kraades schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:45:
[...]
Ik heb de Pi ook bij mijn ouders staan met hierop Raspbmc.
Overclocked met heat sinks kan ik 1080p H.264 met DTS afspelen. Zonder externe DTS decoder dus via de speakers van de TV.
De content staat op een externe USB disk maar afspelen maar via het netwerk zou ook moeten kunnen heb ik gelezen.
Er wordt gebruik gemaakt van libcec zodat de afstandsbedieming van TV kan worden gebruikt (Philips 42PFL4007H).
Ik krijg CEC niet aan de praat. Maar zonder heatsinks wil het ding dus zelfs overclocked liever niet DTS encoded zooi hebben heb ik gemerkt, bij de Pi die aan de zojuist-bij-vriendin-opgehaalde TV hangt, wil hebben.
Heatsinks hebben dus blijkbaar wel degelijk zin

Voor wie ze nog niet heeft, zie het RPi topic, of waarschijnlijk is hier in dit topic ook wel een ebay link te vinden.
En ja, het helpt dus echt. En je Pi draait er, sowieso onder XBMC-distro, stabieler door.
@Kraades:
Hoe heb jij CEC aan de praat gekregen? Ik heb ook een Philips (een 5000 series), maar ik krijg met geen mogelijkheid CEC aan de praat. Het wordt wel herkend, maar doet niets en toont ook niets in de logs.
En ja, op de TV is CEC enabled (hoe noemt Philips het ook alweer, easylink o.i.d.)
[
Voor 23% gewijzigd door
Firesphere op 26-08-2012 22:00
]