Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Van het weekend maar even op m'n 2de SD kaart testen dan héCurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:45:
Kan ik niet testen want ik heb nog nooit corruptie gehad met turbo modus. Het kan zijn dat het sync commando dat BartOtten aanraadde dit probleem verhelpt. Deze is nu overigens geïmplementeerd.
Gelijk testen of idd die corruptie bji hoge overclock waardes is opgelost dan
Kan ik de image dan gewoon updaten vanaf github?CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:55:
Haal /etc/init.d/bootlocal dan wel even van onze github af.
Hmm, permission denied met winscp.CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:23:
Niet direct, maar gewoon even dat bestandje vervangen door de inhoud te knippen en plakken.
xbian:raspberry@10.0.0.9
Edit: als ik het bestand wil aanpassen.
/etc/init.d/bootlocal heeft alleen root permissions

[ Voor 20% gewijzigd door ReTechNL op 08-11-2012 19:00 ]
App: PuttyCurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:57:
Werkt SSH wel?
Login: xbian:raspberry
change root password -> raspberry
enable ssh voor root login -> ok.
winscp -> root:raspberry -> Access Denied
Winscp met xbian:raspberry -> success
naar bootlocal -> edit -> save -> access denied
1
| sudo wget -q -O - https://raw.github.com/Koenkk/xbian/master/etc/init.d/bootlocal > /etc/init.d/bootlocal |
CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:08:
Via ssh inloggen en dan:
code:
1 sudo wget -q -O - https://raw.github.com/Koenkk/xbian/master/etc/init.d/bootlocal > /etc/init.d/bootlocal
1
2
3
4
| [screen is terminating] xbian@xbian ~ $ sudo wget -q -O - https://raw.github.com/Koenkk/xbian/master/etc/init.d/bootlocal > /etc/init.d/bootlocal -bash: /etc/init.d/bootlocal: Permission denied xbian@xbian ~ $ |
XBian 1.0 Alpha1
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
nopCurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:11:
Wordt er geen wachtwoord gevraagd?
1
2
3
4
| root@pi:~# cat /etc/group | grep xbian sudo:x:27:xbian input:x:999:xbian xbian:x:1001: |
visudo:
1
| xbian ALL=(ALL) NOPASSWD: /usr/local/sbin/xbian-config, /sbin/halt, /sbin/reboot |
Doe het volgende eens:
1
2
3
| sudo su #passwd: raspberry wget -q -O - https://raw.github.com/Koenkk/xbian/master/etc/init.d/bootlocal > /etc/init.d/bootlocal |
[ Voor 28% gewijzigd door CurlyMo op 08-11-2012 19:23 ]
Jup werkt.CurlyMo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:15:
knip
Doe het volgende eens:
code:
1 2 3 sudo su #passwd: raspberry wget -q -O - https://raw.github.com/Koenkk/xbian/master/etc/init.d/bootlocal > /etc/init.d/bootlocal
Klopt, maar op een bepaald moment had ik dus de XBMC versie die in RC5 zat vervangen door iets anders, en toen werkte gelijk ook SSH niet meer, dat soort dingen snap ik dus nooit.capsoft schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:54:
[...]
Volgens mij zijn ze beiden gebaseerd op Raspbian en Raspbian is weer gebaseerd op Debian. Openelec is niet (indirect) gebaseerd op Debian.
Als Xbian uit alpha (en beta) komt ga ik ook de 1.0 proberen. Al draait Raspbmc RC5 nu prima. Loopt op Xbian 1.0 ook de boel vast als je een grote directory met grote foto's opent?
edit sinds rc4 is raspbmc gebaseerd op raspbian. bron: http://www.raspbmc.com/2012/08/release-candidate-4/

Niet dat het niet op te lossen was, maar de logica daarachter is ver te zoeken.
Tesla Model Y RWD (2024)
Tesla Model Y RWD (2024)

Merkte ik toch gister wat problemen met de huidige RaspBMC installer, gister geinstalled en mijn pi reageerde echt bizar traag na installatie, dacht dat het aan de SD card lag dus even uit mijn voorraad doos een nieuwe Scandisk 2GB gepakt ( jeej voor nog 49 scandisk cards over
- Traag, echte rete traag met 2 verschillende SD kaartjes. ( Scandisk en Kingston )
- Chinese namaak MCE remote werkte alleen in mouse mode ( naja kan chinese meuk )
- Toetsenbord reageerde soms 10 minuten niet lampje van numlock aan/uit ....aan/uit
- Browsen in de movie directory, system hang
kortom ik blijf voorlopig lekker bij OpenELEC die draait prima en snel hier
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik kwam eergister tot exact dezelfde conclusie.. Raspbmc werkte erg traag en sloeg vaak vast tijdens het browsen in de database. OpenELEC doet het gewoon goed, soms een beetje vertraging, maar je kan ook niet alles verwachtenShadowBumble schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:33:
Afgezien van persoonlijke voorkeur in het verhaal :
[afbeelding]
Merkte ik toch gister wat problemen met de huidige RaspBMC installer, gister geinstalled en mijn pi reageerde echt bizar traag na installatie, dacht dat het aan de SD card lag dus even uit mijn voorraad doos een nieuwe Scandisk 2GB gepakt ( jeej voor nog 49 scandisk cards over), maar helaas hielp dat ook niet, mijn problemen met RaspBMC
Dus ben ik naar OpenELEC gegaan jammer genoeg hoef ik hier geen lijstje te vormen aangezien dit volledig snel en goed werkt out of the box inclusief mijn chinese remote werkte normaal.
- Traag, echte rete traag met 2 verschillende SD kaartjes. ( Scandisk en Kingston )
- Chinese namaak MCE remote werkte alleen in mouse mode ( naja kan chinese meuk )
- Toetsenbord reageerde soms 10 minuten niet lampje van numlock aan/uit ....aan/uit
- Browsen in de movie directory, system hang
kortom ik blijf voorlopig lekker bij OpenELEC die draait prima en snel hier
Dus heeft iemand toevallig een keymap liggen van een el-cheapo ebay mce remote?
Deze: http://www.ebay.nl/itm/US...nters&hash=item5ae71ce2a4
Xbian heb ik nog niet geprobeerd.
Of iemand ervaring met deze remote:
http://www.ebay.nl/itm/Le...nters&hash=item3cb59ec22b
Is een hele mooie compacte remote met eigenlijk alle benodigde knopjes..
[ Voor 6% gewijzigd door Lieuwe15 op 09-11-2012 09:02 ]
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Nou ik gebruik geen llibrary enzo dus ik krijg ook steedsn een foutmelding met xbmc remote op android, remote doet het verder wel maar krijg steeds cannot get systeminfo bericht. Ik vind inderdaad een remote toch wel wat fijner werken dan, maar goed geen idee wat goed is en wat werkt haha
Ik zal eens kijken of ik misschien een van al mijn andere remotes kan gebruiken, of mijn ir-receiver dat pakt of dat hij specifiek voor een soort remote is.
Ik gebruik nu deze Remote en die werkt out of the box met OpenELEC.
[ Voor 27% gewijzigd door ShadowBumble op 09-11-2012 09:31 ]
Okay heb die remote besteld
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 09-11-2012 10:30 ]
Ik heb pas geleden deze besteld (nog niet binnen): http://dx.com/p/multimedi...ver-for-pc-1-cr2025-26368Lieuwe15 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:53:
[...]
Enige verveldende is dat ik nog geen goede keymap van mijn remote heb, dus ik heb alleen pijltjes en back. Volgens mij kost dat ontzettend veel tijd om die goed te maken..
Dus heeft iemand toevallig een keymap liggen van een el-cheapo ebay mce remote?
Deze: http://www.ebay.nl/itm/US...nters&hash=item5ae71ce2a4
Xbian heb ik nog niet geprobeerd.
Dat is volgens mij dezelfde. Het ding meldt zich gewoon aan als USB HID, dus dat zou out-of-the-box moeten werken.
Dan kan ik gewoon de remote zelf dumpen, en de IR receiver met mijn Logitech Harmony gaan gebruiken
De XBMC remote voor Android werkt niet meer. Probeer Yatse eens, die werkt wel primaWeAreLegion schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:22:
Ja,
Nou ik gebruik geen llibrary enzo dus ik krijg ook steedsn een foutmelding met xbmc remote op android, remote doet het verder wel maar krijg steeds cannot get systeminfo bericht. Ik vind inderdaad een remote toch wel wat fijner werken dan, maar goed geen idee wat goed is en wat werkt haha
[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 09-11-2012 12:45 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Compizfox op 09-11-2012 12:45 ]
Is dit weer zo'n fijn voorbeeld van Raspbmc die niet samen wil werken of is het deze keer iets anders?Removed lirc_rpi patch on request by author
CurlyMo authored 20 hours ago
yatse werkt bij mij erg goed (android en openelec)WeAreLegion schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:56:
Okay Yatse straks eens proberendie afstandbieding is er voorlopig toch nog niet
Nee, ik heb juist een erg prettig contact met Aron. Lirc_rpi is nu standaard ingebouwd in de kernel, daarom is deze patch niet meer nodig. Daarover heeft hij mij gemaild.BartOtten schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:28:
@Curly:
[...]
Is dit weer zo'n fijn voorbeeld van Raspbmc die niet samen wil werken of is het deze keer iets anders?
de betaler vervuilt
Ik heb even XBIAN 1.0 alpha geprobeerd; mijn MCE remote werkt helaas niet. HDMI-CEC werkt uitstekend maar die heb ik niet op mn Harmony geprogrammeerd.
[ Voor 24% gewijzigd door tomic op 09-11-2012 20:58 ]
Toch maar een weblog?
de betaler vervuilt
Let wel op hetomic schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:42:
Ik heb even XBIAN 1.0 alpha geprobeerd; mijn MCE remote werkt helaas niet. HDMI-CEC werkt uitstekend maar die heb ik niet op mn Harmony geprogrammeerd.(ach. jullie doen top werk! raspi-config xbian-config gaat echt een powertool worden!)
Heb je voor je remote de eerste bugfix geprobeerd:
https://github.com/Koenkk...ugfixes-XBian-1.0-Alpha-1
Ik denk dat ik mijn ad04 veel beter kan gaan gebruiken als DL servertje en dus gewoon een PI achter de tv te hangen.
Het enige wat hij moet kunnen afspelen zijn oudere SD series, MKV Series/Films, DVD en AVCHD Films.
Ik heb t vermoeden dat het systeem nu inmiddels wel een beetje volwassen aan het worden is of is het nog niet echt een volledige vervanging?
XboxLive: Dave 130R
De WN725N heeft een RTL.... Chipset, ik weet het exacte nummer niet meer. Ik heb niks bijzonders gedaan. Eerst met deze dongle en een dongle voor m'n wireless Logitech muis opgestart. Een beetje rond geklooid. Daarna in de meterkast zonder monitor maar bedraad aan gesloten. Met SSH wat commandos gegeven, toen zag ik dat m'n dongles gedetecteerd werden. Daarna weer terug naar m'n TV om m'n netwerk instellingen te doen. Daarna werkte het eigenlijk gewoon.zandpaddo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:27:
[...]
Mijn dongle werkt, het zij met powered usb. Welke chipset heeft die WN725N? Ook de RTL8188CU?
Wordt die ook ondersteund door Xbian wifi script? Zo niet, kun je in stappen uitleggen hoe je m geinstalleerd hebt?
Hoef je toch niet speciaal te doen ook?tomic schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:42:
[...]
HDMI-CEC werkt uitstekend maar die heb ik niet op mn Harmony geprogrammeerd.![]()
[...]
Als je Devices drukt en dan je TV kiest, dan kan je gewoon al je raspi besturen (of toch gedeeltelijk, hangt van je tv af denk ik)
1. Weet iemand hoe ik dat probleem kan oplossen?
2. Als ik een USB geluidskaart gebruik is dit probleem dan weg?
Hopelijk weet iemand hoe ik het kan fixen zonder geluidskaart want zo'n kaart is tov de RPi prijs wel weer duur
XBianNipje schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:43:
Is er iemand die openELEC wel al naast Xbian heeft gelegd? Ik vraag me af hoe het draait in vergelijking tot xbian.
- Gebaseerd op Raspbian met verschillende aanpassingen zoals een eigen kernel
- Open om je systeem aan te passen zoveel je wilt (op eigen verantwoordelijkheid).
- Alles voor performance
OpenElec
- Draait op een compleet eigen linux distributie
- Gesloten voor aanpassingen aan je systeem doordat dingen zoals apt uitgeschakeld zijn.
- Alles voor stabiliteit.
XBian is dus bedoeld voor tweakers die naast hun mediacenter ook andere dingen met hun RPi willen doen, zoals zelf tweaken, development, NAS, webserver enz. Daarom ook de nieuwe package installer in xbian-config, en is alles compleet open sinds XBian 1.0, iedereen kan zijn suggesties doen om het te verbeteren. OpenElec is voor mensen die puur en alleen een no-shit mediacenter willen.
[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 10-11-2012 13:51 ]
Dit is een bekend probleem, als ik het me goed herinner heeft het te maken met dat de DAC in de RPi wordt uitgezet om stroom te besparen als ie even niet gebruikt wordt.qwyrp2 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:13:
Ik maak gebruik van de audio-uitgang en die heb ik aangesloten op mijn stereo. Dit is ws horror voor audiofielen maar voor mij is het prima genoeg ware het niet dat als ik meerdere nummers afspeel er tussen de nummers iedere keer een klik, tik geluid zit. Net alsof er iets wordt uitgezet en aangezet en dat is toch wel storend.
1. Weet iemand hoe ik dat probleem kan oplossen?
Door een DC-offset hoor je dan steeds een tik.
Volgens sommigen zou een firmware update dit oplossen, maar bij mij werkte dat niet iig.
Ja, dan is het probleem weg. En nee, voor $5 heb je er één op DX2. Als ik een USB geluidskaart gebruik is dit probleem dan weg?
Hopelijk weet iemand hoe ik het kan fixen zonder geluidskaart want zo'n kaart is tov de RPi prijs wel weer duur
OpenELEC gesloten?CurlyMo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:45:
[...]
XBian
- Gebaseerd op Raspbian met verschillende aanpassingen zoals een eigen kernel
- Open om aangepast te worden zoveel je wilt (op eigen verantwoordelijkheid).
- Alles voor performance
OpenElec
- Draait op een compleet eigen linux distributie
- Gesloten voor aanpassingen
- Alles voor stabiliteit.
XBian is dus bedoeld voor tweakers die naast hun mediacenter ook andere dingen met hun RPi willen doen, zoals zelf tweaken, development, NAS, webserver enz. Daarom ook de nieuwe package installer in xbian-config, en is alles compleet open sinds XBian 1.0, iedereen kan zijn suggesties doen om het te verbeteren. OpenElec is voor mensen die puur en alleen een no-shit mediacenter willen.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dat bedoelde ik niet met gesloten
OpenElec is niet makkelijk naar eigen wens te customizen aangezien dingen zoals apt uitgeschakeld zijn. Dus niet gesloten als closed source. Ik zal het aanpassen.
Ik heb een ION bakje en daarop kan ik prima live TV kijken via TVHeadend, er is dus niets mis met de backend.
Op de Pi heb ik nu OpenELEC geinstalleerd, maar live TV wil niet goed werken. HD zenders zijn helemaal niet te bekijken en voor de SD zenders geldt dat in 90% van de pogingen het erop lijkt dat er in het begin van de stream geen sync gevonden wordt ofzo. Ik krijg dan enkel een blokkerig stilstaand beeld.
Iemand een gouden tip?
1
2
| wget http://dl.dropbox.com/u/80256631/xbian-8192cu.tar.gz -O /boot/xbian-8192cu.tar.gz wget http://dl.dropbox.com/u/80256631/xbian-install-rtl8188cus-latest.sh -O /root/.xbmc/addons/script.xbiansettings/resources/install-rtl8188cus-latest.sh |
Waarbij ik vervolgens het bash script via programs -> addons zou kunnen runnen, echter kan ik hem nergens terug vinden. Ook niet als ik het script bijvoorbeeld in /etc/ zet en handmatig naar de locatie ga. Hoe kan ik via XBMC dit script fatsoenlijk runnen? (Via SSH kan het niet, omdat dit script gemaakt is om via xstart onder wheezy te runnen).
1
2
| chmod +x /etc/xbian-install-rtl8188cus-latest.sh /etc/xbian-install-rtl8188cus-latest.sh |
Zo draai je het script handmatig.
Overigens wordt deze adapter standaard ondersteund in XBian1.0 Alpha 1.
Bedankt voor je hulp, het is nu idd geluktCurlyMo schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:39:
Zet hem in /etc, doe dan het volgende:
code:
1 2 chmod +x /etc/xbian-install-rtl8188cus-latest.sh /etc/xbian-install-rtl8188cus-latest.sh
Zo draai je het script handmatig.
Overigens wordt deze adapter standaard ondersteund in XBian1.0 Alpha 1.

Ik gebruik voor 90% alleen de mediacenterfunctionaliteit, maar wil gewoon zonder gedonder alle formaten soepel kunnen afspelen. Bij voorkeur ook met de XBMC Android remote, want apprecieer die bijzonder.
So... Will it blend my way?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Alleen die XBMC remote is deprecated. Je kunt beter Yatse gebruiken, die werkt ook op huidige versies van XBMC.
Inderdaad.CurlyMo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:56:
[...]
Dat bedoelde ik niet met gesloten
OpenElec is niet makkelijk naar eigen wens te customizen aangezien dingen zoals apt uitgeschakeld zijn. Dus niet gesloten als closed source. Ik zal het aanpassen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| root ~ # apt-get There is no working 'apt-get'. 'apt-get' is a command to install, update and remove software which is stored in a non local repo. 'apt-get' does nothing then connecting to such repo, downloads the software, unpacks the software, updates a big local local database with all filepaths and other informations about the installed software or removes or updates installed Software. With OpenELEC it is not possible to change the system for security and stability reasons so even 'apt-get' would not be able to do this. We also dont have and want to maintain such a repo for various other great reasons. Also Ubuntu or Debian packages are often outdated and not compatible with OpenELEC TIP: use XBMC's addon browser to enhance your OpenELEC system root ~ # |
Ik ben overigens geupgrade naar OpenELEC r12350 en ik heb nu het probleem dat een deel van de movies wel wordt herkend, maar niet wordt verwerkt in de database zo lijkt. Steeds als ik nu opstart dan wordt er eerst van 30 movies de movie information gedownload. En de keer erna weer etc. etc.

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 11-11-2012 17:02 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb mijn shares correct toegevoegd, en de raspberry pi heeft gewoon prima internet verbinden. Is dit een probleem die andere ook hebben?
Het vreemde is, is dat ik deze melding krijg bij het scrapen van film info, maar voor TV krijg ik deze melding niet (maar worden deze alsnog niet herkent, terwijl dit op 0.8.3 geen issue was).
Edit: Nu is het in z'n geheel gecrashed en krijg ik hem niet meer opgestart (zie: http://dl.dropbox.com/u/1035632/foto.JPG). Ik ga weer terug naar 0.8.3
[ Voor 15% gewijzigd door mwa op 11-11-2012 17:51 ]
Verwijderd
Zelfde probleem gehad met de crash. Had zelf nog niets anders geprobeerd dan Xbian (0.8.3 / 1.0). Na de crash openelec geprobeerd en dat vind ik eerlijk gezegd toch een wereld van verschil! Sneller, soepeler en neemt zelfs minder ruimte in beslag op de SD kaart.dialmformark schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:23:
Zojuist naar Xbian 1.0 gegaan. Krijg nu bij het scrapen van m'n content de melding "Unable to connect to remote server."
Ik heb mijn shares correct toegevoegd, en de raspberry pi heeft gewoon prima internet verbinden. Is dit een probleem die andere ook hebben?
Het vreemde is, is dat ik deze melding krijg bij het scrapen van film info, maar voor TV krijg ik deze melding niet (maar worden deze alsnog niet herkent, terwijl dit op 0.8.3 geen issue was).
Edit: Nu is het in z'n geheel gecrashed en krijg ik hem niet meer opgestart (zie: http://dl.dropbox.com/u/1035632/foto.JPG). Ik ga weer terug naar 0.8.3
Het probleem met het niet scrapen?CurlyMo schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:22:
Dat probleem lag aan de nightly van XBMC. Is als het goed is opgelost in de nieuwe Alpha (die vandaag of morgen uit komt).

Kort gezegd; ik wil graag iets dat werkt. Ik heb 0,0 ervaring met Linux, maar vind het niet erg om even aan te klooien, als alles daarna maar draait als een zonnetje. Als Linuxleek die gewoon een goed draaiende mediaspeler wil hebben, in hoeverre is die wens met de RPi te realiseren?
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht... zowel platform als hardware is totaal anders..Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:01:
XBMC == XBMC. De distro / het platform waarop je het draait verandert daar niet veel aan
De vraag was of de XBMC Pi-port redelijk vergelijkbaar stabiel is en performt als op een Win7 ION machine.
Ik vind het leuk om te pielen met hardware, maar heb geen tijd/geduld met klooien aan software waarbij als je na flink gepruts het ene werkend hebt en vervolgens het andere om zeep blijkt te hebben geholpen. Vandaar de vraag of ik over kan naar Pi of voorlopig beter even een (Atom/ION) HTPC kan blijven gebruiken.
Enig idee of/wanneer die gefixed wordt?Alleen die XBMC remote is deprecated. Je kunt beter Yatse gebruiken, die werkt ook op huidige versies van XBMC.
[ Voor 22% gewijzigd door Cheetah op 11-11-2012 18:52 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Is het ook zo met de 1.0 alpha die elke keer beschikbaar staat (nightly's?) daar ook de laatste fixxes inzitten? Of moet ik dan een 1.0 downloaden en dan files gaan zitten replacen?
Ik heb XBIAN op mijn Rpi gezet (nieuwste model van de raspberry). Probleem is dat elke keer wanneer ik naar een serie episode (.mkv) browse en enter doe om deze af te spelen hij crasht. Er komt rechts onderin dan Working.. te staan en vervolgens loopt ie vast..
Ik heb naast de raspberry pi een Boxee Box draaien. Deze doet eigenlijk alles wat ik daarvan wil (lees: 1080p mkv rips spelen). Dit doet de Boxee Box vlekkeloos, en ook de remote is prima.Obiter dictum schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:46:
Ik wil al sinds jaar en dag een goede mediaspeler.
Momenteel heb ik hiernaast een raspberry pi omdat ik graag xbmc eens wil 'ervaren', en ik het niet al te kwalijk vind om af en toe hiermee te rommelen/updaten/testen. Voor mijn gevoel is de raspberry pi en software daarvoor (xbian/raspbmc) nog niet 100% stabiel. Wel genoeg om gewoon van xbmc te genieten en files af te spelen.
Een Boxee Box werkt out of the box (hah!), dus als je een hassle free media speler wilt zou ik hier eens na kijken. Wil je wel iets meer rommelen en accepteer je het dat het wel eens mis wilt gaan, is een raspberry een optie. Uiteraard is er ook zoiets als een prijsverschil tussen beide.
Je kan die XBMC nightlies proberen, maar met XBMC weet je het nooit....Senaxx schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:50:
[...]
Is het ook zo met de 1.0 alpha die elke keer beschikbaar staat (nightly's?) daar ook de laatste fixxes inzitten? Of moet ik dan een 1.0 downloaden en dan files gaan zitten replacen?
Ik dacht dat je doelde op de mogelijkheden van XBMCCheetah schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:47:
[...]
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht... zowel platform als hardware is totaal anders..
De vraag was of de XBMC Pi-port redelijk vergelijkbaar stabiel is en performt als op een Win7 ION machine.
Mijn ervaring is dat de performance van bijvoorbeeld XBian goed is. Je kunt gewoon vloeiend 1080p afspelen, mits je netwerk dat trekt.
De API waarvan die remote gebruik maakt is deprecated, dus de remote werkt niet meer. Voor die app zijn al heel lang geen updates meer uitgekomen, dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat hij abandoned is.[...]
Enig idee of/wanneer die gefixed wordt?
Maar Yatse is een goed alternatief
[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 11-11-2012 19:11 ]
Zou dit een probleem met mijn NAS zijn of iets in die richting? Het menu van xbian werkt echt prima maar zodra ik dus op enter druk om een episode af te spelen gebeurt er niets.Nipje schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:52:
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben:
Ik heb XBIAN op mijn Rpi gezet (nieuwste model van de raspberry). Probleem is dat elke keer wanneer ik naar een serie episode (.mkv) browse en enter doe om deze af te spelen hij crasht. Er komt rechts onderin dan Working.. te staan en vervolgens loopt ie vast..
Ik kom van een Apple TV 2 met XBMC en draai nu OpenELEC. Naar alle tevredenheid. Ik zit in de IT maar ik durf wel te zeggen dat dit bijna out-of-the-box goed werkt. Ik denk niet dat je alle formaten zonder problemen kunt afspelen. Maar H.264 tot 1080p met AC3 of DTS via netwerk (ik gebruik NFS) moet prima lukken. Ook DVD kun je afspelen met een extra MPEG-2 licentie (voor hardware decodering) net als dat je een VC-1 licentie nodig hebt voor WMV.Cheetah schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:56:
Is de Pi met OpenELEC inmiddels al een goed alternatief voor een Atom/ION XBMC/Win7 mediacenter?
Ik gebruik voor 90% alleen de mediacenterfunctionaliteit, maar wil gewoon zonder gedonder alle formaten soepel kunnen afspelen. Bij voorkeur ook met de XBMC Android remote, want apprecieer die bijzonder.
So... Will it blend my way?
👉🏻 Blog 👈🏻
Werkt bij jullie fanart bij de TV Shows? Bij mij wordt er geen fanart meer getoond. Dit heeft gewerkt op r12080.
Edit: komt omdat ik in de tussentijd Sick Beard tvshow.nfo files heb laten aanmaken. Als die er zijn dan wordt er geen fanart gedownload/getoond.
[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 11-11-2012 21:56 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
1
2
3
4
| By default output will be automatic (hdmi if hdmi supports audio, otherwise analogue). You can force it with: sudo amixer cset numid=3 <n> where n is 0=auto, 1=headphones, 2=hdmi |
Als ik wissel tussen audio output moet ik rebooten elke keer, niet handig als je dat tijdens de film bent vergeten (of bedenkt) bijvoorbeeld ...
Goede mediaspelers bestaan niet.. Ik ben nu 3 mediaplayers verder 1. Freecom 2. Conceptronic 3. Boxee Boxdialmformark schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:57:
[...]
Ik heb naast de raspberry pi een Boxee Box draaien. Deze doet eigenlijk alles wat ik daarvan wil (lees: 1080p mkv rips spelen). Dit doet de Boxee Box vlekkeloos, en ook de remote is prima.
Momenteel heb ik hiernaast een raspberry pi omdat ik graag xbmc eens wil 'ervaren', en ik het niet al te kwalijk vind om af en toe hiermee te rommelen/updaten/testen. Voor mijn gevoel is de raspberry pi en software daarvoor (xbian/raspbmc) nog niet 100% stabiel. Wel genoeg om gewoon van xbmc te genieten en files af te spelen.
Een Boxee Box werkt out of the box (hah!), dus als je een hassle free media speler wilt zou ik hier eens na kijken. Wil je wel iets meer rommelen en accepteer je het dat het wel eens mis wilt gaan, is een raspberry een optie. Uiteraard is er ook zoiets als een prijsverschil tussen beide.
Elke keer weer had je een probleem met het afspelen van content en je krijgt 0 support want men gaat verder met een ander product en dat ik die maar beter kon gaan kopen..
Het blijft concessies maken. met standaard out of the box players blijf je altijd oplopen tegen de grillen van de fabrikant..
Boxee nu net zo.. 1,5 jaar geleden gekocht en het staat al op de plank bij de makers.. Die hebben een ander kindje.. Toen was voor mij persoonlijk de maat vol.
Per toeval op de RPi gekomen.. Voor het bedrag wat neerlegt heb je een top apparaat.
Tuurlijk blijft het even zoeken naar de juiste distributie en instellingen, maar als je eenmaal draait... Wat een top systeem..
Zelfs m'n vrouw is er wild van en dat is een moeilijke
Volgende stap... HTPC met XMBC, ik ben fan
Maar nu lijkt mijn keyboard niet te werken. Het numlock-lichtje brandt wel. Is dit een bekend probleem of is mijn keyboard stuque?
Is bekend. Ik kan't zo niet terugvinden, maar is een kwestie van een simpel command via SSH uitvoeren.Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:11:
Ik heb zojuist Xbian 1.0 alpha 1 geinstalleerd.
Maar nu lijkt mijn keyboard niet te werken. Het numlock-lichtje brandt wel. Is dit een bekend probleem of is mijn keyboard stuque?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
1
| sudo usermod -a -G input xbian |
Nu even kijken of het ook werkt
[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 11-11-2012 22:39 ]
Scheelt een hoop geklooi. alpha 1 had wat rare quirks bij mij.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kan ik upgraden? Zo ja, hoe? Want ik kan alleen een image vinden die ik opnieuw moet flashen.
Yep, zojuist publiek gemaakt, we waren nog even aan het testen.Compizfox schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:03:
Die is net gereleased blijkbaar? Want even geleden stond hij nog niet op de site.
Kan ik upgraden? Zo ja, hoe? Want ik kan alleen een image vinden die ik opnieuw moet flashen.
[ Voor 40% gewijzigd door CurlyMo op 11-11-2012 23:09 ]
Ik heb sinds een aantal dagen nu een raspberry pi draaien met xbian. Het werkt goed maar ik heb soms toch een probleem met het afspelen van content. Ik denk dat het probleem bij mijn nas ligt ofzo.
Het probleem is dat wanneer ik op de pi browse naar een aflevering en dan vervolgens op enter druk om deze aflevering af te spelen de pi crasht. Het scherm lijkt na een aantal seconden gewoon te bevriezen. Ik heb het probleem gisteren tijdelijk op kunnen lossen door de file source opnieuw toe te voegen. Het is echter alleen weer wachten op problemen. Vanaf een USB stick speelde de pi wel gewoon goed af.
Zou dit een probleem in mijn netwerk kunnen zijn? Dat de overdracht bijvoorbeeld heel erg traag is? Ik weet niet waar ik het probleem ergens moet zoeken..
Wat voor content speel je af? Pi speelt niet alles af als je de juiste codecs niet bezit http://www.raspberrypi.com/license-keys/Nipje schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:39:
Ik stel nogmaals de vraag want ik denk dat er overheen is gelezen.
Ik heb sinds een aantal dagen nu een raspberry pi draaien met xbian. Het werkt goed maar ik heb soms toch een probleem met het afspelen van content. Ik denk dat het probleem bij mijn nas ligt ofzo.
Het probleem is dat wanneer ik op de pi browse naar een aflevering en dan vervolgens op enter druk om deze aflevering af te spelen de pi crasht. Het scherm lijkt na een aantal seconden gewoon te bevriezen. Ik heb het probleem gisteren tijdelijk op kunnen lossen door de file source opnieuw toe te voegen. Het is echter alleen weer wachten op problemen. Vanaf een USB stick speelde de pi wel gewoon goed af.
Zou dit een probleem in mijn netwerk kunnen zijn? Dat de overdracht bijvoorbeeld heel erg traag is? Ik weet niet waar ik het probleem ergens moet zoeken..
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Beetje vreemd dat hij dan wel het via USB afspeeltSepp14 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:44:
[...]
Wat voor content speel je af? Pi speelt niet alles af als je de juiste codecs niet bezit http://www.raspberrypi.com/license-keys/
Kortom mijn PS3 staat inmiddels in de kast stof te vangen
Gewoon .MKV bestanden. En toen ik een keer mijn file source (nas) opnieuw toevoegde werkte het wel weer even. En inderdaad van USB spelen werkte wel.Sepp14 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:44:
[...]
Wat voor content speel je af? Pi speelt niet alles af als je de juiste codecs niet bezit http://www.raspberrypi.com/license-keys/
Lastig om er achter te komen wat er precies mis is. Zou de Pi misschien kapot kunnen zijn? Dit lijk me sterk aangezien ik gisteren dus weer wel een aflevering heb kunnen kijken..
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Kabel. Had ik er inderdaad even bij moeten zeggen.Sepp14 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:54:
Stream je via WIFI of bekabeld?
SMB of NFS?Nipje schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:52:
[...]
Gewoon .MKV bestanden. En toen ik een keer mijn file source (nas) opnieuw toevoegde werkte het wel weer even. En inderdaad van USB spelen werkte wel.
Lastig om er achter te komen wat er precies mis is. Zou de Pi misschien kapot kunnen zijn? Dit lijk me sterk aangezien ik gisteren dus weer wel een aflevering heb kunnen kijken..
Het kan aan een aantal factoren liggen:
1. doorvoersnelheid NAS NIC gekoppeld met 2.
2. CPU snelheid NAS
3. Bitrate van de file icm 1 en 2
4. Switch
5. netwerkkabel
Heb soortgelijke ellende in het verleden gehad, alleen bij mij startte de file wel maar ging elke 2sec. 5 seconden bufferen.
Uiteindelijk de NAS vervangen voor een echte met een degelijke cpu voor echte transfer snelheden.
Als ik nu problemen heb ligt het aan de cpu van de RPi welke ik nu op een overclock van 900 heb staan.
Wat je zegt zou inderdaad goed kunnen kloppen hoor. Mijn "Nas" is een iOmega storcenter ix2-200. Echt geen geweldig ding voor dit soort taken denk ik?RoRoo schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:00:
NFS al geprobeerd dan? Heeft iets minder overhead..
Het kan aan een aantal factoren liggen:
1. doorvoersnelheid NAS NIC gekoppeld met 2.
2. CPU snelheid NAS
3. Bitrate van de file icm 1 en 2
4. Switch
5. netwerkkabel
Heb soortgelijke ellende in het verleden gehad, alleen bij mij startte de file wel maar ging elke 2sec. 5 seconden bufferen.
Uiteindelijk de NAS vervangen voor een echte met een degelijke cpu voor echte transfer snelheden.
Als ik nu problemen heb ligt het aan de cpu van de RPi welke ik nu op een overclock van 900 heb staan.
Als de video echter eenmaal draait hoeft deze niet te bufferen ofzo. Maar de crashes zouden dan dus alsnog door een storing veroorzaakt kunnen zijn?
Switch en netwerkkabel zal ik ook maar eens na gaan kijken, is al een tijdje geleden.
Ik hoef me over de Pi zelf dus niet echt zorgen te maken (een eventueel hardware defect)?
Thanks voor je info!
puur om de Pi uit te sluiten.. Klapt ie er daar ook uit dan kan je je switch er tussenuit halen (fixed ip's op pc en pi en een directe kabel.)
is een beetje trial en error
Een brakke kabel
een brakke nas
een brakke switch..
Dank je voor het stappenplan. Kan ik in de toekomst ook wat mee.
Pi is net een paar dagen oud en ander kan ik deze nog omruilen eventueel.
Okay nou ja om Pi uit tesluiten even USB er in, met 720 en 1080p versie, en dan verder werken, als dat blijkt te werken met lijstje wat je net gegeven is dan moet het goed komen!Nipje schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:27:
Ja ik zou het idd ook direct even kunnen doen. Met de usb lijkt het mij ook dat het direct uitgesloten is maar ik wil er toch graag zeker van zijn.
Pi is net een paar dagen oud en ander kan ik deze nog omruilen eventueel.
Je wil je media over netwerk streamen dan heeft een USB test weinig tot geen zin. Enige wat je bepaalt is dat de RPi het af kan spelen, maar dat heeft ie al bewezen door het af te spelen.
Lokale content werkte op mijn oude conceptronic ook prima met HD. Streamen was een drama
De LAN interface van de nas was dermate beperkt dat deze hogere bitrates niet kon streamen.
uiteindelijk wil je wel je media over je netwerk streamen dus zal je dat altijd moeten testen. Dus dan begin je eigenlijk daar..
maar ach.. Rome, meerdere wegen.. Als we er uiteindelijk komen is het goed
Verwijderd
Nipje schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:02:
[...]
Wat je zegt zou inderdaad goed kunnen kloppen hoor. Mijn "Nas" is een iOmega storcenter ix2-200. Echt geen geweldig ding voor dit soort taken denk ik?
Als de video echter eenmaal draait hoeft deze niet te bufferen ofzo. Maar de crashes zouden dan dus alsnog door een storing veroorzaakt kunnen zijn?
Switch en netwerkkabel zal ik ook maar eens na gaan kijken, is al een tijdje geleden.
Ik hoef me over de Pi zelf dus niet echt zorgen te maken (een eventueel hardware defect)?
Thanks voor je info!
Toetsenboord: Logitech K400
Probleem:
Na meerdere reboots pakt hij het toetsenboord niet meer
Waar kan ik de log vinden om dit te debuggen?
Edit: inmiddels weer werkent na de USB receiver in een andere USB port te prikken en een reboot te geven.
[ Voor 23% gewijzigd door ReTechNL op 12-11-2012 23:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.