XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Ondanks dat ik hier lees dat er niets veranderd is, bekruipt mij lichtelijk het gevoel dat nu XMS overgegaan is naar KPN dat het er ergens mee te maken heeft.

Hopelijk zijn er meer mensen die hier iets over of van af weten, reageer dan AUB! _/-\o_
Ik lees hier heel veel zaken op het forum wat volgens de forummers allemaal aan 'de overgang naar KPN/Telfort' zou liggen, maar veel meer dan een ander logo erboven en iets met aandelen heen en weer schuiven is er tot nu toe nog niet gebeurd. Netwerktechnisch is alles gewoon nog zoals het was hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Een complete migratie van InterNL naar de ISPfabriek/ITNS is niet gewoon zoals het was...

No offence maar we hebben met een paar maanden ISPfabriek/ITNS meer problemen (gehad) dan alle voorgaande jaren bij InterNL

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
eymey schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:27:
@Boekee: Toevallig ook Callvoip? ;). Zelf maak ik gebruik van deze Breezz reseller en dat is gewoon rock solid, ook in evt. NAT situaties (zelf bij mij uberhaupt niet van toepassing omdat ik een Fritz!box 7390 gebruik, oftewel VOIP client op de router zelf).

Voor zo ver ik weet gebruikt Chocka Voipbuster, een Betamax 'aanbieder'.
Nee het bedrijf waar ik werk (Protelco Group b.v) verkoopt onder de naam Protelco Connect SIP o.a. bij breezz
Dus eigenlijk gewoon via "de zaak"

Via Breezz hebben we al bergen trunks geconfigureerd in div sip apparatuur, maar stun hebben we nog nooit ingesteld, ik meen dat breezz zelf niet eens een STUN server heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het nu idd ook. 8)7. Ook bij Callvoip adviseren ze om, als je een stun nodig hebt, die elders te betrekken.

Nou ja, hoe het ook zij, ik heb eigenlijk nooit problemen gehad bij ze, ook niet toen ik een tijdje noodgedwongen van achter een NAT moest werken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
Sinds lange tijd weer eens 'mijn XMS' gebruikt.. Is het normaal dat de pagina's daarvan zo langzaam laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik heb idd een voip-in nummer van Voipbuster
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:16:
Als het sinds de 77-reeks is, denk je aan een routeringsprobleem als ik het goed begrijp? Is de server die je gebruikt wel pingbaar, is er iets geks te zien aan traceroutes ? We doen zowieso niets aan filtering van poorten o.i.d. dus daar kan het niet aan liggen.
Het vermoeden is intussen dat het niet aan de reeks omzetting ligt, omdat die dinsdag pas is uitgevoerd en mijn probleem vanaf het weekend ervoor al is begonnen.

Maar mogelijk heb je hier iets aan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
#:\>ping sip.voipbuster.com

Pingen naar sip.voipbuster.com [77.72.169.134] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 77.72.169.134: bytes=32 tijd=11 ms TTL=244
Antwoord van 77.72.169.134: bytes=32 tijd=10 ms TTL=244

Ping-statistieken voor 77.72.169.134:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 10ms, Maximum = 11ms, Gemiddelde = 10ms

#:\> tracert sip.voipbuster.com

Traceren van de route naar sip.voipbuster.com [77.72.169.134]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.***
  2     1 ms     1 ms     1 ms  ip4daf4801.direct-adsl.nl [77.175.***]
  3     2 ms     2 ms     2 ms  188.142.0.37
  4     2 ms     2 ms     2 ms  188.142.0.37
  5     2 ms     2 ms     6 ms  188.142.0.134
  6     5 ms     2 ms     2 ms  kpn-itns.telecity2.openpeering.nl [82.150.153.186]
  7     2 ms     2 ms     2 ms  kpn-routes.nikhef.jointtransit.nl [213.207.0.105]
  8     3 ms     3 ms     3 ms  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.128.201]
  9    14 ms    14 ms    14 ms  asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.229.110]
 10    14 ms    14 ms    14 ms  dssd-s2-rou-1102.DE.eurorings.net [134.222.228.74]
 11    14 ms    14 ms    14 ms  ffm-s1-rou-1102.DE.eurorings.net [134.222.232.153]
 12     *       14 ms     *     ffm-s1-rou-1006.DE.eurorings.net [134.222.230.222]
 13    15 ms     *       15 ms  134.222.105.198
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     9 ms     9 ms    11 ms  sip.testvoip.nl [77.72.169.134]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:57
Uit pure belangstelling en omdat ik mod ben op een ander forum (waar we moet dol zijn op dubbele accounts). :X

Zijn operatortje en operatortje2 één en dezelfde persoon? Zoja, waarom sinds kort de tweede account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

EricJH schreef op zondag 20 januari 2013 @ 02:57:
Uit pure belangstelling en omdat ik mod ben op een ander forum (waar we moet dol zijn op dubbele accounts). :X

Zijn operatortje en operatortje2 één en dezelfde persoon? Zoja, waarom sinds kort de tweede account?
Dubbele nicks zijn hier ook verboden, dus ik ga er vanuit dat het twee personen, waarschijnlijk collega's, zijn. Anyway, vraag niet hoe het kan, profiteer er van! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Dubbele nicks zijn hier ook verboden, dus ik ga er vanuit dat het twee personen, waarschijnlijk collega's, zijn. Anyway, vraag niet hoe het kan, profiteer er van! :)
Operatortje2 is inderdaad mijn partner in crime, naaste collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:10:
[...]

En trouwens Sjakie Operator ook, al doet die de IT kant en O2 en ik networks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Het is in ieder geval gigantisch verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

[...]

Ik dacht even dat je een gespleten persoonlijkhied had :P

Maar afgezien van verwarrend of niet, ik vind het wel top dat er dus meerdere techneuten zich hier bemoeien met ons en zo voor ons klaar staan.
Ze hadden het ook niet hoeven doen :) _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Thasaidon op 20-01-2013 15:30 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:50:
[...]

Maar afgezien van verwarrend of niet, ik vind het wel top dat er dus meerdere techneuten zich hier bemoeien met ons en zo voor ons klaar staan.
Kijk, dat bedoel ik nou.
En wat dat betreft zitten O1 en O2 exact op dezelfde lijn, dus zoiets van zeg maar nee, dan krijg je er twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:12
Het is alweer het hele weekend prut met de newsserver. Continue disconnects en ontzettend traag, 400 KB/s.
Zo kan ik het Qos probleem ook oplossen, gewoon de snelheid van de newsserver beperken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
lethargy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:50:
Het is alweer het hele weekend prut met de newsserver. Continue disconnects en ontzettend traag, 400 KB/s.
Zo kan ik het Qos probleem ook oplossen, gewoon de snelheid van de newsserver beperken. :(
waarom blijf je dan bij XMS voor je usenet toegang? Zo'n beetje elk betaald aternatief (sunnyusenet, eweka b.v.) werkt vrijwel vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:38:
[...]

Kijk, dat bedoel ik nou.
En wat dat betreft zitten O1 en O2 exact op dezelfde lijn, dus zoiets van zeg maar nee, dan krijg je er twee.
En als ik dan nog een keer nee zeg, en we hebben er al twee... krijgen we er dan 4? :P

.
Weet je zeker dat het aan de nieuwsserver ligt? En niet dat de zaken die je binnen probeerd te halen een "Takedown" hebben gehad?
Dan kakt je snelheid ook in naar 0, omdat de bestanden dus niet meer op de server staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Thasaidon op 20-01-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Alles komt compleet binnen, alleen heel traag. Alle downloads beginnen met melding: 502 xmsnet.nl acces denied your node. Dus daar ligt wel een probleem.
Ik download ook dingen die absoluut geen last hebben van een Takedown, omdat het niet illegaal is of er ook pas net op staat.
Nu heb ik weer dat een download blijft hangen, na een paar minuten komt ie dan toch compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Sinds de migratie allemaal 502 problemen, alles bekend bij XMS maar 0, niets qua terugkoppeling, dus in November 2012 opgezegd, maar wordt nog steeds gefactureerd omdat het daar een grote tering zooi is, en dat alle taken op mijn account zijn vastgelopen.

Zo is HBO nooit te zien geweest en ben ik al vanaf 20 december bezig het op te zeggen maar ook dat loopt vast, dus ik zie de facturen al weer voor me :) 0, niets bewijs dat ik heb opgezegt :P

sunnyusenet.com is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Download loopt weer vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/288download1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Zoiets als dit denk.... na 10 keer drukken op deblokkeren liep een download weleens door maar kwam je bij de volgende que dan was het weer vaststaan

Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/albums/usenet-problemen-xms/xms-usenet.png?m=1355235330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:38:
[...]

Kijk, dat bedoel ik nou.
_/-\o_

Een optie om jullie te vermelden in de start post zodat de verwarring misschien iets afneemt?

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 20-01-2013 17:54 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:30:
[...]

Zoiets als dit denk.... na 10 keer drukken op deblokkeren liep een download weleens door maar kwam je bij de volgende que dan was het weer vaststaan

[afbeelding]
Off-topic: ik zie dat je Sab 073 gebruikt. Ik had tot voor kort 074 (onder linux) op m'n nas, en regelmatig last van missing blocks of unrepairable downloads.
Na een upgrade naar 0.7.9 nergens meer last van. Men schijnt slimmere dingen ingebakken te hebben, met name wanneer beschrijving (The.Mentalist.S02E11) en bestandsnaam (12345.rar) niet overeen komen.

Niet dat het je helpt bij een brakke newsserver, maar als je na zo lang wachten ook nog kapotte bestanden hebt is het helemaal jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:59:
[...]

Off-topic: ik zie dat je Sab 073 gebruikt. Ik had tot voor kort 074 (onder linux) op m'n nas, en regelmatig last van missing blocks of unrepairable downloads.
Na een upgrade naar 0.7.9 nergens meer last van. Men schijnt slimmere dingen ingebakken te hebben, met name wanneer beschrijving (The.Mentalist.S02E11) en bestandsnaam (12345.rar) niet overeen komen.

Niet dat het je helpt bij een brakke newsserver, maar als je na zo lang wachten ook nog kapotte bestanden hebt is het helemaal jammer.
Ik heb en tijdje terug met nog wat anderen voor XMS getest op de nieuwsservers (voor het 50mb pakket), maar nooit problemen gehad. Ik gebruikte toen spotnet en verschillende download clients.
Ik zat toen echter nog wel in mijn oude range (en nu ook in een andere range dan jullie) en na mijn testen ben ik terug gegaan naar mijn toenmalige newsprovider.

Het verhaal over de takedowns bracht ik even ter sprake omdat dat niet bij iedereen bekend is.
Maar dat speelt hier dus niet.
Ik ga er ook even van uit dat er al meerdere clients gebruikt zijn en die allemaal hetzelfde probleem geven?
Just thinking aloud here :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 20-01-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Een gratis proefabbo bij Sunny genomen, alles komt nu snel binnnen zonder problemen. Ook nog even dezelfde bestanden gedownload waar ik net problemen mee had en die gaan nu als een speer.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/728download4.jpg

Ik heb nu eindelijk kunnen testen of ik nog last heb van het QoS probleem. Het lijkt nu helemaal weg te zijn. Bedankt daarvoor, eindelijk downloaden en TV kijken tegelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door lethargy op 20-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:59:
[...]

Maakte niet uit welke client ik gebruikte grabit newsleecher had dit altijd.

Melding komt ook vanuit usenetserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer off-topic:
probeer maar eens Fringe S05E12 720p web-dl te downloaden met sab, dan merk je het verschil (ook
bij een goede newsserver).
Maar zoals ik al zei, het is niet de oplossing voor een brakke newsserver.

Overigens heb ik bij de gratis server Lijbrandt nergens last van (althans niet van de newsserver ;-) en die gebruikt volgens mij dezelfde partij als XMS (XSnews?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ik heb mijn abbonement van XMS door Ziggo laten opzeggen in december 2012 voor de datum van 31-01-2013. Ik zie nu echter dat mijn abbonement weer loopt tot 20-02-2013. Kan een xms helpdesk medewerker mij hiermee helpen? Dat zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh................... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:48:
Een gratis proefabbo bij Sunny genomen, alles komt nu snel binnnen zonder problemen. Ook nog even dezelfde bestanden gedownload waar ik net problemen mee had en die gaan nu als een speer.

[afbeelding]

Ik heb nu eindelijk kunnen testen of ik nog last heb van het QoS probleem. Het lijkt nu helemaal weg te zijn. Bedankt daarvoor, eindelijk downloaden en TV kijken tegelijk.
Oohhhhhhhhhh.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zat net te denken...

KPN/Telfort mag poort 25 (en of andere poorten) geen eens blokkeren met de nieuwe "netneutraliteit" wet/regels.
Daarnaast mogen ze het ook niet verbieden om eigen servers te draaien.

Zal we eerst een rechtszaak voor nodig zijn voordat ze dit gaan aanpassen in hun beleid...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exactly my thoughts.
Maar wie heeft er de heisa voor over om er eventuieel een zaak van te gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Van mijn ouders hoorde ik vanmiddag dat Brava en TV5 via DVB-C in Soest heel erg storen.
Is dit een kwestie van de zenders opnieuw instellen of is er meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Fiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Ik zie zeker het voordeel van meerdere mensen met insider ervaring
[...]

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:13:
[...]

En trouwens Sjakie Operator ook, al doet die de IT kant en O2 en ik networks.
Thasaidon schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:50:
[...]

I second that....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:47:
Het is in ieder geval gigantisch verwarrend...
Mwa vind ik niet, met een operatortje ( volgnummer ) weet je dat je met een operator te maken hebt, neppers vallen snel door de mand of worden aan de tand gevoeld door een operator van Tweakers.
Misschien kan er een gezamelijke Operator groep worden aangemaakt zoals webcare.

Wel zou ik nu wel eens een brief oid willen krijgen waarin staat wat nu officieel van toepassing wordt bij XMS, en anderen, bij de rebranding naar Telfort, bij XMS mag je officieel een server draaien, maar bij Telfort bv niet.
Als alle merken bij elkaar worden getrokken neem ik ook aan dat de regels bij elkaar worden getrokken.
Ik lees wel dat bv netwerken nog niet zijn veranderd, maar dat nog niet duidt toch op, straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:23:
[...]

Mwa vind ik niet, met een operatortje ( volgnummer ) weet je dat je met een operator te maken hebt, neppers vallen snel door de mand of worden aan de tand gevoeld door een operator van Tweakers.
Misschien kan er een gezamelijke Operator groep worden aangemaakt zoals webcare.

Wel zou ik nu wel eens een brief oid willen krijgen waarin staat wat nu officieel van toepassing wordt bij XMS, en anderen, bij de rebranding naar Telfort, bij XMS mag je officieel een server draaien, maar bij Telfort bv niet.
Als alle merken bij elkaar worden getrokken neem ik ook aan dat de regels bij elkaar worden getrokken.
Ik lees wel dat bv netwerken nog niet zijn veranderd, maar dat nog niet duidt toch op, straks wel.
Nick en de rest,

Geen gezamelijke Operator groep.
Ik zit hier vrijwillig op persoonlijke titel, net als mijn collega's en als er dan dingen gebeuren die MIJ niet bevallen, reageer ik niet meer. Ben al eens eerder een tijdje uit de lucht geweest na wat persoonlijke aanvallen richting mij.

Als het een groepsaccount wordt, lijkt het ineens een "formeel" iets te worden en verwacht men ook ten alle tijden een vlot antwoord.

Als het echt nodig is, is er een handjevol tweakers welke mij persoonlijk kennen en mij in geval van nood weten te bereiken. Dit zijn dan ook tweakers die ik vertrouw, waarvan ik de kennis op niveau acht en dit persoonlijke kontakt nooit zullen misbruiken (hoop ik) en bij mij zeker niet onder de categorie schreeuwers valt. :)

Verder lezen mijn leidinggevenden (tja die heb ik ook ;) ) ook mee en hebben ons gevraagd niet te veel inhoudelijk te reageren. Uiteraard weten wij veel meer dan op Tweakers te vinden is.

Voor ons is dit forum gewoon een mooie signaleringsbron van wat er aan de hand is binnen het netwerk en acteren indien mogelijk hierop. Alle zaken m.b.t. Helpdesken, Webcare, rekeningen, leg ik naast me neer. Wil ik weinig mee te maken hebben.

Probeer wel bij de meest extreme individuele gevallen de helpende hand te reiken en heb dan al een hoop cases tot tevredenheid opgelost n.a.v. tweakers.

Fijne week weer. Pas op voor gladheid buiten.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:44:
[...]
Probeer wel bij de meest extreme individuele gevallen de helpende hand te reiken en heb dan al een hoop cases tot tevredenheid opgelost n.a.v. tweakers.
En daar ben ik jou en O2 iig dankbaar voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag tot nu toe al tweemaal kort onderbrekeingen van doorgifte internet.
Rond 10 uur en nu weer 5 minuten geleden.
Dvb-c blijft wel werken.
Tijdje terug ook al een keer gebeurd [en hier beschreven]

Daarvoor nog nooit last van gehad.

PC 6535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nick en de rest,

Ik zit hier vrijwillig op persoonlijke titel, net als mijn collega's en als er dan dingen gebeuren die MIJ niet bevallen, reageer ik niet meer. Ben al eens eerder een tijdje uit de lucht geweest na wat persoonlijke aanvallen richting mij.

Als het een groepsaccount wordt, lijkt het ineens een "formeel" iets te worden en verwacht men ook ten alle tijden een vlot antwoord.

Als het echt nodig is, is er een handjevol tweakers welke mij persoonlijk kennen en mij in geval van nood weten te bereiken. Dit zijn dan ook tweakers die ik vertrouw, waarvan ik de kennis op niveau acht en dit persoonlijke kontakt nooit zullen misbruiken (hoop ik) en bij mij zeker niet onder de categorie schreeuwers valt. :)

Verder lezen mijn leidinggevenden (tja die heb ik ook ;) ) ook mee en hebben ons gevraagd niet te veel inhoudelijk te reageren. Uiteraard weten wij veel meer dan op Tweakers te vinden is.

Voor ons is dit forum gewoon een mooie signaleringsbron van wat er aan de hand is binnen het netwerk en acteren indien mogelijk hierop. Alle zaken m.b.t. Helpdesken, Webcare, rekeningen, leg ik naast me neer. Wil ik weinig mee te maken hebben.

O.
Wat een zeer nette en uitvoerige uitleg, Bravo! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten.

Ik denk dat mensen bij XMS / in deze thread nog blij mogen zijn met mensen zoals Operatortje, die dit op persoonlijke titel en belangeloos doen.

Het is dan ook verbazingwekkend dat dit soort discussie eens in de zo veel tijd nodig is omdat er toch wee rmensen zijn die de diensten van deze mensen 'for granted' gaan nemen en zowat service levels verwachten.

De enige instantie die je hier 'officieel' kan noemen is het webteam. De rest is gewoon 'gunst'. Klaar. Wees die mensen dus juist dankbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 21-01-2013 13:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in dorp stond xmsnet zaterdag om leden binnen te krijgen moest even lach .
en iemand waarom lacht u zijn nou xmsnet je bedoet telfort .
die jongen begreep het even niet heb ik hem maar even hier heen verwezen zo dat die ook beetje op. hoogte is voor wie die reclame maakt hhihi
gelijk aan hem ook eens gevraag hoe het ken als iemand al heel lang lid is in eens niet meer lid is zo als. ik want mensen van xmsnet snap er zelf niets meer van.
en zie nu ook iemand met dit ip 188.142.112.107 heel erg aan spam is overal is Hilversum en met vast ip toch iets minder zo iemand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Heel apart;

Ik heel vaak login attemps vanaf dit IP op mijn server...
Zie dan het optreden van fail2ban voorbij komen...

Mvg Jacques
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:51:
die jongen begreep het even niet heb ik hem maar even hier heen verwezen zo dat die ook beetje op. hoogte is voor wie die reclame maakt hhihi
gelijk aan hem ook eens gevraag hoe het ken als iemand al heel lang lid is in eens niet meer lid is zo als. ik want mensen van xmsnet snap er zelf niets meer van.
en zie nu ook iemand met dit ip 188.142.112.107 heel erg aan spam is overal is Hilversum en met vast ip toch iets minder zo iemand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:51:
Op het feit na dat die jongen totaal niets kan aan jouw situatie en het erg lullig is dat jij hem daar mee gaat lastig vallen snap ik verder geen bal van je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:17:
[...]

snap ik verder geen bal van je post.
Hihi +1 :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timfonie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 12:50
Na lang aarzelen vanwege de vele problemen rond internet van XMS wilde ik toch de gok wagen (uit gebrek aan geschikte alternatieven :-( ). Nou, ik kwam al niet eens voorbij de eerste pagina van de bestelprocedure, ongeacht welke webbrowser ik gebruikte (en blokkerende plugins uitgeschakeld).
"Oeps, er is iets misgegaan. Bel .... etc. "

Dit zegt genoeg. Als de aanvraagprocedure al niet eens wil starten, dan mag ik volgens mij blij zijn dat de rest me ook bespaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:17:
[...]

Op het feit na dat die jongen totaal niets kan aan jouw situatie en het erg lullig is dat jij hem daar mee gaat lastig vallen snap ik verder geen bal van je post.
Volgens mij een gevalletje posten via je smartphone terwijl je ijskoude vingers hebt. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Thasaidon op 21-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Eind oktober ben ik verhuist en heb mijn XMS abbonnement meegenomen naar het nieuwe adres.
Dit verliep allemaal vlekkeloos en supersnel (ondanks dat ik mijn verhuizing op het laatste moment had doorgegeven).
Nu ruim 2 1/2 maand later, na druk bezig te zijn geweest met verbouwen kom ik erachter dat ik geen vaste ip-adres heb.

Ik heb vervolgens dit forum doorgezocht en kwam er dus achter dat er waarschijnlijk begin november een brief is verstuurd met daarin onder andere de melding dat je voor datum x moet reageren als je, je vaste ip-adres wilt behouden...
Dit klinkt als de omgekeerde wereld, moeten reageren om iets waarvoor je betaald hebt te behouden...

Nu vraag ik me dus af of het mogelijk is om weer een vast ip-adres te krijgen, ik heb er immers voor betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
chrisO schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:53:
Eind oktober ben ik verhuist en heb mijn XMS abbonnement meegenomen naar het nieuwe adres.
Dit verliep allemaal vlekkeloos en supersnel (ondanks dat ik mijn verhuizing op het laatste moment had doorgegeven).
Nu ruim 2 1/2 maand later, na druk bezig te zijn geweest met verbouwen kom ik erachter dat ik geen vaste ip-adres heb.

Ik heb vervolgens dit forum doorgezocht en kwam er dus achter dat er waarschijnlijk begin november een brief is verstuurd met daarin onder andere de melding dat je voor datum x moet reageren als je, je vaste ip-adres wilt behouden...
Dit klinkt als de omgekeerde wereld, moeten reageren om iets waarvoor je betaald hebt te behouden...

Nu vraag ik me dus af of het mogelijk is om weer een vast ip-adres te krijgen, ik heb er immers voor betaald...
Nee, dat is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
[...]

Nick en de rest,

[...]

O.
Respect. d:)b :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:11
wiebo66 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:30:
Van mijn ouders hoorde ik vanmiddag dat Brava en TV5 via DVB-C in Soest heel erg storen.
Is dit een kwestie van de zenders opnieuw instellen of is er meer aan de hand?
Hier ook.

Nog meerdere zenders overigens: Nickelodeon, Arte, TV5, WDR, Al Jazeera, TRT Turk, TV Gelderland, TV Oost, TV Deventer, CNN Turk wat ik zo snel even zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nick en de rest,

Duidelijk verhaal, het was ook maar een suggestie, mij verwarren de 2 operatortjes niet.
Ook ik heb binnen XMS mensen die mij bellen voor bepaalde waarnemingen en dat loopt goed.
Voor wat tv dingen is het natuurlijk wel handig om te beschikken over een sat en kabel aanvoer zodat gelijk bepaalde dingen uitgesloten kunnen worden.
Toch hoop ik dat er wel een stukje communicatie komt,over wat er allemaal is gebeurt en wat ons te wachten staat al snap ik dat jij die niet kan geven.
Fijne week !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:01:
[...]
Toch hoop ik dat er wel een stukje communicatie komt,over wat er allemaal is gebeurt en wat ons te wachten staat al snap ik dat jij die niet kan geven.
Fijne week !
Dat zou ik ook waarderen, maar ik denk dat dat van XMS (Jasper?) moet komen en idd niet van medewerkers welke hier op persoonlijke basis posten.
Maar vooralsnog blijft het helaas vanuit XMS erg stil.
Zelfs Webcare zie ik niet meer actief mee doen :(
Soms werd ik nog wel eens gebeld om iets te testen, maar ook dat gebeurd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik denk dat (hoe dubbel ook) er geen houden meer aan is, er zijn best veel klachten en lopende problemen. Het is niet meer af en toe een klein probleempje maar best aardige problemen, en die nog steeds niet worden opgelost, en waar ook geen communicatie meer over is.

Dus ik denk dat we te kritisch zijn en dat ze toch een beetje terug geroepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:56:

Dus ik denk dat we te kritisch zijn en dat ze toch een beetje terug geroepen worden.
Nee ik denk niet dat we te kritisch zijn, stel dat 1 op de 10 klanten van XMS op Tweakers zou zitten dan zijn 9 van de 10 klanten in het ongewisse over wat er gebeurt is en nog te gebeuren staat.
Dat verklaart ook de drukte aan de telefoon.
Per brief is ook niet aangekondigd dat er een kleine club hun vaste IP kon behouden,dus de niet Tweakers hebben dat gemist.
Ik denk niet bij een "in gebruikname van een nieuw administratief systeem" aan een complete verhuizing naar KPN en een groot deel van de huidige problemen zal voor mensen die niets anders weten dan het overgaan op een nieuw systeem ook totaal niet te herleiden zijn.
Als mijn energie leverancier een nieuw administratief systeem in gebruik gaat nemen verwacht ik ook geen problemen met het licht.
Als we op 1 man in een kritische houding tellen voor 5, en dat vind ik al heel wat, dan nog is ruim de helft van de klanten niet op de hoogte van wat er gebeurd is,en nog gebeuren gaat.
Er werden open netwerken beloofd met concurrenten, in Leiden is dat nooit het geval geweest en zo goed als al die concurrenten zijn nu net als XMS ingelijfd bij KPN.
En degene die nog kunnen leveren, zijn volledig aangewezen op de infrastructuur van KPN.
Feitelijk zijn we decennia teruggeworpen, voor kabel ben je overgeleverd aan Ziggo of UPC, voor ADSL ben je overgeleverd aan KPN, grote providers als xs4all, opgekocht door KPN en voor Glasvezel heb je ook geen keuze.
Onlangs heeft Rotterdam ook een groot deel van haar glasvezel met ruim 2,5 miljoen euro verlies aan Reggefiber verkocht.
Dus te kritisch ? Door de non-communicatie hebben ze een groot deel aan kritiek juist ingebonden, en als de communicatie van de toekomst een afspiegeling is van het verleden dan kunnen we het vergeten want ook hier op Tweakers wordt de communicatie behoorlijk verminderd, Reggefiber komt niet meer bij, ze kopen de netten voor een "prikkie" op,idem mobiel, voorlopig gaat alleen KPN aan het suppersnelle 4G avontuur beginnen,en Tele2 lift mee.
Nee ik denk niet dat we te kritisch zijn geweest,het klankboard,alle beloftes uit het verleden, weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
KPN kan intern geen eens communiceren, ze gaan in gebieden waar glasvezel aangelegd is of binnenkort glasvezel komt de oude koper netwerk nog upgraden voor pairbonding...
Ik sprak vorig jaar nog een KPN monteur die naast het huis van mijn ouders aan het meten was voor pairbonding.
Toen vertelde ik hem dat er glasvezel zou komen toen keek hij me verbaasd aan... hij wist er niets van.
Je kan toch beter je bestaande klanten migreren naar het nieuwe glasvezel netwerk zodat je geen dubbele kosten meer hebt? daarnaast verdien je het glasnetwerk ook sneller terug (meer aansluitingen).

KPN is altijd een schizofreen bedrijf geweest qua bedrijfsvoering (eilandjes) zonder radar/kassa en/of juridische stappen krijg je daar niets voor elkaar.

KPN had destijds wilde plannen met hun All-IP plasform, hiervan is niets gekomen omdat de investeerders op dat moment belangrijker waren als de toekomst van het bedrijf.

Waar ze wel slim mee zijn geweest is het "de kat uit de boom kijken" toen reggefiber een succes werd toen hebben ze zich ingekocht en later de boel overgenomen.

Probleem is dat je daar je interne problemen niet mee oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat bv. een Rotterdams glasvezelnetwerk uit armoe maar aan Reggefiber wordt verkocht, is dat de schuld van KPN (of Reggefiber)?

We vinden het natuurlijk met z'n allen niet leuk dat je, in welke vorm dan ook, altijd wel ergens met KPN te maken hebt. Van tele2 die KPN alleen nodig heeft voor transport naar de consument (kaal WBA) tot aan Vodafone die voor "Vodafone thuis via glasvezel" 100% bij KPN-dochters (ITNS) inkoopt.

Echter, dit zegt deels dus blijkbaar ook dat er in Nederland een relatief veel te kleine markt is om met allemaal losse operatortjes of zelfs infrastructuur eigenaartjes in relatief kleine vijver van consumenten te gaan zitten vissen.

Wat gewoon te hopen is, is dat "glasoperator" ook op meer netwerken van Reggefiber van de partij zal gaan zijn. In nieuwe vraagbundelingsgebieden schijnen ze al mee te doen, heb ik begrepen. Dat betekent dus in ieder geval 2 operators.... ( KPN en "Glasoperator").

Echter, of de gemiddelde consument specifiek hiervoor voor ISP a of ISP b zal gaan kiezen, ik betwijfel het. Dat is alleen voor "ons tweakers" interessant.

Als ik om me heen kijk is 95% van de mensen die ik ken al dik tevreden met KPN Glasvezel, Interactieve TV, Tele2, Ziggo of UPC. Niet vanwege de 'openheid' en 'vrijheid' die ze hebben, maar gewoon vanwege prijs of "dat hij het gewoon doet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:30:

Echter, of de gemiddelde consument specifiek hiervoor voor ISP a of ISP b zal gaan kiezen, ik betwijfel het. Dat is alleen voor "ons tweakers" interessant.

Als ik om me heen kijk is 95% van de mensen die ik ken al dik tevreden met KPN Glasvezel, Interactieve TV, Tele2, Ziggo of UPC. Niet vanwege de 'openheid' en 'vrijheid' die ze hebben, maar gewoon vanwege prijs of "dat hij het gewoon doet".
Dit is vaak wat de providers denken...

Er is al een grote groep Nederlanders die al met pensioen zijn, deze groep wordt de komen jaren veel en veel groter.

Veel van deze mensen zijn niet opgegroeid met de moderne techniek en hebben dus extra hulp en ondersteuning nodig van de ISP.
Ik ken heel veel ouderen die bij XS4all zitten om die reden (ADSL) en deze hebben een apart kabel abonnement voor hun analoge tuners.
Daarnaast zijn ze bang of niet zo happig op nieuwe en of onbekende bedrijven, wat ze nu hebben werkt immers.

Nu komt in hun regio een glasvezel vraagbundeling.
Die mensen gaan dan eerst kijken bij de provider die ze nu ook hebben (KPN/XS4all) en komen vervolgens tot de ontdekking dat hun geliefde analoge radio tuner niet meer werkt.
Andere "onbekende" providers bieden wel analoog aan dus ze vragen aan hun huidige providers waarom hun dat niet aanbieden?
Provider: omdat iemand dat hier beslist heeft, waarom kunnen we U niet vertellen. (reactie XS4all)
Hmm dan maar een kijken naar die "onbekende" andere providers...

Google: XMS ervaring... eerste link: XMS slechte provider | GlasVezel.nu - van alles over glasvezel
Nou dat beloofd niet veel goeds, weet je wat we houden gewoon wat we hebben want dit werkt prima.
Bij andere ITNS aanbieders is het niet veel anders, lees kassa of radar er maar eens op na (zitten ze veel)

Moraal van het verhaal: vooral oudere (45+) mensen zijn bereid om iets meer te betalen voor goede service en support mits ze het zelfde kunnen als ze nu ook kunnen.
De glas providers moeten eens beter naar de markt en hun klanten kijken in plaats van alles maar op te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:00:
[...]
Moraal van het verhaal: vooral oudere (45+) mensen zijn bereid om iets meer te betalen voor goede service en support mits ze het zelfde kunnen als ze nu ook kunnen.
De glas providers moeten eens beter naar de markt en hun klanten kijken in plaats van alles maar op te dringen.
45+ |:(
Als pensionado die pas vanaf 1983 een pc heeft voel ik me nu wel stokoud, almost in heaven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik ken ook mensen van in de 70 met XMS en juist daar gaat dat prima: DVB-C rechtstreeks in de TV geprikt, werkt prima en goed beeld, dat losse kastje voor iptv vonden ze niet handig. Telefoon doet het tegenwoordig eigenlijk altijd, is ook wel eens anders geweest, maar nu werkt het prima. Internet is ook prima, alleen de e-mail had even storing door die netwerk wijziging een paar weken geleden, maar dat is ook weer opgelost. Juist voor dat soort mensen is XMS prima. De problemen ontstaan bij veeleisende tweakers die usenet gebruiken en alle opties van iptv om de haverklap aan en uit zetten etc. etc. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Pff leuk hoor dat generaliseren :X
Waarom zou een gemiddelde 45+-er een digibeet zijn (hoe lang hebben we al pc's?) en waarom zou hij/zij meer willen betalen voor service terwijl DE provider in het verleden voor dezelfde prijs goede service kon leveren :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:00:
[...]

Dit is vaak wat de providers denken...

Er is al een grote groep Nederlanders die al met pensioen zijn, deze groep wordt de komen jaren veel en veel groter.

Veel van deze mensen zijn niet opgegroeid met de moderne techniek en hebben dus extra hulp en ondersteuning nodig van de ISP.
Ik ken heel veel ouderen die bij XS4all zitten om die reden (ADSL) en deze hebben een apart kabel abonnement voor hun analoge tuners.
Daarnaast zijn ze bang of niet zo happig op nieuwe en of onbekende bedrijven, wat ze nu hebben werkt immers.

Nu komt in hun regio een glasvezel vraagbundeling.
Die mensen gaan dan eerst kijken bij de provider die ze nu ook hebben (KPN/XS4all) en komen vervolgens tot de ontdekking dat hun geliefde analoge radio tuner niet meer werkt.
Andere "onbekende" providers bieden wel analoog aan dus ze vragen aan hun huidige providers waarom hun dat niet aanbieden?
Provider: omdat iemand dat hier beslist heeft, waarom kunnen we U niet vertellen. (reactie XS4all)
Hmm dan maar een kijken naar die "onbekende" andere providers...

Google: XMS ervaring... eerste link: XMS slechte provider | GlasVezel.nu - van alles over glasvezel
Nou dat beloofd niet veel goeds, weet je wat we houden gewoon wat we hebben want dit werkt prima.
Bij andere ITNS aanbieders is het niet veel anders, lees kassa of radar er maar eens op na (zitten ze veel)

Daarom noemde ik UPC en Ziggo ook in het verhaal (daar kan je ook analoog invullen).

Feit blijft: Bijna iedere provider zet juist in op interactieve TV met eigen (gesloten) kastjes. Alleen de traditionele kabelaars bieden nog het oude en vertrouwde analoog aan (voor hoe lang nog?) en slechts een handje vol open unencrypted DVB-C.

Wat hier op het forum nu erg vaak gebeurt is dat " de glasproviders beter naar hun markt moeten kijken" en dat wij dat uitleggen als "ze MOETEN ook nog analoog aanbieden en ze MOETEN een dvb-c signaal aanbieden dat onversleuteld is want dat is het meest gebruiksvriendelijk".

Prima, maar waarom bieden de meeste glas aanbieders (incl. de 'alternatieve operators' die wij zogenaamd als 'redding van het groene monster' zien) dat dan nauwelijks meer? En hoe lang duurt het nog voor de 'traditionele' kabelaars het ook niet meer bieden?

Nee.... leuk dat je het voorbeeld van de 45+' ers e.d. aanhaalt maar ook in die groep kan je echt niet zo maar zeggen dat de meerderheid graag nog meer zou betalen voor die goede service en het nog "ondersteunen van de vertrouwde analoge radio en tv" kan je al helemaal niet in 1 zin noemen met goede service. Want goede service kan je anders ook prima bieden door deze klanten thuis te komen ondersteunen met het in gebruik nemen van modernere technologie.

Bovendien ken ik ook meerdere 45+'ers die helemaal niks meer hebben met analoog en prima blij zijn met hun KPN Glasvezel met TV via de powerline setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Lees: (niet 2 dingen combineren)
Vooral gepensioneerden hebben vaak extra support nodig en gebruiken veel analoog voor radio.
De 45+ ers zijn vaker bereid om iets meer te betalen.

Natuurlijk zijn er ook mensen blij met KPN via powerline adapters, ik heb ook niet gezegd dat niemand KPN wil.

KPN = Bekend
XS4all = KPN met goede support
XMS/Lijbrandt etc. onbekend

UPC 2 miljoen klanten
Waarvan er 687.000 digitale TV hebben, dit is nog geen derde...

Bij ziggo kijkt nog 25% alleen analoog

Hierin zijn de analoge luisteraars nog niet meegenomen, iedereen heeft op kabel tenslotte analoog radio signaal.

Denk je dat die analoog only mensen jongeren zijn?

Waarom haalt glasvezel in de meeste gebieden maar net 30% (meestal na verlenging)?

Bekende merken (KPN/XS4all) slechte beeldkwaliteit digitaal (t.o.v. kabel), geen analoog, geen DVB-C, geen eigen zender volgorde.
Onbekende merken (ITNS) aanbieders, slechte naam, goede beeldkwaliteit digitaal, geen eigen zendervolgorde, wel analoog, beperkt DVB-C.

Als KPN/Xs4all de GHM streams zou gaan gebruiken en een pluspakket aan zou gaan bieden op DVB-C (de meeste mensen hebben al een DVB-C TV dus waarom een extra kastje zonder eigen volgorde?) dan zou het er al een stuk anders uit zien.

[ Voor 30% gewijzigd door fast-server op 22-01-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Haha, dat verhaal over 45plussers, gepensioneerden (dat zijn toch ook 45plussers?), jongeren, 'gewone' mensen, de kundige -, de onkundige consument, de digibeet, de tweaker die alles wil maar voor een duppie op de eerste rang wil, de tweaker die doet alsof 'ie er verstand van heeft, de 'handige' buurman, de slimfeun verslaafden, de techie die alles wil ongeacht wat het kost, etc, etc. >:)

Kortom we praten wel allemaal over de 'gemiddelde' consument, maar DE 'gemiddelde' consument met bijbehorende vraag naar digitale/analoge diensten bestaat gewoon niet!
En de ISPs willen graag iedereen in een hokje stoppen, want dat 'mot' van de marketing afdeling. Maar helaas, dat gaat nou eenmaal niet.
Heb vrijwel alles al meegemaakt, van analoge inbelmodems via telefoonhoorn adapters, van PSTN tot ISDN, van huurlijntjes tot xDSL, van kabel tot FttH vraagbundelingen en uitvoeringen.

Was het maar waar dat je je eigen menukeuzes aan diensten over het medium naar keuze kon bestellen! _/-\o_

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

boekee schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:56:
Ik denk dat (hoe dubbel ook) er geen houden meer aan is, er zijn best veel klachten en lopende problemen. Het is niet meer af en toe een klein probleempje maar best aardige problemen, en die nog steeds niet worden opgelost, en waar ook geen communicatie meer over is.

De medewerkers van Webacare hebben niet als primaire taak om ons hier bij te staan. Dat heeft men "erbij" gekregen.
Mijn vermoeden is dat ze het met hun kerntaken op dit moment gewoon veel te druk hebben en er dus niet meer aan toe komen om hier nog aanwezig te zijn.
Hun aanwezigheid is immers drastisch verminderd sinds de "administratieve verhuizing", die in mijn ogen toch iets minder "administratief" is geweest dan ons werd voorgeschoteld.
(nieuwe mailservers, andere IP ranges (en officieel geen vaste IP's meer) en een nieuwe webomgeving die voor geen meter werkt...)

Ik vind het dan ook jammer dat er vanuit XMS nog geen (semi-)officiële reactie is gekomen.
Wat ik bv wel zou willen weten is wat XMS/Telfort denkt te gaan doen aan de algemene voorwaarden.
Telfort hanteert totaal tegenovergestelde voorwaarden als XMS als het om servers thuis etc gaat.

Om het over de discussie van "concurrentie" nog maar niet te hebben, want dat is inmiddels ook een wassen neus dankzij die geweldige OPTA die (Inbellen), xDSL, Kabel en Vezel over 1 kam scheert en roept dat er genoeg concurrentie is. 8)7 |:( ;w
Volgens mij hebben bij de OPTA een hele boel bobo's aandelen in KPN. })

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 22-01-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

@Webcare wordt er nog iets gedaan met het updaten van de Glashart app voor Android? Wil hem nu wel eens gaan gebruiken, maar de huidige werkt dus mooi niet op mijn Tablets :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:51:
Lees: (niet 2 dingen combineren)
Vooral gepensioneerden hebben vaak extra support nodig en gebruiken veel analoog voor radio.
De 45+ ers zijn vaker bereid om iets meer te betalen.

Natuurlijk zijn er ook mensen blij met KPN via powerline adapters, ik heb ook niet gezegd dat niemand KPN wil.

KPN = Bekend
XS4all = KPN met goede support
XMS/Lijbrandt etc. onbekend

UPC 2 miljoen klanten
Waarvan er 687.000 digitale TV hebben, dit is nog geen derde...

Bij ziggo kijkt nog 25% alleen analoog

Hierin zijn de analoge luisteraars nog niet meegenomen, iedereen heeft op kabel tenslotte analoog radio signaal.

Denk je dat die analoog only mensen jongeren zijn?

Waarom haalt glasvezel in de meeste gebieden maar net 30% (meestal na verlenging)?

Bekende merken (KPN/XS4all) slechte beeldkwaliteit digitaal (t.o.v. kabel), geen analoog, geen DVB-C, geen eigen zender volgorde.
Onbekende merken (ITNS) aanbieders, slechte naam, goede beeldkwaliteit digitaal, geen eigen zendervolgorde, wel analoog, beperkt DVB-C.

Als KPN/Xs4all de GHM streams zou gaan gebruiken en een pluspakket aan zou gaan bieden op DVB-C (de meeste mensen hebben al een DVB-C TV dus waarom een extra kastje zonder eigen volgorde?) dan zou het er al een stuk anders uit zien.
Ik kan absoluut je gedachtengang volgen, maar ben nog steeds van mening dat je nog steeds te veel vanuit een 'tweaker' denkt met sommige classificaties.

Als je ook naar div. onderzoeken omtrent klanttevredenheid of ervaring van beeldkwaliteit kijkt, dan vinden alleen 'tweakers' dat KPN en XS4ALL slechtere beeldkwaliteit bieden dan digitaal via de kabel (deels vanuit technische onderbouwing, deels vanuit kritisch observeren). Dan is er nog een groep 'niet tweakers' die het slecht vinden omdat ze dit van 'ons' op div. platformen zoals totaaltv/tvtotaal (whatever) lezen of op sites als glasvezel.nu. Maar het over grote deel van de mensen die ik ken, die XS4ALL of KPNGlasvezel hebben, en die vallen in alle leeftijdscategorieën, hebben zowel UPC/Ziggo digitaal als XS4ALL/KPN gehad. En die zien bij gewoon dagelijks TV kijken geen verschil, of iig geen verschil dat hen stoort.

Wat betreft het verhaal van analoog en analoge radio: Natuurlijk is er een gigantische groep consumenten die nooit KPN of XS4ALL zou nemen omdat ze analoog willen houden.

Toch is er nu het 'harde' feit dat aanbiedingen zoals van KPN/XS4ALL, tele2, etc. (allemaal zonder analoog of dvb-c) al geruime tijd bestaan en blijkbaar een voldoende klantbasis hebben om voort te bestaan en verder ontwikkeld te worden. Ondanks boze klanten of tweakers die weg lopen nadat hun geliefde 'eigenwijze' provider is opgeslokt. Ook de 'nieuwelingen' zoals Compenz, die je nu ziet opduiken, zien op glas IPTV allemaal als 'voldoende'.

De vraag is dus, zelfs als (speculatief) GHM en dus analoog/dvb-c uiteindelijk toch de das om gedaan worden, in hoeverre dat KPN echt pijn zou gaan doen.

Op de lange duur wordt op de kabel analoog ook steeds verder terug gedrongen en zal het zelfs via de ether ooit een keer de das om worden gedaan.

De enige marktpartij die nu het beste van beide werelden lijkt te snappen is (zo lang het nog duurt) GHM en Ziggo (met een vrij uitgebreide keus dvb-c zonder aan een gesloten settopbox vast te zitten) en een enkele kleine kabelaar in Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:11:
[...]

45+ |:(
Als pensionado die pas vanaf 1983 een pc heeft voel ik me nu wel stokoud, almost in heaven O-)
Je bent niet alleen, ik ben die grens ook al gepasseerd ;)
@Eymey Natuurlijk is het niet de "schuld" van Reggefiber dat ze het Rotterdams netwerk hebben overgekocht, ik doelde er alleen op dat Reggefiber steeds meer van de netten of in handen krijgt,of zelf aanlegt en er dus een monopolie situatie ontstaat.
Algemeen:
Uit recent onderzoek is gebleken dat ruim 80% van de ondervraagden geen voorkeur heeft hoe zijn/haar verbinding loopt, glasvezel of Coax, zolang het werkt is men tevreden.
In Rotterdam is men behoorlijk aan het promoten, zelfs een site eindelijkglasvezel opgericht.
Vanuit het bestaande nu overgekochte netwerk wil Reggefiber gaan uitbreiden en "uiteindelijk" heel Rotterdam aan de vezel krijgen.
Wat men niet vertelt is dat van het "oude" netwerk met ruim 5500 aansluitingen in de huizen, er daadwerkelijk maar 800 mensen een abonnement namen, de Hype van glasvezel is voorbij en alleen op de stukken met slechte coax en de landelijke gebieden zit men er misschien op te wachten,maar juist die gebieden zijn niet interessant.
Mijns inziens moet de snelheid van glas flink verhoogd worden of het zenderaanbod sterk vergroten,wil men het een aantrekkelijk product maken voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:44:
[...]

Ik kan absoluut je gedachtengang volgen, maar ben nog steeds van mening dat je nog steeds te veel vanuit een 'tweaker' denkt met sommige classificaties.
Ik woon zelf in Arnhem, waar ik woon zou een nieuwe vraagbundeling bij lange na de 30% niet halen. (XMS >> mensen zien water branden bij die naam en daardoor heeft glasvezel een slechte naam)
In andere gedeeltes in Arnhem is de vraagbundeling ook niet gehaald. (XMS only aanbod)

Mijn ouders wonen in lingewaard daar hebben de meeste mensen KPN of XS4all dsl en regiokabel (is sinds kort UPC) voor de TV en radio.
Hier wonen veel ouderen en die luisteren veel analoge radio en kijken vaak TV via analoog of DVB-C.
Ook in dit gebied is pas na 2 verlengingen de 30% gehaald.

Mijn schoonouders wonen in Midden Drenthe, ook daar geld een beetje het zelfde verhaal.

De meeste mensen nemen geen glasvezel omdat ze dan naast hun KPN/XS4all glasvezel abonnement als nog kabel moeten aanhouden en dat is te duur.

De mensen die daar wel overgestapt zijn zijn vooral voor Concepts-ICT gegaan omdat ze een mooi aanbod hadden. 30Mbps, analoog+DVB-C en Onbeperkt bellen voor 48 Euro. (ruim voldoende voor de meeste mensen)
Concepts had bij die vorm ook meest verkocht staan op hun website.

Sinds KPN aan het roer staat bij concepts verkopen ze alleen nog maar 60 en 100Mbps met veel hogere prijzen uiteraard. (KPN heeft hier duidelijk een stokje voor gestoken, waarom zou je anders je meest verkochte abonnement vorm termineren?)
Concepts is dus ook niet echt een alternatief meer, mensen blijven nu dus lekker op de kabel zitten.
Dit werkt en kan alles wat ze willen en is niet duurder, daarnaast weten ze waarmee ze af zijn (vertrouwd met het bedrijf)

Dit is puur berust op praktijk ervaring en niet gebaseerd op een tweakers gedachte, misschien is het in andere regio's wel anders maar dit betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GerkeP schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:27:
@Webcare wordt er nog iets gedaan met het updaten van de Glashart app voor Android? Wil hem nu wel eens gaan gebruiken, maar de huidige werkt dus mooi niet op mijn Tablets :(
WebCare leest hier niet meer mee... Als je er werkelijk mee zit zul je ze toch echt even netjes een e-mailtje moeten sturen met je gegevens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:07:
[...]
De mensen die daar wel overgestapt zijn zijn vooral voor Concepts-ICT gegaan omdat ze een mooi aanbod hadden. 30Mbps, analoog+DVB-C en Onbeperkt bellen voor 48 Euro. (ruim voldoende voor de meeste mensen)
Concepts had bij die vorm ook meest verkocht staan op hun website.
Dat is inderdaad waar de meeste gewone gebruikers behoefte aan hebben. XMS had (heeft?) ook zo'n soort pakket en dat is prima.
Sinds KPN aan het roer staat bij concepts verkopen ze alleen nog maar 60 en 100Mbps met veel hogere prijzen uiteraard. (KPN heeft hier duidelijk een stokje voor gestoken, waarom zou je anders je meest verkochte abonnement vorm termineren?)
Triest en dom.
Concepts is dus ook niet echt een alternatief meer, mensen blijven nu dus lekker op de kabel zitten.
Dit werkt en kan alles wat ze willen en is niet duurder, daarnaast weten ze waarmee ze af zijn (vertrouwd met het bedrijf)...
Logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@Fiber,

XMS heeft de naam tegen, ze zijn onbekend en er staan veel negatieve ervaringen op het net.

Veel oudere mensen en/of digibeten die voor KPN gegaan zijn hebben dit puur gedaan omdat ze KPN vertrouwen.
Ze gaan er dan ook van uit dat KPN ze eerlijk voorlicht.

Zo verkoopt KPN 100Mbps abbo's aan mensen die alleen browsen op internet, want hoe hoger de bandbreedte hoe sneller je kan surfen.
Daarnaast verkopen ze 100Mbps abbo's aan bejaarden van 72 omdat ze zeggen dat dit het beste bij ze past.
Eerlijke voorlichting toch?

Gelukkig zijn er mensen van reggefiber die eerlijk zijn en de mensen adviseren om een andere provider te kiezen of hun abonnement te verlagen.
Ze hebben liever dat mensen eerlijk behandeld worden en lang op het glasnet blijven zitten dan dat ze zich (later) opgelicht voelen en weer naar de kabel overstappen.

Nadeel van verkopers die op commissie werken ^^ maar ja zolang KPN zijn korte termijn targets haalt dan is het goed.

Het wordt tijd dat er voor providers ook een zorgplicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sterker nog, ik heb afgelopen week een oud Adsl abbonnement van Planet voor iemand omgezet. Die betaalde 30 euro per maand voor 512kbit lijntje. Nooit een brief gehad oid over omzetten. Nu heeft ze een 20 mbit abbo voor 5 euro minder per maand.

Dat is KPN, hoofdprijs blijven vragen zolang ze zelf niet reageren ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier weinig van gemerkt:
http://www.nu.nl/internet...ijke-internetstoring.html

Landelijke KPN internet storing ( en interactieve tv en telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope.

WGDO bleef gewoon werken (en de KPN ITNS / ISPfabriek kant blijkbaar ook).

Het zat hem puur in de access kant dus.

Eerst dacht ik "zal wel alleen voor de WMP kant / kant van de KPN PPPoE bende zitten" want thuis bij Lijbrandt deed alles het gewoon terwijl ADSL en KPNGlasvezel en Tweak Groen klanten klaagden over uitgevallen verbindingen op het forum.

Echter, tegen de middag ging dus bij Lijbrandt en Vodafone (dus ik gok alles wat via WMP+ werkt) ook plat :{

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 22-01-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
Fiber schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:29:
[...]

WebCare leest hier niet meer mee... Als je er werkelijk mee zit zul je ze toch echt even netjes een e-mailtje moeten sturen met je gegevens. :)
Webcare, XMS mail maakt niet uit hoe je contact zoekt,ze reageren nergens meer op,ik zoek op allerlei manieren contact met XMS omdat ik een geschil met mijn factuur heb,ik heb zelfs al gestorneerd,maar het maakt ze niets uit.
Ik zie niets, ik krijg geen herinnering meer ze antwoorden niet op mails ze zeggen de diensten niet op waar ik om gevraagd heb.En ik weiger om drie kwartier voor Piet Snot aan de lijn te hangen.
En wat ik hier op het forum lees ben ik niet de enige.
Ik moet maar is op zoek naar een ander provider,maar ja wat haal ik mee dan weer op me hals. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bubba76 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:50:
[...]
Webcare, XMS mail maakt niet uit hoe je contact zoekt,ze reageren nergens meer op,ik zoek op allerlei manieren contact met XMS omdat ik een geschil met mijn factuur heb,ik heb zelfs al gestorneerd,maar het maakt ze niets uit...
WebCare reageert wel op e-mail en snel ook. Ik had vorige week binnen een uur of zo antwoord en nog een uur later een monteur op de stoep die mij ook nog even netjes belde van te voren om te zeggen dat hij onderweg was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Fiber schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:03:
[...]

WebCare reageert wel op e-mail en snel ook. Ik had vorige week binnen een uur of zo antwoord en nog een uur later een monteur op de stoep die mij ook nog even netjes belde van te voren om te zeggen dat hij onderweg was. :)
Hoe zoek je contact via mail dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
via in van de volgende opties op: http://xmsnet.nl/helpdesksupport ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bubba76 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:18:
[...]
Hoe zoek je contact via mail dan :?
Dat staat in de openingspost van dit draadje... :z
Nee, daar staat WebCare niet tussen... O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Fiber op 22-01-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Alle adressen die daar staan heb ik mail gestuurd,ik kreeg ze net zo hard weer terug :?
de volgende dag nog een keer geprobeerd,die kwamen niet terug maar ik kreeg ook geen bevestiging en het hele verhaal dat ze binnen enkele dagen zouden reageren.

webcare zal ik vanavond nog een keer proberen,al hoewel ik betwijfel of ze wel reageren want er staat duidelijk dat ze alleen op verzoek mails reageren.

Maar het is toch belachelijk dat een bedrijf als XMS totaal niet te bereiken is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Bubba76 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:45:
[...]

Alle adressen die daar staan heb ik mail gestuurd,ik kreeg ze net zo hard weer terug :?
Leuk hé, zo'n mailserver met spamfilter die nog steeds niet goed werkt 8)7

Maargoed, de enige troost die we je kunnen bieden is dat we allemaal met dezelfde problemen zitten.
En niet alleen de Tweakers hier, maar ook de "gewone klant" loopt dus tegen die muur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bubba76 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:45:
[...]
webcare zal ik vanavond nog een keer proberen...
Doe het wel een beetje op een vriendelijke en beschaafde manier. Dat scheelt ook al een heel stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Laatst online: 10-09 13:41
Blij dat ik bij Lijbrandt Telecom zit als ik het zo lees ipv bij Lijbrandt of XMS. Lijbrandt Telecom loopt via Volkert Wessels. In de afgelopen 5 jaar misschien 3 keer een korte storing ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook hoor. Tot nu toe in 3 jaar glasvezel nooit een noemenswaardige storing mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niet veel over zeggen maar wel dat het verder niets te maken had met de KPN storing.

Operatortje en ik hadden last van een zeer opstandige aggregatie-router van het KPN WMP/WBA platform.
Dit bleek na troubleshoot zijn oorzaak in hardware te hebben. Voordat je dan een stukje logistiek op orde hebt ben je ietsje verder, maar jullie zitten inmiddels op een gloednieuw superdeluxe bad-ass 'koppelblokje'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Kan het zijn dat de telefonie (3824) nog niet werkt? Krijg wel overgaande lijn, maar telefoon gaat niet over en heb geen uitgaande lijn.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divver: Heb je je cpe al een powerflip gegeven? Het kan zijn dat het telefoniegedeelte even opnieuw een dhcp riedeltje moet doorlopen om de boel aan de gang te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Nieuwe toevoeging in het pluspakket vanaf donderdag: TNT op 326.

http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:11:
Divver: Heb je je cpe al een powerflip gegeven? Het kan zijn dat het telefoniegedeelte even opnieuw een dhcp riedeltje moet doorlopen om de boel aan de gang te krijgen!
Opgelost: of je stopt het losgetrokken stekkertje weer op de juiste plek in de splitter... 8)7 hoe simpel kan het leven soms zijn.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.totaaltv.nl/ni...pelen_internetmodems.html
KPN gaat draadloze verbindingen van haar klanten koppelen.
Nu gaat dat in "onze gevallen" wat moeilijk, tenzij KPN de Genexis/Packetfronts gaat vervangen voor een experia box.
Bij Ziggo heb je de optie om niet mee te doen hieraan, maar ik zie KPN die optie niet bieden ( op RTL staat een filmpje hierover ) KPN zegt ook dat de gebruikers er niets van gaan merken,maar ik waag dat te betwijfelen aangezien alles al van je internet snelheid afgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

KPN zet dat alleen aan bij nieuwe gebruikers en gaat werken volgens opt-out. Je moet dus afmelden als je het er niet mee eens bent

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij zijn dan ook geen KPN klanten.

Hoe graag iedereen hier elkaar ook wil aan praten dat we nu "in de klauwen van het groene monster zitten", je kan de "ISP KPN" niet verwarren met ISP's vanuit dochterbedrijven. Tenzij je automatisch wil beweren dat dit nu voor Tweak Groen klanten (die nieteens van KPN zijn maar wel met KPN wholesale incl. Experiabox werken) en XS4ALL klanten (die een Fritz!box heben) gaat gelden.

Dus waarom dit nou zo relevant is in het XMS topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je bij tweak zit staat er ISP: Cambrium bij je IP informatie.
Als je bij XS4ALL zit staat er ISP: XS4ALL bij je IP informatie.
Als je bij XMS zit staat er ISP: Koninklijke KPN N.V. bij je IP informatie.

En dan zitten we niet in de klauwen van het groene monster?
Lijkt me dus best wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Nick39 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:33:
http://www.totaaltv.nl/ni...pelen_internetmodems.html
KPN gaat draadloze verbindingen van haar klanten koppelen.
Nu gaat dat in "onze gevallen" wat moeilijk, tenzij KPN de Genexis/Packetfronts gaat vervangen voor een experia box.
Bij Ziggo heb je de optie om niet mee te doen hieraan, maar ik zie KPN die optie niet bieden ( op RTL staat een filmpje hierover ) KPN zegt ook dat de gebruikers er niets van gaan merken,maar ik waag dat te betwijfelen aangezien alles al van je internet snelheid afgaat...
Er is nog niet eens volledig duidelijk wat KPN gaat bieden en je begint al dat KPN een optie niet gaat bieden. Wacht nou gewoon is rustig af en ga er pas over discussiëren als je zeker weet hoe het eruit gaat zien.
eymey schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:11:
Wij zijn dan ook geen KPN klanten.

Hoe graag iedereen hier elkaar ook wil aan praten dat we nu "in de klauwen van het groene monster zitten", je kan de "ISP KPN" niet verwarren met ISP's vanuit dochterbedrijven. Tenzij je automatisch wil beweren dat dit nu voor Tweak Groen klanten (die nieteens van KPN zijn maar wel met KPN wholesale incl. Experiabox werken) en XS4ALL klanten (die een Fritz!box heben) gaat gelden.

Dus waarom dit nou zo relevant is in het XMS topic....
Volledig mee eens, lijkt me inderdaad niet relevant in dit XMS topic.
fast-server schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:25:

Pff, zucht.

Bij mij staat er gewoon ISPfabriek. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Gangster93 op 23-01-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, nog steeds irrelevant.

De IP informatie komt van informatie in databases van o.a. RIPE. Bedrijven zoals o.a. Maxmind 'verkopen' databases om die informatie te ontsluiten in producten zoals speedtest.net. Die informatie kan echter verouderd zijn of, zoals met het recent uitlenen van IP-adresblokken van KPN aan KPN ITNS Services, uberhaupt niet verwerkt bij RIPE.

Dat jij nu met je Genexis en zelf gekozen router toevallig ineens een IP hebt uit zo'n 'geleend' blok zegt dus nog niks over bij welke provider je daadwerkelijk zit.

Het kan natuurlijk nog steeds leuke zij-informatie zijn dat KPN dit nu gaat doen maar om dan automatisch te suggereren dat dit bij jou als XMS-klant ook op 1 of andere manier geforceerd zou gaan worden.... XMS en de ISP KPN zijn gewoon twee compleet verschillende bedrijfsonderdelen binnen KPN.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 23-01-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
"XVI summer special"

Is niet tijd voor een nieuwe winter editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH

37-xxx-yyy-zzz.FTTH.ispfabriek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK vooruit, bij mij:

whois:
inetnum: 188.142.2.0 - 188.142.63.255
netname: ISPFABRIEK-NET
descr: ISP Fabriek FTTH customers

ptr voor mijn IP-adres:
name = 188-xxx-yyy-zzz.FTTH.ispfabriek.nl

Overigens toont dit ergens ook weer net zo weinig aan als de IP info van fast-server. Want stel, in het hypothetische geval dat XMS, Lijbrandt, etc. klanten inmiddels een :X verplichte migratie naar een enkelpoorts Genexis NT en Experiabox :X hadden gehad, dan had deze info ook nog achter kunnen lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Provider: ispfabriek.nl
Hostname: 37-XXX-XXX-XXX.FTTH.ispfabriek.nl

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moeten je toch een gelukkig leven leiden, wanneer het grootste probleem in je leven de hostnaam bij een ip adres is...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LcyK, ik maakte mezelf al zorgen :)
Pagina: 1 ... 64 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.