Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Fiber schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:23:
Dat lijkt mij ook grote onzin. Technisch kan het best, administratief wellicht niet.
Nou, als zelfs UPC in staat is om de meest prehistorische abonnementsconstructies gewoon netjes door te laten lopen... Het verschil zal hem wel zitten in de motivatie: Nieuwere abonnementen zijn bij UPC in loop van tijd relatief goedkoper geworden, bij Lijbrandt net juist duurder.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 18:08
Tja,
Omdat ik vanf 30 mei geen internet/ tv/ telefonie heb en er geen oplossing of doorlooptijd door Lijbrandt is gegeven, heb ik de stap genomen naar UPC.
Binnen 3 dagen 100mb internet, hd tv welke zichtbaar beter is dan lijbrandt en een vriendelijke helpdesk, die mij vandaag een monteur heeft langsgestuurd om mijn signaal en bekabeling te checken.
Just in Case, zelfs een gratis retour versterker gekregen.
Dvb-c is ook al actief, nu hopen dat er geen storingen komen 😄😄😄😄😄

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cjs schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:36:
[...]

Nou, als zelfs UPC in staat is om de meest prehistorische abonnementsconstructies gewoon netjes door te laten lopen... Het verschil zal hem wel zitten in de motivatie: Nieuwere abonnementen zijn bij UPC in loop van tijd relatief goedkoper geworden, bij Lijbrandt net juist duurder.
Voor zo ver ik het begrijp heeft de vraagsteller een 'oude' abonnementsconstructie en wil hij aan dat 'oude' abonnement iets aapnassen.

Dát is de kern van het probleem.

Dat jij die combi die hij wil op dit moment ook nog hebt is waarschijnlijk omdat je die vanaf het begin hebt, of omdat je na de introductie van het nieuwe portfolio geen wijziging meer hebt aangebracht.

Heeft dus verder ook niets te maken met wat UPC wel of niet kan. Want uiteraard zullen zij 'prehistorische' constructies ook gewoon door laten lopen, eventueel op de wijziging van variabele tarieven na.

Het gaat om een ADMINISTRATIEVE wijziging, die op een gegeven moment niet meer kan.

Het enige wat je Lijbrandt in deze dus kwalijk kan nemen is dat ze het schuiven op 'techniek' terwijl het gewoon een administratieve kwestie is of iets wat hun computer ook niet meer zal snappen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
VOlgens mij heeft de vraagsteller in een vraagbundeling een 25/25 abo afgesloten met alles er in, dus ook IPTV. Nu heeft hij sinds 19 mei eindelijk de aansluiting en dus ook zijn diensten, maar nog geen IPTV.

Dat lijkt het geval te zijn en dat klopt dus niet. Als dit inderdaad zo is denk ik dat het te maken heeft met de overgang van Lijbrandt naar Telfort/KPN rond diezelfde tijd.

Mijns inziens zou vraagsteller gewoon een 50/50 alles-in-1 abo moeten krijgen zoals de helpdesk voorstelt. Uiteraard wel voor de afgesproken prijs uit de vraagbundeling.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Gefeliciteerd met je verjaardag!
*O* :)F *O* :)F *O*

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Krijg al een half uur geen ip-adres meer van lijbrandt, meer mensen met dit probleem?

7621EV Borne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Iptv meldt dat de dienst niet geleverd kan worden. De ftu is een kerstboom, maar catv internet en telefonie werkt nog.

Helaas niet de eerste keer deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat een gekl..t weer; niet alleen bij Lijbrandt, ook bij andere aanbieders. In ieder geval ook bij Concepts-ICT. Hallo KPN: achter de schermen al het een en ander omgezet naar Telfort? Is dit de nieuwe kwaliteit? "De kwaliteit die ik gewend ben, maar dan supervoordelig!", die van de commercial zeg maar?... Grrrhh.. 'voordelig'

En nu zal wel iemand zeggen: "is allemaal speculatie!" Dan zeg ik: BS!

[ Voor 4% gewijzigd door Conzales op 15-06-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Eerder vanavond in 1323 was IPTV ook al dood.

Hebben andere er last van dat Youtube echt moeite heeft met een filmpje laden? Ik moet vaak meerdere keren refreshen voordat een filmpje wilt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Nou iptv was net iets voor 20:30 terug, iptv amino kon geen url meer vinden na de ftu en alle amino's in huis 10 minuten van het stroom gehad te hebben , kwamen ze moeizaam terug. Lijkt nu weer fatsoenlijk te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
Donderdagnacht is de hardware vervangen door gloednieuw spul, maar die begint nu ook al op te spelen. De leverancier is opgeschakeld en men is er binnen alle domeinen op het hoogste niveau mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:25:
[...]

Gefeliciteerd met je verjaardag!
*O* :)F *O* :)F *O*
Thanks! ;)

Door het vieren hiervan verder niet veel gemerkt (behalve dat internet / streaming het de hele dag gewoon deed).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
eymey schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:53:
[...]

Thanks! ;)

Door het vieren hiervan verder niet veel gemerkt (behalve dat internet / streaming het de hele dag gewoon deed).
Gefeliciteerd inderdaad! :) Wellicht zit je op een andere router? Ze zijn geografisch gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:53:
[...]

Thanks! ;)

Van harte! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks @denan en @albino71 :).

@Denan: Geen idee. Volgens mij zag ik hierboven wel iemand anders uit Almere ook problemen rapporteren. We hebben ook niet de hele tijd streaming muziek aan gehad dus het kan ook mazzel geweest zijn. Echter, ik heb mijn Fritz!box bv. ook niet zien klagen over wegvallende verbindingen of het niet kunnen verlengen van DHCP-leases.

Dus als er problemen waren, waren ze iig zeer 'intermittent' van aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
Op mijn aansluiting (1316) ook geen problemen sinds de vervanging van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:03:
VOlgens mij heeft de vraagsteller in een vraagbundeling een 25/25 abo afgesloten met alles er in, dus ook IPTV. Nu heeft hij sinds 19 mei eindelijk de aansluiting en dus ook zijn diensten, maar nog geen IPTV.

Dat lijkt het geval te zijn en dat klopt dus niet. Als dit inderdaad zo is denk ik dat het te maken heeft met de overgang van Lijbrandt naar Telfort/KPN rond diezelfde tijd.

Mijns inziens zou vraagsteller gewoon een 50/50 alles-in-1 abo moeten krijgen zoals de helpdesk voorstelt. Uiteraard wel voor de afgesproken prijs uit de vraagbundeling.
Idd, ook ik had ten tijden van de vragenbundel een 25/25 all-in abb afgesloten, toen ze eenmaal de modem
hadden hangen, was dat pakket geupgrade naar 30/30 all-in, maar ik zou gewoon nog 25/25 krijgen.
Als ik zie wat de TS voor zijn 25/25 pakket moet betalen, kan hij beter opzeggen en opnieuw afsluiten,
want daarvoor krijg je nu het 50/50 pakket, overigens is in dit geval Lijbrandt gewoon in gebreke en komt hun
afspraken niet na, dus daar kan je het sowieso op laten ontbinden, ook kan je nu kosteloos voor 1 juli je
contract laten ontbinden ivm de overname/overstap naar Telfort (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Um, dat laatste is gewoon onzin.

Zolang je geleverd krijgt wat je hebt afgesloten (en het is de vraag of beltarieven en zenderpakketten daaronder vallen) is alleen maar een naamswijziging (die op 1 juli nog helemaal niet plaats gaat vinden overigens, correct me if I'm wrong) geen reden om zo maar op te mogen zeggen.

En als vraagsteller inderdaad niet geleverd krijgt wat hij volgens zijn inschrijving hoort te krijgen, dan kan dat uiteraard wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Eymey, Ik weet niet wat er in jouw Lijbradt brief stond maar in mijn Concepts brief staat toch echt dat ik mag opzeggen per 1 juli. En dat is ruim voor mijn eigenlijke termijn verstreken is. En voor mij verandert er helemaal weinig, alleen de zenders.
Ik ga niet opzeggen vanwege de veel te lange downtime, ook al zou ik het wellicht met veel moeite in 1 week moeten kunnen. Maar ik mag het wel schinbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Klopt eymey, heb de afgelopen dagen problemen problemen met iptv. Internet verkeer zelf (niet zijnde iptv) loopt goed, maar ik heb een enorme "lag" bij het laden van YouTube media en geen enkele speedtest op geen enkele platform of systeem rond de upload af. Streaming media loopt stroef, behalve media over het udp protocol, downloaden gaat super stabiel.

Al getest met verschillende routers en de ftu een paar keer powertoggletje gegeven. No such luck. Dit allemaal pas sinds afgelopen donderdag.

Nu heb ik hetzelfde symptomen in een grijs vergeelden bij upc gehad. Wellicht niet vergelijkbaar , wellicht ook wel, maar toen waren er problemen in de "regiohub" hardware wat met een stevige offset werkte.

Nu ben ik sinds 1 juli 2012 klant en tot vorige week waren de diensten ultrastabiel, dat is sinds enkele weken terug ( en laatste week vooral!) instabiel. Hoop dat het snel gefixed wordt. Wijziging van 1 juli op punt van iptv is precies in mijn straatje , dus een overstap zou ik erg onnodig vinden ( of het moet zo instabiel blijven)

Regio 1326 trouwens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:11
Misschien een beetje off-topic, maar geeft wel inzicht in wat operators kúnnen doen:

Caiway HD kijkgarantie

(en ze hebben ook 5.1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Barre73: Misschien scheelt het dat ik nog helemaal geen brief van Lijbrandt heb gezien :O :')

Hoe dan ook, zo lang DVB-C niet ten nadele van de huidige situatie verandert en de internetdienst ook weer stabiliseert zal ik voorlopig ook niet echt stappen gaan zetten. Zeker niet zo lang overstappen nog zo slecht geregeld is.

Ik zou eventueel wel graag naar Vodafone toe willen (vanwege de vele HD zenders als standaard maar ook om ze aan te moedigen snel met hun Wiericke acquisitie aan de slag te gaan).

@TripleNL:
Hier in 1325 doet een gemiddelde speedtest.net server het prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2779575880.png

Wel lijkt streaming video, afhankelijk van het protocol, soms inderdaad wat instabiel.

@Deshmir:
Lijkt me wel een hele boude belofte van Caiway. Ik zie ze nergens definieren wat ze onder "full HD" verstaan?

In diverse definities staat FullHD gelijk aan "1080p". In dat geval kan Caiway echt de hoogste boom in want naar mijn weten is er nog bijna geen enkele zender die op 1080p uitzendt......

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 17-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Zolang je geleverd krijgt wat je hebt afgesloten (en het is de vraag of beltarieven en zenderpakketten daaronder vallen) is alleen maar een naamswijziging (die op 1 juli nog helemaal niet plaats gaat vinden overigens, correct me if I'm wrong) geen reden om zo maar op te mogen zeggen.
Niemand van Lijbrandt naar Telfort krijgt hetzelfde terug. Naar alle waarschijnlijkheid zal poort 25 gesloten zijn. Dat is reden genoeg om het contract te kunnen beeindingen. Bovendien zullen zenders gewijzigd worden, ook dat is reden genoeg. Helaas voor Telfort, maar wel waar..

Zoals Barre73 al aangaf is overstappen naar een andere glasprovider (WMP+) zonder aanzienlijke downtime niet te doen. Dat zal genoeg mensen weerhouden om over te stappen. 2 mogelijkheden zijn naar de kabel of VDSL overstappen. VDSL is niet echt prettig, tenzij je zo ongeveer naast de centrale woont.

Waarom zou een wijziging van beltarieven en/of zenderpakketten niet onder geldige redenen om op te zeggen vallen?

[ Voor 26% gewijzigd door Conzales op 17-06-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier voor een interessant artikel over prijsaanpassingen.
Wel even verder lezen dan de tweede alinea ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar vragen die ik uit naam van mijn ouders stel:

Is het überhaupt mogelijk om een Panasonic dmr-eh57ec-s dvd-hdd recorder te gebruiken onder het Lijbrandt Klaar50 abonnement (regio Eelde), in combinatie met een Amino A140 ontvanger? Tot op heden krijgen ze het apparaat namelijk maar niet aan de praat, terwijl deze onder hun Ziggo alles-in-een abonnement nog perfect werkte (setup menu kan bijvoorbeeld al niet tevoorschijn gehaald worden). Bestaat er misschien een soort how-to om de recorder te installeren en te gebruiken? Ze willen graag televisieseries kunnen opnemen.

Daarnaast dienen ze voor dat ze televisie kunnen kijken (Panasonic Viera; tx-32lm70f) elke keer handmatig naar kanaal HDMI-2 te schakelen wanneer de ontvanger al aanstaat. De televisie schakelt dus niet automatisch naar het juiste (in dit geval HDMI-2) kanaal. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

Alvast bedankt!

N.B. aangezien mijn ouders elders wonen moet ik het doen met de informatie die ze me via telefoon/e-mail hebben gegeven. Mochten er onduidelijkheden zijn: vraag gerust om verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:38:
Even een paar vragen die ik uit naam van mijn ouders stel:

Is het überhaupt mogelijk om een Panasonic dmr-eh57ec-s dvd-hdd recorder te gebruiken onder het Lijbrandt Klaar50 abonnement (regio Eelde), in combinatie met een Amino A140 ontvanger? Tot op heden krijgen ze het apparaat namelijk maar niet aan de praat, terwijl deze onder hun Ziggo alles-in-een abonnement nog perfect werkte (setup menu kan bijvoorbeeld al niet tevoorschijn gehaald worden). Bestaat er misschien een soort how-to om de recorder te installeren en te gebruiken? Ze willen graag televisieseries kunnen opnemen.

Daarnaast dienen ze voor dat ze televisie kunnen kijken (Panasonic Viera; tx-32lm70f) elke keer handmatig naar kanaal HDMI-2 te schakelen wanneer de ontvanger al aanstaat. De televisie schakelt dus niet automatisch naar het juiste (in dit geval HDMI-2) kanaal. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Vraag 1 is heel simpel te bantwoorden: Nee. Bij Ziggo werkt het wel omdat dat een coax signaal is (DVB-C waarschijnlijk) maar bij Lijbrandt is het een IPTV signaal.
Het kan wel maar dan moet je het andere signaal van Lijbrandt gebruiken, namelijk het DVB-C coax signaal. of zoals Lijbrandt het zelf noemt: "analoge TV".

Dat probleem met de Panasonic Viera hebben mijn ouders ook . Heb net dit gevonden via Google. Soort van verborgen menu zeg maar. Heb ik nog niet geprobeerd trouwens.

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

* - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
* Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
* Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

N.B. aangezien mijn ouders elders wonen moet ik het doen met de informatie die ze me via telefoon/e-mail hebben gegeven. Mochten er onduidelijkheden zijn: vraag gerust om verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:10:
[...]

Vraag 1 is heel simpel te bantwoorden: Nee. Bij Ziggo werkt het wel omdat dat een coax signaal is (DVB-C waarschijnlijk) maar bij Lijbrandt is het een IPTV signaal.
Het kan wel maar dan moet je het andere signaal van Lijbrandt gebruiken, namelijk het DVB-C coax signaal. of zoals Lijbrandt het zelf noemt: "analoge TV".
Dank voor je snelle en duidelijke reactie! Dit verheldert een hoop. Toch jammer dat mijn ouders (op advies van Lijbrandt verkopers) gewoon hun oude recorder hebben gehouden en derhalve tevergeefs honderden euro's aan service- en installatiekosten hebben moeten betalen om dit (wat nu blijkt) simpele probleem op te lossen. Waardeloos!

Overigens blijkt uit je bericht dat de recorder toch nog wel gebruikt kan worden. In dat geval nemen ze dus programma's op van het analoge signaal (mindere kwaliteit, beperkter aanbod)? Weet jij wat hiervoor het aansluitschema is wanneer ze dagelijks gewoon digitaal willen kijken, maar alleen voor opnames gebruik willen maken van het analoge signaal?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Hier alles dood TV en internet regio Noord Limburg

Hopelijk snel weer beeld en data!

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:09:
[...]
Niemand van Lijbrandt naar Telfort krijgt hetzelfde terug. Naar alle waarschijnlijkheid zal poort 25 gesloten zijn. Dat is reden genoeg om het contract te kunnen beeindingen. Bovendien zullen zenders gewijzigd worden, ook dat is reden genoeg. Helaas voor Telfort, maar wel waar..

Zoals Barre73 al aangaf is overstappen naar een andere glasprovider (WMP+) zonder aanzienlijke downtime niet te doen. Dat zal genoeg mensen weerhouden om over te stappen. 2 mogelijkheden zijn naar de kabel of VDSL overstappen. VDSL is niet echt prettig, tenzij je zo ongeveer naast de centrale woont.

Waarom zou een wijziging van beltarieven en/of zenderpakketten niet onder geldige redenen om op te zeggen vallen?
Omdat:

1) Er bij zenderwijzigingen ook vaak genoeg externe factoren zijn waardoor bepaalde zenders ineens niet meer doorgegeven worden en je, bv. als onderdeel van een 'gedragscode' of 'regelgeving' niet zwart-wit kan bepalen dat een zenderwijziging reden is.

2) Zelfde geldt voor beltarieven. Iedereen weet dat tarieven in de markt horen bij de 'variabele kosten' van een abonnement en niet bij wat je sowieso, als onderdeel van het abonnement, maandelijks kwijt bent.

Dus tenzij jij al kant en klaar met passages uit telecomregels of zelfs wetten, ondubbelzinnig en zonder vatbaarheid voor interpretatie, kan aantonen wat een reden is en wat niet, zal je moeten terugvallen op de voorwaarden van de provider of eerdere uitspraken van geschillencommissies, de autoriteiten, of zelfs evt. rechters.

Zelfde geldt overigens ook voor het (door sommigen geliefde) poortje 25. Kan jij terugvallen op een eerdere uitspraak waarin een geschillencommissie of rechter een klant, die specifiek over poort 25 viel, gelijk heeft gegeven?
Natuurlijk heb je termen als 'netneutraliteit' en het verbod om diensten van derden te blokkeren. Maar volgens mij is er nog nergens een duidelijke uitspraak geweest dat poort 25 noodzakelijk is om te kunnen kiezen voor andere maildiensten. Hoewel poort 25 voor sommige maildiensten (waar ik het draaien van een eigen server even onder schaar) noodzakelijk is, zijn er ook genoeg maildiensten van derden die deze poort niet nodig hebben ( gmail, de meeste mailservers van webhosters, etc. hebben bovendien vaak gewoon secure en authenticated SMTP ).
Zeker omdat poort 25 notoir insecure is en heel gevoelig voor misconfiguratie (met grote gevolgen voor de provider en andere abonnees van die provider) en omdat er dus ook een keur aan maildiensten is die deze poort niet nodig heeft, kan je niet zo maar zeggen dat een open poort 25 wel of niet onderdeel uit maakt van "de voorwaarden van een abonnement". Tenzij Lijbrandt/XMS/Concepts (omcirkelen bij welke provider je nu zit) heel duidelijk in de verkoopvoorwaarden of marketing had staan dat poort 25 helemaal open staat.

Oftewel, ik snap heel goed dat -jij- wíl dat deze dingen een reden zijn om onder het contract uit te kunnen, maar is dat ook echt zo? Het kan zo maar zijn hoor, maar dat moet dan ergens zwart op wit staan.

Oftewel: Alleen de zaken die Lijbrandt/XMS/Concepts in de eventuele brief heeft aangegeven die reden kunnen zijn om op te zeggen, kunnen ook echt aangevoerd worden. Over de rest is het jouw woord tegen het hunne, tenzij er duidelijke regelgeving is waarmee je ze om de oren kan slaan.

Overigens, is nu eigenlijk al duidelijk of poort 25 meteen geblokkeerd zal worden? Ja, Telfort geeft het in hun huidige FAQ wel aan. Maar hebben wel meer dingen 'fout gekopieerd' vanuit hun bestaande ADSL-gebaseerde diensten. Glasvezel van Telfort zal gewoon vooralsnog door ITNS verzorgd worden en het zou mij dus helemaal niet verbazen dat het voor glasvezelklanten gewoon open blijft.

Of daar moet ook wat over in de brief staan die ik niet heb gekregen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:50:
[...]

Dank voor je snelle en duidelijke reactie! Dit verheldert een hoop. Toch jammer dat mijn ouders (op advies van Lijbrandt verkopers) gewoon hun oude recorder hebben gehouden en derhalve tevergeefs honderden euro's aan service- en installatiekosten hebben moeten betalen om dit (wat nu blijkt) simpele probleem op te lossen. Waardeloos!

Overigens blijkt uit je bericht dat de recorder toch nog wel gebruikt kan worden. In dat geval nemen ze dus programma's op van het analoge signaal (mindere kwaliteit, beperkter aanbod)? Weet jij wat hiervoor het aansluitschema is wanneer ze dagelijks gewoon digitaal willen kijken, maar alleen voor opnames gebruik willen maken van het analoge signaal?
Mijn verklaring, wat ik uit jouw vraag en jouw reactie op het antwoord van Barre lees, is dat jouw ouders waarschijnlijk verkeerde verwachtingen hebben gekregen bij de verkopers van Lijbrandt. Of dit komt door onwil van die laatsten of een verkeerde interpretatie van hun antwoord door jouw ouders, laat ik in het midden. Want het is ook complexe materie.

Als ik de door jou genoemde HDD-recorder google, dan kom ik tot de conclusie dat dit gewoon een simpele 'analoge' harddisk recorder is, dus zonder digitale tuner en zo. Natuurlijk hebben de verkopers van Lijbrandt gezegd dat je deze gewoon kan blijven gebruiken. Immers, Lijbrandt biedt een analoog signaal aan wat dus door de tuner van de ontvanger gebruikt kan blijven worden. Beeldkwaliteit hiervan is niet meer of niet minder dan analoog van Ziggo. En ook het 'aanbod' zal ongeveer gelijk zijn aan het analoge aanbod van Ziggo.

Wat de Amino kan ontvangen, en ook het aanbod wat je op de Amino krijgt, is geheel anders dan het analoge pakket. Netals dat je bij Ziggo met een digitale ontvanger ook meer aanbod hebt dan op het analoge signaal.

Aangezien je in je originele vraag niet duidelijk specificeert hóe je ouders de hdd-recorder bij Ziggo aangesloten hadden staan kan ik me ook voorstellen dat de verkopers van Lijbrandt geen ondubbelzinnig duidelijk antwoord hebben kunnen geven.

De enige manier die je hebt om de oude HDD-recorder direct te gebruiken voor opnames is dus op het analoge aanbod van Lijbrandt (vroeger Ziggo).

Een andere mogelijkheid kan nog wel zijn dat in de 'oude' situatie 1 van de SCART ingangen van de hdd-recorder verbonden was met een SCART uitgang van de Ziggo ontvanger. En ik ken zelfs situaties waarin de HDD-recorder met een "infrarood zendertje" een digitale settopbox kan aansturen.

Maar goed, nogmaals... als je vraagt om een mogelijk aansluitschema, dan is het ook handig om in detail te weten hoe het bij ziggo aangesloten stond. Als je ouders voor dagelijks digitaal kijken de Amino willen gebruiken is het gewoon een kwestie van deze op een HDMI van de TV aansluiten. De analoge HDD-recorder hang je gewoon met een coax kabeltje tussen de ingang van de HDD-recorder en de andere kant in de NT (het 'glasvezelmodem'). De aansluiting tussen de harddiskrecorder en de TV blijft als het goed is zoals ie al was. De howto hiervoor is, lijkt me, de gebruiksaanwijzing van de HDD-recorder en de TV.

Het enige wat misschien ietsje 'ingewikkelder' is, dat de coax aansluiting op glasvezel een F-connector is in plaats van een 'mannetje' tv-aansluiting die je meestal op een kabel aansluiting aantreft. Bij m'n schoonouders heb ik op de F-connector van de NT een 'traditionele' dubbelgats radio/tv aansluitdoos aangesloten. Zodat het aansluiten van de analoge apparatuur (bv. ook hun radio) net zo werkt als ze bij UPC gewend waren.

Wat betreft het automatisch omschakelen van de HDMI ingang van de TV: Barre73 heeft al een dappere poging tot opheldering gedaan maar ook hier: Er zijn honderden verschillende TV's (1 fabrikant kan in een jaar soms al 10 verschillende modellen op de markt brengen). De ene TV reageert op alle HDMI ingangen op een inschakelsignaal van een settopbox, de andere bv. alleen maar op hdmi 1. Mijn Sony hier uit 2009 herkent de op hdmi1 aangesloten Amino gewoon als een 'tuner'. Iig, hopelijk werkt de oplossing van Barre73 ook voor de TV van je ouders :).

Overigens, voor mijn schoonouders die ook overgestapt zijn op Lijbrandt heb ik ze een 'trucje' geleerd: Hun (toevallig ook Panasonic) oude HDD-recorder hangt nog 'voor de vorm' aan de Coax aansluiting van Lijbrandt, zodat deze op de 'oude' manier kan blijven werken. Echter, voor opnames in de mooie kwaliteit gebruiken ze de Amino recorder (ze hebben een m540 erbij genomen). Deze Amino heeft ook een SCART uitgang. Die heb ik op de SCART ingang van de Panasonic HDD-recorder aangesloten.

Als ze nou een opname van de Amino toch nog willen bewaren, dan hoeven ze alleen maar de TV om te schakelen naar de ingang van de HDD-recorder en de HDD-recorder op diens ingang te zetten waar de Amino via SCART aan hangt. Dan zetten ze de Amino op afspelen en de HDD-recorder op opnemen. Mijn schoonmoeder heeft dit trucje al zelf uitgevonden met een oude VHS videorecorder (om banden te digitaliseren). Alleen is nu de Amino dus het bron apparaat.

Maar lang verhaal kort: Ik snap nog steeds dus niet helemaal wat er bij jouw ouders nu mis is gegaan. In feite is er tov. de Ziggo situatie niets veranderd, behalve dat de antenne ingang van de HDD-recorder nu niet op de aansluiting van Ziggo moet maar op de NT van glasvezel. En de zenders opnieuw scannen. Aansluitingen met de TV zijn gewoon gelijk gebleven, behalve dat er op HDMI 2 een Amino bij gekomen is.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 17-06-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:11:

[...]

Dus tenzij jij al kant en klaar met passages uit telecomregels of zelfs wetten, ondubbelzinnig en zonder vatbaarheid voor interpretatie, kan aantonen wat een reden is en wat niet, zal je moeten terugvallen op de voorwaarden van de provider of eerdere uitspraken van geschillencommissies, de autoriteiten, of zelfs evt. rechters.

Zelfde geldt overigens ook voor het (door sommigen geliefde) poortje 25. Kan jij terugvallen op een eerdere uitspraak waarin een geschillencommissie of rechter een klant, die specifiek over poort 25 viel, gelijk heeft gegeven?
[...]

Oftewel, ik snap heel goed dat -jij- wíl dat deze dingen een reden zijn om onder het contract uit te kunnen, maar is dat ook echt zo? Het kan zo maar zijn hoor, maar dat moet dan ergens zwart op wit staan.
Yep, artikel 7.2 Telecomwet. ;)
Oftewel: Alleen de zaken die Lijbrandt/XMS/Concepts in de eventuele brief heeft aangegeven die reden kunnen zijn om op te zeggen, kunnen ook echt aangevoerd worden. Over de rest is het jouw woord tegen het hunne, tenzij er duidelijke regelgeving is waarmee je ze om de oren kan slaan.
Nope, ook wijzigingen in zenderpakket (minder zenders voor zelfde tarief is ook een prijspaanpassing vind ik), en wijziging van de telefoontarieven. Leuk dat ze je in de brief dat recht gven, maar dat had je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:32:
[...]

Maar lang verhaal kort: Ik snap nog steeds dus niet helemaal wat er bij jouw ouders nu mis is gegaan. In feite is er tov. de Ziggo situatie niets veranderd, behalve dat de antenne ingang van de HDD-recorder nu niet op de aansluiting van Ziggo moet maar op de NT van glasvezel. En de zenders opnieuw scannen. Aansluitingen met de TV zijn gewoon gelijk gebleven, behalve dat er op HDMI 2 een Amino bij gekomen is.
Misschien simpel een kwestie van de zenders opnieuw scannen? Die zitten nu vast op een andere kanaal dan bij de kabelboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
@operatortje(2) en/of @denan, Ik zag in de logfiles dat de internetverbinding vannacht een tijdje eruit heeft gelegen.
Is er al iets meer bekend over de problemen met de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

nobodie14 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:14:
@operatortje(2) en/of @denan, Ik zag in de logfiles dat de internetverbinding vannacht een tijdje eruit heeft gelegen.
Is er al iets meer bekend over de problemen met de hardware?
Tussen 1:30 en 2:00 toevallig? :-)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Overigens, is nu eigenlijk al duidelijk of poort 25 meteen geblokkeerd zal worden? Ja, Telfort geeft het in hun huidige FAQ wel aan. Maar hebben wel meer dingen 'fout gekopieerd' vanuit hun bestaande ADSL-gebaseerde diensten.
De laatste keer dat ik gekeken heb bij de FAQ van Telfort ADSL stond daar niks over vermeld. In het forum gaf een medewerker aan dat er een gedoogbeleid geldt voor het draaien van een (e-mail)server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eymey, dank voor je uitgebreide bericht. Je hebt helemaal gelijk dat er specifieke informatie ontbreekt en dat de genoemde problemen in principe 'makkelijk' op te lossen zijn. Voor de beeldvorming misschien wel goed om even te vermelden dat mijn ouders op leeftijd en a-technisch zijn. In dat opzicht is het dan ook sneu dat een kleine verandering van het switchen tussen tv-aanbieders toch zo'n grote weerslag heeft op hun situatie, en dat in zulke gevallen de op zijn minst 'onduidelijke' berichtgeving van Lijbrandt niet bijdraagt aan het oplossen van de situatie.

Maar goed, ik heb nu in ieder geval duidelijke en concrete informatie die ik bij mijn ouders neer zal leggen. Ze zijn er zeker mee geholpen, dus heel veel dank daarvoor! Daarnaast werkt de tip voor het instellen van de initial input van de tv in hotel modus ook! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
nhimf schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:26:
[...]

Tussen 1:30 en 2:00 toevallig? :-)
Yep, tussen 1:16 uur en 2:04 uur was er geen internetverbinding (1316).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook in 1325 heeft internet er vannacht even uit gelegen. Kan echter nooit lang geweest zijn, want om 0:25 heb ik met werkend internet de PC uit gezet. Om 1:47 heeft mijn Fritz!box een pushbericht verzonden dat hij weer een IP kreeg (overigens nog steeds mijn oude vertrouwde IP adres).
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Eymey, dank voor je uitgebreide bericht. Je hebt helemaal gelijk dat er specifieke informatie ontbreekt en dat de genoemde problemen in principe 'makkelijk' op te lossen zijn. Voor de beeldvorming misschien wel goed om even te vermelden dat mijn ouders op leeftijd en a-technisch zijn. In dat opzicht is het dan ook sneu dat een kleine verandering van het switchen tussen tv-aanbieders toch zo'n grote weerslag heeft op hun situatie, en dat in zulke gevallen de op zijn minst 'onduidelijke' berichtgeving van Lijbrandt niet bijdraagt aan het oplossen van de situatie.

Maar goed, ik heb nu in ieder geval duidelijke en concrete informatie die ik bij mijn ouders neer zal leggen. Ze zijn er zeker mee geholpen, dus heel veel dank daarvoor! Daarnaast werkt de tip voor het instellen van de initial input van de tv in hotel modus ook! Bedankt!
Voor dat laatste natuurlijk credits naar Barre73.

Maar goed, Als je ouders op leeftijd en a-technisch zijn, dan kan het inderdaad zo zijn weerslag hebben. Echter, het is (helaas) de realiteit en ook moeilijk 'beter' te maken. Switchen van provider zal altijd nieuwe settopbox (met andere gebruiksmogelijkheden en soms dus ook andere signaalaanvoer) betekenen, of op z'n minst het herscannen van zenders.

Als zulke mensen geen technisch persoon in hun buurt hebben, dan zullen ze dus inderdaad terug moeten vallen op (dure) installateurservices. Daar kan Lijbrandt helaas erg weinig aan doen, want ook zij kennen niet ieder apparaat en iedere tv om op afstand precies te kunnen vertellen wat wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:39:
[...]

Yep, artikel 7.2 Telecomwet. ;)

[...]

Nope, ook wijzigingen in zenderpakket (minder zenders voor zelfde tarief is ook een prijspaanpassing vind ik), en wijziging van de telefoontarieven. Leuk dat ze je in de brief dat recht gven, maar dat had je al.
Sorry, maar in dat artikel staat nog steeds niets gespecificeerd waaruit jij kan opmaken wat dan allemaal van rechtswege onder het genoemde "beding" van het contract valt.

Oftewel, welke bedingen er onder het contract vallen kan alleen maar duidelijk worden uit het contract en de voorwaarden van de provider zelf. Staat er in jouw contract met Lijbrandt dat poort 25 onbeperkt open staat? Staat er in jouw contract precies gespecificeerd welke zenders (en hoeveel) er in jouw basispakket zitten?

Je zegt het al goed: "vind ik". Het gelinkte wetsartikel laat nog steeds erg veel aan invulling en interpretatie over.

Gewijzigde gesprekstarieven per minuut zijn waarschijnlijk de enige reden die je met enig gemak aannemelijk kan maken als reden om het contract op te mogen zeggen. De overige zaken (inhoud van de pakketten, wel of niet openstaande poorten) kan je uitsluitend als reden aandragen als deze overduidelijk in het contract vermeld staan of anders in de algemene voorwaarden (die ook als beding in het contract gelden).

Conclusie: Goed van Lijbrandt dat ze het in de brief toch nog even vermeld hebben, ookal heb je dat recht waarschijnlijk al vanwege de gewijzigde gesprekstarieven. Maar als de gesprekstarieven niet veranderd waren had je dat recht hoogstwaarschijnlijk niet (of met veel moeite bij rechters, geschillencommissies, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Conzales schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:09:
[...]
Binnen WDGO naar WDGO overstappen lijkt nu te lukken zonder downtime van meer dan 1 dag (is ook eerder vermeld in diverse topics). Ik heb de gok genomen en stap 18 juli over van Lijbrandt naar Vodafone. Het normale bestelproces kun je niet doorlopen, maar nadat deze vastloopt kun je via de servicedesk van Vodafone zorgen dat de migratie correct in gang wordt gezet. Het kost even wat communicatie om voldoende zekerheid te krijgen dat dit inderdaad goed gaat, maar het is dus mogelijk. Uiteraard moet ik nog wel meemaken dat het allemaal goedkomt op 18 juli, maar gelukkig ga ik dan ook op vakantie dus mocht het misgaan is er nog wat tijd voordat ik er last van krijg. Ter info, ik woon in Enschede 7534 postcodegebied, gelukkig WDGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:33:
[...] Voor de beeldvorming misschien wel goed om even te vermelden dat mijn ouders op leeftijd en a-technisch zijn...
Dan rij jij er toch wel even heen om het probleem voor hen te fixen...! :z ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:09:
[...]

Dan rij jij er toch wel even heen om het probleem voor hen te fixen...! :z ;)
offtopic:
Haha, als ik daartoe de mogelijkheid had, had ik het gedaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2019
Barre73 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:47:
Eymey, Ik weet niet wat er in jouw Lijbradt brief stond maar in mijn Concepts brief staat toch echt dat ik mag opzeggen per 1 juli. En dat is ruim voor mijn eigenlijke termijn verstreken is. En voor mij verandert er helemaal weinig, alleen de zenders.
Ik ga niet opzeggen vanwege de veel te lange downtime, ook al zou ik het wellicht met veel moeite in 1 week moeten kunnen. Maar ik mag het wel schinbaar.
In mijn brief van Lijbrandt staat dat ik tot 11 juli kan opzeggen. In de brief staat tevens het afgesproken pakket van Lijbrandt en hetgeen Telfort mij zou gaan leveren.
Ik heb besloten om het contract op te zeggen. Mijn redenen zijn:

Het TV signaal zou van GlashartMedia komen, onder Telfort van KPN en dit is beduidend van mindere kwaliteit dan het signaal van GM.

Ik zou gratis een Animo HD apparaat krijgen en deze mogen houden, om bij eventuele overstap in de toekomst het apparaat te kunnen blijven gebruiken, mist het wel het GM signaal zou blijven. Tevens zou ik een gratis Sitecom gigabit router krijgen, ook dit apparaat blijft mijn eigendom.

Nadat ik me eigen had ingeschreven voor glas, ben ik alle berichten op forums en sociaal media eens gaan volgen. Hieruit blijkt, naar mijn mening, dat het toch noch negatiever is dan de kabelbedrijven.

Telfort zal nog wel het beloofde analoge signaal leveren. De 2 eerder genoemde apparaten krijg ik van Telfort dan wel in gratis bruikleen. Tevens zou het abo per maand €2 goedkoper uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Sorry, maar in dat artikel staat nog steeds niets gespecificeerd waaruit jij kan opmaken wat dan allemaal van rechtswege onder het genoemde "beding" van het contract valt.

Oftewel, welke bedingen er onder het contract vallen kan alleen maar duidelijk worden uit het contract en de voorwaarden van de provider zelf. Staat er in jouw contract met Lijbrandt dat poort 25 onbeperkt open staat? Staat er in jouw contract precies gespecificeerd welke zenders (en hoeveel) er in jouw basispakket zitten?

Je zegt het al goed: "vind ik". Het gelinkte wetsartikel laat nog steeds erg veel aan invulling en interpretatie over.

Gewijzigde gesprekstarieven per minuut zijn waarschijnlijk de enige reden die je met enig gemak aannemelijk kan maken als reden om het contract op te mogen zeggen. De overige zaken (inhoud van de pakketten, wel of niet openstaande poorten) kan je uitsluitend als reden aandragen als deze overduidelijk in het contract vermeld staan of anders in de algemene voorwaarden (die ook als beding in het contract gelden).

Conclusie: Goed van Lijbrandt dat ze het in de brief toch nog even vermeld hebben, ookal heb je dat recht waarschijnlijk al vanwege de gewijzigde gesprekstarieven. Maar als de gesprekstarieven niet veranderd waren had je dat recht hoogstwaarschijnlijk niet (of met veel moeite bij rechters, geschillencommissies, etc.)
Ik heb hier de inschrijfformulier liggen die ik half april heb getekend, en daar staat letterlijk in dat er:
- meer dan 75 basis interactieve zenders zijn--------> dit worden er 71 stuks
- meer dan 12 HD basis interactieve zenders zijn---------> dit worden er 11 stuks (en waren er 17 stuks)
- 49 interactieve zenders via het extra zender pakket-----> dit worden er 44 stuks
en dan word er nog niet eens gesproken over de inhoud van de pakketten, dat staat keurig in de brief vermeld
en dat zal juridisch prima in orde zijn, maar de hoeveelheid zenders verlagen dan afgesproken en getekend,
dat lijkt mij toch een duidelijke zaak voor de rechter.
Overigens word je wel in de brief doorgewezen naar een webpagina voor de rest van de wijzigingen, maar
daar beweren ze dat de veranderingen voort komen uit de vraag naar div pakketten, maar geen 1 woord erover
dat het van Glashart Media naar KPN streams gaat, en de bijbehorende kwaliteitsverlies.....
En over het inleveren van de aantal zenders word met geen woord over gesproken, zodra je deze bevindingen
in een mail naar ze stuurt, dan krijg je wel een reactie, maar als je die aan het eind van het gesprek gaat
vertalen in het boerenhollands, dan komt het neer op : slikken of stikken!!
En dat is precies het beleid van die Mexicaan.....en daarmee bedoel ik dus KPN!!

En dit alles ondervangen ze door je een aanbod te doen om kosteloos op te zeggen VOORDAT je het nieuwe
hebt kunnen proberen, tsjaa, je gaat toch ook geen nieuwe auto bestellen, betalen, en DAARNA er pas in
te gaan rijden, laat ze dan op z'n minst iedereen 1 maand opzegtermijn gunnen NA 2 juli, lijkt mij wel zo
eerlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:12:
[...]

[...]
Als ik even heel arrogant mag zijn: gezien de titel die ik over een maand mag voeren ben ik van mening dat ik die competentie wél heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Gewijzigde telefoontarieven zijn sowieso een reden om kosteloos te kunnen opzeggen, dus dan zijn we klaar met de discussie en heeft dus iedereen voor de overstap het recht om dit te doen. Volgens de voorwaarden zijn prijswijzigingen voor het hele pakket wel toegestaan, maar dit kan nooit gelden voor losse diensten binnen het pakket. Zou lekker zijn, sluit je een zenderpakket af van een tientje p/m voor een jaar; "ja sorry meneer, maar vanaf volgende maand is dit pakket toch echt 30 euro per maand." Daar gaat natuurlijk niemand mee akkoord, zelfs een rechter niet.

Voor poort 25 zou een provider als geldige reden kunnen opgeven dat dit noodzakelijk is voor de bescherming van hun netwerk (in dit geval de nieuwe provider Telfort). Een andere willekeurige poort blokkeren is gewoon niet toegestaan, omdat dit valt onder netneutraliteit. Als laatste wil ik er aan toevoegen dat er wel degelijk toezeggingen gedaan zijn door Lijbrandt op de informatie-/wervingsavonden die gegeven zijn door Lijbrandt/Glashart toentertijd. Een mondelinge afspraak is ook geldig, zeker met meerdere getuigen natuurlijk.

Al het oorspronkelijke informatiemateriaal is hier bewaard gebleven, daar ga ik ook nog even in zoeken...

[ Voor 36% gewijzigd door Conzales op 19-06-2013 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

Conzales schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 02:10:
Gewijzigde telefoontarieven zijn sowieso een reden om kosteloos te kunnen opzeggen, dus dan zijn we klaar met de discussie en heeft dus iedereen voor de overstap het recht om dit te doen.
Zo simpel kan het zijn... ;)
Als laatste wil ik er aan toevoegen dat er wel degelijk toezeggingen gedaan zijn door Lijbrandt op de informatie-/wervingsavonden die gegeven zijn door Lijbrandt/Glashart toentertijd. Een mondelinge afspraak is ook geldig, zeker met meerdere getuigen natuurlijk.

Al het oorspronkelijke informatiemateriaal is hier bewaard gebleven, daar ga ik ook nog even in zoeken...
Mij is destijds tijdens die voorlichtingsavonden ook toegezegd dat ze buiten de netbios poorten verder niets blokkeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Verdomme Lijbrandt, nu ligt telefonie er weer eens uit (7091) wat is dit voor k#t bedrijf !!!
Ik geloof dat ik maar eens ga storneren bij de bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van dat ik de amino moet herstarten, andere mensen hier last van?
Symptomen zijn dat ik geen beeld krijg op een deel van de zenders, of soms op geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Momenteel zijn er bij meerdere glasvezel providers storingen, die nog steeds niet (helemaal) verholpen zijn. Ik zit in regio 4634, en bij mij valt nog regelmatig internet uit, meestal als de (DHCP) lease verloopt. Dan moet ik zelf de router weer herstarten, en dan heb ik weer signaal. Ik zit overigens zelf bij Ons Brabantnet, maar ook nog steeds problemen.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 02:10:
Gewijzigde telefoontarieven zijn sowieso een reden om kosteloos te kunnen opzeggen, dus dan zijn we klaar met de discussie en heeft dus iedereen voor de overstap het recht om dit te doen. Volgens de voorwaarden zijn prijswijzigingen voor het hele pakket wel toegestaan, maar dit kan nooit gelden voor losse diensten binnen het pakket. Zou lekker zijn, sluit je een zenderpakket af van een tientje p/m voor een jaar; "ja sorry meneer, maar vanaf volgende maand is dit pakket toch echt 30 euro per maand." Daar gaat natuurlijk niemand mee akkoord, zelfs een rechter niet.

Voor poort 25 zou een provider als geldige reden kunnen opgeven dat dit noodzakelijk is voor de bescherming van hun netwerk (in dit geval de nieuwe provider Telfort). Een andere willekeurige poort blokkeren is gewoon niet toegestaan, omdat dit valt onder netneutraliteit. Als laatste wil ik er aan toevoegen dat er wel degelijk toezeggingen gedaan zijn door Lijbrandt op de informatie-/wervingsavonden die gegeven zijn door Lijbrandt/Glashart toentertijd. Een mondelinge afspraak is ook geldig, zeker met meerdere getuigen natuurlijk.

Tsja, stel dat (de gewijzigde telefoontarieven even buiten beschouwing latend) Telfort echt van de ene op de andere dag poort 25 zou gaan blokkeren of een andere, of de zenderpakketten zou wijzigen en jij zou dat als reden gaan opgeven om weg te gaan. En de provider zou zeggen dat dit geen geldige redenen zijn.

Wat zouden jouw vervolgstappen zijn dan? Zou je de mensen van die informatieavond gaan inschakelen om getuigen in een kort geding ofzo? 8)7

Ik blijf erbij: Het is gewoon jouw woord tegen dat van de provider in zo'n geval. En alleen een toezichthoudende instantie kan daar dan vervolgens nog een uitspraak over doen.

Maar gelukkig, de telefoontarieven wijzigen dus eigenlijk is deze discussie niet nodig :+
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:46:
[...]

Ik heb hier de inschrijfformulier liggen die ik half april heb getekend, en daar staat letterlijk in dat er:
- meer dan 75 basis interactieve zenders zijn--------> dit worden er 71 stuks
- meer dan 12 HD basis interactieve zenders zijn---------> dit worden er 11 stuks (en waren er 17 stuks)
- 49 interactieve zenders via het extra zender pakket-----> dit worden er 44 stuks
en dan word er nog niet eens gesproken over de inhoud van de pakketten, dat staat keurig in de brief vermeld
en dat zal juridisch prima in orde zijn, maar de hoeveelheid zenders verlagen dan afgesproken en getekend,
dat lijkt mij toch een duidelijke zaak voor de rechter.
Overigens word je wel in de brief doorgewezen naar een webpagina voor de rest van de wijzigingen, maar
daar beweren ze dat de veranderingen voort komen uit de vraag naar div pakketten, maar geen 1 woord erover
dat het van Glashart Media naar KPN streams gaat, en de bijbehorende kwaliteitsverlies.....
En over het inleveren van de aantal zenders word met geen woord over gesproken, zodra je deze bevindingen
in een mail naar ze stuurt, dan krijg je wel een reactie, maar als je die aan het eind van het gesprek gaat
vertalen in het boerenhollands, dan komt het neer op : slikken of stikken!!
En dat is precies het beleid van die Mexicaan.....en daarmee bedoel ik dus KPN!!

En dit alles ondervangen ze door je een aanbod te doen om kosteloos op te zeggen VOORDAT je het nieuwe
hebt kunnen proberen, tsjaa, je gaat toch ook geen nieuwe auto bestellen, betalen, en DAARNA er pas in
te gaan rijden, laat ze dan op z'n minst iedereen 1 maand opzegtermijn gunnen NA 2 juli, lijkt mij wel zo
eerlijk :*)
Uit een ander topic maak ik op dat jij (correct me if I'm wrong) in Ermelo zit. In dat geval, wat maak je je eigenlijk druk over vermeend kwaliteitsverlies? Je zit in een 100% KPN gebied dus voor jou is de kans dat er qua kwaliteit verandert dan nagenoeg nihil.

En zelfs in WGDO gebieden is er maar een beperkt aantal zenders dat na 1 juli niet meer op een Amino 110 werkt (lees: naar KPN bron gaat).

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 19-06-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nhimf schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:55:
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van dat ik de amino moet herstarten, andere mensen hier last van?
Symptomen zijn dat ik geen beeld krijg op een deel van de zenders, of soms op geen enkele.
Zat jij niet ook in Almere? :)

Hier eigenlijk helemaal geen last met de Amino, op de grote all-IP-storing van vorige week na.

Ook internet is hier, op de hiccup van voorlaatste nacht na, weer helemaal stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Wat zouden jouw vervolgstappen zijn dan? Zou je de mensen van die informatieavond gaan inschakelen om getuigen in een kort geding ofzo?
Zou jij een rechter inschakelen dan om van een internetabonnement af te komen? 8)7

Deze discussie gaat sowieso al helemaal nergens over... Die paar maanden tot het einde van het contract zijn wel vol te houden. Bovendien zijn er weinig opties dan eerst naar de kabelprovider terug te gaan. Dat weet KPN ook dondersgoed, daarom duurt het overstappen ook zo lang. Het is allemaal administratief waarom het zo lang duurt. Het kan wel binnen een dag.

[ Voor 44% gewijzigd door Conzales op 19-06-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Nou breekt mijn klomp!!!!! |:( |:(

In een aantal Eindhovense wijken zijn vorig jaar acties gestart om glasvezel aan te leggen. Inmiddels zijn ze druk bezig om alle huizen hier in de Achtse Barrier aan te sluiten.
Ik heb me vorig jaar aangemeld bij Lijbrandt, maar tot op heden nog niets gehoord over een overname of zo.

Dus ik bel zojuist even om te vragen of er iets veranderd is.

Krijg ik te horen dat ik de klantenservice van Telfort moet bellen omdat ik daar klant ben!?!? 8)7
Ik vraag Hoezo, ik heb met jullie een contract afgesloten en niet met Telfort.
"Ja, daar heeft u toch een brief over gehad". Nee, nooit gehad en ik denk niemand hier in de Achtse Barrier!!

Ja, u zult dan toch even Telfort moeten bellen. 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(

Wat een zooitje!!!!!

Dus toch maar even Telfort gebeld. Blijkbaar komt er binnen nu en 2 weken een brief naar "Lijbrandt-klanten" waarin Telfort een "mooi" aanbod doet om via hun de glasvezelpakketten af te nemen.

Ze heeft me wel verzekerd dat de tv-streams gelukkig niet van KPN komen, maar van Glashart-media. :9~

[ Voor 16% gewijzigd door funske op 19-06-2013 12:46 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

eymey schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Zat jij niet ook in Almere? :)

Hier eigenlijk helemaal geen last met de Amino, op de grote all-IP-storing van vorige week na.

Ook internet is hier, op de hiccup van voorlaatste nacht na, weer helemaal stabiel en snel.
Ik zit in 1351 (Haven dus). Ik heb daarnaast nog steeds wat hic ups in de verbinding in de nachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Spaai schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:25:
[...]

In mijn brief van Lijbrandt staat dat ik tot 11 juli kan opzeggen. In de brief staat tevens het afgesproken pakket van Lijbrandt en hetgeen Telfort mij zou gaan leveren.
Ik heb besloten om het contract op te zeggen. Mijn redenen zijn:

Het TV signaal zou van GlashartMedia komen, onder Telfort van KPN en dit is beduidend van mindere kwaliteit dan het signaal van GM.

Ik zou gratis een Animo HD apparaat krijgen en deze mogen houden, om bij eventuele overstap in de toekomst het apparaat te kunnen blijven gebruiken, mist het wel het GM signaal zou blijven. Tevens zou ik een gratis Sitecom gigabit router krijgen, ook dit apparaat blijft mijn eigendom.

Nadat ik me eigen had ingeschreven voor glas, ben ik alle berichten op forums en sociaal media eens gaan volgen. Hieruit blijkt, naar mijn mening, dat het toch noch negatiever is dan de kabelbedrijven.

Telfort zal nog wel het beloofde analoge signaal leveren. De 2 eerder genoemde apparaten krijg ik van Telfort dan wel in gratis bruikleen. Tevens zou het abo per maand €2 goedkoper uitvallen.
Je blijft het HD+ signaal houden en niet de KPN streams die KPN klanten zelf krijgen. Dat kan ook niet anders want Telfort klanten krijgen een Amino decoder. En die is bedoeld voor de signalen van Glashart Media. Alleen heet dat tegenwoordig KPN-ITNS.

Wat betreft bruikleen versus eigendom: Vergeet ook niet dat bij stukgaan het toch een stuk simpeler vervangen wordt als het een bruikleen apparaat is.
En je kan voor 45 euro een hele goede router zelf kopen in plaats van die ooit beloofde Sitecom.

Telfort is pas net begonnen met glasvezel leveren dus hoe jij er bij komt dat negatiever uitvalt dan bij de kabelaar zie ik niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

funske schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:35:
<...>
Dus toch maar even Telfort gebeld. Blijkbaar komt er binnen nu en 2 weken een brief naar "Lijbrandt-klanten" waarin Telfort een "mooi" aanbod doet om via hun de glasvezelpakketten af te nemen.
<...>
De vraag is: Krijgen alle Lijbrandt klanten een aanbod binnen 2 weken? Opgeteld zou het op 50 euro uitkomen bij een 50/50 abo zonder Animo (want die hebben de meesten al)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
HeyDude schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:27:
[...]
De vraag is: Krijgen alle Lijbrandt klanten een aanbod binnen 2 weken? Opgeteld zou het op 50 euro uitkomen bij een 50/50 abo zonder Animo (want die hebben de meesten al)
Nee, hoe ze dat gaan doen met bestaande Lijbrandt klanten is me niet verteld.
Ze bedoelde dat alle klanten die zich aangemeld hebben bij Lijbrandt en binnenkort aangesloten worden, dat die mensen binnen 2 weken een brief krijgen. Dus in een nieuw aan te leggen glasvezelgebied.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van mij mogen ze me per 1 juli omzetten naar Telfort. Zo lang er dan maar niet een nieuw jaarcontract in gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verplichte doorgifte ongewijzigd tv-signaal voor aanbieders

http://www.totaaltv.nl/ni...naal_voor_aanbieders.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:11
Daar zitten helaas nogal wat haken en ogen aan en kan niet zomaar worden aangenomen.

Probeer bijvoorbeeld maar eens Nederland 1, 2 én 3 op Digitenne door te geven in origineel formaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Voor 'we' hier allemaal te vroeg gaan juichen is het nog maar zeer de vraag hoe ver deze regelgeving zal gaan en op wat het betrekking heeft.

Men doelt duidelijk op faciliteiten als HbbTV en dergelijke. Ned. 1, 2 én 3 op 8 mbit op Digitenne doorgeven lijkt me onrealistisch.

Maar als men 'en passant' ook kan afdwingen dat, op netwerken waar dit technisch mogelijk is, de bitrates ongewijzigd te laten hoor je mij natuurlijk niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:00:
[...]

Uit een ander topic maak ik op dat jij (correct me if I'm wrong) in Ermelo zit. In dat geval, wat maak je je eigenlijk druk over vermeend kwaliteitsverlies? Je zit in een 100% KPN gebied dus voor jou is de kans dat er qua kwaliteit verandert dan nagenoeg nihil.

En zelfs in WGDO gebieden is er maar een beperkt aantal zenders dat na 1 juli niet meer op een Amino 110 werkt (lees: naar KPN bron gaat).
Kijk, die info heb ik nog nergens voorbij zien komen, continue word er geroepen dat Lijbrandt nu nog via
Glashart Media levert, en dat, zodra alles onder beheer van KPN gaat vallen, dat je dan KPN streams krijgt,
daaruit maak ik dan op dat ik straks mindere kwaliteit ga krijgen.
Maar als ik jouw verhaal weer lees, dan kreeg ik dat al, ook toen ik nog bij Vodafone zat, omdat het altijd
al over een KPN netwerk ging.....of heb ik het nog niet helemaal correct door??
hier zitten we vanaf het begin al met de Amino A140....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen hier roept maar wat zonder te weten waar het over gaat.
Ik denk dat het enige dat verandert is dat de naam GHM verdwijnt en voortaan verder gaat onder KPN, net zoals Lijbrandt verder gaat onder Telfort. En dan krijg je ook niet opeens Telfort bitjes door je Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Tsja wat betreft iptv, echt een gevalletje klok en klepel.
Men vergeet geloof ik dat in het WMP+ gebied alle streams al hun oorsprong hadden van het KPN platform. Op dit platform zijn al aardig wat HD kanalen overgezet naar een hoogwaardigere HD+ stream ipv het high definition van de oorsprong ADSL netwerk bij KPN.

Natuurlijk mogen het er meer zijn , natuurlijk is het nog niet zoals DVB-C HD kanalen, maar het is prima te doen en met de wijziging van 1 juli a.s. zal alleen de samenstelling veranderen.
Ikzie het als WMP-er dan ook met goede hoop tegemoet.

WGDO-ers ( kleiner deel van de klanten) zullen vooral in de samenstelling van HD kanalen een verschil herkennen, niet zo zeer in HD zelf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:34:
[...]

Kijk, die info heb ik nog nergens voorbij zien komen, continue word er geroepen dat Lijbrandt nu nog via
Glashart Media levert, en dat, zodra alles onder beheer van KPN gaat vallen, dat je dan KPN streams krijgt,
daaruit maak ik dan op dat ik straks mindere kwaliteit ga krijgen.
Maar als ik jouw verhaal weer lees, dan kreeg ik dat al, ook toen ik nog bij Vodafone zat, omdat het altijd
al over een KPN netwerk ging.....of heb ik het nog niet helemaal correct door??
hier zitten we vanaf het begin al met de Amino A140....
Klopt.

In alle 'nieuwe' aanleg, waaronder dus ook Ermelo, komen de IPTV streams al lang en breed van KPN, ookal zijn de apparatuur, het platform en de zenderpakketten nog van Glashart Media. De enige uitzonderingspositie van Vodafone is wel dat zij zelf afspraken maken met zenders en de inhoud van de IPTV pakketten dus verschilt van de providers die zich aan de zenderpakketten van Glashart Media houden.

Hoe snel die naam "Glashart Media" zal verdwijnen weet alleen KPN. Echter, ze gaan het vast geen Interactieve TV van KPN noemen want dat zou alleen maar verwarrend zijn voor de consument (die krijgt anders straks "KPN" met Amino boxen en "KPN" met Motorola boxen.

Glashart Media en ISP-Fabriek (de ISP van Telfort en Vodafone) vallen trouwens onder "KPN ITNS".

In die zogenaamde "WMP+" gebieden hoef je je echt niet druk te maken om kwaliteitswijzigingen. En zelfs in de oude WGDO gebieden (nu "WMP+ Blauw" geheten) valt het dus nog maar te bezien.

Wat er verder qua naam "KPN" letterlijk in de brief van Lijbrandt staat kan ik trouwens niet zien en niet beoordelen. Ik heb die hele brief namelijk nog niet gehad :P

@TripleNL: Dat laatste is helaas wel te kort door de bocht. Voor WGDO'ers gaat er waarschijnlijk wel meer veranderen dan alleen de samenstelling. Helaas gaat/is op WGDO al een heel aantal streams over op die van KPN. Voor die mensen betekent dit dat bv. de oudere Amino 110's voor die kanalen niet meer zullen werken, maar dus ook dat de beeldkwaliteit waarschijnlijk zichtbaar achteruit zal gaan.

Een HD+ stream op WMP+ is naar mijn mening visueel niet te onderscheiden van een HD stream op DVB-C of op WGDO, of UPC/Ziggo, maar de SD streams zullen helaas voor de WGDO'ers als dag en nacht gaan verschillen.

Any way, tijd voor vakantie :). Op 1 juli ben ik terug (zal de topics wel enigszins blijven volgen) en dan zullen we van de WGDO klanten (overigens zeker nog wel een doelgroep van ong. de helft van het aantal aansluitingen hoor) wel te horen krijgen wat er wel en niet is veranderd.

Verdeling WGDO (WMP Plus Blauw) versus WMP+ (WMP Plus Groen):
https://www.kpn-wholesale...televisie/w/wmp-plus.aspx

Zie ook bij de kenmerken. Overigens niet te verwarren met de "Groen" pakketten van provider "Tweak". "Tweak Groen" is op basis van "WMP" (zonder de plus).

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 21-06-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic maar zeer gemeend: een mooie vakantie gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
vanmorgen geen TV/telefonie/internet. Dankzij lieve buurvrouw toch online.

Modem uurtje van de stroom gehad, geen verbetering. Direct na stroom er weer op knipperen de bovenste 3 lampjes als een malle (heel kort aan, iedere halve seconde).

postcode: 1311. (almere)

Anderen ook een issue?

/edit: uiteraard op de website geen mededeling over werkzaamheden. bel ik lijbrandt, krijg ik meteen op een bandje de mededeling dat er werkzaamheden zijn, gedurende een half uur. tja... ik heb al minimaal vanaf 6:30 geen verbinding. en sta nu al een aardig tijdje in de wacht...

/edit2: blijkbaar begrijp ik het verkeerd. Op de website staat volgende de helpdeskmedewerker wel dat er werkzaamheden zijn. Inderdaad, met datum 15 juni. Blijkbaar geldt dat ook op 21 juni, want "hij staat er toch nog op?". Eh... Maar goed, de helpdesk heeft mijn modem proberen uit te lezen, en dat lukt niet, blijkbaar is er toch meer aan de hand. Er is een melding gemaakt voor een storingsmonteur. We wachten af.

[ Voor 58% gewijzigd door gysman11 op 21-06-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-05 10:48
Vraagje,

Werd gebeld door Ziggo dat Lijbrandt overgenomen wordt door KPN (wordt Telfort als ik het goed heb).
De vrouw van Ziggo vertelde mij dat ik nu kosteloos kon overstappen..

Weet iemand of dit ook daadwerkelijk waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Je mag sowieso overstappen per 1 Juli door de wijzigingen die ze doorvoeren, ziggo heeft dus gelijk.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
eymey schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:47:
[...]
@TripleNL: Dat laatste is helaas wel te kort door de bocht. Voor WGDO'ers gaat er waarschijnlijk wel meer veranderen dan alleen de samenstelling. Helaas gaat/is op WGDO al een heel aantal streams over op die van KPN. Voor die mensen betekent dit dat bv. de oudere Amino 110's voor die kanalen niet meer zullen werken, maar dus ook dat de beeldkwaliteit waarschijnlijk zichtbaar achteruit zal gaan.

Een HD+ stream op WMP+ is naar mijn mening visueel niet te onderscheiden van een HD stream op DVB-C of op WGDO, of UPC/Ziggo, maar de SD streams zullen helaas voor de WGDO'ers als dag en nacht gaan verschillen.
Is dit ook een "algemene" wijziging, m.a.w. gaat de SD kwaliteit van Vodafone op WDGO ook slechter zijn dan de voormalige SD kwaliteit van Lijbrandt op WDGO? Wie weet dit of hoe kan je dat te weten komen? Naja, sowieso ben ik straks naar Vodafone.

Overigens meen ik sinds gisteren slechtere geluidskwaliteit te hebben op NL1, 2, 3 in HD, of ik heb proppen in mijn oren gekregen...

PS Goede vakantie gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
gysman11 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:59:

/edit2: blijkbaar begrijp ik het verkeerd. Op de website staat volgende de helpdeskmedewerker wel dat er werkzaamheden zijn. Inderdaad, met datum 15 juni. Blijkbaar geldt dat ook op 21 juni, want "hij staat er toch nog op?". Eh... Maar goed, de helpdesk heeft mijn modem proberen uit te lezen, en dat lukt niet, blijkbaar is er toch meer aan de hand. Er is een melding gemaakt voor een storingsmonteur. We wachten af.
Nou, er staat dit bij:
In verband met een landelijke storing heeft u mogelijk hinder ondervonden in het gebruik van onze diensten. Onze gemeende excuses hiervoor. Op dit moment zou alles weer moeten werken.
Dus kun je er vanuit gaan dat alles weer moet werken en de storing voorbij is.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@ginod: dat was ook mijn opvatting. Maar blijkbaar vond de servicedesk dat deze melding ook nog geschikt was voor mogelijk huidige storingen. En ook meteen bij bellen het bandje dat er problemen zijn. Mijn probleem is echter anders.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand contact met me opneemt (storingsmonteur). Heb wel ticketnummer gevraagd, maar hij kon niet zeggen wanneer iemand zou bellen/langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

code:
1
ERROR: Too many connections to server news.lijbrandt.nl:119

Wat een pauperzooi is het toch die nieuwsdienst van ze.
Binnenkort maar eens kijken naar een alternatief en hopen dat het uitschakelen goed werkt.
Gelukkig doet de gratis IPv6 dienst van xs4all het gewoon altijd, tenminste nog een back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

nhimf schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:55:
Afgelopen tijd al enkele keren gehad dat ik een gele melding kreeg over iets van URL niet gevonden ofzo. Moest dan de STB herstarten (wel vreemd dat ik nog nooit met de A140 heb gehad).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Koffie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:52:
[...]

Afgelopen tijd al enkele keren gehad dat ik een gele melding kreeg over iets van URL niet gevonden ofzo. Moest dan de STB herstarten (wel vreemd dat ik nog nooit met de A140 heb gehad).
heb ik ook paar keer gehad, nu al week niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer geen iptv.

Melding geen diensten gevonden. of wel box krijgt geen IP.
Meer mensen hier weer last van?
1324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ben niet thuis, maar kreeg net een bericht van diegene die op mijn huis past als logee "dat de tv geen url kan vinden als ze kijkt met het kastje" analoog werkt alles wel.
Dit is ook in Almere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
TripleNL schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:38:
Ben niet thuis, maar kreeg net een bericht van diegene die op mijn huis past als logee "dat de tv geen url kan vinden als ze kijkt met het kastje" analoog werkt alles wel.
Dit is ook in Almere....
Bij mij werkte herstarten van het kastje zoals ook net iets eerder gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is dit nou iets wat bij Lijbrandt vandaan komt of aan GHM te wijten is?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Koffie schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:58:
Is dit nou iets wat bij Lijbrandt vandaan komt of aan GHM te wijten is?
GHM, ofwel KPN ITNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:52:
Donderdagnacht is de hardware vervangen door gloednieuw spul, maar die begint nu ook al op te spelen. De leverancier is opgeschakeld en men is er binnen alle domeinen op het hoogste niveau mee bezig.
Ik denk dat dit er mee te maken heeft.

Hoop wel dat het niet te lang gaat duren.
Alles net een half uur van stroom gehad amino, router en Genexis.
Alles komt terug behalve IPTV. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al ruim 1 1/2 maand met een bagger signaal op ip-tv ivm een authenticatie probleem.
Nu beweerde ze dat dit een uiterst zeldzaam geval was, echter belde ik donderdag of ze al
een status update hadden over de storing, toen kreeg ik het bericht dat ze nu meende het
probleem te hebben gevonden.
Het zou liggen aan een server in de wijkcentrale, deze zou nog denken dat ik een Vodafone klant
ben, en ineens waren er nog veel meer mensen die er last van hadden..... 8)7

Dus zijn er nog meer mensen die authenticatieproblemen hebben? want ik geloof er niets van dat
er zeer weinig mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar hoe hangen de kwaliteit van het signaal en authenticatie met elkaar samen? Ik vind het nogal een creatief verhaal...
Ik zou denken dat geen authenticatie leidt tot helemaal geen beeld, en wél auth, tot de beloofde sublieme kwaliteit.
Maar een bagger signaal vanwege auth. problemen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik slechte ervaringen heb met telfort en lijbrandt telfort gaat worden onderzoek ik de mogelijkheden voor een andere glasvezelaanbieder. Dus Vodafone gemaild met een paar simpele vragen. Kreeg een ontvangst bevestiging en een doorstuurbericht, en nu is het al weer 2 weken stil.
Ben Vodafone erg dankbaar, want ik begrijp direct dat je hier ook geen service hoeft te verwachten, ik haak gelijk af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Wie heeft er ook al weken last van weg vallen van telefoon gesprekken ?

Duur nu wel erg lang :X voordat het word opgelost.