Hmm..
De consument is NIET de klant van KPN-ITNS. En zij hoeven dan ook geen verantwoording af te leggen aan een consument.
Het zijn de ISP's als Lijbrandt, Concepts, Vodafone, XMS etc. die pro-actiever, sneller en opener moeten zijn!
En dat die ISP's niet de schoonheidsprijs verdienen op dit gebied is wel duidelijk.
Wat hier op tweakers gebeurt is uniek: we krijgen een kleine blik in de keuken van degene die verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur.
Het is een stukje waar je als consument (normaal gesproken) nooit mee kunt sparren.
Dat moet via een 2e lijns helpdesk lopen.
Dat we hier die minimale mogelijkheid wel hebben wordt dan ook ZEER gewaardeerd door mij.
Ik zou ook niet willen zeggen dat de marketing etc. van KPN-ITNS ongeschikt voor hun vak zijn.
Of dat het niet meer van deze tijd is om niet open te zijn.
Er speelt veel meer: budgets, bedrijfsgeheimen (net dat beetje meer kennis / juiste combinatie van hard- en software bij aantallen aansluitingen), commerciele belangen etc.
Het gaat dan ook niet meer om een consumentje met een abonnementje van 80 euro (met alle respect). Maar een contract met een ISP van enkele miljoenen euro.
En dat is toch echt een heel ander niveau.
Nogmaals: ik ben het met je eens dat de ISP's pro-actiever etc. moeten worden.
Maar zoals hier al eens eerder geschreven is door iemand anders: 'If you pay peanuts, you get monkeys'.