@NDSFREAK, bedankt voor de krantenartikelen.
Daarmee zijn we in dit geval een paar dagen bezig geweest.
een paar dagen, voor een storing die weken heeft geduurd (bijna een maand). Dit geeft de laksheid wel weer aan. Gewoon afwachten tot meer dan x% van de klanten gaat klagen, want anders bestaat het probleem gewoon niet volgens KPN. Kijk maar naar deze uitspraken:
"Sommigen spreken van twee tot drie weken." "Van andere problemen is niets bekend." "Pas als er in korte tijd..."
Van andere problemen is niks bekend? Geeft wel aan hoe goed ze er zelf bovenop zitten. Als alles uitbesteed wordt heb je inderdaad niet zo heel veel controle meer over je netwerk, dan moet je wel rustig afwachten of een probleem vanzelf over gaat, toch?
KPN zelf meldt op haar website...al op 1 augustus."
Ook niet waar dus; de melding kwam er later op te staan en de storing was er voor 1 augustus ook al.
Al met al, dus niet lekker volwassen gewoon zeggen wat er aan de hand was en beloven om het beter te gaan doen, maar eigenlijk:
We bieden wel onze excuses aan, maar kunnen er niks aan doen, want meer mensen hadden moeten klagen binnen een kortere periode. Verder zijn we niet bereid om te compenseren of tegemoed te komen, want klanten hebben toch geen andere keus dan bij ons te blijven,... einde bericht!
Ik was eens bij een bijeenkomst van KPN, waar ze probeerden duidelijk te maken hoe belangrijk ze 'klantenservice' en 'klantenervaring' vinden. Dat wordt gemeten, zoals gewoonlijk, met percentages. Op die manier willen ze op dezelfde manier meten als bijvoorbeeld Apple. Aan dat bedrijf kunnen ze inderdaad nog een voorbeeld nemen (ook al houd je niet van hun produkten). Apple neemt alle klachten aan, gaat analyseren, wacht tot ze een duidelijke conclusie heeft, meldt de oorzaak, lost het op en komt vervolgens met een compensatie. Meerdere keren (helaas, dat wel) heb ik dat meegemaakt, o.a. met het 'Mobile Me'-verhaal. Elke keer gecompenseerd, zonder erom gevraagd te hebben. Daarom ben ik niet minder tevreden geworden over dit merk; iedereen/elk merk maakt fouten, maar het is maar net hoe je er mee omgaat.
[
Voor 24% gewijzigd door
Conzales op 17-08-2013 16:06
]