Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Weet ik maar reactie van Lijbrandt (op twitter)

"ons is niets bekend, wellicht dat een software-update uitkomst biedt"
Andere providers (Concepts-ICT, UPC, TWEAK, Ziggo etc etc) weten het wel te benoemen

Telfort zelft meldt ook nog niets trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ping/tracert reply times zeggen niets over de daadwerkelijke netwerksnelheid.
Klopt, niks over de snelheid, maar wel over de stabiliteit (de mdev/jitter).

p.s.
Waar ze nu last van hebben (/hadden) is dat er hardware in het veld stond die om onverklaarbare redenen opeens begon te crashen.
En als echte techneut/cq tweaker wil je van het onverklaarbare het verklaarbare maken, m.a.w. overal is een reden voor. En zoals de "operators" hebben aangegeven kunnen ze maar beperkt, helaas, naar buiten treden met hun bevindingen/mening. Jammer,.. evengoed respect voor hun werk en het wordt gewaardeerd! Jammer dat het zo moet, dat dan weer wel. Zoals aangegeven worden de problemen (deels?) veroorzaakt door uitbreiding van het netwerk, wat een logisch gevolg is, dus er wordt wel een reden aangegeven. Hoe die uitbreiding/samenvoeging achter de schermen precies werkt, weten we dus (nog) niet...

[ Voor 74% gewijzigd door Conzales op 31-07-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

MikeT80 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:08:
[...]

Hier (Houten Castellum) gewoon kanalen..

Freq: 304,00
Symb: 6875 / Auto
ID: 3900

Wel op IPTV bij discovery HD al een week of 2 dat het beeld regelmatig even zwart word / knippert
Iemand anders dit opgevallen ?
Werkt hier ondertussen ook weer, lijkt op een storing omdat hij het netwerk ID niet accepteerde.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:45

Tick

Im that jerk,who wants to know

Na 2 maanden problemen gehad te hebben, was het even stabiel.

Zowel internet als iptv.

Nu is het internet oke, maar het IPTV. Beeld steeds kort op zwart en flikkeren, (Discovery is het heel erg). Maar bijvoobeeld rtl4, beeld slaat vast geluid gaat door voor 2 seconden.

Ik ga de hoop serieus opgeven!

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welke regio zit je, @Tick?

In Almere (1325) echt helemaal geen probleem. In ieder geval niet bij de publieken waar ik de hele avond al naar kijk.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:35
Ook bij mij (postcode 7132) na lange tijd geen problemen,de laatste 3 dagen ook
regelmatig storingen vwb IPTV.
Betreft meerder zenders; RTL, SBS, Discovery, Ned2.
Gisteravond bijvoorbeeld Mission Impossible, RTL 7.
Regelmatig blokken in beeld gedurende 2 tot 10 seconden, geluid is er de ene keer wel,
de andere keer niet. (bijvoorbeeld om ca 22:40 uur RTL 7)
Internet geen last van problemen; DVB-C niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
JeeBee73 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:03:
Ook bij mij (postcode 7132) na lange tijd geen problemen,de laatste 3 dagen ook
regelmatig storingen vwb IPTV.
Betreft meerder zenders; RTL, SBS, Discovery, Ned2.
Gisteravond bijvoorbeeld Mission Impossible, RTL 7.
Regelmatig blokken in beeld gedurende 2 tot 10 seconden, geluid is er de ene keer wel,
de andere keer niet. (bijvoorbeeld om ca 22:40 uur RTL 7)
Internet geen last van problemen; DVB-C niet gecontroleerd.
Ook ik in Winterswijk gisteren avond het zelfde geconstateerd dat het beeld soms even stil staat bij IP-TV. Heb het gisteren gezien bij Omroep Gelderland, TV-OOst, RTL 4, NED 1, NED2 RTL 7, Discovery Channel en nog een paar andere zenders. Heb de IPTV router switch en de Glas FTU al uit gehad en aangezet. Heb in Winterswijk van verschillende mensen gehoord dat zij het zelfde hebben geconstateerd. Dus zo te zien lijkt het probleem toch ergens in de netwerk te zitten. Postcode gebied 7101,7102 en 7103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt dus echt een plaatselijk probleem. Hoop voor jullie dat het snel opgemerkt en opgepakt wordt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 07:08
TripleNL schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:23:
@MikeGSM

Nu je het zegt, sinds enkele dagen valt mij op dat ik dit probleem ook heb, beeld op zwart of knippert op Discovery.

Discovery had voorheen andere problemen : NDSFREAK in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Maar dat is nu vervangen voor het beeld op zwart probleem
Gelukkig ben ik dus niet de enige :)
Nu nog een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:09
Sinds vanochtend helaas geen diensten meer thuis, telefonie, internet en televisie, alles is dood.
Het Power en TV lampje knipperen heel snel, verder geen werkende lampjes.

Foute boel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan gewoon bij mijn thuisboeltje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:06:
Sinds vanochtend helaas geen diensten meer thuis, telefonie, internet en televisie, alles is dood.
Het Power en TV lampje knipperen heel snel, verder geen werkende lampjes.

Foute boel?
Genexis al van stroom gehad? Wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
MikeT80 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:23:
[...]

Gelukkig ben ik dus niet de enige :)
Nu nog een oplossing
Net even snel nieuws aan kijken rond 18:04 weer een hik even beeld stil, klik in het geluid , zender NED1 IPTV Winterswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:20:
[...]

Genexis al van stroom gehad? Wil wel eens helpen.
Hoorde tikjes uit de voeding komen op t ritme van de knipperende ledjes.
Vergelijkbare voeding aangesloten en werken.

Storing bij netwerkbeheerder afgemeld en een nieuwe voeding laten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

eymey schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:15:
In welke regio zit je, @Tick?

In Almere (1325) echt helemaal geen probleem. In ieder geval niet bij de publieken waar ik de hele avond al naar kijk.
Regio Lichtenvoorde 7131.
Ik zelf zit bij concepts, maar bij mijn baas, Lijbrand het zelfde, een pot nat dus.

Regio Winterswijk (vlak bij), hoor je de zelfde klachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Tick op 01-08-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Hier in Aalten ook hikups in de zenders.
Zeer irritant, begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan dat glasvezel.
De iptv doet het meestal wel, maar internet ligt er de laatste tijd regelmatig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
certefied schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:15:
Zeer irritant, begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan dat glasvezel.
De iptv doet het meestal wel, maar internet ligt er de laatste tijd regelmatig uit.
Vanmorgen vroeg geen internet meer om 5:30 , terwijl alle lampjes op de FTU groen staan. De glasvezel ftu en routers gereset van internet en iptv. Duurde zo'n 10 min dat alle lampje online waren. Na herstart weer internet, iptv en telefonie. Lijkt of er iets aan de hand is netwerk van reggefiber\kpn. Locatie Winterswijk postcode 7103 POP 2 . Gisteren avond ook nog een aantal keren gezien dat het beeld even stoot en zwart wordt en dan weer door gaat. Op verschillende zenders geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
certefied schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:15:
De redundantie glas voeding ring om het signalen te vervoeren voor regio oost achterhoek loopt via

Winterswijk, Bredevoort, Aalten, Lichtenvoorde, Groenlo, Winterswijk

Misschien zit er een probleem op de routers in deze ring ?

Zijn er in Groenlo, Dinxpelo , Beltrum mensen die problemen ondervinden met IPTV en Internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
7461 Rijssen ook steeds meer haperingen op IPTV die ook langer lijken te duren....
Ik kijk veel dicovery en in alle opnames van de M540 komen de glitches minstens een paar keer voor.
Dat Discovery nu als HD zender in het pakket zit juich ik toe maar als de standaard versie geen glitches heeft, doe mij de SD versie dan maar terug :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 23:46
NDSFREAK schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:35:
[...]

De redundantie glas voeding ring om het signalen te vervoeren voor regio oost achterhoek loopt via

Winterswijk, Bredevoort, Aalten, Lichtenvoorde, Groenlo, Winterswijk

Misschien zit er een probleem op de routers in deze ring ?

Zijn er in Groenlo, Dinxpelo , Beltrum mensen die problemen ondervinden met IPTV en Internet ?
Yup hier Groenlo, sinds paar dagen hickups in iptv en internet doet al zeer lange tijd slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
kipfel schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Yup hier Groenlo, sinds paar dagen hickups in iptv en internet doet al zeer lange tijd slecht.
Heb via twitter names Winterswijk Op Glasvezel even een berichtje verstuurd naar Concepts Webcare en de Lijbrand Webcare, gevraagd of ze dit problemen die we in oost achterhoek hebben willen oppakken als storing. Heb even verwezen naar dit artikel op het forum. Dus graag aanvullen op dit forum waar nog meer problemen zijn met iptv en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

De Achterhoek is gewoon te ver weg voor die gasten uit Hoofddorp... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Heb net even telefonisch overleg gehad met de servicedesk van Concepts /KickXL over de IPTV problemen. Er was al iets bekend bij Concepts over dit probleem, maar dit probleem is nog niet als een grote storing opgeschaald, omdat er te weinig meldingen zijn bij de netwerk leverancier. De netwerk leverancier is al wel op de hoogte.

Concepts \ KickXL wil graag even hebben dat klanten zich even melden waar dit probleem allemaal optreed. Zodat ze een postcode indicatie krijgen in welke gebieden dit probleem zich voordoet.

De servicedesk van Concepts zal dit forum ook even in de gaten houden.
Ze willen graag ook postcodes hebben waar het IPTV probleem optreed.

Verder heb ik even afgesproken met de Concepts dat klanten van andere providers die deze IP-TV problemen hebben dit even melden bij hun eigen provider en ook even vermelden naar dit forum.
Zodat de druk op de netwerk leverancier verhoogd kan worden.

Concepts zal morgen even intern overleggen, als het nodig is zullen ze met aanvullende info komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Hier ook deze week af en toe haperend beeld op iptv. Aalten 7122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Kw4kje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:35:
Hier ook deze week af en toe haperend beeld op iptv. Aalten 7122
Welke provider Kw4kje , even storing melden bij je provider dan kunnen ze prio opschalen van storing bij de netwerk provider als er meer mensen de storing melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier KickXL (3882 - Putten), maar geen storingen. (knock on wood)

Wel gehad, begin juli, tijdens de landelijke perikelen, maar daarna niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 02-08-2013 23:45 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Sinds vandaag ook in Dordrecht postcode 3315 op heel veel zenders hick ups...
Drama.
Net als de kwaliteit van Fox sport HD...HD? NO WAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52
Geen providers meer die buiten ITNS om HD doorgeven op glas? Zit hier op het voormalige vrije WGDO in Houten en hoopte op iets meer vrije keuze zoals belooft bij een open glasvezelnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Ik heb het al bij Lijbrandt aangegeven, ze zijn ervan op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, ik weet van de TV problemen in Lichtenvoorde en Winterswijk, al enige dagen... dit ligt aan een aantal DSLAMs en is reeds intern doorgegeven en geescaleerd. Oplostijd laat helaas even op zich wachten maar is buiten mijn (technisch) invloedgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Operatortje2 Bedankt voor je update, we zullen de gebruikers in dit deel van de achterhoek op de hoogte brengen dat er aan een oplossing gewerkt word.

Het lijkt er op dat het steeds iets erger begint te worden de hiks in de beelden van IPTV. Hiks duren nu ook langer dan gisteren. Locatie Winterswijk POP 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Hmmmm, probleem is nog steeds niet opgelost, net onder het nieuws 20:00 op NED1 4 keer een grote freeze gehad. Hopelijk wordt de storing snel opgepakt. Vreemde vind ik ook de providers (lijbrandt,concepts, telfort en KickXL) weten dat er een storing is maar geen van de providers heeft de storing op storing pagina staan. Het storing lijkt met de dag erger te worden. Heel vervelend om IPTV te kijken. Ik hoor hier het dorp van verschillende kanten dat ze er last van hebben. Zo ga je toch niet met je klanten in gebied om ?? Als ze doorgaan krijgt UPC weer meer klanten in Oost Nederland. Dus ik zou zeggen providers voer de druk op voor een snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellen "al die verschillende kanten" ook met hun provider?

Lijkt me inderdaad wat goed mis in het oosten. Generiek is het niet want in 1325 net ook het nieuws gekeken en niets aan de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Hier (7141) minstens elke 5 min op elke zender een glitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52
Bij mij heeft de stb best regelmatig een melding over een url bij het opstarten, dan moet de stroom er a f wil hij het doen. Dit is echt sinds een maand of 1,5 pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
@eymey Heb al contact gehad met Lijbrand, Concepts/KickXL, Deze providers weten dat er problemen zijn. We weten dat er problemen zijn met DSLAMS in de ring Winterswijk<->Bredevoort<-->Aalten<-->Lichtenvoorde<-->Groenlo<-->Winterswijk. Netwerkbeheer heeft aangegeven dat de storing weer is doorgezet gezet naar een andere partij... Maar we weten niet naar welke partij en met welke prio de storing heeft mee gekregen. Hopelijk wordt de prio een status verhoogd en de druk op die externe partij ook opgevoerd. Het kan toch niet zo zijn dat de klanten de dupe worden van slecht draaide storing dienst. Ook lijkt me dat hier een verkeerde inschatting is gemaakt van het aantal aansluitingen die er last van kunnen hebben. Als ik na het gebied kijk dan schat ik dat het toch wel zo'n 8000 a 12000 actieve aansluitingen zijn die er last van kunnen hebben. Dus geen kleine storing in het netwerk.

Het lijkt er op dat men gewoon zit te wachten tot de hele ring uit valt. Zolang men er niks aan doet is de kans zeer groot dat deze ring zich zelf zal gaan ophangen. Ik verwacht dat het gevolg is dat internet, telefonie en iptv dan helemaal onderuit zullen gaan in oost achterhoek (zullen hulp diensten blij mee zijn, denk het niet !!!). Ik baseer dit dat het netwerk zich langzaam aan het ophangen is omdat de hikken op iptv met de dag erger worden, dit is meestal een voorteken, hierdoor zullen ook router tabellen vol gaan het lopen met verkeerde route informatie. Hier zal het netwerk steeds trager gaan reageren met tot gevolg dat er nog meer hiks bij iptv komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Heb een gisteren een status update gevraagd aan Lijbrandt en Concepts of er al een indicatie bekend is wanneer de storing opgelost gaat worden.
Hier onder de reactie van het Lijbrandt Webcare team om 8:04 op twitter van morgen:

Lijbrandt Webcare ‏@Lijbrandt_Web
@Wwijkopglasvzl Het probleem is nog in onderzoek. Wij hopen dit snel te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inderdaad al gelezen dat Lijbrandt het probleem al kent dankzij jouw zeer goede info ;)

Maar toch moeten mensen ze gewoon gek blijven bellen. Misschien dat er dan nog wat harder aan getrokken wordt of dat er op z'n minst dan wel een keer info over op de site komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
@enemy heb net nog maar eens een tweet er uit gegooid met een oproep om bij hiks in iptv om dit te melden bij de provider voor de plaatsen Winterswijk, Bredevoort, Aalten, Lichtenvoorde, Groenlo. Heb aantal reacties binnen uit Aalten, Groenlo, Winterswijk , ze gaan het melden bij hun providers. Ook kreeg ook tweet van een KPN klanten in Winterswijk die ook last heeft van hiks in de TV beelden met de KPN IPTV omgeving. Dus het lijkt er op dat het goed mis is met het multicast verkeer op verschillende DSLAMS. Dus het zit dus niet alleen in WBA+ maar ook in de KPN omgeving waar het nu ook mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je zal zo maar genoemd worden :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:03:
@enemy heb net nog maar eens een tweet er uit gegooid met een oproep om bij hiks in iptv om dit te melden bij de provider voor de plaatsen Winterswijk, Bredevoort, Aalten, Lichtenvoorde, Groenlo. Heb aantal reacties binnen uit Aalten, Groenlo, Winterswijk , ze gaan het melden bij hun providers. Ook kreeg ook tweet van een KPN klanten in Winterswijk die ook last heeft van hiks in de TV beelden met de KPN IPTV omgeving. Dus het lijkt er op dat het goed mis is met het multicast verkeer op verschillende DSLAMS. Dus het zit dus niet alleen in WBA+ maar ook in de KPN omgeving waar het nu ook mis is.
Tweakers,

Ik ben weer aan de bak na een hele fijne vakantie te hebben gehad, Weer lekker fris en uitgerust na alle netwerk ellende van de laatste weken.

M.b.t. IPTV probleem in omgeving Winterwijk etc etc.

We zijn momenteel heel hard op KPN aan het drukken om hen in beweging te krijgen hiervoor. 8)7

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Je zal zo maar genoemd worden :+
Idd :( -O-

Ach, no offense taken through a typo 8)

@Operatortje: Welcome back :)

Als inderdaad KPN klanten zelf er ook last van hebben, dan moet het wel heel erg fout zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 06-08-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
@eymey, Was inderdaad mis typo 8) Soms zitten de toetsen op verkeerde plaats :( . Sorry voor het ongemak.

@Operatortje: Welcome back :)

@Operatortje Bedankt voor je status update , hopelijk komt de olifant snel in beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine 4 jaar geleden ook hetzelfde meegemaakt bij KPN toen werd iedere avond om ongeveer 21.40 het iptv voor een halve minuut onderbroken. Alleen kwam dit probleem toen maar in 1 POP voor. KPN heeft toen na enige tijd de DSLAM maar vervangen. (o.a levertijd )

Ik weet niet of met DSLAM nog andere apparatuur dan in de POP wordt bedoeld, maar anders is het wel vreemd dat opeens in meerdere POP's een probleem met de DSLAM's zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is zeker vreemd maar lijkt dan meer in het hogere corenetwerk van KPN te zitten binnen dat gebied. Het netwerk waar Operatortje dus ook geen bemoeienis mee heeft normaliter.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 22:51
Hier ook een KPN klant in winterswijk die dezelde problemen ervaart, al meer dan een week.

Gister een mail naar kpn verstuurd en vandaag reactie gekregen dat bij KPN nog helemaal niets bekend is over een dergelijke storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodyhell: Tja ;-)

Wij zijn nog steeds (en al vanaf vorige week) op de olifant aan het drukken, zoals hierboven al te lezen was ;-)

o2 en o1 zijn weer herenigd na de welverdiende vakanties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Dat geloof ik ook wel Operatortje2, vind t dan wel raar dat ze ontkennen dat ze iets van problemen vernomen hebben.

krijg nu as we speak doodleuk de volgende reactiemail: Op 6 augustus heeft u geantwoord op mijn e-mail.

Ik wil u vragen om de televisie ontvangers een fabriek reset te geven op de volgende manier:

Om in het software menu te komen kunt u geen gebruik maken van de afstandsbediening. U navigeert door middel van de stand-by-knop op de tv-ontvanger. Door kort op de stand-by-knop te drukken kunt u navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houdt u de stand-by-knop 3 seconden ingedrukt.

- Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen.

- Wacht 30 seconden en koppel de stroomkabel weer aan.

- Druk bij de eerste stip meteen op de 'stand-by'-knop van de tv-ontvanger.

- Ga naar de optie ‘Terug naar fabrieksinstellingen’

De tv-ontvanger gaat nu de software opnieuw laden. Dit kan enkele minuten duren.

Wanneer dit niet heeft geholpen verneem ik dit graag van u.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alsof ik dat nog niet geprobeerd had -,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Ik zit zelf bij concepts, maar zit er wel sterk aan te denken om de betaling stop te zetten tot de problemen verholpen zijn. Heb nu al te lang problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Heb net al een visite kaartje gevonden met contact gegevens van een hoge manager bij KPN Sales & Operations van KPN Glasvezel. Maar die hou ik even als joker achter hand, als er echt geen schot komt in het oplossing van de storing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
We zijn momenteel heel hard op KPN aan het drukken om hen in beweging te krijgen hiervoor.
Dan hoop ik dat je na je vakantie er weer met frisse tegenzin tegenaan kan gaan, want je zult een lange adem moeten hebben, tenzij je direct de juiste persoon te pakken kunt krijgen. Anders moet je een maand lang door verschillende lagen bij KPN heenworstelen. Als je de juiste persoon weet te vinden is het binnen een aantal dagen opgelost. Kan niet veel meer zijn dan capaciteitsproblemen of kapotte apparatuur. In de infrastructuur zit het niet, want zoals standaard bij KPN onstaat het van het ene op het andere moment, zonder directe reden.
Als inderdaad KPN klanten zelf er ook last van hebben, dan moet het wel heel erg fout zijn.
Want? Er is nu maar 1 iptv-platform, dus als het in de apparatuur zit, is het vrij logisch dat KPN-klanten er ook last van hebben. Platform is niet helemaal het juiste woord, maar de bron van het signaal is in ieder geval voor iedereen GHM.

@kipfel:
Ik zit zelf bij concepts, maar zit er wel sterk aan te denken om de betaling stop te zetten tot de problemen verholpen zijn. Heb nu al te lang problemen.
Vergeet de schriftelijke ingebrekestelling met een logboekje erbij niet, anders heb je geen poot om op te staan om de betaling te stoppen. Voor de diensten die wel werken blijf je een vergoeding/betaling schuldig.

[ Voor 14% gewijzigd door Conzales op 06-08-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Recht op "opschorten van de betaling", maar wel pas na een schriftelijke in gebreke stelling met een ultimatum om het op te lossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Het lijkt er op dat men gewoon zit te wachten tot de hele ring uit valt. Zolang men er niks aan doet is de kans zeer groot dat deze ring zich zelf zal gaan ophangen. Ik verwacht dat het gevolg is dat internet, telefonie en iptv dan helemaal onderuit zullen gaan in oost achterhoek (zullen hulp diensten blij mee zijn, denk het niet !!!). Ik baseer dit dat het netwerk zich langzaam aan het ophangen is omdat de hikken op iptv met de dag erger worden, dit is meestal een voorteken, hierdoor zullen ook router tabellen vol gaan het lopen met verkeerde route informatie. Hier zal het netwerk steeds trager gaan reageren met tot gevolg dat er nog meer hiks bij iptv komen.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat andere diensten hierdoor plat zullen gaan. Vooralsnog geen enkele 'hiccup' in internetverkeer of voip. Vanwege de VLAN's is het niet gezegd dat de diensten elkaar beinvloeden.

Technisch gezien weet ik niet hoe regio's zijn ingedeeld of werken bij IPTV. Als je dat wel precies weet en ook tot welk gebied de storing zich beperkt, lijkt het me niet zo moeilijk om een beginpunt te hebben om te gaan zoeken. Wie heeft hier verstand van deze 'backend'? Denan, of de O's?

p.s.
technical hiccup

A unexplainable technical outage that causes end-users to despise network administrators. Typically, the term "hiccup" is used either:

to "dumb down" the explanation for the less-technically-inclined
-or-
because the network administrator hasn't a clue about what has happened and doesn't want anyone to know he can't explain the problem.
The reason you couldn't login to your computer this morning was due to a "technical hiccup" and has thus been fully digested. Thank you for your patience and have a nice day.
> Urban Dictionary, altijd grappig :+ http://www.urbandictionar...p?term=technical%20hiccup

[ Voor 36% gewijzigd door Conzales op 06-08-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]NDSFREAK schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:16:
NDSfreak... Jouw technische onderbouwing is niet 'geheel correct' ;-) te noemen, maar dat geeft niet, laat de oorzaak/gevolg/oplossing redenatie maar aan ons over ;)

Ik begrijp de frustratie over de verstoring in de dienstverlening en het heeft de volle aandacht.
Echter KPN is heel groot, zelfs voor ons als 'collegas' kost het nogal wat tijd en overredingskracht om door de standaard riedeltjes en ticketqueues heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
zo! kpn geeft toe:

Op 6 augustus heeft u een e-mail gezonden met hierin de vraag over de verstoring met uw televisie.

Ik heb het verder voor u nagekeken, er is inderdaad een algehele storing met de televisie in de plaatsen Winterwijk, Aalten, Lichtervoorde en Groenlo.

Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.kpn.com/web/show/id=2607551

Storing Interactieve TV Aalten, Winterswijk, Lichtervoorde en Groenlo
Begintijd: 2013-08-01 16:25
Als gevolg van een storing kun je mogelijk problemen ervaren met Interactieve TV in Aalten, Winterswijk, Lichtervoorde en Groenlo. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2013-08-01 16:25 Eindtijd: onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@spaceone. Dat is in ieder geval positief, want dat betekent dat het bij de juiste partijen ligt. Hopen op een snelle oplossing dan maar. 'Blokkies' in beeld is niet zo erg, maar complete zinnen van een conversatie missen wel, zodat je er geen bal meer van kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:57:
[...]

NDSfreak... Jouw technische onderbouwing is niet 'geheel correct' ;-) te noemen, maar dat geeft niet, laat de oorzaak/gevolg/oplossing redenatie maar aan ons over ;)

Ik begrijp de frustratie over de verstoring in de dienstverlening en het heeft de volle aandacht.
Echter KPN is heel groot, zelfs voor ons als 'collegas' kost het nogal wat tijd en overredingskracht om door de standaard riedeltjes en ticketqueues heen te komen.
@Operatortje2 Ik ken jullie problemen en frustratie die je soms hebt met die ticket systemen en servicedesk protocollen, hoe groter de organisatie waar in je zit hoe lastiger het wordt is mijn ervaring. Maar soms moet je kwaad worden en over die drempels heen springen. Maar dat ik lekker aan jullie over. Het is niet gemakkelijk voor jullie om een muis onder de voet van de olifant te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:32:
[...]

Het is niet gemakkelijk voor jullie om een muis onder de voet van de olifant te leggen. ;)
Denk dat je andersom bedoeld.
Wij zijn de muis dus...... en proberen de Olifant in beweging te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook regelmatig storing met KPN (postcode 7101, Winterswijk)
discovery flikkerend beeld, HD zenders vaak blokkerig en dan loopt hij even vast, internet traag... om te huilen dus..

KPN gebeld en 19-08-2013 komt er een monteur die alles gaat nameten.....duimen dus

hoop snel tot een oplossing te komen want dit is bijzonder irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Operatortje, olifanten zijn "bang" voor muizen :P http://www.youtube.com/watch?v=Z3RP7NJUE5g&t=1m33s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De olifanten gaan vannacht een change indraaien in de omgeving Winterswijk/Groenlo/Lichtenvoorde/Aalten etc die eventueel morgenochtend al richting een oplossing kan gaan.
Ja ik zeg het voorzichtig, ik kan uit hun naam en netwerk namelijk zelf geen beloftes doen, maar dit puur om jullie te informeren.

Gr
O2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:47:
De Achterhoek is gewoon te ver weg voor die gasten uit Hoofddorp... ;)
Wij zitten dichterbij de Achterhoek dan je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Het lijkt er op dat de olifanten vannacht hun met het draaien van changes in Winterswijk/Groenlo/Lichtenvoorde/Aalten etc , succes hebben geboekt.
Misschien waren ze toch bang dat de muizen hun gingen op jagen :P

Ben al een tijdje aan het kijken naar verschillende zenders, op het moment lijkt het er op dat de hiks bij het kijken van IPTV er uit zijn op het WBA+ netwerk Winterswijk. Postcode gebied 7103. ;)
We zullen het in de gaten houden of de problemen er nu ook echt uit het netwerk zijn.
Laten maar even wachten tot meer mensen hun resultaat hier posten of het probleem nu ook echt opgelost is aangezien het hier om grote ring gaat.
Maar hier ziet het resultaat wat de olifanten hebben bereikt vannacht, er op het moment goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDS: bedankt voor je feedback, ik weet alleen niet waarom je het steeds over een grote ring hebt en wat dat er mee te maken heeft, maar dat zal je wel ergens vandaan hebben ;-)

Mooi dat de problemen weg zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ die link: LOL!!

Hier wordt morgen het dummy glasvezelmodem geplaatst. Hoelang zal het duren tot (voor mij inmiddels al Telfort) opgeleverd zal worden en heeft het zin morgen ook nog contact op te nemen met Telfort/Reggefiber om dat te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:48:
Het lijkt er op dat de olifanten vannacht hun met het draaien van changes in Winterswijk/Groenlo/Lichtenvoorde/Aalten etc , succes hebben geboekt.
Misschien waren ze toch bang dat de muizen hun gingen op jagen :P

Ben al een tijdje aan het kijken naar verschillende zenders, op het moment lijkt het er op dat de hiks bij het kijken van IPTV er uit zijn op het WBA+ netwerk Winterswijk. Postcode gebied 7103. ;)
We zullen het in de gaten houden of de problemen er nu ook echt uit het netwerk zijn.
Laten maar even wachten tot meer mensen hun resultaat hier posten of het probleem nu ook echt opgelost is aangezien het hier om grote ring gaat.
Maar hier ziet het resultaat wat de olifanten hebben bereikt vannacht, er op het moment goed uit.
Mooie berichten.

Wat voor ons alleen jammer is, is dat het een week geduurd heeft voordat de Olifant in beweging komt.
Mijn inziens had dit sneller opgepakt kunnen worden, maar ja wie zijn wij...........
Had een hoop ergernis gescheeld denk ik.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad compleet van de pot gerukt dat KPN een probleem zo lang laat bestaan, alleen maar omdat het allerlei procedures en bureaucratie kost om ze te doen geloven dat er een probleem is. Zeker engineers van een dochter-bv zouden toch directe lijnen moeten hebben van engineers van KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
Hier in groenlo is het probleem een stuk minder, maar zeker nog niet opgelost! Discovery hikte net al even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn er nog mee bezig, het probleem is nog niet afgesloten in ieder geval, so don't worry yet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
kipfel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:12:
Hier in groenlo is het probleem een stuk minder, maar zeker nog niet opgelost! Discovery hikte net al even.
Heb hier in Winterswijk ook paar hikjes gezien op RTL 7 in de afgelopen uren, het is al wel een heel stuk minder dan het was. Dus het probleem lijkt nog niet helemaal opgelost. Maar het is tenminste niet zo irritant als gisteren toen je grote hiks had om 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

Lichtenvoorde, het is zeker beter, De hikups zijn van zeer korte duur, maar zijn er zeker nog wel.

Maar ze zijn op de goede weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Tick op 07-08-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:20:
Ze zijn er nog mee bezig, het probleem is nog niet afgesloten in ieder geval, so don't worry yet ;)
Over bezig zijn |:( 5maanden en nog niet opgelost wegvallen telefoon gesprekken......
Dit jaar nog ?