Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Xa!pt schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:33:
M'n RPI heeft 2 dagen goed gewerkt, maar nu wi de remote van m'n TV (Philips) niet meer werken. Ik heb OpenElec 3.2.3 er nu op staan met Frodo maar dat mag ook niet baten.

Heb al een aantal dingen geprobeerd: hdmi force command in de config toegevoegd, porten 9777 en 8080 op UDP en TCP in de router geforward maar nog steeds niks. Lees ook dat de web server enabled moet worden, heb dit al via Putty geprobeerd maar dit is niet gelukt.

Iemand enig idee waarom die niet meer reageert op allebei de remotes en wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen? :+
Niemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
met de philips remote even opnieuw te bron selecteren (hdmi1, 2 net waar de pi aanhangt).
Moet ik hier soms doen als de pi een tijdje draait en ik ondertussen andere dingen doe, tv kijken, ps3 etc.

moet dan soms even opnieuw kiezen voor hdmi1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb nu raspbmc draaien via SD card. Nu wil ik eens gaan testen met een USB of het veel sneller is. Kan ik dan de huidige gegevens bewaren/overzetten? of is dat dan een clean install?

En als je usb gebruikt, hoe maak je dan de backups? van SD en USB of alleen USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je vanaf USB draait, kun je sowieso de gegevens 1 op 1 overzetten. Daarnaast moet je dan de SD in write-lock zetten, zodat deze niet meer gewijzigd wordt.
Een backup van de USB is in principe genoeg, maar een kopie van de SD is wel zo handig voor je instellingen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmm install op usb gaat niet helemaal top :P

bij 99% errors op het scherm. welke? geen idee zo snel kan ik niet lezen :P iets met bad entry in directory

edit 2:

grrr ook bij de 2e poging gaat het fout als de installer de 99/100% behaald :(

ik kan niet lezen wat er voorbij komt. gaat te snel. Maar is iets als:

EXT4-fs error (device sda2): htree_dirblock_to_tree:861: inode #2: block 2051: comm vsftpd: bad entry in directory: rec_len

edit 3:

Ook de 3e poging is helaas mislukt :( Dan maar weer terug naar de standaard SD versie.

[ Voor 58% gewijzigd door Paulus07 op 03-11-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Paulus07 schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:53:
[...]

met de philips remote even opnieuw te bron selecteren (hdmi1, 2 net waar de pi aanhangt).
Moet ik hier soms doen als de pi een tijdje draait en ik ondertussen andere dingen doe, tv kijken, ps3 etc.

moet dan soms even opnieuw kiezen voor hdmi1 :)
Done, maar nog niks. Ook apparaat verwijderd en weer toegevoegd via de interface, maar werkt ook niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
-_- voor al het usb gebeuren een image gemaakt van de sd. zet ik die terug...... blauw scherm -_-

gooi ik er nieuw raspbmc op niks aan de hand.
kan ik straks alsnog alles opnieuw gaan instellen :@ en weer een avond weg :(

edit:

oudere backups werken ook niet :( wth?!

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 03-11-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

klopping schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:46:
Ja deze heb ik werkend.

Ik zal de settings nog even nalopen maar ik heb het gevoel dat het probleem niet de RPI is maar Synology.

Ik las het onderstaande maar de commandos werken bij mij niet en ik heb wel een beetje Unix/Linux kennis. Nog maar even op Synology forums googlen.
If you have recently installed a new Plex Media Server and when you load the manage URL you see a big 404 Not Found. Fear not, this is a simple fix thanks to this forum entry.

Plex Media Server is dependent on rsync but is not installed automatically like it should be. Run:

sudo apt-get install rsync
service plexmediaserver stop
service plexmediaserver start

[...]
Ik zie dat je wel aan het doorgaan bent met de Pi, ook al was je er in het begin niet van onder de indruk. Goed zo! :)

Paar tipjes:
Kies eerst eens gewoon voor SMB ipv NFS.
Laat eens een relatief kleine map, met voor de Pi leesbare media, scannen.
Installeer een lichte skin (confluence modified bijv.)

Check dan eens hoe de Pi met XBMC kan werken. Van daaruit ga je tweaken en uitproberen.
NFS, MPEG2 licentie, andere skins en andere distro's bekijken.

Oh ja, gebruik USB image tool om op een eenvoudige manier een image van een goed werkende SD kaart te maken (en te restoren indien nodig).

De Pi is niet de snelste, maar voor de 60, - die je hebt uitgegeven vind je geen beter platform om XBMC op te draaien. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:32
albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:31:
[...]

Ik zie dat je wel aan het doorgaan bent met de Pi, ook al was je er in het begin niet van onder de indruk. Goed zo! :)

Paar tipjes:

Check dan eens hoe de Pi met XBMC kan werken. Van daaruit ga je tweaken en uitproberen.

Oh ja, gebruik USB image tool om op een eenvoudige manier een image van een goed werkende SD kaart te maken (en te restoren indien nodig).

De Pi is niet de snelste, maar voor de 60, - die je hebt uitgegeven vind je geen beter platform om XBMC op te draaien. :)
Zouden meer mensen moeten doen , de tips die je geeft.
Zie maar al te vaak dat iemand eraan begint en direct alle mogelijkheden van begin tot eind direct van scratch werkend wil hebben. Succes met troubleshooten zeg ik dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

schumi2004 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:40:
[...]

Zouden meer mensen moeten doen , de tips die je geeft.
Zie maar al te vaak dat iemand eraan begint en direct alle mogelijkheden van begin tot eind direct van scratch werkend wil hebben. Succes met troubleshooten zeg ik dan ;)
Tja, zo wordt er hier en daar (lees Marktplaats) ook wel mee geadverteerd. :X

XBMC is mooi voor de 'normale' eindgebruiker, maar dan moet ie wel al ingericht en ingesteld zijn.
Anders kun je flink verzuipen in de mogelijkheden. Tel daar de beperkingen van de Pi bij op en het is gedoemd te mislukken.

Blijft wat mij betreft overeind dat, wanneer je het vanuit de mogelijkheden gaat benaderen, de Pi met XBMC een bewonderenswaardige combi is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Albino: om dat verzuipen te voorkomen heb ik een kant en klaar setje met OpenElec al voorgeïnstalleerd besteld, en heb ik er gelijk een paar SD-kaartjes bij besteld om te kunnen spelen met XBian / Raspbmc of andere mogelijkheden. Zo heb ik altijd een stabiele basis waar ik zo naar terug kan zodat vrouwlief in ieder geval altijd haar series kan kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

gwystyl schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:23:
@Albino: om dat verzuipen te voorkomen heb ik een kant en klaar setje met OpenElec al voorgeïnstalleerd besteld, en heb ik er gelijk een paar SD-kaartjes bij besteld om te kunnen spelen met XBian / Raspbmc of andere mogelijkheden. Zo heb ik altijd een stabiele basis waar ik zo naar terug kan zodat vrouwlief in ieder geval altijd haar series kan kijken :).
Ik had het met mijn relaas over "ingericht en ingesteld" en "normale mensen" meer over bijv. mijn ouders. :)

Maar prima dat je dat hebt gedaan, maar voor een tweakersganger eigenlijk een beetje zonde, tenzij je daar niet al te veel extra voor hebt moeten betalen. OpenElec of Xbian installeren stelt echt weinig voor.

Belangrijker is dat je een goed en snel SD kaartje hebt.

En gezien je plannen: Zorg voor een goede SD image (zie een paar posts hierboven). Die ga je nodig hebben!

Veel plezier iig :)

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 04-11-2013 11:32 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Begonnen met raspbmc bij de aankoop. was er binnen een week af.
Hele tijd Xbian gedraaid tot laatste week. In verband met bufferproblemen eraf gegooid.
Nu draai ik OpenELEC met een USB stick (cheapo) voor de storage.
Nu met OE kan ik CEC gebruiken terwijl ik het onder xbian niet draaiend kreeg.(edit: Hiervoor gebruikte ik de hdmi kabel die bij de set van SOS Solutions meegeleverd werd. Deze nu vervangen door een HDMI kabel van de Action 1.8 lang en nu werkt het wel in OpenELEC) Draait gewoon plug and play.

Nu nog mij verdiepen in NFS (FreeNFS) en ik denk dat ik een heel stabiel systeem heb.
Enige nadeel vindt ik is als ik nu iets wil veranderen in de config text op de sd card die in mijn pc moet steken (edit: nu ook vervangen door de link hieronder van albino. SD Card is gemount en kan hem nu via ssh benaderen).
Benader hem liever via ssh, net als xbian maar dat krijg ik niet voor elkaar nog

[ Voor 21% gewijzigd door Sepp14 op 04-11-2013 21:02 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sepp14 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:37:
Begonnen met raspbmc bij de aankoop. was er binnen een week af.
Hele tijd Xbian gedraaid tot laatste week. In verband met bufferproblemen eraf gegooid.
Nu draai ik OpenELEC met een USB stick (cheapo) voor de storage.
Nu met OE kan ik CEC gebruiken terwijl ik het onder xbian niet draaiend kreeg. Draait gewoon plug and play.
Nu nog mij verdiepen in NFS (FreeNFS) en ik denk dat ik een heel stabiel systeem heb.
Enige nadeel vindt ik is als ik nu iets wil veranderen in de config text op de sd card die in mijn pc moet steken. Benader hem liever via ssh, net als xbian maar dat krijg ik niet voor elkaar nog
Hmmm, ik heb CEC problemen sinds de nieuwe TV. Mede daarom gebruik ik de Pi van beneden niet meer.
Ik zeg mede, omdat de ingebouwde media afspeelmogelijkheden van de TV prima en snel werken.
Toch maar eens OpenElec gaan proberen dan :)

NFS (Synology) gebruik ik al een tijd en dat loopt prima. Ik kan echter zelf geen verschil qua performance ontdekken t.o.v. SMB.

Bij Xbian moet je dat wel apart toestaan; root account aanzetten om in je boot map te kunnen wijzigen. Bij OpenElec schijnt dat iets anders te werken:
http://htpcbuild.com/htpc...ec/openelec-overclocking/

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:07:
[...]

Hmmm, ik heb CEC problemen sinds de nieuwe TV. Mede daarom gebruik ik de Pi van beneden niet meer.
Ik zeg mede, omdat de ingebouwde media afspeelmogelijkheden van de TV prima en snel werken.
Toch maar eens OpenElec gaan proberen dan :)

NFS (Synology) gebruik ik al een tijd en dat loopt prima. Ik kan echter zelf geen verschil qua performance ontdekken t.o.v. SMB.

Bij Xbian moet je dat wel apart toestaan; root account aanzetten om in je boot map te kunnen wijzigen. Bij OpenElec schijnt dat iets anders te werken:
http://htpcbuild.com/htpc...ec/openelec-overclocking/
Thanks voor de link die kon ik nog niet. Gaat ik wel even proberen dan . Heb wel wat aanpassingen in de normale config text gedaan. gebruik nu de modest setting zonder overvolting.
NFS wil ik proberen omdat ik lees dat het sneller werkt en je eventueel grotere mkv cq bluray beter ermee afspeelt.
Mijn opstelling is Windows7 PC , netgearrouter wnr3500l, met aan de pc een ExterneHDD van 1TB waar al mijn tv series en films op staan. Moet alleen uitvogelen hoe ik dat doe met die NFS. Gebruik nu SMB net als vele.
Voor SSH gebruik in WINScp

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 18:49
Klopt, ik had een iets hogere verwachting van RPI, maar wat anderen terecht hebben opgemerkt dat gezien de kosten dit wel onterecht was. Ik ben wel enthousiast geworden over XBMC en met een RPI heb ik wel een goedkope oplossing om meer kennis op te bouwen en zaken uit te proberen.

Misschien is het niet helemaal duidelijk maar ik heb RPI gewoon werkend met NFS. Ik kan probleemloos mijn audio, foto en MKV video bestanden afspelen. Ik heb een paar ISO films met handbrake overgezet naar mkv bestand en dat werkt prima.

Mijn streven is om een gebruiksvriendelijke omgeving te creëren die alle bestanden probleemloos afspeelt. Volgens mij moet dit kunnen lukken met RPI in combinatie met Plex.

Gezien meer mensen een RPI in combinatie met Synology NAS hebben ben ik benieuwd naar hun ervaring. Ik heb nu het gevoel dat het de plugin video is of een configuratie in mijn NAS.
albino71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:31:
[...]

Paar tipjes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:09:
[...]
Jep de afstandsbediening van mijn TV. Ik heb ook een LG, namelijk de 42PQ3000.
Het stopknopje onderaan (groene knop dus) werkt voor mij ook niet om uit een menu te gaan :(

Dus om mijn vraag opnieuw te formuleren, weet iemand of de logitech 650 compatibel is met raspberry/raspmbc?
Heb ook een Logitech 650 liggen dus ook op zoek naar een IR USB receiver voor raspbmc. Iphone/ipadd applicatie werkt prima maar heb toch liever fysieke toetsen.

Eentje gekocht bij DX maar kwam er op marktplaats ook nog eentje tegen.
Die van Marktplaats kreeg ik er niet mee aan de praat, de Logitech reageerde nergens op. Dat is ongeveer dit model
Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/thumb/f/ff/Remote-unbranded.jpg/180px-Remote-unbranded.jpg

Toevallig kwam die middag nog de afstandsbediening van DX binnen en die werkte wel in één keer.
Dat is deze
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_133615_1.jpg

In de Logitech software zeg je dat het om dit model gaat, China-vasion CVSB-983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Ik heb de Pi werkend met Xbian. CEC werkt alleen als ik de Pi opnieuw opstart, zodra de TV een keer uit is geweest is CEC het spoor bijster.
Afspelen van MKV verloop voor 90% goed, soms kalt ie er wel eens uit als ik bijvoorbeeld een andere taal wil kiezen bij een tekenfilm voor mijn zoon ofzo.
Wat sowieso niet goed werkt is tijdens het einde van MKV. De Pi knal er dan altijd uit en start opnieuw op. Vrij onhandig als je (wederom voor de jonge kroost hier in huis) een aantal Bumba filmpjes hebt van <5 min en je het liefst hebt dat je Pi gewoon de ene Mkv na de andere afspeelt.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:40
Is er iemand die Raspbmc gebruikt en iPlayer? Bij mij is het superlangzaam terwijl het voorheen normaal was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Squinck schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:45:
Ik heb de Pi werkend met Xbian. CEC werkt alleen als ik de Pi opnieuw opstart, zodra de TV een keer uit is geweest is CEC het spoor bijster.
Afspelen van MKV verloop voor 90% goed, soms kalt ie er wel eens uit als ik bijvoorbeeld een andere taal wil kiezen bij een tekenfilm voor mijn zoon ofzo.
Wat sowieso niet goed werkt is tijdens het einde van MKV. De Pi knal er dan altijd uit en start opnieuw op. Vrij onhandig als je (wederom voor de jonge kroost hier in huis) een aantal Bumba filmpjes hebt van <5 min en je het liefst hebt dat je Pi gewoon de ene Mkv na de andere afspeelt.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Je leest een paar posts hierboven dat er meer zijn met CEC problemen onder Xbian.
Op mijn Samsung TV werkte het perfect, op de nieuwe (LG) niet en doen de problemen die jij beschrijft zich voor. Je kunt even OpenElec proberen...

Het MKV verhaal komt mij niet bekend voor. Heb je de Pi aan een goede voeding hangen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Xa!pt schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:33:
M'n RPI heeft 2 dagen goed gewerkt, maar nu wi de remote van m'n TV (Philips) niet meer werken. Ik heb OpenElec 3.2.3 er nu op staan met Frodo maar dat mag ook niet baten.
Wat bij mij altijd helpt is de TV uitzetten door de stekker uit te trekken... Uitzetten met de knop op de TV is niet genoeg. Daarna werkt CEC weer zoals het hoort.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Distro er wellicht bijzetten. OpenElec en mijn Pana tv werkt CEC feilloos. Heb het wel aan moeten zetten in het menu van de tv.

[ Voor 26% gewijzigd door IJsbeer op 04-11-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gewoon in context menu systeem uitschakelen en dan stekker eruit Ook weinig kans op corruptie in de sd card. Lijkt mij beter als je de rpi niet de hele dag wilt laten branden.
Stekker erweer in als je hem gaat gebruiken en de tv staat in standby springt hij weer aan op het kanaal van de rpi.
HDMI_forceplug=0 zetten wil ook helpen heb ik begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:46
Sinds kort ben ik in het bezit van een RPI met XBMC erop.
Afgelopen zaterdag ben ik bezig geweest om het IP-adres op static te zetten via Apps -> Netwerk config. Tijdens de uitvoer kreeg ik een script error (weet niet welke)
Het resultaat is nu dat de RPI opstart, even heel kort de balk in Confluence laat zien (balk met keuzes als video, music, system, enz). Deze balk blijft een fractie van een seconde in beeld en verdwijnt dan. Meer gebeurt er niet.

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken waar dit aan kan liggen. Is een soort van config bestand waar de netwerkconfig in staat?

Edit: Welk ip-adres de RPI ne heeft weet ik niet. De nieuw geconfigureerde werkt niet, in de dhcp-leases zie ik geen lease verschijnen

[ Voor 10% gewijzigd door consono_md110 op 04-11-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Je kunt via de router toch ook de rpi een vast ip adres geven? Denk dat het op die manier oplost?

In systeem informatie kun je zien wat je ip adres is van de rpi mits die verder komt dan alleen die balk die jij zegt :+

Probeer anders een clean install vanaf scratch.

[ Voor 49% gewijzigd door Sepp14 op 04-11-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
Er hangt gewoon een 5v usb stekkertje aan. Heb wel her en der gelezen dat er verschil bestaat, maar wat is dan echt een goeie?
Dat CEC niet altijd werkt is op zich niet zo'n probleem, want dan pak ik I-pad of HTC erbij en gaat het allemaal net zo vlot.
Maar niemand anders last van mijn .mkv issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Sepp14 schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:23:
Je kunt via de router toch ook de rpi een vast ip adres geven? Denk dat het op die manier oplost?
Heb ik geprobeerd, maar helaas, geen lease. Bij een ander, wel werkend kaartje werkt het prima op die manier
In systeem informatie kun je zien wat je ip adres is van de rpi mits die verder komt dan alleen die balk die jij zegt :+
De balk waar 'systeem' op staat verschijnt heel even, daarna kan ik niets meer met de RPI. Dus ook geen ip-adres bekijken.
Probeer anders een clean install vanaf scratch.
Dat wilde ik dus juist voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Welk systeem gebruik je eigenlijk Raspbmc Xbian of OpenELEC?
Kan zijn dat je SD Card corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
GA!S schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:03:
[...]

Wat bij mij altijd helpt is de TV uitzetten door de stekker uit te trekken... Uitzetten met de knop op de TV is niet genoeg. Daarna werkt CEC weer zoals het hoort.
Ik had er iets meer voor nodig: uiteindelijk via de instellingen in m'n tv DNLA volgens mij even aan- en uitgezet en daarna werkte het weer prima. _/-\o_

Zag er in het begin tegenop omdat het draaiend krijgen van een Pi me veel gekloot leek, maar uiteindelijk is het niet vervelend om te kloten en viel het installeren e.d. ook alles mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Sepp14 schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:09:
Welk systeem gebruik je eigenlijk Raspbmc Xbian of OpenELEC?
Kan zijn dat je SD Card corrupt is.
Ik gebruik Raspbmc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:03:
[...]
Ook ik zal dan maar een ticket aanmaken bij Synology.............
Heb ook een patch gekregen. In feite krijg je een nieuwe versie van /sbin/rpcbind.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Squinck schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:32:
Er hangt gewoon een 5v usb stekkertje aan. Heb wel her en der gelezen dat er verschil bestaat, maar wat is dan echt een goeie?
Dat CEC niet altijd werkt is op zich niet zo'n probleem, want dan pak ik I-pad of HTC erbij en gaat het allemaal net zo vlot.
Maar niemand anders last van mijn .mkv issue?
5V, hoeveel Ampère?

CEC is wel handig (als het werkt)

MKV issue zou door je voeding kunnen komen, of heb je de Pi overgeklokt?
Wat voor MKV is het trouwens? Groot, klein, HD, DTS?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om titels van films in een playlist automatisch te voorzien van een extra tekst?

Wil kijken of ik in bij de 3D films automatisch 3D achter de titel kan plaatsen. Nu moet dit handmatig (om toch beetje verschil te zien tussen 2D en 3D films :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:38
Paulus07 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:01:
Weet iemand of het mogelijk is om titels van films in een playlist automatisch te voorzien van een extra tekst?

Wil kijken of ik in bij de 3D films automatisch 3D achter de titel kan plaatsen. Nu moet dit handmatig (om toch beetje verschil te zien tussen 2D en 3D films :) )
Dat zou ik ook wel willen weten :)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Paulus07 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:01:

Kan je toch in de titel verwerken? Als de nfo maar de juiste info heeft van IMDB of een andere moviedatabase. Dan kun je meteen zien in de bibliotheekmodus (grotelijstetc) welke het zijn.
Nu laat hij het ook zien bij mij met SD of HD in de lijst . Gebruik zelf de confluence modified skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Zal je zelf in je skin moeten aanpassen gok ik.
Elke film heeft bepaalde eigenschappen en xbmc kan een hoop uitlezen, maar je skin is degene die bepaalde zaken neerzet (clear art etc)

Wat je wél zou kunnen doen is een smart playlist aan te maken welke al je films die 3D zijn weergeeft.
Deze kan jij bijv. met het Amber skin gewoon als menuoptie laten weergeven. Ik doe dat met de films voor de kids.. Zien ze niet al die bloederige fanart van mijn andere films :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:31
Ik lees net op http://blog.netflix.com/2013/10/netflix-on-ios-now-with-hd-streaming.html dat je nu netflix via de app kan streamen via airplay. Zou dit dan ook werken op de Raspberry pi met xbmc (airplay?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:34:

Wat je wél zou kunnen doen is een smart playlist aan te maken welke al je films die 3D zijn weergeeft.
Deze kan jij bijv. met het Amber skin gewoon als menuoptie laten weergeven. Ik doe dat met de films voor de kids.. Zien ze niet al die bloederige fanart van mijn andere films :P
Interessante optie! Ik zat met hetzelfde voor de kids, wou het oplossen met meerdere users, maar dit klinkt veel beter. En het als hoofdmenu item terug laten komen dat kan niet via Confluence? En hoe voeg je hem toe bij Amber?

Smart Playlists @ XBMC Wiki

Laat maar: ik kan zelf ook zoeken... ;)
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Edit_the_home_screen_skin_files Al lijkt dit een eenvoudigere manier te beschrijven die ook werkt in Confluence... Vanavond eens spelen! Thx!
Hmm, volgens deze wiki ondersteund Confluence dit idd niet: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Comparison_of_skin_features

[ Voor 26% gewijzigd door IJsbeer op 05-11-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ik gebruik deze skin http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145080
Die jij bedoelt is meer voor Eden http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=103001 als ik het even vlug lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

IJsbeer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:32:

Interessante optie! Ik zat met hetzelfde voor de kids, wou het oplossen met meerdere users, maar dit klinkt veel beter. En het als hoofdmenu item terug laten komen dat kan niet via Confluence? En hoe voeg je hem toe bij Amber?

Smart Playlists @ XBMC Wiki

Laat maar: ik kan zelf ook zoeken... ;)
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Edit_the_home_screen_skin_files Al lijkt dit een eenvoudigere manier te beschrijven die ook werkt in Confluence... Vanavond eens spelen! Thx!
Hmm, volgens deze wiki ondersteund Confluence dit idd niet: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Comparison_of_skin_features
Smart playlist maken, die aan favorieten toevoegen en vervolgens kan je die favoriet in je home menu toevoegen..
Zie mijn post: RoRoo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Deze nieuwe skin draait trouwens ook best prima op de Pi: Aeon MQ5
De meest uitgebreide en aanpasbare skin.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ik ben van plan om een USB 3.0 externe harde schijf te hangen aan een raspbmc-doosje, dus geen NAS. Maar kan de pi ook met NTFS of exFAT schijven omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zou kunnen dat je nog wat moet installeren voor exFat:
http://apcmag.com/how-to-enable-exfat-in-ubuntu.htm
Ntfs zou moeten werken, hoewel ik het altijd een beetje tricky vind.

Maar als de schijf niet ook onder windows gebruikt gaat worden zou ik er lekker ext4 op zetten, is waarschijnlijk een stuk sneller en stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
De schijf zal als het goed alleen op m'n pi. Wil er via flexget en transmission automatisch torrents op laten downloaden. Verder heb ik geen Windows, alleen os x Mavericks. Hoezo is volgens jou NTFS een beetje tricky? Ext4 kan ik op elke,op dit moment leverbare, schijf krijgen? Of zijn er bepaalde specsavers waaraan de schijf moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NTFS betekent extra vertaalslag en dus trager.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:34:
Zal je zelf in je skin moeten aanpassen gok ik.
Elke film heeft bepaalde eigenschappen en xbmc kan een hoop uitlezen, maar je skin is degene die bepaalde zaken neerzet (clear art etc)

Yup heb een aparte smart list voor de 3D films. Maar heb ook een 21:9 playlist. Maar een niet 3D film en geen 21:9 komt dus in de movies terecht. alleen staan er dan soms 2 naast elkaar (de 2d en 3d variant) en dan is het soms gokken welke van de 2 wat is :P

Zet er daarom vaak handmatig 3D bij in de titel :) Amber ondersteunt helaas geen #d icons etc zoals confluence. Dat is weer echt skin afhankelijk.

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/gdp5vfhv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:34:
[...]

Yup heb een aparte smart list voor de 3D films. Maar heb ook een 21:9 playlist. Maar een niet 3D film en geen 21:9 komt dus in de movies terecht. alleen staan er dan soms 2 naast elkaar (de 2d en 3d variant) en dan is het soms gokken welke van de 2 wat is :P

Zet er daarom vaak handmatig 3D bij in de titel :) Amber ondersteunt helaas geen #d icons etc zoals confluence. Dat is weer echt skin afhankelijk.

[afbeelding]
Had ik ook. Uiteindelijk heb ik poster.jpg aangepast/aangemaakt met zo'n 3D Blu-ray case.

Heb ook diverse types gescheiden d.m.v. smart playlists -> favorieten -> favorieten aan menu toevoegen.
Voor Home Movies, 3D Movies en Diversen (docu's etc.).

Gaan deze instellingen eigenlijk ook over als je een nieuwe skin installeerd? Heb nu Amber wel helemaal aangepast aan mijn wensen (o.a. met andere backgrounds e.d.) maar wil ook wel eens wat anders uitproberen.

(Geldt trouwens voor een Ouya, maar is verder natuurlijk vergelijkbaar met Pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:06:
[...]

Had ik ook. Uiteindelijk heb ik poster.jpg aangepast/aangemaakt met zo'n 3D Blu-ray case.

Heb ook diverse types gescheiden d.m.v. smart playlists -> favorieten -> favorieten aan menu toevoegen.
Voor Home Movies, 3D Movies en Diversen (docu's etc.).

Gaan deze instellingen eigenlijk ook over als je een nieuwe skin installeerd? Heb nu Amber wel helemaal aangepast aan mijn wensen (o.a. met andere backgrounds e.d.) maar wil ook wel eens wat anders uitproberen.

(Geldt trouwens voor een Ouya, maar is verder natuurlijk vergelijkbaar met Pi)
zelf maak ik een image van de SD card voor ik dingen ga testen etc. Als het dan mis gaat zet ik de image terug en kan weer verder.

http://sourceforge.net/projects/win32diskimager/
httpforum.stmlabs.comshowthread.phptid=8795

What I did to transfer my custom image:
(Windows 7 OS)
1. download win32diskimager from here: http://sourceforge.net/projects/win32diskimager/
2. Unzip to a folder on you comp.
3. Insert your SD card. (The one with the image you want to Backup)
4. Open win32diskimager.exe
5. Select the drive letter of your card.
6. In the blank (under image file) type in the path of where you want the image saved. Example - C:\Users\Loro\Downloads\Rpi\Rpibackup.img
NOTE: Rpibackup.img will be the name of you backup file. Name it whatever you want, add the .img at the end!
7. Click READ
(If all goes well it will say successful)
8. Eject SD card (safely remove)
9. Insert SD you want the backup image to be on.
10. Select the drive letter of the card you inserted.
11. Using the folder icon select the image you just created in step 6.
(NOTE: my path was still there after I clicked read, so I didn't have to select it)
12. Click WRITE
NOTE: It will warn you that this may corrupt your SD card)
(If all goes well it will say successful)
13. Eject SD card (safely remove)
14. Insert into Pi and power on
NOTE: When I started my Pi there was a notice saying that it had to patch some root files.

DONE!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik heb mijn installatie al een tijdje draaiend maar met het volgende probleem.

Als ik een video afspeel die niet 16:9 is, en die niet schermvullend maar met zwarte balken.
Dan blijven mijn controls zichtbaar. En als ik dan subs heb zet hij deze netjes op de goede plek onder het beeld maar blijven ze staan en heb je na 5 minuten alle subs overelkaar heen als chaos.
Bovenin de zoekbalk blijft ook staan.

hij rendert dus rondom de video niet zwart. Hoe krijg ik dit ingesteld?

Ik gebruik openelec met confluence.
Ik heb al veel gegoogled maar de keywords zijn erg lastig om precies te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:12:
zelf maak ik een image van de SD card voor ik dingen ga testen etc. Als het dan mis gaat zet ik de image terug en kan weer verder.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat mijn instellingen van smartlists, favoreten en hoofdmenu ook meegaan als ik skin verander.

Ik geloof het niet namelijk.

En ook ik heb even een complete copy gemaakt van een werkende XBMC installatie op de Pi. Kan altijd van pas komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nee gaat niet mee. Elke setting is skin afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
klopping schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:39:
Ik heb plex geïnstalleerd maar ik krijg films het op mijn pc niet afgespeeld. Als ik naar mijn plex bibliotheek ga en de film start krijg ik steeds de fout melding:cannot load m3u8. Vanaf computer hoeft het ook niet te werken maar vanaf de 2 TV's blijven de folders leeg.
Kan je mij iets meer informatie geven hoe ik dit installeer en werkend krijg met RPI of naar een site verwijst.
BTW: Nu ik deXBMC een beetje meer doorkrijg wordt ik wel enthousiaster. Ik krijg nu bij het aanklikken van de Films en Muziek de hoes te zien, dat ziet er wel heel mooi uit. Hij blijft dus :-)

[...]
Deze handleiding was alles wat ik nodig had om het aan de praat te krijgen:

http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb het even gemist, maar wordt xbian nou nog doorontwikkeld?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Seth_Chaos schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:56:
[...]

Als ik deze handleiding volg lees ik dat je via plex dus ook de Video_TS films kunt kijken zonder dat je de desbetreffende codecs nodig hebt. Dit doet dus Plex al zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
GA!S schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:23:
Ik heb het even gemist, maar wordt xbian nou nog doorontwikkeld?
Ja hoor. Beta 2 wordt bijna gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:53:
[...]

Als ik deze handleiding volg lees ik dat je via plex dus ook de Video_TS films kunt kijken zonder dat je de desbetreffende codecs nodig hebt. Dit doet dus Plex al zelf?
Plex transcode naar een eigen format dat naar de plex plugin in xbmc gestreamd wordt. Vergelijkbaar met Airplay en andere varianten.

[ Voor 5% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 18:49
Deze handleiding had ik al maar films krijg ik nog niet afgespeeld.
Seth_Chaos schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
kraades schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:20:
NTFS betekent extra vertaalslag en dus trager.
NTFS is ietsje trager maar heeft het voordeel dat je de schijf nog altijd aan een Windows systeempje kan koppelen en kan backuppen of iets op kan schrijven. EXFAT is juist voor flashdrives bedoeld en heeft minder herstelmogelijkheden dan NTFS mocht je schijf stuk gaan.

2 nadelen van EXT4, het is de ideale keuze voor opslag, snel en goed. Maar het werkt met geen enkel ander OS en als je schijf ooit crasht (mij spontaan overkomen met een WD 1.5TB van een jaar oud) kost herstel VEEL duurder dan als het NTFS geformatteerd was..

Ik heb net mijn nieuwe schijf binnen en moet nu 800GB aan data erop gaan zetten. Heb geen idee hoe. Ik wil dat de nieuwe schijf EXT4 wordt, maar dan kan ik met mijn Macbook die 800GB die nu op een EXFAT 1TB disk staat niet overkopieren. NTFS kan Mac niet naar schrijven, wel met 3rd party software maar die raad het ook af (Paragon). Dus dan maar via netwerkkabel laptop op de router en harddisk op de RPi aansluiten en kopieren :( gaat lang duren.
Sinds ik aan de RPi en dus aan Linux/Debian ben begonnen vind ik dat echt het grootste nadeel: FS van je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
luccie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:20:
Ik heb mijn installatie al een tijdje draaiend maar met het volgende probleem.

Als ik een video afspeel die niet 16:9 is, en die niet schermvullend maar met zwarte balken.
Dan blijven mijn controls zichtbaar. En als ik dan subs heb zet hij deze netjes op de goede plek onder het beeld maar blijven ze staan en heb je na 5 minuten alle subs overelkaar heen als chaos.
Bovenin de zoekbalk blijft ook staan.

hij rendert dus rondom de video niet zwart. Hoe krijg ik dit ingesteld?

Ik gebruik openelec met confluence.
Ik heb al veel gegoogled maar de keywords zijn erg lastig om precies te zoeken.
Niemand? :'(

Ik zal straks even proberen een foto ervan te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
@luccie Ja dit ken ik, heel toevallig de week nog gezien.

Ik had na wat googlen dit voorbeeld gezien over dirty regions. Toen ik dat toepaste kreeg ik die problemen. Gewoon weer verwijderen en het gaat weer goed.

Geen idee waarom het fout gaat bij subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Jazco2nd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:23:
[...]

NTFS is ietsje trager maar heeft het voordeel dat je de schijf nog altijd aan een Windows systeempje kan koppelen en kan backuppen of iets op kan schrijven. EXFAT is juist voor flashdrives bedoeld en heeft minder herstelmogelijkheden dan NTFS mocht je schijf stuk gaan.

2 nadelen van EXT4, het is de ideale keuze voor opslag, snel en goed. Maar het werkt met geen enkel ander OS en als je schijf ooit crasht (mij spontaan overkomen met een WD 1.5TB van een jaar oud) kost herstel VEEL duurder dan als het NTFS geformatteerd was..

Ik heb net mijn nieuwe schijf binnen en moet nu 800GB aan data erop gaan zetten. Heb geen idee hoe. Ik wil dat de nieuwe schijf EXT4 wordt, maar dan kan ik met mijn Macbook die 800GB die nu op een EXFAT 1TB disk staat niet overkopieren. NTFS kan Mac niet naar schrijven, wel met 3rd party software maar die raad het ook af (Paragon). Dus dan maar via netwerkkabel laptop op de router en harddisk op de RPi aansluiten en kopieren :( gaat lang duren.
Sinds ik aan de RPi en dus aan Linux/Debian ben begonnen vind ik dat echt het grootste nadeel: FS van je schijf.
Hmm ok. Nou aangezien ik alleen een Macbook Pro tot mijn beschikking heb en geen Windows in huis heb, hou ik het op exfat aangezien daar ook de maximale bestandsgrootte meer dan 4GB bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakket
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Hallo tweakers,

Zo'n 2 weken heb ik mijn raspberry pi nu en hij bevalt zeer. Ik heb couchpotato op mijn pc die dl alles en zet het op mijn NAS en dan kan ik rustig via mijn PI films kijken met de afstandsbediening van mijn TV. Nu is mij opgevallen dat de meeste van mijn downloads 5.1 geluid ondersteunen, op het moment gebruik ik gewoon mijn tv speakers, dat is opzich prima maar nu ik zo'n mooie setup heb wou ik eigelijk investeren in 5.1 geluid.

Ondertussen wat research gedaan en nu denk ik dat dit zou moeten werken maar ik heb mijn twijvels.

Als ik deze: pricewatch: Sony BDV-N590
nou koop en dan heel simpel

__ = hdmi

PI__BDV-N590__TV

Krijg ik dan simpelweg 5.1 geluid en gebruik ik dan de BDV-N590 afstandsbediening ipv die van de tv?
Ik zie ook niet duidelijk of dat die BDV-N590 nu ook CEC ondersteund.

Kan iemand dit voor me ophelderen? of eventueel een ander systeem dat wel werkt posten?

Alvast bedankt,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Of die CEC ondersteund, geen idee. Dat zou je bij Sony dan na moeten vragen als het niet in de specs staat. Nadeel van deze setup is wel dat als je de XBMC wilt kijken je dus ALTIJD de versterker aan moet hebben...
Er zijn ook HDMI splitters te koop met optical uit (vanaf 40 euro), daar is wisselend succes mee. Zie ook dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door IJsbeer op 08-11-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

IJsbeer schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:00:
Of die CEC ondersteund, geen idee. Dat zou je bij Sony dan na moeten vragen als het niet in de specs staat. Nadeel van deze setup is wel dat als je de XBMC wilt kijken je dus ALTIJD de versterker aan moet hebben...
Er zijn ook HDMI splitters te koop met optical uit (vanaf 40 euro), daar is wisselend succes mee. Zie ook dit topic.
Mijn versterker zet het gewoon door hoor.. zelfs als ie uit(standby) staat. gaat de audio vrolijk over de TV.

het hangt van de set af of ie hdmi passthrough ondersteund.. enige manier om zeker te weten... testen..
niet kopen bij de MediaMarkt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26
Of even vragen bij Sony lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, misschien weten jullie hier een oplossing. Ik heb vorige week een raspberry pi met XBMC besteld. Ik heb in de woonkamer een Samsung LED TV waar ik deze graag op zou draaien.

Nu blijkt dat op de één of andere manier de pi niet gezien word door de tv. Ik kan het HDMI kanaal simpelweg niet selecteren. Als ik vervolgens een hot swap doe, zie ik dan ook geen beeld. Sluit ik de PI echter HDMI aan op m'n computermonitor, dan draait deze gewoon...

Ff googlen natuurlijk en heb dan ook de hotplug en hdmi boost opties al geprobeerd (4 en 11). Allebei zonder resultaat.

De TV is (redelijk) nieuw, kan gewoon 1080p hebben. Ik zou m nog wel via de HDMI mode naar 720p kunnen foceren, maar dit lijkt me niet veel uitmaken.

Ik heb de PI daarom teruggestuurd, maar het vervangend exemplaar vertoond precies hetzelfde gedrag. Ik heb meerdere apparaten er aan hangen en geen enkele vertoond dit probleem.

Oh en ik draai RaspBMC.

Wellicht dat jullie hier nog een idee of ervaring mee hebben? Ik had me hier best op verheugd, maar het lijkt er op alsof deze retour gaat :/

Edit; ook meerdere kabels geprobeerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Andere voeding voor de pi geprobeerd? Voeding adapter wil nog wel eens het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vraagje. met 3d 1080P dts SBS films (wat een afkortingen :P) stotterd het beeld soms minimaal. maarja eenmaal gezien....... ;)

Nu kom ik online wat dingen tegen zoals de refresh rate verlagen. De staat bij mij in raspbmc standaard op 60.00. Maar als ik hem bijvoorbeeld naar 30 zet is de verhouding van het beeld anders. Klopt dit? of is de refresh rate niet alleen het beelden per seconde verhaal? Want de resolutie blijft wel gewoon op 1920x1080 staan namelijk.

edit:

En hebben jullie iets aan overclocking gedaan als je raspbmc op een SD card (class 10) draait? of is dat niet aan te raden? Zoja: welke settings draaien jullie dan?

[ Voor 15% gewijzigd door Paulus07 op 09-11-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Heeft iemand Airplay al werkend gekregen onder Xbian 1.1? Ik heb de ''fix'' geïnstalleerd die in dit topic stond vermeld. Hierdoor herkend mijn iPad air xbmc als een airplay device. Echter zodra ik bijvoorbeeld een YouTube filmpje wil streamen, crashed xbian en start hij kort daarna opnieuw op.

Heeft iemand dit probleem ook?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:54:
Andere voeding voor de pi geprobeerd? Voeding adapter wil nog wel eens het verschil maken.
Ik gok dat deze ook vervangen is, maar heb iig zowel een losse adapter als usb -> mini usb kabel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Is er iemand die al een gotham build draait op z'n pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:32
Mastadont schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 07:55:
Is er iemand die al een gotham build draait op z'n pi?
Wel gedaan maar omdat Gotham op een ander Fusion systeem problemen gaf weer verwijderd. (Pi werkte zonder problemen overigens en op Fusion ook echter wakeup from hibernate was ruk)
Hoezo?

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 09-11-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Mijn geluid werkte niet meer op m'n main XBMC (ion330) en na een update naar Gotham werkte alles weer. De shared library op m'n nas synchroniseert nu niet meer vanwege 2 versies van XBMC (gotham op m'n ion330 en raspbmc op m'n pi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Mijn raspbmc wil sinds de laatste update alleen de surround kanalen nog maar uitsturen en niet center. Meer mensen hier last van?

Als ik m handmatig op 2.1 zet doet alles het zoals het hoort, maargoed dan heb ik dus geen 5.1 meer.

[ Voor 28% gewijzigd door spokje op 09-11-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Zo, wifi adapter besteld. Mijn huidige wifi adapter moet ik via een usb hub gebruiken en heb daar geen zin in.

Heb deze besteld voor iets van 5 euro :)

http://dx.com/p/ultra-min...ess-network-adapter-48166

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pakket schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:37:
Ik zie ook niet duidelijk of dat die BDV-N590 nu ook CEC ondersteund.
De verschillende benamingen voor CEC:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=CEC#Trade_names

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:34:
Ff googlen natuurlijk en heb dan ook de hotplug en hdmi boost opties al geprobeerd (4 en 11). Allebei zonder resultaat.
Misschien voor de hand liggend, maar heb je een andere HDMI poort geprobeerd. Ik meen me te herinneren dat ik in het begin ook wat problemen had met mijn Samsung TV, maar na wat stoeien met die instellingen (hotplug etc.) en poorten verwisselen werkte het ineens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:12:
[...]

Misschien voor de hand liggend, maar heb je een andere HDMI poort geprobeerd. Ik meen me te herinneren dat ik in het begin ook wat problemen had met mijn Samsung TV, maar na wat stoeien met die instellingen (hotplug etc.) en poorten verwisselen werkte het ineens wel...
Ik zal vanavond nog wat rommelen dan. Misschien ook ff de boost proberen op wat tussenliggende standen dan alleen 4 en 11. Ondertussen ook mail gehad van de verkoper en hij kan eventueel gewoon retour. Dus dan word het misschien een Ouya of een ander Android gebaseerd aparaat.

Iemand nog goede tips wat dat betreft? Alternatieven voor de raspberry xbmc? Of zit ik dan in het verkeerde topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Iemand koelblokjes op de raspberry , volgens mij is het maar onzin.
Die van mij is 51 graden in idle stand zonder en 51 graden idle met blokjes. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Welke skin is het lichtst? Ik wil graag wel een beetje fan-art dingen maar een zo licht mogelijke skin. Of is dat de stock Confluence skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dacuuu schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:27:
Welke skin is het lichtst? Ik wil graag wel een beetje fan-art dingen maar een zo licht mogelijke skin. Of is dat de stock Confluence skin?
Amber _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zo te downloaden als ik in xbian naar de skin plugin sectie ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Theodor schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:25:
Iemand koelblokjes op de raspberry , volgens mij is het maar onzin.
Die van mij is 51 graden in idle stand zonder en 51 graden idle met blokjes. |:(
Het maakt een paar graden uit, maar het staat gewoon leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dacuuu schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:30:
[...]

Zo te downloaden als ik in xbian naar de skin plugin sectie ga?
Yep, hij staat tegenwoordig in de algemene lijst. Ik gebruik 'm al een poosje en ben fan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RoRoo schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:42:
[...]

Yep, hij staat tegenwoordig in de algemene lijst. Ik gebruik 'm al een poosje en ben fan! :)
Staat er nu op. Ben benieuwd hoe die is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:44
Heb sinds afgelopen vrijdag ook een raspberry pi icm XBMC.
Ik draai op RASPBMC en heb de overclock op fast staan. Dit alles in combinatie met de Amber skin.
Ziet er fantastisch uit en werkt aardig soepel. De media haal ik middels een NFS share van mijn synology nas.

Gisteravond Hummingbird gekeken (MKV van +- 8/9GB). Maar had toch het idee dat die niet op alle momenten 100% vloeiend was.

Iemand nog een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Wifi of bedraad? Hier een tijdje prima gegaan via wifi, echter sinds een week of twee volledig haperend. Gisteren even snel met twee devolo's aangesloten en werkt weer perfect. Dus netwerk is zeker een belangrijke schakel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:44
barrymossel schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:12:
Wifi of bedraad? Hier een tijdje prima gegaan via wifi, echter sinds een week of twee volledig haperend. Gisteren even snel met twee devolo's aangesloten en werkt weer perfect. Dus netwerk is zeker een belangrijke schakel...
Owh, ja. Goed dat je het zegt. Heb hem bedraad aangesloten middels een cat5e.
Heb de services die ik niet gebruik uit staan (Samba, FTP en SSH). En uitgezet dat die een thumbnail moet ophalen uit de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Dacuuu schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:27:
Niet extreem licht maar goed te doen: Aeon MQ5
Is gebaseerd op Ace. Staat ook gewoon in de standaard repository

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:15
Kenners,

Ik heb het volgende probleem, als ik mijn Rasp Open Elec niet gebruik heb ik sinds kort slecht signaal op RTL7 en Veronica, dit had ik voorheen ook als me versterker aan stond (Onkyo 519) maar nu gebeurd het ook als me versterker uit staat, ik heb RIHD en passthrough niet aan staan. Als ik de stekker uit me Rasp haal werkt RTL7 en Veronica wel.

Hebben jullie een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

MaceNL schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:23:
Kenners,

Ik heb het volgende probleem, als ik mijn Rasp Open Elec niet gebruik heb ik sinds kort slecht signaal op RTL7 en Veronica, dit had ik voorheen ook als me versterker aan stond (Onkyo 519) maar nu gebeurd het ook als me versterker uit staat, ik heb RIHD en passthrough aan staan. Als ik de stekker uit me Rasp haal werkt RTL7 en Veronica wel.

Hebben jullie een idee ?
Ik had hetzelfde probleem:
JanPedaal in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Ik heb een vreemd probleem. Als de Pi aan staat stoort RTL4 :?
...
Nadat ik wat testjes gedaan had, ben ik tot de conclusie gekomen dat het de analoge audio uit was.

HDMI kabel en nieuwe versterker gekocht, digital audio only ingesteld en nooit meer last van gehad 8)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Morgen krijg ik mijn setje :)
Wat is de beste manier om hem te besturen ? via mijn LG tv of Onkyo receiver ?
Kan ik hem selecteren uit de grote database van de harmony One of moet ik een trukje gebruiken ?

[ Voor 8% gewijzigd door C00P op 11-11-2013 20:31 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:15
JanPedaal schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:19:
[...]

Ik had hetzelfde probleem:
JanPedaal in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"

[...]

Nadat ik wat testjes gedaan had, ben ik tot de conclusie gekomen dat het de analoge audio uit was.

HDMI kabel en nieuwe versterker gekocht, digital audio only ingesteld en nooit meer last van gehad 8)
Ja ik heb al HDMI enkel ontsloten dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C00P schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:26:
Via Onkyo RIHD (Remote Interactive over HDMI) instellen en je kunt met de TV AB de Pi bedienen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ach wat is de Pi toch leuk...

Ik heb mijn Sundtek DVB-C stick eens uit de Synology gehaald en in de Pi (met schone openelec) gedrukt.
Gewoon vanuit de GUI is alles te installeren en als laatste nog even via de backend webinterface van tvheadend de boel instellen en voila...werkt als een tierelier.

Je kunt het signaal ook gewoon sharen naar je netwerk en er dus ook op je tablet, smartphone (TVH app) of andere xbmc (met tvheadend client) naar kijken. De beperking zit 'm in het feit dat het maar 1 tuner is en je dus maar de kanalen van 1 mux tegelijk kunt streamen. Soit :)

Nu kan mijn Syno eindelijk weer slapen.
De Pi was toch altijd al wakker.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
C00P schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:26:
Morgen krijg ik mijn setje :)
Kan ik hem selecteren uit de grote database van de harmony One of moet ik een trukje gebruiken ?
ik heb een Onkyo en LG tv, maar de krijg HDMI CEC niet werkend als de raspberry in de Onkyo zit. Plug ik de rPi in de tv dan kan ik openelec wel bedienen maar heb ik geen 5.1 geluid en mis ik wat knoppen, bijvoorbeeld de back toets zit niet op mijn remote. Je kunt de knoppen rebinden en een combinatie van 2 toetsen als back knop instellen, maar dit heb ik zelf nog niet gedaan.
Voor wat betreft de Harmony, kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Ik heb hier een 100 tal pagina's doorzocht maar vind niet direct iets terug over mijn probleem.
Bij het afspelen van een animatie op mijn rasperry met xbian (mkv) stopt de film en gaat hij terug naar het hoofdmenu wanneer ik het audiospoor van de film wijzig naar Nederlands voor de kids.Enkel via passthrough met dts via reciever.
Zijn er hier nog met dat probleem?? Ik heb al gegoogled maar vind enkel een oplossing terug om Gotham te installeren?? Geen idee hoe dat dan weer werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 12:21
kraades schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 07:27:
[...]

Via Onkyo RIHD (Remote Interactive over HDMI) instellen en je kunt met de TV AB de Pi bedienen.
Ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit gereageerd, maar dat zal ik nu toch maar even doen.

Die optie gebruikt ca 45W wanneer je versterker in standby staat :X (TX-NR509). Ik had het dus aanstaan, maar heb de boel weer uitgezet omdat me dat wel een beetje te gortig werd.

Ik heb nu dus zo'n setje met een losse IR ontvangen en ab besteld om de PI te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Appelpie3000 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:16:

Ik heb nu dus zo'n setje met een losse IR ontvangen en ab besteld om de PI te bedienen.
net die van mij van DX.com binnen. Helaas zonder batterijen, dus kan nog effe niet testen op kantoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Hier is een nuttige vergelijking van CPU utilization bij verschillende skins op de Raspberry Pi

http://forum.xbian.org/thread-139.html

Confluence is zeker een van de snelste,
Zelf gebruik ik Quartz.

Voor mijn RPi had ik een Asrock ion330HT. Daar gebruikte ik Xeebo op. Ik ben nog steeds erg te spreken over de functionaliteit van Xeebo, maar helaas was die niet vloeiend genoeg op de RPi en is de ontwikkeling van Xeebo ook gestopt.
Pagina: 1 ... 78 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.