Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Conzales: Bij hele grote vermogens heb je denk ik gelijk. Echter, de grote hoofdreden om apparaten niet zo maar spanningsloos te maken, eventueel, is dat software en filesystems dan mogelijk niet goed afgesloten zijn en er dus datacorruptie op kan treden. Elektrotechnisch lijkt me er, behalve bij vermogens van meer dan een watt X honderd, echt geen probleem mee. De 'bounce' effect waar jij naar refereert gaat trouwens over knoppen die je indrukt en los laat, dwz bijna alle knoppen in elektronische schakelingen.

Het enige wat een moderne versterker of een plasma TV doet wanneer hij op standby gaat (wat jij aanbeveelt), is zelf met een relais de delen met hoog vermogen uitschakelen. Ik ben het dus wel met je eens dat het verstandig is om die apparaten wel eerst zelf op standby te zetten. Maar de resterende 40-50 watt van eventuele randapparaten kunnen echt prima op de schakelaar van de stekkerdoos, klik aan klik uit of de slave schakeling van een master-slave doos. Als dat echt een probleem zou zijn, dan zou je klik aan klik uit ook niet met gloeilampen mogen gebruiken.

Los van het risico op corruptie van data lijkt me dus echt niets mis met het gewoon spanningsloos maken van een AV-meubel, zeker als je de TV, mediacenter en versterker wel eerst gewoon standby gooit. Een Amino kán nieteens standby. Er wordt namelijk niets afgesloten of uitgeschakeld.

@IcyK:
Beiden denk ik :(

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-04-2013 09:00 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Voor wat betreft het uitzetten van de AV hoek (is wat offtopic): Ik heb zo'n standby killer. Deze gaat na ca. 20 seconden op standby verbruik automagisch uit en bij de eerste de beste infra rood signaal weer aan.

Dus pas als ik alles netjes uitzet gaat de stroom eraf. Doe ik dit niet (xbox staat soms nog stiekum aan, of de wii) dan blijft de stroom erop. Dit vind ikzelf een veel prettigere oplossing dan de standaard aan/uit knop. Juist omdat het mijn inziens slecht voor je apparatuur is en je vergeet het regelmatig.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als dat echt een probleem zou zijn, dan zou je klik aan klik uit ook niet met gloeilampen mogen gebruiken.
>> Gloeilampen zijn een ohmse last en geen inductieve. Bij een inductieve last is het probleem van pieken wel aanwezig (voedingen van TV's).
De 'bounce' effect waar jij naar refereert gaat trouwens over knoppen die je indrukt en los laat, dwz bijna alle knoppen in elektronische schakelingen.
nee, elke schakelaar/knop en mechanische relais doet dat. Je hebt gelijk dat het alleen een direct praktisch probleem is bij digitale schakelingen, maar het effect blijft hetzelfde bij zwaardere schakelingen en kan dus bij hoge stromen een vonk veroorzaken bijvoorbeeld. Hier een video over het effect bij een digitale schakeling: http://www.youtube.com/watch?v=YMULuM6AHsk&t=3m41s Een heel ander probleem is tegenwoordig de geschakelde netvoedingen (zoals je al aangaf) door plots de spanning erop te gooien (standaard situatie). Ontploffende adapters (van de genexis bijvoorbeeld; niet die van mij) heb ik ook mee mogen maken. Leuke knal met bijbehorende lichtshow inderdaad. Laptopvoedingen willen helaas ook nog weleens vonken bij de stekker bij het inpluggen (inductieve last).

De reden van het argument was alleen dat bij een 'goedkope' opstelling (klak, s'avonds de schakelaar uit) dit een probleem kan zijn. Nogmaals, ik denk dat het bij tweakers en andere 'knutselaar hobbyisten' :+ wel goed zal gebeuren en natuurlijk valt er dan winst te behalen qua energiegebruik, al zal dat voor alleen een TV en een DVD-speler (bij oude lui) toch tegen kunnen vallen wanneer je dit wegstreept tegen de vaatwasser, wasmachine, droger, magnetron, koelkast, diepvrieskist, koffiezetapparaat, frituurpan, broodrooster, afzuigkap, stofzuiger etc.. Oh ja en niet te vergeten,... de krultang :P >> [/subtopic]

[ Voor 84% gewijzigd door Conzales op 15-04-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@LcyK. Terechte opmerking.

@all ik heb reactie van djazz.tv ontvangen. Lijbrandt en glashart media hebben djazz.tv laten weten dat het afschakelen van het HD signaal in opdracht van KPN is gebeurd. In de gebieden waar KPN ook de netbeheerder is moeten de kanalen uniform doorgegeven worden, ook door glashart. Dus in jou gebied bied KPN een kanaal alleen in SD ? Dan moeten de overige providers ook over naar alleen SD.
In het kader van uniformiteit in iptv land.

Helaas lijkt die uniformering maar 1 kant op te werken. Kanalen die wel door KPN doorgegeven worden komen niet bij glashart er extra bij.

Zowel glashart als Lijbrandt blijven simpelweg gewoon in gebreke in hun communicatie richting de klant en in de tussentijd zakt het HD content naar een nieuw dieptepunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
aha gister weer 2x een factuur van Lijbrandt ontvangen.... gaat lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

De meerprijs van Klaar 100 (56,=) ten opzichte van Klaar 50 (46,=) is toch echt een tientje.
Dus de stelling is maar een paar euro extra snap ik niet of zie ik iets over het hoofd...

Edit:
Ah ik zie het al, het verschil met Compleet 50 (59,=) en Klaar 100 (56,=) is maar een paar euro...

[ Voor 22% gewijzigd door HeyDude op 16-04-2013 08:32 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Koffie schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:59:
Vergeet echter niet dat je glas-modem gewoon hetzelfde zal blijven. Deze kan maximaal 100 Mb aan. Wanneer je 2 decoders hebt ben je met gemiddeld 15 Mb per decoder al 30 Mb van je 100 Mb kwijt ..
Ik weet niet zeker of ze in standby nu eindelijk het dataverbruik van de decoders drastisch hebben teruggebracht, anders geld dit zelfs voor de situatie dat je geen TV kijkt.

Zolang de providers dit probleem niet oplossen stap ik niet over op 100 Mb.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Internet Data is gescheiden van TV Data (andere kleur of aparte vezel) waardoor je gewoon de volle 100Mb krijgt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

bontekoe37 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:00:
[...]
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Internet Data is gescheiden van TV Data (andere kleur of aparte vezel) waardoor je gewoon de volle 100Mb krijgt. }:O
Dat geldt alleen voor analoog en DVB-C. IPTV zit gewoon op de internet vezel... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
't wordt tijd dat ze de PoP's gaan upgraden en bij mij een Gbit modem gaan hangen.
In Japan doet een ISP daar al aan 2Gb's abbo's

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
Ah ik zie het al, het verschil met Compleet 50 (59,=) en Klaar 100 (56,=) is maar een paar euro...
Ik heb wel gemerkt dat je, als je van Compleet naar Klaar gaat, weer aan een jaar vast zit. :(
Uiteraard heb ik hier tegen geprotesteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Turboprop schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:09:
[...]

Ik heb wel gemerkt dat je, als je van Compleet naar Klaar gaat, weer aan een jaar vast zit. :(
Uiteraard heb ik hier tegen geprotesteerd!
Protesteren kan maar helpt niet: je gaat een nieuw contract aan (kleine letters)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 21:52
Vraagje,

Ik heb een 100Mbit alles in één abo en als de stb van de FTU afgehaald wordt (en deze herstart) haal ik als download +/-95 Mbit.
Wanneer de stb aangesloten is en uit staat haal ik zon +/-82Mbit.
En wanneer deze alleen aan staat op een HD kanaal blijft er nog maar +/-70Mbit over.

Klopt dit wel, kan ik de waardes verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dit klopt wel, heb ongeveer de zelfde waardes hier.

Alleen een upgrade van het glasnetwerk naar Gigabit kan dit verhelpen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Opvallend. Met de stb's ( 2 stuks) op standby haal ik 95 Mbit/s spelend op een HD kanaal 82 Mbit/s en als de 2e erbijkomt zak het tot 70,

Er is wel een tijd geweest dat de stb in stanby full verkeer trok en de waardes had zols Axel dat aangeeft, maar dat is la het goed is een tijdje geleden gefixed door een FW update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Volgens mij zit er wel een QOS delay in als je IPTV uitzet dus het kan goed zijn dat de volle snelheid niet direct beschikbaar is na het uitzetten van de STB.

Als je 2 STB's op een HD zender hebt staan dan hou je nog maar 65Mbps over, als je dus veel TV kijkt via IPTV dan kun je beter geen 100Mbps abbo afsluiten (met het huidige "gedateerde" netwerk)

Daarnaast klopt de beschrijving op de website ook niet
Met glasvezel internet krijgt u een gelijke up- én downloadsnelheid. Iets binnenhalen gaat net zo snel als iets versturen.
Hier had moeten staan:
Met glasvezel internet krijgt u een gelijke up- én downloadsnelheid. Iets binnenhalen gaat net zo snel als iets versturen.*

* Alleen bij 50 Mbps abonnementen, Als U een 100 Mbps abonnement besteld i.c.m. IPTV besteld dan gaat er ongeveer 15 Mbps per IPTV ontvanger vanaf.

Dit is al meerdere malen aangegeven (ook bij XMS) maar dit staat natuurlijk niet zo mooi.
Hierover wordt dus glashart gelogen.

[ Voor 84% gewijzigd door fast-server op 16-04-2013 23:44 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:22:

Hier had moeten staan:

* Alleen bij 50 Mbps abonnementen, Als U een 100 Mbps abonnement besteld i.c.m. IPTV besteld dan gaat er ongeveer 15 Mbps per IPTV ontvanger vanaf.

Dit is al meerdere malen aangegeven (ook bij XMS) maar dit staat natuurlijk niet zo mooi.
Hierover wordt dus glashart gelogen.
Aanvulling op de aanvulling. ;)

*Alleen in gebieden met 100mb apparatuur in POP/meterkast.

Want in gebieden met gigabit apparatuur geldt dit niet (zoals bij ons). d:)b
Anders haal je gewoon deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2646499876.png
waardes, terwijl HD IPTV gebruikt wordt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
TripleNL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:20:
Opvallend. Met de stb's ( 2 stuks) op standby haal ik 95 Mbit/s spelend op een HD kanaal 82 Mbit/s en als de 2e erbijkomt zak het tot 70,

Er is wel een tijd geweest dat de stb in stanby full verkeer trok en de waardes had zols Axel dat aangeeft, maar dat is la het goed is een tijdje geleden gefixed door een FW update.
Kan een firmware update van de stb helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik zit nog op Glasvezel Internet en TV. 50mbit, HD decoder met harddisk die ik zelf heb betaald en alleen de standaard HD kanalen en uitzending gemist voor 55,87 per maand.

Ik zie nu klaar 50 en het inferactief pakket (volgens mij nodig voor uitzending gemist) voor 46+6=52 (even los van tijdelijk paar maanden korting).. Zit telefonie bij maar ik heb geen vast toestel dus gebruik ik verder niet. Lijkt dus een kleine besparing, mis ik nog iets? Bij de compleet pakketten had ik te laat door dat uitzending gemist weer los was.

Met name lastig te zien of in het basispakket de standaard zenders (Nl1,2 sbs6, rtl) in HD zijn, staat er niet bij. Al die extra HD zenders hoef ik niet.dus interactief pakket kan ik wellicht skippen om nog wat goedkoper uit te zijn, uitzending gemist gebruiken we nauwelijks dus zal ik niet missen.

[ Voor 9% gewijzigd door jaspov op 17-04-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Axelfoley007 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:53:
[...]

Kan een firmware update van de stb helpen?
Destijds ( meen sep/okt 2012) scheelde dat wel, vooral in standby bleef het tverkeer veelte hoog. In stanby verbrak de stb niet de stream en daardoor blijft het verbruik te hoog. Om sneller de verbinding met de stream te verbreken of QoS beter op de rit te hebben was er een FW nodig. Wellicht dat jouw situatie gered is met en FW update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

TripleNL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:20:

Klopt, ik heb destijds nog een hoop gezeik gehad om die FW bug. Die Lijbrandt bobo's hebben met zelfs een nieuwe box gestuurd |:(

Lijbrandt: We gaan je een nieuwe box sturen
Ik: Nee niet doen, iedereen heeft dit probleem, heb het al bij 3 klanten gezien

2 dagen later, nieuwe box met de post. Kan ik weer goeie spullen van een maand oud terugsturen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 17-04-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Firmware update van de stb lijkt idd te hebben geholpen;
Als de Amino uit staat (dus nog gewoon aangesloten)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2652238122.png

En de Amino aan op NL1 HD;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2652244582.png

Beter als de 70Mbit
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ik denk dat ik maar begin met klagen hier in de hoop dat Lijbrandt dit nu serieus SNEL gaat oppakken.
Ik heb afgelopen zaterdag dus een upgrade van Compleet 50 > Klaar 100 gedaan.
Ze schijnen moeite te hebben mijn lijn op 100Mbit ingesteld te krijgen.
Kom op zeg.....al 4 dagen en nog geen 100Mbit ingesteld.
Je gaat je serieus afvragen wat voor engineers daar rondlopen....
Je voelt je echt niet serieus genomen zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:55
Axelfoley007 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:22:
Firmware update van de stb lijkt idd te hebben geholpen;
Als de Amino uit staat (dus nog gewoon aangesloten)
[afbeelding]

En de Amino aan op NL1 HD;
[afbeelding]

Beter als de 70Mbit
Thnx :)
Ik heb net hetzelfde getest, en ik haal vergelijkende snelheden. Ik blijf het raar vinden dat een netwerk van 4 jaar oud er nu al uitgelopen word door een netwerk van tientallen jaren oud van UPC. Misschien niet wat betreft upload, maar zeker wel wat betreft download.

Vind ik persoonlijk toch wel heel raar, en een gebrek aan toekomst gericht werken, maar ja KPN heeft ook overal een vinger in de pap. Dat komt de kwaliteit nooit ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:32

servies

Veni Vidi Servici

SirMemeAlot schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:12:
[...]

Ik heb net hetzelfde getest, en ik haal vergelijkende snelheden. Ik blijf het raar vinden dat een netwerk van 4 jaar oud er nu al uitgelopen word door een netwerk van tientallen jaren oud van UPC. Misschien niet wat betreft upload, maar zeker wel wat betreft download.
Je bedoelt vanwege die zogenaamde 200Mbit die UPC aanbiedt in zeer beperkte gebieden en waar per wijk feitelijk maar ruimte is voor een paar van dit soort abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Bijvoorbeeld, maar in alle gebieden bieden ze al 150mbps inclusief TV. Dat is bijna een verdubbeling van de bandbreedte die ik hier krijgt als de ik de TV aanzet.

En p.s. ik hoef geen uitleg over hoe Docsis 3.0 werkt, dat weet ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

servies schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:22:
[...]

Je bedoelt vanwege die zogenaamde 200Mbit die UPC aanbiedt in zeer beperkte gebieden en waar per wijk feitelijk maar ruimte is voor een paar van dit soort abonnementen?
Alsof het 500 Mb abo van de glasvezelaanbieders wel door iedereen afgenomen kan worden ..

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Koffie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:51:
[...]

Alsof het 500 Mb abo van de glasvezelaanbieders wel door iedereen afgenomen kan worden ..
Klopt, oh maar wacht... dan loopt glasvezel volgens de gebruikte redenering weer lichtjaren voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

SirMemeAlot schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:48:
Bijvoorbeeld, maar in alle gebieden bieden ze al 150mbps inclusief TV. Dat is bijna een verdubbeling van de bandbreedte die ik hier krijgt als de ik de TV aanzet.

En p.s. ik hoef geen uitleg over hoe Docsis 3.0 werkt, dat weet ik al.
Voor die 150 Mbps geldt hetzelfde als de 200Mbit abonnementen, leuk dat je het in theorie kunt krijgen... de praktijk zal een heel ander geval zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

servies schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:14:
[...]
Voor die 150 Mbps geldt hetzelfde als de 200Mbit abonnementen, leuk dat je het in theorie kunt krijgen... de praktijk zal een heel ander geval zijn...
Het grappige is dat het vooral goed werkt in gebieden waar wel glasvezel ligt, want dan hoeft de kabel niet alles op te vangen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Fiber, zou het misschien ook komen dat ze daar de netwerk als eerste aan het uitbreiden zijn? Gewoon een idee hoor...

@ontopic, Maarja de discussie is niet echt of kabel of glasvezel beter is. Mijn punt is meer dat ik het persoonlijk niet snap dat ze 4 jaar geleden nog niet verwacht hadden dat ze binnen toen en een jaar hogere abonnementen gingen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Het probleem is dat de apparatuur toen nog niet betaalbaar was en de noodzaak er nog niet was. De apparatuur wordt langzaamaan wel betaalbaarder, maar de noodzaak is er echt nog niet hoor, voor 99,9 procent van de huishoudens. Die 0,1 procent die wel meer dan 100 Mbit/s nodig (denken) te hebben zijn gewoon (nog) niet interessant genoeg.

Laat ze eerst het huidige netwerk maar eens voor iedereen stabiel en probleemloos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als echt blijkt dat te veel mensen (weer) terug naar de COAX gaan, dan gaat er echt wel wat gebeuren hoor.

Het voordeel voor KPN, Reggefiber of wie dan ook blijft met glasvezel, zeker "point to point" zoals Reggefiber dat uitrolt, dat het niet heel erg lastig is om alsnog op te schalen. Ik heb niet super veel verstand van de glasvezel wereld en hoe PoP's ingedeeld zijn, maar in mijn ogen is het een kwestie van een X aantal aansluitingen met gigabit optics in de PoP's plaatsen en, zodra klanten snellere abbo's willen, zorgen voor een patch en NT swap.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lijkt mij ook. En persoonlijk vind ik ook wel dat ze het gewoon zouden moeten aanbieden. Tegen een hoge prijs desnoods, om het voor die enkeling die het echt zou willen hebben gewoon mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Fiber schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:06:
Het probleem is dat de apparatuur toen nog niet betaalbaar was en de noodzaak er nog niet was. De apparatuur wordt langzaamaan wel betaalbaarder, maar de noodzaak is er echt nog niet hoor, voor 99,9 procent van de huishoudens. Die 0,1 procent die wel meer dan 100 Mbit/s nodig (denken) te hebben zijn gewoon (nog) niet interessant genoeg.

Laat ze eerst het huidige netwerk maar eens voor iedereen stabiel en probleemloos maken.
Maar is dat niet relatief eenvoudig te verhelpen, door wat Gbit apparatuur bij te zetten? Het hoeft niet volledig omgebouwd te worden maar iedereen die sneller wil als 100mbit wordt op de Gbit apparatuur gepatched en de rest blijft gewoon op 100mbit zitten. en mochten steeds meer mensen sneller willen als 100mbit breidt je weer een klein beetje je Gbit apparatuur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:34
eymey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:35:
Als echt blijkt dat te veel mensen (weer) terug naar de COAX gaan, dan gaat er echt wel wat gebeuren hoor.

Het voordeel voor KPN, Reggefiber of wie dan ook blijft met glasvezel, zeker "point to point" zoals Reggefiber dat uitrolt, dat het niet heel erg lastig is om alsnog op te schalen. Ik heb niet super veel verstand van de glasvezel wereld en hoe PoP's ingedeeld zijn, maar in mijn ogen is het een kwestie van een X aantal aansluitingen met gigabit optics in de PoP's plaatsen en, zodra klanten snellere abbo's willen, zorgen voor een patch en NT swap.
Zo simpel is het niet, Reggefiber gaat echt niet voor die paar klanten in een gebied een of meerdere PoP locatie's af om deze te vervangen met gigabit. Ook moet er dan een hele configuratie worden aangepast, dit levert ze geen geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dat het niet zo simpel is begrijp ik helemaal, maar je meet jezelf zo niet echt een goede marktpositie aan. Je wil je tonen als superieur t.o.v. kabel, maar uit eindelijk verliezen ze het op gebied van TV en op internet weet ik ook niet echt of de henk en ingrid zitten te wachten op meer upload.

Als mensen dan ook nog download snelheid gaan verliezen als ze TV kijken en als ze meerdere IPTV boxen hebben nog redelijk veel ook, dit lijk me lastig verkoopbaar aan veel mensen die denken een 100/100mbit lijn te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lester Temmink schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:40:
[...]

Zo simpel is het niet, Reggefiber gaat echt niet voor die paar klanten in een gebied een of meerdere PoP locatie's af om deze te vervangen met gigabit. Ook moet er dan een hele configuratie worden aangepast, dit levert ze geen geld op.
Wat Marnix1988 zegt: KPN (Reggefiber is geen operator meer dus hoeft dat niet eens te doen) zal wel moeten, wil men competitief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Wie van jullie heeft er contacten binnen het netwerkafdeling van Lijbrandt?
Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement van "Compleet 50" naar "Klaar 100" omgezet.
Het is nu donderdagavond en nog hebben ze mijn snelheid niet opgekrikt naar 100Mbit.
Ik wil weten waarom niet en hoe lang het gaat duren voordat het opgelost is.

Waar nodig, contact via DM aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vreemd ik had het in 15 minuten :P
toxict schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:48:
Wie van jullie heeft er contacten binnen het netwerkafdeling van Lijbrandt?
Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement van "Compleet 50" naar "Klaar 100" omgezet.
Het is nu donderdagavond en nog hebben ze mijn snelheid niet opgekrikt naar 100Mbit.
Ik wil weten waarom niet en hoe lang het gaat duren voordat het opgelost is.

Waar nodig, contact via DM aub.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
fiberdordrecht schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:51:
Vreemd ik had het in 15 minuten :P

[...]
Ja, dat lees ik bij meerderen en daar baal ik van.
En als je de servicedesk van Lijbrandt belt, dan krijg je alleen te horen dat ze er een berichtje achteraan zullen sturen....en dat doen ze al sinds: Ma / di / woe / do....

Dit is gewoon belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
SirMemeAlot schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:55:
Dat het niet zo simpel is begrijp ik helemaal, maar je meet jezelf zo niet echt een goede marktpositie aan. Je wil je tonen als superieur t.o.v. kabel, maar uit eindelijk verliezen ze het op gebied van TV en op internet weet ik ook niet echt of de henk en ingrid zitten te wachten op meer upload.

Als mensen dan ook nog download snelheid gaan verliezen als ze TV kijken en als ze meerdere IPTV boxen hebben nog redelijk veel ook, dit lijk me lastig verkoopbaar aan veel mensen die denken een 100/100mbit lijn te huren.
Offtopic:

Download omlaag gaan is per provider afhankelijk, KPN gebruikt een aparte VLAN voor TV, (VLAN 4) dus moet de snelheid gelijk blijven.

Ontopic:
Ik snap dat ze met de rest mee moeten gaan, maar wie heeft er nu thuis hoger dan een 100/100 verbinding nodig? Lijbrandt is een goedkope provider, met goedkope service. Er zal ook veel veranderen als het dalijk Telfort wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Skoefel op 18-04-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lester Temmink schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:08:
[...]

Offtopic:

Download omlaag gaan is per provider afhankelijk, KPN gebruikt een aparte VLAN voor TV, (VLAN 4) dus moet de snelheid gelijk blijven.

[...]
Dat lijkt me er niet veel mee te maken te hebben. Als je Genexis max 100 mbit aan kan, kan je vlans gebruiken wat je wil maar je max snelheid ligt vast. Dus gaan je tv streams van je max snelheid af wanneer je een 100 mbit abbo hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Lester Temmink schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:08:

Ontopic:
Ik snap dat ze met de rest mee moeten gaan, maar wie heeft er nu thuis hoger dan een 100/100 verbinding nodig? Lijbrandt is een goedkope provider, met goedkope service. Er zal ook veel veranderen als het dalijk Telfort wordt.
Want Telfort is geen goedkope provider met goedkope service ... ;)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:05:
[...]

Dat lijkt me er niet veel mee te maken te hebben. Als je Genexis max 100 mbit aan kan, kan je vlans gebruiken wat je wil maar je max snelheid ligt vast. Dus gaan je tv streams van je max snelheid af wanneer je een 100 mbit abbo hebt...
Als je de oude variant hebt wel, er zijn nieuwe Genexis NT's met gigabit verbinding erop. Hier heb je dan geen last van.

@barre Jawel dat is Telfort ook, maar toch wel net iets meer service als Lijbrandt

[ Voor 8% gewijzigd door Skoefel op 19-04-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat Gigabit apparatuur te duur is gewoon een broodje aap verhaal, daarnaast heeft KPN een veel te grote overhead.

Als je kijkt wat kleinere glas ISP's kunnen aanbieden en voor welke prijs dan vraag je je af waarom KPN dit niet voor de zelfde prijs of nog minder kan leveren.
KPN koopt immers veel goedkoper in omdat ze veel en veel meer afnemen.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/vr7fly0uz/glas.jpg

Als je die snelheden bekijkt dan zitten wij gewoon op overpriced instap abonnementen.
We lopen nu steeds achter de kabel aan... Als KPN het goed zou doen dan bieden ze meer voor minder wat ook gewoon kan zoals je ook kan zien.
Als dit zo is dan zullen niet veel mensen meer internetten via de kabel.

[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 19-04-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van welke ISP is dat? :) Ziet eruit als Wisper :). Of iig een ISP op het netwerk van "glasoperator"

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 19-04-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dit is Breedband Arnhem, een lokaal initiatief.
Van mij mogen ze hier het oude portaal gedeelte opkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Breedband Arnhem mooie prijzen :P mja tel de rest erbij op tv en bellen ben je ook...........

[ Voor 212% gewijzigd door MCP cloud op 19-04-2013 09:12 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Lester Temmink schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:49:
[...]

Als je de oude variant hebt wel, er zijn nieuwe Genexis NT's met gigabit verbinding erop. Hier heb je dan geen last van.
En dat heeft nog steeds niets te maken met VLANS...
@barre Jawel dat is Telfort ook, maar toch wel net iets meer service als Lijbrandt
Ik schat Lijbrandt oorspronkelijk iets hoger in dan Telfort...
Het enige probleem is Lijbrandt is dat ze veel te hard gegroeid zijn qua klantenbestand maar niet qua organisatie. Plus dat ze daarnaast veel te afhankelijk zijn geworden van KPN en het (opzettelijk) dysfunctioneren daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Lijbrandt en XMS etc. zijn gewoon whitelabel diensten van KPN met een ander logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja duh, op de nieuwe NT's gaat bij Lijbrandt de iptv tream ook niet van de max download af. Ook zonder gebruik van vlans als kpn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:58:
Dat Gigabit apparatuur te duur is gewoon een broodje aap verhaal, daarnaast heeft KPN een veel te grote overhead.

Als je kijkt wat kleinere glas ISP's kunnen aanbieden en voor welke prijs dan vraag je je af waarom KPN dit niet voor de zelfde prijs of nog minder kan leveren.
KPN koopt immers veel goedkoper in omdat ze veel en veel meer afnemen.

[...]
Tja... als je kijkt wat de Lidl kan aanbieden voor welke prijs dan vraag je je af waarom Albert Heijn dit niet voor dezelfde prijs of nog minder kan leveren.
AH koopt immers veel goedkoper in omdat ze veel en veel meer afnemen.

Kennelijk zijn er meer factoren van invloed op de prijsstelling dan de inkoopprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Lester Temmink schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:40:
Hier spreek je jezelf dus tegen. Om een gigabit Genexis NT te laten werken met een gigabit uplink, zal de apparatuur in de PoP vervangen moeten worden met, jawel, gigabit apparatuur.

Oftewel als je op een 'oude' PoP zit heb je maximaal 100MBit verminderd met wat je aan IPTV verbruikt.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
ShadowLord schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:44:
[...]

[...]

Hier spreek je jezelf dus tegen. Om een gigabit Genexis NT te laten werken met een gigabit uplink, zal de apparatuur in de PoP vervangen moeten worden met, jawel, gigabit apparatuur.

Oftewel als je op een 'oude' PoP zit heb je maximaal 100MBit verminderd met wat je aan IPTV verbruikt.
Nee hoor, kan het je nog bewijzen ook als je wil?
bij ons op kantoor draait een 30/30 verbinding en als er 2 tvs op fullhd draaien trek ik nogsteeds 30/30 uit mijn internetverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees jezelf eens in voordat je statements doet die getuigen van gebrek aan kennis...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Als je niet weet hoe de configurarie erachter zit dan praat ook niet, afijn wat je wil joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, zolang je niet begrijpt wat het verschil is tussen 30 en 100 ... parels en zwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Verschil is logisch, maar bij een 100/100 werkt dit hetzelfde.
zinloze discussie, heb genoeg klanten die het zo hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Skoefel op 19-04-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lester Temmink schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:07:
Verschil is logisch, maar bij een 100/100 werkt dit hetzelfde.
Niet dus.
maar ik stop met deze slowchat en ga iets nuttig(er)s doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:43:
[...]

Tja... als je kijkt wat de Lidl kan aanbieden voor welke prijs dan vraag je je af waarom Albert Heijn dit niet voor dezelfde prijs of nog minder kan leveren.
AH koopt immers veel goedkoper in omdat ze veel en veel meer afnemen.

Kennelijk zijn er meer factoren van invloed op de prijsstelling dan de inkoopprijs...
Als je het zo stelt dan zou je het ook als volgt kunnen zien:

Nu betalen wij voor Lidl Producten AH prijzen en hebben wij ook het service balie niveau van de Lidl.
Storingen aldaar worden binnen 1 werkdag opgelost, dat krijgen wij niet voor elkaar... Als het hier binnen 3 weken lukt mag je al heel erg blij zijn.
Zo heeft een probleem wat ik had 9 maanden geduurd...

De enige factor die van invloed is op de prijsstelling die wij moeten betalen heeft een heel hoog:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/9yhcazntl/Melkkoe.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 19-04-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Lester Temmink: Stel dat 1 iptv-ontvanger 15Mb/s vraagt voor 1 HD-kanaal. Wat is er niet duidelijk aan het feit dat een NT van 100Mb/s max. geen 115Mb/s kan leveren? Meerdere klanten hebben hier exact aangegeven welke snelheden in het geval van een 100Mb/s abonnement worden bereikt met een iptv-ontvanger aan en uit. Welke NT's gebruiken die klanten waar jij het over hebt; een Gbit-variant misschien?

edit:
Ik denk dat het mis is gegaan bij deze zin:
Het is maar net hoe je dit leest, maar hoe het bedoeld is lijkt mij duidelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Conzales op 19-04-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Ja een gigabit variant, lijkt me logisch dat er over een 100 nt geen 115mb kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig zijn er ook in steeds meer Reggefiber / KPN gebieden standaard gigabit NT's geplaatst. En dan heb je dit probleem dus ook niet meer. Niet bij de KPN varianten (WMP) en niet bij de WMP+ varianten.

Overigens:

Janneman1965 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Morgen, als vervolg op de Vodafone case, ook Lijbrandt, XMS en Onsbrabantnet in Kassa.....

Zal wel ongeveer op hetzelfde neer komen: De situatie rond vraagbundelingen / nieuwe aanleg en dat het beleid van de providers hierin niet valt te rijmen met de juridische aspecten van deur aan deur verkoop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

eymey schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:43:
Gelukkig zijn er ook in steeds meer Reggefiber / KPN gebieden standaard gigabit NT's geplaatst...
Leuk voor die mensen, maar wat heb ik er aan? Niks! Bij mij is twee weken geleden mijn oude 100 Mbit PacketFront gewoon vervangen door een 100 Mbit Genexis V6. Schiet lekker op dus... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True, maar dat komt dus gewoon omdat het niet veel zin heeft een gigabit NT te plaatsen als er ook nog geen gigabit mogelijk is in de wijkcentrale. En zeker als er nog oude modellen Genexis over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

eymey schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:02:
True, maar dat komt dus gewoon omdat het niet veel zin heeft een gigabit NT te plaatsen als er ook nog geen gigabit mogelijk is in de wijkcentrale. En zeker als er nog oude modellen Genexis over zijn.
Snap ik ook wel weer. En dat gigabit komt er echt wel een keer, de vraag is alleen wanneer. Ik heb het voorlopig ook nog niet nodig hoor, dus eigenlijk is het gewoon een theoretisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Fiber schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:38:
[...]

Leuk voor die mensen, maar wat heb ik er aan? Niks! Bij mij is twee weken geleden mijn oude 100 Mbit PacketFront gewoon vervangen door een 100 Mbit Genexis V6. Schiet lekker op dus... :z
Wat is in vredesnaam een Genexis V6? Ik ken wel de FXP 10 en FXP 100 in RF gebieden maar de V6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Barre73 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:24:
[...]
Wat is in vredesnaam een Genexis V6? Ik ken wel de FXP 10 en FXP 100 in RF gebieden maar de V6?
Dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8389/8618649371_8efb75cfd1_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8124/8619757848_8ac32bc293_c.jpg

En dit is de PacketFront met losse DRG die ik jarenlang hiervoor had:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8406/8618660993_1b927698f1_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aha.. Dat is beter bekend als de FXP-100. En dat deel boven de golf is apart, en kan gewoon op termijn vervangen worden voor een Gigabit kop. Reden dat dat nog niet gedaan is zit vooral in de opbouw van het Portaal netwerk (jij zat toch op oud-portaal?) denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Inderdaad, en dat zal best kloppen. Maar ik had een beetje gehoopt op zo'n moderne glimmend witte Genexis Core versie, die ik in nieuwe gebieden gezien heb, al maakt het technisch (voor mij als klant) weinig uit natuurlijk. Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnext.nl/wp-content/uploads/2012/02/genexiscore.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
En ondertussen zijn we een week verder en is het Lijbrandt nog steeds niet gelukt mij 100Mbit's te leveren.
Ik betaal er al wel voor...dat gedeelte werkt dan wel bij hun.

Baal hiervan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ik betaal er al wel voor..."
Dus deze week al 88 cent uitgegeven aan iets dat je niet geleverd krijgt maar dat je ook niet nodig hebt, terwijl je wist dat er grote kans is dat bij Lijbrandt abonnementswijzigingen (en eigenlijk alles) verkeerd gaan.

Misschien toch ook even in de spiegel kijken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Leek fenomeentje weer op iptv gebied, car Channel al dagen op zwart. Bij lijbrandt weet men van niets, via upc moeten vernemen dat car Channel uit de lucht is.

Zal het persoonlijk niet missen, maar man o man wat een slechte info bij lijbrandt en GHM.

Oeps iets te vroeg geschreeuwd. GHM had het gisteravond al op de site , ik keek naar een cache pagina. My bad. Maar car Channel was eerder op zwart en vanochtend bij lijbrandt wist men van niets

[ Voor 28% gewijzigd door TripleNL op 20-04-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:31:
"Ik betaal er al wel voor..."
Dus deze week al 88 cent uitgegeven aan iets dat je niet geleverd krijgt maar dat je ook niet nodig hebt, terwijl je wist dat er grote kans is dat bij Lijbrandt abonnementswijzigingen (en eigenlijk alles) verkeerd gaan.

Misschien toch ook even in de spiegel kijken? ;)
[...]
Misschien gaat het er bij anderen niet om die 88 cent, maar om het principe.
Er zijn namelijk ook zat mensen hier op het forum waarbij het direct goed is gegaan en waar het na een paar minuten al werkte..

Verder doel ik met "ik betaal er al wel voor" op het feit dat de "omzetting" bij de administratie wel goed staat en ik een paar dagen geleden een rekening voorbij zag komen met de wijziging erop.

En als je het allemaal zo goed weet.....vertel mij dan eens wat er zo moeilijk is aan het omzetten van 50Mbit naar 100Mbit?

En......wie ben jij om te bepalen voor mij of dat ik die 100Mbit niet nodig heb.

[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 23-04-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Zozo... het omzetten van 50/50 naar 100/100 is zo gedaan, maar omdat je voor een waardeloze provider kiest krijg je waardeloze service. Beter kan je wat meer betalen voor je producten en zo betere service krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:06
toxict schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:35:
[...]

[...]
Misschien gaat het er bij anderen niet om die 88 cent, maar om het principe.
Er zijn namelijk ook zat mensen hier op het forum waarbij het direct goed is gegaan en waar het na een paar minuten al werkte..

Verder doel ik met "ik betaal er al wel voor" op het feit dat de "omzetting" bij de administratie wel goed staat en ik een paar dagen geleden een rekening voorbij zag komen met de wijziging erop.

En als je het allemaal zo goed weet.....vertel mij dan eens wat er zo moeilijk is aan het omzetten van 50Mbit naar 100Mbit?

En......wie ben jij om te bepalen voor mij of dat ik die 100Mbit niet nodig heb.
[...]
Doe eens normaal, ga eens buiten spelen in plaats van zo idioot te reageren over een verbinding die nog niet geupgrade kan worden. En al helemaal op het feit dat ik homo ben vind ik het al helemaal belachelijk dat je flikker als scheldwoord gebruikt. Schaam je. En kom hier nooit meer terug aub.

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 23-04-2013 09:10 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
White_Collar schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:01:
[...]

Doe eens normaal, ga eens buiten spelen in plaats van zo idioot te reageren over een verbinding die nog niet geupgrade kan worden. En al helemaal op het feit dat ik homo ben vind ik het al helemaal belachelijk dat je flikker als scheldwoord gebruikt. Schaam je. En kom hier nooit meer terug aub.
Blijkbaar heb jij inside info: "...een verbining die nog niet geupgrade kan worden".
Hoezo kan die nog niet geupgrade worden? En waarom kan men mij dat gewoon niet melden bij Lijbrandt als dat zo is?!?

Ik vind dat ik niet idioot reageer over een verbinding....wellicht dat ik idioot reageer op het feit dat IcyK begint over 88 cent en dat ik geen 100Mbit nodig heb etc.....
Daar kan ik me inderdaad wel kwaad om maken.....en daarom vindt ik dat ie mag gaan skateboarden in de Beneluxtunnel....(hopelijk beledig ik daar geen mensen mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:12:
[...]

Ik vind dat ik niet idioot reageer over een verbinding....wellicht dat ik idioot reageer op het feit dat IcyK begint over 88 cent en dat ik geen 100Mbit nodig heb etc.....
Daar kan ik me inderdaad wel kwaad om maken.....en daarom vindt ik dat ie mag gaan skateboarden in de Beneluxtunnel....(hopelijk beledig ik daar geen mensen mee)
Zo ... lekker humeurtje heb je. Heeft je moeder je vanmorgen te hard in je balletjes geknepen toen ze je in het badje deed?

Jij kwam zelf met het argument 'ik betaal ervoor'. Dus heb ik gekeken hoeveel je dan per maand extra betaalt voor 100 mbit; dat had je zelf uitgerekend: EUR 3.50 (toxict in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special")
Verder heb je de upgrade een week geleden aangevraagd (toxict in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special")
Als je later groot bent en naar school mag, zal je leren dat een maand ongeveer 4 weken is. En raad eens wat je krijgt als het extra bedrag per maand deelt door vier (de ene week 'die je er voor betaalt'): 88 cent.
Maar als je dat nu nog heel moeilijk vind is dat helemaal niet erg, dat komt vanzelf wel.

Dat je die 100 mbit niet nodig hebt leid ik af uit de gegevens dat je (ten eerste) nog steeds leeft, kennelijk zijn er tot op heden (althans in fysieke zin) geen vitale beperkingen opgetreden. Ik vermoed dat de hersenbeschadiging die je kennelijk hebt opgelopen (of moet ik de doodswens die je richting mij uit wel als zodanig opvatten?) niet het gevolg is van een nog niet ge-upgrade internetverbinding. Ten tweede leidt ik dat af uit het gegeven dat je kennelijk tot vorige week zaterdag ook voldoende had aan 50 mbit.
Daarnaast twijfelde je zelfs afgelopen zaterdag nog of een upgrade zinvol was:"Moet maar eens upgraden denk ik." getuigt niet van noodzaak.

En verder gewoon lekker vroeg naar bed gaan vanavond. Misschien moet je wel een tandje wisselen, als de tandenfee 's nachts komt merk je het niet en ben je morgen ochtend weer een lief ventje.

Kusje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Nicap

Tsssk....

ik kijk niet zo vaak in de spiegel, maar als ik na bovenstaande post van IcyK wel had gekeken zag ik een grote grijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:35:
ik kijk niet zo vaak in de spiegel, maar als ik na bovenstaande post van IcyK wel had gekeken zag ik een grote grijns.
Same here ;)

Maar anderszijds wel weer jammer dat het zo moet gaan met ruzie.

Ik snap ergens de frustratie van @toxict wel: Het zal hem vast niet om het 'astronomische' bedrag gaan of om levensbelang, maar gewoon om het principe....

En dat principe is dat het serviceniveau van Lijbrandt, dat al jaren valt of staat met enkele individuen die buiten hun boekje willen/durven handelen waardoor er wel schot in problemen komt. Als je deze topics terug leest zal je daar talloze voorbeelden van vinden. We hebben hier een poos onder de aandacht gestaan van een webcare team van Lijbrandt maar ook dat is inmiddels verleden tijd.

Dat Toxict geen gehoor vindt bij Lijbrandt is gewoon weer 100% exemplarisch.

Blijkbaar leest er hier ook niemand van Lijbrandt / KPN ITNS / Telfort mee, want anders had men inmiddels al talloze keren excuses moeten aanbieden.

Straks verschijnen de (voormalig) Reggefiber dochters in Kassa. De toon zal ongetwijfeld negatief zijn, in de vooraankondiging hoorde ik al dingen over "gouden beloftes die niets waard bleken".

En vanuit de ogen van een consument kan ik me dat ook wel voorstellen.

Jammer, slecht voor het imago van glasvezel (terwijl verdere uitrol broodnodig is en er ook al bewezen is dat de kabelaars ook serieus zijn gaan innoveren sinds de concurrentie door glasvezel op de loer ligt).

En dat hebben Lijbrandt, XMS, Reggefiber en vooral KPN helemaal aan zichzelf te wijten..... :(

Dat gezegd hebbende: Ik snap ook de reactie van IcyK wel op het briesen van Toxict ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
IcyK....goed man..zelfs ik had een grijns....het is voornamelijk het principe wat voor mij speelt....want zeg nou zelf....een profiel van 50 naar 100 zetten is minuten werk...en dan een week niks laten horen...,tja...

Kusje terug IcyK. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Glasvezel: "Aan de deur wordt lariekoek verkocht"
Glasvezel wordt op grote schaal huis aan huis verkocht, maar van al die mooie beloftes aan de deur komt maar weinig terecht.

Video
http://kassa.vara.nl/tv/a...riekoek-verkocht/speel/1/

[ Voor 31% gewijzigd door MCP cloud op 20-04-2013 19:42 ]