Dat heeft bij mij welgeteld 5 maanden onderzoek geduurd, alvorens ik zelf maar besloten heb, dat mijn 100/100 upgrade maar moest worden teruggedraaid naar 50/50
Ik heb vanaf Juni na de upgrade 50/50 naar 100/100 klachten over de beschikbare bandbreedte gemeld.
Lijbrandt heeft steevast beweerd, dat 3 STB's geen nadelige invloed mogen hebben op de capaciteit, die ik volgens het nieuwe contract afneem.
Helaas heeft de praktijk voor mijn case bewezen, dat een degradatie van 10mb of meer per aangesloten actieve iptv device, gewoon een vast gegeven is. (Mijn download kwam niet hoger dan 70Mb met 3 actieve Amino's)
Het onderzoek n.a.v mijn klacht heeft voor mij veel irritatie en ergernis opgewekt, omdat er door Lijbrandt te vaak werd verwezen naar een andere leverancier en er te laks werd gereageerd op status update verzoeken.
Het is dus of 100/100 afnemen met in acht name van de bandbreedte verlies veroorzaakt door de aangesloten iptv devices of 50/50mb gegarandeerd!
Dit mag dus ook wel in de 100/100 mb "reclame" vermeld worden.
De consument wordt onjuist geinformeerd of zelfs helemaal niet.
Het enige lichtpuntje is, dat Lijbrandt Webcare geprobeerd heeft om in deze kwestie de vaart er in te houden.
Ik ga mijn contract uitdienen tot maart 2013 om vervolgens te gaan Provider "hoppen".
Laten wij hopen dat het over gaan naar een andere glasvezel provider, wat gestroomlijnder wordt ingericht.
Een mogelijke optie wordt anders eerst een jaartje UPC en dan weer verder kijken naar een andere Lijbrandt variant, want het concept vind ik persoonlijk goed