XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Ongetwijfeld hebben ze de prijzen afgerond naar ronde getallen voor het gemak. Dat moet je dan niet uitleggen als een prijswijziging rond de BTW-wijziging.

Een BTW-wijziging wordt opgelegd door de overheid en dan bepaalt de overheid de verhoging. Deze is van toepassing op lopende contracten en die contracten kunnen daardoor niet worden ontbonden omdat de partijen die verbonden zijn aan dit contract moeten luisteren naar de overheid.

Een prijswijziging vanuit een ISP is iets wat een ISP oplegt aan zijn klanten en klanten kunnen daardoor kiezen om de overeenkomst te ontbinden.

Als je een prijswijziging doorvoert tegelijkertijd met een BTW-wijziging en je communiceert naar je klanten 'Tja, het is die BTW he?'. Dat is gewoon apart. Er zijn veel mensen die denken van 'O ja, er was iets met die BTW'. Die slikken dan gewoon een prijswijziging vanwege de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Nick39 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:43:
[...]

Dus heeft XMS bij elke klant teveel in rekening gebracht.
Nee, XMS heeft gewoon een prijsverhoging erbij doorgevoerd.

Een BTW verhoging is nl geen reden tot het ontbinden van een contract (dat is een overheids-opgelegde maatregel).
Waarom zouden ze anders 'ineens' de mogelijkheid bieden om voor 1 okt op te zeggen? Omdat ze weten dat het een prijsverhoging is.

Alleen gokken ze erop (en ik denk ook terecht) dat 95% van de mensen dat niet doorhebben en voor lief aannemen, waardoor ze gewoon extra marge hebben.

edit: Wat Johny_B dus ook zegt.

Gewoon inspelen op het gevoel van mensen 'ow ja, btw omhoog dus het zal wel moeten', en ondertussen een prijsverhoging doordrukken.

Maar goed, 14 cent is nog altijd minder dan bij de collega-isp-fabriektent waar onbeperkt bellen van 5 naar 10 eur gaat, starttarieven 60% duurder worden en gesprekstarieven verdubbelen.

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:36

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Johny_B schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:31:
[...]
Ja die rekenmethode is een goede om de schatkist te vullen.

Op die 51,50 zit al 19% BTW, die moet je er eerst afhalen en dan er 21% bij optellen. Dan kom je op EUR 52.37 uit. Ik vind het gek dat ze een prijsverhoging doen met tegelijkertijd een BTW-verhoging. Er zijn vast meer mensen die het uitrekenen zoals Nick39. De BTW gaat van 19 naar 21 procent, dat betekent een prijswijziging van +1,68% en niet 2%.
De regering heeft besloten om per 1 oktober 2012 het algemene btw-tarief te verhogen van 19% naar 21%. Omdat de btw-tarieven bij wet zijn geregeld, is Vodafone net als alle Nederlandse bedrijven verplicht om te voldoen aan deze verhoging en vanaf die datum 21% btw af te dragen. Een btw-stijging van 2% betekent een verhoging van de prijs inclusief btw van 1,68%. Wil je weten waarom dit 1,68% is en niet 2%? Kijk dan hieronder bij de veelgestelde vragen bij abonnementen en prepaid.

http://www.vodafone.nl/btw/

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

Nee, XMS heeft gewoon een prijsverhoging erbij doorgevoerd.
Nee een rekenfout gemaakt want ze heeft er nog een gemaakt, rekenen ze over de abonnementen teveel btw, over aanvullende diensten rekenen ze te weinig.

Ik heb onbeperkt bellen voor 9,95
Gebruiken we even Hagra's rekenmachine: http://www.hagra.nl/NL/07btw.html
Zonder 19 % btw kost die 9,95 : 8,36
De onbeperkt bellen dienst zou bij een verhoging dus netto ook met 21% verhoogd worden en zou 10,1156 gaan kosten, maar XMS berekent gewoon de oude prijs, oftewel, voor de abonnementen rekenen ze teveel btw maar voor de aanvullende diensten,blijven ze de 19% norm handhaven.

XMS moet dus terug naar de rekenkamer en opnieuw leren rekenen.
Bij een BTW verhoging moet je altijd terug rekenen naar het netto bedrag minus de oude BTW en daar de nieuwe BTW over heffen, anders betaal je btw over btw.

FF opnieuw berekenen Jasper en iedere abonnee de juiste brief met de juiste bedragen sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2012 11:13 . Reden: Marketing did it again. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
@Nick39: Ze hebben geen rekenfout gemaakt. Ze hebben de nieuwe prijzen inclusief 21% BTW bekend gemaakt.

Ze hebben dus niet de BTW verhoging alleen doorgevoerd, maar ze hebben de nieuwe prijzen inclusief 21% BTW bekendgemaakt.

Daarom krijg je de mogelijkheid om op te zeggen. Die mogelijkheid heb je namelijk niet bij een BTW-wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat hier best wel veel 'zeikerds' zitten, of ben ik de enige met die mening? (dan doel ik niet op de berichten uit 1 pagina, maar meerdere pagina's). Wij hebben XMS al een aantal jaren en ik geef toe dat niet alles perfect is maar dat is het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johny_B schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:10:
@Nick39: Ze hebben geen rekenfout gemaakt. Ze hebben de nieuwe prijzen inclusief 21% BTW bekend gemaakt.

Ze hebben dus niet de BTW verhoging alleen doorgevoerd, maar ze hebben de nieuwe prijzen inclusief 21% BTW bekendgemaakt.

Daarom krijg je de mogelijkheid om op te zeggen. Die mogelijkheid heb je namelijk niet bij een BTW-wijziging.
Waarom hebben ze dan van de aanvullende diensten de btw niet veranderd ??
Wat is er gebeurd met het abonnement digitale tv, is daar de btw ook niet verhoogd, en wie betaalt er via xms ook via de newsprovider, is die 9,95 verhoogd ?
Want als ze over de aanvullende diensten nog steeds de oude bedragen hanteren, naaien ze zichzelf, daarom hou ik het nog steeds op een fout, als ze een verkapte prijsverhoging wilden doorvoeren,hadden ze ook de aanvullende diensten met 21% moeten belasten en bij mij hanteren ze daar gewoon 19%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:17:
Het valt me op dat hier best wel veel 'zeikerds' zitten...
Zeg dat wel.

Ze hebben geen fout gemaakt met de BTW. Ze hebben gewoon nieuwe prijzen gemaakt en daarbij ook rekening gehouden met de nieuwe btw. Prijzen komen nooit zomaar uit de rekenmachine rollen, daar wordt ook nog een beetje over nagedacht. Ik denk dat deze btw verhoging voor veel ondernemers gewoon een extra kostenpost wordt. Denk je dat je ijsje bij de ijsboer nu opeens 1.01 of 1.02 Euro gaat kosten? Nee hoor dat blijft waarschijnlijk gewoon 1 Euro. Onbeperkt bellen kost al sinds mensenheugenis ongeveer 10 Euro, die prijs kan helemaal niet omhoog.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:17:
Het valt me op dat hier best wel veel 'zeikerds' zitten, of ben ik de enige met die mening? (dan doel ik niet op de berichten uit 1 pagina, maar meerdere pagina's). Wij hebben XMS al een aantal jaren en ik geef toe dat niet alles perfect is maar dat is het nergens.
Ik noem het liever kritisch. :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Fiber schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Zeg dat wel.

Ze hebben geen fout gemaakt met de BTW. Ze hebben gewoon nieuwe prijzen gemaakt en daarbij ook rekening gehouden met de nieuwe btw. Prijzen komen nooit zomaar uit de rekenmachine rollen, daar wordt ook nog een beetje over nagedacht. Ik denk dat deze btw verhoging voor veel ondernemers gewoon een extra kostenpost wordt. Denk je dat je ijsje bij de ijsboer nu opeens 1.01 of 1.02 Euro gaat kosten? Nee hoor dat blijft waarschijnlijk gewoon 1 Euro. Onbeperkt bellen kost al sinds mensenheugenis ongeveer 10 Euro, die prijs kan helemaal niet omhoog.
Ik wilde helemaal niet als een zeikerd overkomen. Ik reageerde op iemand die een verkeerde BTW-berekening had gepost.

Wat ik wel gewoon gek vind is dat van alle abonnementen die ik heb, ik een notificatie heb gehad dat de BTW wordt gewijzigd (KPN/UPC/Vodafone). Dat betekent dus gewoon echt dat ik meer moet gaan betalen voor mijn 'ijsjes'. Dat wordt aan mij doorberekend en terecht. Bij XMS krijg je alleen een notificatie dat de prijs wordt gewijzigd ivm BTW. Ze wijzigen echter niet het BTW tarief, maar de abonnementsprijs inclusief het BTW-tarief. Het gaat over zulke kleine bedragen dat het me niet echt boeit, maar het viel me op dat een verhoging van 1,94% wordt verkocht terwijl de BTW wordt verhoogd met 1,68% tov het originele percentage.

Kijk vooral op de website van XMS bij de pakketten. Daar staat de zin "Let op: Per 1 oktober gaat de overheid de BTW verhogen van 19% naar 21%. XMS voert deze verhoging door met een afrondingscorrectie.". Er wordt geïnsinueerd dat het alleen om de BTW verhoging gaat, maar dat is niet zo. BTW=BTW, de overheid doet niet aan afrondingscorrecties. Kennelijk doet XMS aan de afrondingscorrectie en dat maakt het een prijswijziging en niet een doorberekening van de BTW.

Ik vind dit een gekke manier van doen omdat de klanten op een verkeerd been worden gezet. De verhoging vind ik geen probleem, maar doe niet alsof het alleen om de BTW gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Johny_B schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:23:
[...] Kennelijk doet XMS aan de afrondingscorrectie en dat maakt het een prijswijziging en niet een doorberekening van de BTW...
Dat is juist een voordeel voor de klant, nu kun je het als reden gebruiken om op te zeggen, als je dat zou willen, bij alleen een btw verhoging kan dat niet... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Het gerucht gaat dat hbo binnenkort ook via glashart media te bekijken is :)

http://www.telecompaper.c...fer-hbo-on-fibre-networks
" It is clear that Glashart Media will include the channels in its package and so these channels should become available for a large number of FTTH subscribers."
goede ontwikkeling als je het mij vraagt!

[ Voor 39% gewijzigd door White_Collar op 25-08-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:18:
Waarom hebben ze dan van de aanvullende diensten de btw niet veranderd ??
Volgens mij is het voor elke leverancier de keuze geweest of men de btw verhoging door wil berekenen aan de klant of in de abonnementsprijs opneemt. Als XMS ervoor kiest om voor het basisabonnement de btw verhoging door te voeren in de eindprijzen, en voor de opties ervoor kiest om dit zelf te betalen, dan is dat de keuze van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

Volgens mij is het voor elke leverancier de keuze geweest of men de btw verhoging door wil berekenen aan de klant of in de abonnementsprijs opneemt. Als XMS ervoor kiest om voor het basisabonnement de btw verhoging door te voeren in de eindprijzen, en voor de opties ervoor kiest om dit zelf te betalen, dan is dat de keuze van xms.
Dat kan, maar dan hebben ze dus niet alleen de BTW maar ook de prijs verhoogd en dan is het wel een verkapte prijsverhoging ( waar ik overigens niet wakker om lig ).
In Griekenland zijn ze in iets van meer dan een jaar van 19 naar 23 gegaan voor de hoogste tarieven ( waar bijna alles onder valt ) dus ben wel iets gewend.
Het gaat dus om de interpretatie van de brief, ik interpreteer hem als, er komt een BTW verhoging en nergens wordt gezegd,tevens hebben we uw tarief nog even verhoogd,interpreteer ik hem zo dan is er een fout gemaakt, is er daadwerkelijk ook een abonnementscorrectie toegevoegd dan vind ik de brief misleidend want bij een afrondingscorrectie heb je het over een paar tiende eurocenten om niet tot 3 cijfers achter de comma te komen.
Er is een duidelijk verschil tussen een afrondings correctie of een abonnementsprijs correctie.
Uit je antwoord mag ik afleiden dat jij ook niet precies weet of er nu een fout is gemaakt of dat er bewust onder het mom van btw verhoging prijzen zijn veranderd en men de gok heeft genomen dat mensen het niet narekenen, want dat is gewoon misleidend en bij de eerste de beste rechtszaak die daarover zou worden gevoerd verliest XMS. ( Wees gerust,ik heb weer geen zin om XMS voor de rechter te dagen en dan 2 dagen voor de zittingsdag een brief te krijgen dat men me in het gelijk stelt en de boel weer afblaast) een ander mag dat stokje als ie wil oppakken.
Je weet hoe ik in juridische kringen zit en ik heb ze het scenario vergissing en bewuste verhoging voorgelegd,en beiden waren in het tweede geval eenduidig: Misleidend, een rechter zou daar zo maar strafbaar van kunnen maken.
In elk geval zou ik heer Jasper een tweede brief laten sturen met wat nu precies bedoeld wordt met een afrondingscorrectie.
Wettelijk gezien behoort de oude prijs genoemd te worden, de prijs na de btw verhoging en de toegepaste correctie,een rechter met een slechte bui zou er zelfs oplichting van kunnen maken.
In elk geval zijn de hier gevoerde gesprekken,en als er geen nieuwe brief komt met een heldere uitleg over de toegepaste afrondingscorrectie,niet bepaald reclame voor de handelswijze van XMS.
Ik vind het prima als XMS zegt, uw abonnementsprijzen zijn iets gestegen met daarin wettelijk genoemd het exacte bedrag van de steiging, maar ik vind het marketing technisch gezien behoorlijk stinken als enkele duppies als een afrondingscorrectie worden gezien en benoemd,ik beschouwde XMS als eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:20
ik ben donderdag overgezet ivm een verhuizing. In het systeem is de verhuizing goed doorgevoerd alleen met de aanvraag van de diensten op het nieuwe adres gaat het nog mis (volgens webcare) en nu heb ik dus helemaal niks op het nieuwe adres.
Maar nu knippert er continue een lampje op de genexis (heel snel) en ook het power lampje knippert (langzaam)

Is er iemand die dit herkent? en weet wat er aan de hand is?

[ Voor 6% gewijzigd door Dancis op 25-08-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Sowiso zit je op het nieuwe adres een poos zonder diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:52:
Crosspost uit een ander topic:

[...]

Zo erg is xms toch niet?
En ook hier nog even de verduidelijking die in het andere topic wel werd gezien.. Ik bedoelde daar te zeggen dat ik geen advies kan geven aangaande XMS omdat ik er niet voldoende over weet en geen ervaring mee heb.Je zou het anders kunnen lezen alhoewel dat geen goed nederlands zou zijn geweest ;)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik hier al enige tijd niet ben geweest (forum), maar ook omdat ik nog steeds geen mail/brief van XMS heb ontvangen, vraag ik me af wat de status is van de eerdere 'statisch-IP-adres-discussie': http://gurponline.nl/xms.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

Dancis schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:32:
ik ben donderdag overgezet ivm een verhuizing. In het systeem is de verhuizing goed doorgevoerd alleen met de aanvraag van de diensten op het nieuwe adres gaat het nog mis (volgens webcare) en nu heb ik dus helemaal niks op het nieuwe adres.
Maar nu knippert er continue een lampje op de genexis (heel snel) en ook het power lampje knippert (langzaam)

Is er iemand die dit herkent? en weet wat er aan de hand is?
Waarschijnlijk moet er op het nieuwe adres nog iets afgerond worden door de aannemer, wat op zich vreemd is, want je hebt al wel een actief modem hangen (van de vorige bewoner?). In het ergste geval kan een andere klant/andere ISP, de lijn nog bezet houden. Echter kan het ook iets heel simpels zijn als het zetten van een patch en het opleveren van het modem. Ik zou WC even aanschieten.

edit: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is betekenen knipperende lampjes dat er geen verbinding is op de vezel. Het kan dus goed zijn dat er in de POP nog even met jou vezels gerommeld moet worden. Daarna moet het modem nog opgeleverd worden, maar dat is een formaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 26-08-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Ben je toevallig naar een portaal huis gegaan, ik heb namelijk het zelfde probleem modem hangt hier al jaren.
aanvraag 3 augustus gedaan en nog geen diensten, Schijnt iets mis in het systeem te zijn die alles automatisch moet door sturen, Webcare kan geen tijd aangeven wanneer het opgelost is. baal er ook enorm van maar word hard aangewerkt. (packetfront modem hier lampjes branden inc signal lampje regio leiden)

succes
DjVe schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 08:49:
[...]

Waarschijnlijk moet er op het nieuwe adres nog iets afgerond worden door de aannemer, wat op zich vreemd is, want je hebt al wel een actief modem hangen (van de vorige bewoner?). In het ergste geval kan een andere klant/andere ISP, de lijn nog bezet houden. Echter kan het ook iets heel simpels zijn als het zetten van een patch en het opleveren van het modem. Ik zou WC even aanschieten.

edit: Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is betekenen knipperende lampjes dat er geen verbinding is op de vezel. Het kan dus goed zijn dat er in de POP nog even met jou vezels gerommeld moet worden. Daarna moet het modem nog opgeleverd worden, maar dat is een formaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Thasaidon schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

Hier kun je zien welke zenders er zijn en of ze wel of niet in HD uitzenden.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Als er bij de zender "HD" staat, moet je daar je muis even overheen houden, dan kun je zien of deze in het HD pakket zit of niet. Als dit er niet bij staat, zit de HD variant gewoon in het basis pakket.

Maar heb je geen HD decoder, dan krijg je de zenders dus niet in HD binnen. Heb je die wel, dan krijg je automatisch de HD variant binnen.

Dit zijn volgens mij de zenders in het HD pakket...
61 Discovery Channel
72 Animal Planet HD
81 National Geographic
83 Nat Geo Wild
116 BBC HD
235 DJAZZ.tv
278 Fashion TV HD
282 Luxe TV HD
291 Travel Channel HD
296 myZen.tv HD
372 Brava HDTV
373 Brava 3D
375 Mezzo Live HD
Om hier nog even op terug te komen...

Mijn schoonouders willen graag bepaalde zenders in HD, maar komen er niet uit wat nu de HD zenders zijn welke in het HD pakket zitten, of dat de zenders die zij graag in HD willen al in het basis/plus pakket zitten.
Dus kwam hun vraag bij mij.

Wat ik nu echter zie is dat hier in de TS staat dat het HD pakket 10 zenders heeft, maar niet welke.
Kijk ik op de site van XMS zelf, dan staat daar 14 zenders, maar ook hier weer niet gespecificeerd welke.
Kijk ik echter op site van GHM (waar XMS ook naar verwijst) dan kom ik dus uit op de bovenstaande 13 zenders. Dus niet 14 zoals XMS zegt en geen 10 zoals in de TS.

Kan iemand mij vertellen welke zenders er nu in het HD pakket zitten?
Webcare?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-08 05:30
Hmm..

Als ik dit allemaal lees is XMS denk ik wel een waardige ISP om naar over te stappen (vanaf KPN.. want die levert de gewenste diesnten niet)
Heb alleen wel een paar vraagjes.

- Heb nu een unmetered VPS met 100Mbit in EvoSwitch, is het mogelijk daar een soort van tunnel naar toe te laten lopen zodat ik een vast IP heb?
Of zal een VPN verbinding genoeg zijn..

- Gebruik je bij XMS een eigen router.. zodat je alle touwtjes in handen hebt, en niet zo'n experiabox achtig ding (helemaal dichtgetimmerd) dat je bij alle anderen krijgt (deze misschien van webcare)?

- Ik doe aan een cardshare met onze buren over ziggo.. kan ik deze ook houden als ik overstap naar XMS (en ziggo standaard tv opzeg)

Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:00:Om hier nog even op terug te komen...

Mijn schoonouders willen graag bepaalde zenders in HD, maar komen er niet uit wat nu de HD zenders zijn welke in het HD pakket zitten, of dat de zenders die zij graag in HD willen al in het basis/plus pakket zitten.
Dus kwam hun vraag bij mij.

Wat ik nu echter zie is dat hier in de TS staat dat het HD pakket 10 zenders heeft, maar niet welke.
Kijk ik op de site van XMS zelf, dan staat daar 14 zenders, maar ook hier weer niet gespecificeerd welke.
Kijk ik echter op site van GHM (waar XMS ook naar verwijst) dan kom ik dus uit op de bovenstaande 13 zenders. Dus niet 14 zoals XMS zegt en geen 10 zoals in de TS.

Kan iemand mij vertellen welke zenders er nu in het HD pakket zitten?
Webcare?
We hebben dit nagekeken en de 13 zenders die jij hebt gepost zijn de juiste:
  1. Discovery Channel
  2. Animal Planet HD
  3. National Geographic
  4. Nat Geo Wild (deze zenders is SD via het Plus pakket)
  5. BBC HD
  6. DJAZZ.tv
  7. Fashion TV HD
  8. Luxe TV HD
  9. Travel Channel HD
  10. myZen.tv HD
  11. Brava HDTV
  12. Brava 3D
  13. Mezzo Live HD
We hebben dit ook gelijk naar onze collega's doorgestuurd zodat de website kan worden aangepast. -Tim

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 11:13 . Reden: Aanvulling Nat Geo Wild ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:10:
[...]

We hebben dit nagekeken en de 13 zenders die jij hebt gepost zijn de juiste:
  1. Discovery Channel
  2. Animal Planet HD
  3. National Geographic
  4. Nat Geo Wild (deze zenders is SD via het Plus pakket)
  5. BBC HD
  6. DJAZZ.tv
  7. Fashion TV HD
  8. Luxe TV HD
  9. Travel Channel HD
  10. myZen.tv HD
  11. Brava HDTV
  12. Brava 3D
  13. Mezzo Live HD
We hebben dit ook gelijk naar onze collega's doorgestuurd zodat de website kan worden aangepast. -Tim
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ShiftyF97 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:06:
Hmm..

Als ik dit allemaal lees is XMS denk ik wel een waardige ISP om naar over te stappen (vanaf KPN.. want die levert de gewenste diesnten niet)
Heb alleen wel een paar vraagjes.

- Heb nu een unmetered VPS met 100Mbit in EvoSwitch, is het mogelijk daar een soort van tunnel naar toe te laten lopen zodat ik een vast IP heb?
Of zal een VPN verbinding genoeg zijn..

- Gebruik je bij XMS een eigen router.. zodat je alle touwtjes in handen hebt, en niet zo'n experiabox achtig ding (helemaal dichtgetimmerd) dat je bij alle anderen krijgt (deze misschien van webcare)?

- Ik doe aan een cardshare met onze buren over ziggo.. kan ik deze ook houden als ik overstap naar XMS (en ziggo standaard tv opzeg)

Alvast bedankt :D
Qua aansluiten is het volgens mij afhankelijk wat voor glasvezelmodem je hebt. Maar in mijn geval met een Genexis V2...
De telefonie prik je gewoon in de RJ11 poort van het modem, Analoge TV gewoon op de COAX van het modem, Internet op de 1e RJ45 poort van het modem en IPTV op de 2e RJ45 poort van het modem.
Het enige wat je dus nodig hebt is een eigen router op de internet aansluiten, mocht je dit willen.
Voor IPTV wordt er door XMS een STB geleverd. Het type is afhankelijk van wat je wil qua IPTV pakket(ten).

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 27-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
Thasaidon schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:28:
[...]

Qua aansluiten is het volgens mij afhankelijk wat voor glasvezelmodem je hebt. Maar in mijn geval met een Genexis V2...
De telefonie prik je gewoon in de RJ11 poort van het modem, Analoge TV gewoon op de COAX van het modem, Internet op de 1e RJ45 poort van het modem en IPTV op de 2e RJ45 poort van het modem.
Het enige wat je dus nodig hebt is een eigen router op de internet aansluiten, mocht je dit willen.
Dat witte kastje is zeker het Genexis modem?
Daar zitten bij mij alleen maar RJ45 poorten op :s
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iJ1FQ.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door maxboone op 27-08-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is inderdaad je glasvezelmodem. Er moeten ook echt telefoon- en coax poorten opzitten. Wellicht onder het witte kapje...

Edit: Blijkbaar niet bij KPN versies... O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 27-08-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Op die foto zit geen coax-poort. De RTV-LED zie je ook niet branden. Als je die foto zelf gemaakt hebt op een XMS-aansluiting lijkt me dat niet helemaal zoals het hoort. :P Neem dan even contact op met webcare!

Edit:

Ik zie dat je nu KPN hebt. Wel vreemd dat je T1 LED brand, daar alles geloof ik via de Experia Box zou moeten lopen. Enfin, van KPN heb ik geen kaas gegeten. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Mojo op 27-08-2012 11:50 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
Mojo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:48:
Op die foto zit geen coax-poort. De RTV-LED zie je ook niet branden. Als je die foto zelf gemaakt hebt op een XMS-aansluiting lijkt me dat niet helemaal zoals het hoort. :P Neem dan even contact op met webcare!

Edit:

Ik zie dat je nu KPN hebt. Wel vreemd dat je T1 LED brand, daar alles geloof ik via de Experia Box zou moeten lopen. Enfin, van KPN heb ik geen kaas gegeten. :P
Het is een KPN Modem ja, maar houd je niet hetzelfde modem als je overstapt? :X

Edit:
Blijkbaar niet dus :P
Opgelost :>

[ Voor 3% gewijzigd door maxboone op 27-08-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan moet je dus een nieuw modem krijgen en vervalt mijn vorige post... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

ShiftyF97 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:51:
[...]

Het is een KPN Modem ja, maar houd je niet hetzelfde modem als je overstapt? :X

Edit:
Blijkbaar niet dus :P
Opgelost :>
Nieuw modem inderdaad. :p Krijg je er eentje met CATV module. Als je overstapt moet je bij XMS een Glasvezeloverstap aanvragen en KPN niet zelf opzeggen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
Mojo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:54:
[...]

Nieuw modem inderdaad. :p Krijg je er eentje met CATV module. Als je overstapt moet je bij XMS een Glasvezeloverstap aanvragen en KPN niet zelf opzeggen.
Hoe zit het eigenlijk met de vaste IPs.. kun je er nog steeds een krijgen?
of is het een beter idee om er een te regelen via een VPN.. omdat ik de server die ik hier heb graag wil gebruiken (prefereer een Static IP, Dynamic DNS kan eventueel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShiftyF97 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:59:
Hoe zit het eigenlijk met de vaste IPs.. kun je er nog steeds een krijgen?
Het is niet mogelijk om een statisch (vast) IP te krijgen via XMS. Het IP adres wat je krijgt is semi vast en op basis van DHCP. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Het is niet mogelijk om een statisch (vast) IP te krijgen via XMS. Het IP adres wat je krijgt is semi vast en op basis van DHCP. -Tim
Kortom, hang je iets aan je internet bewaar dan even het MAC adres van dat apparaat. Vervang je het apparaat, fake dan dat oude MAC adres even, anders krijg je een nieuw IP.
Is er een (stroom)storing, dan heb je dikke kans dat je toch een ander IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu de discussies ook vaker over HD gaan en je bij sommige providers ook voor HD moet betalen vind ik onderstaand stuk echt triest:
http://www.totaaltv.nl/ni...een_goede_combinatie.html
En dat met de start van een nieuw seizoen had ik op beter gehoopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxboone
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:
[...]

Thasaidon schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:15:
[...]

Kortom, hang je iets aan je internet bewaar dan even het MAC adres van dat apparaat. Vervang je het apparaat, fake dan dat oude MAC adres even, anders krijg je een nieuw IP.
Is er een (stroom)storing, dan heb je dikke kans dat je toch een ander IP krijgt.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:37:
Nu de discussies ook vaker over HD gaan en je bij sommige providers ook voor HD moet betalen vind ik onderstaand stuk echt triest:
http://www.totaaltv.nl/ni...een_goede_combinatie.html
En dat met de start van een nieuw seizoen had ik op beter gehoopt !
Tegen beter weten in waarschijnlijk. HD kost geld en het is nu crisis en dus moet alles goedkoop. Ach, de doelgroep voor dit soort programma's ziet het verschil toch niet, ik trouwens ook niet, want ik kijk er niet naar, maar al zou ik er naar kijken zou ik het verschil niet merken op mijn 4:3 CRT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:53:
[...]

Tegen beter weten in waarschijnlijk. HD kost geld en het is nu crisis en dus moet alles goedkoop. Ach, de doelgroep voor dit soort programma's ziet het verschil toch niet, ik trouwens ook niet, want ik kijk er niet naar, maar al zou ik er naar kijken zou ik het verschil niet merken op mijn 4:3 CRT...
Op een CRT niet, hoewel er ook een paar HD CRT's gemaakt zijn en als je daar het beeld van ziet... da's mooier dan welke LCD ook, alleen die toeter en de prijs, en het stroomverbruik maar ik zie wel vaker mensen zich vergapen aan een gewone SD uitzending en idyllisch uitroepen hoe mooi dat HD toch wel is.
Moet je met name in de donkere beelden eens zien wat een blokjes bij sommige films...

In het kader van de consumenten voorlichting:
Per 1 oktober gaat het standaard laagste alles in een pakket van 50 naar 60 mbits bij Ziggo.
Oh we krijgen er ook nog een nieuwe zender bij: RTL Telekids.
Kom kinders, niet dat ongezonde buiten spelen, er zitten nu bijna 20 kinderzenders op de buis dus kijken want pappa betaalt niet voor niets...
Sport 1 heeft de logo's weer flink aangepast zoals gisteren te zien was bij de nabeschouwingen van de NOS, zelfs de buren 25 meter verderop kunnen nu zien dat je Sport 1 kijkt.
En ze krijgen allemaal een nieuwe naam,wie volgt het nog ?
https://www.ziggo.nl/#pro...nieuws/zenderwijzigingen/

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 27-08-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Dat is dus niet het laagste alles in 1 pakket van Ziggo, dat is het plus pakket, er is ook nog een basis pakket, die leveren ADSL snelheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:06:
Dat is dus niet het laagste alles in 1 pakket van Ziggo, dat is het plus pakket, er is ook nog een basis pakket, die leveren ADSL snelheden ;)
Huh bestaat dat nog ?? je kan tegenwoordig geen analoge tv meer afnemen, je neemt digitale tv en krijgt daar analoog als bonus bij, kan je ook niet schelden als er een analoog kanaal verdwijnt.
Mis ik toch niet,ik kijk alleen nog RTL Telekids uiteraard... kids brengen het geld op blijkbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Hoe zit het trouwens met Focuz TV (kanaal 918)?
Die staat als zender in de lijst, en ik kan op de Amino de zender opvragen, maar krijg dan als melding dat de zender niet beschikbaar is?

(kwam dit toevallig tegen met zappen).

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 27-08-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de website van focuz mag geloven zenden ze niet uit op maandag. En op andere dagen pas na 19h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:59:
Als ik de website van focuz mag geloven zenden ze niet uit op maandag. En op andere dagen pas na 19h.
Aha, dank je. Zover was ik nog niet gekomen.
Kijk normaal nooit naar die zender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:47:
[...]
(kwam dit toevallig tegen met zappen).
Niet zo gek, hij zit net naast de porno kanalen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Iemand ook gemerkt dat de EPG (pid) niet meer wordt verstuurd voor DVB-C? (hilversum)
In iedergeval ontvang ik niks voor de nederland1/2/3,rtl transponders
Zeer spijtig... niet de eerste keer!

[ Voor 3% gewijzigd door gizmocuz op 27-08-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
in amersfoort (3812) ook geen programma gids op dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dordrecht ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Klantenservice al gebeld? Kan nog tot 22:00 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
Vraagje.

Hadden meer mensen hier zich nog opgegeven voor de klankbordgroep?

Laatste reactie die ik had was op 3/8/12:
Jasper laat weten dat de klankbordsessie waarschijnlijk op 28 of 29 augustus zal plaatsvinden.

Met vriendelijke groet,
Sophie
Sindsdien is het echter stil geweest in mijn DM hierover en aangezien het inmiddels nogal kort dag is voor de genoemde data vraag ik me af of ik nog wat moet regelen voor het overnemen van mijn standby dienst op het werk.

Kan ook zijn dat ik gewoon niet uitgenodigd ben :P maar dan was het wel fijn geweest dat te vernemen via DM/Mail/Snailmail

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

The-Priest-NL schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:41:
Vraagje.

[...]

Sindsdien is het echter stil geweest in mijn DM hierover en aangezien het inmiddels nogal kort dag is voor de genoemde data vraag ik me af of ik nog wat moet regelen voor het overnemen van mijn standby dienst op het werk.

Kan ook zijn dat ik gewoon niet uitgenodigd ben :P maar dan was het wel fijn geweest dat te vernemen via DM/Mail/Snailmail
ik dacht september ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:25:
[...]

Niet zo gek, hij zit net naast de porno kanalen... :z
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Thasaidon schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:03:
[...]

Aha, dank je. Zover was ik nog niet gekomen.
Kijk normaal nooit naar die zender ;)
Ik heb nog nooit beeld gehad op die zender. Misschien dat XMS/Glashart daar eens naar kan kijken?

Nog een vraagje: is er al een evt. vervanging voor Sterren24 en Spirit24? VH1 lijkt mij een leuke vervanger. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmocuz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:46:
Iemand ook gemerkt dat de EPG (pid) niet meer wordt verstuurd voor DVB-C? (hilversum)
In iedergeval ontvang ik niks voor de nederland1/2/3,rtl transponders
Zeer spijtig... niet de eerste keer!
Hier Nijmegen (6545) ook weer eens voor de zoveelste keer niet.
Heb de hoop inmiddels verloren dat XMS de EPG data gewoon een maand achter elkaar zonder problemen kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dordrecht doet de EPG het weer (dvb-c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Hier (Hilversum) doet de EPG het ook weer sinds +- 20:55... eens kijken voor hoe lang deze keer :)

[ Voor 4% gewijzigd door gizmocuz op 28-08-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Priest-NL schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:41:
Vraagje.

[...]

Jasper geeft aan dat de sessie een week is verplaatst. Hij hoopt vandaag definitief te kunnen maken dat het 5 september plaatsvind. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:34:
[...]

Jasper geeft aan dat de sessie een week is verplaatst. Hij hoopt vandaag definitief te kunnen maken dat het 5 september plaatsvind. - Sophie
Agenda, check, ja dat kan wat mij betreft wel.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar vind de meeting van de klankbordgroep eigenlijk plaats ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
Pffft, ik word het wachten nu wel een beetje beu... Na aanvraag heb ik één brief gehad van XMS en verder niks. Ik wacht nu al meer dan twee weken volgens mij. Wanneer gaat er iets gebeuren?

[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 28-08-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:45:
Pffft, ik word het wachten nu wel een beetje beu... Na aanvraag heb ik één brief gehad van XMS en verder niks. Ik wacht nu al meer dan twee weken volgens mij. Wanneer gaat er iets gebeuren?
Wij kijken graag of wij je meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Wil je ons je adresgegevens sturen via DM? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Voel met je mee ik ga al naar de 4 weken wachten, modem hangt hier al jaren in de meterkast.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:53:
[...]

Wij kijken graag of wij je meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Wil je ons je adresgegevens sturen via DM? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:14:
waar vind de meeting van de klankbordgroep eigenlijk plaats ?
Niemand ??? Eenmaal andermaal.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:35:
[...]
Meestal in een centraal gelegen XMS of Reggefiber (bij)kantoortje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:35:
[...]

Laatste keer was in Baarn, Reggefiberkantoor

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:34:
[...]

Damn dan ben ik net op vakantie :'( er zal hier vast wel een samenvatting gepost worden.

Bedankt voor de info in ieder geval :)

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:59:
[...]

Laatste keer was in Baarn, Reggefiberkantoor
Fiber schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:32:
[...]

Meestal in een centraal gelegen XMS of Reggefiber (bij)kantoortje...
De laatste keer dat weet ik :)
Ik had dat toen samen met Folkert georganiseerd.

Maar was nu even benieuwd waar het Nu exact gehouden word.
Is belangrijk even voor mij om te weten als ik zou gaan, ivm reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

[...]

De laatste keer dat weet ik :)
Ik had dat toen samen met Folkert georganiseerd.

Maar was nu even benieuwd waar het Nu exact gehouden word.
Is belangrijk even voor mij om te weten als ik zou gaan, ivm reistijd.
Voor zover ik de info van Jasper heb gekregen, Motel Breukelen.
I'll be There.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzending Gemist

De Uitzending gemist functie is gratis tot 1-1-2013 -Tim

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 13:02 . Reden: term aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie aantal HD zenders in het HD pakket

De informatie over het aantal HD zenders in het HD pakket is aangepast, zie http://xmsnet.nl/diensten...dio-en-tv/extra-pakketten

De informatie op http://xmsnet.nl/diensten...ractieve-radio--televisie gaat over de HD zenders in het basispakket vandaar dat er wordt aangegeven dat er 14 zenders zijn. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:43:
Informatie aantal HD zenders in het HD pakket

De informatie over het aantal HD zenders in het HD pakket is aangepast, zie http://xmsnet.nl/diensten...dio-en-tv/extra-pakketten

De informatie op http://xmsnet.nl/diensten...ractieve-radio--televisie gaat over de HD zenders in het basispakket vandaar dat er wordt aangegeven dat er 14 zenders zijn. -Tim
Dank je.

Toch zou ik het prettiger vinden als de zenders gewoon per pakket genoemd worden.
Nu moet ik 3 vinkjes zetten (HD, Plus|HD en HD*) om alle zenders te kunnen zien welke er nou eigenlijk in het HD pakket zitten... (nu 13).
Niet echt duidelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:40:
Uitzending Gemist

De Uitzending gemist applicatie is gratis tot 1-1-2013 -Tim
Met de applicatie bedoel je gewoon de "dienst" op de amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:08:
[...]
Met de applicatie bedoel je gewoon de "dienst" op de amino?
Ja, die functionaliteit. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zou iedereen al geinformeerd moeten zijn mbt de prijsverhoging, of gaat dit in fases?
Wij, als recent nieuwe klant, hebben hierover namelijk nog geen informatie ontvangen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:15:
Zou iedereen al geinformeerd moeten zijn mbt de prijsverhoging, of gaat dit in fases?
Wij, als recent nieuwe klant, hebben hierover namelijk nog geen informatie ontvangen.
Dit gaat in fases. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruwepitje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2023
Niet te geloven. Wat een spijt dat ik XMS heb genomen. Kan al 2 weken niet meer bellen of gebeld worden. Welk tijdstip van de dag ik ook de helpdesk probeer te bereiken: de melding, "de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent dus bel op een later tijdstip terug" Na de een keer of 10 heb ik het er helemaal mee gehad. Toch blijven wachten tot er een medewerker aan lijn beschikbaar is loopt op niks uit. DRAMA!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Waarom dat dan? Dit is toch iets wat voor iedereen zeer snel zal gaan veranderen? Waarom niet iedereen tegelijk informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:57
Je zou natuurlijk ook een berichtje kunnen plaatsen naar Webcare:

Beste Webcare,

ik zit inmiddels 2 weken zonder telefoon. Helaas kom ik niet verder met de helpdesk. Zouden jullie wat voor mij kunnen betekenen?

..... Just an idea.....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Phoolie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:22:
[...]
Waarom dat dan? Dit is toch iets wat voor iedereen zeer snel zal gaan veranderen? Waarom niet iedereen tegelijk informeren?
Wellicht passen er niet zoveel enveloppen in de tas van de postbode ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruwepitje schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:04:
Niet te geloven. Wat een spijt dat ik XMS heb genomen. Kan al 2 weken niet meer bellen of gebeld worden. Welk tijdstip van de dag ik ook de helpdesk probeer te bereiken: de melding, "de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent dus bel op een later tijdstip terug" Na de een keer of 10 heb ik het er helemaal mee gehad. Toch blijven wachten tot er een medewerker aan lijn beschikbaar is loopt op niks uit. DRAMA!!!
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen? Wij zoeken graag uit wat er aan de hand is. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Nou, mijn XMS verhaal eindigt ook weer net zo snel als het begonnen is... Via webcare te weten gekomen dat er een probleem is in de 'systemen' die de aannemers aansturen. Dit geld specifiek voor Portaal woningen. Het zou zomaar een jaar (!) kunnen duren voordat dit probleem opgelost is.... Voorlopig nog maar even door kachelen op m'n trage ADSL lijntje. Of overstappen op UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:25:
Nou, mijn XMS verhaal eindigt ook weer net zo snel als het begonnen is... Via webcare te weten gekomen dat er een probleem is in de 'systemen' die de aannemers aansturen. Dit geld specifiek voor Portaal woningen. Het zou zomaar een jaar (!) kunnen duren voordat dit probleem opgelost is.... Voorlopig nog maar even door kachelen op m'n trage ADSL lijntje. Of overstappen op UPC.
Dat is niet wat wij bedoelden. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Omdat wij niet kunnen aangeven wanneer het probleem is verholpen, hebben wij je gewezen op de mogelijkheid tot uitgesteld aansluiten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Laatst online: 11:43
@webcare,

Kan ik jullie een DM sturen met een privé vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:35:
@webcare,

Kan ik jullie een DM sturen met een privé vraag?
Ja, dat is prima. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Hier hetzelfde probleem hoor ik ben al 4 weken aan het wachten, wat ik niet begrijp is wat er zolang moet duren. Schijnt geen alternatieve mogelijkheid te zijn.(misschien dingen handmatig doen) als nieuwe klant is dit zeker geen reclame.( webcare doet zeker hun stinkende best om het te verhelpen maar het probleem schuilt in een hoger segment)
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

Dat is niet wat wij bedoelden. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Omdat wij niet kunnen aangeven wanneer het probleem is verholpen, hebben wij je gewezen op de mogelijkheid tot uitgesteld aansluiten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
MJLJO schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:21:
Hier hetzelfde probleem hoor ik ben al 4 weken aan het wachten, wat ik niet begrijp is wat er zolang moet duren. Schijnt geen alternatieve mogelijkheid te zijn.(misschien dingen handmatig doen) als nieuwe klant is dit zeker geen reclame.( webcare doet zeker hun stinkende best om het te verhelpen maar het probleem schuilt in een hoger segment)
[...]
Dat bedoel ik... Als klant heb ik geen zicht op de verschillende lagen die in een bedrijf zitten. Ik vind de aanwezigheid van webcare hier zeker positief (en ze doen zeker hun best), maar dat XMS mij laat wachten zonder schrijven, dat ik zelf er achter aan moet gaan en dan vervolgens te horen krijgen "geen idee wanneer we de systemen gerepareerd hebben", dat ik mijn aansluiting maar een jaar moet/kan uitstellen, dat geeft mij de gedachten "wat een ballentent".

• MJLJO
Misschien wil Webcare is goed uitleggen hier wat nu het probleem is. Krijgen wij een andere kijk op de zaak en weer wat vertrouwen.
trolleystad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:12:
[...]

Dat bedoel ik... Als klant heb ik geen zicht op de verschillende lagen die in een bedrijf zitten. Ik vind de aanwezigheid van webcare hier zeker positief (en ze doen zeker hun best), maar dat XMS mij laat wachten zonder schrijven, dat ik zelf er achter aan moet gaan en dan vervolgens te horen krijgen "geen idee wanneer we de systemen gerepareerd hebben", dat ik mijn aansluiting maar een jaar moet/kan uitstellen, dat geeft mij de gedachten "wat een ballentent".

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
MJLJO schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 07:58:
Misschien wil Webcare is goed uitleggen hier wat nu het probleem is. Krijgen wij een andere kijk op de zaak en weer wat vertrouwen.
[...]
XMS is onderhand niets meer dan een virtuele dozenschuiver, ze zeggen en geven door wat KPN ITNS ze verteld.
KPN ITNS verteld helemaal niets... dus doet XMS dit ook niet.

Daarnaast zeg je als bedrijf nooit dat je het niet weet... dan kom je als bedrijf al helemaal niet meer serieus over.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• MJLJO
Maar er moet wel iets super fout zitten wil je nieuwe klanten, 4 weken laten wachten (modem hangt hier al jaren). zijn ze een heel nieuw systeem aan het schrijven.Komt geen enkele info los wel jammer je krijgt alleen te horen we zijn ermee bezig, weten niet hoe lang het gaat duren.
fast-server schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

XMS is onderhand niets meer dan een virtuele dozenschuiver, ze zeggen en geven door wat KPN ITNS ze verteld.
KPN ITNS verteld helemaal niets... dus doet XMS dit ook niet.

Daarnaast zeg je als bedrijf nooit dat je het niet weet... dan kom je als bedrijf al helemaal niet meer serieus over.

• Fiber

Fiber

trolleystad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:12:
[...]
Dat bedoel ik... Als klant heb ik geen zicht op ...
Je bent nog helemaal geen klant... ;)

Maar vanwaar die haast opeens? Je hebt het jaren zonder XMS gedaan, zo heel veel anders dan kabel en/of een goede adsl verbinding is het nou ook weer niet hoor: GoT wordt er echt niet sneller op en je tv blijft dezelfde rommel uitzenden.

Je zou het nog kunnen proberen bij een andere glasvezel isp, maar die zullen wel dezelfde problemen hebben.
MJLJO schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:32:
Maar er moet wel iets super fout zitten wil je nieuwe klanten, 4 weken laten wachten (modem hangt hier al jaren). zijn ze een heel nieuw systeem aan het schrijven.Komt geen enkele info los wel jammer je krijgt alleen te horen we zijn ermee bezig, weten niet hoe lang het gaat duren.
[...]
Dat is een beetje de wet van de remmende voorsprong. Die oude Portaal gebieden waren de eerste met glasvezel, maar dat begint te verouderen en zou eigenlijk voor een groot deel vervangen moeten worden...

[ Voor 35% gewijzigd door Fiber op 30-08-2012 12:08 ]

• MJLJO
ik ben pas verhuist naar deze woning, dus ik heb zeker geen haast. Maar wees duidelijk naar je klanten toe is heel belangrijk. XMS zelf hoor je niks van ik moest het ook van de behulpzame Webcare horen.
Fiber schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:02:
[...]

Je bent nog helemaal geen klant... ;)

Maar vanwaar die haast opeens? Je hebt het jaren zonder XMS gedaan, zo heel veel anders dan kabel en/of een goede adsl verbinding is het nou ook weer niet hoor: GoT wordt er echt niet sneller op en je tv blijft dezelfde rommel uitzenden.

Je zou het nog kunnen proberen bij een andere glasvezel isp, maar die zullen wel dezelfde problemen hebben.

[...]

Dat is een beetje de wet van de remmende voorsprong. Die oude Portaal gebieden waren de eerste met glasvezel, maar dat begint te verouderen en zou eigenlijk voor een groot deel vervangen moeten worden...

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik ben het van harte eens met bovenstaande comments over de ronduit slechte communicatie vanuit XMS naar de klanten toe. Ik wacht zelf al sinds begin juli (10 weken sinds inschrijving!) op aansluiting en tot op heden nog geen enkele indicatie wanneer er iets gaat gebeuren. Je kunt bellen met de helpdesk tot je een ons weegt, maar je krijgt slechts nietszeggende informatie en loze beloftes. Als IT-professional werk ik aan projecten in o.a. Afrika en daar zijn de zaken vaak beter geregeld. Wat dat betreft is de communicatie hier gewoon onprofessioneel en klantonvriendelijk (dat laatste geldt overigens niet voor webcare!).

Een houding van 'waarom zoveel haast, je bestaande oplossing doet het ook nog' getuigt ook niet van veel professionalisme. Als je te horen krijgt dat men kan leveren op jouw adres, dan mag je er ook vanuit gaan dat je binnen een redelijke termijn van 4-6 weken gebruik kunt maken van de diensten. "U heeft een nieuwe xyz besteld, maar die is helaas voorlopig niet leverbaar. En we weten ook niet wanneer dat wel het geval is. Maar u moet niet zeuren, want uw huidige xyz doet het toch nog?" Daar trapt natuurlijk geen hond in (en een rechter ook niet).

Ook het excuus over nieuwe techniek en de moeizame aanleg is slap. Men legt al jaren glasvezel aan, dus mag je verwachten dat de kinderziektes wat betreft beloftes en het nakomen daarvan er ondertussen wel uit zijn. Niet dus. Bij elke nieuwe gemeente zie je weer dezelfde klachten terug komen. Het probleem is structureel.

De waarheid is natuurlijk dat men probeert om zoveel mogelijk klanten te verleiden om een abonnement te nemen. Gezien de hoge kosten voor de infrastructuur is dat heel begrijpelijk. Maar het aangaan van een abonnement wordt maar al te vaak omgerommeld tot een voorinschrijving, terwijl je daar als klant niet voor kiest. En zo wordt een jaarcontract in feite een jaar + xx maanden contract. Dat kan niet en dat mag niet.

Ik raad iedereen in mijn omgeving dan ook aan voorlopig geen glas te nemen. Als ze zien hoe het mij en anderen vergaat, zijn ze er vaak sowieso al van genezen.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Verwijderd

Tweakers sessie

In de afgelopen weken hebben een aantal van jullie aangegeven deel te willen nemen aan de “Tweakers-XMS ” sessie, als XMS willen we hier graag met jullie als trouwe/intensieve gebruikers van gedachten wisselen. De sessie is nu gepland op 5 september om 19.00, Hotel Breukelen, Stationsweg 91, 3621 LK Breukelen. Om ons zo goed mogelijk voor te bereiden willen we vragen of als er specifieke vragen zijn deze alvast vooraf te stellen. Dit mag via DM aan webcare. - Sophie

Verwijderd

Even de gang van zaken bij mij in Putten !

Betreft nieuw netwerk en mijn buurt werd als laatste van glasvezel voorzien

15 Mei 2012 glasvezel aanleg in de straat
15 juni binnenbrengen in de meterkast en FTU montage met signaaltest
4 juli login gegevens account van XMS gekregen
20 juli maar een mailtje naar XMS gedaan over de verwachtte leveringsduur
24 juli antwoord XMS maximaal 6 weken voor een werkende verbinding
16 juli buren hebben werkende glasvezelverbinding KPN
29 augustus maar eens een mailtje naar Sophie gedaan voor verdere info over aansluiting, direct antw gekregen van Sophie dat ze het na zou kijken.

Niks mis met het werk van de aannemer lijkt me, zeg maar eens waar het aan ligt !

MVG Eric

• Phoolie
Leuk dat je aangeeft wanneer je buren KPN hadden, maar zet er dan ook bij wanneer ze de aanvraag gedaan hebben.

Verwijderd

Iedereen heeft zich vorig jaar maart aangemeldt moest 30% aanmelding zijn anders ging de aanleg van Reggefiber niet door !

• Fiber

Fiber

KPN levert geen analoog en geen dvb-c. Om politieke redenen wordt die verbinding pas als laatste aangelegd, zodat KPN een voorsprong heeft. Dus alle isp's die ook analoog en dvb-c leveren kunnen pas veel later aansluiten. Staaltje van oneerlijke concurrentie.

Verwijderd

Kijk dan weten we meer en hebben we info waarom de levering nog niet door kan gaan !

En hoeveel later wordt DVB-C dan vaak geleverd, een maand, twee maanden ?

En denk nou niet dat ik een fanboy ben van KPN ofzo wilde alleen aangeven dat het netwerk gereed was !

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 14:32 ]

• Fiber

Fiber

Geen idee, ik denk dat het voor de kerst wel zal werken... :) Uiteindelijk komt het goed, maar dat duurt gewoon even. Het digitale netwerk is gereed, analoog nog niet denk ik. Ik denk zelfs dat als je XMS aanvraagt zonder tv, dat ze dan wel kunnen leveren.

[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 30-08-2012 14:36 ]

Verwijderd

Ik wacht nog wel even de mail af van Sophie voor verdere duidelijkheid !

Maar dat ze me op de mail 24 juli aangaven 6 weken uiterlijk van XMS is dan niet coorrect natuurlijk !

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:29:
Kijk dan weten we meer en hebben we info waarom de levering nog niet door kan gaan !

En hoeveel later wordt DVB-C dan vaak geleverd, een maand, twee maanden ?

En denk nou niet dat ik een fanboy ben van KPN ofzo wilde alleen aangeven dat het netwerk gereed was !
In principe wordt het DVB-C signaal meteen meegeleverd met het analoge signaal, deze gaan namelijk via dezelfde vezel. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er zenders (nog) niet beschikbaar zijn omdat deze niet worden aangeleverd aan GHM. -Tim
Pagina: 1 ... 10 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.