Paul schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:41:
[...]
...en na het zorgvuldig bestuderen van je eigen tekst zie je nog steeds niet waarom ik vind dat je geen enkele intentie hebt het probleem
dat jij ondervindt op te lossen ("Ik ga toch zeker niet een jas aan doen / met een paraplu lopen? Die regen moet gewoon niet vallen!") maar alleen maar stoer aan het doen bent?
Het verkeer zou er zeer bij zijn gebaat als mensen ook problemen die een ander veroorzaakt wat beter op zou vangen. Even gechargeerd, wat heb je liever:
1) Je ligt in het ziekenhuis, maar de bumperklever heeft NIET gewonnen!
2) Je komt veilig aan bij je vrouw en kinderen (of je werk, of op school, of net waar) en een of andere anonieme Josti (TM)(R) is eerder dan jij bij het volgende rode stoplicht?
De vraag waar mijn quote mee begint is eigenlijk best simpel te beantwoorden: Omdat je nu eenmaal niet alleen bent op de weg, en omdat we allemaal mensen zijn...
Ik zeg overigens expliciet niet dat die bumperklever gelijk heeft of correct bezig is, maar hou de eer aan jezelf. Doe je dat niet dan eindig je uiteindelijk in de cel, in het ziekenhuis of erger. Chief-XL is al een heel eind op weg...
Ok, laat me het nog 1-maal uitleggen:
De situatie die ik in voorgaande situaties schetste zijn gebaseerd op een standaard N-weg, mijn route loopt ook via een N-weg met rotondes met verhoogde rijbaanscheiding dus ik zou die josti ( voor de GoT-ers die mijn verhaal niet helemaal gevolgd hebben
de bumperklever) achter me geeneens kunnen laten passeren zonder over de verhoogde rijbaanscheiding te willen stuiteren en aldus verdwaasde blikken te veroorzaken bij de hardwerkende leasebakrijderts die ook de rotonde op komen en per slot van rekening mijn trotse Avensis half te molesteren.
Aldus, heeft de klever pech want hij kan me niet inhalen als het om een doorgetrokken streep gaat of de weg is dusdanig druk met ander verkeer dat hij wel heel erg gestoord zou zijn om daar in te halen. Ik ga in ieder geval geen kilometer harder rijden want mijn teller geeft al 90 aan terwijl ik daar van oom agent / mevrouw Schultz van Haegen niet harder mag kachelen als 80. Nou weet ik dat ik een optimistische kilometerteller heb die 90 aangeeft terwijl ik in feite op de GPS 83 rijdt maar dat terzijde, 90 is voor mij op een N-weg de max. Weinig zin in een prent want daar kan je toch zeker 3 keer voor patat of 2 keer Chinees halen voor zondagavond 7 uur Studio Sport.
Dat is aldus, mijn verklaring. Je vergelijking met niet een jas aan doen of niet met een paraplu lopen vind ik een beetje scheef. Ik begrijp wat je probeert te verkondigen maar vind het punt over het ziekenhuis ook wat over-gechargeerd, als ik gewoon 90 op mijn teller rijdt en verder geen gekke dingen doe dan kom ik echt niet zomaar over het ziekenhuis, tenzij er bij een zuidwesterstorm met windkracht 11 een boom op mijn dak pleurt maar dat is aldus niet te wijten aan mijn snelheid maar een andere factor: Pech.
Als ik gewoon normaal rijdt kom ik heus wel veilig aan bij vrouw en kind of bij mijn collegae.
Laten we mekaar dan een hand geven, ik doe ook wel eens een klein beetje vervelend op de snelweg indien er een josti op de linkerbaan achter me zit te plakken:
- Max snelheid strak aanhouden
- Een kort knippertje naar rechts als ik eraf ga
- Heel langzaam naar rechts gaan
- Ruiten sproeien zodat hij het op zijn voorruit krijgt en moet gaan wissen, vrouwlief vraagt dan altijd "zit er weer 1 te plakken?"
Dit alles dus wel als ik zelf aan het inhalen ben, als ik eraf kan dan ga ik een baantje opzij. Anders krijg je situaties die je soms in de krant leest en daar pas ik voor.
[
Voor 11% gewijzigd door
Vlassie1980 op 16-10-2012 16:40
]