XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 70 Laatste
Acties:
  • 242.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

White_Collar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:49:
[...]

er is nooit geadverteerd dat het niet beveiligt zou worden met verimatrix. Dat het eerst allemaal wel kon is een mee valler. Niet zuren dus bij elke zender die vergrendeld gaat worden.
Ik ben bang dat het "open" IPTV netwerk zonder gecodeerde streams zijn einde nadert.
Hier zijn geen harde uitspraken over gedaan tijdens de Tweak meeting, maar uit alles wat daar besproken is omtrent IPTV, krijg ik het idee dat het niet lang meer zal duren. :(
ari3 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:06:
Weer een zender verpest door verimatrix: VH1 :(
Ben je niet toevallig in de war met VH1 en VH1 Classic?
VH1 (was kanaal 233 geloof ik) is er volgens mij niet meer VH1 Classic wel op kanaal 234 (alleen met plus pakket)
En VH1 Classic doet het gewoon zonder encryptie hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door Thasaidon op 05-10-2012 08:50 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb digitale tv via XMS via een Animo digitale ontvanger. Dit werkt allemaal top. Alleen merk ik dat de ontvanger de laatste tijd moeite heeft met de gidsinformatie en de tijdaanduiding. Die blijft steken op de tijd dat de animo aangaat en loopt niet mee. Dat is niet heel irritant. Maar is er misschien iets waardoor ik dit zelf kan oplossen? Het is ook niet altijd het geval maar wel steeds vaker dat de tijd blijft hangen zeg maar. En dat hij de gidsinformatie moet verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

stansfield schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:30:
Ik heb digitale tv via XMS via een Animo digitale ontvanger. Dit werkt allemaal top. Alleen merk ik dat de ontvanger de laatste tijd moeite heeft met de gidsinformatie en de tijdaanduiding. Die blijft steken op de tijd dat de animo aangaat en loopt niet mee. Dat is niet heel irritant. Maar is er misschien iets waardoor ik dit zelf kan oplossen? Het is ook niet altijd het geval maar wel steeds vaker dat de tijd blijft hangen zeg maar. En dat hij de gidsinformatie moet verversen.
Als je alleen de Amino van de stroom af haalt en daarna er weer op, doet hij het dan wel goed?
Of (wat het standaard helpdesk antwoord is....) haal alles (dus ook het modem) even een uurtje van de stroom af en sluit het dan weer aan ;)
Maar of dit nou werkt of niet, ik zou dit even aanmelden bij de helpdesk (telefoon) of hier bij Webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerHo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:48:
Ik heb HBO aangevraagd via de XMS website: ongeveer 2 weken geleden: http://xmsnet.nl/hbo.
Net geprobeerd de Animo 540 te resetten maar HBO komt niet in de lijst van abbonnementen.
Ik kan me voortstellen dat het niet gelijk de volgende dag gebeurd na aanvraag maar als de helpdesk niet kan vertellen wanneer het aangezet kan worden omdat op hun interne mededelingen bord staat dat HBO " in storing staat"....en dat dit zelfs nog maanden kan duren, wat kan je dan nog meer doen...
Kan je ons via een DM (poppetje met spraakwolk onder onze naam) je NAW gegevens sturen?

Het is op dit moment niet mogelijk om via Mijn XMSNet HBO aan te vragen en daarom verwijzen we onze klanten naar www.xmsnet.nl/hbo voor een aanmelding. Verder is er geen storing met HBO als deze geactiveerd is. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Er is een fix uitgebracht voor de zomer/winter tijd bug. Ben erg benieuwt of er nu geen 40.000 amino's chrashen :p

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 05-10-2012 08:47 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand misschien een idee hoe ik het overstapproces kan versnellen van XMSNET naar TWEAK Groen?

Het zit nl. zo:
Mijn XMSNET abonnement heb ikzelf op moeten zeggen, omdat Tweak dit niet doet.
Nu is XMSNET reeds opgezegd per 1-okt jl. en Tweak ging ook diezelfde dag in.
Lijkt mij een vlekkeloze overstap, 1-2 dagen eruit liggen is nog acceptabel, maar 2 weken is NOT-DONE!
XMSNET schijnt aan zijn glasvezelnetwerkbedrijf door te moeten geven dat er een WAN-stekker uit de kast getrokken moet worden in de wijk, zodat Tweak zijn stekker er weer in kan stoppen.
Zelfs al bij Tweak en XMSNET nagevraag of er een soort van migratie/tijdelijke oplossing geboden kan worden. Zoiets als een UTMS-dongle o.i.d., maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:30:
Voer sowieso een software update uit, laat ons daarna even weten of het probleem is opgelost. Mocht het niet werken stuur ons dan via DM je NAW gegevens en het MAC adres, serienummer, IP adres en de softwareversie van de ontvanger. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:48:
Heeft er iemand misschien een idee hoe ik het overstapproces kan versnellen van XMSNET naar TWEAK Groen?

Het zit nl. zo:
Mijn XMSNET abonnement heb ikzelf op moeten zeggen, omdat Tweak dit niet doet.
Nu is XMSNET reeds opgezegd per 1-okt jl. en Tweak ging ook diezelfde dag in.
Lijkt mij een vlekkeloze overstap, 1-2 dagen eruit liggen is nog acceptabel, maar 2 weken is NOT-DONE!
XMSNET schijnt aan zijn glasvezelnetwerkbedrijf door te moeten geven dat er een WAN-stekker uit de kast getrokken moet worden in de wijk, zodat Tweak zijn stekker er weer in kan stoppen.
Zelfs al bij Tweak en XMSNET nagevraag of er een soort van migratie/tijdelijke oplossing geboden kan worden. Zoiets als een UTMS-dongle o.i.d., maar zonder succes.
Als er per 1 oktober opgezegd is, dan zal XMS op 1 oktober diensten van de lijn halen en vragen aan de netwerkbeheerder om de lijn vrij te maken (en te de-patchen). Dit kan volgens mij 5 werkdagen duren en vanaf het moment dat de lijn administratief vrij is, kan de andere provider op dat adres een lijn bestellen. Ik zou in jou geval toch bij je nieuwe provider aankloppen...

En het lijkt me ook niet meer dan normaal dat XMS je geen oplossing gaat aanbieden in de vorm van een dongel of dergelijke als je hebt opgezegd per 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:54:
[...]

Als er per 1 oktober opgezegd is, dan zal XMS op 1 oktober diensten van de lijn halen en vragen aan de netwerkbeheerder om de lijn vrij te maken (en te de-patchen). Dit kan volgens mij 5 werkdagen duren en vanaf het moment dat de lijn administratief vrij is, kan de andere provider op dat adres een lijn bestellen. Ik zou in jou geval toch bij je nieuwe provider aankloppen...

En het lijkt me ook niet meer dan normaal dat XMS je geen oplossing gaat aanbieden in de vorm van een dongel of dergelijke als je hebt opgezegd per 1 oktober.
Bedankt voor het meedenken, maar dat het ik reeds geprobeerd, maar Tweak kon voor mij niets betekenen.
XMSNET heeft een maand van de voren de opzegging ontvangen, 1 maand opzegtermijn, lijkt mij meer dan voldoende tijd om de lijn vrij te maken op de afsluitdatum. Maar nee, dat schijnt erg moeilijk te zijn.
Dus het verwijt ligt bij XMSNET, omdat deze de zaken niet correct afhandelen.
Laten zij dus ook maar een tijdelijke oplossing bieden voor deze blunder.
Zoals ik al zei Tweak kan niet verder als XMSNET zijn werk niet goed inpland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:52:
[...]

Voer sowieso een software update uit, laat ons daarna even weten of het probleem is opgelost. Mocht het niet werken stuur ons dan via DM je NAW gegevens en het MAC adres, serienummer, IP adres en de softwareversie van de ontvanger. -Tim
Ik zal vanavond thuis even alles opties doen die hier genoemd zijn. Dus eerst even van het stroom afhalen. Hoe voer ik een software update uit ? Dan zal ik dat daarna ook even doen.

Dat laat ik daarna weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:06:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar dat het ik reeds geprobeerd, maar Tweak kon voor mij niets betekenen.
XMSNET heeft een maand van de voren de opzegging ontvangen, 1 maand opzegtermijn, lijkt mij meer dan voldoende tijd om de lijn vrij te maken op de afsluitdatum. Maar nee, dat schijnt erg moeilijk te zijn.
Als je ons via DM je NAW gegevens stuurt dan kunnen we uitzoeken wat de status van de opzegging is en of de patches in de wijkcentrale verwijderd zijn. We kunnen dit proces echter niet versnellen, na een opzegging heeft de aannemer 5 werkdagen de tijd om de opdracht uit te voeren. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:08:
[...]

Ik zal vanavond thuis even alles opties doen die hier genoemd zijn. Dus eerst even van het stroom afhalen. Hoe voer ik een software update uit ? Dan zal ik dat daarna ook even doen.

Dat laat ik daarna weten of het gelukt is.
Voer eerst de software update uit via menu --> instellingen --> systeem --> software update uitvoeren. Mocht het daarna nog niet werken haal dan de stroom voor 60 minuten van het glasvezelmodem af, we lezen graag of het heeft geholpen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

[...]

Dat zie je verkeerd

Je hebt per 1 oktober opgezegd en of je nu al in april of in september hebt gedaan. Per 1 oktober gaan de diensten van de lijn, want je wilt tot die datum gebruik blijven maken van XMS. Dat betekend ook dat XMS die lijnen tot 1 oktober in gebruik heeft. Op 1 oktober is de knop omgegaan en heeft XMS haar diensten van de lijn gehaald en gaat er een seintje naar de netwerkbeheerder van "joh wij zijn klaar, de patch mag eruit". En dat traject vanaf dat seintje tot het daadwerkelijk eruit trekken van de vezel in de POP (en de administratie) duurt minimaal 5 werkdagen (als ik me niet vergis).

Ik denk dat je je beter had moeten (laten) informeren, want een overstap op glas (helemaal van WGDO naar WMP) is gewoon lastig en vergt tijd.

[ Voor 0% gewijzigd door DjVe op 05-10-2012 09:31 . Reden: Tweak levert op WMP en niet WMP+ :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:14:
[...]

Voer eerst de software update uit via menu --> instellingen --> systeem --> software update uitvoeren. Mocht het daarna nog niet werken haal dan de stroom voor 60 minuten van het glasvezelmodem af, we lezen graag of het heeft geholpen. -Tim
Bedankt. Ik ga het vanavond proberen. En zal dan uiteraard laten weten of het werkt. Topservice zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Volgens mij wijs je hier toch echt de verkeerde kant op. De lijn kas pas vrij gemaakt worden als de diensten eraf zijn, anders ga jij weer boos doen richting xms dat je geen diensten meer hebt en pas hebt opgezegt op 1 oktober.
Daarnaast plant xms zijn werk gewoon goed in. Jij zegt op 1 oktober, de diensten gaan eraf en er word een order ingeschoten dat de lijn vrij komt.
Als je wilde dat dit eerder gebeurde had je de datum van de opzegging moeten vervoegen. Daarnaast staat het internet vol met waarschuwingen dat een overdtap naar wgdo naar wmp of wba nog niet vloeiend gaat.
Ik raad je dus aan om je zelf eerst in te lezen de volgende keer i.p.v te gaan piepen dat het mis gaat terwijl je niet eens hebt ingelezen.
Daarnaast:
Tweak zal dus een oplossing moeten verzorgen en niet xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

White_Collar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:21:
[...]

Volgens mij wijs je hier toch echt de verkeerde kant op. De lijn kas pas vrij gemaakt worden als de diensten eraf zijn, anders ga jij weer boos doen richting xms dat je geen diensten meer hebt en pas hebt opgezegt op 1 oktober.
Daarnaast plant xms zijn werk gewoon goed in. Jij zegt op 1 oktober, de diensten gaan eraf en er word een order ingeschoten dat de lijn vrij komt.
Als je wilde dat dit eerder gebeurde had je de datum van de opzegging moeten vervoegen. Daarnaast staat het internet vol met waarschuwingen dat een overdtap naar wgdo naar wmp of wba nog niet vloeiend gaat.
Ik raad je dus aan om je zelf eerst in te lezen de volgende keer i.p.v te gaan piepen dat het mis gaat terwijl je niet eens hebt ingelezen.
Daarnaast:
Niet zo onaardig he WC O-)

Ik begrijp best dat de gemiddelde consument hier vragen/problemen over heeft, helemaal met termen als WMP(+)/WGDO. Ik ben wel van mening dat Tweak je beter had kunnen/moeten informeren (tenzij je je echt alleen online hebt aangemeld). Dit soort oneffenheden geven alleen maar aan dat er nog een hoop te regelen is in glasvezelland.

Hoppen van ISP naar ISP op ADSL was in het begin net zo lastig, maar dat gaat nu eigenlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:11:
[...]

Als je ons via DM je NAW gegevens stuurt dan kunnen we uitzoeken wat de status van de opzegging is en of de patches in de wijkcentrale verwijderd zijn. We kunnen dit proces echter niet versnellen, na een opzegging heeft de aannemer 5 werkdagen de tijd om de opdracht uit te voeren. -Tim
[edit]

Ik loop onzin uit te kramen, want het is andersom qua migratie :P

[ Voor 28% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
White_Collar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:21:
[...]
Klopt idd, maar bijkomend probleem is dat Tweak een wholesaler van KPN is en dus afhankelijk is van KPN, waarvan menigeen weet (lees ervaren heeft) dat het administratieve proces bij KPN niet altijd even snel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
@XMS_webcare Tim jullie hebben gisteren mijn voicemail aangepast naar 6x overgaan en dan naar voicemail.

Echter gaat hij na 6x overgaan niet naar de voicemail maar wordt de verbinding verbroken, ik heb dat ook aan jullie via DM gemeld.

Weet je hier al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Loveparade schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:48:
[...]
DVB-C

Ik heb een Philips TV op de slaapkamer.
Daar kun je de zenders alleen maar volledig automatisch mee scannen, geen mogelijkheid om frequentieblokken etc in te stellen.

Na 3 kwartier heeft die TV alle zenders gevonden.
Kijk ik naar de belgen, dan krijg ik na 5 seconden pagina 100 van teletekst over mijn beeld heen. Niet bedienbaar die pagina, zit echt in het signaal. De zenders kijken kan ik niet dus. Zet ik teletekst zelf aan op dei zenders dan is het wel bedienbaar en werkt het ook prima.

Een van de technische mensen hier op GOT heeft dit eerder gezien bij een klant, daar was het opnieuw scannen van de zenders de oplossing, bij mij helaas niet.
Ik heb naar Een en Canvas gekeken, maar kan niets bijzonders zien aan het teletekst signaal. Misschien dat er voor je tv nieuwe fw beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Adlermann schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

Niet geheel offtopic. Met het verwijderen van de patches uit de centrale heb ik met KPN vrij grote problemen. Na een paar jaar was het nog niet geregeld. Mental note, nooit opzeggen als ze geen opzeggingsproces hebben.

Reggefiber zit er nu achteraan, gecombineerd dat zij een aanmelding voor me doen bij XMS dan.
Niet echt van toepassing, het gaat hier om een wgdo aansluiting en niet een wmp aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
White_Collar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Niet echt van toepassing, het gaat hier om een wgdo aansluiting en niet een wmp aansluiting ;)
[edit]
Dit is onzin wat ik zei.

[ Voor 39% gewijzigd door Adlermann op 05-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romulus schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:57:
@XMS_webcare Tim jullie hebben gisteren mijn voicemail aangepast naar 6x overgaan en dan naar voicemail.

Echter gaat hij na 6x overgaan niet naar de voicemail maar wordt de verbinding verbroken, ik heb dat ook aan jullie via DM gemeld.

We hebben de voicemail helemaal verwijderd en opnieuw ingesteld en geactiveerd, deze informatie hebben we net ook nog even per e-mail naar je gestuurd. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DjVe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Niet zo onaardig he WC O-)

Ik begrijp best dat de gemiddelde consument hier vragen/problemen over heeft, helemaal met termen als WMP(+)/WGDO. Ik ben wel van mening dat Tweak je beter had kunnen/moeten informeren (tenzij je je echt alleen online hebt aangemeld). Dit soort oneffenheden geven alleen maar aan dat er nog een hoop te regelen is in glasvezelland.

Hoppen van ISP naar ISP op ADSL was in het begin net zo lastig, maar dat gaat nu eigenlijk ook prima.
Mensen die zich hier speciaal registeren om alleen te komen zeiken en verder totaal geen moeite doen om zich in te lezen in de materie vragen erom wat mij betreft.
Het is hier geen tros radar forum maar een tweakers forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
chocka schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:09:
[...]

Wel eens over nagedacht een andere payserver te nemen?
Daar was ik nu juist weer naar aan het zoeken :)

Ik had steeds een abo bij Eweka voor mijn nieuwsgroepen. Nu kan ik me herinneren dat ik hier een tijd terug (kan best nog van voor de zomer zijn) ook nog andere providers tegen ben gekomen, die toch nog net wat goedkoper was (ik meen iets van om en nabij de 60/80 op jaarbasis) met een betere download snelheid... Ik kan hem echter totaal niet vinden... :(
Iemand enig idee welke provider dat geweest zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

Mrbeam schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:36:
[...]
Ik heb naar Een en Canvas gekeken, maar kan niets bijzonders zien aan het teletekst signaal. Misschien dat er voor je tv nieuwe fw beschikbaar is?
Nope, Philips roept ook dat het niet aan hen ligt ;)
Bedankt voor het nakijken in ieder geval

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
dunklefaser schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:11:
[...]
Mrbeam: Kan je ook bevestigen dat de zenders Radio 42, 43 en 44 op 360,00 MHz fake zijn?
Op TS8/360 MHz zitten 5 radio's:
8835: Concertzender
8837: Radio 37
8838: Radio M Utrecht
8839: Bingo FM amf
8840: Radio 40
Radio 42, 43 en 44 zijn dus fake.
[b]
Als je DVB-C kan capturen of zelf analyseren misschien kan je dan de informatie op
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ voor Glashart-Veenendal
ook laten updaten. De informatie loopt daar namelijk zwaar achter.
De website eigenaar wil graag een capture bestand en dat kan ik zelf niet aanleveren.
Ik kan alles capturen, dus laat maar weten wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nope, ik heb hier supernews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Romulus schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:57:

Dit kan je toch gewoon zelf instellen in je "mijn XMS" omgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:47:
[...]

Dit kan je toch gewoon zelf instellen in je "mijn XMS" omgeving ?
Lees eens terug, daar hebben we het net pagina's lang over gehad. Er blijken twee versies van die 'Mijn XMS' omgeving te zijn. Jij en ik hebben de WGDO versie, maar er is ook een WMP+ oid versie met iets minder of andere mogelijkheden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
L201 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:48:
Daar was ik nu juist weer naar aan het zoeken :)

Ik had steeds een abo bij Eweka voor mijn nieuwsgroepen. Nu kan ik me herinneren dat ik hier een tijd terug (kan best nog van voor de zomer zijn) ook nog andere providers tegen ben gekomen, die toch nog net wat goedkoper was (ik meen iets van om en nabij de 60/80 op jaarbasis) met een betere download snelheid... Ik kan hem echter totaal niet vinden... :(
Iemand enig idee welke provider dat geweest zou kunnen zijn?
Ik gebruik Astraweb. Kost 96$/jaar, omgerekend gemiddeld 6 euro per maand, volledig ongelimiteerd met max 20 lijnen en rententie van 1500+ dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

chocka schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik Astraweb. Kost 96$/jaar, omgerekend gemiddeld 6 euro per maand, volledig ongelimiteerd met max 20 lijnen en rententie van 1500+ dagen
Ik zit nog steeds bij Eweka.
Heb ooit eens een paar maanden tegelijk betaald en ging toen automatisch van 50 naar 100Mb abbo, zonder extra kosten. Dus kost me nog steeds € 90,- (€ 7,50 per maand)
Ook bij Eweka is de retentie 1500+
Maar het meest belangrijke (vind ik) is dat ze a) een SSL server hebben (of iig SSL gebruiken) en b) dat deze (SSL verbinding) ook nog eens snel is.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 05-10-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:30

Dr.Nono

Hello there!

Ik maak gebruik van Sunny Usenet en ben daar erg tevreden over. Geen downloadlimiet, 900+ dagen retentie, SSL, packet sharing en de prijs is netjes! :)

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Gisterenavond ook maar weer iets gedownload, met volle snelheid. Helaas wordt het TV kijken dan onmogelijk. Hetzelfde heb ik al aan het begin gehad (2 a 3 jaar geleden) met mijn 50MB verbinding. Ik heb zelfs met de toemalige directeur moeten bellen om het probleem opgelost te krijgen, na zijn tussenkomst was het (eindelijk) opgelost.

White_Collar heeft hetzelfde probleem.

@Webcare, kan mijn probleem aan het ticket van WC gekoppeld worden, voor een snelle oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Webcare, ik hoorde dat reggefiber de klanten gaat bellen die het problemen hebben met twee amino's op 1 aansluiting. Kunnen jullie controleren of ze het juiste telefoon nummer van mij hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 05-10-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:22:
Webcare, ik hoorde dat reggefiber de klanten gaat bellen die het problemen hebben met twee amino's op 1 aansluiting. Kunnen jullie controleren of ze het juiste telefoon nummer van mij hebben?
Ze hebben het nummer wat jezelf hebt opgegeven bij het aanmaken van de storingsmelding, de 3 laatste cijfers zijn 371. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:52

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mrbeam: Betreft: Capturen DVB-C TS'sen van Glashart

Kijk maar op http://www.digitalekabelt...glashart_veenendaal.shtml

In het verleden (4 april 2012) heeft iemand een keer de transportstrooms ter analyse aangeleverd.

Misschien kan je specifiek de TS 8 op 360,00 MHz checken op overflows?
Meestal is het binnen 5 minuten meerdere keren raak.

Alvast bedankt voor de moeite! - Ik ben benieuwd wat jouw analyse oplevert.

Op andere frequenties speelt het veel minder.
[Vanochtend ook blokkerig beeld op 344,00 MHz (ARD en ZDF), anders nooit op deze bundel.]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le-xxx-ie schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:15:
Gisterenavond ook maar weer iets gedownload, met volle snelheid. Helaas wordt het TV kijken dan onmogelijk. Hetzelfde heb ik al aan het begin gehad (2 a 3 jaar geleden) met mijn 50MB verbinding. Ik heb zelfs met de toemalige directeur moeten bellen om het probleem opgelost te krijgen, na zijn tussenkomst was het (eindelijk) opgelost.

@Webcare, kan mijn probleem aan het ticket van WC gekoppeld worden, voor een snelle oplossing ?
We hebben je op 2 oktober een DM gestuurd met daarin een korte lijst met gegevens die wij nodig hebben om het probleem met het tijdsverschil verder te onderzoeken. De gegevens hebben wij nog niet ontvangen maar hebben wij wel nodig om een goede storingsmelding te maken, kan je deze alsnog naar ons sturen? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
dunklefaser schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:45:
Mrbeam: Betreft: Capturen DVB-C TS'sen van Glashart
Misschien kan je specifiek de TS 8 op 360,00 MHz checken op overflows?
Meestal is het binnen 5 minuten meerdere keren raak.

Alvast bedankt voor de moeite! - Ik ben benieuwd wat jouw analyse oplevert.

Op andere frequenties speelt het veel minder.
[Vanochtend ook blokkerig beeld op 344,00 MHz (ARD en ZDF), anders nooit op deze bundel.]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/39044473

Op 344 niets aan de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door Mrbeam op 05-10-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

We hebben je op 2 oktober een DM gestuurd met daarin een korte lijst met gegevens die wij nodig hebben om het probleem met het tijdsverschil verder te onderzoeken. De gegevens hebben wij nog niet ontvangen maar hebben wij wel nodig om een goede storingsmelding te maken, kan je deze alsnog naar ons sturen? -Tim
Maar dat heeft hier niets mee te maken, dit is een issue welke ik nog niet eerder aan jullie gemeld heb. De vragen in de DM gaan over :
Ondertiteling verschijnt alleen als je afstemt op de zender waarvan je iets opgenomen hebt, het zappen wat traag is, de TVGuide welke traag is en het geluid van de zenders >10. Advies van je was om de software een paar keer te updaten en nogmaals te proberen.
Ik ben hier nog niet aan toegekomen, zodra ik dat gedaan heb (zal in het weekend zijn) dan kan ik deze gegevens opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le-xxx-ie schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

Maar dat heeft hier niets mee te maken, dit is een issue welke ik nog niet eerder aan jullie gemeld heb. De vragen in de DM gaan over :
Ondertiteling verschijnt alleen als je afstemt op de zender waarvan je iets opgenomen hebt, het zappen wat traag is, de TVGuide welke traag is en het geluid van de zenders >10. Advies van je was om de software een paar keer te updaten en nogmaals te proberen.
Ik ben hier nog niet aan toegekomen, zodra ik dat gedaan heb (zal in het weekend zijn) dan kan ik deze gegevens opleveren...
Sorry, nu ik mijn post terug lees zie ik dat er informatie ontbreekt.

Dezelfde informatie als die ik op 2 oktober naar je heb gestuurd heb ik nodig om een storingsmelding aan te maken voor het QoS probleem, deze melding zullen wij laten toevoegen aan het onderzoek wat er o.a. ook voor White Colar loopt. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:52

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Was ook maar heel even tijdens enkele minuten.

@webcare: Kan reggefiber of glashart op de metingen van Mrbeam een snelle reactie geven?
Als ze de frequenties kunnen uitbreiden, sinds de zomer is 384 MHz (maar 4 SDTV en 2 radio) erbij gekomen,
kunnen ze zeker ook de zenders gelijkmatiger verdelen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Iemand die ik ken met XMS heeft exact hetzelfde. 100Mb abonnement, 1 amino M540 decoder, packetfront (eerste versie). Op het moment dat hij gaat downloaden (bedraad) dan is TV kijken onmogelijk.
Gemeld bij de helpdesk, die geven aan dat het bekend is maar weten niet wanneer het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Korte vraag over dit bericht: Try & Buy actie IPTV. Hierbij krijg je 2 maanden gratis interactieve TV. Verder staat er dit:
Daarom krijgt u de HD-ontvanger die u nodig heeft twee maanden gratis in bruikleen. Als het bevalt, houdt u de ontvanger en bent u voor slechts €5,00 per maand verzekerd van topkwaliteit. Bevalt het niet, dan stuurt u de HD-ontvanger na twee maanden gewoon terug.
Mijn vermoeden is dat als ik hier op in ga en wel interactieve TV wil houden dat ik dan de volle mep betaal voor de HD ontvanger, of is deze dan gratis?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Lees eens terug, daar hebben we het net pagina's lang over gehad. Er blijken twee versies van die 'Mijn XMS' omgeving te zijn. Jij en ik hebben de WGDO versie, maar er is ook een WMP+ oid versie met iets minder of andere mogelijkheden.
Excuus, ik dacht dat iedereen dezelfde settings had.
Idem voor Romulus ( heb je iets met startrek ? )

Wat betreft de Belgen en TXT de aangeboden stream bevat fouten waarin naar verkeerde waardes wordt verwezen,ik heb hier e.e.a. over gelezen, bij Ziggo speelt dit ook, de ene TV gaat hier beter mee om dan de andere tv maar het zou dus al volgens het satforum in de aangeboden stream zitten, de Nederlandse ondertitels zouden een verkeerde code hebben waardoor ze niet als Nederlandse ondertitels herkend zouden worden.
Mogelijk speelt dat ook hier parten, bij sommige ontvangers helpt het om een andere taal te kiezen, ik weet niet of alle teletekst talen door GHM worden meegezonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 05-10-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

inXs schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:31:
[...]
Mijn vermoeden is dat als ik hier op in ga en wel interactieve TV wil houden dat ik dan de volle mep betaal voor de HD ontvanger, of is deze dan gratis?
De eerste ontvanger is toch altijd gratis of tegen gereduceerd tarief...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Korte vraag over dit bericht: Try & Buy actie IPTV. Hierbij krijg je 2 maanden gratis interactieve TV. Verder staat er dit:

[...]

Volgens mij is 'standaard' ontvangen tegenwoordig de A140 (die kan HD ontvangen) en die is gratis (naast de 5 euro per maand die je voor interactieve televisie betaald). De decoder met harddisk kost volgens mij iets van 99 euro bijbetalen bij de eerste decoder.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024

Mr. Jinx schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

Iemand die ik ken met XMS heeft exact hetzelfde. 100Mb abonnement, 1 amino M540 decoder, packetfront (eerste versie). Op het moment dat hij gaat downloaden (bedraad) dan is TV kijken onmogelijk.
Gemeld bij de helpdesk, die geven aan dat het bekend is maar weten niet wanneer het opgelost wordt.
en ik heb ook dit probleem wacht ook al maanden op een oplossing

Qos probleem

[ Voor 44% gewijzigd door Horza2011 op 05-10-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
White_Collar schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:49:
er is nooit geadverteerd dat het niet beveiligt zou worden met verimatrix. Dat het eerst allemaal wel kon is een mee valler. Niet zuren dus bij elke zender die vergrendeld gaat worden.
Het is wel een wijziging die zonder goedkeuring van klanten wordt ingevoerd. En ja, ik ga wel negatief posten voor iedere actie die XMS neemt die mijn vrijheid (=opnemen en kijken op door mij uitgekozen apparatuur) inbeperkt. Dit verdient negatieve publiciteit.
Thasaidon schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 07:52:
Ben je niet toevallig in de war met VH1 en VH1 Classic?
VH1 (was kanaal 233 geloof ik) is er volgens mij niet meer VH1 Classic wel op kanaal 234 (alleen met plus pakket)
En VH1 Classic doet het gewoon zonder encryptie hoor.
VH1 Classic is inderdaad nog zonder encryptie, maar VH1 was tot vorige week ook zonder encryptie op 239.193.128.230:1234.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:27:
[...]
Het is wel een wijziging die zonder goedkeuring van klanten wordt ingevoerd. En ja, ik ga wel negatief posten voor iedere actie die XMS neemt die mijn vrijheid (=opnemen en kijken op door mij uitgekozen apparatuur) inbeperkt. Dit verdient negatieve publiciteit.

[...]
Het verhaal is eigenlijk gewoon heel simpel: het product iptv is verkocht met een amino. Dat het via een hack ook op een pc te bekijken is neemt niet weg dat xms haar gewoon vrij staat om alle streams te beveiligen. Je kan ze gewoon nog bekijken namelijk via de aangewezen amino decoder.
Er is nooit mee geadverteerd of gepubliceerd dat je iptv via een pc kan bekijken. Je betaald voor de iptv met een amino en niet een iptv dienst via pc.
Dat jij er voor kiest om gebruik te maken van de hack, dat staat je natuurlijk vrij. Maar ga dan niet lopen piepen op het moment dat glashart media besluit om de streams te coderen. Dat is het risico van je eigen apparatuur gebruiken.
Dus nee, dat verdiend geen negatieve publiciteit. Het is gewoon pech gehad. Neem je verlies en verkoop je apparatuur nu het nog kan ;)

[ Voor 54% gewijzigd door White_Collar op 05-10-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik probeer net via de GlashartApp een programma op te nemen, maar de app geeft niet thuis.
Meerdere mensen hier last van? Anders moet ik het lokaal gaan zoeken.

edit: Live tv werkt wel normaal.

edit2: Na het opnieuw koppelen van de M532 werkt het weer. Ik heb zelf deze week de taal van mijn iPad naar Engels gezet. Hier gaat de app waarschijnlijk niet zo goed mee om.

[ Voor 40% gewijzigd door marigo op 05-10-2012 21:03 . Reden: Werkt weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ook ervaring dat als je XMS aanvraagd dat je geen antwoord krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:09:
Heeft er iemand hier ook ervaring dat als je XMS aanvraagd dat je geen antwoord krijgt?
Heb je ze al opgebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb niet gebeld, ik ga er vanuit als je via de site je aanmeld dat je dan antwoord krijgt? of heb ik het mis?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heb je je aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:35:
Nee ik heb niet gebeld, ik ga er vanuit als je via de site je aanmeld dat je dan antwoord krijgt? of heb ik het mis?
Daar kan van alles mee mis gaan. Beter direct bellen, ze zijn tot 22.00 uur 's avonds open, telefoonnummers staan op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dank je doe ik , als ik maar niet het risico loop op een dubbel abo.

Ze zijn tot 21.00 uur open, dus morgen effe bellen.

Reggefiber moet bij mij nog het modem naar binnen brengen, neem aan dat het op kosten van XMS gedaan wordt? paste toen destijds niet in de meterkast.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ari3 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:27:
[...]
VH1 Classic is inderdaad nog zonder encryptie, maar VH1 was tot vorige week ook zonder encryptie op 239.193.128.230:1234.
Als ik naar de zenderlijst kijk:
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81
Dan staat VH1 daar ook niet meer tussen, enkel VH1 Classic nog.
In een oude lijst staat VH1 op 233, maar die kan ik op mijn amino niet (meer) selecteren.
Kortom, volgens mij is ie gewoon uit de zenderlijst gehaald.

----

Om nog even in te gaan op de "discussie" wel of geen encryptie en "eigen apparatuur".
Het is mooi dat we dmv een "hack" (iig in WGDO gebieden) zo op een pc, laptop of tablet kunnen kijken,
maar officieel word dit niet door XMS ondersteund. Dat het kan en men het blijkbaar "gedoogd" is dus pure mazzel.
Maar aangezien de hele bende waarschijnlijk door KPN overgenomen zal gaan worden, als de NMA het goedkeurt, denk ik dat dit toch snel gaat veranderen. Ondanks dat XMS een eigen identiteit heeft en hoopt te behouden (wat ik ook hoop) ben ik bang dat ze toch mee moeten in het keurslijf van de grote reus die alles en iedereen plat trapt op zijn weg naar "nog meer winst voor de aandeelhouders"... :(

De enige hoop die ik heb, is dat men tv kijken op de pc, laptop, tablet en smartphone dan wel officieel gaat ondersteunen zoals bij UPC.
Vooralsnog hebben bv KPN en Ziggo alleen tv op tablet en smartphone. En XMS alleen op tablet.

Dit soort diensten zal toch de toekomst hebben denk ik, want wie wil er nou door zijn hele huis heen bekabeling leggen en in iedere kamer een tv met stb als het ook draadloos naar je tablet, laptop of pc kan?
Ik niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 06-10-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:41:
[...]

Daar kan van alles mee mis gaan. Beter direct bellen, ze zijn tot 22.00 uur 's avonds open, telefoonnummers staan op de website.
Dank je wel alsnog , het was inderdaad niet te zien, heb net gebeld en besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:14:
[...]

Het heeft gewerkt. Alles doet het weer helemaal zoals het hoort. Bedankt voor de snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Thasaidon schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:27:
[...]

Als ik naar de zenderlijst kijk:
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81
Dan staat VH1 daar ook niet meer tussen, enkel VH1 Classic nog.
In een oude lijst staat VH1 op 233, maar die kan ik op mijn amino niet (meer) selecteren.
Kortom, volgens mij is ie gewoon uit de zenderlijst gehaald.
Naar mijn weten heeft VH1 nooit in het pakket gezeten. VH1 classic was vorig jaar de vervanger voor TMF NL dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

elwinvangestel schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:16:
Naar mijn weten heeft VH1 nooit in het pakket gezeten. VH1 classic was vorig jaar de vervanger voor TMF NL dacht ik.
Zou zo maar kunnen... ik kijk die zenders nooit.
Ik heb alleen gekeken naar de zenderlijst die nu online staat en een oude die ik nog ergens uitgeprint had.
Volgens mij stond daar VH1 ook op of ik heb verkeerd gekeken. Controleren kan ik niet meer, want ik heb gisteren die lijst weggegooid omdat ie toch oud was...

Maar of ik nou verkeerd gekeken heb of niet, feit blijft dat VH1 dus niet wordt aangeboden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik heb sinds een aantal weken een probleem en ik twijfel aan wat de oorzaak kan zijn.

Als ik bestanden download met Chrome Internet Explorer vanuit mijn netwerk thuis (Draytek 2850 Vn) lopen de downloads steeds vast, dit heb ik met meerdere PC`s laptops vast/draadloos.

Nu heb ik dit ook met mijn Android telefoon. als ik maps download voor mijn navigatie kapt de download er gewoon mee, verbinding en internet zelf werken dan wel gewoon.

Ik heb de firewall al helemaal uitgezet, ook mijn switch etc alles geprobeerd.

Heeft iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Al geprobeerd zonder router er tussen, rechtstreeks aan het modem dus? Router al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Andere router geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik zals eens een Cisco e4200 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Luuk1983 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:52:
heeft iemand de apk van de glashart media app? kan hem met mijn tablet niet uit de market halen! nou weet ik wel dat de resolutie van mijn tablet niet voldoende is, maar versie 1 van de app werkt prima, maar kan geen nieuwere versie vinden.
Nobody?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:41:
[...]

Ik merk het , nu heb ik een dubbele abo , vorige had ik geannuleerd, kreeg net een brief binnen dat ik nog 7 dagen heb om af te zeggen.

Werkt zoals bij elke provider gigantisch langs elkaar heen.

Begint goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jawel Luuk, you have a dm ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-10-2012 18:23 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:22:
[...]

Ik merk het , nu heb ik een dubbele abo , vorige had ik geannuleerd, kreeg net een brief binnen dat ik nog 7 dagen heb om af te zeggen.

Werkt zoals bij elke provider gigantisch langs elkaar heen.

Begint goed.
Dubbel abbo kan sowieso niet worden uitgevoerd, per adres is er maar 1 abbo leverbaar dus maak je geen zorgen over dubbele facturen e.d.

Gewoon even je NAW gegevens naar webcare sturen hier en zij geven je vast wel duidelijkheid over welk van de 2 abbo's doorloopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:33:
[...]

Dubbel abbo kan sowieso niet worden uitgevoerd, per adres is er maar 1 abbo leverbaar dus maak je geen zorgen over dubbele facturen e.d.

Gewoon even je NAW gegevens naar webcare sturen hier en zij geven je vast wel duidelijkheid over welk van de 2 abbo's doorloopt. ;)
Welke webcare? Ik had een paar weken geleden een annulering, die hebben ze niet doorgevoerd, en heb mijn inlog gegevens niet meer, sorry dat ik het zeg , maar soms heb ik het gevoel dat bij providers "dummy's"werken.

Dank je wel voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

boekee schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:12:
Ik heb sinds een aantal weken een probleem en ik twijfel aan wat de oorzaak kan zijn.

Als ik bestanden download met Chrome Internet Explorer vanuit mijn netwerk thuis (Draytek 2850 Vn) lopen de downloads steeds vast, dit heb ik met meerdere PC`s laptops vast/draadloos.

Nu heb ik dit ook met mijn Android telefoon. als ik maps download voor mijn navigatie kapt de download er gewoon mee, verbinding en internet zelf werken dan wel gewoon.

Ik heb de firewall al helemaal uitgezet, ook mijn switch etc alles geprobeerd.

Heeft iemand een idee ?
Wat voor modem heb je?
Ik kan me namelijk iets herrineren over downloads die niet goed gingen icm Packetfront modems...
Maar dat was volgens mij alweer een paar forum delen geleden...
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:43:
Welke webcare? Ik had een paar weken geleden een annulering, die hebben ze niet doorgevoerd, en heb mijn inlog gegevens niet meer, sorry dat ik het zeg , maar soms heb ik het gevoel dat bij providers "dummy's"werken.

Dank je wel voor je antwoord.
Hij bedoeld het XMS Webcare team dat ook op dit forum aktief is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Thasaidon op 06-10-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:27:
[...]
De enige hoop die ik heb, is dat men tv kijken op de pc, laptop, tablet en smartphone dan wel officieel gaat ondersteunen zoals bij UPC.
Vooralsnog hebben bv KPN en Ziggo alleen tv op tablet en smartphone. En XMS alleen op tablet.

Dit soort diensten zal toch de toekomst hebben denk ik, want wie wil er nou door zijn hele huis heen bekabeling leggen en in iedere kamer een tv met stb als het ook draadloos naar je tablet, laptop of pc kan?
Ik niet ;)
Stel je van die Ziggo app niet teveel voor, de streaming voor tablets is best hoog > 1 megabits maar alles is beperkt,je kan niets opnemen,als je tablet geroot is doet de app het niet en moet je eerst met Superuser gaan klooien en als je IPAD gejailbracked is doet de app het ook niet meer.
Alles om te voorkomen dat je iets gaat doen met opnames.

Er was vroeger een apparaatje die video draadloos kon streamen,die hing je achter je decoder en voila,alles te zien via wifi,maar door mijn dyslectie kan ik geen trefwoord vinden voor zo'n apparaat.
Jurjen van glasvezel.nu had ook zoiets maar er zal ondertussen wel wat moderners zijn.

Hoewel de beveiliging van Ziggo vraagt dat je inlogt met een bestaand account en ook nog de juiste tvdiensten afneemt, kun je er buiten het netwerk niets mee.
Zolang ik internet afneem van XMS heb ik er niets aan, of ik moet steeds inloggen op het internet van mijn zoon.
Andersom heb ik aan de app van XMS ook niets,omdat ik daar geen tv diensten afneem.
Er zou gewoon iets van een goedkoop "app abonnement" moeten zijn maar dan wel met de voorwaarde dat je er ook via andere netwerken mee kan kijken.
BV de zenders die nu ook via dvb-c worden meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[...]

Hij bedoeld het XMS Webcare team dat ook dit forum leest ;)
Okee , dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Gewoon maandag hier je vraag nog een keer posten of Webcare even een dm sturen. Dan geven ze je vanzelf antwoord of proberen je verder te helpen.

.
Nick39 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:53:
[...]

Stel je van die Ziggo app niet teveel voor, de streaming voor tablets is best hoog > 1 megabits maar alles is beperkt,je kan niets opnemen,als je tablet geroot is doet de app het niet en moet je eerst met Superuser gaan klooien en als je IPAD gejailbracked is doet de app het ook niet meer.
Alles om te voorkomen dat je iets gaat doen met opnames.

Er was vroeger een apparaatje die video draadloos kon streamen,die hing je achter je decoder en voila,alles te zien via wifi,maar door mijn dyslectie kan ik geen trefwoord vinden voor zo'n apparaat.
Jurjen van glasvezel.nu had ook zoiets maar er zal ondertussen wel wat moderners zijn.

Hoewel de beveiliging van Ziggo vraagt dat je inlogt met een bestaand account en ook nog de juiste tvdiensten afneemt, kun je er buiten het netwerk niets mee.
Zolang ik internet afneem van XMS heb ik er niets aan, of ik moet steeds inloggen op het internet van mijn zoon.
Andersom heb ik aan de app van XMS ook niets,omdat ik daar geen tv diensten afneem.
Er zou gewoon iets van een goedkoop "app abonnement" moeten zijn maar dan wel met de voorwaarde dat je er ook via andere netwerken mee kan kijken.
BV de zenders die nu ook via dvb-c worden meegegeven.
Ik stel me er ook niet veel van voor, enkel de ontwikkeling dat men er mee bezig is vind ik wel positief.
Maar eerst maar eens de kinderziektes eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jups het is een packetfront static ip via internl

ik ga wel ff kijken of ik daar wat over terug kan vinden.... weet je nog ongeveer wanneer dat geweest is ?
Thasaidon schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Wat voor modem heb je?
Ik kan me namelijk iets herrineren over downloads die niet goed gingen icm Packetfront modems...
Maar dat was volgens mij alweer een paar forum delen geleden...

[...]

Hij bedoeld het XMS Webcare team dat ook op dit forum aktief is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

boekee schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:11:

ik ga wel ff kijken of ik daar wat over terug kan vinden.... weet je nog ongeveer wanneer dat geweest is
Nee sorry, geen idee. Zal ff kijken of ik wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Nick39 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:53:
[...]

Die zijn er nog steeds. Slingbox is een vrij veel gebruikte oplossing hiervoor. Die knup je gewoon achter je decoder en via een app op je smartphone/tablet kun je dan kijken. (ook via internet desnoods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

DJSmiley schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:46:
[...]

Die zijn er nog steeds. Slingbox is een vrij veel gebruikte oplossing hiervoor. Die knup je gewoon achter je decoder en via een app op je smartphone/tablet kun je dan kijken. (ook via internet desnoods)
Heb je dan niet het probleem dat je alsnog op je stb moet zappen? Een decoder laat immers alléén de stream zien welke je op dat moment kijkt omdat dat ook de enige stream is die binnen komt.
In tegenstelling tot het "oude" kabel-tv waar alle zenders gewoon tegelijk binnen komen en daar je tv de juiste zender laat zien door die frequentie eruit te pikken...

Of werkt dat anders?
Ik kan op de site zelf niet veel vinden, want als ik meer info wil moet ik registreren :(

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
boekee schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:11:

ik ga wel ff kijken of ik daar wat over terug kan vinden.... weet je nog ongeveer wanneer dat geweest is ?

[...]
Nope, dat waren geen packstfronts maar Genexis CPS V2. Die hadden de AAAAA bug.
Die bug zorgde ervoor dat de downloads na een x aantal tijd onderbroken werden waardoor ze corrupt binnen kwamen.
Om er achter te komen of jij die bug had moest je een test file openen met heel veel de letter a erin om erachter te komen of je last hebt van die bug.
Echter, misschien zou dat ook kunnen gebeuren bij de packetfront. Misschien dat webcare nog de beschikking heeft over die test file? Zodat we deze bug kunnen uitsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

White_Collar schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:32:
[...]

Nope, dat waren geen packstfronts maar Genexis CPS V2. Die hadden de AAAAA bug.
Die bug zorgde ervoor dat de downloads na een x aantal tijd onderbroken werden waardoor ze corrupt binnen kwamen.
Om er achter te komen of jij die bug had moest je een test file openen met heel veel de letter a erin om erachter te komen of je last hebt van die bug.
Echter, misschien zou dat ook kunnen gebeuren bij de packetfront. Misschien dat webcare nog de beschikking heeft over die test file? Zodat we deze bug kunnen uitsluiten :)
Sorry, mijn fout 8)7
Ik dacht dat die bug in Packetfront zat.

Wat voor test file was dat? Een txt met veel letters? Of een bin file?

hier iig 3 pogingen tot txt files...
small
big
huge

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Thasaidon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

Heb je dan niet het probleem dat je alsnog op je stb moet zappen? Een decoder laat immers alléén de stream zien welke je op dat moment kijkt omdat dat ook de enige stream is die binnen komt.
In tegenstelling tot het "oude" kabel-tv waar alle zenders gewoon tegelijk binnen komen en daar je tv de juiste zender laat zien door die frequentie eruit te pikken...

Of werkt dat anders?
Ik kan op de site zelf niet veel vinden, want als ik meer info wil moet ik registreren :(
Daar gebruiken ze als ik me niet vergis een IR-transmitter voor, zodat je op afstand ook je STB kunt bedienen. Op deze pagina staat bij de doosinhoud ook een infraroodkabel afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

theblindman schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Daar gebruiken ze als ik me niet vergis een IR-transmitter voor, zodat je op afstand ook je STB kunt bedienen. Op deze pagina staat bij de doosinhoud ook een infraroodkabel afstandsbediening.
Ik had die IR kabel al gezien ja, maar ik haal daar niet uit dat ik daarmee op afstand dus mijn STB kan laten zappen. Zou mooi zijn als dat zo is. ;)

Maar ongeacht of dat wel of niet zo werkt, dan blijft nog steeds het probleem dat je dus middels Slingbox alleen maar de zender kunt kijken welke je ook op je tv kijkt.
Als je dus maar 1 stb hebt is dit niet echt een oplossing om bv beneden de ene zender te kijken en een van de koters boven een andere zender te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hoe lang moet ik wachten voor ik een andere router etc wil aansluiten. Want alleen mtermijn oude router krijg ik internet en dus ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

dewaal schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:55:
Hoe lang moet ik wachten voor ik een andere router etc wil aansluiten. Want alleen mtermijn oude router krijg ik internet en dus ip
als je het macadres van je oude router in je nieuwe zet hoef je niet te wachten.
Anders duurt het volgens mij 2 uur?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Loveparade schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

als je het macadres van je oude router in je nieuwe zet hoef je niet te wachten.
Anders duurt het volgens mij 2 uur?
Ja maar ik wil niet moeilijk doen om het mac adres over te typen ik wil plug and play hoelang moet ik dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
dewaal schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:53:
[...] Ja maar ik wil niet moeilijk doen om het mac adres over te typen ik wil plug and play hoelang moet ik dan wachten.
Zoals hij zei: waarschijnlijk iets meer dan 2 uur. Zo lang als dat het mac adres in de pop blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Sinds donderdag heb ik geen internet meer en ik krijg de melding dat er een ipconflict op het netwerk is. (computer is vast aangesloten aan de packetfront en ik heb een vast ip adres). Helpdesk heeft hem na overleg met de technische dienst de storing doorgezet naar de netwerkbeheerder.

Van de zomer een soortelijke ervaring gehad die totaal drie werken duurde voordat het opgelost was. Als je belt lijkt het altijd of je de enigste bent met het probleem.

Zijn er meer mensen op got die soortgelijke ervaringen hebben met vaste ip adressen icm een packetfront?

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
dewaal schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Ja maar ik wil niet moeilijk doen om het mac adres over te typen ik wil plug and play hoelang moet ik dan wachten.
Je mac adres handmatig invoeren gaat toch even een stuk sneller dan 2 uur wachten,ik had t wel geweten!

[ Voor 53% gewijzigd door tita_tovenaar op 07-10-2012 18:26 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:10:
[...]

Ik had die IR kabel al gezien ja, maar ik haal daar niet uit dat ik daarmee op afstand dus mijn STB kan laten zappen. Zou mooi zijn als dat zo is. ;)

Maar ongeacht of dat wel of niet zo werkt, dan blijft nog steeds het probleem dat je dus middels Slingbox alleen maar de zender kunt kijken welke je ook op je tv kijkt.
Als je dus maar 1 stb hebt is dit niet echt een oplossing om bv beneden de ene zender te kijken en een van de koters boven een andere zender te laten kijken.
Ik heb 5 Ziggo decoders ( 3 in tv en 2 los ) waarvan 1 ongebruikt dus zo'n slingbox zou voor mij prima zijn,het maakt me provider onafhankelijk, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Horza2011 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

[...]

en ik heb ook dit probleem wacht ook al maanden op een oplossing

Qos probleem
Ik heb dit euvel ook al meer dan 'n jaar. Webcare is er ook druk mee geweest, maar kan daar ook niet veel aan doen verder. Probleem zit 'm bij Reggefiber als ik 't goed heb. W.C. heeft me destijds ook al geadviseerd.

Meultje in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

en

Meultje in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Lees ook het bericht van Le-xxx-ie

Le-xxx-ie in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Nu het bij steeds meer klanten een probleem wordt heb ik de hoop dat 't wel een keer opgelost zal worden. Hoewel, wanneer het aan de hardware (in de POP) ligt zal dat ook niet zo 1-2-3 het geval zijn, maar dat is meer een gevoel dan dat ik dat met feiten kan onderbouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Thasaidon schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Sorry, mijn fout 8)7
Ik dacht dat die bug in Packetfront zat.

Wat voor test file was dat? Een txt met veel letters? Of een bin file?

hier iig 3 pogingen tot txt files...
small
big
huge
Wat oudere versies van de Genexis FiberXport hadden een bug in de TCP-stack. Op het moment dat er veel a-karakters tegelijkertijd verstuurd worden gaat de CPE over de zeik. Dit is te verhelpen met een swap van de CPE.

Dit zijn trouwens die testcases:
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_2.txt

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Die TXT downloads werken dus als een speer, daar heb ik geen problemen mee.

Ik ga van de week m`n router eens vervangen, vindt het overigens wel vaag, heb het nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@Webcare

Hoe gaat het met de smtp server(s)?
Vanmorgen om 3.08 uur nog een nieuwe listing op UCEPROTECT-Level3 :(

De smtp staat dus nu op UCEPROTECT L1 en L3, wat zoiets betekent dat vrijwel alle mail verzonden door die smtp server niet aankomt

Voor degenen die het niet helemaal begrijpen wat zo'n RBL inhoudt:

UCEPROTECT Level 1: Single IP addresses that send mail to spamtraps
UCEPROTECT Level 3: ASN's with excessive UCEPROTECT Level 1 listings

Om alles na te lezen: Wikipedia: Comparison of DNS blacklists

[ Voor 40% gewijzigd door GerkeP op 08-10-2012 07:39 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
realsoft schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:25:
Sinds donderdag heb ik geen internet meer en ik krijg de melding dat er een ipconflict op het netwerk is. (computer is vast aangesloten aan de packetfront en ik heb een vast ip adres). Helpdesk heeft hem na overleg met de technische dienst de storing doorgezet naar de netwerkbeheerder.

Van de zomer een soortelijke ervaring gehad die totaal drie werken duurde voordat het opgelost was. Als je belt lijkt het altijd of je de enigste bent met het probleem.

Zijn er meer mensen op got die soortgelijke ervaringen hebben met vaste ip adressen icm een packetfront?
Dit heb ik ook gehad na lang puzzelen heb ik uiteindelijk de kabel vanaf het modem vervangen en mijn switches herstart en toen deed het 't weer. Geen idee wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare, ik heb nog geen DM terug gehad, ken je effe kijken hoe het zit met mijn abo, ik heb er namelijk maar 1 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je na de 2 maanden de HD ontvanger niet retour stuurt dan gaan we er vanuit dat je interactieve TV wilt houden. Je betaald dan 5 euro per maand hiervoor maar geen eenmalig bedrag voor de ontvanger. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:36:
@Webcare

Hoe gaat het met de smtp server(s)?
Vanmorgen om 3.08 uur nog een nieuwe listing op UCEPROTECT-Level3 :(

De smtp staat dus nu op UCEPROTECT L1 en L3, wat zoiets betekent dat vrijwel alle mail verzonden door die smtp server niet aankomt

Voor degenen die het niet helemaal begrijpen wat zo'n RBL inhoudt:

UCEPROTECT Level 1: Single IP addresses that send mail to spamtraps
UCEPROTECT Level 3: ASN's with excessive UCEPROTECT Level 1 listings

Om alles na te lezen: Wikipedia: Comparison of DNS blacklists
We hebben deze informatie doorgestuurd naar onze collega's en gevraagd om een update over de huidige stand van zaken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:50:
@Webcare, ik heb nog geen DM terug gehad, ken je effe kijken hoe het zit met mijn abo, ik heb er namelijk maar 1 nodig.
We hebben je DM beantwoord. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

We hebben deze informatie doorgestuurd naar onze collega's en gevraagd om een update over de huidige stand van zaken. -Tim
Hoi Tim, ik weet dat jullie alleen maar wat kunnen met de informatie die jullie hebben, maar wordt het geen tijd om Jasper hier mee aan het werk te zetten. Dit kan toch niet zo?
Hoe serieus wil je als ISP nu nog zijn?

Dit geneuzel duurt nu al bijna 2 jaar.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 21:58
Loveparade schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Hoi Tim, ik weet dat jullie alleen maar wat kunnen met de informatie die jullie hebben, maar wordt het geen tijd om Jasper hier mee aan het werk te zetten. Dit kan toch niet zo?
Hoe serieus wil je als ISP nu nog zijn?

Dit geneuzel duurt nu al bijna 2 jaar.
Hear hear!
Pagina: 1 ... 22 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.