Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik dacht dat je ook gewoon ~/.xbmc/userdata kan backuppen. Misschien voor de zekerheid heel ~/.xbmc backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Luppie schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:14:
[...]

Met Win32DiskImager kan je (in Windows) een image trekken van je SD en deze vervolgens ook met Win32DiskImager weer terug zetten op je nieuwe SD.
Dat klopt, maar dan heb ik dezelfde image nog. Is ook goed hoor, maar stel ik wil updaten, dan kan dat niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Nactive schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:16:
Ik dacht dat je ook gewoon ~/.xbmc/userdata kan backuppen. Misschien voor de zekerheid heel ~/.xbmc backuppen.
Dat is dus niet genoeg voor alle settings kwam ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
kthxbye schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:45:
[...]

Oei, welke settings mankeer je dan ? Want ik neem zelf daar braafjes een backup van in de veronderstelling dat het dan wel in orde is, maar nog nooit moeten terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Dat is echt wel alles wat je moet backuppen hoor. Doe ik constant, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
kthxbye schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:45:
[...]

Zoals in mijn post vermeld mis ik dus add-ons, settings van XBMC zoals tijdzone, audio settings, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door honmashinsei op 09-09-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan heb je waarschijnlijk enkel van /xbmc/userdata een backup genomen ipv /xbmc.
Addons staan niet onder /userdata, enkel de settings van de addons worden daar in opgeslaan.
Tijdzone en zo komen echter wel gewoon in je /userdata, normaal staan zo'n dingen in je guisettings.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Typisch philips weer. Om op mijn 32pfl8404 CEC aan de praat te krijgen moet je in het instellingenmenu easylink en easylink afstandsbediening allebei op aan hebben staan. Standaard staat alleen easylink op aan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arm_freq=900
sdram_freq=500
disable_overscan=1
core_freq=450
gpu_freq=300

+

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/7641/heatiod.jpg

=

Prima werkende Pi (Farnell/Samsung memory) qua HD/DTS content op TV afspelen...

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 10-09-2012 08:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Wijnands schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:29:
Typisch philips weer. Om op mijn 32pfl8404 CEC aan de praat te krijgen moet je in het instellingenmenu easylink en easylink afstandsbediening allebei op aan hebben staan. Standaard staat alleen easylink op aan.
Dank! Vroeg me al af waarom het niet werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
kraades schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:05:
arm_freq=900
sdram_freq=500
disable_overscan=1
core_freq=450
gpu_freq=300

+

[afbeelding]

=

w00t! Dat zijn beste overclocks. Word ie niet ontzettend heet ondanks de heatsinks?? Geen vastloperts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
wesseln schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:33:
[...]

w00t! Dat zijn beste overclocks. Word ie niet ontzettend heet ondanks de heatsinks?? Geen vastloperts?
Er komt overigens een cpufreq driver aan (http://www.raspberrypi.or...9&t=6201&p=169726#p169726)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
xburchartz schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:28:
[...]

Dank! Vroeg me al af waarom het niet werkte :)
Ah, fijn dat ik niet voor niks post.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Heeft iemand al de xmbc subtitle addon werkend? Ik kan keurig subtitles downloaden alleen ze komen nooit in beeld....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Same here.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
"gewone" subs (lees: .srt files) werken wel gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:11:
Heeft iemand al de xmbc subtitle addon werkend? Ik kan keurig subtitles downloaden alleen ze komen nooit in beeld....
Werkt opzich wel op Xbian hier. Maar echt lekker werkt het niet. Sowieso traag en een beetje een willekeur aan ondertiteling die ik krijg. De ene keer krijg ik direct ondertiteling (de ene keer NL en andere keer EN) de andere keer moet ik ernaar zoeken. Helaas heb ik in het begin dat ik Couchpotato/Sick Beard had renaming aan ofwel dat helpt niet met ondertiteling, en die naamgeving kun je helaas niet terugdraaien.
En als je handmatig ondertiteling zoekt moet je maar net geluk hebben dat het gelijk loopt met de video. (en niet alleen vanwege subs die niet bij de video 'passen' maar ook het feit dat de Pi het wel of niet aankan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mja ik vind wel subtitles, maar welke ik ook probeer, de addon download ze en vervolgens zie ik gewoon niets....
Als ik dan even bij de settings kijk (waar je een subtitle kan kiezen zie ik staan dat er een subtitle geselecteerd is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wesseln schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:33:
[...]

De Pi zit in een case en wordt wel redelijk warm. Maar een film van 2 uur kan zonder vastlopers.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:36
Mattie112 schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:57:
Mja ik vind wel subtitles, maar welke ik ook probeer, de addon download ze en vervolgens zie ik gewoon niets....
Als ik dan even bij de settings kijk (waar je een subtitle kan kiezen zie ik staan dat er een subtitle geselecteerd is...)
Even in je addon je download location naar pi/home zetten. Hij probeerd waarsch de film op je Samba share by de film te zetten. Als ik ze local laat downloaden op Pi werkt het direct.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Dat is een goede tip, ik ga het zo meteen even proberen!

edit:

Heb je xbian (of een andere versie met een custom kernel) en wil je toch graag de firmware updaten kan je dit doen (met dank aan CurlyMo)

code:
1
SKIP_KERNEL=1 rpi-update

Het resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
root@XBian:~# /opt/vc/bin/vcgencmd version
Sep 10 2012 01:04:55
Copyright (c) 2012 Broadcom
version 335792 (release)
root@XBian:~# /opt/vc/bin/vcgencmd measure_temp
temp=40.1'C
root@XBian:~#

[ Voor 79% gewijzigd door Mattie112 op 10-09-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, dat zou ook mijn probleem wel eens kunnen zijn! Tijd om te proberen.

Dus...
Sinds de laatste image-restore heb ik uberhaupt de subtitle-plugin niet geinstalleerd.
Dat verklaart een boel :F

[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 10-09-2012 19:22 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Hoe kan het dat mijn raspberry pi (laatste OpenElec of laatste Xbian) niet op mijn netwerk sql server kan kijken voor mijn database?
Openelec slaat gewoon vast bij het opstarten, de achtergrond en muis zijn al wel zichtbaar, maar verder komt er niks.
Xbian herkent het simpelweg niet..

Maar mijn windows xbmc pakt hem gewoon zonder problemen, weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Krijg je bij XBian iets in de logs als je het probeert? Bij mij werkt het nml gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Firesphere schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:22:
Krijg je bij XBian iets in de logs als je het probeert? Bij mij werkt het nml gewoon prima.
[1130](Host '192.168.1.103' is not allowed to connect to this MySQL server)

Maar dat vind ik vreemd terwijl de instellingen van zowel de raspberry pi als mijn computer exact hetzelfde zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je op je MySQL server wel het IP adres opgenomen van je Pi, dat ie mag connecten ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Niet specifiek, maar dat heb ik ook niet met het ip-adres gedaan van mijn windows pc. Ik heb namelijk deze handleiding gevolgd:
http://wiki.xbmc.org/inde...ibraries/Setting_up_MySQL

De Mysql draait op mijn Mybook live (debian NAS).

[ Voor 11% gewijzigd door Lieuwe15 op 10-09-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Draait je MySQL op dezelfde machine als je windows XBMC ?
Indien ja, dan klopt het dat je er niks voor hebt hoeven doen. localhost heeft altijd toegang tot de database. Voor de veiligheid staan externe connecties default uit.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Hij draait niet op dezelfde machine, mysql draait op de nas en xbmc op mijn windows pc. Maar op mijn windows pc leek het te werken, hij wou de database goed importeren dus ik dacht dat dat goed zat, totdat ik de log bekeek...
Ook allemaal dezelfde meldingen als xbmc.. Schijnbaar kunnen ze beide niet bij de nas in de mysql server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vrij simpel.

bewerk /etc/mysql/my.cnf (of doe ff een locate waar my.cnf uithangt)
en comment de regel "bind-address = {IP}"

En probeer nog een keertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Die had ik al gecomment, maar werkte nog niet.
Opnieuw in Mysql de user toegevoegd en acces gegeven en hij geeft geen foutmeldingen meer :D.

Alleen synchroniseert hij niet de bekeken episodes en het lijkt erop dat iedere xbmc zijn eigen database op de mysql server maakt :(
Xbian maakt blijkbaar heel leuk een kopie van de andere database en gaat daaruit werken...

mysql> show databases;
+--------------------+
| Database |
+--------------------+
| information_schema |
| mysql |
| xbmcmusic18 |
| xbmcmusic27 |
| xbmcvideos60 |
| xbmcvideos67 |
+--------------------+
6 rows in set (0.00 sec)

[ Voor 40% gewijzigd door Lieuwe15 op 10-09-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Dat is standaard gedrag, helaas. In de code staat ergens het versienummer wat de database heeft. Deze plakt hij dus altijd achter de "basis naam" (xbmcmusic/xbmcvideo). Bij een nieuwe versie maakt hij dus wel een kopie van de oude, wat je zelf al aangeeft, maar daarna zijn ze dus niet meer gelijk. Je zult dus altijd moeten zorgen dat alle XBMC installaties dezelfde versie hebben (of in ieder geval de dezelfde database versies in de code hebben staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Dat is best vervelend.. Dus iedere nightly heeft dus weer een andere databaseversie en dus kun je nooit 2 verschillende xbmc's met elkaar syncen als ze ook maar iets verschillen (al helemaal met de raspberry pi, die druk bezig is met ontwikkelen).
Erg jammer, maar blijkbaar niks aan te doen.

Nu heb ik Alpha 4 van XBMC erop staan en werkt het wel icm Xbian 0.7b1 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lieuwe15 op 10-09-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ik het zie (maar ik kan het mis hebben) is dat er alleen een nieuwe versie van de XBMC database gemaakt wordt als er een echte database aanpassing gedaan wordt (tabel layout verandering, nieuwe kolommen etc) Dus niet bij elke nightly van XBMC een andere versie van de database.

Dus als xbian steeds gebruik blijft maken van de zelfde XBMC versie .. zal het database versie ook gelijk blijven.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Wat Rigolo zegt klopt. Maar het probleem is dus wel dat je niet weet wanneer er aanpassingen gedaan zijn. Je kunt dus bv. 3 maanden lang elke dag updaten zonder probleem, en de dag erna kun je "ineens" een nadere DB versie hebben. Daarbij lopen ze ook nog eens los van elkaar. Music en video hebben losse databases, met hun eigen versie. Hetzelfde geld nu voor PVR, deze gebruikt ook weer twee databases, met hun eigen versies. Al heb ik nog niet gekeken of de PVR databases ook op een centrale MySQL server kunnen worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Alpha 4 voor windows en Xbian 0.7b1 (gebaseerd op Alpha 5) hebben gelukkig dezelfde database. Als xbian weer een update krijgt dan kan ik gaan kijken welke versie voor windows erbij past.
Tot zover is het gelukkig nog wel te overzien. Music gebruik ik eigenlijk niet, alleen maar video en ook nog geen pvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
kraades schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:05:
arm_freq=900
sdram_freq=500
disable_overscan=1
core_freq=450
gpu_freq=300

Mijn Pi heeft ook samsung geheugen, maar zodra ik de arm_freq maar iets boven de standaard 840 ga zetten loopt hij vast tijdens het booten van XBian of elke andere release ook. Al is het dan weer geen probleem om de sdram_freq en de andere instellingen te overclocken. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb het probleem dat als de TV aan staat maar NIET op het HDMI kanaal waar de PI op staat de PI niet goed boot.

Althans ik (denk) dat deze opstart maar hij geeft geen beeld. (remote control werkt wel).

Als de tv uit staat of op het juiste kanaal zijn er geen problemen.

Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 22:14
Mattie112 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:29:
Ik heb het probleem dat als de TV aan staat maar NIET op het HDMI kanaal waar de PI op staat de PI niet goed boot.

Althans ik (denk) dat deze opstart maar hij geeft geen beeld. (remote control werkt wel).

Als de tv uit staat of op het juiste kanaal zijn er geen problemen.

Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
ik heb hetzelfde, bij mij geeft hij de verkeerde resolutie (480p volgens mij), denk dat jouw tv die resolutie dan niet aan kan ofzo, of dat de Pi een andere resolutie uitleest op dat moment.
T' is wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm ok dat zou kunnen. Kan je niet een bepaalde reso "forceren" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:15:
[...]

Mijn Pi heeft ook samsung geheugen, maar zodra ik de arm_freq maar iets boven de standaard 840 ga zetten loopt hij vast tijdens het booten van XBian of elke andere release ook. Al is het dan weer geen probleem om de sdram_freq en de andere instellingen te overclocken. Zie ik iets over het hoofd?
Hhmm, het enige dat ik kan bedenken is de voeding?

Hoe doe je eigenlijk op XBian een firmware update?

rpi-update --> rainbow screen
SKIP_KERNEL=1 rpi-update --> ziet wel dat de kernel moet worden geskipt echter toch rainbow screen

Ik zit nu op onderstaande kernel maar hoe kan ik upgraden? XBian 0.7 Beta 1.

root@XBian:/opt/vc/bin# ./vcgencmd version
Aug 25 2012 01:12:04
Copyright (c) 2012 Broadcom
version 333349 (release)
root@XBian:/opt/vc/bin#

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2012 19:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb deze morgend ook in Xbian een rpi-update gedaan om eens te testen wat dat gaf.
Nu start mijn Pi wel gewoon door, enkel XBMC doet het niet meer :P
Je ziet hem opstarten, hoop tekst over het scherm, dan gaat het scherm leeg, zie je 2 lijntjes over de frequentie en dan gaat mijn TV uit :+
Maar ik kan er wel nog bij via Putty blijkbaar :?

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Heren (en dames natuurlijk)
Ben sinds gister ook eigenaar van een Pi en heb ondertussen Xbian er op staan.
Kan er bij met SSH en kan dus dingen installeren.
Ik heb in XBMC een add-on geinstalleerd voor een backup. Vraag is: Hoe kom ik bij deze backup?
Is er een manier om via m'n Mac de back-up te slepen (via ftp o.i.d.) naar m'n harde schijf?
Hoor het graag van jullie!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Rhndy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:39:
Is er een manier om via m'n Mac de back-up te slepen (via ftp o.i.d.) naar m'n harde schijf?
De meest eenvoudige manier is via SFTP. Dit werkt over dezelfde poort als SSH (dat je al werkend hebt). Met een programma als FileZilla zou dit eenvoudig moeten zijn.

• Rhndy
7o9 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:45:
[...]

De meest eenvoudige manier is via SFTP. Dit werkt over dezelfde poort als SSH (dat je al werkend hebt). Met een programma als FileZilla zou dit eenvoudig moeten zijn.
Oke, dus sftp draait in feite al?

Filezilla heb ik geïnstalleerd, ik geef daar het IP-adres op van m'n Pi (zonder poortnummer)
Welke logingegevens moet ik gebruiken? De logingegevens die ik voor SSH gebruik werken namelijk niet.
Zie hier onder:

Status: Verbinden met 10.0.1.5:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fout: Kan niet verbinden met server

edit: als ik handmatig de poort naar 22 wijzig krijg ik de volgende melding:

Status: Verbinden met 10.0.1.5...
Antwoord: fzSftp started
Commando: open "root@10.0.1.5" 22
Commando: Pass: *********
Status: Connected to 10.0.1.5
Fout: Connection closed by server with exitcode 127

[ Voor 17% gewijzigd door Rhndy op 12-09-2012 09:53 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

nee, XBian heeft geen FTP.

Wel SCP

• 7o9
  • Niet online

7o9

Rhndy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:51:
[...]Filezilla heb ik geïnstalleerd, ik geef daar het IP-adres op van m'n Pi (zonder poortnummer)
Welke logingegevens moet ik gebruiken? De logingegevens die ik voor SSH gebruik werken namelijk niet.
Je moet FileZilla wel instellen om voor deze verbinding SFTP te gebruiken, geen 'gewone FTP'. SFTP is op poort 22.

De login gegevens zijn hetzelfde als voor SSH (zelfde IP, poort 22, zelfde gebruiker, zelfde wachtwoord).

Misschien helpt dit: http://kb.mediatemple.net...la+for+FTP%7B47%7DSFTP#gs

• Rhndy
7o9 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:54:
[...]

Je moet FileZilla wel instellen om voor deze verbinding SFTP te gebruiken, geen 'gewone FTP'. SFTP is op poort 22.

De login gegevens zijn hetzelfde als voor SSH (zelfde IP, poort 22, zelfde gebruiker, zelfde wachtwoord).

Misschien helpt dit: http://kb.mediatemple.net...la+for+FTP%7B47%7DSFTP#gs
Ik heb die guide gevolgd maar krijg toch deze melding..

Status: Verbinden met 10.0.1.5...
Antwoord: fzSftp started
Commando: open "root@10.0.1.5" 22
Commando: Pass: *********
Status: Connected to 10.0.1.5
Fout: Connection closed by server with exitcode 127

[ Voor 42% gewijzigd door Rhndy op 12-09-2012 10:15 ]

• 7o9
  • Niet online

7o9

Rhndy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:05:
[...]Ik heb die guide gevolgd maar krijg toch deze melding..
Hmm, als ik wat zoek dan zou het wel eens kunnen zijn dat het niet werkt omdat XBian niet de 'standaard' OpenSSH server gebruikt maar Dropbear SSH Server.

SFTP werkt prima met OpenSSH server, maar daar heb je dus niets aan.

Ik vrees dat je dan aan de slag moet met lastige command-line commando's (zoals SCP) of iets moet installeren op XBian (bijvoorbeeld het sftp-server deel van OpenSSH server).

• Rhndy
7o9 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:24:
[...]

Hmm, als ik wat zoek dan zou het wel eens kunnen zijn dat het niet werkt omdat XBian niet de 'standaard' OpenSSH server gebruikt maar Dropbear SSH Server.

Ik vrees dat je dan aan de slag moet met lastige command-line commando's (zoals SCP) of iets moet installeren op XBian (bijvoorbeeld het sftp-server deel van OpenSSH server).
Aah oke, ik ga nog wel even op internet neuzen.
Krijg nu alleen allemaal rare dingen op m'n Pi. Soms gaat het beeld ineens op zwart en reageert de Pi niet meer. Wat wel werkt is SSH op dat moment, ik doe dan sudo reboot. Maar kan er niet achter komen waarom dit nou gebeurt

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
In hoeverre kan bij jullie Xbian bestanden aan? Ik wilde gisteren bijvoorbeeld met XBMC wat foto's laten zien die op m'n NAS staan. Ik opende een map met 94 foto's....vast gelopen. Ik blijf het beeld houden maar verdere input is onmogelijk. Opnieuw opstarten nodig dus. Deze manier van vastlopen heb ik wel vaker (en niet alleen bij foto's kijken).
Komt dat omdat de Pi het gewoon niet aankan of kan dat ook aan de voeding liggen?
(Aangezien die van mij door de TV gevoed wordt; maar ik merk verder eigenlijk niets dat de voeding niet goed zou zijn)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Piet91 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:30:
In hoeverre kan bij jullie Xbian bestanden aan? Ik wilde gisteren bijvoorbeeld met XBMC wat foto's laten zien die op m'n NAS staan. Ik opende een map met 94 foto's....vast gelopen. Ik blijf het beeld houden maar verdere input is onmogelijk. Opnieuw opstarten. Deze manier van vastlopen heb ik wel vaker (en niet alleen bij foto's kijken).
Komt dat omdat de Pi het gewoon niet aankan of kan dat ook aan de voeding liggen?
(Aangezien die van mij door de TV gevoed wordt; maar ik merk verder eigenlijk niets dat de voeding niet goed zou zijn)
Het wordt wel aangeraden een 700mA 5V connectie te gebruiken volgens de Quick Start guide. Misschien levert je TV bij hoge load net te weinig stroom.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• honmashinsei
7o9 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:24:
[...]

Dat hoeft niet, je kunt toch gewoon WinSCP gebruiken? Ik heb dat net getest en werkt prima

Ik ben nu even aan het testen of de XBMC Userdata map van OpenElec om te zetten is naar een verse Xbian 0.6.3. Pff, SCP is wel veel langzamer dan die SMB share van OpenElec hoor, en die laatste vind ik ook een stuk makkelijker :O

[ Voor 13% gewijzigd door honmashinsei op 12-09-2012 10:59 ]

• Rhndy
kthxbye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:54:
[...]

Dat hoeft niet, je kunt toch gewoon WinSCP gebruiken? Ik heb dat net getest en werkt prima

Ik ben nu even aan het testen of de XBMC Userdata map van OpenElec om te zetten is naar een verse Xbian 0.6.3. Pff, SCP is wel veel langzamer dan die SMB share van OpenElec hoor, en die laatste vind ik ook een stuk makkelijker :O
Hetgeen waar ik dit voor wilde is inmiddels op een andere manier gelukt. Ik wilde een backup hebben op een plek buiten m'n Pi. Ik dacht laat ik dan via XBMC Backup de backup naar een netwerklocatie schrijven. Op het moment dat het schrijven begint. Gaat het beeld weer op zwart (zoals ik boven al aangaf). Nu heb ik er een usb-stick inzitten en het lijkt nu wel te werken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kthxbye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:54:
[...]

XBian heeft ook gewoon Samba hoor.

• Lieuwe15
Ik vind xbian eigenlijk niet zo heel erg lekker lopen, ik weet niet of xbian standaard een overclock heeft?
De vorige openelec die ik gebruikte werkte toch een heel stuk lekkerder en sneller.

• honmashinsei
Firesphere schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:10:
[...]

XBian heeft ook gewoon Samba hoor.
Staat niet standaard aan, of wel? Ik kom er niet op op dezelfde manier als bij OpenElec?

• honmashinsei
Lieuwe15 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:13:
Ik vind xbian eigenlijk niet zo heel erg lekker lopen, ik weet niet of xbian standaard een overclock heeft?
De vorige openelec die ik gebruikte werkte toch een heel stuk lekkerder en sneller.
Ik heb er net ook even mee geklooid en inderdaad, zeker de nieuwste OpenElec loopt soepeler, en speelt bestanden ook beter af! Een hele zware 1080p rip incl. DTS hapert op dezelfde stukken waar OpenElec het soms moeilijk mee heeft een stuk vaker met Xbian.

En voor het kopieren van de userdata folder: mijn library is intact, alleen mijn XBMC settings en add-ons zijn weer gereset. Had ik ook bij het backuppen van de userdata en terugzetten bij OpenElec overigens. :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kthxbye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:21:
[...]

Staat niet standaard aan, of wel? Ik kom er niet op op dezelfde manier als bij OpenElec?
XBian heeft standaard Samba draaien, alleen is er niet standaard een share gedefinieerd.

• honmashinsei
Firesphere schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:33:
[...]

XBian heeft standaard Samba draaien, alleen is er niet standaard een share gedefinieerd.
Is die in het menu makkelijk aan te zetten?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, moet je even in de smb.conf allemaal definieren.

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 08:35

Daanieboy

Instant Freeze

xbian heeft inderdaad standaard een overclock.

Enigste nadeel van OpenElec dat echt alles eruit is gesloopt en je dus niet je pi kunt gebruiken om bijvoorbeeld een sabnzbd server te laten draaien of andere zaken.

• Rhndy
Rrgh heb nu helemaal een probleem. Probeer te downgraden van Xbian 0.7 naar de vorige build.
Op zich moet dat wel lukken, echter geeft Terminal een melding Permission Denied bij het uitvoeren van /dev/rdisk4 (probeer dit niet zelf trouwens). Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Heb het al opgelost. Heb de hele stap overgeslagen en dat bleek ook te werken.
Als het goed is werkt het nu allemaal :)

CEC werkt perfect
Films/muziek komen van externe HD die aan m'n iMac hangt en wordt gestreamd via zeroconf/smb (AFP knalde er ineens uit en gaat nu niet meer aan de praat).
Airplay werkt half (niet via muziek-app, maar wel vanuit safari), maar dat issue hebben meerdere.

Enige wat ik nog moet uitzoeken is of ik handmatig subs toe kan voegen (ik heb daar een map voor aangewezen)

Weten jullie nog handige tools voor de Pi i.c.m. Xbian?

[ Voor 50% gewijzigd door Rhndy op 12-09-2012 12:40 . Reden: Problem solved ]

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

xbmc subtitle addon, die kun je instellen zodat hij standaard de subs van bierdopje.com of ondertitels.com vandaan haalt ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Rhndy
Donnie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:59:
xbmc subtitle addon, die kun je instellen zodat hij standaard de subs van bierdopje.com of ondertitels.com vandaan haalt ;)
Geïnstalleerd, maar het werkt niet. De filename is gelijk aan de bierdopje sub-naam.
Handmatig werkt ook niet trouwens.
Ik weet niet of ik verder nog iets moet doen trouwens. Ik heb de add-on ingesteld maar als ik een video afspeel dan zie ik ook niet of hij ondertitels zoekt o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Rhndy op 12-09-2012 13:14 ]

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
Rhndy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:12:
[...]

Geïnstalleerd, maar het werkt niet. De filename is gelijk aan de bierdopje sub-naam.
Handmatig werkt ook niet trouwens.
Ik weet niet of ik verder nog iets moet doen trouwens. Ik heb de add-on ingesteld maar als ik een video afspeel dan zie ik ook niet of hij ondertitels zoekt o.i.d.
Even in je addon je download location naar bijv. pi/home zetten. Hij probeert waarschijnlijk de film op je share bij de film te zetten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Rhndy
Mr_Blobby schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:21:
[...]
Even in je addon je download location naar bijv. pi/home zetten. Hij probeert waarschijnlijk de film op je share bij de film te zetten.
Het werkt! Bedankt!

Zover erg tevreden met de Pi. Enige wat ik nog zoek (als dat sowieso bestaat, anders ga ik zelf op development-tour :9 ) is een Add-on:

Die add-on moet het weer laten zien, laatste nieuws eventueel beurskoersen. Is er zoiets dergelijks?

[ Voor 57% gewijzigd door Rhndy op 12-09-2012 15:08 ]

• hcmveerman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06-2024
Rhndy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:39:
Heren (en dames natuurlijk)
Ben sinds gister ook eigenaar van een Pi en heb ondertussen Xbian er op staan.
Kan er bij met SSH en kan dus dingen installeren.
Ik heb in XBMC een add-on geinstalleerd voor een backup. Vraag is: Hoe kom ik bij deze backup?
Hoor het graag van jullie!
Ik neem aan dat je XBian en alle settings die je hebt wilt backuppen? Ik heb dit als volgt gedaan:

*Haal de SD-kaart uit je Raspberry Pi en stop hem in je Mac. Open de terminal en typ het volgende:

diskutil list

*Dit geeft je een overzicht van alle aangesloten disks. Vind de IDENTIFIER van je SD-kaartje (in mijn geval disk2). Let wel op dat je zeker weet dat het je SD-kaartje is! Typ vervolgens het volgende in je terminal:

sudo dd bs=1m if=/dev/rdisk2 of=~/Desktop/XBian_backup.img

*Dit schijft een image van je huidige SD-kaart naar je desktop weg. Houd er rekening mee dat dit lang kan duren! Bij mij duurde het een second of 400 voordat hij klaar was (image van een 8gig kaartje). Deze image kun je vervolgens weer terugzetten op datzelfde SD-kaartje mocht er iets misgegaan zijn met klooien. Vind eerst de IDENTIFIER van je SD-kaartje weer met de volgende regel in je terminal:

diskutil list

*Unmount je SD-kaart door het volgende te typen:

diskutil unmountDisk /dev/disk2s1

*Schrijf vervolgens de image naar je SD-kaart door het volgende te typen:

sudo dd bs=1m if=~/Desktop/XBian_backup.img of=/dev/rdisk2

*Dit zou in principe allemaal moeten werken (bij mij wel in ieder geval). Ik hoop dat je er wat aan hebt

• Rhndy
hcmveerman schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:40:
[...]

Ik neem aan dat je XBian en alle settings die je hebt wilt backuppen? Ik heb dit als volgt gedaan:

*Haal de SD-kaart uit je Raspberry Pi en stop hem in je Mac. Open de terminal en typ het volgende:

diskutil list

*Dit geeft je een overzicht van alle aangesloten disks. Vind de IDENTIFIER van je SD-kaartje (in mijn geval disk2). Let wel op dat je zeker weet dat het je SD-kaartje is! Typ vervolgens het volgende in je terminal:

sudo dd bs=1m if=/dev/rdisk2 of=~/Desktop/XBian_backup.img

*Dit schijft een image van je huidige SD-kaart naar je desktop weg. Houd er rekening mee dat dit lang kan duren! Bij mij duurde het een second of 400 voordat hij klaar was (image van een 8gig kaartje). Deze image kun je vervolgens weer terugzetten op datzelfde SD-kaartje mocht er iets misgegaan zijn met klooien. Vind eerst de IDENTIFIER van je SD-kaartje weer met de volgende regel in je terminal:

diskutil list

*Unmount je SD-kaart door het volgende te typen:

diskutil unmountDisk /dev/disk2s1

*Schrijf vervolgens de image naar je SD-kaart door het volgende te typen:

sudo dd bs=1m if=~/Desktop/XBian_backup.img of=/dev/rdisk2

*Dit zou in principe allemaal moeten werken (bij mij wel in ieder geval). Ik hoop dat je er wat aan hebt
Heb ik geprobeerd en het is gekopieerd!
Hartstikke bedankt, dat scheelt een hoop. Nu zorgen dat ik er regelmaat in breng haha.

Kan het kloppen dat WMV's niet werken? (ik heb beide keys)

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
kthxbye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:29:
[...]

Ik heb er net ook even mee geklooid en inderdaad, zeker de nieuwste OpenElec loopt soepeler, en speelt bestanden ook beter af! Een hele zware 1080p rip incl. DTS hapert op dezelfde stukken waar OpenElec het soms moeilijk mee heeft een stuk vaker met Xbian.

En voor het kopieren van de userdata folder: mijn library is intact, alleen mijn XBMC settings en add-ons zijn weer gereset. Had ik ook bij het backuppen van de userdata en terugzetten bij OpenElec overigens. :(
De laatste versie hiermee bedoel je de r11904 versie? :)

• Mattie112
Sinds XBian 0.7 valt het me op dat mn pi de tijd niet onthoud. Denk dat dat is aangezien er geen batterijtje op zit maar eerder had ik hier geen last van. Hij zal wel op de een of andere manier niet syncen met het internet. Meer mensen hier last van?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hij onthoudt de tijdZONE niet, of uberhaupt de tijd niet?
Op de Pi zelf zit geen clock o.i.d. en ook geen batterij inderdaad, dus echt onthouden zal'ie nooit.
Tenzij je een clock-module er op zet.
Syncen doet die van mij prima als de instellingen goed staan. Het duurt alleen soms een paar minuten na een full reboot.

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 13-09-2012 19:52 ]

• RobertMe
Dat de Pi de tijd niet bijhoud heeft niet direct iets te maken met het ontbreken van de batterij. De Pi heeft niet eens een hardwarematige klok. Deze is "te duur". De tijd wordt dus alleen in de software bijgehouden. Vandaar dat alle distro's dus na elke boot ook de klok weer met internet synchroniseren. Anders begint de klok inderdaad weer op 1970-01-01 00:00 te lopen.

• Mattie112
Hij onthoud de TIJD niet (1 jan 1970). Ik zal hem zo even rebooten en "lang" wachten. Naar mijn beleving was dit met mijn vorige "install" (ook xbian 0.7) niet het geval.

Ook het weather icoontje wat daar binnen 2 tellen links boven in beeld kwam wil maar niet komen.

edit: en nou ik hier toch ben:

wat is het command om de libary te updaten? Heb wel een optie gevonden voor bij elke boot maar ik heb het liever om 02:00. Kwestie van even in de cron zetten maar ik kan nergens het juiste commando vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Mattie112 op 13-09-2012 20:04 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mattie112 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:03:
Hij onthoud de TIJD niet (1 jan 1970). Ik zal hem zo even rebooten en "lang" wachten. Naar mijn beleving was dit met mijn vorige "install" (ook xbian 0.7) niet het geval.

Ook het weather icoontje wat daar binnen 2 tellen links boven in beeld kwam wil maar niet komen.

edit: en nou ik hier toch ben:

wat is het command om de libary te updaten? Heb wel een optie gevonden voor bij elke boot maar ik heb het liever om 02:00. Kwestie van even in de cron zetten maar ik kan nergens het juiste commando vinden.
Installeer even de auto-update library plugin. Is iets van XBMC Autoupdate Library.

Zit niet ingebouwd, maar de plugin doet z'n werk prima.

De tijd komt dus door de niet aanwezige hardware-clock.
En ook batterij, maar die komt met een HW-Clock. Meestal.

Gewoon even geduld, het synchroniseren met een tijdzone-geval-ding-klok gaat niet altijd even snel :(

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 13-09-2012 20:07 ]

• Mattie112
Ok, thx zal ik zo even doen. Hij is atm even de library aan het updaten dus hij is traag als stront :p

(miss toch maar eens kijken om dat in mysql te gooien zodat dat tussen upgrades behouden blijft...)

edit: hij is 10 minuten aan en nog geen tijd......

edit: na een nachtje wachten is de tijd goed :p
Als ik nu mn pi reboot klopt de tijd ook meteen dus ik ben weer happy :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mattie112 op 14-09-2012 08:25 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

n.a.v. CurlyMo in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Wie heeft deze skin al op een RPi distro geprobeerd en kan bevestigen dat het te log/zwaar is?

Firesphere schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:50:
n.a.v. CurlyMo in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Wie heeft deze skin al op een RPi distro geprobeerd en kan bevestigen dat het te log/zwaar is?
Ter aanvulling, ik draai XBian met een custom kernel.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wat heb jij customized aan je kernel? En welke kernel draai je?

Net geprobeerd op XBian 0.7b1, inderdaad wat traag/log. De SC-versie.

• Rhndy
Hoi,

Alles draait nu (bijna) naar behoren. Er is 1 ding.
Ik bestuur m'n Pi via CEC met de afstandsbediening van m'n LG tv en ik wil nog 1 ding doen:

Via de iPhone-app kan ik bij de OSD-knop komen en vanuit daar via de add-on subtitles downloaden.
Dit kan alleen niet via de afstandsbediening.
Wat ik het liefst wil is een knop op m'n afstandbediening (blauw knopje) toewijzen aan die OSD-knop. Nu heb ik een lijst gevonden met knoppen en menu-opties (https://github.com/xbmc/x...nput/ButtonTranslator.cpp)

Ik heb via root/.xbmc/userdata/keymaps een remote.xml aangemaakt.
Op het moment dat ik daar het volgende in zet:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<blue>OSD</blue>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Gebeurt er niets, verander ik 'blue' door ' select' dan kan ik met de OK-knop het gewenste menu opvragen.
Ik wil dit echter met de blauwe knop doen. Dit krijg ik echter op deze manier niet voor elkaar.

Kan 1 van jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Rhndy op 15-09-2012 14:16 . Reden: genomen stappen vermeld ]

Firesphere schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:05:
wat heb jij customized aan je kernel? En welke kernel draai je?

Net geprobeerd op XBian 0.7b1, inderdaad wat traag/log. De SC-versie.
Ik draai 0.7b1 met de volgende toevoegingen:

i2c-dev
lirc-rpi
lirc-dev
spi_bcm2708
spi-dev
w1-gpio
w1-*

Zie ook http://forum.xbian.org/viewtopic.php?f=8&t=1192

Rhndy schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:36:
Hoi,

Alles draait nu (bijna) naar behoren. Er is 1 ding.
Ik bestuur m'n Pi via CEC met de afstandsbediening van m'n LG tv en ik wil nog 1 ding doen:

Via de iPhone-app kan ik bij de OSD-knop komen en vanuit daar via de add-on subtitles downloaden.
Dit kan alleen niet via de afstandsbediening.
Wat ik het liefst wil is een knop op m'n afstandbediening (blauw knopje) toewijzen aan die OSD-knop. Nu heb ik een lijst gevonden met knoppen en menu-opties (https://github.com/xbmc/x...nput/ButtonTranslator.cpp)

Ik heb via root/.xbmc/userdata/keymaps een remote.xml aangemaakt.
Op het moment dat ik daar het volgende in zet:

<keymap>
<FullscreenVideo>
<remote>
<blue>OSD</blue>
</remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Gebeurt er niets, verander ik 'blue' door ' select' dan kan ik met de OK-knop het gewenste menu opvragen.
Ik wil dit echter met de blauwe knop doen. Dit krijg ik echter op deze manier niet voor elkaar.

Kan 1 van jullie mij helpen?

Alvast bedankt!
Ik weet niet of CEC ook via LIRC gaat, anders zou je met het commando irw eens kunnen kijken hoe het AB toets in LIRC heet. Deze naam voeg je dan toe aan Lircmap.xml in je userdata map. Je kan ook de debug mode aanzetten, vervolgens kan je in je log kijken welke toetsen XBMC registreert en welke actie er wel of niet aan vast zit.

Een voorbeeld van mijn situatie:

irw
code:
1
2
3
000000037ff07ba4 00 KEY_RED logitech-harmony-300i
000000037ff07ba4 01 KEY_RED logitech-harmony-300i
000000037ff07ba4 02 KEY_RED logitech-harmony-300i

/usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml
code:
1
2
3
4
5
<lircmap>
        <remote device="logitech-harmony-300i">
                <green>KEY_RED</green>
        </remote>
</lircmap>

/usr/share/xbmc/system/keymaps/remote.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <global>
    <remote>
      <green>XBMC.ActivateWindow(Videos,MovieTitles)</green>
    </remote>
  </global>
</keymap>

Fire69 schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:43:
[...]

DVD's gaan bij mij altijd door het volgende proces:
ISO/VIDEO_TS -> DVD Shrink (menu en onnodige talen eruit) -> ISO
ISO -> MakeMKV -> MKV
MKV -> Mkvmerge (default taal zetten en namen van streams corrigeren)

Dit is trouwens enkel voor kinderfilms, gewone films download in direct in HD :P
Dit werkt idd prima. Voorlopig ga ik dit maar gebruiken want ik zie er voorlopig geen IFO/ISO support aankomen vrees ik... Bedankt!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Graag gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

CurlyMo schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:57:
[...]
Ik weet niet of CEC ook via LIRC gaat, anders zou je met het commando irw eens kunnen kijken hoe het AB toets in LIRC heet. Deze naam voeg je dan toe aan Lircmap.xml in je userdata map. Je kan ook de debug mode aanzetten, vervolgens kan je in je log kijken welke toetsen XBMC registreert en welke actie er wel of niet aan vast zit.
[...]
CEC gaan niet via LIRC. Het je hem wel herstart nadat je de keymapping gewijzigd had?

Anders zou ik de originele en volledige remote.xml kopieren uit /usr/share/xbmc/system/keymaps/remote.xml en die kopieren naar .xbmc/userdata/keymaps en daar de aanpassingen in doen.

[ Voor 14% gewijzigd door baviaan op 16-09-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
In #pulse-eight (makers van libCEC) heb ik wat gezien van dat je <key code="X">Y</key> of iets dergelijks moet doen. De X kun je uit het XBMC log halen (knop indrukken, en daarna in XBMC log kijken welk nummer daar gelogd is) en de Y is dan inderdaad de naam zoals je die AFAIK inderdaad in ButtonTranslator kunt terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Ik heb enkele maanden geleden XBMC op de Pi geinstalleerd. Het werkte, maar daar was ook alles meegezegd: alles was supertraag

Ik vraag me af: is met de recente builds, XBMC op de raspberry Pi in de praktijk normaal te gebruiken?

Zo ja, welke versie (RaspBMC, openElec, of nog een andere?) is het beste te gebruiken voor een no-nonsense mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In mijn ervaring, maar ik ben lichtelijk bevooroordeeld, kun je het beste XBian gebruiken. Deze is naar mijn idee het snelst en snappy.

Ik speel probleemloos alles af. Enig geduld zul je met elke dedicated XBMC distro moeten hebben, aangezien de pi nou niet een powerhouse is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
j-w schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:54:
Ik heb enkele maanden geleden XBMC op de Pi geinstalleerd. Het werkte, maar daar was ook alles meegezegd: alles was supertraag

Ik vraag me af: is met de recente builds, XBMC op de raspberry Pi in de praktijk normaal te gebruiken?

Zo ja, welke versie (RaspBMC, openElec, of nog een andere?) is het beste te gebruiken voor een no-nonsense mediaplayer?
Ik heb eind Juni voor het eerst OpenElec op mijn PI gezet en dat draaide toen vierkant. Vervolgens pi 2 maand opzei gelegd. Nu draai ik vanaf begin September RaspBMC zonder problemen, het is niet echt super snel, maar vlot genoeg voor het gebruik als Mediaplayer imo. Ook is RaspBMC zo simpel te installeren is echt super handig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik sta op het punt om een raspberry pi te kopen. Maar airplay van audio is wel een belangrijke vereiste, naast de mediacenter functionaliteit. Ik lees dat dit niet in xbmc wordt ondersteund. Wel met shairport. Is dit te combineren? Hebben jullie oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als Shairport werkt onder een gewone XBMC, dan werkt het ook onder een RPi distributie neem ik aan.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik maak morgen even een image van mijn huidige draaiende XBian om het te testen.

Daarnaast, het uberhaupt hebben van een RPi verhoogt je Tweaker-level wel met minstens 9000 he ;) Dat alleen al zou een reden moeten zijn om zo'n geval te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
En voor die "paar" euro dat het kost is het natuurlijk een pracht apparaatje :)

"vroeger" moest ik telkens als ik een film wilde kijken (wat beter was dan dvd kwaliteit :p) mn laptop pakken en via HDMI aansluiten. Nu gewoon 1 simpel dingetje was "alles" af kan spelen. Echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Firesphere schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:49:
Als Shairport werkt onder een gewone XBMC, dan werkt het ook onder een RPi distributie neem ik aan.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik maak morgen even een image van mijn huidige draaiende XBian om het te testen.

Daarnaast, het uberhaupt hebben van een RPi verhoogt je Tweaker-level wel met minstens 9000 he ;) Dat alleen al zou een reden moeten zijn om zo'n geval te kopen :D
Tja, klopt natuurlijk. Maar ik wil het voor mijn pa inregelen en ik wil hem spotify over airplay laten gebruiken ipv lokale muziek. Xbmc is hij op zich wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Balen dat de library van Spotify niet werkt onder ARM HF

Optioneel zou je kunnen kiezen voor een Soft-Float RaspBMC distributie (is wel vrij oud), daar kun je libspotify, en dus de SpotiMC o.i.d. plugin op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Firesphere schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:29:
Balen dat de library van Spotify niet werkt onder ARM HF

Optioneel zou je kunnen kiezen voor een Soft-Float RaspBMC distributie (is wel vrij oud), daar kun je libspotify, en dus de SpotiMC o.i.d. plugin op draaien.
Ok, maar voor hem werkt het het eenvoudigst als hij spotify op zijn ipad kan draaien en via de pi kan streamen naar zijn receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
RobertMe schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:24:
In #pulse-eight (makers van libCEC) heb ik wat gezien van dat je <key code="X">Y</key> of iets dergelijks moet doen. De X kun je uit het XBMC log halen (knop indrukken, en daarna in XBMC log kijken welk nummer daar gelogd is) en de Y is dan inderdaad de naam zoals je die AFAIK inderdaad in ButtonTranslator kunt terugvinden.
Dit klopt inderdaad. Probleem is ik kan die 'X' niet achterhalen. Zie hier mijn log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
20:16:53 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=00
20:17:09 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00050002 p0:E000870F p1:00000091 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:09 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 0f:87:00:e0:91
20:17:09 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Broadcast (F): device vendor id (87)
20:17:09 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=f opcode=87
20:17:09 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00020002 p0:00000001 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:09 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:00
20:17:09 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): feature abort ( 0)
20:17:09 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=00
20:17:26 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00050002 p0:E000870F p1:00000091 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:26 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 0f:87:00:e0:91
20:17:26 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Broadcast (F): device vendor id (87)
20:17:26 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=f opcode=87
20:17:26 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00020002 p0:00000001 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:26 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:00
20:17:26 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): feature abort ( 0)
20:17:26 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=00
20:17:42 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00050002 p0:E000870F p1:00000091 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 0f:87:00:e0:91
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Broadcast (F): device vendor id (87)
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=f opcode=87
20:17:42 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00020002 p0:00000001 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:00
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): feature abort ( 0)
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=00

Geen code te bekennen, als ik bijvoorbeeld de 'UP' knop druk geeft de log me het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
20:17:42 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00020002 p0:00000001 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:00
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): feature abort ( 0)
20:17:42 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=00
20:17:58 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00050002 p0:E000870F p1:00000091 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:58 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 0f:87:00:e0:91
20:17:58 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Broadcast (F): device vendor id (87)
20:17:58 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=f opcode=87
20:17:59 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00020002 p0:00000001 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:2
20:17:59 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:00
20:17:59 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): feature abort ( 0)
20:17:59 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=00
20:18:04 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00030004 p0:00014401 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:4
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:44:01
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): user control pressed (44)
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=44
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - key pressed: up (1)
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: PushCecKeypress - received key a6 duration 0
20:18:04 T:1103187968   DEBUG: OnKey: 166 (a6) pressed, action is Up
20:18:04 T:1137636416   DEBUG: CecLogMessage - received data: header:00030008 p0:00014501 p1:00000000 p2:00000000 p3:00000000 reason:8
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> 01:45:01
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - >> TV (0) -> Recorder 1 (1): user control release (45)
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecCommand - processing command: initiator=0 destination=1 opcode=45
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: CecLogMessage - key released: up (1)
20:18:04 T:1182790720   DEBUG: PushCecKeypress - received key a6 duration 71

De up-knop kent dus code 166. De gekleurde buttons niet. Mag ik hier dan uit opmaken dat die knoppen niet werken met CEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb een map "movies" met daar in een map "unsorted". Nou wil ik graag de unsorted map NIET indexeren. De PI ziet dan heel vaan de verkeerde film waardoor ik weer allemaal vreemde dingen in mijn library heb staan.

Iemand enig idee waar dit in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattie112 schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:03:
Ik heb een map "movies" met daar in een map "unsorted". Nou wil ik graag de unsorted map NIET indexeren. De PI ziet dan heel vaan de verkeerde film waardoor ik weer allemaal vreemde dingen in mijn library heb staan.

Iemand enig idee waar dit in te stellen is?
http://wiki.xbmc.org/inde...n.2Fexcludefromlisting.3E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:19

mwa

Hebben mensen ervaring met een Infrared receiver voor de raspberry pi icm met een Logitec harmony universele afstandsbediening? Ik vind er vrij weinig over, wel dat het Lirc compatible moet zijn en verder wat schimmige ebay sellers die losse IR receivers verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dialmformark schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:30:
Hebben mensen ervaring met een Infrared receiver voor de raspberry pi icm met een Logitec harmony universele afstandsbediening? Ik vind er vrij weinig over, wel dat het Lirc compatible moet zijn en verder wat schimmige ebay sellers die losse IR receivers verkopen.
CurlyMo in "[GPIO] Raspberry Pi"

Werkt perfect met mijn Harmony 300i (en alle andere IR afstandsbedieningen). Totaal ben je dan voor 20 euro klaar.

Pagina: 1 ... 7 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.