Cyphax schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:46:
[...]
Confluence, de standaardskin. Het kaartje is een class 10-kaartje trouwens maar ik heb dezelfde versie van Xbian op een class 4 kaartje staan.
[...]
Jaja, dat snap ik wel, en in het begin zag ik dat compleet door de vingers, maar ik probeer 'm nu te gebruiken als mediacenter en dan is het toch gewoon net wat te hoog gegrepen. Hij speelt wel alles af, en alles werkt ook gewoon (hoewel ie wel soms crasht, gelukkig niet vaak), maar als ik het vergelijk met m'n Xtreamer, dan is die laatste door z'n veel simpelere skin wat prettiger in gebruik. Ik vind het verder een schitterend stuk software, begrijp me niet verkeerd, maar momenteel lijkt de Pi er gewoon wat te langzaam voor, of de software is nog te weinig geoptimaliseerd, en of je dan een class 4 of een class 10 kaartje hebt maakt bij mij niet zoveel uit.
Ik kan wel een andere skin proberen maar ik heb geen idee welke skins de combinatie van de eye-candy van Confluence (ik vind Confluence echt wel

) maar de snelheid van, eh, iets snellers bieden. Daarbij vermoed ik dat de prestaties nog wel wat opgekrikt kunnen worden.

Xtreamer heeft ook een iets heftigere cpu erin zitten..
Momenteel gebruik ik Confluence.. Ook een poosje op Vertical gedraaid.. Maar welke goeie performance heeft en nog redelijk wat eyecandy is de Mediastream (
YouTube: XBMC Mediastream Redux Skin Demonstration )
Persoonlijk schakel ik wel een hoop functies uit binnen het hoofdmenu. Ik heb alleen: Movies - TV - Programs en Settings.
Recently added vind ik voor mij niks toevoegen, maar qua performance maakt het niets uit, dus heb ik m uit gezet.
Alleen deze heeft geen optie erin zitten voor de TVTunes plugin dus ben ik er vanaf gestapt..
TvTunes overigens niet meer in gebruik
Nog steeds zoekende naar de juiste combinatie, maar voor mij is dat nu:
* OpenElec, overclock op 900mhz
* Confluence skin met background fanart uitgeschakeld
* XBMC Subtitles
* XBMC Backup - weekly schedule
* Fanart Downloader
* Library via NFS ipv SMB
* CEC via mijn Harmony 525 keys handmatig toegewezen. Mis alleen nog de Info knop en het oproepen van de player controls (subtitles etc).
Custom achtergrondje van de TronBike vond ik wat leuker dan de standaard bioscoopstoeltjes.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku