Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.712 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar dat laatste staat ook gewoon bij de specificaties van Vodafone, Lijbrandt, XMS, Concepts, etc. Dat het op slechts een handje vol Android apparaten werkt wordt er niet bij gezegd.

Oftewel, dat het bij de specificatie van het Telfort glasvezel abonnement staat hoeft nog helemaal niets te zeggen. Dat kan ook gewoon de crappy app van Glashart Media betreffen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:42:
[...]

Ik had van iemand begrepen die Telfort heeft (wel de ADSL variant) overigens dat hij ook TV kon kijken op een andere locatie zolang je maar WiFi hebt. Dus ook op vakantie als je maar een WiFi verbinding hebt en dat hoeft geen Telfort verbinding te zijn. Als dat zo is maakt het volgens mij niet uit of je op Glavezel zit of ADSL. Bovendien staat het ook bij de specificatie van hun Glasvezel abonnement dat je kan kijken met een tablet (Android en Ipad).
Ik heb zelf KPN glas ik weet niet beter dat je alleen TV kunt kijken via je eigen wifi /lan. Dit zal wel met de rechten te maken hebben. Met een eigen vpn zal het mogelijk zijn

Bij het opnamepakket van KPN kun je wel opnames plannen buiten je eigen netwerk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:54:
Klopt, maar dat laatste staat ook gewoon bij de specificaties van Vodafone, Lijbrandt, XMS, Concepts, etc. Dat het op slechts een handje vol Android apparaten werkt wordt er niet bij gezegd.
Bij KPN is dat met Android hetzelfde.

Zijn toch KPN streams die de Glashart media app gebruikt? (routering problemen bij de ip 77. reeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft niets met de streams te maken, want ook op WGDO of eigen transport door OnsBrabantNet zit je met dit probleem.

Maar gewoon met het specifieke design van de App en de compatibiliteit met slechts een handje vol Android devices van Samsung.

Compatibiliteit van de KPN voor Android ken ik verder niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Heej! Einddatum contract klopt eindelijk weer bij Mijn Lijbrandt! Zou er nog meer positiefs gebeuren de komende tijd? Anders wordt de verleiding terug te gaan naar Ziggo wel erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Hoop het jurgen_g. Teruggang naar upc met haar onmogelijke horizonbox is wat hoogdrempeliger, maar nodigt soms wel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op glasvezel maakt Telfort geen gebruik van het KPN product maar van het Glashart media portfolio. Dus daar hoort een ander soort app bij, namelijk die van Glashart.
@Barre73:
Weet je misschien ook of Telfort dezelfde 'infra' gebruikt als glashart/ISPfabriek nu doet? Ik wil namelijk weten of net zoals nu alle poorten open blijven staan. Of is dat 'inside' informatie? :P

@spaceone:
Die VPN zal waarschijnlijk dan wel een Layer2 (bridged) tunnel moeten zijn i.v.m. het feit dat een Layer3 tunnel niet alle pakketten routeert. Layer2 heeft dus het voordeel dat het niet meer uitmaakt wat je over de VPN wilt sturen; het is net alsof je op je eigen WLAN/LAN zit met een lokaal adres van bijvoorbeeld je router thuis. Dit is eenvoudig te doen met bijvoorbeeld 2 routers die alternatieve firmware ondersteunen zoals DD-WRT of OpenWRT met het OpenVPN-protocol. Als je ergens op vakantie bent met een snelle verbinding plug je je 2e router in met de ingestelde firmware en dan kan je dus TV kijken via bijvoorbeeld een tablet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Conzales schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:45:
[...]

@Barre73:
Weet je misschien ook of Telfort dezelfde 'infra' gebruikt als glashart/ISPfabriek nu doet? Ik wil namelijk weten of net zoals nu alle poorten open blijven staan. Of is dat 'inside' informatie? :P
Nee, dat weet ik (nog) niet. Kan wel een gokje doen aangezien ze de ITNS NT's krijgen. Dan zou ik gokken van wel. Maar anders post iemand die vraag even op het Telfort topic?

Ik zit meer in infra dan in networking namelijk...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjen_g schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:07:
Heej! Einddatum contract klopt eindelijk weer bij Mijn Lijbrandt! Zou er nog meer positiefs gebeuren de komende tijd? Anders wordt de verleiding terug te gaan naar Ziggo wel erg groot...
Net even gekeken maar bij mij staat nog steeds 1 okt 2013 als eind datum en 1 okt 2012 als startdatum
Dat klopt toch echt niet. sinds maart 2011 is niets veranderd aan mijn abb.

Alleen de tekst die er eerst stond dat het niet klopte is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:52
Hebben meer mensen het verschijnsel dat de upload niet veel harder gaat als zijn 10 ~ 16 Mbit ?

Heb zelf een alles in één 100Mbit abo, algemene speedtests geven gewoon ~95Mbit up & down aan.
Als ik naar bijv. een UPC 120/10Mbit verbinding probeer te uploaden gaat dit niet veel harder als zon 10Mbit.

Dit doe ik dmv Fillezilla server & client. Hetzelfde geld als ik naar een andere UPC 60/6 verbinding wat upload ook daar stopt het bij zon 10Mbit.

Wanneer er één of meerdere torrents aanstaan gaat het nooit harder dan 16Mbit (kan ik me misschien voorstellen aangezien je afhankelijk bent van elkaar ect).

Ik gebruik op de lijn een Asus RT-N66u router. Ik vind vooral de ftp waarden erg tegenvallen. Is hier iemand bekent mee ? De snelheid lijkt gewoon geleverd te worden maar zodra je van het Reggefiber netwerk afgaat lijken er bottlenecks te zijn ? Kan ik hier iets aan doen ? Zou iemand met een glas aansluiting willen testen hoe vlot het downloaden gaat via ftp ?

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-04-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:13:
Hebben meer mensen het verschijnsel dat de upload niet veel harder gaat als zijn 10 ~ 16 Mbit ?

Heb zelf een alles in één 100Mbit abo, algemene speedtests geven gewoon ~95Mbit up & down aan.
Als ik naar bijv. een UPC 120/10Mbit verbinding probeer te uploaden gaat dit niet veel harder als zon 10Mbit.

Dit doe ik dmv Fillezilla server & client. Hetzelfde geld als ik naar een andere UPC 60/6 verbinding wat upload ook daar stopt het bij zon 10Mbit.

Wanneer er één of meerdere torrents aanstaan gaat het nooit harder dan 16Mbit (kan ik me misschien voorstellen aangezien je afhankelijk bent van elkaar ect).

Ik gebruik op de lijn een Asus RT-N66u router. Ik vind vooral de ftp waarden erg tegenvallen. Is hier iemand bekent mee ? De snelheid lijkt gewoon geleverd te worden maar zodra je van het Reggefiber netwerk afgaat lijken er bottlenecks te zijn ? Kan ik hier iets aan doen ? Zou iemand met een glas aansluiting willen testen hoe vlot het downloaden gaat via ftp ?
Axel,

Zodra je waardes naar speedtest server goed zijn is er in ieder geval niets met je aansluiting mis.
Er zijn geen bottlenecks als je het 'reggefiber' netwerk afgaat, dit zijn allemaal "hele dikke pijpen" en
die zitten verre van vol.

Torrents, zeker als je er meerdere hebt aanstaan, gebruiken erg veel resources van je routertje, zeker als je achter NAT zit, door de vele translaties (groot aantal sockets/connections), ik zou het eerder daarin zoeken.
Kan je de CPU load van je Asus router uitlezen? Je zal zien dat die het goed druk zal hebben als je volle bak torrents aan hebt staan.

Grtz,
o2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Ik meet rond de 16Mbit down en 50Mbit up momenteel bij verschillende speedtests op meerdere PC's. Het gekke is dat dit alleen bij speedtests is (burstspeed) en niet bij normale http-downloads; dan is de snelheid 5.5-6 MB/s, net als normaal. Zo eens even rechtstreeks op de NT testen i.p.v. via de router. Voorheen lieten de speedtests 45 - 50 Mb/s zien zoals het hoort te zijn. De speedtest doe ik meestal via firefox, omdat chromium problemen kan geven bij speedtests.

Overigens viel mij net op in de routerinterface dat de release weer op 60 minuten staat en niet meer op 30 minuten.

edit: probleem is gevonden; de weergegeven snelheid van de flash speedtests klopt niet vanwege het gebruik van een oude versie van flash.

[ Voor 21% gewijzigd door Conzales op 24-04-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Axelfolely007: Ik wil wel een testje van/naar je FTP doen. En eventueel kan ik je ook tijdelijk een account geven op een VPS van mij, die een gigabit verbinding met internet heeft.

Een mogelijke verklaring kan inderdaad zijn dat je N66u over z'n nek gaat bij veel TCP connecties van torrents. Maar ik neem aan dat je het ook hebt geprobeerd zonder torrents actief. Ook kan het zijn dat je N66 iets aan traffic-shaping / IP QOS doet.

Een andere verklaring kan zijn dat jouw 'peers' bij UPC in een druk segment zitten waardoor zij hun download nauwelijks halen.

iig, stuur ff een DM als je op dit aanbod in wil gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 24-04-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
@o2

Je kan helaas niet in de interface de load zien, ik zal een kijken of die gegevens misschien op te vragen zijn via telnet ed.

Ik ben het met je eens dat torrent spul belastend is en dat maakt me niet zo veel uit, maar gewoon FTP verkeer moet toch zonder problemen voluit gaan? ik had deze router voor de grap op mn werk even aan een 1Gbit lijn gehangen en voor normaal http verkeer werd zonder problemen ruim 700Mbit up & down gehaald.

@eymey, je hebt PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Axelfoley007: welke firmware staat op de router, de originele of een alternatieve zoals dd-wrt? Met dd-wrt zou je via ssh kunnen inloggen en dan via top de load uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Standaard ASUS Firmware Version:3.0.0.4.220, zo te zien zijn er updates beschikbaar vanuit ASUS, zal vanavond de notes eens doorspitten en kijken of er fixes misschien voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

ik gebruik deze altijd.........
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Conzales schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:35:
Ik meet rond de 16Mbit down en 50Mbit up momenteel bij verschillende speedtests op meerdere PC's. Het gekke is dat dit alleen bij speedtests is (burstspeed) en niet bij normale http-downloads; dan is de snelheid 5.5-6 MB/s, net als normaal. Zo eens even rechtstreeks op de NT testen i.p.v. via de router. Voorheen lieten de speedtests 45 - 50 Mb/s zien zoals het hoort te zijn. De speedtest doe ik meestal via firefox, omdat chromium problemen kan geven bij speedtests.

Overigens viel mij net op in de routerinterface dat de release weer op 60 minuten staat en niet meer op 30 minuten.

edit: probleem is gevonden; de weergegeven snelheid van de flash speedtests klopt niet vanwege het gebruik van een oude versie van flash.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Ik gebruik ook die van reggefiber of die van upc, speedtest.upc.nl. Soms speedtest.net, maar die is de laatste tijd wel langzamer (de pagina zelf) vanwege alle reclame en troep op die site. Sinds een half jaar is de download van speedtest.reggefiber.nl/beta niet echt stabiel en betrouwbaar meer, voor mijn verbinding tenminste. De upload geeft altijd wel de goede snelheid weer. Misschien dat daarom deze afbeelding op die site wordt weergegeven:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.reggefiber.nl/error/igottheneedforspeed.jpg
met deze tekst eronder:
... But not from this server.

Meestal is het voldoende om naar de snelheid van softwareupdates e.d. te kijken wanneer deze worden binnengehaald. Speedtests doe ik alleen bij twijfel. Helaas is het met een oudere versie van flash dus niet betrouwbaar meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Conzales op 24-04-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Conzales schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:28:
[...]
Niet dat ik een heel nieuw subtopic wilde starten, maar goed. Het is natuurlijk duidelijk dat het i.i.g. niet goed is om ineens overal de spanning af te gooien wanneer apparaten op de betreffende stekkerdoos nog actief zijn. Bij een TV, maar ook andere apparaten, is het sowieso beter deze eerst naar standby te schakelen voordat je de spanning eraf gooit. Vaak genoeg gezien dat 'de stekker er gewoon uit ging'.

Een goede stekkerdoos met een overspanningsbeveiliging of een losse beveiliging op een geaard stopcontact is altijd een goed idee om de kans op drastische pieken/dalen te voorkomen. Vooral bij hoge stromen (meerdere apparaten met hoog vermogen die zelf ongeschakeld zijn of altijd ingeschakeld) is dit om 'bouncing' te voorkomen: http://www.zen22142.zen.co.uk/Design/debounce.htm. Zware versterkers hebben dit circuit vaak ingebouwd zitten in of op de aan/uitschakelaar om pieken te verkleinen. http://en.wikipedia.org/wiki/Snubber

@toxict; uit nieuwsgierigheid: wat gebruikt er bij elkaar 40 Watt ? Ik weet dat er apparaten zijn die 8/10 Watt in standby kunnen gebruiken, maar totaal 30-40 is wel veel. Dat zijn zo'n 3 routers die continue aan staan.
Ik heb in mijn AV hoek staan:

Samsung 46" LED TV
Harmon Kardon Receiver
Harmon Kardon Blu-Ray speler
5.1 Surround speakerset + Actieve subwoofer
Xbox 1
Xbox 360
Amino 540
Netgear 5 ports gigabit switch

Boven in mijn mancave staan:

Epson beamer
Xbox 360
Xbox 1
Samsung Blu-ray speler
Logitech Z680 5.1 speakerset
Dell laptop M1710
HDMI switch

Beide "sets" achter van die KiKa schakelaars gezet.
Scheelt i.c.m. ledlampen door het bijna het hele huis een hoop KWh.

Vorig jaar ~5600KWh verstookt (hoog en laag bij elkaar)
Dit jaar ~3995 KWh totaal.

Dus toch flink bespaard.

Straks zonnepanelen op het dak ;-)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:12
Axelfoley007 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:57:
Standaard ASUS Firmware Version:3.0.0.4.220, zo te zien zijn er updates beschikbaar vanuit ASUS, zal vanavond de notes eens doorspitten en kijken of er fixes misschien voor zijn.
Het is een beetje offtopic, maar over de Asus:
De loads kun je opvragen door met telnet in te loggen op je router (standaard poort 23) en het commando uptime in te voeren.
Een goede alternatieve firmware voor de Asus routers is ASUSWRT Merlin, dit is een uitgebreide versie van de standaard ASUS firmware met heel veel extra's. Zo kun je bijvoorbeeld de load via de web interface uitlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:35:

Goed dat het is opgelost.

De leasetijden kunnen wel eens veranderen, dat klopt, maar heeft verder geen invloed op doorvoer performance.

Gr
O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:50:
@o2

Je kan helaas niet in de interface de load zien, ik zal een kijken of die gegevens misschien op te vragen zijn via telnet ed.

Ik ben het met je eens dat torrent spul belastend is en dat maakt me niet zo veel uit, maar gewoon FTP verkeer moet toch zonder problemen voluit gaan? ik had deze router voor de grap op mn werk even aan een 1Gbit lijn gehangen en voor normaal http verkeer werd zonder problemen ruim 700Mbit up & down gehaald.

@eymey, je hebt PM
Axel,

Met FTP zou je inderdaad speeds moeten kunnen halen richting je abbo-speed, dat klopt.
Ik moet wel zeggen dat ik ook al gemerkt heb dat ik richting bv Ziggo niet volle snelheden haal.
Ziggo, om maar een partij te noemen, weigert wel stelselmatig al onze verzoeken tot peering op AMSIX of NL-IX, dit zal ongetwijfeld een politieke achtergrond hebben (kabel vs glasvezel). Hierdoor loopt het verkeer wel over transit. Ik wil verder niemand beschuldigen, maar het is mij al opgevallen dat ik veel snellere resultaten haal bij andere hosts op het internet, zelfs buiten nederland, dan bij sommige kabelaars.
Misschien is dit geen toeval ;-) Voorzichtiger kan ik het niet formuleren ;)

Grtz
o2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Weet iemand welke streams er gebruikt worden in Enschede (7544)? Die van Glashart Media (wgdo) of van KPN (WBA)? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen op glasvezel van Lijbrandt.

En als ik het goed begrijp is DVB-C zonder CI+ bij Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
@o2
Offtopic Update'je,

Ik had een Merlin firmware van asus op m'n router gezet zodat ik toegang tot ssh kon krijgen, en heb vervolgens de CPE firmware geupdate en als laatst de laatste versie van DD WRT erop gezet.

FTP upload snelheden zijn verbeterd maar zijn nog niet optimaal, van ~ 3Mbyte naar zon max ~ 8Mbyte (Gbit glas lijn aan de andere kant) op het moment van uploaden is de load maximaal 10% en is er nog 85% aan geheugen vrij (hardware issue is het dus niet).

Betreft uploads naar UPC lijnen blijft het drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
De leasetijden kunnen wel eens veranderen, dat klopt, maar heeft verder geen invloed op doorvoer performance.
Normaal gesproken niet. Na het wisselen van een MAC-adres op de aansluiting is de doorvoersnelheid helaas een tijdje 0; dus nu tot een uur toch een behoorlijke invoed :P

p.s. ik laat het originele MAC-adres gewoon in mijn router staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Conzales op 25-04-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Weet iemand welke streams er gebruikt worden in Enschede (7544)? Die van Glashart Media (wgdo) of van KPN (WBA)? Ik zit er namelijk aan te denken om over te stappen op glasvezel van Lijbrandt.

En als ik het goed begrijp is DVB-C zonder CI+ bij Lijbrandt?
DVB-C werkt inderdaad zonder encryptie en zonder kaart bij de glasvezelaanbieders die de COAX-aansluiting aanbieden.

Enschede heeft een deel dat door Reggefiber als netwerkoperator wordt (werd inmiddels?) aangeboden en een aantal wijkcentrales die later zijn opgeleverd, die dus WMP+ zijn. Het is maar de vraag of alles niet gelijk wordt getrokken i.v.m. de overname door Telfort. In welk deel van Enschede woon je? Het deel dat wgdo levert is Enschede Oost (ook Glanebrug) en een deel van Enschede Zuid. Het centrum en het westerlijke deel in ieder geval niet. Van Enschede Noord weet ik het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Conzales schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:28:
[...]

DVB-C werkt inderdaad zonder encryptie en zonder kaart bij de glasvezelaanbieders die de COAX-aansluiting aanbieden.

Enschede heeft een deel dat door Reggefiber als netwerkoperator wordt (werd inmiddels?) aangeboden en een aantal wijkcentrales die later zijn opgeleverd, die dus WPA+ zijn. Het is maar de vraag of alles niet gelijk wordt getrokken i.v.m. de overname door Telfort. In welk deel van Enschede woon je? Het deel dat wgdo levert is Enschede Oost (ook Glanebrug) en een deel van Enschede Zuid. Het centrum en het westerlijke deel in ieder geval niet. Van Enschede Noord weet ik het niet zeker.
Bedankt voor de info. Levert Lijbrandt een coax aansluiting dan? Ze leveren in elk geval ook analoog dus ik neem aan van wel.

Ik woon in de Wesselerbrink. Oftewel Enschede Zuid. Dus dat zou dan betekenen dat wij de hoge kwaliteit streams ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanvulling op Conzales: "WPA+" heeft noooit bestaan. Het is/was "WBA+" ( Wholesale Broadband Access plus). Vanuit KPN Wholesale heet het product nu "WMP+" ( Wholesale MultiPlay plus ). De term "WBA" wordt alleen nog intern gebruikt als men een 'access vorm' aanduidt.

Maar WPA+ is dus niets.

@Zeezicht:
Verder levert Lijbrandt dus inderdaad een coax aansluiting (met DVB-C, analoog en fm ), ongeacht op wat voor type netwerk je zit. En op al die netwerken is de kwaliteit ook hetzelfde. Verschil in kwaliteit geldt alleen voor de IPTV streams.

Overigens, WGDO (het deel met de betere IPTV streams) valt tegenwoordig ook onder KPN ITNS en wordt vanuit KPN Wholesale op papier ook al als "WMP+" aangeboden:

http://www.kpn-wholesale....televisie/w/wmp-plus.aspx

In het XMS topic heb ik ook al begrepen dat nieuwe zenders die in het pakket komen, ook op WGDO, al encrypted zijn en door KPN aangeleverd worden ipv rechtstreeks van Media Gateway of SAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Levert Lijbrandt een coax aansluiting dan?
2 vezels komen bij de aansluiting binnen. Een groene voor CATV/DVB-C en een blauwe voor de IP-diensten internet, telefonie en IPTV. Het CATV-signaal wordt via een omvormer op een COAX-aansluiting geleverd inderdaad zodat het bestaande netwerk in huis gebruikt kan worden.

Volgens mij was Wesselerbrink vrij laat met aanleggen vergeleken met de rest van Enschede, klopt dat? Dan is het niet helemaal zeker. Hogeland was wel vrij vroeg (ong. 2009). Stroinkslanden heeft een heel apart deel, want daar zijn de vezels tot in huis aangelegd vanaf straatkasten en niet vanaf wijkcentrales. Hoe het daar precies weet ik niet.

Hoe dan ook, ik denk dat het straks wanneer de Reggeborgh/glashart-providers volledig zijn overgenomen het geen verschil meer maakt. KPN trekt de boel wel gelijk waarschijnlijk. Overigens is niet de beeldkwaliteit echt het probleem. De meest belangrijke zenders zijn inmiddels HD en die kwaliteit is goed te noemen. Niet perfect zoals de originele streams helaas. Het probleem van iptv bij KPN is meer het feit dat het streams zijn waar de extra's uit zijn geripped, zoals extra audiokanalen bijvoorbeeld. Voor de echte TV liefhebbers is op dit moment glasvezel niet de beste keuze. GHM kan in de WMP+ gebieden bepaalde zenders niet in HD doorgeven vanwege technische redenen. Zo was opnemen een tijdje niet mogelijk van bepaalde zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@emey, ja je hebt gelijk. Helaas te weinig koffie gehad nog vandaag. WMP en WBA een beetje door elkaar gehaald,.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Conzales: No prob :).

De overname is, zoals ook uit mijn KPNWholesale link ( http://www.kpn-wholesale....televisie/w/wmp-plus.aspx ) blijkt, overigens dus al een feit. En qua bedrijfsvoering zitten WGDO en WMP+ dus ook al in dezelfde offering. Met WGDO als WMP+-blauw.

Volgens mij had dat niet kunnen opnemen en niet HD overigens deels een technische en deels organisatorische reden: Toen Glashart Media in KPN-gebieden bepaalde zenders wilde gaan aanbieden liepen ze er tegenaan dat KPN die niet in haar multicast domein heeft zitten.
Omdat de routers van KPN multicast streams maar uit 1 multicast domein kunnen betrekken (dat van KPN uiteraard) had Glashart Media dus het idee de betreffende zenders als unicast aan te bieden.

Echter, dat vreet dus per abonnee die de betreffende zender wil ontvangen een stream op het netwerk in plaats van voor alle abonnees samen 1 stream, waardoor de backbone capaciteit naar de POP's binnen de kortste keren vol zit. Niet kunnen opnemen is dan een manier om dat nog enigszins te beteugelen. (worst case kan een klant anders per set top box die hij heeft staan 2 unicast streams tegelijk pakken).

Wat betreft het mogelijk opheffen van WGDO: Ben ook benieuwd wat ze ermee gaan doen. Ik gok dat nieuwe WGDO contracten niet meer afgesloten kunnen worden. Dus ook als een nieuwe ISP er nog bij zou willen in een WGDO gebied, dan zullen ze wrs wel te horen krijgen dat dat in de afzienbare toekomst een keer WMP+ gaat worden. Maar deze alinea is pure speculatie mijnerzijds!!!

Hoe dat met bestaande WGDO/WMP+blauw afnemers, zoals Solcon en Tweak, gaat.... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Conzales schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:27:
[...]
Volgens mij was Wesselerbrink vrij laat met aanleggen vergeleken met de rest van Enschede, klopt dat? Dan is het niet helemaal zeker. Hogeland was wel vrij vroeg (ong. 2009). Stroinkslanden heeft een heel apart deel, want daar zijn de vezels tot in huis aangelegd vanaf straatkasten en niet vanaf wijkcentrales. Hoe het daar precies weet ik niet.
Wesselerbrink is inderdaad laat aangelegd. Vorig jaar pas de vezel in mijn meerkat gekregen. Daarvoor hadden sommige mensen trouwens al wel glasvezel. Dat is een oud netwerk van 2006 ofzo.
Maar zijn de streams nu allemaal versleuteld dan? Is dat nog op te nemen via bijv. Mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Zeezicht schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:47:
[...]
Maar zijn de streams nu allemaal versleuteld dan...?
iptv: (Nog) niet (allemaal)... O-)

DVB-C: Alles is open, maar wel een beperkt aantal (HD) zenders. (Zie GlasHart Media website voor een (min of meer actueel) overzicht.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Maar met welke kaart kan je DVB-C opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedere kaart die DVB-C ondersteunt? ;). Kan je bv. in de tweakers.net pricewatch bij tv-kaarten gewoon op selecteren.

Zelf goede ervaringen met een "hdhomerun eu-tc" en een Sundtek media pro. "Hdhomerun" is een kastje met 2 dvb-c tuners dat je via je LAN kan aansturen en compatible is met diverse TV opneem en mediacenter software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Heb net contact gehad met silicon dust, leverancier van de hdhomerun. Is volledig uitverkocht, ze verwachten hem begin juni weer in de webshop te hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, die dingen zijn om de haverklap uitverkocht ja :). Toen ik hem wilde kopen moest ik ook een poos wachten. Nu UPC ook het basispakket onversleuteld doorgeeft zullen ze alleen maar populairder worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey

tsja het is de meest complete en goedkoopste Internet-tuner die er is, zonder dat er ook veel software geinstalleerd moet worden. Ik wacht de volgende "shipment" af en neem er ook een. Is alleen al een mooi alternatief voor de Ipad app van glashart.

Maar wat ik je wilde vragen eymey is het volgende :
Jij hebt recentelijk op je settop box ook fw2.7.2 gezet. Hoe bevalt dat jou?
Ik vraag dit omdat het mij opvalt dat de HD die in de m540 zit geen spindown meer doet als hij standby staat. Dataverkeer valt mij nog niets op, maar het lijkt er op dat wat bugjes van de vorige versies er weer in zitten.

Wat is jou ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk eigenlijk weinig verschil met de vorige, als ik eerlijk moet zijn. Of ik dacht het eerst wel, maar dan placebo effect.

Het viel mij deze week in ieder geval ook op dat de harddisk in standby behoorlijk bleef ratelen. Maar dat had ik met fw2.7.1 ook al. Het ís inderdaad ooit een tijdje goed geweest, maar ik heb helemaal geen idee meer bij welke firmware het nou het best was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:39:
Ik merk eigenlijk weinig verschil met de vorige, als ik eerlijk moet zijn. Of ik dacht het eerst wel, maar dan placebo effect.

Het viel mij deze week in ieder geval ook op dat de harddisk in standby behoorlijk bleef ratelen. Maar dat had ik met fw2.7.1 ook al. Het ís inderdaad ooit een tijdje goed geweest, maar ik heb helemaal geen idee meer bij welke firmware het nou het best was.
2.6.2 (mijn vorige voor zover ik me kan herinneren) was ook al niet stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
ik ben van (meen ik) 2.6.2. naar 2.7.2 gegaan en van stil naar niet stil. Alleen de HD valt mij op.
Ik zal er eens een twitterberichtje aan wagen en kijken wat de reactie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:29:
Heb net contact gehad met silicon dust, leverancier van de hdhomerun. Is volledig uitverkocht, ze verwachten hem begin juni weer in de webshop te hebben.......
Ik had vorige week één van de laatsten... ;)
Een UK versie volgens de doos met losse EU voeding.
Ben nog niet erg succesvol in het gebruik ervan, maar heb ook nog niet echt tijd vrijgemaakt om eea uit te zoeken. Later dit jaar schijnt er wel een nieuwe te komen met DLNA, wellicht is het de moeite waard om daarop te wachten.
eymey schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:16:
[...]
Nu UPC ook het basispakket onversleuteld doorgeeft zullen ze alleen maar populairder worden, denk ik.
Voorlopig valt UPC mij nogal tegen: bij Ned 1, 2 en 3, en Veronica, ontzettend (echt heel ontzettend) veel glitches. De RTL'en daarentegen geen probleem. De coax kabel zit weer terug op de Genexis hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, interesting, dat DLNA :). Icm. "dvblink" voor m'n Synology nas heb ik dat overigens al, maar die functionaliteit wordt dan geleverd door "dvblink" :).

Wat betreft UPC: Waar zit het apparaat dat de 'glitches' weergeeft? Vlakbij het AOP? Achter splitters? etc.

Een verklaring zou kunnen zijn dat UPC sommige MUX'en met 256QAM doorgeeft (bij de HD MUX'en kan ik me dat sowieso voorstellen). En die zijn veeeel storingsgevoeliger. Bij GHM is alles met een veel lagere QAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
net reactie op twitter gehad van webcare. Het blijven draaien van de HD in standby "heeft geen invloed op levering van het digitale TV signaal" was het antwoord. (wel heel snel geantwoord )

Heb maar dan de vraag gesteld hoe zit het dan met energieverbruik cq de functie van standby......
aja

Mmmm DLNA op de homerun, dat kan interessant zijn zekers..
Weet wel dat vanaf eind mei de homerun weer beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

TripleNL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:33:
net reactie op twitter gehad van webcare. Het blijven draaien van de HD in standby "heeft geen invloed op levering van het digitale TV signaal" was het antwoord. (wel heel snel geantwoord )
|:(
tjonge jonge... geef dan geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 20:20
Ik ben helemaal klaar met lijbrandt, ik zit mijn tijd 10 maanden nog wel uit. Ik stop met deze amateuren.
De telefoon valt steeeds uit en niet mijn telefoon maar op het glasvezel modem. Moet zeker elke week een keer de stroom van het modem halen om weer te kunnen bellen.
De eerst mail die ik terug kreeg klopt mijnheer we hebben storing.
2e mail het ligt aan Uw netwerk mijnheer. en Ik ja maar het lampje brand niet en intern kan ik wel bellen ;)
Maar het probleem licht toch bij U jajaja dag lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vraag een nieuwe modem, kan best aan je modem liggen. In het verleden vaak ruis gehad, modem vervangen en daarna is 2/3 ruis verdwenen. Kan hardware fout zijn.
plopobiel schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:28:
Ik ben helemaal klaar met lijbrandt, ik zit mijn tijd 10 maanden nog wel uit. Ik stop met deze amateuren.
De telefoon valt steeeds uit en niet mijn telefoon maar op het glasvezel modem. Moet zeker elke week een keer de stroom van het modem halen om weer te kunnen bellen.
De eerst mail die ik terug kreeg klopt mijnheer we hebben storing.
2e mail het ligt aan Uw netwerk mijnheer. en Ik ja maar het lampje brand niet en intern kan ik wel bellen ;)
Maar het probleem licht toch bij U jajaja dag lijbrandt.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
fiberdordrecht schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:38:
Vraag een nieuwe modem, kan best aan je modem liggen. In het verleden vaak ruis gehad, modem vervangen en daarna is 2/3 ruis verdwenen. Kan hardware fout zijn.

[...]
nou ik ben er klaar mee En wij hebben hier al nieuwe modems. niet zoals afgebeeld in dort

[ Voor 7% gewijzigd door plopobiel op 26-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

plopobiel schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:47:
[...]

nou ik ben er klaar mee En wij hebben hier al nieuwe modems. niet zoals afgebeeld in dort
Hij bedoelt dat je huidige modem waarschijnlijk niet goed functioneert...
Niet dat je een compleet andere modem krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
servies schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:40:
[...]

Hij bedoelt dat je huidige modem waarschijnlijk niet goed functioneert...
Niet dat je een compleet andere modem krijgt...
ik snap dat het aan mijn modem ligt nu moeten jullie die lijbrandt jongens en meisjes maar overtuigen ik ben er klaar mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden wij dat moeten doen? Als jij je nog 10 maanden wil ergeren aan een probleem dat waarschijnlijk makkelijk oplosbaar is vind ik dat prima hoor, veel geluk ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Kan ik ergens vinden welke kanalen versleuteld zijn bij IPTV? Want ik zit te twijfelen tussen het 50 en 100mbit pakket van Lijbrandt ivm de HD recorder voor IPTV bij het duurdere pakket. Maar het liefst neem ik alles op met Mediaportal, zoals ik het nu al in gebruik heb.

Heeft iemand een howto geschreven voor het opnemen op de pc van IPTV? Dan kan ik even kijken of dat hier ook gaat lukken met de bestaande apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ben ik ook wel benieuwd naar. De site van het bedrijf zelf is zo gebruiksvriendelijk dat ik er helemaal geen wijs uit word!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Wijnands schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:13:
Ben ik ook wel benieuwd naar. De site van het bedrijf zelf is zo gebruiksvriendelijk dat ik er helemaal geen wijs uit word!
Inderdaad, er staat bijna niks gespecificeerd. Je weet bijna niet wat je krijgt als je alleen op de website afgaat. Volgens mij staat er ook nergens welk IPTV kastje je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Afhankelijk van het netwerk waar je op zit is het iptv signaal versleuteld. WMP+ is zo ver ik kan nagaan zo versleuteld dat weinige het gelukt is om het op te nemen via een andere apparaat. Op wgdo (even goed zoeken op dit forum in het htpc deel) is het een enkeling gelukt op iptv kanalen te bekijken of op te nemen ... Maar of het nu ook nog zo is durf ik niet te zeggen.

Kastje is de amino a140 of als pvr Amino m540

[ Voor 6% gewijzigd door TripleNL op 27-04-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En die pvr kan je dan weer niet bestellen bij een 50mb abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wel, zolang ervoor betaald wordt kunnen ze vast wel een doosje schuiven.

De vraag is of het verstandig is een abonnement af te sluiten zonder dat het bedrijf dat de diensten aanbiedt duidelijk maakt waarvoor je een abbo afsluit...
Er zijn maar weinig mensen die blind een auto zullen kopen op basis van een advertentie met de tekst "TE KOOP: auto voorzien van 4 wielen en een stuur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En toch is dat precies wat de glasvezel aanbieders van ons verwachten. Dat we ja zeggen op basis van "compleet!!" "nu 100mb razendsnel internet!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeezicht en Wijnands:

Bij alle abonnementsvormen met IPTV kan je gewoon een Amino met PVR (harddisk) gebruiken. Alleen bij sommige (duurdere/snellere) abonnementen krijg je deze dus gratis. Bij de andere zal je er wat voor moeten betalen.

Wat betreft gebruik op je HTPC: Zoals IcyK al zei, in gebieden waar KPN de operator is kan je het 100% vergeten. In gebieden waar WGDO draait (inmiddels ook van KPN) kan het nog wel, maar je moet zeker weten waar je mee bezig bent, het is niet triviaal. Je moet o.a. het vendor ID en mac address van een Amino set top box spoofen op een (tweede) netwerkkaart.

Op beide typen netwerken kan je echter wel prima uit de voeten met DVB-C op het coax (CATV) signaal. Als de zenders die in dat basispakket zitten genoeg voor je zijn, dan zou ik eventueel zelfs helemaal geen interactieve TV nemen en gewoon alleen het basispakket over coax als TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:18:
[...]
Wat betreft UPC: Waar zit het apparaat dat de 'glitches' weergeeft? Vlakbij het AOP? Achter splitters? etc.

Een verklaring zou kunnen zijn dat UPC sommige MUX'en met 256QAM doorgeeft (bij de HD MUX'en kan ik me dat sowieso voorstellen). En die zijn veeeel storingsgevoeliger. Bij GHM is alles met een veel lagere QAM.
Ik heb niet echt een AOP, de groene coax komt in de meterkast binnen en gaat dan met F connectors en een dubbel-female koppelstuk over in de grijze voor binnenshuis.
Tussen dit 'AOP' en de TV zit schat ik zo'n 10 meter coax één splitter bijna op het eind daarvan.
Maar ook via de hdhomerun (rechtstreeks aangesloten op het 'AOP' met 2 meter hoogwaardige coax (6 mm, op creatieve wijze bemachtigd via een monteur van Eneco toen die de CAI in Dordt nog in eigendom had) in plaats van de binnenshuise kabel is het beeld van Ned 1, 2 en 3 en Veronica belabberd.

Ik denk daarom dat het aan de UPC zijde mis gaat. Wellicht dat andere Dordtenaren eens kunnen testen?

UPC geeft inderdaad alles door in QAM 256. Zappen op de TV is ook bij tijd en wijle erg traag (soms 5 seconden voordat de zender overschakelt), wellicht zorgen alle encrypted kanalen ervoor dat de processor een beetje doordraait.
En de EPG kijkt maar 2 dagen vooruit.

Instellingen voor UPC Dordrecht:
Modulation QAM 256
Symbol rate: 6900
Start freq.: 164.000
Netwerik id: 43146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@LyCK

had tot 2008/2009 ook een UPC aansluiting zonder "echte AOP". Digitale TV (toen zeker nog niet op QAM256 modulatie stotterde als een malle op heel veel kanalen (vooral ook ned 1,2,3 stond mij bij).

pas na het plaatsen van een volwaardige AOP ( een gegalviniseerde aanlsuiting als het ware) was het probleem weg. Probleem kan zijn dat er zonder dat je er erg in heb er een soort "kring" of "keerlus" onstaat waardoor je binnen netwerk van COAX kabels zelf de verstoring veroorzaakt. Hoe beter het materiaal, hoe groter de kans op storing als het ware. Vooral op het punt waar je je AOP verwacht.

Door de keerlus kan het gebeuren als je in een gebied woont met zogenaamde e-tap configuratie ( of te wel de verdeelkast in de straat monitort je aansluiting en stuurt aan op SNR en gain op automatisch niveau, heel beperkt, maar vergelijkbaar met een huisversterker van een goed merk)

Toegegeven met moderne apparatuur is de kans op restspanning/keerlus problematiek veel kleiner dan voorheen, maar is zeker niet weg. Je zal maar net een apparaat er tussen hebben met dat probleem. Sterker nog in de steraansluitingen die UPC hanteert in de wijk, hoeft niet eens het probleem bij jou uit huis te komen, een oude beeldbuis bij de buren die flink wat restspanning produceert en ook geen AOP heeft, kan alles op de wijkkast wat niet geisoleerd is aangesloten, beinvloeden .

Begin nu wel wat theoretische vormen aan te nemen, maar het kan echt meespelen.

Het is een beetje omgekeerde wereld op dat punt, zonder AOP kan het prima werken, maar ook prima falen. Volgens mij is het zelfs zo dat de AOP kosteloos geplaatst wordt, vraag even na. Is ook ter bescherming van je eigen apparatuur.

Mijn situatie speelde in Almere, dus geen idee of het UPC netwerk technisch hetzelfde is als in Dortdrecht, dat wil qua hardware nog wel eens verschillen, maar bij mij was het probleem verleden tijd na het plaatsen van een AOP (QAMTEX VQ601R)

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt mij handiger om deze discussie in het UPC draadje voort te zetten... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? De 'discussie' startte naar aanleiding van vragen over het blijven leveren van open iptv en DVB-C door GHM, en onze zoektocht naar eventuele alternatieven. Lijkt me prima te passen in een topic over een isp die wel/niet van open iptv en niet/wel van DVB-C afstapt.

Daarnaast kijkt men in dit topic over het algemeen sowieso wat verder om zich heen dan de eigen isp (itt het XMS topic bijvoorbeeld ;) ).

@ TrippleNL: dank voor de achtergrond info! wanneer het écht gaat uitdraaien op een overstap op UPC zal ik iig aandringen op een echt AOP.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True. Zo lang het geen ellenlange verhandeling over UPC infra gaat worden moet het af en toe kunnen denk ik. En zeker zaken over de installatie binnenshuis gelden net zo goed voor het CATV signaal van GHM. Als hij nog steeds problemen houdt met glitches bij UPC, dan idd maar naar het UPC draadje toe :).

Maar ik denk eerlijk gezegd dat hiermee ook alles verder wel is gezegd, wat gezegd moest worden :).

Mijn ouders hadden eerst ook geen AOP en tal van problemen. Er stond zelfs 'stroom' op de connectors. DWZ, een hele lichte tinteling als je de F-connectors aanraakte en een geaard object. Sinds ze een AOP hebben werkt alles prima en zijn de problemen voorbij.

Dus moraal: AOP nemen!

Wat dat betreft is CATV vanuit de meterkast, zoals we op glas hebben, ook wel weer een stuk fijner :). 100% galvanische scheiding en gewoon een mooi sterk signaal :P

[ Voor 58% gewijzigd door eymey op 01-05-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey : hear hear

ik had via UPC ook via de meterkast, dus dat was best fijn, alleen geen AOP, dus.
Die unit die er bij glas tussen zit (wat ik dikwijls onterecht een modem noem ;-) althans dat werd mij duidelijk, het is een ftth gateway(of heb ik het weer mis ?? ;-) ) zorgt voor een 100% scheiding. Keerlussen kunnen alleen ontstaan door eigen toedoen en dan nog moet je het bizar maken !

(ik had het dus wel bij glasvezel kabel TV, maar ik had gewoon een good old beeldkanon TV ergens in huis die zwaar sluiting maakte, tjsa daar is niets tegen opgewassen :D))

Nee de glasvezelgateway werkt prima, ook als filter.Signaal er op is erg sterk (let op met huisversterkers ;-)) en zelfs good old analoog was en is daardoor iets scherper naar mijn smaak.

maar daar valt over te twisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook die unit in de meterkast moduleert en demoduleert tussen fotonen en elektronen, dus technisch gezien is het ook een modem ;)

Heb effe zitten zoeken op internet: een AOP kost rond de 15 euro. Dat kan er nog wel af. Alleen jammer dat er dan een IEC connector op zit ipv een F connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet iemand wat de opzegdata bij Lijbrandt zijn ?
mijn jaarabonnement is inmiddels afgelopen, dus ik weet dat ik er maand kan opzeggen.
Wat mij echter niet duidelijk is, per welke datum mijn abo dan eindigt?

- Is de laatste dag van mijn abo (na opzeggen) de laatste dag van de daaropvolgende maand?
- Is de laatste dag van mijn abo exact 1 maand later (15 mei opzeggen is abo 15 juni) ?
- Is de laatste dag van mijn abo gelijke aan de dag waarop je abo ooit inging ?

Wie weet hoe dit zit?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:59:
Ook die unit in de meterkast moduleert en demoduleert tussen fotonen en elektronen, dus technisch gezien is het ook een modem ;)

Heb effe zitten zoeken op internet: een AOP kost rond de 15 euro. Dat kan er nog wel af. Alleen jammer dat er dan een IEC connector op zit ipv een F connector.
http://www.inhomenetwork....giproof/Products/44000271

Deze hebben m'n ouders van UPC gekregen. Heel mooi met F-connectors :).

En dat is het laatste wat ik over UPC zeg ;).
Koffie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:01:
Weet iemand wat de opzegdata bij Lijbrandt zijn ?
mijn jaarabonnement is inmiddels afgelopen, dus ik weet dat ik er maand kan opzeggen.
Wat mij echter niet duidelijk is, per welke datum mijn abo dan eindigt?

- Is de laatste dag van mijn abo (na opzeggen) de laatste dag van de daaropvolgende maand?
- Is de laatste dag van mijn abo exact 1 maand later (15 mei opzeggen is abo 15 juni) ?
- Is de laatste dag van mijn abo gelijke aan de dag waarop je abo ooit inging ?

Wie weet hoe dit zit?
Gezien de matige trackrecord (administratief) van Lijbrandt, kan je denk ik toch beter ze even bellen of via het ene of andere kanaal de webcare aanspreken. Ik zou het iig niet weten.

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 01-05-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey,

je bent me net voor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymey: mooi man, die gaat het dan worden. Dank!

@ Koffie: dat ligt eraan wat er in je contract of in de algemene voorwaarden is vastgelegd.
Wanneer je een opzegtermijn van een maand hebt (zonder nadere omschrijving) en je wens tot beëindiging is door de aanbieder ontvangen op bijvoorbeeld op 10 mei dan is je abbo afgelopen op 10 juni.
Wanneer je een opzegtermijn hebt van een maand met opzegging tegen het eind van de maand (een constructie die in veel arbeidsovereenkomsten wordt gebruikt) en je wens tot beëindiging is door de aanbieder ontvangen op bijvoorbeeld op 10 mei dan is je abbo afgelopen een maand na het eind van mei, dus op 1 juli.

De dag van de maand waarop je contract is ingegaan is in dit verband op zichzelf geen relevant gegeven.

Ben wel benieuwd waar je heen gaat na je opzegging: andere glas aanbieder of kabel?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is er op korte termijn nog verbetering te verwachten aan de Aminobox software?

Mijn vrouw gebruikt het ding al helemaal niet meer. Opnemen is een drama vergeleken met de UPC box. Serieopnamen zijn niet met goed fatsoen mogelijk en ook ik baal van het feit dat ik 100mbit heb en daar geen volledig gebruik van kan maken maar dat ze me niet terugschakelen omdat mijn account nog niet is verlopen, dus heb ze al te kennen gegeven dat ik wil overstappen naar een andere provider.

Wat is wijsheid? Terug naar UPC? een _gewone_ mediabox nemen.

Liefste had ik gewoon TV en telefoon van UPC en dan internet op glas, maar dan betaal is gewoon veel meer. Wat mij betreft mogen ze daar de wet wel aanpassen want die bundelprijzen dwingen je naar 1 provider te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist met Lijbrandt gebeld om te vragen hoe het nu zit met opzeggen.
Volgens de helpdesk medewerker is dit 1 kalendermaand opzegtermijn, vanaf de datum dat je opzegt. Dus als je op 15 mei opzegt, loopt je abo tot 15 juni.

@IcyK ik ga een poging doen om over te stappen naar Solcon
Ik probeer nu alles zo goed mogelijk te achterhalen en alle partijen te betrekken zodat ik in ze zomerperiode een overstap kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kreeg zojuist onderstaand te lezen van iemand die in een nieuwbouwwijk Solcon glasvezel probeert te krijgen.
Sinds wanneer kan een glasvezelgebied volledig KPN only zijn?!?!
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben zojuist reactie mogen ontvangen van de betreffende account manager.
Zij geven echter aan dat door een fout in de administratie de plaats Pijnacker werd aangegeven als leverbare plaats.

Deze fout is gemaakt doordat Pijnacker-Nootdorp wel tot de leverbare plaatsen zou behoren.

Pijnacker is echter een KPN only gebied.
Dit betekend dat hier enkel providers kunnen leveren die via het KPN netwerk diensten aanbieden.
Solcon doet dit helaas niet en hierdoor is de order ook niet correct verlopen.

Dit issue heeft echter tot gevolg dat Solcon tot op heden nog geen diensten aan u kan leveren op uw locatie.
De eind leverancier zal alle orders die zijn geplaatst zo spoedig mogelijk terug draaien/annuleren.

Wij zullen daarom ook helaas uw bestelling moeten annuleren en u moeten doorverwijzen naar de provider KPN.

Solcon is momenteel wel in overleg om ook via het KPN netwerk te kunnen leveren, maar hier zullen mogelijk pas uitspraken over worden gedaan vanaf einde 4e kwartaal.

Ons excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Koffie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:04:
Ik kreeg zojuist onderstaand te lezen van iemand die in een nieuwbouwwijk Solcon glasvezel probeert te krijgen.

[...]
Inderdaad: ik dacht dat Reggefiber "onafhankelijkheid" garandeerde en daardoor ook niet-KPN aanbieders toeliet tot hun gebied. Tenminste bij ons zijn ook een aantal niet-KPN aanbieders op de vezel.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
TripleNL schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:45:
Afhankelijk van het netwerk waar je op zit is het iptv signaal versleuteld. WMP+ is zo ver ik kan nagaan zo versleuteld dat weinige het gelukt is om het op te nemen via een andere apparaat. Op wgdo (even goed zoeken op dit forum in het htpc deel) is het een enkeling gelukt op iptv kanalen te bekijken of op te nemen ... Maar of het nu ook nog zo is durf ik niet te zeggen.

Kastje is de amino a140 of als pvr Amino m540
Ik kan alleen niet (met zekerheid) terugvinden of het hier dan versleuteld is of niet. Weet iemand waar ik dat kan vinden? En als ik het heb,hoe kan ik zien of het versleuteld is? Want als het lastig is om het op je pc binnen te krijgen is, weet je nooit waar het aan ligt als het niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Reggefiber maakt het ook niet uit wie als actieve operator in de POPs apparatuur wil plaatsen. Maar als een andere provider (behalve KPN) dat gewoon niet doet, tja, dan is het no-deal.
Reggefiber legt in feite dark fiber aan tussen de wijkPOP en de woning. En plaatst een POP met basisinfrastructuur. De operator (vrijwel altijd KPN) mag dan verder aan de bak.
M.a.w. het is een beetje kip of ei probleem.

'Onafhankelijke' providers willen eerst zeker weten dat ze voldoende klanten zullen halen in een bepaald gebied voordat ze wellicht een beslissing nemen om operator te worden. Maar als ze daar geen vertrouwen in hebben, gaan ze vaak op voorhand ook geen propositie aanbieden in zo'n gebied.

Menig consumentenmerk koopt gewoon diensten in via KPN Wholesale (lekker makkelijk), dan mag KPN Wholesale zich druk maken over technische infrastructuur, apparatuur in de POPs, etc.
Maar als je zelf helemaal onafhankelijk, als operator, NAAST KPN Wholesale, wilt opereren, moet je al dat geneuzel zelf regelen...

M.a.w. zoals gewoonlijk draait het gewoon om de poen! >:)

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 01-05-2013 14:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:26:
[...]

Menig consumentenmerk koopt gewoon diensten in via KPN Wholesale (lekker makkelijk), dan mag KPN Wholesale zich druk maken over technische infrastructuur, apparatuur in de POPs, etc.
Maar als je zelf helemaal onafhankelijk, als operator, NAAST KPN Wholesale, wilt opereren, moet je al dat geneuzel zelf regelen...
Volgens doet Solcon dat ook overal (behalve in thuisbasis Dronten).
KPN-only klinkt als... voorlopig gaan we de groene vezel niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hier de "iemand" trouwens. ;)

De onafhankelijkheid van het netwerk was volgens mij precies waarom glasvezel via een partij als reggefiber gaat. Een gebied KPN-only: I don't buy it. Dat de aanbieder zou moeten investeren, prima, maar ik ben blij dat ik hier redelijk bevestigd krijg dat "KPN-only gebied" niet bestaat.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeezicht schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Ik kan alleen niet (met zekerheid) terugvinden of het hier dan versleuteld is of niet. [...]
Zoals al veel vaker gezegd: begin eens met aan te geven waar 'hier' is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mOrPhie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:37:
Hier de "iemand" trouwens. ;)

De onafhankelijkheid van het netwerk was volgens mij precies waarom glasvezel via een partij als reggefiber gaat. Een gebied KPN-only: I don't buy it. Dat de aanbieder zou moeten investeren, prima, maar ik ben blij dat ik hier redelijk bevestigd krijg dat "KPN-only gebied" niet bestaat.
Wel... Reggefiber is inmiddels qua aandelenbezit voor zover ik weet ook KPN, dus die 'onafhankelijkheid' staat op z'n minst ter discussie. En een gebied kan op papier wellicht geen KPN-only gebed zijn, maar als operator KPN geen plannen heeft om apparatuur voor de groene vezel te plaatsen (weigering, planning, geen materialen besteld, niet leverbaar) kunnen in de praktijk alleen resellers van het KPN pakket aanbieden. Dat zou je een KPN-only situatie kunnen noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:49

knakworst

Get more sats!

KPN / Reggefiber is verplicht om tegen een redelijk tarief de kale glasvezel beschikbaar te stellen.

https://www.acm.nl/nl/pub...t-venture-KPN-Reggefiber/
De NMa is, na consultatie van marktpartijen, akkoord gegaan met het voorstel van KPN en Reggefiber waarmee wordt voorkomen dat de concurrentie door de joint venture kan worden beperkt. De NMa had bezwaren tegen de oorspronkelijke plannen omdat gevreesd werd dat de joint venture onvoldoende geprikkeld zou worden andere telecombedrijven toe te laten tot de (aan te leggen) glasvezelnetwerken.

KPN en Reggefiber hebben deze vrees weggenomen door te garanderen dat andere telecombedrijven op non-discriminatoire wijze toegang tot het netwerk van de joint venture krijgen. Ook wordt de huur voor de toegang tot de (aan te leggen) glasvezelnetwerken vastgelegd op maximaal EUR 14,50 tot 17,50 (afhankelijk van het gebied) per maand per aansluiting (met een jaarlijkse inflatiecorrectie). Tevens is voorzien in een handhavingsprocedure. Als de joint-venture de voorwaarden niet naleeft, kunnen afnemers die toegang willen tot het glasvezelnetwerk via deze procedure een klacht indienen bij de NMa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wélke glasvezel? De groene of de blauwe?
En toegang tot welk netwerk? Het netwerk zoals KPN dat voor zichzelf zou bouwen, of het netwerk zoals aanbieders (als Solcon) dat zouden wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Zeezicht schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Ik kan alleen niet (met zekerheid) terugvinden of het hier dan versleuteld is of niet. Weet iemand waar ik dat kan vinden? En als ik het heb,hoe kan ik zien of het versleuteld is? Want als het lastig is om het op je pc binnen te krijgen is, weet je nooit waar het aan ligt als het niet werkt
Navragen bij je provider in welk gebied je zit. Geven zij WMA of WMP(+) aan, helaas pindakaas, dan is het op zeker versleuteld en slecht tot niet werkend te krijgen.
Heb je geen provider, dan gewoon eentje benaderen. Gebieden zijn namelijk vast, het betreft de infrastructuur, niet de provider.

Heb je mazzel dat je WGDO hebt ? dan is de versleuteling eenvoudiger. Even googlen op dit forum om er achter te komen.

Beste remedie is om er achter te komen is 1: achterhalen welk gebied je zit ( dus provider bellen, faxen. mailen, rooksignalen. 2: is het wgdo gebied ? dan trail - en error methodiek.

Een andere manier is er volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koffie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:04:

[...]
Dat lijkt me wel een sterk verhaal. Volgens mij kan de schrijver 2 dingen bedoelen:

1) Het netwerk in een bepaalde plaats draait op KPN apparatuur (zoals nu in ong. de helft van alle plaatsen) in plaats van Reggefiber apparatuur. Maar volgens mij kan Solcon juist sinds enkele maanden ook WMP+ leveren. Want ik had in Almere Stad voorheen nooit een positieve postcodecheck op Solcon, en sinds een paar maanden wel. En Solcon heeft mij ook meerdere keren per e-mail bevestigd dat ze nu via WMP+ kunnen leveren.

2) Er schijnt nu een aantal nieuwbouwgebieden te zijn waar KPN helemaal geen koper meer aanlegt, maar direct glasvezel. Echter, wat daarop leverbaar is, is dus niet hetzelfde als wat bij Reggefiber mogelijk is. Ik weet ook niet of je in die gebieden bijvoorbeeld de 2e vezel tbv. CATV diensten moet missen. In ieder geval moet je in die gebieden de aanwezigheid van glasvezel dus beschouwen als de glas-variant van de koperlijn.
Hoe het dan zit met andere partijen zoals bbned die met ADSL wel als alternatieve operator in centrales aanwezig zijn, geen idee eigenlijk.....

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 01-05-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Wel... Reggefiber is inmiddels qua aandelenbezit voor zover ik weet ook KPN, dus die 'onafhankelijkheid' staat op z'n minst ter discussie. En een gebied kan op papier wellicht geen KPN-only gebed zijn, maar als operator KPN geen plannen heeft om apparatuur voor de groene vezel te plaatsen (weigering, planning, geen materialen besteld, niet leverbaar) kunnen in de praktijk alleen resellers van het KPN pakket aanbieden. Dat zou je een KPN-only situatie kunnen noemen...
Ik ben bang dat dit in nieuwbouwwijken nu het geval is. Waarschijnlijk kan/wil KPN in die wijken alleen het WMP of kaal WBA aanbod leveren en dus niet WMP+. En dan valt al het aanbod met CATV en IPTV van Glashart Media dus af.

Dan ben je dus afhankelijk van de bereidheid van andere partijen om zelf ook apparatuur in de POP's te gaan plaatsen. En dat gebeurt op dit moment slechts in een beperkt aantal plaatsen (Solcon in Dronten, XSYou in Ermelo). Dat ligt overigens weer niet aan de KPN, maar aan het feit dat de NL'se markt nu blijkbaar te klein is voor meerdere operators.....

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 01-05-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

eymey schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:39:
[...] Maar volgens mij kan Solcon juist sinds enkele maanden ook WMP+ leveren. Want ik had in Almere Stad voorheen nooit een positieve postcodecheck op Solcon, en sinds een paar maanden wel. En Solcon heeft mij ook meerdere keren per e-mail bevestigd dat ze nu via WMP+ kunnen leveren...
Maar het feit dat Solcon nu wel kan leveren in Almere wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze direct overal kunnen leveren. Ze zullen het wel stap voor stap uitrollen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

KPN verhoogt de tarieven per 1-7 met ruim 2,5%, de KPN dochters zullen wel volgen denk ik.
Dus overstappers let op: de glasvezel wisselweken komen er aan! :9

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW-ozyman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2021
Axelfoley007 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:13:
Ik constateer hetzelfde wat jij schrijft.
Zit zelf op een 50/50 lijn, download is prima en haalt met ieder downloadprogramma de maximale snelheid.
Upload echter komt niet voorbij 1,8 mb per seconde...
Heb mijn EHBO lijbrandt resultaten gemailt, maar verwacht niet dat ze zomaar een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Maar het feit dat Solcon nu wel kan leveren in Almere wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze direct overal kunnen leveren. Ze zullen het wel stap voor stap uitrollen denk ik.
True, maar dan zou de geciteerde e-mail reactie vanuit Solcon niet zo veel onzekerheden bevatten. Dan hadden ze wel gezegd "wij rollen stap voor stap uit naar andere gebieden waar KPN de operator is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@TW-ozyman
met welke upload programma's ? of is het overall ?
Het is bekent dat bv torrents bizar slecht scoren met upload, op welk net je ook zit.
Met FTP ben je zwaar afhankelijk van de ontvanger... en de speedtests, tsja die blijken ook niet altijd even lekker te testen.

Ik zelf ondervind geen hinder met upload bv grote bestanden naar een betrouwbare server (ftp of https) protocol), maar breek me de bek niet open van bv torrents... (drama)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW-ozyman
@TripleNL

Ik zie weinig verschillen tussen http/ftp of het uploaden naar de nieuwsgroepen, overal is de snelheid nagenoeg hetzelfde. Terwijl de speedtest.net (ja oke betrouwbaar of niet) 50/45 aangeeft.
Zijn er andere, betrouwbare, manieren om de 'uploadlijn' beter onder de loep te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:12
TW-ozyman schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:51:
@TripleNL

Ik zie weinig verschillen tussen http/ftp of het uploaden naar de nieuwsgroepen, overal is de snelheid nagenoeg hetzelfde. Terwijl de speedtest.net (ja oke betrouwbaar of niet) 50/45 aangeeft.
Zijn er andere, betrouwbare, manieren om de 'uploadlijn' beter onder de loep te nemen?
http://speedtest.reggefiber.nl/beta :)
(welk type router gebruik je eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW-ozyman
@theblindman

Volgens die test kom ik uit op 50/49.
Ik gebruik geen router in die zin dat de lijn hier binnenkomt in een PC via welke ik een verbinding heb. De routersoftware die daarop draait is van pfSense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:19:
...
Mijn ouders hadden eerst ook geen AOP en tal van problemen. Er stond zelfs 'stroom' op de connectors. DWZ, een hele lichte tinteling als je de F-connectors aanraakte en een geaard object. Sinds ze een AOP hebben werkt alles prima en zijn de problemen voorbij.

Dus moraal: AOP nemen!

Wat dat betreft is CATV vanuit de meterkast, zoals we op glas hebben, ook wel weer een stuk fijner :). 100% galvanische scheiding en gewoon een mooi sterk signaal :P
Weet iemand of een multitap zonder versterker werkt bij dit signaal,
had jij Eymey dit niet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@dirkmans

Ik had het werkend op een afc1641 multitap zonder versterker, maar moest een iets grotere multitap ( van 4 naar 6 aftakkingen). De grote tap dempt echt net te veel dus daarvoor moet ik hem versterken, maar op de afc1641 werkte het prima zonder versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:34:
@dirkmans

Ik had het werkend op een afc1641 multitap zonder versterker, maar moest een iets grotere multitap ( van 4 naar 6 aftakkingen). De grote tap dempt echt net te veel dus daarvoor moet ik hem versterken, maar op de afc1641 werkte het prima zonder versterker
Kijk dat is mooi, ik wil nl ook de afc1641 kopen.
Heb nu 3 aansluitingen in huis, en wil een 4e reserve (voor evt de hdhomerun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
TW-ozyman schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:51:
@TripleNL

Als het direct verbonden is, dus zonder router, moet je even kijken wat je processorload is tijdens het uploaden ( taalbeheer) speedtesten werken met kleine bestanden en daarop scoor je behoorlijk, maar bij ander verkeer (grote bestanden) kan een programmaatje een bottleneck zijn, of de driver van je netwerkkaart. Kan ook natuurlijk aan lijbrandt liggen, maar dan is het wel handig om te weten dat er "thuis niets mis s"

Een goede upload test, anders dan ern flink bestand ergens parkeren weet ik het ook niet. Nieuwsgroepen zijn ook heel afhankelijk van newsprovider dus dat is ook geen fijne maatstaf gebleken.

Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Fiber schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Om maar even uitsluitsel te geven: KPN legt geen glasvezel aan in grote nieuwbouwwijken (maar ook geen koper).Dat laten ze Reggefiber doen. Vervolgens kunnen zij dan aan hun leveringsplicht voldoen. De aansluitplicht is namelijk al een tijd geleden vervallen en vervangen voor een leveringsplicht.

Voor de duidelijkheid: CATV=analoge/DVB-C TV en gaat over aparte vezels vanuit de CityPoP het land in naar een zgn "headend".
Zoals hierboven al geschetst: KPN is operator in de PoP en kiest ervoor om KPN-ITNS geen CATV vezel naar die PoP te laten leggen. Dus kan er geen CATV geleverd worden en dus geen WMP+ providers maar alleen WMP. Wat ik nog steeds vreemd vindt is dat er geen pakket WMP+ mogelijk is zonder CATV. Dat zorgt er dus voor dat alleen KPN en XS4all (en wellicht Tele2) kunnen leveren in die gebieden.

Mocht er een andere operator komen die ook wil leveren (Glasoperator bijvoorbeeld) dan kan dat gewoon door zoals altijd apparatuur in de PoP te plaatsen en een backhaul glasvezel lijn aan te laten leggen naar die PoP.

Er is dus geen OPTA regel overtreden aangezien KPN de operator zelf mag beslissen of ze een CATV vezel naar de PoP willen leggen of niet.

Leuk? Nee, maar het verhaal klopt dus als een bus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sometimes it sucks to be right... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dolby Digital nieuws van KPN

zie reactie van KPN Webcare Specialist

http://forum.kpn.com/t5/T...-Dolby-Digital/td-p/43532
Pagina: 1 ... 37 ... 52 Laatste