Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Sinds 10 minuten geen internet meer in gebied 1325 (Almere). Nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Hoofddorp, 2133. Op dit moment geen internet/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Yep Berkel en Rodenrijs ook 2652

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilkic
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:38
Enschede 7532, liggen internet en telefoon ook plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
Hoevelaken, 3871

Geen internet/telefoon.
De onderste 2 lampjes van de Genexis blijven knipperen

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Internet ligt eruit.
Assen , Kloosterveen!
9405

[ Voor 6% gewijzigd door Gediminas op 13-10-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopD
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04 16:24
geen internet of telefonie, wel iptv en analoog
8918 Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Geen net 7122 Aalten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Blijkbaar gewoon heel Lijbrandt. In ieder geval ook in Houten geen internet (en vandaag ook weer geen DVB-C TV Gids)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Alweer hersteld,
In assen werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Laatst online: 25-08 14:18
sjimmie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:52:
Blijkbaar gewoon heel Lijbrandt. In ieder geval ook in Houten geen internet (en vandaag ook weer geen DVB-C TV Gids)
Oh en hier doet ie het (ook) weer.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilkic
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:38
Ook weer online hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ook in Dordrecht weer online...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Lieuwe15 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:52:
De gaten die hier voor de flat open lagen (om zo bij de glasvezelkabels en bij een of ander kastje wat in de grond zit) zijn iig dicht. Ik hoop dat dat goed nieuws is en de gereedmaking van de wijkcentrales nu bijna ten einde is.

*Edit*: Het betreft dan dus het GCO Lassen. Dat wil dus zeggen dat alle woningen hier aangesloten zijn. Of iig iedereen die meegewerkt heeft.
http://fiberdordrecht.nl/?Foto_album:GCO_-_Lassen

@FiberDordrecht: Mooie site trouwens, vooral de grote hoeveelheid aan foto's voegt veel toe!
Bedankt voor je reactie ;) Idd veel foto's bij het GCO lassen, ik was er de hele dag bij. Het was koud die dag gelukkig zat er een kachel in de bus :P

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Laatst online: 29-08 17:02
Gaat nog steeds van de 100 af.
Ik haal 94 mbit down zonder tv signaal. Met tv signaal 82 mbit.
Constante resultaten, geen afwijkingen na 5x proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:59:
Er zijn nu twee verschillende verhalen in omloop :

1. het gebruik van televisie zit binnen de 100/100 verbinding en als de televisie aanstaat is dit dus van invloed op de snelheid van het overige internetverkeer
2. het televisiesignaal ligt tegenwoordig OP de 100/100 verbinding zodat dit niet van invloed is op de internetsnelheid

zijn er hier misschien mensen die dit weten / kunnen testen en hier uitsluitsel over kunnen geven?
Voor 95% van de glasvezelabonnees zal het eerste van toepassing zijn aangezien de verbinding maximaal 100 Mbit is. en daar gaat alles overheen. Dus ja, dan zal je download zakken bij TV aan. Maar in alle nieuwe gebieden worden momenteel gigabit verbindingen uitgerold met een maximaal profiel van 500 mbit (nu nog) en dan gaat dat dus niet meer op. Tenzij je met 500 Mb/s per seconde downloadt :P
Maar uitgaande van een signaal van 12 Mb/s voor je TV signaal zou je nog 88 over houden. Is dat verschil nou heel erg? Ik vind van niet eigenlijk.. maar ja.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

pendragon1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:20:
Ja helaas hier ook.... 2405 WB Alphen aan den Rijn

Werkt weer wel.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Hier (Bleiswijk) was er ook een storing, ook telefonie lag eruit. Het is ondertussen weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:35:
[...] Maar in alle nieuwe gebieden worden momenteel gigabit verbindingen uitgerold met een maximaal profiel van 500 mbit...
Alle gebieden...? En dan ook gelijk alle aansluitingen...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:30

mb1

[...]

Voor 95% van de glasvezelabonnees zal het eerste van toepassing zijn aangezien de verbinding maximaal 100 Mbit is. en daar gaat alles overheen. Dus ja, dan zal je download zakken bij TV aan. Maar in alle nieuwe gebieden worden momenteel gigabit verbindingen uitgerold met een maximaal profiel van 500 mbit (nu nog) en dan gaat dat dus niet meer op. Tenzij je met 500 Mb/s per seconde downloadt :P
Maar uitgaande van een signaal van 12 Mb/s voor je TV signaal zou je nog 88 over houden. Is dat verschil nou heel erg? Ik vind van niet eigenlijk.. maar ja.
Ik vermoed dat het eerder voor 99% zo zal zijn ook al zit je in een "nieuw" gebied dan nog zullen ze pas een gigabit modem leveren indien je 500mbit afneemt.....zo heb ik me althans laten vertellen door een project manager van Lijbrandt.
Dus alle 100mbit klanten zijn de shaak!
Kijk even achter het klepje van je modem op het type en google maar eens dan zul je zien dat het meestal een 100mbit WAN / 100mbit LAN versie is.

[ Voor 7% gewijzigd door mb1 op 13-10-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heel snel hersteld die dip in de DVB-c EPG dit ws in het verleden wel anders.
de aandacht voor analoog is er wel op vooruit gegaan, schijnbaar hebben ze door dat dit toch een belangrijk product is!
waar volgens mij heel veel klanten gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
born2tweak schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Fijn dan dat ze dat bij de helpdesk ook weten... :)
Ben al 2 uur aan het prutsen geweest met instellingen op die Philips tv. Die vraagt namelijk niet om een netwerk id. Hopelijk krijg ik dat nog wel voor elkaar!
Ik quote mezelf ff, het werkt weer. Ook de Philips tv ging vanzelf goed. Hij herkende automatisch het netwerk. Blijkbaar toch vanwege de dvb-c storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mb1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:03:
[...]

Ik vermoed dat het eerder voor 99% zo zal zijn ook al zit je in een "nieuw" gebied dan nog zullen ze pas een gigabit modem leveren indien je 500mbit afneemt.....zo heb ik me althans laten vertellen door een project manager van Lijbrandt.
Dus alle 100mbit klanten zijn de shaak!
Kijk even achter het klepje van je modem op het type en google maar eens dan zul je zien dat het meestal een 100mbit WAN / 100mbit LAN versie is.
Ja, uiteraard heb je gelijk. Ik zat zelf alleen tot en met de FTU te denken maar als het modem niet gigabit is dan kom je niet veel verder nee..
Maar bij KPN "helaas" wel dan. Die Packet Front NT's die op de nieuwe Reggefiber FTU zitten zijn volgens mij wel allemaal Gigabit. En de Experiabox V8 volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33
[...]

is dat verschil heel erg, het is anders dan dat er iemand hier bij mij aan de eetkamertafel heeft zitten vertellen. En aangezien het voor mij van 120 ziggo dan naar ~88 glasvezel is dat vind ik dan toch wel zonde ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

bifi_G60 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:59:
[...]
En aangezien het voor mij van 120 ziggo dan naar ~88 glasvezel is dat vind ik dan toch wel zonde ja.
Waarom doe je het dan...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Beste forum leden,

Ik woon in Ermelo en binnenkort zal ik aangesloten zijn op glasvezel netwerk (ergens in november volgens reggefiber)

Ik heb nog niet mij keuze gemaakt voor een provider maar ben nog aan het oriënteren. (twijfel tussen KPN en Lijbrandt)

Heb wat topics gelezen maar kon nog geen duidelijk beeld krijgen over aantal zaken daarom de volgende vragen aan jullie.

Op dit moment heb ik alles in een pakket van UPC , een TV maar wil ook de mogelijkheid om zenders op mijn laptop, pc, tablet etc kunnen kijken.

1. Heb ik voor de analoge zenders (DVB-C) een 2de decoder nodig? ( mijn TV heeft geen DVB-C)

2. Moet ik Glasvezelmodem zelf aanschaffen? als ik op de reggefiber site de aanbiedingen vergelijk zie ik dat de aanbieding van Lijbrand geen Glasvezelmodem heeft.

3.Kan ik ook op mijn pc, laptop, Tablet (Android) Analoog/Digitaal/ Interactieve TV bekijken? ( zoals dreambox - via browser of vlc)

4. Zijn er veel storingen van tv, internet en telefonie?
5. Kan ik mijn huidige router (DLINK- DIR 655) blijven gebruiken?
6. Zouden jullie Lijbrandt aanraden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

NVT schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:05:
Beste forum leden,

Ik woon in Ermelo en binnenkort zal ik aangesloten zijn op glasvezel netwerk (ergens in november volgens reggefiber)

Ik heb nog niet mij keuze gemaakt voor een provider maar ben nog aan het oriënteren. (twijfel tussen KPN en Lijbrandt)

Heb wat topics gelezen maar kon nog geen duidelijk beeld krijgen over aantal zaken daarom de volgende vragen aan jullie.

Op dit moment heb ik alles in een pakket van UPC , een TV maar wil ook de mogelijkheid om zenders op mijn laptop, pc, tablet etc kunnen kijken.

1. Heb ik voor de analoge zenders (DVB-C) een 2de decoder nodig? ( mijn TV heeft geen DVB-C)
Ja. Als je geluk hebt kun je je UPC decoder blijven gebruiken, maar ik heb geloof ik ergens gelezen dat die niet geschikt zijn. Dan kun je bijvoorbeeld een tweedehands Ziggo decoder van marktplaats scoren. In de startpost van dit draadje staat een lijstje met geschikte decoders. (Maar dat lijstje is niet volledig, er zijn er vast wel meer.)
2. Moet ik Glasvezelmodem zelf aanschaffen? als ik op de reggefiber site de aanbiedingen vergelijk zie ik dat de aanbieding van Lijbrand geen Glasvezelmodem heeft.
Nee, het modem wordt in opdracht van je provider door Reggefiber geplaatst of door een onderaannemer maar wordt niet jouw eigendom.
3.Kan ik ook op mijn pc, laptop, Tablet (Android) Analoog/Digitaal/ Interactieve TV bekijken? ( zoals dreambox - via browser of vlc)
Voor tablet is een speciale app van Glashart Media, Voor PC zijn DVB-C insteekkaarten geloof ik, en over iptv op je pc/laptop loopt ergens een speciaal draadje op dit forum. Het kan nog wel maar voor hoe lang nog is niet te zeggen.
4. Zijn er veel storingen van tv, internet en telefonie?
Ik vind van niet.
5. Kan ik mijn huidige router (DLINK- DIR 655) blijven gebruiken?
Ja.
6. Zouden jullie Lijbrandt aanraden?
In UPC gebiedt wel, of Vodafone, XMS, Concepts, het maakt allemaal niet zo heel veel uit. In Ziggo gebied is het lastiger, ligt een beetje aan je wensen en eisen. Ziggo is ook een stuk beter geworden de laatste paar jaar.
Wat zijn je verdere opties? https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NVT, een aantal vragen kan ik denk ik wel beantwoorden:

1) Wat bedoel je eigenlijk? DVBC is -niet- analoog, maar digitale TV gemoduleerd over een 'analoge' TV frequentie. Uiteraard heb je een decoder nodig die DVB-C aan kan als je TV geen dvb-c heeft. Gelukkig is DVB-C bij Glashart Media onversleuteld en zal de meest goedkope decoder dus voldoen. Onthoud echter wel dat DVB-C en analoog slechts een beperkt pakket aan zenders bevatten. Het grootste aanbod krijg je met het interactieve pakket (IPTV) en daar heb je altijd een extra settopbox voor nodig.

2) Ook hier weer, wat bedoel je nou qua terminologie? "Glasvezelmodem" is sowieso een enigszins onjuiste term, maar als je het toch zo wil noemen, dan heb je het over de module die op de vezel wordt aangesloten. Deze wordt door monteurs van Lijbrandt geinstalleerd en kan je -niet- zelf kopen. Deze module (de "NT" ) bevat de aansluitingen voor internet, telefoon, interactieve TV en analoge tv (inclusief dvb-c). Waar op de reggefiber site lees je dat Lijbrandt deze niet levert? Of ben je in de war met het feit dat KPN (en bv. XS4ALL) een Experiabox/Fritzbox leveren? Dat zijn geen modems, maar routers ;)
Op de internet aansluiting (vergelijkbaar met wat nu uit je UPC modem komt) moet je een router aansluiten. Het klopt inderdaad dat Lijbrandt deze standaard niet mee levert.

3) Glashart Media biedt als je interactieve tv afneemt een Android app waarmee je tegenwoordig ook live TV kan kijken (wel minder zenders dan dat je normaal met je settopbox kan kijken). Op je laptop kan alleen als je daar zelf voorzieningen voor treft (bv. met een USB dvb-c ontvanger).

4) Hierover kan je genoeg vinden in dit topic. Vooral TV en in zekere mate ook telefonie heeft nog zo z'n kinderziektes.

5) Ik weet het niet helemaal zeker. Hangt denk ik ook van het abonnement af wat je wil gaan nemen. Maar ik heb zelf geen ervaring met de DLINK die jij hebt.

6) Hier kan ik geen eenduidig antwoord op geven. Technisch gesproken ben ik redelijk tot goed tevreden over de diensten (vooral de stabiliteit van internet en het feit dat ik vrijheid van eigen apparatuur heb door analoog, fm en dvb-c). Ook met interactieve TV ondervind ik zelf vrij weinig problemen.

De service bij Lijbrandt is echter belabberd en dat begint eigenlijk al wanneer je klant wil worden en er gaat ergens in het proces iets mis. Hier op GoT zit wel een fantastisch webteam dat op de een of andere manier wel dingen snel kan uitzoeken (iets wat de servicedesk ook zou moeten kunnen).
Fiber schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:54:
[...]

Voor tablet is een speciale app van Glashart Media, Voor PC zijn DVB-C insteekkaarten geloof ik, en over iptv op je pc/laptop loopt ergens een speciaal draadje op dit forum. Het kan nog wel maar voor hoe lang nog is niet te zeggen.
Op dat laatste kan ik een heel duidelijk antwoord geven: Het kan -niet- !. In ieder geval in Ermelo zeker niet maar ook in de meeste andere gebieden niet. In alle gebieden waar Glashart Media via WMP+ van KPN Wholesale wordt aangeboden zijn de IPTV streams encrypted. En alle nieuwe gebieden, dus zeker ook Ermelo, zijn WMP+.

Alleen in een heel beperkt aantal gebieden, waar Lijbrandt via Reggefiber WGDO levert, kan je IPTV (met wat trucs waar inderdaad ook een ander draadje op dit forum voor loopt) nog op je PC gebruiken. Voor de rest ben je aangewezen op dvb-c oplossingen voor wat betreft opnemen op je PC.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 14-10-2012 01:02 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

Bedankt voor je antwoorden.

xsyou, vodafone, solcon en xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Solcon weet ik wel dat zij een stuk betere servicedesk (en procedures) hebben dan Lijbrandt. Inhoudelijk zullen ze verder ong. hetzelfde leveren als Lijbrandt (in ieder geval op TV gebied, want dat is netals bij Lijbrandt verzorgd door Glashart Media). Ze zijn wel wat duurder maar dat zie je dan ook wel terug in zaken als de servicedesk.

Voor Vodafone geldt eigenlijk hetzelfde: Bijna exact hetzelfde als Lijbrandt. Internet gaat zelfs via dezelfde netwerkprovider als bij Lijbrandt (ISPFabriek / KPN ITNS services BV). Vodafone verzorgt in deze voor zover ik heb kunnen achterhalen eigenlijk helemaal niets zelf.

XSyou is een aparteling in glasvezelland. Ik zou hun aanbod zeker onderzoeken als ik jou was. Ze leveren qua TV bijna exact hetzelfde als Cai Harderwijk (ook niet ontoevallig, in Harderwijk leveren ze naast Solcon ook internet via de kabel). Ik ken in Ermelo ook wel een aantal mensen die van UPC balen als ze zien wat je in Harderwijk krijgt aan TV.... :) XSyou is opgericht door/samen met de mensen achter jullie plaatselijke PC zaak (Matrix geloof ik?).

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 14-10-2012 01:09 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

eymey schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:54:
@NVT, een aantal vragen kan ik denk ik wel beantwoorden:

1) Wat bedoel je eigenlijk? DVBC is -niet- analoog, maar digitale TV gemoduleerd over een 'analoge' TV frequentie. Uiteraard heb je een decoder nodig die DVB-C aan kan als je TV geen dvb-c heeft. Gelukkig is DVB-C bij Glashart Media onversleuteld en zal de meest goedkope decoder dus voldoen.

2) Ook hier weer, wat bedoel je nou qua terminologie? "Glasvezelmodem" is sowieso een enigszins onjuiste term, maar als je het toch zo wil noemen, dan heb je het over de module die op de vezel wordt aangesloten. Deze wordt door monteurs van Lijbrandt geinstalleerd en kan je -niet- zelf kopen. Deze module (de "NT" ) bevat de aansluitingen voor internet, telefoon, interactieve TV en analoge tv (inclusief dvb-c). Waar op de reggefiber site lees je dat Lijbrandt deze niet levert? Of ben je in de war met het feit dat KPN (en bv. XS4ALL) een Experiabox/Fritzbox leveren? Dat zijn geeen modems, maar routers ;)
Op de internet aansluiting (vergelijkbaar met wat nu uit je UPC modem komt) moet je een router aansluiten.

3) Glashart Media biedt als je interactieve tv afneemt een Android app waarmee je tegenwoordig ook live TV kan kijken (wel minder zenders dan dat je normaal met je settopbox kan kijken). Op je laptop kan alleen als je daar zelf voorzieningen voor treft (bv. met een USB dvb-c ontvanger).

4) Hierover kan je genoeg vinden in dit topic. Vooral TV en in zekere mate ook telefonie heeft nog zo z'n kinderziektes.

5) Ik weet het niet helemaal zeker. Hangt denk ik ook van het abonnement af wat je wil gaan nemen. Maar ik heb zelf geen ervaring met de DLINK

6) Hier kan ik geen eenduidig antwoord op geven. Technisch gesproken ben ik redelijk tot goed tevreden over de diensten (vooral de stabiliteit van internet en het feit dat ik vrijheid van eigen apparatuur heb door analoog, fm en dvb-c). Ook met interactieve TV ondervind ik zelf vrij weinig problemen.

De service bij Lijbrandt is echter belabberd en dat begint eigenlijk al wanneer je klant wil worden en er gaat ergens in het proces iets mis. Hier op GoT zit wel een fantastisch webteam dat op de een of andere manier wel dingen snel kan uitzoeken (iets wat de servicedesk ook zou moeten kunnen).
bedankt voor je antwoorden. Hieronder nog aanvullingen over je vragen.

1. duidelijk ik was in de war en dacht dat ik hiervoor geen extra decoder nodig zou hebben
2. als ik kpn en lijbrandt vergelijk op de regefiber site dan zie ik dat bij lijbrandt geen en bij kpn wel glasvezelmodem staat. Maar gebruiker "Fiber" heeft deze vraag ook beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dit is irritant.

Sinds een storing (?) vanavond vallen soms mijn verbindingen weg.
Ik heb dat steeds opgelost door even mijn internet interface op mijn Linux router down en up te gooien. Daarbij werd steeds e.e.a. gelogd.
Ik vermoedde een patroon.

Aan de logs kan ik terugzien dat ik op de volgende momenten iets heb gedaan:
Oct 13 19:55:50
Oct 13 21:37:16
Oct 13 23:20:58
Oct 14 01:02:12

Dit is geen toeval. Elke 100 minuten verloopt mijn DHCP lease? Vind ik niet leuk :(

Ik zit overigens in Dordrecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NVT schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:08:
[...]

bedankt voor je antwoorden. Hieronder nog aanvullingen over je vragen.

1. duidelijk ik was in war en dacht dat ik hiervoor geen extra decoder nodig zou hebben
2. als ik kpn en lijbrandt vergelijk op de regefiber site dan zie ik dat bij lijbrandt geen en bij kpn wel glasvezelmodem staat. Maar gebruiker "Fiber" heeft deze vraag ook beantwoord.
Zie ook nog even mijn post boven deze van jou (wat opmerkingen over Vodafone en XSyou).

1) In principe heb je dat dus ook niet, mits je voor de extra tv's genoegen neemt met het analoge signaal en analoge pakket :). Alleen als je op dit signaal (dus je coax kabels) betere kwaliteit wil, dan kan je het beste een DVB-C ontvanger erbij komen. Of interactieve TV (iptv) nemen. Voor dat laatste moet je wel UTP/netwerkkabels trekken.

2) Als er "glasvezelmodem" staat op de website van reggefiber, dan is dat een grote misser aan hun kant. Ze bedoelen waarschijnlijk dat KPN een router mee levert (de Experiabox, ook bekend van ADSL waar deze ook als modem fungeert). Maar idd, dat heeft @Fiber ook al beantwoord ;).
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:08:
Ok, dit is irritant.

Sinds een storing (?) vanavond vallen soms mijn verbindingen weg.
Ik heb dat steeds opgelost door even mijn internet interface op mijn Linux router down en up te gooien. Daarbij werd steeds e.e.a. gelogd.
Ik vermoedde een patroon.

Aan de logs kan ik terugzien dat ik op de volgende momenten iets heb gedaan:
Oct 13 19:55:50
Oct 13 21:37:16
Oct 13 23:20:58
Oct 14 01:02:12

Dit is geen toeval. Elke 100 minuten verloopt mijn DHCP lease? Vind ik niet leuk :(

Ik zit overigens in Dordrecht.
Hmm.... ik heb eigenlijk niks van een storing gemerkt (Almere). Echter, het viel me wel op dat mijn Fritz!box 7390 ineens een push mail stuurde met z'n IP informatie (doet ie altijd bij het opstarten of als de verbinding weg is geweest / DHCP lease verlopen is).

Hier is dit dus echter slechts 1 keer gebeurd.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 14-10-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

eymey heeft gelijk over DVB-C, Voor tv heb je drie mogelijkheden:
  • Analoog, die plug je zo in elke tv.
  • DVB-C, daar heb je dus bijvoorbeeld een Ziggo decoder voor nodig of een geschikte tv. Bijna alle nieuwe, moderne tv's kunnen het zelf.
  • Interactieve iptv, daar heb je de STB van je provider voor nodig.
Het Vodafone aanbod wijkt niet zo heel veel af van lijbrandt.

XS4ALL heeft geen Analoog en DVB-C, maar is wel weer aan te raden als je zelf servers draait etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

bij deze zijn al mijn vragen beantwoord waarvoor mijn dank aan jullie.

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan, ben benieuwd waar je voor gaat kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:12:

Hmm.... ik heb eigenlijk niks van een storing gemerkt (Almere). Echter, het viel me wel op dat mijn Fritz!box 7390 ineens een push mail stuurde met z'n IP informatie (doet ie altijd bij het opstarten of als de verbinding weg is geweest / DHCP lease verlopen is).

Hier is dit dus echter slechts 1 keer gebeurd.
Interessant. Weet je ook hoe laat dat ongeveer was?
pendragon1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:20:
Dit sluit namelijk nog aan bij mijn vorige post. Dat wijst op ongeveer 18:10, en dat komt weer overeen met net iets meer dan 100 minuten voor mijn eerste log entry. Rond die tijd had ik ook een probleem maar was ik gewoon even iets anders gaan doen.

Ik vermoed dat men ergens iets heeft gewijzigd, maar ik zou niet weten waarom.
Ik ga eerst maar eens mijn router een reboot geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

eymey schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:19:
Graag gedaan, ben benieuwd waar je voor gaat kiezen :).
zal zeker laten weten als het zover is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oct 13 19:44:49 hq dhcpd: DHCPREQUEST for 10.252.xx.xx from 00:02:02:xx:xx:xx via eth1: unknown lease 10.252.xx.xx.

Dat heb ik nog niet eerder gezien. Situatie is als volgt:

eth0 is mijn uplink, internet dus
eth1 is mijn interne netwerk

Mijn IPTV verbinding gaat naar mijn managed switch, op VLAN 2. Mijn router krijgt via VLAN tagging ook toegang tot dat VLAN. Ik spoof daarop een MAC adres van een Amino, en kreeg voorheen dan ook een adres.

Nu niet meer. Eigenlijk gebruikte ik dat al een tijdje niet meer omdat ik een losse mediacenter heb, maar dit zou dus weleens kunnen betekenen dat er instellingen zijn gewijzigd, of er extra controle wordt uitgeoefend.

Ik heb mijn /etc/network/interfaces eens aangepast naar iets veel simpelers, en houd dit even een tijdje in de gaten :)
[edit]
Computer says no. Weer een disconnect. Iets meer dan 100 minuten na mijn vorige post...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Hier ('s-Heerenberg) internet download volgens speedtest onmundig traag (0,1 Mbps) up redelijk normaal (23.49Mbps).
Digitale tv ligt eruit, analoge tv doet het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Udi, wilde je ook F1 kijken :-( (ook 's-Heerenberg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Quantor schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:10:
Udi, wilde je ook F1 kijken :-( (ook 's-Heerenberg)
Idd... Gelukkig nog in een kamertje een bakbeest van een beeldbuis staan dus kan nog wel kijken... Teleurstellend is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Hier in Zeddam ligt de boel er ook uit. Gisteren dvb-c er uit en haperingen op het iptv signaal. Af en toe spikes in het geluid, erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Hier in Zeddam inderdaad ook heel traag/down deze ochtend.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Hier sinds de verbinding gisteravond weer up is een behoorlijk vol logboek op de router m.b.t. de DHCP lease vanaf Lijbrandt:

code:
1
2
3
4
5
6
Oct 14 09:56:01 Niveau:5    Internet configuration leased [IPv4] -- host <188.142.63.X/255.255.255.0> gateway <188.142.63.1> dns <188.142.0.6 188.142.0.22> wins <> lease <1810> domain <ispfabriek.nl>
Oct 14 10:11:05 Niveau:5    Internet configuration leased [IPv4] -- host <188.142.63.X/255.255.255.0> gateway <188.142.63.1> dns <188.142.0.6 188.142.0.22> wins <> lease <1810> domain <ispfabriek.nl>
Oct 14 10:24:26 Niveau:5    Internet configuration leased [IPv4] -- host <188.142.63.X/255.255.255.0> gateway <188.142.63.1> dns <188.142.0.6 188.142.0.22> wins <> lease <1810> domain <ispfabriek.nl>
Oct 14 10:38:00 Niveau:5    Internet configuration leased [IPv4] -- host <188.142.63.X/255.255.255.0> gateway <188.142.63.1> dns <188.142.0.6 188.142.0.22> wins <> lease <1810> domain <ispfabriek.nl>
Oct 14 10:51:47 Niveau:5    Internet configuration leased [IPv4] -- host <188.142.63.X/255.255.255.0> gateway <188.142.63.1> dns <188.142.0.6 188.142.0.22> wins <> lease <1810> domain <ispfabriek.nl>
Oct 14 11:04:28 Niveau:5    Internet configuration leased [IPv4] -- host <188.142.63.X/255.255.255.0> gateway <188.142.63.1> dns <188.142.0.6 188.142.0.22> wins <> lease <1810> domain <ispfabriek.nl>

Ziet er extremer uit dan bij anderen. Niet de 100 minuten lease tijd, maar behoorlijk korter.
De verbinding lijkt overigens wel stabiel te blijven functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 01:21:
[...]

Interessant. Weet je ook hoe laat dat ongeveer was?

[...]

Dit sluit namelijk nog aan bij mijn vorige post. Dat wijst op ongeveer 18:10, en dat komt weer overeen met net iets meer dan 100 minuten voor mijn eerste log entry. Rond die tijd had ik ook een probleem maar was ik gewoon even iets anders gaan doen.

Ik vermoed dat men ergens iets heeft gewijzigd, maar ik zou niet weten waarom.
Ik ga eerst maar eens mijn router een reboot geven.
Dit was om 18:51 :). Hmm grappig, iemand die ook uit 1325 komt (zelfde wijk als ik) en die dus wel last gehad heeft van storing.

Any way, kan ook best zijn dat er een storing was hoor (zal wel). Rond die tijd / in dat uur waren we niet met dingen bezig waar we internet voor nodig hadden :P.

edit: Nog even in de logs van Fritz! gekeken. Die blijkt meer info prijs te geven dan ik dacht (zal wel komen omdat ik ook IPV6 draai en hij daar vaker controleert of er een geldige verbinding is). Hier lijkt de storing dus om 18:13 te zijn ontstaan.

code:
1
2
3
4
5
6
14.10.12    00:36:55    Internet connection renewed successfully. IP address: 188.142.7.231, DNS server: 188.142.0.6 and 188.142.0.22, Gateway: 0.0.0.0
13.10.12    18:51:24    Internet connection established successfully. IP address: 188.142.7.231, DNS server: 188.142.0.6 and 188.142.0.22, Gateway: 188.142.6.1
13.10.12    18:51:24    IPv6 prefix used: 2a02:80c0:ff07:e700::/56.
13.10.12    18:51:24    IPv6 Internet connection established successfully. IP address: 2a02:80c0:ff07:e700:be05:43ff:fe3f:162d
13.10.12    18:13:02    Internet connection cleared.
13.10.12    18:13:02    IPv6 Internet connection was cleared; prefix no longer valid.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 14-10-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer problemen met verzenden van mail:

<xxxxxx@casema.nl>: host mx.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.8] said:
550-rejected because 188.142.0.18 is listed at ix.dnsbl.manitu.net 550-Your
e-mail service was detected by mx-ha.web.de (NiX Spam) as spamming at
550-Sun, 14 Oct 2012 10:44:14 +0200. Your admin should visit 550
http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=188.142.0.18 (in reply to RCPT
TO command)

Lijbrandt staat wel erg snel op die blacklist zeg!

gr. Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zie nu ook een kortere DHCP- lease van 30 minuten in de router. Was dit voorheen 100 minuten? Een kortere tijd is wel handiger in het geval van een onderbreking/storing aan de kant van ISP-fabriek denk ik. Het logboek raakt wel voller idd :) Gisteren ook een onderbreking rond 18.xx uur, gebied 7131.

[ Voor 10% gewijzigd door Conzales op 14-10-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:03:
Vandaag weer problemen met verzenden van mail:

<xxxxxx@casema.nl>: host mx.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.8] said:
550-rejected because 188.142.0.18 is listed at ix.dnsbl.manitu.net 550-Your
e-mail service was detected by mx-ha.web.de (NiX Spam) as spamming at
550-Sun, 14 Oct 2012 10:44:14 +0200. Your admin should visit 550
http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=188.142.0.18 (in reply to RCPT
TO command)

Lijbrandt staat wel erg snel op die blacklist zeg!

gr. Arthur
Dat heb ik ook, en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
>>  The IP address 188.142.0.18 is listed since 2012-10-14 10:44:14+0200 in ix.dnsbl.manitu.net because of sending spam to the mail host mx-ha.web.de and will usually be removed within 12 hours after the last spam email has been detected.

Wachten tot vanavond 22:45 :z

Even serieus; een algemeen advies is altijd om voor serieuze email niet de servers/mailadres van de ISP te gebruiken. Deze diensten worden 'helaas' aangeboden als V.A.S - value added services. M.a.w werkt, maar wel zonder garantie. Gebruik GMAIL, GMX.com, eigen server etc voor serieuze email. Deze diensten bieden SSL, authenticatie (verzenden vanaf elke lokatie), IMAP...

Een andere mogelijkheid is om voor de SMTP een andere server te nemen (externe relay). Deze zijn moeilijk gratis te vinden, maar bieden wel voordelen (authenticatie, alternatieve poort b.v.). Ik vond net deze:
http://www.dnsexit.com/Direct.sv?cmd=mailRelay

Ik hoop dat je hiermee verder kan, het is geen directe oplossing... >> correctie, 188.142.0.18 staat inmiddels niet meer op deze lijst, 188.142.0.19 nog wel. Stel 188.142.0.18 in als je smtp ipv smtp.lijbrandt.nl.

[ Voor 57% gewijzigd door Conzales op 14-10-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:51:
[...]
>>  The IP address 188.142.0.18 is listed since 2012-10-14 10:44:14+0200 in ix.dnsbl.manitu.net because of sending spam to the mail host mx-ha.web.de and will usually be removed within 12 hours after the last spam email has been detected.

Wachten tot vanavond 22:45 :z

Even serieus; een algemeen advies is altijd om voor serieuze email niet de servers/mailadres van de ISP te gebruiken. Deze diensten worden 'helaas' aangeboden als V.A.S - value added services. M.a.w werkt, maar wel zonder garantie. Gebruik GMAIL, GMX.com, eigen server etc voor serieuze email. Deze diensten bieden SSL, authenticatie (verzenden vanaf elke lokatie), IMAP...

Een andere mogelijkheid is om voor de SMTP een andere server te nemen (externe relay). Deze zijn moeilijk gratis te vinden, maar bieden wel voordelen (authenticatie, alternatieve poort b.v.). Ik vond net deze:
http://www.dnsexit.com/Direct.sv?cmd=mailRelay

Ik hoop dat je hiermee verder kan, het is geen directe oplossing... >> correctie, 188.142.0.18 staat inmiddels niet meer op deze lijst, 188.142.0.19 nog wel. Stel 188.142.0.18 in als je smtp ipv smtp.lijbrandt.nl.
Bedankt, dat wist ik niet!

Overigens heb ik nu ook last van wegvallen van de internetverbinding (af en toe...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Conzales schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:15:
Ik zie nu ook een kortere DHCP- lease van 30 minuten in de router. Was dit voorheen 100 minuten? Een kortere tijd is wel handiger in het geval van een onderbreking/storing aan de kant van ISP-fabriek denk ik. Het logboek raakt wel voller idd :) Gisteren ook een onderbreking rond 18.xx uur, gebied 7131.
Er was gisteren een storing met de dhcp server tussen 18:00 en 18:30. Maar het is altijd al 30 minuten geweest de lease als ik mij niet vergis?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
@ Lijbrandt Desk, Jullie hebben een DM......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het ziet er naar uit dat mijn Amino 110 toch echt softbricked is.
Iemand al eens geprobeerd een handmatige firmware te flashen?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:14
White_Collar schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

Er was gisteren een storing met de dhcp server tussen 18:00 en 18:30. Maar het is altijd al 30 minuten geweest de lease als ik mij niet vergis?
Mijn lease is 60 minuten

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Fairy schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:27:
Ik heb een probleempje met mijn Amino M540.

Voorheen als ik de Amino op standby zette, stopte ook het dataverkeer naar de box (Led op netwerkpoort stopt met knipperen). Als ik een download op mijn nas aanzet, dan heeft de Amino daar invloed op omdat ik een 100/100 account heb. Als ik nu mijn volle 100mbit wil benutten moet ik dus de stekker uit de Amino halen ipv gewoon uitzetten.

Ik heb het idee dat dit sinds de laatste software update zo is.

Heeft iemand (Desk?) hier een antwoord op wat dit kan zijn?

Ik heb softwareversie:
2.6.2-ax4x-opera11
even schopje over dit onderwerp.
Heb dit net zoals Fairy aangekaart bij Webcare.
Valt mij daarnaast op dat de Amino M540 in standby een hoop data doorharkt en en harde schijf gewoon continu in beweging blijft (actief schrijven/lezen/zoeken). Dit hele nachten door.
Ook verbruik gemeten van de amino's ( 2stuks) in standby... was het voorheen niet meetbaar (in mijn geval <1Watt ) nu verbruikt hij in standby constant 9watt (beide) en wanneer alsnog de HD tot rust komst (zeldzaam tegenwoordig) dan toch nog 5 Watt... Kortom de mediabox is actief met iets...maar wat ?
herkenbaar is dat de datalampjes op de UTP aansluiting continu/ non stop knipperen.

Nog meer mensen waarvan de Amino in standby flink veel data blijft verwerken ? Graag je even melden bij Webcare/ Lijbrandt_desk. Niet dat ik werk voor ze verzamel, maar hoe meer gegevens zij hebben, des te completer het onderzoek hierna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal er vanavond eens even naar kijken (Amino loopt via een SLM2008 smart switch dus kan met copy port heel makkelijk verkeer analyseren).

Toch vind ik 1 opmerking van je heel frappant, en dat is dat bij jou de Amino in standby normaal <1Watt zou verbruiken. Dit heb ik nog nooit gezien bij de mijne, sinds ik 'm heb. De mijn gebruikt altijd minimaal 5-9 watt in standby, waarin ik ook nog nooit de harddisk uit heb horen gaan.....

Na jouw verhaal te hebben gelezen zou normaal gedrag dus moeten zijn dat wel degelijk de harddisk uit gaat, maar dit heeft dit van mij dus nog nooit gehad. Even los van het feit dat ik 'm de laatste tijd wel erg hoor 'harken', wat ie eerst niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
TripleNL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

even schopje over dit onderwerp.
Heb dit net zoals Fairy aangekaart bij Webcare.
Valt mij daarnaast op dat de Amino M540 in standby een hoop data doorharkt en en harde schijf gewoon continu in beweging blijft (actief schrijven/lezen/zoeken). Dit hele nachten door.
Ook verbruik gemeten van de amino's ( 2stuks) in standby... was het voorheen niet meetbaar (in mijn geval <1Watt ) nu verbruikt hij in standby constant 9watt (beide) en wanneer alsnog de HD tot rust komst (zeldzaam tegenwoordig) dan toch nog 5 Watt... Kortom de mediabox is actief met iets...maar wat ?
herkenbaar is dat de datalampjes op de UTP aansluiting continu/ non stop knipperen.

Nog meer mensen waarvan de Amino in standby flink veel data blijft verwerken ? Graag je even melden bij Webcare/ Lijbrandt_desk. Niet dat ik werk voor ze verzamel, maar hoe meer gegevens zij hebben, des te completer het onderzoek hierna...
Ik heb in een DM al aan webcare aangegeven dat m'n Amino 540 in standby gewoon 12 mbit trekt. Dat heb ik gemeten met die reggefiber speedtest. Als ik de stekker er uit trek, haal ik 94mbit, doe ik de stekker er in, dan ook nog. Zet ik de Amino aan, dan zakt dit direct in tot 82 mbit. Als ik hem daarna weer in standby zet, blijft het op 82 mbit staan. Pas als ik de stekker er uit trek gaat ie weer netjes naar 94 mbit.

Wat is je verbruik als je de Amino opnieuw in het stopcontact steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gaat de Amino sowieso in de "aan" stand als hij na een stroomonderbreking weer onder spanning komt, ongeacht de staat waarin hij hiervoor stond .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@born2tweak

net even getest. Heb hem een uur van het stroom afgehad.
Mijn Amino springt meteen op aan als het stroom weer erop komt. Dus initeel 11-12 watt en dan bijna constant 9 en af en toe zakkend naar 5 Watt. Mijn datasnelheid neemt ook direct af met 12 Mbit.
Rare is dat wanneer ik de amino (beide) van het stroom en of netwerk haal dan duurt het bijna 10 minuten voordat de "verloren" 12 Mbit terug is.
Ik heb 2 Amino's staan en as we speak ben ik gewoon 25 Mbit kwijt. Ik scoorde strak 95 up en down voorheen met de amino's op standby.
Nu als ik beide amino's van het net heb scoor ik 95 Mbit down, 95 up. Voorheen ( ik ben nog niet zo lang klant bij Lijbrandt) had ik met 2 Amino's aangesloten op standby bijna altijd 92 Mbit.

1 amino aangesloten en actief op het net 83 Mbit,
1 amino aangesloten en standby (na actief zijn) op het net 83 Mbit
2 Amino's aangesloten en 2 actief op het net 70 Mbit
2 Amino's aangesloten , 1 actief, 1 standby (meer dan 6 uren) 70 Mbit
2 Amino's aangesloten, 2 standby ( meer dan 6 uren) 73-76 Mbit
1 Amino aangesloten 1 van netwerkgehaald,aangesloten Amino standby of actief 70Mbit (!!)
0 Amino's aangesloten na 10 minuten weer naar 95 Mbit.

Het grapje van 10 minuten eer er weer max snelheid is en het afwijkende snelheden bij het afkoppelen van 1 amino (de !! opmerking) had ik nog niet eerder door.

@eymey. Ik ben nog niet zo lang klant bij Lijbrandt ( 1 juli) maar de eerste maanden weet ik op zeker dat er geen dataverkeer of in ieder geval heel beperkt dataverkeer aanwezig was bij een standby box . Het valt mij pas sinds een maand op dat er UTP verkeer actief blijft ook bij standby ( vooral van de Amino in de slaapkamer) en dat wanneer ik download of speedtests draai dat er een behoorlijke brok snelheid verdwenen is.

Ik had vanaf dag 1 meteen een energiemeter aangesloten, kende dat grapje van ECO belofte van UPC wel... was er wantrouwig op, maar het ging goed bij aanvang. Standby na een tijdje werd het minder dan 1 Watt. HD stil en geen dataverkeer....
Dat is nu wel anders en aangezien IPTV datasnelheid afsnoept van je internet bij een 100 Mbit abbo is dat wel heel knullig te noemen dat het nu constant is ipv alleen bij gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27

TRaSH

koffie ?

wel jammer dat ze beweren dat IPTV geen invloed heeft op je datasnelheid ik vind 10-30 Mbit best een hoop,
lekker als je 3 TV's hebt en ze zouden tegelijkertijd aan staan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
@ Lijbrandt desk, Jullie hebben een DM.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Dat zien ze vast als ze inloggen, dan krijgen ze een mooi geel blok bovenin hun scherm. Dat hoef je niet te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Waarschijnlijk niet, want had hun al gister een DM gestuurd en tot het moment dat ik dit poste hadden ze nog niet gereageerd...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
henrickus schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:49:
Waarschijnlijk niet, want had hun al gister een DM gestuurd en tot het moment dat ik dit poste hadden ze nog niet gereageerd...... :P
Ik vermoed dat iedereen bij Lijbrandt op vakantie is, op een 1 1/2 agent bij de servicedesk na.
Ik ben in afwachting van een reactie i.v.m snelheidsproblemen.

ik kan er een boek over schrijven, fenomeen speelt al vanaf de upgrade 50/50 naar 100/100
men heeft mij nu vanaf vrijdag terug gezet naar 50/50 ivm mogelijk een verkeerd profiel.
Gisteren zou mijn profiel weer worden aangepast, echter geen reactie!

Ik heb dus al vanaf begin Juni teveel betaald aan abonnementskosten, echter moet ik wachten totdat het opgelost is.
Ik ga hier niet meer mee akkoord en heb dit inmiddels in de laatste DM gezet, nu is het weer stil.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Al anderhalve week geen ip-diensten, begint nu wel vrij vervelend te worden. Volgens de Lijbrandt-helpdesk ligt de bal bij KPN omdat er iets in het netwerk niet goed zit. Weet iemand hoe ik bij KPN achter kan komen wat de status van mijn probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
TRaSH schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:36:
wel jammer dat ze beweren dat IPTV geen invloed heeft op je datasnelheid ik vind 10-30 Mbit best een hoop,
lekker als je 3 TV's hebt en ze zouden tegelijkertijd aan staan.
Sterker nog gaat een van de boxen opnoemen dan ben je het dubbele kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

dus je snelheid is dus altijd min aantal TV's/opnames (a 10 - 15 Mbit).
ze zouden er extra band breedte voor moeten reserveren zodat je gewoon je beloofte snelheid blijft behouden.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geldt alleen wanneer je een 100 Mbit abbo hebt.
Ik heb bij 25 Mbit nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:24:
Al anderhalve week geen ip-diensten, begint nu wel vrij vervelend te worden. Volgens de Lijbrandt-helpdesk ligt de bal bij KPN omdat er iets in het netwerk niet goed zit. Weet iemand hoe ik bij KPN achter kan komen wat de status van mijn probleem is?
Dat kan je niet direct bij KPN vragen.

Lijbrandt moet dit gewoon voor je chasen bij KPN! Bel nogmaals de helpdesk en meld dat je de betalingen (te beginnen met de laatste incasso) gaat opschorten tot je weer diensten hebt.

@IcyK: Inderdaad. Ik heb het idee dat er nu mensen zijn die beweren dat tv boxen ALTIJD van je snelheid af gaan. Dat is dus niet het geval. Je merkt dit alleen als je het 100 mbit abbo afneemt...

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 16-10-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
eymey schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:34:
[...]

@IcyK: Inderdaad. Ik heb het idee dat er nu mensen zijn die beweren dat tv boxen ALTIJD van je snelheid af gaan. Dat is dus niet het geval. Je merkt dit alleen als je het 100 mbit abbo afneemt...
Ja voor alle duidelijkheid ik heb het alleen over de 100mbit abbo natuurlijk..
Ik krijg wel signalen (dm hier of daar) dat het bij de 50mbit abbo's ook speelt, maar dat is nog ongefundeerd en niet doorgetest. Daar heb ik het niet over. Ik spreek alleen in gevallen van een 100mbit verbinding (mijn situatie)

Het is een technisch aspect : de modems en centrales in gebieden die maximaal 100 mbit bieden ( gros van glasvezelland) kunnen niet meer 100 mbit dataverkeer aan. IPTV is dataverkeer en internet is dataverkeer.
Dus heb je IPTV aan en ben je aan het downloaden, dan loop je snel tegen de 100 mbit begrenzing aan.
Logisch, was bij ook van te voren bekent gemaakt door Lijbrandt. Hoop er op dat er snel hardware upgrades mogelijk zijn in de regio's, dan pas is dit euvel voor bij. ( maar dan moet volgens mij de hubs in de regio (of hoe dat ook mag heten bij glasvezel) én de modem aangepast worden :o )

Echter is het natuurlijk vreemd dat wanneer er geen IPTV gebruikt wordt, dat er toch vermindering van de snelheid plaatsvind. (Dus IPTV op standby / geen opnames) . Dat de unit dataverkeer nodig heb (voor EPG en verzin het maar) snap ik helemaal..maar in standby tot wel 12mbit ? Dat klopt niet en was ook niet eerder het geval.

Daarnaast zit er een enorme latency in, of te wel afschakelen van de IPTV units dan duurt het tot 15 minuten eer het snelheidsverlies voorbij is. Kortom in het dataverkeer gaat er iets niet goed. Jammer...

Nu staat er volgens de site van Lijbrandt een grote softwareupdate voor de amino A140 en M540 op stapel (uitrol midden okt - midden nov) zou dit het probleem fixen ?
Helaas kan ik geen release notes achterhalen en wordt er weinig gemeld, maar ervaring leert softwareupdates in veel gevallen de prangende problemen daadwerkelijk fixed.

Nu rest de vraag is dit prangend genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Er was laats zo een verkoop stant in het centrum van Hoofddorp en hij kon me vertellen dat je er niks van merkt bij een 100 Mbit abo.
Geen snelheids verlies.
Je betaald wel voor 100 Mbit en als je 2 - 3 tv`s aan hebt dan houd je er maar 70 van over als ik het zo lees.

Ik wacht eigenlijk op iptv cam modules dat zou mooi wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPTV cam modules? :s

IPTV werkt helemaal zonder CAM modules en (in het geval van Lijbrandt / Glashart Media) met settopboxen die alle Conditional Access mechanismen helemaal in de software hebben.

Een standaard waarbij je ieder apparaat voor IPTV kan gebruiken en dan de access regelt met smart cards kan je denk ik voorlopig wel vergeten zo lang er zo'n ontzettend verschil bestaat tussen providers qua o.a. middleware en implementatie van menu's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:18:
[...]

Het is een technisch aspect : de modems en centrales in gebieden die maximaal 100 mbit bieden ( gros van glasvezelland) kunnen niet meer 100 mbit dataverkeer aan. IPTV is dataverkeer en internet is dataverkeer.
Dus heb je IPTV aan en ben je aan het downloaden, dan loop je snel tegen de 100 mbit begrenzing aan.
Logisch, was bij ook van te voren bekent gemaakt door Lijbrandt. Hoop er op dat er snel hardware upgrades mogelijk zijn in de regio's, dan pas is dit euvel voor bij. ( maar dan moet volgens mij de hubs in de regio (of hoe dat ook mag heten bij glasvezel) én de modem aangepast worden :o )

[...]
Ik zou er niet op rekenen dat de achterliggende hardware binnen de afschrijvingstermijn vervangen wordt. Ik gok dat dit de eerstkomende 10 jaar niet zal gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
@ Lijbrandt Desk, jullie hebben een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

eymey schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:41:
IPTV cam modules? :s

IPTV werkt helemaal zonder CAM modules en (in het geval van Lijbrandt / Glashart Media) met settopboxen die alle Conditional Access mechanismen helemaal in de software hebben.
....
als zoiets zou bestaan dan hoef je dus niet zo een lelijke settopbox te gebruiken,
die nergens bij staat.
en zeker in de slaapkamers is het een uitkomst.
Afbeeldingslocatie: http://www.neotion.com/products/images/cam_ip.png
dit is een ander soort kaartje maar zoiets zou wel mooi wezen ipv van een settopbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, maar je TV moet nog steeds het werk doen zoals unicast/multicast streams opvragen, mpeg2/4 content decoderen, etc. En zolang op dat gebied geen standaard komt, bv. om de zenderlijsten en EPG e.d. te verspreiden, zullen providers aan hun kastjes vast blijven houden.

Het decoderen van de streams is allemaal niet spannend, dat gaat net als bij DVB-C, -T en -S maar die standaarden herbergen dan ook al een standaard manier van EPG en service discovery.

En die standaard is er nog niet eenduidig in IPTV land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:46
lijbrandt@
mijn abonnement is inmiddels geactiveerd

dat mijn pvr continue 13 mbit van mijn internet snelheid afsnoept had ik al gelezen
van de 94 hou ik helaas maar 81mbit over

maar dat ik tijdens het downloaden nog 21 mbit overhoud vind ik wel heel erg mager
ook kan ik draadloos niet boven 30/40 mbit komen( router asus RTn66u)
uren in de weer geweest met verschillende routers en instellingen; lijkt allemaal niets te helpen
als ik de snoertjes weer op het ziggo modem aansluit werkt alles wel naar behoren :?

zou het kunnen zijn dat mijn gloednieuwe modem defect is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Ik zou er niet op rekenen dat de achterliggende hardware binnen de afschrijvingstermijn vervangen wordt. Ik gok dat dit de eerstkomende 10 jaar niet zal gebeuren...
Mja die hoop heb ik ook niet nee. Schrale troost : Almere was al in 2005 begonnen met verglazing en nadat hoop centrale hubs ( heet dat ook zo bij glasvezel?) waren aangelegd is het doortrekken naar de woningen 2 jaar bevroren geweest agv geld tekort. Vervolgens is er een doorstart gemaakt in 2007 en een eindsprint in 2099.

Beetje mazzel is de hardware dus sl een jaartje of 7 oud in de hubs en met 10 jaar vervangen...
Ahum
****meimeren mag vast wel *****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

elwin999 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:04:
[...]
maar dat ik tijdens het downloaden nog 21 mbit overhoud vind ik wel heel erg mager
ook kan ik draadloos niet boven 30/40 mbit komen( router asus RTn66u)
uren in de weer geweest met verschillende routers en instellingen; lijkt allemaal niets te helpen...
Probeer het eerst eens zonder router, dus rechtstreeks op het modem. Wel even rekening houden met de lease tijd. Modem ruim een uur van de stroom of mac adres klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
Fiber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Probeer het eerst eens zonder router, dus rechtstreeks op het modem. Wel even rekening houden met de lease tijd. Modem ruim een uur van de stroom of mac adres klonen.
ik zal er morgen even naar kijken
ik dacht dat ik de router kon uitsluiten omdat ik met 2 verschillende routers het probleem heb proberen op te lossen (belkin N en asus N66)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Nee, je router kun je pas uitsluiten, of de schuld geven, als je het ook zonder router hebt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleNL schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

Mja die hoop heb ik ook niet nee. Schrale troost : Almere was al in 2005 begonnen met verglazing en nadat hoop centrale hubs ( heet dat ook zo bij glasvezel?) waren aangelegd is het doortrekken naar de woningen 2 jaar bevroren geweest agv geld tekort. Vervolgens is er een doorstart gemaakt in 2007 en een eindsprint in 2099.

Beetje mazzel is de hardware dus sl een jaartje of 7 oud in de hubs en met 10 jaar vervangen...
Ahum
****meimeren mag vast wel *****
Dat klopt niet helemaal. Er is als proef 1 gebied aangelegd door de gemeente Almere zelf. Daar hoorde 1 wijkcentrale bij en die is/was gevestigd in een groot datacenter aan de Randstad. En die woningen zijn gewoon aangesloten. Of het toen gestopt is als gevolg van geldtekort waag ik te betwijfelen als ik zie hoeveel de gemeente toen heeft besteed aan de rest van de stad.
En vervolgens is in 2007/2008 Reggefiber (Glashart) begonnen met de verglazing van de rest van Almere. Ook niet met een eindsprint of zoiets, maar gewoon volgens een vastgelegde volgorde.

En nu is dan dat eerste proefgebied overgenomen door Reggefiber en dat wordt binnenkort ook omgebouwd zodat het gelijk is aan de rest van Almere.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 18-10-2012 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
Fiber schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:59:
Nee, je router kun je pas uitsluiten, of de schuld geven, als je het ook zonder router hebt getest.
rechtstreeks op het modem
23mbit (met pvr aan en downloaden) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 17:14
elwin999 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Je hebt het over "downloaden". Mij is niet helemaal duidelijk wat je daar precies mee bedoeld / wat en waar je een bestand vandaan haalt. Probeer het eens met de Reggefiber speedtest.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
dezonnebril schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:30:
[...]

Je hebt het over "downloaden". Mij is niet helemaal duidelijk wat je daar precies mee bedoeld / wat en waar je een bestand vandaan haalt. Probeer het eens met de Reggefiber speedtest.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
binnenhalen van grote bestanden
speedtest reggefiber is gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:45:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Er is als proef 1 gebied aangelegd door de gemeente Almere zelf. Daar hoorde 1 wijkcentrale bij en die is/was gevestigd in een groot datacenter aan de Randstad. En die woningen zijn gewoon aangesloten. Of het toen gestopt is als gevolg van geldtekort waag ik te betwijfelen als ik zie hoeveel de gemeente toen heeft besteed aan de rest van de stad.
En vervolgens is in 2007/2008 Reggefiber (Glashart) begonnen met de verglazing van de rest van Almere. Ook niet met een eindsprint of zoiets, maar gewoon volgens een vastgelegde volgorde.

En nu is dan dat eerste proefgebied overgenomen door Reggefiber en dat wordt binnenkort ook omgebouwd zodat het gelijk is aan de rest van Almere.
Dat eerste netwerk was het "AFP netwerk" (Almere Fiber Pilot). Aangelegd door de gemeente in de Staadsliedenwijk (grenst aan dat "Randstad" bedrijvengebied) en een deel van Noorderplassen. En de bedrijventerreinen. Hierop kreeg Unet het alleenrecht van diensten aanbieden .

Sinds is besloten dat het particuliere deel van het AFP netwerk over genomen zou gaan worden door Reggefiber is Unet ook helemaal gestopt met aanbieden aan particulieren en richt zich nu op de zakelijke markt (en is verhuist naar 1 van de gebouwen van het IBM complex langs de paralleldreef).

Ik vermoed trouwens dat dat datacenter de Almeerse versie van Sara is :)

Hoe dan ook, het Reggefiber deel bestaat inderdaad dus pas sinds 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

elwin999 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:54:
[...]
Dat is inderdaad mager. Zul je toch de helpdesk moeten bellen vrees ik. Kun je er in ieder geval bij vertellen dat je op de goede manier getest hebt, dat scheelt weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:46:
[...]

Dat eerste netwerk was het "AFP netwerk" (Almere Fiber Pilot). Aangelegd door de gemeente in de Staadsliedenwijk (grenst aan dat "Randstad" bedrijvengebied) en een deel van Noorderplassen. En de bedrijventerreinen. Hierop kreeg Unet het alleenrecht van diensten aanbieden .

Sinds is besloten dat het particuliere deel van het AFP netwerk over genomen zou gaan worden door Reggefiber is Unet ook helemaal gestopt met aanbieden aan particulieren en richt zich nu op de zakelijke markt (en is verhuisd naar 1 van de gebouwen van het IBM complex langs de paralleldreef).

Ik vermoed trouwens dat dat datacenter de Almeerse versie van Sara is :)

Hoe dan ook, het Reggefiber deel bestaat inderdaad dus pas sinds 2007.
Klopt helemaal. Het is Sara, maar binnenkort niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
Hmm...
1316: 'hickup' in het netwerk van 05:07:30 tot 05:09:04 uur.
Geen meldingen van werkzaamheden op Lijbrandt.nl voor Almere.

Hebben meer mensen hier last van gehad? Of is het alleen mijn aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Dat is inderdaad mager. Zul je toch de helpdesk moeten bellen vrees ik. Kun je er in ieder geval bij vertellen dat je op de goede manier getest hebt, dat scheelt weer tijd.
Hij zegt toch dat hij aan het downloaden is. Natuurlijk is de snelheid dan laag als je die meet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Klopt helemaal. Het is Sara, maar binnenkort niet meer ;)
Hehe, dan wordt er gewoon ergens een Reggefiber POP op het pad van de vezels gezet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Already done :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwin999
Fiber schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

ja ik ga er achteraan.. bedankt voor de info
ik kom nu zelfs niet meer boven de 67mbit (pvr met de stekker in het stopcontact)

ik heb dit in het verleden ook al eens met ziggo gehad (toen nog home)
toen hadden ze de grootste moeite om er achter te komen wat het was.. testen snoertjes ruis enz
nadat ze het modem 2 keer vervangen hadden was het opgelost

ik hoop dat lijbrandt het probleem sneller kan oplossen dan ziggo destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nieuw topic start in aantocht voor lijbrandt ;)
  1. Prijzen zullen geüpdate worden
  2. Er zal een extra kopje toegevoegd worden waar een overzicht te vinden is van alle belangrijke mededelingen van webcare
  3. De FAQ zal uitgebreid worden.
  4. Ik ben opzoek naar een mede topic starter!
  5. Tabellen zullen geupdate worden.
Zijn er nog op of aanmerkingen die ik kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stukje in de topicstart over dat analoog ook dvb-c is en dat je daarvoor geen smartcard nodig hebt en dat de benodigde informatie te vinden is bij Glashart media/zenderlijsten, etc, etc..
Vragen komt gemiddeld twee keer per week ergens langs geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
Hoelang moet je eigenlijk wachten op een antwoord van de Lijbrandt Service Desk ?

Ik wacht nu al 15 dagen op een antwoord. Na 5 dagen een antwoord dat het naar een ander afdeling gaat en daarna niets meer.

Bellen is sneller, ware het niet dat je na verschillende keuze opties zeker 5 minuten een wachtmuziekje krijgt. Ik heb het toen maar opgegeven.

PVOutput - Lichtvangers - SolarEdge 5.510kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
tinka schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:10:
Hoelang moet je eigenlijk wachten op een antwoord van de Lijbrandt Service Desk ?

Ik wacht nu al 15 dagen op een antwoord. Na 5 dagen een antwoord dat het naar een ander afdeling gaat en daarna niets meer.

Bellen is sneller, ware het niet dat je na verschillende keuze opties zeker 5 minuten een wachtmuziekje krijgt. Ik heb het toen maar opgegeven.
Dan hang je wel heel erg snel op. ik zou ze iets langer de tijd geven om op te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
White_Collar schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Dan hang je wel heel erg snel op. ik zou ze iets langer de tijd geven om op te nemen :)
Ok, 15 minuten 'and counting' >:) Na 20 minuten eindelijk iemand aan de telefoon.

Helaas kan deze meneer mij ook niet helpen met mijn probleem met 'Mijn lijbrandt'.

Ja (Lijbrandt) meneer dat kan kloppen we hebben momenteel problemen met onze website. Ah zeg ik dat is wel een lang momentje aangezien ik al 15 dagen op een antwoord wacht ...

Enigzins tevreden over mijn eigen adremme antwoord zal ik maar weer verder wachten totdat het probleem zich op een spontane wijze oplost.

[ Voor 47% gewijzigd door tinka op 19-10-2012 15:04 ]

PVOutput - Lichtvangers - SolarEdge 5.510kW

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.