Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:55:
Even wat anders: Ik zie net in het OBN/ONE topic (rondom Eindhoven) dat via DVB-C de eerste 10 zenders in HD worden uitgezonden. Dat is ook gewoon Glashart Media net als Lijbrandt dus kan iemand even testen?

Ik heb mijn HD DVB-decoder niet aan de TV hangen en voordat ik dat wel heb... duurt me te lang :-)
Dat zou wel nieuw zijn :).

Hier in Almere is alleen het 'aloude' aantal in HD, dus Ned. 1, 2 en 3 en sinds kort ook TV Oost.

@Fairy: Grotendeels eens met je puntenlijstje :). HOewel er ook wel weer een aantal dingen is die beter zijn beregeld dan bij UPC.

* Mozaiekweergave: Dit heeft UPC uberhaupt niet? ;)

* HD zenders: Zitten bij Glashart Media gewoon op 1, 2, 3, e, etc. in plaats van de hoge nummers (wat UPC pas voor het eerst bij Horizon gecorrigeerd heeft).

Verder ben ik het met je eens dat veel punten idd gewoon softwarematig oplosbaar zijn. Vooral het niet kunnen opnemen van meerdere programma's tegelijk is een grote faal. Vooral als je dat andere programma bijvoorbeeld niet kan opnemen omdat het net 5 minuten te vroeg begint terwijl het programma op de andere zender nog niet afgelopen is.

Juist bij IPTV moet dit appeltje eitje zijn omdat je makkelijk enkele streams tegelijk binnen kan slurpen! Bij coax moet je voor verschillende zenders tegelijk extra tuners hebben (tenzij beide zenders eventueel op dezelfde frequentie zitten).

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 25-10-2012 23:18 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders: Ik zie net in het OBN/ONE topic (rondom Eindhoven) dat via DVB-C de eerste 10 zenders in HD worden uitgezonden. Dat is ook gewoon Glashart Media net als Lijbrandt dus kan iemand even testen?

Ik heb mijn HD DVB-decoder niet aan de TV hangen en voordat ik dat wel heb... duurt me te lang :-)
In Dordrecht ook niet (of nog niet?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ALS het zo is.... dan zou het me overigens niet verbazen dat het in Eindhoven als eerste is. Volgens mij kwam daar ook het allereerste spoor van HD op dvb-c (Bij ned. 1) 'online'......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59
Lieuwe15 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:23:
Ze zijn zeker niet op vakantie.
Ik heb 10 min geleden nog met ze aan de telefoon gezeten en daar kan ik maar een ding van zeggen: Hulde voor hun inzet _/-\o_
Hij heeft mij opgebeld om mijn hele situatie goed en duidelijk uit te leggen en een onderzoek te starten waarom het zo gelopen is en vooral waarom het zo lang duurt.

In mijn situatie is het helaas niks anders dan gewoon afwachten, gezien de internet vezel al volledig klaar is, alleen de analoge-tv vezel is nog niet gereed. En daardoor zegt hako dat vanaf hun kant alles gereed is en ze wachten op lijbrandt. Want Hako zorgt niet voor de analoge tv vezel.

Krijg nu net een mailtje weer binnen van reggefiber zelf waarin ze zeggen dat het nog allemaal 'spannend' is in zuid enschede en ik vermoed omdat hun er ook niet op gerekend hadden dat het zo lang zou duren.. Ze willen komende week de wijkcentrale open hebben voor activaties.

Zit niks anders op dan afwachten. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik misschien een beetje veel druk zet bij de verschillende partijen. In principe heb ik nog wel even aan tijd, aangezien ik het internet van de buurman leen (wat zelfs nog sneller via de wifi bridge is dan mijn vorige adsl verbinding :P) en analoge tv van ziggo nog gewoon werkt (zij het wel met slechte kwaliteit, maargoed).
Goed, inmiddels zijn we weer een paar weken verder en is er nog steeds niks gereed of klaar om op te leveren.. Zit er nu sterk over te denken om dat hele glasvezel maar gewoon af te blazen en dan maar gewoon kabel te nemen. Reggefiber reageert nu ook al niet meer op mijn e-mails :( (of ze zijn deze week niet aanwezig ivm vakantie (als dat zo is, is dat zeer slecht)).

Het is dus nog maar gewoon weer afwachten :'(
Ik zal zo maar even voor de 3e keer deze week een mailtje naar reggefiber doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

In Dordrecht ook niet (of nog niet?)...
eymey schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:01:
ALS het zo is.... dan zou het me overigens niet verbazen dat het in Eindhoven als eerste is. Volgens mij kwam daar ook het allereerste spoor van HD op dvb-c (Bij ned. 1) 'online'......
Helaas bleek dit een te voorbarige conclusie te zijn geweest. Het ging jammer genoeg over een bericht van iemand die (eindelijk) IPTV werkend had gekregen op een HTPC en daardoor nu 10 HD zenders heeft :-(

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een erg leuke nice to have!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

eymey schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:12:
[...]

Dat zou wel nieuw zijn :).

Hier in Almere is alleen het 'aloude' aantal in HD, dus Ned. 1, 2 en 3 en sinds kort ook TV Oost.

@Fairy: Grotendeels eens met je puntenlijstje :). HOewel er ook wel weer een aantal dingen is die beter zijn beregeld dan bij UPC.

* Mozaiekweergave: Dit heeft UPC uberhaupt niet? ;)

* HD zenders: Zitten bij Glashart Media gewoon op 1, 2, 3, e, etc. in plaats van de hoge nummers (wat UPC pas voor het eerst bij Horizon gecorrigeerd heeft).

Verder ben ik het met je eens dat veel punten idd gewoon softwarematig oplosbaar zijn. Vooral het niet kunnen opnemen van meerdere programma's tegelijk is een grote faal. Vooral als je dat andere programma bijvoorbeeld niet kan opnemen omdat het net 5 minuten te vroeg begint terwijl het programma op de andere zender nog niet afgelopen is.

Juist bij IPTV moet dit appeltje eitje zijn omdat je makkelijk enkele streams tegelijk binnen kan slurpen! Bij coax moet je voor verschillende zenders tegelijk extra tuners hebben (tenzij beide zenders eventueel op dezelfde frequentie zitten).
Die box is gewoon geen prettig ding om mee te werken. Mijn pa is er nu sinds vandaag definitief klaar met Lijbrandt. Vanochtend om 6 uur moest hij dringend op internet wegens een storing op de zaak. Mooi niet dus, verbinding helemaal plat, deed het pas iets van 2 uur later weer. En dat is niet de eerste keer. Ik kan hem er in ieder geval niet meer van overtuigen om glasvezel aan te houden, hij gaat bij de eerste gelegenheid weer naar UPC, daar heeft hij in al die jaren niet zoveel storingen gehad als bij Lijbrandt in een paar weken. Voor zijn werk staat betrouwbaarheid op nummer 1, geen verbinding = geen werk.

Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Fairy schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:27:
[...] Voor zijn werk staat betrouwbaarheid op nummer 1, geen verbinding = geen werk.

Jammer maar helaas...
Met alle respect, als dat zo is, moet je een zakelijke aansluiting regelen.

Uiteraard zijn alle verstoringen wel erg vervelend, maar ik vermoed dat dit ook bij een relatief nieuw product hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geenstijl schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:26:
[...]
Met alle respect, als dat zo is, moet je een zakelijke aansluiting regelen.
[...]
Dat lijkt me een typische houding vanuit de provider bezien.

Vanuit de consument gezien is het vrij simpel. Als je de keuze hebt voor
- een consumentenlijn met incidenteel-zakelijk gebruik die één keer in de 5 jaar down is, of
- een consumentenlijn met incidenteel-zakelijk gebruik die vijf keer per jaar down is, of
- een zakelijke lijn tegen het dubbele tarief

Dan lijkt mij de keuze vrij makkelijk. Laat ze maar voelen hoe tevreden je met ze bent...

Daarnaast: die zakelijke aansluiting maakt gebruik van dezelfde infrastructuur als de comsumentenlijn, dus bij kabelbreuk ben je waarschijnlijk net zo goed de pineut. En in de algemene voorwaarden zullen vast allerlei vormen van overmacht benoemd zijn (waaronder kabelbreuk) die ook geen garantie op verbinding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Als je een zakelijke lijn neemt krijg je als fallback een adsl lijn.
Daarnaast, hoe weet jij zo zeker dat het over de zelfde infra gaat?
Het kan best goed zijn dat het over andere lijnen gaat in de pop....

Daarnaast is het natuurlijk olie dom om een consumentenlijn te nemen als je zo afhankelijk bent van een internet aansluiting. Zakelijke abbo heten niet voor niks zakelijk.
Beetje krom om daar, welke provider dan ook, de schuld van te geven als het een keer niet werkt.

[ Voor 90% gewijzigd door White_Collar op 27-10-2012 13:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

White_Collar schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:46:

Daarnaast is het natuurlijk olie dom om een consumentenlijn te nemen als je zo afhankelijk bent van een internet aansluiting. Zakelijke abbo heten niet voor niks zakelijk.
Beetje krom om daar, welke provider dan ook, de schuld van te geven als het een keer niet werkt.
Of het bij UPC beter is :+
Er zijn belangrijker dingen in het leven dan 2 uur zonder internet of Tv :z

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar kunnen storingen trouwens dus ook zeer lokaal zijn, want ik heb niks van een evt. storing gemerkt.

Sowieso, op de hiccups van twee weken terug na heb ik bij Lijbrandt werkelijk nog nooit storing gehad, en ik ken mensen die bij UPC zitten in dezelfde stad die regelmatig geen verbinding hebben......

Verder wat betreft de settopbox: Ach... in het Vodafone topic (vodafone gebruikt precies dezelfde settopboxen via Glashart Media) zijn er juist weer mensen die het zappen en de functionaliteit een verademing vinden tov. de modellen mediabox van UPC die zij in gebruik hebben/hadden. Ook dat verschilt dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
ShadowLord schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:19:

Helaas bleek dit een te voorbarige conclusie te zijn geweest. Het ging jammer genoeg over een bericht van iemand die (eindelijk) IPTV werkend had gekregen op een HTPC en daardoor nu 10 HD zenders heeft :-(
Oeps... sorry, dat had ik hier al eerder weer kunnen melden ja.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:46:
Alles kan natuurlijk, maar het lijkt me sterk dat er tussen Amsterdam en de rest van het land een volledig redundant netwerk ligt waarbij alle verbindingen via geografisch gescheiden routes lopen. En in dat geval zou een kapotgetrokken kabel tussen Amsterdam en Haarlem zowel de consumentenaansluitingen als de zakelijke aansluitingen verstoren.
Dat kan zo zijn. Ik geeft ook de provider niet de schuld (goed lezen ;-) maar ik geef aan dat wanneer consumentenprovider A 25 x zoveel storingen heeft als consumentenprovider B, de keuze voor de consument makkelijk is. (en ja, alle letters en cijfers zijn maar voorbeelden).

Dan kan iemand wel wel roepen 'dan moet je maar een zakelijke aansluiting nemen' maar waarom zou je? Als je glasprovider niet voldoet kan je met zo makkelijk naar coax of ADSL.

Het is niet zo dat ik blij moet zijn met de gunsten van mijn provider, mijn provider mag blij zijn met mij als klant. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik vandaag tot mijn stomme verbazing dat mijn contract nog loopt tot 1 oktober 2013. Dit zal wel naar aanleiding van de BTW verhoging, maar het kan toch niet zo zijn dat je dan ook opnieuw een jaarcontact aan gaat. Hebben dit meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

WTF .. bij mij ook.

Ik ben helemaal geen nieuw jaarcontract aangegaan met Lijbrandt. Ik neem aan dat dit ASAP weer rechtgezet zal worden?
Wat zijn dit nu weer voor smerige praktijken Lijbrandt?!

edit: Ook lekker verneukeratief: je kunt alleen verlengen met de nieuwe contracten, maar deze 'verlenging' is gewoon met de oude contractsvorm.

edit 2: Zojuist de brief over de BTW en prijsverhoging erbij gepakt maar daar staat niets over een automatische verlenging van een jaar.
Alleen dat je mag wijzigen van abo of opzeggen, maar dat is wettelijk geregeld.

[ Voor 49% gewijzigd door Koffie op 27-10-2012 21:38 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Koffie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:29:
WTF .. bij mij ook.

Ik ben helemaal geen nieuw jaarcontract aangegaan met Lijbrandt. Ik neem aan dat dit ASAP weer rechtgezet zal worden?
Wat zijn dit nu weer voor smerige praktijken Lijbrandt?!

edit: Ook lekker verneukeratief: je kunt alleen verlengen met de nieuwe contracten, maar deze 'verlenging' is gewoon met de oude contractsvorm.
Hier ook hoor :X zal wel weer een bug in de software zijn.

Startdatum contract 1 oktober 2012
Einddatum contract 1 oktober 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Lijkt me een software bug, dat herstellen ze vast wel. Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de looptijd van je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:22:
Lijkt me een software bug, dat herstellen ze vast wel. Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de looptijd van je contract.
Als je het niet erg vind zou ik het toch maar in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Ter info: in verband met de overgang van zomer naar wintertijd staat sinds 23:00 de EPG uit. Niet de meest mooie oplossing maar er is geen andere volgens de techniek vrienden (niet alleen bij Lijbrandt maar bij alle KPN streams)

Morgen ochtend moet alles weer werken (hopen we) }:O

[update] EPG op DVB-C lijkt wel gewoon te werken. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door bontekoe37 op 27-10-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
bontekoe37 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:17:
Ter info: in verband met de overgang van zomer naar wintertijd staat sinds 23:00 de EPG uit. Niet de meest mooie oplossing maar er is geen andere volgens de techniek vrienden (niet alleen bij Lijbrandt maar bij alle KPN streams)

Al-dan-niet na een complete powercycle, zoals bij de voorgaande wisselingen nodig was als de Amino vastsloeg op de wisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
bontekoe37 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:17:

Tsja, zomer- en wintertijd bestaan nog niet zo lang hè! ;)

Staat los van Lijbrandt hoor.... Ik heb Vodafone en het zelfde probleem en zapte even langs dit topic
omdat er veel overeenkomsten zijn tussen Lijbrandt en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
denan schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:22:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/22411771.jpg

:+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amino (A140) stond idd weer gewoon vast na de overgang naar wintertijd, zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
M540 heeft nergens last van. Zit 'em toch in de software blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn PVR had (volgens mijn vrouw) ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dan zou er tussen de 140 en de 540 verschil zitten in een deel van de software dat niet gerelateerd is aan het verschil in functionaliteit. Verrassend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Weet iemand of de HBO aktie 2 maanden gratis nog geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Ja dit heb ik ook..... neem aan dat Lijbrandt dit hersteld.......slordig... |:(
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:23:
Zie ik vandaag tot mijn stomme verbazing dat mijn contract nog loopt tot 1 oktober 2013. Dit zal wel naar aanleiding van de BTW verhoging, maar het kan toch niet zo zijn dat je dan ook opnieuw een jaarcontact aan gaat. Hebben dit meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

oud probleem.... doordat nu de meeste (denk ik) pvr 540 automatisch in standby gezet kunnen worden komt automatisch de wintertijd actief als de box weer aangezet wordt..... (denk ik) O-)
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:55:
Hm, dan zou er tussen de 140 en de 540 verschil zitten in een deel van de software dat niet gerelateerd is aan het verschil in functionaliteit. Verrassend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:23:
En ja hoor, ook bij mij is ongevraagd (dus onwettig) mijn einddatum zo maar even aangepast naar 1 oktober 2013 (7091DS 14)
Ik ga er in eerste instantie van uit, dat het hier om een systeem fout gaat, en heb de lijbrandt_desk dan ook even een DM gestuurd.

Morgen ook maar eens even aan de telefoon gaan hangen...

Een leuke voor de rechtsbijstand !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Ook bij mij is de einddatum veranderd naar 1 oktober 2013.
Dat is wel een erg makkelijke manier van klantenbinding...
Heb mail naar Lijbrandt gestuurd. Ben benieuwd of, wanneer en welke reactie ik krijg :?
Het product dat Lijbrandt levert, is best goed, maar aan de administratie kan helaas nog heel veel verbeterd worden.

Ik lees op de site van Lijbrandt dat er tussen half oktober en half november een automatische softwareupdate voor de 140 en de 540 komt. De 540 is van versie 2.3.5 naar 2.6.x.
Ik heb de update gedraaid. Zie geen verschillen in interface.
Weet iemand wat de update inhoudt? En zo ja, wil je dat dan ook meedelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stoffel63 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:45:
Ook bij mij is de einddatum veranderd naar 1 oktober 2013.
Dat is wel een erg makkelijke manier van klantenbinding...
Heb mail naar Lijbrandt gestuurd. Ben benieuwd of, wanneer en welke reactie ik krijg :?
Het product dat Lijbrandt levert, is best goed, maar aan de administratie kan helaas nog heel veel verbeterd worden.

Ik lees op de site van Lijbrandt dat er tussen half oktober en half november een automatische softwareupdate voor de 140 en de 540 komt. De 540 is van versie 2.3.5 naar 2.6.x.
Ik heb de update gedraaid. Zie geen verschillen in interface.
Weet iemand wat de update inhoudt? En zo ja, wil je dat dan ook meedelen? :P
Willen jullie allemaal bedenken dat dit blijkbaar automatisch is verzet naar 2013, zeer waarschijnlijk omdat er per 1 okt. iets is aangepast waardoor het systeem dacht dat de contracten automatisch een jaar verlengd moesten worden. Meteen gaan vloeken op Lijbrandt helpt niet en is ook niet erg netjes.
Niemand heeft een schriftelijke bevestiging van de verlenging ontvangen dus we gaan er vooralsnog maar vanuit dat Lijbrandt bezig is om het weer terug te zetten. Is wellicht niet zo makkelijk als je niet weet wat het daarvoor was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
@Barre73

Ik wil en kan best wel bedenken dat de datum automatische verzet zou zijn naar 2013.
Alleen ik kan geen reden bedenken waarom zou dit (automatisch) verzet zou moeten worden? Iedereen heeft toch een ingangs- en einddatum van zijn of haar abonnement? Er is totaal geen reden om deze datum te veranderen. Zowel niet administratief als juridisch. En dat dit automatisch gebeurd lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk. Dat is een kwestie van op de juiste (of in dit geval op de verkeerde) knoppen van het toetsenbord drukken.
Mijn opmerking over klantenbinding was overigens cynisch bedoeld.
En je opmerking over dat het terugzetten niet zo makkelijk is als je niet weet wet het daarvoor was, kan ik absoluut niet plaatsen. Als je je administratie op orde hebt en wellicht zo af een toe eens een backup van je meest basale klantgegevens maakt dan moet dat zo terug te vinden zijn.
Dat heet dus administratie op orde hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer men niet meer weet wat het daarvoor was, zie ik een kans voor ontevreden klanten die na 5 maanden al weg willen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik geef toe dat ik zelf niet bij Lijbrandt zit maar bij Concepts, dus jullie opgebouwde frustratie heb ik niet (maar kan ik wel plaatsen). Als je je abonnement wijzigt gaat er vaak een nieuw jaarcontract in. Per 1 oktober is er toch een prijsverhoging ingevoerd en een BTW wijziging? Wellicht dat het daarmee fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Barre73 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:21:
[...]

Willen jullie allemaal bedenken dat dit blijkbaar automatisch is verzet naar 2013, zeer waarschijnlijk omdat er per 1 okt. iets is aangepast waardoor het systeem dacht dat de contracten automatisch een jaar verlengd moesten worden. Meteen gaan vloeken op Lijbrandt helpt niet en is ook niet erg netjes.
Niemand heeft een schriftelijke bevestiging van de verlenging ontvangen dus we gaan er vooralsnog maar vanuit dat Lijbrandt bezig is om het weer terug te zetten. Is wellicht niet zo makkelijk als je niet weet wat het daarvoor was...
Gezien de halsstarrige, onbillijke houding van Lijbrandt rondom contracten weiger ik bovenstaand verhaal te geloven.
Los van dat: als het een foutje in de administratie zou zijn waren ze daar wel al achter gekomen (bijna een maand na dato).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Koffie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:53:
[...]

Gezien de halsstarrige, onbillijke houding van Lijbrandt rondom contracten weiger ik bovenstaand verhaal te geloven.
Los van dat: als het een foutje in de administratie zou zijn waren ze daar wel al achter gekomen (bijna een maand na dato).
Als het niemand opvalt dan is de kans groot dat lijbrandt het ook niet gezien heeft. Ik vermoed iets met de BTW aanpassing, maar ik zal het morgen eens aankaarten bij lbt.

add: het kan ook een bug zijn waardoor het alleen om de weergave van de datum gaat terwijl de contract binding period in het systeem nog wel correct staat.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 28-10-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
mja ook mijnlijbrandt.nl laat bij mij een contracteinddatum zien van 01-10-2013....
Zal binnen Lijbrandt ook wel opvallen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
Ik had dit vorige week al gemeld via de normale servicedesk lijn, maar werd doorverwezen omdat dit als klacht moest worden afgehandeld.
Ik heb dus maar een mail gestuurd naar klachten@lijbrandt.nl

helaas zal dit weer weken gaan duren.
Ik ben het spuugzat, want ik kan inmiddels een boek schrijven over mijn klachten nav snelheid vehoging 50/50 naar 100/100
Nu ben ik weer terug bij af (50/50), maar mijn contract is dus niet terug gezet naar af.
(maandelijks opzeggen), nee gewoon van 1-10-2012 tot 1-10-2013
Lijbrandt is weer goed bezig -)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Loden leeuw... Koude douche... Iemand? ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter een vezel ;) rijk dieet ... voor degenen die er de sch**t van krijgen :D

Overigens geloof ik ook niet dat het boze opzet is van Lijbrandt. Er zal vast ergens in het systeem gekeken worden naar een vlaggetje dat gerelateerd is aan de prijs van het abonnement.
Niet zo handig, maar toch ook vast niet met de kwade bedoeling om iedereen een jaar extra te binden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Een promotiecampagne om mensen over te laten stappen op internet, rtv en telefonie via glasvezel.
©2012 www.ditisdordt.nl

DORDRECHT – Het Need for speed Event op het Statenplein heeft vanmiddag volop aandacht getrokken van bezoekers aan de binnenstad. Het evenement was bedoeld om klanten te trekken voor een glasvezelabonnement bij één van de providers. Inmiddels zijn er in Dordrecht dertien providers actief op het glasvezelnetwerk dat overigens nog niet in alle wijken beschikbaar is.

Verkoopargument voor een glasvezelverbinding is snelheid. Daarom stonden op het Statenplein een paar snelle auto’s, een racesimulator en een kinderkartbaan. De eerste 25 nieuwe klanten mochten een rit door de binnenstad maken met een echte Ferrari. Volgens de organisatie zou een evenement als dit zo’n 1500 mensen moeten trekken.

[ Voor 68% gewijzigd door MCP cloud op 29-10-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blijft wel stil vanuit Lijbrandt_Desk .. iemand al reactie op zijn DM gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dan maar even wat "onofficieels" van mij: het klantenportal kijkt waarschijnlijk naar een verkeerde waarde. De einddatum van de contracten staat namelijk wel goed in de administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Koffie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:20:
yep via twitter...
ze zoeken het uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Koffie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:20:
Mij is telefonisch bevestigd, dat het om een fout gaat, en de oorspronkelijke datum (in mijn geval 21 mei 2013) blijft bestaan.
Via een DM heeft Lijbrandt_Desk aangegeven dit verder te gaan uitzoeken.

Gezien de eerdere positieve ervaringen met de "Lijbrandt_Desk" geef ik ze het voordeel van de twijfel.

Ik wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Via marktplaats een Animo 110 gekocht, maar bij het aansluiten krijg ik al direct een LOADING in beeld. De hele nacht aangehouden, echter vaochtend nog steeds LOADING in beeld.
Inmiddels een mail van de verkoper terug:
In Raalte hebben we een nieuw type glasvezelnetwerk waarbij dit type decoder niet meer wordt ondersteund.
Wellicht bij jou ook het probleem?, zou dit checken bij je provider .Ik kan er verder weinig over zeggen omdat
Ik hem ook zo gekocht heb van iemand uit Almere (was bestemd voor Kick XL) en het bij ons niet werkte.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In WMP+ gebied

KPN streams en Animo 110 gaan niet samen omdat de Animo 110 alleen mpeg2 kan weergeven.

WGDO gebied

lees maar eens 1 van de reacties

http://www.glasvezelbreed...ordt-grotendeels-kpn.html

Lijkt erop dat sommige HD zenders niet meer 1:1 mogen worden doorgeven

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. dus daar waar die deocder vandaan komt is het een WGDO gebied, dat wist ik niet.
Heb ik weer, inmiddels mijn 2e decoder die het niet doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

Koffie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:36:
Hmm .. dus daar waar die deocder vandaan komt is het een WGDO gebied, dat wist ik niet.
Heb ik weer, inmiddels mijn 2e decoder die het niet doet :(
Deze heb je dan wel helemaal aan jezelf te danken... Als je een klein beetje had rondgelezen dan had je dit geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, want de verkoper heeft die info niet gedeelt, maar gewoon zelf ook weer op MP geplempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Is ook niet aardig maar ik denk dat Servies bedoelde dat je met Googlen en rondkijken had kunnen weten wat de gevaren zijn van het kopen van een tweedehands Amino.
Dat 'ie kapot is, kan altijd een risico zijn bij Marktplaats zaken, maar weten welke Amino bij jou werkt moet je zelf kunnen vinden, zeker als Tweaker denk ik zo.

Maar er zijn nog wel WGDO gebieden waar je 'em kan verkopen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover ik kan zien is Raalte (waar de decoder vandaan kwam) een WBA gebied, net als waar ik woon.
Dat hij een WGDO decoder verkoopt omdat hij het zelf ook foutief gekocht had, had ik niet kunnen weten ;)

Maar goed, ik heb 'm een mail gestuurd kijken hoe hij daar op reageert. Iemand hier interesse? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:27:
Is ook niet aardig maar ik denk dat Servies bedoelde dat je met Googlen en rondkijken had kunnen weten wat de gevaren zijn van het kopen van een tweedehands Amino.
Dat 'ie kapot is, kan altijd een risico zijn bij Marktplaats zaken, maar weten welke Amino bij jou werkt moet je zelf kunnen vinden, zeker als Tweaker denk ik zo.

Maar er zijn nog wel WGDO gebieden waar je 'em kan verkopen denk ik zo.
Misschien dat Lijbrandt 2dehands Amino's aan kan bieden, 170 nieuw vrij duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het enige voordeel is dan wel dat de A140 zowel SD als HD aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar @koffie: 1 ding snap ik niet. Je zei dat je al een A110 had, die in softbrick ging. Ik kan dat niet zo goed rijmen met de constatering dat je in een WMP+ gebied woont (want dan had je originele ook al niet moeten werken)..... Of heb ik iets gemist? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dei eerste kwam ook van MP vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Koffie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:36:
Voor zover ik kan zien is Raalte (waar de decoder vandaan kwam) een WBA gebied, net als waar ik woon.
Dat hij een WGDO decoder verkoopt omdat hij het zelf ook foutief gekocht had, had ik niet kunnen weten ;)

Maar goed, ik heb 'm een mail gestuurd kijken hoe hij daar op reageert. Iemand hier interesse? :+
Raalte is 100% zeker een WBA gebied. Olst-Wijhe trouwens ook. Staat bij elkaar bekend als gebied Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vier jaar glasvezel in huis te hebben toch maar eens besloten om een abonnement via glasvezel te nemen. Na een eerste bezoek van de monteur kan hij hem niet volledig opleveren, de CATV doet het niet.

Nu is er morgen een vervolg afspraak, maar ben ondertussen zelf wat aan het testen geweest:
Wanneer alleen de CATV vezel verbonden is in de FTU heb ik enkele minuten beeld waarna de verbinding wegvalt. Wanneer de Internet en de CATV vezel beiden zijn aangesloten duurt het enkele seconden en is het beeld weer weg. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Gevonden gisteren tijdens een afondje doelloos zappen (heeeuurlijk)
2 nieuwe kanalen :

92. History HD
303. Ginx

Ook al bevestigd in het XMS summerspecial topic op dit forum.
History HD is een prima aanwinst, miste die stiekem toch een beetje na mijn overstap van UPC naar Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Bij ons is op iPTV geen programmainformatie meer vanaf vrijdag en verder in het overzicht (7132).
Hebben daar meer mensen last van?
Heb al dingen gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:32:
Na vier jaar glasvezel in huis te hebben toch maar eens besloten om een abonnement via glasvezel te nemen. Na een eerste bezoek van de monteur kan hij hem niet volledig opleveren, de CATV doet het niet.

Nu is er morgen een vervolg afspraak, maar ben ondertussen zelf wat aan het testen geweest:
Wanneer alleen de CATV vezel verbonden is in de FTU heb ik enkele minuten beeld waarna de verbinding wegvalt. Wanneer de Internet en de CATV vezel beiden zijn aangesloten duurt het enkele seconden en is het beeld weer weg. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Waarschijnlijk niet goed geconfigureerd. Het modem zet CATV uit als hij de configuratie inleest, maar als alleen catv verbonden is (dat gaat redelijk passief) valt er weinig uit te zetten omdat hij geen config kan inladen.

Je kan het voor de zekerheid even bij webcare neerleggen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
bhaaff schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:25:
Bij ons is op iPTV geen programmainformatie meer vanaf vrijdag en verder in het overzicht (7132).
Hebben daar meer mensen last van?
Heb al dingen gereset.
alleen op enkele kanalen, meer dan de gebruikelijke...maar niet "overall" als het ware.
welke mediabox heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Ik heb een 540 heb op alle zenders geen informatie meer vanaf vrijdag en verder.
De software versie in de mediabox is 2.6.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen EPG op de Amino vanaf vrijdag 01:00 uur.

@ Lijbrandt_Desk: Kunnen jullie dit (liefst met enige urgentie) oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Foutieve contractdatum in Mijn Lijbrandt

Zoals een aantal van jullie al heeft aangegeven is de start en einddatum van het contract n.a.v. de BTW verhoging aangepast in Mijn Lijbrandt, de correcte einddatum is bij ons wel bekend.

Mocht je in de tussentijd willen opzeggen vermeld bovenstaande informatie dan in de brief / e-mail en de opzegging zal dan alsnog correct worden verwerkt. -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:17:

Zoals een aantal van jullie al heeft aangegeven is de start en einddatum van het contract n.a.v. de BTW verhoging aangepast in Mijn Lijbrandt, de correcte einddatum is bij ons wel bekend.

Mocht je in de tussentijd willen opzeggen vermeld bovenstaande informatie dan in de brief / e-mail en de opzegging zal dan alsnog correct worden verwerkt. -Ruben
Wordt deze datum in MijnLijbrandt op korte termijn wel gecorrigeerd?

(BTW: MijnLijbrandt is de laatste tijd bijzonder traag, was dat al bekend?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023

wanneer wordt dit dan gecorrigeerd. Neem aan dat dit zsm wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hm, dat is toch een beetje de omgekeerde wereld. Lijbrandt moet gewoon zorgen dat de vergissing wordt hersteld, in plaats van het probleem over de schutting van de klant te kieperen.
(die vervolgens weer in discussie moet met een medewerker die de 'computer says no' methodiek hanteert...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat History HD is toegevoegd op kanaal 92.
Ik zou toch echt wel eens eerlijk van Lijbrandt willen weten
waarom ze dat WEL toevoegen en NG HD en de Duitse HD zenders die ze voorheen
wel doorgaven dat nu niet meer doen. Met het lulverhaal dat het technisch zou zijn trap ik niet meer
in.Mijn bovenbuurman zit op dezelfde centrale in zelfde WBA-gebied en heeft Vodafone en die geven het in perfecte kwaliteit WEL door dus nogmaals technisch is het niet.Als het wel een technische issu zou zijn dan kan Lijbrandt dat wel uitleggen maar ze zeggen gewoon dat ze dat niet verplicht zijn te doen en leggen dus niks uit. Dit is gewoon een ordinaire geldkwestie. Is het dat niet nou leg het me dan maar uit Lijbrandt. Klanten betalen en hebben recht een op uitleg waarom die HD kanalen weg zijn.

Zou tevens ook wel eens willen weten waneer die SW-update komt omdat gekraak van RTL 7 op te lossen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@WolterNL

Precies !
Enne ook gekraak op Veronica en NET5.... is van een gelijkend kaliber..

Het is gemeld bij Webcare alhier en er is een onderzoek gaande. Maar weinig nieuws op dat front te melden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Triple ,

Ik dacht laat im me maar aanmelde na onze vorig gesprek.
Wat betreft het kraken op die zenders wat kijken zelfs irrie maakt moeten ze gewoon oplossen klaar.
Wat betreft die HD zenders die verdwenen zijn maakt me alleen maar erg kwaad.
a) Ze hebben die wel tot voorkort wel doorgegeven.
b) Zonder opgaaf van reden halen ze ze weg.
c) Op eens is het een technisch issu.
d) Vodafone op de zelfde centralen en zefde WBA-gebied geeft die HD zenders in perfecte kwalteit WEL door dus technische issu is pure onzin.
e) Ze zeggen niet verplicht te zijn te melden wat de problemen zijn omtrent die zenders.
f) Vervolgens voegen ze wel History HD toe , hoe kan dat dan?? Het was toch een technische issu...!!!

Dit maakt mij dus erg kwaad. Het gelieg, het erom heen draaien. Technisch is het zeker niet dit gaat gewoon om geld. Vinden die zenders te duur om door te geven. Ik vind het echte Bull Sh*t.

Dan nog iets : Vanaf dat ik me box heb staat de pincode geblokkeerd de helft van de box kan ik niet gebruiken. Veel vuldig gebeld en ze zouden het oplossen maar tot op heden dus nog steeds niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovengenoemde maakt me erg kwaad mede ook door het aanmeld proces dat totaal idioot uit de hand is gelopen. Vooraf : Op 9 Julie kregen we de sleutels van het huis waar we nu wonen we gaan dus terug naar 5 Julie de dag waneer ik de Reggefiber winkel binnen stap voor een aansluiting.

Ze konden op adres zien dat vorige bewonen ook Lijbrandt heeft dus advies was dat ook te nemen opdat het sneller zou zijn omdat het modem er al hangt en het enkel een administratieve handeling zou wezen.
Ik een passend pakket uitgezocht en me aangemeld. Het zou allemaal ca 3 weken duren. Er was in de woning dus nog internet aanwezig maar geen TV (ook niet analoog). Ik Digitenne genomen voor maand op proef immers oplevering Glas zou binnen 3 weken gebeuren.

5 Weken later nog niks dus ik met Reggefiber bellen. Daar kwam uit dat het nog even zou duren want de lijn was bezet. Datklopte was singaal van vorige bewoner. Om een duistere reden kon Lijbrandt de vorige bewoner van ons huis hem niet verhuizen naar zijn nieuwe adres en dus bleef de lijn bezet maar goed had nog internet.

8 Weken later nog steeds geen verandering. Ik weer bellen en ze waren bezig met de verhuizing en zodra de lijn vrij is zou ik diezelfde dag nog opgeleverd worden.

3 Dagen later -pats- internet weg en dacht ja nu gaat het snel niks dus. Internet deed het niet maar de lijn was nog steeds bezet. Dit heeft gewoon 4 weken ruim geduurd ,had dus helemaal NIKS NADA meer.

2 Weken later komt mijn vader te overlijden en kan de uitvaart enkel via videostream volgen want hij woonde in Australie. Ik weer gebeld , hen alles verteld waarom het nu echt met spoed opgelost moet worden. Zou geregeld worden maar niet dus. Heb de uitvaard gemist door toedoen van Lijbrandt.

Ik werk vanuit thuis en Lijbrandt adverteerde toen ook met werken vanaf thuis. Na 3 weken niet te hebben kunnen werken ben ik ook dankzij Lijbrandt me baan kwijt. En dan Digitenne zit ik ook aan vast want de maand proef was dus al 2 maanden verlopen en vergoed Lijbrandt ook niet.

Lijbrandt compenseerd helemaal niks en doen net of hun neus bloed.
Daarom ben ik echt woedend op Lijbrandt en dan komt bovenstaande verhaal dus nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@wolterNL

wow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:23
Gisteren is bij ons het glasvezelmodem geplaatst door reggefiber. De volgende stap zal zijn dat ons lijbrandt abbonnement opgeleverd wordt. We hebben bij de aanvraag aangegeven een (gratis) lijbrandt-monteur te willen voor de installatie. Welke handelingen voert deze uit?
Is dat beperkt tot het overpluggen van stekkers uit het huidige upc-modem naar het glasvezel modem of legt deze monteur ook een utp kabel richting de tv in de woonkamer voor de digitale tv en stelt hij (voor zover nodig) ook de setupbox en overige tv's (die op dvb zullen werken) in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Triple. Waarom denk je dat ik zo gebrand ben. Krijg van Lijbrandt geen enkel handrijking terwijl door hun toen doen dingen heb gemist die nooit meer terug zullen komen.En wat ik (en jij en iedereen die Lijbrandt heeft) ?? Ze halen HD zenders weg zonder iets te melden en krijgen slecht geluid op die 3 zenders waar je je erg aan irriteerd. En ze doen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwb 'iedereen die Lijbrandt heeft': ik heb nog nooit iets gemerkt van een slechte geluidskwaliteit (in Dordt, WGDO) en ik mis ook niets aan HD zenders.
Het Journaal en programma's als Nieuwsuur of RTL Grand Prix zijn prima te volgen en het verschil tussen SD en HD zie ik nauwelijks.

Misschien een goede prikkel om eens een boek te gaan lezen ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Hm, dat is toch een beetje de omgekeerde wereld. Lijbrandt moet gewoon zorgen dat de vergissing wordt hersteld, in plaats van het probleem over de schutting van de klant te kieperen.
(die vervolgens weer in discussie moet met een medewerker die de 'computer says no' methodiek hanteert...)
Lijkt me op zich ook niet nodig. Aangezien de contractdatum wel correct in de administratie staat en het puur om een display issue gaat zal de administratie de correcte einddatum gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Ontbrekende EPG informatie vanaf vrijdag 01:00

Graag ontvangen we de volgende gegevens om de ontbrekende EPG informatie verder te onderzoeken:

- NAW gegevens
- STB ID
- Type ontvanger
- Software versie

Deze gegevens zullen wij gebruiken om een melding te maken bij onze collega's. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Koffie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Wordt deze datum in MijnLijbrandt op korte termijn wel gecorrigeerd?

(BTW: MijnLijbrandt is de laatste tijd bijzonder traag, was dat al bekend?)
henrickus schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

wanneer wordt dit dan gecorrigeerd. Neem aan dat dit zsm wordt opgelost.
Het is nog niet bekend op welke termijn dit zal worden opgelost, zoals eerder aangegeven zal dit geen problemen opleveren omdat in onze administratie de correcte einddatum vermeld staat. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

the-fox schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:14:
Gisteren is bij ons het glasvezelmodem geplaatst door reggefiber. De volgende stap zal zijn dat ons lijbrandt abbonnement opgeleverd wordt. We hebben bij de aanvraag aangegeven een (gratis) lijbrandt-monteur te willen voor de installatie. Welke handelingen voert deze uit?
Is dat beperkt tot het overpluggen van stekkers uit het huidige upc-modem naar het glasvezel modem of legt deze monteur ook een utp kabel richting de tv in de woonkamer voor de digitale tv en stelt hij (voor zover nodig) ook de setupbox en overige tv's (die op dvb zullen werken) in?
Binnen de binnenhuisinstallatie van Lijbrandt vallen de volgende werkzaamheden:

Internet
- Het aansluiten van 1 computer bedraad (of draadloos) rechtstreeks op modem.
- Instellen van de computer en uw e-mail.
- Het opleveren van internetverbinding.
- Instellen en beveiligen van het (draadloze) netwerk.

Telefonie
- Het aansluiten en testen van 1 telefoon of basisstation.

Radio & Televisie
- Het aansluiten van 1 of 2 toestellen, (radio en/of televisie)
- Het aansluiten van de kabel op het glasvezelmodem en televisie
- Bij TV’s die handmatig moeten worden ingesteld, worden alleen de eerste 10 zenders geprogrammeerd.

Wij leveren gratis coax-, UTP- en telefoniekabel voor het aansluiten van de (rand)apparatuur tot een maximum van 15 meter. De coax-, UTP-, en telefoniebekabeling wordt met spijkerclips weggelegd op of langs de plint. Er kan voor worden gekozen om de bekabeling te laten wegwerken in bestaande leidingen of via kruipruimten (er worden geen bouwkundige werkzaamheden uit als hak- en breekwerk uitgevoerd). Het wegwerken van kabels in bestaande leidingen en kruipruimtewerkzaamheden valt niet binnen de basisinstallatie. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te geloven. Webcare reageerd wel op het EPG verhaal en legt uit wat een monteur doet
maar op mijn schrijnend verhaal wordt niet geregeerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:23:
Niet te geloven. Webcare reageerd wel op het EPG verhaal en legt uit wat een monteur doet
maar op mijn schrijnend verhaal wordt niet geregeerd !
Sorry, maar waar moeten ze op reageren dan? De enige vraag die je stelt (voor zover ik kan zien) heeft betrekking op de sw update ivm krakend RTL7.

Ten aanzien van het missen van de stream van de begrafenis: dat is inderdaad erg pijnlijk en niet meer terug te draaien. Ik hoop wel dat iemand de beelden ook heeft opgenomen. Niet dat dat een vervanging is, maar dan heb je nog iets aan herinnering. Aan de andere kant vind ik het wel ver gaan om dat gemiste afscheid helemaal bij je provider te leggen. Je had ook bij vrienden of collega's kunnen kijken, met een vliegtuig zelf naar Australie, etc. Geen idee of dat allemaal haalbaar was, maar er waren iig meer opties die binnen jouw invloedssfeer lagen dan alleen afwachten of je een stream zou krijgen via een nog niet werkende aansluiting.

Voor wat betreft je baan: sorry maar dat is in mijn beleving gewoon niet handig. Wanneer je afspraken maakt met je werkgever moet je eerst zorgen dat je zelf aan die afspraken kan voldoen. En als het op afstand werken echt moet zijn ook daar oplossingen voor (bibliotheken, internet café's, vrienden). Je moet geen toezeggingen aan een ander (je baas) doen voordat je zelf hebt geverifieerd of je ze ook na kan komen. En volgens mij verkoopt Alice ADSL abonnementen per maand, dus ook daar was een oplossing (voor een probleem dat ontstaan is door je eigen afspraak met je eigen werkgever) die binnen je eigen invloedssfeer lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:10:
[...]

Lijkt me op zich ook niet nodig. Aangezien de contractdatum wel correct in de administratie staat en het puur om een display issue gaat zal de administratie de correcte einddatum gewoon zien.
Ah, dat had ik uit het bericht van webcare niet begrepen.
Er vanuit gaande dat de meeste mensen wel ongeveer zullen weten in welke maand het abo is ingegaan, lijkt het probleem me dan idd wel te overzien.
wat onverlet laat dat het wel handig zou zijn wanneer er tevens stappen worden ondernomen om beide systemen weer gesynchroniseerd te krijgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:46:
Bovengenoemde maakt me erg kwaad mede ook door het aanmeld proces dat totaal idioot uit de hand is gelopen. Vooraf : Op 9 Julie kregen we de sleutels van het huis waar we nu wonen we gaan dus terug naar 5 Julie de dag waneer ik de Reggefiber winkel binnen stap voor een aansluiting.

Ze konden op adres zien dat vorige bewonen ook Lijbrandt heeft dus advies was dat ook te nemen opdat het sneller zou zijn omdat het modem er al hangt en het enkel een administratieve handeling zou wezen.
Ik een passend pakket uitgezocht en me aangemeld. Het zou allemaal ca 3 weken duren. Er was in de woning dus nog internet aanwezig maar geen TV (ook niet analoog). Ik Digitenne genomen voor maand op proef immers oplevering Glas zou binnen 3 weken gebeuren.

5 Weken later nog niks dus ik met Reggefiber bellen. Daar kwam uit dat het nog even zou duren want de lijn was bezet. Datklopte was singaal van vorige bewoner. Om een duistere reden kon Lijbrandt de vorige bewoner van ons huis hem niet verhuizen naar zijn nieuwe adres en dus bleef de lijn bezet maar goed had nog internet.

8 Weken later nog steeds geen verandering. Ik weer bellen en ze waren bezig met de verhuizing en zodra de lijn vrij is zou ik diezelfde dag nog opgeleverd worden.

3 Dagen later -pats- internet weg en dacht ja nu gaat het snel niks dus. Internet deed het niet maar de lijn was nog steeds bezet. Dit heeft gewoon 4 weken ruim geduurd ,had dus helemaal NIKS NADA meer.

2 Weken later komt mijn vader te overlijden en kan de uitvaart enkel via videostream volgen want hij woonde in Australie. Ik weer gebeld , hen alles verteld waarom het nu echt met spoed opgelost moet worden. Zou geregeld worden maar niet dus. Heb de uitvaard gemist door toedoen van Lijbrandt.

Ik werk vanuit thuis en Lijbrandt adverteerde toen ook met werken vanaf thuis. Na 3 weken niet te hebben kunnen werken ben ik ook dankzij Lijbrandt me baan kwijt. En dan Digitenne zit ik ook aan vast want de maand proef was dus al 2 maanden verlopen en vergoed Lijbrandt ook niet.

Lijbrandt compenseerd helemaal niks en doen net of hun neus bloed.
Daarom ben ik echt woedend op Lijbrandt en dan komt bovenstaande verhaal dus nog bij.
Hoi Wolter, Wat naar dat er zo veel is misgegaan. Dat is normaal al vervelend, nu heeft ook nog eens invloed gehad in de persoonlijke sfeer. Dat hebben wij nooit gewild en hiervoor bieden wij je onze excuses aan.

Ik zie je veel posten voer verschillende onderwerpen. We nodigen je uit om een concrete vraag te stellen via een DM. Wij hopen je zo verder te kunnen helpen, waar mogelijk. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Prive Bericht gestuurd.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat Lijbrandt steekjes laat vallen, dat is wel duidelijk.
Maar een internet verbinding is geen wettelijk recht ofzo. Het is slechts een verbinding met inspanningsverplichting. En ja, er kan helaas van alles fout gaan. En (volgens Murphy) als het fout gaat, dan gaat het klaarblijkelijk ook goed fout, helaas. :-(

Maar om nou te zeggen dat je een online begrafenis gemist hebt door de schuld van Lijbrandt, dat is imho niet terecht. Er zijn altijd mogelijkheden (als het dan zoiets belangrijks is) om bij kennissen/buren/vrienden van een verbinding gebruik te maken.

En je baan kwijt raken doordat Lijbrandt geen thuiswerk verbinding levert. Sorry hoor, maar dat is onzin. Als je verbinding zo belangrijk is voor je broodwinning en je geen dag(en) zonder kunt, dan zul je voorzieningen moeten treffen om zaken dubbel uit te (laten) voeren. Hoe kun je nou je broodwinning laten afhangen van een verbinding die een paar tientjes per maand kost? :?
Zo heb ik EN een UPC kabelverbinding (redelijk snel, totdat FttH wordt opgeleverd) EN een ADSL verbinding als backup. En dat heeft me al menigmaal 'gered' als ik persé een internetverbinding nodig had en UPC er weer eens uitlag.

Dus het is eerlijker/juister om persoonlijke misère te scheiden van een consumenten productje wat helaas niet onfeilbaar is... :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:10:

Graag ontvangen we de volgende gegevens om de ontbrekende EPG informatie verder te onderzoeken:

- NAW gegevens
- STB ID
- Type ontvanger
- Software versie

Deze gegevens zullen wij gebruiken om een melding te maken bij onze collega's. -Ruben
Wat zou het toch handig zijn wanneer jullie een algemene storing zouden kunnen doorgeven zonder allemaal informatie nodig te hebben die niet relevant is voor het probleem. Kan het meldingssysteem daarop niet een keer worden aangepast? Ik heb vanaf m'n werk geen idee wat mijn STB ID is.

Ik weet wel dat dit een type storing is die ik (een meerderen) het afgelopen jaar al 2 of 3 keer heb doorgegeven, en in mijn herinnering ook steeds ontbreekt de EPG vanaf vrijdag rond een uur of 1

GHM moet inmiddels wel weten wat de oplossing is, want ze hebben het al 3 keer eerder opgelost het afgelopen jaar. Kan je niet gewoon daaraan refereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:45:
Maar een internet verbinding is geen wettelijk recht ofzo. Het is slechts een verbinding met inspanningsverplichting. En ja, er kan helaas van alles fout gaan. En (volgens Murphy) als het fout gaat, dan gaat het klaarblijkelijk ook goed fout, helaas. :-(

Maar om nou te zeggen dat je een online begrafenis gemist hebt door de schuld van Lijbrandt, dat is imho niet terecht. Er zijn altijd mogelijkheden (als het dan zoiets belangrijks is) om bij kennissen/buren/vrienden van een verbinding gebruik te maken.

En je baan kwijt raken doordat Lijbrandt geen thuiswerk verbinding levert. Sorry hoor, maar dat is onzin. Als je verbinding zo belangrijk is voor je broodwinning en je geen dag(en) zonder kunt, dan zul je voorzieningen moeten treffen om zaken dubbel uit te (laten) voeren. Hoe kun je nou je broodwinning laten afhangen van een verbinding die een paar tientjes per maand kost? :?
Zo heb ik EN een UPC kabelverbinding (redelijk snel, totdat FttH wordt opgeleverd) EN een ADSL verbinding als backup. En dat heeft me al menigmaal 'gered' als ik persé een internetverbinding nodig had en UPC er weer eens uitlag.

Dus het is eerlijker/juister om persoonlijke misère te scheiden van een consumenten productje wat helaas niet onfeilbaar is... :S
Je begrijpt dat je dat soort dingen niet bij iemanders gaat bekijken he.
Ze hebben lang geadverteerd met van uit huis werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehtweak schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:45:

Eensch.

Hoewel het hele relaas exemplarisch is voor hoe het er bij Lijbrandt aan toe gaat staat er ook een aantal dingen aan wat je Lijbrandt absoluut niet kan aanrekenen.

@WolterNL:

* Begrafenis: Er tragisch en vervelend natuurlijk, maar voor zoiets belangrijks had je natuurlijk ook best nog wel andere maatregelen kunnen treffen (desnoods een tijdelijke ADSL ofzo, uitvechten met Lijbrandt kan dan later altijd nog).

* Werk: Als dat werkelijk zo belangrijk is dat je er om ontslagen kan worden, zie punt 1 maar dan eigenlijk nog versterkt. Bovendien kan je me niet wijs maken dat een werkgever waar thuiswerken zo essentieel is niet zelf iets regelt voor de thuisverbinding.....

En ja, er wordt geadverteerd met dingen als thuis werken maar dat houdt niet in dat er dan ineens een (zakelijke) SLA op zit ofzo. Het is en blijft een consumentenlijn. Is het hebben van een verbinding werkelijk zo kritiek, dan regel je wat anders ernaast. Sim-pel!

Dat neemt overigens niet weg dat ik verder erg veel dingen in je verhaal herken m.b.t. de werkwijze bij Lijbrandt (of gebrek daaraan) maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat compensatie eisen wel erg ver gaat (hoogstens voor die Digitenne kosten, maar dat andere krijg je wrs. zelfs bij een rechter niet aangetoond, laat staan op een realistische waarde geschat).

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 31-10-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:53:
[...]

Je begrijpt dat je dat soort dingen niet bij iemanders gaat bekijken he.
Tuurlijk, maar dan nog zijn er zaken als tijdelijke (al dan niet mobiele) verbindingen te regelen.
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:53:
Ze hebben lang geadverteerd met van uit huis werken.
Ja, en? Er wordt zoveel geadverteerd, met wasmiddelen die witter wassen en maandverbandjes waardoor je in de zevende hemel geraakt. :+ En die geloof je ook allemaal? 8)7

Er zijn zat oplossingen (die niet eens zo kostbaar zijn) om een redundante thuiswerkverbinding te realiseren. Voor veel minder dan het 1-uurtarief van een gemiddelde IT-er heb je een maand lang een ADSL verbinding... dus... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitenne had ik het ookver das toch 11x 14.95 . Moest met recorder nemen de gewone boxen waren op.
En een exuus vanuit hun kant zonder dat ik erom moet vragen. Erkenning dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ongeacht of WolterNL "in zijn recht staat of niet"
hoe er mee omgegaan is door Lijbrandt, maar wat ik ook eerder begreep ook door Reggefibre is natuurlijk meer dan schrijnend te noemen.

En Lijbrandt had wel zo eerlijk moeten zijn op de momenten dat hij er naar vroeg hierop te wijzen dat het wellicht niet mogelijk was om het tijdig op te leveren op het moment dat hij daar expliciet naar vroeg, en dat hebben ze nagelaten wat ik er van begrijp.

En vergeet niet, gewekte verwachtingen scheppen ook een precedent, dat wordt nog wel eens vergeten.
En daar zou providers wel eens scherper op mogen zijn.

Zo kan ik mij een reclameuiting herinneren over "onbeperkt downloaden" door UPC. Vervolgens kwamen er datalimieten. een afgesloten klant is vervolgens toen we door de rechter in het gelijk gesteld (betrof een kennis van mij) en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Dus zoals de uitting reeel is, mag je het verwachten. Waren WolterNL zijn vragen zo irrieel ? zo nee, gewekte verwachting, zo ja, dan had men dat meteen moeten zeggen.
Dit betekent niet dat Lijbrandt zomaar schuld heeft aan ontslag of ellende, maar erkenning en compensatie van onnodig gemaakte kosten is op zijn minst wel op zijn plaats.

Voorbeeld van WolterNL, die opzoek is naar erkenning van de fouten en vergoeding van Digitenne is dan bv meer dan redelijk toch ?

Providers in het algemeen ( niet alleen Lijbrandt) zijn communicatiebedrijven, zij moeten beseffen dat de wijze waarop zij communiceren ( of juist niet ) gevolgen kunnen hebben, en uittingen door het personeel bindend zijn. En ik moet zeggen dat dat ook in het algemeen betreurend opgevolgd wordt door communicatiebedrijven.

Nu is er sprake van een voorbeeld hier bij Lijbrandt, maar zelf heb ik een vergelijkbaar geval met KPN en UPC gehad, en struin het internet maar rond, dat zijn niet de enige bedrijven.

Communicatiebedrijven zijn simpelweg niet goed in het communiceren met hun klanten, en dat is best wel jammer te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:10:

- NAW gegevens
- STB ID
- Type ontvanger
- Software versie

Er is contact hierover geweest met GHM, het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TOP, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
@Lijbrandt_Desk: Er is zeker nog niks meer bekend over mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:10:

Dit betekent niet dat Lijbrandt zomaar schuld heeft aan ontslag of ellende, maar erkenning en compensatie van onnodig gemaakte kosten is op zijn minst wel op zijn plaats.
Waarom zou je iets erkennen of compensatie bieden voor iets waaraan je geen schuld hebt?

Verder (maar dat is mijn persoonlijke mening): geneuzel over 'erkenning' lijkt me meer iets voor het forum van de Viva dan voor een tech-forum als Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Lieuwe15 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:14:
@Lijbrandt_Desk: Er is zeker nog niks meer bekend over mijn situatie?
Helaas is het nog niet bekend wanneer de wijkcentrale klaar is voor een Lijbrandt levering, zodra we hier meer informatie over hebben nemen we contact met je op. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah Triple somige mensen begrijpen het niet.
Pagina: 1 ... 15 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.