Verwijderd

Heeft iemand AirPlay vanaf de iPad werkend gekregen? Ik heb rc3 en rc4 van raspbmc en 0.6.2 van xbian geprobeerd, maar steeds blijft hij hangen in het deel 'working'--> hij geeft uiteindelijk geen beeld. Ik probeer steeds uitzendinggemist of YouTube.
In de instellingen heb ik ongeveer alle externe bedieningsservices aan staan.
Het gekke is dat alle featureoverzichten zeggen dat het zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

spok9

Groen...

Airplay met video werkt bij mij feilloos vanaf iPad en iPhone met RaspBMC rc4, audio werkt niet (lijkt XBMC issue te zijn). Mirroring vanaf m'n Mac met ML werkt overigens weer niet... Deze ziet de RasPi niet, terwijl ik wel gewoon kan airplayen naar een AE. Heeft iemand dat werkend?

Soms duurt het overigens wel even voordat de stream start, moet je niet gewoon wat langer wachten? Of overclocken? :)

[ Voor 0% gewijzigd door spok9 op 24-08-2012 12:53 . Reden: typo ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik dit weekend RaspBMC er weer op zetten...
In Xbian lijkt het het langste goed te gaan. Onderin het scherm komt te staan "working" en die hapert dan een paar keer een milliseconde. Het scherm springt ook uit de confluence achtergrond en wordt ook zwart. Uiteindelijk springt hij dan weer naar confluence en gaat het "working" weer weg.
Raspbmc kwam ongeveer even ver, alleen kreeg geen zwart scherm met "working" tussendoor, maar bleef bij "working" bovenop de confluence achtergrond en stopt daarna weer. Ook de iPad geeft daarna trouwens een melding dat het afspelen nu niet mogelijk is...
Ik heb geen idee wat ik verkeerd zou kunnen doen. Alles lijkt juist standaard ingesteld te zijn...
Help? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

En er komt MPEG2 / H.264 ondersteuning :D !
Licence te koop via de Pi stichting.

Bron: www.raspbmc.com
&
http://www.raspberrypi.org/archives/1839

[ Voor 17% gewijzigd door KingCrash op 24-08-2012 20:01 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24
KingCrash schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:00:

&
Mpeg2 wordt toch veel gebruikt voor dvds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
En dat voor maar 2,4 pond :D
Super nieuws dit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:03:
Dan ga ik dit weekend RaspBMC er weer op zetten...
In Xbian lijkt het het langste goed te gaan. Onderin het scherm komt te staan "working" en die hapert dan een paar keer een milliseconde. Het scherm springt ook uit de confluence achtergrond en wordt ook zwart. Uiteindelijk springt hij dan weer naar confluence en gaat het "working" weer weg.
Raspbmc kwam ongeveer even ver, alleen kreeg geen zwart scherm met "working" tussendoor, maar bleef bij "working" bovenop de confluence achtergrond en stopt daarna weer. Ook de iPad geeft daarna trouwens een melding dat het afspelen nu niet mogelijk is...
Ik heb geen idee wat ik verkeerd zou kunnen doen. Alles lijkt juist standaard ingesteld te zijn...
Help? ;)
AirPlay (enkel Youtube getest) doet het hier goed (ook geluid) op Raspbmc en Xbian. OE heb ik niet getest.
Dacuuu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Mpeg2 wordt toch veel gebruikt voor dvds?
Voor zover ik weet heeft DVD enkel mpeg2, dus inderdaad. :)
Maar wat bedoel je juist met je post?

Hoe werkt die license dan eigenlijk? Je moet je sn doorgeven bij de aankoop. En dan?
Checkt hij automagisch via internet of je de licensie gekocht hebt??

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 24-08-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

KingCrash schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:00:

&
MPEG-2 en VC-1 decode en H.264 encode ondersteuning. H.264 decode was er natuurlijk al.

Goed nieuws voor zij die het nodig hebben. En voor een schappelijke prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2023
Fire69 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:31:
Hoe werkt die license dan eigenlijk? Je moet je sn doorgeven bij de aankoop. En dan?
Checkt hij automagisch via internet of je de licensie gekocht hebt??
Dan krijg je een mailtje met een code terug (binnen de 72h, niet direct). vb: 0x12345678
Deze code voeg je dan toe aan je config.txt bestand op de sd kaart.
"decode_MPG2=0x12345678"

En dan zou het moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
Erg mooi van de MPEG2 support, kan ik eindelijk mijn IPTV kanalen kijken op mijn Pi.

Iets anders: ik heb gisteren een SD kaart gekocht, een ICUDU bij Dixons, Class 10 8Gigabit, maar die geeft allemaal I/O errors bij het installeren.

Is die kaart niet lekker dan of heeft het iets te maken met de raspbmc distro dat die op dat moment nog niet de goede SD kaart ondersteuning heeft?

Mocht het de SD card zijn heeft dan nog iemand een tip voor een wel goed werkende kaart, als dat al mogelijk is met de wildgroei aan merken en het feit dat modellen soms niet eens dezelfde chipset lijken te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pi met Raspbmc RC4.

Ik heb de MPEG-2 license key aangevraagd.

Nu staat er bij dat ik ook de firmware moet updaten.
Hoe kan ik dat het makkelijkst doen? Ik lees iets van rpi-update?
Dan update ik een deel van Raspbmc RC4 op de SD kaart?
Sorry, maar ik heb de Pi niet hier en ik wil e.e.a. even goed voorbereiden.

This is not your MPEG-2 license key!
Your license key will be generated within 72 hours and sent to
the email address that you supplied. When you receive your key,
you will need to add a line to your config.txt file. For example, if
we send you the key 0x12345678, you would add the following
line to config.txt:
decode_MPG2=0x12345678
Please make sure that you are running the most recent version
of the Raspberry Pi firmware; only versions dated after 8 August
2012 support this feature.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wil niets illegaals promoten, want voor die prijs hoef je het toch niet te laten, maar ligt het aan mij, of is 1 maal zo'n key aanschaffen genoeg voor iedereen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet bij het aanvragen je serial opgeven. A.h.v. jouw serial wordt een key gegenereerd voor jouw Pi. Deze werkt dus niet op andere Pi's.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
vochten we in de jaren 90 nog voor cpu's zonder serial, zit vandaag in elke SoC gewoon zo'n ding en niemand die je er over hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

datadevil schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:57:
vochten we in de jaren 90 nog voor cpu's zonder serial, zit vandaag in elke SoC gewoon zo'n ding en niemand die je er over hoort..
Leg uit. Dat is slecht omdat.....

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
Ik ga die MPEG-2 zeker even kopen.
Heb nog veel films in DVD formaat.
@ Kraades als het jou gelukt is hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:27:
Je moet bij het aanvragen je serial opgeven. A.h.v. jouw serial wordt een key gegenereerd voor jouw Pi. Deze werkt dus niet op andere Pi's.
ah, ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDVken
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2023
@Kraades: je kan de firmware versie van je pi controleren om te kijken of een update wel nodig is.
Bij Xbian 0.6(.2) is het waarschijnlijk niet nodig. Deze heeft een firmware van 10 augustus.

Via ssh: "sudo /opt/vc/bin/vcgencmd version"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Promo schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:11:
Ik ga die MPEG-2 zeker even kopen.
Heb nog veel films in DVD formaat.
@ Kraades als het jou gelukt is hoor ik het graag!
Heb 'm nog niet binnen helaas...
KDVken schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:04:
@Kraades: je kan de firmware versie van je pi controleren om te kijken of een update wel nodig is.
Bij Xbian 0.6(.2) is het waarschijnlijk niet nodig. Deze heeft een firmware van 10 augustus.

Via ssh: "sudo /opt/vc/bin/vcgencmd version"
Bij firmware heb ik altijd het idee dat het los staat van "de rest".
Maar dat zit dus gewoon op je Raspbmc/OpenELEC/Xbian SD kaart en kun je los van de rest updaten?
:? :? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De "firmware" van de pi is de kernel-module zoals de RPi foundation die vrij geeft dacht ik. De firmware is wat op de root van de SD-card staat dus, niet iets hardwarematigs zoals bij een SSD o.i.d.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39
datadevil schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:55:
Iets anders: ik heb gisteren een SD kaart gekocht, een ICUDU bij Dixons, Class 10 8Gigabit, maar die geeft allemaal I/O errors bij het installeren.

Is die kaart niet lekker dan of heeft het iets te maken met de raspbmc distro dat die op dat moment nog niet de goede SD kaart ondersteuning heeft?

Mocht het de SD card zijn heeft dan nog iemand een tip voor een wel goed werkende kaart, als dat al mogelijk is met de wildgroei aan merken en het feit dat modellen soms niet eens dezelfde chipset lijken te hebben..
Ik gebruik dezelfde kaart zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MathijsJH schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Ik gebruik dezelfde kaart zonder problemen :)
Dan ga ik hem maar ruilen, heb ik blijkbaar een maandagochtend model, of ze gebruiken meerdere chips met hetzelfde labeltje...bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firesphere schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:33:
De "firmware" van de pi is de kernel-module zoals de RPi foundation die vrij geeft dacht ik. De firmware is wat op de root van de SD-card staat dus, niet iets hardwarematigs zoals bij een SSD o.i.d.
Ook de firmware kan vanuit Raspbmc automatisch worden geupdate? (sorry, heb de Pi nu niet hier om te checken)

Edit: oh ja, en ik heb vandaag de heat sinks geplaatst! :)

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 26-08-2012 18:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Inderdaad.
Soms komt er een update, dat komt meestal op de blog van Raspbmc.
Gewoon Raspbmc eens rebooten dan en bij het starten komt de update automatisch binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funkeey schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:52:
Al een tijdje volg ik het topic over de Raspberry Pi. Er wordt van alles over verteld en van alles mee gedaan.

Ik zou er graag een willen aanschaffen om als mediaspeler te gebruiken in combinatie met XBMC. Nu weet ik dat er twee varianten zijn voor op de Pi en dat deze ook verschillend werken. Wat mij alleen niet duidelijk wordt is of het nu al goed werkt om niet te veel te hoeven blijven sleutelen en updaten etc om gewoon 1080p te kunnen streamen. Het apparaatje gaat namelijk voor mijn ouders werken en ik zit er niet op te wachten om er continue mee bezig te zijn.

Daarbij zag ik ook iets over codecs als .h264 en mpeg2. Waar moet ik hierbij precies op letten? Mijn downloads zijn .mvk, maar dit heeft niets met de codec te maken. Wel zijn het meestal .h264 versies. Zijn er nog beperkingen voor het afspelen via de Pi? Of kan ik ervan uitgaan als ik een .h264 versie heb, dat het gewoon werkt?

Wat betreft het geluid zijn er geen eisen, behalve dat het gewoon via de speaker van de tv moet werken.

Ik ben gewoon benieuwd of dit al een goede oplossing is voor mijn ouders, zonder dat ik er mee bezig moet blijven.
Ik heb de Pi ook bij mijn ouders staan met hierop Raspbmc.
Overclocked met heat sinks kan ik 1080p H.264 met DTS afspelen. Zonder externe DTS decoder dus via de speakers van de TV.
De content staat op een externe USB disk maar afspelen maar via het netwerk zou ook moeten kunnen heb ik gelezen.
Er wordt gebruik gemaakt van libcec zodat de afstandsbedieming van TV kan worden gebruikt (Philips 42PFL4007H).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kraades schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Overclocked met heat sinks kan ik 1080p H.264 met DTS afspelen. Zonder externe DTS decoder dus via de speakers van de TV.
De content staat op een externe USB disk maar afspelen maar via het netwerk zou ook moeten kunnen heb ik gelezen.
Er wordt gebruik gemaakt van libcec zodat de afstandsbedieming van TV kan worden gebruikt (Philips 42PFL4007H).
Ik krijg CEC niet aan de praat. Maar zonder heatsinks wil het ding dus zelfs overclocked liever niet DTS encoded zooi hebben heb ik gemerkt, bij de Pi die aan de zojuist-bij-vriendin-opgehaalde TV hangt, wil hebben.

Heatsinks hebben dus blijkbaar wel degelijk zin :)
Voor wie ze nog niet heeft, zie het RPi topic, of waarschijnlijk is hier in dit topic ook wel een ebay link te vinden.

En ja, het helpt dus echt. En je Pi draait er, sowieso onder XBMC-distro, stabieler door.

@Kraades:
Hoe heb jij CEC aan de praat gekregen? Ik heb ook een Philips (een 5000 series), maar ik krijg met geen mogelijkheid CEC aan de praat. Het wordt wel herkend, maar doet niets en toont ook niets in de logs.
En ja, op de TV is CEC enabled (hoe noemt Philips het ook alweer, easylink o.i.d.)

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 26-08-2012 22:00 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kraades schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Welke xbmc distro draait er op, en hoeveel is de pi overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hey,

Ik wil mijn pi waarop raspbmc draait verbinden met mijn TV (pricewatch: Samsung Syncmaster P2270HD Zwart) (Ja het is een kleine tv ;) ).

Nu is mijn digibox (digitale tv) al via HDMI hierop aangesloten, en moet ik dus de composite video poort (1 kabel) op mijn PI gebruiken. Nu heeft mijn tv een Component video poort (3 kabels).

Ik heb op internet gelezen dat bij sommige mensen werkt om gewoon de gele kabel in de `Y` poort te steken, bij mij geeft dit echter een zwart wit beeld (maar ik zie dus wel het menu) met veel ruis op.
Ook heb ik gelezen dat je in uw TV moet instellen dat hij het signaal op de component poort als een composite signaal interpreteert, maar deze instelling heb ik niet op mijn TV gevonden.

Iemand anders die een gelijkaardig probleem heeft gehad, of iemand die mij een tip kan geven hoe ik dit wel aan de praat krijg.

(Via HDMI werkt trouwens alles wel perfect),

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:21:
[...]

Welke xbmc distro draait er op, en hoeveel is de pi overclocked?
Ik heb deze distro en settings gebruikt.

@Firesphere: CEC werkte out-of-the-box. Het is een model 2012. Al eens een andere kabel geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 27-08-2012 08:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Nu er een MPEG-2 license is zou het streamen van TV-content ook weer mogelijk moeten gaan worden. Is er iemand die weet of er al een PVR-build is (of op de planning staat) voor de Pi?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
kroegtijger schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:43:
Nu er een MPEG-2 license is zou het streamen van TV-content ook weer mogelijk moeten gaan worden. Is er iemand die weet of er al een PVR-build is (of op de planning staat) voor de Pi?
Van de RaspBMC site:
Does this mean Raspbmc will get PVR support?

Yes — Raspbmc will soon have PVR support
Ik heb gisteren de mpeg2 en vc1 licenties geinstalleerd. DVD's kijken gaat nu perfect :D

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
FatalError schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:45:
[...]

Van de RaspBMC site:

[...]

Ik heb gisteren de mpeg2 en vc1 licenties geinstalleerd. DVD's kijken gaat nu perfect :D
*O* het begint nu echt een mooi device te worden.
Bestelling is hier inmiddels ook de deur uit...Halen ze hun belofte met 72 uur??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
kroegtijger schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

*O* het begint nu echt een mooi device te worden.
Bestelling is hier inmiddels ook de deur uit...Halen ze hun belofte met 72 uur??
Ik had ze vrijdagavond besteld en zondagochtend in de mail. Ja dus :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56
kroegtijger schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:43:
Bij RaspBMC is er inmiddels een toezegging van de developer (Sam), er is echter geen tijdspad bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:03
Gek dat ze bij RaspBMC toezeggingen doen over XBMC-PVR terwijl ik al verschillende keren een gesprek met Lars Opdenkamp (main dev. van PVR) heb gelezen/meegekregen op IRC dat hij het wel wil, maar vooral met tijdsgebrek etc zit.

Voordat er een (officiele) PVR build komt zal het eerste de RPi support opgenomen moeten worden in de mainline XBMC, en dat is nog niet het geval (is wel al een "pull request" voor, maar nu meer mensen naar de wijzigingen kijken komen er wat (meer) "problemen" naar voor die opgelost moeten worden, voordat het groene licht komt om het in mainline op te nemen). Daarna zal nog uitgezocht moeten worden hoe het met MPEG-2 zit, of dat out of the box werkt als je licentie hebt of dat daarvoor nog aanpassingen gemaakt moeten worden. En dan zullen er waarschijnlijk nog wat aanpassingen in de PVR versie moeten gebeuren (wat niet perse betekend dat die met de mainline wijzigingen niet werkt, maar de kans is groot dat er kleine probleempjes optreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Is het ook al mogelijk om .iso en video_ts te openen?
Ik heb XBian 0.6.2 en ik heb er nog geen 1 gehad welke ik kan openen..

En dan nog een vraag: Ik heb een serie en de mappenstructuur is als volgt:
...
/s1d1
/s2d2
/s3d1
(enz)

in elke map staat een map//iso met de zelfde naam dus bijv: FILM.ISO

XMBC ziet dit als "1" film (namelijk "film). Hoe kan ik zorgen dat hij (ook) naar de naam van de map kijkt? Of moet ik gewoon mijn series in een andere map gooien en die weer 'los' toevoegen als source?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kan ISO's gewoon openen. video_ts nog niet geprobeerd. Als dat niet werkt gewoon een ISO bouwen?

Voor de benaming kijkt XBMC naar de filename, niet naar de dirname. Dit is soms frustrerend, zoals dat ik een serie heb die telkens de naam "serie ep 123" heeft. Dat snapt XBMC niet, die verwacht iets van "Serie.S01.E01" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
FatalError schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

Ik had ze vrijdagavond besteld en zondagochtend in de mail. Ja dus :)
Ik zelfs net binnen 10 minuten, en het werkt super. Eindelijk weer IPTV op mijn XBMC, alleen HD wil nog niet helemaal maar dat zal wel een andere oorzaak hebben

[ Voor 22% gewijzigd door datadevil op 27-08-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Firesphere schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:51:
Ik kan ISO's gewoon openen. video_ts nog niet geprobeerd. Als dat niet werkt gewoon een ISO bouwen?

Voor de benaming kijkt XBMC naar de filename, niet naar de dirname. Dit is soms frustrerend, zoals dat ik een serie heb die telkens de naam "serie ep 123" heeft. Dat snapt XBMC niet, die verwacht iets van "Serie.S01.E01" etc.
Ja ik kan er wel een ISO van maken maar dat kost weer extra moeite ;p
Tis juist zo mooi dat ik 1x op download klik (spotweb) en dat ie een uur later extracted en wel in mn dir "Movies" staat :)

En pft alle disks gaan renamen is ook niet echt handig... eens kijken of daar geen tooltje voor is.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Firesphere schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:51:

Mattie112 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:21:
[...]

Ja ik kan er wel een ISO van maken maar dat kost weer extra moeite ;p
Tis juist zo mooi dat ik 1x op download klik (spotweb) en dat ie een uur later extracted en wel in mn dir "Movies" staat :)

En pft alle disks gaan renamen is ook niet echt handig... eens kijken of daar geen tooltje voor is.
Voor beide zou ik jullie verwijzen naar het Couchpotato,Sickbeard,Headphones topic Ik gebruik zelf alledrie in combinatie met een NAS en Sabnzbd en zodra ik een serie binnen hem gaat er een rename en relocate overheen zodat elke serie en film op eenzelfde manier word opgeslagen. zowel qua naam en mapstructuur.

Het staat bij mij nu op deze manier.
Tv-Shows -> Serie naam -> Seizoen x -> Titel Aflevering SxEx (en eventuele ondertitel bestanden)
Movies -> Film naam -> Titel Film (en eventuele ondertitel bestanden)

Hierdoor blijft alles lekker op orde en zie XBMC het allemaal zeer goed en netjes geordend.
Het beste hiervan is nog wel dat ik hier helemaal niks voor hoef te doen _/-\o_ en me het dus geen extra tijd kost. (Uitzonderingen daargelaten maar dat is heel sporadisch)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik volg dit draadje al een tijdje en heb zojuist ook een Pi besteld. (hoelang is de levertijd eigenlijk?)
Begrijp ik uit de startpost dat de HDMI-poort alleen 2 kanaals audio doorgeeft? Ik heb mijn TV namelijk aangesloten op een versterker en die kan 5.1 doorgeven. Ik kon niet echt duidelijk uit de startpost halen of, als ik de Pi met HDMI aansluit, deze dan wel 5.1 doorgeeft.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Voor zover ik weet geeft de Pi gewoon 5.1 en zelfs 7.1 door.
Ik heb hem via mijn TV gelust aan de versterker aangezien deze geen HDMI heeft en heb gewoon 5.1 geluid (althans zo ervaar ik het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Rubman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:42:
Ik heb hem via mijn TV gelust aan de versterker aangezien deze geen HDMI heeft en heb gewoon 5.1 geluid (althans zo ervaar ik het)
Dat is snel..
Dat is mooi, dan staat die 5.1 set niet stof te happen als de Pi er is :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 16:38
Op de Site van hun staat dit:

We are pleased to announce that we are now open to orders of Raspberry Pi.
Order today for expected delivery within 3 weeks.

en dat klopt ongeveer wel, ik geloof dat de wacht tijd tussen de 5 en 7 werkdage.
Rhndy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:39:
Ik volg dit draadje al een tijdje en heb zojuist ook een Pi besteld. (hoelang is de levertijd eigenlijk?)
Begrijp ik uit de startpost dat de HDMI-poort alleen 2 kanaals audio doorgeeft? Ik heb mijn TV namelijk aangesloten op een versterker en die kan 5.1 doorgeven. Ik kon niet echt duidelijk uit de startpost halen of, als ik de Pi met HDMI aansluit, deze dan wel 5.1 doorgeeft.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
koentjha schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:45:
Op de Site van hun staat dit:

We are pleased to announce that we are now open to orders of Raspberry Pi.
Order today for expected delivery within 3 weeks.

en dat klopt ongeveer wel, ik geloof dat de wacht tijd tussen de 5 en 7 werkdage.
[...]
Oke, dat zou snel zijn. Ik heb deze wel bij RS-components besteld (volgens mij stond die en nog een andere webshop op hun site). Maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Rubman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:42:
Dan heb je heel veel geluk met je TV. Ik wil dat namelijk ook maar mijn TV geeft zoals vele anderen alleen 2.0 geluid uit door de digitale uitgang (licentie gedoe met DTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

voor zover ik weet geeft mijn Samsung Le40c550 gewoon 5.1 door via de Spdif/optische uitgang en doen nog veel meer TV's dat.
Of sla ik hier de plank volledig mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DTS is iets anders dan AC3...

BTW
Kan iemand bevestigen dat je VOB files direct kunt afspelen (VIDEO_TS) als je de MPEG2 licentie hebt gekocht? Werkt ook gewoon het DVD menu?

[ Voor 71% gewijzigd door technorabilia op 28-08-2012 08:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

kraades schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:54:
Kan iemand bevestigen dat je VOB files direct kunt afspelen (VIDEO_TS) als je de MPEG2 licentie hebt gekocht? Werkt ook gewoon het DVD menu?
VOB bestanden werken .ifo en .iso niet. Nog geen 1 werkend DVD menu gezien, helaas :'(

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dit dus inderdaad. Die van mij doet ook geen DTS, maar wel Dolby Digital. Ik kan er voor nu wel mee leven nog... Binnenkort receiver maar upgraden naar een met HDMI-inputs :P
BTW
Je kan proberen om in de settings de DVD op autoplay te zetten en een ISO te openen; misschien dat het wil lukken, maar ik ben bang dat DVD-menu's (nog) niet werken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glashio schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:24:
[...]

VOB bestanden werken .ifo en .iso niet. Nog geen 1 werkend DVD menu gezien, helaas :'(
Hhmm, is het wel werkbaar dan? Ik bedoel je kun de film ook netjes aan 1 stuk kijken? Of moet je individuele VOB files achter elkaar gaat aanklikken want dan kan wat mij betreft de MPEG2 licentie weer de prullenbak in...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
kraades schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:21:
[...]

Hhmm, is het wel werkbaar dan? Ik bedoel je kun de film ook netjes aan 1 stuk kijken? Of moet je individuele VOB files achter elkaar gaat aanklikken want dan kan wat mij betreft de MPEG2 licentie weer de prullenbak in...
Die licentie lijkt me hoe dan ook nuttig. Zelfs als het nu niet optimaal werkt is dat slechts een kwestie van tijd voordat je netjes een DVD kan kijken hoe het hoort.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker, maar kan ik nu al een DVD kijken door alleen de eerste VOB te starten? Loopt deze dan automatisch door naar de volgende VOB's?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:15

Tuxie

En WeL nU!

FatalError schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:45:
[...]

Van de RaspBMC site:

[...]

Ik ook, kan nu al mijn HD en SD streams van mijn Vu Ultimo + (Enigma 2) TV box streamen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
kraades schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:20:
Zeker, maar kan ik nu al een DVD kijken door alleen de eerste VOB te starten? Loopt deze dan automatisch door naar de volgende VOB's?
Ik zal het vanavond eens proberen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik heb het topic even doorgelezen, en algemene opvatting is hier toch wel dat het bruikbaar is? Ik heb momenteel een overpowered Mac Mini uit 2009 als XBMC viewer en zou deze graag vervangen voor een Raspberry Pi. Ik heb een QNAP Nas staan die alle protocollen kan aanleveren om te streamen, dat is het probleem dus ook niet.

Tot nu toe ervaren jullie geen problemen met een 1080p MKV film (met of zonder DTS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
met DTS is op de meeste builds niet geweldig, maar wordt steeds beter te doen. Xbian gaat er heel behoorlijk mee om ondertussen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
kroegtijger schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:35:
met DTS is op de meeste builds niet geweldig, maar wordt steeds beter te doen. Xbian gaat er heel behoorlijk mee om ondertussen
Hmm oke :) Ik heb zelf meestal versies zonder DTS omdat ik geen receiver heb, en gewoon output via de speakers van de TV doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
wat betreft de MPEG 2 codecs, bij mij doen de IPTV streams van Lijbrandt het nog niet zo goed als ik de HD kanalen kies, de SD doen het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Ik heb een vreemd probleem,

Ik kan niet vooruit en niet terugspoelen, je ziet dat er 2x 4x of 8x staat maar de snelheid blijft gewoon 1x.

Ik gebruik Xbian 0.6.2.

Heeft iemand dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:35

Daanieboy

Instant Freeze

Is er iemand die Maraschino (http://www.maraschinoproject.com/) werkend heeft op de Raspberry Pi met OpenELEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mighty_Mike33 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:05:
Ik heb een vreemd probleem,

Ik kan niet vooruit en niet terugspoelen, je ziet dat er 2x 4x of 8x staat maar de snelheid blijft gewoon 1x.

Ik gebruik Xbian 0.6.2.

Heeft iemand dit probleem ook ?
Dat heb ik in geen enkele XBMC distro voor de Pi werkend gezien nog. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
Firesphere schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:28:
[...]

Dat heb ik in geen enkele XBMC distro voor de Pi werkend gezien nog. :(
ok, known error dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:21:
[...]

Ik zal het vanavond eens proberen
Als je dat zou willen doen graag...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Daanieboy schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:23:
Is er iemand die Maraschino (http://www.maraschinoproject.com/) werkend heeft op de Raspberry Pi met OpenELEC?
Volg deze handleiding en het moet lukken.

Het "moeilijkste" punt zou de installatie van python en github kunnen zijn. Maar Maraschino kan je ook zo van github afhalen en uitpakken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

python lijkt me standaard geleverd te worden bij XBMC, aangezien plugins in Python zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

Volg deze handleiding en het moet lukken.

Het "moeilijkste" punt zou de installatie van python en github kunnen zijn. Maar Maraschino kan je ook zo van github afhalen en uitpakken.
Als de moeilijkste (eventuele) stap dit is :/
sudo apt-get install python2.7 git
Firesphere schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:25:
python lijkt me standaard geleverd te worden bij XBMC, aangezien plugins in Python zijn...?
Aangezien XBMC voor een groot deel in python is geschreven :)

[ Voor 23% gewijzigd door CurlyMo op 28-08-2012 20:53 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
XBian 0.6.3 Available, new kernel & more!

Posted by Koenkk on 27/08/2012
Posted in: New releases. 1 comment
This update includes a new kernel, this kernel will fix a lot of bugs and security issues 3.1.9 was having. 3.1.9 isn’t supported anymore, so quite a dangerous kernel.

To update from XBian 0.6.2 follow this: http://forum.xbian.org/viewtopic.php?f=7&t=1114

XBian 0.6.3 – 27/08/2012

- Fixes rootfs permission issues (thanks to XDrive and Hexagon!)

- New 3.2.27 linux kernel (thanks to MrEngman for making a new script to work with this kernel!)

- Fixed text from appearing behind videos/pictures. (thanks for Firesphere for the help!)

- Shutdown and reboot in XBMC now working (thanks to ihipop!)

Good luck with it, feel free to donate, if you want to follow me on twitter @Koenkk

P.S An image will be available soon

[ Voor 23% gewijzigd door Mighty_Mike33 op 28-08-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy

Daanieboy

Instant Freeze

Ik kan geen apt-get draaien op OpenELEC, ik zal dus moeten overstappen gok ik :/

EDIT: Heb hem fijnloos draaien op Raspbmc :D

[ Voor 98% gewijzigd door Daanieboy op 29-08-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mijn raspberry PI is onderweg en zou er vandaag / morgen moeten zijn. Hopelijk gaat het streamen dan straks goed via NFS. Zolang hij 720p WEB-DL MKV's serie's met subs doet ben ik happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Senaxx schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:09:
Mijn raspberry PI is onderweg en zou er vandaag / morgen moeten zijn. Hopelijk gaat het streamen dan straks goed via NFS. Zolang hij 720p WEB-DL MKV's serie's met subs doet ben ik happy :)
Hier doet hij dat uitstekend! Zelfs met downmix naar 2.0, maar het downmixen is niet heel erg goed (vreemde kanaal verhouding).
Draai wel OpenElec, weet niet hoe het met de rest zit. Moet eerst maar eens op mijn nas de xbmc library zetten, zodat ik vrij makkelijk nog kan switchen zonder direct de hele library weer kwijt te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Wanneer heb jij hem besteld en waar?
Succes alvast in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Rhndy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:20:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld en waar?
Succes alvast in ieder geval!
Ik heb hem via de Tweakers V&A gekocht met voeding en 4GB SDHC micro SD kaart :)
Dus voor mij gelukkig niet het lange wachten, maar wel iets meer betaald dan de rest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
Gisteren xbian geprobeerd met de nieuwste update.
Even een full hd trailer via het netwerk gestreamed (via windows workgroup) en dat ging prima!

Nu wachten op me 2e pi en me cases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel benieuwd. Kun je een DVD met MPEG2 licentie nu in 1 stuk kijken of moet je individuele VOB files kiezen? Dus bv. als je film uit 4 VOB files bestaat, stopt de film dan na VOB 1 en moet je handmatig VOB 2 starten etc.? Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kan je vertellen dit doet hij uitstekend vanaf Xbian 6.0 (inmiddels 6.3 en goed te updaten zonder instellingen te verliezen)
Werkt bij mij vanaf een Synology NAS met NFS en alle TV-Shows worden prima geïndexeerd en weergegeven met alle media info (plaatjes etc.) en subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@kraades
Volgens mij is het standaard dat als je in XBMC niet via de bibliotheek, maar via bestandssysteem een film opzoekt dat je in je view instellingen (dus even 1 of 2 keer naar links klikken als je in je films directory aan het browsen bent) het "groeperen" aan kunt zetten. Als je daarna de map met de vobjes selecteerd zou hij de film moeten starten en niet de inhoud van de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Bah zie net op Twitter allemaal reacties dat RS-Components mailtjes heeft gestuurd dat de Pi's pas op z'n vroegst in oktober uitgeleverd worden...
Kijken of ik de order kan annuleren en dan bij Farnell bestellen (die claimen 3 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Doormiddel van HDMI-CEC is het mogelijk om met de afstandsbediening van mijn TV xbmc te bedienen. Dit werkt wel maar zou sommige knoppen willen `herbinden` zodat ik een knop heb voor de video te pauzeren onderandere. Is dit mogelijk ? (want heb hier niets van in de instellingen gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Rubman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:50:
[...]

Kan je vertellen dit doet hij uitstekend vanaf Xbian 6.0 (inmiddels 6.3 en goed te updaten zonder instellingen te verliezen)
Werkt bij mij vanaf een Synology NAS met NFS en alle TV-Shows worden prima geïndexeerd en weergegeven met alle media info (plaatjes etc.) en subs
Hmm nice. Ik lees veel goede dingen over de XBian 0.6.x en ik zal dan denk ik ook met die release gaan. Hopelijk werkt hij dan ook met HDMI-CEC, en anders maar een andere IR oplossing :)
Nactive schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:17:
Doormiddel van HDMI-CEC is het mogelijk om met de afstandsbediening van mijn TV xbmc te bedienen. Dit werkt wel maar zou sommige knoppen willen `herbinden` zodat ik een knop heb voor de video te pauzeren onderandere. Is dit mogelijk ? (want heb hier niets van in de instellingen gevonden).
Dit zou mogelijk moeten zijn met aanpassingen in je keyboard.xml

[ Voor 29% gewijzigd door Senaxx op 29-08-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Senaxx schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

Hmm nice. Ik lees veel goede dingen over de XBian 0.6.x en ik zal dan denk ik ook met die release gaan. Hopelijk werkt hij dan ook met HDMI-CEC, en anders maar een andere IR oplossing :)
Wat voor TV heb je?
Hier werkt HDMI-CEC prima op een samsung LE40C550 model van ong 3 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Rubman schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Wat voor TV heb je?
Hier werkt HDMI-CEC prima op een samsung LE40C550 model van ong 3 jaar prima.
Ik zelf heb een LE40A656 van ook ongeveer 4 jaar geleden. Hier zit ook Anynet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dan moet het geen enkel probleem zijn. krijg keurig de melding verbinding maken met anynet+ apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Dat updaten van OpenElec is nog niet zo makkelijk als dat het lijkt. Ik gebruik geen Linux en kan vanaf een bepaalde build niet meer updaten, omdat dan ook de bootloader geupdate moet worden. Dat kan je niet zomaar vanuit Windows doen ofzo, dus heb ik via een scriptje via Putty iets geprobeerd. Nu krijg ik helaas alleen een zwart scherm na het OpenElec logo, hetzelfde probleem wat ik had toen ik handmatig die 4 update en kernel bestanden in de Update map stopte vanaf bepaalde builds. Iemand advies hoe dit wat makkelijker kan?

-edit- het terugzetten van die kernel en update bestanden van een oude build (11646) in de update map zorgt ervoor dat ie bij mij weer draait. Maar ik wil em upgedate hebben naar de nieuwste versie, inclusief nieuwste Raspberry Pi firmware! :( iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door honmashinsei op 29-08-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Anders probeer ik direct Xbian ook even. Ik heb mijn /Userdata map gebackupped. Kan ik die gewoon terugzetten over die van Xbian heen, of zal dat niet werken omdat het van een OpenElec versie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het gewoon even. Je geeft je oude map even een nieuwe naam, kopieert de nieuwe op de oude plek. Als het niet werkt, verwijder je de nieuwe en zet je de oude terug. Dan hebben wij ook gelijk het antwoord :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Hulk schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:54:
@kraades
Volgens mij is het standaard dat als je in XBMC niet via de bibliotheek, maar via bestandssysteem een film opzoekt dat je in je view instellingen (dus even 1 of 2 keer naar links klikken als je in je films directory aan het browsen bent) het "groeperen" aan kunt zetten. Als je daarna de map met de vobjes selecteerd zou hij de film moeten starten en niet de inhoud van de map.
Voor mij is het belangrijkst dat de DVD via de lijst met fanart (?) bedoel ik gewoon direct start en ik qua opstarten geen verschil zie met bv. mkv films. Moet niet te moelijk worden. :) De Pi staat nu bij mijn ouders dus ik moet nog even geduld hebben om te proberen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Senaxx schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:23:
Ik heb het topic even doorgelezen, en algemene opvatting is hier toch wel dat het bruikbaar is? Ik heb momenteel een overpowered Mac Mini uit 2009 als XBMC viewer en zou deze graag vervangen voor een Raspberry Pi. Ik heb een QNAP Nas staan die alle protocollen kan aanleveren om te streamen, dat is het probleem dus ook niet.

Tot nu toe ervaren jullie geen problemen met een 1080p MKV film (met of zonder DTS?)
OpenElec speelt bij mij echt bijna alle 1080p MKVtjes incl DTS af, ook vaak enorm zware (tv show episodes van 8 gig, of films van 17 gig). Sommige level 5.1 content wil ie niet afspelen, de rest wel echt bijna alles! Ik ben er super tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
kthxbye schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:21:
[...]

OpenElec speelt bij mij echt bijna alle 1080p MKVtjes incl DTS af, ook vaak enorm zware (tv show episodes van 8 gig, of films van 17 gig). Sommige level 5.1 content wil ie niet afspelen, de rest wel echt bijna alles! Ik ben er super tevreden over.
Hmm goed om te horen. Bij de introductie van de Raspberry Pi was ik even bang dat hij niet krachtig genoeg zou zijn voor 1080p files. Nu kan ik niet wachten tot me RPi morgen binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy

Daanieboy

Instant Freeze

kthxbye schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:49:
Dat updaten van OpenElec is nog niet zo makkelijk als dat het lijkt. Ik gebruik geen Linux en kan vanaf een bepaalde build niet meer updaten, omdat dan ook de bootloader geupdate moet worden. Dat kan je niet zomaar vanuit Windows doen ofzo, dus heb ik via een scriptje via Putty iets geprobeerd. Nu krijg ik helaas alleen een zwart scherm na het OpenElec logo, hetzelfde probleem wat ik had toen ik handmatig die 4 update en kernel bestanden in de Update map stopte vanaf bepaalde builds. Iemand advies hoe dit wat makkelijker kan?

-edit- het terugzetten van die kernel en update bestanden van een oude build (11646) in de update map zorgt ervoor dat ie bij mij weer draait. Maar ik wil em upgedate hebben naar de nieuwste versie, inclusief nieuwste Raspberry Pi firmware! :( iemand?
Dat probleem heb ik ook gehad. Heb er vervolgens een nieuwe image (http://openelec.thestateofme.com/) opgezet en een backup terug geplaatst en alles werkte weer perfect. Vanaf r11766 heb ik zonder problemen kunnen updaten.

Onlangs de nieuwe XBIAN geprobeerd, hier werkt helaas mijn Logitech K400 niet mee. Dus zit ik vast aan OpenELEC, waar ik overigens erg tevreden over ben (erg stabiel, zelfs met overclock) of Raspbmc.

• rvandaalen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Support de raspberry pi DTSMA / DTSHD audio passthrough?

• Dacuuu
kthxbye schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:21:
[...]

Heb jij dts op passtrough of downscale ?

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Dacuuu schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 07:22:
[...]

Heb jij dts op passtrough of downscale ?
Ik heb op Downmix gehad -> stereo over de hdmi. En werkt uitstekend!

• honmashinsei
rvandaalen schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:48:
Support de raspberry pi DTSMA / DTSHD audio passthrough?
Nee, helaas niet.

• honmashinsei
Daanieboy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:10:
[...]

Dat probleem heb ik ook gehad. Heb er vervolgens een nieuwe image (http://openelec.thestateofme.com/) opgezet en een backup terug geplaatst en alles werkte weer perfect. Vanaf r11766 heb ik zonder problemen kunnen updaten.

Onlangs de nieuwe XBIAN geprobeerd, hier werkt helaas mijn Logitech K400 niet mee. Dus zit ik vast aan OpenELEC, waar ik overigens erg tevreden over ben (erg stabiel, zelfs met overclock) of Raspbmc.
Dan ga ik dat binnenkort maar eens proberen en een nieuw SD kaartje aanschaffen voor Xbian. Ik ben ook erg te spreken over OpenELEC, het enige wat een beetje kut is is dat het menu zo langzaam is. CEC werkt ook erg mooi. Wat helaas bij mijn Bravia niet zo goed werkt icm. OpenELEC is dat als ik de Pi op de USB poort van de TV aansluit, en de TV aanzet, de Raspberry Pi dan niet goed opstart. Ik moet dan alsnog handmatig de stroom opnieuw aansluiten (Pi resetten dus eigenlijk) voordat het werkt. Dit schijnt bij Xbian wel goed te werken!

• kroegtijger
kthxbye schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

Dan ga ik dat binnenkort maar eens proberen en een nieuw SD kaartje aanschaffen voor Xbian. Ik ben ook erg te spreken over OpenELEC, het enige wat een beetje kut is is dat het menu zo langzaam is. CEC werkt ook erg mooi. Wat helaas bij mijn Bravia niet zo goed werkt icm. OpenELEC is dat als ik de Pi op de USB poort van de TV aansluit, en de TV aanzet, de Raspberry Pi dan niet goed opstart. Ik moet dan alsnog handmatig de stroom opnieuw aansluiten (Pi resetten dus eigenlijk) voordat het werkt. Dit schijnt bij Xbian wel goed te werken!
Ik heb gisterenavond even de laatste build van OpenElec erop gegooid (met name vanwegen het ontbreken van de bash op Xbian en nog wat andere zaken die me dermate irriteerde dat OpenElec toch wat fijner werkt) en daar gaat het menu alweer aanzienlijk sneller in :) Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen :Y

iRacing Profiel

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ik heb een probleem met m'n wifi-verbinding:
Tijdens het zoeken en bladeren (voeg bron toe) herkent ie gewoon de mappen (zowel sbm als nfs), en als ik dan op die toegevoegde map klik on er daadwerkelijk en film vandaan te kijken zegt ie "network not connected".
Het lijk wel alsof ie tijdens het browsen gewoon zoiets heeft van, als ik erheen kan, dan zal ik wel verbinding hebben, en als ik dan wil gaan spelen dan heeft ie zoiets van, "he, jij wil naar deze map, ik zal eens kijken of jij wel netwerkverbinding heeft, hmm, er zit geen netwerkkabel in, dan zal het wel niet".

Het is wat creatief uitgelegd, maar ik denk wel dat ik zo duidelijk krijg wat er aan de hand is.
Ik draai trouwens de laatste openElec.
Nu kan ik andere distros en versies gaan proberen, maar ik was eerst eens benieuwd of hier iemand dat zelfde probleem heeft gehad en of dat is goed gekomen. (Zal wel niet, een beetje tweaker heeft natuurlijk een netwerkkabel naar z'n tv liggen, maar goed. )

• Dacuuu
Veel .mkv containers gaan goed, Maar niet allemaal. Ik gebruik de nieuwste versie van Xbian, en dit is default Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iVM6V.jpg Ik heb de pi direct op de TV aangesloten (dus niet op de receiver oid)

Hier een voorbeeld hoe een hoge bitrate .mkv afspeelt..[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EZ8MyP5s-9k] Best wat stutter dus. Dit heb ik met sommige andere mkv bestanden niet.
Pagina: 1 ... 5 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.