Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.687 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 06:41
Oh ja, en nogmaals; gebruik gewoon een gmail of iets dergelijks, ook wel zo makkelijk als je je provider zat bent dan hoef je niet overal je mail adres opnieuw door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is dit de manier om BTW verhoging te verrekenen:?

Factuur via mail:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/743factuurlijbrandtPDF.jpg

Factuur via MijnLijbrandt:
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/725factuurlijbrandtWEB.jpg

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
Koffie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:06:
Is dit de manier om BTW verhoging te verrekenen:?
Wat is precies je punt? Dat het (zeker in MijnLijbrandt) niet heel overzichtelijk is, of dat het achteraf gebeurd?

Waarschijnlijk heb je over oktober het oude BTW tarief betaald en hebben ze dit achteraf gecorrigeerd. Ziet er voor de klant misschien wat onduidelijk uit, vanuit de boekhouding kan ik de manier waarop nog wel begrijpen. Het was alleen sterker geweest als ze oktober in één keer goed hadden berekend.

[ Voor 0% gewijzigd door -MAD- op 23-11-2012 10:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

@Lijbrand_Desk:

Hoe zit het met facturen/afschrijvingen? Gaan die volledig met de hand?
Ik vind het, op zijn minst, een beetje vreemd dat er 10 dagen verschil kan zitten tussen afschrijvingen gezien op dag van de maand...

Soms al op de 15de en nu pas op de 23ste (volgens mij zelfs al eens op de 13de gehad...)

Kan ik ergens een datum opgeven wanneer het mij uitkomt? Het is niet kunnen inschatten wanneer machtigingen worden afgeschreven is niet handig; zeker niet als het net een dag voor salaris etc is.

Liever heb ik dit per de 1ste, zoals vrijwel alle andere afschrijvingen gaan. (lees goed: ik wil graag 2 a 3 weken éérder betalen)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

-MAD- schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:31:
[...]

Wat is precies je punt? Dat het (zeker in MijnLijbrandt) niet heel overzichtelijk is, of dat het achteraf gebeurd?

Waarschijnlijk heb je over oktober het oude BTW tarief betaald en hebben ze dit achteraf gecorrigeerd. Ziet er voor de klant misschien wat onduidelijk uit, vanuit de boekhouding kan ik de manier waarop nog wel begrijpen. Het was alleen sterker geweest als ze oktober in één keer goed hadden berekend.
Dat er nergesn even duidelijk staat dat dit de (waarschijnlijke) BTW verrekening. Daardoor ga ik voor de zekerheid op MijnLijbrandt kijken en zie ik een nog onduidelijkere factuur met dubbele regels.
Zoals gewoonlijk zal de interne administratie van Lijbrandt mij totaal niet interesseren. Het gaat erom dat het voor mij duidelijk is, ga mij niet lastig vallen met je boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nhimf schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:40:
@Lijbrand_Desk:

Ik vind het, op zijn minst, een beetje vreemd dat er 10 dagen verschil kan zitten tussen afschrijvingen gezien op dag van de maand...

Soms al op de 15de en nu pas op de 23ste (volgens mij zelfs al eens op de 13de gehad...)

Kan ik ergens een datum opgeven wanneer het mij uitkomt? Het is niet kunnen inschatten wanneer machtigingen worden afgeschreven is niet handig; zeker niet als het net een dag voor salaris etc is.

Liever heb ik dit per de 1ste, zoals vrijwel alle andere afschrijvingen gaan. (lees goed: ik wil graag 2 a 3 weken éérder betalen)
Same here. Lijbrandt schrijft als 1 van de laatste in de maand af (en dan ook nog eens op onregelmatige dagen). Er zijn wel meer bedrijven (bv. t-mobile) aan de late kant, maar niemand zoals Lijbrandt.

Het is wat mij betreft slechts een klein puntje overigens.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

[Ja, klik hier voor een voorbeeld factuur( maand november 2012).

Uw factuur in november 2012
In augustus hebben wij u geïnformeerd over enkele prijsaanpassingen per 1 oktober 2012.
Op de factuur van november ziet u de nieuwe prijzen. Ook de verhoging van de kosten over de
maand oktober zijn hierop verwerkt (op de factuur van oktober waren deze wijzigingen nog niet
verwerkt).

http://www.lijbrandt.nl/upload/Voorbeeldfactuur%20november%202012.pdf
Koffie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:49:
[...]

Dat er nergesn even duidelijk staat dat dit de (waarschijnlijke) BTW verrekening. Daardoor ga ik voor de zekerheid op MijnLijbrandt kijken en zie ik een nog onduidelijkere factuur met dubbele regels.
Zoals gewoonlijk zal de interne administratie van Lijbrandt mij totaal niet interesseren. Het gaat erom dat het voor mij duidelijk is, ga mij niet lastig vallen met je boekhouding.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Goed, Lijbrandt zal mij niet meer als klant krijgen.
Vorige week vrijdag werd mij beloofd dat de aanvraag echt doorgezet zou worden naar reggefiber zodat ik eindelijk aangesloten kan worden.
Zojuist met reggefiber gebeld en de lijn is nog gewoon vrij. Dus zelfs nieuwe klanten willen ze gewoon niet hebben schijnbaar. Ze doen er helemaal niks voor.
En de telefonische helpdesk kan mijn abonnement niet opzeggen omdat hij nog niet loopt, dus moet ik dat per post doen.
De brief zit al in de bus, dus ik ga mooi bij een andere provider glasvezel aanvragen.. Prutsers daar bij Lijbrandt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
datadevil schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:44:
[...]

php.ini voor de mail? Alleen als je het over de webmail hebt eventueel, maar in dit geval moet je toch echt de mailserver instellingen wijzigen lijkt me..
Ik beheer ook een mailserver of wat, en het is gewoon beleid om een bepaalde maximum grootte aan te houden. Die kunnen ze heus wel aanpassen technisch gezien, maar dan loopt je disk weer sneller vol, heb je meer bandbreedte en cpu verbruik etc, dus dat is gewoon hun keuze.

Rant dan over die keuze maar niet over het volgens jou technisch onvermogen...
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was maar mijn reactie was op de webmail.
Als je de mailserver zelf aan wil passen dan verander je gewoon de message_size_limit =

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

fiberdordrecht schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:23:
[Ja, klik hier voor een voorbeeld factuur( maand november 2012).

Uw factuur in november 2012
In augustus hebben wij u geïnformeerd over enkele prijsaanpassingen per 1 oktober 2012.
Op de factuur van november ziet u de nieuwe prijzen. Ook de verhoging van de kosten over de
maand oktober zijn hierop verwerkt (op de factuur van oktober waren deze wijzigingen nog niet
verwerkt).

http://www.lijbrandt.nl/upload/Voorbeeldfactuur%20november%202012.pdf

[...]
Dan heb ik blijkbaar scheel gekeken. Bedankt voor de terechtwijzing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:42:
Goed, Lijbrandt zal mij niet meer als klant krijgen.
Vorige week vrijdag werd mij beloofd dat de aanvraag echt doorgezet zou worden naar reggefiber zodat ik eindelijk aangesloten kan worden.
Zojuist met reggefiber gebeld en de lijn is nog gewoon vrij. Dus zelfs nieuwe klanten willen ze gewoon niet hebben schijnbaar. Ze doen er helemaal niks voor.
En de telefonische helpdesk kan mijn abonnement niet opzeggen omdat hij nog niet loopt, dus moet ik dat per post doen.
De brief zit al in de bus, dus ik ga mooi bij een andere provider glasvezel aanvragen.. Prutsers daar bij Lijbrandt |:(
Nieuwe klanten in Ermelo ook niet :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
nhimf schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:40:
@Lijbrand_Desk:

Dit was een eenmalig verschuiving van de datum. De factuur gaat er normaal gesproken op of vlak na de tiende van de maand uit. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
fast-server schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:16:
[...]

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was maar mijn reactie was op de webmail.
Als je de mailserver zelf aan wil passen dan verander je gewoon de message_size_limit =
mja, blijft afhankelijk van je server, en is los van mijn punt over beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Problemen met de 77.* IP reeks

We hebben de officiele afmelding van de problemen met de 77.* IP reeks ontvangen; alle websites zijn weer bereikbaar en de LiveTV app werkt weer.

Mocht je toch nog problemen hebben haal dan even kort (5 seconden) de stroom van het glasvezelmodem, heb je hierna alsnog problemen stuur ons dan een DM met de volgende gegevens:

websites niet kunnen bereiken:

- NAW gegevens
- IP adres
- tracert + ping website
- url website

LiveTV app niet kunnen gebruiken:

- NAW gegevens
- STBID
- Softwareversie

Met deze gegevens zullen wij dan opnieuw een onderzoek starten. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:49:
Problemen met de 77.* IP reeks

We hebben de officiele afmelding van de problemen met de 77.* IP reeks ontvangen; alle websites zijn weer bereikbaar en de LiveTV app werkt weer.

Mocht je toch nog problemen hebben haal dan even kort (5 seconden) de stroom van het glasvezelmodem, heb je hierna alsnog problemen stuur ons dan een DM met de volgende gegevens:

websites niet kunnen bereiken:

- NAW gegevens
- IP adres
- tracert + ping website
- url website

LiveTV app niet kunnen gebruiken:

- NAW gegevens
- STBID
- Softwareversie

Met deze gegevens zullen wij dan opnieuw een onderzoek starten. -Ruben
Prutsers 8)7 8)7 8)7 8)7

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Hoezo prutsers? Het probleem is nu toch opgelost?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzardHawk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:21
White_Collar schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:17:
[...]

Hoezo prutsers? Het probleem is nu toch opgelost?
Is 7 dagen niet wat lang voor en oplossing?
Hadden ze dit niet van te voren kunnen weten?

Op z'n minst onprofessioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BuzzardHawk schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:16:
[...]

Is 7 dagen niet wat lang voor en oplossing?
Hadden ze dit niet van te voren kunnen weten?

Op z'n minst onprofessioneel.
De 77.* reeks heeft schijnbaar op de plank gelegen bij KPN ITNS en is deze per ongeluk aktief geworden. Alleen moet je dan er wel voor zorgen dat alle systemen al vast worden update zodat systemen als DNS enz wel direct werken bij ingebruikname. Die 7 dagen geldt voor de routering storing binnen het KPN netwerk en volgens mij niet bij KPN ITNS.

Het is wel duidelijk dat het oplossen van de storing geen schoonheidsprijs verdiend.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is nu zaterdag-avond, 22:43... Geen TV en geen internet meer (lampjes modem uit, enkel power-lampje brandt, ook na reset).
Of.. is 't modem stuk (ik lees dat die dingen om de haverklap sneuvelen)..

Leuk.. Lijbrandt... Wie kijkt er nu tv rond deze tijd, of wie wil er nu klagen dat er geen tv is (zonder internet)...

Ik stop de ziggo kabel er maar weer in, dat werkt tenminste.
Net als de adsl waar ik al meer dan 12 jaar HETZELFDE IP ADRES HEB (inderdaad, het nummer dat in mijn antieke Planet contract staat, moeilijk he.. ip adressen beheren...) en van waar ik nu dit bericht post.

EDIT:
uiteraard kun je niemand bellen, enkel werkdagen van 08:00-22:00 en zaterdag 10:00 - 16:00 uur, aldus Lijbrandt's 'storingen-en-werkzaamheden'-pagina.

Hey, wat zie ik nu opeens op die pagina.. opeens maar EEN bericht van 10 mei 2012...
Waar zijn opeens de meldingen gebleven van onder andere begin deze week en vorige week over het onderhoud aan de CATV en DVB-C in gemeente Weert (waarna het beeldformaat veranderd was, zoals bevestigd door GHM in dit draadje..)..
Handig.. het laatste beetje publieke communicatie ook maar schrappen blijkbaar en de enig overgebleven 'documentatie' is dus nu het zojuist genoemde draadje. 8)7

EDIT 2:
Het is nu 02:50 en de verbinding is zojuist hersteld.. eindelijk, slapen. Bedankt voor de heerlijke avond Lijbrandt, 't is toch maar weekeinde, he? 8)7 :(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@Lijbrandt_Desk : EPG klopt weer eens niet, althans ik nem aan dat de site van DisneyXD klopt met wat er vandaag gaat komen (komt ook overeen met hun aankondigingen) en dat wijkt af van de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:42
Als KPN nu ook nog de reverse DNS benaming van het IP block aanpast......

Want :

ip4xxxxxxx.direct-adsl.nl

Is niet zo netjes niet? Op z'n minst onprofessioneel.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
toxict schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:02:
Als KPN nu ook nog de reserve DNS benaming van het IP block aanpast......

Want :

ip4xxxxxxx.direct-adsl.nl

Is niet zo netjes niet? Op z'n minst onprofessioneel.
Ik betwijfel of het echt een reserve block is geweest. Mensen hier in het dorp die echt native voor KPN gekozen hebben zitten ook in dit block inclusief de direct-adsl.nl suffix...

Of ook zei moeten gemigreerd zijn maar dat lijkt me sterk.

Inderdaad niet professioneel, maar ISP's zoals xs4all leveren ook nog gewoon de fritzbox uit die ze ook voor adsl/vdsl uitleveren. Hierbij zetten ze het wan vlan op een poort van de interne switch. Waarschijnlijk ligt er ergens nog een schuur vol met die dingen :P

[ Voor 20% gewijzigd door dezonnebril op 25-11-2012 09:19 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:55:
Net weer en kutgeintje van Lijbrandt ontdekt.
Zit de afgelopen facturen te bekijken, blijkt dat ze het HD pakket vrolijk blijven factureren na het eerste jaar. Terwijl er destijds in de beschrijving uitdrukkelijk stond dat het maar voor een jaar zou zijn: "u hoeft na afloop van het eerste jaar niets te doen".
En wil je het op mijn lijbrandt uitzetten dan volgt de melding "Helaas is er een fout opgetreden bij het verwerken van uw bestelling. Probeer het later nog eens, of neem contact op met onze Klantenservice: 088 555 25 22."

Wát een ongeorganiseerde, klanten voorliegende tyfusbende is het daar.
En is de aanpassing eindelijk gelukt, krijg je een bevestigingsmail waar je geen ruk aan hebt omdat er niet in staat wat er aangepast wordt.
Geachte heer [*****],

Hartelijk welkom bij Lijbrandt! Wij hebben uw bestelling voor aanpassing van uw Lijbrandt abonnement ontvangen en in behandeling genomen. We doen ons best om de aanpassing conform uw wensen zo snel mogelijk tot stand te brengen. Uw aanvraag staat bij ons bekend onder het ordernummer [#####].

Hebt u dit niet gedaan, neem dan zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op: 088 - 555 2 522

Openingstijden:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur *
zaterdag van 10.00 - 16.00 uur *
* zon- en feestdagen gesloten.

De meeste gestelde vragen vindt u op onze website onder Klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Lijbrandt Klantenservice
De incompetentie druipt er nog steeds vanaf. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, je hebt in ieder geval diensten :')

Januari/februari dit jaar hebben m'n schoonouders in Ermelo zich ingeschreven bij Lijbrandt (mede op aanraden van mij en omdat de aanbieding hen het meest aantrekkelijk leek). Hadden ze dat maar niet gedaan :(.

M'n schoonvader kan zich nogal opwinden als er geklungeld wordt en hij er last van heeft (lees: opzegservice heeft deel van UPC diensten al opgezegd terwijl er nog NIETS geleverd is).

Eerst raakt Lijbrandt hun contract kwijt (met speciale vraagbundelingsaanbieding). Waardoor ze opnieuw moeten bestellen en door het "computer says no" fenomeen niet meer van die aanbieding gebruik kunnen maken. Vervolgens zijn er leveringsproblemen met NT's (waar ook andere providers last van hadden maar wat door Lijbrandt NIET gecommuniceerd werd, behalve na lang aandringen).

Inmiddels is er iets meer dan 2 weken geleden dan eindelijk een NT geplaatst, waar inmiddels power en CATV ook oplichten. Maar data en telefonie, hoe maar. En Lijbrandt blijft maar afschuiven dat de monteur/reggefiber moet melden dat de aansluiting gemaakt is terwijl monteur en/of reggefiber zegt dat dit alleen is doorgegeven.

Goede actie, Lijbrandt! Jullie weten wel hoe je anti reclame moet maken voor glasvezel.....

Deze mensen hebben eigenlijk nieteens echt glasvezel nodig maar doen toch mee omdat ze graag willen dat de 30% gehaald wordt voor meer concurrentie tegen het grote boze UPC. Maar intussen hebben ze er al grijze haren van VOOR er ook nog maar uberhaupt 1 bit over hun lijn is gegaan......

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 25-11-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
zijn er nog mensen die last hebben van een bijzonder trage download van de newsserver??
Heb abo van 25 en haal nu net 1,13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henrickus schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:20:
zijn er nog mensen die last hebben van een bijzonder trage download van de newsserver??
Heb abo van 25 en haal nu net 1,13
volgens mij ook in XMS topic gisteren

ferrarifreak in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Lijkt er wel op. Zou XMS dan ook XSnews als nieuwsserver gebruiken.
Bij XSnews kon ik geen meldingen vinden aangaande een storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
@Lijbrandt_Desk Zouden jullie mijn DM van afgelopen vrijdag ochtend willen beantwoorden? _/-\o_
Bedankt! :)

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lijbrandt_Desk: Zelfde geldt hier.

Ik weet dat jullie wrs. nog steeds hartstikke druk zijn met de andere kanalen die jullie ook bedienen, maar toch. Het geduld begint hier op te raken en aangezien jullie nog het enige kanaal zijn dat enigszins bereikbaar is.....

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 26-11-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier hetzelfde.
Maar ik ga zelf nu ook alweer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft.. klaar met bellen, update hier (met 'n leuke quote).
Dus waar wij tweakers al 'n bevestiging (en half antwoord hebben) mbt de beeldverhoudingen analoog, tast Lijbrandt nog volledig in 't duister.

EDIT:
Ik had ook gevraagd hoe het zat met de 'storing' van afgelopen zaterdag 22:44 t/m zondag 2:50 waardoor er geen verbinding (CATV,internet en tel) was en waarom die niet vermeld staat op hun 'storingen en werkzaamheden' pagina EN waarom de meldingen omtrent de werkzaamheden van 2 weken geleden weg waren maar er wel nog 'n melding staat van 10 mei 2012..
Wel, de storing was bekend (en werd bevestigd), maar de rest van de vraag mocht ik naar de webmaster van de Lijbrandt-site sturen (blijkbaar onder email-adres info@Lijbrandt.nl)...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is denk ik echt een BS-mededeling.

Ten eerste hoort dit geen webmaster kwestie te zijn maar onderdeel van het 'support proces' en door medewerkers daarvan in het CMS van de website aangepast te kunnen worden.

Ten tweede heb ik nog werkelijk (zonder te overdrijven) NOOIT response gehad op e-mails aan het adres van info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:33:
[...]

Webcare is m.i. geen verlengstuk van de maatschappelijke hulpverlening. Wanneer je een concrete vraag aan ze stelt is het idd een andere zaak, maar op welke manier kunnen ze reageren op 'onvrede'? dat is toch al gebeurd en niet meer te veranderen. Sterker nog, wanneer ze er op ingaan en de volgende keer gebeurt er weer wat is de onvrede alleen maar groter.

En sommige klanten reageren ook wel erg overtrokken. Je weet dat je geen vast IP adres hebt, en dat het dus af en toe kan wijzigen. Als dat dan gebeurd kan ik me best voorstellen dat je nieuwsgierig bent waarom dat gebeurd, maar om daar over door te blijven drammen is wat overdreven.
Eindelijk iemand die wel kan relativeren. Waarvoor dank! Achter de schermen gebeurd er natuurlijk ontzetend veel (kan alleen voor techniek spreken). Meer dan we zomaar op onze frontpage kunnen zetten. Voor de meeste klanten wekt het verwarrend als we te veel (technische) uitleg geven.

Een paar weken geleden hebben we een grote (oa) IP migratie gehad omdat we een aantal blokjes "terug" moesten/wouden geven aan internlnet. Deze waren dus door ons in bruikleen. Het is DHCP dus het kan wel eens veranderen. Mocht je dat onaccetable vinden dan zijn er in Nederland alternativen. Vaak zijn dat dan wel zakelijk oplossingen.

Ook liepen er een aantal scope's erg hard vol en hebben we nog een aantal plaatsen achter een aggragatie platform geduwd. Omdat we geen IP's meer (snel) konden krijgen via RIPE heeft KPN ons de 77.175.0.0/19 "gegeven" .
Het is alleen te hopen dat het landt bij de de beleidsmakers binnen Lijbrandt (maar die kans lijkt me klein).
Het is daarom belangrijk om de onvrede wel te blijven uiten, enerzijds om druk op de beleidsmakers uit te oefenen en anderzijds om aanstaande klanten te waarschuwen voor het bedrijf waar ze mee in zee gaan.
Dat gebeurd ook! Maar somigen problemen zijn lastig, of kosten veel geld om op te lossen terwijl het morgen al klaar moet zijn. De problemen waar kleine start-ups mee te maken krijgen.
zo reageerde ik eerst ook, maar dan blijkt dat die IP adressen perongeluk zijn uitgedeeld en met verkeerde DNS servers/routing, dan is het toch wel ff anders....
Er gaat helaas wel eens iets fout, dat geld overal. Al ben ik niet op de hoogte van verkeerde DNS IP's welke uit gegeven zouden zijn? Van DHCP scopes ook niet? Of bedoel je dat jij niet blij bent met een ander IP mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:47:
[...]

Eindelijk iemand die wel kan relativeren. Waarvoor dank! Achter de schermen gebeurd er natuurlijk ontzetend veel (kan alleen voor techniek spreken). Meer dan we zomaar op onze frontpage kunnen zetten. Voor de meeste klanten wekt het verwarrend als we te veel (technische) uitleg geven.

Een paar weken geleden hebben we een grote (oa) IP migratie gehad omdat we een aantal blokjes "terug" moesten/wouden geven aan internlnet. Deze waren dus door ons in bruikleen. Het is DHCP dus het kan wel eens veranderen. Mocht je dat onaccetable vinden dan zijn er in Nederland alternativen. Vaak zijn dat dan wel zakelijk oplossingen.

Ook liepen er een aantal scope's erg hard vol en hebben we nog een aantal plaatsen achter een aggragatie platform geduwd. Omdat we geen IP's meer (snel) konden krijgen via RIPE heeft KPN ons de 77.175.0.0/19 "gegeven" .

[...]

Dat gebeurd ook! Maar somigen problemen zijn lastig, of kosten veel geld om op te lossen terwijl het morgen al klaar moet zijn. De problemen waar kleine start-ups mee te maken krijgen.

[...]

Er gaat helaas wel eens iets fout, dat geld overal. Al ben ik niet op de hoogte van verkeerde DNS IP's welke uit gegeven zouden zijn? Van DHCP scopes ook niet? Of bedoel je dat jij niet blij bent met een ander IP mischien?
Klink allemaal er mooi, maar mijn inziens is the magic word Comminicatie.
Als je communiceerd, dan kweek je goodwill en als je goodwill heb dan snappen mensen het.
Dit is dus precies waar het aan ontbreekt.
COMMUNICATIE.......
Tuurlijk snappen we wel dat er wel eens wat mis kan gaan, maar meld het.
Reageer op mails etc etc.......
communiseer en wees tijdig met e communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45
dezonnebril schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:03:
[...]
Hou even rekening met een DHCP lease van een uur. de NTU (modem) moet dus minimaal een uur UIT om de MAC <-> IP koppeling vrij te geven. Iets wat UPC in de jaren '90 ook deed.. heel vervelend zon harde koppeling. Snel iets testen is er niet meer bij met deze constructie.
je kunt ook eerst een /release geven. Daarna vervalt de DHCP binding op je port en kun je meteen een ander IP adres opvragen. MAC adres wisselen kan natuurlijk ook maar is niet aan te raden ivm problemen op je LAN als je 2x het zelfde MAC blijft gebruiken daar. :)

[ Voor 197% gewijzigd door HermeS op 26-11-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henrickus schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:53:
[...]

Klink allemaal er mooi, maar mijn inziens is the magic word Comminicatie.
Als je communiceerd, dan kweek je goodwill en als je goodwill heb dan snappen mensen het.
Dit is dus precies waar het aan ontbreekt.
COMMUNICATIE.......
Tuurlijk snappen we wel dat er wel eens wat mis kan gaan, maar meld het.
Reageer op mails etc etc.......
communiseer en wees tijdig met e communicatie
Ik kan niet precies zeggen wat er gecommuniceerd is of niet. Al denk ik niet dat het heel verhelderend werkt als je bij 90% van de klanten het woord DHCP en IP gaat noemen. Op dit forum zal ik proberen je opmerking serieus te nemen en meer aan "communicatie" te doen als de drukte het toestaat. Al geld dat voor een selectief aantal systemen. Uiteraad word er wel altijd mee gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52

Misschien de laatste 5 pagina's eens doorlezen. DNS en Routing problemen die een week aanhielden na de omzetting naar 77.

Mij boeit dat nieuwe adres niet, maar die DNS en routing problemen zijn in mijn ogen onacceptabel.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De ipv4 adressen zijn toch op sinds september 2012

https://tweakers.net/nieu...ok-ipv4-adressen-uit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
Dat wil niet zeggen dat ze op zijn bij providers. Ze zijn alleen toegewezen. Maar de meeste providers hebben nog wel IP adressen beschikbaar. 't is alleen een kwestie van goed benutten. En eventueel kun je ze ook 'verschuiven' als ze onder dezelfde isp komen te vallen uiteindelijk. Een KPN kan dan dus prima een blok aan een dochter toewijzen als ze zelf nog over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:15:
[...]

Dat wil niet zeggen dat ze op zijn bij providers. Ze zijn alleen toegewezen. Maar de meeste providers hebben nog wel IP adressen beschikbaar. 't is alleen een kwestie van goed benutten. En eventueel kun je ze ook 'verschuiven' als ze onder dezelfde isp komen te vallen uiteindelijk. Een KPN kan dan dus prima een blok aan een dochter toewijzen als ze zelf nog over hebben.
Dat klopt maar maar wat wordt aangeven dat ze bij KPN ITNS op waren en via RIPE niet zo maar te verkrijgen waren. Als je maar geld bied is alles te koop maar dan is KPN in dit geval natuurlijk goedkoper.

Maar uitgaande dat de glasvezelmarkt nog steeds groeit ontkomen ze niet aan ipv6.

Dat goed benutten gebeurt al

Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:21:
[...]

Ik kan niet precies zeggen wat er gecommuniceerd is of niet. Al denk ik niet dat het heel verhelderend werkt als je bij 90% van de klanten het woord DHCP en IP gaat noemen. Op dit forum zal ik proberen je opmerking serieus te nemen en meer aan "communicatie" te doen als de drukte het toestaat. Al geld dat voor een selectief aantal systemen. Uiteraad word er wel altijd mee gelezen.
Wat Ralphie ook zegt, maar dan wat 'aardiger':

Natuurlijk wordt het zeer gewaardeerd als er op dit forum goede/technische uitleg gegeven wordt. Termen zoals "DHCP scope" en zo behoren ook zeker niet op een 'storingenpagina' thuis.

Wat echter wel op een storingenpagina thuis hoort, desnoods met simpele uitleg:

* Als er tijdens die migratie verkeerde settings in DHCP worden mee gegeven waardoor DNS niet meer werkt (resultaat: consument heeft effectief geen 'internet' )
* Als er routeringsproblemen zijn (resultaat: consument heeft effectief geen 'internet' ).

Ook van te voren communiceren dat er werkzaamheden aan komen die in het ergste geval mogelijk kunnen uitlopen/verkeerd gaan zou al veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Nu online
Momenteel geen internet / tv
Lampje 1 op de genexis knippert, na een lange periode gaat lampje wel constant oplichten, echter onderste 2 lampjes blijven knipperen
Ik krijg in ieder geval geen wan ip adres meer.
Lokatie Hoevelaken

Ik heb op 1 stb wel een signaal echter op de andere krijg ik een netwerk error
Helaas nu ook op de ande stb een netwerk error
Coax tv ook beschikbaar
Geen telefoon en internet

Volgens de helpdesk is mijn genexis defect
Dit gaat ongeveer 5 wdgn duren
Ik zeg hier maar even niets over!

[ Voor 85% gewijzigd door charleychui op 27-11-2012 09:49 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n mededeling heeft denk ik niet zoveel zin wanneer je er niet bij vermeldt waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

charleychui schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:18:
Momenteel geen internet / tv
Lampje 1 op de genexis knippert, na een lange periode gaat lampje wel constant oplichten, echter onderste 2 lampjes blijven knipperen
Lokatie Hoevelaken

Ik heb op 1 stb wel een signaal echter op de andere krijg ik een netwerk error
Coax tv ook beschikbaar
Geen telefoon en internet

Volgens de helpdesk is mijn genexis defect
Dit gaat ongeveer 5 wdgn duren
Ik zeg hier maar even niets over!
We zien de melding van onze collega maar we zien ook dat er op dit moment een storing lijkt te zijn in de volgende plaatsen:

Hoogland - Hooglanderveen - Amersfoort - Elspeet - Ermelo - Garderen - Harderwijk - Hierden - Putten - Hoevelaken - Nieuw Millingen - Nijkerk - Nunspeet - Putten - Spakenburg - Uddel - Ermelo - Vierhouten

De oorzaak van de storing is helaas onbekend, het kan dus goed zijn dat de Genexis helemaal niet defect is. We houden dit in de gaten en zullen actie ondernemen als dat nodig is. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Nu online
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:22:
[...]

We zien de melding van onze collega maar we zien ook dat er op dit moment een storing lijkt te zijn in de volgende plaatsen:

Hoogland - Hooglanderveen - Amersfoort - Elspeet - Ermelo - Garderen - Harderwijk - Hierden - Putten - Hoevelaken - Nieuw Millingen - Nijkerk - Nunspeet - Putten - Spakenburg - Uddel - Ermelo - Vierhouten

De oorzaak van de storing is helaas onbekend, het kan dus goed zijn dat de Genexis helemaal niet defect is. We houden dit in de gaten en zullen actie ondernemen als dat nodig is. -Ruben
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:54:
[...]

De storing is weer opgelost en afgemeld.

@charleychui: kan je even kort ( 5 tot 10 seconden) de stroom van het modem afhalen en doorgeven of je diensten weer werken? -Ruben
[...]

@charleychui: kan je even kort ( 5 tot 10 seconden) de stroom van het modem afhalen en doorgeven of je diensten weer werken? -Ruben
@Ruben

All systems Go :) :) :) :)
Bedankt voor de snelle en adequate reactie in dit forum. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Gaarne doorgeven aan de servicedesk, dat ik geen nieuwe Genexis nodig heb!!
ticketnr 1211-147264

[ Voor 36% gewijzigd door charleychui op 27-11-2012 11:07 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:22:
[...]

@charleychui: We kunnen het glasvezelmodem weer bereiken en zien dat alle diensten aanwezig zijn. Kan je doorgeven of de diensten weer werken? -Ruben

[ Voor 7% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 27-11-2012 10:55 . Reden: modem weer bereikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
[...]

@charleychui: We kunnen het glasvezelmodem weer bereiken en zien dat alle diensten aanwezig zijn. Kan je doorgeven of de diensten weer werken? -Ruben
Volgens mij had ik hier ook last van!
En ik zit bij Vodafone en niet bij Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Hebben meer mensen last van het probleem dat het IPTV geluid op bepaalde zenders heel slecht is (b.v. Veronica).

Het klinkt op sommige zenders heel schel alsof het overstuurd is met name de zenders Veronica, Net5, RTL7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

HoppyF schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:00:
[...]

Volgens mij had ik hier ook last van!
En ik zit bij Vodafone en niet bij Lijbrandt.
Dat kan kloppen, de oorzaak van deze korte storing zat in het netwerk en niet aan de kant van de ISP. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Romulus schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:01:
Hebben meer mensen last van het probleem dat het IPTV geluid op bepaalde zenders heel slecht is (b.v. Veronica).

Het klinkt op sommige zenders heel schel alsof het overstuurd is met name de zenders Veronica, Net5, RTL7.
Er is een kleine groep klanten die inderdaad deze problemen aangeeft met verschillende zenders via IPTV, het is een lastig probleem om te verhelpen maar we zijn er mee aan de gang gegaan.

Graag ontvangen we de volgende gegevens via een privé bericht:

- NAW gegevens
- setup interactieve ontvanger (rechtstreeks aangesloten, via receiver, wat voor bekabeling)
- wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem te verhelpen

Met deze gegevens zullen wij een melding voor je aanmaken. -Ruben

*aanvulling* Sluit de ontvanger rechtstreeks op de TV aan, stel het volume van de ontvanger in op maximaal 80 en test de kanalen dan nogmaals op overstuurt geluid. -Ruben

[ Voor 19% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 27-11-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ruben: Misschien wel goed in gedachten te houden dat ook klanten van KPN zelf hier soms over schijnen te klagen. Ik weet niet of het precies hetzelfde probleem is, maar je weet maar nooit.

renskoenraadt in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

Overigens: Verschillende DM's op dit forum en zelfs (publiekelijke) tweets ten spijt heb ik nog steeds 0,0 gehoord over het probleem met aangesloten/geactiveerd krijgen van mijn schoonfamilie in Ermelo.

aangezien ik jullie hier nu wel weer zie posten, is het nou werkelijk te veel gevraagd om op z'n minst even terugkoppeling te geven of dit nog onder jullie aandacht is en wat de vervolgstappen nu zijn? Of gaan jullie er zorg voor dragen dat zij probleemloos (zonder lijn bezet houd perikelen e.d.) zich kunnen gaan aanmelden bij een andere partij die wél nog nieuwe klanten accepteert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
eymey schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:50:
@Ruben: Misschien wel goed in gedachten te houden dat ook klanten van KPN zelf hier soms over schijnen te klagen. Ik weet niet of het precies hetzelfde probleem is, maar je weet maar nooit.

Overigens: Verschillende DM's op dit forum en zelfs (publiekelijke) tweets ten spijt heb ik nog steeds 0,0 gehoord over het probleem met aangesloten/geactiveerd krijgen van mijn schoonfamilie in Ermelo.

aangezien ik jullie hier nu wel weer zie posten, is het nou werkelijk te veel gevraagd om op z'n minst even terugkoppeling te geven of dit nog onder jullie aandacht is en wat de vervolgstappen nu zijn? Of gaan jullie er zorg voor dragen dat zij probleemloos (zonder lijn bezet houd perikelen e.d.) zich kunnen gaan aanmelden bij een andere partij die wél nog nieuwe klanten accepteert ?
Bel anders even met het reggefiber hoofdkantoor. Zij kunnen vertellen of de lijn bezet of vrij is. Die van mij hebben ze gelukkig niet bezet, dus ik kon direct over naar een andere provider die wel graag nieuwe klanten wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:04:
[...]

Er is een kleine groep klanten die inderdaad deze problemen aangeeft met verschillende zenders via IPTV, het is een lastig probleem om te verhelpen maar we zijn er mee aan de gang gegaan.

Graag ontvangen we de volgende gegevens via een privé bericht:

- NAW gegevens
- setup interactieve ontvanger (rechtstreeks aangesloten, via receiver, wat voor bekabeling)
- wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem te verhelpen

*aanvulling* Stel eerst het volume van de ontvanger in op maximaal 80, sluit de ontvanger rechtstreeks op de TV aan en test de kanalen dan nogmaals op overstuurt geluid.
Met deze gegevens zullen wij een melding voor je aanmaken. -Ruben
@all klopt.
Hierover heb ik uitvoerig contact gehad met Ruben en doorgesproken.
Het probleem is simpelweg er zijn te weinig meldingen om een goede probleem analyse voor elkaar te krijgen.

Ik ga hier @Lijbrandt_desk niet met hand en tand zitten verdedigen, maar ik snap wel waar het scheef gaat.
Er komen gewoon niet genoeg meldingen binnen om een gedegen melding te maken bij GHM en of door te laten zetten naar de beheerder van het IPTV platform van KPN.

/speculatiemodus aan
mijn theorie is dat de streams de fout bevallen al bij KPN ( zie meldingen IPTV - KPN topic geplaatst door EYEMEY), maar zonder meldingen kan er formeel niets. Streams in het WMP+ gebied komen via GHM, maar kennen hun orgine op het KPN platform (Dit geldt niet voor WGDO gebieden!), daarnaast bereiken mij ook signalen van gebruikers bij andere providers die via GHM in het WMP+ gebied IPTV ontvangen.
Hier lopen ze tegen eenzelfde *muur* op. Nergens wordt er dus goed geinventariseerd dat er sprake is van een collectieve storing, omdat men bij verschillende providers zit.
/speculatiemodus uit

Het is dan ook van belang om de test met max volume 80 uit te voeren en direct aan te sluiten op TV.

Is de amino direct op de tv aangesloten met max 80 en kraakt het geluid nog steeds ? -> dan is er uitgesloten dat je TV (of ander randapparatuur) de kraak veroorzaakt (hele belangrijke). Heb je amino via een andere digitale verbinding dan HDMI (denk aan Spdif via je reciever bv) doe dan beide tests. (direct op tv met volume op max 80 en geluid testen via randapparatuur.

Alle kans dat de kraak aanblijft. Persoonlijk heb ik getest om 4 tv's en de aansluitingen HDMI direct, HDMI via Reciever, SPDIF COAX-Digitaal, COAX analoog en Scart en het de kraak blijft.

Zoals eerder aangegeven ik ga Lijbrandt_desk hier niet zitten te verdedigen, ik weet wat ze voor mij doen en ze hebben mij goed uitgelegd waar de schoen nu wringt. Ben er niet blij mee, maar snap het enigzins wel.

Volgens mij heeft iedere partij in de keten Lijbrandt -> GHM -> leveranciers IPTV streams heeft zo zijn afspraken omtrent benaderen van storingsmeldingen, ( geval als uniek of collectief bestempelen, grootte van de groep , impact etc etc) en we komen nu steeds niet voorbij de status dat de storingen als uniek bestempeld worden. Iedere keer wordt de storing terug verwezen als uniek...waar in de keten dan ook.

Erg irritant allemaal, maar helaas niet ongebruikelijk in situaties waar men diensten van een 3e afneemt....per contract ieder zijn eigen "poortwachters".. :'(

dus melden mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, de webcare is actief..

Laten we 't nog 'ns proberen met 'n kinderlijk eenvoudige vraag (eigenlijk te belachelijk dat het überhaupt gevraagd moet worden):

waar is teletekst op RTL4 de afgelopen dagen?

(Op analoog head-end Roermond)

(ge-edit op White_Collar's advies)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Het is webcare geen servicedesk.

Servicedesk = telefonische support + email.

Het grote verschil is dat webcare niet alleen dit communicatie heeft maar ook facebook en twitter (dus het heel erg druk heeft) ;)

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 27-11-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag

We hebben nu bijna 2 weken glasvezel via lijbrandt

maar er vallen toch dingen op helaas

sommige sites waaronder tweakersnet openen niet goed dan moet ik eerst de tempery internet files verwijderen
we hebben als browser firefox

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ dit geeft desnelheid aan bij een abbonement van 100/100

er zit een router tussen van sitecom =wireless gigabit router N300

alles is aangelegt door de monteur van lijbrandt

weet iemand een oplossing hiervoor

dank U wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@seriegek:
Je zou even 'n willekeurige portable browser kunnen proberen (met de gedachte dat die niets aan je pc zou horen te veranderen). Dan kun je even kijken of het aan os/firewall instellingen ligt of aan de instellingen bij de browser.
PS: koning firefox is 'n beetje aan 't sterven door alle doorlopende problemen van afgelopen dik half jaar; zie dit bericht waar sommige FF developers ook hun fouten beginnen te erkennen. Niet dat ik je nu naar chrome wil adviseren. Probeer Pale Moon eens, wel de lusten (waar je aan gewend was) zonder de lasten :P

EDIT:
Uit dat bericht, voor mij de quote van 2012:
"After years of aspiring to improve software usability, I've come to the extremely humbling realization that the single best thing most companies could do to improve usability is to stop changing the UI so often! Let it remain stable long enough for us to learn it and get good at it. There's no UI better than one you already know, and no UI worse than one you thought you knew but now have to relearn," adds DiCarlo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gitaar

de sites openen wel via internet exploder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:05:
Goedemiddag

We hebben nu bijna 2 weken glasvezel via lijbrandt

maar er vallen toch dingen op helaas

sommige sites waaronder tweakersnet openen niet goed dan moet ik eerst de tempery internet files verwijderen
we hebben als browser firefox
Probeer eens een andere browser of update je browser. Dit klinkt als een lokaal probleem en geen lijbrandt issue.
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ dit geeft desnelheid aan bij een abbonement van 100/100

er zit een router tussen van sitecom =wireless gigabit router N300
DIt is de link naar de snelheidstest, niet naar je resultaten. Haal de router er tussenuit (en wacht een uur zodat je een nieuwe lease krijgt) en test het opnieuw. Verder bevat de startpost een hele berg "hoe test ik mijn snelheid goed" informatie. Lees die eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, weer 'n firefox slachtoffer. Sterkte (ik snap je frust meer dan terdege)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ denan

we hebben de laatste versie van firefox netgeupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
@TripleNL Jij hebt dus ook analoog geprobeerd (via scart)?

Ik heb zelf HDMI en S/PDIF geprobeerd en wil eigenlijk de analoge uitgang nog proberen, maar als ik jou verhaal lees heeft dat dus weinig zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:13:
Kijk, weer 'n firefox slachtoffer. Sterkte (ik snap je frust meer dan terdege)
Ik vraag me af wat er de laatste tijd met de browsers aan de hand is. Firefox speelt hier 10x per dag op (laatste versie, clean install) en op de forums daar regent het klachten. Chrome is ook geen goed alternatief aangezien de flashplugin continu crashed (ook daar staan hun fora vol van). IE lijkt op dit moment (helaas) de enige stabiele factor.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 27-11-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:25:
@ denan

we hebben de laatste versie van firefox netgeupdate
Het ligt niet aan de verbinding met lijbrandt, het is een probleem met firefox ;)
Advies: Andere browser gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Romulus schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:26:
@TripleNL Jij hebt dus ook analoog geprobeerd (via scart)?

Ik heb zelf HDMI en S/PDIF geprobeerd en wil eigenlijk de analoge uitgang nog proberen, maar als ik jou verhaal lees heeft dat dus weinig zin?
yep zowel scart als good old COAX analog ( ook wel tulpstekkers genoemd) geen enkel verschil in welke vorm van aansluiting of aansluiting waarop !

Je kan het gokken, maar ik denk op basis van mijn eigen ervaringen dat het er niet beter op wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:23:
[...]
Mij boeit dat nieuwe adres niet, maar die DNS en routing problemen zijn in mijn ogen onacceptabel.
Absoluut mee eens! En IP Adres is een IP adres tenslotte.... geintje ;) . Ondanks dat we veel automatisch monitoren door ons network management systeem houden we (oa) dit forum in de gaten om problemen te localiseren.

ITNS heeft het "77.175.0.0/19" blok van KPN kunnen "overnemen' . Diverse traceroute's hier laten zien dat het tm openpeering kwam. De onbereikbare sites waren allemaal te vinden in KPN IP space.
Ik neem aan dat je zelf het verband nu ziet? En dat we sommige problemen niet "kunnen" oplossen maar alleen maar in staat zijn om contact op te nemen met een wederpartij.... :( en kunnen vertellen dat sommige website van hun klanten onbereikbaar zijn voor lijbrand klanten.
eymey schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:51:
* Als er tijdens die migratie verkeerde settings in DHCP worden mee gegeven waardoor DNS niet meer werkt (resultaat: consument heeft effectief geen 'internet' )
* Als er routeringsproblemen zijn (resultaat: consument heeft effectief geen 'internet' ). .
Bij mijn weten zijn er geen foutieve gegevens via DHCP uitgedeeld? Tenminste niet sinds we deze vorige maand vervangen hebben (ivm stabileits problemen) en weg gehaald hebben bij een externe partij en onder beheer bij IT-Operations van ITNS gebracht hebben. Waar hij sinds dien stabiel zijn best doet (klop-klop). Helaas heeft er wel voor een dag een incorrecte ACL op gestaan voor het 77 blok welke door een type fout (letterlijk!) kwam. Dit was alleen de secondaire. En toen de scope uit enkele honderden gebruikers bestond.

Het routerings probleem lag buiten het ITNS domain en er is hier veelvuldig contact geweest met de behorende counter party om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TripleNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:32:
[...]

yep zowel scart als good old COAX analog ( ook wel tulpstekkers genoemd) geen enkel verschil in welke vorm van aansluiting of aansluiting waarop !

Je kan het gokken, maar ik denk op basis van mijn eigen ervaringen dat het er niet beter op wordt....
Het is ook niet zozeer belangrijk dat 'het er beter op wordt' maar dat de helpdesk van lijbrandt meer informatie krijgt over de klachten en de setup. Momenteel is het probleem nog niet te reproduceren en dat is (aangezien iedereen dezelfde bron heeft) "vreemd". Men heeft dus gewoon meer input nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@Denan:
ik als web-based app devver sinds het eerste 'internet-uur' vraag me ook al 'n half jaar af wat de nieuwe 'firefox' wordt... tijd voor 'n uitgebreid draadje hierover inmiddels..
Ik denk dat er niets mis is met de rendering-engine, maar de troep erom heen. Hoog tijd voor 'n nieuw project dat bij voorkeur gebruik maakt van meerdere engines (schakelbaar) en weer een normale standaard maar bovenal stabiele en betrouwbare gebruikers-ervaring kan geven. Tezamen met 'n uitbreiding via conditional comments zou dat 'n uitstekende oplossing zijn.
De hoeveelheid data-verlies (FF plugins) en problemen van het laatste half jaar is gewoon onvoorstelbaar. Maargoed, hun doen geen testing meer, daarvoor hebben ze de wereld dmv de geforceerde updates en hun nieuwe mentaliteit "niet genoeg wijd verspreide klachten = udate ok". Stilzitten en afwachten is dus officieel niet meer genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speculatie-modus:
Ik denk dat dit hele verhaal over 'n paar jaar in de marketing boeken op duikt, net zoals vroeger het 'He-Man" verhaal.
Het afgelopen decennium hebben grote bedrijven (zoals KPN) kunnen leren wat internet doet en hoe het de markt kan beinvloeden en consumenten 'n gedocumenteerde 'vuist' kan geven ipv ze op te schepen met het idee dat ze de enige zijn die 'n bepaald probleem ervaren.
Nu weet je dus dat er zoiets is als tweakers en 'early adopters'/trendsetters en dat die bij familie/vrienden/kennissen een grotere invloed hebben dan reclame. Die mensen willen vaak geen dicht-getimmerde KPN '@#$%^' waar ze niets op kunnen regelen en supporten bij hun kennissen-groep (of zelfs de geleverde apperatuur/modem moeten hacken met bv mijn KarcaPdyaN bookmarklet om de meest basis instellingen die al meer dan 'n decennium normaal zijn te kunnen configureren).
Ook vinden ze het vast on-accepabel dat je via KPN en de bedrijven die over dit netwerk werken zoals T-Mobile sommige nummers zoals +44 (0)844 264 0702 van Zavivi uit engeland NIET KUNT BELLEN: "Dit nummer is niet in gebruik", terwijl als je via bv vodafone dit nummer belt, je ze gewoon aan de lijn krijgt...
Iets wat er al meer dan 1.5 jaar toe leidt dat op diverse fora, de helft van de mensen denkt dat dit bedrijf oplichters zijn, want het nummer dat op hun site en facturen vermeldt wordt bestaat niet zegt hun 'oh zo betrouwbare' kpn...
Dit heb ik begin dit jaar persoonlijk 'n paar keer tot aan 3e lijn laten uitzoeken (maanden durend proces) en het eind-antwoord van KPN is: "ja het nummer bestaat, nee, je kunt 't niet bellen, nee, we weten niet waarom, nee, er komt geen oplossing".
Wel positief was dan dat ze tenminste terug belden met deze eindconclusie.. Eerlijk is eerlijk.

Dus hoe krijg je nu toch die grote markt te pakken: je creëert 'n aantal alternatieve bedrijven die beloven wat die groep mensen willen (en laat ze daar 'n jaartje aan proeven), waarbij je stil op de achtergrond houdt dat als een miljoen huishoudens zou zijn aangesloten (aangesloten betekent niet dat de aansluiting ook in gebruik is), je de hele zaak mag over nemen en je die mensen alsnog je kpn spul kunt force-feeden..
Pardon my english

EDIT:
Bronnen:
KPN mag Lijbrandt overnemen
KPN mag Concepts ICT, XMS, Edutel en KickXL overnemen
KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber
Glasvezel wordt grotendeels "KPN"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 20:50 . Reden: Enkele bronnen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:56:
[...]

Bel anders even met het reggefiber hoofdkantoor. Zij kunnen vertellen of de lijn bezet of vrij is. Die van mij hebben ze gelukkig niet bezet, dus ik kon direct over naar een andere provider die wel graag nieuwe klanten wil..
Thanks voor de tip. Ik ben alleen bang dat het administratief wrs. al bezet zal zijn omdat er inmiddels al wel CATV signaal binnen komt e.d. :(

Het nieuwste staaltje van onvermogen en algeheel incapabel om een service organisatie te runnen komt trouwens net binnen in m'n mailbox......
Beste meneer Versteegt,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat Mijn Lijbrandt niet naar behoren functioneert.

Allereerst onze welgemeende excuses voor de late beantwoording van uw e-mail.

Mocht het niet lukken om het Plus pakket toe te voegen, dan kunt u deze optie aanvragen door dit kenbaar te maken in een ondertekende brief. Deze brief stuurt u dan naar onderstaand adres:

Lijbrandt
Afdeling Orderdesk
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp

U kunt ook uw handtekening inscannen en de aanvraag per e-mail sturen naar orderdesk@kantoor.lijbrandt.nl.
Voor de context: Begin november ontving ik (en wrs. iedereen hier) de Lijbrandt nieuwsbrief met daarin een actie om 2 maanden het pluspakket gratis te krijgen. En zoals wrs. ook al voor zo velen geldt werkt de "mijn lijbrandt" portal voor geen ene moer (hier staat dat ik uberhaupt geen contract heb en dus ook geen pakketten af te sluiten). Ik had hierover een mail naar info@lijbrandt.nl gestuurd en inmiddels ook al, op aanraden van het webteam, een mail gestuurd naar orderdesk@kantoor.lijbrandt.nl Overigens zonder handtekening, en binnen een paar uur stond het pakket aan.

Let wel, dit is dus bijna een maand geleden.

En hier weet info@ dus mee te komen.... niet van "goh zullen we eens kijken wie we kunnen activeren om de klantgegevens te corrigeren" maar dit.....

Gelukkig hangen er hier op het forum nog helden rond die, zonder dat ze dat hoeven, je wel kunnen helpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lijbrandt_Desk:
Al iets bekend over de missende teletext van RTL4 op CATV head-end Roermond (wat al enkele dagen is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Bij mij werkt mijnlijbrandt ook niet wat aanpassingen aan mijn abonnement betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:33:
[...]

Absoluut mee eens! En IP Adres is een IP adres tenslotte.... geintje ;) . Ondanks dat we veel automatisch monitoren door ons network management systeem houden we (oa) dit forum in de gaten om problemen te localiseren.

ITNS heeft het "77.175.0.0/19" blok van KPN kunnen "overnemen' . Diverse traceroute's hier laten zien dat het tm openpeering kwam. De onbereikbare sites waren allemaal te vinden in KPN IP space.
Ik neem aan dat je zelf het verband nu ziet? En dat we sommige problemen niet "kunnen" oplossen maar alleen maar in staat zijn om contact op te nemen met een wederpartij.... :( en kunnen vertellen dat sommige website van hun klanten onbereikbaar zijn voor lijbrand klanten.

[...]

Bij mijn weten zijn er geen foutieve gegevens via DHCP uitgedeeld? Tenminste niet sinds we deze vorige maand vervangen hebben (ivm stabileits problemen) en weg gehaald hebben bij een externe partij en onder beheer bij IT-Operations van ITNS gebracht hebben. Waar hij sinds dien stabiel zijn best doet (klop-klop). Helaas heeft er wel voor een dag een incorrecte ACL op gestaan voor het 77 blok welke door een type fout (letterlijk!) kwam. Dit was alleen de secondaire. En toen de scope uit enkele honderden gebruikers bestond.

Het routerings probleem lag buiten het ITNS domain en er is hier veelvuldig contact geweest met de behorende counter party om het op te lossen.
Ik denk dat de meeste Tweakers dit soort info wel kunnen waarderen (ik in ieder geval wel :)). Ik ben blij dat het iig opgelost is.

Even terugkomend op je laatste stukje, er zijn wel degelijk foutieve DNS servers meegegeven in de DHCP. Althans deze DNS servers konden niets resolven vanaf een 77. adres.

Oplossing was om de clients 8.8.8.8 als DNS mee te geven, en was de frustratie dus meer dat wij als "kenners" dit dus wel op konden lossen door de Google DNS te gebruiken, maar dat de "gewone" mens dus eigenlijk zonder internet zat.

Daarnaast was er op de Lijbrandt site niets te vinden over dit mogelijke probleem. (niet dat je daar iets aan gehad had als de DNS niet werkt, maar dat terzijde :P)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lijbrandt_Desk:
(Bij gebrek aan reactie op deze en deze melding) heb ik zojuist de melding over de missende teletext van RTL4 op CATV head-end Roermond (wat al enkele dagen is) net zelf even doorgebeld (verliep vlot en snel overigens met de uiterst vriendelijke en behulpzame medewerkster, ere waar ere toekomt toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meer mensen last van steeds even een zwart beeld op IPTV (locatie Lelystad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens het zappen rond een uurtje of 19:00 viel het me wel op bij de commercielen (Almere, 1325).

Daarna ben ik overgestapt naar DVB-C HD (voor ned. 1, Earth Flight in dolby digital 5.1 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat de meeste Tweakers dit soort info wel kunnen waarderen (ik in ieder geval wel :)). Ik ben blij dat het iig opgelost is.
Bedankt! Technische gebruikers willen ook graag technische details hebben is de ervaring ;) . Na aanleiding van positieve ervaringen van/op Operatortje binnen got zal ook ik proberen waar de tijd het toe laat om te reageren op relevante vragen/problemen/opmerkingen met betrekking tot zaken welke binnen mijn team/domain vallen.
Even terugkomend op je laatste stukje, er zijn wel degelijk foutieve DNS servers meegegeven in de DHCP. Althans deze DNS servers konden niets resolven vanaf een 77. adres.

Oplossing was om de clients 8.8.8.8 als DNS mee te geven, en was de frustratie dus meer dat wij als "kenners" dit dus wel op konden lossen door de Google DNS te gebruiken, maar dat de "gewone" mens dus eigenlijk zonder internet zat.
Okay duidelijk! Dat is dan de spraakverwarring. Vanaf ITNS gezien zijn dat (nog) wel de juiste gegevens, alleen zoals aangegeven stond er helaas op de secondaire DNS server een type fout in de acl voor het 77.175 blok. Bij een reload van de configuratie gaf de machine een "OK" terug ipv een opmerking dat er een config error was, de oude settings zijn onderwater gewoon live gebleven. grrrr. In het init script zullen we een opnemen dat hij eerst een checkconfig doet zodat bij een reload onjuiste "OK" meldingen opgemerkt worden.

Wel goed getroubleshoot hier op GOT ;) . Want daarmee was het idd (weer goed) werkend te krijgen. Persoonlijk zijn er natuurlijk ook wel een paar nadelen aan het gebruik van google DNS servers te wijzen zoals hier al door mede gotters opgemerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Beste webcare mensen, ik kan nog steeds niet via 'mijn lijbrandt' mijn abonnement wijzigen. Het lijkt me voor jullie van groot commercieel belang om dat snel te repareren, want zo is de drempel om een (voor jullie lucratiever) abonnement af te sluiten voor veel mensen te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

datadevil schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:23:
Beste webcare mensen, ik kan nog steeds niet via 'mijn lijbrandt' mijn abonnement wijzigen. Het lijkt me voor jullie van groot commercieel belang om dat snel te repareren, want zo is de drempel om een (voor jullie lucratiever) abonnement af te sluiten voor veel mensen te hoog...
Je kan een wijziging ook aanvragen door een e-mail + (ingescande) handtekening te sturen naar orderdesk@lijbrandt.nl, vergeet in de e-mail niet je NAW gegevens te sturen en duidelijk akkoord te geven voor het wijzigen van het abonnement. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
@Lijbrandt_Desk, kunnen jullie antwoord geven op mijn DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:36:
[...]

Je kan een wijziging ook aanvragen door een e-mail + (ingescande) handtekening te sturen naar orderdesk@lijbrandt.nl, vergeet in de e-mail niet je NAW gegevens te sturen en duidelijk akkoord te geven voor het wijzigen van het abonnement. -Ruben
Ga ik doen Ruben, maar blijft onbelet dat jullie hier veel geld mee mis lopen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die geen teletext hebben op RTL4 via CATV (analoog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:18:
[...]

Ga ik doen Ruben, maar blijft onbelet dat jullie hier veel geld mee mis lopen lijkt me...
Dat, plus dat het een workaround blijft voor een probleem dat eigenlijk al bestaat sinds Lijbrandt bestaat.

In de 2 jaar dat ik nu klant ben heeft de portal welgeteld misschien zo'n 3 maanden enigszins gewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Nu online

mb1

In de 2 jaar dat ik nu klant ben heeft de portal welgeteld misschien zo'n 3 maanden enigszins gewerkt....
Ik heb een hoop te zeggen over Lijbrandt, maar de portal werkt hier vanaf dag 1 tot nu toe vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. Vanaf eind 2010 tot begin vorig jaar was er uberhaupt gee nsprake van een portal waar je zelf je abbo kon inzien en wijzigen e.d. (dat werd wel al heel lang steeds beloofd).

En sinds afgelopen voorjaar is het weer helemaal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:21
@Lijbrandt_desk

Waarom doet Lijbrandt nooit mee aan acties van eredivisie live? Laatst was dit al zo met de telegraaf actie, en nu hebben ze weer twee maanden gratis en alle glasvezel/kabel providers doen er aan mee behalve Lijbrandt? Is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:19:
@Lijbrandt_desk

Waarom doet Lijbrandt nooit mee aan acties van eredivisie live? Laatst was dit al zo met de telegraaf actie, en nu hebben ze weer twee maanden gratis en alle glasvezel/kabel providers doen er aan mee behalve Lijbrandt? Is daar een reden voor?
Ik heb hem gewoon bij lijbrandt meebeleefd, 2 maanden gratis telegraaf actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:46:
Vreemd. Vanaf eind 2010 tot begin vorig jaar was er uberhaupt gee nsprake van een portal waar je zelf je abbo kon inzien en wijzigen e.d. (dat werd wel al heel lang steeds beloofd).

En sinds afgelopen voorjaar is het weer helemaal fout.
Voor mij werkt de portal ook. Een goede vriend van me die ongeveer een half jaar langer is aangesloten bij Lijbrandt, kan er niets mee en daar ging alles fout toen hij z'n abonnement wilde aanpassen (inmiddels al weer hersteld)...
Waar het dus aan ligt?....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ralphie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:42:
[...]

Daarnaast was er op de Lijbrandt site niets te vinden over dit mogelijke probleem. (niet dat je daar iets aan gehad had als de DNS niet werkt, maar dat terzijde :P)
Wat betreft problemen met sites als vi.nl kwamen mijns inziens toch niet door DNS problemen. Die ging wel goed, maar de route naar de site liep gewoon stuk. Gebruik van een andere DNS helpt daar niets bij.

• MCP cloud
  • Laatst online: 08:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Het internet is hier (dordrecht) super traag het laatste uur, ook veel drop outs om de 2 of 3 min via internet radio.