Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 159710
Inderdaad een snelle search doet Asterisk/FreePBX problemen vermoeden.eymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:32:
De beschreven voice melding lijkt mij ook niet in de Genexis ofzo te zitten maar bij de telefonieleverancier die door Lijbrandt/ITNS wordt gebruikt. En waarschijnlijk dus iets mis met de 'trunk' van de SIP provider.
Edit: Het bellen werkt weer, storing lijkt ongeveer 1-2 uur geduurd te hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 27-08-2013 22:15 ]
Ik ben er vanaf het begin bij geweest, zonder ooit een probleem te hebben gehad.eymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:32:
Echt heel knap dat jij kan aanvoelen dat dit komt door de overname
Ik durf bijna te wedden (maar dat kan alleen een 'insider' bevestigen of ontkrachten) dat zowel Telfort als Lijbrandt gewoon nog steeds op hetzelfde telefoniesysteem zitten waar Lijbrandt voor de overname ook al op zat. En dat het gewoon een 'toevallige' storing is.
De beschreven voice melding lijkt mij ook niet in de Genexis ofzo te zitten maar bij de telefonieleverancier die door Lijbrandt/ITNS wordt gebruikt. En waarschijnlijk dus iets mis met de 'trunk' van de SIP provider.
Sinds dat de kpn er zich mee bemoeit, heb ik geen enkele dienst nog stabiel gehad voor meer dan een week.
En dan het volgende, als je belde met een vraag kreeg je een duidelijk en goed antwoord en waren ze altijd bereikbaar. Nu weten ze helemaal niks meer of de oplossing duurt lang.
De hele mentaliteit is gewoon anders, jammer dat deze overname ooit is toegestaan.
There are many mysteries in this universe, including me!
Technisch gesproken heeft KPN zich er al vanaf het begin mee bemoeid, het hele fysieke netwerk was al van KPN.Tick schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:14:
[...]
Sinds dat de kpn er zich mee bemoeit, heb ik geen enkele dienst nog stabiel gehad voor meer dan een week.
De hele mentaliteit is gewoon anders, jammer dat deze overname ooit is toegestaan.
Anoniem: 497441
Heren heren...Websurfer01 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:32:
[...]
Technisch gesproken heeft KPN zich er al vanaf het begin mee bemoeid, het hele fysieke netwerk was al van KPN.
Allemaal weer hoop spookverhalen, technisch gesproken bemoeid KPN zich nergens mee, we draaien hier nog steeds op dezelfde systemen als voor de overname.
gr
O2
Wat Operatortje2 boven mij zegt.....Tick schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:14:
[...]
Ik ben er vanaf het begin bij geweest, zonder ooit een probleem te hebben gehad.
En dan het volgende, als je belde met een vraag kreeg je een duidelijk en goed antwoord en waren ze altijd bereikbaar. Nu weten ze helemaal niks meer of de oplossing duurt lang.
Wat noem je "het begin"? Ik kan ook zeggen dat ik er "vanaf het begin" bij geweest ben en dat Lijbrandt zelf al "vanaf het begin" niet al te sterk geweest is in communicatie.
Bovendien gaat je vergelijking nog veel schever, want als er iets is wat er wél goed is aan de diensten van KPN zelf (los van de vraag of ze aansluiten bij jouw wensen of niet), is het de service. Jaren lang KPN Interactieve TV + ADSL bij ze gehad en nooit problemen, ook niet als ik de servicedesk nodig had. Het geringe aantal meldingen van storingen en problemen in het KPN Glasvezel topic spreekt ook boekdelen.
Dus:
1) KPN betekent echt niet automatisch meer storing of slechtere service, dan was het klantenbestand van KPN Retail (zowel DSL als glasvezel) al lang dramatisch klein geweest.
2) KPN ITNS (wat uit de overname is ontstaan) draait nog precies zoals "in het begin".
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar Lijbrandt is opgericht als provider op WGDO dus geen KPN.
En ik hoop toch dat hij met fysieke netwerk het offnet deel (achter de citypop) bedoelt. Want het onnet deel (stadsnetwerk zeg maar) is toch echt van Reggefiber, en niet van KPN.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Anoniem: 497441
Jep... Maar KPN WMP bestond in de huidige vorm ook al voordat de spitsing aktief/passief kwam en het meerderheidsbelang van KPN.Fiber schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:40:
Reggefiber is van KPN. Toch...?
allemaal leuk en aardig, verlopig is het telefoon probleem + 4maanden niet op gelost en je hoort en lees er niks over.Anoniem: 497441 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:00:
[...]
Heren heren...
Allemaal weer hoop spookverhalen, technisch gesproken bemoeid KPN zich nergens mee, we draaien hier nog steeds op dezelfde systemen als voor de overname.
gr
O2
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Welk telefoonprobleem heb je het precies over...? Speelt dat alleen bij jou of bij iedereen...?fiberdordrecht schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:52:
[...] allemaal leuk en aardig, verlopig is het telefoon probleem + 4maanden niet op gelost en je hoort en lees er niks over.

Reggefiber is niet van KPN. KPN heeft 51 procent van de aandelen. Dat is een meerderheidsbelang zonder feitelijke zeggenschap alleen.Anoniem: 497441 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:46:
[...]
Jep... Maar KPN WMP bestond in de huidige vorm ook al voordat de spitsing aktief/passief kwam en het meerderheidsbelang van KPN.
En ook al zou KPN meer hebben, dan nog zijn de voorwaarden van de toenmalige OPTA (NU ACM) zo streng dat je nooit zal kunnen zeggen dat het Reggefiber netwerk een KPN netwerk is.
het bekende 3sec wegvallenFiber schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:55:
[...]
Welk telefoonprobleem heb je het precies over...? Speelt dat alleen bij jou of bij iedereen...?

http://gathering.tweakers...rd=twee+seconden+probleem
[ Voor 27% gewijzigd door Fiber op 28-08-2013 18:39 ]
Aangezien het netwerk nog steeds uitgerold word is het ook niet in het belang van de rollout (en dus KPN) om de regie over te nemen van dat onderdeel. Dat laat je dan over aan de partij die dat spelletje goed kan.Barre73 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:18:
[...]
Reggefiber is niet van KPN. KPN heeft 51 procent van de aandelen. Dat is een meerderheidsbelang zonder feitelijke zeggenschap alleen.
En ook al zou KPN meer hebben, dan nog zijn de voorwaarden van de toenmalige OPTA (NU ACM) zo streng dat je nooit zal kunnen zeggen dat het Reggefiber netwerk een KPN netwerk is.
Maar dit alles kan uiteraard zomaar weer worden bijgesteld de komende jaren. Alles van versnelde uitrol tot complete afstoting is mogelijk als de nieuwe generaals van Carlos Slim het veroverde gebied hebben betreden. Ik kan je wel vertellen dat diverse partijen met samen geknepen billetjes mooi weer zitten te spelen momenteel. En de nieuwe aanbestedingen al helemaal anders worden aangepakt.
En terecht. ik zeg; eruit met die bejaarde knarren van de KPN-top! Tijd voor nieuw, jong, bloed en een frisse wind. En als het even kan zo min mogelijk groen er in.Ik kan je wel vertellen dat diverse partijen met samen geknepen billetjes mooi weer zitten te spelen momenteel. En de nieuwe aanbestedingen al helemaal anders worden aangepakt.
Hello telmex! > TelNed? http://www.telmex.com/mx/
[ Voor 9% gewijzigd door Conzales op 31-08-2013 01:42 ]
Trouwens reggefiber.nl of reggefiber.com werkt niet meer !trankilo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:05:
[...]
Aangezien het netwerk nog steeds uitgerold word is het ook niet in het belang van de rollout (en dus KPN) om de regie over te nemen van dat onderdeel. Dat laat je dan over aan de partij die dat spelletje goed kan.
Maar dit alles kan uiteraard zomaar weer worden bijgesteld de komende jaren. Alles van versnelde uitrol tot complete afstoting is mogelijk als de nieuwe generaals van Carlos Slim het veroverde gebied hebben betreden. Ik kan je wel vertellen dat diverse partijen met samen geknepen billetjes mooi weer zitten te spelen momenteel. En de nieuwe aanbestedingen al helemaal anders worden aangepakt.
krijg je dit te zien 401 Authorization Required
Wel nieuwe website http://www.eindelijkglasvezel.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door MCP cloud op 31-08-2013 09:41 ]
Ik krijg gewoon een keurige re-direct bij reggefiber.nl. reggefiber.com vraagt inderdaad om een username en password, maar die URL gebruikte ik toch al nooit.fiberdordrecht schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
Trouwens reggefiber.nl of reggefiber.com werkt niet meer !
krijg je dit te zien 401 Authorization Required
Die trouwens geheel vernieuwd is. Opmerkingen zijn altijd welkom, ik pass ze wel door :-)

https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 31-08-2013 11:39 ]
Keuzehulp mist heel veel aanbieders vergeleken met de oude site. Staan alleen nog dure providers.Barre73 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:32:
Die trouwens geheel vernieuwd is. Opmerkingen zijn altijd welkom, ik pass ze wel door :-)
zie wel net dat ik een nieuwe provider kan kiezen bellen vast is daar 5 euro btwAnoniem: 159710 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:49:
[...]
Keuzehulp mist heel veel aanbieders vergeleken met de oude site. Staan alleen nog dure providers.
http://www.trined.nl
Nee hoor. Hoe kom je daar bij? Dat zal verschillen aan de hand van je keuzes. Tip:Anoniem: 159710 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:49:
[...]
Keuzehulp mist heel veel aanbieders vergeleken met de oude site. Staan alleen nog dure providers.
Bij soort gebruiker: als je kiest voor de meest zware kijkt 'ie alleen naar 500 Mbit abonnementen, 1 categorie lager krijg je alleen 100 Mbit abonnementen, en zo verder..
Maakt niet uit wat ik selecteer, ik krijg maximaal 8 providers: kpn, plinq, fieber, helden van nu, kliksafe, tele2, trined en xs4all. Met geen mogelijkheid meer Telfort (wat ik nu heb) of alle andere providers die de oude site nog wel toont. Misschien is de nieuwe database incompleet op bepaalde postcodes.Barre73 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:27:
[...]
Nee hoor. Hoe kom je daar bij? Dat zal verschillen aan de hand van je keuzes. Tip:
Bij soort gebruiker: als je kiest voor de meest zware kijkt 'ie alleen naar 500 Mbit abonnementen, 1 categorie lager krijg je alleen 100 Mbit abonnementen, en zo verder..
Dus? Wat is daar het probleem mee? En zeg niet beeldkwaliteit... want het zijn wel de streams van Glashart Media. Alleen de zenderpakketten wijken af van Glashart, maar zijn gelijk aan Telfort, Concepts, Lijbrandt etc (sinds 1 juli dan)
Dat zou wel heel goed kunnen. PB me even je postcode dan geef ik het door. Zag zelf deze week ook al zo iets op een adres in Almere.Anoniem: 159710 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:30:
[...]
Maakt niet uit wat ik selecteer, ik krijg maximaal 8 providers: kpn, plinq, fieber, helden van nu, kliksafe, tele2, trined en xs4all. Met geen mogelijkheid meer Telfort (wat ik nu heb) of alle andere providers die de oude site nog wel toont. Misschien is de nieuwe database incompleet op bepaalde postcodes.
Beleid omtrent HD+ is mij niet helemaal duidelijk...
Als ik het mij goed herinner waren er meerde oplossingen: Andere firmware inladen door Reggefiber Noc (ik weet allen niet of zij nog bestaan?) en anders een complete modem swap naar een ander model.Fiber schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:35:
Dat probleem had ik (en vele anderen met mij.) heel lang geleden bij XMS ook. Daar was het geloof ik twee seconden die wegviel, maar daar is het toen uiteindelijk toch opgelost. Denan of WC weten vast de oplossing nog wel...
http://gathering.tweakers...rd=twee+seconden+probleem
Maar misschien is er tegenwoordig een andere oplossing beschikbaar.
Als ik het goed herinner: Bij nick heeft is er uiteindelijk een packetfront opgehangen met custom firmware van Operatortje.
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 01-09-2013 11:06 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Bij een klant van Concepts keek ik afgelopen week of er ook HD+/HD verscheen bij het infoscherm (OK knop op AB en dan info bij Ned1,2,3 SBS6 etc., zeg maar de standaard kanalen) omdat de beeldkwaliteit mij wel tegenviel. Daar verscheen geen keuze in het infoscherm. Weet iemand waarom dit wel bij Lijbrandt zo is, maar niet bij Concepts? Is Concepts achter de schermen al voor een deel overgezet naar Telfort?Dus? Wat is daar het probleem mee? En zeg niet beeldkwaliteit... want het zijn wel de streams van Glashart Media. Alleen de zenderpakketten wijken af van Glashart, maar zijn gelijk aan Telfort, Concepts, Lijbrandt etc (sinds 1 juli dan)
[ Voor 14% gewijzigd door Conzales op 02-09-2013 15:18 ]
weet jij per toeval welke decoder hij bij concepts-ict had ?
Waar WMP+ draait heb je gewoon HD+. En anders is het WGDO.
In beide gevallen moet een 'tegenvallende beeldkwaliteit' dus aan iets anders liggen.
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 02-09-2013 15:33 ]
@Eymey, het is WMP+. De beeldkwaliteit viel tegen in de zin van het verschil tussen HD+ en HD. Daarom keek ik of deze optie beschikbaar was. HD+ is bitrate van ongeveer 13Mb/s neem ik aan en 'HD' die met de lagere bitrate voor het KPN-platform zelf. Misschien staat de decoder niet goed ingesteld; zal eens kijken of deze wel op 'Full HD' staat.
@eymey, ik was net iets te laat met de edit, maar hierboven had ik al het antwoord getypt op je volgende vraag
[ Voor 100% gewijzigd door Conzales op 02-09-2013 16:09 ]
Enkele zenders zenden mogelijk op 720p uit, maar bij 1080 is het gewoon allemaal -i.
Het kan dus wel degelijk verschil maken.
[ Voor 77% gewijzigd door Rallye op 03-09-2013 06:56 ]
Op mijn (nieuwere) Samsung is dat verschil al stukken kleiner. Valt me wel op ( ongeacht welke tv en decoder combi) dat de publieke zenders in kwaliteit van HD erg tegenvallen. Vandaag toevallig het een en ander aan actualiteiten gekeken bij mijn ouders ( UPC HD), viel gewoon tegen...
Zou dat wellicht meespelen, dat de content zelf tegenvalt (in beeldkwaliteit) ?
Ik kan bij de publieke omroep echt wel wat programma's benoemen die er bij mij gewoon echt uitzien als een plaatje in HD hoor. De uitzending van het prinsengrachtconcert bv. vorige week, of de Lowlands uitzendingen. Veel KRO programma's vind ik er ook meestal toch echt wel mooi uit zien. En dan heb ik het over het beeld via de Amino.
En wat betreft de 1080p versus 1080i.... dat is dus gewoon het verschil tussen hoe de Amino de nabewerkingen (zoals de-interlacing) doet en hoe je TV het doet als je de Amino het op 1080i laat uitsturen.
Foxsports let het ook erg goed via het HD+stream.... Het kan dus zeker wel prima via deze streams.
En wat betreft de nabewerking.. Tsja het is allemaal hardware hardware hardware wat geldt.
Maar goed, het 8 uur journaal is natuurlijk ook nog niet in HD en de NPO vind ik sowieso niet echt goed in het upscalen van SD content (is ook moeilijk). KVDB is ook niet in een HD studio.
Dus DVB-C geeft wel DD5.1 en de Amino niet? Was mij nog niet opgevallen. Of heb je eregens anders gekeken/geluisted dan via de glasvezel?TripleNL schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:31:
@eymey... Prinsengrachtconcert was via de DVB-C met Dd5.1 spoor niet te versmaden
De Amino kan trouwens prima DD5.1 doorgeven, alleen KPN heeft het uit de streams gesloopt.
Nou las ik een paar pagina's terug over 9dagen voor een adapter. Enig idee hoe lang een nieuw modem moet duren?
Anoniem: 319232
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 03-09-2013 11:37 ]
Anoniem: 388234
Al een paar minuten van de stroom gehad? Wil wel eens helpen en gaat de helpdesk je ook vragen.Dorest0rm schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:30:
Fijn, modem is sinds gisteravond omgetoverd tot kerstboom en waarschijnlijk defect.
Nou las ik een paar pagina's terug over 9dagen voor een adapter. Enig idee hoe lang een nieuw modem moet duren?
van het prinsengracht concert was het een afwijkend DD5.1 spoor. Klopt. Met de reguliere setting op mijn receiver ( direct DD5.1, dus straight from source) was het niet spannend, sterker nog de 2.0 PCM spoor was veel mooier. Toen ik de muziek encoders aanzette ( is een instelling van de receiver zelf) pikte het afwijkende levels voor centre en surround op, en plots was het een heel stuk aangenamer om te horen. Maar dit is niet gebruikelijk dat er afwijkende levels voor surround meegegeven worden. Alleen centre (ivm spraak) zie ik dikwijsl voorbij komen, maar niet surround.
Kan me niet voorstellen dat dat standaard hoort te zijn. De sporen moeten gewoon goed zijn (zonder level aanpassingen) wanneer ze uitzenden..
Maar dat de geluidsregistraties minder worden, helaas kan ik dat alleen maar beamen. Wellicht een verkapte vorm van bezuinigen ?
Geheel standaard was de DD5.1 spoor niet helemaal en daarin lag een groot verschil.
Dat jouw receiver er 'meer' van maakte lag denk ik toch echt aan een toevallig mooi effect van de DSP in jouw receiver en niet iets speciaals dat ze met het dd5.1 signaal hadden gedaan ofzo

Dan zou dat met de GHM app ook al moeten kunnen, aangezien de app voor Telfort Glasvezel gewoon een GHM app kloon is.
Die mensen in het Telfort topic zullen inderdaad last hebben van het klok en klepel syndroom.
Maar dat lijkt tegenwoordig nogal vaker te gebeuren: Mensen denken "oh glasvezel van Telfort, dat zal wel hetzelfde zijn als ADSL van Telfort dus alles wat bij ADSL geldt kunnen we ook bij glas beweren"

@barre73 de a140 kan niet pauzeren , de vip 1853 kan het wel , maar die wordt toch niet aangeboden op het glasvezel van telfort??

Ik heb het elders ook al eens gezegd, maar eigenlijk zou ik het nog nieteens zo heel erg vinden als men gewoon op het VIP platform overgestapt zou zijn. Uiteraard wel alleen als de HD+ streams voor de basis HD zenders blijven (A). En met behoud van CATV. Ik heb laatst bij vrienden met Tweak Groen de VIP 1853 in werking gezien en die werkte eigenlijk gewoon prima.
Nee, uiteraard niet. Maar de Telfort verkoopdesk vertelde dit zelfs al zo. Ja hoor mijnheer: u kunt gewoon pauzeren op de TV....TripleNL schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:30:
@eymey, ja wat betreft de dd5.1 was echt een toevalstreffer dat de DSP van mijn receiver (onkyo nxtr609) er wat moois van bakte. Dat mag nooit de standaard zijn. Zonder DSP moet het al klinken zo bied je een standaard aan voor een ieder..
@barre73 de a140 kan niet pauzeren , de vip 1853 kan het wel , maar die wordt toch niet aangeboden op het glasvezel van telfort??
Nou is het bij deze man geen probleem geweest omdat zijn abonnement inhoudt dat hij toch al een Amino M540 krijgt dus dan is pauzeren geen probleem, maar je zou toch....
Goed, laat maar. Dank voor de info heren! Ik heb zelf geen A140 dus ik begon al wat te twijfelen. Maar nu neit meer.
Lijbrandt weet ervan, wordt aan gewerkt
.
[ Voor 6% gewijzigd door Turboprop op 04-09-2013 09:16 ]
Via minigids en blauwe knop naar SD-versie switchen doet het wel gewoon, maar wat bovendien opvalt is dat de HD-optie "HD+" is, dat heb ik hier nog nooit gezien (WGDO-gebied)... normaal staat er "High Definition". Bij alle overige HD-zenders die het momenteel wel doen staat wel gewoon nog "High Definition"
Antenne en masten malloot
Veronica/ Discovery en nog een paar lagen eruit nu weer beeld.
postcode 3864
Anoniem: 455763
Anoniem: 319232 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:13:
[...]
Bij een meting met Wireshark zit de waarde voor de SD zenders tussen de 3,2 en 3,3 mbit
Enkele HD streams van KPN hebben wel Dolby 5.1 volgens mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 455763 op 04-09-2013 19:42 ]
KPN kan het dus wel.. Nu de rest nog
Was blijkbaar de adapter. Monteur kwam langs en heeft een nieuwe geplaatst.Dorest0rm schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:30:
Fijn, modem is sinds gisteravond omgetoverd tot kerstboom en waarschijnlijk defect.
Kijk dat is nu serviceDorest0rm schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:02:
[...]
Was blijkbaar de adapter. Monteur kwam langs en heeft een nieuwe geplaatst.
Ik kan zo wel zien wat wel in HD is opgenomen en wat niet. Voor een leek echter is het misleidend om bij elk programma een HD-logo in beeld te hebben (gids bijvoorbeeld), terwijl een kwart tot de helft niet eens in HD wordt uitgezonden.upscalen van SD content (is ook moeilijk).
Dat upscalen doet een Panasonic DVD-recoder hier bij DVD's inderdaad vaak beter dan ik zie via televisiezenders.
@TripleNL
Klinkt meer als een Dolby Prologic (II ?) stream die verkeerd wordt weergegeven/uitgelezen om welke reden dan ook.Met de reguliere setting op mijn receiver ( direct DD5.1, dus straight from source) was het niet spannend, sterker nog de 2.0 PCM spoor was veel mooier. Toen ik de muziek encoders aanzette ( is een instelling van de receiver zelf) pikte het afwijkende levels voor centre en surround op, en plots was het een heel stuk aangenamer om te horen. Maar dit is niet gebruikelijk dat er afwijkende levels voor surround meegegeven worden.
@eymey
Bedoel je functies, stabiliteit of iets anders?Mensen denken "oh glasvezel van Telfort, dat zal wel hetzelfde zijn als ADSL van Telfort dus alles wat bij ADSL geldt kunnen we ook bij glas beweren"
@eymey
Tja, na een stuk of 5 revisies van dit drama-apparaat mag dat ook wel een keer. De software van KPN zelf blijft traag en onbetrouwbaar. Van de andere aanbieders (WMP) heb ik de software niet gezien, maar ik verwacht niet dat het echt anders is.Ik heb laatst bij vrienden met Tweak Groen de VIP 1853 in werking gezien en die werkte eigenlijk gewoon prima.
[ Voor 64% gewijzigd door Conzales op 05-09-2013 03:47 ]
De 1963 is een betere ontvanger.Conzales schreef op donderdag 05 september 2013 @ 03:35:
@eymey
[...]
Tja, na een stuk of 5 revisies van dit drama-apparaat mag dat ook wel een keer. De software van KPN zelf blijft traag en onbetrouwbaar. Van de andere aanbieders (WMP) heb ik de software niet gezien, maar ik verwacht niet dat het echt anders is.
Van alles. Bijvoorbeeld wat Barre73 in het Telfort topic observeerde, dat mensen met TV van Telfort over ADSL gaan lopen beweren aan mensen die overwegen om glasvezel te nemen, dat de standaard set top box kan pauzeren. Wat dus pertinent niet zo is. En dat komt dan omdat zij de VIP 1853 gewend zijn waar je dat wel kan.Conzales schreef op donderdag 05 september 2013 @ 03:35:
@eymey
[...]
Bedoel je functies, stabiliteit of iets anders?
En dat soort dingen. Glas en ADSL van Telfort zijn gewoon totaal verschillend en niet te vergelijken.
Ik neem aan dat de WMP aanbieders (dus Tweak, Telfort ADSL, XS4ALL, etc.) dezelfde software hebben.@eymey
[...]
Tja, na een stuk of 5 revisies van dit drama-apparaat mag dat ook wel een keer. De software van KPN zelf blijft traag en onbetrouwbaar. Van de andere aanbieders (WMP) heb ik de software niet gezien, maar ik verwacht niet dat het echt anders is.
Eymey was me net voor :-)Conzales schreef op donderdag 05 september 2013 @ 03:35:
@eymey
[...]
Bedoel je functies, stabiliteit of iets anders?
@eymey
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door Barre73 op 05-09-2013 08:53 ]
- weer terug
[ Voor 7% gewijzigd door vleesjus op 05-09-2013 13:12 . Reden: internet back! ]
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Sinds afgelopen maandag is het mogelijk fox sports international te bestellen via mijn.lijbrandt.nl
dit heb ik gedaan, zou uiterlijk dinsdag actief zijn. Dat was het niet.
Orderdesk gemaild die bevestigen dat de aanvraag vertraagd is en nu actief moet zijn.
In de tussentijd laat webcare weten dat het een foutje is en dat de pakketten niet aangeboden worden..
in de tussentijd is volgende pagina aangemaakt door de dames en heren van Lijbrandt :
http://www.lijbrandt.nl/fox-sports-zenderpakketten
Maar het is niet mogelijk om het te bestellen. Op dit moment heb ik (in tegenstelling tot wat orderdesk gemeld heeft) nog niet de kanalen. mijn lijbrandt.nl en orderdesk geven aan van wel.
Webcare geeft aan dat het een foutje is dat Lijbrandt de fox international niet aanbied...
.... hoe amateuristisch is dit ??
Ik heb een vermoeden dat de operatortjes weer ergens mee bezig zijn...
TV en telefoon bleven wel werken.
Heb ik nu dus ook, behoorlijk irritant.servies schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:11:
En ik heb ergens in de loop van de nacht een nieuw IP-adres gekregen, nu in de 77 range...
Ik heb een vermoeden dat de operatortjes weer ergens mee bezig zijn...
En daar ben ik maar wat blij mee.....eymey schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:51:
Glas en ADSL van Telfort zijn gewoon totaal verschillend en niet te vergelijken.
webcare was nog niet op de hoogte van de nieuwe tv pakketen ivm FOXsports. Althans niet een ieder.
Heel verwarrend voor de "eindgebruikers"
jammer hoor
Anoniem: 238171
hebben die al de nieuwe tv kwaliteit via KPN-streams??
Hier loopt alles in de soep, en lijkt wel een slechte soap te worden,
4 maanden geen authenticatie om tv te kijken, geven de schuld aan het feit dat ik bij Vodafone zat,
en als ik nu in het menu kijk, dan zie ik nog steeds het logo van Glashart Media, maar wel met de tekst
Lijbrandt Glasvezel Klaar onder elkaar.
En het komische van het hele verhaal is: dat er nu bij "Instellingen - over deze settopbox" staat, dat ik
een Vodafone aansluiting heb........

Ben ik de enige die dit regelmatig ervaart?
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? (vooral dat eersteAnoniem: 238171 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:31:
Hoe staat het met de gebruikers in 3851/3852/3853 gebieden?
hebben die al de nieuwe tv kwaliteit via KPN-streams??
Hier loopt alles in de soep, en lijkt wel een slechte soap te worden,
4 maanden geen authenticatie om tv te kijken, geven de schuld aan het feit dat ik bij Vodafone zat,
en als ik nu in het menu kijk, dan zie ik nog steeds het logo van Glashart Media, maar wel met de tekst
Lijbrandt Glasvezel Klaar onder elkaar.
En het komische van het hele verhaal is: dat er nu bij "Instellingen - over deze settopbox" staat, dat ik
een Vodafone aansluiting heb........
Wat voor nieuwe TV kwaliteit? Ermelo is van meet af aan een WMP+ Groen gebied geweest.
Dat er ergens iets in de soep gelopen is omdat jij plompverloren op een vreemde manier bij Vodafone bent opgestapt en naar Lijbrandt over gezet bent en dat nu in het systeem van ITNS een puinzooi veroorzaakt is slecht van ITNS en vervelend voor jou, maar wat heeft dat met andere gebruikers te maken?
Mijn schoonouders in Ermelo die ook bij Lijbrandt zitten genieten gewoon dezelfde beeldkwaliteit als ik.
Anoniem: 238171
een andere tv aanbieder op mijn adres is geactiveerd, daar hebben we allemaal
een brief over gekregen, dit zou overduidelijk zichtbaar moeten zijn zoals jullie dat
toen hebben omschreven.
Het zou van Glashart Media over gaan naar KPN streams, dat is wat hier constant
geroepen werd.
Voor mij is dat in die zin belangrijk, omdat Lijbrandt aangegeven heeft dat mijn probleem
automatisch opgelost werd zodra dit overgezet zou worden, echter vermoed ik dat het
een zoethoudertje is gebleken.
Bovendien is deze topic over de ervaring die je opdoet met Lijbrandt, dus dit is mijn ervaring,
dat ze mij van het kastje naar de muur sturen, omdat ik nergens vergelijkingsmateriaal kan
vinden behalve hier......
En even voor de duidelijkheid, ik ben niet plomp verloren weggegaan bij Vodafone, maar zij
hebben het contract beindigd omdat ze de overeenkomst totaal niet na konden komen,
vervolgens heb je een maand geen signaal, lijn word vrij gegeven, dan hebben alle betrokken
instanties tijd zat gehad om alles correct in hun systemen te verwerken.
Als dan 4 maanden later spontaan in het systeem staat dat ik tv afneem als Vodafone klant,
maar daar al ruim 5 maanden weg ben, en dus 4 maanden als Lijbrandt klant iets afneemt,
dan wil ik wel eens weten hoe jij je dan zal voelen?? ipv zo'n reactie te geven.
Dit is dus MIJN ervaring met Lijbrandt, en deel dat graag zodat andere mensen hier alert op
zijn, en als ze het herkennen, dan hoor ik dat graag.
Al mijn vragen en opmerkingen komen voort uit het feit dat tot op heden geen enkele instantie
mij op de hoogte wil of kan houden van wat ik mag verwachten en hoe ik bepaalde zaken kan
herkennen, wat houd je dan over? juist, internet
Er is namelijk helemaal niets meer of minder naar KPN toe gegaan dan voor die tijd al het geval was, in ieder geval niet op WMP+ dus ook bij jou niet.
Ik weet ook niet wie je bedoelt met 'jullie', maar er is hier volgens mij níemand geweest die heeft beweerd dat er per 1 juli een andere tv-aanbieder actief zou zijn. Er was hooguit wat speculatie of 'we' al re-branded zouden worden naar Telfort. Het enige wat is veranderd, is dat er wat zenderwijzigingen geweest zijn en dat WGDO langzamerhand over gaat naar KPN streams. Maar dat laatste is van 0,0 toepassing op Ermelo aangezien het daar altijd al WMP+ en dus KPN streams geweest is.
Wat er allemaal in die brief heeft gestaan weet ik niet (heb ik nooit gekregen) maar er is gewoon niets 'spannends' gebeurd.
En nogmaals, ik kan heel goed begrijpen dat je gefrustreerd bent over deze gang van zaken. Maar ik proefde uit jouw initiele vraag gewoon heel erg dat jij eigenlijk allang weet dat jij de enige bent die met een administratieve provider-verwisseling op z'n aansluiting zit, maar dat je toch tegen beter weten in wil denken dat iedereen jouw probleem heeft. Een sarcastische post dus. Als ik dat verkeerd gevoeld heb, dan bij deze mijn excuses.
Maar nogmaals: Er is op 1 juli voor WMP+ gebieden (dus ook jouw gebied) niets veranderd behalve wat zenderpakketten. De problemen die jij ervaart zijn geheel individueel en zal je dus ook met Lijbrandt en ITNS op moeten zien te lossen. Hier wordt niet meer actief webcare gepleegd dus als je er telefonisch niet doorheen komt raad ik je aan om toch het publieke domein (bv. Lijbrandt webcare op Twitter) op te zoeken.
En stuur ze een aangetekende brief met daarin een officiele in gebreke stelling (en doe dat ook even via de mail). Geef ze een ultimatum waarbinnen ze jouw problemen met je IPTV abonnement mogen oplossen en dat je anders de helft van je maandbedrag gaat opschorten.
Oh, en dat het op dit moment een grote puinhoop is in glasvezelland, dat moge wel duidelijk zijn. Ik wil graag naar Vodafone toe maar kan niet overstappen zonder downtime. Met de nieuwe pakketten wordt een jaartje 'vreemd gaan' met UPC dan toch wel heel verleidelijk.. dat zou voor het eerst sinds 2003 weer een docsis verbinding zijn voor mij..... Ben benieuwd hoe het met de techniek staat
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 06-09-2013 08:36 ]
[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 06-09-2013 11:36 ]
primaeymey schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:07:
Ik zou het graag willen doen, maar ik heb helaas geen tijd om een nieuwe topic start helemaal op te stellen. Als het acceptabel is dat ik de huidige topic start kan copy pasten, dan kan het, maar anders hebben we een probleem.
Dit topic is gesloten.