Dit heb ik ook gehad. Ik had een probleem met mijn NAS inderdaad (was destijds net opnieuw geïnstalleerd na een crash) Het probleem is toen verholpen na een fsck op de disk(s) te draaien. Hierbij bleek dat 1 volume niet in orde was. Nadat dit gecorrigeerd was, was het probleem opgelost.Nipje schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:39:
Ik stel nogmaals de vraag want ik denk dat er overheen is gelezen.
Ik heb sinds een aantal dagen nu een raspberry pi draaien met xbian. Het werkt goed maar ik heb soms toch een probleem met het afspelen van content. Ik denk dat het probleem bij mijn nas ligt ofzo.
Het probleem is dat wanneer ik op de pi browse naar een aflevering en dan vervolgens op enter druk om deze aflevering af te spelen de pi crasht. Het scherm lijkt na een aantal seconden gewoon te bevriezen. Ik heb het probleem gisteren tijdelijk op kunnen lossen door de file source opnieuw toe te voegen. Het is echter alleen weer wachten op problemen. Vanaf een USB stick speelde de pi wel gewoon goed af.
Zou dit een probleem in mijn netwerk kunnen zijn? Dat de overdracht bijvoorbeeld heel erg traag is? Ik weet niet waar ik het probleem ergens moet zoeken..
Ik heb zojuist NFS ook geprobeerd maar hier liep hij ook vast. Bleef maar laden en niets afspelen. Nog altijd problemen dus.--help schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:54:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Ik had een probleem met mijn NAS inderdaad (was destijds net opnieuw geïnstalleerd na een crash) Het probleem is toen verholpen na een fsck op de disk(s) te draaien. Hierbij bleek dat 1 volume niet in orde was. Nadat dit gecorrigeerd was, was het probleem opgelost.Hij speelt nu af als een zonnetje. Elke keer weer genieten!
Even mijn disks checken dus maar? Ben benieuwd of dit effect heeft..

edit:
En weet hoe heo ik zo een scan eenvoudig kan draaien op een iomega storcenter nas?
[ Voor 6% gewijzigd door Nipje op 13-11-2012 00:12 ]
Heb btw vrij regelmatig met Xbian 0.8.3 dat de XBMC niet meer draait.. als ik in SSH kijk in de processenlijst staat ie er niet meer bij.
waar start ik 'm handmatig weer??
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Echt niemand die XBMC op de Pi gebruikt in combinatie met LiveTV vanaf TVHeadend?ToniW schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:49:
Is er iemand hier die met success de Pi gebruikt als frontend voor TVHeadend?
Ik heb een ION bakje en daarop kan ik prima live TV kijken via TVHeadend, er is dus niets mis met de backend.
Op de Pi heb ik nu OpenELEC geinstalleerd, maar live TV wil niet goed werken. HD zenders zijn helemaal niet te bekijken en voor de SD zenders geldt dat in 90% van de pogingen het erop lijkt dat er in het begin van de stream geen sync gevonden wordt ofzo. Ik krijg dan enkel een blokkerig stilstaand beeld.
Iemand een gouden tip?
0.8.3RoRoo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:14:
Heb btw vrij regelmatig met Xbian 0.8.3 dat de XBMC niet meer draait.. als ik in SSH kijk in de processenlijst staat ie er niet meer bij.
code:
1
2
| apt-get install daemon daemon -U /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin --standalone |
1.0
code:
1
| sudo /etc/init.d/xbmc start |
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 13-11-2012 11:06 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik heb zojuist heel mijn nas opnieuw geïnstalleerd. Schijven leeg gemaakt en nieuwe mappen etc aangemaakt.--help schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:54:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Ik had een probleem met mijn NAS inderdaad (was destijds net opnieuw geïnstalleerd na een crash) Het probleem is toen verholpen na een fsck op de disk(s) te draaien. Hierbij bleek dat 1 volume niet in orde was. Nadat dit gecorrigeerd was, was het probleem opgelost.Hij speelt nu af als een zonnetje. Elke keer weer genieten
Nogsteeds wil hij niet afsprelen vanaf mijn pi... Ik kan de NFS wel gewoon toevoegen en door de mappen / episodes heen bladeren maar zodra ik op enter druk blijft ie maar laden en laden..
Heb je een mpeg2 licentie? Meeste IPTV gebruiken MPEG2. Hier werkt zowel SD als HD op raspbmc i.c.m. TVHeadend. SD gaat wel beter als HD moet ik erbij zeggen....ToniW schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:01:
[...]
Echt niemand die XBMC op de Pi gebruikt in combinatie met LiveTV vanaf TVHeadend?
Moest even de opdracht aanpassen:CurlyMo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:05:
[...]
0.8.3
code:
1 2 apt-get install daemon daemon -U /usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin --standalone
code:
1
| daemon -U "/usr/local/lib/xbmc/xbmc.bin --standalone" |
Thanks!
Ja, MPEG2 licentie heb ik. Het lijkt wel een probleem om aan het begin van de stream te syncen of zo. Áls het start, dan blijft het ook wel spelen (SD-zender). HD heb ik nog nooit goed zien gaan.-LA- schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:30:
[...]
Heb je een mpeg2 licentie? Meeste IPTV gebruiken MPEG2. Hier werkt zowel SD als HD op raspbmc i.c.m. TVHeadend. SD gaat wel beter als HD moet ik erbij zeggen....
Dit alles op OpenELEC. Zal eens met andere distro's gaan spelen.
Heb je 'm overclocked trouwens?
Nu is er wel iets raars gaande. Ik heb de afbeelding die ik zojuist vanaf mijn NAS niet af kon spelen even op een USB stick gezet om te proberen of ie vanaf daar wel afspeelt. Dit lukte gewoon. Vervolgens heb ik die aflevering gestopt ben ik weer naar mijn NAS gaan browsen. Vervolgens daar dezelfde aflevering proberen af te spelen en nu lukt dit ineens wel? Nadat ik deze dus vanaf een USB stick af heb gespeeld..Nipje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:24:
[...]
Ik heb zojuist heel mijn nas opnieuw geïnstalleerd. Schijven leeg gemaakt en nieuwe mappen etc aangemaakt.
Nogsteeds wil hij niet afsprelen vanaf mijn pi... Ik kan de NFS wel gewoon toevoegen en door de mappen / episodes heen bladeren maar zodra ik op enter druk blijft ie maar laden en laden..
Welke DVB-T stick gebruiken jullie om live-tv te kijken?
Zijn er tweakers die Xbian 1.0 alpha 1 / 2 draaien? Zo ja, hoe hebben jullie het geluid voor elkaar gekregen? op mijn tv krijg ik maar geen geluid via HDMI (rechtreeks aangesloten)
Met een openelec of Raspbmc image gaat het wel gewoon. Ik heb de geluids instellingen nagelopen in het xbmc menu, maar deze zijn exact hetzelfde
Met een openelec of Raspbmc image gaat het wel gewoon. Ik heb de geluids instellingen nagelopen in het xbmc menu, maar deze zijn exact hetzelfde
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
@Possible, zou je een issue kunnen openen op git betreffende dit probleem, dan kunnen alle dev's meedenken. https://github.com/koenkk/xbian/issues?state=open
Nee maar zou het daar aan kunnen liggen dan? Het is een SD kaartje van goede kwaliteit en vanaf usb spelen enzo lijkt wel te werken. Ik heb zo een Sandisk Extreme class 10 kaartje..Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:17:
@ Nipje > heb je al eens een keer een ander SD kaart geprobeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Nipje op 13-11-2012 17:52 ]
Verwijderd
Proberen kun je het altijd. Bij zulke problemen is het gewoon een kwestie van dingen uitsluiten.
Ik heb gemerkt dat de Raspberry pi verschillend reageerd op hardware. Zo kon ik op mijn tv 1080p + DTS afspelen terwijl dat op mijn hd monitor weer niet ging.
Ik heb gemerkt dat de Raspberry pi verschillend reageerd op hardware. Zo kon ik op mijn tv 1080p + DTS afspelen terwijl dat op mijn hd monitor weer niet ging.
Nipje schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:40:
[...]
Nee maar zou het daar aan kunnen liggen dan? Het is een SD kaartje van goede kwaliteit en vanaf usb spelen enzo lijkt wel te werken. Ik heb zo een Sandisk Extreme class 10 kaartje..
Als ik de MAC installer gebruik voor XBIAN installeert hij dan direct de laatste versie van XBIAN? Dus XBIAN 1.0 Alpha 2?
Edit: hmmz...zo te zien niet..0.8.3.7 zie ik net..
Edit 2: Hoe kan ik op een Mac XBIAN 1.0 Alpha 2 installeren?

[ Voor 34% gewijzigd door bvsteyn op 14-11-2012 09:45 . Reden: aanvulling ]
Ik heb nog nog even lopen testen wat mijn probleem veroorzaakt. Ten eerste gebruikte ik xbmc misschien wat verkeerd. Ik voegde gewoon een file source toe vanuit het files menu, maar ik speelde de episodes ook vanaf dat zelfde files menu af. Dit moet eigenlijk via "Tv Shows". Wat ik merk is dat wanneer ik de episode vanaf sick naar mijn nas zeg en vervolgens in tv shows gewoon library update doe en even wacht tot alles echt klaar is met laden het wel goed lijkt te gaan.
Zou dit mijn probleem hebben kunnen veroorzaken?
Zou dit mijn probleem hebben kunnen veroorzaken?
hmm vreemd.. ik doe dit ook wel eens, maar heb niet de problemen die jij noemt.
In theorie moet dat ook geen probleem zijn hoe je 'm menu gewijs opent.. de player is het zelfde net als de locatie..
maar, als het voor jou zo goed werkt.... Menu opties niet weergeven en lekker via Movies / TV-Shows werken.. Ruimt lekker op ook
In theorie moet dat ook geen probleem zijn hoe je 'm menu gewijs opent.. de player is het zelfde net als de locatie..
maar, als het voor jou zo goed werkt.... Menu opties niet weergeven en lekker via Movies / TV-Shows werken.. Ruimt lekker op ook
Mmmm,
heeft iemand hier trakt.tv pluging aan de praat gekregen met plexbmc ?
Het zou moeten werken volgens de makers zelf, maar hij wil gewoon niet scrobbelen. Ik lees wel da thet voor de Eden version is maar ik gebruik open elec en daar staat volgens mij een nieuwe versie op. Iemand een idee wat dit kan zijn (app logt wel netjes in)
heeft iemand hier trakt.tv pluging aan de praat gekregen met plexbmc ?
Het zou moeten werken volgens de makers zelf, maar hij wil gewoon niet scrobbelen. Ik lees wel da thet voor de Eden version is maar ik gebruik open elec en daar staat volgens mij een nieuwe versie op. Iemand een idee wat dit kan zijn (app logt wel netjes in)
Probeer dit eens:bvsteyn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:12:
Als ik de MAC installer gebruik voor XBIAN installeert hij dan direct de laatste versie van XBIAN? Dus XBIAN 1.0 Alpha 2?
http://www.gingerbeardman.com/dd-gui/
Misschien was het niet dat maar had het te maken met het verwerken van de artwork enzo. Misschien startte ik hem tijdens dit proces en bleef ie daarom hangen. Daar toevallig wel ervaringen mee?RoRoo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:04:
hmm vreemd.. ik doe dit ook wel eens, maar heb niet de problemen die jij noemt.
Verder vroeg ik me af hoe ik het afspelen kan cancellen zegmaar. Dus wanneer ik op enter druk en het duurt te lang dat ik dat dan kan stoppen. De Pi loopt namelijk niet vast maar ik krijg het laden van de video toch niet gestopt =)
thnx! Dat werkte perfect.CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:11:
[...]
Probeer dit eens:
http://www.gingerbeardman.com/dd-gui/
Xbian is nu geinstalleerd en ik zie de bekende XBMC interface. Ik kan met mijn MCE remote wel navigeren tussen de hoofditems in de interface, dus selecteren van ' video's', 'programma's' en 'systeem', maar zodra ik een submenu wil openen dat reageert XBMC daar niet op. Kan het zijn dat de Pi nog bezig is op de achtergrond waardoor dit niet werkt? Of is er wat anders aan de hand?
Zodra dingen een issue worden, dan mag je op onze git verder om support vragen.
Ik zie op git dat je dit issue al onderhanden heb..CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:24:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Overigens werkt het MCE toetsenbord wel, maar de remote werkt niet..rara..
In mijn geval is het dus een clean install geweest..
Zou jij me toevallig kunnen vertellen hoe ik het afspelen van een video cancel als het laden te lang duurt? Dus wanneer ik de enter toets gebruik op een aflevering die ik wil bekijken en er vervolgens continu "Working" blijft staan.CurlyMo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:24:
Geen ervaringen mee..Nipje schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:51:
Misschien was het niet dat maar had het te maken met het verwerken van de artwork enzo. Misschien startte ik hem tijdens dit proces en bleef ie daarom hangen. Daar toevallig wel ervaringen mee?
Verder vroeg ik me af hoe ik het afspelen kan cancellen zegmaar. Dus wanneer ik op enter druk en het duurt te lang dat ik dat dan kan stoppen. De Pi loopt namelijk niet vast maar ik krijg het laden van de video toch niet gestopt =)
Cancellen kan je volgens mij gewoon met de STOP knop doen. Zal vanaaf es testen
Probleem is een beetje dat de weergave van de video nog niet gestart is, hij is het echt nog in aant laden. Geen idee of de X toets dan ook al functioneel is. Zal het straks thuis eens testen! Thanks.
mmmm als ik via SFTp wat naar me pi probeer te sturen wat beetje groot is (een skin van 12mb) dan hangt hij gewoon steeds op 6mb ofzo, en krijg dan error while writing: failure
Dit blijft hij doen, hij herhaalt zich gewoon, is dat de SD card? tis maar crap ding van class 2, en 4GB
edit: al gevonden, storage is vol, wat wel raar is aangezien het een 4GB kaartje is en volgens mij open elec geen 3GB
Dit blijft hij doen, hij herhaalt zich gewoon, is dat de SD card? tis maar crap ding van class 2, en 4GB
edit: al gevonden, storage is vol, wat wel raar is aangezien het een 4GB kaartje is en volgens mij open elec geen 3GB
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 14-11-2012 23:00 ]
Het openelec image claimt volgens mij maar 2GB van je kaartje, de rest blijft ongepartitioneerd. Die ongebruikte ruimte kan je alsnog omzetten naar bruikbare opslag met een partitie-tool op je PC of via een plugin in OE.WeAreLegion schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:33:
mmmm als ik via SFTp wat naar me pi probeer te sturen wat beetje groot is (een skin van 12mb) dan hangt hij gewoon steeds op 6mb ofzo, en krijg dan error while writing: failure
Gewoon rösti
Ah volgens mij kwam ik al wel iets tegen in hun repository inderdaad, zal er vannavond eens naar kijken. Moet toch keer nieuw Class 10 kaartje halen, want Class 2 werkt niet echt super.mno schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:22:
[...]
Het openelec image claimt volgens mij maar 2GB van je kaartje, de rest blijft ongepartitioneerd. Die ongebruikte ruimte kan je alsnog omzetten naar bruikbare opslag met een partitie-tool op je PC of via een plugin in OE.
Ik heb op OpenELEC gewoon een maximale /storage. In mijn geval 8 GB.
Met create_sdcard aangemaakt.
Met create_sdcard aangemaakt.
[ Voor 51% gewijzigd door technorabilia op 15-11-2012 09:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Okay
Ik heb het met een windows win32diskimager ofzo gemaakt, en daar de img mee weg geschreven, maar dan pakt hij dus volgens mij niet alle ruimte die hij bescihkbaar heeft. Heb gister nog even gekeken maar storage is inderdaad maar 700mb. Zal er vannavond even naar gaan kijken.
Ik heb het met een windows win32diskimager ofzo gemaakt, en daar de img mee weg geschreven, maar dan pakt hij dus volgens mij niet alle ruimte die hij bescihkbaar heeft. Heb gister nog even gekeken maar storage is inderdaad maar 700mb. Zal er vannavond even naar gaan kijken.
Eergisteren had ik wat problemen met XOT-UZG (uitzendinggemist), steeds bufferen. Vervolgens de bitrate omlaag geschroefd van 1500 naar 500 kbit/s in de settings. Werkt nu goed. Vermoedelijk ligt het aan mijn wireless connectie want met draad had ik nergens last van.
Ik kan overigens alleen XOT-UZG bekijken via video->add-ons. Het onderdeel via Programs -> XOT UZG werkt niet. Start wel op maar daarna blijft het scherm op de achtergrond van XOT-uzg staan zonder content. Ik kan wel netjes terug naar het menu. Hebben meer mensen hier last van?
Ik kan overigens alleen XOT-UZG bekijken via video->add-ons. Het onderdeel via Programs -> XOT UZG werkt niet. Start wel op maar daarna blijft het scherm op de achtergrond van XOT-uzg staan zonder content. Ik kan wel netjes terug naar het menu. Hebben meer mensen hier last van?
Ik zou het waarderen als je via irc of git je probleem door mij zou willen laten onderzoeken. Zolang het nog niet opgelost is, blijven gebruikers hier tegenaan lopen.bvsteyn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:47:
[...]
Ik zie op git dat je dit issue al onderhanden heb..
Ik heb exact hetzelfde probleem. Overigens werkt het MCE toetsenbord wel, maar de remote werkt niet..rara..
In mijn geval is het dus een clean install geweest..
@CurlyMo: is er al een ETA voor Alpha 3? 1/2 weken?
Voordelen Xbian vs Raspbmc:
- sneller
- meer updates (hou ik als Tweaker wel van)
- GIT + open bugtracker = WIN
- CurlyMo is zoveel aardiger dan Sam Nazarko. Die laatste lijkt zich (zoals hier ook wel eens gezegd) inderdaad een God te voelen tussen het gepeupel.
- Xbian raakt niet corrupt op mijn SD-kaart (valt me nu opeens op)
Draw: RaspBMC heeft een 'mooi' configuratiecentrum in XBMC, maar die van Xbian is veel zinniger en sneller te bedienen via ssh, toont niet bij elke start een popup dat je boot-config is aangepast en of die het mag overschrijven en kan makkelijker uitgebreid worden. Binnenkort waarschijnlijk duk een dikke WIN voor Xbian
- sneller
- CurlyMo is zoveel aardiger dan Sam Nazarko. Die laatste lijkt zich (zoals hier ook wel eens gezegd) inderdaad een God te voelen tussen het gepeupel.
Draw: RaspBMC heeft een 'mooi' configuratiecentrum in XBMC, maar die van Xbian is veel zinniger en sneller te bedienen via ssh, toont niet bij elke start een popup dat je boot-config is aangepast en of die het mag overschrijven en kan makkelijker uitgebreid worden. Binnenkort waarschijnlijk duk een dikke WIN voor Xbian
[ Voor 5% gewijzigd door BartOtten op 15-11-2012 16:31 ]
Zit er een updater in XBian dan?? 
Ik schaam me diep... draai nog vanaf de standaard 0.8.3 image...
updater komt er met alpha3 heb ik ergens in deze thread gelezen. Ik denk dat ik het dan ook weer eens uitprobeer, al draait het bij mij nu ook erg fijn op archlinux
Die updater komt eraan. RaspBMC heeft deze al, maar ik gebruikte die distro al een tijdje en in al die tijd heb ik het niet eenmaal hoeven te gebruiken want....er kwamen geen updates.RoRoo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:34:
Zit er een updater in XBian dan??
Xbian krijgt het dus ook. Combineer dat met de frequentere updates en dan ben je snel rond.
en OpenELEC dan? ik kan de vergelijking niet maken omdat ik alleen OpenELEC heb geprobeerd en vervolgens niet anders wilde proberenBartOtten schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:30:
Voordelen Xbian vs Raspbmc:
- sneller
En ik kan die vergelijking niet maken omdat ik openELEC niet heb geprobeerdEl_V schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:31:
[...]
en OpenELEC dan? ik kan de vergelijking niet maken omdat ik alleen OpenELEC heb geprobeerd en vervolgens niet anders wilde proberen
OpenELEC is stabiel, vloeiend qua xbmc ui en afspelen. Het is niet bedoeld om te tweaken. Ik draai het nu ~3 maanden het...het werkt! Zodanig goed dat ik er niets meer aan wil veranderen. Ik gebruik het voor het afspelen van films en tv shows en airplay. Niets anders.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb alleen een probleem met openelec (nog niet andere distro's geprobeerd of het daar hetzelfde is) dat ik geen input devices (toetsenbord en remote) op een usb hub kan zetten. Dan pakt hij die namelijk niet (ookal worden ze extern gevoed)
Ik begin een verband te zien in hdmi(cec)? En "unknown filesysystem" errors tijdens het booten van open elec.... iemand ervaring hiermee?
Booten met hdmi kabel erin is error, zonder kabel, later erin is geen probleem
Booten met hdmi kabel erin is error, zonder kabel, later erin is geen probleem
Even schaamteloos mezelf quoten ... Heeft iemand dit wel eens gedaan? En weet hoe/of dit mogelijk is?--help schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:49:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met raspberry audio output sturen naar zowel hdmi als analoog? Ik heb namelijk via analoog mijn versterker (tsja) en hdmi mijn TV. Voor in rustig filmpje is tv prima, maar soms wil ik ook gewoon mijn versterker aan kunnen hebben. Als ik google vind ik enkel:
code:
1 2 3 4 By default output will be automatic (hdmi if hdmi supports audio, otherwise analogue). You can force it with: sudo amixer cset numid=3 <n> where n is 0=auto, 1=headphones, 2=hdmi
Als ik wissel tussen audio output moet ik rebooten elke keer, niet handig als je dat tijdens de film bent vergeten (of bedenkt) bijvoorbeeld ...
Om een paar vragen te beantwoorden:
@ReTechNL: ETA voor Alpha 3, voor het grootste gedeelte afhankelijk van hoe snel we de apt repo draaiend hebben.
@BartOtten: Dank je.
@RoRoo + @WildeBeestje: We zijn bezig met een eigen apt repo, updates worden dus geregeld via deb packages die simpel geïnstalleerd kunnen worden via een apt-get upgrade of via xbian-config. Ook de XBMC nightlies en de optionele packages worden aangeleverd via deb packages. De repo werkt wel, maar we willen ook dat de repo zo werkt dat een devvers alleen maar een deb hoeft aan te leveren en ze automatisch gesigneerd worden en toegevoegd aan de Packages list. In de basis werkt het allemaal al.
Het mooiste is dat je dadelijk simpel grotere stappen kunt maken in de updates. Bijv. van XBian 1.0 naar XBian 2.3, apt zorgt er dan voor dat alle tussentijdse updates eerst worden geïnstalleerd.
@ReTechNL: ETA voor Alpha 3, voor het grootste gedeelte afhankelijk van hoe snel we de apt repo draaiend hebben.
@BartOtten: Dank je.
@RoRoo + @WildeBeestje: We zijn bezig met een eigen apt repo, updates worden dus geregeld via deb packages die simpel geïnstalleerd kunnen worden via een apt-get upgrade of via xbian-config. Ook de XBMC nightlies en de optionele packages worden aangeleverd via deb packages. De repo werkt wel, maar we willen ook dat de repo zo werkt dat een devvers alleen maar een deb hoeft aan te leveren en ze automatisch gesigneerd worden en toegevoegd aan de Packages list. In de basis werkt het allemaal al.
Het mooiste is dat je dadelijk simpel grotere stappen kunt maken in de updates. Bijv. van XBian 1.0 naar XBian 2.3, apt zorgt er dan voor dat alle tussentijdse updates eerst worden geïnstalleerd.
XBMC 12.0 bèta 1 is native beschikbaar voor de Raspberry Pi http://wiki.xbmc.org/inde..._XBMC_on_the_Raspberry_Pi
Iemand al geprobeerd?
Iemand al geprobeerd?
Nopes, las het vanmorgen inderdaad, maar ben op het werk en pas morgen avond weer thuisJBS schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:51:
XBMC 12.0 bèta 1 is native beschikbaar voor de Raspberry Pi http://wiki.xbmc.org/inde..._XBMC_on_the_Raspberry_Pi
Iemand al geprobeerd?
Beschikbaar als nightly voor XBian, maar op dit moment nog rete traag. Zal waarschijnlijk het nodige veranderd moeten worden aan het compile process, dus daar zijn we mee bezig.JBS schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:51:
Iemand al geprobeerd?
https://github.com/Koenkk/xbmc-nightly
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk..., maar de reden dat ik op mezelf (met hulp van een andere user waar we nu niks meer van horen) XBian ben gaan herbouwen op git (wat later opgemerkt is door Koenkk) is het volgende:BartOtten schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:30:
Ik ben zelf de TS van het GPIO topic. Mijn RPi doet dus meer dan alleen XBMC draaien. Zo gebruik ik hem nu ook voor mijn home automation. Andere projecten volgen nog. XBian was mijn XBMC distro die mijn voorkeur genoot. Het werkte in mijn geval gewoon beter dan Raspbmc. Maar toen kwamen de problemen:
- De lirc_rpi module zat niet in de kernel --> na elke update eigen kernel installeren
- De Lirc versie kon niet met de lirc_rpi module omgaan --> na elke update lirc opnieuw installeren
- Sudo was corrupt waardoor ik mijn lampen niet kon laten bedienen via een php script --> na elke update de permissies weer fixen
.....
Ga zo dus maar door.
Op een gegevens moment was ik er gewoon helemaal klaar mee
We hadden dus een aantal nobele(/egoïstische
- XBian dusdanig aanpassen/verbeteren dat ik zelf niet telkens al mijn aanpassingen hoef toe te passen, maar ze gewoon ingebouwd zitten (of makkelijk te integreren zijn; Apache en wiringPi zitten bijv. niet in de standaard distro).
- XBian open (als open source) maken zodat we niet weer dat gezeik van toen krijgen.
- XBian weer terug in de linux structuur brengen (zoals het bouwen van init scripts ipv alles in de /etc/profile), zodat het beter te begrijpen is voor andere devvers, en users (zoals nu met rc.local voor custom boot code).
- Alle permissies weer repareren, zodat onverwachte bugs niet optreden wanneer andere bugs zijn gefixed.
- Raspi-config aanpassen zodat het weer zou werken voor XBian en modulair maken zodat het voor iedereen makkelijk uit te breiden is.
- De updater fixen zodat je niet telkens al je instellingen kwijt bent.
Dit zorgt er nu dus voor dat ik (en vele anderen) niet telkens meer aan het bugfixen zijn na een nieuwe update, het systeem een stuk stabieler is en je niet al je instellingen kwijt bent na een nieuwe release. Scheelt mij en anderen een hoop werk (welke ik qua tijd nu weer in XBian heb gestoken
Alle commits van voor Koenkk het overnam
https://github.com/Koenkk/xbian/commits/master?page=14
Qua development is taakverdeling nu een beetje als volgt:
- Koenkk: XBMC (+ alles daaromheen zoals plugins)
- CurlyMo: Linux basis + xbian-config
- Hexagon: Netwerk + xbian-config
[ Voor 76% gewijzigd door CurlyMo op 16-11-2012 11:17 ]
Ik heb inmiddels alle drie de distro's geprobeerd (Raspbmc, Openelec en Xbian) en Xbian is by far de meest stabiele, snelle en eenvoudig configureerbare van de drie tot nu toe. @CurlyMo hebben jullie toevallig ook nagedacht over een simpele flash applicatie om Xbian op een SD kaart te zetten (á la raspbmc) om windiskimager te omzeilen? Niet dat dit uberhaupt lastig is, maar ik denk dat de meest toegankelijke distro uiteindelijk ook de meest populaire zal worden.
Nee, vooral omdat we dadelijk via apt-get upgrade updates gaan aanleveren en het dus maar één keer nodig is om je SD kaart te flashen. Om dus tijd te steken in een applicatie die dat nóg simpeler maakt dan win32diskimager, vind ik eerlijk gezegt verloren tijd. Het staat iedereen verder vrij om XBian te verbeteren waar dat kan. Dus als iemand zelf zo'n applicatie in elkaar kan zetten (zonder Sam voor het hoofd te stoten) dan graag.Leejow(saait) schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:52:
@CurlyMo hebben jullie toevallig ook nagedacht over een simpele flash applicatie om Xbian op een SD kaart te zetten (á la raspbmc) om windiskimager te omzeilen? Niet dat dit uberhaupt lastig is, maar ik denk dat de meest toegankelijke distro uiteindelijk ook de meest populaire zal worden.
Raspbmc heeft die eigen applicatie omdat ze het installatie process voltooien tijdens de eerste boot. Je zet dus met hun applicatie niet het volledige systeem op je SD kaart, maar een kale versie. Daar kiezen wij bewust niet voor. Wij willen dat het systeem zodra het op de SD kaart staat gewoon bruikbaar is. Zodat niet alleen mensen - en daar hebben ook echt mensen direct om gevraagd - altijd verbonden moeten zijn met het internet om met hun RPi te werken. Dadelijk zou je dus ook gewoon de losse update deb's kunnen downloaden en lokaal kunnen updaten. Men zou ook op het werk bijv. de image kunnen opslaan en thuis XBian installeren.
Pffff wordt er wel een beetje kriegel van ondertussen..
Draaide al een poosje op xbian, had alleen het probleem dat de tv niet op 1080p/60hz kon staan want dan ging het beeld steeds switchen..
vond ik toch irritant worden en schakel om naar openelec.
Eerst met OpenELEC_r12457 helemaal schoon ingesteld en library via NFS.. Gaat als een tiet.. Loopt heerlijk soepel en mijn tv staat weer vrolijk op 60hz zonder geknipper in het beeld.
Alleen nu speelt ie de DVD's niet meer goed af
net nog even geupdate naar OpenELEC_r12490, maar dat maakt niet zoveel uit..
Heb de licenties geplaatst, maar dat mag niet baten. ene DVD gaat goed, maar het lijkt erop dat zodra er een menu in het spel is, de problemen beginnen.
beetje gegoogled, maar daar lijkt het in sept al opgelost te zijn..
zucht.. morgen maar weer een beetje pielen.. anders, alles omzetten naar mkv.... Moet niet de bedoeling zijn.
Draaide al een poosje op xbian, had alleen het probleem dat de tv niet op 1080p/60hz kon staan want dan ging het beeld steeds switchen..
vond ik toch irritant worden en schakel om naar openelec.
Eerst met OpenELEC_r12457 helemaal schoon ingesteld en library via NFS.. Gaat als een tiet.. Loopt heerlijk soepel en mijn tv staat weer vrolijk op 60hz zonder geknipper in het beeld.
Alleen nu speelt ie de DVD's niet meer goed af

Heb de licenties geplaatst, maar dat mag niet baten. ene DVD gaat goed, maar het lijkt erop dat zodra er een menu in het spel is, de problemen beginnen.
zucht.. morgen maar weer een beetje pielen.. anders, alles omzetten naar mkv.... Moet niet de bedoeling zijn.
Volgens de XBMC page die hierboven wordt gelinked voor de Pi zijn menus een probleemRoRoo schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:02:
Alleen nu speelt ie de DVD's niet meer goed af![]()
Heeft iemand al de r12487 release geprobeerd? M'n R12350 draait opzich prima, maar eigenlijk staat m'n RPi al weer een paar dagen stil. M'n Blu Ray speler met Wi-Fi werkt toch ook nog goed genoeg.
Ik gebruik nu een D-Link Wi-Fi Dongle om alles streaming af te kunnen spelen. 720p materiaal gaat goed, zowel met RPi als met m'n Blu Ray speler. Maar 1080p meestal niet, soms gaat het wel goed, maar dan na X tijd gaat het stotteren, vertragen etc. Een LAN kabel aanleggen is eigenlijk geen optie. Maar bv een HomePlug setje zou nog kunnen. M'n vraag is, is een 85 Mbit/s setje genoeg om 1080p te streamen in combinatie met de RPi? Net even wat over Homeplug gelezen, ik heb minstens 500Mbit nodig voor 180p lijkt het. Anywayz als iemand andere ervaring heeft, laat het me SVP weten.
Ik gebruik nu een D-Link Wi-Fi Dongle om alles streaming af te kunnen spelen. 720p materiaal gaat goed, zowel met RPi als met m'n Blu Ray speler. Maar 1080p meestal niet, soms gaat het wel goed, maar dan na X tijd gaat het stotteren, vertragen etc. Een LAN kabel aanleggen is eigenlijk geen optie. Maar bv een HomePlug setje zou nog kunnen. M'n vraag is, is een 85 Mbit/s setje genoeg om 1080p te streamen in combinatie met de RPi? Net even wat over Homeplug gelezen, ik heb minstens 500Mbit nodig voor 180p lijkt het. Anywayz als iemand andere ervaring heeft, laat het me SVP weten.
[ Voor 62% gewijzigd door Coenen op 17-11-2012 12:06 . Reden: extra vraag. ]
500Mbit voor een 1080p? Dat lijkt me ietswat overkillCoenen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:45:
ik heb minstens 500Mbit nodig voor 180p lijkt het. Anywayz als iemand andere ervaring heeft, laat het me SVP weten.
Edit: Bovenstaande full bluray's werken overigens niet op m'n Raspberry Pi.
[ Voor 9% gewijzigd door mwa op 17-11-2012 14:04 ]
Onze 2e Pi zit boven aan powerline adapters, zal eens kijken hoe 1080p streamen gaat. Zal zo dit bericht even editten.Coenen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:45:
Waar kun je dit zo snel zien hoeveel Mbit er door gaat? (NAS naar Pi)dialmformark schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:04:
[...]
500Mbit voor een 1080p? Dat lijkt me ietswat overkillMet een full bluray (dus geen 1080p), maar de volle 40gb disk zie ik spikes tot 35/40Mbit.
Edit: Bovenstaande full bluray's werken overigens niet op m'n Raspberry Pi.
EDIT: laat ook maar even. Was even vergeten wat voor probleemexemplaar we ook alweer hadden daar van RS (kan met Android remote wel half bedienen maar telefoon geeft voor de rest constant verbindingserror en verbinding valt ook geregeld weg), XBMC heeft geen verbinding met remote server bij het ophalen van films/series/info. Klote ding...
[ Voor 32% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2012 16:23 ]
Binnenkort heb ik ook me raspberry pi.
Ik vraag me af zal het volgende werken:
Hdmi splitter --> tv
--> hdmi naar dvi --> dvi naar vga -> beamer
Dit omdat me beamer helaas geen dvi/hdmi heeft.
Hdmi splitter --> tv
Misschien dat anderen mij kunnen corrigeren, maar ergens moet het digitale signaal van je Raspberry's HDMI poort omgezet worden naar een analoog signaal op je VGA-poort van je beamer. Dus lijkt me dit niet mogelijk eerlijk gezegd, tenzij je bij een van de 2 stappen (HDMI -> DVI / DVI -> VGA) het signaal van analoog overzet naar digitaal. Maar dat zijn geloof ik re-de-lijk dure adapters (China heeft ze geloof ik voor zo'n $50).Brantje schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:01:
Binnenkort heb ik ook me raspberry pi.
Hdmi splitter --> tv
En net weer eens zitten klieren met de Pi van RS boven. (analoog uit op beeldbuis, netwerk via powerline).
Ik geloof dat een aardig deel van de problemen toch bij de voeding zitten. De SD van boven werkte namelijk prima op de Pi beneden en ik heb allerlei voedingen/usb-kabels boven geprobeerd en nu lijkt me een andere voeding+kabel het beter te werken. (Chinese voeding+kabel gaf problemen; XBMC gaf geen respons meer op een draadloos toetsenbord en de android remote).
Wel apart though; hier werkte de voeding+kabel van Ebay die rechtstreeks in stopcontact gaan niet goed, maar beneden werkt de Pi die met eveneens een ebay-kabeltje met de USB-poort van de tv gevoed wordt (wat in theorie nog slechter zou moeten zijn) zonder enig probleem...
Helaas nog wel steeds dat gezeik van geen remote server en dat Android remote officieel geen verbinding met XBMC heeft (de remote control werkt wel, maar verder bijv. niet op je telefoon door de films/series/muziek bladeren en constant de verbindingserror)
Net getest op de problematische Pi boven die met deze powerline adapters pricewatch: TP-Link TL-PA251 Starter Kit zit aangesloten. (Beneden in de switch en krijgt stroom via een verlengdoos, boven zit de adapter rechtstreeks in de muur).Coenen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:45:
720P en 1080p moeten hier constant bufferen. Hier werkt het dus niet goed. (Xbian 0.8.3)
Maar met de andere problemen weet ik niet zeker of dat wat te maken heeft met bovenstaande powerline kit. Bovendien kan de verlengdoos ook wel eens (een) oorzaak zijn van niet kunnen afspelen. Hoewel internet voor de rest wel prima werkt met die powerline; getest op laptop.
Een ding weet ik wel; zodra de Ouya er is gaat direct de Raspberry de deur uit...
[ Voor 42% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2012 16:48 ]
@dialmformark, de 500Mbit is wat de powerline spec 'moet' zijn, of je die 500Mbit gaat halen is erg afhankelijk van de omgeving, wat voor huis (oud/nieuw), verschillende groepen, ander stoorbronnen op de 220V. Je mag geloof ik al erg blij zijn als je van die 500Mbit er 200Mbit haalt. Dit is gebaseerd op 5 minuten onderzoek.
@Piet91, de 1080p testen gaan niet lukken op je Pi die je boven hebt staan? Ik je edit net na mijn bericht.
Dank voor je resultaten. Jammer dat je ook andere problemen hebt. Maar met wat ik zo gelezen heb denk ik dat ik het 85Mb/s setje maar in de winkel moet laten liggen.
De Moca 16 van Hirschmann lijkt dan een betere oplossing, maar wel weer duurder.
@Piet91, de 1080p testen gaan niet lukken op je Pi die je boven hebt staan? Ik je edit net na mijn bericht.
De Moca 16 van Hirschmann lijkt dan een betere oplossing, maar wel weer duurder.
[ Voor 25% gewijzigd door Coenen op 17-11-2012 16:34 ]
Wat dacht je van 8 Mbps voor 1080p H.264?
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat zou toch al snel moeten lukken. Met een 11g verbinding al. Nu met een 11n verbinding wil het niet altijd lukken.
Ik draai nu r12487 versie. Na een power cycle moest ik m'n passphrase weer opnieuw ingeven. Hopelijk een eenmalig iets....
Ik draai nu r12487 versie. Na een power cycle moest ik m'n passphrase weer opnieuw ingeven. Hopelijk een eenmalig iets....
Zijn er mensen die 720p met DTS vloeiend draaiende hebben met de Pi ?
Mijn zus heeft helaas geen versterker waardoor TV series die op Bluray zijn uitgekomen niet goed draaien (720p + DTS = haperingen in het beeld)
Ik heb al eens overgeclocked maar dit mocht helaas niet baten
Mijn zus heeft helaas geen versterker waardoor TV series die op Bluray zijn uitgekomen niet goed draaien (720p + DTS = haperingen in het beeld)
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Daar zeg je wat. Ik heb genoeg 720P en 1080p films/series maar - gelukkig - kiest XBMC altijd AC3 audiospoor i.p.v. een eventueel aanwezige DTS-spoor. Want ik probeer een paar films van 720P en 1080P met 5.1 DTS-spoor speelt hij vloeiend af, maar wel elke ± 10-15 sec. even een korte 'pauze' van een halve seconde om vervolgens weer verder te spelen. Nooit aan gedacht eigenlijk.Possible schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:50:
Dit speelt hij dus op bovenstaande manier af:

Helaas (gewoon verschrikkelijk jammer, maar wat doe je eraan thuis
EDIT: zucht, terwijl ik dit zit te typen zat m'n NAS (Sick + Sab) een aflevering binnen te halen...te weinig herstelblokken
[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2012 21:15 ]
Hier speelt mijn Pi op moment zo'n beetje alles wat ik er naar toe gooi. Incl. films met DTS audio.Possible schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:50:
720p met DTS is geen probleem, en op moment gaat 1080p met 6-kanaals DTS ook goed.
Ik zeg er wel bij dat ik geen surround sound gebruik. HDMI gaat naar mijn TV en diens koptelefoon-uitgang gaat weer naar mijn versterker. Ik heb dus ook geen reciever er tussen zitten en de TV doet voor zover mij bekend is niet aan DTS decoding.
Bron van de films is hier een 2TB USB schijf, geformatteerd met JFS.
Waar vandaag probeer je de film te spelen?
Indien je over het netwerk afspeelt kan daar wel eens de oorzaak van de problemen zitten.
Toen ik nog over het netwerk afspeelde vermeed ik files met DTS geluid ook als het even kon, en 1080p DTS ging vrijwel altijd net niet goed.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb de Pi rechtreeks verbonden met de televisie. Hij speelt het bestand via een NAS af. 1080p met DD 5.1 gaat perfect. Ook WEB DL of HDTV 720p met DD 5.1 geluid gaat goed.
Helaas is DTS toch wat hardnekkiger. Als ik de PI namelijk op mijn receiver aansluiit, dan gaat het wel goed. (logisch want de receiver kan het DTS zelf decoderen)
Helaas is DTS toch wat hardnekkiger. Als ik de PI namelijk op mijn receiver aansluiit, dan gaat het wel goed. (logisch want de receiver kan het DTS zelf decoderen)
Begrijp ik het nu goed dat er in het XBian team een aantal Gotters zitten die eraan meewerken? (het duurde even voor het kwartje bij mij viel
) Dus eigenlijk is het gebruiken van XBian dan OpenELEC veel leuker. 
Ik ga de boel maar eens omgooien naar XBian.
Altijd leuk op een regenachtige zondagmiddag.
Ik ga de boel maar eens omgooien naar XBian.
Bij mij doet DTS met 1080p het sinds kort goed, sinds ik de config van iemand hier op het forum overnam, ook via het netwerk btw (100Mbit max):
arm_freq=900
sdram_freq=450
core_freq=450
force_turbo=1
force_overscan=0
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=256
arm_freq=900
sdram_freq=450
core_freq=450
force_turbo=1
force_overscan=0
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=256
[ Voor 30% gewijzigd door datadevil op 18-11-2012 14:01 . Reden: config gekopieerd ]
Mijn vrienden hebben de Pi al binnen maar ik moet nog een paar weekjes wachten.
Wat me opvalt is dat het aantal distri's groeit maar er niet 1 plek is waar je in 1 oogopslag de verschillen kunt zien.
Nergens een vergelijkingstest van resetje versies.. of heb ik iets over het hoofd gezien?
wat ik ook niet helemaal duidelijk vind is de licenties voor bepaalde streams. is hier ergens een handleiding voor van welke licenties voor welke formaten zijn en hoe je die na aanschaf kunt invoeren?
Wat me opvalt is dat het aantal distri's groeit maar er niet 1 plek is waar je in 1 oogopslag de verschillen kunt zien.
Nergens een vergelijkingstest van resetje versies.. of heb ik iets over het hoofd gezien?
wat ik ook niet helemaal duidelijk vind is de licenties voor bepaalde streams. is hier ergens een handleiding voor van welke licenties voor welke formaten zijn en hoe je die na aanschaf kunt invoeren?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
http://thedigitallifestyl...-you-on-the-raspberry-pi/remcoXP schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:51:
Ik zie net dat je in XBian via SSH menu'tje de licenties zou moeten kunnen invoeren. Aangezien ik geen licenties heb, kan ik het niet even snel testen.
Oh ja dat vergat ik nog, je zet ze gewoon in /boot/config.txt als aparte regel erbij via ssh/vi. Als je geen Linux kent is raspbmc wel makkelijk, daar zit er een menu item voor in XBMC.
Helemaal correctCoenen schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:13:
Begrijp ik het nu goed dat er in het XBian team een aantal Gotters zitten die eraan meewerken? (het duurde even voor het kwartje bij mij viel) Dus eigenlijk is het gebruiken van XBian dan OpenELEC veel leuker.
Ik ga de boel maar eens omgooien naar XBian.Altijd leuk op een regenachtige zondagmiddag.
Leuk.
Mijn eerste indruk van XBian is dat deze (vergeleken met OpenELEC) wat vlotter reageert als je door de menus gaat.
Het instellen van het netwerk (Wi-Fi) via SSH was een verrassing.
Het lijkt erop dat alles (films, series) in 720p afgebeeld wordt, ook als de bron 1080p is.
Nu even aan het wachten tot dat Samba klaar is met installeren.
Het instellen van het netwerk (Wi-Fi) via SSH was een verrassing.
Het lijkt erop dat alles (films, series) in 720p afgebeeld wordt, ook als de bron 1080p is.
Nu even aan het wachten tot dat Samba klaar is met installeren.
Euhm ja maar hiermee vervalt wel je garantie toch ? En ik neem aan dat je geen receiver / versterker gebruikt ?datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:16:
Bij mij doet DTS met 1080p het sinds kort goed, sinds ik de config van iemand hier op het forum overnam, ook via het netwerk btw (100Mbit max):
arm_freq=900
sdram_freq=450
core_freq=450
force_turbo=1
force_overscan=0
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=256
[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 18-11-2012 16:30 ]
Verwijderd
Die gebruik ik ook en ik kan inderdaad ook 1080p + DTS afspelen
datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:16:
arm_freq=900
sdram_freq=450
core_freq=450
force_turbo=1
force_overscan=0
gpu_mem_256=128
gpu_mem_512=256
Over DTS gesproken...
Ik kwam in OpenELEC config.txt nog de volgende settings tegen:
De laatste twee regels waren nieuw voor mij...
Hardware DTS decoding
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=63&t=15546
Geen idee wat DDP is...
code:
1
2
3
4
| # decode_MPG2=0x00000000 # decode_WVC1=0x00000000 # decode_DTS=0x00000000 # decode_DDP=0x00000000 |
Hardware DTS decoding
Geen idee wat DDP is...
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee, want er wordt geen overvolt gebruikt. Overigens kan je met XBian de force_turbo uit laten. De kernel staat standaard op "performance" waardoor force_turbo gesimuleerd wordt zonder enig risico je garantie te verliezen.Possible schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:28:
[...]
Euhm ja maar hiermee vervalt wel je garantie toch ? En ik neem aan dat je geen receiver / versterker gebruikt ?
Wel een versterker, maar omdat het geluid via de HDMI naar de tv en dan pas naar de versterker gaat gaat er geen DTS naar de versterker (helaas). De Pi doet dus de decoding.Possible schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:28:
[...]
Euhm ja maar hiermee vervalt wel je garantie toch ? En ik neem aan dat je geen receiver / versterker gebruikt ?
Wikipedia: Dolby Digital Pluskraades schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:15:
Over DTS gesproken...
code:
1 2 3 4 # decode_MPG2=0x00000000 # decode_WVC1=0x00000000 # decode_DTS=0x00000000 # decode_DDP=0x00000000
Hardware DTS decoding
Geen idee wat DDP is...
Zo te zien staan die dingen er al voor als het ondersteund is, 0x0000000 zijn dummycodes zo te zien en er staan commentaar hashes voor.
Met force turbo uit had ik geen soepele dts decoding. Heb m echt op 1 moeten zetten om geen schokkerig beeld te krijgenCurlyMo schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:28:
[...]
Nee, want er wordt geen overvolt gebruikt. Overigens kan je met XBian de force_turbo uit laten. De kernel staat standaard op "performance" waardoor force_turbo gesimuleerd wordt zonder enig risico je garantie te verliezen.
Ja, dat snap ikdatadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:44:
[...]
Wikipedia: Dolby Digital Plus
Zo te zien staan die dingen er al voor als het ondersteund is, 0x0000000 zijn dummycodes zo te zien en er staan commentaar hashes voor.
👉🏻 Blog 👈🏻
Waarom laat je het dan niet eerst naar de receiver gaan, die het beeld dan doorstuurt naar de TV?datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:38:
[...]
Wel een versterker, maar omdat het geluid via de HDMI naar de tv en dan pas naar de versterker gaat gaat er geen DTS naar de versterker (helaas). De Pi doet dus de decoding.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dat hoeft met de nieuwe XBian versie niet meerRoRoo schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:49:
[...]
Met force turbo uit had ik geen soepele dts decoding. Heb m echt op 1 moeten zetten om geen schokkerig beeld te krijgen
Ik durf de alpha nog nie aan. Zit nu op weer op openelec
Maar wat niet is
Alpha 2 is best stabiel hoor. Heb nog geen crash meegemaakt.RoRoo schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:09:
Ik durf de alpha nog nie aan. Zit nu op weer op openelec
Maar wat niet is
22:05:44 up 6 days, 6:47
Geen herstarts of wat dan ook, afgezien van de initiele installatie en setup dingen natuurlijk.
Alleen wat gezeik gehad met Samba, maar dat werkt nu ook prima.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
omdat die geen hdmi ingang heeftCompizfox schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:30:
[...]
Waarom laat je het dan niet eerst naar de receiver gaan, die het beeld dan doorstuurt naar de TV?
maar hoe kritisch ben je?Firesphere schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:08:
Alpha 2 is best stabiel hoor. Heb nog geen crash meegemaakt.
22:05:44 up 6 days, 6:47
Geen herstarts of wat dan ook, afgezien van de initiele installatie en setup dingen natuurlijk.
Alleen wat gezeik gehad met Samba, maar dat werkt nu ook prima.
ach fuck it.. heb SD kaartje bij me.. Kwak het er zo wel op...
CEC werkt bij mij sowieso niet, nooit gewerkt. DTS speelt gewoon af, heb ook DTS-capable TV, maar werkt ook gewoon met downmixing.RoRoo schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:59:
[...]
maar hoe kritisch ben je?Hoe loopt je audio? Remote via CEC? DTS capable receiver?
ach fuck it.. heb SD kaartje bij me.. Kwak het er zo wel op...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vanavond wel effe testen..Firesphere schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:05:
[...]
CEC werkt bij mij sowieso niet, nooit gewerkt. DTS speelt gewoon af, heb ook DTS-capable TV, maar werkt ook gewoon met downmixing.
Zo gister maar even nieuwe skin gebruikt (gebruik nu uhh xtv saf en die werkt wel erg soepel al zeg ik het zelf, fijne er aan is dat makkelijk menu kan maken als je bijvoorbeeld plexbmc gebruikt (ik gebruik verder geen andere sources)
Ik zal van de week als ik me nieuwe akartje binnen heb ook eenx Xbian proberen. Ik heb trouwens wel geprobeerd om te overklokken maar dat werkte nie althans via een tutorial moest ik /flash mounten en dan config editen dat heb ik gedaan, maar na reboot doet ie niks (gewoon standaard snelheid), ik gebriuk nu openelec.
Ik zal van de week als ik me nieuwe akartje binnen heb ook eenx Xbian proberen. Ik heb trouwens wel geprobeerd om te overklokken maar dat werkte nie althans via een tutorial moest ik /flash mounten en dan config editen dat heb ik gedaan, maar na reboot doet ie niks (gewoon standaard snelheid), ik gebriuk nu openelec.
Was dit ook in OpenElec? In XBian is het gewoon makkelijk via xbian-config in te stellen.WeAreLegion schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:00:
Ik zal van de week als ik me nieuwe akartje binnen heb ook eenx Xbian proberen. Ik heb trouwens wel geprobeerd om te overklokken maar dat werkte nie althans via een tutorial moest ik /flash mounten en dan config editen dat heb ik gedaan, maar na reboot doet ie niks (gewoon standaard snelheid).
Ja dat was inderdaad in OpenElec, het zou moeten werken althans volgens de tutorials, maar goed dat deed het dus niet. Misschien dat ik vannavond Xbian er alvast maar opzet, ik zit nu nog met class 2 kaartje. Kan je toruwens Xbian ook installeren via windiskimager (zoals je open elec installed).CurlyMo schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:09:
[...]
Was dit ook in OpenElec? In XBian is het gewoon makkelijk via xbian-config in te stellen.
Ja, als je wilt imagen dan is dat ook de enige manierWeAreLegion schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:11:
[...]
Ja dat was inderdaad in OpenElec, het zou moeten werken althans volgens de tutorials, maar goed dat deed het dus niet. Misschien dat ik vannavond Xbian er alvast maar opzet, ik zit nu nog met class 2 kaartje. Kan je toruwens Xbian ook installeren via windiskimager (zoals je open elec installed).
Zolang je geen force_turbo 1 aan heb staan doet hij hem terug clocken naar stock snelheden als het niet gebruikt wordt. Zodra de pi wordt gestrest zal hij de hogere waardes gaan gebruiken.WeAreLegion schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:00:
[knip]
Alleen is het probleem van dit deze dynamische overclock dat hij nogal een lag heeft tussen de verschillende standen en dat merk je vooral als je de menu door gaat van XBMC. Hij reageert dan toch niet snel genoeg om dat responsieve gevoel te krijgen. Daarom staat in XBian de kernel governor gewoon op "performance" zodat force_turbo=1 niet meer nodig is (en je toch je garantie niet verliest in een >= medium overclock).ReTechNL schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:12:
[...]
Zolang je geen force_turbo 1 aan heb staan doet hij hem terug clocken naar stock snelheden als het niet gebruikt wordt. Zodra de pi wordt gestrest zal hij de hogere waardes gaan gebruiken.
Okay zal er vannavond eens mee gaan stoeien, moet ook eens uitvinden hoe ik voro elkaar krijg dat zo'image voleldige disk pakt als storage, hij pakt in openelec maar 700mb storage van een 4GB kaartje, en heb in menu gekeken van openelec maar kon daar niks vinden om het aan tepassen.CurlyMo schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:12:
[...]
Ja, als je wilt imagen dan is dat ook de enige manier
@hieronder
Ok vannavond maar even installeren dan
[ Voor 5% gewijzigd door WeAreLegion op 19-11-2012 11:24 ]
XBian (1.0 Alpha 2) resized zich in de eerste boot.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.