Niet helemaal met je eens. Voordat Reggefibre het project startte in 2007, is er in Almere Haven , Danswijk, tussen de Vaarten en nog een wijk (mij niet helemaal duidelijk welke) een start gemaakt met aanleg van het hoofdnetwerk. Almerenet 2.0 heette dat. Dit was een vervolg traject van het beruchte gemeente expirement in de stadsliedenwijk vlak daar voor. (Almere FIber Pilot in 2003)Barre73 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:45:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Er is als proef 1 gebied aangelegd door de gemeente Almere zelf. Daar hoorde 1 wijkcentrale bij en die is/was gevestigd in een groot datacenter aan de Randstad. En die woningen zijn gewoon aangesloten. Of het toen gestopt is als gevolg van geldtekort waag ik te betwijfelen als ik zie hoeveel de gemeente toen heeft besteed aan de rest van de stad.
En vervolgens is in 2007/2008 Reggefiber (Glashart) begonnen met de verglazing van de rest van Almere. Ook niet met een eindsprint of zoiets, maar gewoon volgens een vastgelegde volgorde.
En nu is dan dat eerste proefgebied overgenomen door Reggefiber en dat wordt binnenkort ook omgebouwd zodat het gelijk is aan de rest van Almere.
Almerenet 2.0 is daadwerkelijk als gevolg van geld problemen on hold gezet. En in 2007 heeft reggefibre hiervan een grootschalig doorstart gemaakt.
Ik ben namelijk betrokken geweest in alle 3 de fasen. In 2003/2004 woonde ik in de staatsliedenwijk en heb ik met de trial meetgedaan van Almere Fiber) in 2005 woonde ik in haven en werdt er glasvezel aangesloten van het Almerenet 2.0 (ben alleen geen klant geworden) en u raad het al, in 2009 werdt uiteindelijk Danswijk waar ik woonde ontzet voor het laatste stukje naar de woningen toe, want de rest lag er al. Was een zgn inhaalslag door Reggefibre.
Nee netwerk in Almere ( in welke vorm dan ook) ligt langer dan meniggeen doen denken.
In 2003 teste ik Unet (dat was de provider op Fiber Power Pilot) naast mijn UPC aansluiting. UPC won
In 2005 teste ik niet
In 2012 heb ik de overstap gemaakt naar het glasvezelnet want UPC won het niet meer....