Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen diegenen van wie hun internet nog wegvalt of die problemen hebben met een DHCP lease verkrijgen zo snel mogelijk hun huidige IP of beter nog mac-adres van hun router via een PM aan mij doorgeven?? Ik heb even wat praktijkvoorbeelden nodig voor een test in deze specifieke gebieden:

Alleen als je lijbrandt-internet/xms/vodafone hebt en woont in of vlakbij:
- Almere
- Arnhem-Rijkerswoerd
- Appingedam
- Culemborg
- Dedemsvaart
- Gorinchem
- Heerlen
- Zetten

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:19:
Volgens mij heb ik sinds vanmorgen ook het amino probleem. Ding gaat "aan", vervolgens gaat het blauwe lampje knipperen en lijkt hij te herstarten..... Omgeving 1351. Ga ik nu ook zonder iptv zitten voor weken????
Is inderdaad het Amino probleem. :-( Welkom bij de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:20:
[...]

Is inderdaad het Amino probleem. :-( Welkom bij de club.
Dus Lijbrandt is van mening dat hij stuk is, maar zoals ik hier lees ligt het hier dus niet aan?
(ik mag dus een nieuwe aanschaffen van ze, omdat hij natuurlijk buiten garantie valt)

Vanmorgen nog de wel bekende melding gehad dat de service niet gevonden kan worden, daarna alleen maar een blauw, knipperend blauw en even een rood ledje om vervolgens opnieuw te beginnen.

edit: (moet wel de juiste post editen :-) )

Ik heb _wel_ beeld, maar de AV receiver stond op verkeerde kanaal :-)
Ik krijg inderdaad de melding dat hij geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Dikke tam dat dit aan mijn apparaat ligt....

[ Voor 18% gewijzigd door nhimf op 04-07-2013 19:51 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:39:
[...]

Dus Lijbrandt is van mening dat hij stuk is, maar zoals ik hier lees ligt het hier dus niet aan?
(ik mag dus een nieuwe aanschaffen van ze, omdat hij natuurlijk buiten garantie valt)
Je moet voorzichtig zijn wat de helpdesk van Lijbrandt zegt genoeg voorbeelden de afgelopen week in dit topic

Alleen zijn er genoeg klanten die tv willen kijken en maar een nieuwe ontvanger bestellen waarbij het probleem niet aan de ontvanger ligt.

(komt ook wel voor bij KPN voor alleen is daar de apparatuur in bruikleen kost het geen geld) en KPN test alle appartuur daarna .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:54:
[...]

Je moet voorzichtig zijn wat de helpdesk van Lijbrandt zegt genoeg voorbeelden de afgelopen week in dit topic

Alleen zijn er genoeg klanten die tv willen kijken en maar een nieuwe ontvanger bestellen waarbij het probleem niet aan de ontvanger ligt.

(komt ook wel voor bij KPN voor alleen is daar de apparatuur in bruikleen kost het geen geld) en KPN test alle appartuur daarna .
Klopt, nog een keer gebeld en dan krijg je te horen dat het eigenlijk dezelfde storing is als 2 a 3 weken geleden. Eta voor oplossing onbekend er rest niets anders dan wachten.... (als het te lang gaat duren wordt het denk ik een stornering (uiteraard na een belletje).

Oh ik had de gekke tip gegeven om dit op de site te zetten, maar dit beland in /dev/null....

[ Voor 5% gewijzigd door nhimf op 04-07-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Amino hebt die geen netwerkverbinding kan krijgen, of tijdens het upgraden niet doorloopt zou ik zeker geen nieuwe kopen/omruilen maar even wachten. We zijn druk doende met een probleem wat o.a. dat verschijnsel raakt... En als ik zeg druk, believe me... ;-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:44:
Als je een Amino hebt die geen netwerkverbinding kan krijgen, of tijdens het upgraden niet doorloopt zou ik zeker geen nieuwe kopen/omruilen maar even wachten. We zijn druk doende met een probleem wat o.a. dat verschijnsel raakt... En als ik zeg druk, believe me... ;-/
Dat geloof ik graag. Maar een ding: Een hoogzwangere die haar gtst niet kan zien is hele andere koek! :-P

Ik was ook niet van plan om een nieuwe te kopen. Is er al zicht op een oplossing? En zijn er eventuele work arounds bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:01:
sinds een week geen digitale TV meer, eerst de stroom eraf gehaald voor een paar minuten, daarna de hele nacht, zonder succes, de amino box krijgt geen verbinding en start weer opnieuw op. Dan maar de helpdesk bellen "ja we sturen een monteur binnen twee dagen", geen monteur gezien, weer gebeld "Ja de box zal wel defect zijn, maar helaas net buiten de garantie" U kan een nieuwe bestellen voor het luttele bedrag van 170 euro. Ik zeg "Lijbrandt, Glasvezel ,klaar?" Ben er klaar mee.
Zoals hierboven al te zien is vooral niet ingaan om de mededeling van de helpdesk. Je Amino is niet kapot, het zijn de netwerkproblemen waar o.a. Operatortje en Operatortje 2 zo druk mee zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:44:
O2: Als je uiteindelijk weer een werkende Amino hebt maar nog wel dat stotterende beeld, zit dat ook in dezelfde netwerkproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cezi schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:59:
[...]

ontving vandaag ook de brief van lijbrandt (postcode 8166) met het verhaal dat ik automatisch naar telfort ga terwijl ik voor lijbrandt heb gekozen; oplevering gaat binnenkort plaatsvinden maar ik kan er nog vanaf, aldus de brief van lijbrandt; vind het wel verdomd lastig: de lijbrandt-problemen in deze draad liegen er niet om maar zal het bij telfort zoveel beter zijn; tegelijk zie ik positieve opmerkingen over het vodafone aanbod, hebben die dan helemaal geen last van al die zaken die in deze draad over lijbrandt (en evt. telfort) worden gemeld, of veel minder? ik kan nog switchen naar vodafone weet echt niet wat nou verstandig is... :'(
Pin me er niet op vast, maar als het goed is (nou ja, eigenlijk niet goed) heeft Vodafone last van dezelfde problemen. Vodafone levert "white label" hetzelfde als Lijbrandt/Telfort. Alleen de zenderpakketten verschillen wezenlijk omdat Vodafone zelf de afspraken met de zenders maakt.

Op welke problemen in deze draad doel je? Als het goed is kan je lezen dat vooral internet eigenlijk altijd super stabiel is geweest. Behalve dus de laatste paar weken, door de routerproblemen waar de operatortjes hard mee bezig zijn. Zelfde voor IPTV.

Wat betreft Telfort: Je kan zeggen van dit low budget KPN merk wat je wil, maar zij melden de huidige problemen iig wel op de site:

http://www.telfort.nl/kla...nderhoud-en-storingen.htm

Lijbrandt raadt aan om een nieuwe Amino te kopen terwijl er bekend is dat er storingen zijn 8)7. Nu reeds is mijn beeld van Telfort eerlijk gezegd positiever dan van Lijbrandt en XMS.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woei .. ik ben verlost van lijbrandt \o/

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
Koffie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:32:
Woei .. ik ben verlost van lijbrandt \o/
Nog 19 dagen, and counting!

Waardeloze Lijbrandt had de lijn overname eerst gebounced, waardoor het 4! weken langer duurt. Best lucratief dat bouncen.. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Nivado op 04-07-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:34:
[...]

O2: Als je uiteindelijk weer een werkende Amino hebt maar nog wel dat stotterende beeld, zit dat ook in dezelfde netwerkproblemen?
Nee, stotterend beeld hoort niet, dit is echt een geisoleerde issue. Tenminste, dat heeft niet te maken met de bekende algemene netwerkproblemen (algemeen in de vorm dat het op grotere schaal voorkomt, niet in het hele netwerk hoor, gelukkig niet zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:29:
[...]

Pin me er niet op vast, maar als het goed is (nou ja, eigenlijk niet goed) heeft Vodafone last van dezelfde problemen. Vodafone levert "white label" hetzelfde als Lijbrandt/Telfort. Alleen de zenderpakketten verschillen wezenlijk omdat Vodafone zelf de afspraken met de zenders maakt.

Op welke problemen in deze draad doel je? Als het goed is kan je lezen dat vooral internet eigenlijk altijd super stabiel is geweest. Behalve dus de laatste paar weken, door de routerproblemen waar de operatortjes hard mee bezig zijn. Zelfde voor IPTV.

Wat betreft Telfort: Je kan zeggen van dit low budget KPN merk wat je wil, maar zij melden de huidige problemen iig wel op de site:

http://www.telfort.nl/kla...nderhoud-en-storingen.htm

Lijbrandt raadt aan om een nieuwe Amino te kopen terwijl er bekend is dat er storingen zijn 8)7. Nu reeds is mijn beeld van Telfort eerlijk gezegd positiever dan van Lijbrandt en XMS.......
De problemen uiten zich in het verliezen van netwerkverbinding, of moeilijk online kunnen komen... dit kan op alle diensten voorkomen.
En nee, het ligt niet aan de DHCP server, vind zijn oorsprong in het netwerk. We zijn er druk mee.

En helpdesken hebben de moeilijke taak om de 'gewone' storingen (er gaan nu eenmaal dingen stuk en in storing op individuele basis, daarom werkt daar een pand vol medewerkers, die zitten daar ook zonder dat we een 'netwerkprobleem' hebben ;-) En voor hen is het natuurlijk ook niet altijd simpel de individuele problemen te kunnen isoleren van het 'algemene netwerkprobleem'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

O2: Toch is dat stotterende beeld ook wel iets dat zich sinds een kleine maand voordoet, en niet bij mij alleen! Kan dat issue waar je mee bezig bent toch niet dusdanige invloed hebben dat het beeld af en toe blijft stilstaan? We hebben het bij mij over KickXL btw...

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 04-07-2013 23:17 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
albino71 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:16:
O2: Toch is dat stotterende beeld ook wel iets dat zich sinds een kleine maand voordoet, en niet bij mij alleen! Kan dat issue waar je mee bezig bent toch niet dusdanige invloed hebben dat het beeld af en toe blijft stilstaan? We hebben het bij mij over KickXL btw...
Nope, die problemen liggen waarschijnlijk ergens anders en zijn ook in onderzoek. Zo op het eerste gezicht hebben die echter niets met de grote storing te maken waar Operator mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik moet trouwens zeggen dat het hier *afkloppen* de laatste paar dagen allemaal prima loopt.

Dus het "er mee druk zijn" helpt hier (3882)

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 04-07-2013 23:26 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:43:
Willen diegenen van wie hun internet nog wegvalt of die problemen hebben met een DHCP lease verkrijgen zo snel mogelijk hun huidige IP of beter nog mac-adres van hun router via een PM aan mij doorgeven?? Ik heb even wat praktijkvoorbeelden nodig voor een test in deze specifieke gebieden:

Alleen als je lijbrandt-internet/xms/vodafone hebt en woont in of vlakbij:
- Almere
- Arnhem-Rijkerswoerd
- Appingedam
- Culemborg
- Dedemsvaart
- Gorinchem
- Heerlen
- Zetten

Thanks
Hoi operatortje2,

Ik zelf heb sinds afgelopen zondag 22:30 uur geen wegvallende internet verbinding meer of dhcp problemen meer, althans niet meer merkbaar of in het log te traceren. 1326, Almere lijbrandt.

Heb wel dat de amino's slecht terug op het net komen als ze van het stroom afgeweest zijn, dit kan tot enkele uren duren. Op dit moment lukt het om 2 van de 3 uiteindelijk aangemeld de krijgen. De 2 M540's komen uiteindelijk wel online, de m140 niet altijd. Nu bv niet. Net zoals barre73 heb ik ook last van "stotterend beeld"

Ik zal komend weekend even goed het internet in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Operatortje2:

Zoals TrippleNL heb ook ik sinds afgelopen zondag geen wegvallende internetverbinding of DHCP problemen meer gehad. 1325, Almere, Lijbrandt, WMP+, 188.142.8.18 (mijn hostname is ook via topics hier te traceren dus geen probleem als m'n IP hier openbaar is)

Echter, Mijn Amino m540 is een heel ander verhaal. Sinds maandagavond, toen ik een software update wilde uitvoeren, is deze niet meer up gekomen en hangt ie in een restart loop.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Is er nog iemand anders die een adult kanaal mist in het plus pakket ?
Heb nu alleen maar meiden van holland hard, promo en passie tv.
Eerst playboy, mvh, dorcel en private spice.
Van 1 sc en 3 hc kanalen naar 1 hc en 2 sc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:28:
[...]

Heb wel dat de amino's slecht terug op het net komen als ze van het stroom afgeweekt zijn, [...]
Is dat niet een gevalletje kortsluiting dan?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
Zelfde als eymey: problemen met internet lijken opgelost. (1316, Lijbrandt, 77 range)
En ook mijn Amino 130M kan de update niet uitvoeren.
De LED brandt 2x kort, 3x kort, pauze, 2x kort, 3x kort, 1x lang. Na een paar keer deze sequence gedaan te hebben, gaat de Amino rebooten.
Multicast / DHCP probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 01:41:
[...]

Is dat niet een gevalletje kortsluiting dan?
8)
scherp scherp.... verdomde autocorrect op iPad.... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@eymey
Als je hier woont, dan woon je daar mooi...:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4l4n4g.png
De roze voordeur is wat minder en misschien moet die struik gesnoeid worden (foto 2009). :)
Uit nieuwsgierigheid; is je domein alleen voor eigen gebruik?

[ Voor 255% gewijzigd door Conzales op 05-07-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:28:
[...]

Hoi operatortje2,

Ik zelf heb sinds afgelopen zondag 22:30 uur geen wegvallende internet verbinding meer of dhcp problemen meer, althans niet meer merkbaar of in het log te traceren. 1326, Almere lijbrandt.

Heb wel dat de amino's slecht terug op het net komen als ze van het stroom afgeweest zijn, dit kan tot enkele uren duren. Op dit moment lukt het om 2 van de 3 uiteindelijk aangemeld de krijgen. De 2 M540's komen uiteindelijk wel online, de m140 niet altijd. Nu bv niet. Net zoals barre73 heb ik ook last van "stotterend beeld"

Ik zal komend weekend even goed het internet in de gaten houden.
Triple: kan je je MAC-adres/IP van je router (wan zijde) even in PM aan mij doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:51:
@eymey
Als je hier woont, dan woon je daar mooi...:
[afbeelding]
De roze voordeur is wat minder en misschien moet die struik gesnoeid worden (foto 2009). :)
Uit nieuwsgierigheid; is je domein alleen voor eigen gebruik?
Hehe, handig he...... whois informatie. Blijft belachelijk dat dat gewoon door iedereen opvraagbaar is (tenzij je liegt of bij een registrar zit die het kan/wil verbergen).

Maar thanks, het is zeker geen verkeerde plek voor Almeerse begrippen :)

De roze voordeur en de struik zijn overigens van jaaaaren geleden. De vorige eigenaar heeft de deur wit gemaakt toen hij het huis te koop heeft gezet en dat was minimaal begin 2011 of nog wat eerder. Wij zitten er sinds mei 2012.

Het domain is puur voor eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:33:
[...]

Hehe, handig he...... whois informatie. Blijft belachelijk dat dat gewoon door iedereen opvraagbaar is (tenzij je liegt of bij een registrar zit die het kan/wil verbergen).
Kan transip.nl dat dan niet? Bij een ander domain zie de adresgevens namelijk niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
(tenzij je liegt of bij een registrar zit die het kan/wil verbergen).
Voor .com adressen kun je inderdaad tegen betaling een soort van 'anonieme' blokkade op je domein zetten, dan wordt alleen de registrar weergegeven en wordt kapen van een domein lastiger. Overzetten helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het een paar maanden terug ofzo nog eens gechecked bij TransIP. En toen zag ik daar nog geen optie voor. Ik weet dat Godaddy die optie bv. wel biedt maar ik vind het sowieso wel prettiger om een NL'se registrar te hebben die ook gewoon netjes jaarlijks de renewal uitvoert en incasseert.

Aan de andere kant, maar misschien ben ik daar wat te naief in, maak ik me er ook niet zo druk om. Mensen die anderszins een bedrijf aan huis hebben, hebben ook hun huisadres publiekelijk bekend staan.

Als iemand er misbruik van zou willen maken zijn er ook wel andere manieren.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 05-07-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:45:
[...]
Voor .com adressen kun je inderdaad tegen betaling een soort van 'anonieme' blokkade op je domein zetten, dan wordt alleen de registrar weergegeven en wordt kapen van een domein lastiger. Overzetten helaas ook.
is een gewoon .nl domain bij transip. Ik heb een aantal jaren geleden ook zelf met een .info domain gedaan tegen een kleine meerprijs.

http://store.lvcs.net/dom...aspx?ci=1779&prog_id=lvcs

@eymey

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:04:
[...]

Triple: kan je je MAC-adres/IP van je router (wan zijde) even in PM aan mij doorgeven?
ga ik doen, gaat pas vanavond lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Taliesin schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 01:12:
Is er nog iemand anders die een adult kanaal mist in het plus pakket ?
Zie hier: http://www.lijbrandt.nl/u...verzicht-A6%20lang_LR.pdf dus het klopt dat het gewijzigd is.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:58:
[...]

is een gewoon .nl domain bij transip. Ik heb een aantal jaren geleden ook zelf met een .info domain gedaan tegen een kleine meerprijs.

http://store.lvcs.net/dom...aspx?ci=1779&prog_id=lvcs

@eymey

zoals ik in de DM ook al opperde lijkt het er haast eerder op dat SIDN gewoon wat minder scheutig is met velden uitpoepen bij ieder WHOIS request.

Zoals lvcs.net het doet lijkt het trouwens wel net weer wat anders te werken dan 'echt anoniem'. lvcs.net lijkt gewoon een 'legal entity' in de lucht geschopt te hebben waar je alles dan op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

Nope... het klopt dat het gewijzigd is maar het klopt ook weer niet. Als ik die lijst bekijk zie ik
958 Meiden van Holland Soft (standaard pakket)
957 Meiden van Holland (pluspakket)
959 Dusk! (pluspakket)
960 PassieTV (pluspakket)

bij hem lees ik dat er maar 3 meer zijn...
Heb nu alleen maar meiden van holland hard, promo en passie tv.
Eerst playboy, mvh, dorcel en private spice.
Van 1 sc en 3 hc kanalen naar 1 hc en 2 sc :(
Sowieso had ik het idee (ik kan het momenteel niet testen, IPTV ligt er momenteel helemaal uit bij mij) dat er meer zenders ontbraken van dat lijstje...

[ Voor 9% gewijzigd door servies op 05-07-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

servies schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:44:
[...]
Nope... het klopt dat het gewijzigd is maar het klopt ook weer niet. Als ik die lijst bekijk zie ik
[...]

bij hem lees ik dat er maar 3 meer zijn...

[...]
Er is een nieuw Pluspakket (10 euro) en een nieuw Ero pakket (10 euro).
Wellicht dat dit verwarring oproept?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand een idee hoe lang zo'n opheffing hoort te duren :?
Helaas is het nog niet mogelijk om de diensten van Solcon aan te vragen. Eerst moeten de diensten van uw huidige leverancier geheel verwijderd worden.

We zien dat het huidige signaal wel in ophef staat.
We houden de status in de gaten. Zodra we de Solcon order kunnen aanmelden, zullen we u hierover berichten.
Omdat ik deze bui al zag hangen, heb ik het abo bij Lijbrandt per gisteren laten verlopen en Solcon gevraagd maandag een nieuwe order in te schieten. In het kader van 'je weet maar nooit' gevraagd of ze nu al wat konden, maar die vlieger gaat dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

HeyDude schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:25:
[...]

Er is een nieuw Pluspakket (10 euro) en een nieuw Ero pakket (10 euro).
Wellicht dat dit verwarring oproept?
Ik hanteerde het nieuwe lijstje. Er is dus geen verwarring. Het klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Koffie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:04:
Iemand een idee hoe lang zo'n opheffing hoort te duren... :?
Voor jou...? Paar maanden... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ongetwijfeld wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:23:
[...]

Zoals lvcs.net het doet lijkt het trouwens wel net weer wat anders te werken dan 'echt anoniem'. lvcs.net lijkt gewoon een 'legal entity' in de lucht geschopt te hebben waar je alles dan op kan zetten.
Klopt, maar wat tegenwoordig anoniem.

Trouwens wie ook bijv de Google/ OpenDNS servers in de router gebruikt kijk eens na de deze

http://blog.censurfridns.dk/en

Ik gebruik zelf de tweede DNS server bij KPN om deze de snelste route had.

Weet iemand waarom een Windows XP IPV6 pc zowel bij een bestaand AAAA record ook direct het A record opvraagd. 2 pagina's laden van www.nasa.gov levert dan 48 verzoeken op.

(www.nasa.gov biedt op dit moment geen IPV6 meer na de verhuizing naar cloudfront van Amazon, oude site staat nog bij Akamai ipv6.nasa.gov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@eymey
Meestal gebruik ik http://centralops.net/ Die levert meteen de DNS-records erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik weet niet of operator ook werkt voor concepts...

Maar regio oostgelre / lichtenvoorde zijn ze veel klanten aan het kwijt raken.

Ook lijbrand.

Thuis heb ik concepts. Internet valt om de haverklap weg en geen IP.

Op het werk hebben ze Lijbrand, daar zitten ze al 5 dagen zonder IPTV!

En niemand kan wat zeggen of uitleggen of hoe en wat.... belachelijk. Sta ook op het punt over te stappen.

Het onstabiele internet is al ruim 4 weken bezig!

Daarvoor heeft het 1.5 jaar perfect gewerkt!

[ Voor 4% gewijzigd door Tick op 05-07-2013 20:33 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operatortje en operatortje 2 werken niet voor een provider maar voor de operator die achter Concepts, Lijbrandt, KickXL, Vodafone etc.. zit. Alle providers met analoge TV zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tick schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:33:

Ook lijbrand.

En niemand kan wat zeggen of uitleggen of hoe en wat.... belachelijk. Sta ook op het punt over te stappen.
gegevens sturen per PM zoals dit voorbeeld

Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Klopt, maar wat tegenwoordig anoniem.

Trouwens wie ook bijv de Google/ OpenDNS servers in de router gebruikt kijk eens na de deze

http://blog.censurfridns.dk/en

Ik gebruik zelf de tweede DNS server bij KPN om deze de snelste route had.

Weet iemand waarom een Windows XP IPV6 pc zowel bij een bestaand AAAA record ook direct het A record opvraagd. 2 pagina's laden van www.nasa.gov levert dan 48 verzoeken op.

(www.nasa.gov biedt op dit moment geen IPV6 meer na de verhuizing naar cloudfront van Amazon, oude site staat nog bij Akamai ipv6.nasa.gov
Zo werkt dual stack nou eenmaal.
Als er een IPv6-adres terug komt dan zal de browser daar de site mee benaderen maar als er iets misgaat probeert die het met IPv4.
Zo zal het over het algemeen gaan, al is het bijvoorbeeld ook mogelijk om ze tegen elkaar te laten racen maar zoiets hangt van de implementatie af.
Moet trouwens zeggen dat die site buitengewoon traag laadt (wat waarschijnlijk niet eens zo zeer door de resolves komt maar doordat de content vanuit verschillende bronnen moet worden gehaald).

Btw. zo te zien geen foutmeldingen meer van de Lijbrandt nieuwsserver, jeej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Na wat hick-ups in de afgelopen maand, vooral met IPTV, is bij mij de boel nu al een paar dagen stabiel.

o2 stuurde een dm...
Hoi

Ik wil jouw aansluiting even speciaal onder de loep nemen, kan je je IP adres en eventueel MAC adres van de router (wan zijde) even doorgeven??

Gr
o2
Hopen dat hij de boel heel laat :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here :)

Men is in ieder geval iets op het spoor.

Tell them routers, operatortjes. Show them who's boss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tick schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:33:

Ook lijbrand.

Het onstabiele internet is al ruim 4 weken bezig!

Daarvoor heeft het 1.5 jaar perfect gewerkt!
Operatortje is een operatortje, geen ISP. We zijn de 'netbeheerder' zeg maar, niet de dienstenaanbieder.

Wees gerust dat er heel, maar dan ook heel hard gewerkt wordt. Dag en nacht, weekenden door. Door veel mensen, zowel bij ons als bij fabrikant.

Ik heb begrip voor de frustratie, maar we doen ons best, en de info die ik van jullie hier krijg (en de berichten heen en weer via PM) zijn zeer nuttig bij het oplossen.

Gr
O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:56:
[...]

Operatortje is een operatortje, geen ISP. We zijn de 'netbeheerder' zeg maar, niet de dienstenaanbieder.

Wees gerust dat er heel, maar dan ook heel hard gewerkt wordt. Dag en nacht, weekenden door. Door veel mensen, zowel bij ons als bij fabrikant.

Ik heb begrip voor de frustratie, maar we doen ons best, en de info die ik van jullie hier krijg (en de berichten heen en weer via PM) zijn zeer nuttig bij het oplossen.

Gr
O2
Idd zijn we heel druk, van onszelf en met werk..... :)
We hebben wel een kleine indruk dat de acties van de afgelopen dagen iets meer stabilitieit hebben gebracht en werken gezamelijk met de fabrikant naar een definitieve oplossing toe.

Komende nacht hebben we weer acties ( door O2 ) en ik doe de follow up zaterdagochtend als O2 ligt te pitten. Daarnaast zijn er nog meer collega's betrokken bij deze operatie zoals o.a. Sjakie-Operator en wat mensen die niet op dit forum communiceren..

We willen in ieder geval iedereen bedanken voor de steun de laatste paar weken en het begrip voor de overlast. Uiteindelijk gaat het goed komen en wie weet lachen we er over een jaar om.

We houden jullie zoveel mogelijk op de hoogte zonder te diep in details in te gaan.

Als alles achter de rug is wil ik in samenwerking met O2 wel een toelichting geven met als voorwaarde dat ons management hiermee accoord gaat.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit.

Het is natuurlijk k***, al die storingen.

En ook ik moet toegeven dat, als we hier niet de openheid van de "operatortjes" en het daaruit voortvloeiende gevoel van voortgang hadden gehad, dat ik misschien ook wel had opgezegd. En ik kan me wel voorstellen dat deze storingen, toevalligerwijs ook in een periode van veel veranderingen, bij 'gewone consumenten' heel erg slecht zijn voor de beeldvorming. Als je het mij vraagt een groot risico voor Reggefiber en KPN.

Aan de andere kant: voor deze tijd zijn de diensten, in ieder geval internet en IPTV altijd rete stabiel geweest. Vele malen stabieler dan dat ik in de 'pioniertijd' met UPC heb mee gemaakt. Hoe kan je een provider nou direct afrekenen op 1 grote storing na jaren stabiele dienstverlening?

@O en O2: Ik stuur jullie beiden een DM met mijn bevindingen, als ik vannacht tenminste nog zo laat op blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies eymey,

Iedere provider heeft eens in de zoveel jaar wel eens een vervelend incident in zijn netwerk. Nu zijn wij een keer aan de beurt. Heeft absoluut niks te maken met overnames etc etc. Ook als alles nog 100% ReggeFiber was geweest, was dit gebeurd.

Ik zit nu zo'n 8,5 jaar op dezelfde positie en ben vanaf de allereerste aansluiting betrokken bij de hele FttH uitrol. Deze hele periode was op wat kleinere incidenten na technisch vrij probleemloos.

Jammer dat we het nu voor onze kiezen krijgen, maar als we daarmee weer zo'n periode van 8 jaar vooruit kunnen, lach ik er achteraf alleen maar om en ik hoop jullie ook.

To be Continued.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij volledig aan bij mijn collega O ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat ik wel hoop is dat Telfort het in de toekomst qua communicatie over storingen, bestellingen, overstappen, etc. stukken beter gaat doen dan Lijbrandt en XMS.

En dat men nog een keer wat gaat doen aan de streams......

In mijn ogen is dat de enige manier om op termijn de wrange smaak bij consumenten in bestaande en nieuw te 'winnen' gebieden weg te nemen.

Want door de vele problemen die er nu zijn is inmiddels iedereen de beginjaren van UPC en Ziggo vergeten. En grotendeels ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eymey: Over dat laatste gedeelte: Eens! .. Maar ik zag hier ook ergens voorbijkomen dat de 'pioniersjaren van ftth' zo onderhand wel voorbij moesten zijn en 'hoe moeilijk kan het zijn'.

Kan me die gedachte deels voorstellen, maar denk ook even na als je een heel land aan het aansluiten bent, en je gaat met een enkel consumentenlijntje tegenwoordig al richting de 200 of 500 mbit, wat voor gruwelijke platformen je dan in je core nodig hebt en aan wat voor een bloed-tempo je hier constant moet vernieuwen, migreren en upgraden. En vernieuwen is innovatie, dat betekent vaak de nieuwste van de nieuwste hardware, en dan proef en ruik je, ookal ben je al jaaaren bezig met een bepaalde dienstverlening, af en toe een beetje de pionierstijd terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Moet erkennen, bij welke provider je ook zit het gaat altijd met ups en downs. Ben een van de eerste kabelinternetters in trail en regulier geweest bij chello (upc) en als trail bij glasvezel. Pas sinds kort ben ik regulier glasvezel klant.

In beide situaties waren / zijn veel overeenkomsten. Trail fases vrijwel probleemloos in klantfases vak de ups en downs. Is inherent aan ontwikkeling en claim op bestaande capaciteit. Ik gooi dan ook nooit zomaar de handdoek in de ring, ook hier niet.

Jammergenoeg blijkt alwaar je ook maar zit, dat de eerstelijns helpdesken hier niet mee om kunnen gaan en dat het voor de meeste gebruikers hier ook op strandt. gelukkig zijn er altijd betrokkenen die via informele route proberen te helpen...

Ben erg benieuwd naar de komende fixes en patches.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Operatortje2:

Helemaal met je eens hoor :). Mij hoef je niet te overtuigen.

De pest is alleen dat KPN en Reggefiber in hun marketing, en enkele providers in hun colportagepraktijken, bepaalde verwachtingen wekken bij consumenten en zelfs beweren dat glas stukken beter is dan "de kabel".

Op een gegeven moment wordt de grote imagoschade wel een heel grote hobbel om te overwinnen......

Ik ben nu trouwens nog ong. tot 2:00 aan het wachten of de werkzaamheden al tot resultaat met mijn Amino leiden. Daarna ga ik lekker slapen :)

Ennn..... hier komt de Amino zojuist weer door z'n recovery heen en is hij weer operationeel! _O_

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 06-07-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Ben een van de eerste kabelinternetters in trail en regulier geweest bij chello (upc) en als trail bij glasvezel. Pas sinds kort ben ik regulier glasvezel klant.
Daarvoor hadden we hier al een lokale 'gemeenteprovider' "Gelrevision". Dat was een onderdeel van de NUON met internet via de kabel, ergens in 1993/1994 ongeveer. Een ethernetaansluiting op de PC was nog niet standaard. De lokale computerboer hier wist niet eens wat een ehternetkaart was,.. zo ver terug dus ;) Bij de installatie die toen verplicht was door een monteur, kon je een NIC kopen voor iets van 100 gulden. Snelheden waren iets van 50 KB/s down en 5 KB/s up... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe. In Lieren (dorp bij Apeldoorn waar ik ben opgegroeid) kregen we pas in 1997 een kabelaansluiting van Telekabel. In 1998/1999 kwam internet via de kabel bij ons in het dorp en ook in Apeldoorn beschikbaar.

Robuuste com21 modems (proprietary modems en headends), vast IP adres en iets van 1 mbit down en 180-256 kilobit up. Toen het UPC werd, werd het flink geknepen naar 128 en kwam er een brak Terayon platform met regelmatig veranderende IP's.

Zeker nog tot 2002, toen ik in Almere kwam komen, is die Teringyon zooi in gebruik gebleven met regelmatig storingen. Toen in Almere Buiten Oost in 2003 ADSL beschikbaar kwam in de wijkcentrale was dat de veel stabielere en snellere optie en zijn we daarop overgestapt naar Planet. Met de eerste jaren steeds gratis snelheidsupgrades van KPN cadeau.

Hoe een telecomlandschap in 10-15 jaar kan veranderen :D

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 06-07-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Als alles achter de rug is wil ik in samenwerking met O2 wel een toelichting geven met als voorwaarde dat ons management hiermee accoord gaat.
Zoals eymey indirect al aangaf, kan je maar beter een management hebben dat daar standaard mee accoord gaat. Oftwel, een beleid met openheid. Angstvallig problemen achter de schermen proberen te houden werkt echt niet meer in deze tijd van snelle communicatie (no pun intended ;) ) Openheid kan geen kwaad en iedereen heeft er begrip voor dat storingen kunnen ontstaan. Echter, als je je als groot bedrijf (noem geen namen, maar het heeft 3 letters) arrogant gaat opstellen, van oh wat zijn wij goed, en vervolgens bij problemen inderdaad een 1e-lijns helpdesk hebt die nog net met de muis naar de rechterbovenhoek kan gaan, dan ben je niet meer bij de tijd als beursgenoteerd bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies :).

Een klein beetje openheid kan op een forum als tweakers.net, zonder meteen bedrijfsgeheimen prijs te geven, helemaal niet zo kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Oh ja, ik was de naam kwijt i.d.d., maar dit was ons eerste modem: Afbeeldingslocatie: http://www.sweda.kassas.nl/s_kabelmodem.jpg Later hetzelfde type, maar dan platter. Weinig problemen gehad in die jaren en een perfecte service, omdat het een lokaal initiatief was. Net zoals de klanten in Brabant volgens mij hebben met 'onsbrabantnet' (Ik houdt het allemaal niet echt bij, maar iets over gelezen). In Twente zoiets als 'TwenNet'. Ik kan me voorstellen dat werken als operators (O1, O2) voor grote netwerken zoals die van Reggefiber/ITNS niet altijd meevalt. Maar dat heeft volgens mij veel te maken met de hoeveelheid mensen die dan bij het project betrokken zijn. Korte lijntjes maakt alles effectiever. Het werk dat ik voor KPN deed viel ook niet altijd mee, omdat alles wordt uitbesteed aan tig verschillende partijen. KPN doet maar weinig zelf/vanuit 'eigen huis'.

p.s. Ik heb nooit iets van doen gehad met de Terayon modems. Ik weet wel dat er hacks voor waren, waarmee je zelf het een en ander kon veranderen zonder tussenkomst van de provider, zoals het opschroeven van de upload. Met de Motorola's en later de Cisco heb ik wel goede ervaringen gehad bij UPC. De ondersteuning door UPC is de laatste jaren inderdaad ook wel enorm verbeterd, vergeleken met de begintijd. Ik ben ervan overtuigd dat het Lijbrandt op den duur ook wel gelukt zou zijn als de huidige overnamen niet had gespeeld. Laten we eerlijk zijn, door het 'webcare team' zijn we wel goed behandeld hier op het forum (helaas is het nu wel DIY geworden...). Berichten van de O's :+ hier houden ons nog wel enigszins op de hoogte gelukkig.

[ Voor 32% gewijzigd door Conzales op 06-07-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen is het wonder geschiet, de amino werkt weer, na 5 dagen LED knipperen kijken eindelijk weer beeld. Postcode 7141 .
@operatortjes thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 07:33:
Vanmorgen is het wonder geschiet, de amino werkt weer, na 5 dagen LED knipperen kijken eindelijk weer beeld. Postcode 7141 .
@operatortjes thnxs
Kijk dit zijn de berichten die we willen zien.
Bedankt voor de melding.

We hadden al een soortgelijk bericht van eymey in de DM gekregen.

Super !

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ sp..."
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 07:43:
[...]

Kijk dit zijn de berichten die we willen zien.
Bedankt voor de melding.

We hadden al een soortgelijk bericht van eymey in de DM gekregen.

Super !

O.
Hier werkt het ook weer
@conzales: voor zover ik me kan herinneren was het gelre vision initiatief toch iets later... Meer iets van 1997 of zo... En ik heb nooit een installatie hoeven laten doen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door servies op 06-07-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
En ook hier werkt de Animo weer! 1316, Lijbrandt

@Operatortje(2) wat maken jullie mij hier weer blij mee: F1 op RTL!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee,

Change van afgelopen nacht/ochtend ziet er in eerste instantie goed uit.
Alles lijkt stabiel tot nu toe en als ik hier de reacties lees, krijg ik een blij gevoel...

Let wel:
Probleem is nog niet definitief opgelost en we juichen nog niet te vroeg dus.
Alle changes zijn in principe nu gebaseerd op workarounds.
Er is nog een redelijk lange weg te gaan.

We blijven de boel voorlopig monitoren.

Fijn weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popeye74
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 14:39
Goedemorgen,

Postcode 1357 werkt ook weer, bedankt jongens....

Greetz, Popeye

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is de multicast nog niet goed. Heb nog steeds last van hikkend, stotterend beeld.. En ik durf niet meer te upgraden na de vorige keer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ja de werkzaamheden hier lijken ook tot stabiliteit in amino land. Ze komen erg prettig online als het ware
Maar het gaat zeker nog niet lekker met HD beeld. Zit vanochtend HD van historie te kijken en ook op andere kanalen (Discovery) zit er af en toe een hik in het beeld of blokjes ( glitch )

Heb na een kleine walk hier in memory lange even wat nageslagen. Ik ben nov 1998 begonnen met kabel internet bij Casema (bood de NIC variant van Nuon aan ( maar werd al snel chello)) in okt 1999 is dat omgezet naar de terayon platform van 1024 /128 vervolgens 512/128 agv de problemen met capaciteit .

Pas bij de introductie van het Motorola platform was het voor mij de ellende voorbij en heb ik lijd een stabiele verbinding gehad bij upc tot midden 2011. Administratief, tsja dat was wat anders , dat was heel lang een drama tot webcare ontstond. Daarnaast was ik lid van een klanten panel waardoor het makkelijker was om ( vooral admin) problemen gefixed te krijgen.

Met hulp van webcare heb ik het nog een jaar in ellende weten vol te houden, maar toen zij eerlijk aangaven dat het zeker nog een jaar ging duren eer alles weer normaal zou kunnen functioneren, heb ik afscheid genomen.

In de tussentijd een trial glasvezel gedaan ( almeernet 2005 in de stedelijk) werkte goed, maar was na trial wel heel erg duur.... Maar beviel wel. Dus midden 2012 was mijn keuze niet zo moeilijk .. Van coax naar fiber ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:37:
Helaas is de multicast nog niet goed. Heb nog steeds last van hikkend, stotterend beeld.. En ik durf niet meer te upgraden na de vorige keer .
Dat heeft ook niets met je firmware te maken. Houd het even in de gaten (en gooi even je adres per dm naar mij toe) maar upgrade niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 02:17:
Precies :).

Een klein beetje openheid kan op een forum als tweakers.net, zonder meteen bedrijfsgeheimen prijs te geven, helemaal niet zo kwaad.
Maar brengt wel enorme risico's met zich mee. Ik ben al een aantal keer op de FP gequote in een nieuwsbericht zonder dat men dat vooraf besproken had. Daar worden marketing afdelingen/persvoorlichters nooit zo blij van.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:39:
[...] Daar worden marketing afdelingen/persvoorlichters nooit zo blij van.. :P
Dan hadden ze zelf wat pro-actiever, sneller en opener moeten zijn. Ongeschikt voor hun vak dus in deze tijd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:39:
[...]

Maar brengt wel enorme risico's met zich mee. Ik ben al een aantal keer op de FP gequote in een nieuwsbericht zonder dat men dat vooraf besproken had. Daar worden marketing afdelingen/persvoorlichters nooit zo blij van.. :P
Dat is inderdaad wel weer het risico. Zeker als mensen je uitleg uit z'n verband gaan rukken of eigenlijk de materie niet helemaal begrijpen en er dan verkeerde conclusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
Fiber schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:41:
[...]

Dan hadden ze zelf wat pro-actiever, sneller en opener moeten zijn. Ongeschikt voor hun vak dus in deze tijd.
Hmm..
De consument is NIET de klant van KPN-ITNS. En zij hoeven dan ook geen verantwoording af te leggen aan een consument.
Het zijn de ISP's als Lijbrandt, Concepts, Vodafone, XMS etc. die pro-actiever, sneller en opener moeten zijn!
En dat die ISP's niet de schoonheidsprijs verdienen op dit gebied is wel duidelijk.

Wat hier op tweakers gebeurt is uniek: we krijgen een kleine blik in de keuken van degene die verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur.
Het is een stukje waar je als consument (normaal gesproken) nooit mee kunt sparren.
Dat moet via een 2e lijns helpdesk lopen.

Dat we hier die minimale mogelijkheid wel hebben wordt dan ook ZEER gewaardeerd door mij.

Ik zou ook niet willen zeggen dat de marketing etc. van KPN-ITNS ongeschikt voor hun vak zijn.
Of dat het niet meer van deze tijd is om niet open te zijn.
Er speelt veel meer: budgets, bedrijfsgeheimen (net dat beetje meer kennis / juiste combinatie van hard- en software bij aantallen aansluitingen), commerciele belangen etc.
Het gaat dan ook niet meer om een consumentje met een abonnementje van 80 euro (met alle respect). Maar een contract met een ISP van enkele miljoenen euro.
En dat is toch echt een heel ander niveau.

Nogmaals: ik ben het met je eens dat de ISP's pro-actiever etc. moeten worden.
Maar zoals hier al eens eerder geschreven is door iemand anders: 'If you pay peanuts, you get monkeys'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ISP's miljoenenbelangen kunnen hebben (en dus voorzichtig zijn met informatie verstrekken) is begrijpelijk. Maar het andere uiterst is dat ze hun klanten adviseren een andere Amino te kopen bij een netwerkstoring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:41:
Dat ISP's miljoenenbelangen kunnen hebben (en dus voorzichtig zijn met informatie verstrekken) is begrijpelijk. Maar het andere uiterst is dat ze hun klanten adviseren een andere Amino te kopen bij een netwerkstoring...
Miljoenenbelangen of niet.

Ik vind open en heldere communicatie een voorwaarde voor wederzijds vertrouwen en respect. (op persoonlijke titel)

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eensch :)

Overigens moet ik ook even zeggen dat de verbinding hier erg snappy 'aanvoelt'. Moeilijk te duiden, maar ik heb de indruk dat over het geheel aan websites dat ik bezoek de latency gemiddeld veel lager is.

Vooral op sites die statische content toch al snel kunnen weergeven (zoals tweakers) lijkt alles sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 06-07-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
De consument is NIET de klant van KPN-ITNS. En zij hoeven dan ook geen verantwoording af te leggen aan een consument.
Niet direct aan de consument, maar wel via de 'tussenhandelaar'. Als ik een auto van een bepaald merk koop bij de dealer en er blijkt iets gigantisch mis (productie, garantie etc.), moet de garage/dealer er dan voor opdraaien of zich verontschuldigen voor een slecht product? Ik heb het niet over de financiele schade, maar imagoschade.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het glasvezelgebeuren een slecht product is, maar KPN wil zo nodig een meerderheidsbelang. Daarmee krijgen ze ook een meerderheidsbelang qua verantwoordelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Conzales op 06-07-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, slecht is ook weer een overdreven kwalificatie.

Ik vind glasvezel zoals het nu is nog altijd stukken beter dan in de "baaljaren" met UPC.

Ik durf zelfs te zeggen dat, op de bitrates (en dan niet alleen bitrates maar ook echt de percieved quality) en de gesloten streams na, het gewoon een prima product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Overigens moet ik ook even zeggen dat de verbinding hier erg snappy 'aanvoelt'. Moeilijk te duiden, maar ik heb de indruk dat over het geheel aan websites dat ik bezoek de latency gemiddeld veel lager is.
Over de latency inderdaad niet te klagen. 2 weken terug nog wel regelmatig pieken in de pingtijden.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/30v1umo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:41

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:23:
[...]

Miljoenenbelangen of niet.

Ik vind open en heldere communicatie een voorwaarde voor wederzijds vertrouwen en respect. (op persoonlijke titel)

O.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ondanks het feit dat jij en Operatortje(2) in princiepe niet rechtstreeks met de klant te maken hebben, omdat jullie voor "de leverancier" werken en niet "de ISP", waardeer ik het persoonlijk enorm dat jullie hier (en andere topics) toch op persoonlijke titel aanwezig zijn.

Ondanks dat ik niet bij Lijbrandt maar XMS zit, wilde ik het toch even hier kwijt, want waardering mag ook wel eens uitgesproken worden ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:13
Ik sluit mij helemaal aan bij Thasaidon, Ik vind het ook heel erg tof om te zien hoe betrokken jullie hier zijn ondanks het feit dat je nu waarschijnlijk onder hoge druk moet presteren om het netwerk weer stabiel te maken.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Kreeg net een brief van lijbrandt waarin ze de storingen bevestigen en de tip geven de modem te renetten ( 2min van stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
TripleNL schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:45:
Kreeg net een brief van lijbrandt waarin ze de storingen bevestigen en de tip geven de modem te renetten ( 2min van stroom)
Ik ook, jammer voor Lijbrandt dat ik mijn migratie naar Xs4all in werking heb gezet door onder andere slechte communicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 16:45

radial

Watch out

De brief heb ik ook gekregen, alleen wat ik niet snap, zet gewoon gelijk een melding als er een storing is op de website, of stuur een mail (je krijgt de factuur tenslotte ook per mail) dan is iedereen gelijk op de hoogte ervan.

Wat betreft de operators, ik heb respect voor jullie dat jullie op deze manier je werk doen. Helemaal door ons hier het een en ander te vertellen wat er zoal aan de hand is en wat er aan gedaan wordt. _/-\o_

Ik heb vanmorgen de amino 140 een update gegeven en het ging in 1x goed zonder problemen. Verder is de laatste paar dagen het internet weer zoals het zou moeten zijn, stabiel.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aardige van de brief is dat ze zeggen "kijk voor de status van de storing op onze website."
Daar stond en staat al die tijd dus helemaal niks.

Overigens mis ik wel de keuze tussen hd en hd+ bij de hd zenders die dat eerst wel hadden.

Mijn amino's werken verder weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Sinds vanmorgen vroeg ook weer IPTV(7122). dankzij dit topic en zeker dankzij de info van O & O2 goed op de hoogte gebleven qua storing..

ik hoop echt dat er in de toekomst beter wordt gecommuniceerd naar de klant(door lijbrandt)

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:32:
Het aardige van de brief is dat ze zeggen "kijk voor de status van de storing op onze website."

Overigens mis ik wel de keuze tussen hd en hd+ bij de hd zenders die dat eerst wel hadden.

HIer heb ik de HD+ keuzes gewoon nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:32:

Kun je nog wel tussen HD en SD kiezen? Zouden ze de HD streams vervangen hebben door de HD+ streams? [/wishful thinking] >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brief van Lijbrandt is een beetje mosterd na de maaltijd. Eigenlijk on proffesioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 02:12:
Brief van Lijbrandt is een beetje mosterd na de maaltijd. Eigenlijk on proffesioneel.
En een beetje zonde van het geld dat uitgegeven is aan papier, enveloppen, port, werk, etc. Dat had beter besteed kunnen worden lijkt mij, dan aan een briefje waar vrijwel niemand iets aan heeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
Helemaal met je eens Fiber!
En dan heb je het nog niet over het milieutechnisch aspect.. 8)

Maar aan de andere kant kun je het ook zien als een handreiking van Lijbrandt aan zijn klanten.
'Jongens (en meisjes), we weten dat we een fout hebben gemaakt door niet te communiceren. Daarom sturen we je nu een persoonlijke brief.'

Het advies in de brief is voor ons tweakers een beetje onbenullig.
We weten waar de problemen liggen..
Maar het geeft digibeten het gevoel dat ze er iets aan kunnen doen.
En dat er ook iets aan gedaan wordt vanuit Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
nobodie14 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:33:
Helemaal met je eens Fiber!
En dan heb je het nog niet over het milieutechnisch aspect.. 8)

Maar aan de andere kant kun je het ook zien als een handreiking van Lijbrandt aan zijn klanten.
'Jongens (en meisjes), we weten dat we een fout hebben gemaakt door niet te communiceren. Daarom sturen we je nu een persoonlijke brief.'

Het advies in de brief is voor ons tweakers een beetje onbenullig.
We weten waar de problemen liggen..
Maar het geeft digibeten het gevoel dat ze er iets aan kunnen doen.
Ook klanten van Kick XL en Concepts hebben zo'n zelfde brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:41

Thasaidon

If nothing goes right, go left

NDSFREAK schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Ook klanten van Kick XL en Concepts hebben zo'n zelfde brief ontvangen.
XMS klanten ook.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb niet zo'n brief ontvangen (KickXL)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Het is mij iet eerder opgevallen, maar ik kan op de amino m540 wel de stream kiezen (HD+/high definition/SD), op mijn m140 niet, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Niet direct, maar goed, voor de klanten die nog van niks weten (overgang naar Telfort) lijkt het in ieder geval iets. Vooral diegene die te horen krijgt van de helpdesk "U moet Telfort bellen, want..." staat wel even raar te kijken denk ik. Dat is nogal onbeschoft als ik het zo mag zeggen.

Voor Concepts klanten wordt volgens mij de overgang dit kwartaal nog ingezet en voor Lijbrandt klanten is dat volgens mij pas het 4e kwartaal. Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, 1 van de fora waarschijnlijk.

Misschien kunnen de operators nog even aangeven hoe lang de workaround blijft tot de definitieve oplossing en of alle subnets nu zo'n beetje ingedeeld zijn (overgang naar 77. )...

[ Voor 12% gewijzigd door Conzales op 07-07-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
albino71 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:07:
Ik heb niet zo'n brief ontvangen (KickXL)
Ik heb gisteren van Kick XL een zo'n brief ontvangen, datum schrijven van de brief was 5 juli 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-09 23:17
Zit zelf ook bij Lijbrandt... Alles werkt goed tot nu toe... Op de landelijke storing na die 2 dagen duurde heb ik geen storingen gehad.

Nu is er bij ons op de lange lijst providers die beschikbaar zijn, al wordt die wel wat korter na de overnames, een nieuwe provider bij gekomen. Is wel een optie natuurlijk als alles Telfort wordt en je wil niet bij een KPN kloon zitten.

Namelijk: Fype

Heb op tweakers naar het forum gekeken, maar daar staat nog niet veel info.

Iemand ervaring met deze ''onafhankelijke provider'' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchBee schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:15:
Zit zelf ook bij Lijbrandt... Alles werkt goed tot nu toe... Op de landelijke storing na die 2 dagen duurde heb ik geen storingen gehad.

Nu is er bij ons op de lange lijst providers die beschikbaar zijn, al wordt die wel wat korter na de overnames, een nieuwe provider bij gekomen. Is wel een optie natuurlijk als alles Telfort wordt en je wil niet bij een KPN kloon zitten.

Namelijk: Fype

Heb op tweakers naar het forum gekeken, maar daar staat nog niet veel info.

Iemand ervaring met deze ''onafhankelijke provider'' .

Precies hetzelfde pakket af als Lijbrandt had. Dus KPN WMP+ pakket (voorheen Glashart Media).

Dus qua onafhankelijkheid van KPN net zo onafhankelijk als Vodafone, Scarlet of Solcon. KPN heeft er geen belang in maar ze nemen de diensten van KPN Wholesale af en leveren daarmee hetzelfde pakket als Lijbrandt deed tot 1 juli.

Pagina: 1 ... 45 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.