Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Lijbrandt is ook gewoon een KPN reseller. Het gaat binnenkort zelfs helemaal op in Telfort. De enige die nog een klein beetje losstaat van KPN is Vodafone al kopen ze op het moment nog wel alles bij KPN in.

Meerdere mensen waaronder ikzelf hebben een klacht ingediend bij de ACM, meer kunnen we helaas niet doen tegen deze praktijken van KPN.
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Polster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:21:
Lijbrandt is ook gewoon een KPN reseller. Het gaat binnenkort zelfs helemaal op in Telfort. De enige die nog een klein beetje losstaat van KPN is Vodafone al kopen ze op het moment nog wel alles bij KPN in.

Meerdere mensen waaronder ikzelf hebben een klacht ingediend bij de ACM, meer kunnen we helaas niet doen tegen deze praktijken van KPN.
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
Maar hun tv signaal so freaking beter dan kpn glasvezel. Lijbrandts SD is wat mijn HD bij kpn is. Alles op een tv > 42 inch is bij kpn glasvezel gewoon ka uu thee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"so freaking beter"...... :? :')

In meer dan 50% van de plaatsen waar Lijbrandt kan leveren komt IPTV gewoon bij KPN vandaan hoor. En is het SD beeld gelijk aan wat je aan SD krijgt bij KPN. Alleen de HD-zenders uit het basispakket zijn beter dan HD bij KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
innerchild schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:13:
Blijkbaar wordt er nog steeds niets gedaan mbt de problemen die er zijn tussen KPN en Lijbrandt en overstappen. Vorig jaar moest ik 5 weken downtime accepteren als ik wilde overstappen. Zojuist gebeld en guess what.. het probleem bestaat nog steeds.

Dat is toch niet acceptabel ? Waarom kijkt Europa hier niet eens even naar. Tv, internet en telefoon zijn belangrijke nutsvoorzieningen die je niet meer kan missen hedendaags en 5 weken downtime omdat beide partijen niet met elkaar willen samenwerken is toch niet meer goed te praten ?

Ongeloofelijk dat men dit nog steeds niet heeft opgelost. Ik wil van KPN glasvezel af maar ik sta nu met mijn rug tegen de muur aan. UPC is geen optie en overstappen op tweak of andere KPN resellers heeft ook geen zin want dan zit ik nog steeds vast aan het brakke tv signaal....lees adsl zogenaamd high defenition tv 5mbt verbinding.....
Er hoort helemaal geen probleem te zijn. KPN is WBA, Lijbrandt (Telfort) is WMP+. Twee verschillende platformen en overstappen is gewoon mogelijk zonder 5 weken downtime. En dat was vorig jaar ook al.

Je wordt met een kluitje in het riet gestuurd door een onwetende klantenservice lijkt het wel.

Lijbrandt, dus nu Telfort, moet het wel willen want de ordering werkt iets anders en de klant mag nooit en te nimmer zelf zijn oude provider opzeggen, want dan gaat het mis.
Maar de mogelijkheid is er dus wel gewoon.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Barre73 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Er hoort helemaal geen probleem te zijn. KPN is WBA, Lijbrandt (Telfort) is WMP+. Twee verschillende platformen en overstappen is gewoon mogelijk zonder 5 weken downtime. En dat was vorig jaar ook al.

Je wordt met een kluitje in het riet gestuurd door een onwetende klantenservice lijkt het wel.

Lijbrandt, dus nu Telfort, moet het wel willen want de ordering werkt iets anders en de klant mag nooit en te nimmer zelf zijn oude provider opzeggen, want dan gaat het mis.
Maar de mogelijkheid is er dus wel gewoon.
Nee hoor. Ik heb vorig jaar 9 Augustus 2012 ook al contact gehad met ene Fleur die hier op tweakers klachten aan het afhandelen was en dit was haar antwoord :
Helaas is het netwerk in Almere een WBA netwerk. Op dit netwerk is overstappen tussen glasvezelaanbieders niet mogelijk zonder een flinke downtijd. Er wordt aan gewerkt om overstappen op dit netwerk makkelijk te maken, maar dat is vooralsnog niet mogelijk.

Wanneer je direct wilt overstappen van KPN glasvezel naar Lijbrandt Glasvezel zul je rekening moeten houden met een downtime van zo'n drie tot vijf weken.

stap 1: het abonnement bij KPN wordt gestopt op dag 1.
stap 2: De patching wordt na minimaal 5 werkdagen verwijderd, (de verbinding komt vrij in de wijkcentrale)
stap 3: wij kunnen onze order inleggen (de netwerkbeheerder de opdracht geven om een aansluiting te maken voor Lijbrandt) Dezelfde dag
stap 4: de netwerkbeheerder maakt een nieuwe patching in de wijkcentrale 5 werkdagen
stap 5: de netwerkbeheerder maakt met de klant een afspraak om het glasvezelmodem in de woning opnieuw op te leveren 10 werkdagen.

Dit is het proces bij normale omstandigheden.

Met vriendelijke groet,
Fleur
De helpdeskmedewerker vertelde mij dat dit nog steeds speelt dus helaas je betoog klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04
innerchild schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:33:
[...]

Nee hoor. Ik heb vorig jaar 9 Augustus 2012 ook al contact gehad met ene Fleur die hier op tweakers klachten aan het afhandelen was en dit was haar antwoord :

[...]

De helpdeskmedewerker vertelde mij dat dit nog steeds speelt dus helaas je betoog klopt niet.
Wat Barre73 zegt klopt gewoon. RF heeft gewoon migratieprocessen, en een overstap tussen operators kan gewoon in 1 dag. En blijf je bij dezelfde actieve operator (KPN ITNS bv, dus overstap van bv XMS naar Solcon in een WMP+ gebied) dan kan dat *in theorie* zelfs zonder fysieke handelingen). Overstappen tussen operators (KPN -> KPN ITNS of KPN ITNS->Glasoperator oid) vergt een fysieke patching, maar dat is door de nieuwe operator gewoon in te plannen op datum X. Die ochtend gaan de snoertjes in de pop gewoon om en is het geregeld. (even los van eventuele andere modellen NT's bij de klant).

Dat een provider dat niet in z'n processen heeft opgenomen of dat dit niet bekend is bij de helpdeskers is een ander verhaal. Ik weet overigens ook niet of KPN ITNS bv de migratieprocessen al in z'n leverstraat heeft.

Feitelijk klopt het verhaal van Barre73 precies. En idd, belangrijk is dat de nieuwe operator eerst een migratieorder inschiet, als er al een ophef loopt zal dit mis gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 14-08-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjsa, zowel innerchild als barre73 hebben deels gelijk:

Theoretisch moeten migraties tegenwoordig gewoon kunnen. Zeker als je van 'operator' (of 'platform') naar een andere gaat.

Aan de hand van wat praktijkvoorbeelden:
* KPN of Tweak Groen naar Lijbrandt (Telfort) of Vodafone moet kunnen
* Omgekeerd ook.

Dit omdat het WMP / Retail platform van KPN en het WMP+ (ITNS) Platform verschillend zijn en dan de 'patching' procedure van Reggefiber geldt.

Het WMP+ Platform van KPN ondersteunt die migraties helaas nog niet. Daarom is van Telfort/Lijbrandt naar Vodafone of vice versa bijvoorbeeld nog steeds een proces met weken downtime.

Sowieso moeten providers de haken en ogen van een migratie wel kennen. En daar gaat het dus regelmatig fout. Alleen als een migratie aangevraagd wordt door EERST de nieuwe provider aan te vragen en die provider het opzeggen bij de oude provider te laten regelen, kan een migratie goed gaan.

Oftewel, ITNS en ook de providers maken er gewoon nog te veel een potje van.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Dus in de samenvatting:
WMP+ providers zijn alle providers die ook analoge TV bieden. Tussen deze providers overstappen kan nog niet zonder lange downtime. Is niks technisch maar administratief. Die discussie hoeven we hier niet nogmaals te voeren.
KPN is een WBA provider, Lijbrandt (of Telfort) is een WMP+ provider. Tussen deze twee is een "naadloze"overstap gewoon mogelijk.

Wat Fleur destijds vertelde was toen misschien wel waar (weet ik eigenlijk niet zeker) maar dat is al sinds geruime tijd opgelost. Wat nu rest is alleen nog overstappen tussen WMP+ providers.

Dus blijven zeuren bij Telfort zou ik zeggen... dit omdat je bij Lijbrandt toch al geen nieuw abonnement kan aangaan.

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Ben benieuwd of hoe ver het staat met het oplossen van het IPTV probleem omgeving Winterswijk. Gisteren avond zag ik nog steeds hikken tijdens het kijken naar de TV. Heb dit probleem gezien op alle kanalen die ik had bekeken. Storing staat nog steeds open bij KPN, duurt wel lang zeg.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
Barre73 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:25:
Dus in de samenvatting:
WMP+ providers zijn alle providers die ook analoge TV bieden. Tussen deze providers overstappen kan nog niet zonder lange downtime. Is niks technisch maar administratief. Die discussie hoeven we hier niet nogmaals te voeren.
KPN is een WBA provider, Lijbrandt (of Telfort) is een WMP+ provider. Tussen deze twee is een "naadloze"overstap gewoon mogelijk.

Wat Fleur destijds vertelde was toen misschien wel waar (weet ik eigenlijk niet zeker) maar dat is al sinds geruime tijd opgelost. Wat nu rest is alleen nog overstappen tussen WMP+ providers.

Dus blijven zeuren bij Telfort zou ik zeggen... dit omdat je bij Lijbrandt toch al geen nieuw abonnement kan aangaan.
De samenvatting mist 1 (licht)puntje: WGDO gebieden (Dat zijn ook providers die analoge TV bieden); zoals ik en anderen eerder heb aangegeven in dit topic en vodafone topic is het daar wel mogelijk om op 1 dag te migreren. De onderliggende systemen / bestelformulieren op websites werken nog geheel niet, maar na het juiste contact met servicedesken lukt het wel. Ik ben van Lijbrandt naar Vodafone gemigreerd zonder downtime.

Afgezien dat administratief er weinig helderheid is of alles klopt, blijkt de praktijk in elk geval gelukt (als in: ik heb geen rekening meer van Lijbrandt, volgens mijn Lijbrandt ook geen contract, en bij Vodafone kloppen de gegevens, ik heb telefoon en televisie en internet). En het mooie is dus dat de M540 inderdaad gewoon blijft werken.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Interessant om te horen dat migreren binnen WPA+ en WGDO gebieden soepel kan verlopen. Zelf ga ik binnen Leeuwarden verhuizen (WPA+ gebied?). Ik hoop dat dit ook een vlotte en soepele "migratie" wordt.

Wat me alleen verbaasde is dat ze bij een verhuizing een kopie van het huur-/koopcontract willen ontvangen. Volgens mij is de informatie die in zo'n contract staat voor hun niet relevant. Het geeft hooguit aan dat we inderdaad op dat adres gaan wonen, maar toen we het huidige contract destijds afsloten hebben ze niet gevraagd om een bewijs dat we daar ook echt woonden. In een brief waarin we de verhuizing aanvragen heb ik dan ook aangegeven dat we om privacy redenen geen kopie van zo'n contract mee gaan sturen. Afwachten of dit voor hun een reden is om de verhuizing niet in behandeling te nemen.

Hebben anderen ervaring hiermee? Zelf ben ik geen jurist, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets mogen eisen. Hun algemene voorwaarden geven het in ieder geval niet aan dat het nodig is en daar heb ik in die brief dan ook naar verwezen.
jurjen_g schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:36:
[...]

De samenvatting mist 1 (licht)puntje: WGDO gebieden (Dat zijn ook providers die analoge TV bieden); zoals ik en anderen eerder heb aangegeven in dit topic en vodafone topic is het daar wel mogelijk om op 1 dag te migreren. De onderliggende systemen / bestelformulieren op websites werken nog geheel niet, maar na het juiste contact met servicedesken lukt het wel. Ik ben van Lijbrandt naar Vodafone gemigreerd zonder downtime.

Afgezien dat administratief er weinig helderheid is of alles klopt, blijkt de praktijk in elk geval gelukt (als in: ik heb geen rekening meer van Lijbrandt, volgens mijn Lijbrandt ook geen contract, en bij Vodafone kloppen de gegevens, ik heb telefoon en televisie en internet). En het mooie is dus dat de M540 inderdaad gewoon blijft werken.
Uiteraard heb je gelijk en weet ik dat ook wel, maar voor dit specifieke geval beek duidelijk dat het geen WGDO was dus wou ik het niet moeilijker maken dan het soms al lijkt..

tsjoender schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:50:
Interessant om te horen dat migreren binnen WPA+ en WGDO gebieden soepel kan verlopen. Zelf ga ik binnen Leeuwarden verhuizen (WPA+ gebied?). Ik hoop dat dit ook een vlotte en soepele "migratie" wordt.

Wat me alleen verbaasde is dat ze bij een verhuizing een kopie van het huur-/koopcontract willen ontvangen. Volgens mij is de informatie die in zo'n contract staat voor hun niet relevant. Het geeft hooguit aan dat we inderdaad op dat adres gaan wonen, maar toen we het huidige contract destijds afsloten hebben ze niet gevraagd om een bewijs dat we daar ook echt woonden. In een brief waarin we de verhuizing aanvragen heb ik dan ook aangegeven dat we om privacy redenen geen kopie van zo'n contract mee gaan sturen. Afwachten of dit voor hun een reden is om de verhuizing niet in behandeling te nemen.

Hebben anderen ervaring hiermee? Zelf ben ik geen jurist, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets mogen eisen. Hun algemene voorwaarden geven het in ieder geval niet aan dat het nodig is en daar heb ik in die brief dan ook naar verwezen.
Raar verhaal. Wlke provider was dat dan?

NB: WPA bestaat niet. Het is WMP en WMP+. En het geheel van alle mogelijke diensten bij KPN heet WBA, oftewel Wholesale Broadband Access.

Tweak en KPN Glasvezel en XS4all leveren bijvoorbeeld WMP met de streams van KPN zelf. Anderen, zoals Tlefort, Vodafone, etc.. leveren WMP+ met de TV streams (IP en analoog) van Glashart media.

Als je er meer van wil weten moet je eens hier kijken: http://www.kpnwholesale.c...enten-eindgebruikers.aspx

Verwijderd

Dat is ook wel nodig (zal Vodafone zich hebben beklaagt?)

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

tsjoender schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:50:

Ik weet niet of ze expliciet om een kopie van het contract mogen vragen. Ze mogen je echter wel vragen om te bewijzen dat het opgegeven adres daadwerkelijk op jouw naam staat. In de praktijk zal dit met een kopie van het contract gaan. Het enige wat zichtbaar hoeft te zijn, zijn dan je persoonsgegevens i.c.m. het nieuwe adres en een ingangsdatum. De rest kun je gewoon zwart maken.

Ze hadden dit eigenlijk al meteen vanaf het begin moeten doen. Het gaat nog best wel vaak mis met het overstappen door adresfouten en/of misbruik.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:20
jurjen_g schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:36:
De samenvatting mist 1 (licht)puntje: WGDO gebieden (Dat zijn ook providers die analoge TV bieden); zoals ik en anderen eerder heb aangegeven in dit topic en vodafone topic is het daar wel mogelijk om op 1 dag te migreren.

(...)

Ik ben van Lijbrandt naar Vodafone gemigreerd
(...) En het mooie is dus dat de M540 inderdaad gewoon blijft werken.
Als de M540 ook in WMP+ gebieden blijft werken bij een overstap (van in mijn geval Concepts) naar Vodafone, zou dat erg mooi zijn. Zit je nog wel met de lange downtime....

Ik zie overigens geen reden waarom de M540 bij WGDO wel zou blijven werken en bij WMP+ niet.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Barre73 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

Raar verhaal. Wlke provider was dat dan?
Dank voor de toelichting. De provider is trouwens Lijbrandt.
cjs schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:43:
[...]
Ik weet niet of ze expliciet om een kopie van het contract mogen vragen. Ze mogen je echter wel vragen om te bewijzen dat het opgegeven adres daadwerkelijk op jouw naam staat. In de praktijk zal dit met een kopie van het contract gaan. Het enige wat zichtbaar hoeft te zijn, zijn dan je persoonsgegevens i.c.m. het nieuwe adres en een ingangsdatum. De rest kun je gewoon zwart maken.

Ze hadden dit eigenlijk al meteen vanaf het begin moeten doen. Het gaat nog best wel vaak mis met het overstappen door adresfouten en/of misbruik.
Mochten ze erop staan dat zo'n bewijs overhandigd moet worden, dan ga ik inderdaad het hoogstnoodzakelijke deel tonen.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47
Ja, graag update van de status van de storing in Winterswijk (en omgeving?).

Gisteren had ik (7103) ook nog freezes en hickups op IPTV.

Duurt inderdaad veel te lang, meer dan een week.

mountainbiker

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
Rallye schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Ik zie overigens geen reden waarom de M540 bij WGDO wel zou blijven werken en bij WMP+ niet.
Ik ook niet, maar voor mijn overstap heb ik nergens kunnen lezen / vaststellen dat het WEL zou blijven werken. Ik vond dat zelf nog wel een risico (wie weet controleren ze op MAC adressen o.i.d.). Ik deel deze ervaring ter info dat het in mijn geval (WGDO) in elk geval goed ging.

@Barre: eens dat je het niet te ingewikkeld moet maken, maar volgens mij zijn wij consumenten niet de schuldige hieraan ;)

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 22:03
mountainbiker schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:11:
Ja, graag update van de status van de storing in Winterswijk (en omgeving?).

Gisteren had ik (7103) ook nog freezes en hickups op IPTV.

Duurt inderdaad veel te lang, meer dan een week.
Vanmiddag is hey helemaal gaar, hickups duren langer (5-10sec) en zijn er om de 2 min. Er is niet meer naar te kijken.

Bij ons (7141, Groenlo) duurt het volgens mij al langer dan 2 weken ondertussen.

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

Hier in Lichtenvoorde (7131) ook nog steeds die haperingen. Het is me opgevallen dat de on demand diensten er ook gewoon last van hebben, wat betekent dat de server blijkbaar vrij hoog in de keten zit? Ik ben benieuwd hoeveel gelijktijdige Uitzending Gemist kijkers die server aankan.

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Lijbrandt

storingen en werkzaamheden

0

:')

• kipfel
Internet is hier nu ook down in Groenlo

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
dit kan kloppen, ze zijn bezig met werkzaamheden wegens het itv probleem wat gaande is.
verdere info kan ik niet verstrekken
Ik lees (wishfull thinking..)

Wij hebben iemand nodig omdat we binnen zeer korte tijd eindelijk mogelijk gaan maken dat mensen onderling kunnen overstappen tussen onze providers en daar verwachten we heel veel werk mee :-)

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Vorige week woensdag naar Lijbrandt gebeld dat de adapter van het modem stuk was. Doorgegeven dat ik het getest had met een adapter van de buren en andersom.
Kreeg te horen dat ik zelf moest betalen! uiterraad geprotesteerd modem is toch niet van mij! Nadat hij het nagevraagd kwam hij daar op terug, we geven het door en sturen u een adapter op.
Om de dag gebeld omdat ik uiteraard nog geen adapter had ontvangen, waarvan al 4 keer was beloofd dat hij was opgestuurd. Word ik vanmiddag gebeld door Lijbrandt dat hij dan vandaag op de post gaat!
Ik zou dus 9 dagen zonder internet zitten als het modem inderdaad morgen geleverd wordt. Dat moet toch niet meer kunnen in deze tijd!
Barre73 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:24:
[...]

Ik lees (wishfull thinking..)

Wij hebben iemand nodig omdat we binnen zeer korte tijd eindelijk mogelijk gaan maken dat mensen onderling kunnen overstappen tussen onze providers en daar verwachten we heel veel werk mee :-)
Tsja, maar dan zou je verwachten dat zo'n iemand permanent in dienst blijft.

Kan ook nog zijn dat ze veel werk en vragen verwachten met het migreren van Lijbrandt, XMS en Concepts klanten :P

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik krijg zonet mijn factuur over Juli en ik merk op dat het HD Extra pakket van 5 euro naar 7,50 is gegaan? Ik ben hierover niet geinformeerd. Ben sinds eind juni klant. Wat raar! :)

/dev/null

• Tick
  • Laatst online: 18:04

Tick

Im that jerk,who wants to know

Regio Lichtenvoorde:

Vanochtend elke 3 minuten wel hickups,

MAAR ZO waar...... afkloppen..

Heden avond (donderdag), blijven we compleet gespaard van enige hickups?! Hoera!

Dus zullen ze dan toch iets gevonden hebben!?

[ Voor 11% gewijzigd door Tick op 15-08-2013 22:12 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

• kipfel
Hier ook sinds ongeveer 20h nergens last meer van in Groenlo

• NDSFREAK
Hier in Winterswijk ook geen hikken gezien tot nu toe.
Heeft lang geduurd.

KPN site meld nu het volgende:

Storing Interactieve TV Aalten, Winterswijk, Lichtervoorde en Groenlo opgelost

Begintijd: 2013-08-01 16:25Eindtijd: 2013-08-15 20:30
Als gevolg van een storing kon je mogelijk problemen ervaren met Interactieve TV in Aalten, Winterswijk, Lichtervoorde en Groenlo. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Starttijd: 2013-08-01 16:25 Eindtijd: 2013-08-15 20:30

[ Voor 10% gewijzigd door NDSFREAK op 15-08-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
jurjen_g schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:14:
Ik ook niet, maar voor mijn overstap heb ik nergens kunnen lezen / vaststellen dat het WEL zou blijven werken. Ik vond dat zelf nog wel een risico (wie weet controleren ze op MAC adressen o.i.d.). Ik deel deze ervaring ter info dat het in mijn geval (WGDO) in elk geval goed ging.
Mijn opmerking was ook meer als gedachte bedoeld, niet als commentaar op jouw post. Ik vind het goed dat dit soort zaken hier worden gemeld: dat helpt mij weer bij de overweging overstappen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

Volgens mij zag ik net een hickup... :( Jammer, het ging verder de hele avond nog goed. (7131, Lichtenvoorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
cjs schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:05:
Volgens mij zag ik net een hickup... :( Jammer, het ging verder de hele avond nog goed. (7131, Lichtenvoorde)
We moeten het de komende dagen gewoon even met z'n allen die in dit probleem gebied wonen Winterswijk,Bredevoort,Aalten,Lichtenvoorde en Groenlo , even de boel goed in de gaten houden en kijken of het probleem die we hadden met IPTV niet terug komt.
Kan best zijn dat deze hik die heb gezien, mischien wel komt door nog een configuratie wijziging in het netwerk die deze een hik veroorzaakte.

Gewoon even afwachten en kijken of het nu goed gaat en goed blijft werken de IPTV op WBA+ en KPN omgeving. Anders gewoon hier melden op de forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben vanuit het Olifantenverblijf bericht gekregen dat er idd wat gevonden is.
Technische details hebben we nog niet, dus een mogelijke oorzaak ga ik nog niks over roepen.
Weet ook niet of het probleem nu definitief gefixed is, maar jullie berichten zijn hoopvol.

Zodra er meer nieuws is vanuit ons muizenhol, zullen we jullie voor zover mogelijk updaten.

Hoop dat de Achterhoek een mooi weekend tegemoet gaat.

Groeten vanaf de Noordzeekust.

O.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:05
satellietje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:25:
Vorige week woensdag naar Lijbrandt gebeld dat de adapter van het modem stuk was. Doorgegeven dat ik het getest had met een adapter van de buren en andersom.
Kreeg te horen dat ik zelf moest betalen! uiterraad geprotesteerd modem is toch niet van mij! Nadat hij het nagevraagd kwam hij daar op terug, we geven het door en sturen u een adapter op.
Om de dag gebeld omdat ik uiteraard nog geen adapter had ontvangen, waarvan al 4 keer was beloofd dat hij was opgestuurd. Word ik vanmiddag gebeld door Lijbrandt dat hij dan vandaag op de post gaat!
Ik zou dus 9 dagen zonder internet zitten als het modem inderdaad morgen geleverd wordt. Dat moet toch niet meer kunnen in deze tijd!
De ervaring hier:
Op donderdagochtend de storing aangemeld, op donderdagavond gebeld dat het toch de voeding was, en de volgende woensdag was de adapter binnen. Nu nog maar hopen dat hij door je brievenbus past ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:57:
We hebben vanuit het Olifantenverblijf bericht gekregen dat er idd wat gevonden is.
Technische details hebben we nog niet, dus een mogelijke oorzaak ga ik nog niks over roepen.
Weet ook niet of het probleem nu definitief gefixed is, maar jullie berichten zijn hoopvol.

Zodra er meer nieuws is vanuit ons muizenhol, zullen we jullie voor zover mogelijk updaten.

Hoop dat de Achterhoek een mooi weekend tegemoet gaat.

Groeten vanaf de Noordzeekust.

O.
@O1 @O2

Vanmorgen heb ik het probleem op discovery HD en RTL4 toch nog een paar hiks gezien in Winterswijk (7103) pop 2 (vreesweg).
De hiks van de iptv WBA+ waren rond 7:58 RTL 4, 8:28, 8:58 ,9:28 op DISCOVERY wat ik op het moment heb gezien. Het is al beter dan wat we hadden. Mischien even handig voor jullie de tijden wanneer het mis ging.

Ik zal het even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
.NCK schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:30:
[...]

De ervaring hier:
Op donderdagochtend de storing aangemeld, op donderdagavond gebeld dat het toch de voeding was, en de volgende woensdag was de adapter binnen. Nu nog maar hopen dat hij door je brievenbus past ;-)
Voeding is binnen, de oude was 12 Volt 1,5 Amp deze 2 Amp.
Misschien toch een misrekening bij het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat is idd frappant.

Je hoort wel vaak dat die Genexis voedinkjes het begeven. Dus wellicht hebben ze daar nu toch op ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

Hickups zijn hier helemaal weg gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
eymey schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:09:
Hmm, dat is idd frappant.

Je hoort wel vaak dat die Genexis voedinkjes het begeven. Dus wellicht hebben ze daar nu toch op ingespeeld.
Klopt, voeding is 2A geworden, waar de oude behoorlijk warm werd is dat bij de nieuwe voeding niet het geval.
Daarnaast geen 'chinees' merkje meer, maar gewoon een voeding met het Genexis logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed om te weten. Met wat mazzel dus misschien ook nog wel wat efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kijk weinig TV, maar naar wat ik hier begrepen heb zijn er geen storingen meer gezien op het iptv-gebeuren. PC 7131. De komende dagen even flink testen dan maar ;) Ik hoop toch dat de oorzaak hier nog even gemeld kan worden, of in ieder geval een hint waar het mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Tick schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:39:
Hickups zijn hier helemaal weg gebleven.
Geen hickups meer gezien gisteren avond.

Van morgen tot mijn verrassig een artikel in Gelderlander over storing in IPTV in oost Nederland.
Ze hebben er zelfs 2 pagina's aan besteed in editie oost achterhoek. Mischien toch even handige info providers en operators die hier mee lezen. Mischien kunnen ze deze info gebruiken om het storings process te verbeteren. Tis toch schande dat het zo lang heeft geduurd om deze storing van IPTV op te lossen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img138/4922/lbtp.jpg

Het slechte van dit alles is dat geen 1 provider deze storing melding op hun storings pagina heeft gezet, alleen de KPN zette op een gegeven moment deze storing op hun storing pagina. Maar dat was ook pas rond 12 augustus, terwijl de storing melding al rond 1 augustus bekend was bij hun.
Mischien een les voor de providers om dit toch te melden op hun storings pagina's.

Hieronder nog de brief van KickXL die in dit artikel werd genoemd, deze heb ik ook even in me archief opgespoord.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img21/1465/qo87.jpg

[ Voor 107% gewijzigd door NDSFREAK op 17-08-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Ik denk dat olifanten nu wel weer rustig kunnen genieten van frisse vakantie duik.
Ze hebben het oosten weer rustig gekregen, daarom hoeven de muizen nu ook de olifanten niet op te jagen. De muizen kunnen nu lekker in hun zandkuil hol blijven liggen zonnen en de boel in de gaten te houden. Wenters hebben ook weer rustig gekregen dus kunnen we avond ook weer met disco fiets op pad en oldewets genieten van piepke.

Afbeeldingslocatie: http://www.backtotheeighties.nl/foto_archief/2013/Webposter%20BTTE%202013-6.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door NDSFREAK op 17-08-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@NDSFREAK, bedankt voor de krantenartikelen.
Daarmee zijn we in dit geval een paar dagen bezig geweest.
een paar dagen, voor een storing die weken heeft geduurd (bijna een maand). Dit geeft de laksheid wel weer aan. Gewoon afwachten tot meer dan x% van de klanten gaat klagen, want anders bestaat het probleem gewoon niet volgens KPN. Kijk maar naar deze uitspraken:
"Sommigen spreken van twee tot drie weken." "Van andere problemen is niets bekend." "Pas als er in korte tijd..."
Van andere problemen is niks bekend? Geeft wel aan hoe goed ze er zelf bovenop zitten. Als alles uitbesteed wordt heb je inderdaad niet zo heel veel controle meer over je netwerk, dan moet je wel rustig afwachten of een probleem vanzelf over gaat, toch?
KPN zelf meldt op haar website...al op 1 augustus."
Ook niet waar dus; de melding kwam er later op te staan en de storing was er voor 1 augustus ook al.

Al met al, dus niet lekker volwassen gewoon zeggen wat er aan de hand was en beloven om het beter te gaan doen, maar eigenlijk: We bieden wel onze excuses aan, maar kunnen er niks aan doen, want meer mensen hadden moeten klagen binnen een kortere periode. Verder zijn we niet bereid om te compenseren of tegemoed te komen, want klanten hebben toch geen andere keus dan bij ons te blijven,... einde bericht!

Ik was eens bij een bijeenkomst van KPN, waar ze probeerden duidelijk te maken hoe belangrijk ze 'klantenservice' en 'klantenervaring' vinden. Dat wordt gemeten, zoals gewoonlijk, met percentages. Op die manier willen ze op dezelfde manier meten als bijvoorbeeld Apple. Aan dat bedrijf kunnen ze inderdaad nog een voorbeeld nemen (ook al houd je niet van hun produkten). Apple neemt alle klachten aan, gaat analyseren, wacht tot ze een duidelijke conclusie heeft, meldt de oorzaak, lost het op en komt vervolgens met een compensatie. Meerdere keren (helaas, dat wel) heb ik dat meegemaakt, o.a. met het 'Mobile Me'-verhaal. Elke keer gecompenseerd, zonder erom gevraagd te hebben. Daarom ben ik niet minder tevreden geworden over dit merk; iedereen/elk merk maakt fouten, maar het is maar net hoe je er mee omgaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Conzales op 17-08-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Conzales schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:55:
@NDSFREAK, bedankt voor de krantenartikelen.

[...]
een paar dagen, voor een storing die weken heeft geduurd (bijna een maand). Dit geeft de laksheid wel weer aan. Gewoon afwachten tot meer dan x% van de klanten gaat klagen, want anders bestaat het probleem gewoon niet volgens KPN. Kijk maar naar deze uitspraken:

[...]
Van andere problemen is niks bekend? Geeft wel aan hoe goed ze er zelf bovenop zitten. Als alles uitbesteed wordt heb je inderdaad niet zo heel veel controle meer over je netwerk, dan moet je wel rustig afwachten of een probleem vanzelf over gaat, toch?

[...]
Ook niet waar dus; de melding kwam er later op te staan en de storing was er voor 1 augustus ook al.

Al met al, dus niet lekker volwassen gewoon zeggen wat er aan de hand was en beloven om het beter te gaan doen, maar eigenlijk: We bieden wel onze excuses aan, maar kunnen er niks aan doen, want meer mensen hadden moeten klagen binnen een kortere periode. Verder zijn we niet bereid om te compenseren of tegemoed te komen, want klanten hebben toch geen andere keus dan bij ons te blijven,... einde bericht!

Ik was eens bij een bijeenkomst van KPN, waar ze probeerden duidelijk te maken hoe belangrijk ze 'klantenservice' en 'klantenervaring' vinden. Dat wordt gemeten, zoals gewoonlijk, met percentages. Op die manier willen ze op dezelfde manier meten als bijvoorbeeld Apple. Aan dat bedrijf kunnen ze inderdaad nog een voorbeeld nemen (ook al houd je niet van hun produkten). Apple neemt alle klachten aan, gaat analyseren, wacht tot ze een duidelijke conclusie heeft, meldt de oorzaak, lost het op en komt vervolgens met een compensatie. Meerdere keren (helaas, dat wel) heb ik dat meegemaakt, o.a. met het 'Mobile Me'-verhaal. Elke keer gecompenseerd, zonder erom gevraagd te hebben. Daarom ben ik niet minder tevreden geworden over dit merk; iedereen/elk merk maakt fouten, maar het is maar net hoe je er mee omgaat.
Hier ook nog reactie die zijn gedaan op de site van de gelderlander op het betreffende artikel:

http://www.gelderlander.n...cles_image_title_and_lead

Hier nog even reatie van De Gelderlander over dit op facebook:
https://www.facebook.com/...00.231438973618507&type=1

[ Voor 3% gewijzigd door NDSFREAK op 17-08-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Fox is nu ook bij Lijbrandt te zien, op 14 overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al twee dagen niet gepost.
Dan gaat vast alles goed. :-)

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom O, we kunnen naar huis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verneem net van mijn zeer gewaardeerde TV-collega dat in de loop van volgende week Fox in ieder geval op DVB-C komt. Analoog komt er ook aan, maar dat dat kan wat langer duren.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Zelf zal ik er niet snel naar kijken maar het is iig goed nieuws voor de mensen die dat wel doen.

Wel jammer dat Lijbrandt of Glashart Media dat zo slecht communiceert overigens.

Is er trouwens nog meer TV-nieuws? Zoals binnen afzienbare termijn betere streams, etc. (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, verder geen nieuws bekend.

We hebben wel gisteren bij management aangegeven dat wij en klanten niet blij zijn met de kwaliteit van de streams. Dit is altijd ons sterke punt geweest en sinds de overname alleen maar bergafwaarts gegaan.

Doet ons best wel een beetje pijn, maar wij zijn helaas geen beleidsmakers,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-10 16:37
Iemand trouwens gemerkt dat het geluid wat raar/anders klinkt op Fox?

Ik kan er nou niet helemaal achter komen of het gewoon veel harder staat, of daadwerkelijk stereo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fox is, zoals men het op TotaalTV al noemde, "een kerstboom die men nog moet optuigen". Ik gok dat daar technisch ook nog best een heleboel haken en ogen zullen zijn.

@O: Thanks in ieder geval dat jullie je zo betrokken voelen en dat jullie dit ook aankaarten bij het management. Ik hoop dat jullie dat zo af en toe eens blijven doen. Er is voor 'ons tweakers' en iedereen op TotaalTV die zich hieraan stoort helaas geen enkele manier om tot jullie management of KPN door te dringen.

Blijkbaar komt KPN er ook prima mee weg omdat de meeste consumenten onwetend zijn of het ze gewoon niet genoeg boeit. Waarom de streams verbeteren als je IPTV aobnnee aantal alleen maar stijgt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 20:12
eymey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:24:
Fox is, zoals men het op TotaalTV al noemde, "een kerstboom die men nog moet optuigen". Ik gok dat daar technisch ook nog best een heleboel haken en ogen zullen zijn.

@O: Thanks in ieder geval dat jullie je zo betrokken voelen en dat jullie dit ook aankaarten bij het management. Ik hoop dat jullie dat zo af en toe eens blijven doen. Er is voor 'ons tweakers' en iedereen op TotaalTV die zich hieraan stoort helaas geen enkele manier om tot jullie management of KPN door te dringen.

Blijkbaar komt KPN er ook prima mee weg omdat de meeste consumenten onwetend zijn of het ze gewoon niet genoeg boeit. Waarom de streams verbeteren als je IPTV aobnnee aantal alleen maar stijgt? :')
Omdat de stijging veel sneller zou kunnen, maar dat begrijpen ze idd helaas niet. Onlangs heb ik mijn contract geannuleerd en zo zijn er vele met mij! Glasvezel is echt de toekomst, alleen wat er nu geleverd wordt is nog niet echt onderscheidend ten opzichte van bijvoorbeeld Kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ach, als ik weleens bij familie op bezoek ben, die KPN Glasvezel hebben, valt me altijd op dat ze gewoon naar de SD kanalen zitten te kijken. Dus wat dat betreft mogen we nog van geluk spreken dat het Amino platform ingericht is als het nu is.

Tis alleen jammer dat je inderdaad niet de volledige techniek kunt gebruiken omdat er zoveel vanaf gestript is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:43:
Nee, verder geen nieuws bekend.

We hebben wel gisteren bij management aangegeven dat wij en klanten niet blij zijn met de kwaliteit van de streams. Dit is altijd ons sterke punt geweest en sinds de overname alleen maar bergafwaarts gegaan.

Doet ons best wel een beetje pijn, maar wij zijn helaas geen beleidsmakers,.
Ik hoop dat ze naar jullie in elk geval wel willen luisteren.
In elk geval bedankt voor alle informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
eymey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:38:
Nice! Zelf zal ik er niet snel naar kijken maar het is iig goed nieuws voor de mensen die dat wel doen.

Wel jammer dat Lijbrandt of Glashart Media dat zo slecht communiceert overigens.

Is er trouwens nog meer TV-nieuws? Zoals binnen afzienbare termijn betere streams, etc. (A)
Glashartmedia communiceert daar niet over, dat doen de providers. En vergeet niet dat de deal met FOX *erg* last minute was, er was vast niet genoeg tijd om alle klanten te informeren voor de meeste ISP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, maar de Glashart Media site publiceert wel zelf ook zenderoverzichten. Daar doelde ik meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Staat ie toch echt netjes op plek 14 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat is dan ook pas echt sinds vandaag of gisteren :D. Maar thanx voor het nakijken ;)

En het nieuws dat de zender zeer binnenkort ook op DVB-C beschikbaar wordt? ;). Of is dat nieuws dat eigenlijk nog niet naar het grote publiek mag?

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 21-08-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
*kucht*.. i can neither confirm nor deny that information

(tip: die nor is geen typo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:35:
Ik verneem net van mijn zeer gewaardeerde TV-collega dat in de loop van volgende week Fox in ieder geval op DVB-C komt. Analoog komt er ook aan, maar dat dat kan wat langer duren.

O.
:z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt FOX op analoog (dvb-c) ? zag vanmiddag heel kort fox voorbij schieten op dvb-c zonder beeld.
een test mischien?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeez... is het zó moeilijk om effe de laatste paar posts terug te lezen?

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:43:
Ach, dat is niet het enig wat bergafwaarts gaat.
Ik schrik me de laatste maanden rot van de bedragen voor bellen op de factuur.
Bellen via internet was ooit spotgoedkoop, nu heeft KPN het voor elkaar het nog duurder te maken dan bellen via de koperdraad destijds was.

We bellen nu zo veel mogelijk via Skype, is niet helemaal "de kwaliteit die ik gewend ben", maar wel supervoordelig >:)

Het wachten is nu nog op een soepele overstap, dan ben ik voor de derde keer weggejaagd door het kwaadaardige groene gezwel.

Verwijderd

Websurfer01 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:21:
[...]

Tja, en daar ga ik dus niet over en heb ik ook geen invloed op......
Dit is iets voor de ISP.

• Fiber

Fiber

Vast bellen is dan ook zooooooooo vorige eeuw... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Rallye
Misschien goed om te delen wat er in jouw geval gewijzigd is aan de belkosten. Zijn de kasten van belminuten omhaag gegaan, is het starttarief verhoogd? Op deze manier hebben we weinig aan je bericht.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:19

servies

Veni Vidi Servici

Rallye schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:37:
[...]

Misschien goed om te delen wat er in jouw geval gewijzigd is aan de belkosten. Zijn de kasten van belminuten omhaag gegaan, is het starttarief verhoogd? Op deze manier hebben we weinig aan je bericht.
Ik weet niet onder wat voor steen jij hebt geleefd, maar bij mij is het starttarief duurder geworden en het bellen naar vaste nummers. En niet met slechts een paar procent...

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
[...]

Bellen via internet was ooit spotgoedkoop, nu heeft KPN het voor elkaar het nog duurder te maken dan bellen via de koperdraad destijds was.

We bellen nu zo veel mogelijk via Skype, is niet helemaal "de kwaliteit die ik gewend ben", maar wel supervoordelig >:)

Het wachten is nu nog op een soepele overstap, dan ben ik voor de derde keer weggejaagd door het kwaadaardige groene gezwel.
Ik heb me ook verbijsterd over de schandalig hoge "voordelige" beltarieven van tegenwoordig. Alleen bellen naar mobiel is goedkoper geworden. En dan de starttik van 9 cent. De meeste mensen verstaan toch wat anders onder voordelig.
Ik vrees dat overstappen naar een andere provider voor vastbellen niet veel zal helpen. Je belt tegenwoordig bijna overal tegen het supervoordelige tarief van 9 cent per minuut. Lijkt wel een prijsafspraak tussen de providers.
Ik bel tegenwoordig met mijn mobiel. Heb een sim only bij Hollands Nieuwe en betaal 3,8 cent per minuut. Alles uit de bundel en beltegoed 3 maanden houdbaar .Veel goedkoper dan via de vaste lijn.

• Rallye
@servies: sorry hoor, maar ik heb mijn belminuten afgekocht. Met het starttarief heb ik dus niet zoveel te maken. Die prijsverhoging had ik gemist.
stoffel63 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:47:
[...]

Ik heb me ook verbijsterd over de schandalig hoge "voordelige" beltarieven van tegenwoordig. Alleen bellen naar mobiel is goedkoper geworden. En dan de starttik van 9 cent. De meeste mensen verstaan toch wat anders onder voordelig.
Ik vrees dat overstappen naar een andere provider voor vastbellen niet veel zal helpen. Je belt tegenwoordig bijna overal tegen het supervoordelige tarief van 9 cent per minuut. Lijkt wel een prijsafspraak tussen de providers.
Ik bel tegenwoordig met mijn mobiel. Heb een sim only bij Hollands Nieuwe en betaal 3,8 cent per minuut. Alles uit de bundel en beltegoed 3 maanden houdbaar .Veel goedkoper dan via de vaste lijn.
Wij zitten al sinds 2009 bij Callvoip:
http://www.callvoip.nl/callvoip_gesprekskosten.php (meteen maar schaamteloze link naar de gesprekskosten).

We hebben vooral nog een 'vaste lijn' omdat de familie van m'n vriendin nog steeds heel erg aan vast gehecht is. En stiekem vind ik ook een gemiddelde vaste handset nog steeds comfortabeler telefoneren dan een hedendaagse smartphone.

We zijn in ieder geval zeer tevreden met deze provider. Voor de tweaker bieden ze ook optimale flexibiliteit met hun bedrijfscentrale-achtige features (die je ook als particulier kan gebruiken). En we hebben werkelijk nog nooit 1 storing gehad, tenzij de onderliggende internetverbinding down lag natuurlijk.

Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat zo veel providers tegenwoordig geen internet only abonnementen meer bieden. Het moet altijd óf in combinatie met telefonie zijn, óf in combinatie met televisie.

Blijkbaar valt er op het aanbieden van internet acces amper meer wat te verdienen en hoopt bijna iedere partij, door het verplicht afnemen van telefonie of televisie, de consument toch te verleiden tot het maken van variabele kosten (die in marge omhoog geschopt worden, zie telefonietarieven of talloze pluspakketten bij TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Op de site van Lijbrandt waar je altijd zeeziek vandaan komt zie ik trouwens dat je goedkoper naar Belgie, Duitsland en Engeland belt dan binnen Nederland 8)7
De prijzen van internetbellen zijn al vele malen over de kop gegaan.
Solcon rekent nog het oude tarief van 3 cent/min. maar hoe lang nog? Als overstappen soepeler gaat en ik vertrek daarheen (en dat is niet voor de beltarieven) dan zul je zien dat het binnen no-time ook door het groene gezwel opgeslokt wordt. Driemaal is tenslotte scheepsrecht.
UPC ben ik ook niet gek op, hoewel die het tegenwoordig beter lijken te doen dan K.... (ik krijg die naam niet uit mijn strot)

Voorlopig dus maar even slikken, internet werkt goed, tv redelijk en bellen doen we wel binnen de bundel op de mobiel en langere gesprekken via Skype. Omslachtig misschien, maar ik gun het K... gewoon niet.
Enige nadeel van Skype is dat gesprekken soms haperen als beiden tegelijk iets willen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, Solcon zag ik ooit als optie.

Maar eerlijk gezegd vind ik ze nogal duur voor wat ze bieden. Ze zijn ook voornemens om eerdaags van ITNS af te stappen als TV leverancier en in zee te gaan met Compenz Media Services. Maar of dat een verbetering is? Ik kan nergens zien of Compenz wél voor ADSL en glas verschillende streams heeft. Ook doen ze gen DVB-C naast IPTV.

Om naar ze over te stappen om "dikke boehoe" naar KPN te doen ben ik net iets te nuchter als datzelfde KPN (als ITNS) op TV gebied stiekem eigenlijk gewoon beter is (want wel een ongecodeerd basispakket op dvb-c, naast de IPTV).

Ik zou wel graag naar Vodafone willen als overstappen wat soepeler wordt. En dan eigenlijk vooral omdat die zelf een app hebben die met veel meer Android apparaten werkt dan de Glashart Media app. En een beter IPTV pakket.

Maar de echte grote klapper zou wat mij betreft zijn als er ooit een IPTV aanbieder komt die alle streams ongecodeerd houdt en 1:1 doorgeeft (wat GHM vroeger op WGDO deed). Overigens heb ik er dan geen bezwaar tegen als bv. het pluspakket wél beveiligd is.

Met een ongecodeerd IPTV pakket zou ik bereid zijn de coax met DVB-C op te geven (want IPTV is wat mij betreft wel de toekomst: Iedere NIC is direct ook een tv-ontvanger :P ). Het enige nadeel zou dan zijn dat ik een simpele manier om radio te luisteren moet missen. Maar goed, iedere volgende tuner die ik in de toekomst aanschaf moet van mij toch voorzien gaan zijn van DAB+ en dat pik je ook wel storingsvrij uit de lucht met een kamer antenne, met wat mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:48:
Maar de echte grote klapper zou wat mij betreft zijn als er ooit een IPTV aanbieder komt die alle streams ongecodeerd houdt en 1:1 doorgeeft (wat GHM vroeger op WGDO deed). Overigens heb ik er dan geen bezwaar tegen als bv. het pluspakket wél beveiligd is.
Eentje dus die wél doet wat die blaaskaak van Lijbrandt ons destijds beloofde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-10 00:32
Tsja, iptv bij lijbrandt (of telfort) begint nu wel hel erg hard achter te lopen bij kabelaars. Was vandaag toevallig bij mijn ouders (UPC klanten) die hebben net een Abbo verlengd. Als "lokkertje" kregen ze 2 weken alle mogelijke kanalen op hun HD mediabox (niet horizon) ook alle premiums.

Wat een vloot aan HD kanalen... Pffff ongekend zij doen komende 2 weken ook mee met de multicast tests. ( geen aparte kanaalnummers voor SD of HD ). Kon ze even niet tellen, maar beduidend meer dan in iptv land...

Even blijvend op de iptv topic, mijn glashart app. Kan al sinds gister 20:00 geen verbindingen meer leggen met mijn boxen, maar ook niet met de livestreams of de gids zelf. Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier ook met een Android app, hij doet erg lang over het laden en heeft uiteindelijk niets opgehaald.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog meer last van dat beeld en geluid op IPTV niet geheel synchroon wordt doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 03:33:
Wie heeft er nog meer last van dat beeld en geluid op IPTV niet geheel synchroon wordt doorgegeven?
Ik heb daar wel eens last van. Nou kijk ik niet elke dag televisie, dus ik weet niet of dat nu ook nog speelt. Maar in het verleden was dat heel irritant, vooral op de commerciële zenders. NL1,2,3 leken vrij normaal. Ik had eerst het vermoeden dat het aan m'n receiver lag, maar dan zouden alle zenders er last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 03:33:
Welke zenders? Welk gebied? specifieke uitzendingen (alleen Hart van Holland) of het hele kanaal 24/7? iets meer info kan handig zijn om je vraag te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fox zit op DVB-c ! kanaal 70 net voorbij zien komen.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:04:
Fox zit op DVB-c ! kanaal 70 net voorbij zien komen.:-)
Gaat dat automatisch of moet je daarvoor je zenders overnieuw scannen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-10 00:32
opvallend het pakket foxsports international is als abbo beschikbaar volgens de amino abbo overzicht
(menu->instellingen->abonnementen )

helaas nergens info over te vinden. Vreemd genoeg is sport1 in het overzicht in de amino verdwenen. Ik heb dat abonnement niet, dus geen idee of het ook echt parten speelt. Het viel gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De volgende live streams zijn vanaf vandaag actief op de tablet:

1. Cultura 24 71
2. Out TV 72
3. Family7 73
4. MTV Brand New 74
5. Ginx 75
6. iConcerts 76
7. Brava NL 77
8. NostalgieNet 78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, daar heb je echt iets aan........... ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Jij misschien niet, maar anderen wel, je bent niet alleen op de wereld @Rallye !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen met een storing bij Lijbrandt? Alles ligt eruit bij mijn pa, zusje, neefje (wonen allemaal in Zevenaar). Lijbrandt geeft geen melding, SD geeft geen melding en geven lekker aan dat ze binnen 5 werkdagen terug bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Modem en Amino box al een herstart gegeven...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem herstart, amino's (2 stuks) herstart. Modem half uurtje offline. Maar de modem geeft zelf al aan dat er problemen met de verbinding is. Maarja, wat ik zal zei, er is niet alleen bij mijn pa een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op Twitter willen ze je nog wel eens helpen... https://twitter.com/Lijbrandt_Web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gewoon de CSD nog een keer bellen. ALs er een generiek probleem is kunnen ze dat gewoon in het systeem opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist probleem 'zichzelf' opgelost. Ook bij een aantal vrienden en familie. CSD bleef bij iedereen melden dat er geen storing was. Achja, paar uur een gemeente plat is ook geen storing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

Fantastische weer, vanavond niet kunnen bellen. LEVE de overname.... serieus! Kunnen zie niet alles van de KPN terug draaien!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:10:
Eerste storing die ik meemaak bij Telfort Glasvezel?

Kan sinds vanavond niet bellen en als ik probeer te bellen: hoor ik "due to congestion the number you dialed is currently unavailable"

Ga nu even proberen om het modem te resetten. Hopelijk werkt internet dan nog steeds.

Edit: Stroom van het modem af en terug erop mocht niet baten, het duurde trouwens best lang tot er weer signaal op stond (2-3 minuten).
Hier zelfde met Lijbrand

Pagina: 1 ... 50 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.