Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RealR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:31:
Vandaag de hele dag geen inet/tv/tel. Net Lijbrandt gebeld en al gauw werd de conclusie getrokken dat het modem vervangen moet worden. Prima, kan gebeuren. "Gaat dat deze week nog lukken?" vraag ik. "Eerst volgende mogelijkheid is 1 oktober meneer" is het antwoord. "Je kunt mensen toch niet bijna 2 weken zonder tv, inet en helemaal telefoon laten zitten". "Ja dat kan wel meneer want eerder is er geen monteur beschikbaar". Kwaaier kun je mij niet krijgen. Er wordt geen enkele poging gedaan om mee te denken om problemen sneller op te lossen en er is zelfs van enig inlevingsvermogen geen sprake. Ik moest zelf maar even bellen met 0882000100 om te kijken of er eerder een monteur langs kan komen, wat ik uiteraard zeker zal doen. Is dit de normale gang van zaken bij Lijbrandt want zoja, dan is de verbintenis tussen Lijbrandt en mij van korte duur. Graag een reactie van Lijbrandt_Desk op deze gang van zaken.
Scheelt je iig 2 weken abonnementsgeld :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 09:35
Denk 2 keer na voordat je overstapt naar Lijbrandt. Alles bij elkaar is het er een administratieve chaos met telkens weer verkeerde mededelingen en naar elkaar wijzende medewerkers. Er loopt nu een klachtenprocedure en volgens Lijbrandt krijg ik binnen een week antwoord. Ik wacht af.... Ter info, ik ben overgestapt van Concepts ICT ( nooit een probleem) naar Lijbrandt ( glas naar glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RealR: Een brief met handtekening (ingescand) per e-mail en per post naar ze sturen is misschien ook nog een optie, nadat je ze telefonisch nog eens goed duidelijk hebt gemaakt hoe je erin staat.

Stel ze in gebreke en kondig aan dat je de betaling van het abonnement direct opschort (laatst geincasseerd bedrag storneren) en dat ze terug kunnen krijgen al naar gelang de snelheid waarmee jouw verbinding weer werkt (en hoe veel dagen je eruit hebt gelegen).

Helaas zijn veel bedrijven pas gevoelig voor hun klanten als het incasseren van het abonnementsgeld niet lukt..... Een post op twitter of facebook wil ook wel helpen, is mijn ervaring met klachten bij andere bedrijven.

Erg jammer dit. Ik ben en blijf absoluut voorstander van glasvezel in de vorm van broodnodige concurrentie tegen de kabelmonopolisten.

Daarom maakt dit soort dingen met ontzettend kwaad.....

Het helpt ook niet ter promotie van glasvezel, dit soort dingen.

Lijbrandt: Wat een (pardon my french) ACHTERLIJKE houding toch!!!! Willen jullie dat toekomstige vraagbundelingen lekker falen ofzo? Nieuws als dit versprijdt zich snel. Zeker nu de kabelaars hun zaakjes (eindelijk) aardig voor elkaar hebben.

"Niet eerder een monteur beschikbaar" is een belachelijke smoes. DAn moet je betere afspraken maken met de netwerkbeheerder/monteursbedrijven. En niet massaal in nieuwe gebieden klanten binnen hengelen zonder capaciteit te bewaren voor dit soort dingen.

Ik zie de advertenties van kabelaars al voor me.... " wij sluiten u binnen enkele dagen weer aan als uw glasvezelprovider u, eenmaal binnen gehengeld, in de kou laat staan bij falende apparatuur" .

@Larkhan: Helaas dreigt Concepts ook opgeslokt te worden door KPN. En leveren ze op dit moment ook alleen over WGDO (wat effectief bijna nergens beschikbaar is, op wat kleinere plaatsen en vroeg verglaasde steden zoals Deventer na).

Als je zaken als Glashart Media en CATV wil, dan ben je dus al snel aangewezen op Lijbrandt of Vodafone.

Het lijkt er ook een beetje op alsof er vuile spelletjes gespeeld worden: Een kennis van me in Almere had een tijd terug kabelbreuk door renovatiewerkzaamheden in zijn wijk. KPN (waar hij klant is) had binnen no time een monteur beschikbaar die de vezel snel weer aan elkaar gelast had. En bij Lijbrandt (dat in de meeste plaatsen uiteindelijk ook KPN heeft als netwerkbeheerder) kan niet binnen een paar dagen een monteur hebben die even een NT Vervangt? (wat hoogstens 5 minuten moet kosten).

Tesamen met het feit dat nieuwe gebieden (zoals nu bv. Almere Poort) of de dorpen Ermelo en Putten na aanleg soms nog maanden moeten wachten voordat de CATV diensten van Glashart Media beschikbaar zijn.....

Een positieve noot: Ik ben destijds bij overstap van Tweak naar Lijbrandt zeer voortvarend geholpen. En laatst ook met verhuizen. Dit echter uitsluitend en alleen dankzij goede mederwerking van (destijds) mensen zoals "Yogoi", "Denan" en later ook het Lijbrandt webteam.

Maar de administratie en de helpdesk wil je niemand toewensen...... (en dat zijn wel de partijen waar consumenten die niet bedreven zijn in het vinden vinden van de openbare kanalen op aangwezen zijn). Iets positievers kan ik er helaas niet over zeggen.

Gelukkig werkt verder alles hier top.... maar hoop wel met angst en beven dat de apparatuur niet ooit stuk gaat......

Ik mag ook hopen dat alles straks bij mijn schoonouders in Ermelo voorspoedig gaat. Ze hebben nu het simpelste van het simpele bij UPC (alleen analoge tv en internet), dat werkelijk nooit problemen heeft. Ze hebben zich door de marketing over laten halen om Lijbrandt te nemen (ook na mijn advies).....

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 18-09-2012 22:54 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Eymey, je bent niet positief over "Maar de administratie en de helpdesk wil je niemand toewensen...... (en dat zijn wel de partijen waar consumenten die niet bedreven zijn in het vinden vinden van de openbare kanalen op aangwezen zijn). Iets positievers kan ik er helaas niet over zeggen.

Gelukkig werkt verder alles hier top.... maar hoop wel met angst en beven dat de apparatuur niet ooit stuk gaat......
"

Maar geeft wel advies over te stappen naar Lijbrandt ?? euhhhh ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Op 21 augustus is bij mij thuis lijbrandt besteld via de website. (moet in oktober ingaan)
Op 27 augustus een bevestigign gekregen (mail), en ik zou binnen enkele dagen meer info per post ontvangen over andere diensten opzeggen.

Het is inmiddels dik in september en er is geen enkele email/brief binnen gekomen.
Elk belletje naar de klantenservice ontmoet het bericht dat ze het te druk hebben, en dat je later moet terug bellen.

Moet de klantenservice gewoon nog tig keer worden gebeld, of gaat het verzenden van info gewoon wat langzaam?
baasandre schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:32:
Eymey, je bent niet positief over "Maar de administratie en de helpdesk wil je niemand toewensen...... (en dat zijn wel de partijen waar consumenten die niet bedreven zijn in het vinden vinden van de openbare kanalen op aangwezen zijn). Iets positievers kan ik er helaas niet over zeggen.

"

Maar geeft wel advies over te stappen naar Lijbrandt ?? euhhhh ??
Nou, laat ik het zo zeggen.... Dat advies om op Lijbrandt over te stappen was ook al wel weer een half jaar geleden. En wat ik heb gelezen/gezien heb in de recente paar maanden (en dan vooral tov. mijn ervaringen eind 2010 / begin 2011) stemt me weer een stuk negatiever. Het is gewoon triest dat vooral op het gebied van administratie en servicedesk en communicatie sinds eind 2010 nog steeds 0 verbeterd is, even de aanwezigheid van webcare op dit forum daar gelaten.

In principe ben ik tevreden over de diensten die LIjbrandt levert (als ze eenmaal werken). Dat speelt ook mee. En mijn overtuiging dat het nog steeds beter is dan maar blijven berusten in het feit dat UPC en Ziggo tot in de eeuwigheid het monopoly op echt breedband houden.....

Het is en blijft dan ook vooral een schreeuw om het nou eens fatsoenlijk aan te pakken.....

Dat je zelfs op de dag van vandaag bijvoorbeeld nog bij iedere helpdeskmedewerker je verhaal moet doen zonder dat er enige tracking/klanthistorie aanwezig is, is gewoon echt stuitend 8)7

Als het zo blijft gaan zie ik het echter somber in voor glasvezel in Nederland... iig voor de verdere uitbreiding ervan.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 19-09-2012 00:19 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Euh... nog even over Concepts: Die leveren ook over bijna WMP+ netwerken in Nederland hoor. Ik zelf bijvoorbeeld op een netwerk dat momenteel nog in aanleg is, maar waarvan de PoP een paar weken geleden openging voor levering.
Daarnaast doen ze nog steeds mee in bijna elke vraagbundeling en ben ik meer dan enthousiast over de helpdesk. Kundige mensen die weten hoe het netwerk werkt en wie ze moeten bellen als er toch iets niet goed gaat dat ze niet zelf kunnen oplossen. En elke dag van 8:00 tot 22:00 uur.
Het wrange aan Lijbrandt is ook nog eens dat ze in Hoofddorp in hetzelfde pand zitten als GHM, ISP fabriek etc.. alles dat nu KPN ITNS heet en die vele dingen zouden kunnen oplossen voor Lijbrandt. Met korte lijnen dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

OK, in nieuwere gebieden leveren ze inderdaad ook over WMP+ (thanks for reminding, op het weblog van "Ben" kwamen ze ook regelmatig voor).

Maar "bijna alle"...? In de al wat langer bestaande gebieden (medio 2008-2010) zoals Almere, Leeuwarden, Lansingerland, etc. duiken ze nog steeds niet op.

Technisch moeten ze hier toch ook gewoon kunnen leveren.....

Any way, ik heb nog een jaarcontract lopen tot begin 2013. Als tegen die tijd de overstap van glas->glas op WMP+ eens wat beter geregeld is (wat KPN ook al sinds eind 2010 belooft) ga ik in ieder geval wel heroverwegen.

Nogmaals, ik ben zelf op div. momenten goed geholpen, maar ik blijf het toch wel wrang vinden dat dat eigenlijk ook alleen maar is omdat ik m'n bek open trok en hier op het forum de juiste mensen wist te bereiken....

Dat Lijbrandt nu bij ITNS in hetzelfde gebouw in Hoofddorp zit wekt bij mij iig geen sterker vertrouwen op. Het is tenslotte KPN waar we mee te maken hebben... voorlopig blijf ik iig maar hopen dat GHM uberhaupt blijft bestaan.

(en nu maar eens gaan slapen, wie weet ben ik daarna weer wat positiever gestemd :P ).

Het steekt me, als warm voorstander (en promoter) van glasvezel, dat ik om me heen (ook buiten dit foruM) gewoon ontzettend veel mensen spijt zie krijgen dat ze glasvezel hebben genomen, voor 80% door stom en onnodig organisatorisch (en kpn-politiek?) geneuzel.

[ Voor 73% gewijzigd door eymey op 19-09-2012 00:28 ]

• Barre73
Wat dat laatste betreft: Ik kan het niet beter verwoorden!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Larkhan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:34:
Denk 2 keer na voordat je overstapt naar Lijbrandt. Alles bij elkaar is het er een administratieve chaos met telkens weer verkeerde mededelingen en naar elkaar wijzende medewerkers. Er loopt nu een klachtenprocedure en volgens Lijbrandt krijg ik binnen een week antwoord. Ik wacht af.... Ter info, ik ben overgestapt van Concepts ICT ( nooit een probleem) naar Lijbrandt ( glas naar glas).
Haha, ik wilde niet in details treden, maar hier ook overstapperikelen vanaf Concepts. Blijkbaar was ik toch niet zo'n uniek geval, of men heeft gewoon helemaal niets geleerd :)

Nu kan ik er wel weer om lachen (gaat tenslotte nergens over), maar de argumenten en het gemak waarmee je aan de kant wordt gezet waren wel opvallend.

Overigens moet ik zeggen dat de nieuwe verbinding best lekker draait, tijdje problemen met email gehad, maar dat is op een gegeven moment opgelost. Weer tevreden dus.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Verwijderd

Ik probeer de Glashart Media app te installeren op mijn in Nederland gekochte Motorola XOOM tablet, maar ik krijg de melding "Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.". Weet iemand waarom ik deze melding krijg en hoe ik deze app alsnog op mijn tablet kan installeren?

Alvast bedankt,

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:36

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Uhm waarom overgestapt ? Concepts staat toch goed aangeschreven als een goede glasboer.

Momenteel heb ik ook Lijbrandt en idd op admin gebied veel gedoe gehad. Mja waar heb je dat niet :X
In al die jaren dat ik op het internet zit was quiknet/ADSL mijn beste ervaring tot nu aan toe.
Joepla schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:56:
[...]

Haha, ik wilde niet in details treden, maar hier ook overstapperikelen vanaf Concepts. Blijkbaar was ik toch niet zo'n uniek geval, of men heeft gewoon helemaal niets geleerd :)

Nu kan ik er wel weer om lachen (gaat tenslotte nergens over), maar de argumenten en het gemak waarmee je aan de kant wordt gezet waren wel opvallend.

Overigens moet ik zeggen dat de nieuwe verbinding best lekker draait, tijdje problemen met email gehad, maar dat is op een gegeven moment opgelost. Weer tevreden dus.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Nicap schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:07:
Is er een storing met de ipad app? Krijg geen info en kan geen live tv kijken. Meer mensen last van?
Er was gisteren inderdaad een storing met de App, de storing is gisterenavond opgelost en alles zou weer moeten werken.

Kan je dit bevestigen voor ons? -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Larkhan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:34:
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen? Wij houden de vorderingen m.b.t. de klachtenprocedure voor je in de gaten. -Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

RealR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:31:
Vandaag de hele dag geen inet/tv/tel. Net Lijbrandt gebeld en al gauw werd de conclusie getrokken dat het modem vervangen moet worden. Prima, kan gebeuren. "Gaat dat deze week nog lukken?" vraag ik. "Eerst volgende mogelijkheid is 1 oktober meneer" is het antwoord. "Je kunt mensen toch niet bijna 2 weken zonder tv, inet en helemaal telefoon laten zitten". "Ja dat kan wel meneer want eerder is er geen monteur beschikbaar". Kwaaier kun je mij niet krijgen. Er wordt geen enkele poging gedaan om mee te denken om problemen sneller op te lossen en er is zelfs van enig inlevingsvermogen geen sprake. Ik moest zelf maar even bellen met 0882000100 om te kijken of er eerder een monteur langs kan komen, wat ik uiteraard zeker zal doen. Is dit de normale gang van zaken bij Lijbrandt want zoja, dan is de verbintenis tussen Lijbrandt en mij van korte duur. Graag een reactie van Lijbrandt_Desk op deze gang van zaken.
Ik hang op dit moment bij ons installatiebedrijf in de wacht, ze zijn aan het kijken of er een mogelijkheid is om eerder bij je langs te komen voor de modem swap. -Ruben

Aanvulling: Guidion zal vandaag voor 18:00 contact met je opnemen via het mobiele nummer, ze doen hun uiterste best om een nieuwe afspraak met je te maken voor 1 oktober. -Ruben

[ Voor 7% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 19-09-2012 10:14 ]

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:08:
[...]

Ik hang op dit moment bij ons installatiebedrijf in de wacht, ze zijn aan het kijken of er een mogelijkheid is om eerder bij je langs te komen voor de modem swap. -Ruben

Aanvulling: Guidion zal vandaag voor 18:00 contact met je opnemen via het mobiele nummer, ze doen hun uiterste best om een nieuwe afspraak met je te maken voor 1 oktober. -Ruben
Vraag dan ook direct wanneer ze bij mij langskomen ;)

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Lieuwe15 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:18:
[...]

Vraag dan ook direct wanneer ze bij mij langskomen ;)
Je kan ook zelf Guidion bellen ;)
Mensen laten te veel over zich heen lopen en wachten af tot er iets gebeurt.

• Lieuwe15
Als ik wist welk bedrijf de modem gaat plaatsen wil ik best bellen als Lijbrandt het al doorgezet heeft naar dat bedrijf. Aangezien ik anders te horen krijg, we hebben nog geen aanvraag van lijbrandt dus kunnen ook nog geen afspraak maken.

*Edit*: Ik ben nog niet wakker, ik lees niet goed 8)7..

Maar laatst vertelde Reggefiber mij dat Hako het modem zou installeren, dus dan is het alsnog de vraag welke van de 2 heeft de aanvraag liggen ;).

[ Voor 30% gewijzigd door Lieuwe15 op 19-09-2012 10:53 ]

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

nr12468 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:49:
Op 21 augustus is bij mij thuis lijbrandt besteld via de website. (moet in oktober ingaan)
Op 27 augustus een bevestigign gekregen (mail), en ik zou binnen enkele dagen meer info per post ontvangen over andere diensten opzeggen.

Het is inmiddels dik in september en er is geen enkele email/brief binnen gekomen.
Elk belletje naar de klantenservice ontmoet het bericht dat ze het te druk hebben, en dat je later moet terug bellen.

Moet de klantenservice gewoon nog tig keer worden gebeld, of gaat het verzenden van info gewoon wat langzaam?
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen? We zoeken graag uit wat je verder van ons kunt verwachten. -Ruben

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe moeilijk (en goedkoper) kan het zijn om dat modem gewoon ff op te sturen :?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:40
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:08:
[...]

Wat koffie zegt. En kom dan niet aan met "dat moet een professional doen". Ik heb de monteur het zien doen:
"klik, klik & klik, zo meneer u heeft internet". Mijn Grootmoeder van 89 kan dat nog!

[ Voor 12% gewijzigd door Nivado op 19-09-2012 11:39 ]

• Barre73
En als jij de connector breekt? Wie betaalt dan de glasvezellasser?

• Joepla

Joepla

fiberdordrecht schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:29:
Uhm waarom overgestapt ? Concepts staat toch goed aangeschreven als een goede glasboer.
[...]
Nooit problemen gehad bij Concepts inderdaad. Maar ik wilde sneller dan 50/50 en Concepts was wat duurder dan Lijbrandt en wilde verder geen aanbieding voor me maken.

Over Lijbrandt geen slechte dingen gehoord uit de kennissenkring en loyaliteit naar een provider (als ex KPN / UPC klant) heb ik lang geleden al opgegeven (heb eigen domein, hoofdzakelijk voor email), dus overstappen dan maar!

En afgezien van wat financiele onenigheid bij de start (en nu ik me goed herinner ook wat gedoe om de verbinding te laten activeren en om alle inloggegevens te krijgen die ik weken later nog 3x kreeg opgestuurd ;) ) gaat 't weer best zo.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Barre73 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:44:
En als jij de connector breekt? Wie betaalt dan de glasvezellasser?
Die kosten zijn nog altijd goedkoper (op de lange termijn) dan elke keer iemand op pad moeten sturen.

• Larkhan
En ik ben overgestapt naar Lijbrandt omdat ik een extra Amino A540 wilde hebben voor een andere TV. Ik kon de simpelere settopbox kopen bij Concepts voor 100 euro... Bij overstappen naar Lijbrandt kreeg ik:
- de Amino A540
- een router (nog steeds niet ontvangen want de sales/marketing afdeling is een andere afdeling...zucht)
- 1ste maand gratis abbo (die me door verkeerd advies van Lijbrandt, ik moest mijn opzegging bij Concepts annuleren, nu door de neus is geboord omdat het Concepts abbo nog doorloopt a 2 maanden x 59,45 euro)

Het leek zo mooi....Maar ik heb er nu al hoofdpijn van....

• Lieuwe15
Ook leuk, blijkt dat er nog werkzaamheden in de wijkcentrale uitgevoerd moeten worden :( ...
En dat terwijl meerdere personen mij verteld hadden dat ik na het plaatsen van de dummy modem, een abonnement af kan sluiten en de levering kan beginnen (uiteraard na vervanging van de dummy door een echte)....

Leuk, nog 2 maand wachten en dus 1 maand zonder internet en tv :(

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Larkhan schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:45:
- 1ste maand gratis abbo (die me door verkeerd advies van Lijbrandt, ik moest mijn opzegging bij Concepts annuleren, nu door de neus is geboord omdat het Concepts abbo nog doorloopt a 2 maanden x 59,45 euro)
We hebben je via DM uitgelegd dat Concepts op de hoogte is van de glasvezeloverstapprocedure, dit houdt in dat het abonnement per datum van de overstap wordt stopgezet en de kosten worden verrekend. Concepts zal dit dus ook bij jouw moeten doen, helaas kunnen wij vanuit Webcare hierin niets voor je betekenen. -Ruben

• Larkhan
Ja ja het wijzen is begonnen!!!

Lijbrandt: Er is een afspraak tussen de glasvezelaanbieders, wij kunnen niets voor je betekenen, je moet bij Concepts zijn. Case closed.

Concepts ICT: Er is geen afspraak tussen de glasvezelaanbieders, wij kunnen niets voor je betekenen, je moet bij Lijbrandt zijn. Case closed.

Lijbrandt, wil je Concepts alsjeblieft herinneren aan de afspraak die je met ze zou hebben gemaakt? En gelijk mijn klacht activeren, want die is er nog steeds!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

8)7 http://www.kastjenaardemuur.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/687716.jpg
Larkhan schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:43:

Lijbrandt: Er is een afspraak tussen de glasvezelaanbieders, wij kunnen niets voor je betekenen, je moet bij Concepts zijn. Case closed.

Concepts ICT: Er is geen afspraak tussen de glasvezelaanbieders, wij kunnen niets voor je betekenen, je moet bij Lijbrandt zijn. Case closed.

Lijbrandt, wil je Concepts alsjeblieft herinneren aan de afspraak die je met ze zou hebben gemaakt? En gelijk mijn klacht activeren, want die is er nog steeds!

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 19-09-2012 15:23 ]

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:44:
Update LiveTV via de tablet App

Het kan voorkomen dat er programma's zijn op CNN en Discovery die van de eigenaar niet via de App online uitgezonden mogen worden. In deze gevallen wordt de volgende melding getoond:

"Wij zijn niet gemachtigd om dit programma via Interactieve TV Online uit te zenden, onze excuses voor het ongemak"

Deze melding kan ook voorkomen bij zenders de binnenkort worden toegevoegd aan de LiveTV App:

13th Street, Comedy Central, MTV en Nickelodeon -Ruben
Aanvullende informatie LiveTV App

Helaas is er foutieve informatie doorgeven over het ontvangen van Discovery via de LiveTV app, deze zender is niet beschikbaar via de app. Onze excuses voor eventuele verwarring. -Ruben

• Joepla

Joepla

Larkhan schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:43:

Been there... Exact wat ik meegemaakt heb. Uiteindelijk is de boel soort van geschikt: heb een halve maand gratis abo gehad, waardoor ik nu effectief 'maar' 2 weken dubbel abo betaald heb. Om nog meer ontwijkende antwoorden en non-argumenten te moeten aanhoren, heb ik het daarbij gelaten. Gelukkig dat ik Concepts uiteindelijk zelf nog had opgezegd, anders liep dat abo nu ongeveer nog steeds :(

Volgens Lijbrandt maar ook Reggefiber (mail hierover heb ik in mijn bezit) zijn de bewuste afspraken er wel, volgens Concepts niet. Mijn punt is echter dat ik vooraf heel erg duidelijk heb geïnformeerd hoe ik het best kan overstappen (zie andere Lijbrandt topic hier). Daarop heb ik weer een heel duidelijk antwoord gehad. Ik geef daarop de overstapprocedure uit handen met de toezegging en het vertrouwen dat het goed komt. Zorg dan ook dat het in orde komt! De (nieuwe!) klant mag daar nooit de dupe van zijn, zelfs als de oude provider zich niet aan de afspraken zou houden. Dat is dan Lijbrandt's probleem, vanaf het moment dat ze de procedure starten.
Zodra het dan toch mis gaat, trekt men snel de handen terug met een het-is-onze-schuld-niet excuus en kun je zelf de kastanjes uit het vuur gaan halen. Als je dan tegen een muur van 'welles/nietes' aanloopt ben ik dat heel snel zat.
Ik kan me zo voorstellen dat de (in mijn optiek altijd goed meedenkende) webcare-medewerkers hier helemaal niet achter staan, maar mogelijk geen keus hebben. Dit is eenvoudig de 'policy' |:(

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29
Wat voegt mijn HD pakket eigenlijk toe?

Zonder veel onderzoek te doen heb ik afgelopen winter het HD pakket bij mijn aanmelding aangekruist, maar als ik http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81 eens goed bekijk, krijg ik voor die 5 euro per maand alleen maar National Geographic en Discovery Channel er in HD bij (zonder HD pakket in SD). Dat vind ik wel wat tegenvallen.

Wat mij afgelopen winter door de verkopers werd verteld is dat ik, wanneer ik in HD wilde kijken, altijd het HD pakket moest nemen. Nu lijkt dat dus niet zo te zijn, verreweg de meeste HD zenders krijg je dus sowieso al in HD.

Of zie ik iets over het hoofd?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Andre-Hessel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:42:

Zonder veel onderzoek te doen heb ik afgelopen winter het HD pakket bij mijn aanmelding aangekruist, maar als ik http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81 eens goed bekijk, krijg ik voor die 5 euro per maand alleen maar National Geographic en Discovery Channel er in HD bij (zonder HD pakket in SD). Dat vind ik wel wat tegenvallen.

Wat mij afgelopen winter door de verkopers werd verteld is dat ik, wanneer ik in HD wilde kijken, altijd het HD pakket moest nemen. Nu lijkt dat dus niet zo te zijn, verreweg de meeste HD zenders krijg je dus sowieso al in HD.

ik ken het gevoel, paar maanden terug heb ik er ook al is een stuk over gepost. Pure nepperij en foutieve voorlichting bij de aanschaf van het pakket. Alles om het glasvezel tijdens de voor inschrijving maar naar binnen te drukken.

In mijn regio was het hd-pakket echter het eerste jaar kosteloos, hierna dus mooi overstappen of opzeggen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Andre-Hessel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:42:

Volgens de site krijgt je bij het HD pakket het volgende:

72Animal Planet HDHDA110
116BBC HDHDA110
235DJAZZ.tvHDA110
278Fashion TV HDHDA110
282Luxe TV HDHDTXTA110
291Travel Channel HDHDA110
296myZen.tv HDHDA110
372Brava HDTVHDA110
373Brava 3DHDA110
375Mezzo Live HDHDA110

Precies 10 zenders (waarvan merendeel prutzenders zijn IMHO)

Volgens Lijbrandt krijg je " Meer dan 10 extra zenders in HD (High-Definition) kwaliteit; met tot 5x scherper beeld en superieur geluid"

Bij mij gaat dat vinkje ook uit na mijn eerste jaar.

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Deze kon ik nog niet :)

• Barre73
Cool hè? Werkt alleen bij zandgronden natuurlijk, en het is een proef. maar wel een stoer apparaat. Hier wordt als proef alles op 20 cm dekking gelegd in hard-plastic goten. Tevens worden hier andere kabels gebruikt, namelijk zgn. loose-tube kabels. Elke huiskabel wordt dan uit een hoofdkabel teruggetrokken door het maken van een snede aan de bovenzijde, eruittrekken en via de tuinboring naar het huis voeren. Werkt veel sneller dan de conventionele methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is bij meer mensen de Lijbrandt huisstijl van het IPTV platform van Glashart Media verdwenen?

Hier gewoon weer de 'oranje' balken (die ik overigens eigenlijk veel fijner vind dan de lijbrandt-blauwe) en het logo van Glashart Media bovenaan het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
eymey schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:01:
Is bij meer mensen de Lijbrandt huisstijl van het IPTV platform van Glashart Media verdwenen?

Hier gewoon weer de 'oranje' balken (die ik overigens eigenlijk veel fijner vind dan de lijbrandt-blauwe) en het logo van Glashart Media bovenaan het menu.
Is ook bij een aantal XMS gebruikers.

Luuk1983 in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

Samengevat: Als er iets mis gaat met de authenticatie valt ie terug naar GHM-default geel ipv Lijbrand/XMS/Solcon/whatever-de-reseller-van-GHM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Laatst online: 24-05 19:35
Even een vraagje hier op het forum.

Ik ben sinds juni 2012 klant bij Lijbrandt. Vanaf dag 1 werden 4 kanalen niet in HD doorgeven waarvan glashart aangaf dat dit wel gebeurd. Na flink doorvragen gaf webcare aan dat dit kwam door technische problemen.
Nu ruim 2 maanden verder, zonder enige vorm van melding heeft lijbrandt in haar wijsheid besloten deze kanalen permanent niet door te geven in HD. Agv "technische onmogelijkheden in het WBA gebied".
Dus ARD ZDG ARTE en NGC komt gewoon niet meer in HD. Punt, u heeft het er maar mee te doen.

Wat een sof, maar vooral dit nergens vermelden, want stel je voor. Ik voel mij dan ook aardig "bekocht" .

Daarnaast is het geluid van enkele zenders via IPTV de laatste tijd dramatisch te noemen, RTL5, Veronica, NET5 en RTL8 zijn zo schel als het maar kan. Heb SW-updates gedaan, boxen omgewisseld, diverse TV's getest. Het blijft. Terugkoppeling van Lijbrandt is dat ik de enige ben met het probleem (geen andere klachten) en GHM heeft geen ongeregeld heden aangetroffen in de streams.

Dat laatste verhaal heb ik te vaak gehoord, heb wel eens eerder geklaagd over in dit geval weggevallen analoge zenders, geen klachten bekent bij Lijbrandt of GHM. Geen actie ondernomen, maar vervolgens ging het analoge signaal eraf, zag je duidelijk aan het beeld dat er ergens gesleuteld werd en vervolgens wat het prima.

Enfin, lang verhaal kort te maken :

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die het gebrek aan doorgeven van de beloofde HD kanalen een slechte zaak vind, en ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de enige ben met geluidsproblemen.

Graag zie ik de reacties hier tegemoet.

Groet

ps ik weet dat webcare meeleest. Ik ga er van uit dat zij mijn verzoek sportief opvatten en ook de winst er van inzien. Hoe meer mensen melding maken dat het geluid brak is van enkele zenders des te meer ze wat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31
Nou als dat alles is -)

Ik heb al enkele maanden een case lopen over mijn internet snelheid.

Na de upgrade 50/50 naar 100/100 nog nooit de snelheid behaalt.
(zit op 67/97) ping 7 ms
Daarnaast ook nog na de laatste fimware upgrade een irritante geluid hik op de M532

Ik kan een boek schrijven over het verloop van de acties,.
De voorlopige conclusie is, dat het forum genootschap van Lijbrandt, beter acteert dan de servicedesk lijn.

[ Voor 24% gewijzigd door charleychui op 21-09-2012 09:34 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
charleychui schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:30:
Nou als dat alles is -)

Ik heb al enkele maanden een case lopen over mijn internet snelheid.

Na de upgrade 50/50 naar 100/100 nog nooit de snelheid behaalt.
(zit op 67/97) ping 7 ms

daarnaast ook nog na de laatste fimware upgrade een irritante geluids hik op de M532
okay, ook niet fruitig, geef ik ruiterlijk toe, maar jij hebt wel alle beloofde kanalen in HD ? en het geluid van de door mij genoemde kanalen op IPTV zijn wel goed ?

Daarnaast is mijn contact voornamelijk gelopen via webcare van Lijbrandt. Het 088 nummer is slecht bereikbaar (lange wachttijden) of begrijpen de diensten niet die Lijbrandt levert (verschil analoge tv DVB-C tv en IPTV wordt niet altijd begrepen). Webcare reageert veelal snel en openhartig, maar worden veelal krijg ik het sterke gevoel een loer gedraaid door GHM of door het Lijbrandt beleid.

[ Voor 26% gewijzigd door TripleNL op 21-09-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Valt mij de laatste tijd ook op dat het geluid schel/krakerig/overstuurd is, echter dacht ik dat het aan de opname lag (en tot nu was het kindermeuk dus nam ik niet bar veel actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkhan
Ondertussen is mijn zaak gecompenseerd en daarmee gesloten. De afspraak die er zou zijn tussen de glasvezelaanbieders is nog bevestigd nog ontkend, maar voor mij maakt dit verder niks uit. Hierbij wil ik dus Lijbrandt Webcare bedanken voor het oplossen van het geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Koffie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:38:
Valt mij de laatste tijd ook op dat het geluid schel/krakerig/overstuurd is, echter dacht ik dat het aan de opname lag (en tot nu was het kindermeuk dus nam ik niet bar veel actie).
precies het zelfde bij mij. Hoop dat Lijbrandt_webcare meeleest, maar zou je anders Webcare op de hoogte kunnen stellen ? RTL8/RTL kindergebeuren is werkelijk niet om aan te horen nu.
Spraak verdwijnt zowat achter het gekraak, maar ook RTL 5 zakt af. Andere kanalen zitten ook met een kraak maar lang zo erg als RTL8, RTL5 Veronica en net5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nu nergens last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
TripleNL schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:13:
[...]

precies het zelfde bij mij. Hoop dat Lijbrandt_webcare meeleest, maar zou je anders Webcare op de hoogte kunnen stellen ? RTL8/RTL kindergebeuren is werkelijk niet om aan te horen nu.
Spraak verdwijnt zowat achter het gekraak, maar ook RTL 5 zakt af. Andere kanalen zitten ook met een kraak maar lang zo erg als RTL8, RTL5 Veronica en net5...
en als ze dit dan gaan oplossen, kunnen ze er dan ook voor zorgen dat alle zenders ongeveer dezelfde hoeveelheid geluid produceren. Als ik van bv RTL schakel naar eurosport, moet ik echt het volume een stuk zachter gaan zetten. Volgens mij is dit al vaker aangegeven maar is er nooit wat mee gedaan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Hier hetzelfde probleem, RTL8 is niet meer te kijken vanwege het krakende/knisperende geluid.
Het is dus duidelijk een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Krakend/schel geluid via IPTV

Zoals verschillende gebruikers aangeven lijkt er een probleem te zijn met het geluid van verschillende zenders via IPTV. Wij willen dit graag verder laten onderzoeken, hiervoor hebben we de volgende informatie nodig:

- NAW gegevens klant
- MAC adres van de settopbox
- Serienummer van de settopbox
- Overzicht betrokken zenders
- Omschrijving van het probleem: hoe klinkt het geluid?

Deze gegevens zullen wij gebruiken om storingsmeldingen aan te maken, hoe meer klanten we aanmelden hoe duidelijker de impact van dit probleem zal worden. Wij zien de informatie graag via DM verschijnen.-Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31
@Lijbrand_Desk

Ik probeer om de glashart Media App voor Android op mijn Galaxy Tab 2.0 (7 inch) te installeren, echter krijg ik de app niet geheel in beeld.
Komt er ook voor de niet 10 inch tablets of phones een aangepaste Glashart Media app (Android of IOS), of is het alleen maar gemaakt voor de 10 inch tablet bezitters?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

charleychui schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:41:
@Lijbrand_Desk

Ik probeer om de glashart Media App voor Android op mijn Galaxy Tab 2.0 (7 inch) te installeren, echter krijg ik de app niet geheel in beeld.
Komt er ook voor de niet 10 inch tablets of phones een aangepaste Glashart Media app (Android of IOS), of is het alleen maar gemaakt voor de 10 inch tablet bezitters?
Het is niet bekend of er een aangepaste app zal worden gemaakt voor "niet 10 inch tablets". -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lijbrand_Desk

Ik probeer de Glashart Media app te installeren op mijn Motorola XOOM tablet, maar ik krijg de melding "Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.". Dit terwijl ik het apparaat toch echt in Nederland heb gekocht en een 10 inch tablet is die voldoet aan de specificaties. Weten jullie waarom ik deze melding krijg en hoe ik deze app alsnog op mijn tablet kan installeren?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:01:
@Lijbrand_Desk

Ik probeer de Glashart Media app te installeren op mijn Motorola XOOM tablet, maar ik krijg de melding "Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.". Dit terwijl ik het apparaat toch echt in Nederland heb gekocht en een 10 inch tablet is die voldoet aan de specificaties. Weten jullie waarom ik deze melding krijg en hoe ik deze app alsnog op mijn tablet kan installeren?

Alvast bedankt,
Je Google account toevallig op een ander land staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Beste Lijbrandt_Desk

Ik gebruik IPTV niet via Lijbrandt maar via XMS (zelfde GHM product).
Kan ik ook een rol spelen in het oplossen van dit geluidsprobleem of moet ik dit via XMS aankaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Romulus schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:12:
Beste Lijbrandt_Desk

Ik gebruik IPTV niet via Lijbrandt maar via XMS (zelfde GHM product).
Kan ik ook een rol spelen in het oplossen van dit geluidsprobleem of moet ik dit via XMS aankaarten?
Als XMS dit ook onderzoekt dan kan je dit vast wel bij hun melden, wij kunnen je in ieder geval niet verder helpen als je geen klant bent van Lijbrandt -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lijbrand_Desk
Je Google account toevallig op een ander land staan?
Ik heb mijn Google account gecontroleerd maar deze staat gewoon ingesteld op Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Al een paar dagen heb ik problemen met het verzenden van mail via thunderbird. Ik heb niets aan instellingen veranderd maar ik krijg steeds dezelfde melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.7.1 < hier staat e-mail adres . Relay access denied. Controleer de berichtontvanger 7895av45@......nl en probeer het opnieuw

Iemand enig idee wat er aan de had is? via webmail lukt het dus wel.
Ik woon in Dordrecht

Hans Marijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:37:
Krakend/schel geluid via IPTV

Zoals verschillende gebruikers aangeven lijkt er een probleem te zijn met het geluid van verschillende zenders via IPTV. Wij willen dit graag verder laten onderzoeken, hiervoor hebben we de volgende informatie nodig:

- NAW gegevens klant
- MAC adres van de settopbox
- Serienummer van de settopbox
- Overzicht betrokken zenders
- Omschrijving van het probleem: hoe klinkt het geluid?

Deze gegevens zullen wij gebruiken om storingsmeldingen aan te maken, hoe meer klanten we aanmelden hoe duidelijker de impact van dit probleem zal worden. Wij zien de informatie graag via DM verschijnen.-Ruben
Done

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:34
Bij ons in de gemeente is de vraagbundeling met succes afgerond. Wat is jullie ervaring met de overstapservice? Als ik inlog bij lijbrandt dan kan ik overstapservice in gang zetten, maar heb uiteraard geen begindatum van lijbrandt. Is het beter om overstap pas in gang te zetten als lijbrandt daadwerkelijk actief is?

• valpa
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 10:57
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:17:
Bij ons in de gemeente is de vraagbundeling met succes afgerond. Wat is jullie ervaring met de overstapservice? Als ik inlog bij lijbrandt dan kan ik overstapservice in gang zetten, maar heb uiteraard geen begindatum van lijbrandt. Is het beter om overstap pas in gang te zetten als lijbrandt daadwerkelijk actief is?
Overstapservice ging perfect en sneller dan beloofd!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:17:
Ik zou pas dingen gaan opzeggen als je verbinding opgeleverd is en werkt.

Zeker bij een nieuw aan te leggen netwerk kunnen er veel dingen misgaan/tegenzitten. Problemen met het activeren van vezels, problemen met appartementencomplexen (coordinatie tussen vve en rf tbv bovenliggende appartementen enz), onduidelijke planning van KPN tbv WMP+ oplevering enz.

Ook is de communicatie van KPN/Reggefiber richting de ISP's erg beperkt. Kijk maar in de topics her en der, informatievoorziening en duidelijke planningen zijn vaak compleet onbekend.

Bij mij thuis komt mn provider niet verder als 'we hebben het doorgezet naar onze leverancier'. Die status is er al meer dan een week. Ik heb al 4 dagen signaal op de CATV vezel, maar heb vanaf ISP/Reggefiber 0,0 gehoord en/of apparatuur gezien. Datavezel is nog niet actief, maar DVB-C/Analoog werkt al prima (op eigen apparatuur omdat ik dus nog niets hoor)

Als je niet zonder internet wilt zitten zou ik niet de gok durven nemen om een einddatum/opzegging van je huidige ISP te hebben, zonder zeker te weten dat je glas het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Heb ik al 2 keer gedaan! Geluid zullen ze iets mee gaan doen. HD zenders die missen niet O-) . Loopt al heeeeel lang en ze hebben er geen boodschap aan :X .

Denk er sterk aan om bij einde contract over de gaan naar UPC. Die heeft deze wel in HD! Lijbrandt zou er goed aan doen de voorlichting over HD in de verschillende gebieden beter te maken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoewel ik geen klant ben bij Lijbrandt wil ik hier toch even posten omdat ik weet dat er ook Lijbrandt klanten waren met dit probleem. Ik heb dit topic niet helemaal gelezen dus wellicht dat ik oud nieuws meldt.

Ik ben glasvezel klan bij OnsBrabantNet en heb vanuit hun een Amino m540. Sinds mijn oplevering in Mei heb ik last van het "stotterend geluid" probleem. Wat inhoud dat ik bij het zappen naar kanalen last had van wegvallend geluid. Ik was druk bezig met allerlei workarounds (mede in dit topic gevonden) toen ik deze week een mailtje kreeg.
Er is nl. een update van de M540 gekomen die dit probleem (voor mij althans) oplost. Sinds de update werkt bij malles naar behoren. Ik heb een 4 jaar oude Panasonic HD Ready TV. Mochten er mensen hier dit probleem nog hebben, check of deze update er voor jullie ook is zou ik zeggen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Door zelf met Guidion te bellen heb ik de periode dat ik geen tv/inet/tel heb terug kunnen brengen van 2 weken naar 1 week. Het loont dus om zelf met Guidion te bellen alhoewel ik een week zonder diensten nog te lang vind. Ik ben maar eens zo'n Reggefiber winkel binnen gestapt en geïnformeerd naar deze gang van zaken. Niets dan lof voor de inzet van de medewerker die me te woord stond, maar korter dan een week wachten op een modemswap zat er niet in. De medewerker wist me ook te vertellen dat ik met een wachttijd van een week best blij mocht zijn en een periode van 2 tot 3 weken meer regel dan uitzondering is. Ik kan (en wil) me er niets bij voorstellen om 3 weken zonder diensten te moeten zitten voor een modemswap van pak hem beet 10~15 minuten werk. Dan betaal ik liever iets meer bij een monopolist die z'n zaakjes wel voor elkaar heeft. Ook heb ik mijn twijfels bij het kennisniveau van de eerste lijns hulp die een diagnose moeten stellen. De Reggefiber medewerker had Lijbrandt aan de lijn en bij het doorgeven van de status van de lampjes op het FTU (power lampje is rood gaan branden) werd er medegedeeld dat dit niet mogelijk was omdat er geen rood lampje op het FTU zit :F .

[ Voor 16% gewijzigd door RealR op 23-09-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik schrijf dit nu op een andere lokatie via een lokale wifi spot. Ook hier lukt het niet via mijn email programma mail te sturen, dus het ligt niet aan mijn laptop of zo maar ik denk aan de lijbrandt server.

Kan hier wat aan gedaan worden ??????????????????????? Dit is zeer storend voor mij
Mijn postcode is 3328 ac huisnr 70 Dordrecht

Hans Marijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
hans558, je kan posten hier op het forum, dus direct mail optie van het forum kun je gebruiken (dat is het poppetje met wolkje onder de webcare forum naam).
Dan ben je onafhankelijk van je mailserver. Erg knullig dat je mailserver het niet doet. Ik mail zelf niet via de lijbrandt server (eigen server) , maar heb voor je getest.Ik zelf heb geen problemen met de lijbrandt mailserver.
Hopelijk is het een instellingsfout.

Enfin even een directmail naar webcare en ze kunnen je helpen met het geluid, maar ook met je server.

Goodluck !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
bontekoe37 schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:32:
[...]

Heb ik al 2 keer gedaan! Geluid zullen ze iets mee gaan doen. HD zenders die missen niet O-) . Loopt al heeeeel lang en ze hebben er geen boodschap aan :X .

Denk er sterk aan om bij einde contract over de gaan naar UPC. Die heeft deze wel in HD! Lijbrandt zou er goed aan doen de voorlichting over HD in de verschillende gebieden beter te maken. }:O
Sja ze doen er niets mee, dat zou zo maar kunnen. Meeste klanten van Lijbrandt weten niet dat dit speelt, omdat Lijbrandt dit simpelweg verzwijgd. Al maanden. Glashart doet net zo hard mee.
Durf te wedden dat als meer mensen dit weten, dat de koek anders is. Bij Concept-ICT hebben ze het netjes verkondigd dat per 15-08 HD doorgave is gestaakt en dat ze op zoek gaan naar een passende oplossing.
Lijbrandt niet. Die verzwijgt het gewoon. De arrogantie van de provider. Prima arrogantie maakt dat je klanten verliest. dus... beste Lijbrandt wordt een wakker.

Dus hoe meer mensen het weten, hoe meer ze klanten zullen verliezen. HD uitzetten omdat het niet werkt is wel een erg jaren 90 oplossing. Kan je het niet doorgeven ? Corrigeer dan het bedrag voor HD toeslag. Waarom moeten wij het zelfde betalen voor minder dan mensen in een WDGO gebied ?

Ik ben zelf juist weggegaan bij UPC, omdat hier in de regio almere zware ondercapaciteit is en UPC dit gewoon verzweeg. Uiteindelijk met behulp van inside information achterhaald dat doordat Almere nog groeit de bestaande wijken met ondercapaciteit passief behandeld worden op dit punt, dat wil zeggen bij opzeggingen een behoudkorting bieden. C'est tout. Minimale onderhoud op bestaande netwerk gebeurd ook niet eens. Capaciteitsverbetering technisch oplossen staat pas over een paar jaar op de kaart, want Horizon kent prio (en dat draait ook op een ellende uit)

Lijbrandt levert voor de rest een stabiele dienst, maar die arrogantie en gebrek aan respect voor de klant gaat ze simpelweg opbreken. Ze zijn namelijk te klein om dit te kunnen permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

hans558 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:31:
Al een paar dagen heb ik problemen met het verzenden van mail via thunderbird. Ik heb niets aan instellingen veranderd maar ik krijg steeds dezelfde melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.7.1 < hier staat e-mail adres . Relay access denied. Controleer de berichtontvanger 7895av45@......nl en probeer het opnieuw

Ik woon in Dordrecht

Hans Marijs
Om misbruik tegen te gaan beperken mail-servers van veel Providers welke mails wel en niet verstuurd mogen worden via hun.

Als je je eigen e-mail adres bijvoorbeeld hebt ingesteld als "hans558@home.nl" of "hans558@je-eigen-domein.nl" en je probeert een mail te versturen via de mail-server van Lijbrandt (of een andere mail-server die niet hoort bij het e-mail adres dat je gebruikt) dan krijg je een 'Relay Access Denied' melding. Controleer dus je 'Van:" e-mail adres dat je hebt ingestel in je mail programma, is dat wel je Lijbrandt mail adres?

Als je per se een ander e-mail adres wilt gebruiken als Afzender dan je Lijbrandt e-mail adres kan je kijken of het werkt nadat je Authenticatie hebt aangevinkt in de instellingen van je e-mail progsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29
Dit klopt niet. Ik heb nog nooit mijn Lijbrandt adres als afzendadres gebruikt, gebruik ook geen authenticatie, maar deze foutmelding van Relay access heb ik nog niet gehad en al mijn mailtjes komen netjes aan.
Ik kreeg deze melding alleen toen ik nog de smtp-server van mijn vorige provider had ingesteld en al wel via Lijbrandt internette.
Wat door de SMTP-servers volgens mij wel wordt gecheckt, is of het afzendadres een werkelijk bestaand adres is. Als het afzendadres niet bestaat worden de mailtjes zonder foutmelding in de prullenbak gekieperd, zo is mijn ervaring.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Andre-Hessel schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:20:
Ik kreeg deze melding alleen toen ik nog de smtp-server van mijn vorige provider had ingesteld en al wel via Lijbrandt internette.
Ik heb zelf (nog) geen Lijbrandt, dus ik weet zelf niet wat hun mailserver controleerd. Maar de situatie die ik omschreef kan wel. De situatie die jij omschrijft is ongeveer hetzelfde: om misbruik te voorkomen laat provider X dus niet toe dat je via hun mailserver gebruikt vanaf het netwerk van provider Y.

Oftewel, het is waarschijnlijk gewoon een probleem met de instellingen in Thunderbird. Alhoewel een configuratieprobleem bij de mailserver van Lijbrandt theoretisch ook mogelijk is. Om te testen zou ik in Outlook Expres / Live Mail gewoon een account aanmaken met de juiste instellingen en kijken of het werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 24-09-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RealR schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:58:
Door zelf met Guidion te bellen heb ik de periode dat ik geen tv/inet/tel heb terug kunnen brengen van 2 weken naar 1 week. Het loont dus om zelf met Guidion te bellen alhoewel ik een week zonder diensten nog te lang vind. Ik ben maar eens zo'n Reggefiber winkel binnen gestapt en geïnformeerd naar deze gang van zaken. Niets dan lof voor de inzet van de medewerker die me te woord stond, maar korter dan een week wachten op een modemswap zat er niet in. De medewerker wist me ook te vertellen dat ik met een wachttijd van een week best blij mocht zijn en een periode van 2 tot 3 weken meer regel dan uitzondering is. Ik kan (en wil) me er niets bij voorstellen om 3 weken zonder diensten te moeten zitten voor een modemswap van pak hem beet 10~15 minuten werk. Dan betaal ik liever iets meer bij een monopolist die z'n zaakjes wel voor elkaar heeft. Ook heb ik mijn twijfels bij het kennisniveau van de eerste lijns hulp die een diagnose moeten stellen. De Reggefiber medewerker had Lijbrandt aan de lijn en bij het doorgeven van de status van de lampjes op het FTU (power lampje is rood gaan branden) werd er medegedeeld dat dit niet mogelijk was omdat er geen rood lampje op het FTU zit :F .
Ik neem aan dat je nu een week korting krijgt op je abo?

Toont weer eens aan hoe gebruikersvriendelijk men daar bij Lijbrandt is (not!).
Wat ene ongelooflijke prutsorganisatie ben je dan als je je users gewoon een week zonder diensten laat zitten.

Lijbrandt : Met dit soort halsstarrige houdingen verpest je het voor je eigen markt. Zoals het er nu naar uitziet zijn jullie een nieuwe UPC aan het worden, en dat hebben jullie volledig aan jezelf te wijten.

Blijkbaar heeft men ook niets geleerd uit de resultaten van het tevredenheidsonderzoek (althans, ik neem aan dat ik niet de enig ben die ze daar duidelijk heeft gemaakt wat bij Lijbrandt het probleem is : COMMUNICATIE).
TripleNL schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:57:
[...]
Lijbrandt levert voor de rest een stabiele dienst, maar die arrogantie en gebrek aan respect voor de klant gaat ze simpelweg opbreken. Ze zijn namelijk te klein om dit te kunnen permitteren.
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar wordt er (inmiddels bestaat het webteam toch meer dan een jaar?) door het webteam ook niet aan het hogere management gecommuniceerd hoe ontevreden men is over de communicatie. Of het management is er doof voor.

Nogmaals, niets dan lof voor het webteam, maar daar hebben niet-tweakers geen zak aan en mensn met een kapotte NT ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:19:
@Lijbrand_Desk

[...]

Ik heb mijn Google account gecontroleerd maar deze staat gewoon ingesteld op Nederland
Heb je ondertussen de app aan de praat gekregen? mocht dit niet het geval zijn stuur dan je NAW gegevens + de complete specificatie van de tablet via DM. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

DJSmiley schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:37:
Bij mij thuis komt mn provider niet verder als 'we hebben het doorgezet naar onze leverancier'. Die status is er al meer dan een week. Ik heb al 4 dagen signaal op de CATV vezel, maar heb vanaf ISP/Reggefiber 0,0 gehoord en/of apparatuur gezien. Datavezel is nog niet actief, maar DVB-C/Analoog werkt al prima (op eigen apparatuur omdat ik dus nog niets hoor)
Kan je ons via DM je NAW gegevens sturen? We zoeken graag uit wat de huidige planning is en wat je verder van ons kunt verwachten. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

hans558 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:31:

Ik woon in Dordrecht

Hans Marijs
Ik raad je aan de volgende zaken te controleren:

- Maak je gebruik van een VPN / zit je achter een exchange server? controleer dan de instellingen voor de uitgaande e-mail
- Maak je "rechtstreeks" gebruik van onze e-mail (zonder VPN/Exchange) kijk dan even of het een verschil maakt als je de authenticatie voor de SMTP server aan zet. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

RealR schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:58:
Kan je via DM je adresgegevens sturen? Aan onze klanten doorgeven dat een modemswap binnen 2 tot 3 weken uitgevoerd wordt is absoluut niet juist, de modemswap worden over het algemeen binnen 3 werkdagen opgepakt en uitgevoerd. We zoeken graag uit welke medewerker dit tegen je gezegd heeft en spreken hem/haar hierop aan. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Lieuwe15 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:52:
Ook leuk, blijkt dat er nog werkzaamheden in de wijkcentrale uitgevoerd moeten worden :( ...
En dat terwijl meerdere personen mij verteld hadden dat ik na het plaatsen van de dummy modem, een abonnement af kan sluiten en de levering kan beginnen (uiteraard na vervanging van de dummy door een echte)....

Leuk, nog 2 maand wachten en dus 1 maand zonder internet en tv :(
Maken we het verhaal nog leuker... Hako (de aannemer die de wijkcentrale doet en de plaatsing van de modems) zegt heel leuk: Alles is klaar en Lijbrandt moet de aanvraag doorzetten naar ons toe. Dan kunnen we verder met het plaatsen van de modem..
Oftewel Lijbrandt wacht op Hako en Hako wacht op lijbrandt :X

Telefonisch is lijbrandt ook al niet bereikbaar (15 min wachten vind ik vallen onder niet bereikbaar)...

@Lijbrandt)_Desk: Zie PM, graag zsm reageren

Edit:
Nu is het dus zo dat het alleen van administratieve aard is waar Lijbrandt niks aan kan doen en ook niks kan versnellen. Dus iemand moet ergens een vinkje in het systeem zetten, maar het is niet Hako of Lijbrandt die dat kunnen doen. En reggefiber stuurt je naar hako toe 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Lieuwe15 op 24-09-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
@Lijbrandt Desk, Jullie hebben een DM.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
@Lijbrandt_desk: kunnen jullie ook naar mijn DM's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Vandaag is een kabel in het glasvezelmodem gedaan. Laat ik eens eigenwijs proberen. WTF internet.. 8) Handig als iemand communiceert dat het werkt 8)7 8)7 8)7
Volgens de beste man die hier is geweest nam Lijbrandt vanzelf contact op voor een monteur en of activatie van het abonnement. Zowel TV als internet werkt nu prima dus die monteur mogen ze houden. Hoelang hadden ze me anders nog laten wachten?

Nu nog hopen dat ze mijn nummer een keer omzetten. Dit is ook al een week of twee geleden aangevraagd. Even bellen voor een status is niet te doen, opnemen doen ze niet....

Ik sluit me bij de conclusies hierboven aan. Cursus communicatie hebben ze hard nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

Altijd nog beter zo dan andersom: Wel communicatie en geen internet...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

thefox154 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:11:
Vandaag is een kabel in het glasvezelmodem gedaan. Laat ik eens eigenwijs proberen. WTF internet.. 8) Handig als iemand communiceert dat het werkt 8)7 8)7 8)7
Volgens de beste man die hier is geweest nam Lijbrandt vanzelf contact op voor een monteur en of activatie van het abonnement. Zowel TV als internet werkt nu prima dus die monteur mogen ze houden. Hoelang hadden ze me anders nog laten wachten?

Nu nog hopen dat ze mijn nummer een keer omzetten. Dit is ook al een week of twee geleden aangevraagd. Even bellen voor een status is niet te doen, opnemen doen ze niet....

Ik sluit me bij de conclusies hierboven aan. Cursus communicatie hebben ze hard nodig!
Exact hetzelfde als bij mij.
Opleveren en zeggen dat er nog contact opgenomen moet worden, om er vervolgens achter te komen alles al klaar is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

thefox154 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:11:

Best jammer dat je steedst meer deze verhalen hoort, Gaat ID naar UPC drama's toe....
Nog steedst tevreden met mijn verbinding :P