Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.715 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had al zo'n ip in Almere Buiten, de 4 ip's in 1 jaar tijd die ik kreeg heb je nog te goed van Xms :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
mb1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:26:
http://www.lijbrandt.nl/juli2013
Ik had nog geen brief gehad, maar kwam dit tegen.
Voor de duidelijkheid:
- Het starttarief wordt verhoogd met 80%
- Het tarief naar vast wordt verhoogd met 125%
- Het tarief naar mobiel wordt verlaagd met 44%

Die lui bij de KPN zijn helemaal van de pot gerukt met hun 'makkelijke' tarieven. (Alsof ik die zelf moet bijhouden ). Doe me maar gewoon lage tarieven.

Gdvr...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja.

Je bent niet de enige die hierover huilt, maar helaas is het marktconform. KPN is niet de enige waar je nu 9 cent per minuut betaalt voor zowel mobiel als vast. Bij Ziggo en UPC is dit net zo hard.

Wil je voordelig bellen, dan zal je naar een losse voip provider moeten.
Speedy-Andre schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:12:
Ik had al zo'n ip in Almere Buiten, de 4 ip's in 1 jaar tijd die ik kreeg heb je nog te goed van Xms :+
Hehe, zit jij bij XMS of bij Lijbrandt? Lijbrandt maakt in heel Almere (dus ook de paar wijken in Almere Buiten waar ook WGDO / XMS beschikbaar is) gebruik van WMP+. Dus hier gaan Lijbrandt en XMS weliswaar via dezelfde ISP naar 'buiten', maar de wholesale infrastructuur (met bijbehorende DHCP relays) is anders.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 29-05-2013 10:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:34:
Tsja.

Je bent niet de enige die hierover huilt, maar helaas is het marktconform. KPN is niet de enige waar je nu 9 cent per minuut betaalt voor zowel mobiel als vast. Bij Ziggo en UPC is dit net zo hard.

Wil je voordelig bellen, dan zal je naar een losse voip provider moeten.
Ik huil niet. Wat betekent "marktconform" nou helemaal in een markt die zo slecht werkt als de telecommarkt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal met je eens, maar er wordt hier (maar vooral in het XMS topic) moord en brand geschreeuwd en zelfs gedreigd weer naar Ziggo of UPC te gaan, terwijl je daar dus gewoon precies hetzelfde hebt.

Enige 'voordeel' van Ziggo en UPC tov. XMS/Lijbrandt is dat, wanneer je een 'onbeperkt' optie afsluit, ook bellen naar mobiel daarbinnen valt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:34:

[...]

Hehe, zit jij bij XMS of bij Lijbrandt? Lijbrandt maakt in heel Almere (dus ook de paar wijken in Almere Buiten waar ook WGDO / XMS beschikbaar is) gebruik van WMP+. Dus hier gaan Lijbrandt en XMS weliswaar via dezelfde ISP naar 'buiten', maar de wholesale infrastructuur (met bijbehorende DHCP relays) is anders.
Bij Xms, maar dit gedoe kwam me erg bekend voor ;)
Van dat bellen heb ik weinig last, het is straks wel 450% van de kosten naar vast van een jaar geleden!
Ik kwam pas nog een debiele pagina grote advertentie van Reggefiber tegen die jubelde dat ze alwéér een nieuwe provider op het 'open' netwerk hadden, dat deze provider een zwikje anderen opslokt stond er niet bij.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:57:
Helemaal met je eens, maar er wordt hier (maar vooral in het XMS topic) moord en brand geschreeuwd en zelfs gedreigd weer naar Ziggo of UPC te gaan, terwijl je daar dus gewoon precies hetzelfde hebt.
Ik ben zelf absoluut niet geneigd om naar UPC te gaan, want hun track record in mijn gemeente is helemaal tenenkrommend; we zaten bij de laatste 2 gemeenten in hun gebied waar het netwerk geschikt werd gemaakt voor digitale diensten en dat was pas nadat de vraagbundeling gestart was pak em beet 3 jaar geleden.

Het gaat meer om het hele plaatje wat het zo frustrerent maakt:
- Er komt een vraagbundeling voor glasvezel: *O* *O*
- Eindelijk af van UPC en KPN, de grote graaiers.
- Dan wordt er bekend dat de KPN in de praktijk de enige glasnetwerk operator is ...
- Dan wordt er bekend dat de KPN op glasvezel ADSL kwaliteit tv levert ...
- Dan wordt er bekend dat de KPN alle kleinere partijen overneemt; ( Je voelt aan dat dat geen goede ontwikkeling kan zijn gezien de ervaringen uit het verleden )
- En waarempel, de tarieven gaan omhoog. -O- -O-
- Wat komt hierna ...

Ik ben uiterst tevreden over glasvezel en zou het niet snel meer wegdoen, maar de praktijken van de KPN in deze wekken gevoelens van onrecht en oneerlijkheid bij me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Net de brief binnen. Wat ik niet begrijp is dat er staat dat de inhoud van het interactieve zenderpakket wijzigt, maar in de folder of de link zie ik daar niets over staan? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nu het IP adres ook in de 77 range zit (in ieder geval op mijn aansluiting), hoop ik dat dit de laatste keer is dat er een IP wijzing plaats vindt voor de komende 5 jaar
Waarom is je IP-adres zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Conzales schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:43:
[...]
Waarom is je IP-adres zo belangrijk?
Er zijn mensen die soms thuis werken en de 'zaak' moet het ip weten voor een verbinding.
Of er staat apparatuur thuis die je remote wilt benaderen, ik heb bijv. home automation spul, cctv, een nas en nog wat dingen die alleen goed werken als ik het WAN ip weet.
Je kan niet alles met dyndns e.d. opvangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
farlane schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:11:
[...]

Ik ben zelf absoluut niet geneigd om naar UPC te gaan, want hun track record in mijn gemeente is helemaal tenenkrommend; we zaten bij de laatste 2 gemeenten in hun gebied waar het netwerk geschikt werd gemaakt voor digitale diensten en dat was pas nadat de vraagbundeling gestart was pak em beet 3 jaar geleden.

Het gaat meer om het hele plaatje wat het zo frustrerent maakt:
- Er komt een vraagbundeling voor glasvezel: *O* *O*
- Eindelijk af van UPC en KPN, de grote graaiers.
- Dan wordt er bekend dat de KPN in de praktijk de enige glasnetwerk operator is ...
- Dan wordt er bekend dat de KPN op glasvezel ADSL kwaliteit tv levert ...
- Dan wordt er bekend dat de KPN alle kleinere partijen overneemt; ( Je voelt aan dat dat geen goede ontwikkeling kan zijn gezien de ervaringen uit het verleden )
- En waarempel, de tarieven gaan omhoog. -O- -O-
- Wat komt hierna ...

Ik ben uiterst tevreden over glasvezel en zou het niet snel meer wegdoen, maar de praktijken van de KPN in deze wekken gevoelens van onrecht en oneerlijkheid bij me op.
Gezien je verhaal rondom UPC maak ik op dat je in 1 van de gemeenten in het oosten van het land woont (en waar blogger "Ben" over heeft geblogd in z'n Glasvezel Aalten blog).

In die tijd was het op zich al wel lang bekend dat alleen KPN nog maar operator zou zijn en dat op termijn de "laag 2 en hoger" dochters van Reggefiber ook over genomen zouden worden door KPN. Reggefiber heeft namelijk nooit als doel gehad aanbieder van diensten te zijn, alleen om glas in heel NL uit te rollen. In het begin moesten ze natuurlijk wel diensten bieden (anders ook geen interesse in glas :P ) en hebben ze uiteindelijk KPN gevonden om de diensten te verzorgen :).

Tenminste, zo inrepreteer ik alle ontwikkelingen en de info die ik her en der in de laatste jaren tot me heb genomen.

Ik snap ondanks dat je frustratie wel degelijk, maar vergeet dus niet dat, zonder de bemoeienis van KPN, bij jou waarschijnlijk uberhaupt nooit concurrentie voor UPC was gekomen (en UPC zich wrs. nog steeds niet genoodzaakt had gezien het netwerk te moderniseren).

Tot nu toe is KPN ook de enige die durft te investeren in apparatuur in al die POP's. Daar willen ze natuurlijk ook op terug verdienen. Tot nu toe is er, terwijl die mogelijkheden er gewoon zijn, nog steeds geen andere partij die op dezelfde schaal apparatuur komt installeren.

Ik sta dus dubbel ten opzichte van KPN:

* Ja, ze nemen wel erg veel partijen over
* ja, ze verdommen het om gewoon echt glasvezel-waardige diensten te leveren (met name op TV gebied).

maar:

* Ze zijn de enigen die bereid zijn al die POP's overal van apparatuur te voorzien
* Ook weer niet alles wordt ver-KPN'd (kijk maar naar XS4ALL dat nog steeds 100% autonoom eigen netwerk heeft met unieke eigenschappen zoals native ipv6, etc. )
* Grote kans dat een onafhankelijk XMS of Lijbrandt wrs. ook de tarieven had moeten verhogen voor telefonie.

Ook zaken zoals de ongecodeerde basiszenders op dvb-c zullen vooralsnog gewoon blijven (zowel via Telfort als het WMP+ kanaal voor andere providers). Alleen telefonietarieven en het IPTV pakket worden dus gelijk getrokken omdat dat een hoop extra inkoop-geregel en administratief gedoe scheelt.

Lang verhaal kort: Ook ik vind dat kpn een aantal dingen beter MOET maken, zoals TV streams die niet opnieuw gecomprimeerd zijn en mogelijkheden om voor wholesale afnemers ook andere tv-streams te kunnen routeren. Maar ik vind dat ze op andere gebieden ook wel credits verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
jaspov schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:42:
Net de brief binnen. Wat ik niet begrijp is dat er staat dat de inhoud van het interactieve zenderpakket wijzigt, maar in de folder of de link zie ik daar niets over staan? Heb ik iets gemist?
Net maar even gebeld. Wat ze in de brief het interactieve zenderpakket noemen heet in de folder basispakket......ik dacht dat het over uitzending gemist ging oid.What's in a name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:52:
[...]

Er zijn mensen die soms thuis werken en de 'zaak' moet het ip weten voor een verbinding.
Of er staat apparatuur thuis die je remote wilt benaderen, ik heb bijv. home automation spul, cctv, een nas en nog wat dingen die alleen goed werken als ik het WAN ip weet.
Je kan niet alles met dyndns e.d. opvangen :/
Tsja, als het 1x per half jaar of zo gebeurt....

Ik heb zelf de DNS van mijn domeinnaam via "zone edit" lopen. Die ondersteunen ook dynamic DNS met een TTL van 300 seconden ( 5 minuten ). In mijn geval vind ik dat acceptabel :).

Bij remote werken met een vast bekend IP wordt het inderdaad lastig. Aan de andere kant: Minstens (schatting) 80% van de consumenten providers werkt met een dynamisch IP. Wat dat betreft vind ik het dan wel apart dat een werkgever niet gewoon even fatsoenlijk iets met een VPN oplossing regelt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Als ze willen kunnen de glasboeren best een vast ip nrs uitdelen aan klanten :+
Het is gewoon kwestie van.......(vul zelf maar in)
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:48:
Tja.. het moet toch niet gekker worden. Om te beginnen is het niet jouw ip, maar mijn IP (en dat van operatortje1 ;-)

Ik laat jullie mijn IP-tjes gebruiken om online te kunnen zijn. En we sluiten hier wekelijks honderden, zoniet duizenden nieuwe glasvezellijntjes aan, die OOK allemaal graag een IP-tje willen hebben.
En zoals iedereen weet, zijn de IP-tjes een beetje op. Dus tja, moet ik af en toe met de IP-pooltjes een beetje knippen en schuiven, zodat er genoeg is voor iedereen. Dat is al een puzzel genoeg.

Beetje raar als je dan huilie gaat doen dat je consumenten-abbootje een ander IP heeft gekregen en dat je het nieuwe IP 5 jaar wilt houden. Kan best hoor, maar dan neem je meen of ander business-produkt af elders. Hangt wel een ander prijskaartje aan uiteraard, zeker met vergelijkbare aantal mits.

Vervelend dat de ISP het aangekondigde onderhoud, binnen het standaard maintenance-window, niet of niet tijdig heeft door (kunnen) zetten.

Mvg
Operatortje2 (die vanmorgen ook voor JOU vroeg is opgestaan, om te voorkomen dat jouw DHCP pooltje niet op is op een gegeven moment)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist, een kwestie van centen.

En in het huidige "ipv4 klimaat" is het gewoon niet meer lonend om voor een consumentenprijs statische pools te gaan uitgeven die je dan dus ook 'kwijt' bent aan een bepaald gebied (in het geval van hoe de WMP+ en WGDO leverstraten zijn opgebouwd per gebied, met ook IP adres pools per gebied, als ik het goed heb).

IPV4 blokken liggen niet meer voor het oprapen en als snel groeiende ISP (ITNS / ISPfabriek) met een grillig groeiend aantal klanten per gebied wil je gewoon 100% flexibel blijven in je subnetting en opsplitsing van de pools.

Zakelijke providers en 'premium consumenten providers' ( zoals xs4all ) kunnen het nog, maar dat heeft zoals je ziet dan dus ook een prijs.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 29-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Weet iemand toevallig hoe bandbreedte Com­penz Me­dia Ser­vi­ces BV aanleverd per kanaal voor HD en SD kanalen. Heldern van NU maakt gebruik van Com­penz Me­dia Ser­vi­ces BV ?

http://www.heldenvan.nu/diensten/televisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het zal me jeuken voor welk bedrijf jullie werken en of dit wel of niet op persoonlijk titel geplaatst word. Als jullie denken dat dit manier is hoe je hier moet posten heb je het mis, en verzoek ik je vriendelijk om je woordvoerder een bedrijfsaccount aan te vragen en zelf te stoppen.

Deze manier van semi-zakelijk posten maar wel anderen afzeiken accepteer ik niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Koffie op 29-05-2013 22:01 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NDSFREAK schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:14:
Weet iemand toevallig hoe bandbreedte Com­penz Me­dia Ser­vi­ces BV aanleverd per kanaal voor HD en SD kanalen. Heldern van NU maakt gebruik van Com­penz Me­dia Ser­vi­ces BV ?

http://www.heldenvan.nu/diensten/televisie/
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werkt Solcon ook met deze club voor hun ADSL tv aanbod (en in de toekomst ook FttH). Verder weet ik ook niet of ze dan voor DSL en FttH meerdere versies van de streams hebben, maar de bitrates over DSL zien er niet echt indrukwekkend uit (zeker niet 1:1 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Je hebt gelijk, zonder de KPN hadden we nu geen keuze gehad en zat ik nu nog op ADSL.

Ik denk alleen niet dat ze dit doen omdat ze streven naar goede producten en tevreden klanten, maar om te zorgen dat ze dezelfde positie krijgen als op koper "vroeger" en op die manier een partij worden waar niemand omheen kan. ( En dus ook niet gedwongen kunnen worden om goede producten te leveren )

Mocht ongecodeerde DVB-C hier worden afgeschaft door KPN dan ga ik hard zoeken naar een alternatief, en misschien zelfs UPC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Wat een ongelofelijke mistap maken jullie hier. Je zet jezelf en Reggefiber (dacht ik?) behoorlijk voor schut met de toon en de manier waarop je dit post. Als het je zo irriteert, reageer dan gewoon niet ;) Advies: snel de post weghalen en rustig een kopie koffie drinken met een donut om irritatie weg te halen en gelijktijdig met een goede excuses bericht komen.
Tot slot: is het wel verstandig om via de huidige constructie zaken te posten?

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 30-05-2013 00:56 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:02:
[...]

Gezien je verhaal rondom UPC maak ik op dat je in 1 van de gemeenten in het oosten van het land woont (en waar blogger "Ben" over heeft geblogd in z'n Glasvezel Aalten blog).

In die tijd was het op zich al wel lang bekend dat alleen KPN nog maar operator zou zijn en dat op termijn de "laag 2 en hoger" dochters van Reggefiber ook over genomen zouden worden door KPN. Reggefiber heeft namelijk nooit als doel gehad aanbieder van diensten te zijn, alleen om glas in heel NL uit te rollen. In het begin moesten ze natuurlijk wel diensten bieden (anders ook geen interesse in glas :P ) en hebben ze uiteindelijk KPN gevonden om de diensten te verzorgen :).
Niet helemaal, bij de voorlichtingsrondes in Groenlo (waar ik bij aanwezig ben geweest) werd over het digitale tv aanbod gesproken zoals het bij WGDO is opgezet... Pas veel later bleek dat KPN alles zou gaan degraderen tot ADSL streams...
Ik heb geen probleem met KPN zolang ze geen fuckups maken. Maar ja... KPN en geen fuckups, dat is onmogelijk... daarvoor zitten er veel te veel nitwits zonder visie op de beslissende posten daar...
Tenminste, zo inrepreteer ik alle ontwikkelingen en de info die ik her en der in de laatste jaren tot me heb genomen.

Ik snap ondanks dat je frustratie wel degelijk, maar vergeet dus niet dat, zonder de bemoeienis van KPN, bij jou waarschijnlijk uberhaupt nooit concurrentie voor UPC was gekomen (en UPC zich wrs. nog steeds niet genoodzaakt had gezien het netwerk te moderniseren).

Tot nu toe is KPN ook de enige die durft te investeren in apparatuur in al die POP's. Daar willen ze natuurlijk ook op terug verdienen. Tot nu toe is er, terwijl die mogelijkheden er gewoon zijn, nog steeds geen andere partij die op dezelfde schaal apparatuur komt installeren.
Het is natuurlijk niet alleen durven van KPN maar ook bittere noodzaak voor hen om te kunnen blijven bestaan. Zonder deze investeringen hebben ze alleen maar het inferieure ADSL en ik denk niet dat de fysieke gesteldheid van het grootste deel van die kabels de COAX van UPC en Ziggo overstijgt...
Hier had je echter ook weer dat gezwalk van die idioten die de uiteindelijke beslissing moeten nemen: wel glasvezel, geen glasvezel maar denken dat VDSL de toekomst heeft, dan weer wel glasvezel, en uiteindelijk de produkten over glasvezel zo kreupel maken dat je klanten weglopen bij je...
Dat heeft ze een aantal jaar gekost... In die tijd hadden ze een enorme voorsprong op kunnen bouwen...
Ik sta dus dubbel ten opzichte van KPN:
Ik ook, maar ik neig steeds meer naar de negatieve kant t.o.v. KPN... Misschien dat die Carlos Slim de zaak slim kan overnemen en flink wat van die Nitwits eruit kan trappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:48:
Operatortje2 (die vanmorgen ook voor JOU vroeg is opgestaan, om te voorkomen dat jouw DHCP pooltje op een gegeven moment vol zit)
Niet zeuren, dat hoort bij je job en daar krijg je voor betaald.
Het eerste had je feitelijk wel gelijk maar dat hoor je hier niet te melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Je kan niet alles met dyndns e.d. opvangen
Je kan niet alles met dyndns e.d. opvangen
--> wat niet dan?

Een werkgever kan niet van werknemers/gebruikers verwachten dat ze een vast IP-adres gaan eisen bij hun provider. De IT-afdeling moet hun VPN-authorisatie maar anders inrichten. Wat is de noodzaak van het beperken van IP-adressen die toegang tot VPN mogen hebben? Het hele idee van VPN is nou juist dat je overal waar de verbinding niet veilig is een veilige verbinding kan opzetten: vliegveld/vliegtuig, cafes etc.

p.s. Dyn.com Custom DNS - DDNS --> TTL 60 seconden. Lijkt me snel genoeg voor thuisgebruik/SOHO.

@Eymey
Reggefiber heeft namelijk nooit als doel gehad aanbieder van diensten te zijn, alleen om glas in heel NL uit te rollen. In het begin moesten ze natuurlijk wel diensten bieden (anders ook geen interesse in glas ) en hebben ze uiteindelijk KPN gevonden om de diensten te verzorgen .
Bij mijn weten is KPN zelf naar Reggeborgh gestapt om de centen te leveren en is toen Reggefiber BV opgericht. Daar moest tegenover staan dat KPN de aandelen voor het grootste deel zou overnemen. Het plan van KPN om zelf glasvezel uit te rollen is nooit een succes geworden. In Enschede Zuid-Oost heeft KPN bijvoorbeeld een proef gedaan hiermee.

[ Voor 30% gewijzigd door Conzales op 29-05-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
farlane schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:28:
[...]

Je hebt gelijk, zonder de KPN hadden we nu geen keuze gehad en zat ik nu nog op ADSL.

Ik denk alleen niet dat ze dit doen omdat ze streven naar goede producten en tevreden klanten, maar om te zorgen dat ze dezelfde positie krijgen als op koper "vroeger" en op die manier een partij worden waar niemand omheen kan. ( En dus ook niet gedwongen kunnen worden om goede producten te leveren )

Mocht ongecodeerde DVB-C hier worden afgeschaft door KPN dan ga ik hard zoeken naar een alternatief, en misschien zelfs UPC :D
Tsja, dat "niet omheen kunnen" behoeft gewoon meer nuancering

Bij ADSL konden partijen ook prima om KPN heen. Namelijk door gewoon eigen apparatuur in de centrales te plaatsen, net zoals BBNED bijvoorbeeld deed. Dan hoeven ze alleen een gereguleerde fee aan KPN te betalen per 'geleased' aderpaar. Zo'n zelfde regulering is er nu ook voor toegang op het ODF van Reggefiber.

Maar goed, dan moet je dus wel willen investeren. En er zijn wel heel wat meer area-pops dan dat er telefooncentrales zijn. Wil je niet investeren en toch actief worden op glas, dan zal je dus netwerk- of wholesalediensten moeten afnemen van 1 van de partijen die wél die investering hebben gedaan.

Het enige wat je KPN in dit geval dus kan aanrekenen is dat ze niet hun best doen om op z'n minst hun netwerk zo op te zetten dat WBA toegang écht helemaal 'onafhankelijk' is, dus incl. de mogelijkheid om andere multicastbronnen te gebruiken dan die van KPN.
servies schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:50:
[...]

Niet helemaal, bij de voorlichtingsrondes in Groenlo (waar ik bij aanwezig ben geweest) werd over het digitale tv aanbod gesproken zoals het bij WGDO is opgezet... Pas veel later bleek dat KPN alles zou gaan degraderen tot ADSL streams...
Ik heb geen probleem met KPN zolang ze geen fuckups maken. Maar ja... KPN en geen fuckups, dat is onmogelijk... daarvoor zitten er veel te veel nitwits zonder visie op de beslissende posten daar...

[...]

Het is natuurlijk niet alleen durven van KPN maar ook bittere noodzaak voor hen om te kunnen blijven bestaan. Zonder deze investeringen hebben ze alleen maar het inferieure ADSL en ik denk niet dat de fysieke gesteldheid van het grootste deel van die kabels de COAX van UPC en Ziggo overstijgt...
Hier had je echter ook weer dat gezwalk van die idioten die de uiteindelijke beslissing moeten nemen: wel glasvezel, geen glasvezel maar denken dat VDSL de toekomst heeft, dan weer wel glasvezel, en uiteindelijk de produkten over glasvezel zo kreupel maken dat je klanten weglopen bij je...
Dat heeft ze een aantal jaar gekost... In die tijd hadden ze een enorme voorsprong op kunnen bouwen...

[...]

Ik ook, maar ik neig steeds meer naar de negatieve kant t.o.v. KPN... Misschien dat die Carlos Slim de zaak slim kan overnemen en flink wat van die Nitwits eruit kan trappen....
Werd er bij die informatiebijeenkomst in Groenlo dan ook duidelijk en ondubbelzinnig verteld dat de streams ongecodeerd en zonder hercompressie aangeboden zouden gaan worden? Want als ze het alleen maar over de functionele kant hebben gehad (Amino, glashart Media, CATV module, etc.) dan hebben ze in feite niets gelogen en ook niets verkeerds 'beloofd' ;).

In Almere waren we in de zomer van 2010, toen bekend werd dat Lijbrandt naar Almere toe kwam, ook helemaal blij met de komst van een provider die IPTV en CATV van Glashart Media kon aanbieden. Onder de aanname (ook helemaal niet naar gevraagd op de bijeenkomst die toen werd gehouden) dat we dan ook de ongecodeerde en 1:1 doorgegeven streams zouden krijgen.

Tot na de eerste opleveringen dus bleek dat het (door technische beperkingen in de infra van KPN) adsl-streams van KPN waren.

Verder is het overigens nog maar de vraag hoe veel klanten echt weg lopen en hoe veel pijn dat KPN zal doen. Ondanks alles groeien ze namelijjk jaar na jaar in IPTV klanten (laatst nog een FP artikel?) en zijn er blijkbaar dus ook genoeg mensen die het óf niets kan schelen dat het minder is dan UPC/Ziggo, óf dat voor lief nemen.
Conzales schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:32:
[...]

@Eymey
[...]
Bij mijn weten is KPN zelf naar Reggeborgh gestapt om de centen te leveren en is toen Reggefiber BV opgericht. Daar moest tegenover staan dat KPN de aandelen voor het grootste deel zou overnemen. Het plan van KPN om zelf glasvezel uit te rollen is nooit een succes geworden. In Enschede Zuid-Oost heeft KPN bijvoorbeeld een proef gedaan hiermee.
Volgens mij is het niet zo gegaan. Ja, wel dat met de aandelen misschien, maar Reggefiber BV bestaat zeker al stukken langer dan sinds de Joint-Venture. Steden als Deventer, huurwoningen van Portaal en wat kleinere particuliere initiatieven zijn allemaal al gedaan vóór de Joint Venture en toen bestond de naam Reggefiber zeker ook al.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 29-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er bestaan nog steeds apparaten (of hun bijgeleverde software/app) die alleen een IP invoer kennen en geen regeltje met dyndns of een menu daarvoor.
Bij dit soort apparaten moet je dus bij elke ip wijziging in de app het ip aanpassen.
Ik geef toe dat nog niet 1% van de klanten hier mee te maken zal hebben maar ze zijn er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met Vodafone glasvezel? Zit te kijken of ik zal overstappen, zit nu bij lijbrandt, eigenlijk best tevreden (behalve nu de hoge tel.kosten, maar dat doe ik vanaf nu alleen maar met mobieltje), maar heb zulke slechte ervaringen met KPN (telfort)

Hoe is de kwaliteit van HDtv? zelfde streams als bij KPN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Werd er bij die informatiebijeenkomst in Groenlo dan ook duidelijk en ondubbelzinnig verteld dat de streams ongecodeerd en zonder hercompressie aangeboden zouden gaan worden? Want als ze het alleen maar over de functionele kant hebben gehad (Amino, glashart Media, CATV module, etc.) dan hebben ze in feite niets gelogen en ook niets verkeerds 'beloofd' ;).
Ja, dat werd inderdaad toen gezegd door de mensen van Lijbrandt die er waren... Ik heb toen niet met de KPN mensen gesproken omdat ik toch al wist dat ik geen klant van KPN wilde worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Koffie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:17:

Het zal me jeuken voor welk bedrijf jullie werken en of dit wel of niet op persoonlijk titel geplaatst word. Als jullie denken dat dit manier is hoe je hier moet posten heb je het mis, en verzoek ik je vriendelijk om je woordvoerder een bedrijfsaccount aan te vragen en zelf te stoppen.

Deze manier van semi-zakelijk posten maar wel anderen afzeiken accepteer ik niet.
Spreek je hier nou als (ontevreden) Lijbrandt klant of als modje...? Lijkt me wel handig om die twee petten een beetje gescheiden te houden eigenlijk. O-)

* Fiber vindt het dus weer niet zo handig van Koffie om de weinige personen hier met echte (technische) inside information te proberen weg te pesten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat nuanceren dan.

Deze discussie is al eerder gevoerd. Waarom geen vast IP voor dynamische gebruikers ?

Stel we moeten 150.000 klanten bedienen met internetdienst en hebben hiervoor maar bijv. 100.000 IP's beschikbaar. Dan kan je niet iedereen steeds hetzelfde IP uitgeven aan dezelfde klant en maken we mooi gebruik van DHCP. Was het maar waar dat we voldoende hadden.

Uiteraard wordt er gemonitoord of er voldoende voorraad is en eventueel bijgevuld en geschoven met e.e.a om de beperkte space zo efficient mogelijk te verdelen.
Hierdoor kan het voorkomen dat men idd zo nu en dan een ander IP krijgt.

Helaas is het niet anders. Ook wij moeten schipperen.

O.

Voorgaande berichten zijn een beetje uit verband getrokken en als er mensen gekwetst zijn, bieden O. en O2 hiervoor verontschuldigingen aan.

Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon een beetje doorwerken en snel overschakelen op ipv6... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:26:
Gewoon een beetje doorwerken en snel overschakelen op ipv6... ;)
Ja Mijnheer, we nog ons uiterste best (echt waar). 6RD draait, maar Native IPv6 moet nog wel wat voor gebeuren...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:36:
[...]

Als het je zo irriteert, reageer dan gewoon niet ;) Advies: snel de post weghalen en rustig een kopie koffie drinken met een donut om irritatie weg te halen en gelijktijdig met een goede excuses bericht komen.
Tot slot: is het wel verstandig om via de huidige constructie zaken te posten?
Totally Agree PB.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij O hierboven. Wij zijn hier om voortijdig problemen te signaleren en daarop in te spelen, en in return jullie tweakers wat achtergrond info en een beperkt kijkje in de keuken te geven. Het is niet fijn als er een hoop negatieve geluiden en reacties komen op ons werk, wij moeten ook maar schipperen met de middelen die we hebben. Van mij mag iedereen een eigen /24 en 30mbit superHD streams krijgen, maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar.
Het bericht van vanmiddag is wel wat negatiever opgepakt dan bedoeld, ondanks de smiley en de jolige schrijfstijl is het blijkbaar niet bij iedereen in goede aarde gevallen, excuses daarvoor.

Aan de modjes of de schrijvers die ons gequote hebben het verzoek dit topic een beetje op te poetsen, en laten we proberen het samen constructief te houden.

Grtz
O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Stel dat die verhouding klopt (2/3 van alle aansluitingen is continu in gebruik), zijn er dan zo veel mensen die hun router e.d. uit zetten, behalve 's nachts ook overdag?
Ik kan me dat niet voorstellen eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er speelt meer mee dan alleen dat, er zijn trouwens nog best veel mensen met 1 computer recht op t modem zonder router hoor. Maar het heeft ook te maken met groei van gebieden en t daarmee opsplitsen van gebieden over nieuwe aggregatie routers. Ip blokjes knippen en in dhcp server herverdelen en we zijn klaar, zou iedereen fixed ips hebben zijn dat echt hell scenarios om te migreren.
Grtz
O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
@Operatortje & Operatortje2: Allereerst alle waardering voor jullie werk hoor!
Ze zeggen dan wel dat jullie ervoor betaald worden, maar jullie doen net dat stukje meer waardoor het (in ieder geval door mij) meer gewaardeerd wordt.

Mijn post was dan ook zeker niet als een verwijt bedoeld.
Alleen een vaststelling dat het IP adres van mijn aansluiting gewijzigd was naar de 77 reeks..
En ik begrijp ook wel dat beheersbaarheid een groot issue is voor jullie.
Mijn opmerking (dat ik hoop dat het de komende 5 jaar niet meer veranderd) is niet meer dan een wens. Vandaar de smiley met de pleister op de mond omdat ik ook besef dat het IP adres weer zal veranderen als het nodig is. En ik eigenlijk mijn mond moet houden..:)

Het lijkt er overigens op dat het internet net iets sneller is??
Meer gevoelsmatig dan daadwerkelijk gemeten overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nobodie14 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:52:

Het lijkt er overigens op dat het internet net iets sneller is??
Meer gevoelsmatig dan daadwerkelijk gemeten overigens..
Als het goed is maakt het niets uit, zelfde core, zelfde platform-architectuur, alleen zit je wel op een nieuwe doos, maar de oude was nog niet vol ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
mmm opvallend, vandaag beide Amino units (M540) vastgelopen.

Geen zichtbare oorzaak en even een goodold stekker reset ( paar minuten geheel van stroom) was de oplossing. Zie ook geen verschil in FW versie of wat dan ook, maar het valt mij wel op dat impact van IPTV op de downloadsnelheid kleiner geworden is: impact (vermindering) is nu bij het kijken naar een SD kanaal weinig tot niet merkbaar, naar een HD kanaal ( 13 Mbit variant) dan ook meer richting de 13 Mbit dan voorheen +/- 18 Mbit).

Ook heb je bij het standby zetten van de Amino, sneller je snelheid terug.....
Zou er toch iets in de FW aangepast zijn van de Amino's ? Activiteit van de unit ( HD drive) is in standby onverminderd veel nog, dat dan weer wel...

ow hey....een ander IP 37. series,... Was me niet eens opgevallen ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door TripleNL op 29-05-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 1325 zit ik nog steeds op 188.142.x.x :). Verder kan ik niet veel zeggen van TV kijken aangezien ik het 50/50 abbo heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Fiber schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:20:
[...]

Spreek je hier nou als (ontevreden) Lijbrandt klant of als modje...? Lijkt me wel handig om die twee petten een beetje gescheiden te houden eigenlijk. O-)

* Fiber vindt het dus weer niet zo handig van Koffie om de weinige personen hier met echte (technische) inside information te proberen weg te pesten.
Hoewel ik hier met een rode pet op loop, denk ik dat het voor iedereen heel makkelijk te onderscheiden is met welke pet ik post.
Als ik vragen aan de provider stel, of meepraat over ontwikkelingen is dit puur op persoonlijke titel.

Als ik echter iemand aanspreek op postgedrag - zonder inhoudelijk over het topic te posten, is dit simpelweg als moderator in functie.

Wat mij betreft is het voorval afgedaan door het aanbieden van excuses (en terugtrekken van de posts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@eymey: ik bedoelde de oprichting van Reggefiber Group BV en niet de holding van Reggeborgh zelf.

http://eulinkonline.files...jfsprofiel-reggefiber.pdf
Moederbedrijf: Reggefiber is eind 2005 opgericht door investeringsmaatschappij Reggeborgh
en bundelt de activiteiten van een groep bedrijven die zich vooral bezig
houdt met, zoals vermeld, het aanleggen, exploiteren en beheren van
communicatienetwerken, in het bijzonder glasvezelnetwerken

Aandeelhouders: Reggefiber Holding BV (59%) en KPN BV (41%). De wederzijdse FttHactiviteiten zijn gebundeld in het samenwerkingsverband Reggefiber Groep
BV. Dit bestaat weer uit Reggefiber Wholesale BV, Reggefiber ttH BV en
Reggfiber operations. Reggfiber Holding BV is voor 100% in eigendom van
Reggeborgh Glasvezelinvesteringen BV
Overigens is de joint venture met KPN eind 2008 wel goedgekeurd door de
OPTA en NMa maar hebben diverse partijen in 2009 hiertegen bezwaar
aangetekend. Dit beroep loopt nog op moment van verschijnen van dit
profiel

Deelnemingen: Reggefiber is als glasvezelbedrijf per regio actief onder verschillende namen,
waaronder AlmeerNet, LijbrandtTelecom en OnsBrabantNet. De merken 'Y-
3Net' en 'TwenNet' zijn in 2009 overgegaan in Glashart
http://www.glasvezelbreed...-om-de-hete-operator.html Niet een officiele bron, maar wel betrouwbaar gezien de kwaliteit van Ben's blog:
In den beginne...
In het begin was er niets, geen glasvezel, geen operator, geen internet, tv, radio of telefonie en geen providers. Als je dan toch wilt gaan verkopen, moet je de klanten wel iets kunnen laten zien of beloven. Zo begon Reggefiber zelf te werken als Operator en Wholesaleleverancier (WGDO), leverde Glashart Media de superieure tv-beelden en radio en begonnen de providers XMS en Lijbrandt, beiden nauw verbonden met Reggefiber, diensten te verkopen aan eindgebruikers.

Toen de belangstelling van mogelijke klanten op gang begon te komen werd KPN wakker en wilde (heel voorzichtig) ook wel eens kijken of dat glas iets zou kunnen worden. Ik ga dat hier niet verder uitschrijven omdat er op dit weblog voldoende artikelen over te vinden zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Conzales op 29-05-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Er bestaan nog steeds apparaten (of hun bijgeleverde software/app) die alleen een IP invoer kennen en geen regeltje met dyndns of een menu daarvoor.
Bij dit soort apparaten moet je dus bij elke ip wijziging in de app het ip aanpassen.
Ik geef toe dat nog niet 1% van de klanten hier mee te maken zal hebben maar ze zijn er wel
De goedkope routers bieden helaas geen DDNS, maar dat kan ook vanaf een server doen (die je in dat geval waarschijnlijk al hebt door de noodzaak) of vanaf een PC etc. Ik ben benieuwd welke app zo'n probleem zou hebben. Applicaties zouden naar een hostname moeten verwijzen en niet naar een ip-adres. Als de applicatie dat niet kan is het waarschijnlijk niet de bedoeling om die over het internet te gebruiken. In dat geval zou ik een rewrite via een server instellen waarvan het ip-adres wel vast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Conzales: Maar dan klopt mijn info dus.

Reggefiber is al in 2005 opgericht. Pas in 2008 is KPN erbij gekomen en is Reggefiber Group opgericht als holding voor Reggefiber en KPN.

Zie ook hier: nieuws: KPN en Reggefiber gaan samenwerken bij glasvezelnetwerk Almere

Voordat de Joint-Venture gesloten werd en de aanleg in Almere begon bestonden partijen als Concepts ICT en ook XMS echter al, en ook werden in Brabant al de eerste OnsBrabantNet netwerken aangelegd. Mijn zwager in Deventer heeft reeds sinds midden 2007 een aansluiting via Concepts ICT.

Het houdt in ieder geval wel mijn verhaal in stand, dat voor de Joint-Venture het vooral nog 'modderen' was met losse bedrijfjes om diensten voor elkaar te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 29-05-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Operatortje 1/2: verzoek om 'inside' informatie.
Ik ben benieuwd of er iets speciaals met de combinate van NT/mac-adres v.d. router gedaan wordt om een IP-adres toe te wijzen. Vorige week heb ik een nieuwe router geplaatst (x86 versie OpenWRT) om e.e.a. te testen. In die router heb ik het mac-adres van de vorige gezet; soort van spoofing dus wat bij andere gebruikers wel werkt dacht ik hier gelezen te hebben. In de interface, maar ook via ifconfig zag ik het nieuwe adres op de interface. Echter kreeg ik niet meteen hetzelfde adres terug, maar duurde het een half uur voordat de release er was met daarna een nieuw adres. Hoe werkt dit technisch gezien? Of heeft iemand anders een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:58:
@Operatortje 1/2: verzoek om 'inside' informatie.
Ik ben benieuwd of er iets speciaals met de combinate van NT/mac-adres v.d. router gedaan wordt om een IP-adres toe te wijzen. Vorige week heb ik een nieuwe router geplaatst (x86 versie OpenWRT) om e.e.a. te testen. In die router heb ik het mac-adres van de vorige gezet; soort van spoofing dus wat bij andere gebruikers wel werkt dacht ik hier gelezen te hebben. In de interface, maar ook via ifconfig zag ik het nieuwe adres op de interface. Echter kreeg ik niet meteen hetzelfde adres terug, maar duurde het een half uur voordat de release er was met daarna een nieuw adres. Hoe werkt dit technisch gezien? Of heeft iemand anders een idee.
Conzales.

Dit ligt een beetje aan de ISP die je hebt, zij beheren de DHCP server en de eventuele limitaties en gedrag, leasetijden etc hiervan.

Van de ISPs uit 'eigen keuken' is het zo dat er max 1 publiek IP mogelijk is. Normaal gezien krijg je hetzelfde IP terug bij iedere lease op basis van je mac-adres. Als dit mac-adres wijzigt, krijg je dus een ander IP.
Als je een andere router aansluit, en de oude lostrekt (dus zonder dat hier netjes een DHCP release gedaan wordt) blijft de binding staan tot einde leasetijd en krijg je pas na het verstrijken hiervan een nieuw IP uitgedeeld (op nieuw mac-adres).

Wellicht is je nieuwe modem even te zien geweest met het nieuwe mac, voordat je het spoofte, en is er met de oude niet netjes een release gedaan om per direct een nieuwe binding te kunnen krijgen.

Beetje warrig verhaal misschien (is al een hele lange werkdag vandaag), maar hoop dat de strekking van het verhaal duidelijk is. Helemaal 100% zeker ben ik niet van dit verhaal omdat de DHCP servers door de collega's van IT worden beheerd.

Grtz
O2.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Jammer dat ik er een stuk langer over heb gedaan O-)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Zo nu ff heel iets anders...

Sinds dit weekend heb ik bij lijbrandt last van haperend beeld bij IPTV.
Op de HD-zenders is het heel vervelend om de ca. 10 seconden staat het beeld een seconde stil maar het geluid gaat wel door. Op de SD-zender gebeurt het ook, maar veel minder.

Heb de PVR al geformatteerd en de software opnieuw ingeladen, maar dat mocht niet helpen.

Ook het genexis-modem al vervangen (glasvezelmonteur geweest dus had er nog 2 extra liggen) maar ook dat helpt niet.

Storing doorgegeven aan lijbrandt, zouden het doorzetten naar NOK, maar sindsdien niks meer gehoord.

Ook het nieuwste genexis-modem met wifi geprobeerd, maar dat wordt door lijbrandt niet ondersteunt, volgens de klanenservice (jammer).

Ook al geprobeerd mijn router er achter weg te halen om te kijken of mijn router misschien roet in het eten gooit, maar daar ligt de oorzaak dus ook niet.

Gewoon tv via dvb-c gaat wel goed, maar dat loopt ook over een andere vezel.

Wie heeft er nog meer last in postcodegebied 7621EV (BORNE)?

Voor lijbrandt, als ze meekijken, het gaat om aansluiting 240324.... en in de POP ODF 38 POSITIE 35&36

[ Voor 4% gewijzigd door roches op 30-05-2013 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roches schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:11:
Zo nu ff heel iets anders...

Sinds dit weekend heb ik bij lijbrandt last van haperend beeld bij IPTV.

Wie heeft er nog meer last in postcodegebied 7621EV (BORNE)?

Voor lijbrandt, als ze meekijken, het gaat om aansluiting 240324.... en in de POP ODF 38 POSITIE 35&36
Roches,

Jep Dit is bekend, er is specifiek in Borne een een probleem met Multicast op enkele dslams. Erg vervelend want dit speelt inderdaad al een paar dagen.
Er word hard aan gewerkt, gistermiddag en ook zometeen conf-call hierover, dus het heeft de aandacht.

grtz
O2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelde mijn onderstaande vraag midden in een andere discussie, nog geen reactie op gehad, dus nog maar een keer:
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:13:
Heeft iemand al ervaring met Vodafone glasvezel? Zit te kijken of ik zal overstappen, zit nu bij lijbrandt, eigenlijk best tevreden (behalve nu de hoge tel.kosten, maar dat doe ik vanaf nu alleen maar met mobieltje), maar heb zulke slechte ervaringen met KPN (telfort)

Hoe is de kwaliteit van HDtv? zelfde streams als bij KPN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan er in principe van uit gaan dat je dezelfde kwaliteit krijgt als nu met Lijbrandt.

Maarehm, slechte ervaringen met Telfort ADSL zeggen niets over wat je met glasvezel gaat ervaren. Dit wordt een heel ander product binnen Telfort met waarschijnlijk zelfs een heel ander netwerk voor internet en ook andere mensen (als ik de geluiden in het Concepts ICT topic mag geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
...en weer ligt het internet er uit bij Lijbrandt... (7091)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier Vodafone ook in Almere.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38
Was al druk aan het zoeken... eerst IP change gisteren en nu storing..
Almere Buiten (1335)

18:17: werkt allemaal weer

[ Voor 14% gewijzigd door badnews.nl op 30-05-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup t werkt weer :) Hoi buurtgenoot!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook, Almere 1325 (Filmwijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
Hier ook hetzelfde probleem (1316) tussen 17:36 uur en 18:16 uur geen internet mogelijk over het Lijbrandt segment in de 77.175.94 range.

Het 'vreemde' is dat het XMS segment (in de 77.175.72 range) wel gewoon internet had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

hier lag Lijbrandt er ook uit. Omdat de storing niet wordt gemeld op de website van Lijbrantd zelf, http://www.lijbrandt.nl/k...toringen-en-werkzaamheden, dacht ik dat ik de enige was. Tot ik dit topic checkte :|

@badnews.nl dankje voor het melden van de IP change. het verklaart de backup error notificatie die ik gemaild kreeg van mn website-server ;)

[ Voor 23% gewijzigd door JJ Le Funk op 30-05-2013 20:55 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 21:32

radial

Watch out

En internet ligt er weer eens uit :-( 7582

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Laatst online: 19-09 12:25
hier lag het er uit vanaf ongeveer 15:05 tot 16:00 maar is weer terug [3871]

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:26
Internet, telefoon en tv vanmiddag en nu eruit in 1352.
Niks te vinden op de storingspagina van Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Almere Stad (1325, WMP+ ) heeft internet er vanmiddag even uit gelegen. Niets van gemerkt, maar kwam ik te weten door een notificatie vanuit m'n Fritz!box.

IPTV doet het (tv staat sinds 20:20 aan) gewoon. FM bleef het vanmiddag tijdens de storing wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
Ook hier (1316) uitval van internet van 15:05 uur tot 16:01 uur en van 20:01 uur tot 20:03 uur.

Misschien had / heeft die nieuwe doos wat probleempjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
1326 van 15:05 tot 17:35 en van 20:01 tot 20:03 (routerlog).
IPTV, CATV (en radio) en telefonie werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

Vraagje over Lijbrandt, hier in Bilthoven is er een vraagbundeling geweest over Glasvezel. Dit wordt nu aangelegd. Een vriend van mij heeft zich toendertijd bij Lijbrandt aangemeld. Nu er nogal wat staat te gebeuren bij Lijbrandt, zoals de overname door KPN en de aanpassingen van de telefoontarieven en aanpassingen in kanalen vraag ik me af of Lijbrandt moeilijk gaat doen als hij van het contract af wil. In principe kunnen ze niet meer leveren wat ze toen belooft hebben. Hij wil zich nu gaan bezinnen op een andere aanbieder bijvoorbeeld Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijbrandt opgezegd en Solcon aangevraagd .. hopen dat alles goed gaat :X

Het eerste wat er mij gevraagd was, was de reden van opzegging. Netjes beantwoord dat Lijbrandt door KPN overgenomen was en dat ik niet bij de KPN wil.
Antwoordde de mevrouw "u weet dat zo'n beetje alle glasvezelaanbieders door KPN zijn overgenomen?" Ja, daarom wil ik juist weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom heb je Lijbrandt eerst opgezegd?

Niet om je af te branden maar gewoon vanuit nieuwsgierigheid .

Aangezien bij alle andere Wholesalevormen waar er al een proces is, er vanuit gegaan wordt dat je eerst een verbinding bij de 'nieuwe' partij aanvraagt en dat die eerst de migratie in gang moet zetten voor de oude opgezegd mag worden :)

Stel dat de geruchten waar zijn en dat men voor WMP+ ook dichtbij een oplossing is, dan had je daar mss al van mee kunnen profiteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
TVL schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:53:
Vraagje over Lijbrandt, hier in Bilthoven is er een vraagbundeling geweest over Glasvezel. Dit wordt nu aangelegd. Een vriend van mij heeft zich toendertijd bij Lijbrandt aangemeld. Nu er nogal wat staat te gebeuren bij Lijbrandt, zoals de overname door KPN en de aanpassingen van de telefoontarieven en aanpassingen in kanalen vraag ik me af of Lijbrandt moeilijk gaat doen als hij van het contract af wil. In principe kunnen ze niet meer leveren wat ze toen belooft hebben. Hij wil zich nu gaan bezinnen op een andere aanbieder bijvoorbeeld Vodafone.
Hij moet gewoon even bellen met Lijbrand. Ik had hetzelfde met Concepts en mijn contract is geannuleerd! Dit heb ik anderhalve week geleden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:53:
Als Lijbrandt (of haar rechtsopvolger Telfort) niet meer wil leveren wat destijds is afgesproken kan je het contract zonder meer annuleren. Het is wel handig als je de concrete afspraken bij de hand hebt.

En vanuit de positie van Lijbrandt: die heeft altijd (weliswaar onterecht) betoogd dat je al een contract hebt vanaf het moment dat je je inschrijft bij een vraagbundeling. Nu er een wijziging ten nadele van de consument plaatsvindt (verhoging van de telefoontarieven) kan je dat contract dus opzeggen. Sterker nog: Lijbrandt had iedereen die volgens haar een contract heeft lopen (dus ook degenen in een vraagbundelingstraject zonder aktieve aansluiting!) die mededeling moeten doen.

Het is anders wanneer Lijbrandt ervoor kiest om toch te leveren wat bij de vraagbundeling was overeengekomen (incl. de telefoontarieven), dan krijg je gewoon waar je eerder mee accoord gegaan bent en is er geen reden tot annuleren / opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:00:
Waarom heb je Lijbrandt eerst opgezegd?

Niet om je af te branden maar gewoon vanuit nieuwsgierigheid .

Aangezien bij alle andere Wholesalevormen waar er al een proces is, er vanuit gegaan wordt dat je eerst een verbinding bij de 'nieuwe' partij aanvraagt en dat die eerst de migratie in gang moet zetten voor de oude opgezegd mag worden :)

Stel dat de geruchten waar zijn en dat men voor WMP+ ook dichtbij een oplossing is, dan had je daar mss al van mee kunnen profiteren :)
Omdat Solcon dit zelf als oplossing heeft aangedragen, er is (iig bij hun) nog geen andere procedure.

Wel is zojuist mijn case (over het overstappen) gekoppeld aan de abo-aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK :). Ben iig benieuwd. Neem aan dat je ons wel ff op de hoogte houdt van het avontuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Ik vraag me trouwens af wat ze aan het doen zijn bij Lijbrandt, deze week al meerdere keren uitval van internet gehad. Zonet ook weer... (7038)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:21:
OK :). Ben iig benieuwd. Neem aan dat je ons wel ff op de hoogte houdt van het avontuur? :)
Uiteraard :)

Heb zelfs al de marge ingebouwd dat ik vóór het weekend afgesloten word en ná het weekend de aanvraag door Solcon laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.d._
  • Laatst online: 19-09 12:25
Hier ook weer 30 minuten internet weg.
Lijbrandt helpdesk heeft een bandje staan voor de internet storing, jammer dat er weer niks op de internet pagina staat.
http://www.lijbrandt.nl/k...toringen-en-werkzaamheden

Ik ga zo ook de verhuizing in gang zetten, naar rechtstreeks KPN.
Zal nog wel een paar keer vloeken ivm PPoE maar tja de medewerkers korting gaat dat wel goed maken.
Wil het iig proberen zonder die experia uit zijn doosje te halen, en in het ergste geval maar 10minuten daarna mag die weer terug de doos in.

Heb nooit veel problemen gehad bijl ijbrandt maar de laatste weken is echt een ramp.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23
Koffie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:58:
Lijbrandt opgezegd en Solcon aangevraagd .. hopen dat alles goed gaat :X

Het eerste wat er mij gevraagd was, was de reden van opzegging. Netjes beantwoord dat Lijbrandt door KPN overgenomen was en dat ik niet bij de KPN wil.
Antwoordde de mevrouw "u weet dat zo'n beetje alle glasvezelaanbieders door KPN zijn overgenomen?" Ja, daarom wil ik juist weg! ;)
Ik heb echt zitten wachten op een brief zoal vorige week ontvangen. Ik kon niet wachten tot ik bij KPN weg kon. Bovendien is de 2e prijs verhoging voor telefonie binnen een jaar echt belachelijk! Vorige keer hebben ze me nog kunnen paaien met 90,- korting, maar dat gaat ze dit keer niet lukken.

Ik heb dan ook Tweak Aangevraagd vorige week, Lijbrandt nog niet opgezegd (WGDO => WGDO). Ik ben ook zeer benieuwd hoe het gaat lopen. Ik hoop niet dat ik in de tussentijd stiekem op WMP+ omgeprikt ga worden, dat zou best eens voor problemen kunnen zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 03-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l.d._ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:11:
Hier ook weer 30 minuten internet weg.
Lijbrandt helpdesk heeft een bandje staan voor de internet storing, jammer dat er weer niks op de internet pagina staat.
http://www.lijbrandt.nl/k...toringen-en-werkzaamheden

Ik ga zo ook de verhuizing in gang zetten, naar rechtstreeks KPN.
Zal nog wel een paar keer vloeken ivm PPoE maar tja de medewerkers korting gaat dat wel goed maken.
Wil het iig proberen zonder die experia uit zijn doosje te halen, en in het ergste geval maar 10minuten daarna mag die weer terug de doos in.

Heb nooit veel problemen gehad bijl ijbrandt maar de laatste weken is echt een ramp.
PPPoE is echt geen ramp hoor. Hier ondervond ik in mijn Tweak Groen tijd absoluut geen nadelen van. Als je een router ( of router + smart switch combinatie ) hebt voor het VLAN gebeuren en PPPoE, dan gaat je KPN lijn je gewoon prima bevallen.

Maar ik neem aan dat je dus weinig of geen TV kijkt, of de mindere kwaliteit van HD en het ontbreken van CATV geen probleem vindt?

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 03-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
(1316) Ouchh, nou begint het vervelend te worden.
De internetverbinding valt nu wat vaker weg.
Gisteren:
01:33 uur tot 01:35 uur
03:34 uur tot 03:42 uur

Vandaag:
04:33 uur tot 04:35 uur
13:09 uur tot 13:52 uur

Het is vervelend, maar ik verwacht dat de internet verbinding weer stabiel is als ze klaar zijn met het tweaken van de nieuwe doos.
De vorige keer dat het IP adres van mijn aansluiting gewijzigd werd, waren er ook korte onderbrekingen in het begin. Om daarna gedurende enkele maanden stabiel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik heb last van ruis door telefoon al maanden, en weg vallen (3sec) van gesprekken