Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:04:
[...]
Het werkt dus nog steeds niet. Reset van een uur heeft niets uitgehaald.
Wel bijzonder is als ik surf naar 10.8.253.2 dan kom ik hier (uiteraard mijn persoonlijk gegevens even gecensureerd):
[
afbeelding]
Op die pagina zat de monteur ook en heeft die stap doorlopen tot aan het groene icoontje dus ik weiger het zelf te doen tenzij iemand hier meer verstand van heeft. Nu twijfel ik of ik het modem misschien handmatig zou moeten resetten? Of zou ik dat niet moeten doen omdat ik dan niet meer op 10.8.253.2 kan komen?
Als de monteur dat al gedaan heeft kan het (volgens mij) tot 24 uur duren. Nadat je dat proces gedaan hebt gaat de feitenlijke serviceprovider provisioning namelijk lopen, dit is het KPN ITNS 'default' netwerkje waar je in komt.
Ik heb het zelf gedaan, bij mij was de vezel niet goed gepatched, en had geen zin om de monteur weer opnieuw te moeten laten komen (en vrij te nemen) dus mocht de modem 'houden' en heb m zelf geactiveerd. De volgende dag had ik verbinding.
Hetzelfde heeft bv een andere user in het XMS topic ook gedaan, daar was de verbinding ook de volgende dag actief.
Devil in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
192.168.1.254 is idd het default IP als je 'm ook als router laat fungeren. Maar afaik levert KPN ITNS dat niet, alleen als bridge geconfigureerd voor data / tv, en is het aan de ISP om de rest te regelen (bv de Thomson bij Solcon)
eymey schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
Hmm, wat zeg je daar? Hybrid Live! Titanium?
Dat is toch de Genexis NT waar o.a. "XSYou" in Ermelo ook mee werkt? (met alles, dus telefonie, router en wifi gemonteerd op de universele Fiber Termination Unit) ?
De Titanium reeks is in meerdere smaken leverbaar, en volgens mij gebruikt KPN ITNS de 'simpele' versie (dezelfde als in Harderwijk gebruikt gaat worden) en wordt deze alleen als L2 device ingezet. Voip wordt niet gebruikt, en het exemplaar wat gebruikt wordt is zonder wifi. XSyou heeft de versie met Wifi (2.4ghz) in gebruik. (die ook als router functioneerd, idd op 192.168.1.254, en pas op verzoek van de klant in bridge gaat)
Afaik gebruikt KPN ITNS de nieuwe serie alleen als opvolger voor de 'oude' modellen, zonder verdere toevoeging (maar dat kan een KPN ITNS-insider met zekerheid zeggen, ik 'zit' bij een andere operator)
[
Voor 4% gewijzigd door
DJSmiley op 08-08-2013 17:25
]