Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.688 views

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Net nog maar even weer gebeld. Nieuw record in wachttijd: 10min!
Maar het blijkt dat dus de wijkcentrale nog niet in orde is voor lijbrandt en dus weer het gebruikelijke kastje muur verhaal |:( ..
Want reggefiber zegt dat de wijkcentrale gewoon gereed is (bericht van 1 week geleden).. Morgen maar weer eens bellen hoe en wat naar reggefiber..

In het lijstje domste dingen die ik ooit gedaan heb, staat Glasvezel aanvragen ruimschoots bovenaan!!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:35:
...
In het lijstje domste dingen die ik ooit gedaan heb, staat Glasvezel aanvragen ruimschoots bovenaan!!
FttH an sich is niet verkeerd.
Het zijn bepaalde ISPs die er een zooitje van maken... :-(

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:42:
De aanvraag is volgens Lijbrandt niet op te zeggen (al werd dat telefonisch wel verteld). Maar een contract heb ik ook nog niet aangezien er nog geen diensten geleverd zijn...
Maar dat diensten leveren zie ik ook nog lang niet gebeuren... Oftwel je zit volgens hun vast aan een grijs gebied totdat lijbrandt eens een keer besluit om misschien ooit eens de aansluiting te realiseren...
En in de algemene voorwaarden staat helemaal niks over de aanvraagperiode en wat ieder (lijbrandt en mijn) verplichtingen in die periode zijn.
Dus eigenlijk heeft lijbrandt helemaal geen poot om op te staan en zitten ze een beetje te dreigen dat je dan alsnog het hele jaarcontract moet betalen..

Morgen gaat er een mooie formele ingebrekestelling de deur uit mbv de rechtsbijstand en dan eisen dat ik binnen 10 werkdagen aangesloten moet zijn. En als dat niet het geval is dat de aanvraag kosteloos ontbonden moet worden.
[...]
Zie ook Verwijderd in "Lijbrandt: vragen en klachten" en de postings daar omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kunnen eindelijk de twee topics hier worden samengevoegd :+ (xms topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt er in ieder geval een stuk duidelijker op.....

Wel jammer dat KPN het alleen maar brengt als 'iets voor de prijsbewuste consument' en niet ook doelt op de doelgroep die nog analoge en dvb-c TV wil hebben en zo.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik voorzie dan ook dat de nieuwe abonnementen van telfort dan ook zonder dvb-c zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Lieuwe15 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:47:
Ik voorzie dan ook dat de nieuwe abonnementen van telfort dan ook zonder dvb-c zijn...
Dan is het voor mij einde verhaal met Lijbrandt (Telfort ???), dan stap ik over naar Vodafone, die levert nog wel DVB-C !!!
Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb, gezien ervaringen in het verleden, is het wel dat hele KPN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:47:
Dat is pure speculatie voor jouw rekening.... Het feit dat Telfort het nu niet biedt en het feit dat de providers het nu wel bieden weegt even zwaar, dus je weet op voorhand helemaal niet wat ermee gedaan wordt.....

Ik heb ook even een reactie geplaatst bij telecompaper, uiteraard voor mijn rekening:
Jammer dat KPN het alleen maar brengt als "een landelijk merk dat doelt op de prijsbewuste consument".

Het huidige aanbod van het genoemde rijtje provider onderscheidt zich op nog wel meer punten van het aanbod van KPN en XS4ALL. Veel consumenten (waaronder ondergetekende) kiezen niet alleen vanwege de prijs voor Lijbrandt, KickXL of Concepts, maar ook om de volgende redenen:

* Bij KPN en XS4ALL heb je een door de ISP geleverde en (in geval van KPN dichtgetimmerde) router nodig, te weten een Experiabox of Fritz!box. Ze werken met VLAN's en PPPoE tunnels omdat diensten op 1 aansluiting van de NT afgeleverd worden.

* Bij genoemde providers kan je iedere router die snel genoeg is gebruiken. Net als bij internet via de kabel heb je op de NT een aparte poort voor internet, waar je gewoon via DHCP een IP adres op krijgt. Lees: Bij KPN en XS4ALL wordt je grotendeels een router opgedrongen, bij de andere ISP's heb je keuzevrijheid. Bij KPN en XS4ALL kan je met enige know-how ook wel andere apparatuur gebruiken, maar bij KPN werkt bellen dan niet meer.

* Het IPTV platform van KPN (gebruikt door KPN en XS4ALL) verschilt wezenlijk van dat van Glashart Media, vooral op het gebied van diensten zoals het mozaiekkanaal en een betere HD-kwaliteit

* Bij genoemde providers krijg je van Glashart Media (nu KPN ITNS) ook nog een basispakket analoog (dus via de vertrouwde coax) met als bonus dat pakket ook onversleuteld (zonder smart cards) in digitaal DVB-C. Lees: je hebt niet voor iedere TV of radio een IPTV kastje en UTP aansluiting nodig EN je kan ook digitaal TV kijken en opnemen op een PC.

Oftewel, KPN doet deze rij providers geen recht door ze onder budget naam Telfort te schuiven....... Dat ze de providers consolideren maakt het wel duidelijker, maar dat ze tov. de offering van KPN alleen maar 'low budget' genoemd worden is een schandaal....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn!
Heb de nodige Telfort ervaring na de KPN overname van Speedlinq... begin bijna te hopen dat de Maya's toch gelijk hadden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Lijbrandt desk: kunnen jullie mijn DM beantwoorden?
Dank!

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook dit bericht hierboven, told ya >:)

Ga ik Lijbrandt maar WEER bellen zoals afgesproken. Maar inmiddels begin ik eigenlijk wel bijna 'n vergoeding te verwachten voor alle GELD dat ik moet betalen om hun op de hoogte te brengen van hun bugs/storingen...

Joost mag weten hoe lang 't duurt voordat er weer teletext is op RTL4..

Jammer dat die #$%^&* TV me nu al 3 weken kopzorgen levert, als ons mam geen TV wou, zegde ik de zooi nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, maar je kan hier nog steeds niet uit opmaken dat KPN straks ook CATV en dergelijke zal laten vallen.

Voor Vodafone, Solcon, Tweak en nog een paar kleine leveren ze dit immers ook nog via wholesale contracten en het zou wel erg 'dom' zijn om daar dan de stekker uit te trekken. Dan kan je minimaal 1 van je labels net zo goed ook nog die diensten laten blijven leveren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:12:
[...]

zie ook dit bericht hierboven, told ya >:)

Ga ik Lijbrandt maar WEER bellen zoals afgesproken. Maar inmiddels begin ik eigenlijk wel bijna 'n vergoeding te verwachten voor alle GELD dat ik moet betalen om hun op de hoogte te brengen van hun bugs/storingen...

Joost mag weten hoe lang 't duurt voordat er weer teletext is op RTL4..

Jammer dat die #$%^&* TV me nu al 3 weken kopzorgen levert, als ons mam geen TV wou, zegde ik de zooi nu op.
O fijn Lijbrand naar Telfort. Volgende stap is DVB-C er uit grooien, amino netwerk dichtzetten en iedereen zo'n kutKPNbox geven. Geen routerloze verbinding meer, maar een brakke experiabox waardoor je latencywinst t.o.v. kabel dik verloren gaat.

Volgend jaar ga ik weer lekker naar UPC met een Cisco 3212 zoals ik hiervoor ook altijd had.

Helaas mag ik pas in augustus 2013 weer terug :(

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 30-11-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:19:
Tsja, maar je kan hier nog steeds niet uit opmaken dat KPN straks ook CATV en dergelijke zal laten vallen.

Voor Vodafone, Solcon, Tweak en nog een paar kleine leveren ze dit immers ook nog via wholesale contracten en het zou wel erg 'dom' zijn om daar dan de stekker uit te trekken. Dan kan je minimaal 1 van je labels net zo goed ook nog die diensten laten blijven leveren......
Daar ben ik 't allebij helemaal mee eens.
Zit nog aan de telefoon met lijbrandt (in de wacht opnieuw), blijkbaar is de beedverhouding-vraag /call WEER voor de 3e keer afgesloten zonder antwoord naar Lijbrandt.
Maar ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:19:

Die kabels interesseert ze niks. DVB-C hebben ze geen controle over en ook geen inzage en kunnen daarop geen betaaldiensten leveren, zodra ze overgaan trekken ze daar de stekker uit. De meeste klanten blijven toch wel 'hangen'.

KPN heeft niet voor niks zo lang gedwarsboomd. Het is niet voor niks dat het zo lang duurde voordat ik bij Lijbrand kon worden aangesloten terwijl mijn buren met KPN allang glas hadden.

Alleen wil ik nu niets lever meer dan van die club af. IK WIL WEER GEWOON KUNNEN OPNEMEN MET MIJN MEDIABOX !!!!!!

Kutamino M540. (software!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, net opgehangen na bijna 45 minuten.

Ook de ticket dat RTL4 geen teletext heeft, is niets van terug te vinden, ze maken weer 'n nieuw ticket hiervoor aan.

Wat betreft de vraag: wat voor beeldverhouding hoort het signaal te zijn, aka, wat krijgen we precies, is nu blijkbaar voor de 3e keer 'n ticket aangemaakt. (Het zou mij en anderen veel geld, tijd en kopzorgen besparen om gewoon ofwel 'n antwoord te geven, of mij met iemand van de technische dienst te laten praten, dan speel ik 't antwoord met uitleg hier wel door).
Volgens wikipedia leveren de nederlandse zenders en de rtl zenders 16:9, maar er staat niet of hun nu anamorph, palplus of letterbox leveren.

Hier vind ik 'n interessant pdf van RTL: waarin staat: 16:9 Full Height Anamorphic = 16F16 = new delivery format.
Wie/Wat maakt er nu dan weer letterbox van (is het dan 'n week goed gegaan en toen weer omgezet)?
Wat levert Comedy Central dan (dat nu anamorph lijkt binnen te komen)?
Hoe zit het dan met dat 'transparant beeld' waar GHM mij over heeft gemaild (bij mij is transparant beeld gewoon 'n glasplaat..., igg ik kan er niet op googlen voor 'n antwoord).
Immers.. letterbox + ontbrekende beeldlijnen = PalPlus (wat al sinds 2006 niet meer in nederland wordt doorgegeven.

Aanstaande dinsdag zou ik weer moeten terug bellen, maar, zei de helpdeskmedewerker, dan zouden ze het antwoord kunnen oplezen van de technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Het zijn uiteraard alleen maar speculaties dat dvb-c gaat verdwijnen. Maar zoals ik het nu inschat vinden de glasvezel leveranciers dvb-c maar een drama. Juist omdat het een heel ander systeem in de wijkkast is (waardoor ik nog geen aansluiting heb).
Maar idd ook omdat het te "open" is.
KPN kennende willen ze alles het liefst zo gesloten mogelijk via hun eigen box. Maargoed verwacht dan niet dat per halverwege 2013 opeens de dvb-c eruit wordt gegooid. Daar zal waarschijnlijk nog wel heel wat jaren overheen gaan (voor de bestaande abonnementen). Het kan wel zo zijn dat ze het bij de nieuwe abonnementen geen dvb-c meer leveren.

Ze kunnen de hele catv vezel niet zomaar schrappen omdat een aantal andere providers er nog wel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via wss wat al sinds 1998 bestaat kunnen ze gewoon de copy-right bit omflippen.
Het ontbreken van 'n copy-right bit betekend volgens de standaard ook copyright, en daar moeten opname-apparaten naar luisteren (tenzij je het signaal door 'n 'beeldverbeteraar' laat lopen, die ook meteen macrovision nekt).

Buiten dat.. ik dacht dat wij nederlanders al betalen voor Ned 1,3&3.. En dat wij in nederland recht hebben op open en vrije informatie-voorziening (de vlag van sataliet-mensen versus schotel-aanzicht haters).
Ik begrijp dat brein-ige lobby's bij kpn natuurlijk graag alles nekken dat lijkt op vrije informatie-voorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:14
Zojuist pakket met hdtv ontvanger en bekabeling ontvangen. Er zit echter geen wifi router bij (die zou er gratis bijzitten). Is dit normaal? Komt die bijvoorbeeld later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
nils.kuijpers schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:42:
Zojuist pakket met hdtv ontvanger en bekabeling ontvangen. Er zit echter geen wifi router bij (die zou er gratis bijzitten). Is dit normaal? Komt die bijvoorbeeld later?
Die komt normaal gesproken later, wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
nils.kuijpers schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:42:
Deze wordt later geleverd, als je ons via DM je NAW gegevens stuurt dan kunnen we dit voor je navragen. -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Misschien een beetje simpele vraag maar ik kom er niet meer uit.

Ik heb vandaag een amino m540 ontvangen.
Na hem aangesloten te hebben, probeerde ik de afstansbediening te synchen met de tv (sony bravia kdl 40l4000). Maar na iets van 20 verschillende sony codes nog geen resultaat.

Alleen reageert de animo zelf nu ook niet meer op de afstandsbediening. Tot nu toe zijn de meeste reset instellingen voor net andere types afstandsbedieningen, en werken dus niet.

Kortom kan iemand me zeggen hoe ik de afstandsbediening met de amino synch?

EDIT ondertussen wel een werkende tv code gevonden, dus nu werkt de amino remote wel op de tv maar niet op de amino zelf...

EDIT 2
Heb ondertussen in het xms topic gekeken naar posts van mojo.
Zowel verplaatsen, en ander licht lossen niks op. Remote resetten met stb+ok en 000 werkt ook niet.
(misschien is er een andere code voor deze omdat tv code ook 4 cijfers was ipv 3?)
stroom van amino 540 af halen werkt ook niet.
Vind het wel vaag dat een tv code instellen de connectie met je animo laat verdwijnen die eerst prima was.

[ Voor 36% gewijzigd door nr12468 op 30-11-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Maar KPN wilde wel altijd analoog aanbieden via de kabel. Met Telfort als nieuwe merk voor glasvezel hebben ze dus een alternatief voor mensen die geen IP TV willen en gewoon analoog willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:51
Kan KPN de naam zonder meer wijzigen naar telfort toe? Ik heb destijds naar telfort gekeken en hier was ik niet tevreden over wat ze aanboden. Dat is de reden dat ik dus lijbrandt gekozen heb.
Als het goed is komt begin 2013 hier glasvezel, kan ik door deze actie nog onder het contract uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:08:
Het zijn uiteraard alleen maar speculaties dat dvb-c gaat verdwijnen. Maar zoals ik het nu inschat vinden de glasvezel leveranciers dvb-c maar een drama. Juist omdat het een heel ander systeem in de wijkkast is (waardoor ik nog geen aansluiting heb).
Maar idd ook omdat het te "open" is.
KPN kennende willen ze alles het liefst zo gesloten mogelijk via hun eigen box. Maargoed verwacht dan niet dat per halverwege 2013 opeens de dvb-c eruit wordt gegooid. Daar zal waarschijnlijk nog wel heel wat jaren overheen gaan (voor de bestaande abonnementen). Het kan wel zo zijn dat ze het bij de nieuwe abonnementen geen dvb-c meer leveren.

Ze kunnen de hele catv vezel niet zomaar schrappen omdat een aantal andere providers er nog wel gebruik van maken.
Lees ook hieronder (lees: dit is gewoon mijn mening/visie). CATV kan inderdaad echt niet zo maar weg zonder wat Wholesale contractjes met Tweak, Vodafone en Solcon op te doeken. Bovendien zullen ze waarschijnlijk een hele groep klanten met meerdere tv's in huis of een HTPC direct weer naar de kabel (als het geen UPC is tenminste :( ) jagen, of naar de sateliet.

Dat jij nog geen CATV in de wijkcentrale hebt komt gewoon omdat de oplevering van de dark fiber, die nodig is voor ITNS/Glashart Media om de feed in jouw wijkcentrale te krijgen, steeds te traag is.
satshow schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:37:
Kan KPN de naam zonder meer wijzigen naar telfort toe? Ik heb destijds naar telfort gekeken en hier was ik niet tevreden over wat ze aanboden. Dat is de reden dat ik dus lijbrandt gekozen heb.
Als het goed is komt begin 2013 hier glasvezel, kan ik door deze actie nog onder het contract uitkomen.
Zo lang jij nu gewoon nog bij Lijbrandt een contract kan tekenen en dit ook gewoon onder de opties en tarieven waar jij voor hebt getekend geleverd wordt, dan kan je er uiteraard niet onderuit. Zelfs al gaan ze het Telfort noemen.

Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier nu alles gaat zitten vergelijken met het Telfort van nu.

Telfort is nu inderdaad ruk en qua ADSL voor hun internettoegang grotendeels nog afhankelijk van de infra die is aangelegd in de tijd dat ze samen werkten met Prorail / NS (een collega van me had heel vaak Telfort storing als er ergens door Prorail gegraven werd).

Het kan echter heel goed zijn dat KPN het Telfort merk helemaal overhoop gaat gooien, het internet via ITNS gaat laten lopen, etc. Alleen qua TV zal het afwachten worden.

Echter, ik verwacht niet dat de diensten van Glashart Media / ITNS heel snel opgedoekt zullen gaan worden, aangezien partijen als Solcon, Tweak en Vodafone hier ook gebruik van maken. Ze zouden dan op z'n minst een wholesale contractje of wat moeten open breken.

Ik hoop dan ook dat ze, hetzij via Telfort, het zij via XS4ALL ook nog diensten met Glashart Media zullen blijven aanbieden bij de eigen dochterbedrijven.

Anders wordt het hoog tijd dat een kwaliteitsprovider als Solcon naar de rest van Almere komt.....

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 30-11-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Fairy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:42:
[...]
Volgend jaar ga ik weer lekker naar UPC met een Cisco 3212 zoals ik hiervoor ook altijd had.
Forget it... ;w Daar krijg je tegenwoordig ook de Horizon KMP box door je strot gedouwd... :'(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fairy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:42:
[...]

O fijn Lijbrand naar Telfort. Volgende stap is DVB-C er uit grooien, amino netwerk dichtzetten en iedereen zo'n kutKPNbox geven. Geen routerloze verbinding meer, maar een brakke experiabox waardoor je latencywinst t.o.v. kabel dik verloren gaat.

Helaas mag ik pas in augustus 2013 weer terug :(
Maak je toch niet zo druk op voorhand :')

Bovendien, mochten alle horrorscenario's die jij nu schetst echt uit komen voor augustus 2013, dan heb je een wettelijke basis om voor die tijd het contract op te zeggen.

Gebeurt het niet, dan heb je het nog steeds beter dan bij UPC dank zij de DVB-C (die bij UPC geheel gesloten en encrypted is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 08:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vraag me af hoe het met de hardware gaat dat je koopt.
eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:33:
[...]

Maak je toch niet zo druk op voorhand :')

Bovendien, mochten alle horrorscenario's die jij nu schetst echt uit komen voor augustus 2013, dan heb je een wettelijke basis om voor die tijd het contract op te zeggen.

Gebeurt het niet, dan heb je het nog steeds beter dan bij UPC dank zij de DVB-C (die bij UPC geheel gesloten en encrypted is).

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is idd een goede vraag :)

Hmmz.... toevallig net eens even gekeken (uit nieuwsgierigheid) bij Solcon....

En nu kunnen ze dus -wel- ook via WMP+ in Almere leveren!!!!! Dat biedt perspectieven, mocht het bij Lijbrandt toch fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 19:23
Al enig tijd hebben wij het probleem dat de Amino M540 op willekeurige momenten helemaal geen audio meer via de HDMI uit stuurt.
Beeld is er dan nog wel.
De HDMI poort op mijn TV lijkt in orde te zijn. (Andere HDMI bron geeft wel geluid.)

Wat tijdelijk helpt is de Amino te resetten door hem opnieuw de software te laten laden.
(Hardware versie: 00, Software versie: 2.6.2-Ax4x-opera11)

Als het dan werkt is het volume van de Nederlandse zenders veel te zacht.
Ontzettend vervelend als je dan de radio of Wii aan zet, dan knalt het geluid er uit.

Ook de afstandbediening stopt er regelmatig mee.
Je ziet dan wel het rode lampje knipperen en zelfs het blauwe lampje op de ontvanger.
Toch werkt het dan niet.
Met de hand op stand-by en weer aan zetten is dan de oplossing.

Ben ik hierin de enige of is de M540 zo brak? :(

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:13:
[...]

Lees ook hieronder (lees: dit is gewoon mijn mening/visie). CATV kan inderdaad echt niet zo maar weg zonder wat Wholesale contractjes met Tweak, Vodafone en Solcon op te doeken. Bovendien zullen ze waarschijnlijk een hele groep klanten met meerdere tv's in huis of een HTPC direct weer naar de kabel (als het geen UPC is tenminste :( ) jagen, of naar de sateliet.
Compenz Media Services levert Wholesale CATV (momenteel aan Glashelder) en CAI Harderwijk levert ook Wholesale CATV (momenteel aan XSYou tbv Ermelo). Dus mocht KPN besluiten om Glashart Media op te doeken, dan kunnen Tweak, Vodafone en Solcon simpelweg bij een van deze twee een wholesalecontract afsluiten.

Jammer, want dit geeft KPN simpeler de mogelijkheid om niet meer te investeren in het CATV product, waardoor het op den duur allerlei gebreken vertoond (niet werkend geluid/EPG, geen HD zenders), om vervolgens te roepen dat deze standaard 'verouderd' zou zijn en daarom opgedoekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, maar CAI Harderwijk kan moeilijk in heel het land POP's van een feed gaan voorzien (als ze dat al zouden willen). De mannen achter Matrix in Ermelo hebben blijkbaar nauwe banden met CAI Harderwijk zodat dit in Ermelo wel geboden kan worden maar daar speelt ongetwijfeld mee dat die plaatsen zowat tegen elkaar aan liggen.

Die andere partij ken ik verder niet en hoe makkelijk dit voor hun zou kunnen zijn.

Natuurlijk zou het wel het mooist zijn als er snel ook andere operators bij komen, maar dan op grotere schaal dan alleen Ermelo of bv. Dronten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ruisbak schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:52:
Al enig tijd hebben wij het probleem dat de Amino M540 op willekeurige momenten helemaal geen audio meer via de HDMI uit stuurt.
Beeld is er dan nog wel.
De HDMI poort op mijn TV lijkt in orde te zijn. (Andere HDMI bron geeft wel geluid.)

Wat tijdelijk helpt is de Amino te resetten door hem opnieuw de software te laten laden.
(Hardware versie: 00, Software versie: 2.6.2-Ax4x-opera11)

Als het dan werkt is het volume van de Nederlandse zenders veel te zacht.
Ontzettend vervelend als je dan de radio of Wii aan zet, dan knalt het geluid er uit.

Ook de afstandbediening stopt er regelmatig mee.
Je ziet dan wel het rode lampje knipperen en zelfs het blauwe lampje op de ontvanger.
Toch werkt het dan niet.
Met de hand op stand-by en weer aan zetten is dan de oplossing.

Ben ik hierin de enige of is de M540 zo brak? :(

Thx.
Vraag anders een nieuwe aan. Ik had ook een storing gemeld, een storing die _iedereen_ had, namelijk een configuratiefout waardoor de boxen data bleven ontvangen in standby. Probleem was bij heel veel mensen en krijg ik ook klakkeloos een nieuwe box.

Dus gewoon aanmelden.....!

Probleem is mij onbekend overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20
eymey schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:58:
Tsja, maar CAI Harderwijk kan moeilijk in heel het land POP's van een feed gaan voorzien (als ze dat al zouden willen). De mannen achter Matrix in Ermelo hebben blijkbaar nauwe banden met CAI Harderwijk zodat dit in Ermelo wel geboden kan worden maar daar speelt ongetwijfeld mee dat die plaatsen zowat tegen elkaar aan liggen.
Niet eens zowat, die liggen gewoon tegen elkaar aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
Fairy schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:24:
[...]

Vraag anders een nieuwe aan. Ik had ook een storing gemeld, een storing die _iedereen_ had, namelijk een configuratiefout waardoor de boxen data bleven ontvangen in standby. Probleem was bij heel veel mensen en krijg ik ook klakkeloos een nieuwe box.

Dus gewoon aanmelden.....!

Probleem is mij onbekend overigens...
Thx, gaan we doen.
Wat is momenteel de aanbevolen route om dat te doen?
Ik heb een paar keer gebeld maar daar ben ik mee gestopt.
Je wordt zo ongelofelijk lang in de wacht gezet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:52:
Dat is idd een goede vraag :)

Hmmz.... toevallig net eens even gekeken (uit nieuwsgierigheid) bij Solcon....

En nu kunnen ze dus -wel- ook via WMP+ in Almere leveren!!!!! Dat biedt perspectieven, mocht het bij Lijbrandt toch fout gaan.
damned... aja bied wel een vangnet als KPN niet alleen gaat rebranden, maar ook ketenintegratie erop los gaat laten en de experiabox de strot in gaat duwen.

Maar alle bestaande goedwerkende modems op korttermijn gaan vervangen voor zo een naar ding is gewoon kapitaalsvernietiging en hopelijk/waarschijnlijk gaat men daar niet snel mee aan de slag.

Maar alle mogelijke potentie van FttH wordt zo door de "koninklijke" riant omzeep gebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Rebrand naar Telfort?
Ik houd m'n hart vast.

Mocht de dienst worden aangepast: Analoog/open DVB-C weg of experiabox erin...
Dan ben ik weg en gaat Lijbrandt/Telfort/KPN (kots) eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Al weken ben ik met Lijbrandt in de weer om mijn probleem op te lossen. Ik zal uitleggen wat er aan de hand is,

Sinds enige tijd heb ik het probleem dat als ik mijn internetlijn volledig belast, de internetverbinding met enige regelmaat weg valt. Ik gebruik dan de volledige capaciteit van de lijn (100Mbit). Op het moment dat het internet weg valt heb ik ook het probleem dat de iptv weg valt (HIER ZIT GÉÉN ROUTER OF SWITCH TUSSEN). Vervolgens duurt het een seconde of 20 en werken alle diensten weer naar behoren.

De conclusie werd snel door de Lijbrandt servicedesk getrokken dat dit aan mijn router zou liggen (Lijkt me onmogelijk daar er voor de TV geen router of switch tussen zit). Wat ik zelf heb gedaan om dit uit te sluiten is van een Engenius ER9850 SOHO consumenten router, een wissel te maken naar een zakelijke Dell Sonicwall TZ-215N. Probleem was uiteraard niet verholpen.

De (2e lijns) netwerkbeheerder heeft geen problemen kunnen constateren, maar dat is logisch daar de lijn zonder belasting gewoon normaal werkt.

Mijns inziens kan het nooit aan mijn binnenhuis bekabeling liggen of aan mijn routers. De IPTV stream valt namelijk ook weg!

Iemand een idee hier?

[ Voor 8% gewijzigd door NeHoX op 02-12-2012 17:37 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Een vorm van het qos probleem?

XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special

[ Voor 85% gewijzigd door White_Collar op 02-12-2012 18:16 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 23:01
Lijkt me niet, dan zou niet een complete verbinding wegvallen, maar hoogstens haperingen oid.
Ik weet ook niet welk type NT ie er tussen heeft?

Ik ga eerder denken aan een brakke voeding of NT.

NeHox: Heb je toevallig een andere adapter liggen? Begin die eens uit te sluiten. Kan best zijn dat die onder 'full load' meer stroom verbruikt en begint te rebooten als gevolg van een defecte/brakke voeding.

Maar iig op een Sonicwall moet dat prima te zien zijn, dan zie je nl de wan-poort down gaan. Die dingen loggen zelf vrij veel, en eventueel kun je ook syslog configureren.

Eventueel kun je, mits je de optie hebt om aan apparatuur te komen/hebt liggen, ook de vezel direct in een managed switch prikken en zo de hele NT+voeding uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@NeHoX

Het eerste waar ik aan moet denken bij dit probleem is inderdaad ook de NT. Het tweede is een geval van 'wel licht, geen data'. Dit zijn rare gevallen, want het lijkt of de verbinding OK is (alle lampjes branden), totdat er data over de lijn gaat, dan is er geen verbinding of deze valt weg. Komt af en toe voor. Kan overal vanaf de NT tot aan de DSLAM zitten.

Omdat het probleem duidelijk niet aan jouw kant (na NT) ligt, is het een probleem voor reggefiber / lijbrandt om op te lossen. Het kan volgens mij in 1 bezoek, hooguit 2, door een monteur wel opgelost worden; (1) pigtail reinigen met alcohol + NT vervangen & testen (2) lijnmeting + patchkabel PoP vervangen of eventueel reinigen & testen. Anders GBIC (glasomzetter DSLAM-kaart) vervangen.

p.s. heb je hetzelfde probleem zonder iptv-ontvanger aangesloten? Wat doen de lampjes op het moment van wegvallen op de NT?

@DJSmiley

Dat klanten zelf met de vezels bezig gaan lijkt me niet echt een oplossing. Mocht de vezel breken zijn de kosten hoe dan ook voor de klant indien ze moeilijk doen over verzegeling van de FTU. De pigtail is bij sommige FTU's lastig uit te schuiven. Of past er een patchkabel op de pigtail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
@Lijbrandt_Desk

Beste Webcareteam,

Sinds gisteren heb ik een majeur probleem. Mijn router krijgt geen lease meer van het glasvezelmodem. Ik heb echter niets in mijn hardware veranderd. Alleen het direct aansluiten van een vaste computer levert een verbinding op. Het valt op dat het ip nummer van een reeks beginnend met 188 is gewijzigd naar een reeks beginnend met 77. De dns server nummers zijn wel ongewijzigd.

Ook als ik het mac adres van de vaste computer zet in mijn router worden er geen gegevens door gezet naar de router en daarmee de andere computers. Wel krijg ik dan het 77 ip nummer maar als ik de lease renew wordt het getal weer 0.0.0.0.

Mijn vraag aan jullie is allereerst om dit probleem op te lossen en ten tweede wat er gaande is op het Lijbrandt netwerk. Heeft dit te maken met de KPN en een mogelijke rebranding naar Telfort? Tot nu had ik altijd zeer stabiel internet, de grote kracht van glasvezel via Lijbrandt. k ben hier niet gelukkig mee. Mijn zoon heeft voor school elke dag een active verbinding nodig en dat is nu niet mogelijk.

Ik hoor graag van jullie een snelle oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arjen8: Zat jij niet in Almere? (dat zou betekenen dat 'wij' nu ook aan de beurt zijn voor de IP migratie).

Deze migratie schijnt te gebeuren om de IP space van KPN ITNS uit te breiden met wat 'geleende' IP adressen van KPN zelf (ipv4 schaarste), maar dat lijkt niet overal even soepel te gebeuren.

Voor je router heb ik helaas geen oplossing :(. Lijkt me iig een vreemd verhaal dat die het niet doet en de PC wel. Ik ga het hier iig in de gaten houden met m'n Fritz!box 7390. Wat voor router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Bedankt voorde reacties. Lampjes op het modem blijven branden en ook op mijn sonicwall gaat de wan verbinding NIET down. Een andere voeding proberen voor de NT zit er niet in. Want die is helaas niet voorhanden. Bedankt voor de reacties en ik ga maar weer contact opnemen met de servicedesk.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

DjVe

Hatsaflats!

nr12468 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:22:
Misschien een beetje simpele vraag maar ik kom er niet meer uit.

Ik heb vandaag een amino m540 ontvangen.
Na hem aangesloten te hebben, probeerde ik de afstansbediening te synchen met de tv (sony bravia kdl 40l4000). Maar na iets van 20 verschillende sony codes nog geen resultaat.

Alleen reageert de animo zelf nu ook niet meer op de afstandsbediening. Tot nu toe zijn de meeste reset instellingen voor net andere types afstandsbedieningen, en werken dus niet.

Kortom kan iemand me zeggen hoe ik de afstandsbediening met de amino synch?

EDIT ondertussen wel een werkende tv code gevonden, dus nu werkt de amino remote wel op de tv maar niet op de amino zelf...

EDIT 2
Heb ondertussen in het xms topic gekeken naar posts van mojo.
Zowel verplaatsen, en ander licht lossen niks op. Remote resetten met stb+ok en 000 werkt ook niet.
(misschien is er een andere code voor deze omdat tv code ook 4 cijfers was ipv 3?)
stroom van amino 540 af halen werkt ook niet.
Vind het wel vaag dat een tv code instellen de connectie met je animo laat verdwijnen die eerst prima was.
Je moet 0000 hebben. Dus powertoggle STB + OK indrukken tot hij kort oplicht en dan code 0000. De code voor de Tv moet 1505 zijn. Vervolgens moet je nog wel even de afstandsbediening zo instellen dat hij het volume van de TV gaan bedienen en niet van de ontvanger. Druk daarvoor de + van volume en de OK knop voor 2 seconde in (om terug te gaan naar volume via de ontvanger, hou je de - volume en OK in).

U bent succesvol gesynchroniseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Arjen8 schreef op maandag 03 december 2012 @ 04:57:
@Lijbrandt_Desk

Beste Webcareteam,

Sinds gisteren heb ik een majeur probleem. Mijn router krijgt geen lease meer van het glasvezelmodem. Ik heb echter niets in mijn hardware veranderd. Alleen het direct aansluiten van een vaste computer levert een verbinding op. Het valt op dat het ip nummer van een reeks beginnend met 188 is gewijzigd naar een reeks beginnend met 77. De dns server nummers zijn wel ongewijzigd.

Ook als ik het mac adres van de vaste computer zet in mijn router worden er geen gegevens door gezet naar de router en daarmee de andere computers. Wel krijg ik dan het 77 ip nummer maar als ik de lease renew wordt het getal weer 0.0.0.0.

Mijn vraag aan jullie is allereerst om dit probleem op te lossen en ten tweede wat er gaande is op het Lijbrandt netwerk. Heeft dit te maken met de KPN en een mogelijke rebranding naar Telfort? Tot nu had ik altijd zeer stabiel internet, de grote kracht van glasvezel via Lijbrandt. k ben hier niet gelukkig mee. Mijn zoon heeft voor school elke dag een active verbinding nodig en dat is nu niet mogelijk.

En een andere router al geprobeert?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Arjen8 schreef op maandag 03 december 2012 @ 04:57:
@Lijbrandt_Desk

Beste Webcareteam,

Wij pakken dit voor je op. Dit heeft niet te maken met enige rebranding. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
eymey schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:07:
@Arjen8: Zat jij niet in Almere? (dat zou betekenen dat 'wij' nu ook aan de beurt zijn voor de IP migratie).
8)7 ...hoop ut niet... en uiteraard hoop ik dat het voor Arjen8 snel gefixed wordt natuurlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
DjVe schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:12:
[...]

Je moet 0000 hebben. Dus powertoggle STB + OK indrukken tot hij kort oplicht en dan code 0000. De code voor de Tv moet 1505 zijn. Vervolgens moet je nog wel even de afstandsbediening zo instellen dat hij het volume van de TV gaan bedienen en niet van de ontvanger. Druk daarvoor de + van volume en de OK knop voor 2 seconde in (om terug te gaan naar volume via de ontvanger, hou je de - volume en OK in).

U bent succesvol gesynchroniseerd ;)
Ik heb nog steeds dat de remote alleen werkt op de tv en niet de amino m540.

Die tv code werkte inmiddels al maar 0000 voor die stb doet niets.
Na de 3e 0 blijft het lampje van de remote iets langer aan alsof hij na 3 inputs een code inleest.
Het gaat trouwens om de onderste remote op deze pagina(Klik) i.c.m een amino m540.

Op glashart en lijbrandt sites vond ik 000 100 en 993 als reset-achtige codes voor andere afstandsbedieningen /amino's. (werken bij mij natuurlijk niet)
Ik zie trouwens ook nooit een led oplichten op de amino dat hij ir ontvangt.

Btw ik ben afgelopen week aangesloten en krijg standaard ip's met 77.... (geen idee of dat nou fout is, maar omdat andere het er over hadden)

[ Voor 7% gewijzigd door nr12468 op 03-12-2012 14:18 . Reden: fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Week 3:
Nog steeds geen teletext op RTL4 :(
Online is hier (http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag100/01) WEL teletext voor RTL4 (er bestaat dus wel degelijk teletext voor RTL4).
Het lijkt mij dat het dus 'n instelling is die fout staat bij het headend Roermond. Nog steeds... (ondanks mijn berichten in dit draadje en de telefonische communicatie).

Ik heb Lijbrandt net weer aan de lijn gehad (dikke 35 minuten) en over het teletext-klacht en 'wat voor beeldformaat wordt er nu doorgegeven (en vlak na het onderhoud en voor het onderhoud)' hebben ze daar nu aan elkaar gekoppeld, dat was schijnbaar makkelijker voor GHM (waar vorige week nog Reggefiber werd genoemd)...

Heb het beeldformaat-topic net ook ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
@eymey TripleNL en White_Collar en Webcareteam

Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ben blij te kunnen melden dat de problemen weg zijn. Na een paar keer firmware flashen heb ik mijn router weer aan de praat gekregen. Kennelijk is de op zich goede Asus router door de ip wijziging toch van slag geraakt. Ik heb ook een andere router (die van Lijbrandt) getest en die werkte. Daarna gelukkig de betere Asus weer werkend gekregen.

Vandaag heb ik ook de helpdesk van Lijbrandt gebeld en die ervaring was toch wel godgeklaagd. Eerst duurde het wel 25 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg die vervolgens zei dat als er sprake is 1 werkende vaste computer aan het glasmodem men geen ondersteuning biedt. Je bent volgens deze medewerker dan op jezelf aangewezen. Nu ben ik vrij handig maar mijn hiervoor goed werkende router is toch zeker door gekloot op het netwerk van Lijbrandt van slag geraakt.
De stelling van mevrouw is dat zelfs als een door Lijbrandt verstrekte router niet werkt ik geen ondersteuning zou krijgen. Als dit de toekomstige service van Lijbrandt is dan zie ik er niet zo veel heil meer in. Is dit dan nu al de invloed van de KPN? Lijbrandt/Telfort wordt een lowbudget merk waar de klant het zelf maar moet uitzoeken. Ik denk niet dat ik dan zal blijven bij deze provider.

Verder attendeer ik iedereen er hier op dat je op dit moment nog steeds niet zonder verlies van internet kunt overstappen. Dit is ruim een jaar geleden door KPN als netwerkbeheerder al beloofd. Nu alle Reggefiber internetproviders zijn overgenomen is KPN bijna alleen heerser op het "open" glasvezelnetwerk met volgens mij alleen Vodafone als enige echte concurrent. Daar moet je het natuurlijk niet makkelijk maken om te kunnen overstappen. Zo wordt open netwerk natuurlijk een wassen neus want je wilt of kunt niet lang zonder internet.

En dan de aanleiding voor de ip verandering, de extra ipv4 adressen. Volgens mij heb ik hier een tijdje geleden gevraagd wanneer Lijbrandt IPv6 gaat ondersteunen. De reacties waren o.a. dat dit nog lang niet nodig is maar dat klopt dan toch niet als ze nu van KPN overgehevelde ip adressen zijn gaan gebruiken. Ik heb er eentje nu. Graag hoor ik wat jullie mening en inzichten hierover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou inderdaad beter zijn om de mensen duidelijk te maken dat ze enkel 'n router met 'kwantum-korting' kopen via lijbrandt.

Het is goed dat je geen verplichte router krijgt zoals bij KPN, want dan ben je buiten gesloten van je eigen netwerk in jouw huis. Of je hangt daar weer 'n router achter (niet zo top voor je ping/snelheid) en kunt nog steeds niet alle normale instellingen configureren.
Tel daarbij op dat er 'gigabit-routers' op de markt zijn (met gigabit wan-poort) nog geen 1/3e van een 100mbit-snelheid kunnen halen volgens specs van de fabrikant (netgear, kuche kuche) en talloze mensen zweren bij hun bestaande router (die in een tijdperk van max 40mbit nog maar net werkte qua snelheid), dan begrijp ik terdege dat providers stellen dat als je pc rechtstreeks aan 't modem hangt en dan werkt: dat je als klant dan ook 'n werkende basis-situatie hebt.
500/500 abbo's komen ook wat 'kunstgreepjes' bij te kijken die ook niet iedere router ondersteunt.

Echter (en dat is waar in mijn optiek de schoen wringt), communicatie en specificatie van de diensten die je koopt/geleverd krijgt, mag je wel verwachten (eigenlijk zelfs eisen).
Maar ook die krijg je helaas erg weinig, niet of zelfs incorrect (tevens omdat veel medewerkers er zelf niets van snappen).
(Een vriend van me solliciteerde ooit op 1e lijns internet-support vacature van 'n bekende provider. Hij wist niet eens wat 'n ip-adres was. Met 'n versimpelde uitleg door mij van 'n amper 30 minuten over hoe internet werkt, kwam hij met vlag en wimpel door zijn sollicitatie. Sterker nog, hem werd 'n 2e lijns positie aangeboden op basis van zijn interview... Daar heeft hij 'n jaar gewerkt... waar gebeurd).

Het meest macabere is dat er schijnbaar zoiets bestaat als 'n 'web-pagina' die werkt als 'n soort interactief boek, met geanimeerde plaatjes...
Het stelt dus eigenlijk geen klap voor om zowel 'eenvoudige' alsook 'geavanceerde' informatie (zoals 'wat is 'n ip-adres'.. nou nou, wat moeilijk toch he, mensen snappen zeker ook vast ook niet wat 'n telefoonnummer is... of 'wat is 'n dns-server' wat eigenlijk gewoon 'n 'telefoonboek' is) toch efficiënt te verspreiden onder je klanten en daarmee ook nog eens de helpdesk te ontlasten.

In dat opzicht lijken de huidige grote providers meer op slechte goochelaars die zich houden aan 't motto: 'vertel niet van te voren welke truuk je uithaalt en herhaal 'm ook niet, zodoende hebben mensen niet door als 't eigenlijk fout ging'.

Andere analogie:
Stel je voor dat je auto-dealer/verkoper niet weet hoeveel cilinders de motor heeft van de nieuwe auto die je wilt kopen.. onacceptabel toch?
Ook mag je verwachten dat de fabrikant van de auto (via de merk-dealer) jou kan vertellen hoe je een radio-station op 'n pre-set 'programmeert' van de in het dashboard verwerkte originele auto-radio. (Wat dat betreft zou 't bv Lijbrandt niet misstaan om toch 'n online-knowledge base te hebben voor de router die zij aan veel van hun klanten verkopen).

Echter, als jij nu van de dealer eist om je te vertellen hoe je 'n radio-zender vast legt op je eigen 'marquant'-auto-radiootje dat je hebt ingebouwd... dat is toch ook onredelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
Amino M540 HDMI audio.

Wie zou er willen luisteren of er verschil zit in het audio niveau tussen b.v. het glashart Infokanaal (31) en een willekeurige NL HD TV zender?
Bij ons zijn de NL zenders sinds enige tijd een stuk zachter dan normaal en dat is erg vervelend bij het schakelen tussen verschillende bronnen. (Wii, radio, TV enz.)
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Solcon gaat ipv6-adressen uitdelen aan klanten

Kijk.... ondanks de mogelijke downtime gaat het toch steeds interessanter worden om een overstap naar Solcon te overwegen! (zeker nu Almeerse WMP+ postcodes ook groen licht lijken te hebben).

Toch vraag ik me nog wel af of Solcon meer weet dan wij weten (lees: Ondersteunt KPN nu in de hele Wholesale keten tot aan de klant het routeren van native ipv6?). Want volgens mij is dat wel nodig, wil een ISP aan al z'n klanten ipv6 kunnen uitdelen. Of gaan ze, netals waar Lijbrandt en XMS een pilot mee hebben gedraaid, met 6rd werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
eymey schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:07:

(lees: Ondersteunt KPN nu in de hele Wholesale keten tot aan de klant het routeren van native ipv6?). Want volgens mij is dat wel nodig, wil een ISP aan al z'n klanten ipv6 kunnen uitdelen. Of gaan ze, netals waar Lijbrandt en XMS een pilot mee hebben gedraaid, met 6rd werken?
Xs4all levert al langer native IPv6 uit, zowel op DSL, als op FttH platform.
En wie dacht je dat de operator/provider was op de achtergrond? Juist ja...KPN WholeSale... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, maar daar werkt het net even wat anders dan in de WMP+ leverstraat waar Solcon gebruik van maakt.

Bij KPN, Tweak Groen en XS4ALL zet je een PPP tunnel op die op het netwerk van de ISP uit komt. De switches/evt. routers in de city POP hoeven alleen de PPPoE pakketjes te transporteren tot aan de concentrator (in het geval van KPN gebeurt dat zo ver ik kan na gaan met VLAN extensions). De apparatuur die aan de klant kant de tunnel opzet en de apparatuur aan de ISP kant bepalen dus of er ipv6 over de tunnel heen gaat of IPV4 (even simplistisch gezegd, correct me if I'm wrong).

In de WMP+ situatie moeten de routers tot in de city pop native ipv6 kunnen routeren.....

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-12-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hier in Lelystad is WMP(+) gebied en wordt door Xs4all wel degelijk IPv6 uitgeleverd op FttH.
Volgens de wiki pagina van Xs4all:

XS4ALL maakt voor de IPv6-verbinding gebruik van de bestaande PPPoA/PPPoE-verbinding. De IPv6-verbinding wordt als dual stack geleverd naast de reguliere IPv4-verbinding. Het toewijzen van IPv6-adressen gebeurt op basis van DHCPv6-PD (prefix delegation). Verder is het van belang te weten dat er aan de PPP link zelf geen routeerbare adressen worden toegewezen (unnumbered). De minimale vereisten voor een CPE zijn:
support voor PPPoA/vcmux (ADSL) / PPPoE obv 802.1q tagged VLAN's (VDSL)
IPCP en IPv6CP (in dezelfde sessie)
DHCPv6 client support voor prefix delegation (IA_PD)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook helemaal niet dat XS4ALL dat niet doet? :?

Het stuk dat jij quote bevestigt juist precies wat ik probeer te vertellen: XS4ALL gebruikt de bestaande PPPoA/PPPoE verbinding voor native IPv6 en ze omschrijven ook netjes dat support voor PPPoA/vcmux of PPPoE over 802.1q nodig is hiervoor.

Dus nogmaals, waar maak je uit op dat ik zeg dat XS4ALL dat niet doet? Wat XS4ALL doet werkt via WMP/WBA (lees: zonder de + ).

Ik zeg alleen dat Solcon (en ook Lijbrandt, Vodafone, Concepts, etc.) gebruik maakt van WMP+ (let op de + ). En WMP+ maakt dus geen gebruik van 802.1q en tunneling vanuit de CPE, maar van routers tot in de city pop. En voor zover ik begrijp zijn (of waren) die nog niet native ipv6 ready.

WMP/WBA en WMP+ werken dus op een compleet andere manier.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 04-12-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt Solcon nou ook Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solcon is toch geen KPN-dochter?...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
nog niet!!!!................... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
En weet iemand dan hoe dat in Houten zit, waar je geen WMP+ gebied hebt, of beide gebieden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geldt in principe hetzelfde. Reggefiber Wholesale is ook van KPN (dus wgdo ook). In het XMS topic heb ik al begrepen dat WGDO langzaamaan ook (ook qua tv streams) in WMP+ geknoopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Dat laatste lijkt het wel op helaas ja, daar gaat mijn mooie iptv op alle apparaten :-( Lang leve de vrijheid!
Echt..als ik morgen een paar miljoen win begin ik een openere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
ik heb net met de klantenservice aan de lijn gehangen over mn remote die alleen de tv bestuurt en niet de amino 540.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweak.nl/manual/Afstandsbediening_blauw_media.gif

Klantenservice zei ook reset om amino te besturen is " stb+ok -> 0000 -> ok". Voor tv vergeten zou het "tv+ok -> 0000 -> ok" zijn.
Na beide van deze codes reageert nog steeds mn tv wel en de amino niet.
Aangezien beide dingen een nachtje zonder stroom/batterijen ook niks opgelost had weten ze het niet meer.

Dus krijg nu een vervangende opgestuurd. :)

[ Voor 0% gewijzigd door nr12468 op 04-12-2012 15:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:35:
Dat laatste lijkt het wel op helaas ja, daar gaat mijn mooie iptv op alle apparaten :-( Lang leve de vrijheid!
Echt..als ik morgen een paar miljoen win begin ik een openere provider
Dan ben ik zeker je eerste klant ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:30
@Webcare Team - Lijbrandt_Desk

Inzake Problemen met amino M532 [Kenmerk: 1211-175065]

Bedankt voor de zeer snelle oplossing, ik ga hier mee aan de slag. :)
Complimenten voor de snelle reactie en de niet verwachte afhandeling.
Mijn vertrouwen in Lijbrandt heeft een flinke positieve "boost" gekregen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Op het moment is mijn PC bekabeld rechtstreeks aangesloten op de eerste poort van het glasvezel modem. Wanneer ik mijn ip adres opvraag via ipconfig zie ik een adres in de reeks 77.175.1, dit is echter ook het publieke ip. Hoe vind ik mijn lokale IP?

Wanneer de wifi router binnen is wil ik een 2de PC bekabeld aan gaan sluiten. Moet de DHCP door het modem gedaan worden of kan dit ook op de router geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Dat is jou lokale ip adres. Of eigenlijk is er geen lokaal netwerk omdat je direct op de buitenwereld hangt met het 77 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Lieuwe15 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:15:
Dat is jou lokale ip adres. Of eigenlijk is er geen lokaal netwerk omdat je direct op de buitenwereld hangt met het 77 adres.
Maar welk ip adres zou een 2de aangesloten PC dan bijvoorbeeld kunnen krijgen? en kan via DHCP op een router evengoed nog een normaal lokaal netwerk opgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Als je er een router tussenzet zal die je pc een lokaal ip geven en de router krijgt 2 ip's (een lokale en de internet ip).
Het lokale ip kun je pas achter komen als de router er ook echt tussen hangt.
De router deelt via dhcp ip's uit aan de computers die eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 08:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Dit was te verwachten...

Vodafone vreest oneerlijke concurrentie glasvezel
http://www.totaaltv.nl/ni...ncurrentie_glasvezel.html