Verkeersagressie, hoe mee om te gaan?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit is een beetje naar aanleiding van dit artikel: klik

Ik rijd zo'n 30.000 km per jaar. Niet superveel, maar ook niet weinig. Ik maak dus ook weleens wat mee. Zo bel ik wekelijks met 0800-8008 omdat er iets op de snelweg ligt wat gevaar kan opleveren. Bijvoorbeeld voor een verloren lading. Ook bel ik altijd 0321-338133 om flitsers door te geven als ik ze zie, ook al rijd ik zelf eigenlijk nooit te snel. Ik ben over het algemeen een rustige rijder. Met 86-110 km/h rijd ik op de rechterbaan en ik haal pas in wanneer ik niemand hinder. Ook als ik iemand in mijn binnenspiegel zie rijden met 160+ km/h. Dan wacht ik gewoon even met inhalen. Want eigen rechter spelen daar houd ik niet van en ik ben ook groen. Als hij zou moeten afremmen, dan kost dat enorm veel milieu. Al die remvoering is echt niet goed voor de plantjes. Kennissen zien mij als een erg rustige rijder die kalm doch vlot rijdt, maar erg sociaal is in het verkeer.

Een poosje geleden reed ik met een rustig gangetje op de snelweg. Op de toerit zag ik een auto. Deze auto ging naast mij rijden en probeerde in te voegen. Dat ging natuurlijk niet, want ik reed daar al. Vervolgens gaat hij toeteren. Dus ik kijk hem aan, en ik maak een gebaar "geef dan gas, dan ga je voor langs." Neehoor, pas op het laatste moment remt hij hard af en voegt hij in. Dat vond ik vrij vreemd, maar geen reden om daar verder over na te denken. Hij had met gemak voorlangs gekund.

Vervolgens haalt hij mij in, gaat voor mij rijden, en remt enorm hard af. Door de schrik had ik enigszins moeite om het maximale remvermogen van de auto te zoeken zonder de banden te laten blokkeren, maar dat ging gelukkig goed. Als ik naar links of naar rechts uitweek, wat op dat moment wel kon, deed hij dat ook. Hij stopte midden op de snelweg en zette z'n auto dwars op de snelweg neer. Niet eens in de buurt van de vluchtstrook.

Ik had dat nog nooit meegemaakt. Uit het niets deed hij dat, leek het wel. Op dat moment zag ik ook een vrachtauto in mijn binnenspiegel. Alarmlichten meteen aangezet. Toen de autodeur van die auto open ging was het eerste wat ik in een opwelling dacht "rijd maar over die automobilist heen, die vrachtautobestuurder is immers onschuldig en kan er ook niets aan doen dat hij straks in een ongeluk verzeild raakt en daardoor misschien overlijdt. Die gekke automobilist kiest zelf willens en wetens voor z'n leven." De keuze was dus snel gemaakt, maar gelukkig was het niet nodig, want volgens mij greep zijn bijrijder in en reed men weer door.

Ik heb het telefoonnummer van de tenaamgestelde van die auto kunnen achterhalen. Nu wil ik deze persoon opbellen om te vragen wat hem bezielde, en vragen wat ik volgens hem verkeerd heb gedaan. Mijn bijrijders begrepen ook niet waar die agressie van die automobilist plotseling vandaan kwam. Het enige wat ze kunnen bedenken is dat hij misschien vond dat ik ruimte had moeten maken voor hem om in te voegen. Echter ik reed op de voorrangsweg (de snelweg), en hij had geen voorrang (toerit).

Moet ik zo iemand opbellen? Het adres heb ik ook. Wellicht gewoon langs gaan? Ik ben niet uit op het zoeken van ruzie, ik wil echter zijn kant van het verhaal horen. Ik heb namelijk in mijn hele leven nog nooit zo'n vorm van verkeersagressie meegemaakt. Ik zou graag willen weten wat ik in zijn ogen verkeerd heb gedaan. Hoe voer je zo'n gesprek en hoe zorg je er voor dat hij niet alleen maar gaat schelden?

Hoe ga je met dergelijke verkeersagressie om? Ter plekke dacht ik eigenlijk alleen maar aan het beschermen van het onschuldige overige verkeer (die vrachtautobestuurder en mijn bijrijders). Dat ten koste van de agressor. Voorheen dacht ik altijd dat verkeersagressie altijd een oorzaak moest hebben, maar dat was in dit geval zeker niet het geval. Ik weet nog steeds niet wat ik verkeerd deed, en gezien de boosheid van die andere automobilist moet het iets heel ergs zijn geweest, waardoor ik en mijn bijrijders het ook zouden moeten hebben gezien. Als die man uiteindelijk niet door z'n bijrijder werd teruggefloten, wat was dan de beste optie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik zou meneer gewoon melden bij de politie. Bij voldoende meldingen gaan die zelf wel even een gesprekje voeren. Of misschien is deze -- uiterst merkwaarde -- melding daar al voldoende aanleiding voor.

Nu je gezien hebt hoe de bewuste persoon om zo iets lulligs zo extreem kan reageeren vanuit de veilige omgeving van zijn auto, kun je je wellicht voorstellen hoe onvoorspelbaar diegene wordt als er er plots op de stoep staat. Ik zou geen persoonlijk contact opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:23
Melden bij de KLPD.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
frickY schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:35:
Ik zou meneer gewoon melden bij de politie. Bij voldoende meldingen gaan die zelf wel even een gesprekje voeren. Of misschien is deze -- uiterst merkwaarde -- melding daar al voldoende aanleiding voor.
Heb ik uiteraard ook gemeld. Uiteraard in de hoop dat als hij een keer een echt ongeval veroorzaakt, dat er dan een eerdere melding is geweest (mijn melding) die eventueel als bewijs kan dienen.
Nu je gezien hebt hoe de bewuste persoon om zo iets lulligs zo extreem kan reageeren vanuit de veilige omgeving van zijn auto, kun je je wellicht voorstellen hoe onvoorspelbaar diegene wordt als er er plots op de stoep staat. Ik zou geen persoonlijk contact opzoeken.
Langsgaan doe ik ook liever niet :P
Bellen misschien wel, maar dan wil ik niet dat het telefoongesprek escaleert. Ik heb niet zo veel ervaring met dergelijke telefoongesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat denk je te bereiken met een telefoongesprek? De kans is vrij groot dat het of escaleert, of de persoon gewoon de verbinding verbreekt. Ik zie geen manier waarop hier iets positiefs uitkomt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ontdekken wat ik in zijn ogen verkeerd heb gedaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij het incident is vergeten, of hij moet dagelijks zoiets doen, wat ik me ook weer niet kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:19
Ik zou geen contact opnemen, misschien was die gast wel onder invloed van het een of ander, en is hij dat weer wanneer je contact zoekt.
Als hij je vervolgens nog een keer tegenkomt weet je ook niet wat er gebeurt.

Er zijn nou eenmaal mafkezen op de wereld... Niet meer over nadenken, je hebt niets verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zou geen contact zoeken. De kans is groot dat het alleen maar verder escaleert. Hoe kom je überhaupt aan die gegevens? Beetje vreemde gang van zaken. Komt een beetje over alsof jij of een bekende van jou zn bevoegdheden misbruikt nav een lullige verkeersruzie.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
temp00 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:01:
Ik zou geen contact zoeken. De kans is groot dat het alleen maar verder escaleert. Hoe kom je überhaupt aan die gegevens? Beetje vreemde gang van zaken. Komt een beetje over alsof jij of een bekende van jou zn bevoegdheden misbruikt nav lullige verkeersruzie.
Bedrijfsbusje?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 18:01
Ik zou niet weten waarom je van zo'n gek zou moeten horen wat je fout deed, want je deed gewoon niks fout. Negeren en weer doorgaan.

Alhoewel je beschrijving niet helemaal klopt, op een snelweg is voorrangsweg niet van toepassing (geen gelijkvloerse kruisingen), maar je had wel voorrang omdat je bij invoegen van rijstrook moet wisselen wat een bijzondere maneuvre is. Misschien dacht de heetgeblakerde persoon dat je hem expres hinderde, maar als jij gewoon een constante snelheid rijdt kan daar geen spake van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Doordat steeds meer mensen een baan opschuiven als er iemand invoegt, gaan ook steeds meer mensen er vanuit dat ze daar recht op hebben o.i.d., en zijn ze niet meer in staat om zelf een plekje te zoeken om in te voegen.

Wat deze gek betreft: kan je geen aangifte doen i.p.v. melding maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:53

aex351

I am the one

Wanneer ik zie dat iemand wil invoegen en afhankelijk van de verkeersdrukte en de snelheid van het invoegende verkeer, dan ga ik naar links om ruimte te maken (doen anderen ook voor mij). Zodoende help ik de doorstroming te bevorderen. Wettelijk gezien zou ik rechts moeten blijven rijden, omdat het invoegende verkeer een bijzondere manoeuvre uitvoert. Maar we zijn niet asociaal, dus we maken plaats indien mogelijk. Niets is irritanter dan er niet tussen kunnen. Zelfde met links rijden, plaats maken voor mensen die harder rijden, op naar rechts.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
aex351 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:06:
Wanneer ik zie dat iemand wil invoegen en afhankelijk van de verkeersdrukte en de snelheid van het invoegende verkeer, dan ga ik naar links om ruimte te maken (doen anderen ook voor mij). Zodoende help ik de doorstroming te bevorderen. Wettelijk gezien zou ik rechts moeten blijven rijden, omdat het invoegende verkeer een bijzondere manoeuvre uitvoert. Maar we zijn niet asociaal, dus we maken plaats indien mogelijk. Niets is irritanter dan er niet tussen kunnen. Zelfde met links rijden, plaats maken voor mensen die harder rijden, op naar rechts.
In dit verhaaltje mis ik dat je dan wel rekening houdt met het verkeer op de linkerstrook? Maar goed ik mag aannemen van wel ;)

Nou is rekening met elkaar houden prachtig natuurlijk, maar als invoegers hun gaspedaal niet weten te vinden is dat best irritant. Zelfs met een relatief trage personenauto kan je met de enorm lange invoegstroken in Nederland makkelijk vaart maken. Ook twijfel ik wel eens aan het inschattingsvermogen om een plaats te zoeken om in te voegen. Vaak heel simpel door of gas bij te geven of wat terug te nemen, maar toch blijven sommigen hangen naast een andere auto en gaat het "voorrangstoverstokje" aan.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijsln op 21-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Want in geval van bedrijfsbusjes "achterhaal" je de tenaamstelling :?
Ik heb het telefoonnummer van de tenaamgestelde van die auto kunnen achterhalen

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
road rage is een vreemd probleem; sommige mensen veranderen in monsters als ze anoniem raken in het verkeer.
de aanleiding doet er niet toe, deze persoon heeft jouw leven in gevaar gebracht door opzettelijk een ongeluk proberen te creëren. Een aanslag die gemeld moet worden. Als deze persoon een voorwaardelijke straf heeft dan kan die gaan brommen.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Hoe kun je zoiets in godsnaam achterhalen? Dat vind ik een grotere WTF eigenlijk. (want je zegt duidelijk tenaamgestelde. Het is niet normaal dat je die gegevens zomaar op kan vragen. Enlighten me)

[ Voor 41% gewijzigd door RedHat op 21-07-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
temp00 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:14:
[...]

Want in geval van bedrijfsbusjes "achterhaal" je de tenaamstelling :?

[...]
Verkeerde woordkeuze. Stond inderdaad een 06-telefoonnummer op die auto. Hoeft niet perse de tenaamgestelde te zijn. Met het 06-nummer in Google achterhaalde ik de rest.
Wanneer ik zie dat iemand wil invoegen en afhankelijk van de verkeersdrukte en de snelheid van het invoegende verkeer, dan ga ik naar links om ruimte te maken (doen anderen ook voor mij). Zodoende help ik de doorstroming te bevorderen. Wettelijk gezien zou ik rechts moeten blijven rijden, omdat het invoegende verkeer een bijzondere manoeuvre uitvoert.
Ik weet het niet hoor, ik zie wel vaker dat mensen naar links gaan als er verkeer op de toerit rijdt. Een aantal zaken valt me dan op:
1. Al voordat zo iemand naar links gaat, kan ik al zien dat de linksgaander er allang voorbij zou zijn tegen de tijd dat het verkeer op de toerit de snelweg op wil
2. In 75% van de gevallen moet iemand die iets sneller rijdt afremmen voor de linksgaander -> slecht voor milieu.
3. In 5% van de gevallen moet iemand zeer hard remmen om niet op de linksgaander te knallen, ook al reed de remmer gewoon 120 km/h
Maar we zijn niet asociaal, dus we maken plaats indien mogelijk. Niets is irritanter dan er niet tussen kunnen. Zelfde met links rijden, plaats maken voor mensen die harder rijden, op naar rechts.
Je doet het over komen alsof het asociaal is om je aan de verkeersregels te houden. Wat kan er trouwens gebeuren dat je er niet tussen kunt? Ik rijd redelijk vaak op drukke wegen, ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet tussen kan. Weet je hoe lang de toerit is? En ook bij een "korte invoegstrook" is er vaak al voldoende tijd om vanaf de toerit de snelweg te overzien. Deze man had voldoende ruimte en had gewoon gas kunnen geven. Dat kan dus niet de reden zijn geweest dat hij boos werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 21-07-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 22-06 22:52

SaN

Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:21:
[...]
Ik weet het niet hoor, ik zie wel vaker dat mensen naar links gaan als er verkeer op de toerit rijdt. Een aantal zaken valt me dan op:
1. Al voordat zo iemand naar links gaat, kan ik al zien dat de linksgaander er allang voorbij zou zijn tegen de tijd dat het verkeer op de toerit de snelweg op wil
2. In 75% van de gevallen moet iemand die iets sneller rijdt afremmen voor de linksgaander -> slecht voor milieu.
3. In 5% van de gevallen moet iemand zeer hard remmen om niet op de linksgaander te knallen, ook al reed de remmer gewoon 120 km/h
[...]
Even naar links gaan om mensen rustig in te late voegen doe ik eigenlijk altijd als het even kan. In de door jou genoemde punten kan ik me niet helemaal vinden. Misschien nog wel in het eerste puntje.

Het idee er achter is voor mij eigenlijk meer dat het voor de persoon die in wil voegen wat makkelijker is. Zodra hij ziet dat je al naar links gaat hoeft hij niet meer zo op te letten en kan hij makkelijk invoegen.

Uiteraard is het niet handig om te doen als er hardrijders links voorbij willen op dat moment. Maar dat is een inschatting die je per keer maakt. Als iemand je in gaat halen ga je die persoon uiteraard niet hinderen om iemand anders te helpen.

Wat betreft het aggressie verhaal... Het overkomt mij ook wel eens, maar over het algemeen ben ik het na een paar minuten vergeten. Gekken heb je overal. Beter gewoon maar vergeten en doorrijden. Telefoneren zal niet veel helpen. Je weet zelf toch al dat je niks verkeerd hebt gedaan? Waarschijnlijk had hij liever gehad dat jij gas gaf zodat hij achter je in kon voegen.

Misverstandje met een overdreven reactie van zijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18
Jij deed niets fout, hij daar in tegen...
Niet bellen, heb je niets aan. Kan alleen maar uit de hand lopen.
Vaak weten ze zelf niet eens dat ze fout zitten.
Die zien alleen maar dat jij (in dit geval) hen zat te stangen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Hiervan een filmpje van gevonden via het forum van http://www.flitsservice.nl/:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
2012 07 11 Onverwacht stilstaan voor een invoeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

^ dat is niet wat de TS bedoelt.

Hij bedoelt dat iemand op een 2, of meerbaansweg, van de rechterbaan naar de linkerbaan gaat om ruimte te maken voor de invoeger.

[ Voor 67% gewijzigd door SaN op 21-07-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
SaN schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:31:
^ dat is niet wat de TS bedoelt.

Hij bedoelt dat iemand op een 2, of meerbaansweg, van de rechterbaan naar de linkerbaan gaat om ruimte te maken voor de invoeger.
Een voorbeeld van het extreem hinderen van overig verkeer door invoegers te "helpen"
SaN schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:30:
[...]
Het idee er achter is voor mij eigenlijk meer dat het voor de persoon die in wil voegen wat makkelijker is. Zodra hij ziet dat je al naar links gaat hoeft hij niet meer zo op te letten en kan hij makkelijk invoegen.
Het lijkt me toch niet de bedoeling dat invoegers niet meer hoeven op te letten? Ik doe het alleen als het anders bijna misgaat, een dat is vrachtwagens uitgezonderd heel zelden. Je mag er als invoeger zelf ook niet van uit gaan dat iemand wel opzij gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door matthijsln op 21-07-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Had wel verwacht dat iemand op dat zinnetje in zou springen... Tja. Ik help mensen wel graag. Maakt het leven weer wat makkelijker. Voor mij spreekt het voor zich dat je dat dan wel zo doet dat je daar iemand anders niet mee hindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Aangifte politie, verder niks.
Het is een idioot met een veel te kort lontje, dus wat wil je bereiken door contact te maken?
Verder had je volkomen gelijk met het invoeg gebeuren, sommigen denken dat het een door God gegeven recht is om bij het invoegen die ruimte te krijgen.
Geef gas of ga erachter denk ik dan persoonlijk, maar goed :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat is je punt ? de ts is een aso, en had aan de kant moeten gaan ?
Daar ben ik het mooi niet mee eens aangezien de invoeger ruimte zat had. als er veel invoegers zijn wil ik wel eens opschuiven als ik zie dat het krap word. maar anders niet hoor. tenzijn ik daardoor een ongeluk moet voorkomen omdat die banaan gewoon naar links komt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Met fish en Daniel36 ^^

Echt, wat een flauwekul-actie van die koekebakker. Iets anders kan ik er niet van maken. Ik moet echter wel zeggen dat ik mij ook jouw situatie wel kan voorstellen want mijn rijstijl is min of meer vergelijkbaar met die van jou. Flink anticiperen, meedenken en waar nodig ellende voorkomen voor de overige weggebruikers.

Meestal stuur ik een mailtje naar dat soort droeftoeters (in geval van bedrijfs busjes) met de mededeling dat bestuurder van busje met kenteken XX-XX-XX zich een beetje opstandig gedroeg. Meestal krijg ik dan excuses van de baas :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:18

Deze man had voldoende ruimte en had gewoon gas kunnen geven. Dat kan dus niet de reden zijn geweest dat hij boos werd.
Natuurlijk kan dat best de reden zijn geweest dat hij boos werd. Hij zal de situatie en jouw gebaren anders geïnterpreteerd hebben dan jij, en had een kort lontje. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? (als je ten minste accepteert als onprettige waarheid dat er nu eenmaal mensen met zulke korte lontjes bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik rij ook genoeg maar vanavond was het weer raak. Ok het is een korte invoegstrook maar mijn voorganger ging met 70 km/h de snelweg op terwijl vrachtwagen aankomt. Ik dacht daar ga ik niet tussen zitten dus was gaan inhalen over de invoegstrook en hij ging plots ook hard gas geven. Ja dan maar stukje vluchtstrook maar is wel mijn eigen veiligheid. Je moet soms echt keuzes maken. Meeste Nederlanders weten niet hoe je moet invoegen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Ook een keer iets soortgelijks meegemaakt. Zelf lekker op cruisecontrol een vrachtwagen inhalen. Invoegend en daarbij gelijk "inhalend" doorschuiven door een (cliche, ik weet het) BMW X5 rijder.

Zag die gast nog eens dubbel kijken (gezichtscontact via zijn zijspiegel) en gewoon doorschuiven waardoor ik gewoon bijna in de vangrail belande, groot licht + toeter = remtest voor /me LinuX-TUX. Terwijl het alleen maar bedoelt was voor gevaar en waarschuwing op het moment zelf, dat hij me bijna van de weg drukte.

Geen greintje van sorry of besef ... moet toch kunnen, ging toch goed (leunend op mijn reactie)? Deze gekken kom je nou eenmaal tegen vroeg of laat. Politie gebeld, KLPD melding gedaan en daarmee is de zaak gewoon af. (reden van bellen: trekker overhalende beweging tegen mij)

Kan ik heel stoer pretenderen dat "als mijn vriendin er niet bij had gezeten, had ik hem nog wel terug gepakt ..." maar dat is het het gewoon niet waard. Het was een jonge "fin" uiterlijk (in een te dure nieuwe auto) in een regio waar mensen bij pannenkoekenhuizen op de parkeerplaats afgeschoten zijn, je weet niet wat zo'n persoon bezielt. Misschien als ik in een tank had gereden of levensmoe had geweest, dat ik hem dan wel weer het plezier had terug gedaan, maar ... laten we wel wezen. Daar staan we uiteindelijk boven. (althans ... de meeste, dan wel niet alle tweakers dan :Y))

Snap de frustratie van de TS wel hoor. Ben zelf ook niet echt bang uitgevallen om mensen aan te spreken op hun asociale gedrag als het erop aankomt. (ongeacht nationaliteit/breedheid/omvang)

Maar op dat moment kon ik het niet echt waarmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Sommige mensen zijn zo verschrikkelijk agressief in het verkeerd inderdaad...

Maar bij zo'n verhaal als dit.. pffft.
Ik zou zo'n persoon ook niet opbellen geen denken aan. Of op welke andere manier dan ook contact zoeken., met de politie ja. Zodat ze er ten minste een aantekening van kunnen maken. Zo iemand wil je toch niet nog eens eens moeten meemaken? Er lopen zo ontzettend veel gekken rond.. anders bedenk je je toch wel een keer voordat je zoiets doet?

Ik zat een keer als bijrijder in een auto en zag hoe er iets soortgelijks gebeurde, dit was toen op de snelweg...

Wij reden op de linker rijbaan en gingen net een auto inhalen. We hadden die auto net ingehaald en reden voorbij de tweede die er net voor reed. Achter ons kwam een auto zigzaggend over de snelweg heen. En die dacht wel even snel terug naar de rechterrijbaan te kunnen en vervolgens weer terug te gaan naar links. Maar daar was simpelweg niet de ruimte voor en wij haalde de tweede auto nog in.

Dus hij agressief doen dat die bestuurder op de rechter rijbaan plaats moet maken. Dat ging gewoon niet. Vervolgens reed hij naar de linkderbaan voor ons, en voegt METEEN weer terug in op de rechterbaan voor diegene die volgens hem plek moest maken. En wat doet die idioot? Hij trapt keihard op de rem... nou ik heb nog nooit iemand zo hard zien remmen op de snelweg. Dit had gewoon dodelijk kunnen aflopen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik maak jaarlijks meer dan 40.000 KM puur en alleen al voor het woon en werkverkeer. Voornamelijk de A2. De situatie in het verkeer is de afgelopen 10 jaar enorm veranderd. Meer drukte en meer haast. Met gevolg, dat de mensen sneller geïrriteerd raken. Ik heb de afgelopen jaren geleerd, dat van actie >> reactie er weer een weder reactie / actie ontstaat en zomaar in 1 keer volledig mis kan lopen, met als gevolg slachtoffers.

Kijkende naar jouw ervaring ,is er een actie> reactie geweest ,waarvan jij je geen kwaad bewust bent. Auto had ook achter jou kunnen invoegen of meer vaart moeten maken, zodat hij voor jou terecht kwam. De andere bestuurder wilde gewoon, zoals elders door anderen ook al werd geopperd ,een voorrecht als recht krijgen. Jij zou naar links hebben moeten gaan om hem te laten invoegen. En omdat jij dat niet deed ,was zijn weder reactie dat. Wat dus levensgevaarlijke consequenties had kunnen hebben voor zowel jou ,hem en anderen.

Iemand die zo reageert in het verkeer is meestal ook in normale omgang niet assertief. Je hebt de juiste keuze gemaakt om het te melden bij het KLPD. Hoe meer mensen dit doen ,hoe vaker de politie deze mensen kan aanpakken. Zolang iedereen niet altijd deze agressie meld, kan de politie ook niet doen wat het moet doen en dat is zulke mensen aanpakken

Ikzelf ben net zoals jij iemand die 80% op de rechter baan zit en beschouw me meer een heer in het verkeer. Links uitwijken voor auto's / vrachtwagens die invoegen. Inhalen zoveel mogelijk wanneer er anderen geen last van hebben, etc.

Telefoneren met de persoon in kwestie kan positief uitpakken ,maar ook totaal uitdraaien op een scheldkanonnade van zijn kant. De vraag is dan ook ,wat je ermee wil bereiken. Die keuze moet jezelf maken.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens mbt laten bij melding politie. Tenzij je de zaken onjuist voorstelt heb je 100% conform wet gehandeld en ook gewoon fatsoenlijk. Enige wat ik onder de omstandigheden anders gedaan zou hebben is niet gebaren of wat dan ook. Dat kan verkeerd opgevat worden door dit soort lui. Heb gelukkig zelf nooit een situatie als dit gehad, maar wel vaker rare dingen binnen de bebouwde kom. Gewoon negeren en focussen op eigen rijgedrad werkt iedere keer beter.

Mbt de discussie opschuiven vs rechts blijven denk ik dat er vooral langs elkaar heengepraat wordt. De groep die zegt dat je nooit moet opschuiven doet de aanname dat mensen die zeggen op te schuiven niet kijken voor ze naar links gaan en liever een linksrijder hinderen dan een invoeger na te laten denken. Dat is in mijn ervaring zeker niet het geval. Ik zie veel meer asociale invoegers twee banen naar links knallen zonder te kijken dan dat ik mensen van rechts naar links zie gaan zonder goed te kijken... ik ga iig naar links als ik daarmee niemand anders hinder. Kan dat niet, dan bljf ik lekker rechts (als ik al rechts rij).
Omgekeerd zeggen de voorstandes van opschuvien vaak dat linksplakkers van ze verwachten dat ze stug autistisch vooruit blijven rijden. Dat hoeft ook weer niet, je kunt prima rechts blijven rijden en zorgen dat er iig plek is voor een invoeger (zoals TS hier gedaan heeft).
Wat het beste is verschilt per situatie, je kunt absoluut niet alles over een kam scheren en a priori zeggen dat opschuiven danwel rechts blijven 'asociaal' is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rustig blijven.
Maar als notoire traagrijder op de cc kom je dit soort dingen tegen.
Als je wat vlotter rijdt voegen ze achter je in, als je langzamer rijdt is het soms precies het invoeg tempo.
Als je niet op de cc rijdt geef je iets gas bij of laat je een beetje los waarna ze er voor of erachter kunnen invoegen.
Maar eikels hou je toch. Bellen in de auto is trouwens niet verstandig aan de droevige rijstijl van de bellers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:06
Ik zou ook niet proberen contact op te nemen. Dit gaat waarschijnlijk enkel meer tot conflict leiden en naar je uitleg lijkt het er zeker niet op dat je iets fout hebt gedaan.

Wat echter wel bizar is, is dat je kennissen vinden dat je vlot rijdt wanneer je 86 op de snelweg gaat rijden. Ik ben zelf geen hardrijder, maar stoor mij toch meestal nog harder aan mensen die zo traag rijden dat zelf vrachtwagens hen moeten inhalen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hoewel ik uiteraard niet het gedrag van die gek wil goedpraten, vind ik het gedrag van de TS toch ook een beetje apart (en dat is vanuit enkel zijn oogpunt ook, en er zijn toch wel vaak 2 kanten aan een verhaal).

Als ik zijn posts lees krijg ik gewoon het idee dat hij fundamentalistisch is op het gebied van milieu, en hij zegt dat hij sociaal is in het verkeer. Vervolgens komt iemand eraan om in te voegen, en weigert hij om naar links te gaan, want regels = regels? En moet die andere maar zijn gaspedaal maar vol indrukken, want dan maakt dat extra verbruik ineens niet uit?

Als de ruimte er is ga ik gewoon naar links om invoegers ook de ruimte te geven. En ja soms schat ik het verkeerd in en was het niet nodig, maar normaal is het absoluut niet wat TS zegt dat de andere dan hard moeten remmen die links rijden. Ik rij gewoon netjes 120 op GPS, zorgen voor een constante doorstroming door gewoon even snel als de rest te rijden lijkt me ook een stuk beter voor het milieu.

Anyway wat ik me vooral afvraag is of TS op cruise control reed. Ik heb zon vermoede van niet (blijkbaar heeft hij geen ABS, geen grote kans dat hij dan wel cruise control heeft). Dan is de vraag hoe constant hij reed, ik kan me best voorstellen dat het nogal agressie opwekkend is als die invoeger ervoor langens wilde, en TS toen toevallig/onbewust net wat harder ging rijden. Dat is natuurlijk absoluut geen reden om je auto midden op de snelweg stil te zetten, maar het zou wel wat meer verklaren.

Misschien was dat ook wel helemaal niet het geval, maar ik wil alleen maar zeggen dat er mogelijk nog een tweede kant aan het verhaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
furby-killer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:10:
Als de ruimte er is ga ik gewoon naar links om invoegers ook de ruimte te geven.
Juist als er de ruimte is, is dat dus niet nodig! Ik maak mee dat er voor- en achter me een km lege snelweg is, en nog komt er een idioot op de invoegstrook stug naast me rijden om vervolgens in te willen voegen. Gelukkig zie je dat ruim vantevoren aankomen, en dan druk ik op mijn toeter, niet mijn richtingaanwijzer.
Ik stel (zoals altijd) voor: herexamens! Gewoon in de spits even de snelweg op met examinator er naast, ik denk dat honderdduizenden mensen daarna met de bus mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20

Reacher

oldschool

Let it go.
Iedereen maakt fouten, iedereen heeft wel eens een slechte dag. Je kan alles wel over analyseren, maar soms is er geen chte reden en gebeuren dit soort situaties. Hij ging er wellicht vanuit dat jij ruimte ging maken, jij ging er vanuit dat hij iemand was die voldeed aan prototype gasgever.

Wat heeft dat bellen naar de persoon in kwestie nu voor nut? Niks. Ga je zo ook op je werk je collega's af als ze een fout begaan, nee toch? Daar zijn ze vaak genoeg zelf ook van bewust, maar in the heat of the moment heb je even een andere reactie die als eerste aan de man komt.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RemcoDelft schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:22:
[...]

Juist als er de ruimte is, is dat dus niet nodig! Ik maak mee dat er voor- en achter me een km lege snelweg is, en nog komt er een idioot op de invoegstrook stug naast me rijden om vervolgens in te willen voegen. Gelukkig zie je dat ruim vantevoren aankomen, en dan druk ik op mijn toeter, niet mijn richtingaanwijzer.
Ik stel (zoals altijd) voor: herexamens! Gewoon in de spits even de snelweg op met examinator er naast, ik denk dat honderdduizenden mensen daarna met de bus mogen.
Ik denk dat hij bedoelde dat hij gaat als hij de ruimte heeft naar links te gaan niet als de invoegert ruimte heeft. Sowieso is het gewoon toegestaan beleefd/hulpvaardig te zijn in het verkeer dus een her-examen bij het verplaatsen om een invoeger veel ruimte te geven lijkt mij wat overdreven. Iemand op een invoegstrook moet zich idd aanpassen aan het verkeer op de beoogde rijbaan dus, stukkie afzakken of gasgeven is het devies. Echter zijn er her en der dusdanig brakke invoegstroken dat het gewoon normaal is iemand de ruimte te bieden.

Edit: A44 nieuw-vennep. Daar is het wijzer naar links te gaan als je de ruimte hebt.

TS mag gerust melden wat de bestuurder deed. stilstaan op de snelweg (niet @ vluchtstrook) is subiet Art.5

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 22-07-2012 09:44 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
RedHat schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:20:
Hoe kun je zoiets in godsnaam achterhalen? Dat vind ik een grotere WTF eigenlijk. (want je zegt duidelijk tenaamgestelde. Het is niet normaal dat je die gegevens zomaar op kan vragen. Enlighten me)
Mee eens, het lijkt me niet wenselijk dat mensen die toegang tot deze gegevens hebben dit op deze manier delen voor dit soort doeleinden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Hoewel ik uiteraard niet het gedrag van die gek wil goedpraten, vind ik het gedrag van de TS toch ook een beetje apart (en dat is vanuit enkel zijn oogpunt ook, en er zijn toch wel vaak 2 kanten aan een verhaal).

Als ik zijn posts lees krijg ik gewoon het idee dat hij fundamentalistisch is op het gebied van milieu, en hij zegt dat hij sociaal is in het verkeer. Vervolgens komt iemand eraan om in te voegen, en weigert hij om naar links te gaan, want regels = regels? En moet die andere maar zijn gaspedaal maar vol indrukken, want dan maakt dat extra verbruik ineens niet uit?

Als de ruimte er is ga ik gewoon naar links om invoegers ook de ruimte te geven. En ja soms schat ik het verkeerd in en was het niet nodig, maar normaal is het absoluut niet wat TS zegt dat de andere dan hard moeten remmen die links rijden. Ik rij gewoon netjes 120 op GPS, zorgen voor een constante doorstroming door gewoon even snel als de rest te rijden lijkt me ook een stuk beter voor het milieu.

Anyway wat ik me vooral afvraag is of TS op cruise control reed. Ik heb zon vermoede van niet (blijkbaar heeft hij geen ABS, geen grote kans dat hij dan wel cruise control heeft). Dan is de vraag hoe constant hij reed, ik kan me best voorstellen dat het nogal agressie opwekkend is als die invoeger ervoor langens wilde, en TS toen toevallig/onbewust net wat harder ging rijden. Dat is natuurlijk absoluut geen reden om je auto midden op de snelweg stil te zetten, maar het zou wel wat meer verklaren.

Misschien was dat ook wel helemaal niet het geval, maar ik wil alleen maar zeggen dat er mogelijk nog een tweede kant aan het verhaal zit.
toon volledige bericht
ja, wat niet wegneemt dat de invoeger ook gewon achter hem kan invoegen, volgas hoeft niet, je aanpassen aan wat er al rijdt op de weg wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Wat je leert tijdens je lessen is de basis om de weg op te mogen op een veilige en verantwoorde wijze. Daarnaast is er nog iets als sociaal rijden, wat in mijn opinie net zo belangrijk is als je vaak op de weg bent. Dus vasthouden aan je regeltjes en je gelijk halen door die tot op de letter te volgen, betekent niet dat je inzicht hebt in verkeer situaties en goed kan anticiperen. Ik zeg ook niet dat TS dat inzicht niet heeft maar ik weet wel dat het geschetste rijgedrag irritaties kan oproepen. Als ik bijvoorbeeld midden in de stad iemand zie die wil gaan inparkeren, en ik heb de mogelijkheid om dit te bespoedigen/vergemakkelijken dan doe ik dat. Jouw regelboek vertelt dat hij op jou moet wachten, het is immers een bijzondere verrichting. Ik denk liever in termen van doorstroming en een stuk sociaal bewustzijn. In deze tijden is vooral dat laatste erg belangrijk op de weg. En tot slot; zoals al eerder gemeld hierboven geloof ik ook niet zo in je milieu overwegingen, lijkt me eerder een excuus voor je in mijn ogen wat defensieve houding in het verkeer. In 2 gevallen in je verhaal kan ik zo een tegen argument noemen voor je, overigens vast goed bedoelde, milieu overwegingen.
Ergo, ja je hebt gelijk in je acties volgens het boekje, ja het is belachelijk van de persoon om zo te reageren, nee ik zou hem niet meer bellen.
En nee ik geloof niet dat ik persoonlijk gecharmeerd bent van jouw manier van rijden, op basis van hetgeen je verteld hierboven. Puur mijn mening en nee ik ben geen agressieve rijder (wie geeft dat ook toe, btw? :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem

Ik begrijp je vraag, dus vandaar wat extra uitleg :P

Ik rijd gewoon een constante snelheid. Zeker als ik zie dat in die situatie het voor die ander prima mogelijk is om of gas te geven of gas terug te nemen, ga ik mijn snelheid of baan niet aanpassen.

Als ik in de supermarkt sta en mijn karretje staat in de weg, dan zet ik hem opzij. Maar als ik al aan de zijkant sta, dan ga ik hem echt niet verplaatsen naar het grote gangpad om nog meer uit de weg te staan, terwijl andere karretjes er ook zonder veel moeite omheen kunnen.
Als er een vrachtauto of een T-Ford wil invoegen (laatste batch mag op de snelweg rijden), dan zal ik ook iets doen zodat zij kunnen invoegen. Zo'n T-Ford kan namelijk niet aan het einde van de invoegstrook de doelsnelheid hebben bereikt. Maar dat zal absoluut niet zijn naar links schuiven terwijl er ander verkeer links rijdt of ik iemand in m'n binnenspiegel zie die veel sneller rijdt.
Geen CC, maar ik rijd altijd erg constant, vandaar dat ik standaard meer dan 1100 km op een hele tank benzine rijd.
En dat is dus dat ik graag wil weten van die andere bestuurder.
palthe schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:43:
Wat je leert tijdens je lessen is de basis om de weg op te mogen op een veilige en verantwoorde wijze. Daarnaast is er nog iets als sociaal rijden, wat in mijn opinie net zo belangrijk is als je vaak op de weg bent. Dus vasthouden aan je regeltjes en je gelijk halen door die tot op de letter te volgen, betekent niet dat je inzicht hebt in verkeer situaties en goed kan anticiperen. Ik zeg ook niet dat TS dat inzicht niet heeft maar ik weet wel dat het geschetste rijgedrag irritaties kan oproepen. Als ik bijvoorbeeld midden in de stad iemand zie die wil gaan inparkeren, en ik heb de mogelijkheid om dit te bespoedigen/vergemakkelijken dan doe ik dat. Jouw regelboek vertelt dat hij op jou moet wachten, het is immers een bijzondere verrichting. Ik denk liever in termen van doorstroming en een stuk sociaal bewustzijn. In deze tijden is vooral dat laatste erg belangrijk op de weg. En tot slot; zoals al eerder gemeld hierboven geloof ik ook niet zo in je milieu overwegingen, lijkt me eerder een excuus voor je in mijn ogen wat defensieve houding in het verkeer. In 2 gevallen in je verhaal kan ik zo een tegen argument noemen voor je, overigens vast goed bedoelde, milieu overwegingen.
Ergo, ja je hebt gelijk in je acties volgens het boekje, ja het is belachelijk van de persoon om zo te reageren, nee ik zou hem niet meer bellen.
En nee ik geloof niet dat ik persoonlijk gecharmeerd bent van jouw manier van rijden, op basis van hetgeen je verteld hierboven. Puur mijn mening en nee ik ben geen agressieve rijder (wie geeft dat ook toe, btw? :p)
Bij rijlessen is geleerd dat je altijd de doorstroming moet bevorderen. Dat betekent dat je een vrachtauto de ruimte moet geven als die bijvoorbeeld achteruit wil inparkeren in een zijstraatje op de gracht. Dan maak je ruimte en ga je niet meetoeteren met de rest (en als iemand anders z'n auto bewust in de weg van de vrachtauto zet dan zet je je motor uit en dan ga je lachend toekijken :P).

Als er zat ruimte is, dan pas ik mijn rijgedrag niet aan. Maar als er file is, dan laat ik uiteraard iedereen ritsen. Ik erger me ook aan mensen die bij files meteen invoegen waar de invoegstrook begint. Het is pas goed voor de doorstroming als je doorrijdt tot het einde, want zo loopt niet de hele toerit vast.

In dit geval probeerde hij mij opzij te drukken, ik ging niet opzij, ik toeterde, en ik gaf een gebaar wat je kunt vergelijken met "gaat u maar voor" (geef maar gas). De invoegstrook was zodanig lang, dat hij mij sowieso nooit opzij had hoeven drukken.

[ Voor 31% gewijzigd door Trommelrem op 22-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Trommelrem schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:47:

Why? Ik heb niet de indruk dat dat voor beide partijen een constructief gesprek wordt. Jij vindt dat je gelijk hebt, hij vond jouw keus zwaar irritant. Punt. Jij hebt gelijk, hij is een idioot dat hij zo reageert omdat hij iets verwachtte dat hij niet kreeg.

Ik krijg de indruk dat jij graag hem ook nog eens wil overtuigen van jouw gelijk, of misschien jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Trommelrem schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Nodig zo'n cameraploeg van Wegmisbruikers uit, spraakmakende televisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:16
Hoe ga je met dergelijke verkeersagressie om?
meewarig nee schudden. dat soort malloten zijn mijn tijd niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 18:52
Ook ik rij veel kilometers, en door ervaring kijk in continue ver vooruit.
Bij toeritten, waar ik (veel) auto's zie komen, en ik heb de ruimte, ga ik zelfs ruimschoots van tevoren naar links.
Mijn auto reageert nogal snel op het gas :D , dus kan ik nogal vrij makkelijk manoeuvreren (en nee, ik geef niks om het milieu :+ )

Door dat verre vooruitkijken zie ik ook wel vaak wanneer iemand op de rechterbaan te ver op zijn voorganger kruipt, en ik (die dan op de middelste net achter hem rij) dan zelfs opschuif naar de 3e baan, zodat hij vrij spel heeft om zijn voorganger in te halen zonder te moeten afremmen oid.

Dus, als je veel kilometers rijdt, moet je dit allemaal kunnen zien aankomen, anticiperen op de mensen en bijbehorende handelingen.

Wat betreft dat idioot gedrag.
Ik werd 's avonds een keer gebeld door mijn vriendin, redelijk overstuur, dat iemand haar op de snelweg aan het treiteren was.
Langs haar rijden, gebaren maken, voor haar rijden en afremmen, achtervolgen (nee, er was niks mis met haar auto).
Heb toen ook voorgesteld bel maar gewoon 112 (wist geen andere nummers op dat moment).
Zo gezegd zo gedaan, niet veel later kwam er een motoragent naast haar rijden, en ging verder om die desbetreffende persoon van de snelweg te halen, gevolgd door een undercover personenauto.
Dus ja, de politie kan het ook wel eens goed doen 8)

Dus inderdaad gewoon melden meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:31:
Ik heb het telefoonnummer van de tenaamgestelde van die auto kunnen achterhalen.
[...]
Moet ik zo iemand opbellen? Het adres heb ik ook. Wellicht gewoon langs gaan? Ik ben niet uit op het zoeken van ruzie, ik wil echter zijn kant van het verhaal horen. Ik heb namelijk in mijn hele leven nog nooit zo'n vorm van verkeersagressie meegemaakt. Ik zou graag willen weten wat ik in zijn ogen verkeerd heb gedaan. Hoe voer je zo'n gesprek en hoe zorg je er voor dat hij niet alleen maar gaat schelden?
Ja, niet.. zulke mensen hebben gewoon een steekie los, die gaan inderdaad alleen maar schelden, en als je dr fisiek naartoegaat voelen ze zich helemaal bedreigd, en gaat ie waarschijnlijk alsnog doen waar zn bijrijder m van weerhield..
Hoe ga je met dergelijke verkeersagressie om?
Nooit last van gehad.. (of ja, 1x eentje die afremde tot ik weer achter m zat en toen ff vol op de rem ging staan omdat ik eerder mn middelvinger opstak, omdat hij 1: veeel te hard reed (150+ waar 90 toegestaan (en ik al 100 reed)) en me daarbij ook nog eens gevaarlijk afsneed over het verdrijvingsvlak, gelukkig had ik ook goede remmen, maar hij had t niet hoeven flikken om uit te stappen..)
Ik weet nog steeds niet wat ik verkeerd deed, en gezien de boosheid van die andere automobilist moet het iets heel ergs zijn geweest
Niks, die man is gewoon niet helemaal lekker, en jij stond volledig in je recht, je kan er weinig aan doen dat het voor sommige mensen normaal is dat ze altijd maar ruimte krijgen als ze zich agressief opstellen, dan draaien ze door als ze eens niet hun zin krijgen.. (heee, dat lijkt wel n vervelend 3 jarig kindje die geen ijsje mag van zn moeder.. goh..)
Als die man uiteindelijk niet door z'n bijrijder werd teruggefloten, wat was dan de beste optie geweest?
Centrale vergrendeling op slot en doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mwa, mijn optie :

je portier net uit het slot halen, wachten tot hij langs je deur staat en dan vol de deur tegen hem open slaan. Als hij dan op de grond ligt meteen erop los slaan en zijn beide benen breken.

Dat zou ik doen.
a) vraag jij niet om die confrontatie, b) heb jij niks misdaan (dat weet ik van mijzelf op dat moment wel), en c) moet je je zelf verdedigen, en dat doe je door een ander uit te schakelen (hoeft niet dodelijk te zijn hoor)

En nee, dit is geen agressie in het verkeer :+

@ hieronder
dat kan ook gewoon net slechte timing zijn he.
als jullie beide denken "ah ik geef gas erbij dan pas ik/hij ertussen", dan kom je nog nergens :9

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-07-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het ook wel eens dat ik juist een dot gas geef om voor een auto in te voegen, en dat die auto links van me ook (bewust/onbewust) harder gaat rijden. fokking irritant

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:16
NeutraleTeun schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:11:
Mwa, mijn optie :

je portier net uit het slot halen, wachten tot hij langs je deur staat en dan vol de deur tegen hem open slaan. Als hij dan op de grond ligt meteen erop los slaan en zijn beide benen breken.

Dat zou ik doen.
trek ik ff m'n 9mm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:53

aex351

I am the one

[...]
Je doet het over komen alsof het asociaal is om je aan de verkeersregels te houden. Wat kan er trouwens gebeuren dat je er niet tussen kunt? Ik rijd redelijk vaak op drukke wegen, ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet tussen kan. Weet je hoe lang de toerit is? En ook bij een "korte invoegstrook" is er vaak al voldoende tijd om vanaf de toerit de snelweg te overzien. Deze man had voldoende ruimte en had gewoon gas kunnen geven. Dat kan dus niet de reden zijn geweest dat hij boos werd.
Over het algemeen houdt de invoegstrook op een gegeven moment op. Als hij er niet tussen kan moet hij dus (indien mogelijk) op de vluchtstrook (wat niet de bedoeling is) of afremmen op de invoegstrook wat vertraging met zich meebrengt voor anderen die ook willen invoegen. Verder zou ik je willen vragen om niet 86 km/u te rijden op de snelweg. Vrachtwagens gaan je dan inhalen omdat die wel 90km/u rijden, waardoor onnodig een gigantische vertraging wordt veroorzaakt voor heel veel mensen die wel 120km/u rijden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik neem overigens aan dat ie 86 bedoelt als 86 GPS, oftewel lekker achter n vrachtwagen aanpruttelen die "90" rijd op de tellers van het overige verkeer..

Mensen die trager dan 85GPS rijden (2 bejaarden in een Suzuki Alto met 75kmh) en inhalende vrachtwagens veroorzaken zijn inderdaad irritant en gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ik snap uit het verhaal van de TS dat hij in zijn ogen alles correct gedaan heeft en dat de andere zonder reden gehandeld heeft.

Maar het is ook wel vaak dat de andere het anders ervaart als de TS dat hij belemmerd wordt in de mogelijkheid om in te voegen.

Het is daarom moeilijk in te schatten of zijn frustratie onterecht was. Neemt niet weg dat zijn gedrag na de invoegactie altijd fout is.

Aan je rijgedrag te lezen (langzaam en zo) zou je wel vaker last kunnen hebben van gefrustreerde mensen. Natuurlijk iedereen moet op zijn eigen manier auto rijden en ik zeg ook niet dat het fout is maar ik irriteer me ook wel eens aan auto's die maat 90 a 100 rijden en alles op ophouden om vrachtwagens in te halen.

Net als mensen die op 80 kilometer wegen 60/70 gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
fish schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:12:
ik heb het ook wel eens dat ik juist een dot gas geef om voor een auto in te voegen, en dat die auto links van me ook (bewust/onbewust) harder gaat rijden. fokking irritant
^^ En dat is nou precies de reden dat degene op de autosnelweg gewoon z'n snelheid moet houden. Zo staat het trouwens ook in je theorieboek, en zo leer je het bij rijles. De invoeger moet zelf een plekje zoeken, en dat lukt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SQB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 11:11

SQB

Als je al belt, doe het dan anoniem: niet vanaf je vaste lijn, maar mobiel in anonimiteitsstand (wat is daar de juiste benaming voor, dat je nummer niet wordt doorgegeven?). Als die vent zich in het verkeer al zo gedraagt, is hij misschien ook gek genoeg aan de hand van jouw telefoonnummer jouw adres te achterhalen.

Maar ik zou niet bellen. Accepteer dat er gewoon idioten bestaan, ook in het verkeer. Als je 30.000 km per jaar rijdt, verbaast het me dat je dat nog niet wist. Blijkbaar heb je een overontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel, maar sommige mensen hebben een overontwikkeld onredelijkheidsgevoel. Er zijn mensen voor wie alleen henzelf telt. Die zul je nooit doen toegeven dat zij fout zaten en dat ze niet zo onredelijk hadden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 149800 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:30:
Maar het is ook wel vaak dat de andere het anders ervaart als de TS dat hij belemmerd wordt in de mogelijkheid om in te voegen.
Daarom zou ik graag zijn kant van het verhaal willen horen. Gezien de agressieve reactie van hem lijkt het mij niet zo verstandig, misschien moet ik het ook gewoon niet willen weten.
Aan je rijgedrag te lezen (langzaam en zo) zou je wel vaker last kunnen hebben van gefrustreerde mensen. Natuurlijk iedereen moet op zijn eigen manier auto rijden en ik zeg ook niet dat het fout is maar ik irriteer me ook wel eens aan auto's die maat 90 a 100 rijden en alles op ophouden om vrachtwagens in te halen.

Net als mensen die op 80 kilometer wegen 60/70 gaan rijden.
Die zijn vervelend, die 70-rijders, want die houden geen rekening met de rest. Ik ga geen 86 rijden als het overige verkeer wel 100 rijdt. Maar als er ook veel vrachtverkeer is dan ga ik ook weleens met de mee rijden. Hinder is op dat moment 0,0. Als ik zie dat een vrachtauto sneller komt naderen dan 86 km/h, dan pas ik ook mijn snelheid aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 22-07-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Trommelrem schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:11:
[...]

Daarom zou ik graag zijn kant van het verhaal willen horen. Gezien de agressieve reactie van hem lijkt het mij niet zo verstandig, misschien moet ik het ook gewoon niet willen weten.
Houd het gewoon op mis communicatie tussen jou en de andere partij.
Misschien heb jij wat over het hoofd gezien en dan is dat. niet meer en niet minder, iedereen maakt wel eens een actie waarvan we later denken "dat was niet zo slim of netjes van mezelf".

Het heeft totaal geen meerwaarde de andere persoon te vragen wat er aan de hand was, dat kan alleen maar uit de hand lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:31

vhal

ಠ_ಠ

Meestal tel ik tot 3 en rij ik rustig verder. :) Mocht het echt te idioot zijn dan bel ik wel 0900-8844 ofzo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 149800 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:30:
...Maar het is ook wel vaak dat de andere het anders ervaart als de TS dat hij belemmerd wordt in de mogelijkheid om in te voegen....
De vraag is of de invoeger belemerd wordt als er voor en achter de TS genoeg ruimte is om in te voegen. Dan kan de invoeger dus gas bij geven of juist het gas loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

aex351 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:18:
[...]

Over het algemeen houdt de invoegstrook op een gegeven moment op. Als hij er niet tussen kan moet hij dus (indien mogelijk) op de vluchtstrook (wat niet de bedoeling is) of afremmen op de invoegstrook wat vertraging met zich meebrengt voor anderen die ook willen invoegen. Verder zou ik je willen vragen om niet 86 km/u te rijden op de snelweg. Vrachtwagens gaan je dan inhalen omdat die wel 90km/u rijden, waardoor onnodig een gigantische vertraging wordt veroorzaakt voor heel veel mensen die wel 120km/u rijden.
Stel je eens voor hè jij rijd in een erg traag autotje, het is erg druk en de invoegstrook is erg kort.
Wat vind oom agent erger?
Dat jij wat metertjes vluchtstrook mee pakt of dat je 'm er ergens tussen pleurt waardoor iemand boven op de rem moet om te voorkomen dat jij voortaan 2 kratjesbier minder kwijt kan in je kofferbak en zijn radiateur 20 cm dichter bij z'n stuur zit?

* GoldenSample schuift bijna nooit op naar links
Vind het rete irritant als iemand 't doet, in 99 v/d 100 keer ligt het gewoon aan niet/gebrekkig anticiperen van de invoeger dat het invoegen niet echt soepel gaat. Die ene keer dat de invoegstrook krap is, het een zware vrachtwagen is/oldtimer en net een beetje vol op de rechterbaan naja welja als ik er niemand mee hinder.

Echter hoe vaak ik toch flink in de remmen moet omdat er weer z'n lul iemand zo nodig ruimte moet geven, stront ziek wordt ik er op sommige dagen van, zeker als je 8 uur op een dag in een grote volumewagen rijd die er behoorlijk lang over doet om op de 120 te komen.

Zo iemand wijs ik dan net als iemand die niet goed invoegt even op mijn aanwezigheid met de claxon en het grootlicht, misschien dat ie dan weer bedenkt waarvoor die 3 geke glazen plaatjes links, rechts en in het midden van je gezichtsveld zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 24-07-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:18
GoldenSample schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:37:
[...]Zo iemand wijs ik dan net als iemand die niet goed invoegt even op mijn aanwezigheid met de claxon en het grootlicht, misschien dat ie dan weer bedenkt waarvoor die 3 geke glazen plaatjes links, rechts en in het midden van je gezichtsveld zijn.
Ja, of misschien ergert hij zich aan weer zo'n etter die de toeter gebruikt waar dat niet nodig is en besluit hij je een remtest te geven. Dat je uit ergernis gaat lopen toeteren en seinen begrijp ik. Maar mensen die dat proberen te rationaliseren door te denken je daarmee zorgt dat andere mensen beter gaan opletten oid, die vind ik grenzeloos naief. De eerste reactie op een uiting van ergernis van jouw kant is ergernis van de ander. En dan mag je hopen dat die ander niet zo'n bommetje testosteron is als in het geval van de TS.

Wees nou gewoon de verstandigste, ga niet seinen, niet gebaren, niet toeteren. Die dingen worden vrijwel altijd negatief geïnterpreteerd en zijn daarom op geen enkele manier constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Roenie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:18:
[...]
De vraag is of de invoeger belemmerd wordt als er voor en achter de TS genoeg ruimte is om in te voegen. Dan kan de invoeger dus gas bij geven of juist het gas loslaten.
We kennen de specifieke situatie niet, maar als ik zie dat iemand bij het invoegen precies naast mij uitkomt, maar ik plaats als dat kan. Met andere woorden: als er geen achteropkomend verkeer is, maak ik plaats. Niet iedereen is even handig in het inschatten hoeveel gas ze moeten geven om voor dan wel achter jou terecht te komen.

Als plaatsmaken niet kan (i.v.m. achteropkomend verkeer) heeft de ander pech gehad en reageert hij/zij ook echt niet zo agressief. Zulke verkeersdeelnemers hebben vaak al wat meer meegemaakt in de kilometers voor ze jouw pad kruisen. 3x Afgesneden, 2x geen voorrang gekregen, vastgezeten achter iemand die Vmax - 15 rijdt... Dan zitten ze al opgefokt achter het stuur en dan is iemand die geen plaatsmaakt op de rechterbaan extra irritant (dat zal blijkbaar hebben gekund, anders is zijn reactie helemaal onverklaarbaar, je kunt immers niet in het niets oplossen ofzo). Op zo'n moment knapt er blijkbaar iets in zijn/haar hoofd en komt alle frustratie er ongecontroleerd uit. Tsja...

Kijk, principieel heb je helemaal gelijk als je zegt dat verkeer op de hoofdrijbaan voorrang heeft op invoegend verkeer, maar het verkeer maak je samen en ik vind het niet meer dan normaal om ruimte te laten voor invoegend verkeer. Eventueel door even kort gas los te laten of gas bij te geven, net wat gezien de invoeger het handigst is (een vrachtwagen die met zijn truck naast je uitkomt en waar 12m trailer achter hangt, hoef je niet te proberen voor te laten :X).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:08:
We kennen de specifieke situatie niet, maar als ik zie dat iemand bij het invoegen precies naast mij uitkomt, maar ik plaats als dat kan. Met andere woorden: als er geen achteropkomend verkeer is, maak ik plaats. Niet iedereen is even handig in het inschatten hoeveel gas ze moeten geven om voor dan wel achter jou terecht te komen.
Waarbij het dus erg irritant is als ook de plaatsmaker ook niet zo goed is met inschatten en daarom bij het plaatsmaken dit zinloos doet (zonder was ook prima gegaan) of ander verkeer hindert. Inschatten is een essentiele vaardigheid om deel te nemen aan het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Trommelrem schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:31:
Dit is een beetje naar aanleiding van dit artikel: klik
..en ik ben ook groen.

...Dus ik kijk hem aan, en ik maak een gebaar "geef dan gas, dan ga je voor langs."
Inderdaad is dit nogal tegenstrijdig.
Zijn reactie was natuurlijk helemaal fout en levensgevaarlijk. Maar dat neemt niet weg dat jouw gedrag ook niet goed is en agressiviteit opwekt. Hoe goed je zelf ook denkt te rijden.

Je kon hem gewoon inhalen. Als hij een fractie van een seconde eerder was en voor jou kon invoegen met zijn snelheid moest je ook gewoon inhalen. Dat is nu niet veel anders. Geef hem de ruimte en iedereen kachelt rustig door.

Jij bent dan écht geen gentleman als je nors op je baan blijft rijden en hem de ruimte niet gunt. Dan lever jij (mede) gevaar op.

Hij had anders moeten reageren maar jij had anders moeten handelen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:57
Guillome schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:03:
[Je kon hem gewoon inhalen. Als hij een fractie van een seconde eerder was en voor jou kon invoegen met zijn snelheid moest je ook gewoon inhalen.
Ze reden toch even hard? (naast elkaar en bleven naast elkaar rijden) Dan is er geen sprake van inhalen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oh ja dat had ik er niet zo uitgehaald. Maar dat verandert niet veel aan het verhaal verder.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Melding maken en laten gaan.

Verder vind ik het theoretische geleuter over snelheid aanhouden maar suf. Ook degene die op de 'voorrangsweg' rijdt, mag best rekening houden met degene die invoegt. Het is niet allemaal zo zwart-wit als in de boekjes. Dat kan betekenen gas bij geven of gas terugnemen. Of zoals in de meeste gevallen: eigen snelheid behouden.

Moraal van het verhaal: geef elkaar de ruimte, net als bij ritsen.

Overigens probeer ik geensinds het gedrag van de weggebruiker met het korte lontje goed te keuren!

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 25-07-2012 16:26 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
aex351 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:18:
Mij is met de rijlessen altijd geleerd dat als je er niet tussen kunt komen en de invoegstrook ophoud. Je gewoon verder mag karren over de vluchtstrook tot dat je er wel tussen komt

Als het op de rechter rijbaan wat voller is en er rijd bijna niemand op de linkerbaan dan schuif ik ook even op om ruimte te geven of laat ik het gas even los om ruimte te maken (mits er geen auto's achter mij rijden die daar last van kunnen hebben). Dat heet gewoon je sociaal gedragen op de weg. Als ik in de verte een oma'tje met rolator zie staan wachten tot er een rij auto's voorbij is en over kan steken dan rem ik ook en gebaar dat ze over kan steken, of ze nu een zebrapad of haaientanden voor zich heeft

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 25-07-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 09:47
PromWarMachine schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:24:
Melding maken en laten gaan.

Verder vind ik het theoretische geleuter over snelheid aanhouden maar suf. Ook degene die op de 'voorrangsweg' rijdt, mag best rekening houden met degene die invoegt. Het is niet allemaal zo zwart-wit als in de boekjes. Dat kan betekenen gas bij geven of gas terugnemen. Of zoals in de meeste gevallen: eigen snelheid behouden.

Moraal van het verhaal: geef elkaar de ruimte, net als bij ritsen.

Overigens probeer ik geensinds het gedrag van de weggebruiker met het korte lontje goed te keuren!
Precies. Een goede chauffeur is iemand die anticipeert op fouten van een ander. Deelnemen aan het verkeer is niet alleen een kwestie van de regels kennen en toepassen, het is ook een kwestie van inzicht. Er zijn altijd mensen die weinig of geen inzicht tonen, maar dat los je dan op door zelf wel het inzicht te hebben.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

RemcoDelft schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:06:
Doordat steeds meer mensen een baan opschuiven als er iemand invoegt, gaan ook steeds meer mensen er vanuit dat ze daar recht op hebben o.i.d., en zijn ze niet meer in staat om zelf een plekje te zoeken om in te voegen.

Wat deze gek betreft: kan je geen aangifte doen i.p.v. melding maken?
Als er zat ruimte is is er dan ook geen reden om het invoegen van iemand anders ter hinderen. Is erg irritant als je wilt invoegen.

Overig bijzonder sterk staaltje aggresiviteit. Ik zit veel op de weg en heb ook wel eens met aggressie te maken, maar zo erg nog nooit.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DGTL_Magician schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:57:
[...]
Als er zat ruimte is is er dan ook geen reden om het invoegen van iemand anders ter hinderen. Is erg irritant als je wilt invoegen....
Als er zat ruimte is, dan is er dan ook geen reden om bij het invoegen iemand anders te hinderen. Is erg irritant als je rechts rijdt met voor en achter je genoeg ruimte...

Dit lijkt een beetje welles-nietes, met dien verstande dat de invoeger als eerste de verantwoordelijkheid heeft zich aan te passen. Geef gewoon wat meer of minder gas en voeg er voor of erna in. Hoe moeilijk kan dat zijn :?

Als het druk is rechts en er is ruimte op de linkse strook, dan kan de persoon op de rechtse rijstrook natuurlijk wel even naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

Bever!

3

Roenie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:07:
[...]
Als er zat ruimte is, dan is er dan ook geen reden om bij het invoegen iemand anders te hinderen. Is erg irritant als je rechts rijdt met voor en achter je genoeg ruimte...

Dit lijkt een beetje welles-nietes, met dien verstande dat de invoeger als eerste de verantwoordelijkheid heeft zich aan te passen. Geef gewoon wat meer of minder gas en voeg er voor of erna in. Hoe moeilijk kan dat zijn :?

Als het druk is rechts en er is ruimte op de linkse strook, dan kan de persoon op de rechtse rijstrook natuurlijk wel even naar links.
Idd, na het lezen van ts komt het me nogal vreemd over. Ik rijd lekker 86 want dat mag en dus ga ik lekker niet naar links want ik volg de regels. En die remvoering statement ook. man man

Weet je wat TS ga gewoon lekker onaangekondigd bij hem langs, en probeer hem jouw morele superioriteit over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 17:12
Bever! schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:09:
[...]

Weet je wat TS ga gewoon lekker onaangekondigd bij hem langs, en probeer hem jouw morele superioriteit over te brengen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat willen we nou met dit topic bereiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

AlexanderB schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:29:
Ik neem overigens aan dat ie 86 bedoelt als 86 GPS, oftewel lekker achter n vrachtwagen aanpruttelen die "90" rijd op de tellers van het overige verkeer..

Mensen die trager dan 85GPS rijden (2 bejaarden in een Suzuki Alto met 75kmh) en inhalende vrachtwagens veroorzaken zijn inderdaad irritant en gevaarlijk.
Mensen die zich gaan frustreren omdat iemand net iets langzamer rijd dan de gps snelheid zijn ook fout bezig. je mag 80 en je mag 120 op je gewone teller rijden. dat is je officiele meetpunt, en niemand mag je verwijten dat je die gebruikt.
Ik wordt dat geouwehoer over de gps een beetje zat, "maar de gps is preciezer en dus mag ik hem in je achterbak duwen mensen helemaal"

Iemand mag gewoon 80 rijden. (net zohard als de vrachtwagens dus ) dus omdat de vrachtwagens gaan inhalen omdat ze te hard willen rijden. is de gene die "netjes" 80 rijd irritant en gevaarlijk ?

wake up time! de vrachtwagens rijden standaard 10 km te hard. dat is dan het probleem.

Ik hou ook van doorrijden (+10) en het is absoluut niet handig dat ze zo traag rijden. maar je kan het ze gewoon niet kwalijk nemen. omdat het mag. (juist omdeze reden mag jij met je aanhanger 90 ipv 80 tegenwoordig)

Gevaarlijk wordt het als ze met 80 voor je invoegen als jij daar 120 rijd
maar dat staat een beetje los van "de vrachtwagens"

verkeers agressie begint met irritatie.
nu de titel "hoe mee om te gaan?" hoe ga jij daar dan mee om ?

-----------------------------------------

Ik had gister weer een misbruiker.

3 banen beschikbaar. en een oprit. Ik rij daar 130. de oprit is druk, dus ik schuif naar de midden baan (lief toch) auto van de oprit schuift hem voor me op de midden baan. ik wijk uit naar de linker baan. je raadt het nooit. hij plant hem daar 2 meter voor me voor. hufter.
Dus ik idd geiriteerd. dat duurt gelukkig maar een minuutje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 22-06 19:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik maak meestal ook plaats voor invoegers, maar ik ben dan ook iemand die lekker doorrijd en daardoor ook veel tijd op de linker baan verblijf. Maar soms heb ik van die dagen dat ik op mijn gemak een plek op de snelweg zoek en daar ga rijden.

Toeteren op de snelweg doe ik niet aan, behalve in uiterste noodgevallen. Ik geef, buiten het toeteren om, de TS dan ook volledig gelijk.

Ik zal ook eens het nummer van de KLPD/politie in mn tel zetten om verkeers hufters te melden. Als ik met mijn vriendin in de auto zit roep ik meestal dat ze het kenteken van die hufter moet opschrijven, maar echt iets melden heb ik nog nooit gedaan :') Meestal ben ik het incident na 15 minuten al weer vergeten.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Roenie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:07:
[...]

Je moet het invoegen bij een snelheid doen zo dicht mogelijk bij de gereden snelheid op de weg. Als er op de linkerbaan ruimte is is het wel zo netjes om mensen de ruimte te geven en niet met 90 achter je te laten invoegen. Niet iedereen heeft een auto die snel genoeg je (rechts!!) kan inhalen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

Ik zelf heb ook wel een handje van road rage, maar dat beperkt zich bij mij tot hevig gescheld in de auto en in het verleden heb ik ook nog wel eens een middelvinger opgestoken. Dat laatste doe ik niet meer, na een ervaring van een idioot die me is achtervolgd naar huis..niet gestopt bij mijn huis natuurlijk maar doorgereden naar het politiebureau..maar dat terzijde.

Toeteren doe ik alleen wanneer een gevaarlijke situatie dreigt, zoals de mevrouw vanochtend...de dame wilde van de rechterbaan naar de linkerbaan (zonder enig reden overigens, geen verkeer voor haar en ze reed zo'n 20 zachter dan toegestaan).
De dame in kwestie knalt haar schattige autotje zonder richting aan te geven naar links, terwijl ik haar net passeer. Ik vol in den remmen en uitwijken naar links en toeteren.
En dan zo'n geagiteerde blik krijgen, geweldig! :D

Verder ook de ervaring dat ik op de bijrijderstoel zat, wij een 130 KM rijdende audi inhaalde om vervolgens door de meneer in kwestie van de weggedrukt te worden. Lees: hij ramde zijn auto in mijn portier.
Ook heel apart IMO.

In het verkeer hebben we allemaal gelijk, dat maakt het zo'n veelbesproken onderwerp. Degene achter het stuur vindt namelijk altijd dat de schuld ergens anders ligt.

offtopic:
overigens ben ik het type wat invoegend verkeerd de ruimte geeft om in te voegen als ik zelf ruimte heb om naar links te gaan. Als ik degene ben die moet invoegen, dan is het fijn als medeweggebruikers dit ook doen, maar anders krijg ik 'em ook wel ertussen, no worries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anoniem: 395522 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:38:
na een ervaring van een idioot die me is achtervolgd naar huis..
En terecht. Achtervolgen doe ik niet, maar als de kans zich voordoet stap ik ook uit.
bij een man tenminste

(tenzij ik echt fout zit, maar dat zie ik niet gebeuren)

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-07-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:54:
En terecht. Achtervolgen doe ik niet, maar als de kans zich voordoet stap ik ook uit.
bij een man tenminste

Wellicht wat OT, maar dit intrigeert me. Waarom alleen bij een man? Ben je bij vrouwen niet boos omdat zij nu eenmaal niet kunnen rijden of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vrouwen sla ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:55
Het valt me wel op dat de mensen die 'volgens de regels' rijden totaal niet in staat zijn om te anticiperen, en hierdoor zijn deze mensen juist degenen die voor gevaarlijke situaties zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Crazy D

I think we should take a look.

DGTL_Magician schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:38:
[...]

Je moet het invoegen bij een snelheid doen zo dicht mogelijk bij de gereden snelheid op de weg. Als er op de linkerbaan ruimte is is het wel zo netjes om mensen de ruimte te geven en niet met 90 achter je te laten invoegen. Niet iedereen heeft een auto die snel genoeg je (rechts!!) kan inhalen.
Ze kunnen ook achter je invoegen, ze hoeven er niet per se voor.... Zoals anderen al zeggen, de invoeger moet het probleem oplossende degene die op de hoofd rijbaan rijdt.

Ik ga ook nooit op zij. Ik verwacht zelf ook niet dat mensen dat doen bij invoegen en vind het zelfs irritant als ze dat wel doen. Ik wil invoegen dus het is mijn probleem. Wat overigens nooit een probleem is, je kunt altijd wel invoegen je moet alleen kijken en dat is iets wat mensen niet kunnen. Hoe vaak het niet voorkomt op een lege snelweg, cruise Control aan, en dan komt iemand precies naast je rijden... Achterlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 17:27
Mij werd geleerd dat het wel zo hoffelijk is. (aan de kant voor invoegers)

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:59
zo zie je maar, als je enkel star de regeltjes volgt. Dan doe je het goed. Maar je bent bepaald niet bezig met hoffelijk rijden/anticiperen en je krijgt enorm veel gezeik naar je kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Marco schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:23:
Het valt me wel op dat de mensen die 'volgens de regels' rijden totaal niet in staat zijn om te anticiperen, en hierdoor zijn deze mensen juist degenen die voor gevaarlijke situaties zorgen.
Mij valt juist het omgekeerde op. Dat mensen die niet volgens de regels rijden totaal niet anticiperen en maar hun eigen gang gaan en dat mensen die wel volgens de regels rijden daar maar op moeten anticiperen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 07:46
Zit per jaar zo tussen de 60.000 en 65.000 km 's op de weg en maak heel wat mee.
Kan me kapot ergeren aan mensen die onbewust een gevaar op de weg vormen door met hele andere dingen bezig te zijn dan met autorijden.

Vrouwen die meer in de spiegel kijken naar zichzelf dan om zich heen. al dan niet met lippenstift in de hand.
Mannen die de krant lezen, zitten te bellen of gewoon aan het dromen zijn.

Het toppunt was een kerel die soep aan het eten was onder het rijden, hoe haal je hetin je bolle hoofd denk ik dan...

Ik ben veranderd, ik ben rustiger en makkelijker geworden, als iemand op een lege snelweg rechts blijft rijden, ga ik er links voorbij, die boete is een stuk goedkoper dan bumperkleven.

En ja, ik bel ook regelmatig met carkit, en ja, onbewust ga je langzamer rijden als je aan het bellen bent....
Menselijk iets.

Nog nooit echt een grote klapper meegemaakt, maar wel meermaals gezien.

Ik kan me erg opfokken als er iets gebeurd, maar het heeft totaal geen zin, beter voor mijn hart en gemoedsrust om me rustig te houden 8)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:16

Haan

dotnetter

Bwlian schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 06:40:
Mij werd geleerd dat het wel zo hoffelijk is. (aan de kant voor invoegers)
Kan in bepaalde situaties zo zijn, maar vaak zorg je er alleen maar voor dat je zelf het 'probleem' van de invoeger overneemt.
Stel bijvoorbeeld dat iemand naast jou wil invoegen en ongeveer even hard rijdt. Jij schuift een baan naar links, waardoor de persoon naast je kan invoegen. Nu rijden jullie met gelijke snelheid naast elkaar op de hoofdrijbaan en moet jij opeens zorgen dat je voor of achter de invoeger gaat rijden! Dit effect is het grootst bij 2 rijstroken.

Dit nog los van de situatie dat jij iemand die al op de linkerbaan rijdt hindert door een baan naar links op te schuiven, iets wat ik zeer vaak zie gebeuren.

Dus liever gewoon op je eigen baan blijven, en hooguit wat aan je snelheid doen als dat de invoeger helpt.
vegtem schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:27:
Ik ben veranderd, ik ben rustiger en makkelijker geworden, als iemand op een lege snelweg rechts blijft rijden, ga ik er links voorbij, die boete is een stuk goedkoper dan bumperkleven.
Ik hoop dat je in GB woont? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 27-07-2012 10:11 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Marco schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:23:
Uiteraard, immers is het veel veiliger om 80@100 te rijden i.p.v. bijvoorbeeld 120@100.

Die snelheidsduivels zijn altijd de schuldige!

Helaas...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:54:
[...]

bij een man tenminste

Dus na een gevaarlijke actie van de ander waardoor hij mij en een andere weggebruikers in gevaar bracht en ik daarop een middelvinger geef, vind je het terecht dat deze persoon daar zo'n actie aan koppelt?

Sterker nog, zonder dat ik in die initiele post van mij eerst vertel wat de rede van de middelvinger was (wat ik dus niet meer doe) vind je het hoe dan ook terecht dat iemand mij gedurende een minuut of 20 volgt naar mijn huis en pas afhaakt als ik voor een politiebureau stop?

En omdat ik een vrouw ben, zou ik geen klappen van je krijgen, maar anders...?

En je ziet het niet gebeuren dat JIJ fout zou zitten?

OMG, say no more.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 395522 op 27-07-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Zit per jaar zo tussen de 60.000 en 65.000 km 's op de weg en maak heel wat mee.
[...]
Ik ben veranderd, ik ben rustiger en makkelijker geworden, als iemand op een lege snelweg rechts blijft rijden, ga ik er links voorbij
En voordat je rustiger en makkelijker was geworden? Haalde je die aso's die rechts durven te rijden gewoon rechts over de vluchtstrook in of zo?
Of woon je in Engeland, dan heb ik niets gezegd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je woont in Engeland of Australie :?

Ik ben zelf iemand die helemaal niet zo vaak naar links gaat voor invoegers. Dat hangt vooral af van de snelheid. Als ik een stuk sneller rijdt heeft kan hij achter me invoegen. Als ik langzamer rijdt (zeg maar: als zijn versnelling nogal hoog ligt), dan kan hij voor me invoegen. En als het zo'n samenvoegende weg is waar we allebei even snel rijden dan laat ik als rijder van een 1.3-tje meestal het gas los zodat hij voor me kan invoegen. Alleen als er een rijtje auto's tegelijk wil invoegen ga ik meestal links rijden om de doorstroming te bevorderen. Als de voorste namelijk moet inhouden om achter me in te voegen staat de achterste bijna stil en moet dan weer gas gaan geven.

't is ook een kwestie van anticiperen. Ik zie inderdaad wel eens mensen die invoegen terwijl ik met 30km harder kom aangassen en er vanuit gaan dat ik wel naar links ga. Gebeurt overigens zelden. De meeste mensen kunnen gelukkig wel een beetje autorijden.

Zelf ben ik ook zo'n hele constante rijder die sluipend meehobbelt met het verkeer (wel altijd vmax). Laat ook best veel ruimte voor me open. Eigenlijk zou ik een camera moeten installeren, want wat er zoal voor me gebeurt is vaak hilarisch. Vooral als er van die gasserts achter me langs scheuren. De capriolen die die uithalen om 10 seconden winst te boeken... kleven, rechts inhalen. En vervolgens ziet wat andere bestuurders moeten doen om op deze persoon te anticiperen. Bewijst wel weer dat slechte bestuurders alleen nog maar in leven zijn bij de gratie van mensen die wel opletten in het verkeer.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anoniem: 395522 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:11:
[...]

Dus na een gevaarlijke actie van de ander waardoor hij mij en een andere weggebruikers in gevaar bracht en ik daarop een middelvinger geef, vind je het terecht dat deze persoon daar zo'n actie aan koppelt?

Sterker nog, zonder dat ik in die initiele post van mij eerst vertel wat de rede van de middelvinger was (wat ik dus niet meer doe) vind je het hoe dan ook terecht dat iemand mij gedurende een minuut of 20 volgt naar mijn huis en pas afhaakt als ik voor een politiebureau stop?

En omdat ik een vrouw ben, zou ik geen klappen van je krijgen, maar anders...?

En je ziet het niet gebeuren dat JIJ fout zou zitten?

OMG, say no more.
toon volledige bericht
Niemand hoort een vinger naar mij op te steken. Zo simpel is dat.
En ja, ik sla geen vrouw. Maar anders, ja, als ik was uitgestapt en jij reed niet weg, dan kwam ik niet naar je toe voor een babbeltje.
En je leest niet goed wat ik bedoel.
Een vinger wordt "in sommige gevallen gedoogd", TENZIJ ik ECHT NIET FOUT ZIT.
En mij kennende: zal ik 99,9 van de gevallen NIET fout zitten. Zo zeker ben ik van mijn kunde in het verkeer.
Maar dit staat los van wel fout of niet fout, niemand steekt een vinger naar mij op. Klaar.

En waarschijnlijk heeft "vegtem" eigenlijk geleerd dat hij nu gewoon kan inhalen zonder agressie te veroorzaken :+ .
Of als hij toch rechts met links verwisseld heeft:
er is natuurlijk een verschil met zigzaggend er rechts voorbij gaan en links er weer voorschieten.
En gewoon rechts er voorbij gaan, en dan daar gewoon blijven... aangezien de banen toch vrij waren ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-07-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:21:
[...]

En ja, ik sla geen vrouw. Maar anders, ja, als ik was uitgestapt en jij reed niet weg, dan kwam ik niet naar je toe voor een babbeltje.
En mij kennende: zal ik 99,9 van de gevallen NIET fout zitten. Zo zeker ben ik van mijn kunde in het verkeer.
Maar dit staat los van wel fout of niet fout, niemand steekt een vinger naar mij op. Klaar.
:D LOL!

As said, say no more. Je profielschets is helder!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hartelijk dank voor je dienst.
Zou je me die informatie kunnen doormailen?
Dan kan ik dat meenemen bij mijn volgende sollicitatie. Scheelt mij weer tijd en onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Not sure if kidding ... Maar als je kW's (zo schrijf je dat trouwens :9 ) en Nm's nodig hebt als verlengstuk onder je nickname geeft het een aardig beeld van je gedrag in het verkeer.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 27-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Not sure if kidding, maar dit soort opmerkingen staan bekend als vooroordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 07:46
Nee hoor, ik rijd meestal in thailand, en daar rijden ze ook links ;) 8)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

FunkyTrip schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:15:
[...]

Zelf ben ik ook zo'n hele constante rijder die sluipend meehobbelt met het verkeer (wel altijd vmax). Laat ook best veel ruimte voor me open. Eigenlijk zou ik een camera moeten installeren, want wat er zoal voor me gebeurt is vaak hilarisch. Vooral als er van die gasserts achter me langs scheuren. De capriolen die die uithalen om 10 seconden winst te boeken... kleven, rechts inhalen. En vervolgens ziet wat andere bestuurders moeten doen om op deze persoon te anticiperen. Bewijst wel weer dat slechte bestuurders alleen nog maar in leven zijn bij de gratie van mensen die wel opletten in het verkeer.
Altijd dat gezeur over tijdswinst... (de kwaliteit van de rit is immers belangrijker dan de tijdswinst).

Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen treuzelen, links blijven plakken, bij het begin van de blokmarkering direct uitvoegen, bij het invoegen met veel minder snelheid dan het overige verkeer de hoofdrijbaan op komen, denken dat ze voorrang hebben met het uitgooien van de richtingaanwijzer en noem maar op. Maar ik ben dan ineens de aso als ik later uitvoeg (terwijl ik niemand hinder, maar automobilisten voelen zich blijkbaar wel snel gehinderd vanwege het gebrek aan inschattingsvermogen).

Als ik ergernissen voor mezelf kan voorkomen dan doe ik dat. De schoolmeester uithangen doe ik niet echt wat dat betreft. Soms probeer ik iemand wel iets duidelijk te maken met gebaren of zo maar verder probeer ik aan mijn bloeddruk te denken. Het heeft toch geen zin, de meeste automobilisten zitten dood voor zich uit te staren en hebben niets door. Dan maar rechts er voorbij of wat dan ook. Niet netjes, maar soms moet het maar (netter dan bumperkleven naar mijn idee).

Ik rij nu 1500km per week en wat je allemaal ziet gebeuren (voornamelijk op de snelweg)... onvoorstelbaar. Ik ga binnenkort ook maar eens zo'n dashboard camera aanschaffen. Ik ben ook niet heilig hoor maar over het algemeen rij ik netjes en beleefd; geef mensen de ruimte (invoegers alleen wanneer ik zelf niemand hinder), doe niet aan bumperkleven en dergelijke zaken. Ik rij wel vaak iets te hard (10/15 km/h) maar doe niet structureel gekke dingen.

Het is echter ook stemmingsafhankelijk bij mij. Soms kan ik het goed hebben dat iemand z'n auto lukraak voor de mijne gooit, de andere keer absoluut niet maar uitstappen of iemand in elkaar timmeren zou ik nooit doen (ook nog nooit gedaan). Sowieso ben ik van mening dat geweld een gebrek aan communicatievaardigheden is. Al kan ik het me wel voorstellen; communicatie met andere weggebruikers is lastig in het verkeer (en een actie kan anders overkomen op iemand dan bedoeld).

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 27-07-2012 10:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Wat dit soort dingen betreft zit ik echt met oogkleppen op in de auto. Ik kan me echt niet druk maken om iemand die helemaal over de toeren gaat in het verkeer of stomme/domme/roekeloze akties uithaalt. Zodra ik er voorbij ben ben ik het alweer vergeten. Ik heb wel wat beters te doen. Op de weg letten bijvoorbeeld. De meeste routes die ik rijd zijn namelijk erg druk namelijk en er is altijd wel iets dat kan gebeuren.

en oh ja die knakker hierboven die zo stoer doet over zijn perfecte rijgedrag, achtervolgen en uitstappen en meppen: goed bezig jongen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:21:
[...]

Eens over de vinger. Mensen moeten eens normaal doen tegen elkaar, ook (ik denk zelfs juist) op de weg. Maar dat je denkt dat je in bijna 100% van de gevallen gelijk hebt getuigt niet echt van een realistische blik, vind je wel? Dat is nu net wat al die opgefokte gekken op de weg allemaal denken en de reden dat we dit soort topics moeten openen. Ik hoop dan ook dat je niet echt zo naief bent...
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste