Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 10:23
eymey schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Daar is hier ondertussen al zo vaak en zo lang over gepraat

Lijbrandt, KickXL, XMS en Concepts worden gewoon Telfort! Punt!

En Telfort biedt aan wat Lijbrandt, KickXL, XMS en Concepts aangeboden hebben. Punt!
Met 125% (350% van september 2012) hogere tarieven voor telefonie en met WMP+ TV ipv WGDO (voor de blauwe gebeieden)
Tot aan de volgende grote 'ontwikkeling' zal dit zo blijven aangezien er ook wholesalecontracten zijn met onafhankelijke providers. .
Gelukkig wel, maar de vraag blijft voor hoe lang...
En zelfs al zou het een KPN monopoly worden, dan nog kan je tenminste kiezen tussen UPC en KPN. Anders had je alleen naar UPC gekund voor je snelle internet.
Dat neemt niet weg dat het een gemiste kans is! Er waren meerdere aanbieders op glasvezel, inmiddels zijn deze allemaal direct of indirect (afhankelijk) van KPN. Opta had kunnen (en in mijn ogen moeten!) voorkomen dat GHM (en misschien nog wel meer) in handen van KPN terecht kwam.

Ik heb van de de helpdesk van Tweak begrepen dat het momenteel stormloopt wat betreft "KPN" klanten die wegrennen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Anders had je alleen naar UPC gekund voor je snelle internet.
Maar bij de kabelboer is het altijd maar half... :S die blijven hardnekkig vasthouden aan een asymmetrische interpretpijp... Zo jammer, vind ik ook een gemiste kans... ;w
Ben inmiddels zo gewend aan (en verwend met) m'n dikke upload, die wil ik niet meer kwijt.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2756123972.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:11
OPTA / ACM kan hier niks meer aan doen, had ook niet gekund.

Ze hadden destijds gezeurd over de kabelboeren maar dit is door het CBB (volgens mij) terecht gewezen.
De zogenoemde monopolisten zijn alleen lokaal monopolist, en dit mag je niet vergelijken.
Op landelijk niveau zijn er 'genoeg partijen waar je uit kan kiezen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoge upload kan bij de kabelboeren best wel. Tot ongeveer 108 mbit met de huidige configuratie van de meeste kabelmodems 'in het veld':

Wikipedia: DOCSIS

Probleem bij de kabelboer blijft echter gewoon dat het aantal aansluitingen in 1 segment, dat de frequenties moet delen, te hoog blijft. EURODOCSIS kan wel om opstoppingen op bepaalde frequenties heen werken door naar anderen te switchen. Maar de kabelboer zal bij iedere snelheidsverhoging moeten blijven monitoren of niet te veel gebruikers in 1 segment alle bandbreedte aan beschikbare kanalen opgebruiken.

Bij glas zit er ook wel een dergelijke overboeking, maar die kan je oplossen op de backhaul (gok ik). De verbinding tussen PoP en NT is dedicated. Nog steeds zonde dat die verbinding op niet meer plekken gigabit is, maar bij een capaciteitsprobleem hoeft men alleen wat aan de backhaul te doen.

De kabelboeren moeten dan weer schipperen om meer down- en upstreamkanalen te creëren of de segmenten kleiner maken.

En dan blijf je nog het probleem van concurrentie houden. Bij de kabelboer is het geheel gesloten (en dat houden ze ook graag zo, deels met terechte technische argumenten).

Zodra de FttH markt interessant wordt komen er ook heus wel andere aanbieders die op ODF niveau gaan werken en dan heb je pas echt concurrentie. Voorlopig moeten we het helaas met KPN wholesale concurrentie doen maar ook dat is al beter dan toen alleen UPC of alleen Ziggo de baas was met ADSL in de marge.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 06-06-2013 15:39 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb goede hoop dat in ieder geval Vodafone serieus tegengas gaat geven aan KPN...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Fiber schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:54:
Ik heb goede hoop dat in ieder geval Vodafone serieus tegengas gaat geven aan KPN...
Zolang ik mijn diensten kan gebruiken zoals ik wil blijf ik nog ff (bij XMS). Maar zodra ik merk dat de KPN kleuren de overtoon gaan voeren (je ergert je GROEN en GEEL en betaald je BLAUW >:) ) ben ik weg.
Dus voorlopig wacht ik het nog even af wat er allemaal gaat gebeuren.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:18:
[...]

Zolang ik mijn diensten kan gebruiken zoals ik wil blijf ik nog ff (bij XMS). Maar zodra ik merk dat de KPN kleuren de overtoon gaan voeren (je ergert je GROEN en GEEL en betaald je BLAUW >:) ) ben ik weg.
Dus voorlopig wacht ik het nog even af wat er allemaal gaat gebeuren.
He ......... Verdwaald :)
Ook hier in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 23:36
ja.. ik was ook verdwaald
na 7 maanden te hebben rondgedwaald in het sp(r)ookjesbos van lijbrandt/kpn
ben ik in juli weer terug bij ziggo ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Vraagje, zijn hier gebruikers van een amino a140hd? Heb er eentje op de kop weten te tikken, werkt in principe goed, maar ik zie in stanbymodus dat de unit verkeer blijft trekken en dat in standby de unit warm blijft ( minder warm dan wanneer de unit aan staat)

Ik merk haast geen impact op mijn data verkeer wanneer de 140 standby is, maar als ik hem loskoppel dan neemt het netwerkactiviteit op mijn iptv netwerken drastisch af...

Ben voor de rest niet zo bekend met het gedrag van de a140, maar is dit gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat is standaard gebdrag van de Amino's .. helaas!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, bij mij ook. En aangezien het enige dat ik echt n HD wilde zien, de Formule 1 races waren, staat de A140 al sinds november (ofzo) uit. Voor mijn gebruik is DVB-C dan prima.

Je zou nog eens kunnen nagaan of er een firmware upgrade is uitgebracht die dit probleem verhelpt. Men is er indertijd wel mee bezig geweest maar ik weet niet de stand van zaken en ook niet of dat alleen voor de hdd recorder was of voor alle Amino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe komt het dat lijbrandt zo incompetent is dat ze nog steeds geen SSL op hun pop3 of imap infrastructuur aanbieden? of is dit niet gemakkelijk in te stellen in hun directadmin panel -_-'

[ Voor 23% gewijzigd door LuckY op 09-06-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Dank heren, mijn m540's done het niet namelijk. Vandaar...

Dan gebeurd er niets vreemds en is het niets meer dan een klein ongemak... Raar dat de a140 zo anders reageert dan de m540...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-09 23:17
Hallo,

Ben net een paar weken toegetreden tot het Lijbrandt netwerk van glasvezel.

Glasvezel wordt nu volop in deze omgeving (6681TP) geinstalleerd.

Heb nog het 25/25 abbo. Een hele tijd geleden bij de voorinschrijving genomen.

Mijn Download is bijna 30 mbit. en stabiel maar mijn upload haalt vaak de 15 mbit nog niet eens en is ook zeer instabiel. Veel verschillende testsites gehad...

Heb een Netgear wndr 3700 v1 dus daar zou je denken dat het niet aan kan liggen als router...

Iemand een idee waar het aan kan liggen. Hebben meer mensen in deze omgeving hier last van. Of is het nieuwigheid...

bvd

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Test eerst eens zonder router. En eventueel ook eens met een andere computer. Veel testservers kunnen de hoge upload van glasvezel overigens niet goed aan. Een groot bestand uploaden naar een snelle ftp server geeft een beter beeld.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Sven:
Eerst inderdaad zonder router met kabel rechtstreeks op de aansluiting testen. Gebruik je de wndr3700 draadloos of bekabeld? De v1 heeft namelijk een slechte serie waarvan er WiFi problemen zijn. Dat had iets met de antennes te maken. Als je nog garantie hebt kun je de v1 beter inruilen voor een v2 (WNDR37AV) die heeft dat probleem niet. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700 --> Issue 1 halverwege de pagina.

testsites:
http://speedtest.reggefiber.nl/beta
http://speedtest.upc.nl

Bij de upload heb ik wel vaker getallen gezien van 15Mb/s. Volgens mij is het totale aantal pakketten bij het versturen met testen ook kleiner. Uploaden/downloaden met een FTP-server naar een mede FttH-gebruiker is het meest betrouwbaar.

@LuckY:
Daarvoor moet je bij een volledige provider zijn en niet bij een ISP/doorgeefluik van datapakketjes alleen. Als je echt service voor je email wilt met alle toeters en bellen moet je naar XS4ALL of zelf een hostingpakket/emailhost verzorgen. Dit soort extra service is te duur voor een simpele provider. Voor SSL wordt de overhead groter. Lijbrandt-gebruikers mogen al blij zijn met poort 587 als alternatief; als deze tenminste nog werkt tenminste.

[ Voor 40% gewijzigd door Conzales op 10-06-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

En zoals verwacht, bij de postcode check op de Lijbrandt website de melding dat Lijbrandt haar verkoopactiviteiten heeft beëindigd en overgaat naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Ik heb het helemaal gehad met dat Lijbrandt, nu ligt telefonie er weer eens uit (7091), en als het werkt is de verbinding heel slecht.

Graag jullie advies, ik wil overstappen naar Fype, hoe ga ik te werk, eerst opzeggen bij Lijbrandt, of eerst aanmelden bij Fype ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie heeft er zo'n 15 minuten uitgelegen i.v.m. een netwerkprobleem bij leverancier Telio.
Inmddels alles weer up & running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@operatortje thx for the info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VriezeNet® schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:18:
Ik heb het helemaal gehad met dat Lijbrandt, nu ligt telefonie er weer eens uit (7091), en als het werkt is de verbinding heel slecht.

Graag jullie advies, ik wil overstappen naar Fype, hoe ga ik te werk, eerst opzeggen bij Lijbrandt, of eerst aanmelden bij Fype ???
Weet je zeker dat Fype een eigen telefonieplatform heeft en niet stiekem van dezelfde provider gebruik maakt als waar alle WMP+ / ITNS dozenschuivers mee werken?

Sowieso, in situaties waarin een migratie al soepel kan is het devies "aanvragen bij nieuwe provider en die het opzeggen/migreren van de 'latende' provider laten regelen".

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

VriezeNet® schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:18:
Dat heb ik al 5 weken |:(
Ik wacht nog af, niet lang, dan schrijf ik brief voor ingebreken stellen... ;w
Dan maar een andere glasboer....

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 11-06-2013 16:48 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Vergeet niet dat telefonie nog nooit 100% is geweest bij de meeste.
Vanaf dag 1 al het 2 seconden probleem.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

fast-server schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:52:
Vergeet niet dat telefonie nog nooit 100% is geweest bij de meeste.
Vanaf dag 1 al het 2 seconden probleem.
hier niet hoor na een jaar begon het feest :+

heb net de reggefiber winkel gebelt in Dordrecht volgens hun downtime 2uur van Lijbrandt <-> Vodafoon in Dordrecht gebied.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:10:
[...]

He ......... Verdwaald :)
Ook hier in deze thread.
Ja en nee, ik lees hier regelmatig mee, maar post hier eigenlijk nooit.
Deze post was een "foutje", dacht dat ik in het andere topic zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

fiberdordrecht schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:57:
[...]

heb net de reggefiber winkel gebelt in Dordrecht volgens hun downtime 2uur van Lijbrandt <-> Vodafoon in Dordrecht gebied.
WGDO -> WGDO zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik help het je hopen, maar kijk hier ook even naar: Axelfoley007 in "Concepts ICT ervaringen"
Ook in Dordrecht, ook van een KPN dochter naar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Weet je dan zeker dat Vodafone haar eigen telefoondienst gebruikt? Omdat Vodafone de rest ook inkoopt bij KPN ITNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 16:33

conhen

Anti-Wappie

Hmmm, Ben vorige week aangesloten op Lijbrandt. Alles doet het, behalve internet... Moet nog bellen voor een afspraak, want ze willen het modem wisselen.

Nogal wat negatieve commentaren hier. Ik schijt ook groen en geel dat Lijbrandt Telfort wordt. Ik heb vanuit mijn werk zo ontzettend veel gezeik met KPN, dat ik dat eigenlijk absoluut niet wil. Het enige leuke aan Telfort is de reclame ;-)

Is er überhaupt nog een aanbieder die niks met KPN te maken heeft (Maasgouw Midden Limburg)? Dat wordt-em dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

conhen schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:05:
Hmmm, Ben vorige week aangesloten op Lijbrandt. Alles doet het, behalve internet... Moet nog bellen voor een afspraak, want ze willen het modem wisselen.

Nogal wat negatieve commentaren hier. Ik schijt ook groen en geel dat Lijbrandt Telfort wordt. Ik heb vanuit mijn werk zo ontzettend veel gezeik met KPN, dat ik dat eigenlijk absoluut niet wil. Het enige leuke aan Telfort is de reclame ;-)

Is er überhaupt nog een aanbieder die niks met KPN te maken heeft (Maasgouw Midden Limburg)? Dat wordt-em dan!
Helemaal waar, ik overweeg daarom ook een overstap, naar Vodafone, iemand al ervaring hiermee? Hoelang duurt overstappen? Apparatuur blijft toch allemaal gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
conhen schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:05:

In Maasgouw niet. Dat wil zeggen: er zijn daar wel providers beschikbaar die geen eigendom zijn van KPN (Vodafone, Fype, Solcon, Plinq). Maar omdat er in Maasgouw maar 1 operator de diensten in de wijkcentrale levert, namelijk KPN Wholesale maken ze wel allemaal gebruik van die diensten. Vodafone is dan eigenlijk de enige die afwijkt qua zenderaanbod omdat zij zo groot zijn dat ze zelf content inkopen en op die manier doorzetten naar abonnees.

Volledig onafhankelijk van KPN wordt je pas als je ook een andere operator in de PoP hebt zitten. Dat kan nog even duren alhoewel de verwachting is dat Vodafone dit de komende tijd bekend zal gaan maken, gebaseerd op hun bedrijfsaankopen van de laatste maanden. Maar dan nog kan het heel lang duren voordat ze in Maasgouw eigen apparatuur in de wijkcentrale gaan plaatsen en op die manier los van KPN Wholesale komen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de laatste tijd steeds keer op keer raak. Atm heb ik geen telefoon en internet (7221). De hele week flikkert het er om de haverklap weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

heh, hier (7038) ligt juist telefoon en tv er uit. Maar inderdaad de zoveelste keer al dat er een storing is...

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

7141 ligt alles er uit behalve analoge tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
1323 werkt alleen internet en analoge tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Dorest0rm op 12-06-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
(jarig!)
7122 geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Sinds KPN de boel over heeft genomen is het er niet beter op geworden, pay more for less...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
KPN,.. wat een k_tbedrijf. De ellende begint nu al. Als dit geen storing is maar werkzaamheden is het helemaal ronduit asociaal om gewoon de stekker eruit te trekken. Gisterenmorgen ook al bij CATV een aantal minuten geen beeld; daarvan lag ook op eens 'de stekker eruit'. Nooit eerder een storing gehad op CATV. We wachten maar weer als brave hondjes af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
In Winterswijk`postcodes: 7101 7102 7103
Veel klanten van Concepts, Kickxl en lijbrand, Telfort liggen er uit.
Geen internet , iptv (glashartmedia) ,telefoon liggen er uit.

Analoge TV werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Assen 9405 geen internet...
Al de hele week problemen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Internet en telefonie werkt hier weer (7122) , alleen nog geen tv :|

[ Voor 10% gewijzigd door Kw4kje op 12-06-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1324 (Almere) Wel telefoon en internet en catv.
Geen iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook storing 6681 bemmel. Alleen telefoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar gelukkig hebben we Webcare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
telfort, deze glasvezel, met minder service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Kw4kje: STB al even van de netspanning gehad? Deze krijgt niet altijd vanzelf weer verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
1326 geen iptv, geen internet en geen telefonie en een onbereikbare helpdesk, dit sinds 1730 uur.
Buren in de straat met andere glasvezel leveranciers klagen ook al over beperkte dienstverlening en de buren die upc hebben klagen over geen telefonie en gebrekkig internet.

Wat is er allemaal aan de hand in providerland ??
Data verbinding over 3G van vodafone klapt er trouwens ook erg vaak uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Ik zit te overwegen mijn vaste lijn er uit te doen, maar ik kan de nieuwe tarieven nergens meer vinden van Lijbrandt, heeft iemand die zo bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

TripleNL schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:02:
1326 geen iptv, geen internet en geen telefonie en een onbereikbare helpdesk, dit sinds 1730 uur.
Buren in de straat met andere glasvezel leveranciers klagen ook al over beperkte dienstverlening en de buren die upc hebben klagen over geen telefonie en gebrekkig internet.

Wat is er allemaal aan de hand in providerland ??
Data verbinding over 3G van vodafone klapt er trouwens ook erg vaak uit...
Het lijkt erop dat 1351 geen iptv heeft, wel internet. Mijn amino geeft aan dat hij geen netwekverbinding kan maken. Zowel de amino als de ftu herstart en geen effect.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Misschien zijn ze alle GHM streams wel aan het omzetten naar KPN streams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Nergens last van in Houten.
De afgelopen maand ook niet terwijl er wel veel lijkt mis te gaan zo dit topic lezende (nou niks, wel een week geleden o.i.d. 1 á 2 minuten geen internet gehad (wel een WAN IP maar er kwam geen verkeer meer door, wat zich vervolgens zelf weer verhielp)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
1326 , we zijn weer live. FTU paar keer moeten herstarten want de IP diensten (TV internet telefonie) melden even niet altijd even lekker aan na de storing. Maar even 10 minuten de FTU van het stroom en alles is wel
Zo een "flinke storing" heb ik nog niet eerder meegemaakt, moet ik eerlijkheidshalve erkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1324 Genexis 10 minuten stroomloos gehad maar nog steeds geen iptv. Wel telefoon en internet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 21:45 . Reden: foutje in postcode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
4634 nu weer gelukkig internet, lag er heel de avond uit. Analoge radio en tv deed het wel

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@1TinkyWinky:
STB al even van de netspanning gehad? Deze krijgt niet altijd vanzelf weer verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (1325 Almere, WMP+ ) deed internet het wel maar lag IPTV eruit.

Box heeft een behoorlijke tijd staan rebooten en laden voor ie weer verbinding kreeg.
fast-server schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:14:
Misschien zijn ze alle GHM streams wel aan het omzetten naar KPN streams...
Stemmingmakerij. Aangezien dan bv. heel Almere er al geen last van zou moeten hebben.

Daar kijk ik namelijk sinds het begin al naar KPN streams

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 12-06-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

En hier (7141 Groenlo) doet na zo'n 6 uur storing alleen IPTV het nog steeds niet, telefoon en internet doen het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Conzales schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:42:
@LuckY:
Daarvoor moet je bij een volledige provider zijn en niet bij een ISP/doorgeefluik van datapakketjes alleen. Als je echt service voor je email wilt met alle toeters en bellen moet je naar XS4ALL of zelf een hostingpakket/emailhost verzorgen. Dit soort extra service is te duur voor een simpele provider. Voor SSL wordt de overhead groter. Lijbrandt-gebruikers mogen al blij zijn met poort 587 als alternatief; als deze tenminste nog werkt tenminste.
Wat een bullcrap, dit is 1 dag werk (inclusief QA en testing op een losse server) elke simpele "pakketshufflelaar" heeft en kan dit. De overhead is miniem. En een simpel selfsigned certificaat is slordig, maar beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:21:
@1TinkyWinky:
STB al even van de netspanning gehad? Deze krijgt niet altijd vanzelf weer verbinding..
Al diverse malen. Helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6681 bemmel nog steeds geen internet... wel iptv... modem al vaak van stroom gehad... maar blijft zoeken naar signaal. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
7103 Winterswijk, ook vanochtend geen iptv, geen internet. Duurt wel erg lang, deze storing.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Ook nog steeds problemen in Winterswijk, Telefonie , IPTV en Analoge TV werken wek.
Maar geen Internet .
Het 2de lampje van boven op de FTU blijft knipper, postcode 7103.

Gisteren hebben we als Winterswijk Op Glasvezel even contact gehad met bronnen bij Reggefiber en KPN gehad. We hoorde dat dit een storing is die tussen de 15000 en 20000 aansluitingen betreft. Deze storing zal pas in loop van de af gelopen nacht of deze ochtend opgelost gaat worden.
Dus er is iest serieus aan de hand in het netwerk. Weet iemand wat er precies aan de hand is op het netwerk van Reggefiber of KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal alleen iemand binnen Reggefiber of ITNS zelf weten denk ik :).

Overigens werkt in Almere sinds gisteravond laat alles gewoon weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymeyToch niet helemaal.

Box A130 die niet aan stond bij begin storing en dus zijn ip adres heeft behouden in standby werkt inderdaad gewoon.

Box A530 in de woonkamer stond wel aan en is gaan rebooten en is zijn ip adres kwijt en krijgt geen verbinding. Box hele nacht van stroom gehaald en nog steeds krijgt hij geen ip adres.

(Ook de Genexis heb ik al herstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Kreeg net een tweet terug van het ijbrand_webcare team:

Bedankt voor de informatie.Morgen zullen er werkzaamheden worden verricht in de hoop het probleem volledig te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Morgen?

Dus vanaf woensdag ca. 16:00u t/m vrijdag xx:xx geen internet?
3 dagen storing!

Kan dat niet sneller, beter?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

mountainbiker schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:51:
Morgen?

Dus vanaf woensdag ca. 16:00u t/m vrijdag xx:xx geen internet?
3 dagen storing!

Kan dat niet sneller, beter?
En inmiddels ligt het er weer uit...
Ik stream m'n muziek vanaf m'n eigen thuisserver en ineens hield die er mee op... :(
Dammit, had ik nu laatst maar niet alle muziek van m'n workstation verwijderd...
@Operatortje(1|2)*
het werkte meer dan een jaar eigenlijk foutloos, wat is er nu ineens aan de hand?

[ Voor 10% gewijzigd door servies op 13-06-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mijn gedachte:

Misschien is er hardware defect waarvoor ze geen sparepart(s) hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door fast-server op 13-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Misschien niet bekend, maar Ons Brabantnet heeft dezelfde problemen als vanaf gisteren...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ginod schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:23:
Misschien niet bekend, maar Ons Brabantnet heeft dezelfde problemen als vanaf gisteren...
ik heb in het XMS forum nog niets gelezen over problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
9411 Woensdag telefoon geport naar glasvezel. Kon wel bellen maar niet gebeld worden, FTU van het stroom gehaald en er weer op gedaan, nu doet telefoon het eindelijk! Maar het 2e lampje blijft knipperen, geen internet of IPTV meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:33:
[...]
ik heb in het XMS forum nog niets gelezen over problemen.
Waarschijnlijk ontspringen wij de dans deze keer... ;) Of XMS heeft toevallig geen aansluitingen in het getroffen gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Volgens zitten bijna alle XMS klanten op het packetfront netwerk i.t.t. Lijbrandt en Concepts e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:59:
Volgens zitten bijna alle XMS klanten op het packetfront netwerk i.t.t. Lijbrandt en Concepts e.d.
Geen idee. Ik ben kort geleden overgezet van PacketFront naar Genexis... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
We zijn het laatste tijd toch wel wat gewend op WGDO...

1). QOS problemen OP ASR's
2). Telefonie problemen (2 seconden issue)
3). Nieuwe beheer systeem issues
4). IP issues, o.a. vodafone niet berijkbaar (slechte routing)
5). Geen vaste IP's meer
6). Telefonie 450% duurder
7). DHCP server issues
8). Mail server issues
9). Amino zomer wintertijd issues
10). EPG ISsues
11). Uitval DVB-C
12). Storingen en haperingen op DVB-C kanalen
13). Uitval alle diensten
14). Android app
15). vul maar in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:59:
Nee hoor. Ik zit in een Genexis gebied (en WGDO).
fast-server schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:15:
We zijn het laatste tijd toch wel wat gewend op WGDO...
Yup... :P

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 13-06-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fast-server: Ach, een deel van je lijstje is zo te zien inderdaad WGDO-gerelateerd (of zelfs packet-front of XMS), maar van een deel (zoals telefonie, epg, amino bugs, etc.) zou ik niet inzien waarom dat alleen op WGDO een issue was..... (aangezien we die op WMP+ ook hebben gehad).

Iig: Internet is op WMP+ altijd 100% retestabiel geweest. No issues at all. Los van de zomer/wintertijd en EPG met Amino eigenlijk ook helemaal geen issues gehad.

Mailserver (die van XMS wrs. 100% dezelfde is als van Lijbrandt) kan me gestolen worden 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
@fast-server en @eymey

Geluid op de amino 540 is op WMP+ (winterswijk) soms nog wel vervormd.

[ Voor 5% gewijzigd door mountainbiker op 13-06-2013 13:41 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Wat bedoel je met netwerk? Zijn beide niet gewoon NT's op dezelfde infra; wat is er anders aan het netwerk achter de packetfront NT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Packetfront gebruik volgens mij zowel andere NT's als ook andere apparatuur in de PoP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

vleesjus schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:33:
heh, hier (7038) ligt juist telefoon en tv er uit. Maar inderdaad de zoveelste keer al dat er een storing is...
en een lange ook.. meerdere keren gister en vandaag modem van de stroom gehaald, internet en catv komt steeds terug maar iptv en telefonie niet.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In een paar weken tijd idd wel de zoveelste storing.

Aan de andere kant voor de rest sinds eind 2010 nooit een centje pijn gehad behalve de kleine bugs en annoyances.

Ben wel benieuwd naar de achterliggende oorzaak. Is het gewoon botte pech of komt het door herstructureringen ( IP toewijzingen aan de div. ISP's, administratief, netwerktechnisch, etc.) ivm de consolidering naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden in Dordrecht (Genexis op WGDO) niets gemerkt van internet storingen of DVB-C storingen. Geen resets nodig geweest en nog steeds hetzelfde ip adres als een jaar geleden.
iptv en telefonie weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
eymey schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:01:
In een paar weken tijd idd wel de zoveelste storing.

Aan de andere kant voor de rest sinds eind 2010 nooit een centje pijn gehad behalve de kleine bugs en annoyances.

Ben wel benieuwd naar de achterliggende oorzaak. Is het gewoon botte pech of komt het door herstructureringen ( IP toewijzingen aan de div. ISP's, administratief, netwerktechnisch, etc.) ivm de consolidering naar Telfort?
Botte pech. Kapotte apparatuur op de verkeerde plek.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
Inderdaad botte pech. Vanacht zal de hardware vervangen worden, houd er dus rekening mee dat IP verbindingen er na 00:00 mee op zullen houden tot de nieuwe hardware up and running is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:51:
7141 ligt alles er uit behalve analoge tv...
tot een uur geleden was het de dhcp in 7141 (static in gesteld) nu alles :( er uit :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:49:
[...]

tot een uur geleden was het de dhcp in 7141 (static in gesteld) nu alles :( er uit :'(
Momenteel doet alleen iptv het niet bij mij... We wachten het resultaat van vannacht wel af. Soms is er gewoon sprake van overmacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Hier ook geen iptv, via tweak/kpn glasvezel, omgeving 010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de problemen met IPTV vandaag maar eens een nieuwe DVB-c ontvanger aangeschaft (Humax 5050c).
Ik denk niet dat ik nog veel de amino ga gebruiken, omdat de kwaliteit van het DVB signaal toch wel erg goed en stabiel is!
Ik snap alleen niet dat er niet meer kanalen dan Ned123 in HD worden doorgegeven?
Ik denk persoonlijk dat ze bang zijn dat dan iedereen overstapt naar DVB-c omdat dat schijnbaar deze techniek toch beter is door ontwikkeld, en IPTV nog in de kinderschoenen staat gezien de onstabiliteit van de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,
Ik heb een 3 in 1, 25 Compleet abonnement. Dit is 19 mei van dit jaar ingegaan. Lijbrandt levert mij alleen geen IPTV. Lijbrandt zegt dat het technisch niet meer mogelijk is om IPTV bij een 25/25 abonnement te leveren. Ik zou moeten overstappen naar een 50/50. M.i. is dit onzin. Volgens mij wil men van het 25/25 contract af.
Gaarne een reactie.
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het 25/25 abbo zit iig niet meer in het productportfolio. En volgens mij is 25/25 ook nooit eerder aangeboden geweest met IPTV (maar dat weet ik niet zeker).

Dus het is logisch dat, als jij nu naar iets anders wil dan je initieel afgesloten had, dat je dan moet kiezen uit het huidige portfolio.....
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:36:
Naar aanleiding van de problemen met IPTV vandaag maar eens een nieuwe DVB-c ontvanger aangeschaft (Humax 5050c).
Ik denk niet dat ik nog veel de amino ga gebruiken, omdat de kwaliteit van het DVB signaal toch wel erg goed en stabiel is!
Ik snap alleen niet dat er niet meer kanalen dan Ned123 in HD worden doorgegeven?
Ik denk persoonlijk dat ze bang zijn dat dan iedereen overstapt naar DVB-c omdat dat schijnbaar deze techniek toch beter is door ontwikkeld, en IPTV nog in de kinderschoenen staat gezien de onstabiliteit van de Amino.
Zo instabiel is de Amino niet hoor.

Verder is het gewoon heel simpel: Analoog en hetzelfde pakket in DVB-C is een BASIS pakket. Net als dat je bij UPC nu ook alleen een basispakket (met óók alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD) vrij kan ontvangen en je voor de rest aan een settopbox of CI+ met extra maandelijkse kosten moet.

Dit aanbod is dus prima conform aan wat 1 van de grotere concurrenten, UPC, doet.

Er moet wel meerwaarde blijven om mensen naar een duurder pakket te lokken....

[ Voor 84% gewijzigd door eymey op 14-06-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afbeelding is zelfs nog ouder dan hetgeen ik heb in mijn formulier maar geeft goed aan dat IP(R)TV in het Compleet pakket zit. Ik wil geheel niet overstappen en krijgen wat in mijn contract staat.
Hebben meer mensen een dwingend overstapadvies gehad van Lijbrandt?
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_zVlyLwGlx2k/S9KGF7opFyI/AAAAAAAAAE4/XlVzBUdT9q4/s1600/Lijbrandt+1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:43:
De afbeelding is zelfs nog ouder dan hetgeen ik heb in mijn formulier maar geeft goed aan dat IP(R)TV in het Compleet pakket zit. Ik wil geheel niet overstappen en krijgen wat in mijn contract staat.
Hebben meer mensen een dwingend overstapadvies gehad van Lijbrandt?
[afbeelding]
Bij dit oude abonnement heet dat volgens mij het 'Uitzending Gemist Pakket', aangezien dat is wat ik hier ook heb. ;) Ik kijk dus 'gewoon' iptv via een Amino a140. Ik heb ook geen bericht gehad dat daar iets aan zou veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door cjs op 14-06-2013 13:57 ]

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, dus er was nog wel IPTV bij het 25 mbit pakket.

In ieder geval: Nu is dat er niet meer. Die abonnementen zijn eruit gegaan.

Dus het is nog steeds logisch dat als jij naar een ander abbo wil, je gewoon moet conformeren aan de huidige pakketten.

Ze kunnen niet eeuwig alle oude proposities in het order- en administratiesysteem gaan onderhouden omdat misschien iemand nog wil switchen tussen opties uit een oude propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

eymey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:05:
OK, dus er was nog wel IPTV bij het 25 mbit pakket.

In ieder geval: Nu is dat er niet meer. Die abonnementen zijn eruit gegaan.

Dus het is nog steeds logisch dat als jij naar een ander abbo wil, je gewoon moet conformeren aan de huidige pakketten.

Ze kunnen niet eeuwig alle oude proposities in het order- en administratiesysteem gaan onderhouden omdat misschien iemand nog wil switchen tussen opties uit een oude propositie.
Nico1657 heeft zo te zien een nog lopend contract, waarvan Lijbrandt dus volgens hem de voorwaarden niet (meer) nakomt? Het is sowieso aan te raden om eens in te loggen op Mijn Lijbrandt en daar onder 'Producten en diensten' eens bij 'Wijzigen opties' en 'Wijzigen abonnement' te kijken naar de mogelijkheden. Bij mij staan een aantal 'oude' abonnementsopties er nog gewoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo lang hij gewoon krijgt waar hij voor getekend heeft komt Lijbrandt, lijkt mij, de voorwaarden prima na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Niet online

cjs

Macromedian

eymey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:26:
Zo lang hij gewoon krijgt waar hij voor getekend heeft komt Lijbrandt, lijkt mij, de voorwaarden prima na :)
We zullen zijn reactie maar afwachten over wat hij nu precies wél geleverd krijgt...

Wel vreemd dat Lijbrandt zelf aangeeft dat die combi technisch niet meer mogelijk zou zijn. Het werkt hier nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat lijkt mij ook grote onzin. Technisch kan het best, administratief wellicht niet.

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.