@RealR: Een brief met handtekening (ingescand) per e-mail en per post naar ze sturen is misschien ook nog een optie, nadat je ze telefonisch nog eens goed duidelijk hebt gemaakt hoe je erin staat.
Stel ze in gebreke en kondig aan dat je de betaling van het abonnement direct opschort (laatst geincasseerd bedrag storneren) en dat ze terug kunnen krijgen al naar gelang de snelheid waarmee jouw verbinding weer werkt (en hoe veel dagen je eruit hebt gelegen).
Helaas zijn veel bedrijven pas gevoelig voor hun klanten als het incasseren van het abonnementsgeld niet lukt..... Een post op twitter of facebook wil ook wel helpen, is mijn ervaring met klachten bij andere bedrijven.
Erg jammer dit. Ik ben en blijf absoluut voorstander van glasvezel in de vorm van broodnodige concurrentie tegen de kabelmonopolisten.
Daarom maakt dit soort dingen met ontzettend kwaad.....
Het helpt ook niet ter promotie van glasvezel, dit soort dingen.
Lijbrandt: Wat een (pardon my french) ACHTERLIJKE houding toch!!!! Willen jullie dat toekomstige vraagbundelingen lekker falen ofzo? Nieuws als dit versprijdt zich snel. Zeker nu de kabelaars hun zaakjes (eindelijk) aardig voor elkaar hebben.
"Niet eerder een monteur beschikbaar" is een belachelijke smoes. DAn moet je betere afspraken maken met de netwerkbeheerder/monteursbedrijven. En niet massaal in nieuwe gebieden klanten binnen hengelen zonder capaciteit te bewaren voor dit soort dingen.
Ik zie de advertenties van kabelaars al voor me.... " wij sluiten u binnen enkele dagen weer aan als uw glasvezelprovider u, eenmaal binnen gehengeld, in de kou laat staan bij falende apparatuur" .
@Larkhan: Helaas dreigt Concepts ook opgeslokt te worden door KPN. En leveren ze op dit moment ook alleen over WGDO (wat effectief bijna nergens beschikbaar is, op wat kleinere plaatsen en vroeg verglaasde steden zoals Deventer na).
Als je zaken als Glashart Media en CATV wil, dan ben je dus al snel aangewezen op Lijbrandt of Vodafone.
Het lijkt er ook een beetje op alsof er vuile spelletjes gespeeld worden: Een kennis van me in Almere had een tijd terug kabelbreuk door renovatiewerkzaamheden in zijn wijk. KPN (waar hij klant is) had binnen no time een monteur beschikbaar die de vezel snel weer aan elkaar gelast had. En bij Lijbrandt (dat in de meeste plaatsen uiteindelijk ook KPN heeft als netwerkbeheerder) kan niet binnen een paar dagen een monteur hebben die even een NT Vervangt? (wat hoogstens 5 minuten moet kosten).
Tesamen met het feit dat nieuwe gebieden (zoals nu bv. Almere Poort) of de dorpen Ermelo en Putten na aanleg soms nog maanden moeten wachten voordat de CATV diensten van Glashart Media beschikbaar zijn.....
Een positieve noot: Ik ben destijds bij overstap van Tweak naar Lijbrandt zeer voortvarend geholpen. En laatst ook met verhuizen. Dit echter uitsluitend en alleen dankzij goede mederwerking van (destijds) mensen zoals "Yogoi", "Denan" en later ook het Lijbrandt webteam.
Maar de administratie en de helpdesk wil je niemand toewensen...... (en dat zijn wel de partijen waar consumenten die niet bedreven zijn in het vinden vinden van de openbare kanalen op aangwezen zijn). Iets positievers kan ik er helaas niet over zeggen.
Gelukkig werkt verder alles hier top.... maar hoop wel met angst en beven dat de apparatuur niet ooit stuk gaat......
Ik mag ook hopen dat alles straks bij mijn schoonouders in Ermelo voorspoedig gaat. Ze hebben nu het simpelste van het simpele bij UPC (alleen analoge tv en internet), dat werkelijk nooit problemen heeft. Ze hebben zich door de marketing over laten halen om Lijbrandt te nemen (ook na mijn advies).....
[
Voor 41% gewijzigd door
eymey op 18-09-2012 22:54
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.