"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Bij OBN (Ons Brabant Net) dezelfde storing:
Iedere uur wordt om een of andere reden de lease van het ip-adres niet verlengd.
Als je jouw router herstart of een "renew ip-adres" uitvoert op jouw router dan kan je weer verder.
Door de helpdesk van OBN heb ik me laten vertellen dat de storing alleen WMP+ betreft in een (beperkt) aantal gebieden.
Heeft iemand een idee in welke gebieden het glasvezelnetwerk is ingedeeld?
Er wordt dus niet op b.v. MAC-adres van de ontvanger gecontroleerd?Thasaidon schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 07:54:
[...]
Voor zover ik weet zijn die Amino's op alle glasvezel netwerken te gebruiken.
GHM/KPN(Telfort)/Vodafone is wat dat betreft allemaal hetzelfde.
Voor zover mij bekend niet, zolang het maar een Amino mac adres is.easydone schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:06:
[...]
Er wordt dus niet op b.v. MAC-adres van de ontvanger gecontroleerd?
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Hier net ook weer.VriezeNet® schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:17:
...en weer een onderbreking in het internet verkeer...dankjewel Lijbrandt !!! (7091) inmiddels gebeurd dit al meerdere malen per dag...in alle jaren ADSL/VDSL heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Wat bij Lijbrandt WEL goed werkt is de factuur incasseren...
Het is toch nog toe steeds maar een minuutje of twee maar het valt wel op.
Verwijderd
die hier meerdere malen over de vloer is geweest, word je adres voorzien van authenticatie,
en hoeveel Amino boxen je erop hebt is geen probleem.....
Echter zijn er bepaalde aanbieders die moeilijk kunnen doen over de aantal bozen, de 1 geeft
een max van 3 op, en Lijbrandt onbeperkt, sluit je er te veel op aan, dan kost dat je te veel
bandbreedte (als ik het goed onthouden heb) en daardoor klapt je kwaliteit volledig in.
Ook zou het geen probleem mogen zijn of je nu een Lijbrandt of bv een Vodafone Amino box
gaat gebruiken....ik had nog een extra Lijbrandt Amino liggen waar ze dus geen MAC adres van
hadden, werkte direct
Ik heb een Iptv hd signaal (stb staat aan), dus als maximum van mijn 100/100 zou ik maar 84/95 o.i.d. kunnen verwachten. (En in het verleden voor kpn ip uitgifte ook frequent getest overigens)
Heel mijn dorp is uitgerold op 100mb ftu's en niet op 1000mb ftu modems in de huizen, dus een volle 100 gaan we hier niet halen omdat er altijd, zoals genoegzaam bekend in dit forum, een tv signaal af moet. niets aan te doen, tenzij de ftu modems huis per huis verwisseld gaan worden.
Ik ben er klaar mee met dat marketing praatje van 100mb en dat we in de praktijk minder krijgen..
Down of uploaden is bij mij echt geen halszaak hier, maar eenmaal kennis hiervan genomen, voelt het anno 2013 verdomd weer als in het KPN-adsl tijdperk: van die happy-de-peppy Telfort reclames "tot wel max 20mb" ........(haalbaar) .....stond er dan in de kleine letters, en dan bleek bij speedtesten op 7mb down te zitten en na verder onderzoek ontdekken dat de kpn wijkcentrale toch echt kilometers ver is.
Dus, mede tweakers : bespaar je zelf wat frustratie en een 10tje in de maand en ga net als ik naar 50-50.
Als er 500/500 komt dan draai ik me weer met hernieuwde interesse weer om..
Om een 100/100 of 200/200 (zouden ze dat op de marketing afdeling wel goed vinden?) af te sluiten.
En ik vraag me allen (sarcastisch) af of we dan al niet kabel en glas eenvoudig rechts ingehaald hebben met mobiele 4g.
Dat vraag ik me niet af. Maak me maar wakker als je een mobiele verbinding stabiel hebt draaien met een ping < 10ms. 100Mb/s max NT's en DSLAM's is inderdaad een lachertje voor FttH. Nu het allemaal (semi)KPN is, nog meer dan het al was, zie ik dat helaas niet snel gelijkgetrokken worden in de 'oudere' Reggefiber gebieden.En ik vraag me allen (sarcastisch) af of we dan al niet kabel en glas eenvoudig rechts ingehaald hebben met mobiele 4g.
p.s. Straks worden we misschien nog wel ingehaald door Polen:
http://www.broadbandtvnew...nge-tests-ftth-in-poland/
[ Voor 13% gewijzigd door Conzales op 26-06-2013 00:11 ]
Verwijderd
zelfs dat hoeft niet, ik krijg netjes een ip (en streams) op een Netgear MAC ades (WGDO gebied).Thasaidon schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:40:
[...]
Voor zover mij bekend niet, zolang het maar een Amino mac adres is.
Wel even vendor id aanpassen.
De discussie over poort25 is eerder gevoerd hier. Hoezeer ik ook hoop dat je eventuele procedure zult winnen, ben ik bang dat dat niet gaat lukken. Kijk hier:
De provider zal het in dit geval op 1b gooien.Artikel 7.4a
1. Aanbieders van openbare elektronische communicatienetwerken waarover internettoegangsdiensten worden geleverd en aanbieders van internettoegangsdiensten belemmeren of vertragen geen diensten of toepassingen op het internet, tenzij en voor zover de betreffende maatregel waarmee diensten of toepassingen worden belemmerd of vertraagd noodzakelijk is:
a. om de gevolgen van congestie te beperken, waarbij gelijke soorten verkeer gelijk worden behandeld;
b. ten behoeve van de integriteit en de veiligheid van het netwerk en de dienst van de betrokken aanbieder;
c. om de doorgifte van ongevraagde communicatie als bedoeld in artikel 11.7, eerste lid, aan een eindgebruiker te beperken, mits de eindgebruiker daarvoor voorafgaand uitdrukkelijk toestemming heeft verleend, of
d. ter uitvoering van een wettelijk voorschrift of rechterlijk bevel
2. Indien een inbreuk op de integriteit of veiligheid van het netwerk of de dienst, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, wordt veroorzaakt door verkeer afkomstig van een randapparaat van een eindgebruiker, doet de aanbieder voorafgaand aan het nemen van een maatregel waarmee het verkeer wordt belemmerd of vertraagd, melding aan de betrokken eindgebruiker, zodat de eindgebruiker de gelegenheid heeft de inbreuk te staken. Wanneer dit wegens de vereiste spoed niet voorafgaand aan het nemen van de maatregel mogelijk is, doet de aanbieder zo snel mogelijk melding van de maatregel. Wanneer het een eindgebruiker van een andere aanbieder betreft is de eerste volzin niet van toepassing.
3. Aanbieders van internettoegangsdiensten stellen de hoogte van tarieven voor internettoegangsdiensten niet afhankelijk van de diensten en toepassingen die via deze diensten worden aangeboden of gebruikt.
4. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen ter voorkoming van een achteruitgang van de dienstverlening en een belemmering of vertraging van het verkeer over openbare elektronische communicatienetwerken, nadere minimumvoorschriften inzake de kwaliteit van openbare elektronische communicatiediensten worden gesteld aan aanbieders van openbare elektronische communicatienetwerken.
Verwijderd
Het is voor de provider wel een makkelijke en goedkope weg, maar dát is nou net geen argument in dit verband.
Dus open en bij misbruik eerst een waarschuwing en dan pas een blokkade.Het categorisch blokkeren van bijvoorbeeld poort 139 (Samba) omdat daar vaak misbruik van wordt gemaakt, of een PC in quarantaine gooien zodra er spam of malware uit komt, is een probleem. De wet eist namelijk dat wanneer het gaat om verkeer afkomstig van een eindgebruiker, de provider deze eerst moet contacteren en gelegenheid moet geven de inbreuk te staken. Dat moet dus vóór het afsluiten gebeuren.
Pas als “wegens de vereiste spoed” dit niet haalbaar is, mag er eerst gehandeld en dan gemeld worden. Maar ik denk niet dat je mag zeggen “malware is vervelend dus er is vereiste spoed”. Spoedgevallen lijken me eerder zalen als ddos-aanvallen waar de klant aan meedoet, dat richt nú grote schade aan en moet dus nú gestaakt worden. Een grote spamrun is misschien ook wel spoedhandelwaardig.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Alleen de recente storingen/werkzaamheden ergeren me nogal. Had in februari een paar disconnects en sindsdien ging alles lekker. Deze maand heb ik denk ik al ongeveer 9 of 10 keer downtime gehad (waarvan vandaag 2 uur, vannacht, gister nacht en de nacht daarvoor allemaal 10 min).
IPTV lag er daarvan maar 1 keer uit en analoog/dvb-c is altijd blijven werken.
Hopelijk is dit tijdelijk door een soort van werkzaamheden deze weken en niet iets wat we vaker terug gaan zien.
(1338 Almere btw)
[ Voor 5% gewijzigd door nr12468 op 26-06-2013 19:17 . Reden: typo ]
Gelukkig werken de andere diensten nog wel maar internet heeft ook al wat hickups gehad de laatste dagen.
De Amino krijgt een ip adres maar blijft zeggen dat het netwerk de gevraagde diensten niet kan leveren. Via de helpdesk en twitter (lijbrandt webcare) kom je ook uit op niets buiten iedere keer je glasmodem, amino of router resetten.
Dat wordt binnenkort een retourtje UPC denk ik maar.......

Hier op 3882, en KickXL, oftewel Concepts, oftewel Telfort. Het werkt wel, maar....
IPTV stoort al een kleine maand denk ik. Om de zoveel tijd een even stilstaand beeld. Soms om het half uur, soms langer soms korter. Zeer vervelend en duurt al erg lang nu!
Al 2 keer vandaag getest en dan doet Kpn glasvezel een paar straten verderop het wel.....
Wat er op dit moment nog precies speelt weet ik ook niet maar het begon met stuk gaande apparatuur op strategische plekken (in het corenetwerk dus) . De nieuwe apparatuur werkte ook niet lekker en sindsdien blijf ik het horen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Begint nu wel heel irritant te worden, overgang naar k*n gaat lekker, toch maar eens verder gaan kijken.
7582
Gelukkig niet...

Het klinkt misschien flauw, maar het is echt waar, sinds de overgang van de kabelboer naar FttH Xs4all (december 2012) hebben interpret, IPTV en telefonie storingsvrij gefunctioneerd.
En dat kon ik voor die tijd niet zeggen.
Hopelijk is het voor zondag weer stabiel
Nee grapje, uiterst vervelend natuurlijk.
Laten we hopen dat dit stiekem komt door positieve veranderingen in het netwerk en niet alleen maar door storingen
(hey, beetje wishful thinking mag toch wel als je in vakantie modus bent)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als ik op vakantie op Texel was zou ik ook stabiel weer willeneymey schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:43:
Ook ik (zit nog steeds op Texel) ontvang al de hele dag mails van mijn Fritz!box thuis.
Hopelijk is het voor zondag weer stabiel
Nee grapje, uiterst vervelend natuurlijk.
Laten we hopen dat dit stiekem komt door positieve veranderingen in het netwerk en niet alleen maar door storingen
(hey, beetje wishful thinking mag toch wel als je in vakantie modus bent)
Prettige vakantie en ik hoop met je mee!
Zaterdag was het zeldzaam slecht op de oostelijke helft van het eiland. Maar dinsdag en woensdag zijn we zelfs verbrand tijdens het fietsen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Sinds de overgang naar het 77.175.94.xxx IP segment is mijn internetverbinding instabiel geworden (1316, Lijbrandt).
Wat me ongerust maakt is dat ik niets meer lees van Denan of de Operatertje(s).
Dit kan betekenen dat ze druk bezig zijn met het oplossen van de problemen.
Maar het zou fijn zijn om te weten wat er aan de hand is.
Als de problemen niet opgelost kunnen worden (wat ik me niet kan voorstellen gezien de aanwezige expertise), dan zal ik naar een andere provider moeten overstappen.
Het 77.175.72.xxx (1338, XMS) heeft namelijk geen problemen met de internetverbinding..
Dit is overigens niet als een dreigement bedoeld!
Ik ben tevreden over de diensten van Lijbrandt, maar wil wel graag een internetverbinding die niet meerdere malen per dag 20 minuten of langer uit valt.
Als er uitzicht is op een oplossing en een tijdspanne waarin die oplossing geïmplementeerd kan worden, dan kan ik daar nog vrede mee hebben.
Maar deze oorverdovende stilte maakt me nerveus..
Verwijderd
Zijn natuurlijk druk aan werk op het probleem op te lossen. Maar zij mogen in bepaalde gevallen ook niks zeggen.nobodie14 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:15:
Het begint nu echt vervelend te worden.
Wat me ongerust maakt is dat ik niets meer lees van Denan of de Operatertje(s).
Dit kan betekenen dat ze druk bezig zijn met het oplossen van de problemen.
Maar het zou fijn zijn om te weten wat er aan de hand is.
Maar eigelijk zouden de providers de informatie moeten gegeven.
Zelfs bij Concept is het laatste bericht ook al van 22-06-2013
http://www.concepts.nl/klantenservice/storingen-en-onderhoud
https://www.telfort.nl/kl...nderhoud-en-storingen.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 10:35 ]
Verwijderd
Sinds de 22e echter geen iptv meer. Box krijgt wel ip adres maar vind geen diensten.
Volgens Lijbrandt op de 24e (webcare) inderdaad een storing en excuus voor de overlast.
Op de site echter alleen de melding van de eerdre storing die opgelost zou moeten zijn.
Enige update met een te verwachten termijn dat e.a. opgelost zou kunnen zijn zou toch wel op zijn plaats zijn lijkt mij.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 11:46 . Reden: tikfoutje ]
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier
En als ik een beetje mag gokken zijn ze aan het subnetten.
Waar ik eerst in een > /24 zat ( een /22 meen ik) zit ik nu in een /25 met weer een nieuw ip.
Veel zeggend in mijn optiek is ook dat mijn backup verbinding via een maatje die ook lijbrandt heeft 5 minuten eerder terug was terwijl ik handmatig de DHCP aan het schoppen was op mijn eigen router.
en we zitten op dezelfde POP maar wel in een ander subnet 188.x.x.x en 77.x.x.x
Dan zou het wel fijn zijn als dit even werd aangekondigdl.d._ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:49:
DIt zijn gewoon ordinare werkzaamheden overdag.
En als ik een beetje mag gokken zijn ze aan het subnetten.
Waar ik eerst in een > /24 zat ( een /22 meen ik) zit ik nu in een /25 met weer een nieuw ip.
Veel zeggend in mijn optiek is ook dat mijn backup verbinding via een maatje die ook lijbrandt heeft 5 minuten eerder terug was terwijl ik handmatig de DHCP aan het schoppen was op mijn eigen router.
en we zitten op dezelfde POP maar wel in een ander subnet 188.x.x.x en 77.x.x.x
telefoon blijft nog klote

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
http://oi44.tinypic.com/i4hfo4.jpg
Hier de brief die ze mij stuurden om me te informeren over dit feestje. Er zaten slingers bij! Als een bedrijf al zo aftrapt met zijn klanten dan zakken ze er maar in, ik heb meteen opgezegd. De aansluiting wordt gelukkig gewoon gerealiseerd.
http://oi44.tinypic.com/dzxctl.jpg
http://oi40.tinypic.com/2hhgo6w.jpg
De "aanbieding" die ze me deden... Bellen?! Wat is bellen?! Het stenen tijdperk is allang geweest jongens, ik ga echt geen 6,50 betalen om dan nog meer te kunnen betalen voor het bellen! Ik heb 100 Mb glasvezel 'for f-ks sake'...
De dame aan de telefoon zei dat dit zomaar mocht, terwijl ik van mening was dat ze een verplichting hadden tot nakomen van het contract. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Kan ik hierover een klacht indienen?
Als ik jou was zou ik snel opzeggen en naar Vodafone gaan of zo. Nu kan het nog makkelijk. Als je later over wil zit je met lange downtime etc..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Wat ik vooral vreemd vind is dat de router ineens bruikleen zou worden. Dat zou sowieso niet mogen lijkt mij omdat het een cadeau was die bij het bestellen vermeld werd. Komt misschien nog een staartje aan te zitten.Verstekbakker schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:15:
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn rant, maar zojuist heb ik een brief gehad van Lijbrandt dat mijn nog niet werkende Lijbrandt abonnement automatisch naar Telfort verhuist. €7,50 duurder per maand! Hoef ik niets voor te doen!
De dame aan de telefoon zei dat dit zomaar mocht, terwijl ik van mening was dat ze een verplichting hadden tot nakomen van het contract. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Kan ik hierover een klacht indienen?
Ik heb overigens nog helemaal geen brieven van Lijbrandt ontvangen over de overstap naar Telfort, terwijl ik al wel besteld heb maar nog niet opgeleverd heb gekregen.
Excuses, het bleek dat de tuinman met de heggenschaar de verlengkabel had doorgeknipt. Lokaal foutje dusKoffie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:06:
8245 ook down
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb toch een overeenkomst met handtekening? Als ik nou halverwege het jaar zeg, "goh mijn vrouw is ervandoor met de buurman dus ik ben overgenomen door een andere, nu kan ik niet meer betalen" gaan ze ook niet akkoord...Barre73 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:01:
Klacht indienen mag altijd maar ze doen het precies goed. Als zij hun contract niet nakomen mag jij opzeggen. En dat is precies wat ze in de brief ook aangeven.
Als ik jou was zou ik snel opzeggen en naar Vodafone gaan of zo. Nu kan het nog makkelijk. Als je later over wil zit je met lange downtime etc..
Volgens mij moeten ze gewoon hun verplichtingen/contracten nakomen die het bedrijf dat ze overnemen hebben afgesloten... Maar goed, ik wil niks te maken hebben met bedrijven die het op deze manier doen. Opzeggen is dus wel meteen al gebeurd. Zo lang die aansluiting maar kosteloos in m'n meterkast komt.
Nu je het zegt ja... Dat cadeau is ook nog eens winst voor die oplichtersbende... Inmiddels zijn er 5 andere lui ook gaan opzeggen in mijn directe omgeving (100%, maar zoveel lui ken ik dus niet met Lijbrandt, dus dat wil statistisch gezien niks zeggen...). Ik ben benieuwd.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:08:
[...]
Wat ik vooral vreemd vind is dat de router ineens bruikleen zou worden. Dat zou sowieso niet mogen lijkt mij omdat het een cadeau was die bij het bestellen vermeld werd. Komt misschien nog een staartje aan te zitten.
Ik heb overigens nog helemaal geen brieven van Lijbrandt ontvangen over de overstap naar Telfort, terwijl ik al wel besteld heb maar nog niet opgeleverd heb gekregen.
Dit kreeg ik als reactie op de downtime van gisteravond. Hopelijk vinden ze wat.
Wij hebben trouwens vooralsnog niks binnen gekregen mbt Telfort
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
De internet verbinding is 'actief' op het glasvezelmodem maar de IP lease lijkt te worden uitgegeven, heel even te werken, vervolgens kapt de verbinding ermee.
Na een renew van de lease op m'n routeer krijg ik van de Lijbrandt DHCP weer netjes hetzelfde adres, werkt de verbinding weer even, en is het kort daarna weer einde verhaal.
Dit zie ik netjes terug als ik een ping laat lopen naar www.telfort.nl dan opeens krijg ik timeouts.
Net met Lijbrandt gebeld, waar het blijkbaar lekker druk was en ik alleen de standaard oplossing 'zet uw modem maar een half uurtje uit' meekreeg.
Dit is overigens de eerste storing sinds tijden… dus het lijkt te zijn overgewaaid naar de randstad.
[ Voor 7% gewijzigd door .NCK op 27-06-2013 20:18 ]
Verwijderd
Ik zit bij vodafone niet normaal de laaste weken drama drama niet normaal dan geen internet geen telefoon of geen tv. Uitzending gemist na betaling elke 5 vast loopt verbinding verliest.
Meer hier last van?
Na nummer 60 krijg ik een time out.
Vernieuw ik de DHCP lease in m'n router met de Lijbrandt dhcp server kan ik weer 60 ping requests doen en is het over.
Zowel met pingen naar www.telfort.nl als met www.google.nl is dit het geval.
Is dit zoals anderen het ook ervaren?
Hieronder het resultaat:
PING www.telfort.nl (81.173.34.225): 56 data bytes 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=0 ttl=56 time=117.870 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=1 ttl=56 time=7.945 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=2 ttl=56 time=6.024 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=3 ttl=56 time=5.810 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=4 ttl=56 time=7.316 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=5 ttl=56 time=5.105 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=6 ttl=56 time=7.460 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=7 ttl=56 time=4.999 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=8 ttl=56 time=9.906 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=9 ttl=56 time=5.967 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=10 ttl=56 time=5.078 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=11 ttl=56 time=4.951 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=12 ttl=56 time=8.681 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=13 ttl=56 time=5.017 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=14 ttl=56 time=5.540 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=15 ttl=56 time=5.641 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=16 ttl=56 time=6.605 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=17 ttl=56 time=5.456 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=18 ttl=56 time=6.693 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=19 ttl=56 time=4.992 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=20 ttl=56 time=4.995 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=21 ttl=56 time=5.079 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=22 ttl=56 time=219.099 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=23 ttl=56 time=6.277 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=24 ttl=56 time=4.987 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=25 ttl=56 time=5.071 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=26 ttl=56 time=5.079 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=27 ttl=56 time=7.087 ms Request timeout for icmp_seq 28 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=29 ttl=56 time=5.243 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=30 ttl=56 time=8.767 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=31 ttl=56 time=5.928 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=32 ttl=56 time=5.910 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=33 ttl=56 time=5.112 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=34 ttl=56 time=8.118 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=35 ttl=56 time=7.417 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=36 ttl=56 time=5.015 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=37 ttl=56 time=5.042 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=38 ttl=56 time=5.153 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=39 ttl=56 time=5.200 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=40 ttl=56 time=5.215 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=41 ttl=56 time=5.008 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=42 ttl=56 time=5.131 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=43 ttl=56 time=5.128 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=44 ttl=56 time=8.997 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=45 ttl=56 time=5.136 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=46 ttl=56 time=5.162 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=47 ttl=56 time=5.237 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=48 ttl=56 time=6.536 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=49 ttl=56 time=5.169 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=50 ttl=56 time=7.135 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=51 ttl=56 time=4.988 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=52 ttl=56 time=5.884 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=53 ttl=56 time=5.199 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=54 ttl=56 time=5.033 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=55 ttl=56 time=5.046 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=56 ttl=56 time=4.995 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=57 ttl=56 time=5.046 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=58 ttl=56 time=6.646 ms Request timeout for icmp_seq 59 Request timeout for icmp_seq 60 Request timeout for icmp_seq 61 Request timeout for icmp_seq 62 Request timeout for icmp_seq 63 Request timeout for icmp_seq 64 Request timeout for icmp_seq 65 Request timeout for icmp_seq 66 Request timeout for icmp_seq 67 Request timeout for icmp_seq 68 Request timeout for icmp_seq 69 Request timeout for icmp_seq 70 Request timeout for icmp_seq 71 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=72 ttl=56 time=244.740 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=73 ttl=56 time=5.532 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=74 ttl=56 time=5.139 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=75 ttl=56 time=5.654 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=76 ttl=56 time=5.081 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=77 ttl=56 time=5.178 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=78 ttl=56 time=5.303 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=79 ttl=56 time=5.168 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=80 ttl=56 time=6.947 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=81 ttl=56 time=5.716 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=82 ttl=56 time=5.085 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=83 ttl=56 time=7.546 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=84 ttl=56 time=6.325 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=85 ttl=56 time=5.123 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=86 ttl=56 time=5.062 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=87 ttl=56 time=5.019 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=88 ttl=56 time=5.065 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=89 ttl=56 time=5.109 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=90 ttl=56 time=5.213 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=91 ttl=56 time=5.185 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=92 ttl=56 time=5.170 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=93 ttl=56 time=5.741 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=94 ttl=56 time=5.121 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=95 ttl=56 time=4.960 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=96 ttl=56 time=182.883 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=97 ttl=56 time=5.083 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=98 ttl=56 time=7.067 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=99 ttl=56 time=6.039 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=100 ttl=56 time=5.016 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=101 ttl=56 time=5.064 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=102 ttl=56 time=5.188 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=103 ttl=56 time=5.072 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=104 ttl=56 time=5.074 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=105 ttl=56 time=7.973 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=106 ttl=56 time=6.828 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=107 ttl=56 time=5.152 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=108 ttl=56 time=5.253 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=109 ttl=56 time=5.064 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=110 ttl=56 time=5.242 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=111 ttl=56 time=5.650 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=112 ttl=56 time=5.817 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=113 ttl=56 time=5.186 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=114 ttl=56 time=7.791 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=115 ttl=56 time=5.810 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=116 ttl=56 time=5.032 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=117 ttl=56 time=5.091 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=118 ttl=56 time=5.832 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=119 ttl=56 time=5.597 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=120 ttl=56 time=5.170 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=121 ttl=56 time=4.971 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=122 ttl=56 time=4.984 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=123 ttl=56 time=5.111 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=124 ttl=56 time=5.066 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=125 ttl=56 time=5.605 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=126 ttl=56 time=5.306 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=127 ttl=56 time=5.939 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=128 ttl=56 time=5.778 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=129 ttl=56 time=5.922 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=130 ttl=56 time=7.044 ms 64 bytes from 81.173.34.225: icmp_seq=131 ttl=56 time=5.099 ms Request timeout for icmp_seq 132 Request timeout for icmp_seq 133 Request timeout for icmp_seq 134 Request timeout for icmp_seq 135 Request timeout for icmp_seq 136 Request timeout for icmp_seq 137 ^C --- www.telfort.nl ping statistics --- 139 packets transmitted, 118 packets received, 15.1% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 4.951/12.020/244.740/34.697 ms
[ Voor 0% gewijzigd door .NCK op 27-06-2013 21:49 . Reden: code vervangen door cmd ]
Verwijderd
8091 vanaf ongeveer 20.00 uur.Koffie schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:16:
Overigens al een paar keer vanavond wegvallende verbinding gehad op 8245
Meer hier last van?
Verwijderd
(mumble en de GW2 EU servers)
Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=12ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=12ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=12ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=11ms TTL=48 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=10ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=10ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=12ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=10ms TTL=48 Reply from 173.194.66.138: bytes=32 time=10ms TTL=48 Ping statistics for 173.194.66.138: Packets: Sent = 250, Received = 242, Lost = 8 (3% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 10ms, Maximum = 221ms, Average = 15ms
Het lijkt erop dat er steeds weer een reboot van de een of andere hardware gedaan wordt. De disconnects duren +- 20 minuten.
In het 77.175.72.xxx (1338, XMS) IP segment is er overigens geen probleem..
[ Voor 16% gewijzigd door nobodie14 op 27-06-2013 21:54 ]
/dev/null
Soms ben ik opgelucht om op GoT te lezen dat ik niet de enige ben....
Was al flink aan het debuggen, wat op de Lijbrandt site staat natuurlijk geen storingsmelding.... ZUCHT...
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Ook eens bij de buren neuzennobodie14 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:51:
In het 77.175.72.xxx (1338, XMS) IP segment is er overigens geen probleem..
Hier ook 1338, Xms in Wgdo gebied zonder problemen.
Maar goed ook, want wij hebben ons deel wel gehad

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Twee Routers geprobeerd, beide zelfde verschijnselen.
Storing beperkt zich echter wel tot een aparte groep klanten, aangezien m'n ouders in hetzelfde dorp, zelfde postcodegebied, de verbinding het wel gewoon doet zonder problemen.
Ik zit overigens in de IP range: 188.142.40.xx, ouders in 188.142.43.xxx.
Heb met de andere router geen ander ip gekregen, ivm MAC cloning. Kan nog zijn dat het probleem zich bind tot een aantal specifieke subnets. Eens proberen vandaag..
Verwijderd
spontaan voor een paar minuten geen internet, soms ook voor 30 min.
Telefonie: geen idee, wij bellen amper, ip-tv: dat was al gedonder, schijnt
aan ITNS te liggen die niet capabel genoeg zijn om een lijn fatsoenlijk werkend op
te leveren.....is gewoon amateuristisch, zou ik bij mijn werkgever de klanten
2 maanden moeten laten wachten

Nee, tevreden ben ik absoluut niet. Postcode 6031
Edit: Net gebeld met Lijbrandt. Reggefiber heeft het issue in een of andere server (zeggen ze) en een ETA konden ze niet geven.
[ Voor 15% gewijzigd door ZFLaSH op 28-06-2013 08:44 ]