Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.680 views

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
toxict schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:45:
[...]

In zoverre dat bij de meerste ISP's gekozen wordt voor het model om IP's te koppelen aan het MAC adres van de CPE.

Dus zolang je CPE hetzelfde blijft, blijft je IP adres dat ook.

Dus semi-permanent vast zeg maar.
klopt, maar denk ook dat men daar geen toezeggingen in wil doen om gedonder in de toekomst te voorkomen. Nu Lijbrandt onder het KPN consortium valt zal men alleen maar meer vrijheid willen houden naar de toekomst toe om daar veranderingen in aan te kunnen brengen.

Hoe hangen je firewall regels trouwens vast aan je ip adres? En wat betreft mail/web servers e.d., ik zou een script bouwen wat je DNS aanpast als de IP wijzigt, mits je DNS provider natuurlijk scripting mogelijkheden heeft...

• datadevil
Het geluid op BBC HD doet trouwens heel raar, is dat bij iedereen?

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:14
Hier ook een 77* IP adres gekregen met als DNS suffix direct-adsl.nl.

Hebben meerdere mensen hierna ook problemen ondervonden met de DNS servers van Lijbrandt (188.142.0.6)? Ik heb vanmorgen de Google Public DNS servers in mijn router moeten bakken als preferred DNS omdat het meerendeel van de internet pagina's niet te openen waren. Nu ik de requests via Google Public DNS laat lopen heb ik geen problemen meer...

Ik ben niet zo bekend in HD land maar ik neem aan dat de HD stream niet van KPN gaat komen nu? Deze schijnt toch aanzienlijk minder kwaliteit door te geven?

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Verwijderd

dezonnebril schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:16:
Ik ben niet zo bekend in HD land maar ik neem aan dat de HD stream niet van KPN gaat komen nu? Deze schijnt toch aanzienlijk minder kwaliteit door te geven?
Bij WMP+ komen alle streams van KPN met uitzondering van DVB-C. De SD streams zijn gelijk bij GHM en KPN, de HD+ streams worden alleen door GHM gebruikt en niet door KPN daar is de bitrate voor HD 7,2 mbit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 12:48 ]

• dezonnebril
Volgens mij krijg ik (wij) nu de HD stream van GHM? Omdat ik ook nog gebruik maak van het DVB-C platform zonder dat hier een smartcard voor nodig is. Dit is toch alleen mogelijk in het WMP+ netwerk?

Verwijderd

dezonnebril schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:30:
Volgens mij krijg ik (wij) nu de HD stream van GHM? Omdat ik ook nog gebruik maak van het DVB-C platform zonder dat hier een smartcard voor nodig is. Dit is toch alleen mogelijk in het WMP+ netwerk?
De streams bij DVB-C zijn direct van de bron en niet van KPN. DVB-C kan alleen via providers die tv aanbieden van GHM

Verwijderd

toxict schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:57:
[...]

Mij viel gewoon op dat er in mijn ogen verkeerde text bij mijn ip staat in de trace.
In mijn ogen is dat niet netjes voor een "professioneel" bedrijf als KPN.
Netjes is het niet maar dat geld wel voor meer dingen bij KPN.

Al 3 jaar glas bij KPN met ipxxxxxa.speed.planet.nl als hostnaam. Inlognaam van de PPPoE tunnel in het modem is mac-adres@direct-adsl. Mijn eerste modem gaf altijd de melding dsl line is offline omdat de WAN poort werdt gebruikt i.p.v de normale ADSL aansluiting

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 13:15 ]

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
@lijbrandt_desk, jullie hebben DM.

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
En hij is weer beantwoord. -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• datadevil
Ruben, kun je dan nog eens kijken naar mijn vraag van eerder vandaag?

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

VriezeNet® schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:47:
@Lijbrandt_Desk: Waarom zit er nog steeds geen EPG informatie bij History HD ???
Het is bij ons niet bekend waarom deze EPG informatie ontbreekt, we hebben hiervan een melding gemaakt bij onze collega's. -Ruben

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:29
Ik wil even melden dat ik absoluut niet blij ben met de IP omnummer actie.

Het 77.xxx IP-adres dat ik nu heb gekregen staat gelist in de policy block list van Spamhaus:

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL178675

Als reden wordt aangegeven dat IP-adressen van KPN alleen SMTP-mail mogen versturen via de eigen servers van KPN.

Het IP-adres heeft tevens een "Poor" rating op senderbase.org, wat betekent dat mijn server nu geen mail meer kan afleveren aan zo'n beetje alle organisaties die mail gateways van Cisco/Ironport gebruiken.

Toen ik Lijbrandt nam is mij verzekerd dat ik zonder problemen eigen servers kon draaien thuis. Dat wordt op deze manier wel erg lastig.

Kan hier iets aan gedaan worden a.u.b.?

Doe mij maar weer het oude IP-adres van de ISP Fabriek terug...

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Ger57 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:05:
Heb inmiddels zo'n 2 maand een Lijbrandt abonnement.
Kun je er binnen 2 maanden vanaf of zit ik er een jaar aan vast?

groeten,
Ger
Je hebt getekend voor een jaarcontract, na 12 maanden kan je dus per maand het abonnement opzeggen. Mocht je echt per direct het abonnement willen opzeggen dan kan dat, je ontvangt dan wel een eindafrekening met de resterende maanden in 1x gefactureerd. -Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

datadevil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:15:
ik heb mijn inloggegevens inmiddels tweemaal ontvangen, maar ik krijg het inloggen echt niet voor elkaar. (wat best frustrerend is als je in het dagelijks leven web applicaties schrijft..)

Er lijkt echt iets mis te zijn met mijn mijn lijbrandt account...

Is het mogelijk om telefonisch mijn abonnement te veranderen?
Telefonisch het abonnement veranderen zal niet mogelijk zijn. Wij hebben hier getest met het inloggen op Mijn Lijbrandt en hier werkt het inloggen goed. -Ruben

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:41:
Het 77.xxx IP-adres dat ik nu heb gekregen staat gelist in de policy block list van Spamhaus:

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL178675

Als reden wordt aangegeven dat IP-adressen van KPN alleen SMTP-mail mogen versturen via de eigen servers van KPN.

Het IP-adres heeft tevens een "Poor" rating op senderbase.org, wat betekent dat mijn server nu geen mail meer kan afleveren aan zo'n beetje alle organisaties die mail gateways van Cisco/Ironport gebruiken.
Geldt ook voor mijn eigen KPN ip adres. Niet zo handig om dit zo te doen.

Bij KPN kan werkt een mailserver ook gewoon. Binnenkomenden mail gaat via een mx record naar mailrelay.direct-adsl.nl En uitgaande via de smarthost van KPN.

• Mr Magic
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:06:
[...]

Geldt ook voor mijn eigen KPN ip adres. Niet zo handig om dit zo te doen.

Bij KPN kan werkt een mailserver ook gewoon. Binnenkomenden mail gaat via een mx record naar mailrelay.direct-adsl.nl En uitgaande via de smarthost van KPN.
Dat was voor mij één van de redenen om niet voor KPN te kiezen bij de overstap naar glasvezel, maar voor Lijbrandt. Omdat Lijbrandt die beperkingen niet had. Nu word ik er via een omweg toch mee geconfronteerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:23:
[...]
De SD streams zijn gelijk bij GHM en KPN, [...]
Dat betwijfel ik, heb altijd begrepen dat de iptv SD streams van KPN geknepen worden om nog door een 33k6 modem (of zoiets) te kunnen.
De HD streams op WMP+ schijnen inmiddels qua beeld acceptabel te zijn (maar zonder het geluid dat bij de HD ervaring hoort), de SD streams schijnen nog steeds van dezelfde kwaliteit te zijn als voorheen (dus bedroevend laag).

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Hier ook een nieuw 77.175.30.X adres gekregen.
Komend vanaf een 188.142.63.X adres.

@Lijbrandt: Wat is de reden voor deze wijziging?

Overigens hier geen mogelijkheid om streams te kiezen op de Amino in een WMP+ gebied.

[ Voor 24% gewijzigd door .NCK op 15-11-2012 19:42 . Reden: toevoeging streams ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:39:
[...]
Dat betwijfel ik, heb altijd begrepen dat de iptv SD streams van KPN geknepen worden om nog door een 33k6 modem (of zoiets) te kunnen.
De HD streams op WMP+ schijnen inmiddels qua beeld acceptabel te zijn (maar zonder het geluid dat bij de HD ervaring hoort), de SD streams schijnen nog steeds van dezelfde kwaliteit te zijn als voorheen (dus bedroevend laag).
SD streams van KPN zijn 3.2 mbit die van de lokale omroep maar 1,5 mbit.

Zolang KPN het geluid bij de eigen streams niet verbeterd betwijfel ik of dat bij GHM streams wel gebeurd.
Zeker nu KPN ook eigenaar is van GHM.

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Begin er nu langzamerhand wel een beetje ziek van dat Lijbrand te worden. Na het nodige administratieve gezeik nu weer gedonder met het internet. Heel de dag al geen internet. Lees ik via mijn mobiele telefoon hier op het forum dat ze nu weer met de IP adressen hebben zitten klooien, en nu de DNS dus niet meer werkt. Het fantastische bijgeleverd Sitecom Router heeft geen mogelijkheid om een static DNS toe te voegen, zodat ik nu genoodzaakt ben om alle laptops, telefoons en tablets hier van een static IP te voorzien. En dan heb ik het nog niet eens over dat niet werkende EPG, regelmatig geen TV, opnemen wat niet wil en om de haverklap verandere IP adressen. Bravo Lijbrand, jullie zijn na het eind van dit contract ook mij kwijt!

Glasvezel fantastisch product, maar in 1 jaar tijd meer gezeik gehad dan bij 5 jaar UPC..

Edit:

Kortom kan iemand binnen Lijbrand die DNS servers eens schop geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Ralphie op 15-11-2012 21:16 ]

HODL

• datadevil
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:53:
[...]

Telefonisch het abonnement veranderen zal niet mogelijk zijn. Wij hebben hier getest met het inloggen op Mijn Lijbrandt en hier werkt het inloggen goed. -Ruben
ja, dan heb ik toch echt de verkeerde gegevens van jullie lijkt me, want dit werkt echt niet..

• datadevil
Mr Magic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:26:
[...]

Dat was voor mij één van de redenen om niet voor KPN te kiezen bij de overstap naar glasvezel, maar voor Lijbrandt. Omdat Lijbrandt die beperkingen niet had. Nu word ik er via een omweg toch mee geconfronteerd.
T'is wel behoorlijk beroerd inderdaad als ik dit zo lees...ondanks wat ik eerder zei.....en ik baal er vooral van dat er gewoon geen uitweg is; alles is KPN qua onderliggende diensten

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Misschien heb ik wat gemist,
Tot nu toe hadden we altijd maar 2 video-streams, maar ik zie nu 3 verschillende video-stream mogelijkheden: SD, HD en HD+
Wat is hier het verschil tussen?

• dezonnebril
Hier ook nog steeds veel last van slecht werkende DNS servers! Dit is gaande sinds de IP/netwerk change. Tijdens het surfen kunnen willekeurige pagina's gewoon niet geopend worden. Vanmiddag heeft alles er ook weer een half uur uitgelegen. Stabiel zijn de diensten van Lijbrandt inderdaad niet te noemen.

@Lijbrandt desk, hebben jullie hier reeds een storing van aangemaakt? Zo niet, dan graag alsnog doen.
De DNS servers die aan het haperen zijn zitten achter deze ip adressen: 188.142.0.6 en 188.142.0.22

Ik hoor graag de statusupdates op dit forum en/of per DM.

(Gelukkig had ik deze post even gekopieerd, tijdens het klikken op "verstuur" krijg ik in Firefox "Server not found"....... de rotte DNS server(s) weer dus :X Ik moest eerst de DNS op mijn router handmatig op Google Public zetten voordat ik deze post kon plaatsen!!) :-( :-(

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37

servies

Veni Vidi Servici

bhaaff schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:47:
Misschien heb ik wat gemist,
Tot nu toe hadden we altijd maar 2 video-streams, maar ik zie nu 3 verschillende video-stream mogelijkheden: SD, HD en HD+
Wat is hier het verschil tussen?
Waar zie jij dat? Ik kan dat nergens vinden...

• bhaaff
Als je bij een hd zender via de ok-knop en dan de blauwe knop (info) opvraagd. dan kun je hier de videostream aanpassen. Hier staan sinds kort 3 verschillende streams ipv 2 zoals het altijd was.

• Mr Magic
dezonnebril schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:58:
@Lijbrandt desk, hebben jullie hier reeds een storing van aangemaakt? Zo niet, dan graag alsnog doen.
De DNS servers die aan het haperen zijn zitten achter deze ip adressen: 188.142.0.6 en 188.142.0.22
Het is de .22 die problemen geeft. Net getest met nslookup:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
> server 188.142.0.22
Default Server:  ns2.ispfabriek.nl
Address:  188.142.0.22

> www.microsoft.com
Server:  ns2.ispfabriek.nl
Address:  188.142.0.22

Name:    www.microsoft.com
Served by:
- K.ROOT-SERVERS.NET

- L.ROOT-SERVERS.NET

- M.ROOT-SERVERS.NET

- A.ROOT-SERVERS.NET

- B.ROOT-SERVERS.NET

- C.ROOT-SERVERS.NET

- D.ROOT-SERVERS.NET

- E.ROOT-SERVERS.NET

- F.ROOT-SERVERS.NET

- G.ROOT-SERVERS.NET

De .6 geeft wel gewoon antwoord:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
> server 188.142.0.6
Default Server:  ns1.ispfabriek.nl
Address:  188.142.0.6

> www.microsoft.com
Server:  ns1.ispfabriek.nl
Address:  188.142.0.6

Non-authoritative answer:
Name:    lb1.www.ms.akadns.net
Address:  65.55.57.27
Aliases:  www.microsoft.com
          toggle.www.ms.akadns.net
          g.www.ms.akadns.net

Heb nu in m'n router als 2e en 3e DNS-server maar de Google-servers ingesteld.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit toont maar weer eens aan hoe Lijbrandt schijt aan zijn klanten heeft.
Diverse meldingen in dit topic over IP wijzigingen, maar webcare dood alsof haar neus bloed en reageert alleen op andere zaken .. :X

Gefeliciteerd, dit is precies de reden waarom menigeen walgt van Lijbrandt als provider in dit topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

• dezonnebril
Mr Magic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:08:
[...]

Het is de .22 die problemen geeft. Net getest met nslookup:

[code]> server 188.142.0.22
Default Server: ns2.ispfabriek.nl
Address: 188.142.0.22

> www.microsoft.com
Server: ns2.ispfabriek.nl

Name: www.microsoft.com
Served by:
- K.ROOT-SERVERS.NET

- L.ROOT-SERVERS.NET

<knip>
Klopt, heb hier ook last van een van de servers achter 188.142.0.22

• Ralphie
Ja en dan zijn wij nog zo "slim" om het via een omweg op te lossen, maar wat te denken van Jan de Tuinman van hiernaast..

Kansloos dit weer!

HODL

• datadevil
en echt...een DNS server is wel een van de simpelere dingen op netwerk gebied volgens mij..

• dezonnebril
Ralphie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:17:
Ja en dan zijn wij nog zo "slim" om het via een omweg op te lossen, maar wat te denken van Jan de Tuinman van hiernaast..

Kansloos dit weer!
Ja ik moet er inderdaad niet aan denken om als leek dit mee te maken... je zou echt gek worden als je dit elke keer weer opnieuw krijgt :X En iets zegt me dat als "Jan de Tuinman" de helpdesk belt, dat deze de schuld aan Jan zijn laptop/router geeft :|

• Mr Magic
Door dit soort dingen gaan ze mij wel kwijtraken als klant.

Helaas "moet" ik nog tot maart 2013, maar dan ga ik zeker kijken naar een overstap. Mits daar tegen die tijd een snelle procedure voor is, want op dit moment is overstappen naar een andere glasvezel-provider geloof ik net zo moeilijk als in het begin bij ADSL.

Overigens staat in Mijn Lijbrandt de einddatum van mijn contract nog steeds op 1 oktober 2013. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te corrigeren?

• datadevil
Maar waar ga je heen..

• Ralphie
Tja alles is KPN glas wat hier te krijgen is, voor mij weer terug naar UPC. Kijken hoe dat Horizon kastje dat inferieure Amino doosje kont schopt :P

HODL

• dezonnebril
Mr Magic schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:20:
Door dit soort dingen gaan ze mij wel kwijtraken als klant.

Helaas "moet" ik nog tot maart 2013, maar dan ga ik zeker kijken naar een overstap. Mits daar tegen die tijd een snelle procedure voor is, want op dit moment is overstappen naar een andere glasvezel-provider geloof ik net zo moeilijk als in het begin bij ADSL.

Overigens staat in Mijn Lijbrandt de einddatum van mijn contract nog steeds op 1 oktober 2013. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te corrigeren?
Klopt.

Ik zal je sterker vertellen... ik heb helemaal geen contract volgens "Mijn Lijbrandt". Ik ben namelijk een keer vanuit Lijbrandt onterecht afgesloten. Er wordt totaal geen prio gegeven aan het up-to-date maken van deze gegevens.
Wat bij elke partij (niet alleen Lijbrandt) dan wel weer interessant is, hoe slecht de administratie/communicatie etc. ook, de facturen en incasso zijn altijd optijd 8)7

• datadevil
mja, ik ben gehecht aan mijn IPTV en synchrone web snelheden....en in Houten (waar ik woon) is aardig wat aanbod, maar dacht dat alles nu KPN was geworden.

• datadevil
dezonnebril schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:24:
[...]

Klopt.

Ik zal je sterker vertellen... ik heb helemaal geen contract volgens "Mijn Lijbrandt". Ik ben namelijk een keer vanuit Lijbrandt onterecht afgesloten. Er wordt totaal geen prio gegeven aan het up-to-date maken van deze gegevens.
Wat bij elke partij (niet alleen Lijbrandt) dan wel weer interessant is, hoe slecht de administratie/communicatie etc. ook, de facturen en incasso zijn altijd optijd 8)7
Heeft ook wel te maken met het feit dat factureren vrij recht toe recht aan is..en natuurlijk is het ook hogere prio, maar toch..

• dezonnebril
datadevil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:26:
[...]

Heeft ook wel te maken met het feit dat factureren vrij recht toe recht aan is..en natuurlijk is het ook hogere prio, maar toch..
Die hogere prio is een zekerheid inderdaad :D

• datadevil
dus..per januari kan ik over; http://www.eindelijkglasvezel.nl/houten/providers welke is niet KPN..?

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
datadevil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:06:
Het geluid op BBC HD doet trouwens heel raar, is dat bij iedereen?
Yep hier (1326) ook. Alsof Stephan Hawkings alles ingesproken heeft.

@lijbrandt_desk kunnen jullie hier eens naar laten kijken ?

• servies
  • Laatst online: 21:37

servies

Veni Vidi Servici

bhaaff schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:03:
Als je bij een hd zender via de ok-knop en dan de blauwe knop (info) opvraagd. dan kun je hier de videostream aanpassen. Hier staan sinds kort 3 verschillende streams ipv 2 zoals het altijd was.
Hmm bij mijn M540 heb ik die mogelijkheid niet, ik kan überhaupt geen stream kiezen...

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Iemand hier ooit eerder een foutieve eerste factuur gehad in de zin van dat apparatuur VEEL te duur gefactureerd is? Hoe is dit opgelost?

Bij mijn eerste factuur heeft men geprobeerd mij 249 euro voor een Amino 540 te laten betalen, en ook nog eens een onbeperkt-bellen abo te factureren wat ik niet had aangevraagd. Flauw hoor, om zo niet oplettende klanten een oor aan te naaien.

Heb er destijds meteen over gebeld waarop men zei: storneren na afboeking, wordt met de volgende factuur allemaal rechtgezet.

En wat krijg ik deze week in de brievenbus: een aanmaning, of ik per ommegaande die veel te hoge eerste factuur wil gaan betalen.

DUS NIET.

En nu beweert Webcare dat ik toch eerst die eerste factuur moet gaan betalen (andere mening dan diegene die ik aan de telefoon heb gesproken dus) en dat ik het geld dan later terug krijg.

DUS NIET.

Als ik zie wat een enorme puinzooi de administratie van Lijbrandt is ga ik hun echt geen geld geven wat hun niet toekomt, dan kan ik het nog beter naar Griekenland overmaken.

Iemand ervaring met een soortgelijke ellende?

Ik heb zoooooooo'n enorme spijt van Lijbrandt... in 3 maanden meer ellende dan in 10+ jaar Ziggo/Telfort. Tot zover:
1) Een foute IPTV ontvanger levering (Amino 140 ipv een 540)
2) Geen gratis installatiemonteur volgens afspraak (komt alleen als je er alsnog om gaat vragen)
3) Na 3 weken werkende verbinding opeens 2 weken middeleeuwen: geen iptv, geen internet en geen telefoon
4) Bovenstaand verhaal, de foute factuur
5) Een aanmaning van de factuur waarvan afgesproken was dat ik deze zou kunnen storneren.
6) ... ik ben benieuwd.

Ik ga m'n rechtsbijstandsverzekerings polis maar alvast klaarleggen.

• MCP cloud
  • Laatst online: 19:37

MCP cloud

Op het web sinds 1998

yup hier ook gehad te veel gerekend en leuk vertellen dat het de volgende maand werdt terug gestort. Omdat ze het zo altijd doen 8)7

Heb het mooi laten terug boeken, en verteld dat het hun probleem is van de fout. Zou mooi zijn zeg onbeperkt x groot bedrag van iemands rekeningen plunderen. En jij komt in problemen.

Uiteindelijk is alles goed afgelopen.
catchingfire schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:08:
Iemand hier ooit eerder een foutieve eerste factuur gehad in de zin van dat apparatuur VEEL te duur gefactureerd is? Hoe is dit opgelost?

Bij mijn eerste factuur heeft men geprobeerd mij 249 euro voor een Amino 540 te laten betalen, en ook nog eens een onbeperkt-bellen abo te factureren wat ik niet had aangevraagd. Flauw hoor, om zo niet oplettende klanten een oor aan te naaien.

Heb er destijds meteen over gebeld waarop men zei: storneren na afboeking, wordt met de volgende factuur allemaal rechtgezet.

En wat krijg ik deze week in de brievenbus: een aanmaning, of ik per ommegaande die veel te hoge eerste factuur wil gaan betalen.

DUS NIET.

En nu beweert Webcare dat ik toch eerst die eerste factuur moet gaan betalen (andere mening dan diegene die ik aan de telefoon heb gesproken dus) en dat ik het geld dan later terug krijg.

DUS NIET.

Als ik zie wat een enorme puinzooi de administratie van Lijbrandt is ga ik hun echt geen geld geven wat hun niet toekomt, dan kan ik het nog beter naar Griekenland overmaken.

Ik heb zoooooooo'n enorme spijt van Lijbrandt... in 3 maanden meer ellende dan in 10+ jaar Ziggo/Telfort. Tot zover:
2) Geen gratis installatiemonteur volgens afspraak (komt alleen als je er alsnog om gaat vragen)
3) Na 3 weken werkende verbinding opeens 2 weken middeleeuwen: geen iptv, geen internet en geen telefoon
5) Een aanmaning van de factuur waarvan afgesproken was dat ik deze zou kunnen storneren.
6) ... ik ben benieuwd.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
servies schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:47:
[...]

Hmm bij mijn M540 heb ik die mogelijkheid niet, ik kan überhaupt geen stream kiezen...
Hallo Ik heb ook een M540.
Misschien komt het omdat je het volgende niet hebt aanstaan.
Als je naar de instellingen-menu gaat en daar kiest voor algemeen dan heb ik de audio/ondertitel staan op 'aan in minigids'.
Als je dit hebt gedaan moet je eerst even naar een andere zender zappen anders werkt het niet meteen.
Wanneer je dat gedaan hebt dan kun je via de minigids en dan de blauwe knop (info) de informatie vinden over welke stream is ingesteld. Door nu met de pijltoets naar boven te komen licht het vakje bij video op en kun je kiezen tussen verschillende video-streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie

DUS NIET.

DUS NIET.

6) ... ik ben benieuwd.

Same here :)

Ook 249,- in rekening gebracht en na afspraken over storneren een aanmaming sturen met daarop weer 10 euro extra aan aanmanings kosten...

Iemand de DNS al kunnen testen of deze nu wel werkt?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

DUS NIET.

DUS NIET.

6) ... ik ben benieuwd.

Ralphie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:16:
[...]

Same here :)

Ook 249,- in rekening gebracht en na afspraken over storneren een aanmaming sturen met daarop weer 10 euro extra aan aanmanings kosten...

Iemand de DNS al kunnen testen of deze nu wel werkt?
Normaal gesproken vragen wij de klant de factuur te voldoen. Wij kunnen het rechttrekken op de volgende factuur. Wanneer je de factuur storneert, krijg je inderdaad een herinnering. Het is onze fout dat er onterecht kosten in rekening zijn gebracht. Je ziet op de volgende factuur de creditering. Om de kosten te laten kloppen zal je dan alsnog de volledige eerste factuur moeten betalen. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
DNS server nog niet gefixed:

> server 188.142.0.22

> www.tweakers.net

Name: www.tweakers.net
Served by:
- E.ROOT-SERVERS.net

- F.ROOT-SERVERS.net

- G.ROOT-SERVERS.net

<knip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42
Ralphie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:23:
[...]

Tja alles is KPN glas wat hier te krijgen is, voor mij weer terug naar UPC. Kijken hoe dat Horizon kastje dat inferieure Amino doosje kont schopt :P
Ik zou nog maar niet zo blij worden.
UPC Horizon is ook lekker gebruikers onvriendelijk:

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
@Lijbrandt_Desk:

Willen jullie meer uitleg geven over het IP omnummer verhaal wat nu gaande is.
Ik heb dit gisteren ook al gesteld aan jullie in dit forum en zo ook anderen zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen is mijn internetverbinding , berkel 2651, instabiel, meer mensen last van??? Is er een storing Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:48:
Normaal gesproken vragen wij de klant de factuur te voldoen. Wij kunnen het rechttrekken op de volgende factuur. Wanneer je de factuur storneert, krijg je inderdaad een herinnering. Het is onze fout dat er onterecht kosten in rekening zijn gebracht. Je ziet op de volgende factuur de creditering. Om de kosten te laten kloppen zal je dan alsnog de volledige eerste factuur moeten betalen. - Fleur
Meen je dit nu echt?! jullie maken een fout, en vraagt vervolgens de klant even 250 euro te betalen om het daarna eens een keer te gaan oplossen.
Ongelooflijk wat een administratieve puinbende Lijbrandt aan het maken is. Lijbrandt wordt de nieuwe UPC. Tijd voor de loden leeuw zou ik zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Problemen met DNS servers van Lijbrandt

Onze collega's zijn op de hoogte van dit probleem, we hebben de informatie die jullie hier hebben aangegeven gebundeld en doorgegeven zodat het kan worden toegevoegd aan de storingsmelding. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 13-09 08:34
[...]

[...]

Met alle respect. Dat kan je gewoon niet van een klant vragen. Als jullie de administratie niet op orde hebben hoeft de klant hier natuurlijk niets van te merken bij het corrigeren. Extra werk voor jullie dat begrijp ik maar de klant staat in zijn recht deze foute factuur niet te betalen.

Alternatief is de zaak te laten escaleren en dan ben je klanten kwijt, gaat je reputatie naar de haaien en iedereen ongelukkig......

Ben overigens KPN klant maar kon niet laten hier op te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Dat lijkt me helemaal niet "normaal gesproken". Wat normaal gesproken is dat een service verlenend bedrijf z'n excuses voor de foutieve factuur aanbied, de foutieve factuur als niet verzonden verklaard en een nieuwe CORRECT factuur opstuurt.

Het kan toch echt niet zo zijn dat je verwacht klanten eerst een foutieve (te hoge) factuur laat betalen en dit vervolgens als het jullie uitkomt een keer gaat rechtzetten?????

Gezien jullie administratieve staat van dienst heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in dat ik dan nog iets terug ga krijgen dus dat ga ik niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 16-11-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

toxict schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:17:
@Lijbrandt_Desk:

Willen jullie meer uitleg geven over het IP omnummer verhaal wat nu gaande is.
Ik heb dit gisteren ook al gesteld aan jullie in dit forum en zo ook anderen zo te lezen.
Er zijn gisteren werkzaamheden uitgevoerd, tijdens deze werkzaamheden is er helaas iets fout gegaan waardoor klanten van de 185/188 range over zijn gegaan naar de 77 range. Dit is en wordt nu hersteld, voor zover bekend gaan onze klanten dus weer terug naar de 185/188 range. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:22
Ruben, ik heb het gevoel dat jij en Fleur wat slimmer zijn dan de rest op de helpdesk. Als ik bel krijg ik een melding dat er problemen zijn met internet en dat ik het modem moet restarten. Met een dns storing heeft dat weinig nut.

waarom wordt zo iets niet in het bandje gezegd? Dit is trouwens weer het zoveelste probleem bij Lijbrandt. Pas kreeg mijn router ook geen WAN ip. Ik moest maar even de kabel in het modem direct steken. Dat is geen oplossing.

nog een puntje van ontevredenheid, ik krijg vrij vaak een ander WAN ip, wat erg onhandig is als ik remote thuis wil werken. Waarom is dat? Voordat ik naar Lijbrandt ging had ik jaren lang een vast IP bij KPN

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:25:
[...]

Dit is en wordt nu hersteld, voor zover bekend gaan onze klanten dus weer terug naar de 185/188 range. -Ruben
Da's mooi. Kunnen jullie aangeven wanneer dit ongeveer klaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Mr Magic schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:29:
[...]

Da's mooi. Kunnen jullie aangeven wanneer dit ongeveer klaar zal zijn?
Hier is helaas geen informatie over beschikbaar, we houden dit voor zover mogelijk in de gaten en zullen hier een bericht posten als er nieuwe relevante informatie beschikbaar is. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
[...]

Er zijn gisteren werkzaamheden uitgevoerd, tijdens deze werkzaamheden is er helaas iets fout gegaan waardoor klanten van de 185/188 range over zijn gegaan naar de 77 range. Dit is en wordt nu hersteld, voor zover bekend gaan onze klanten dus weer terug naar de 185/188 range. -Ruben
Lijbrandt_Desk: Hoi Ruben/Fleur, nadat ik eind oktober weer aangesloten was na het onterecht afsluiten, kreeg ik in plaats van een 188.* een 37.* adres. Deze was wel van FTTH.ispfabriek. Was dit dan ook een fout en ga ik ook terug naar de 188.* reeks?
Ik heb nu ook een 77.* adres van direct-adsl gekregen.

Alvast dank ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dezonnebril op 16-11-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

dezonnebril schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:31:
[...]

Lijbrandt_Desk: Hoi Ruben/Fleur, nadat ik eind oktober weer aangesloten was na het onterecht afsluiten, kreeg ik in plaats van een 188.* een 37.* adres. Deze was wel van FTTH.ispfabriek. Was dit dan ook een fout en ga ik ook terug naar de 188.* reeks?

Alvast dank ;)
De 37 range is in gebruik genomen, we verwachten daarom niet dat je terug gezet zal worden op de 188 range.
dezonnebril schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:31:
[...]

Ik heb nu ook een 77.* adres van direct-adsl gekregen.

Alvast dank ;)
Zou jij voor ons het MAC adres van de aangesloten router/laptop/PC + het besturingssysteem (deze is voor het DNS onderzoek) van het systeem sturen? Wij geven dit aan onze collega's zodat het kan worden toegevoegd aan het bestaande onderzoek. -Ruben

[ Voor 29% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 16-11-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

(posts samengevoegd)

[ Voor 94% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 16-11-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Koffie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:45:
[...]

Meen je dit nu echt?! jullie maken een fout, en vraagt vervolgens de klant even 250 euro te betalen om het daarna eens een keer te gaan oplossen.
Ongelooflijk wat een administratieve puinbende Lijbrandt aan het maken is. Lijbrandt wordt de nieuwe UPC. Tijd voor de loden leeuw zou ik zeggen.
Ja erg he, er word zo lachoniek van hun kant gedaan over dat soort facturen. Vervolgens gaat het weer fout en word er weer sorry gezegd. Maar goed voorlopig deze ochtend weer storing in Berkel (2652) merkte ik.

Oh ja, wanneer worden de superieure HD beelden ook een keer superieur doorgegeven?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Ik heb je een DM gestuurd met de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Ralphie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:20:
[...]

Ja erg he, er word zo lachoniek van hun kant gedaan over dat soort facturen. Vervolgens gaat het weer fout en word er weer sorry gezegd. Maar goed voorlopig deze ochtend weer storing in Berkel (2652) merkte ik.

Oh ja, wanneer worden de superieure HD beelden ook een keer superieur doorgegeven?
Ik zit op 2652 Oostmeerlaan en heb geen storing de hele ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44
Maandag 05 november 2012 15:01:
Geachte Lijbrandt,
Zojuist met reggefiber gesproken en die zeggen dat wanneer de order verwerkt is (het opheffen van KPN) dat lijbrandt de order opnieuw in kan schieten. Dat kan gebeuren op/vanaf 12 november.
En de mevrouw van reggefiber vertelde mij ook dat catv gewoon geleverd kan worden als lijbrandt daar de order voor indiend.
Zal ik dit alles aan de orderdesk van lijbrandt melden of regelen jullie dit?

Mvg,
Lieuwe

Antwoord van de service-desk:
Dinsdag 06 november 2012 13:51:
Hoi Lieuwe,

Wij regelen het voor je, zodra het mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Fleur

Inmiddels is de lijn al sinds 12 november vrij en ik had nog steeds niks gehoord. Zonet toch maar even met reggefiber gebeld en die zeiden dat de lijn nog gewoon vrij was en er geen abonnement in de aanvraag zou staan voor mijn adres..
Dus maar eens met lijbrandt gebeld (eerst dik 15min in de wacht staan).. Ja de order was nog niet weer ingeschoten.. Blijkbaar regelt lijbrandt dus zelf helemaal niks!!!!! En moet ik er dus weer achteraan..
Ze zou er extra spoed achter zetten en de aansluiting zou binnen 20 dagen geactiveerd moeten zijn.. We zullen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 22:09
[...]

Dit klopt niet. Ik heb 10 november al gemaild met het feit dat ik toen een ip gekregen heb in de 77 range en dat de DNS niet werkte. Ik heb hier nooit enige reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

DJ Buzzz schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:08:
[...]

Dit klopt niet. Ik heb 10 november al gemaild met het feit dat ik toen een ip gekregen heb in de 77 range en dat de DNS niet werkte. Ik heb hier nooit enige reactie op gehad.
Waar heb je deze e-mail heen gestuurd en kan je ons het kenmerk van deze e-mail doorgeven? Als je geen kenmerk hebt kan je de e-mail ook sturen naar webcare@lijbrandt.nl -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeur over dat IP-adres zeg. Net zoals alle kabelbedrijven en meeste glas-ISP hanteren deze bij een consumenten abo een Dynamisch IP-adres en enkel met een zakelijk abo (meerdere) vaste IP-adressen. Je had kunnen weten dat het dus een Dynamisch IP-adres is en dat kan wisselen en dat mag de ISP dus ook doen sterker nog als j je modem meer dan 1,5 uur van de stroom haald dan gaat het modem zicht weer helemaal opnieuw de aanmeld procedure op het netwerk doorlopen en krijg je zowiezo ook een ander IP-adres. Dit staat gewoon in de Algemene Voorwaarde (AV) en daar heb je voor getekend dus is het zeuren over een ander IP absoluut niet aan de orde en zinloos. Als je een vast IP-adres wil neem je een zakelijk abo of een DSL-provider simpel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:29:
Wat een gezeur over dat IP-adres zeg. Net zoals alle kabelbedrijven en meeste glas-ISP hanteren deze bij een consumenten abo een Dynamisch IP-adres en enkel met een zakelijk (meerdere) vaste IP-adressen. Je had kunnen weten dat het dus een Dynamisch IP-adres is en dat kan wisselen en dat mag de ISP dus ook. Dit staat gewoon in de Algemene Voorwaarde (AV) en daar heb je voor getekend dus is het zeuren over een ander IP absoluut niet aan de orde en zinloos.
Wolter,

Ik heb het eerder gezegd in deze thread en ga het speciaal voor jou nog een keer zeggen:

Bijna alle, zo niet, alle internet providers in Nederland koppelen het IP adres wat ze uitgeven aan het MAC adres van het ADSL/Kabel/Glasvezelmodem.
Zolang je hetzelfde apparaat blijft gebruiken, blijf je hetzelfde vaste-dynamische IP adres terug krijgen.

Hierdoor schep je een verwachting....ook al heb je duidelijk aangegeven dat je niet aan vaste IP adressen doet.
Dus als het adres een keer veranderd als je een ander apparaat eraan hangt, met dus een ander MAC adres, dan is dat te verklaren.

Maar in dit geval hebben velen van ons een IP adres uit een compleet andere range zelfs gekregen.
BELANGRIJK: Zonder ooit een andere modem te hebben genomen.

Dus is het niet gek dat men vraagt hoe dit komt etc...

Dit is geen gezeur.

En je moet gewoon maar accepteren dat de een ander is in z'n opvattingen dan bijv. jij dat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gel*l zeg. Een vast Dynamisch IP-adres bestaat helemaal niet.
Het is OF Dynamisch (=veranderlijk) OF Statistisch (=vast) IP-adres en in de AV staat DUIDELIJK Dynamisch en dus mag de Provider die gewoon om wat voor reden ook veranderen.
En dan nog wat : Een provider koppeld uiteraard echt het IP-adres aan het Mac-adres van het modem
want het is veel te veel werk het weer handmatig te moeten veranderen als je modem defect raakt en dat gebeurd redelijk vaak.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:29:
Wat een gezeur over dat IP-adres zeg. Net zoals alle kabelbedrijven en meeste glas-ISP hanteren deze bij een consumenten abo een Dynamisch IP-adres en enkel met een zakelijk abo (meerdere) vaste IP-adressen. Je had kunnen weten dat het dus een Dynamisch IP-adres is en dat kan wisselen en dat mag de ISP dus ook doen sterker nog als j je modem meer dan 1,5 uur van de stroom haald dan gaat het modem zicht weer helemaal opnieuw de aanmeld procedure op het netwerk doorlopen en krijg je zowiezo ook een ander IP-adres. Dit staat gewoon in de Algemene Voorwaarde (AV) en daar heb je voor getekend dus is het zeuren over een ander IP absoluut niet aan de orde en zinloos. Als je een vast IP-adres wil neem je een zakelijk abo of een DSL-provider simpel.
Het gaat in deze niet primair over een wisseld IP adres, maar doordat er (weer) gewisseld is er nu niet meer via de ingestelde DNS van Lijbrandt geinternet kan worden. Kortom het werkt dus niet meer, behalve door zelf statisch het 8.8.8.8 DNS adres van Google in te stellen. En DAT is wel een kwalijke zaak!

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarom kan men per machine (PC ect) zelf handmatig OpenDNS instellen.
Als je veel apparaten hebt is dat even werk maar hoeft maar eenmalig en dan heb je geen
last meer van IP wissel. Dat de meeste daar geen zin in hebben is zeker niet de verandwoording van welke provider dan ook die Dynamische IP-adressen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Beneveerg schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:26:
Ruben, ik heb het gevoel dat jij en Fleur wat slimmer zijn dan de rest op de helpdesk. Als ik bel krijg ik een melding dat er problemen zijn met internet en dat ik het modem moet restarten. Met een dns storing heeft dat weinig nut.

waarom wordt zo iets niet in het bandje gezegd? Dit is trouwens weer het zoveelste probleem bij Lijbrandt. Pas kreeg mijn router ook geen WAN ip. Ik moest maar even de kabel in het modem direct steken. Dat is geen oplossing.

nog een puntje van ontevredenheid, ik krijg vrij vaak een ander WAN ip, wat erg onhandig is als ik remote thuis wil werken. Waarom is dat? Voordat ik naar Lijbrandt ging had ik jaren lang een vast IP bij KPN
Tijdens werkzaamheden kan het IP adres veranderen maar dit gebeurd niet altijd, het is dus lastig voor ons om te zeggen wanneer je wel of niet een nieuw IP adres gaat krijgen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:45:
Als je veel apparaten hebt is dat even werk maar hoeft maar eenmalig en dan heb je geen
last meer van IP wissel. Dat de meeste daar geen zin in hebben is zeker niet de verandwoording van welke provider dan ook die Dynamische IP-adressen gebruikt.
Wil jij het nou niet begrijpen of wat? Tuurlijk kan ik dat doen. Maar kan jou niet technische buurman het ook?

Lijbrandt deelt adressen uit die niet over de door hun ingestelde DNS server kunnen of mogen communiceren. Dat staat volkomen los van het uitdelen van ip adressen en is dus wel de verantwoording van de provider, zij delen uit en moet voor een werkende DNS server zorgen.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ruben ,

Dit is niet een probleem. Veel mensen weten niet het hoe-en-wat over Dynamische IP-adressen
en waarvoor een Provider daarvoor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele internet staat vol hoe je dat stap voor stap kan instellen en het zijn maar 4 kleine stapjes dat kan iedereen en anders is er altijd wel iemand in de kennisse of familiekring die dat even kan doen.
DNS van providers werken wel vaker niet door storing of werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:54:
@ Ruben ,

Dit is niet een probleem. Veel mensen weten niet het hoe-en-wat over Dynamische IP-adressen
en waarvoor een Provider daarvoor kiest.
Jij mist zooo de clue van dit probleem.... het gaat inderdaad niet om het wisselen van een IP adres. Daar hebben we dyndns of whatever voor. Maar om te zeggen dat iedereen maar public DNS servers moet instellen omdat je dan geen problemen meer hebt...? |:(

Dan kan de provider ook wel stoppen met zijn eigen DNS servers en er gelijk een handleiding bijgeven... Wanneer de DNS van een provider niet werkt, is het gewoon een storing. Period.

Ik hoop niet dat jij op een servicedesk werkt :F

[ Voor 13% gewijzigd door dezonnebril op 16-11-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Ik zit ook in een 77 reeks. Hebben andere reeksen geen last van DNS storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 77 reeks die UPC in een aantal gebieden gebruikt hebben ook vaak last van een niet (goed) werkende DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Beneveerg schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:58:
Ik zit ook in een 77 reeks. Hebben andere reeksen geen last van DNS storing?
Kan jij ons via DM je NAW gegevens, het MAC adres van de router/PC/laptop en het OS van de PC/laptop sturen? Wij zullen dit aan onze collega's doorgeven i.v.m. het "reeks 77" onderzoek. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:57:
Het hele internet staat vol hoe je dat stap voor stap kan instellen en het zijn maar 4 kleine stapjes dat kan iedereen en anders is er altijd wel iemand in de kennisse of familiekring die dat even kan doen.
DNS van providers werken wel vaker niet door storing of werkzaamheden.
Ja komop zeg, dat kan toch niet de bedoeling zijn zeg. Jij en ik weten hoe dat moet, maar mensen zonder enige kennis van netwerken zitten nu dus zonder internet, omdat er zoiets simpels misgaat.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:45:
Dit is volledig de omgekeerde wereld. Het maakt niet uit hoe en waar het staat. Bovendien erg lastig vinden, zonder werkende DNS. Als ik mijn schoonmoeder vertel dat ze haar DNS handmatig moet instellen omdat anders haar internet ooit een keer perongeluk kan uitvallen, zal haar reactie zijn: "dat ga ik echt niet doen, dat klinkt te moeilijk"
Je betaald als klant van lijbrandt voor een volledige ISP dienst inclusief DNS. Dan moet het gewoon werken. Het feit dat de DNS server ineens niet meer werkt en de helpdesk van Lijbrandt niet eens weet hoe dit op te lossen is bijzonder kwalijk!

Ik heb in iedergavel al sinds vrijdag 9-11 een 77 reeks IP, waarschijnlijk al sinds donderdag 8-11, toen mijn DNS problemen begonnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nivado op 16-11-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
@Lijbrandt_desk/Ruben. Ik heb hier 12 apparaten op het netwerk. Ik zal je de NAW gegevens sturen en het MAC adres van mijn router. Lijkt me dat de PC/Tablet/Telefoon geen problemen veroorzaken aangezien zij gewoon netjes een 192.168.1.x adres krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Beneveerg schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:10:
@Lijbrandt_desk/Ruben. Ik heb hier 12 apparaten op het netwerk. Ik zal je de NAW gegevens sturen en het MAC adres van mijn router. Lijkt me dat de PC/Tablet/Telefoon geen problemen veroorzaken aangezien zij gewoon netjes een 192.168.1.x adres krijgen.
Als je een router gebruikt stuur ons dan inderdaad het MAC adres daarvan. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Nivado schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:08:
[...]
Ik heb in iedergavel al sinds vrijdag 9-11 een 77 reeks IP, waarschijnlijk al sinds donderdag 8-11, toen mijn DNS problemen begonnen.
Voor jou hetzelfde: kan je ons je NAW gegevens + MAC adres van router of PC/laptop sturen? -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Ik kreeg toevallig net een beetje van een vriend van mij, ook lijbrandt klant, met exact het zelfde probleem. Grote kans dat hij ook een 77 adres heeft. Ik weet alleen zijn MAC adres niet. Wat kan hij het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:56
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:12:
[...]

Voor jou hetzelfde: kan je ons je NAW gegevens + MAC adres van router of PC/laptop sturen? -Ruben
Nivado schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:45:
[...]

Ik heb de gegevens afgelopen vrijdag door gestuurd. het probleem is echter nog niet verholpen.
Met mijn eigen pc "werkt" het nu via OpenDNS/Google, echter kan je de Sitecom Wireless 300N geen DNS server instellen, waardoor het in ieder apparaat handmatig ingestelt moet worden.
Laat ik dit nu net niet kunnen (mogen*) op mijn werk laptop. Waardoor ik dus niet kan thuis werken, terwijl voor thuiswerken de hoge upload van glas juist ideaal is.

Graag verneem ik spoedig hoe en wanneer jullie dit gaan oplossen.

*ze vinden mensen zoals wij eng denk ik...
Nivado schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:32:
Mijn relaas van gister avond:
[verhaal]
Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop de helpdesk hierin gehandeld heeft.
Ik heb inmiddels een nieuwe router gekocht, waar ik de DNS server wel (separaat) handmatig kan instellen en deze ingesteld op OpenDNS & Google.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 16-11-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

De 77 IP reeks + DNS problemen

Er zijn werkzaamheden uitgevoerd om de problemen met de 77 IP reeks en de DNS server(s) op te lossen. We willen jullie daarom vragen de volgende stappen uit te voeren:

- voer een ipconfig /release uit
- voer een ipconfig /flushdns uit

Kijk hierna in welke IP range je zit en of de Lijbrandt DNS server(s) goed werken. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:45:
De 77 IP reeks + DNS problemen

Er zijn werkzaamheden uitgevoerd om de problemen met de 77 IP reeks en de DNS server(s) op te lossen. We willen jullie daarom vragen de volgende stappen uit te voeren:

- voer een ipconfig /release uit
- voer een ipconfig /flushdns uit

Kijk hierna in welke IP range je zit en of de Lijbrandt DNS server(s) goed werken. -Ruben
Ik blijf in de 77.* reeks (direct-adsl.nl) maar de DNS server (188.142.0.22) doet weer wat hij moet doen.

> server 188.142.0.22

> www.tweakers.net

Non-authoritative answer:
Name: www.tweakers.net
Address: 213.239.154.20

Is het terugzetten naar een andere reeks van de baan of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:52:
[...]

Je hebt getekend voor een jaarcontract, na 12 maanden kan je dus per maand het abonnement opzeggen. Mocht je echt per direct het abonnement willen opzeggen dan kan dat, je ontvangt dan wel een eindafrekening met de resterende maanden in 1x gefactureerd. -Ruben
Ik zie dit hier allemaal gebeuren. Vind het jammer dat je (Lijbrandt) niet getriggerd wordt om het probleem aan te pakken als mensen vragen hoe je als klant afscheid kan nemen.

Die Amino box is zo'n ellende. Ik heb het ding om op te kunnen nemen, maar dat is gewoon een regelrechte ramp. Je kunt bij UPC gewoon een programma aantikken en tegen de box zeggen dat je dat in het vervolg altijd weer wilt opnemen. De Amino snapt dat niet, die zet de tijd vast en een x aantal opnames. Als die verstreken zijn stopt ie ook met verder op te nemen, zondat dat je het in de gaten hebt mis je daardoor opnames.
Daarnaast is snel schakelen er niet bij, als je een getal in toetst moet je ALTIJD wachten. Bij UPC drukte je op bijv. 4 en dan OK en je had RTL4, bij de Amino moet je wachten tot de invoertijd verstreken is, want op de OK knop drukken is gelijk aan Cancel!

Mij zijn jullie volgend jaar ook kwijt. Ik was superfanatiek met de glasvezel, heb serieus VEEL mensen overtuigd om Lijbrandt te nemen en ik schaam me er nu voor!

Ik ga volgend jaar terug naar de kabel. Daar heb ik een (redelijk) vast IP, nog nooit uitval gehad en een fatsoenlijke Mediabox.

Al was het alleen maar die Aminobox die gefixt zou worden, dat zou al een hoop leed schelen. En het is gewoon SOFTWARE. De problemen die de boxen hebben zijn geen technisch ingewikkelde problemen. Er zit qua opnemen gewoon een dikke designfout in, kijk dat maar eens af bij UPC en leer daar van!

Die OK knop..... Gewoon OK laten en geen ZapCancel van maken, dan ben je al een eind op weg.

Bij geen verbetering (en die verwacht ik eigenlijk ook niet meer) ben ik volgend jaar als mijn contract is afgelopen ook weg. Mijn vrouw gaat héél blij zijn als ze de UPC box weer terug heeft, kan ze eindelijk weer OPNEMEN!

Ik heb mijn wijze les in ieder geval geleerd....

PS. Heb je voor de grap weleens op de TeleText knop gedrukt??? Hoe durven jullie dat te verkopen! Dat is praktisch onleesbaar, daarnaast ook nog eens een ramp om te bedienen, dat is techniek uit 1974 die anno 2012 niet leesbaar op een FullHD flatscreenTV getoont kan worden!! Mijn TV heeft een prima TeleText, maarja alleen via DVB-C.

PS2. Daarnaast ben ik door Lijbrandt op de infoavond voorgelogen over de techniek. Ik heb gevraagd of het IPTV signaal apart binnenkwam, zodat ik bij een 100mbit abbo geen overhead zou krijgen van het TV verkeer. Nee ik kon wel 6 boxen aansluiten en zou er niets van merken volgens die kerel, heb 't 'm zelf 3x gevraagd of hij echt zeker was, nee 100% zeker..!. Echter niets blijkt minder waar. Als ik nu 's avond wat wil downloaden en ik wil dat een beetje vlot doen, dan moet ik de TV (Amino) uitzetten.... Ik snap niet dat men hiermee wegkomt. Ik heb de installateur nog speciaal gevraagd of de FTU wel een gigabit model was vanwege IPTV overhead. Deze gaf mij aan dat alles 100mbit is dan IPTV door je internetsnelheid onderuit haalt. De meerwaarde van glas is voor mij daardoor een stuk kleiner geworden. Dit soort problemen had ik eerder bij UPC verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 16-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

dezonnebril schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:50:
[...]

Ik blijf in de 77.* reeks (direct-adsl.nl) maar de DNS server (188.142.0.22) doet weer wat hij moet doen.

Is het terugzetten naar een andere reeks van de baan of..?
Voor alsnog ziet het er goed uit, de problemen met de 77.* IP reeks i.c.m. de DNS server *0.22 lijken opgelost. Als hiermee de problemen definitief zijn opgelost dan blijft de 77.* reeks actief. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 13-09 08:34
wel grappig dat Lijbrandt niet begrijpt hoe webcare echt werkt. De negatieve reacties hier negeert men gewoon. Echt heel wonderlijk dat bedrijf. Op deze manier is webcare ook geen reclame voor een bedrijf zeg....onvoorstelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:09
Fairy schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:50:
[...]

Mij zijn jullie volgend jaar ook kwijt.
Ik heb mijn wijze les in ieder geval geleerd....
Dito

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Ik heb nu:

IP Address: 77.175.x.x
Subnet Mask: 255.255.240.0
Gateway: 77.175.16.1
DNS 1: 188.142.0.6
DNS 2: 188.142.0.22

Lijkt dus weer goed te gaan ondanks een 77 reeks. Mij zijn jullie NOG niet kwijt, er moet ruimte voor verbetering zijn. De webcare is in ieder geval beter dan de telefonische helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bhaaff schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 06:56:
[...]

Hallo Ik heb ook een M540.
Misschien komt het omdat je het volgende niet hebt aanstaan.
Als je naar de instellingen-menu gaat en daar kiest voor algemeen dan heb ik de audio/ondertitel staan op 'aan in minigids'.
Als je dit hebt gedaan moet je eerst even naar een andere zender zappen anders werkt het niet meteen.
Wanneer je dat gedaan hebt dan kun je via de minigids en dan de blauwe knop (info) de informatie vinden over welke stream is ingesteld. Door nu met de pijltoets naar boven te komen licht het vakje bij video op en kun je kiezen tussen verschillende video-streams.
Erg interessant....Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen precies zijn????
HD`+
High defenition
Standard defenition

BVD

edit:

Dus wat ik vraag is: wat zijn de mbits van de verschillende streams?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

xxxMaverick schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:17:
wel grappig dat Lijbrandt niet begrijpt hoe webcare echt werkt. De negatieve reacties hier negeert men gewoon. Echt heel wonderlijk dat bedrijf. Op deze manier is webcare ook geen reclame voor een bedrijf zeg....onvoorstelbaar
Daar verbaas ik me ook over, of liever gezegd: daar irriteer ik me ook aan.

Aan de andere kant: wat moet je nou zeggen op de berg klachten, als je geen enkele verbetering kunt toezeggen?
Dat wordt een discussie die heel hoog gaat oplopen, zeker als na een tijdje blijkt dat er niets verbetert.

Misschien moet Lijbrandt maar de "UPC eind jaren ´90 methode" hanteren: pak ALLE klachten (stapel brieven en faxen was dat toen), van -pakweg- 80 cm hoog. Gooi die in 1x weg en begin gewoon met de eerst binnenkomende klacht. Dat lost alles op, dacht men toen :X

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:28:
[...]

SD streams van KPN zijn 3.2 mbit die van de lokale omroep maar 1,5 mbit.

Zolang KPN het geluid bij de eigen streams niet verbeterd betwijfel ik of dat bij GHM streams wel gebeurd.
Zeker nu KPN ook eigenaar is van GHM.
Nou, dan zijn de KPN en GHM SD streams toch zeker niet dezelfde. Ik zit op WGDO met SD streams van 8 à 10 mbit.
[...]

Normaal gesproken vragen wij de klant de factuur te voldoen. [...] Om de kosten te laten kloppen zal je dan alsnog de volledige eerste factuur moeten betalen.
Het lijkt mij dan logisch dat Lijbrandt eerst zorgt dat het wederrechtelijk geincasseerde deel van het afgeschreven bedrag wordt teruggestort, en dat de klant pas daarna de volledige factuur voldoet.
Zo kloppen de bedragen in het administratiesysteem en heeft de klant geen nadeel van de fout van Lijbrandt...
Ik zie namelijk niet in waarom de klant geld zou moeten lenen aan de ISP wanneer de ISP een administratieve vergissing heeft gemaakt. Laat dan de ISP zelf op de blaren gaan zitten.

(Of je zou, zoals gebruikelijk is, de factuur kunnen laten vervallen via een creditfactuur en daarna een nieuwe factuur sturen met het juiste bedrag. Maar dat is misschien te simpel gedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Live TV app ligt er weer eens uit.... Start wel opmaar geen stream te krijgen. Je verwacht het niet he....... :F
Begin nu te twijfelen, zou het iets te maken kunnen hebben met de IP change / omzetting naar het andere netwerk (direct-adsl.nl). Heb m sinds die change nog niet weer gebruikt.

Meer mensen? Melding is: "Er is iets misgegaan tijdens het afspelen".

[ Voor 52% gewijzigd door dezonnebril op 16-11-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

AAargh, ik zit een programma te kijken, heb 'm een tijdje op pause gehad, vraagt mijn vrouw me om even snel Net5 op te nemen, ze wil dat programma zien. Nou leuk, kan dus niet, want als je TV op pauze zet mag je geen TVGids bekijken. Kloteding...! Nu is het dus kiezen, of mijn programma wat ik nu aan het kijken ben overslaan, of de opnamen niet kunnen instellen.

Dit soort dilemma's heb ik met UPC nooit gehad.

Nog zoiets, ik wil 2 programma's achter elkaar opnemen, nota bene op dezelfde zender. Mag dus niet, want dat ziet hij als overlap (staat een overlap in van 5 minuten, want anders mis je consuequent het einde).
Je kunt dus niet fatsoenlijk 2 programma's achter elkaar opnemen.

Ik heb nu 3 programma's achter elkaar die ik wil opnemen vanavond, maar ik kan er maar 2 openemen, want die andere zit er precies tussen. Er is dus in de TVGids geen overlap in de programma's.

Stomme ding weigert pertinent 2 signalen te ontvangen en zelfs 2 opeenvolgende programma's op 1 zender kunnen gewoon niet, anno 2012 8)7

De AB van UPC kon je ook blind bedienen, spoelknoppen eenvoudig onderin en logisch indeling. Met de amino zit ik steeds op de AB te zoeken naar die knoppies en ook andere functies moet ik steeds opzoeken omdat ze heel onduidelijk zijn aangegeven.

Dat ding gaat héél hard de deur uit als mijn contract afgelopen is.

O ja nog zoiets doms, als je een lopende opname aan het bekijken bent en je spoelt naar het einde, dan breekt ie het afspelen doodleuk af. Ik moet die opname dus weer opnieuw starten en ben dus tig minuten bezig om de opname weer helemaal naar het einde door te spoelen en nog voorzichtig te zijn dat ik het einde niet aanraak.

De UPC box speelde aan het einde gewoon door (Live).

Kutzooi is het... :(

Jammer dat er nog steeds jaarcontracten bestaan voor dit soort verbindingen.

Nog even en dan :w Lijbrandt

[ Voor 70% gewijzigd door Fairy op 16-11-2012 21:58 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.