi-cec direct werkend, geen vastlopers, geen trage netwerkverbindingopbouw, en lekker vlot door de menu's. Het was heel veel builds geleden dat dit alles in deze combinatie een beetje werkte, maar nu is /me phYzar weer tevreden :) Dit alles met een draadloos toetsenbord en zonder (powered) hub op slechts een standaard htc-lader overigens, dus wifi zonder powered hub gaat gelukkig probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt, ik draai r12080 en ben 95%tevreden maar ga nu misschien toch een poging wagen met r12352 of r12350.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Ik ben vandaag aan de slag geweest met mijn Raspberry, echter heb ik een probleem. Ik draai momenteel openelec release '20121101072543-r12350' en bij het afspelen van een willekeurige film krijg ik geluid, maar geen beeld. Als ik dan handmatig forceer om 'fullscreen' te gebruiken, krijg ik een zwart scherm. Meer niet.

Ik heb openelec gebruikt, maar ook darkelec. Hier hetzelfde probleem. Verder werkt wel alles gewoon, stabiel zonder rare dingen. Maar ik kan dus geen films eigenlijk afspelen. Als ik hierop zoek, dan vind ik wel vergelijkbare problemen echter helaas zonder oplossing. Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee? En welke software/release draaien jullie?

edit; sommige films werken wel, maar dat is ongeveer 1 op de 50 films die wél werkt. Heeeel vreemd en ik begin een beetje klaar ermee te raken, dus hopelijk dat jullie een ingenieus idee hebben O+

[ Voor 12% gewijzigd door --help op 04-11-2012 18:08 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat het geen dvd's zijn die je probeert af te spelen? Want daar heb je een mpeg2 licentie voor nodig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Softwarematig afspelen van MPEG2 moet wel lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Onder andere ook dvd's inderdaad ja. Maar ook een .wmv formaat film kan ik niet afspelen bijvoorbeeld. Althans, dan heb ik geluid maar geen beeld. Heel erg vreemd. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor DVD heb je de MPEG-2 licentie nodig en voor WMV de VC-1 licentie.
Die kun je apart kopen. Zie http://www.raspberrypi.org/archives/1839.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
En mag ik dan vragen of jij deze codecs zelf wel hebt? Of speel jij zelf de films af met een compliant formaat? Is er een XBMC player die de codecs er standaard in heb zitten? Ik heb net wat lopen debuggen en zie het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
19:59:11 T:2917135456  NOTICE: Opening video stream: 1 source: 256
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: DllBcm: Using omx system library
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: OMXClock::OMXStop
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: COMXCoreComponent::Initialize OMX.broadcom.video_decode input port 130 output port 131
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: COMXCoreComponent::Initialize OMX.broadcom.video_render input port 90 output port 90
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: COMXCoreComponent::Initialize OMX.broadcom.video_scheduler input port 10 output port 11
19:59:11 T:2980050016   ERROR: COMXCoreComponent::DecoderEventHandler OMX.broadcom.video_decode - OMX_ErrorUnsupportedSetting, unsupported setting
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: COMXCoreComponent::AllocInputBuffers component(OMX.broadcom.video_decode) - port(130), nBufferCountMin(1), nBufferCountActual(60), nBufferSize(81920), nBufferAlignmen(16)
19:59:11 T:2917135456   ERROR: COMXCoreComponent::AllocInputBuffers component(OMX.broadcom.video_decode) - OMX_UseBuffer failed with omx_err(0x80001018)
19:59:11 T:2917135456   ERROR: COMXVideo::Open AllocOMXInputBuffers error (080001018)
19:59:11 T:2917135456   ERROR: OMXPlayerVideo : Error open video output
19:59:11 T:2917135456   DEBUG: OMXClock::OMXReset 0x00000003
19:59:11 T:2917135456  NOTICE: OMXClock using video as reference
19:59:11 T:2917135456 WARNING: OpenVideoStream - Unsupported stream 1. Stream disabled.
19:59:11 T:2917135456  NOTICE: Opening audio stream: 0 source: 256

Als ik hierop zoek kom ik verscheidene pagina's tegen die claimen dat dit een bug is en te verhelpen is met nieuwe software. Ik heb zelf echter de laatste software al op de Pi draaien, waardoor het mij stug lijkt dat het door verkeerde software komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een licentie gekocht voor MPEG-2 zodat ik DVD's kan afspelen.
Je krijgt dan een code die je in config.txt moet zetten.
Deze code is gekoppeld aan het serienummer van je Pi en is niet overdraagbaar.
Na het opnemen van de regel in config.txt en een reboot heb je naast geluid ook beeld.

Zie http://www.raspberrypi.com/license-keys/.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 04-11-2012 21:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Klinkt idd als een licentieprobleem.
Kopen of omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toch vind ik dit vreemd.

Je zou denken dat die licenties juist in de playersoftware zitten. Voor een PC hoef je toch ook geen licentie te kopen om DVD's af te spelen? Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:32:
Toch vind ik dit vreemd.

Je zou denken dat die licenties juist in de playersoftware zitten. Voor een PC hoef je toch ook geen licentie te kopen om DVD's af te spelen? Hoe zit dat?
misschien is dit de reden
Firesphere schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:56:
[...]

Daar zitten die licenses dus in de master, oftewel, Windows of je Linux distributie ;)
En anders wordt je RBPi duurder doordat ze dan de prijs omhoog moeten gooien zie het verhaal http://www.raspberrypi.org/archives/1839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:32:
Toch vind ik dit vreemd.

Omdat op de "pc" ze ingebakken zitten. Microsoft heeft een master-license voor Windows, Canonical evenzo voor Ubuntu, Apple ook voor MacOS.
Dus die kunnen zo'n licensed decoder gemakkelijk mee leveren in hun OS. XBMC heeft dat niet (geen OS), en Raspbian ook niet (Wel OS, geen geld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
Lijkt inderdaad een licentie probleem te zijn. Bedankt voor het meedenken Kraades! :) Ik heb zojuist beide licenties besteld, hopelijk dat ik die snel binnen heb :) Als ik ze geconfigureerd heb zal ik het even laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Firesphere schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:49:
[...]

Omdat op de "pc" ze ingebakken zitten. Microsoft heeft een master-license voor Windows, Canonical evenzo voor Ubuntu, Apple ook voor MacOS.
Dus die kunnen zo'n licensed decoder gemakkelijk mee leveren in hun OS. XBMC heeft dat niet (geen OS), en Raspbian ook niet (Wel OS, geen geld.)
Maar op de PC zit die licentie dus in de software. Op Debian kan ik met VLC prima DVD's spelen dacht ik. En daar zit geen bedrijf achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:57:
[...]

Maar op de PC zit die licentie dus in de software. Op Debian kan ik met VLC prima DVD's spelen dacht ik. En daar zit geen bedrijf achter ;)
Debian daarentegen, heeft:
A. Een master licentie voor DTS, MPEG-2 etc.
B. Een krachtiger platform waar het op draait.
Raspberry Pi heeft beide niet.

Daarnaast is de RPi ook gewoon een PC. Echter, met minder vermogen.
Debian is gesponsord door SPI. En dus totaal niet een "random bij elkaar geraapt hoopje software".

[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 04-11-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toch snap ik niet hoe die licenties daarvoor dan werken. (technisch gezien)
Want Debian is open-source, en als gebruiker van Debian hoef je je nergens voor te registeren om in aanmerking te komen voor die licentie oid. Wat maakt dan dat Debian die licentie wel zo heeft en een willekeurige andere distro niet?

Nog gekker vind ik dan dat bij de RPi je licentie niet afhangt van de distro (software) die je draait, maar de hardware :?

Maar ik ben dan ook echt noob wat betreft licenties en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

@Compizfox
Het zal allemaal een geldkwestie zijn naar mijn inziens. Mocht het weleen groot succes worden de RBPi dan zullen de sponsors in de rij staan heb ik het idee.
Anders blijft het toch een mooi project van een stel idealisten die iedereen een gelijke kans willen geven qua educatie en pc. Niks mis mee maar daar draait het naar mijn idee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:05:
Toch snap ik niet hoe die licenties daarvoor dan werken. (technisch gezien)
Want Debian is open-source, en als gebruiker van Debian hoef je je nergens voor te registeren om in aanmerking te komen voor die licentie oid. Wat maakt dan dat Debian die licentie wel zo heeft en een willekeurige andere distro niet?

Nog gekker vind ik dan dat bij de RPi je licentie niet afhangt van de distro (software) die je draait, maar de hardware :?

Maar ik ben dan ook echt noob wat betreft licenties en zo
Zoals ik zei, er zitten twee dingen aan vast.
De eerste is de licensing. Met licentie, kun je een feature van de kernel unlocken, die op de CPU werkt. Zodoende, werkt een decoding vloeiend.
Zonder de licentie, moet je CPU een hele hoop meer rekenkracht verrichten om de boel zo goed mogelijk te decoden en een output naar de audio of video source te sturen.

De Pi heeft die rekenkracht niet van zichzelf. Een pc met minstens anderhalf GHz, heeft die rekenkracht wel. Daarnaast worden projecten als Debian gewoon gesponsord. Ook Ubuntu, RedHat, SuSE etc. hebben die sponsoring om die licenties WEL te kopen. Deze worden dan aangeboden als "restricted" package.
Deze packages unlocken dus het ingebakken doch restricted vermogen om de boel goed en snel te decoden.
De RPi foundation heeft deze sponsoring nog niet. En derhalve, moet de RPi, met z'n 800 tot 900MHz, de boel ZELF decoden, en onderwijl ook nog de video processing goed afhandelen. En de hele achtergrond kernel works, etc.

Je hoeft niets te snappen van licensing van zulk soort dingen. Als je maar snapt dat het heel veel uitmaakt of de license er wel of niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

OK, ik snap het. Zonder license is er geen HW decoding mogelijk, maar alleen SW decoding. Hier heb je een flinke CPU nodig, die de RPi niet heeft.

Het proprietary deel is een kernel module die dus niet open source is, en die dus nodig is voor HW decoding.

Voor de RPi kun je niet simpelweg de kernel module uit Debian gebruiken, omdat de RPi niet x86 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Da's inderdaad een prima samenvatting van mijn onmeunig lange verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Net mijn Pi in gebruik genomen. Dinsdag besteld en zaterdag al in huis. De hele avond bezig geweest om CEC aan de praat te krijgen, blijkt die #^%$* Philips TV het probleem te zijn. Na een firmware flash werkt het als een zonnetje. Ook lekker duidelijk dat op de site van Philips dat deze firmware geen CEC (of EasyLink) problemen op zou lossen... Nou, toch wel. For the record:

TV: 42pfl3507,
oude versie software: 2.06 (geen CEC respons)
nieuwe software versie: 2.12

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jep, Philips TV. Ik heb hetzelfde probleem. Ook na firmware update blijft mijn TV moeilijk doen.

Maar als je de kracht van de Pi laat afhangen van CeC, Is het probleem niet de Pi hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--help schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:55:
Lijkt inderdaad een licentie probleem te zijn. Bedankt voor het meedenken Kraades! :) Ik heb zojuist beide licenties besteld, hopelijk dat ik die snel binnen heb :) Als ik ze geconfigureerd heb zal ik het even laten weten!
Gaat zeker werken. :)
Op OpenELEC staat config.txt in /flash.
Deze is ro en moet je eerst remounten met mount -o remount,rw /flash.
Daarna config.txt aanmaken/aanpassen met vi of nano (installeren via System, OpenELEC Add-ons).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

kraades schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:35:
[...]

Gaat zeker werken. :)
Op OpenELEC staat config.txt in /flash.
Deze is ro en moet je eerst remounten met mount -o remount,rw /flash.
Daarna config.txt aanmaken/aanpassen met vi of nano (installeren via System, OpenELEC Add-ons).
of de sd effe in je pc hangen en zo editen :)

Ik ga vanavond effe mijn TV updaten. Ik vermoed dat de issues die ik heb ook gekoppeld zitten in de CEC.
het is alsof m'n tv steeds een signaal krijgt om naar HDMI1 te gaan terwijl ie daar al op zit.
Gevolg, korte schakeling en een notificatie van de tv dat ie nu op hdmi1 zit....

Vreemd genoeg had ik dit niet bij OpenElec of RaspBMC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:02:
[...]

of de sd effe in je pc hangen en zo editen :)
Op OpenELEC?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

De boot partitie is gewoon fat dus je windows bak kan die zonder problemen lezen en editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:01:
De boot partitie is gewoon fat dus je windows bak kan die zonder problemen lezen en editen.
Ik dacht dat dit niet ging op OpenELEC, maar het ligt aan mijn notebook. Op m'n PC lukt het wel. 8)7
Veel makkelijker idd....

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

:+ Die notebooks... heb je niks aan joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:03
Is een alpha en dus verstanding om nog niet te gebruiken :)
Pagina: 1 ... 13 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.