Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:52:
[...]
Je hebt getekend voor een jaarcontract, na 12 maanden kan je dus per maand het abonnement opzeggen. Mocht je echt per direct het abonnement willen opzeggen dan kan dat, je ontvangt dan wel een eindafrekening met de resterende maanden in 1x gefactureerd. -Ruben
Ik zie dit hier allemaal gebeuren. Vind het jammer dat je (Lijbrandt) niet getriggerd wordt om het probleem aan te pakken als mensen vragen hoe je als klant afscheid kan nemen.
Die Amino box is zo'n ellende. Ik heb het ding om op te kunnen nemen, maar dat is gewoon een regelrechte ramp. Je kunt bij UPC gewoon een programma aantikken en tegen de box zeggen dat je dat in het vervolg altijd weer wilt opnemen. De Amino snapt dat niet, die zet de tijd vast en een x aantal opnames. Als die verstreken zijn stopt ie ook met verder op te nemen, zondat dat je het in de gaten hebt mis je daardoor opnames.
Daarnaast is snel schakelen er niet bij, als je een getal in toetst moet je ALTIJD wachten. Bij UPC drukte je op bijv. 4 en dan OK en je had RTL4, bij de Amino moet je wachten tot de invoertijd verstreken is, want op de OK knop drukken is gelijk aan Cancel!
Mij zijn jullie volgend jaar ook kwijt. Ik was superfanatiek met de glasvezel, heb serieus VEEL mensen overtuigd om Lijbrandt te nemen en ik schaam me er nu voor!
Ik ga volgend jaar terug naar de kabel. Daar heb ik een (redelijk) vast IP, nog nooit uitval gehad en een fatsoenlijke Mediabox.
Al was het alleen maar die Aminobox die gefixt zou worden, dat zou al een hoop leed schelen. En het is gewoon SOFTWARE. De problemen die de boxen hebben zijn geen technisch ingewikkelde problemen. Er zit qua opnemen gewoon een dikke designfout in, kijk dat maar eens af bij UPC en leer daar van!
Die OK knop..... Gewoon OK laten en geen ZapCancel van maken, dan ben je al een eind op weg.
Bij geen verbetering (en die verwacht ik eigenlijk ook niet meer) ben ik volgend jaar als mijn contract is afgelopen ook weg. Mijn vrouw gaat héél blij zijn als ze de UPC box weer terug heeft, kan ze eindelijk weer OPNEMEN!
Ik heb mijn wijze les in ieder geval geleerd....
PS. Heb je voor de grap weleens op de TeleText knop gedrukt??? Hoe durven jullie dat te verkopen! Dat is praktisch onleesbaar, daarnaast ook nog eens een ramp om te bedienen, dat is techniek uit 1974 die anno 2012 niet leesbaar op een FullHD flatscreenTV getoont kan worden!! Mijn TV heeft een prima TeleText, maarja alleen via DVB-C.
PS2. Daarnaast ben ik door Lijbrandt op de infoavond voorgelogen over de techniek. Ik heb gevraagd of het IPTV signaal apart binnenkwam, zodat ik bij een 100mbit abbo geen overhead zou krijgen van het TV verkeer. Nee ik kon wel 6 boxen aansluiten en zou er niets van merken volgens die kerel, heb 't 'm zelf 3x gevraagd of hij echt zeker was, nee 100% zeker..!. Echter niets blijkt minder waar. Als ik nu 's avond wat wil downloaden en ik wil dat een beetje vlot doen, dan moet ik de TV (Amino) uitzetten.... Ik snap niet dat men hiermee wegkomt. Ik heb de installateur nog speciaal gevraagd of de FTU wel een gigabit model was vanwege IPTV overhead. Deze gaf mij aan dat alles 100mbit is dan IPTV door je internetsnelheid onderuit haalt. De meerwaarde van glas is voor mij daardoor een stuk kleiner geworden. Dit soort problemen had ik eerder bij UPC verwacht.
[
Voor 22% gewijzigd door
Fairy op 16-11-2012 16:09
]